nou nee, want de upload klopt wel (geen overhead) plus de specs van de 7490 zeggen ook 100mb wan...timmie1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:18:
[...]
Als je modem met 110Mbit intraint, is 100Mbit bij een speedtest de juiste snelheid. De rest (10Mbit) is overhead. Net als vroeger bij ADSL2+, waarbij je van de 8Mbit in je abonnementssnelheid(en current datarate 8024kbit) maximaal 6.8Mbit terugziet in een speedtest.
Sinds 2 maanden mijn nummer geporteerd naar cheapconnect.Tot nu toe zeer tevreden over en een stuk goedkoper. Het prepaid aspect zie ik hier als een voordeel omdat ik een aantal jaren geleden slachtoffer ben geweest van de fritz modem hack waardoor ik een rekening kreeg van bijna 2000 euroOgWok schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:19:
[...]
Mooi. Hier alles hetzelfde:
[afbeelding]
Gebruik je ook een andere SIP aanbieder? Telfort zou 1 aug. een aantal zaken verbeteren; SIP via andere aanbieder(s) zou dan niet meer werken........
De wondere wereld van de micro-electonica
wijkcentrale volgens mij ,fourstack geeft asd-o aanHvanderT schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
Zit je op een wijkcentrale of op een straatkast?
Ik zit overigens bij KPN met een Experiabox v10. Ben er opzich wel tevreden over, de volle uploadsnelheid haal ik al (10Mbit vanuit wijkcentrale). Maar ik overweeg wel eens een FritzBox. Heb hier al een 7340 en 7360 liggen, alleen de telefonie moet nog dan geporteerd worden van KPN naar een andere voip provider.
Ja, maar het hoogste internet abonnement van telfort is 80/8, toch? Dat krijg je ook, zelfs veel meer, dus telfort zelf valt weinig te verwijten, integendeel. Het is bovendien niet gezegd dat ze altijd de lijn vol blijven open zetten, en dat het altijd zo blijft. Voor hetzelfde geld besluiten ze om je te cappen op 80/8.Kek schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:34:
nou nee, want de upload klopt wel (geen overhead) plus de specs van de 7490 zeggen ook 100mb wan...
Ik zou het gewoon lekker zo laten, en tevreden zijn met 100/30. Je kunt wel het laatste bitje eruit willen persen omdat je nu eenmaal een tweaker bent (dat kan ik nog wel waarderen) maar vanuit praktisch en financieel oogpunt is het geld weggooien. De 7490 is een top modem/router en het is nog maar afwachten of de combo van een gebridgede experia met daarachter een eigen router even stabiel is.
Had je die toen ook moeten betalen?drs.titulaer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:04:
[...]
Sinds 2 maanden mijn nummer geporteerd naar cheapconnect.Tot nu toe zeer tevreden over en een stuk goedkoper. Het prepaid aspect zie ik hier als een voordeel omdat ik een aantal jaren geleden slachtoffer ben geweest van de fritz modem hack waardoor ik een rekening kreeg van bijna 2000 euro
In eerste instantie werd er zeer moeilijk over gedaan door Telfort maar doordat de andere KPN dochter ( XS4ALL )standaard Fritz meeleverde en die een coulance regeling hadden voor hun leden heb ik met behulp van een advocaat uiteindelijk niet die scam hoeven te betalen. De scam zorgde er voor dat telefoon winkeltjes over de hele wereld op oa mijn account gratis konden bellen . Ik zag dat dan ook in mijn historie van de Fritzbox. In 2 dagen tijd werd er non-stop naar de meest exotische plaatsen op deze wereld gebeld. Ik weet niet wie nou uiteindelijk echt de rekening heeft betaald. Telfort of de verzekeringsmaatschappij van AVM
[ Voor 9% gewijzigd door drs.titulaer op 19-08-2016 11:59 ]
Zo, daar heb je dan geluk mee gehad. Lees ook wel berichten over bedrijfscentrales die gehackt zijn en die mochten toch even duizenden euro's aftikken.
Zou die hack risico's soms de reden zijn dat Telfort besloten heeft de sip instellingen niet meer vrij te geven voor instellen in andere dan door hun geleverde routers?
Daar kan ik wel iets bij voor stellen, gezien het feit dat particulieren/werknemers altijd bij de rechter het voordeel van de twijfel krijgen als je het tot zo ver laat komen, de provider moet bewijzen dat de particulier op de hoogte was (toegestaan of zelf actief veroorzaakt) en of het redelijkerwijs had kunnen voorkomen dat hij gehackt werd.(firewall aan? wachtwoorden niet standaard? zo iets.)
De geleverde dienst moet voor de afnemer veilig en betrouwbaar zijn en de risico's voor crimineel gedrag op die dienst is voor de provider behalve indien de gebruiker van laks of onzorgvuldig gedrag kan worden verweten. (Als iemand je sim cloned of steelt heb je dat niet meteen door als je geen gebruik er van maakt.) Als je na ontdekking niks doet om de provider de gelegenheid te geven het te blokkeren dan is het wel jou kosten.)
Zelfde als eigen risico bij schade of diefstal van door werk geleverde items zoals auto's, gereedschap, mobieltjes. Je werkgever moet bewijzen dat je onzorgvuldig en bewust gehandeld hebt voordat ze eigenrisico mogen inhouden. je mobiel op de rand van je balkon afscheiding leggen is dus onzorgvuldig en hem uit je handen laten glippen omdat iemand tegen je oploopt is pech. (bedrijfsrisico)
(ook al staat er ergens iets beschreven in je overeenkomst of is het via een "werkgevershandboek": beschreven dit staat niet boven de wet.)
Uiteraard proberen ze altijd of je betaald zonder morren of zwaaien ze met de regeltjes in je contract en daarna bieden ze je een coulance regeling zodat ze nog iets van hun kosten terug verdienen.
(Het is maar net hoe ze hun kansen inschatten indien je wél standvastig genoeg bent om het tot de rechtbank uit te vechten.) Bij werkgevers krijg je natuurlijk wel het probleem dat ze je via een andere manier terug pakken "verstoorde werkrelatie" oid.
Dit geld voor bijna alle diensten: banken, stroom, water, gas, mobiele telefonie, internet acces, VoIP.
Hoe dan ook we betalen met z'n allen zelf voor al die kosten die veroorzaakt worden door ongelukjes of crimineel gedrag net zoals bij autoverzekeringen:
meer schades of hogere reparatie kosten door duurdere onderdelen?
premie omhoog. Rijden veel eikels in zwarte golfjes? premie voor zwarte kleur én voor golfjes omhoog.
Dus, als Telfort de abo kosten laag kan houden door de SIP en ITV af te schermen voor hacking en misbruik, prima. Al moeten ze dan wel flexibeler/uitgebreider zijn in door hun te leveren routers om beter aan te sluiten op de wensen van de afnemers.
Een router achter een router is en blijft milieu onvriendelijk (energie, afschrijving product vervuiling als afval) Dus één router fits all is een beetje achterhaald dat is mij wel duidelijk na mijn eigen ervaring met router vervanging door defect.
Duitsland is een heel andere kant op gegaan heb ik ergens gelezen: vrije gegevens zoals sip en zo volledige vrijheid van apparatuur máár je ben wél zélf verantwoordelijk wat er op je netwerk gebeurd. Dus als iemand op jou netwerk illegaal download oid ben jij verantwoordelijk/aansprakelijk en moet je bewijzen dat je niet op de hoogte was en de downloader actief aanklagen/aangeven.
Dus als je slachtoffer bent als botnet pc, au!
Bij ons is dit geloof ik nóg niet het geval. (particulier gezien dan, bedrijfsmatig weet ik niet)
Ik zit dáár niet op te wachten eerlijk gezegd.
Daar kan ik wel iets bij voor stellen, gezien het feit dat particulieren/werknemers altijd bij de rechter het voordeel van de twijfel krijgen als je het tot zo ver laat komen, de provider moet bewijzen dat de particulier op de hoogte was (toegestaan of zelf actief veroorzaakt) en of het redelijkerwijs had kunnen voorkomen dat hij gehackt werd.(firewall aan? wachtwoorden niet standaard? zo iets.)
De geleverde dienst moet voor de afnemer veilig en betrouwbaar zijn en de risico's voor crimineel gedrag op die dienst is voor de provider behalve indien de gebruiker van laks of onzorgvuldig gedrag kan worden verweten. (Als iemand je sim cloned of steelt heb je dat niet meteen door als je geen gebruik er van maakt.) Als je na ontdekking niks doet om de provider de gelegenheid te geven het te blokkeren dan is het wel jou kosten.)
Zelfde als eigen risico bij schade of diefstal van door werk geleverde items zoals auto's, gereedschap, mobieltjes. Je werkgever moet bewijzen dat je onzorgvuldig en bewust gehandeld hebt voordat ze eigenrisico mogen inhouden. je mobiel op de rand van je balkon afscheiding leggen is dus onzorgvuldig en hem uit je handen laten glippen omdat iemand tegen je oploopt is pech. (bedrijfsrisico)
(ook al staat er ergens iets beschreven in je overeenkomst of is het via een "werkgevershandboek": beschreven dit staat niet boven de wet.)
Uiteraard proberen ze altijd of je betaald zonder morren of zwaaien ze met de regeltjes in je contract en daarna bieden ze je een coulance regeling zodat ze nog iets van hun kosten terug verdienen.
(Het is maar net hoe ze hun kansen inschatten indien je wél standvastig genoeg bent om het tot de rechtbank uit te vechten.) Bij werkgevers krijg je natuurlijk wel het probleem dat ze je via een andere manier terug pakken "verstoorde werkrelatie" oid.
Dit geld voor bijna alle diensten: banken, stroom, water, gas, mobiele telefonie, internet acces, VoIP.
Hoe dan ook we betalen met z'n allen zelf voor al die kosten die veroorzaakt worden door ongelukjes of crimineel gedrag net zoals bij autoverzekeringen:
meer schades of hogere reparatie kosten door duurdere onderdelen?
premie omhoog. Rijden veel eikels in zwarte golfjes? premie voor zwarte kleur én voor golfjes omhoog.
Dus, als Telfort de abo kosten laag kan houden door de SIP en ITV af te schermen voor hacking en misbruik, prima. Al moeten ze dan wel flexibeler/uitgebreider zijn in door hun te leveren routers om beter aan te sluiten op de wensen van de afnemers.
Een router achter een router is en blijft milieu onvriendelijk (energie, afschrijving product vervuiling als afval) Dus één router fits all is een beetje achterhaald dat is mij wel duidelijk na mijn eigen ervaring met router vervanging door defect.
Duitsland is een heel andere kant op gegaan heb ik ergens gelezen: vrije gegevens zoals sip en zo volledige vrijheid van apparatuur máár je ben wél zélf verantwoordelijk wat er op je netwerk gebeurd. Dus als iemand op jou netwerk illegaal download oid ben jij verantwoordelijk/aansprakelijk en moet je bewijzen dat je niet op de hoogte was en de downloader actief aanklagen/aangeven.
Dus als je slachtoffer bent als botnet pc, au!
Bij ons is dit geloof ik nóg niet het geval. (particulier gezien dan, bedrijfsmatig weet ik niet)
Ik zit dáár niet op te wachten eerlijk gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 20-08-2016 12:35 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Verwijderd
Je kunt zelf... het risico toch ook verkleinen door zo'n Voipbuster kloon VOIP te gebruiken.. Je hebt dan max 120 dagen vrij en als het saldo daarna op is... jammer dan voor de hacker.. het gaat dan om tientjes ipv de "doorlopende" voip rekening zoals in dit geval....
Ik heb nu Freevoipdeal.... NL en veel andere landen vast gratis en mobiel 2 cent/min... en dan kan ik ook nog via mijn mobiel en hun app daar gebruik van maken... en dat kost me dan iets meer dan 12 euro per 120 dagen, ca 2.50 euro per maand... ik maak die 10 euro beltegoed die in die ca 12.50 euro zit, amper op... in die periode, zoveel gratis bellen is er.
Toevallig gisteren nog even bij Ziggo gekeken... VOIP is dan ruim 10 euro per maand, minimaal 4x zo duur
Idem als je kiest voor Telfort onbeperkt vast en mobiel komt er 2x5 euro bij..... (vergelijkbaar qua kosten met Ziggo).
Ik heb nu Freevoipdeal.... NL en veel andere landen vast gratis en mobiel 2 cent/min... en dan kan ik ook nog via mijn mobiel en hun app daar gebruik van maken... en dat kost me dan iets meer dan 12 euro per 120 dagen, ca 2.50 euro per maand... ik maak die 10 euro beltegoed die in die ca 12.50 euro zit, amper op... in die periode, zoveel gratis bellen is er.
Toevallig gisteren nog even bij Ziggo gekeken... VOIP is dan ruim 10 euro per maand, minimaal 4x zo duur
Idem als je kiest voor Telfort onbeperkt vast en mobiel komt er 2x5 euro bij..... (vergelijkbaar qua kosten met Ziggo).
Ik bel eigenlijk vrij weinig meer met freevoipdeal. Bij mij m'n simonly heb ik al 200min die ik amper op krijg.
Ik heb freevoipdeal wel als app geïnstalleerd op m'n laptop. Als iemand problemen heeft met zijn/haar pc, dan kan ik die remote overnemen en bel ik via mijn laptop gewoon even terug. Ideaal.
Ik heb freevoipdeal wel als app geïnstalleerd op m'n laptop. Als iemand problemen heeft met zijn/haar pc, dan kan ik die remote overnemen en bel ik via mijn laptop gewoon even terug. Ideaal.
Quotefail
[ Voor 97% gewijzigd door krakendmodem op 20-08-2016 13:01 ]
Verwijderd
Die kun je toch nog bij quote fail zetten..... kan gebeuren....Scheelt toch weer 1 zo'n berichtje....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 13:23 ]
Ik heb nog een oude deal met telfort 2,85 voor free vast bellen en de vaste lijn word (bij mij) minder en minder gebruikt.
Iedereen belt tegenwoordig meteen je mobiel en lange gesprekken op de vaste lijn gebeuren ook steeds minder (mn kinderen zijn nog niet oud genoeg voor vriendenleuterverhalen die uren duren en de meeste zullen dan skypen/videowhatsapp bellen oid in plaats van only audio.)
Ik kan begrijpen met kleine bedrijven of familie in het buitenland oid dat dit nog een belangrijk deel is, free bellen, maar voor de algemene gezinnen? (ik kan nu nog zeggen schat houd het kort voor de kosten....;-P )
Iedereen belt tegenwoordig meteen je mobiel en lange gesprekken op de vaste lijn gebeuren ook steeds minder (mn kinderen zijn nog niet oud genoeg voor vriendenleuterverhalen die uren duren en de meeste zullen dan skypen/videowhatsapp bellen oid in plaats van only audio.)
Ik kan begrijpen met kleine bedrijven of familie in het buitenland oid dat dit nog een belangrijk deel is, free bellen, maar voor de algemene gezinnen? (ik kan nu nog zeggen schat houd het kort voor de kosten....;-P )
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik stuur bij dit soort problemen vaak even een Twitter-bericht naar de betreffende partij, in dit geval dus Telfort. Werkt naar mijn idee een stuk sneller dan bellen.Mx. Alba schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Maar wel dat volledige abonnement betalen natuurlijk. Is dat normaal bij Telfort?
Heb dit jaar ook gehad dat ik één maand echt zwaar beroerd internet had, 16/0,8 terwijl het daarvoor 30/5 was (en ik al die tijd ook betaal voor 40/4).
Toen het probleem optrad konden ze nog niet echt wat doen, maar er werd mij aangeraden om even weer contact op te nemen als het was verholpen. Dat gedaan, en netjes een maand abonnementskosten teruggekregen (de 'storing' was ook bijna een hele maand).
Erg netjes, ben nog steeds erg tevreden over Telfort. Vorig jaar november overgestapt en nog geen moment spijt gehad.
De 2e lijns waar ik eens contact mee had vond het juist mooi dat ik een Fritz!box had. Het gedoe over oxidatie op het IS/RA-punt e.d. werd toen al vlot overgeslagen en er werd een monteur aangestuurdgrun93 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
zelfs met een fritzbox wezen ze me de goede richting op.
[...]
Dat is ook mijn ervaring, misschien was dat wel dezelfde medewerker. Off the record vertelde hij dat ook de monteur altijd een fritz 7360 bij zich heeft, als laatste redmiddel, voor als niets meer werkt. Dat vond ik wel grappig.ThinkPadd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:00:
De 2e lijns waar ik eens contact mee had vond het juist mooi dat ik een Fritz!box had.
Kans is groot dat het dan dezelfde persoon was inderdaad, want dat verhaal over dat een monteur een Fritz bij zich heeft komt mij wel vaag bekend voor ja
Verwijderd
Er zijn meer van die zusjes onder die Vopi stunt moeder....copykat schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:49:
....Iedereen belt tegenwoordig meteen je mobiel en lange gesprekken op de vaste lijn gebeuren ook steeds minder (mn kinderen zijn nog niet oud genoeg voor vriendenleuterverhalen die uren duren en de meeste zullen dan skypen/videowhatsapp bellen oid in plaats van only audio.)
...
http://www.stuntcalls.com/rates/calling-rates#/#letter-N
Kijk.... ook voor mobiel.... ca een halve cent per minuut?Netherlands (Landline) € 0.0050 € 0.0060
Netherlands (Mobile) € 0.0050 € 0.0060
En als je internet op je mobiel hebt kun je ook nog via je mobiel daarmee bellen met hun app MobileVoip...
Als iemand op Whatsapp zit kan je dat dan ook nog gratis... als alternatief.
Dus kijk eens rond zodra het wel interessant genoeg wordt....
Zal ik zeker doen, maar zeg maar paps hoor,Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:46:
[...]
Er zijn meer van die zusjes onder die Vopi stunt moeder....
http://www.stuntcalls.com/rates/calling-rates#/#letter-N
[...]
Kijk.... ook voor mobiel.... ca een halve cent per minuut?
En als je internet op je mobiel hebt kun je ook nog via je mobiel daarmee bellen met hun app MobileVoip...
Als iemand op Whatsapp zit kan je dat dan ook nog gratis... als alternatief.
Dus kijk eens rond zodra het wel interessant genoeg wordt....
Dat mobileVoIP app ga ik mijn kind nog niet uitleggen, (nu zie ik nog of de vaste lijn actief is en komen de nummers op de bellijst als ik iets moet controleren..
De Whatsapp bellen zal ze snel gebruiken hopelijk alleen onder WiFi!!
Ik kom nu op 10/mnd voor 250min/1Gb mobiel sim only. Dat moet voor minder kunnen.
(wat grappig is is dat de Telfortmobile combi deal (5 euro korting) ze nog 2 euro duurder zijn

De vaste lijn (detec telefoon) is meer een eh overblijfsel van vroeger en staat vaak op niks betalen op mijn factuur ( of wat 0900 nummers zoals telfort storings dienst...
(het is dat het bijna niks kost (1 biertje per maand) anders was het er uitgevlogen. nu is het een handig nummer om op te geven bij sites...)
[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 21-08-2016 12:57 ]
Heeft XS4all geen fritzbox als standaard router? het zou mij niet verbazen als de monteurs voor kpn serviceholding werken (KPN/Telfort/XS4All en nog meer?)ThinkPadd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:18:
Kans is groot dat het dan dezelfde persoon was inderdaad, want dat verhaal over dat een monteur een Fritz bij zich heeft komt mij wel vaag bekend voor ja
Lijkt me logistiek veel praktischer dan twee of drie monteurs te sturen naar 1 straat omdat die toevallig allemaal een "andere" provider hebben kpn (experia V9) Telfort (experia V8) XS4All (fritzbox 7360?)
Factureren naar de dochter van de account klaar.
(Wij rijden voor 2 merken en doen dienst als back up voor dealers met eigen service of indien ze zelf geen service dienst hebben rijden voor hun de storingen.)
Veel dealers "doen" meerdere merken.
Dus omgekeerd meerdere dochter ondernemingen ondersteunen met technische service lijkt me ook logisch.
Vanwege de kosten overweeg over te stappen naar een instapabonnement bij Telfort en vraag me af wat dat in de praktijk voor de snelheid gaat betekenen.
De huidige situatie is dat ik een standaardabo heb (40/4) en in de praktijk circa 23/2 haal, zie hier:

Dat valt al alles mee, want volgens de Fourstack-inschatting kan ik maximaal 13 Mbit/sec halen.
Vanwege de (bescheiden) kostenbesparing overweeg ik een instapabo. Ik ben benieuwd: wordt zo'n abo echt geknepen tot 12/2 of maak ik kans dat ik bij mijn huidige snelheden in de buurt blijf ?
Mensen die daar ervaring mee hebben? Zou ik heel blij van worden.
De huidige situatie is dat ik een standaardabo heb (40/4) en in de praktijk circa 23/2 haal, zie hier:

Dat valt al alles mee, want volgens de Fourstack-inschatting kan ik maximaal 13 Mbit/sec halen.
Vanwege de (bescheiden) kostenbesparing overweeg ik een instapabo. Ik ben benieuwd: wordt zo'n abo echt geknepen tot 12/2 of maak ik kans dat ik bij mijn huidige snelheden in de buurt blijf ?
Mensen die daar ervaring mee hebben? Zou ik heel blij van worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Burgerman op 21-08-2016 13:32 ]
Verwijderd
12/2 kost toch 22.50 p/m zie ik net
https://www.breedbandwink...t/telfort-internet-instap
40/4 kost 24 euro p/m
https://internetshop.telfort.nl/internet
Hmmm 40/4 dus lijkt me...?
PS: https://forum.telfort.nl/...et-meer-beschikbaar-53708
https://www.breedbandwink...t/telfort-internet-instap
40/4 kost 24 euro p/m
https://internetshop.telfort.nl/internet
Hmmm 40/4 dus lijkt me...?
PS: https://forum.telfort.nl/...et-meer-beschikbaar-53708
Bij Tele2 kun je 20Mbit krijgen voor 22 euro per maand (eerste 3 mnd betaal je maar €10 per maand), het "Internet Light" abonnement.
Geen idee wat verder je eisen/wensen zijn, maar dat is misschien ook nog een idee.
Geen idee wat verder je eisen/wensen zijn, maar dat is misschien ook nog een idee.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2016 21:44 ]
Heb voor Telfort gekozen omdat ik ervan uitging dat service/kwaliteit wat beter zou zijn dan bij Tele2. Prijsverschil tussen instap en standaardabo is inderdaad niet groot, maar alle beetjes zijn meegenomen. en het verschil met wat ik daadwerkelijk haal is ook bescheiden. Vandaar dat ik me afvroeg wat de praktijkervaringen zijn met het instapabo.
Mag je wel mee oppassen, Tele2 sluit je soms gewoon aan op de wijkcentrale die 2km verderop staat en je alsnog met een 12/0.8 verbinding komt te zitten.ThinkPadd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:43:
Bij Tele2 kun je 20Mbit krijgen voor 22 euro per maand (eerste 3 mnd betaal je maar €10 per maand), het "Internet Light" abonnement.
Meer mensen hier waarvan de factuur van deze maand niet klopt?
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik heb al ruim 3 of 4 jr Telfort internet+tv (geen bellen) DSL. Ik gebruik een eigen router (tegenwoordig Asus RT-AC68u), aangesloten op het Telfort apparaatje. Sinds april dit jaar plotseling trager internet en zappen ging heel stroperig. Totdat ik geen tv meer had. Ik had de Zyxel modem in bridge staan.
Natuurlijk alles gereset, helaas toch de klantenservice moeten bellen.
Inmiddels heb ik de Experiabox V8 met het IP adres van mijn eigen Asus router als DMZ ingesteld.
TV is nog steeds stroperig, internet werkt maar sommige HTTPS sites/services werken niet. Bijv ING bankieren app kan ik niet inloggen. Wifi uit (gewoon op 4G) en het werkt direct. Als ik rechtstreeks met wifi van de Experiabox verbind werkt het ook. Het komt gewoon doordat ik nu 2 routers achter elkaar heb (Experiabox v8 en de Asus router).
Dus ik heb de Experiabox eergisteren weer in bridge gezet door deze handleiding te volgen:
http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html
Met als aanvulling dat je in de laatste stap nog wel het MAC adres dat je in stap 2 hebt gekopieerd in je eigen router moet plakken.
Internet werkt direct, ook alle HTTPS sites, ook de ING bankieren app. Perfect dus.
Diezelfde avond werkte TV ook nog gewoon.
Vandaag doe ik de TV settopbox aan en ik kreeg direct het verzoek of ik naar een andere zender wilde zappen. Na een minuut zappen (zonder beeld) kreeg ik foutcode 12. Geen internet. Ik heb wel gewoon internet maar de settopbox (die op de Experiabox is aangesloten) niet.
Volgens mij zijn dit mijn opties:
1. TV settopbox en Experiabox volledig resetten, Experiabox dus weer in routermodus. Dat inloggen op sommige emaildiensten niet meer kan via Wifi, ook ING app niet moet ik dan maar voor lief nemen. TV zal werken, al blijft het stroperig.
2. TV settopbox aansluiten op de Asus en daarop IPTV instellen. Ik dacht dat dit sinds enkele maanden niet meer mogelijk was met Telfort?
3. Overstappen, de prijs is namelijk al €4.50 gestegen (van €32 naar €36.50) terwijl eigenlijk alles kut is geworden. Fiks duurder terwijl tv stroperig is.
Overstappen gaat m niet worden ivm mogelijke verhuizing begin volgend jaar.
Optie 2 wil ik wel proberen maar in mijn ervaring werkt dit maar eventjes goed (paar dagen). Dat is mijn ervaring toen ik nog de Zyxel had.
Kan iemand Experiabox V8 in bridge & IPTV via eigen router aanraden? Blijft het goed werken?
Natuurlijk alles gereset, helaas toch de klantenservice moeten bellen.
Inmiddels heb ik de Experiabox V8 met het IP adres van mijn eigen Asus router als DMZ ingesteld.
TV is nog steeds stroperig, internet werkt maar sommige HTTPS sites/services werken niet. Bijv ING bankieren app kan ik niet inloggen. Wifi uit (gewoon op 4G) en het werkt direct. Als ik rechtstreeks met wifi van de Experiabox verbind werkt het ook. Het komt gewoon doordat ik nu 2 routers achter elkaar heb (Experiabox v8 en de Asus router).
Dus ik heb de Experiabox eergisteren weer in bridge gezet door deze handleiding te volgen:
http://experiabox-bridge-...m/telfort-vdsl--adsl.html
Met als aanvulling dat je in de laatste stap nog wel het MAC adres dat je in stap 2 hebt gekopieerd in je eigen router moet plakken.
Internet werkt direct, ook alle HTTPS sites, ook de ING bankieren app. Perfect dus.
Diezelfde avond werkte TV ook nog gewoon.
Vandaag doe ik de TV settopbox aan en ik kreeg direct het verzoek of ik naar een andere zender wilde zappen. Na een minuut zappen (zonder beeld) kreeg ik foutcode 12. Geen internet. Ik heb wel gewoon internet maar de settopbox (die op de Experiabox is aangesloten) niet.
Volgens mij zijn dit mijn opties:
1. TV settopbox en Experiabox volledig resetten, Experiabox dus weer in routermodus. Dat inloggen op sommige emaildiensten niet meer kan via Wifi, ook ING app niet moet ik dan maar voor lief nemen. TV zal werken, al blijft het stroperig.
2. TV settopbox aansluiten op de Asus en daarop IPTV instellen. Ik dacht dat dit sinds enkele maanden niet meer mogelijk was met Telfort?
3. Overstappen, de prijs is namelijk al €4.50 gestegen (van €32 naar €36.50) terwijl eigenlijk alles kut is geworden. Fiks duurder terwijl tv stroperig is.
Overstappen gaat m niet worden ivm mogelijke verhuizing begin volgend jaar.
Optie 2 wil ik wel proberen maar in mijn ervaring werkt dit maar eventjes goed (paar dagen). Dat is mijn ervaring toen ik nog de Zyxel had.
Kan iemand Experiabox V8 in bridge & IPTV via eigen router aanraden? Blijft het goed werken?
Ik heb sinds kort de v8 als NAT 1 (VoIP en ITV gewoon er op aangesloten) plus 1 lan poort naar WAN voor NAT2 (eigenrouter)
Ip adres dat je eigen router gekregen hebt reserveren (vast zetten) wifi uitschakelen en ook de ITV ip reserveren voor de zekerheid.
(indien je eigen router in zelfde domein staat de V8 een ander geven bijv 192.168.5.254 dan hoef je niet je hele netwerk opnieuw op te zetten.
Ik gebruik geen DMZ is niet nodig en een extra firewall is soms best handig up down snelheid is gelijk als bij de source router (V8) die nu nog wel je ITV bandbreedte beheerd bij strak downloaden (stroperige tv?) maar geen last meer heeft van je nat2 verkeer zoals je TV en cubox stream of file transport tussen nass en pc ;-)
(nog een voor deel je hebt 1 extra lan poort vrij omdat ITV in router 1 zit.)
En beide zijn gewoon via ip te bereiken,
Ik heb VoIP dus moest wel nat achter nat want bridge kon niet omdat de SIP info straks niet meer openbaar is.
ITV misschien ook niet.
(ps ik heb dit ook net geleerd hoor. :-) )
Ip adres dat je eigen router gekregen hebt reserveren (vast zetten) wifi uitschakelen en ook de ITV ip reserveren voor de zekerheid.
(indien je eigen router in zelfde domein staat de V8 een ander geven bijv 192.168.5.254 dan hoef je niet je hele netwerk opnieuw op te zetten.
Ik gebruik geen DMZ is niet nodig en een extra firewall is soms best handig up down snelheid is gelijk als bij de source router (V8) die nu nog wel je ITV bandbreedte beheerd bij strak downloaden (stroperige tv?) maar geen last meer heeft van je nat2 verkeer zoals je TV en cubox stream of file transport tussen nass en pc ;-)
Ik heb VoIP dus moest wel nat achter nat want bridge kon niet omdat de SIP info straks niet meer openbaar is.
ITV misschien ook niet.
Heb nog niet naar de factuur gekeken maar bedrag klopt niet. Normaal 40,50 per maand, dat werd 41,50 in juli. Nu in augustus maar 35,37.bitshape schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:04:
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Heb even gekeken, maar mijn factuur van 2 aug. ziet er (qua bedrag) normaal uit.bitshape schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:04:
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Twee maanden terug kreeg ik opeens geen combivoordeel meer. Op de site stond het wel actief.
De oorzaak scheen te liggen aan een overgang naar een nieuw administratiesysteem. Belletje naar de helpdesk en het was twee dagen later hersteld.
Maar of dat jouw oorzaak is van de foutieve rekening? Gewoon even bellen was geen oplossing?
De oorzaak scheen te liggen aan een overgang naar een nieuw administratiesysteem. Belletje naar de helpdesk en het was twee dagen later hersteld.
Maar of dat jouw oorzaak is van de foutieve rekening? Gewoon even bellen was geen oplossing?
[ Voor 49% gewijzigd door job op 24-08-2016 11:46 ]
Wat klopt er dan niet?bitshape schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:04:
Ik heb voor Telfort gekozen om te kunnen profiteren van de kwaliteit van het KPN netwerk, en het tv pakket de zenders bevat waar ik het meest naar kijk, maar ook omdat je een eigen modem/router mag gebruiken zoals een Fritzbox (ik heb een 7360). Tele2 heb ik zeker overwogen maar die viel uiteindelijk af vanwege de vele klachten op de fora die ik raadpleegde. Als ze dat onder de knie krijgen is dat zeker een kandidaat voor de toekomst.Burgerman schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:31:
Heb voor Telfort gekozen omdat ik ervan uitging dat service/kwaliteit wat beter zou zijn dan bij Tele2. Prijsverschil tussen instap en standaardabo is inderdaad niet groot, maar alle beetjes zijn meegenomen. en het verschil met wat ik daadwerkelijk haal is ook bescheiden. Vandaar dat ik me afvroeg wat de praktijkervaringen zijn met het instapabo.
Nadeel van Telfort is dat je als particulier niet van CombiVoordeel mag profiteren omdat je geen duosim kunt aanschaffen voor je mobieltje. Zakelijke gebruikers mogen dat wel. Ik heb hemel en aarde bewogen, maar niemand heeft me de reden achter dit verschil kunnen uitleggen. Ik wil per se 2 simkaarten met hetzelfde nummer omdat ik af en toe in een peugeot rijdt met ingebouwde telefoon. Dat is de enige reden waarom ik nu voor het mobieltje aangewezen ben op T-Mobile, die doen daar niet zo moeilijk over.
Eigenlijk klopt het wel, ze hebben alleen mijn abo aangepast van 'internet standaard' naar 'internet standaard & bellen' met een verhoging voor het bellen deel. Wat schijnt, ze (KPN dus) leveren geen 'internet standaard zonder bellen' meer (wat ik de afgelopen jaren had), dus alleen het complete pakket is af te nemen.

Je begrijpt dat ik straks Tweak 'glasvezel' neem? Dat is financieel steeds aantrekkelijker aan het worden.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Nou, de saga is op z'n eind! Vandaag, een week na het laatste contact, nog steeds geen HD tv dus ik belde weer. Na wat uitzoekwerk bleek dat in hun systeem stond dat ik een oud type tv-ontvanger had. Terwijl ik helemaal nooit een ander type ontvanger dan de huidige heb gehad van Telfort... Ze konden meteen de goede ontvanger in het systeem zetten, ontvanger herstart, en voilà, HD-zenders!Mx. Alba schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:01:
Oké, even een timeline...
medio mei: Wijkcentrale wordt geüpgraded maar ik krijg daarvan geen enkel bericht...
15 juni: Toevallig wist ik dat in mei de wijkcentrale geüpgraded zou worden dus ik bel Telfort om mijn abonnement te upgraden van 8Mbit ADSL naar 40Mbit VDSL. Geen probleem. Ook de HD televisie zou dan automagisch geactiveerd worden.
28 juni: De verbinding "slaat om" van 8Mbit ADSL naar 16Mbit ADSL. Well, it's something!
5 juli: Eindelijk, VDSL! 50Mbit zelfs, * Mx. Alba is happy. Alleen... Nog geen HD TV. Och, misschien gaat daar nog wat tijd overheen?
3 augustus: Nog steeds geen HD televisie... Ik maar weer eens bellen. Er staat kennelijk in hun systeem nog iets verkeerd. Er wordt een ticket geopend maar het zal zo'n 5 werkdagen duren om op te lossen.
17 augustus: 10 werkdagen later, nog steeds geen HD TV. Ik weer bellen. Oeps, het ticket staat niet bij de goede afdeling. Nu wel naar de goede afdeling gezet, maar ja, kan wederom 5 werkdagen duren natuurlijk...
Ondertussen dus meer dan twee maanden na de aanvraag en nog steeds niet het (volledige) abonnement dat ik heb aangevraagd. Maar wel dat volledige abonnement betalen natuurlijk. Is dat normaal bij Telfort?
Dus van 5 juli tot 24 augustus bezig geweest en blijkt het gewoon iets simpels te zijn. Duh... Maar ja, nu dus eindelijk wel HD.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik begrijp je volgens mij helemaal verkeerd. Zoals ik het lees, heb je helemaal niks ingesteld, gewoon Experiabox in routermode gelaten, wifi uit en je eigen router erop. Blijkbaar ervaar jij de problemen met timeouts bij https sites niet. En ook heb jij sowieso geen last van stroperige tv (dat ik bijvoorbeeld naar 1 volgend kanaal zap of gewoon een kanaalnummer invoer en tot 25 kan tellen voordat hij werkelijk overschakeld).copykat schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:29:
Ik heb sinds kort de v8 als NAT 1 (VoIP en ITV gewoon er op aangesloten) plus 1 lan poort naar WAN voor NAT2 (eigenrouter)
ITV misschien ook niet.
Ik heb nu echt supersnel internet sinds de modem in bridge staat. Nu alleen nog tv weer aan de praat krijgen.
Ik probeerde de IPTV settings uit deze bron (ik heb maar 1 ontvanger) maar volgens mij kloppen die niet meer. Weet iemand de juiste settings?
Dan mag Telfort de website wel eens aanpassen want daar wordt nog steeds een internet only abo aangeboden.bitshape schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:32:
Eigenlijk klopt het wel, ze hebben alleen mijn abo aangepast van 'internet standaard' naar 'internet standaard & bellen' met een verhoging voor het bellen deel. Wat schijnt, ze (KPN dus) leveren geen 'internet standaard zonder bellen' meer (wat ik de afgelopen jaren had), dus alleen het complete pakket is af te nemen.
Sowieso vind ik ze nogal laks wat dat betreft. Er staat nog steeds zowel de goede als een verkeerde uploadsnelheid voor internet extra op de site. Zelfs op dezelfde pagina.
Ja klopt ik was eerst van plan om een fritzxbox of een andere router die VoIP en ITV aan kon zodat die V8 de kast in kon. (Telefoon was erg beperkt (stuk of 5 routers) maar het feit dat de instel gegevens niet meer vrijgegeven werden door telfort sinds aug 2016 ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing.Jazco2nd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:57:
[...]
Ik begrijp je volgens mij helemaal verkeerd. Zoals ik het lees, heb je helemaal niks ingesteld, gewoon Experiabox in routermode gelaten, wifi uit en je eigen router erop. Blijkbaar ervaar jij de problemen met timeouts bij https sites niet. En ook heb jij sowieso geen last van stroperige tv (dat ik bijvoorbeeld naar 1 volgend kanaal zap of gewoon een kanaalnummer invoer en tot 25 kan tellen voordat hij werkelijk overschakeld).
Bridge is nog steeds 2 voedingen en 2 routers. en kon niet ivm VoIP van telfort. dus was NAT achter NAT een betere oplossing:
nu heb ik eerst splitsing van telefoon en itv (rest bandbreedte is voor internet) in de V8 (die regelt dus de bandbreedte die de itv nodig heeft.) en de tweede router, een linksys, doet puur internet ,wifi, en home netwerkbeheer.
ik heb geen stroperige tv (maar of dit bij jou veroorzaakt door dat het door 2 routers heen moet geen idee.
(
Ok vraag:
Telfort is enige tijd geleden overgestapt op Routed IPTV. Sindsdien is het volgens mij wel mogelijk de V8 in Bridge te zetten, maar dan kan de V8 dus geen tv signaal via poort 3 of 4 naar de tvbox sturen.
Ook heeft het dan geen nut de tvbox op je eigen router aan te sluiten, want vlans (34 voor internet en 4 voor tv) werken niet meer. Daarvoor in de plaats is route IPTV gekomen.
Volgens mij is de tijd dat je de V8 in Bridge zette dus helemaal voorbij. (Tenzij je alleen een internet verbinding hebt, zonder tv).
Correct?
Telfort is enige tijd geleden overgestapt op Routed IPTV. Sindsdien is het volgens mij wel mogelijk de V8 in Bridge te zetten, maar dan kan de V8 dus geen tv signaal via poort 3 of 4 naar de tvbox sturen.
Ook heeft het dan geen nut de tvbox op je eigen router aan te sluiten, want vlans (34 voor internet en 4 voor tv) werken niet meer. Daarvoor in de plaats is route IPTV gekomen.
Volgens mij is de tijd dat je de V8 in Bridge zette dus helemaal voorbij. (Tenzij je alleen een internet verbinding hebt, zonder tv).
Correct?
Edit: onderstaande verhaal gaat voor de V8 wellicht niet op.
Als je bridged moet het apparaat dat je er achter hangt (je eigen router dus) de vlans afhandelen.
Wil je dat jouw eigen router met routed iptv werkt, dan moet die router dat wel ondersteunen. Daar zijn er echter niet veel van.
Voor de duidelijkheid, de vlans bestaan nog steeds. Ze komen nogsteeds je modem binnen. De verandering heeft plaatsgevonden in de firmware van je modem. Je modem bepaalt of er routed iptv mogelijk is.
Voor mijn modem is het bijvoorbeeld doodeenvoudig om routed weer terug te zetten naar de oude situatie.
Als je bridged moet het apparaat dat je er achter hangt (je eigen router dus) de vlans afhandelen.
Wil je dat jouw eigen router met routed iptv werkt, dan moet die router dat wel ondersteunen. Daar zijn er echter niet veel van.
Voor de duidelijkheid, de vlans bestaan nog steeds. Ze komen nogsteeds je modem binnen. De verandering heeft plaatsgevonden in de firmware van je modem. Je modem bepaalt of er routed iptv mogelijk is.
Voor mijn modem is het bijvoorbeeld doodeenvoudig om routed weer terug te zetten naar de oude situatie.
[ Voor 74% gewijzigd door job op 25-08-2016 23:25 ]
ja ik geloof de zyxel was lanpoort 4 en de V8 was lanpoort 1 voor iptv.
Dat bridgen heb ik niet echt uitgezocht omdat bij mij bridge meteen VoIP uitschakelde wat betekende dat ik of geen vaste lijn of een apart abo moest afsluiten. en nogmaals het had in mijn ogen geen voordeel. er staan nog steeds twee apparaten in de meterkast na een hoop gedoe, dus die nat achter nat was een makkelijke keus.
Dat bridgen heb ik niet echt uitgezocht omdat bij mij bridge meteen VoIP uitschakelde wat betekende dat ik of geen vaste lijn of een apart abo moest afsluiten. en nogmaals het had in mijn ogen geen voordeel. er staan nog steeds twee apparaten in de meterkast na een hoop gedoe, dus die nat achter nat was een makkelijke keus.
Ik kom net dit topic tegen: KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
Ik zou dit echter niet echt bridging noemen. Bij een echte bridge laat het modem de vlans ongemoeid.
Zou best kunnen dat dit (wat ze in het topic beschrijven) met de huidige firmware van de v8 niet meer mogelijk is. Heb het topic nog niet doorgelezen.
Mijn verhaal hierboven gaat op voor andere vdsl modems.
Vertel eens wat wil je precies bereiken? Waarom wil je perse bridgen? Is het aanschaffen van een ander modem wellicht een oplossing voor jou?
Ik zou dit echter niet echt bridging noemen. Bij een echte bridge laat het modem de vlans ongemoeid.
Zou best kunnen dat dit (wat ze in het topic beschrijven) met de huidige firmware van de v8 niet meer mogelijk is. Heb het topic nog niet doorgelezen.
Vertel eens wat wil je precies bereiken? Waarom wil je perse bridgen? Is het aanschaffen van een ander modem wellicht een oplossing voor jou?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 26-08-2016 08:13 ]
Omdat in bridge ik gewoon normaal kan internetten. Met de V8 in routermode en de AC68u erop aangesloten (met IP ingesteld in de DMZ van de V8) kan ik bijv de ING Bankieren app niet gebruiken en is het beveiligde deel van bijv sommige webshops onbereikbaar (timeouts). Maar inderdaad, KPN/Telfort zijn over op routed IPTV dus dan houdt het gewoon op denk ik.job schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:16:
Ik kom net dit topic tegen: KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten
Ik heb nu dus maar weer de V8 gereset, nu weer in routed mode. het IP die aan de Asus wordt toegekend in op de DMZ pagina ingevuld. Pats boem, ING app werkt niet meer. Maar ik heb wel weer tv.
Waarom zet je die Asus dan ook in de DMZ? Is toch normaal gesproken nergens voor nodig?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Misschien een beetje dom, maar heeft Telfort recentelijk de snelheid verhoogd? Ik haal nu 6MB/Sec, een paar weken geleden nog 3MB/Sec.
Heb geen brief ontvangen ofzo. Ben al lid sinds het nog Tiscali was..........
Heb geen brief ontvangen ofzo. Ben al lid sinds het nog Tiscali was..........
Less alienation, more cooperation.
Toevallig was ik net op zoek naar een Fritzbox voor mijn broer die erg ontevreden is over zijn experiabox v8. Betreft het dan de gegevens voor VoIP en TV of ook internet? Hij gebruikt alleen internet van telfort namelijk.copykat schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:08:
[...]
Ja klopt ik was eerst van plan om een fritzxbox of een andere router die VoIP en ITV aan kon zodat die V8 de kast in kon. (Telefoon was erg beperkt (stuk of 5 routers) maar het feit dat de instel gegevens niet meer vrijgegeven werden door telfort sinds aug 2016 ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Het ging alleen over de gegevens voor het telefonie platform, voor internet kun je gerust een fritzbox aanschaffen.Meauses schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 06:59:
Toevallig was ik net op zoek naar een Fritzbox voor mijn broer die erg ontevreden is over zijn experiabox v8. Betreft het dan de gegevens voor VoIP en TV of ook internet? Hij gebruikt alleen internet van telfort namelijk.
Dat zou kunnen, thanks.job schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:59:
Niet recentelijk.
Kan natuurlijk zijn dat er sindskort vectoring is ingeschakeld in jouw wijkkast.
Less alienation, more cooperation.
Toch even een klein complimentje aan Telfort, ik heb nu een jaar Internet Extra (80/8), en ik was al vrij snel verrast over de royale snelheid op mijn lijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de 95/10 die ik haalde, iets tijdelijks zou zijn maar ik doe net voor de grap weer eens een test:
http://www.speedtest.net/my-result/5623291111
Toch wel heel netjes dat ze dat tegenwoordig gewoon doorgeven als het kan, en niet kinderachtig gaan zitten limiteren.
Toch wel heel netjes dat ze dat tegenwoordig gewoon doorgeven als het kan, en niet kinderachtig gaan zitten limiteren.
youtube.com/@hisrep
Op een locatie waar ik een netwerkje beheer met oa telfort vvdsl is het al een tijdje zo dat die 100/30 door krijgt. Erg genereus, en zoals je zegt erg netjes en prettig dat ze niet limiteren.DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
Toch even een klein complimentje aan Telfort, ik heb nu een jaar Internet Extra (80/8), en ik was al vrij snel verrast over de royale snelheid op mijn lijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de 95/10 die ik haalde, iets tijdelijks zou zijn maar ik doe net voor de grap weer eens een test:
Overigens heeft mijn moeder officieel het 40/4 abo, maar krijgt 50/10 door. Dus ook daar geven ze wat ruimte.
[ Voor 18% gewijzigd door Meauses op 11-09-2016 21:30 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
De download snelheid is nog tot daar aan toe maar vooral heel prettig dat die upload snelheid op 30 ligt. Voor de enkele keer dat je wat groot materiaal moet delen is dat echt lekker.
youtube.com/@hisrep
Ik heb zelf ook inmiddels contact gehad met Telfort en uiteindelijk is het zo dat Telfort minimaal 50 mbit moet garanderen en alles daarboven is mooi meegenomen of bonus snelheid.nMad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:14:
[...]
Ik heb net gebeld met Telfort klantenservice. Bleek dat ik de 'oude' internet extra heb met een max van 50 Mbps. Als ik de 'nieuwe' internet extra met max van 80 Mbps wilde hebben moest ik een nieuw jaarcontract afsluiten. Bijzonder... Maar goed, dit maar gedaan met de eis dat ik dan wel een aanbieding zou krijgen. Die heb ik gekregen in de vorm van de eerste 3 maanden gratis. Dit abonnement gaat pas over twee weken in i.v.m. verplichte 'afkoelperiode' waar ik niet van af kan zien.
Vraag voor hier. Ik had op mijn oude adres de modem in brigde modus staan. Nu heb ik de modem gereset en werkt deze weer als modem + router. Maakt het voor het intrainen dat over twee weken begint uit of de modem wel of niet in bridge modus staat? Betreft een Zyxel P-2812HNU-F1.
De medewerker zei ook dat als de straatkast druk is dat de glasvezel-lijn naar de wijkcentrale vol komt te zitten, wat nu dus het geval is bij mij. Er zullen dus veel mensen gebruik maken van vdsl in mijn buurt waardoor ik nu niet meer de 80 mbit krijg maar slechts 50. Dat is wat KPN moet garanderen.
Jammer, maar helaas is er niks aan te doen.
Dat lijkt me een beetje stug. Want dan zou je midden in de nacht als niemand Online is wel minimaal 80Mb moeten halen lijkt me?Soldaatje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:51:
[...]
De medewerker zei ook dat als de straatkast druk is dat de glasvezel-lijn naar de wijkcentrale vol komt te zitten, wat nu dus het geval is bij mij. Er zullen dus veel mensen gebruik maken van vdsl in mijn buurt waardoor ik nu niet meer de 80 mbit krijg maar slechts 50. Dat is wat KPN moet garanderen.
Jammer, maar helaas is er niks aan te doen.
Zoals ik het nu begrijp wil je lijn naar de wijkkast niet harder dan 50Mb.
Lijkt me stug, maar misschien is er iemand anders die dat kan bevestigen.
Heb net een paar posts terug gekeken en zag in één van je posts dat je lijn op 52Mb gecapped is. Je lijn kan wel harder alleen staat ie daar dus nog niet op. Met een afstand van ruim 600 meter zal je dan ook rond de 70Mb overhouden.
Je kan naar het 40/4 pakket gaan, dan hou je dezelfde snelheid als nu maar betaal je een paar EUR minder.
[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 21-09-2016 18:13 ]
Het modem traint wel in op 80 mbit maar 50 mbit is maar haalbaar omdat de wijkkast blijkbaar overbelast is en ze alleen het minimale van 50 mbit kunnen garanderen.HvanderT schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:34:
[...]
Dat lijkt me een beetje stug. Want dan zou je midden in de nacht als niemand Online is wel minimaal 80Mb moeten halen lijkt me?
Zoals ik het nu begrijp wil je lijn naar de wijkkast niet harder dan 50Mb.
Lijkt me stug, maar misschien is er iemand anders die dat kan bevestigen.
Heb net een paar posts terug gekeken en zag in één van je posts dat je lijn op 52Mb gecapped is. Je lijn kan wel harder alleen staat ie daar dus nog niet op. Met een afstand van ruim 600 meter zal je dan ook rond de 70Mb overhouden.
Je kan naar het 40/4 pakket gaan, dan hou je dezelfde snelheid als nu maar betaal je een paar EUR minder.
Het is wel eens 80 mbit geweest maar omdat het nu drukker is kan ik die snelheid niet meer halen.
Zo heb ik het begrepen van de klantenservice.
Ook op fourstack is de snelheid gedaald van 80 naar 50 mbit.
Pakket heb ik net verlengd, internet extra, zit er nog een jaar aan vast.
Upload is wel 10 mbit.
Zou je je lijngegevens van je modem hier eens willen plaatsen? Ben wel benieuwd eigenlijk. Dit klinkt mij namelijk niet bekend in de oren.
Ik zit niet op een straatkast, maar op een wijkcentrale. En haal ook 50/10
Mijn abonnement is inmiddels gewijzigd naar de 'nieuwe' internet extra. Eerste 3 maanden gratis gekregen.
702 meter van de straatkast met de volgende snelheden volgens de modem:
Download: 80 Mb/s (attainable: 80)
Upload: 20 Mb/s (attainable: 30)
Ben benieuwd of de upload nog gaat klimmen
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Is het ook daadwerkelijk 702 meter (als je weet waar die straakast staat)? If so, dat is best wel hoog, biedt een leuk toekomstperspectief mocht hier nog een keer VVDSL komen.nMad schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:56:
Mijn abonnement is inmiddels gewijzigd naar de 'nieuwe' internet extra. Eerste 3 maanden gratis gekregen.
Het blijkt iets administratiefs te zijn, ze nemen nog contact met me op, hopelijk kan het dan wel sneller.HvanderT schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:57:
Zou je je lijngegevens van je modem hier eens willen plaatsen? Ben wel benieuwd eigenlijk. Dit klinkt mij namelijk niet bekend in de oren.
Ik weet niet waar de straatkast staat dus geen idee of dat daadwerkelijk 702 meter is. Dit is de afstand volgens de modem zelf.DiedB schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:02:
Is het ook daadwerkelijk 702 meter (als je weet waar die straakast staat)? If so, dat is best wel hoog, biedt een leuk toekomstperspectief mocht hier nog een keer VVDSL komen.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Heb nu een 20/2 abo internet en bellen (€ 29,17), dus met 40/4 zou ik €3,-- goedkoper uit zijn. Maar de Zyxell wil ik even niet kwijt vanwege StuntCalls VOIP. Krijg je bij een 40/4 verplicht een nieuw modem?HvanderT schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:34:
[...]
knip......
Geen idee, ik zit niet bij Telfort
. Maar meestal ontvang je een nieuw modem. Gelukkig kun je in de v8 die Telfort je geeft ook je eigen VoIP provider instellen. Wat dat betreft is er eigenlijk dan niet zoveel aan de hand.
Als je vectoring VDSL kan krijgen, dan zul je waarschijnlijk aan een nieuw modem moeten.
Als je vectoring VDSL kan krijgen, dan zul je waarschijnlijk aan een nieuw modem moeten.
Als je een nieuw modem krijgt, zal je ook gewoon je voip kunnen instellen.OgWok schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:04:
[...]
Heb nu een 20/2 abo internet en bellen (€ 29,17), dus met 40/4 zou ik €3,-- goedkoper uit zijn. Maar de Zyxell wil ik even niet kwijt vanwege StuntCalls VOIP. Krijg je bij een 40/4 verplicht een nieuw modem?
In ieder geval bij de Zyxel 2812 kan dat wel.
Welke Zyxel heb je nu nog dan?
Heb de P-2812HNU-F1. Maar Telfort heeft al aangegeven dat bij nieuwe modems de VoIP gegevens niet meer zelf in te stellen zijn; tenminste voor de Telfort VoIP. Weet niet of de Experioso V8 meerdere VoIP mogelijkheden heeft. De Zyxell zeker.Soldaatje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:32:
[...]
Als je een nieuw modem krijgt, zal je ook gewoon je voip kunnen instellen.
In ieder geval bij de Zyxel 2812 kan dat wel.
Welke Zyxel heb je nu nog dan?
Die heb ik ook. Die kan je gewoon gebruiken voor 40/4 en 80/8.OgWok schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:28:
[...]
Heb de P-2812HNU-F1. Maar Telfort heeft al aangegeven dat bij nieuwe modems de VoIP gegevens niet meer zelf in te stellen zijn; tenminste voor de Telfort VoIP. Weet niet of de Experioso V8 meerdere VoIP mogelijkheden heeft. De Zyxell zeker.
Dus een nieuw modem zullen ze dan niet opsturen lijkt me.
Bedoelen ze misschien niet dat je voip van telfort zelf niet op een niet-telfort modem kan instellen?
Ja, want sinds 1 juli (dacht ik) krijg je de Telfort VoIP gegevens niet meer........Soldaatje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:16:
[...]
Die heb ik ook. Die kan je gewoon gebruiken voor 40/4 en 80/8.
Dus een nieuw modem zullen ze dan niet opsturen lijkt me.
Bedoelen ze misschien niet dat je voip van telfort zelf niet op een niet-telfort modem kan instellen?
Afgelopen week bij mijn broer een Fritzbox 7360 geinstalleerd met Telfort Internet, als vervanger voor de V8.
Ik zie in de afgelopen dagen dat zijn DSL lijn minimaal 1x per dag reset/resynct.
Hij geeft aan dat het DSL signaal weg is, en daarna heeft het modem weer signaal en hij weer internet verbinding heeft.
1. DSL not responding (no synchronization)
2. Internet connection cleared
3. DSL is available (DSL synchronization with 31998/3878 kbit/s)
4. Internet connection established succesfully IP address xxx.xxx.xxx.xxx DNS server xxx.xxx.xxx.xxx and xxx.xxx.xxx.xxx , Gateway xxx.xxx.xxx.xxx
Andere keren zegt ie wel internet connection renewed succesfully zonder dat ie dus DSL sync kwijt raakt.
Ik heb nu de instellingen van 'Maximum Performance' naar 'Maximum Stability'. Ik hoop dat dat wat uithaalt.
Tevens zag ik ook dat 'Seamless Rate Adaption (SRA)' op 'off' stond, dit zou er voor moeten zorgen dat aanpassingen in de snelheid zonder problemen opgevangen worden.
Zijn er mensen die dit bekend voorkomt of een idee hebben wat de oplossing kan zijn?
Ik zie in de afgelopen dagen dat zijn DSL lijn minimaal 1x per dag reset/resynct.
Hij geeft aan dat het DSL signaal weg is, en daarna heeft het modem weer signaal en hij weer internet verbinding heeft.
1. DSL not responding (no synchronization)
2. Internet connection cleared
3. DSL is available (DSL synchronization with 31998/3878 kbit/s)
4. Internet connection established succesfully IP address xxx.xxx.xxx.xxx DNS server xxx.xxx.xxx.xxx and xxx.xxx.xxx.xxx , Gateway xxx.xxx.xxx.xxx
Andere keren zegt ie wel internet connection renewed succesfully zonder dat ie dus DSL sync kwijt raakt.
Ik heb nu de instellingen van 'Maximum Performance' naar 'Maximum Stability'. Ik hoop dat dat wat uithaalt.
Tevens zag ik ook dat 'Seamless Rate Adaption (SRA)' op 'off' stond, dit zou er voor moeten zorgen dat aanpassingen in de snelheid zonder problemen opgevangen worden.
Zijn er mensen die dit bekend voorkomt of een idee hebben wat de oplossing kan zijn?
[ Voor 32% gewijzigd door Meauses op 26-09-2016 20:59 . Reden: specifieke melding toegevoegd ]
Ik heb in de log van de 7360 wel staan: Internet connection renewed succesfully, twee maal per dag altijd op dezelfde tijden. Verder werkt alles normaal, dus ik laat het verder zo.Meauses schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:16:
En staat bij jou SRA aan of uit? En hoe zijn je Line settings?grun93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:32:
[...]
Ik heb in de log van de 7360 wel staan: Internet connection renewed succesfully, twee maal per dag altijd op dezelfde tijden. Verder werkt alles normaal, dus ik laat het verder zo.
Hier ook een Fritz!Box 7360 en ik zie nu ook: Internet connection renewed succesfully. Voorheen was dit volgens mij niet. Ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-09-2016 20:49 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hier een 7360v1: SRA aan bij recieve "on" en bij send "off". Verder alles op maximum performance.
Ik zit echter vlakbij de straatkast, staat letterlijk op de hoek, op minder dan 30 meter afstand.
Ik zie die "Internet connection renewed succesfully" ook. Maar dit is een melding van DHCP: Je krijgt een nieuwe lease voor het IP adres. De DSL lijn blijft gewoon ononderbroken "up".
Ik zit echter vlakbij de straatkast, staat letterlijk op de hoek, op minder dan 30 meter afstand.
Ik zie die "Internet connection renewed succesfully" ook. Maar dit is een melding van DHCP: Je krijgt een nieuwe lease voor het IP adres. De DSL lijn blijft gewoon ononderbroken "up".
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ok, niks aan de hand dus. Dan had ik het verkeerd begrepen.vliegnerd schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:54:
Ja, SRA staat aan. Line settings alles op maximum performance en annex A staat er ook nog (wat dat dan ook mag zijn). Firmware is nog 6.30 trouwens.Meauses schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:45:
En staat bij jou SRA aan of uit? En hoe zijn je Line settings?
[ Voor 31% gewijzigd door grun93 op 26-09-2016 22:14 ]
Ik laat me 7360 iedere keer mailen asl er iets gebeurd.maar als mijn dsl verbinding opnieuw gemaakt is,krijg ik automatisch een email met het ip nummer.verder zal het wel een lease zijn die opnieuw aangemaakt is.
Annex A is het type verbinding met de centralegrun93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:58:
[...]
Ok, niks aan de hand dus. Dan had ik het verkeerd begrepen.
[...]
Ja, SRA staat aan. Line settings alles op maximum performance en annex A staat er ook nog (wat dat dan ook mag zijn). Firmware is nog 6.30 trouwens.
Annex A: analoge, simpele telefoonlijn
Annex B: ISDN, digitaal.
Krijg je dan ook een ander IP adres? Leasetijd van de DHCP server van Telfort op 12 uur?grun93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:32:
[...]
Ik heb in de log van de 7360 wel staan: Internet connection renewed succesfully, twee maal per dag altijd op dezelfde tijden. Verder werkt alles normaal, dus ik laat het verder zo.
Het adres blijft hetzelfde. Kennelijk is de leasetijd idd 12 uur.OgWok schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:11:
Krijg je dan ook een ander IP adres? Leasetijd van de DHCP server van Telfort op 12 uur?
SRA staat alleen aan op VVDSL lijntjes vanuit de straatkast.
Dat er eens in de 24u een soort renewal plaats vind lijkt normaal, ik zou ff checken of de internet verbinding dan ook echt down gaat?
Aan die Maximum Performance/Stability in de Fritzbox zou ik zelf niet teveel klooien en gewoon op de default laten staan.
VDSL en in nog hogere mate met VVDSL moeten (normaal gesproken) zelf zorgen voor een stabiele verbinding. Vaak gevallen gezien waarbij het juist instabieler werd, en in sommige gevallen gaat de latency ook onnodig een stuk omhoog, doordat er meer foutcorrectie toegepast wordt dan noodzakelijk.
Dat er eens in de 24u een soort renewal plaats vind lijkt normaal, ik zou ff checken of de internet verbinding dan ook echt down gaat?
Aan die Maximum Performance/Stability in de Fritzbox zou ik zelf niet teveel klooien en gewoon op de default laten staan.
VDSL en in nog hogere mate met VVDSL moeten (normaal gesproken) zelf zorgen voor een stabiele verbinding. Vaak gevallen gezien waarbij het juist instabieler werd, en in sommige gevallen gaat de latency ook onnodig een stuk omhoog, doordat er meer foutcorrectie toegepast wordt dan noodzakelijk.
De internet verbinding gaat echt down ja (ik heb helaas geen duidelijke foto kunnen maken van de log, zal kijken of dat vandaag lukt). Hij verliest zijn sync en vindt hem daarna weer en bouwt de internet verbinding terug op. Mijn broer had dit euvel ook al met zijn V8, al kan ik dat niet checken. En ik weet even niet of die ook dit soort info logt.Prolution schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:09:
SRA staat alleen aan op VVDSL lijntjes vanuit de straatkast.
Mijn broer zit aangesloten op een straatkast (bron; netco site) en vectoring staat aan (G.Vector on). Hij gaat over anderhalve week over naar Internet Extra van Telfort.
Attainable op Max performance was 113/45, en met Max stability 98/35, dus nog steeds niet verkeerd.
Maar reguliere disconnects zijn toch irritant en totaal onnodig
Dit is overigens wat AVM er zelf over zegt:
https://en.avm.de/service...nection-drops-frequently/
[ Voor 8% gewijzigd door Meauses op 27-09-2016 08:52 . Reden: straatkast ]
Indien het een VVDSL lijntje is dan zou normaal gesproken ook SRA aan moeten staan, zonder SRA kan een Vectoring verbinding sneller wegvallen (resyncen). Daar ligt dus waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Even navragen op het Telfort forum of ze het betreffende lijntje kunnen checken, mogelijk dat het zichzelf oplost zodra de lijn wordt omgezet naar Internet Extra.
[ Voor 12% gewijzigd door Prolution op 27-09-2016 09:17 ]
Thanks voor de tip. Ga ik dan inderdaad even doen.Prolution schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:16:
Indien het een VVDSL lijntje is dan zou normaal gesproken ook SRA aan moeten staan, zonder SRA kan een Vectoring verbinding sneller wegvallen (resyncen). Daar ligt dus waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Even navragen op het Telfort forum of ze het betreffende lijntje kunnen checken, mogelijk dat het zichzelf oplost zodra de lijn wordt omgezet naar Internet Extra.
Weet iemand hoe ik mijn Fritz!box 7360 moet instellen om IPv6 te kunnen gebruiken bij Telfort? Er zijn een aantal opties mogelijk (native, 6rd, 6to4) maar ik weet niet welke ik moet hebben en welke gegevens ik vervolgens in moet voeren bij de gekozen optie.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 27-09-2016 13:25 ]
Telfort bied volgens mij nog geen (native) IPv6 aan, als je dus IPv6 wilt hebben zal je een tunnel moeten aanvragen bij https://tunnelbroker.net.
In het verleden heb ik al eens gevraagd of er al iets op de planning stond qua IPv6 bij Telfort, maar daar was toen niets over bekend, waarschijnlijk hebben ze nog IPv4 adressen op voorraad?
In het verleden heb ik al eens gevraagd of er al iets op de planning stond qua IPv6 bij Telfort, maar daar was toen niets over bekend, waarschijnlijk hebben ze nog IPv4 adressen op voorraad?
Ik krijg al een tijdje een ipv6 adres binnen in mijn modem met telfort en dhcp, dualstack heet dat of zo. Sinds het iptv routering is geactiveerd een tijdje geleden.
IPv6 is inderdaad actief op het Telfort netwerk volgens: https://www.telfort.nl/pe...vice/ipv6-bij-telfort.htm
Maar ik krijg het op mijn 7360v1 ook niet voor elkaar.
Maar ik krijg het op mijn 7360v1 ook niet voor elkaar.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Met het aanpassen van de noise setting lijkt de verbinding stabieler. Dus die ga ik steeds iets verder naar rechts duwen.Prolution schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:16:
Sinds vandaag is Telfort Zakelijk Instap ADSL 8/1 opgeleverd met het vreselijke v8 modem. Het is al even geleden dat ik een v8 heb gebruikt, maar in de tussentijd is er dus nog steeds niks aan verbeterd. De WiFi is een drama.
Daarom ga ik dit modem maar snel omwisselen met een FritzBox. Zijn de instellingen hetzelfde als bij de consumentenverbindingen? Ik kan pas over enkele dagen het modem even vervangen..
De snelheid van een 8/1 pakket is trouwens gewoon 20/2. Niet gek voor 16.50 ex btw.

Nog even afwachten wat de DLM gaat doen, deze verbinding loopt vanuit de wijkcentrale die 1,2km verderop staat. 40Mb is dan niet slecht.
Daarom ga ik dit modem maar snel omwisselen met een FritzBox. Zijn de instellingen hetzelfde als bij de consumentenverbindingen? Ik kan pas over enkele dagen het modem even vervangen..
De snelheid van een 8/1 pakket is trouwens gewoon 20/2. Niet gek voor 16.50 ex btw.

Nog even afwachten wat de DLM gaat doen, deze verbinding loopt vanuit de wijkcentrale die 1,2km verderop staat. 40Mb is dan niet slecht.
[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 28-09-2016 17:53 ]
Ook naar aanleiding van de post hierboven de mijne ben ik nieuwsgierig geworden wat er aantoonbaar slecht is aan de standaard Experia V8 modem eerlijk gezegd.
Sinds de installatie in november 2015 draait het ding zonder storing z'n rondjes voor internet, tv en telefoon in mijn huis. Weliswaar staat 'ie met Wifi en USB uitgeschakeld eenzaam in de meterkast, omdat mijn woonkamer een verdieping hoger ligt gaat de Wifi naar een (oude) Belkin router.
TV loopt via twee switches naar de slaapkamer en de woonkamer, telefoon doet het ook ongestoord.
De gebruikelijke devices, twee laptops, twee tablets, twee smartphones en een PC vrijwel permanent aan het internet, via het secundaire guestnetwerk op de Belkin nu 21 MAC allowed van vrienden, buren en kinderen.
Stabiel, zonder storing, zonder reset of andere toeren uit te moeten halen.
Snelheid is ruim voldoende, 95/24 met een TV stream aan.
Is er echt iets met de V8 waar ik niet tegen aan loop vanwege <mij onbekende reden> of is dit een geval van mogelijk een tikje napraterij omdat je een Fritzbox MOET hebben anders tel je niet mee?
Sinds de installatie in november 2015 draait het ding zonder storing z'n rondjes voor internet, tv en telefoon in mijn huis. Weliswaar staat 'ie met Wifi en USB uitgeschakeld eenzaam in de meterkast, omdat mijn woonkamer een verdieping hoger ligt gaat de Wifi naar een (oude) Belkin router.
TV loopt via twee switches naar de slaapkamer en de woonkamer, telefoon doet het ook ongestoord.
De gebruikelijke devices, twee laptops, twee tablets, twee smartphones en een PC vrijwel permanent aan het internet, via het secundaire guestnetwerk op de Belkin nu 21 MAC allowed van vrienden, buren en kinderen.
Is er echt iets met de V8 waar ik niet tegen aan loop vanwege <mij onbekende reden> of is dit een geval van mogelijk een tikje napraterij omdat je een Fritzbox MOET hebben anders tel je niet mee?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
-- edit: laat maar, had een 6to4 ipv6 tunnel ingesteld wat leek te werken, maar downloads e.d. gingen ineens enorm traag --
[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2016 19:35 ]
Hmmmmm HBO stopt per 31 december. Ik heb uit protest mijn HBO pakket bij Telfort al stopgezet.
Ik weet niet zeker of de 7360 dit ook heeft. Maar wij hebben enkele 3490's geplaatst bij klanten, deze hebben standaard een instelling ergens onder Account Information dat hij elke nacht tussen 3-4(kun je kiezen maar staat standaard op 3-4) opnieuw verbinding maakt. Kan morgen wel even exact kijken waar deze onder staat. Al lijkt jou log melding meer op een extern probleem..grun93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:32:
[...]
/edit

" maintain internet connection permanently"
die bedoel ik
DeBolle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:06:
Ook naar aanleiding van de post hierboven de mijne ben ik nieuwsgierig geworden wat er aantoonbaar slecht is aan de standaard Experia V8 modem eerlijk gezegd.
Hier eigenlijk dezelfde ervaring, gebruik hem ook nog voor wifi(geen huistelefoon) en ook dat draait perfect, bereik ook prima. Gebruik zelfs nog de USB aansluiting voor een backup vanaf een VPS(just to be sure, draait natuurlijk een andere oplossing) op een externe schijf. Ook met port forwards en dergelijke geen problemen.
Misschien in het afgelopen jaar 3 keer gehad dat er geen internet/tv was. Als ik dan inlog is de DSL lijn wel up, maar lijkt de sessie verbroken. Eigenlijk nog nooit verder ingedoken gezien het na een reboot is opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door Bakema op 28-09-2016 19:05 ]
Ik wil een fritzbox aansluiten omdat dit modem me teveel problemen oplevert. Ik gebruik zelf trouwens ook een Experiabox, een V10, en dat apparaat werkt uitstekend. Het is dus niet zo dat ik pro-fritzbox ben, maar voor een Zakelijk Internet-Only lijntje is een Fritzbox een beter apparaat dan een V8.DeBolle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:06:
Mijn ervaringen:
Een V8 bij KPN (ergens in 2014) ontvangen als vervanging voor een defecte V7 (H220N). De lijn was niet stabiel te krijgen met de V8 na het aansluiten, en de DLM schakelde onze snelheid terug naar een 18Mb om uiteindelijk toch sync te krijgen. Zelfs toen werd de verbinding meerdere malen per dag verbroken.
Na het omwisselen met een V9 waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. De lijn was weer superstabiel, en er kwam weer netjes volgens profiel 50Mb binnen (80Mb attainable, maar de wijkcentrale kan niet harder dan 50Mb)
Ook het instellingenmenu van de V8 is niet fijn om te configureren. Het menu reageert traag en het laden van een bepaalde pagina duurt erg lang. Na het inloggen duurt het meer dan 10 seconden voordat de index van het configmenu is geladen.
De WiFi: Direct na het aansluiten kreeg ik op mijn telefoon en verschillende laptops met geen mogelijkheid verbinding met WiFi. Pas nadat ik de WiFi b/g optie inschakelde in het menu kreeg ik eindelijk een verbinding met wifi. Dat is niet werkbaar, want de snelheid kwam dan niet hoger dan 5Mbit..
Het configureren van de V8 en de WiFi zijn dus problemen die nog steeds niet zijn opgelost na twee jaar. Ik heb al meerdere V8's gehad en tot nu toe waren die allemaal net zo traag als die ik nu heb.
Overigens gebruik ik nu naar volle tevredenheid een Experiabox v10. Als je die eenmaal hebt gebruikt, dan wil je niet meer terug naar een V8 of V9.
Inmiddels is dat geen probleem meer, want het blijkt gewoon een melding over een vernieuwde dhcp lease te zijn. Overigens heeft de 7360 die settings niet, ik had er weinig aan kunnen doen.RKorenberg schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:02:
Ik weet niet zeker of de 7360 dit ook heeft. Maar wij hebben enkele 3490's geplaatst bij klanten, deze hebben standaard een instelling ergens onder Account Information dat hij elke nacht tussen 3-4(kun je kiezen maar staat standaard op 3-4) opnieuw verbinding maakt. Kan morgen wel even exact kijken waar deze onder staat. Al lijkt jou log melding meer op een extern probleem..
Na een hoop gebel en gedoe heen en weer komt uieindelijk toch het verlossende en finale antwoord: sneller dan 50 mbit is NIET mogelijk.
Ik ben teleurgesteld.
Ik ben teleurgesteld.
Wat had je verwacht?Soldaatje schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:34:
Na een hoop gebel en gedoe heen en weer komt uieindelijk toch het verlossende en finale antwoord: sneller dan 50 mbit is NIET mogelijk.
Ik ben teleurgesteld.
Maar een V10 levert Telfort niet toch? Alleen moederbedrijf KPN doet dat dacht ik.HvanderT schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:35:
[...]
Experiabox v10. Als je die eenmaal hebt gebruikt, dan wil je niet meer terug naar een V8 of V9.
Hier overigens op de wip wat ik ga doen. In november loopt het Telfort contract af. Heb al gebeld voor een verlengingsaanbod en kreeg 3 mnd. gratis aangeboden. Maandbedrag komt dan omgerekend (9*36,5 delen door 12) op €27,38 ipv. de €36,50 die ik nu betaal, best lekker. Maar zal binnenkort nog even weer bellen en kijken of er nog meer uit valt te slepen. Onderhandelen is altijd een bod en een tegenbod toch
Zat ook te twijfelen om over te stappen naar Tele2, dan kom ik per maand op iets meer dan 27 euro rond met eenmalige kosten erbij en CashbackXL eraf. Maar in het topic ([TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7) is nog steeds niet zeker of je ook TV met een Fritz!box werkend gaat krijgen (alleen internet lukt al prima volgens een aantal). Dus die gok is te groot. Als het niet lukt dan zit ik vast aan het standaard modem die helemaal is dichtgetimmerd.
Denk dat ik dus maar bij Telfort blijf, m'n Fritzje 7360 bevalt prima (wel met KPN accespoint er nog naast voor AC wifi
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2016 21:02 ]
Ik (of wij) zit dan ook bij KPNThinkPadd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:00:
[...]
Maar een V10 levert Telfort niet toch? Alleen moederbedrijf KPN doet dat dacht ik.
Denk dat ik dus maar bij Telfort blijf, m'n Fritzje 7360 bevalt prima (wel met KPN accespoint er nog naast voor AC wifi).
De V10 heeft ook AC wifi, dus die heb ik niet nodig nu.
Indien we ooit nog gaan overstappen naar een Telfort of Tele2, dan zet ik er ook een FB7360 tussen.
Maar we zijn helaas teveel afhankelijk van KPN doordat er teveel KPN emailadressen in gebruik zijn die nog uit het HetNet.nl tijdperk komen. Ook de KPN Fon Wifi is wel makkelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 30-09-2016 21:07 ]
Hier ook Fritz!Box 7360 met een AC Wi-Fi Accespoint (router) er achter. Op de twee 1000 Mbit poorten zitten twee switches en op de 100 Mbit poorten zit het IP TV verkeer. Voorlopig nog geen bottleneck dus.ThinkPadd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:00:
[...]
Maar een V10 levert Telfort niet toch? Alleen moederbedrijf KPN doet dat dacht ik.
Hier overigens op de wip wat ik ga doen. In november loopt het Telfort contract af. Heb al gebeld voor een verlengingsaanbod en kreeg 3 mnd. gratis aangeboden. Maandbedrag komt dan omgerekend (9*36,5 delen door 12) op €27,38 ipv. de €36,50 die ik nu betaal, best lekker. Maar zal binnenkort nog even weer bellen en kijken of er nog meer uit valt te slepen. Onderhandelen is altijd een bod en een tegenbod toch?
Zat ook te twijfelen om over te stappen naar Tele2, dan kom ik per maand op iets meer dan 27 euro rond met eenmalige kosten erbij en CashbackXL eraf. Maar in het topic ([TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7) is nog steeds niet zeker of je ook TV met een Fritz!box werkend gaat krijgen (alleen internet lukt al prima volgens een aantal). Dus die gok is te groot. Als het niet lukt dan zit ik vast aan het standaard modem die helemaal is dichtgetimmerd.
Denk dat ik dus maar bij Telfort blijf, m'n Fritzje 7360 bevalt prima (wel met KPN accespoint er nog naast voor AC wifi). Afgelopen jaar ook zo goed als geen problemen gehad, Eén maand dat het internet echt uitermate traag was (<5Mbit), maar dat lag er meer aan dat iemand in de wijkkast had lopen vrotten, niet door toedoen van Telfort. Internet en TV doen het prima.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Sluit ik me toch ook wel bij aan. Het modem werkt hier ook prima en doet wat het moet doen. Er zijn echter wel een paar serieuze nadelen natuurlijk:DeBolle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:06:
- geen wifi AC, geen wifi 5Ghz
- bereik van WiFi is niet denderend (logisch, dat heb je pas met €200+ routers)
- interface en software is inmiddels wel gedateerd, sommige dingen zijn niet mogelijk of bijv. moeilijk (denk aan usb printer eraan hangen en in windows 10 aan de praat krijgen)
youtube.com/@hisrep
je vergeet er één: geen mogelijkheid tot gescheiden 2e WiFi , guest WiFi. Dat is met de huidige wifi/mobieltjes van idereen wel een nadeel, (je wilt toch niet dat je netwerk id en inlog overal door iedereen naar toe gesleept word met het risico gecloned te worden? dan is een volledig gescheiden gasten netwerk een standaard optie tegenwoordig.DeNachtwacht schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:11:
[...]
........ Er zijn echter wel een paar serieuze nadelen natuurlijk:
- geen wifi AC, geen wifi 5Ghz
- bereik van WiFi is niet denderend (logisch, dat heb je pas met €200+ routers)
- interface en software is inmiddels wel gedateerd, sommige dingen zijn niet mogelijk of bijv. moeilijk (denk aan usb printer eraan hangen en in windows 10 aan de praat krijgen)
(overigens is de "active connected" lijst in de user interface ook niet je dat. wat ook fijn is als je wilt zien wie er op zit. (kinderen met mobieltje onder de deken vér na "ga slapen" bijvoorbeeld..
ik heb een linksys ae7500 er achter gezet en ik ben tot nu toe erg tevreden met deze configuratie.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie