Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:48:
Loop tegen een beperking van de modemrouter (Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.135W4) aan van telfort.
Zou graag wat meer regels willen toevoegen aan de NAT tabel. Is er een goed werkend alternatief wat VDSL ondersteunt?

Zat aan een Cisco 886 te denken . Iemand ervaring? Of een andere suggestie?

Gebruik trouwens alleen internet.. geen voip of andere diensten.
Ik heb een AVM FRITZ!Box 7360 gekocht van Marktplaats (was € 40,00 nieuw in ongeopende verpakking).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
vincedd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:51:
11 camera's. 1 nvr opnamesysteem.8 ip telefoons. 3switches. 3 accesspoints en 12 wifi lichtchakelaars. 1 wifi/infrarood point.1 ip kiezer.1 telefooncentrale. Nog wat pc's en telefoons.

De camera's en nvr zijn onderweg. De wifischakelaars en wifi/ infrarood point kan ik geen ip geven.dus dat doe ik op mac adres.maar in de toekomst komen er nog wat wifi schakelaars bij + een paar van die wifi/ infrarood points.en dan gaat het hard.
En ik er maar van uit gaan dat je niet wist dat je een vast ip-adres meestal in het apparaat doet |:( |:( |:(

Misschien een 2e router, puur voor de schakelaars e.d., maar ik ben het met je eens dat je tegen een limiet van de experiabox loopt. Ik denk alleen dat je wel een uitzondering op de regel bent en Telfort daar geen rekening mee kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Volgens een artikel in nummer 7-8 van C'T mogen providers zoals KPN/Telfort/Ziggo geen eigen apparatuur zoals de Experia of Horizonbox voorschrijven en moeten ze klanten toestaan om hun eigen apparatuur te gebruiken. Dit alles volgens Europese richtlijnen.

In Amerika is dit al jaren mogelijk en In Duitsland treedt per 1 augustus een wet in werking die dit alles regelt. Het wachten is nu op iemand die dit ook in NL af gaat dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:36:
Volgens een artikel in nummer 7-8 van C'T mogen providers zoals KPN/Telfort/Ziggo geen eigen apparatuur zoals de Experia of Horizonbox voorschrijven en moeten ze klanten toestaan om hun eigen apparatuur te gebruiken. Dit alles volgens Europese richtlijnen.

In Amerika is dit al jaren mogelijk en In Duitsland treedt per 1 augustus een wet in werking die dit alles regelt. Het wachten is nu op iemand die dit ook in NL af gaat dwingen.
Je mag volgens mij nu al aansluiten wat je wilt (binnen grenzen natuurlijk), je hebt dan alleen geen ondersteuning op de werking. Een Fritzbox mag bij Telfort, alleen je moet dan niet de helpdesk bellen als je geen TV werkend krijgt in je netwerk. Ik denk dat de meeste gebruikers ook voldoende hebben aan de geleende apparatuur en gewoon niet beter weten, het grootste deel zal echt niet wekelijks/maandelijks zijn up- en download testen. Zeker zolang Facebook e.d. werkt. Dat het kleine deel wat wel alles wil optimaliseren en monitoren vooral in dit topic voorkomt doet misschien anders vermoeden. Wil je wat extra's/anders dan de standaard apparatuur dan zal je iets meer huiswerk mogen doen (of hobbyen voor Tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Fritzbox heeft van de 4 twee Fe poorten. Dat is dood zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Niels.68 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:57:
Je mag volgens mij nu al aansluiten wat je wilt (binnen grenzen natuurlijk), je hebt dan alleen geen ondersteuning op de werking. Een Fritzbox mag bij Telfort, alleen je moet dan niet de helpdesk bellen als je geen TV werkend krijgt in je netwerk.
Telfort is dan ook een gunstige uitzondering, voor zover ik weet is er bij ziggo helemaal niks mogelijk. Het punt is dat providers, als zij offertes aanvragen voor hun modem/routers, uitgaan van minimale eisen, omdat dat goedkoper is. We praten dan immers al snel over tien- of honderduizend apparaten en dan tikt lekker aan. Dus krijg je alleen maar modem/routes met wifi n en geen wifi ac want dat is duurder te maken. De klant zou dan op z'n minst zelf een apparaat aan moeten mogen sluiten als hij behoefte heeft aan meer dan minimale functies.

Nu zul je zeggen, zet dan het standaard modem in bridge en sluit je eigen router daarachter aan. In bovenstaand artikel wordt daar ook op ingegaan. Het komt erop neer dat dat straks wel eens afgelopen zou kunnen zijn, omdat de ipv4 adressen op raken. Je modem krijgt dan geen publiek ipv4 adres meer maar wordt met een vpn tunnel aan je provider geknoopt. In dat artikel wordt het beter uitgelegd dat ik het hier vertellen kan.

[ Voor 19% gewijzigd door grun93 op 19-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Illusion

(the art of)

Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:30:
Dat wisselt per typenummer. De 7490 die ik heb heeft gewoon 4*gigabit.

Zie ook:
https://nl.avm.de/product...tzbox/alle-aansluitingen/

[ Voor 16% gewijzigd door Illusion op 19-07-2016 20:59 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:30:
Ik heb daar omheen gewerkt, aan de twee 1000 Mbit poorten hangen twee vijf poorts switchen, de twee 100 Mbit poorten zijn voor TV. Daarna moet je even goed kijken hoe je het aansluit. Zodat je altijd met maximale snelheid data kan oversturen. Bijvoorbeeld PC - NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Jumpman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:02:
[...]

Ik heb daar omheen gewerkt, aan de twee 1000 Mbit poorten hangen twee vijf poorts switchen, de twee 100 Mbit poorten zijn voor TV. Daarna moet je even goed kijken hoe je het aansluit. Zodat je altijd met maximale snelheid data kan oversturen. Bijvoorbeeld PC - NAS.
Hoeveel nat regels kan je daar aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:09:
[...]

Hoeveel nat regels kan je daar aanmaken?
Veel! Ik heb er denk ik al zo'n 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:41
grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:36:

Betekend dit ook dat het mogelijk moet worden om een eigen TV-ontvanger (Setup-box/tuner) aan te sluiten en daarmee TV te kunnen kijken?

Ik ben op zich redelijk tevreden met het opname pakket van Telfort hoor, doet wat nodig is. Maar als je zelf de tv-streams binnen kan lepelen gaat er natuurlijk wel een hele wereld van andere mogelijkheden open. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MaffeMaarten schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:43:
Betekend dit ook dat het mogelijk moet worden om een eigen TV-ontvanger (Setup-box/tuner) aan te sluiten en daarmee TV te kunnen kijken?
Zoals ik dat artikel lees, ja. Alles wat er achter het israpunt gebeurt, mag de keuzevrijheid van de consument niet in de weg staan. Maar het moet dan wel om goedgekeurde apparatuur gaan die geen schade aan het netwerk aan kan brengen en/of radio magnetisch interferentie veroorzaken.

Zie ook de huidige NL Telecomwet, hoofdstuk 2, artikel 15. Punt is dat niemand naar de rechter stapt om dat af te dwingen, omdat het ongetwijfeld een langdurige en kostbare zaak wordt vanwege de advocaatkosten.

[ Voor 20% gewijzigd door grun93 op 20-07-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb een probleem dat mijn zyxel2812-router het (half)begeven heeft en telfort levert alleen de experia v8 voorlopig. Die V8 is eigenlijk zo slecht dat ik die niet wil gebruiken.
Nu weet ik dat de experia V10 zijn opvolger is en dat die kpn modem/router omgebouwd/firmware aanpassing word voor Telfort vdsl alles in 1.
Het pakket is opzich goedkoop en redelijk stabiel en heeft voldoende (ik heb er geen last van) up (4mb) en down(30mb) (werkelijk 2,5/25mb)
Hoe goed of slecht is die V10? Zit daar bijvoorbeeld ook de mogelijkheid op om twee ssid aan te maken?
Het is een 2,5/5gb modem dus in theorie is ie sneller en beter dan de zyxel.

Of kan ik beter richting de ziggo horizon gaan (modem verplaatst naar de woonkamer) en op de oude plek van de zyxel een tweede router/accespoint plaatsen?

(ik heb keus tussen vdsl en ziggo, glasvezel ligt hier nog niet.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:23:
Ik heb een probleem dat mijn zyxel2812-router het (half)begeven heeft en telfort levert alleen de experia v8 voorlopig. Die V8 is eigenlijk zo slecht dat ik die niet wil gebruiken.
Nu weet ik dat de experia V10 zijn opvolger is en dat die kpn modem/router omgebouwd/firmware aanpassing word voor Telfort vdsl alles in 1.
Het pakket is opzich goedkoop en redelijk stabiel en heeft voldoende (ik heb er geen last van) up (4mb) en down(30mb) (werkelijk 2,5/25mb)
Hoe goed of slecht is die V10? Zit daar bijvoorbeeld ook de mogelijkheid op om twee ssid aan te maken?
Het is een 2,5/5gb modem dus in theorie is ie sneller en beter dan de zyxel.

Of kan ik beter richting de ziggo horizon gaan (modem verplaatst naar de woonkamer) en op de oude plek van de zyxel een tweede router/accespoint plaatsen?

(ik heb keus tussen vdsl en ziggo, glasvezel ligt hier nog niet.)
Hier vorige jaar hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg ook een Experia Box V8 opgestuurd en kon met geen mogelijkheid meer een ZyXEL P-2812HNU-F1 krijgen. Wat een drama die Experia Box V8, toen maar een AVM FRITZ!BOX van het Internet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ja ik weiger die experia V8 als hoofdrouter te gebruiken, slecht in te stellen irritant menu kan ik me herinneren. wifi super traag en slecht bereik.
Mn zyxel lan werkt nog dus ik zit nu te bedenken wat de beste oplossing is:
- eigen 2e router/accesspoint er achter voor de wifi. er is genoeg keus: https://tweakers.net/cate...ems-en-routers/producten/
- proberen toch de v10 te krijgen (al weet ik niet hoe goed/slecht die is)
- of gewoon toch maar over naar ziggo en ook daar een accespoint toevoegen.

hoe moeilijk is het om een eigen modem/router te plaatsen?
het probleem ligt geloof ik bij telefoon(voip) en itv.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:30:
Ja ik weiger die experia V8 als hoofdrouter te gebruiken, slecht in te stellen irritant menu kan ik me herinneren. wifi super traag en slecht bereik.
Mn zyxel lan werkt nog dus ik zit nu te bedenken wat de beste oplossing is:
- eigen 2e router/accesspoint er achter voor de wifi. er is genoeg keus: https://tweakers.net/cate...ems-en-routers/producten/
- proberen toch de v10 te krijgen (al weet ik niet hoe goed/slecht die is)
- of gewoon toch maar over naar ziggo en ook daar een accespoint toevoegen.

hoe moeilijk is het om een eigen modem/router te plaatsen?
het probleem ligt geloof ik bij telefoon(voip) en itv.
De v10 krijg je niet bij Telfort. Alleen KPN levert de v10.

Overigens is de V10 een verademing qua Wi-Fi (AC, 5Ghz) en kan er nu veel meer worden ingesteld zoals dhcp, DNS, etc.

Je kan alleen geen eigen VoIP aanbieder erin programmeren.

De v8 zou je in bridge kunnen zetten met daar een router achter. Is wel ergens een handleiding hier waarin staat hoe dat ongeveer moet.

Je kan ook een fritzbox aansluiten en kijken hoe het daar moet. Is ook wel een handleiding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

HvanderT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:20:
[...]

De v10 krijg je niet bij Telfort. Alleen KPN levert de v10.
Nóg niet is mij ingefluisterd... ;)
[...]
Overigens is de V10 een verademing qua Wi-Fi (AC, 5Ghz) en kan er nu veel meer worden ingesteld zoals dhcp, DNS, etc.
fijn om te horen dat die v10 wel werkt! kan dat in ieder geval een oplossing zijn.

(alleen geen apart / separaat guest wifi mogelijk , dat is jammer.)
[...]

Je kan alleen geen eigen VoIP aanbieder erin programmeren.

De v8 zou je in bridge kunnen zetten met daar een router achter. Is wel ergens een handleiding hier waarin staat hoe dat ongeveer moet.

Je kan ook een fritzbox aansluiten en kijken hoe het daar moet. Is ook wel een handleiding van.
voip, gebruik de telfort telefonie, dus geen probleem denk ik.

v8 in bridge, ja dat is de volgende optie waar ik aan zit te denken, gewoon een goed werkende router met wifi en guest wifi 2,5/5Gb AC. en goede webpagina voor instellingen.

fritzbox die zijn redelijk uitgebreid en prijzig zag ik even snel. misschien een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Nóg niet is mij ingefluisterd... ;)

[...]

fijn om te horen dat die v10 wel werkt! kan dat in ieder geval een oplossing zijn.

(alleen geen apart / separaat guest wifi mogelijk , dat is jammer.)

[...]

voip, gebruik de telfort telefonie, dus geen probleem denk ik.

v8 in bridge, ja dat is de volgende optie waar ik aan zit te denken, gewoon een goed werkende router met wifi en guest wifi 2,5/5Gb AC. en goede webpagina voor instellingen.

fritzbox die zijn redelijk uitgebreid en prijzig zag ik even snel. misschien een beetje overkill.
Ik heb mijn FRITZ!Box voor € 40,00 in ongeopende doos van een XS4All klant gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jumpman schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:36:
[...]

Ik heb mijn FRITZ!Box voor € 40,00 in ongeopende doos van een XS4All klant gekocht.
welk type is dat? 7369?

en hoe moet ik dat zien? vervangt de fritzbox de experia volledig als je itv, bellen en internet gebruikt van telfort?
of moet je net als bij andere routers de experia tot modem omvormen?

[ Voor 30% gewijzigd door copykat op 25-07-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:37:
[...]

welk type is dat? 7369?

en hoe moet ik dat zien? vervangt de fritzbox de experia volledig als je itv, bellen en internet gebruikt van telfort?
De Fritzboxen hebben standaard al 2 Telfort profielen voorgeprogrammeerd staan, je hoeft alleen maar het telfort profiel te selecteren en aan te kruisen of je van iptv gebruik maakt, en klaar! Wat beteft telefonie weet ik het even niet want ze zijn pas naar een nieuw telefonieplatform overgegaan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

welk type is dat? 7369?

Gewoon complete vervanging. De router heeft de Telfort instellingen met iTV er tegenwoordig al standaard in staan. En handmatig is het ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vervangt de fritzbox de experia volledig als je itv, bellen en internet gebruikt van telfort?
Bellen niet meer tegenwoordig, dat kan alleen nog met een experia modem. Maar je kunt de fritzbox wel configureren met een voip account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

grun93 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Bellen niet meer tegenwoordig, dat kan alleen nog met een experia modem. Maar je kunt de fritzbox wel configureren met een voip account.
heb je toevallig een linkje naar (begrijpelijke) uitleg wat het verschil is?
De vastbellen van alles in 1 word steeds minder gebruik van gemaakt dus een andere versie is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:44:
heb je toevallig een linkje naar (begrijpelijke) uitleg wat het verschil is? De vastbellen van alles in 1 word steeds minder gebruik van gemaakt dus een andere versie is ook goed.
Eigenlijk is er geen verschil, zeker niet in geluidskwaliteit. Tot voor kort had telfort ook een eigen voip platform en als je er naar vroeg, gaven ze ook de benodigde inloggegevens daarvoor. Tegenwoordig hebben ze een ander telefonieplatform en ik weet niet zeker wat er precies veranderd is, maar wel dat je geen gegevens meer krijgt.

Ik heb nu een voip account bij cheapconnect.nl genomen. Als je nog binnen je contract zit van je telfort alles-in-een abonnement dat moet je ze even vragen of je de telefonie module eruit mag halen, dat scheelt 2,50 euro per maand. Ik weet niet of ze daar heel moeilijk over gaan doen, hangt een beetje van de medewerker af. Bij mij lukte het bij de derde poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Grun93,
ik stel vermoedelijk vragen die simpel zijn maar om even goed te overzien welke veranderingen nodig zijn bij welke nieuwe setting toch nog even:

1 nu aangeleverde modem/router: "gewone" analoge telefoon uitgang op modem/router, 4lan 1 voor itv gereserveerd, wifi. De modem zorgt voor omzetten "analoge" telefonie qua internet bellen. Elke willekeurige telefoon doet het er op. (VoIP ondersteund met 2 telefoon uitgangen.)

2 Oplossing om eigen netwerk met betere wifi en guest wifi is provider modem/router router gedeelte uitschakelen wlan door zetten naar tweede (betere)router hierop zet je je lan en wifi thuisnetwerk op en ITV en providers eigen telefoniedienst blijft op eerste modem actief. Doen de 3 overige LAN poorten van eerste modem het ook nog als je het zelfde domein gebruikt? (192.168.2.254 in geval van experia V8)

3: De "Fritzbox-methode" : Een eigen VoIP-account via instellingen in modem/router die telefonie ondersteund VoIP: deze bijvoorbeeld
(Een Fritzbox is dan eigenlijk waar op je uitkomt er zijn maar 5 mogelijkheden.)
Selecteer de "telfort-instellingen voor ITV en internet" voer de VoIP instellingen van je losse VoIP account in en hop je hebt weer 1 eigen modem/router met "Alles in 1" maar wel met dual wifi en goed bereik?

En dan is de 7490 nog de beste investering.

Heb ik het zo een beetje op een rijtje? :)

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 25-07-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
copykat schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:05:
1 nu aangeleverde modem/router: "gewone" analoge telefoon uitgang op modem/router, 4lan 1 voor itv gereserveerd, wifi. De modem zorgt voor omzetten "analoge" telefonie qua internet bellen. Elke willekeurige telefoon doet het er op. (VoIP ondersteund met 2 telefoon uitgangen.)

2 Oplossing om eigen netwerk met betere wifi en guest wifi is provider modem/router router gedeelte uitschakelen wlan door zetten naar tweede (betere)router hierop zet je je lan en wifi thuisnetwerk op en ITV en providers eigen telefoniedienst blijft op eerste modem actief. Doen de 3 overige LAN poorten van eerste modem het ook nog als je het zelfde domein gebruikt? (192.168.2.254 in geval van experia V8)

3: De "Fritzbox-methode" : Een eigen VoIP-account via instellingen in modem/router die telefonie ondersteund VoIP: deze bijvoorbeeld
(Een Fritzbox is dan eigenlijk waar op je uitkomt er zijn maar 5 mogelijkheden.)
Selecteer de "telfort-instellingen voor ITV en internet" voer de VoIP instellingen van je losse VoIP account in en hop je hebt weer 1 eigen modem/router met "Alles in 1" maar wel met dual wifi en goed bereik?

Heb ik het zo een beetje op een rijtje? :)
In grote lijnen wel ja. Zelf weet ik ook niet alles helaas. ;)
1. Klopt helemaal.
2. Ik denk het wel maar weet het niet zeker. Over het algemeen ben ik wat huiverig om zowel de lanpoorten van de experia en de poorten op de eigen router te willen gebruiken.
3. Ja, klopt. Er zijn wel goedkopere oplossingen denkbaar echter. Voor 40 of 50 euro kun je ook een prima tweedehands fritzbox 7360 aanschaffen. Die heeft behalve een analoge telefoonpoort ook een ingebouwde dect basisstation, een antwoordapparaat en uitgebreide configuratiemogelijkheden. Wat hij niet heeft is dual wifi, alleen 2,4 Ghz. Zelf heb ik deze modem/router en heb er een telfort wifi repeater bijgekocht, die kost nieuw 50 euro. Dan ben je voor minder dan 100 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Ik heb nu mijn fritzbox 7360 draaien met daarop telefort internet, telefonie + 2 andere voip nummers en televisie(nu nog bridge).maar bevalt me nu al beter dan die experiabox v8. Heb de telefooncentrale functie draaien en de eerste 4 voip telefoons online staan.de eerste camera draait ook al.nu nog defenitief maken. Maar dat ga ik laten zien in een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
grun93 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Ik heb bellen via telfort vandaag gewoon voor elkaar gekregen op de fritzbox.dus het kan nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vincedd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:16:
Ik heb bellen via telfort vandaag gewoon voor elkaar gekregen op de fritzbox.dus het kan nog steeds
Dan ben ik nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? Want volgens telfort zelf is het niet meer mogelijk. Dat stond in de email die de klanten in het afgelopen voorjaar gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit aantal jaar op Telfort met Zyxel modem en dat werkt wel redelijk, de 1e ging dood en kreeg nog net op tijd een vervangende.
Het is ook geen geweldig ding maar met die snelheid die hier mogelijk is via ouderwetse nummercentrale voldoet het.
Alleen internet wil ik, bellen doe ik met prepaid en TV vind ik NPO 1.2.3 en nog 2 regionale wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
grun93 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 05:15:
[...]

Dan ben ik nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? Want volgens telfort zelf is het niet meer mogelijk. Dat stond in de email die de klanten in het afgelopen voorjaar gekregen hebben.
Ik kon in mijn telfort bij telefoon gewoon mijn wachtwoord aanpassen en deze gegevens heb ik in de fritzbox gezet en werkte. Zelfs op de arcadian v8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vincedd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:46:
Ik kon in mijn telfort bij telefoon gewoon mijn wachtwoord aanpassen en deze gegevens heb ik in de fritzbox gezet en werkte. Zelfs op de arcadian v8
Ik was wat te voorbarig, de wijziging gaat pas na 1 augustus in. Dit stond in telfort's email:

Bellen via SIP account vervalt
U heeft nu een SIP account. U had de mogelijkheid het wachtwoord van uw SIP account aan te passen via MijnTelfort. Hiermee kon u uw SIP account ook op andere apparaten gebruiken. In de nieuwe omgeving voor Bellen Thuis werkt uw wachtwoord niet meer. Wanneer u uw SIP account ook op een ander apparaat (SIP-telefoon, laptop of mobiel) gebruikt, dan kunt u na de overstap niet meer vast bellen vanaf deze andere apparaten. De overstap naar de nieuwe omgeving vindt pas plaats vanaf 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

grun93 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Ik was wat te voorbarig, de wijziging gaat pas na 1 augustus in. Dit stond in telfort's email:

U heeft nu een SIP account. U had de mogelijkheid het wachtwoord van uw SIP account aan te passen via MijnTelfort. Hiermee kon u uw SIP account ook op andere apparaten gebruiken. In de nieuwe omgeving voor Bellen Thuis werkt uw wachtwoord niet meer. Wanneer u uw SIP account ook op een ander apparaat (SIP-telefoon, laptop of mobiel) gebruikt, dan kunt u na de overstap niet meer vast bellen vanaf deze andere apparaten. De overstap naar de nieuwe omgeving vindt pas plaats vanaf 1 augustus.
Vervalt het bellen via een andere SIP account (bv. Stuntcalls) ook op de Zyxel 2812? (zou balen zijn....)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:42
OgWok schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Vervalt het bellen via een andere SIP account (bv. Stuntcalls) ook op de Zyxel 2812? (zou balen zijn....)
Stel je de SIP gegevens van Stuntcalls in op 'Mijn Telfort' of is die dienst ingebed in 'Bellen Thuis' ?

Dan is dit niet van toepassing voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

cornfed99111 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:22:
[...]

Stel je de SIP gegevens van Stuntcalls in op 'Mijn Telfort' of is die dienst ingebed in 'Bellen Thuis' ?

Dan is dit niet van toepassing voor jou.
Het is ingesteld in de Zyxel. 1 regel Telfort SIP en nog 2 "vrije" regels, voor andere SIP aanbieders. Dus als dat daar blijft staan zal het (wel) blijven werken.

Niet als Telfort een firmware update, voor de Zyxel, gaat sturen waar het SIP gedeelte afgesloten wordt (ie: Telfort only).

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 26-07-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Vanwege het feit dat telfort bellen thuis dicht gooit ben ik geneigd om misschien een accespoint te plaatsen in plaats van een tweede router, maar ligt het aan mij of zijn er geen accespoint's die gasten netwerk ondersteunen? (de fritzbox is de bijna de enige die alles in 1 had tot nu dan of je moet VoIP extern halen.)
(ik kan natuurlijk wifi op experiav8 aan laten en ander ssid en ww geven maar kan ik die dan loskoppelen van homenetwerk zodat dat de gastenwifi wordt?

En meteen tweede vraag: indien accespoints wel 2 gescheiden netwerken kunnen hebben moet dan de router dit ook ondersteunen? De experiav8 is 1 wifi netwerk dus indien beide het moeten kunnen vervalt accespoint en word het een tweede router.

(als ik apparaten ga aanschaffen dan meteen maar goed met 5Ghz en AC en guest wifi.enzo)

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 26-07-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
copykat schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:08:

En meteen tweede vraag: indien accespoints wel 2 gescheiden netwerken kunnen hebben moet dan de router dit ook ondersteunen? De experiav8 is 1 wifi netwerk dus indien beide het moeten kunnen vervalt accespoint en word het een tweede router.

(als ik apparaten ga aanschaffen dan meteen maar goed met 5Ghz en AC en guest wifi.enzo)
Ik heb thuis ook 2 tp linkjes accesspoints. die hebben zowel een gast netwerk als een gewoon netwerk.Hoef je in je fritzbox niets voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
grun93 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Dat word op 1 augustus Telfort maar bellen als het niet werkt.En enaders maar andere voip nummer en provider. Heb toch al 2 voip nummers via een ander lopen,kan die 3e er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

vincedd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:22:
[...]

Ik heb thuis ook 2 tp linkjes accesspoints. die hebben zowel een gast netwerk als een gewoon netwerk.Hoef je in je fritzbox niets voor aan te maken.
Als ik via pricewatch accespoints zoek kan ik niet echt achterhalen of een 2e wifi netwerk mogelijk is.

"multi sidd" of zo iets is ook niet te filteren. op de tp link site is als je 11ac wilt alleen de AP500 beschikbaar.

Deze heeft het in ieder geval niet: Sitecom WLX-7000. jammer, extra lan poorten was leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
copykat schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Als ik via pricewatch accespoints zoek kan ik niet echt achterhalen of een 2e wifi netwerk mogelijk is.

"multi sidd" of zo iets is ook niet te filteren. op de tp link site is als je 11ac wilt alleen de AP500 beschikbaar.

Deze heeft het in ieder geval niet: Sitecom WLX-7000. jammer, extra lan poorten was leuk geweest.
Ik heb zelf 2 x de tplink TL-WA801N . wel 2.4 Ghz. en 300 N, maar met poe adapter( 12volt helaas) en 2 gescheiden WLan netwerken. Sitecom komt er bij mij niet meer in ,na slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
Zijn er hier personen die een nieuw abonnement nemen bij telfort en bijv. 3 maanden gratis krijgen? Moet het voor me zus haar nieuwe huis bestellen, maar dan krijg ik niks. Heb gebeld, bij tele2 3 maanden korting, maar ik krijg niks. Nou dan ga ik wel naar tele2, kreeg ik een prettige dag toegewenst.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
OgWok schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Het is ingesteld in de Zyxel. 1 regel Telfort SIP en nog 2 "vrije" regels, voor andere SIP aanbieders. Dus als dat daar blijft staan zal het (wel) blijven werken.

Niet als Telfort een firmware update, voor de Zyxel, gaat sturen waar het SIP gedeelte afgesloten wordt (ie: Telfort only).
Aha, op die manier.

Firmware update komt zeker. Anders kan je niet overgaan naar een nieuw VOIP platform.
En als dan in die firmware alles open zou staan qua aanpassingen (zoals nu), zou je ook weer aan die
logins kunnen komen. Die mogelijkheid zal dus geblokkeerd worden.

Online heeft in het recent verleden hetzelfde gedaan.
En toen kon je niets meer aanpassen in het VOIP gedeelte.
Telfort wil graag centjes verdienen met hun eigen telefonie.
Daar past een open hardware platform niet bij....

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 26-07-2016 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

Hmm kan het kloppen dat de fritzbox 7490 maar max 100mb kan op de dsl poort? hij traint in op 110 maak haal bij speedtest nooit meer als ~100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
Als je niet meer je eigen VOIP providers kan instellen dan is dat een groot gemis wat mij betreft, dat is juist een USP voor Telfort. Ik gebruik Cheapconnect voor VOIP-in en een Betamax clone voor VOIP-out.... En ik heb net contract verlengd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Kek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:51:
Hmm kan het kloppen dat de fritzbox 7490 maar max 100mb kan op de dsl poort? hij traint in op 110 maak haal bij speedtest nooit meer als ~100
Goed de specs. Lezen op avm. Volgens mij gaan de meeste fritzboxen niet hoger dan 100 Mbit, behalve het bonding model.die gaat tot 240 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Meerdere mensen problemen met telfort internet? Ik kan wel tv kijken,maar mis mijn internetsignaal en heb dus ook geen voip.is via 2e lijns al doorgzet naar kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

vincedd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:25:
[...]

Goed de specs. Lezen op avm. Volgens mij gaan de meeste fritzboxen niet hoger dan 100 Mbit, behalve het bonding model.die gaat tot 240 Mbit.
Ja kwam er net pas achter :( de Telfort modem gaat wel boven de 100 lijkt mij? Dan die mss maar icm een andere router gebruiken ofzo..

Iemand nog interesse in een 7490? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
vincedd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:27:
Meerdere mensen problemen met telfort internet? Ik kan wel tv kijken,maar mis mijn internetsignaal en heb dus ook geen voip.is via 2e lijns al doorgzet naar kpn.
Hier alles okee (Venlo,591x) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

vincedd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:27:
1541 ok 26 down 3up tv en telefoon ook.
wifi is minder maar dat ligt aan de V8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
eggda schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:21:
[...]
Als je niet meer je eigen VOIP providers kan instellen dan is dat een groot gemis wat mij betreft, dat is juist een USP voor Telfort. Ik gebruik Cheapconnect voor VOIP-in en een Betamax clone voor VOIP-out.... En ik heb net contract verlengd 8)7
Ik ga ervan uit dat je een modem/router gebruikt van Telfort?
Dat is inderdaad jammer, maar je gebruikt apparatuur in bruikleen van Telfort.
En dat is een slechte basis om op te bouwen.
Koop liever een eigen VOIP router en je blijft baas op je eigen lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

cornfed99111 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Ik ga ervan uit dat je een modem/router gebruikt van Telfort?
Dat is inderdaad jammer, maar je gebruikt apparatuur in bruikleen van Telfort.
En dat is een slechte basis om op te bouwen.
Maar Telfort VOIP kan je op je eigen VOIP router niet instellen. Krijg je één telefoon voor (Telfort) VOIP in en één voor (bv. Stuntcalls) VOIP out.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
OgWok schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Maar Telfort VOIP kan je op je eigen VOIP router niet instellen. Krijg je één telefoon voor (Telfort) VOIP in en één voor (bv. Stuntcalls) VOIP out.......
Was toch een reactie op eggda?

Maar je hebt gelijk.
Als op een Telfort router alleen Telfort VOIP draait, zal je een aparte oplossing ernaast moeten zoeken.
Dus je moet dan denken aan een VOIP router of ATA of SIP telefoon om door te kunnen bellen met je eigen
VOIP providers.

Meest ideale oplossing is om alle telefonie zelf onder te brengen bij de VOIP naar eigen keuze.
Dan koop je een eigen VOIP router en je hebt alles in eigen hand.
Doe dat zelf al jaren naar tevredenheid.

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 26-07-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Met Stuntcalls kan je nog Browsercall gebruiken, maar dan staat de telefoon over de speakers in de kamer te schreeuwen....... ;)

Altijd weer apart als de providers iets wijzigen wat eigenlijk in het nadeel van de abonnee is ze dit "verbeteringen" noemen.

[ Voor 33% gewijzigd door OgWok op 26-07-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
cornfed99111 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:33:
Daarom zeg dat was juist een USP van Telfort... We zullen zien 1 Augustus, ik heb overigens geen mail gehad, maar ook geen VOIP van Telrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben bezig met die experia V8 en al mijn devices weer werkend te krijgen en alleen mijn kodi mediaplayer geeft veel werk, (alle netwerk lokaties aanpassen omdat zyxel in 192.168.1.--- werkt en de V8 op 192.168.2.-- zit.)

Het gaat erg traag!! cubox bevriest regelmatig voor seconden tot minuten.
Ondersteund die V8 soms geen SMB?

Edit: ik zou bijna in duitsland gaan wonen! 8)7

Een V2 kon je tenminste nog terug sturen per luchtpost!!! :+

[ Voor 25% gewijzigd door copykat op 26-07-2016 23:51 . Reden: verveel me met wachten op mn cubox... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
copykat schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:26:
Ik ben bezig met die experia V8 en al mijn devices weer werkend te krijgen en alleen mijn kodi mediaplayer geeft veel werk, (alle netwerk lokaties aanpassen omdat zyxel in 192.168.1.--- werkt en de V8 op 192.168.2.-- zit.)

Het gaat erg traag!! cubox bevriest regelmatig voor seconden tot minuten.
Ondersteund die V8 soms geen SMB?

Edit: ik zou bijna in duitsland gaan wonen! 8)7

Een V2 kon je tenminste nog terug sturen per luchtpost!!! :+
Je kon ook de ip range in de v8 aanpassen.scheelt een hoop werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Inmiddels draait het internet weer en de voip doet het ook weer.zal nog wel een belletje krijgen van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

vincedd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:47:
[...]

Je kon ook de ip range in de v8 aanpassen.scheelt een hoop werk
Daar kom je nu mee!!! ik heb die V8 al bijna de schoonmoeder behandeling gegeven: cremeren én begraven :+

eh leg uit, home ip om in router te komen is 192.168.2.254, ip adres in lan pagina.
kan ik gewoon de poule veranderen naar 1?
Of moet ik ook de ipaddress *****2..254 wijzigen?

ik dacht altijd dat je het domein (192.168.2.***) niet zomaar kon veranderen.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 27-07-2016 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

eggda schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:38:
[...]

Daarom zeg dat was juist een USP van Telfort... We zullen zien 1 Augustus, ik heb overigens geen mail gehad, maar ook geen VOIP van Telrot
Idd. we zullen het zien op 1 Augustus, hoe het met de VOIP gaat lopen. Ook lastig voor de mensen die een FritzBox hebben draaien. Die zijn meteen hun binnenkomende vaste lijn "kwijt"......... |:(

(of zie ik het verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
OgWok schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:13:
Idd. we zullen het zien op 1 Augustus, hoe het met de VOIP gaat lopen.
De wijziging vindt plaats vanaf 1 augustus, het kan ook een paar dagen later zijn. Degenen die het betreft, dwz degenen die nu een sip account van telfort hebben, krijgen een emailtje zodra het aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
OgWok schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:13:
[...]

Die zijn meteen hun binnenkomende vaste lijn "kwijt"......... |:(

(of zie ik het verkeerd?)
Hoe bedoel je dat?
grun93 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:25:
[...]

De wijziging vindt plaats vanaf 1 augustus, het kan ook een paar dagen later zijn. Degenen die het betreft, dwz degenen die nu een sip account van telfort hebben, krijgen een emailtje zodra het aangepast is.
Bijna altijd worden zulke ingrijpende dingen gefaseerd ingevoerd.
Dus het kan best nog maanden duren voor de migratie compleet is.

[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 27-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
copykat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 01:06:
[...]

Daar kom je nu mee!!! ik heb die V8 al bijna de schoonmoeder behandeling gegeven: cremeren én begraven :+

eh leg uit, home ip om in router te komen is 192.168.2.254, ip adres in lan pagina.
kan ik gewoon de poule veranderen naar 1?
Of moet ik ook de ipaddress *****2..254 wijzigen?

ik dacht altijd dat je het domein (192.168.2.***) niet zomaar kon veranderen.
Je kan gewoon idd in de router dat 192.168.2.254 veranderen naar 192.168.1.254 of iets anders wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb nog geen email gehad over het aanpassen van het voip gebeuren bij telfort, dus ik wacht wel af.Als ik het echt niet aangepast in de fritzbox krijg,gaat het eruit en ga ik verder met de aanbieder waar ik nu al 2 extra voip nummers afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

vincedd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Je kan gewoon idd in de router dat 192.168.2.254 veranderen naar 192.168.1.254 of iets anders wat je wilt.
:o :o |:(
Dit is een eye opener, ik dacht dat alleen bij grotere systemen die aan een modem hingen dit kon.
Is dit soms een merk/type gerelateerd basis instelling of heeft telfort diverse ip-ranges uitstaan?

dit vergeet ik niet meer! d:)b (al was t maar al die dag werk voor niks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is gewoon een basis instelling. De modems van telfort zijn net wat minder dichtgetimmerd dan die van KPN, waar het tot de V10 niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Als je een FritzBox gebruikt en je kan zelf de SIP gegevens niet meer invullen, dan houdt het op....

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 27-07-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
copykat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:03:
[...]

:o :o |:(
Dit is een eye opener, ik dacht dat alleen bij grotere systemen die aan een modem hingen dit kon.
Is dit soms een merk/type gerelateerd basis instelling of heeft telfort diverse ip-ranges uitstaan?

dit vergeet ik niet meer! d:)b (al was t maar al die dag werk voor niks! :)
Zo moest ik bij een klant de ip range van een fritzbox aanpassen.dat heeft me ook een paar uur werk bezorgt.Dacht dat de fritzbox defect was. Helpdesk gebeld: die man vertelde dat er onderin een expert mode stond en als ik dat aanklikte zo de ip range kon aanpassen 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
OgWok schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Als je een FritzBox gebruikt en je kan zelf de SIP gegevens niet meer invullen, dan houdt het op....
Je kan je telefoon nummer van Telfort toch laten porteren naar een andere provider.dan kan je wel alles naar je eigen hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
OgWok schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Zo ja, ik dacht dat je een echte landline bedoelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vincedd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Je kan je telefoon nummer van Telfort toch laten porteren naar een andere provider.dan kan je wel alles naar je eigen hand zetten.
Ja, er kan heel veel, alleen heb ik daar geen zin an. Zaken als een "vaste lijn" wil ik niet hoeven te veranderen; zoals zoveel anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 08:02
Ik ga binnenkort verhuizen, op het nieuwe adres is de verwachte VDSL2 snelheid 75/25 mbit. Ik heb momenteel een Telfort internet extra (80/8) abonnement. Nu zit ik te twijfelen of ik deze zal gaan verhuizen of zal gaan opzeggen om vervolgens een Fiber abonnement af te sluiten (100/30) voor vrijwel dezelfde maandelijkse prijs. Voor de downloadsnelheid maakt het geen verschil, maar mijn uploadsnelheid gaat dan maar liefst 17 Mb/s omhoog.

Wat ik wel jammer vind is dat je je eigen router niet kan gebruiken bij Fiber (volgens de FAQ op hun website). Ik heb mijn Telfort modem nu namelijk in brigde modus staan waarbij ik mijn Netgear Nighthawk AC1900 als router gebruik.

Graag jullie advies! :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

een NAT in NAT maken? fiber modem/router voor ITV en bellen? 2e router gewoon je home netwerk behouden zoals ie nu is. scheelt een hoop werk!
(Net geleerd hier en elders, werkt makkelijker dan bridgen en vastbellen werkt dan ook nog na augustus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Nee, geen NAT in NAT omdat de telfort modem in brigde modus staat. Dit zou ik dan ook met de modem van Fiber willen doen, maar volgens Fiber zelf is dit niet mogelijk.

Ik maak geen gebruik van vast bellen of TV, dus alleen internet.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

oh, ok. (ja nu is in bridge) is dan na je verhuizing het niet mogelijk NAT in NAT?
(Geen enkele ervaring met fiber overigens dus elke andere oplossing moet van andere komen ;-) )
Ben net zelf aan het vloeken geweest met nieuw modem/router en het gezeik wat je er gratis bij krijgt dus ik neig erg naar NAT in NAT, dan maakt de modem/router niet uit en is bij all in one ook geen geklooi met IPTV/vastbellen instellingen.

Nadeel extra stekker, kastje en verbruik maar wel elke vrijheid van provider en geleverde modem/router zonder beïnvloeding op je home netwerk. (ip adres geven klaar je bent weer in de lucht zonder herinstallatie devices of ip adres aanpassingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb in dit forum gelezen dat mensen bij opbellen om te verlengen vaak standaard al 3 maand gratis krijgen aangeboden en dat met wat aandringen 6 maanden vaak ook wel lukt. Ik zou dus Telfort eerst de kans geven om je een aanbod te doen.
Best kans dat je dan alsnog goedkoper uit bent dan Fiber namelijk. Je hoeft daar aan de telefoon niet moeilijk over te doen lijkt mij, je kunt gewoon zeggen dat je een interessante aanbieding hebt gezien en vraagt dan aan Telfort wat zij kunnen bieden.

"Brutalen hebben de halve wereld"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ja dat heb ik ook gelezen, maar het financiële gedeelte vind ik wat minder belangrijk. Verschil van 17 Mb/s uploadsnelheid vind ik interessanter.

Ik heb wel gelezen de uploadsnelheid bij Telfort niet echt actief wordt gecapped. Maar het lijkt mij sterk dat ik 25 Mb/s upload ga krijgen terwijl ik voor 8 betaal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
nMad schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:50:
Ja dat heb ik ook gelezen, maar het financiële gedeelte vind ik wat minder belangrijk. Verschil van 17 Mb/s uploadsnelheid vind ik interessanter.

Ik heb wel gelezen de uploadsnelheid bij Telfort niet echt actief wordt gecapped. Maar het lijkt mij sterk dat ik 25 Mb/s upload ga krijgen terwijl ik voor 8 betaal! :P
Ik heb Telfort 80/8. Ik haal 108/33.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Telfort 4/40 en haal 33/52. Word nu alleen gecapt op de download , terwijl ik op mijn oude adres 30/100 had met een 4/40 abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Dat is goed om te horen, Telfort limiteert dus wel de downloadsnelheid tot max van je abonnement maar niet de uploadsnelheid.

Dat zou voor mij betekenen dat ik met telfort ook ~25 Mbps kan halen op het nieuwe adres! Dan blijf ik voorlopig nog wel even klant, 28 euro voor zulke snelheden is niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nog even en het is 1 augustus. Mochten er gebruikers zijn die, van Telfort, voor de Zyxel P-2812HNU-F1 nieuwe firmware hebben gekregen, dan ben ik benieuwd naar hun ervaringen/opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

weet iemand of MU-MIMO op dit moment zinvol is voor thuis netwerken?
ik probeer te achter halen of de linksys ea7500 vs ea6900 de extra 40 euro waard is.
eerste prijs release is wel 3 jaar verschil dus ik hoop dat buiten dat MU-MIMO er nog meer verbeteringen zijn. (de specs lijken verdacht veel gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Meer personen die op donderdagavond/vrijdag een geresette modem hadden? Alles stond bij mij op default Dit keer maar een config backup gemaakt vanwege ander WiFI wachtwoord, static DHCP adressen, NAT poorten etc.

Betreft een Arcadyan VGV7519 modem.

[ Voor 8% gewijzigd door -Skyhawk- op 06-08-2016 18:44 . Reden: type modem erbij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
-Skyhawk- schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:42:
Meer personen die op donderdagavond/vrijdag een geresette modem hadden?
Betreft een Arcadyan VGV7519 modem.
Hier zelfde modem van Telfort. Niks gemerkt van reset. Mijn (eigen) Voip-instellingen zijn intact gebleven en die zouden bij een reset verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Het is nu 12 aug. en nog geen verandering in de firmware van mijn Zyxel. SIP is ook ongewijzigd. Mooi, houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Heeft iemand ervaringen met Telfort zakelijk? Ik zit te kijken naar het goedkoopste pakket van 8/1 Mb voor 16,50 per maand (ex btw). Is voor e-mail, website bijhouden, social media en een wifi hotspot voor bezoekers. In mijn ogen is de snelheid daarvoor wel voldoende. En het fijnste is als het een beetje goedkoop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Sinds dit jaar heb ik zoveel rare ervaringen met Telfort. Vooral tv werkt niet meer.. ze zouden een nieuw kastje sturen, maar ze stuurden een nieuw modem..

Nu weer:
al een paar weken kan ik via de ING app niks doen via WiFi. WiFi uit en het werkt prima.
Heel raar. Ik heb al resets en reboots etc gedaan.
Het lijkt beperkt te zijn tot de ING app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:41
Jazco2nd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:01:
....

Nu weer:
al een paar weken kan ik via de ING app niks doen via WiFi. WiFi uit en het werkt prima.
Heel raar. Ik heb al resets en reboots etc gedaan.
Het lijkt beperkt te zijn tot de ING app..
Dat is wel heel raar, haast alsof iemand probeerd (onsuccesvol) om je ing-verkeer af te vangen.
Lukt het wel bij een willekeurig ander wifi-punt? (Vrienden ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Yes op een ander wifipunt werkt het wel. Maar ik merk het soms met meer zaken. Vanochtend kon ik hele ochtend vanuit huis geen verbinding maken met de (exchange) mailserver van werk. Zelfs webmail werkte niet. Wifi uit, beide werken! Dit was nieuw, want gisteren werkte dit prima.

Trouwens met 2 verschillende telefoons en verschillende ING apps dus getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Klinkt als een DNS-probleem, probeer eens Google DNS in te stellen (8.8.8.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Laatst online: 25-08-2022
Net de update van dr Fritzbox 7390 binnen. Meteen 20% hogere upload snelheid ,lekker.

De wondere wereld van de micro-electonica

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

drs.titulaer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:24:
Net de update van dr Fritzbox 7390 binnen. Meteen 20% hogere upload snelheid ,lekker.
Mooi. Hier alles hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5561143680.png

Gebruik je ook een andere SIP aanbieder? Telfort zou 1 aug. een aantal zaken verbeteren; SIP via andere aanbieder(s) zou dan niet meer werken........

• krakendmodem
drs.titulaer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:24:
Zit je op een wijkcentrale of op een straatkast?

Ik zit overigens bij KPN met een Experiabox v10. Ben er opzich wel tevreden over, de volle uploadsnelheid haal ik al (10Mbit vanuit wijkcentrale). Maar ik overweeg wel eens een FritzBox. Heb hier al een 7340 en 7360 liggen, alleen de telefonie moet nog dan geporteerd worden van KPN naar een andere voip provider.

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 18-08-2016 08:39 ]

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42
Pas geleden een Telfort VVDSL lijntje van een familielid een jaar verlengd en wederom een leuke korting gehad :), het pakket wat ze afnemen: Internet Standaard + Interactieve TV

De snelheid is ook behoorlijk omhoog gegaan, voorheen 30/3 en nu 50/30, had ook wel verwacht dat de snelheid omhoog ging aangezien je dat vaker ziet als je overgaat op 1 van de nieuwere Internet pakketten van Telfort, zeker als je beschikt over een VVDSL lijntje :).

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb nu de volgende waarden:
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 9 db
attenuation upstream: 23 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 686m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 54.0 symbols
current rate upstream: 10448 kbps
interleaving delay downstream: 0.13 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 51902 kbps
attainable rate upstream: 32789 kbps
attainable rate downstream: 76156 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 3 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 76
FEC far end: 57
Wat mij opvalt is dat mijn current downstream nooit boven de 51902 kbit komt, terwijl wel tegen de 80000 kbit haalbaar is. Dit is wel eens sneller geweest.
Zijn dit normale waarden of zal ik Telfort even bellen?

• nMad
Ik heb exact hetzelfde. Vorige week verhuisd naar een nieuwe woning en telfort internet extra abonnement verhuisd.

Zo uit mijn hoofd zijn dit de waarden:
Loop length 702m / current up 10 mbps / current down 51 mbps / attainable up 17 mbps / attainable down 80 mbps / profile 17a / uptime bijna 4 dagen.

Komt helemaal niks bij qua upload of download sinds hij 4 dagen geleden aangesloten is.

[ Voor 16% gewijzigd door nMad op 18-08-2016 13:51 ]

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké, even een timeline...

medio mei: Wijkcentrale wordt geüpgraded maar ik krijg daarvan geen enkel bericht...

15 juni: Toevallig wist ik dat in mei de wijkcentrale geüpgraded zou worden dus ik bel Telfort om mijn abonnement te upgraden van 8Mbit ADSL naar 40Mbit VDSL. Geen probleem. Ook de HD televisie zou dan automagisch geactiveerd worden.

28 juni: De verbinding "slaat om" van 8Mbit ADSL naar 16Mbit ADSL. Well, it's something!

5 juli: Eindelijk, VDSL! 50Mbit zelfs, * Mx. Alba is happy. Alleen... Nog geen HD TV. Och, misschien gaat daar nog wat tijd overheen?

3 augustus: Nog steeds geen HD televisie... Ik maar weer eens bellen. Er staat kennelijk in hun systeem nog iets verkeerd. Er wordt een ticket geopend maar het zal zo'n 5 werkdagen duren om op te lossen.

17 augustus: 10 werkdagen later, nog steeds geen HD TV. Ik weer bellen. Oeps, het ticket staat niet bij de goede afdeling. Nu wel naar de goede afdeling gezet, maar ja, kan wederom 5 werkdagen duren natuurlijk...

Ondertussen dus meer dan twee maanden na de aanvraag en nog steeds niet het (volledige) abonnement dat ik heb aangevraagd. Maar wel dat volledige abonnement betalen natuurlijk. Is dat normaal bij Telfort?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• grun93
Mx. Alba schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:01:
Ondertussen dus meer dan twee maanden na de aanvraag en nog steeds niet het (volledige) abonnement dat ik heb aangevraagd. Maar wel dat volledige abonnement betalen natuurlijk. Is dat normaal bij Telfort?
Nee, over het geheel genomen ben ik redelijk tevreden over de klantenservice. Vooral over de techneuten, die helpen je op een vriendelijke manier en nemen daar ook de tijd voor. De kennis van modem/routers en voip is ook ruim voldoende, zelfs met een fritzbox wezen ze me de goede richting op. De mensen van de pure administratie, dus die over de abonnementen en de financien gaan, die zijn wat strikter in de leer. Ik heb drie keer moeten bellen voordat ik iemand aan de lijn kreeg die het probleem snapte en bereid was er iets aan te doen. Dat ging over het omzetten van een 3in1 abo naar een (goedkoper) tv+internet abo binnen het eerste jaar naar aanleiding van de wijziging van hun sip telefonie platform.

Bij jou is duidelijk wat fout gelopen. Zodra het opgelost zou ik er toch nog eens een paar belletjes aan wagen om naar een redelijke compensatie te informeren.

• nMad
nMad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Vorige week verhuisd naar een nieuwe woning en telfort internet extra abonnement verhuisd.

Zo uit mijn hoofd zijn dit de waarden:
Loop length 702m / current up 10 mbps / current down 51 mbps / attainable up 17 mbps / attainable down 80 mbps / profile 17a / uptime bijna 4 dagen.

Komt helemaal niks bij qua upload of download sinds hij 4 dagen geleden aangesloten is.
Ik heb net gebeld met Telfort klantenservice. Bleek dat ik de 'oude' internet extra heb met een max van 50 Mbps. Als ik de 'nieuwe' internet extra met max van 80 Mbps wilde hebben moest ik een nieuw jaarcontract afsluiten. Bijzonder... Maar goed, dit maar gedaan met de eis dat ik dan wel een aanbieding zou krijgen. Die heb ik gekregen in de vorm van de eerste 3 maanden gratis. Dit abonnement gaat pas over twee weken in i.v.m. verplichte 'afkoelperiode' waar ik niet van af kan zien.

Vraag voor hier. Ik had op mijn oude adres de modem in brigde modus staan. Nu heb ik de modem gereset en werkt deze weer als modem + router. Maakt het voor het intrainen dat over twee weken begint uit of de modem wel of niet in bridge modus staat? Betreft een Zyxel P-2812HNU-F1.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Kek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:48:
[...]

Ja kwam er net pas achter :( de Telfort modem gaat wel boven de 100 lijkt mij? Dan die mss maar icm een andere router gebruiken ofzo..

Iemand nog interesse in een 7490? :p
Als je modem met 110Mbit intraint, is 100Mbit bij een speedtest de juiste snelheid. De rest (10Mbit) is overhead. Net als vroeger bij ADSL2+, waarbij je van de 8Mbit in je abonnementssnelheid(en current datarate 8024kbit) maximaal 6.8Mbit terugziet in een speedtest.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 18-08-2016 22:19 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Soldaatje
  • Niet online
nMad schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Ik heb net gebeld met Telfort klantenservice. Bleek dat ik de 'oude' internet extra heb met een max van 50 Mbps. Als ik de 'nieuwe' internet extra met max van 80 Mbps wilde hebben moest ik een nieuw jaarcontract afsluiten. Bijzonder... Maar goed, dit maar gedaan met de eis dat ik dan wel een aanbieding zou krijgen. Die heb ik gekregen in de vorm van de eerste 3 maanden gratis. Dit abonnement gaat pas over twee weken in i.v.m. verplichte 'afkoelperiode' waar ik niet van af kan zien.

Vraag voor hier. Ik had op mijn oude adres de modem in brigde modus staan. Nu heb ik de modem gereset en werkt deze weer als modem + router. Maakt het voor het intrainen dat over twee weken begint uit of de modem wel of niet in bridge modus staat? Betreft een Zyxel P-2812HNU-F1.
Bedankt voor de informatie.
Het blijkt dat ik ook een 50/5 abonnement heb, zag ik in een email in mijn telfort inbox, maar het is wel eens sneller geweest, het lijkt erop dat nu het abonnement is afgelopen de snelheid is teruggeschroefd naar 50.
Eens kijken wat ik ga doen.
Pagina: 1 ... 45 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie