Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
De dualband AC wifi met een behoorlijk goed bereik.

Nadeel: Bridge is niet mogelijk.

Ik heb de V10 al een lange tijd hangen in de meterkast. Prima modem.

[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:12
Voor de rest geen voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:17:
De dualband AC wifi met een behoorlijk goed bereik.

Nadeel: Bridge is niet mogelijk.

Ik heb de V10 al een lange tijd hangen in de meterkast. Prima modem.
Lijkt me stug dat bridge-modus niet mogelijk is. Denk dat bij Telfort de V10 bridge-modus "disabled" is.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dat bedoelde ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
Tormbo schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:39:
Heeft telfort aan de snelheid lopen sleutelen?

Ik meende 30/3 te hebben, maar trok vanmorgen opeens spul met 6 MB/s binnen, dus even speedtestje en daar kwam 50/20 uit.

Mij hoor je niet klagen :)
Wij hadden ook 30/3, maar afgelopen zomer is dat abonnement automatisch verhoogd naar 40/4,met bijbehorende prijsverhoging €21,5 -> 24. Heb jij die prijsverhogig niet gehad? of heb je dat gewoon niet gemerkt? :X

Wij hebben nu overigens iets van 40/10, maar ik heb het idee dat de boel lang niet stabiel is. Na een hoop gezeur heb ik de Experiabox maar weer retour gestuurd en gebruik ik de Zyxel weer . Maar nu merk ik dat pagina's af en toe niet laden, en de speedtest mislukt dan ook. Terwijl ik op hetzelfde moment de hele avond een livestream (NPO) aan kan hebben staan zonder haperen...

Ik ben nu hard op zoek naar een betaalbare Fritx!box ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
BlueMotion schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:57:
[...]

Ik ben nu hard op zoek naar een betaalbare Fritx!box ofzo..
Let erop dat telefonie van Telfort niet gaat werken op de Fritzbox. Er zijn mensen die het wel werkend gekregen hebben, maar ook met de stappen die zij gevolgd hebben krijg ik het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

BlueMotion schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:57:
[...]

Wij hadden ook 30/3, maar afgelopen zomer is dat abonnement automatisch verhoogd naar 40/4,met bijbehorende prijsverhoging €21,5 -> 24. Heb jij die prijsverhogig niet gehad? of heb je dat gewoon niet gemerkt? :X
Ik vermoed het laatste :?

Ik heb echter sinds een paar dagen(misschien langer, maar dan is het me niet eerder opgevallen) stabiele 50/20 resultaten lijkt het. Zelfs op prime-time. Het is ook vooral die upload die me verbaast.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
och, ik kwam er ook pas na een paar maanden achter hoor :) Te laat om verhaal te halen in ieder geval.

@ramon73 dank voor de tip, maar ik maak geen gebruik van telefonie, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Bovenstaande is trouwens met de Zyxel, iptv+internet.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:01
Tommert38 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:09:
Dinsdagavond Telfort alles-in-1 besteld, vandaag het installatiepakket ontvangen en kreeg ook net een sms dat m'n pakket is opgeleverd en dat ik kan beginnen met aansluiten. Helaas moet ik nog 2 weken wachten, anders heb ik te lang dubbele abonnementskosten (Ziggo/Telfort) ;(.
Dan is dat kennelijk weer veranderd. In mijn contract stond dat het abo inging op het moment dat het signaal beschikbaar was en de lampjes op het modem begonnen te branden. Als je het modem niet aansloot, dan ging het abo alsnog automatisch na 7 dagen in (of je het nu gebruikte of niet).

Misschien dat je dan wel een paar dagen overlap betaalt, maar veel kan dat niet zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
grun93 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:18:
[...]

Dan is dat kennelijk weer veranderd. In mijn contract stond dat het abo inging op het moment dat het signaal beschikbaar was en de lampjes op het modem begonnen te branden. Als je het modem niet aansloot, dan ging het abo alsnog automatisch na 7 dagen in (of je het nu gebruikte of niet).

Misschien dat je dan wel een paar dagen overlap betaalt, maar veel kan dat niet zijn, lijkt me.
Ik kon het niet laten en heb de V10 toch gewoon aangesloten :9. In de begeleidende brief staat dat het niet zal werken voor 23 november, en dat 30 november m'n abonnement automatisch start als ik niks aansluit voor die datum. Ben benieuwd of de startdatum nu 18 november wordt, want internet werkte binnen 5 minuten: 102 down/31 up.

Nu nog dual WAN instellen in m'n EdgeRouter en dan 4 weken genieten van 250 down/45 up _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tommert38 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:39:
Ik kon het niet laten en heb de V10 toch gewoon aangesloten :9.
Dat kan ik me goed voorstellen, zo ging dat hier ook. In de jaren voor telfort had ik kabel, dus de telefoonlijn lag er al >10 jaar ongebruikt bij. Voor de zekerheid toch maar een overlap gekozen, stel je voor dat het niet meteen werkt. Een paar dagen zonder tv is nog wel te overzien, maar zonder internet zou ik me redelijk geamputeerd voelen.

Mooi dat het goed werkt bij je, met het signaal lijkt niks mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
De KPN monteur is gisteren op bezoek geweest. Goeie vent en deed erg veel moeite om het probleem op te lossen. Jammer genoeg zonder succes.
In elk geval is de lijn zelf in orde, dat is één geluk. Maar er is iets vreemd aan de hand omdat zelfs zijn eigen meter niet intrainde (heeft het modem ook soms moeite mee).
Hij heeft nog twee stukjes flatcable vervangen, geen verbetering. En uiteindelijk naar de centrale gegaan waar ook op 'mijn' poort de meter niet online kwam. Er is een poortwissel gedaan en dat werkt ook, maar nog steeds het TV probleem.
Nu moet Telfort een A6plus monteur gaan sturen. Blijkbaar is er een duurtest gedaan deze week en is er een RSI1700 storing op de lijn. Een aanleiding daarvoor zou een externe bron kunnen zijn, bijvoorbeeld voedingskabels of een foutieve frequentieregelaar. Dat was volgens de monteursupportdesk (MI).
Wel vreemd dat dat ineens is opgetreden met de overstap naar V8 modem en met de Zyxel en Fritzbox geen probleem is. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de V8 nét een beetje kritischer is op het signaal.
Enfin, we lijken juist verder van de oplossing af te raken. Straks worden er metingen gedaan en storingsbron(nen) gezien die ik niet kan elimineren. Dan is KPN/Telfort klaar met het probleem want dat valt dan buiten hun werkingssfeer.
Gelukkig is er nog Ziggo..........

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 19-11-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Ramon 73: welke stukjes flatcable waren dat dan?

Niet lang geleden stond er ook in dit topic dat sommige apparatuur die Telfort in de centrale gebruikt, de oorzaak van nogal wat problemen is.

[ Voor 60% gewijzigd door OgWok op 19-11-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:36:
@ Ramon 73: welke stukjes flatcable waren dat dan?

Niet lang geleden stond er ook in dit topic dat sommige apparatuur die Telfort in de centrale gebruikt, de oorzaak van nogal wat problemen is.
Tussen isra en binnenlijn (zo is de woning destijds opgeleverd in 2000) en tussen de aansluiting in het appartement en het modem (was nog Tiscali materiaal, nooit vervanging voor gehad)
Ging alles bij elkaar om plm 1mtr20 aan kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hmz, ik had mijn mond moeten houden, lijkt sinds de snelheidsaanpassing bijna dagelijks eruit te klappen, moet het modem herstarten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traffic13
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05-2021
Even iets anders. Heb Telfort met vaste telefonie. tot zover geen (erge) problemen.

Nu is het zo dat als ik met mijn mobiel naar mijn huistelefoonnr bel, er geen kiestoon is. Ook niet als ik dat doe met de mobiele telefoon van mijn vrouw( ook Vodafone). Kies ik met mobiel een ander nr, dan krijg ik op mobiel WEL een kiestoon, zelfs tussen 2 vodafone nrs.

Waar zou dat aan kunnen liggen..

Telfort heeft er 2 dagen over gedaan om zelf het probleem maar te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hmm, wij hebben een P-2812HNU-F1 modem gekregen met de reden dat telefonie niet meer gaat werken op het oude modem. Het nieuwe modem geeft bij DSL een oranje lichtje, lijkt me normaal omdat we hier nog op ADSL (ADSL2+) zitten en niet op VDSL (had ik ergens gelezen). Helaas blijft het Internet lichttje rood. Heb het modem een uur aangehad maar geen verandering.

Ik zit nu weer op het oude modem, maar goed telefonie zal waarschijnlijk vanaf morgen niet meer werken. Iemand nog suggesties om de P-2812HNU-F1 aan de praat te krijgen. Ik krijg wel een DSL verbinding, hij trained wel in, maar voor de rest wordt er geen IP toegewezen.

Ik dacht zelf dat na een uurtje dit wel het geval zou zijn maar helaas. Zou het helpen als ik voor het slapen gaan de nieuwe modem aansluit en dan maar hopen dat we morgenochtend wel een IP toegewezen krijgen? Of is er iets mis met dit modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:37

Speedmaster

Make my day...

Arsenius schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:04:
Hmm, wij hebben een P-2812HNU-F1 modem gekregen met de reden dat telefonie niet meer gaat werken op het oude modem. Het nieuwe modem geeft bij DSL een oranje lichtje, lijkt me normaal omdat we hier nog op ADSL (ADSL2+) zitten en niet op VDSL (had ik ergens gelezen). Helaas blijft het Internet lichttje rood. Heb het modem een uur aangehad maar geen verandering.
Voer een reset uit naar fabrieksinstelling, waarschijnlijk staat er te oude firmware op. Reset middels het verzonken knopje op de achterzijde tot het modem uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Speedmaster schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:44:
[...]

Voer een reset uit naar fabrieksinstelling, waarschijnlijk staat er te oude firmware op. Reset middels het verzonken knopje op de achterzijde tot het modem uit gaat.
Bedankt, het is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ramon 73 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 07:32:
Nu moet Telfort een A6plus monteur gaan sturen. Blijkbaar is er een duurtest gedaan deze week en is er een RSI1700 storing op de lijn. Een aanleiding daarvoor zou een externe bron kunnen zijn, bijvoorbeeld voedingskabels of een foutieve frequentieregelaar. Dat was volgens de monteursupportdesk (MI).
Wel vreemd dat dat ineens is opgetreden met de overstap naar V8 modem en met de Zyxel en Fritzbox geen probleem is. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de V8 nét een beetje kritischer is op het signaal.
Vanmiddag een hele vriendelijke monteur van KPN op bezoek gehad. HIj is ervan overtuigd dat het probleem in het V8 modem schuilt, en niet in de lijn. Tijdens de lijnmetingen vanmiddag kwam niks vreemds aan het licht en de dubbele check met het Fritzbox modem (probleemloze TV) bewijst dat het toch echt in het V8 modem moet zitten.
De meting die vorige week gedaan is was natuurlijk nog met de beide flatcables erin, en de kans is levensgroot dat daarop instraling was. De beide stukken zijn al vervangen door ronde kabel, paar om paar getwist. Dus grote kans dat de RFI storing nu weg is.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon 73 op 22-11-2016 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 21:26
Ramon 73 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:27:
[...]
Let erop dat telefonie van Telfort niet gaat werken op de Fritzbox. Er zijn mensen die het wel werkend gekregen hebben, maar ook met de stappen die zij gevolgd hebben krijg ik het niet werkend.
Even een update van mijn eerdere vragen:
Met de hulp van Puch-Maxi _/-\o_ heb ik telefonie op een Fritzbox 7360 aan de praat gekregen (Firmware 6.52).

Het kan dus wel.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DeTjuk schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:30:
[...]

Even een update van mijn eerdere vragen:
Met de hulp van Puch-Maxi _/-\o_ heb ik telefonie op een Fritzbox 7360 aan de praat gekregen (Firmware 6.52).

Het kan dus wel.
Mooi. Hoe ben je aan het wachtwoord van je Telfort SIP account gekomen? Daar probeer ik ook achter te komen....

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 23-11-2016 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Al 7 weken zit ik met een probleem met interactieve TV. Na plm. 5 minuiten kijken bevriest het beeld en verschijnt de foutmelding "Zender niet beschikbaar, wissel van kanaal en kijk of het probleem opgelost is". Als ik dat doe dan kan ik inderdaad weer 5 minuten kijken tot hetzelfde probleem weer optreedt. Dat probleem is geintroduceerd met het Experiabox V8 modem dat ik kreeg als vervanging voor het defecte Zyxel modem.

Chronologisch het verloop van zaken:
- Eind September: Zyxel modem stuk => Telfort stuurt Experiabox V8
- Internet en bellen werkt weer met het nieuwe V8 modem. TV laat sinsdien na een uur kijken de foutmelding "zender niet beschikbaar" zien
- Op die klacht wordt mijn oude Motorola 1963 settopbox vervangen voor een Arcadian (na diverse keren fabrieksinstellingen en software laden)
- Sinds de nieuwe STB treedt de storing elke 5-6 minuten op (met de 1963 had ik het eerste uur geen last)
- Ook nu geklaagd, diverse keren fabrieksinstellingen teruggezet en software geladen => geen succes
- UTP kabel tussen STB en modem vervangen => geen succes
- Wifi uitgezet, alle bekabelde gebruikers van modem af (geen spook verbruik aangezien Telfort mij eens beschuldigde van een download servcer te draaien). TV met losse 10mtr UTP kabel aangesloten => foutmelding komt nog steeds op TV
- GUIDION komt poolshoogte nemen, probleem kan inderdaad gereproduceerd worden. Monteur ziet veel CRC fouten maar daar kan niks aan gedaan worden. Zijn Fritzbox testmodem lost het TV probleem wel op. Conclusie is dat het nieuwe V8 modem een foutje heeft. Er wordt een nieuw V8 modem besteld
- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
* De telefoontjes "Waar blijft modem / nieuwe STB" etc laat ik even achterwege. Telfort heeft echter 2-3x telefoontjes nodig om nieuwe hardware te sturen
- Zoveelste keer bellen met de vraag om een oplossing. Tweede lijn gaat proberen of ik een Experiabox V10 modem kan krijgen
- 3-4 dagen gewacht => geen bericht. Wéér zelf bellen (kloothommels) en dan weet men nergens van dat ik een Experiabox V10 zou krijgen
- Er wordt een nieuw ticket geopend en ik krijg telefoon terug.
- Op de afgesproken dag niks gehoord en 's avonds zelf bellen (zucht). Men had mij niet kunnen bereiken en voicemail ingesproken (knap, want die staat uit!!)
- Dan hoor ik weer dat het probleem doorgezet is naar KPN. Onbekend wanneer ze iets gaan doen en wat dat dan is. De helpdeskmedewerker vermoed dat KPN gaat proberen of ze mijn lijn beter krijgen.
- Na diverse keren opnieuw bellen krijg ik ineens telefoon van KPN. Er komt een monteur kijken, blij toe.
- Op vrijdagavond staat er een hele servicegerichte KPN monteur op de stoep (hij deed echt ALLE moeite, daar is niks van gelogen). Binnenlijn gemeten en is in orde. Twee stukjes flatcable die gebruikt waren tussen ISRA en modem vervangen, maar ondanks dat kwam het meetapparaat van de monteur niet online. Hij is nog in de centrale geweest en ook op "mijn" poort daar kwam de meter niet online. Daarop is er een poortwissel gedaan maar daar kan de monteur niet op wachten want dat duurt tot max 3 uur. Hij moest mij dus achterlaten met het vermoeden dat dit het issue wel op zou lossen en dat ik anders Telfort weer moest bellen voor een A6+ monteur.
- De dag erna had ik weer verbinding (was vrijdag al later op de avond nml.) maar het TV probleem was niet opgelost.
- Wéér Telfort bellen en 70 minuten later en 6x het hele verhaal uitleggen gign het weer terug naar KPN
- Er kwam drie dagen later een monteur van KPN (ook hij wilde er alles aan doen om het probleem op te lossen) en hij kon geen enkele fout vinden in de verbindig. Het TV probleem deed zich echter wel gewoon voor zoals ik dat gewend ben. Als dubbele test ook nog mijn eigen Fritzbox aangesloten. Tadaaah, iTV probleem voorbij (maar geen telf mogelijk). ZIjn conclusie was dan om als eerstvolgende stap een V10 modem te proberen. Zijn rapport ging naar Telfort en zij gingen terugbellen
- Vandaag miste ik hun oproep in de ochtend en belde later terug. Na 7 vruchteloze pogingen om mij van eerstelijns naar tweedelijns door te schakelen kon ik weer mijn verhaal doen (ondertussen hang je wéér ruimschoots een halfuur aan de lijn.....). De tweedelijns medewerlker vertelde mij doodleuk dat hij op een iTV probleem geen V10 modem mocht geven (alleen bij wifi problemen). Toe ik hem vertelde dat ik een oplossing wil, eender hoe of wat, en hem vroeg wat zijn volgende stap was ging hij "het voorleggen aan zijn supervisor en proberen tóch een V10 te krijgen". Tsja, voorleggen en proberen.....dat klinkt nu niet direct naar een methode van aanpak. De beste man had echter geen andere oplossing, immers KPN adviseert ook al om een V10 te plaatsen. Daarop heb ik hem verteld dat ik per 30-11 een oplossing wil en dat ik anders per 1-12 opzeg en overtsap naar een andere ISP. Daarbij zal ik ook gemaakte kosten declareren en zoveel mogelijk antirecklame de wereld in gooien.

Ik ben al zó lang klant en heb de helpdesk zelden nodig gehad. Maar het lijkt er meer op dat ze klanten met lastige problemen gewoon laten doodbloeden. Een probleemklant betekent kosten en drukt de winst, en als de klant meer kóst dan opbrengt dan moet je hem lozen.

Welgemeend advies; denk je out of the box eisen te hebben zoals storingen binnen 2 maanden op te lossen, dan moet je niet bij Telfort zijn.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat is de prijs die er betaald wordt bij budget providers zoals Telfort. Heb zelf geen klachten, maar als mijn oude Zyxel ermee ophoudt..........

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb gelukkig nog een reserve liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nadat ik een uitgesproken commentaar heb achtergelaten op het forum van telfort, zit er iets of wat schot in de zaak. Ik werd gebeld door klantrelaties en deze hebben inmiddels toegezegd dat er een Experiabox V10 gestuurd gaat worden. Niet 100% zeker dat deze het probleem gaat verhelpen, maar de andere weg is een grondig onderzoek van alle bekabeling. In hoofdzaak zal zich dat op de kabel tussen isra en centrale betrekken, omdat er geen meetbaar verschil is tussen het signaal op isra en huisaansluiting (oa. nagenoeg identieke aantallen CRC en FEC fouten per tijdsbestek).
Aangezien een Fritzbox modem het probleem wél verhelpt, zou de V10 ook goed moeten werken.

In the end zal het mij inmiddels een kleine zorg zijn óf het V10 modem de trubbels oplost. Per 1-12 gaat telefonie over naar een voip provider (goedkeuring ontvangen per post) en dan kan ik het fb modem gebruiken om de overstap naar xs4all/ziggo/whatever voor te bereiden.
En het blijft een opmerkelijk verhaal dat er door drie monteurs geen probleem in de lijn gevonden kan worden, en dat een 3rd Party modem geen problemen geeft (de oude Zyxel overigens óók probleemloos).

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon 73 op 26-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ramon 73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:32:
Telfort heeft inmiddels toegezegd dat er een Experiabox V10 gestuurd gaat worden. Niet 100% zeker dat deze het probleem gaat verhelpen, maar de andere weg is een grondig onderzoek van alle bekabeling. In hoofdzaak zal zich dat op de kabel tussen isra en centrale betrekken, omdat er geen meetbaar verschil is tussen het signaal op isra en huisaansluiting (oa. nagenoeg identieke aantallen CRC en FEC fouten per tijdsbestek).
Aangezien een Fritzbox modem het probleem wél verhelpt, zou de V10 ook goed moeten werken.

In the end zal het mij inmiddels een kleine zorg zijn óf het V10 modem de trubbels oplost. Per 1-12 gaat telefonie over naar een voip provider (goedkeuring ontvangen per post) en dan kan ik het fb modem gebruiken om de overstap naar xs4all/ziggo/whatever voor te bereiden.
En als je nu toch eens aan je Telfort ww zou kunnen komen......., dan kan je je FritzBox gebruiken ;)

[edit]Als een FritzBox, bij jou, goed werkt, dan wil dat niet meteen zeggen dat een Experiabox V10 zonder problemen werkt. (of heb ik iets gemist?)

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 25-11-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:03:
[...]

En als je nu toch eens aan je Telfort ww zou kunnen komen......., dan kan je je FritzBox gebruiken ;)
Inderdaad! En ik heb al met de sniffer de gegevens incl ww opgesnord. En de gevonden data klopt exact met hetgeen dat nog leesbaar is in het modem. Dus ik ga er van uit dat waar ik in de V8 ***** zie de gegevens in wireshark wel kloppen. Alks ik ze dan in de Fritzbox invul, dan wordt er toch geen werkende verbinding opgezet.........Telfort telefoon thuis gegevens

Mocht je kunnen helpen, dan hoor ik het graag.
Edit: nogmaals alle gegevens ingevoerd in de 'Fritzbox, en nu werkt telefonie wel..... vreemd.
[edit]Als een FritzBox, bij jou, goed werkt, dan wil dat niet meteen zeggen dat een Experiabox V10 zonder problemen werkt. (of heb ik iets gemist?)
Inderdaad! Dat de FB werkt, wil niet met zekerheid zeggen dat de V10 het ook goed gaat doen. Maar ik heb 1 GUIDION en 2 KPN monteurs in huis gehad die niet kunnen zeggen waar het probleem dan wél ligt. Een andere mogelijkheid is dat KPN de hele weg van modem tot centrale gaat controleren op storingen. Dat kost zo'n 8 weken tijd en kan niet garanderen dat de storing gevonden cq, opgelost kan worden.......
Dus ik heb niet zo gék veel opties om dingen te doen, en een V10 testen is de meest haalbare en snelle oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon 73 op 26-11-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel vreemd en opvallend dat het op jouw FritzBox nu wel werkt. Maar ja, als het werkt, dan is dat OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:10:
Wel vreemd en opvallend dat het op jouw FritzBox nu wel werkt. Maar ja, als het werkt, dan is dat OK.
Het Telfort telefoonnummer werkt prima via de Fritzbox, nummerweergave voor inkomend en uitgaand doet het ook gewoon. (Al moet ik zeggen werk, want nummer is geporteerd naar Budgetphone).

Maar van Puch-Maxi (user hier met veel ervaring op SIP gebied) hoorde ik exact hetzelfde, ook gestoeid met niet-werkende SIP gegevens op ims.imscore.net. Een dag later werkte de lijn ineens wel met dezelfde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:03:
[...]
Als een FritzBox, bij jou, goed werkt, dan wil dat niet meteen zeggen dat een Experiabox V10 zonder problemen werkt. (of heb ik iets gemist?)
Deze week heb ik de Experiabox V10 ontvangen. Daarmee zijn de TV problemen inderdaad verholpen. Ben blij dat het in orde is want ik was het geklungel meer dan zat.

Overigens blijf ik de 'Fritzbox gebruiken, bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iemand anders problemen met z`n internet connectie dit weekend ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17
enchion schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:44:
Iemand anders problemen met z`n internet connectie dit weekend ?
Definieer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zelfde problemen als XS4All lijkt te hebben maar dan met een Telfort verbinding.

Supertraag internet, Telfort.nl site wil bij mij absoluut niet laden.

[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 04-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Gisteren en vanmorgen geen problemen (ben om 9:00 vertrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
enchion schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:46:
Bij mij wel. Misschien cookies weggooien ofzo?

Het zou kunnen dat hier DNS iets langzamer is dan normaal, maar dat kan ook verbeelding zijn. Voor de rest is de snelheid hetzelfde als anders.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 04-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
enchion schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:46:
Zelfde problemen als XS4All lijkt te hebben maar dan met een Telfort verbinding.

En nu weer thuis(6217) en telfort.nl laadt gewoon. Speedtest.net ook normale waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hier (1391) duurt bv Buienradar nog steeds 20 minuten om te laden.

Het gekke is dat ik dit niet met elke site heb het schijnt een selectieve groep te zijn, tweakers bv reageert best aardig nu, terwijl daar ook plaatjes maar langzaam binnendruppelen maar dan wel binnen een minuut klaar.

Ik heb al vanalles geprobeerd zonder enig verschil, andere DNS servers, modem reboot, kabels los en vast, ander OS, maakt allemaal niks uit.

En de grap is dat wanneer XS4All weer up was ik een duidelijke verbetering kon merken, daarvoor was werkelijk alles superslecht tot onbereikbaar.
Ook zijn mijn problemen ongeveer al even lang aan de gang als die van XS4ALL, sinds Vrijdag ongeveer.

Ik kijk het nog een dag of 2 aan en als het dan nog steeds zo is ga ik even bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Weet iemand trouwens of een bestaand abonnement wat uitgebreid wordt met een mobiel abonnement vanwege combivoordeel, voor telfort geldt als een nieuw abo? Of zijn het gewoon twee losse abo's. In het eerste geval zou ik duurder uit zijn omdat het huidige abo niet meer aangeboden wordt, alleen nog een duurdere variant waarmee het voordeel wegvalt.

[aanvulling] Deze vraag is inmiddels beantwoord, het huidige contract blijft gewoon bestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 06-12-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:09
M_V schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:48:
Ik heb ook opeens "last" van een verhoogde snelheid. Ik heb eigenlijk 50/5, maar dat was altijd al 50/10. Sinds een paar dagen staat hij echter opeens op 100/33 :D.
Ook hier is het e.e.a. gewijzigd, ik kreeg een mailtje van mijn FRitz!Box dat er een wijziging was in mijn web-address
Ik had altijd 50/10 en nu stond er dit in het modem
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/q5ew82ywh/2016_12_05_16_41_00_FRITZ_Box_Fon_WLAN_7360.png

Hoewel er nu in het modem een current throughput staat van 71514 komt mijn download niet boven de 51.63Mb/s en 25.4Mb/s upload.
De download wordt dus nog steeds beperkt?
De download is dus niet veel veranderd maar de upload is meer dan verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:09
grun93 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:25:
Weet iemand trouwens of een bestaand abonnement wat uitgebreid wordt met een mobiel abonnement vanwege combivoordeel, voor telfort geldt als een nieuw abo? Of zijn het gewoon twee losse abo's. In het eerste geval zou ik duurder uit zijn omdat het huidige abo niet meer aangeboden wordt, alleen nog een duurdere variant waarmee het voordeel wegvalt.
Nee, het blijven 2 losse abonnementen, je gaat dus geen nieuw jaarcontract voor internet aan bij het toevoegen van een mobielnummer voor het combivoordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Pedro_Newbie schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:56:
[...]

Ook hier is het e.e.a. gewijzigd, ik kreeg een mailtje van mijn FRitz!Box dat er een wijziging was in mijn web-address
Ik had altijd 50/10 en nu stond er dit in het modem
[afbeelding]

Hoewel er nu in het modem een current throughput staat van 71514 komt mijn download niet boven de 51.63Mb/s en 25.4Mb/s upload.
De download wordt dus nog steeds beperkt?
De download is dus niet veel veranderd maar de upload is meer dan verdubbeld.
Als je een 50Mb abonnement hebt kom je inderdaad niet boven de 50 uit. Begrenzing vanuit de DSLAM. Op de upload heb je dan gewoon volle bak wat de lijn aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
enchion schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:33:
Ik kijk het nog een dag of 2 aan en als het dan nog steeds zo is ga ik even bellen denk ik.
Inmiddels is alles weer echt goed werkend hier.

Ik kwam gisteren een monteur tegen van de KPN die in onze wijkkast bezig was, en hij had meldingen gehad van twee XS4All klanten dat er iets niet deugde, daarbij ook mijn adres meteen meegegeven.

Hij wist toen nog niet waar het probleem zat maar had het over een kaart die gewisseld zou kunnen worden, mijn idee is dat de kaart die aan de kant van de provider zat teveel werk te doen had, packetloss en errorcorrectie vanwege de problemen bij XS4All waardoor hij het loodje heeft gelegd.

Maw iets wat al niet perfect werkte is door de storing over z`n limiet heen geduwd.

Anyway blij dat alles weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:43
Ik probeer op afstand een probleem met het Telfort internet bij mijn ouders op te lossen.
Experiabox lijkt wel connectie te krijgen (Broadband en WiFi lampjes branden), computer krijgt WiFi verbinding, maar geen internettoegang. Net buiten de openingstijden van de helpdesk :(

WiFi lijkt wel te werken op smartphone, maar het zou zomaar kunnen dat die stiekem naar mobiele data wisselt. Lastig troubleshooten, op afstand...

Op hun postcode is geen storing bekend, maar er staat wel een algemene melding over een probleem met een W10 update? Link, maar ik vind erg weinig info over dit probleem. Heb niet het idee dat het een breed probleem met een W10 update is. Iemand meer concrete info?

Herstelpunt terug zetten is een optie, maar op afstand zonder internet allemaal een beetje lastig uitleggen...

Edit
nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers...

[ Voor 13% gewijzigd door chielmi op 07-12-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:20
Ik overweeg om Telfort Alles-in-1 te nemen, maar maak me een beetje zorgen om een slecht wifi-bereik als het modem in de meterkast wordt geplaatst. Die Homeplug-set van Telfort is alleen geschikt voor tv, maar omdat het eigenlijk een Devolo is, vroeg ik me af of ik niet een Devolo dLAN 500 AV Wireless Plus kon gebruiken om zowel het tv-signaal als internet door te geven. Dan zou ik in m'n woonkamer een access point hebben met een beter bereik. Volgens de helpdesk van Telfort is dat niet mogelijk, maar de persoon die ik sprak was technisch niet heel onderlegd, en op internet vind ik berichten die aangeven dat het (inmiddels) wel degelijk mogelijk is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ammehoela schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:06:
Ik overweeg om Telfort Alles-in-1 te nemen, maar maak me een beetje zorgen om een slecht wifi-bereik als het modem in de meterkast wordt geplaatst. Die Homeplug-set van Telfort is alleen geschikt voor tv, maar omdat het eigenlijk een Devolo is, vroeg ik me af of ik niet een Devolo dLAN 500 AV Wireless Plus kon gebruiken om zowel het tv-signaal als internet door te geven. Dan zou ik in m'n woonkamer een access point hebben met een beter bereik. Volgens de helpdesk van Telfort is dat niet mogelijk, maar de persoon die ik sprak was technisch niet heel onderlegd, en op internet vind ik berichten die aangeven dat het (inmiddels) wel degelijk mogelijk is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Waarom is die Homeplugset alleen geschikt voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Laatst online: 15:20
Ik geloof dat ie ook gebruikt kan worden voor internet, maar niet voor allebei tegelijk. In de handleiding van de set staat: 'Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde Draadloze Verbindingsset!.' Er zit sowieso maar één ethernetpoort op de adapter. Ik wil juist een adapter met meerdere poorten en wifi gebruiken.
OgWok schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:34:
[...]

Waarom is die Homeplugset alleen geschikt voor TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ammehoela schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:06:
Ik zou naar andere oplossingen zoeken i.p.v. zo'n Homeplug set. Ik ken veel mensen die het hebben en nergens werkt het heel lekker voor langere tijd. Ik zou het zien als laatste optie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Ben ik het mee eens, echter gebruik ik hier een set van totaal 4 adapters, 2x tv 1x pc. En dit werkt prima, ook als dit samen aan staat. Zou eens een speedtest moeten doen om te kijken of de snelheid echt achteruit gaat, maar met normaal internetten is dit niet merkbaar iig.

50/50 FttH telfort hiet met Devolo 650's. Heb bij een bekende een switch achter een devolo draaien met daarop 1xTV en 1x een losse router als AP. Kabel heeft bij mij ook altijd de voorkeur maar het kan dus wel prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ammehoela schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:31:
Ik geloof dat ie ook gebruikt kan worden voor internet, maar niet voor allebei tegelijk. In de handleiding van de set staat: 'Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde Draadloze Verbindingsset!.' Er zit sowieso maar één ethernetpoort op de adapter. Ik wil juist een adapter met meerdere poorten en wifi gebruiken.

[...]
Homeplug set naar jouw smaak bestellen op Internet; werkt die niet, of niet lekker, dan terugsturen en geld terug. Zo loop je geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Op het Telfort forum las ik het bericht dat er nu ook in Nederland een vrije routerkeuze in de wet is geregeld. Via onderstaande links is meer informatie te vinden:

https://forum.telfort.nl/...58/index4.html#post535301
https://www.telecompaper....it-eindapparaten--1177366

:) :) :) Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

PH68 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:39:
Op het Telfort forum las ik het bericht dat er nu ook in Nederland een vrije routerkeuze in de wet is geregeld. Via onderstaande links is meer informatie te vinden:

https://forum.telfort.nl/...58/index4.html#post535301
https://www.telecompaper....it-eindapparaten--1177366

:) :) :) Goed nieuws!
Ben benieuwd of Telfort daar aktief iets mee gaat doen. Dan moeten ze wel aan de slag; en terecht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Eigen modem kon voor internet en TV al prima bij Telfort, heb sinds november vorig jaar al een Fritz!box aan m'n lijntje hangen. Telefonie heb ik niet, ik begreep uit dit topic dat Telfort de SIP-gegevens niet wil vrijgeven. Dat is dan iets wat ze wel zullen moeten doen door die wijziging denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
via Telfort verbinding kan ik bepaalde sites (bijv. posterschuur.nl ) niet bereiken. Via andere providers geeft de site geen probleem met laden, ook een andere PC/notebook/mobiel geprobeerd, maar dat maakt niet uit, net zoals het instellen van een andere dns (google of opendns).
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:21
ido schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:47:
via Telfort verbinding kan ik bepaalde sites (bijv. posterschuur.nl ) niet bereiken. Via andere providers geeft de site geen probleem met laden, ook een andere PC/notebook/mobiel geprobeerd, maar dat maakt niet uit, net zoals het instellen van een andere dns (google of opendns).
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Hier laadt de site heel traag en bij een traceroute krijg ik vanaf hop 7 een Request time out.

[ Voor 69% gewijzigd door markje1 op 27-12-2016 13:57 . Reden: qoute toegevoegd ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geen probleem hier, eveneens via een Telfort lijn
code:
1
Traceren van de route naar posterschuur.nl [83.86.236.2]

Tik eventueel eens rechtstreeks het IP adres in, dan zie je of het een DNS probleem is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
markje1 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:57:
[...]

Hier laadt de site heel traag en bij een traceroute krijg ik vanaf hop 7 een Request time out.
ah hetzelfde dus :) enig idee wat dat zou kunnen zijn?

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Hier een kleine update van mijn Telfort ervaringen van de afgelopen week:

Vorige week donderdagavond, 22 december, plots geen internet en TV meer via de Experiabox V8. Een reboot geprobeerd, niets. Dan maar een reset, nog steeds niets. Factoryreset, ook niets......
Inloggen werkt wel maar geen verbinding via VDSL en af een toe een tik uit het apparaat gevolgd door een reboot. Na een ping -t gegeven bleek dat het apparaat telkens na enige minuten ook niet meer via lan bereikbaar was vlak voor de reboot. Conclusie: die is stuk.

Vrijdagochtend, 23 december, direkt gebeld om 9.00 uur en een kundige helpdeskmedewerker was het direct met mij eens, die is stuk. Hij zou direct een nieuwe opsturen. Op mijn vraag of hij kon garanderen dat deze de volgende dag geleverd zou worden moesten we beide lachen, weinig kans zo vlak voor kerst.
's Middags ook maar een Fritz!Box besteld, deze stond al heel lang op mijn lijstje. 1 Van beide zou toch wel aankomen morgen.....

Zaterdag, 24 december. Hier kunnen we kort over zijn: -- NIETS --

De kerst hebben we doorgebracht met de wifi van de buren en een geleend Digitenne kastje. (Dochters die tegen de muur gaan zitten voor de beste ontvangst, ach, dat heeft ook wel wat)

Dinsdag, 27 december. De postmevrouw komt 2 routers brengen. Enige tijd later werkt alles weer via de Experiabox V10 (!!)

Woensdag, 28 december, en vandaag, 29 december tot nu toe (zie tijdaanduiding van deze post) hebben we op beide tv's geen bevroren beelden meer gehad en is de wifi flink verbeterd. Ondanks dat ga ik toch de Fritz!Box binnenkort aansluiten en heb dus een V10 als reserve op de plank [/ jaloersmaakmodus]

Ik wilde bovenstaand toch even delen omdat:
- Telfort snel heeft gereageerd, mede door de bekwame persoon en (misschien) mijn eigen test's.
- Er nu dus V10's worden uitgeleverd.
- Er geen TV freeze's meer zijn bij de V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
Hoi ik heb hier 1 Experia Box v8 staan maar hij verschijnt 2x op het netwerk.
Is dit normaal of draait er iets op de achtergrond waar ik geen weet van heb.
Thank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:01
Vandaag laaste dagje( avondje Telfort) .Morgen als alles goed gaat NLE of als alles fout gaat, helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59
Dag allemaal,

Ik heb voor mijn Telfort Internet+TV (ADSL)-aansluiting een Fritz!Box 7490 aangesloten. Als het GOED is, heb ik de firmware daarvan zó ingesteld dat er een routed IPTV-verbinding tot stand is gekomen.

Ik zit nu met het volgende. Omdat mijn TV ver van mijn modem af staat, heb ik een Powerline-verbinding voor mijn IPTV opgezet. Nu wil ik echter een derde Powerline-adapter elders installeren, zodat daar ook een internettoegang is. Ik krijg de derde Powerline-adapter ook aangesloten op het Powerline-netwerk met de andere twee adapters, maar mijn netwerkaansluiting op die adapter krijg ik niet aan de praat. Met een routed IPTV-verbinding moet het toch mogelijk zijn om de verbinding op te delen, toch?

Dus schematisch:

Fritz!Box 7490
|
Powerlan-adapter 1 -- Powerlan-adapter 2 (Routed IPTV)
|
Powerlan-adapter 3 (PC)

[ Voor 8% gewijzigd door Sebbo op 07-01-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Illusion

(the art of)

Sebbo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:34:
Dag allemaal,

Ik heb voor mijn Telfort Internet+TV (ADSL)-aansluiting een Fritz!Box 7490 aangesloten. Als het GOED is, heb ik de firmware daarvan zó ingesteld dat er een routed IPTV-verbinding tot stand is gekomen.

Ik zit nu met het volgende. Omdat mijn TV ver van mijn modem af staat, heb ik een Powerline-verbinding voor mijn IPTV opgezet. Nu wil ik echter een derde Powerline-adapter elders installeren, zodat daar ook een internettoegang is. Ik krijg de derde Powerline-adapter ook aangesloten op het Powerline-netwerk met de andere twee adapters, maar mijn netwerkaansluiting op die adapter krijg ik niet aan de praat. Met een routed IPTV-verbinding moet het toch mogelijk zijn om de verbinding op te delen, toch?

Dus schematisch:

Fritz!Box 7490
|
Powerlan-adapter 1 -- Powerlan-adapter 2 (Routed IPTV)
|
Powerlan-adapter 3 (PC)
Ja dat zou moeten werken. De twee meest voor de hand liggende oorzaken dat het niet werkt:
*Fritzbox staat stiekem toch niet op routed. Kijk in je TVontvanger eens welk ip-adres hij krijgt, en of die aangeeft in "bridged" of "routed" mode te werken.
Een Fritz in routed mode zetten is best een klusje. Hoe heb je dit gedaan, en welke firmware heb je?

*Koppeling Powerline adapters toch niet gelukt. Dit kan je testen door bijvoorbeeld adapter 2 en 3 om te wisselen. Als dan je TV nog werkt, en de PC nog steeds niet. Dan is het koppelen in orde.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59
Illusion schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:21:
[...]

Ja dat zou moeten werken. De twee meest voor de hand liggende oorzaken dat het niet werkt:
*Fritzbox staat stiekem toch niet op routed. Kijk in je TVontvanger eens welk ip-adres hij krijgt, en of die aangeeft in "bridged" of "routed" mode te werken.
Een Fritz in routed mode zetten is best een klusje. Hoe heb je dit gedaan, en welke firmware heb je?

*Koppeling Powerline adapters toch niet gelukt. Dit kan je testen door bijvoorbeeld adapter 2 en 3 om te wisselen. Als dan je TV nog werkt, en de PC nog steeds niet. Dan is het koppelen in orde.
Dank Illusion; het probleem zat hem in de Fritz!Box. Ik had de stappen van Prolution uit deze post weliswaar gevolgd, maar in de Fritz!Box stond ondanks dat om wat voor reden dan ook het profiel op Telfort i.p.v. XS4All ingesteld. Ik draai Fritz OS 6.52 op mijn Fritz!Box.

Inmiddels werkt het allemaal precies zoals het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er ook iemand die de Experiabox V8 in bridge draait in combinatie met pfSense?
Zijn er nog extra instellingen nodig? Wil het binnenkort even proberen, maar weet niet of ik in pfSense nog dingen moet aanpassen. Zie ook ThinkPadd in "PfSense icm Telfort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:01
Ik heb sinds afgelopen maandag een bijzondere, maar welkome ervaring met m'n Telfort verbinding. De modem (Experia Box v8) geeft ineens deze waarden:
code:
1
2
3
Mode:  PROFILE_17A
Download:  62302 Kbps.
Upload:  20856 Kbps.

Ook brandt het TV lampje nu, en dat is sinds 2014 voor het eerst. Voor de duidelijkheid: ik betaal voor een 20/5 abbo, zonder televisie. Nogmaals, ik vind het niet erg, maar het verbaast me wel! Iemand die een vergelijkbare ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search kijk hier maar eens of het klopt... Je bent vast op een wijk kast aangesloten en niet meer op de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
De op die site genoemde namen van distributiepunten geven daar geen uitsluitsel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:50:
Eigen modem kon voor internet en TV al prima bij Telfort, heb sinds november vorig jaar al een Fritz!box aan m'n lijntje hangen. Telefonie heb ik niet, ik begreep uit dit topic dat Telfort de SIP-gegevens niet wil vrijgeven. Dat is dan iets wat ze wel zullen moeten doen door die wijziging denk ik?
Zo heb ik dat ook geinterpreteerd idd, want anders kun je immers niet je eigen modem gebruiken :). Dus hopelijk gaan ze de SIP-gegevens officieel weer vrijgeven zoals ze dat in het verleden ook hebben gedaan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
HenkDePoema schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:04:
Ik heb sinds afgelopen maandag een bijzondere, maar welkome ervaring met m'n Telfort verbinding. De modem (Experia Box v8) geeft ineens deze waarden:
code:
1
2
3
Mode:  PROFILE_17A
Download:  62302 Kbps.
Upload:  20856 Kbps.

Ook brandt het TV lampje nu, en dat is sinds 2014 voor het eerst. Voor de duidelijkheid: ik betaal voor een 20/5 abbo, zonder televisie. Nogmaals, ik vind het niet erg, maar het verbaast me wel! Iemand die een vergelijkbare ervaring heeft?
Welke snelheid krijg je als je daadwerkelijk een speedtest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik gok zo rond de 57Mb down en 18Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

krakendmodem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:57:
of hij is gewoon gecapt op de snelheid van ze abbo dus 20/5.
en daar gok ik eerder op ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
chucky666 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:00:
[...]

of hij is gewoon gecapt op de snelheid van ze abbo dus 20/5.
en daar gok ik eerder op ;)
Oh lol, daar had ik overheen gelezen...

Dat is dan wel een oud pakket, die leveren zo niet meer. Nog wel als zakelijk 8/1 pakket (wat dus 20/2 is)

Oke, die verkopen ze dus ook niet meer.. Jammer telfort.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 15-01-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

krakendmodem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Oh lol, daar had ik overheen gelezen...

Dat is dan wel een oud pakket, die leveren zo niet meer. Nog wel als zakelijk 8/1 pakket (wat dus 20/2 is)

Oke, die verkopen ze dus ook niet meer.. Jammer telfort.
nee maar zo lang hij niet verlengt of overstapt zal die er nog wel een tijdje op blijven staan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Mijn ervaring is toch anders. Ons 30/3 pakket is inmiddels via 40/4 inmiddels opgeschroefd naar 50/5 zonder dat ik daar iets voor gedaan heb. De prijs is overigens maar gedeeltelijk mee omhoog gegaan.

T is dat ik de prijsverhoging pas veel te laat opmerkte, anders had ik dat misschien nog kunnen terugdraaien. En ach, ik ben nog steeds t goedkoopst uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik mag toch hopen dat dat bij een zakelijk pakket toch anders ligt,, Ik had namelijk voor 16.50 ex btw een 8/1 lijntje besteld eind vorig jaar, en die is inmiddels ook geleverd. (er komt zelfs 20/2 op binnen, niet verkeerd).

Ik ga er binnenkort toch maar eens naar kijken, anders laat ik die lijn aan het eind van het jaar weer opzeggen. Een verhoging van 10 euro ex btw ga ik niet mee akkoord. Een hogere snelheid is daar ook niet leverbaar trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Pilovali schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Welke snelheid krijg je als je daadwerkelijk een speedtest doet?
krakendmodem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:57:
Aardig gegokt!
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5970078640.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Inderdaad netjes.

Ik heb - als KPN klant - namelijk ook maximaal 50Mb down, maar helaas maar 10Mb up. Zit nog aan de "oude" nummercentrale, dus sneller dan dit zal het eerst niet worden. ;(. Ben toch wel benieuwd wanneer KPN die oude centrales gaat aanpakken. Ik heb namelijk een pakket tot 60/6, dat zou te doen moeten zijn op deze lijn, maar de profielen gaan niet verder dan 50Mb

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WJGgfgi.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5947760210.png

Deze test is van een week geleden, ben nu niet thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36
Eind December aangemeld ivm combivoordeel (nu 50/5 Internet voor €25/mnd)
ene dag de modem binnen en aangesloten, volgende dag sms dat het geactiveerd is. Waarna ik prima internet had. WLAN(ac!) in het hele huis is uitstekend. (Experiabox v10)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op fourstack stond er heel lang geleden Q4/2016 dit is sinds begin 2016 aangepast naar Q1/2017. En nu sinds een paar dagen staat er Q4/2017. Ik heb laatst wel bij mij in de wijk allemaal monteurs gezien die alle straatkasten hebben open getrokken. Maar weet niet wat ze precies hebben gedaan.

Op dit moment is er 20/3 en volgens fourstack gaat het naar 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:11:
Op fourstack stond er heel lang geleden Q4/2016 dit is sinds begin 2016 aangepast naar Q1/2017. En nu sinds een paar dagen staat er Q4/2017. Ik heb laatst wel bij mij in de wijk allemaal monteurs gezien die alle straatkasten hebben open getrokken. Maar weet niet wat ze precies hebben gedaan.

Op dit moment is er 20/3 en volgens fourstack gaat het naar 80.
Bij mij is hij ook van Q1 2017 naar Q1 2018 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 14:18
GrasshopperNL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Bij mij is hij ook van Q1 2017 naar Q1 2018 gegaan.
Dan heb je nog geluk ;)

Bij mij is, net als bij iedereen, de status al heel vaak verschoven naar achteren.
Mijn laatste upgrade stond gepland op Q4 2017, maar is nu zelfs helemaal weg, voor heel noord Bedum is de kast uit de planning.
Zuid Bedum staat nog wel op Q4 2017.

Ik hoop dat dit betekend dat de kast wordt geupgrade.
Ik zit nu op een nummercentrale (Bdm-C), wel zit er een (betonnen huisje) straatkast tussen mij en nummercentrale, maar die is nu weg in Fourstack.

Ik heb nu 20Mbit/s, ga naar mogelijk 70Mbit/s na upgrade.
Nu 1327m naar 491 meter!
Áls er nog een upgrade komt natuurlijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Op 491 meter verwacht ik wel wat meer snelheid dan 70Mb..

Ik zit op 560 meter vanaf de wijkcentrale (dus geen kast), en mijn lijn doet al 80Mb maximaal. (zit nu op de cap van 50Mb)

[ Voor 52% gewijzigd door krakendmodem op 24-01-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De geplande upgrade bij mijn provider (KPN) stond ook eerst op Q1 2017 -> Q4 2017 en nu naar Q1 2018. Foei, foei.. :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uchzoxA.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Requa op 24-01-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Voor een locatie die ik af en toe in de gaten hou is de upgrade weggehaald. "Geen toekomstige upgrades gevonden". De snelheid die mogelijk is nu maximaal 11Mbit. (was 10). Er komt nu ongeveer 6Mbit binnen. Ik ga eens achter die resterende 5Mbit aan :P

Ik had al een vermoeden dat die van de lijst zou verdwijnen toen de upgrades uitgesteld gingen worden.

KPN en het Groningse platteland gaan niet goed samen blijkbaar ;).

Wat ik nog vreemder vind: de buren kunnen wel Internet Buitengebied krijgen, maar de mensen die direct ernaast wonen weer niet...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x7mIa3h.png

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 24-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Hmm, dat had ook wel op een wat subtieler tijdstip gekund Telfort...
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 12:38
MaffeMaarten schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:01:
Hmm, dat had ook wel op een wat subtieler tijdstip gekund Telfort...
[afbeelding]
Ongelukkig moment. Kan... maar de duur is wel vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Cave_Boy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:08:
[...]

Ongelukkig moment. Kan... maar de duur is wel vervelender.
Het viel uiteindelijk wel mee hoor, ik denk dat het 5 minuten was. We zitten alweer gewoon te kijken :)

Ik dacht dat ze dat altijd om 4 uur 's nachts ofzo, dat dat een reden was dat je altijd dat ding aan moest laten staan.

Nou waren we een opname aan het kijken, maar als je net een live-uitzending van het één of ander zou zitten te kijken dan denk ik wel dat je daar van baalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:23:
Voor een locatie die ik af en toe in de gaten hou is de upgrade weggehaald. "Geen toekomstige upgrades gevonden". De snelheid die mogelijk is nu maximaal 11Mbit. (was 10). Er komt nu ongeveer 6Mbit binnen. Ik ga eens achter die resterende 5Mbit aan :P

Ik had al een vermoeden dat die van de lijst zou verdwijnen toen de upgrades uitgesteld gingen worden.

KPN en het Groningse platteland gaan niet goed samen blijkbaar ;).

Wat ik nog vreemder vind: de buren kunnen wel Internet Buitengebied krijgen, maar de mensen die direct ernaast wonen weer niet...

[afbeelding]
Die geplande upgrade is hier [centrum van de 'schoonste stad van het land'] ook weggehaald. Het is dus niet dat alleen het Groningsche platteland de dupe is.

Bij mij (ik heb ADSL2+) is de situatie precies hetzelfde als bij jou.
Het gros van de mensen hier is Ziggo klant, dus missschien is de upgrade niet rendabel of heeft het geen prioriteit meer..

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 25-01-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Bruin Poeper schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Die geplande upgrade is hier [centrum van de 'schoonste stad van het land'] ook weggehaald. Het is dus niet dat alleen het Groningsche platteland de dupe is.

Bij mij (ik heb ADSL2+) is de situatie precies hetzelfde als bij jou.
Het gros van de mensen hier is Ziggo klant, dus missschien is de upgrade niet rendabel of heeft het geen prioriteit meer..
Mwah, hier in het Noorden zijn er toch wel veel gebieden waar niet eens Ziggo te krijgen is ;P En juist die gebieden pakt KPN niet zo snel omdat de klanten toch al bij KPN zitten en er dus geen concurrent is.

Er was een andere reden waarom die upgrades uitgesteld zijn.. Kan het alleen even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:50
Toevallig keek ik gisteren nog even in fourstack om te zien of de gepande upgrade naar bonding nog steeds voor Q3 dit jaar gepland stond.
Foetsie, verdwenen, geen upgrade meer gepland. :?
Niet in Groningen maar Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ASW1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:13:
Toevallig keek ik gisteren nog even in fourstack om te zien of de gepande upgrade naar bonding nog steeds voor Q3 dit jaar gepland stond. Foetsie, verdwenen, geen upgrade meer gepland. :?
Ik had tot nu toe begrepen dat telfort sowieso niet aan bonding doet. Dus ook als de upgrade wel door zou gaan, dan heb je daar als telfortklant niks aan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
grun93 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Ik had tot nu toe begrepen dat telfort sowieso niet aan bonding doet. Dus ook als de upgrade wel door zou gaan, dan heb je daar als telfortklant niks aan. Toch?
Klopt, alleen KPN en XS4ALL maken momenteel gebruik van bonding. Ik verwacht het voorlopig ook niet bij Telfort aangezien Telfort een budgetprovider is en bonding voor meer kosten zorgt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 14:18
krakendmodem schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:21:
Op 491 meter verwacht ik wel wat meer snelheid dan 70Mb..

Ik zit op 560 meter vanaf de wijkcentrale (dus geen kast), en mijn lijn doet al 80Mb maximaal. (zit nu op de cap van 50Mb)
Die hoop had ik ook, maar helaas, na contact met KPN gehad te hebben is die hoop wel vervlogen.
De upgrade voor Bdm-C (nummercentrale) en de straatkast op de Molenweg in Bedum is geschrapt uit het systeem :(
Ik blijf bij 27,7Mbit/s.
(ook niet heel slecht vergeleken met de rest van Groningen, maar sneller is altijd leuker ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 26-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
grun93 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Wellicht was het geen bonding dan, maar er stond wel degelijk een of andere upgrade gepland.
Misschien was het een verbetering van de VDSL snelheid of iets dergelijks, kan dat?
De pest is dat ik nu niet meer weet wat er stond en ik heb geen screenshot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ASW1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:49:
Wellicht was het geen bonding dan, maar er stond wel degelijk een of andere upgrade gepland.
Oh, ik geloof best geloven dat er iets over bonding gestaan heeft, als ik mijn adres invul op de fourstack site staat dat er ook. Maar die site is niet van Telfort, maar van KPN en/of Netco. Om van bonding gebruik te maken, moet je klant zijn van KPN of XS4ALL.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 27-01-2017 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maar is het mogelijk dat er een ander soort upgrade aangekondigd stond (dan bonding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ASW1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:44:
Maar is het mogelijk dat er een ander soort upgrade aangekondigd stond (dan bonding)?
Zoiets? Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
VVDSL? Dat zal het wel geweest zijn dan, het was in ieder geval een aardige snelheidsupgrade van de lousy 24mbit die ik nu haal over VDSL.
Maar goed, geplande upgrade is verdwenen nu. ;w
Pagina: 1 ... 49 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie