Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:22
technopeuter schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:02:
Eind December aangemeld ivm combivoordeel (nu 50/5 Internet voor €25/mnd)
ene dag de modem binnen en aangesloten, volgende dag sms dat het geactiveerd is. Waarna ik prima internet had. WLAN(ac!) in het hele huis is uitstekend. (Experiabox v10)
Kun je hierop nog je eigen sip instellingen (voor een voipbuster account) maken?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het tegenwoordig nog mogelijk bij Telfort een korting te bedingen als ik m'n ADSL-abo verleng? Geen behoefte aan upgrades (qua snelheid ook niet mogelijk, is nu 24 mbit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
Burgerman schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:51:
Is het tegenwoordig nog mogelijk bij Telfort een korting te bedingen als ik m'n ADSL-abo verleng? Geen behoefte aan upgrades (qua snelheid ook niet mogelijk, is nu 24 mbit).
In tegenstelling tot vorig jaar lees je hier weinig meer over mogelijke kortingen. Zelf ook niet geprobeerd, dat wil zeggen, ik heb vorige maand een sim-only abo van telfort genomen en krijg nu combivoordeel.

Die 24 mbit, is dat minder dan waarvoor je betaalt? Zo ja, dan zou ik toch nog even proberen of er wat te ritselen valt. Nee heb je en ja kun je krijgen, tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik zit rond te kijken voor een nieuwe internetabonnement (zit nu bij ziggo voor een best wel hoge prijs :P ), en ik zie op de website dat de aangeboden snelheden 100/10 of 50/5 zijn.

Tuurlijk is dat de maximum, maar ik zie hier ook mensen die meer dan 10 Mbit up halen. Hoe kan dat precies? Voert Telfort hierop geen checks uit?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Beerkeeper schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:44:
Tuurlijk is dat de maximum, maar ik zie hier ook mensen die meer dan 10 Mbit up halen. Hoe kan dat precies? Voert Telfort hierop geen checks uit?
Tja, ik weet niet precies wat het beleid is, maar ook ik profiteer van een hogere snelheid dan waarvoor ik betaal, zolang het duurt tenminste. De upload zou hier officieel 8 Mbit moeten zijn (vorig jaar bood telfort nog een 80/8 abo aan), maar in de praktijk is de upload 27 Mbit. Er zijn hier meer die dat ook halen, tenzij het technisch onmogelijk is. Vul hier even je postcode in, dan weet je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:38

Nikeo

Jawelles

Burgerman schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:51:
Als je zegt over te gaan stappen dan is er vaak wel een 3 maanden korting mogelijk als je dan toch verlengt, al dan niet met een eventuele upgrade in snelheid (die in de praktijk niet altijd kan).

Sommige klanten komen blijkbaar in aanmerking voor 6 maanden gratis. Dat is mij bij nakijken van mijn administratie, vorig jaar wel gelukt. Nu lukt dit kunstje niet nog een keer en was het maximale dat ik er uit kon halen 3 maanden gratis, met daarna wel een 2 euro 50 pm duurder abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
In oktober hebben ze mij eerst 1 mnd gratis aangeboden (heb alleen internet). Toen heb ik opgezegd, en hebben ze mij terug gebeld met een aanbod van 4 maanden gratis (nadat ik aangaf dat het eerste bod mij niet kon overtuigen om te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:17
Het grote nadeel is dan wel dat je naar de nieuwe abonnementen gaat met de bijbehorende prijzen. Je krijgt dat wel korting maar nadat jaar zit je weer te kijken. Ik laat het nu maar doorlopen op de "oude" prijzen. Misschien dat het op den duur dan toch wel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30

vliegnerd

Nintendo fan.

[b][message=50049921,noline]
In mijn geval was het als volgt:

Toen ik nog *geen* TV had werd mijn verbinding door de DSLAM (centrale/wijkkast) gelimiteerd op "net iets sneller dan mijn abo". Dat was toen 30/3.

Toen ik een TV abo erbij nam (TV+50/5), werd mijn lijn helemaal opengezet in de DSLAM (110/33, profiel 17a VVDSL) maar alleen de download ergens upstream (niet in het modem, want ik gebruik een eigen modem) gelimiteerd tot mijn abonnement (50Mbit).

Inmiddels heb ik een "extra" abonnement (80/8 geloof ik) en nu lijkt mijn snelheid alleen door de VDSL lijn begrenst, maar zeker weet ik het niet. Wat ik vooral fijn vind is die hoge upload (30Mbit) maar die heb je dus in mijn situatie ook met een 50/5+TV abo.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:38
Sinds aantal weken last van een lage snelheid . Hoor een downstream te halen van 40K Kbps (altijd gehad iig), alleen komt die maar tot 24K Kbps. Afgelopen zaterdag monteur langs geweest (was toevallig in de buurt) die heeft alles gecheckt in huis, en daar lag het niet aan. Daarna in de wijkkast de lijn gereset met de mededeling afwachten, hij zou sneller moeten worden. Het begon aardig goed, 32K kbps op zondag. Maar maandag alweer gezakt naar 24K Kbps en nu nog steeds geen vooruitgang, zelfs iets lager geworden.
Binnenkort maar is bellen met Telfort.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 01-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:02
Zit er in de 06.80 FW standaard een Telfort routed profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
rindertb schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:33:
Zit er in de 06.80 FW standaard een Telfort routed profiel?
Nee helaas.. Er zit helemaal geen Telfort profiel meer in. :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rwiIgBS.png

[ Voor 10% gewijzigd door PH68 op 07-02-2017 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54

OgWok

U.N.C.L.E.

PH68 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:04:
[...]

Nee helaas.. Er zit helemaal geen Telfort profiel meer in. :?

[afbeelding]
Dat is geen goed nieuws......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:01
Dan word het toch de aangepaste xs4all config er in pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik heb mijn 7490 geupdate naar 6.80. Alle instellingen zijn behouden gebleven en ik kan bevestigen dat routed tv nog werkt op Telfort met het XS4ALL profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Dat is mooi.dan hoef ik geen instellingen te veranderen voor NLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
Heeft iemand hier toevallig de firmware voor de P-2812HNU-F1 op zijn schijf staan?
Het modem staat nu in de fabrieksinstellingen maar deze firmware mist een aantal dingen.
Zelf (laten) upgraden kan overigens niet, want ik heb geen (familie/vriend/kennis met een) Telfort lijn.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Hier in Delft Centrum (distributiepunten: Dt-AGZ, Dt-C) is de Telfort VDSL2 snelheid flink omhoog gegaan sinds het aderpaar over naar schatting 130 213 meter afstand in de straatkast (glasvezel) wordt getermineerd: 50 down / 4,5 up bij een kortste ping tijd van 8 milliseconde.

Noot: Waar de buren met Fieber.nl (=Redhosting) zakelijk VDSL2 voor 50/5 in werkelijkheid tot 19/5 49/4,9 bij 11 ms ping tijden komen. Profiel: 17A, Attainable: 52541 Kbps down en 17235 Kbps up.

[ Voor 9% gewijzigd door cj1 op 16-03-2017 19:02 . Reden: afstand verbeterd, de straatkast stond op een andere plaats dan ik dacht. ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

timmie1 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:55:
Heeft iemand hier toevallig de firmware voor de P-2812HNU-F1 op zijn schijf staan?
Het modem staat nu in de fabrieksinstellingen maar deze firmware mist een aantal dingen.
Zelf (laten) upgraden kan overigens niet, want ik heb geen (familie/vriend/kennis met een) Telfort lijn.
Voor zover ik weet kan je de instellingen van de Zyxel opslaan in een bestand. Firmware flash zal waarschijnlijk via een terminalvenster in de Zyxel gaan.

In het Maintenance menu van de Zyxel staat alleen een firmware upgrade optie, geen firmware save.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 14-02-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Niet online
Heb vrij recent even gebeld naar Telfort om te kijken wat mogelijkheden voor een paar maanden korting waren bij verlenging van het internetabonnement. Tegenbod was dat ze een prijsverhoging naar de nieuwe prijs van (bijna?) € 30 per maand zouden doen... :F

[ Voor 8% gewijzigd door Burgerman op 14-02-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
Burgerman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:15:
Heb vrij recent even gebeld naar Telfort om te kijken wat mogelijkheden voor een paar maanden korting waren bij verlenging van het internetabonnement. Tegenbod was dat ze een prijsverhoging naar de nieuwe prijs van (bijna?) € 30 per maand zouden doen... :F
Mijn jaarperiode loopt ook weer af in juni, begin altijd zo'n 3 maanden van tevoren met kijken/vergelijken, maar wat zijn bij Telfort de prijzen zwaar omhoog gegaan het afgelopen jaar, word na een paar jaar tevreden klant waarschijnlijk toch overstappen op NLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 12:57
Ik ga over 1,5 maand verhuizen van een appartement naar een koopwoning in het centrum van Tilburg. Op dit moment heb ik een Internet+TV-abonnement bij Ziggo (300Mbps/30mbps) voor € 56,- p/m. Graag zou ik in mijn nieuwe woning enkel een internetabonnement willen hebben, omdat wij - mijn vriendin en ik - hier thuis de televisie enkel gebruiken voor de publieke zenders en Netflix/Plex. Echter, Ziggo bied geen 'Internet Only-abonnement' aan.

Om die reden ben ik eens wat onderzoek gaan verrichten en kwam ik terecht bij Telfort. Zij zijn één van de weinige providers die, tegen een relatief lage maandprijs, een Internet Only-abonnement aanbieden. Fantastisch dus! Echter, ik ben he-le-maal niet bekend met Telfort als bedrijf, haar producten, netwerk (apparatuur) en serviceverlening. Daarnaast adverteren zij als één van de weinige providers met Mb/s i.p.v. Mbps en ik vraag mij dan af of je bij een abonnement dan ook echt 100 Mb/s (800 Mbps) geleverd krijgt en hoe stabiel de verbinding is.

Zoals ik al zei ga ik het abonnement voornamelijk gebruiken voor streaming, maar ook gaming. Het is dus belangrijk dat de verbinding stabiel is. Volgens de website kan ik op mijn nieuwe adres gebruikmaken van 100 Mb/s/10 Mb/s voor € 35,-. Dat zou fantastisch zijn!

Mijn vraag aan jullie: ga ik er spijt van krijgen als ik overstap van Ziggo naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Yonix schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:
IkDaarnaast adverteren zij als één van de weinige providers met Mb/s i.p.v. Mbps en ik vraag mij dan af of je bij een abonnement dan ook echt 100 Mb/s (800 Mbps) geleverd krijgt en hoe stabiel de verbinding is.
Het is 100 Mbit/s voor MByte/s wordt meestal B gebruikt.

In mijn geval is het ook echt 100Mbit down volgens de postcode check en ook echt 100Mbit down. Upload is niet gecapped en is voor mij 33Mbit. Toen ik nog internet only had was upload wel gelimiteerd (toen 30/3).
Zoals ik al zei ga ik het abonnement voornamelijk gebruiken voor streaming, maar ook gaming. Het is dus belangrijk dat de verbinding stabiel is. Volgens de website kan ik op mijn nieuwe adres gebruikmaken van 100 Mb/s/10 Mb/s voor € 35,-. Dat zou fantastisch zijn!
Verbinding is hier gewoon helemaal prima. Je krijgt ook 100/10. En wellicht 100/33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 12:57
vliegnerd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Het is 100 Mbit/s voor MByte/s wordt meestal B gebruikt.

In mijn geval is het ook echt 100Mbit down volgens de postcode check en ook echt 100Mbit down. Upload is niet gecapped en is voor mij 33Mbit. Toen ik nog internet only had was upload wel gelimiteerd (toen 30/3).

[...]

Verbinding is hier gewoon helemaal prima. Je krijgt ook 100/10. En wellicht 100/33.
Bedankt voor de opheldering en de informatie. d:)b Oh, and I stand corrected, want Ziggo biedt wel degelijk een Internet Only-abonnement aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
@YonixIk zou ook even naar NLE kijken. Krijg je voor minder geld er "gratis" TV bij. Ik heb nu Telfort maar stap over naar NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Yonix schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:
Ik ga over 1,5 maand verhuizen van een appartement naar een koopwoning in het centrum van Tilburg. Op dit moment heb ik een Internet+TV-abonnement bij Ziggo (300Mbps/30mbps) voor € 56,- p/m. Graag zou ik in mijn nieuwe woning enkel een internetabonnement willen hebben, omdat wij - mijn vriendin en ik - hier thuis de televisie enkel gebruiken voor de publieke zenders en Netflix/Plex. Echter, Ziggo bied geen 'Internet Only-abonnement' aan.

Om die reden ben ik eens wat onderzoek gaan verrichten en kwam ik terecht bij Telfort. Zij zijn één van de weinige providers die, tegen een relatief lage maandprijs, een Internet Only-abonnement aanbieden. Fantastisch dus! Echter, ik ben he-le-maal niet bekend met Telfort als bedrijf, haar producten, netwerk (apparatuur) en serviceverlening. Daarnaast adverteren zij als één van de weinige providers met Mb/s i.p.v. Mbps en ik vraag mij dan af of je bij een abonnement dan ook echt 100 Mb/s (800 Mbps) geleverd krijgt en hoe stabiel de verbinding is.

Mijn vraag aan jullie: ga ik er spijt van krijgen als ik overstap van Ziggo naar Telfort?
Telfort geeft ook gewoon Mb/s en geen MB/s. :) Die 100 Mb/s is dus 12,5 MB/s (in het aller gunstigste geval).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
harlekein schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:06:
Van Telfort heb ik nog steeds dat achterhaalde Zyxel apparaat. Experia V10 bieden zij alleen aan nieuwe klanten.
Dat is wel heel vreemd. Ik heb in maart 2015 mijn abo opgezegd en een jaar daarvoor werd de Zyxel al vervangen door de Experiabox V9V8. Ik kreeg toen ineens een nieuw pakket opgestuurd wat geïnstalleerd moest worden.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:12
Traint het modem hoger in met een V10? Ik zit direct aan de centrale en ik haal zo'n 31 Mbps attainable. Ik heb nu nog een V8.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:20:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Ik heb in maart 2015 mijn abo opgezegd en een jaar daarvoor werd de Zyxel al vervangen door de Experiabox V9. Ik kreeg toen ineens een nieuw pakket opgestuurd wat geïnstalleerd moest worden.
Telfort heeft toch nooit de v9 gebruikt?
Heb net gebeld voor verlengen. ik krijg 6 maanden 22,50 korting maar daarna is mijn abbo 4,50 duurder.
Eerst kwam ze met een abbo voor 50mb ik zei al ik heb nu 100mb zeg ze ja dat kan ook maar dan komt er 7,50 bij?
Ik zei al in jullie shop is dat maar 5 euro duurder dat moest ze even nakijken. en later zei ze ja dat klopt. als je even niet oplet dan betaal je gelijk alweer 2,50 = 30 euro per jaar teveel 8)7
ik zit nu 10 jaar bij hun maar ik denk dat dit het laatste jaar wordt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rens-br

rens-br

chucky666 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:10:
Het is al zo lang geleden, dat ik niet meer wist welk type het was. Dus heb even vlug plaatjes zitten zoeken. Maar nu ik hier kijk is het eerder de Experia Box V8 geweest.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

chucky666 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Heb net gebeld voor verlengen. ik krijg 6 maanden 22,50 korting maar daarna is mijn abbo 4,50 duurder.
Eerst kwam ze met een abbo voor 50mb ik zei al ik heb nu 100mb zeg ze ja dat kan ook maar dan komt er 7,50 bij?
Ik zei al in jullie shop is dat maar 5 euro duurder dat moest ze even nakijken. en later zei ze ja dat klopt. als je even niet oplet dan betaal je gelijk alweer 2,50 = 30 euro per jaar teveel 8)7
ik zit nu 10 jaar bij hun maar ik denk dat dit het laatste jaar wordt.
Ik snap niet zo goed dat je verlengt? De nieuwe tariefstructuur is erg onvoordelig voor bestaande (internet)klanten, dus blijven hangen op de oude prijzen lijkt mij veel slimmer.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Krisp schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Ik snap niet zo goed dat je verlengt? De nieuwe tariefstructuur is erg onvoordelig voor bestaande (internet)klanten, dus blijven hangen op de oude prijzen lijkt mij veel slimmer.
omdat ik nu 88 euro per jaar goedkoper uit ben?
en volgend jaar kijken we wel weer naar een andere aanbieder of een nieuw aanbod.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
chucky666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:59:
omdat ik nu 88 euro per jaar goedkoper uit ben? en volgend jaar kijken we wel weer naar een andere aanbieder of een nieuw aanbod.
Het eerste jaar ben je inderdaad goedkoper uit, maar daarna? Dat is koffiedik kijken, maar je kunt nooit meer terug naar de oude tarieven, want die bestaan niet meer. Dan misschien toch maar beter blijven zitten en hopen dat ze de huidige klanten niet weg jagen door bestaande abo's eenzijdig open te breken en te verhogen.

Daarnaast, concurrerende aanbieders zijn er haast niet. Misschien op NLE na voor 29,95 euro/maand maar dat was toch alleen het actietarief voor het eerste jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Zijn er mensen die een fritzbox draaien met de nieuwste FRITZ!OS: 06.80 die problemen hebben met de interactieve tv? Die van mij scheid er met 5 minuten mee uit,terwijl eergisteren alles goed draaide.Ik heb wel een NLE abbo,maar die draaien op het Telfort netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
vincedd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:53:
Zijn er mensen die een fritzbox draaien met de nieuwste FRITZ!OS: 06.80 die problemen hebben met de interactieve tv? Die van mij scheid er met 5 minuten mee uit,terwijl eergisteren alles goed draaide.Ik heb wel een NLE abbo,maar die draaien op het Telfort netwerk
Bij mij is 6.52 nog steeds de laatste firmware. Heb je een update met een Fritz!OS file gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:19:
[...]

Bij mij is 6.52 nog steeds de laatste firmware. Heb je een update met een Fritz!OS file gedaan?
Yep. 6.52 is naar 6.8 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:20:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Ik heb in maart 2015 mijn abo opgezegd en een jaar daarvoor werd de Zyxel al vervangen door de Experiabox V9V8. Ik kreeg toen ineens een nieuw pakket opgestuurd wat geïnstalleerd moest worden.
Ja, de V8 kon ik wel krijgen.

Echter na bellen, de situatie uitgelegd: T-Mobile biedt wel een 5GHz modem aan en ik denk aan overstappen.

Ik kreeg toen een bod om te verlengen met een jaarcontract. Dan zou ik een v10 krijgen. Maar dan ging ik wel 6 Euro per maand meer betalen.

Ja, de groeten.

Dat is 72 Euro per jaar. In plaats daarvan heb ik nu de Asus DSL-AC56U gekocht. Dan heb ik in ieder geval een top modem, ongeacht bij welke provider ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
vincedd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:53:
Ik draai met een fritzbox 7490 met 6.80 en heb geen problemen op Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

harlekein schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:31:
[...]
Ik kreeg toen een bod om te verlengen met een jaarcontract. Dan zou ik een v10 krijgen. Maar dan ging ik wel 6 Euro per maand meer betalen.
Dat is niet echt een goede deal inderdaad.Erg jammer!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Telfort probeert met de V10, als een rookworst aan een touwtje, bestaande klanten "aan boord" te houden..... tsja?

• Jumpman
Na de ZyXEL P-2812HNU-F1 hoef ik geen modem en router meer van Telfort, alleen maar problemen gehad daarna met die Arcadyan Experia Boxen. Ik heb nu een Fritz!Box 7360 met daarachter een ASUS RT-AC66U voor 2,4 en 5 GHz Wi-Fi.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
harlekein schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:31:
[...]

Dat is 72 Euro per jaar. In plaats daarvan heb ik nu de Asus DSL-AC56U gekocht. Dan heb ik in ieder geval een top modem, ongeacht bij welke provider ik zit.
Wat zijn je ervaringen? Ik lees alleen maar van Fritzboxen als modem/router alternatief bij de mensen hier.
Heb je alles aan de praat? Routed iptv? Telefoon?
Was het veel gedoe om in te stellen of zit er een soort profiel in voor Telfort of XS4ALL dat je kan kiezen?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
OgWok schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:07:
Telfort probeert met de V10, als een rookworst aan een touwtje, bestaande klanten "aan boord" te houden..... tsja?
De V10 is beter dan de V8, maar toch vervelend dat er beperkingen zijn zoals niet goed werkende WPS, USB poort uitgeschakeld, schijnbaar geen eigen SIP starten.
Ik zit momenteel nog bij Telfort, met een 7360 die als een zonnetje draait. En momenteel afwachten waar T-Mobile thuis mee komt als voordeeltje voor mensen die al mobiel van T-Mobile hebben. Nu al is T-Mobile goedkoper dan Telfort, met vergelijkbaar pakket.

• grun93
Ramon 73 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:29:
Ik zit momenteel nog bij Telfort, met een 7360 die als een zonnetje draait. En momenteel afwachten waar T-Mobile thuis mee komt als voordeeltje voor mensen die al mobiel van T-Mobile hebben. Nu al is T-Mobile goedkoper dan Telfort, met vergelijkbaar pakket.
Het scheelt niet erg veel, maar in mijn situatie is Telfort goedkoper. Ik betaal voor 100/27 internet + tv 35,50 euro per maand gedurende 24 maanden met combivoordeel. Bij T-Mobile zou dat 38 euro per maand zijn en dan is de snelheid maar 80 Mb/s down. De eerste zes maanden weliswaar een tientje korting, maar daarna is het afgelopen met het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

MaffeMaarten schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:23:
[...]

Wat zijn je ervaringen? Ik lees alleen maar van Fritzboxen als modem/router alternatief bij de mensen hier.
Heb je alles aan de praat? Routed iptv? Telefoon?
Was het veel gedoe om in te stellen of zit er een soort profiel in voor Telfort of XS4ALL dat je kan kiezen?
Er zit wel een Telfort profiel kant en klaar ingebakken. De Telfort site zelf helpt absoluut niet aangezien de info onjuist ofwel onvolledig is. Zie hier.

Dat heeft zeker 24 uur lang feilloos gewerkt, maar gisteren viel het modem zeer regelmatig uit. Deze ochtend ook weer, maar nu alweer 7 uur lang DSL uptime. Ik ben debug info aan het verzamelen wat ik naar Asus kan sturen. (Met een ingebouwde tool)

Bij bellen naar de klantenservice blijkt ook niet veel kennis daar aanwezig te zijn. Ik heb nu uitgebreid mijn configuratieschermen gemaild en na twee dagen nog steeds geen respons. Dus ik zit zelf maar wat te zoeken en configuratie te proberen.

Ik heb alleen internet, dus over mobiel of TV kan ik verder niets zeggen. Maar er zitten wel stekkertjes en kabels bij voor dat alles.

Bij Orange > Vodafone had ik een Fritzbox en daar was ik nooit zo blij mee eigenlijk. Deze staat goed aangeschreven en bij mij op het werk hebben we ook een Asus welke het goed doet. Daarom ben ik voor Asus gegaan.

De modem en wifi zelf bevallen echt heel goed. Ik was in no time online en er zijn veel configuratie opties. Ik vind het echt professioneel niveau.

[ Voor 4% gewijzigd door harlekein op 24-02-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
grun93 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:55:
[...]

Ik betaal voor 100/27 internet + tv 35,50 euro per maand gedurende 24 maanden met combivoordeel. Bij T-Mobile zou dat 38 euro per maand zijn en dan is de snelheid maar 80 Mb/s down. De eerste zes maanden weliswaar een tientje korting, maar daarna is het afgelopen met het voordeel.
Geen idee welk pakket je gekozen hebt, vermoed glasvezel maar dat is er bij mij nog niet.
Nu heb ik bij Telfort 30/3Mbps, bellen, interactieve TV met opnemen voor €42/maand
T-Mobile zou ik op 40/4 uitkomen en met bellen, interactieve TV en opnemen kom ik dan op €49 (eerste 6 maanden €20,- korting).
Zou het kunnen dat je de korting al eraf hebt geteld bij T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ramon 73 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:57:
Geen idee welk pakket je gekozen hebt, vermoed glasvezel maar dat is er bij mij nog niet. Nu heb ik bij Telfort 30/3Mbps, bellen, interactieve TV met opnemen voor €42/maand.
Ik zit nu precies een jaar bij Telfort, toen hadden ze meer pakketten dan tegenwoordig. Gewoon via vdsl, hier ligt (nog) geen glas. Ik ben begonnen met alles-in-een met internet extra (80/8, maar in de praktijk is het hoger) voor 43 euro. Toen korte tijd later een wijziging doorgevoerd werd in de vaste telefoon module waardoor het niet meer werkte met een fritzbox, heb ik die module uit het abo laten halen waardoor de prijs 40,50 werd. Een paar maand geleden heb ik verder de mobiele telefonie over laten zetten naar Telfort waardoor er nog 5 euro per maand afgaat, zodoende blijft er 35,50 over. Dit alles zorgt ervoor dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit/prijs verhouding, terwijl Telfort de zekerheid heeft dat ik niet snel weg zal lopen.

Nieuwe klanten zijn helaas wel slechter af tegenwoordig. Maar in verzadigde markten duurt het nooit lang voordat een provider weer acties aankondigt, waarna de concurrentie haast wel moet volgen. Nieuwe klanten hebben dan weer een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Puur uit nieuwsgierigheid, ik zie dat er recent een nieuwe firmware naar mijn V8 is gepusht (02.00.138W4)
Is er iemand die een changelog/ release notes heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Voor mensen die goedkoper willen en waarvan het abonnement afloopt. Kreeg het volgende aanbod nadat ik had opgezegd:
Telfort Alles-in-1 T.w.v. €42,5 (eerste 6 maanden voor €20,-)
Fox sports Eredivisie 4 maanden gratis.

Ik betaal nu 40,50 per maand voor TV en 80Mb internet.

[ Voor 11% gewijzigd door DiMacho op 07-03-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:22
Ik heb zo'n 10 apparaten verbonden met de V8 waarvan bijna allemaal via wifi. Het lijkt nu allemaal wat trager te werken. Kan dit aantal apparaten de oorzaak zijn?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
DiMacho schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:57:
Voor mensen die goedkoper willen en waarvan het abonnement afloopt. Kreeg het volgende aanbod nadat ik had opgezegd:
Telfort Alles-in-1 T.w.v. €42,5 (eerste 6 maanden voor €20,-)
Fox sports Eredivisie 4 maanden gratis.

Ik betaal nu 40,50 per maand voor TV en 80Mb internet.
Telfort lijkt weer aan het stunten te zijn met de prijzen. Als je nu klant wordt dan hebben ze dit aanbod:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p2TOC204yI83TDnQt4u7ANYi/full.png
(Bron: https://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-pakket/)

Net even gecheckt en de eerste 6 mnd. voor €29 krijg je bij alle varianten (50Mbit of 100Mbit) en ook bij glasvezel (50Mbit of 100Mbit).

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Net even gecheckt en de eerste 6 mnd. voor €29 krijg je bij alle varianten (50Mbit of 100Mbit) en ook bij glasvezel (50Mbit of 100Mbit).
In reactie op Ziggo. Als Vodafone klant krijg je 6 mnd voor elke 'all in one' variant voor €34,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 21:10

vr6-only

Blub Blub

DiMacho schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:35:
[...]

In reactie op Ziggo. Als Vodafone klant krijg je 6 mnd voor elke 'all in one' variant voor €34,95
Ik denk eerder als reactie op NLE.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Jammer, het moet en zal gewoon drie tientjes kosten. Het enige verschil is dat ze er wat extra services tegenaan gooien waar ik geen behoefte aan heb.
Ik ga maar weer kijken of ik bij verlenging 6 mnd gratis los kan praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
ASW1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:13:
Toevallig keek ik gisteren nog even in fourstack om te zien of de gepande upgrade naar bonding nog steeds voor Q3 dit jaar gepland stond.
Foetsie, verdwenen, geen upgrade meer gepland. :?
Niet in Groningen maar Amsterdam...
Ja, hier ook al sinds een tijd geen upgrade meer zichtbaar.

In november 2013 las ik dit bericht:
Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden

Nou, ik zocht mijn woonplaats in de tabel op en ik zat braaf te wachten... en te wachten....
Op de website van fourstack hield ik de datum in de gaten.
Na uitstel kwam nog wat uitstel.... daarna weer uitstel. Ook hield ik o.a. dit topic in de gaten.

Als laatste zag ik Q3 2017 staan op fourstack.
Sinds een paar maanden niets meer daar... geen upgrade meer. :(

Al die tijd heerlijk aan het xDSL-lijntje gehouden. Pun intended. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Shmoopy schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 02:52:
[...]

Ja, hier ook al sinds een tijd geen upgrade meer zichtbaar.

In november 2013 las ik dit bericht:
Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden

Nou, ik zocht mijn woonplaats in de tabel op en ik zat braaf te wachten... en te wachten....
Op de website van fourstack hield ik de datum in de gaten.
Na uitstel kwam nog wat uitstel.... daarna weer uitstel. Ook hield ik o.a. dit topic in de gaten.

Als laatste zag ik Q3 2017 staan op fourstack.
Sinds een paar maanden niets meer daar... geen upgrade meer. :(

Al die tijd heerlijk aan het xDSL-lijntje gehouden. Pun intended. :/
Denk dat de verklaring daarvoor is dat KPN iedereen richting glasvezel wil hebben. Investeren in xDSL upgrades is dan geld weggooien.

Alleen gaat het aansluiten op glasvezel niet zo vlot (hier tenminste). Kabelgravers zijn begonnen in december met een meter of 20 glasvezel in de grond te leggen. Ze zijn nog een middag terug geweest om te bepalen waar ze het huis binnen gaan met de glasvezel...........
Nu is het half maart. Glasvezel bedrijf zegt dat er binnenkort verder wordt gegraven :? We gaan het zien. Ben nog wel blij met het xDSL lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier een nieuw huis met kabel, koper en glasvezel in de meterkast afgemonteerd. Ik heb destijds mijn Telfort DSL verbinding meegenomen vanuit mijn oude huis (ik betaalde toen € 31,00 voor down 33 Mbit/up 3 Mbit en HD iTV inclusief opnemen). KPN (dus ook Telfort) investeert hier nu al jaren niet meer in de DSL verbindingen, logisch ook want glasvezel ligt er naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:30

knakworst

Get more sats!

OgWok schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:43:
[...]

Denk dat de verklaring daarvoor is dat KPN iedereen richting glasvezel wil hebben. Investeren in xDSL upgrades is dan geld weggooien.
Nee KPN zet juist al een tijdje (lees: sinds ze Reggefiber geheel in handen hebben) meer in op VDSL omdat dat volgens KPN ook snel genoeg is...
http://www.totaaltv.nl/ni...der-glasvezel,-meer-vdsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:01
Inderdaad, zie ook dit nieuwsbericht op de FP, begin deze maand:
https://tweakers.net/nieu...k-voor-400mbit-s-dsl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
zijn er de laatste tijd nog mensen geweest die een korting hebben kunnen bedingen bij het vernieuwen van het contract, waarbij de prijs per maand over 12 maanden incl. korting ook daadwerkelijk lager is geworden dan dat het abonement stilzwijgend word verlengd ?
heb momenteel :
50/5 internet
TV met 1 decoder
Opnemen pakket
Gratis Fox sports eredivisie ivm combivoordeel
dit alles voor 41,50 per maand, ik kan voor 0,95 extra hetzelfde pakket afnemen bij NLE met de dubbele internetsnelheid ( is tot 90 Mbit leverbaar op mijn adres ). echter als Telfort je naar een nieuw abo dwingt dan kom ik met mijn pakket van 41,50 ineens op 52,50 dus zit een beetje te twijfelen over wat te doen, zeker omdat ik bij NLE ook niet weet wat de prijs na het 1e jaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
J-roenn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:21:
dit alles voor 41,50 per maand, ik kan voor 0,95 extra hetzelfde pakket afnemen bij NLE met de dubbele internetsnelheid.
Mag je uberhaupt al overstappen dan? Omdat je zegt dat je combivoordeel hebt. Dat bindt je wel aan Telfort gedurende de looptijd van een of meer abonnementen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
grun93 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Mag je uberhaupt al overstappen dan? Omdat je zegt dat je combivoordeel hebt. Dat bindt je wel aan Telfort gedurende de looptijd van een of meer abonnementen, toch?
Begin juni loopt mijn thuisabo af, januari 2018 mijn mobiele abo, zodra ik in juni het thuisabo opzeg dan vervalt uiteraard het combivoordeel, maar het is wel mogelijk ( althans, zo is het mij verteld door de klantenservice )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
J-roenn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:21:
zijn er de laatste tijd nog mensen geweest die een korting hebben kunnen bedingen bij het vernieuwen van het contract, waarbij de prijs per maand over 12 maanden incl. korting ook daadwerkelijk lager is geworden dan dat het abonement stilzwijgend word verlengd ?
heb momenteel :
50/5 internet
TV met 1 decoder
Opnemen pakket
dit alles voor 41,50 per maand, ik kan voor 0,95 extra hetzelfde pakket afnemen bij NLE met de dubbele internetsnelheid ( is tot 90 Mbit leverbaar op mijn adres ). echter als Telfort je naar een nieuw abo dwingt dan kom ik met mijn pakket van 41,50 ineens op 52,50 dus zit een beetje te twijfelen over wat te doen, zeker omdat ik bij NLE ook niet weet wat de prijs na het 1e jaar word.
Ik heb in januari geprobeerd te verlengen alleen internet van 24 euro via DSL (oud 50/5 abbo).
Het enige dat bij mij mogelijk was naar een nieuw abbo op GLAS verbinding voor 30 euro per maand met 3 maanden gratis.
Ik heb voorkeur voor ADSL (Geen kabels trekken naar meterkast en geen gedoe met Vlans en extra energie verbruik).
Ben dus overgestapt naar een andere DSL provider en ben nu goedkoper uit.

Dit besluit heb ik ook genomen omdat je ook bij Telfort niet weet wat volgend jaar de prijs wordt.
2015 Internet instap 19,50 euro
2016 Alleen standaard was mogelijk met korting 24 euro en
2017 zou 30 euro worden met magere 3 maanden gratis.
Overigens is de snelheid al bij mij al jaren gelijk ongeveer 15 Mbit (wat voor mij ruim voldoende is)
Terug naar Instap abbo gaat bij Telfort niet meer .

Succes met je moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In oktober/november loopt mijn contract weer af. Inmiddels verhuisd naar een adres waar ook glasvezel is. Via VDSL slurp ik nu 100/30 naar binnen, maar die download vind ik niet zo boeiend. 50/50 over glas zou leuk zijn, vooral die upload vind ik wel fijn. Wat zou de daadwerkelijke upload zijn als ik m'n VDSL abbo zou verlagen naar 50Mbit? De 5Mbit up die ze op de Telfort site noemen is wel heel karig.

Binnenkort maar eens kijken wat het meest gunstige/voordelige is. Wil niet veel meer dan 36-37 euro per maand uitgeven aan internet + TV (telefonie heb ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:57:
***members only***

In oktober/november loopt mijn contract weer af. Inmiddels verhuisd naar een adres waar ook glasvezel is. Via VDSL slurp ik nu 100/30 naar binnen, maar die download vind ik niet zo boeiend. 50/50 over glas zou leuk zijn, vooral die upload vind ik wel fijn. Wat zou de daadwerkelijke upload zijn als ik m'n VDSL abbo zou verlagen naar 50Mbit? De 5Mbit up die ze op de Telfort site noemen is wel heel karig.

Binnenkort maar eens kijken wat het meest gunstige/voordelige is. Wil niet veel meer dan 36-37 euro per maand uitgeven aan internet + TV (telefonie heb ik niet).
Als je naar de 50/5 Mbit abo gaat, dan wordt je upload gecapped op 10 Mbit.

EDIT:
Ik ben vergeten waar het precies vandaan komt, maar dit is wat Telfort inkoopt bij KPN:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4P99WbQ.png

[ Voor 9% gewijzigd door Pilovali op 24-03-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Experiabox V10 is aangesloten, mooie snelheid. Volgens telfort Max down 32 Mb/s en max Upload 3.2 Mb/s. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6158827199.png

[ Voor 13% gewijzigd door Vitruvius op 24-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Pilovali schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Als je naar de 50/5 Mbit abo gaat, dan wordt je upload gecapped op 10 Mbit.

EDIT:
Ik ben vergeten waar het precies vandaan komt, maar dit is wat Telfort inkoopt bij KPN:
https://share.pilovali.nl/4P99WbQ.png
Deze prijzen kloppen echt niet denk ik. Veel te laag. Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik heb die prijzen wel eens eerder gezien en volgens mij kloppen die wel aardig.

Dit is wat een provider een KPN betaald om alleen die lijn te mogen gebruiken lijkt me. Zullen waarschijnlijk nog wel meer kosten aan verbonden zijn gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

ligt de SMTP mail server eruit bij Telfort? Ik kan geen mails versturen. Hij lijkt sinds gisteravond 11 uur niet meer te werken.

Hmmm, hun site doet het ook niet helemaal. Goed begin van de week.

[ Voor 21% gewijzigd door Coenen op 03-04-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Coenen schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:37:
ligt de SMTP mail server eruit bij Telfort? Ik kan geen mails versturen. Hij lijkt sinds gisteravond 11 uur niet meer te werken.

Hmmm, hun site doet het ook niet helemaal. Goed begin van de week.
Denk dat dit te maken heeft met de storing van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
In beide documenten komt jouw overzichtje niet terug en zijn de prijzen veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
J-roenn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:43:
[...]

In beide documenten komt jouw overzichtje niet terug en zijn de prijzen veel hoger.
http://i.imgur.com/E8MXjWI.png
linkerkant ;)

EDIT: ah, ik zie het nu. Waarschijnlijk stuurde ik de verkeerde link met premium prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 07-04-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Pilovali schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:16:
[...]

http://i.imgur.com/E8MXjWI.png
linkerkant ;)

EDIT: ah, ik zie het nu. Waarschijnlijk stuurde ik de verkeerde link met premium prijzen.
ja, die zag ik staan maar dat zijn toch hogere bedragen dan in je 1e post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
J-roenn schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:20:
[...]

ja, die zag ik staan maar dat zijn toch hogere bedragen dan in je 1e post ?
https://www.kpn-wholesale...iff_schedule_cm_v3_24.pdf dat is 'm
Maar, als klant heb je daar niks aan. Dit gaat over wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Pilovali schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:56:
[...]

https://www.kpn-wholesale...iff_schedule_cm_v3_24.pdf dat is 'm
Maar, als klant heb je daar niks aan. Dit gaat over wholesale.
nee, dat had ik al door maar ik vind het wel interessant om te zien wat bijvoorbeeld een Telfort, Tele2 of NLE betaalt aan KPN voor gebruik van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Wij zijn al jaren klant bij Telfort.
Waar wij nu wonen (7jaar) hebben we altijd een nette snelheid gehad. Snelheid was altijd tegen de 40Mb/s aan, rond de 38Mb/s . Wonen net buiten het dorp (VDSL) 900m van de kast.
Nu is het sinds begin dit jaar, eind januari ons opgevallen dat het trager is. Dus is gekeken wat de snelheid is. Modem gaf aan down: 26Mb/s . Dus modem aan/uit gedaan, harde reset, fabrieksinstellingen... niks hielp.
Toen maar contact met Telfort. Die hebben monteur langs gestuurd. Alles in de meterkast was goed, lijn moet 40Mb/s kunnen halen zei die. Hij heeft in de wijkkast wat gedaan en het zou een paar dagen duren en dan zou het goed moeten komen. Helaas, na 2 weken zaten we weer op 26Mb/s. Sinds die tijd hebben we 2x een KPN monteur gehad, waarbij de laatste ook storingen ging testen in de buurt. maar niks gevonden dus. Ook was hij van mening dat we nooit 40Mb/s kunnen halen en ook nooit hebben gehaald. Terwijl de monteur daarvoor ook zei dat we gewoon 40Mb/s kunnen halen. Had ik maar een printscreen gemaakt destijds. Alleen was dit het en kunnen ze niet meer doen zeggen ze bij KPN.
Als ik nu even gauw een testje doe op speedtest.net, kom ik uit op 17down en 6.5up.
Volgens de Telfort site moet ik 40/4 halen op ons adres en ik weet dat het kan afwijken, maar haal het lange na niet.

Heb nog een gesprek van een Telfort Webcare in mijn DM zitten (20-03-2012)

Beste Ruud,

Bedankt. het modem traint op dit moment in met:
33.024 3.432, dit is het startprofiel van uw verbinding.
Hieronder ziet u de maximaal haalbare snelheid, die ligt al een stuk hoger, ik adviseer u om het modem nu zo veel mogelijk met rust te laten om te kijken wat de maximale snelheid zal worden. Deze ligt waarschijnlijk iets hoger dan 41.
41.644 11.564 (maximaal haalbaar)

Als ik mijn adres invul op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Kom ik uit op
Koper
Internet Snelheid 80 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 80 Mbit/s

Zijn er nog mogelijkheden voor mij?

[ Voor 25% gewijzigd door DeBaroN op 11-04-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Even een update/vraag over https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Als ik daar dus mijn postcode invul krijg ik de volgende resultaten:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Lr
Internet Snelheid:80 Mbit/s
iTV: 2 HD

ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 40 Mbit/s
Bonding* 80 Mbit/s

Nu zie ik rechtsboven ook "Alternative netwerk adressen (1)" staan . Onze postcode en huisnummer, maar dan met KT er achter.

Als ik die aanklik krijg ik:
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): Lr
Internet Snelheid:26 Mbit/s
iTV: 2 HD

ADSL2+ 11 Mbit/s
VDSL2* 26 Mbit/s
Bonding*

Maar welke is nou de juiste en waarom 2?

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 11-04-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is internet via de kabel geen optie? Die tweede optie van fourstack lijkt nu best veel op jouw situatie.
Waarom de snelheid lager is geworden, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

baronruud schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:12:

Nu zie ik rechtsboven ook "Alternative netwerk adressen (1)" staan . Onze postcode en huisnummer, maar dan met KT er achter.
De afkortingen van fourstack ken ik niet allemaal maar:

KVD (kabelverdeler) en SCM (street cabinet metal) staan beide voor "VVDSL straatkast".
HVD is hoofdverdeler ("centrale"?)

KT is mij onbekend. Het heeft met het aansluitting type te maken. Wellicht zijn er twee aansluitingen!? :?

Er zijn topics op GoT waar KPN monteurs lezen/posten. Probeer het daar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
vliegnerd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:12:
[...]

De afkortingen van fourstack ken ik niet allemaal maar:

KVD (kabelverdeler) en SCM (street cabinet metal) staan beide voor "VVDSL straatkast".
HVD is hoofdverdeler ("centrale"?)

KT is mij onbekend. Het heeft met het aansluitting type te maken. Wellicht zijn er twee aansluitingen!? :?

Er zijn topics op GoT waar KPN monteurs lezen/posten. Probeer het daar eens!
Staat voor keet schijnbaar. Bouwkeet of directiekeet oid.
Uit algemene xDSL topic gekregen.
Het grote xDSL-topic

Ik heb het idee dat ze mij verkeerd hebben aangesloten oid. Zat op de 40Mb/s . Dat ze me omgezet hebben naar alternatieve netwerk adres. Die is precies wat we max halen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee, ze sluiten je niet zomaar om, lijkt me sterk aangezien ze dan de straat/grond open moeten halen om je om te lassen op een andere kabel.

Fourstack kijkt ook naar de omgeving. Als veel adressen (bijvoorbeeld) 50Mb kunnen krijgen, en jij woont tussen die adressen, dan gaan ze ervanuit dat jij ook die 50Mb krijgt. Natuurlijk wordt er wel rekening gehouden met afstanden enzo. Je aansluiting is of rot, of de DLM in de wijkcentrale heeft iets opgemerkt waardoor je lijn inzakt.

Waarschijnlijk is de kabel rot, en moet de kabel fysiek gerepareerd worden. Hier ook een kabel gehad die rot was, na reparatie kwam er gewoon 80Mb overheen (50Mb abo) op 550 meter. Dat was eerst maar 12

Wat zou kunnen is dat die aansluiting ooit gepland was voor een keet. Maar dat kunnen wij niet oordelen.

Maak een klacht aan op klachtenkompas en laat KPN er maar naar kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door krakendmodem op 12-04-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
krakendmodem schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
Nee, ze sluiten je niet zomaar om, lijkt me sterk aangezien ze dan de straat/grond open moeten halen om je om te lassen op een andere kabel.

Fourstack kijkt ook naar de omgeving. Als veel adressen (bijvoorbeeld) 50Mb kunnen krijgen, en jij woont tussen die adressen, dan gaan ze ervanuit dat jij ook die 50Mb krijgt. Natuurlijk wordt er wel rekening gehouden met afstanden enzo. Je aansluiting is of rot, of de DLM in de wijkcentrale heeft iets opgemerkt waardoor je lijn inzakt.

Waarschijnlijk is de kabel rot, en moet de kabel fysiek gerepareerd worden. Hier ook een kabel gehad die rot was, na reparatie kwam er gewoon 80Mb overheen (50Mb abo) op 550 meter. Dat was eerst maar 12

Wat zou kunnen is dat die aansluiting ooit gepland was voor een keet. Maar dat kunnen wij niet oordelen.

Maak een klacht aan op klachtenkompas en laat KPN er maar naar kijken.
Ok, maar als zo'n lijn rot is, kunnen ze dat zien met doormeten?

Want er is 1 keer iemand geweest van Guidion en die was van mening dat 40Mb/s te halen was, maar lijn was niet denderend volgens hem (zzp-er ingehuurd door Guidion).
En heb daarna 2 keer een KPN monteur gehad.
Eerste kon het probleem niet vinden. Die gaf aan dat de lijn 40Mb/s moet kunnen halen.
De laatste KPN monteur, een zogenaamde storingsmonteur , die storingen in de buurt ging zoeken die het kon veroorzaken. Hij gaf aan dat hij het eindstation was. Hierna was er niks meer mogelijk volgens hem.
Maar hij kon ook niks vinden en was van mening dat wij nooit 40Mb/s hebben gehaald hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
baronruud schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:20:
[...]

Ok, maar als zo'n lijn rot is, kunnen ze dat zien met doormeten?

Want er is 1 keer iemand geweest van Guidion en die was van mening dat 40Mb/s te halen was, maar lijn was niet denderend volgens hem (zzp-er ingehuurd door Guidion).
En heb daarna 2 keer een KPN monteur gehad.
Eerste kon het probleem niet vinden. Die gaf aan dat de lijn 40Mb/s moet kunnen halen.
De laatste KPN monteur, een zogenaamde storingsmonteur , die storingen in de buurt ging zoeken die het kon veroorzaken. Hij gaf aan dat hij het eindstation was. Hierna was er niks meer mogelijk volgens hem.
Maar hij kon ook niks vinden en was van mening dat wij nooit 40Mb/s hebben gehaald hier.
Dat hebben wij ook gehad. De monteurs konden niks vinden, de lijn was prima stabiel alleen kwam de snelheid niet hoger dan 12Mb.

Waarschijnlijk zal dat de Multiskilled monteur geweest zijn, die kan dat uitlezen.

Gewoon doorzetten, het heeft hier ook een jaar geduurd voordat KPN eindelijk de problemen ging oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Voor telfort klanten met een fritzbox: firmware 6.83 is uitgebracht, met zo te zien een flink aantal wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:11
Sinds een aantal dagen heb ik packet loss als ik ping naar een internet adres. Daarom het eerste Telfort adres gezocht als ik ping naar Google.com:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C:\Users\Marvin>tracert google.com

Tracing route to google.com [172.217.20.110]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2    17 ms    17 ms    16 ms  82-170-175-254.ip.telfort.nl [82.170.175.254]
  3    18 ms    18 ms    18 ms  195-240-240-198.ip.telfort.nl [195.240.240.198]
  4    19 ms    18 ms    18 ms  108.170.241.193
^C

Dan een lange ping naar 82.170.175.254 onderbroken met ctrl-break:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Reply from 82.170.175.254: bytes=32 time=17ms TTL=254
Reply from 82.170.175.254: bytes=32 time=16ms TTL=254

Ping statistics for 82.170.175.254:
    Packets: Sent = 607, Received = 504, Lost = 103 (16% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum = 54ms, Average = 16ms
Control-Break
Request timed out.
Reply from 82.170.175.254: bytes=32 time=17ms TTL=254

Dat geeft 16% packet loss naar de eerste host.

Heb een FritzBox DSL modem, deze laat 1 unrecoverable error per dag zien, dus dat lijkt prima.

Iemand een tip hoe ik verder kan zoeken naar de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Goed bezig Telfort. :(

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58e9e3f071555/58e9e3f06947b-2017-04-09_093302.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 12-04-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Draait die zooi nog steeds op Silverlight? Lekker handig.... Maar volgens mij ondersteunen Chrome en Edge toch ook helemaal geen Silverlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
M_V schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:15:
Draait die zooi nog steeds op Silverlight? Lekker handig.... Maar volgens mij ondersteunen Chrome en Edge toch ook helemaal geen Silverlight?
Die melding snap ik idd ook niet. Ik draai Chrome en kan gewoon telfort tv in een venster bekijken, Silverlight is niet manual toegevoegd als extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dan heb je waarschijnlijk silverlight op de pc geïnstalleerd.

Ik kijk dan maar gewoon in IE. Kleine moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Mijn eigen modem\router werkt opeens niet meer sinds vandaag! Instellingen zoals vlan id veranderd door telfort? Experiabox doet het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door darthaxx op 13-04-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik gebruik een Fritzbox en hier werkt alles nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 14:18
Heel bizar, ik heb een Fritzbox 7490 met 06.83 en DSL version 1.100.135.14

Sinds half 4 vannacht opeens geen ISP IP ontvangen na verlopen van de lease.
(internet connection failed reason for error 2 (dhcpv4 no answer on discover))

Reconnect, reboot, zelfs factory reset hielp niet.
Ik kreeg de melding dat er wél DSL sync is, maar geen DHCP afgifte bij de ISP.

De Experiabox v8 eraan, en direct wél een extern IP ontvangen.

Ik heb daarna de fritzbox opnieuw ingesteld met de wizard, weer geen verbinding.
Maar stel ik het handmatig in (niet de profiel naam telfort kiezen, dan kiest hij het vooraf ingestelde profiel)
met deze gegevens, dan heb ik wél verbinding en een extern IP!

Opnieuw getest, automatisch profiel gepakt, geen IP, handmatig weer wel.
Getest na een factory reset om er zeker van te zijn.

Heeft telfort vannacht iets gewijzigd in zijn instellingen (of staat het vooraf ingestelde profiel verkeerd in 6.83?)

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 25-04-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik lijk (nu toch) wel dezelfde problemen te hebben als @paulvdwal. Ik kan het nu echter niet controleren omdat ik op vakantie ben. Ik kan mijn NAS niet bereiken...Ik gebruik ook een 7490 met 06.83 en DSL version 1.100.135.14. Ik zie nu wel dat er wijzigingen hebben plaats gevonden in de fourstack.nl. Bij mij zijn de snelheden verhoogd en de namen van de centrale aangepast.
(kleine aanpassing)

[ Voor 4% gewijzigd door jan groen op 26-04-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 14:18
jan groen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:06:
Ik lijk (nu toch) wel dezelfde problemen te hebben als @paulvdwal. Ik kan het nu echter niet controleren omdat ik op vakantie ben. Ik kan mijn NAS niet bereiken...Ik gebruik ook een 7490 met 06.83 en DSL version 1.100.135.14. Ik zie nu wel dat er wijzigingen hebben plaats gevonden in de fourstack.nl. Bij mij zijn de snelheden verhoogd en de namen van de centrale aangepast.
(kleine aanpassing)
Ik heb inmiddels AVM gemaild, het lijkt er bij mij op dat het standaard profiel voor Telfort zonder IPTV op 06.83 niet correct is.
Als ik meer weet post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik ben inmiddels thuis. Herstart modem loste voor mij alle problemen op! Het werkt inmiddels weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Iemand enig idee wat oorzaak is als de lujn functioneerd maar geen ip krijgt.

Heb modem al gereset, maar helaas geen succes. Ook de website van telfort geeft geen storing aan in onze buurt. Vreemd, wilde net pubg gaan spelen, lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 19:06
Na heel wat negatieve reacties gelezen te hebben over de standaard routers van kpn en telfort heb ik van de week de stoute schoenen aangetrokken en de experia v8 in bridge modus gezet en toen ook zelf met behulp van pfsense en een oude p4 computer een router gebouwd inclusief wifi.
Ik wist niet wat me overkwam webpagina's laden veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
@jwvdst Dan heb je geen TV zeker? Want dat kreeg ik niet meer aan de praat nadat ik de Experiabox V8 in bridge had gezet. Komt omdat ze nu Routed IPTV gebruiken ipv bridge.

Heb ook pfSense, maar heb een Draytek Vigor 130 modem in gebruik. Die brengt VLAN 4 voor IPTV gewoon naar buiten en zet ik op mn managed switch dan door naar de settopbox. Op die manier heb ik bridged IPTV en dus geen Netflix oid op de settopbox, maar dat geeft niet. Heeft als voordeel dat ik de VM waarin pfSense draait gewoon kan rebooten zonder dat TV stopt met werken ^)

P.S. Een P4 is niet bepaald zuinig, daar ben je je hopelijk van bewust ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 19:06
ThinkPadd schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:50:
@jwvdst Dan heb je geen TV zeker? Want dat kreeg ik niet meer aan de praat nadat ik de Experiabox V8 in bridge had gezet. Komt omdat ze nu Routed IPTV gebruiken ipv bridge.

Heb ook pfSense, maar heb een Draytek Vigor 130 modem in gebruik. Die brengt VLAN 4 voor IPTV gewoon naar buiten en zet ik op mn managed switch dan door naar de settopbox. Op die manier heb ik bridged IPTV en dus geen Netflix oid op de settopbox, maar dat geeft niet. Heeft als voordeel dat ik de VM waarin pfSense draait gewoon kan rebooten zonder dat TV stopt met werken ^)

P.S. Een P4 is niet bepaald zuinig, daar ben je je hopelijk van bewust ;) ?
Klopt heb alleen internet met een een 6000/600kbit verbinding (buitengebied)
Ja ik weet dat een p4 niet erg zuinig is.
Maar ben ook bezig mn NAS en tvserver te virtualiseren. Als dat eenmaal fatsoenlijk draait wil ik mn router virtualiseren. De reden dat ik het nu even zo doe is dat ik last had van brakke Wi-Fi op de router en zo had ik het snelst de boel weer aan de gang

[ Voor 6% gewijzigd door jwvdst op 30-04-2017 14:26 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie