Wat zijn op dit moment de mogelijkheden qua deals bij verlenging? Mijn abo loopt op 20 juni af en ik krijg net een mail dat ze mijn prijs per 1 juli gaan verhogen naar 26 euro.
Hier net voorstel gehad: Half jaar 20 daarna 42,50 voor alles-in-een. Ga desondanks naar NLE voor 30.
ik zit ook nog even te kijken. Maar ik heb nog twee volledig gratis digitenne kaarten in gebruik. Dus weggaan is eigenlijk geen optie. Misschien toch maar even bellen...Ik betaal nu 40,50 na 1 juli ga ik naar 42,50.
Niet zo'n goede ervaring gehad na een verhuizing: alles werd door Telfort op tijd gemeld per sms en het zou meteen moeten werken. Aldus telefonisch bevestigd door de Servicedesk, want er bekroop mij een wat unheimisch gevoel.
Zelf alles meegenomen naar de nieuwe woning en aangesloten. Geen verbinding echter, ook niet op het tweede (oranje/wit) aderpaar.
Goed bedoelde adviezen van het Telfort forum en de Servicedesk brachten mij niets verder, de eerstvolgende mogelijkheid voor een monteur om langs te komen lag drie werkdagen en een weekend verder.
Ondanks dat wist de servicedesk het vrijwel zeker: het lag aan mijn IS/RA, want administratief was alles in orde. De lijn was echt in orde, zo werd mij tweemaal telefonisch verzekerd. Dan maar wachten.
Lang verhaal kort, de ingeschakelde monteur wist het na enkele minuten al en vertrok naar de centrale. Er was bij het omschakelen een (menselijke) fout gemaakt en in een aansluiting waren enkele getallen omgedraaid. Er was geen verklaring voor de verzekering van de Servicedesk, bij toeval leek het van afstand kennelijk in orde.
Als goedmaker kreeg ik wel royaal een week vergoed (Alles in een pakket), maar de ergenis en het "Zie-je-wel, het-*kon*-niet-goed-gaan" gevoel overheerste.
Enfin, na een diepe zucht het onderwerp verlenging aangekaart en ook daar was het geen vrolijkmakende vetpot met saus: drie maanden gratis (3 x 42,50) en 12 maanden gratis 2e TV-ontvanger (12 x 4,-) Dit voor een jaarabonnement. Vooruit, toch weer 175,50 euro korting.
Snelheden en stabiliteit zijn wat ik verwachtte op basis van de Fourstack site, daar ben ik ongeveer gelijk gebleven:
Zelf alles meegenomen naar de nieuwe woning en aangesloten. Geen verbinding echter, ook niet op het tweede (oranje/wit) aderpaar.
Goed bedoelde adviezen van het Telfort forum en de Servicedesk brachten mij niets verder, de eerstvolgende mogelijkheid voor een monteur om langs te komen lag drie werkdagen en een weekend verder.
Ondanks dat wist de servicedesk het vrijwel zeker: het lag aan mijn IS/RA, want administratief was alles in orde. De lijn was echt in orde, zo werd mij tweemaal telefonisch verzekerd. Dan maar wachten.
Lang verhaal kort, de ingeschakelde monteur wist het na enkele minuten al en vertrok naar de centrale. Er was bij het omschakelen een (menselijke) fout gemaakt en in een aansluiting waren enkele getallen omgedraaid. Er was geen verklaring voor de verzekering van de Servicedesk, bij toeval leek het van afstand kennelijk in orde.
Als goedmaker kreeg ik wel royaal een week vergoed (Alles in een pakket), maar de ergenis en het "Zie-je-wel, het-*kon*-niet-goed-gaan" gevoel overheerste.
Enfin, na een diepe zucht het onderwerp verlenging aangekaart en ook daar was het geen vrolijkmakende vetpot met saus: drie maanden gratis (3 x 42,50) en 12 maanden gratis 2e TV-ontvanger (12 x 4,-) Dit voor een jaarabonnement. Vooruit, toch weer 175,50 euro korting.
Snelheden en stabiliteit zijn wat ik verwachtte op basis van de Fourstack site, daar ben ik ongeveer gelijk gebleven:
code:
1
2
3
| Upstream Downstream Actual Data Rate 25956 (Kbps.) 108030 (Kbps.) Attainable Rate 50393 (Kbps.) 109827 (Kbps.) |
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
@Verwijderd of anderen:
Wat ik niet geheel duidelijk kan krijgen: Is het inmiddels mogelijk om Interactieve TV via een switch te laten werken? Dient dit een managed switch te zijn, of is het gebruik van een unmanaged switch ook mogelijk?
Gewenste netwerkopstelling:
Wat ik niet geheel duidelijk kan krijgen: Is het inmiddels mogelijk om Interactieve TV via een switch te laten werken? Dient dit een managed switch te zijn, of is het gebruik van een unmanaged switch ook mogelijk?
code:
1
2
3
| Telfort modem ___ switch ___ iTV |_ NAS |_ etc |
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105EBetuweKees schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:19:
@Verwijderd of anderen:
code:
1 2 3 Telfort modem ___ switch ___ iTV |_ NAS |_ etc
Zoiets heb je nodig.
Hier is ook een 8 poorts van.
Heb ik hier ook en me tv/popcorn hour vten/kodi kastje/en me tv kastje zitten erop.
Heb niets hoeven instellen deed het gewoon zo uit de doos.
Je moet dus wel de versie hebben met e aan het einde want de oude ondersteund het niet allebei tegelijk.
Of een andere switch die imgp snooping ondersteund.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Ik krijg een beetje een nare smaak van Telfort. Wij hebben thuis een zakelijke aansluiting, abonnement van 30MB, halen ongeveer rond de 14MB. Via telfort check is 100mb beschikbaar op ons adres.
Aangezien 14mb wat traag is, en 100mb mogelijk is op ons adres, hadden we een migratie gevraagd naar 50MB. Volgens de meneer aan de telefoon is dat 'zeker mogelijk'. Via de mail is ons een formulier opgestuurd die we moeten ondertekenen, omdat het toch wat knaagt vanwege de snelheid die we nu halen en wat hun beloven. Hadden we gevraagd of het mogelijk is om ons 30mb abonnement te behouden. En dat we dat gegarandeerd gaan halen.
Telfort kan ons dat niet garanderen maar proberen al 3x dat formulier door de strot te duwen.
Zie ik het nu verkeerd, als 50mb zeker mogelijk is, mag 30 toch geen enkel probleem zijn?
Aangezien 14mb wat traag is, en 100mb mogelijk is op ons adres, hadden we een migratie gevraagd naar 50MB. Volgens de meneer aan de telefoon is dat 'zeker mogelijk'. Via de mail is ons een formulier opgestuurd die we moeten ondertekenen, omdat het toch wat knaagt vanwege de snelheid die we nu halen en wat hun beloven. Hadden we gevraagd of het mogelijk is om ons 30mb abonnement te behouden. En dat we dat gegarandeerd gaan halen.
Telfort kan ons dat niet garanderen maar proberen al 3x dat formulier door de strot te duwen.
Zie ik het nu verkeerd, als 50mb zeker mogelijk is, mag 30 toch geen enkel probleem zijn?
Als 100 mb mogelijk is dat zou 30 zeker mogelijk moeten zijn. Toch ben ik wel benieuwd hoe je de snelheid heb gemeten. Is dit draadloos of bekabeld. Heb je getest met een andere dsl kabel en heb je je modem al een keer gereset?Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:55:
Ik krijg een beetje een nare smaak van Telfort. Wij hebben thuis een zakelijke aansluiting, abonnement van 30MB, halen ongeveer rond de 14MB. Via telfort check is 100mb beschikbaar op ons adres.
Zie ik het nu verkeerd, als 50mb zeker mogelijk is, mag 30 toch geen enkel probleem zijn?:p
mocht via bovenstaande stappen niet beter worden zou ik inplaats van een sales afdeling contact opnemen met de technische afdeling van jou zakelijk abonnement.
Battletag Vakasha#2284
Telfort zakelijk biedt alleen nog maar een 50Mb pakket aan. Wij hebben een 8/1 lijntje van Telfort zakelijk, maar die bieden ze niet meer aan op de website.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:55:
Zie ik het nu verkeerd, als 50mb zeker mogelijk is, mag 30 toch geen enkel probleem zijn?:p
Mogelijk krijg je dus een 50Mb abonnement, 30Mb wordt ook niet meer verkocht.
Technisch gezien is het omzetten naar een VDSL verbinding zonder je huidige 30Mb pakket aan te passen wel mogelijk, maar waarschijnlijk wil Telfort je naar een nieuw abonnement hebben.
Oeh, bedankt voor het melden. Ik vergeet altijd te kijken op mijn telfort-adres (en ik dacht dat ik n ander contactadres hag ingesteld), maar ik heb die mail ook gehad.M_V schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:38:
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden qua deals bij verlenging? Mijn abo loopt op 20 juni af en ik krijg net een mail dat ze mijn prijs per 1 juli gaan verhogen naar 26 euro.
Ik zit al een poosje aan te hikken tegen wat problemen met de verbinding, maar ik kan niet helemaal vaststellen waar het nu precies aan ligt. Poosje geleden gebeld en een Experiabox gekregen, maar die heb ik weet teruggestuurd om dat mijn Zyxel het dan toch beter doet.
Kan het zijn dat mijn verbinding baat heeft bij een fatsoenlijk modem?
Het probleem zit m vooral in 'snappiness' bij het browsen. Grote bestanden downloaden gaat wel heel vlot en videostreams haperen ook niet, alhoewel tv-streams er af en toe ineens uitklappen.
Verder ben ik aan het kijken naar alternatieve aanbieders, het lijkt erop dat Xs4all mogelijk pair bonding aanbiedt hier en daar heb ik wel oren naar, vooal vanwege de upoad die daarbij hoort.
Verwijderd
Nouja al voor zover ik me kan herinneren is het maximale wat we altijd konden krijgen 12mb geweest, sinds december is dat 14mb geworden, misschien is sinds die datum 100mb ook mogelijk?Dembar schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:16:
[...]
Als 100 mb mogelijk is dat zou 30 zeker mogelijk moeten zijn. Toch ben ik wel benieuwd hoe je de snelheid heb gemeten. Is dit draadloos of bekabeld. Heb je getest met een andere dsl kabel en heb je je modem al een keer gereset?
mocht via bovenstaande stappen niet beter worden zou ik inplaats van een sales afdeling contact opnemen met de technische afdeling van jou zakelijk abonnement.
Ik gebruik deze pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch Ik denk niet dat je igmp-snooping nodig hebt, of die van mij heeft het perongeluk wel, zonder dat ik dat weet.BetuweKees schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:19:
@Verwijderd of anderen:
code:
1 2 3 Telfort modem ___ switch ___ iTV |_ NAS |_ etc
Als ik het goed heb begrepen zou je met een switch die dat wel heeft de tv-kanalen via multicast kunnen versturen, wat nut heeft voor de belasting als je twee tv-kastjes op de switch hebt zitten die dezelfde zender aan het kijken zijn.
Zonder igmp-snooping valt de boel waarschijnlijk terug op broadcast, is niet zo'n probleem in een klein thuis netwerkje. (Of heel de boel draait binnenshuis gewoon op unicast, ik ben ook maar aan het speculeren) Als je het echt interessant vind zou er iemand met wireshark tussenin moeten gaan zitten.
Let wel, dit kan allemaal nog niet zo lang, als je in het begin van dit forum kijkt zie je allemaal spannende dingen over VLAN tagging enzo, maar dat is de routed-tv (sinds de netflix-app op de tv-ontvanger) niet meer nodig.
Het werkt wel zonder igmp-snooping maar dat levert gekke problemen op: https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301MaffeMaarten schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:
Zonder igmp-snooping valt de boel waarschijnlijk terug op broadcast, is niet zo'n probleem in een klein thuis netwerkje. (Of heel de boel draait binnenshuis gewoon op unicast, ik ben ook maar aan het speculeren) Als je het echt interessant vind zou er iemand met wireshark tussenin moeten gaan zitten.
Thanks, goeie info. Dan is de fallback dus inderdaad broadcast. In mijn geval is het andere apparaat op de switch een raspberry pi (die altijd aan staat, of misschien wel eens uit, maar nooit in standby) en ik ben nog geen problemen tegengekomen.job schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 01:46:
[...]
Het werkt wel zonder igmp-snooping maar dat levert gekke problemen op: https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301
Net het mailtje voor de verhoging naar €26,- gehad, dus ik vraag mij inderdaad ook af of er nog wat te onderhandelen valt over prijzen/acties met Telfort. Iemand ervaringen hier mee ?M_V schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:38:
Ben al sinds 2008 een tevreden klant van Telfort. Nog een oud 20/2 abonnement die ondertussen 51/30 levert hier, meer dan genoeg voor mij.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Hoi allen,
Binnenkort ga ik verhuizen. Momenteel ben ik op zoek naar een betrouwbare provider. Na wat research ben ik uiteindelijk tot twee opties gekomen: Ziggo of Telfort.
Het Connect & Play Start pakket van Ziggo biedt:
- 40/4 Mbit/s internet;
- +70 zenders, 29 HD zenders;
- De eerste drie maanden voor €34,95, daarna €44,95 per maand
Het Alles-in-1 pakket van Telfort biedt het volgende:
- 50/5 Mbit/s internet (100/10 voor €5,- extra);
- 70 zenders, 40 HD zenders;
- Functionaliteiten zoals vanaf begin terugkijken en live tv pauzeren (Bij Ziggo is dit niet mogelijk bij Connect & Play (Start), alleen bij de Complete en Max pakketten);
- De eerste zes maanden voor €30, daarna €47,50 per maand (dit is het bedrag met 100/10 Mbit/s internet)
Op mijn nieuwe adres kan een internetsnelheid van 100 Mbit/s gemeten worden. Qua prijsverhouding en aanbod is Telfort aantrekkelijker.
Hoe betrouwbaar en snel is het internet van Telfort? En hoe zit het met de kwaliteit van interactieve televisie?
Een medewerker van Ziggo beweert in ons e-mailcontact dat "de kwaliteit van het internet en televisie ligt bij ons iets hoger, dan bij Telfort. Wij zijn ook 7 jaar op rij uitgeroepen tot de beste internetprovider."
Dank voor het lezen.
Binnenkort ga ik verhuizen. Momenteel ben ik op zoek naar een betrouwbare provider. Na wat research ben ik uiteindelijk tot twee opties gekomen: Ziggo of Telfort.
Het Connect & Play Start pakket van Ziggo biedt:
- 40/4 Mbit/s internet;
- +70 zenders, 29 HD zenders;
- De eerste drie maanden voor €34,95, daarna €44,95 per maand
Het Alles-in-1 pakket van Telfort biedt het volgende:
- 50/5 Mbit/s internet (100/10 voor €5,- extra);
- 70 zenders, 40 HD zenders;
- Functionaliteiten zoals vanaf begin terugkijken en live tv pauzeren (Bij Ziggo is dit niet mogelijk bij Connect & Play (Start), alleen bij de Complete en Max pakketten);
- De eerste zes maanden voor €30, daarna €47,50 per maand (dit is het bedrag met 100/10 Mbit/s internet)
Op mijn nieuwe adres kan een internetsnelheid van 100 Mbit/s gemeten worden. Qua prijsverhouding en aanbod is Telfort aantrekkelijker.
Hoe betrouwbaar en snel is het internet van Telfort? En hoe zit het met de kwaliteit van interactieve televisie?
Een medewerker van Ziggo beweert in ons e-mailcontact dat "de kwaliteit van het internet en televisie ligt bij ons iets hoger, dan bij Telfort. Wij zijn ook 7 jaar op rij uitgeroepen tot de beste internetprovider."
Dank voor het lezen.
Internet van Telfort loopt via KPN, dus met de kwaliteit zit het wel goed. Heb zelf ook een verbinding van Telfort (zakelijk), maar dat werkt prima en zie geen verschil met het duurdere KPN pakket dat we thuis hebben.
Ziggo roept dat omdat ze hogere snelheden kunnen aanbieden. Dat ze voor de 7e keer op rij zijn uigeroepen komt ook omdat veel Tweakers elk jaar op Ziggo stemmen. (vanwege de hoge snelheden)
De een zweert dan bij Ziggo, dan ander boeit het niet zoveel zolang het maar werkt. KPN levert ook prima (stabiele) internetlijnen, alleen hebben die de pech dat het meestal langzamer is (bijvoorbeeld maar 100Mb ipv 300). En met de vele storingen bij Ziggo de laatste tijd, heb ik mijn twijfels wel over het "stabiele" internet van Ziggo.
Als je het 100/10Mb pakket neemt, dan haal je waarschijnlijk de snelheid ook, de upload zal waarschijnlijk zelfs tegen de 30Mb aanzitten, een stuk sneller dan de magere 4 van Ziggo.
TV via Ziggo is iets scherper, dat is momenteel wel zo. Maar, veel mensen merken het verschil niet eens meer. KPN heeft prima HD zenders waar ik weinig verschil zie bij Ziggo. Hangt waarschijnlijk ook van je TV af.
We hebben op het werk Ziggo zakelijk, maar de stabiliteit verschilt per dag. De ene dag geen problemen en de dag erop alleen maar problemen.
Ervaringen verschillen per regio; mijn mening is dat de backbone van KPN toch wel stabieler is dan het Ziggo netwerk. En zeker, 100Mb/30Mb voor minder geld is altijd leuk.
Ziggo roept dat omdat ze hogere snelheden kunnen aanbieden. Dat ze voor de 7e keer op rij zijn uigeroepen komt ook omdat veel Tweakers elk jaar op Ziggo stemmen. (vanwege de hoge snelheden)
De een zweert dan bij Ziggo, dan ander boeit het niet zoveel zolang het maar werkt. KPN levert ook prima (stabiele) internetlijnen, alleen hebben die de pech dat het meestal langzamer is (bijvoorbeeld maar 100Mb ipv 300). En met de vele storingen bij Ziggo de laatste tijd, heb ik mijn twijfels wel over het "stabiele" internet van Ziggo.
Als je het 100/10Mb pakket neemt, dan haal je waarschijnlijk de snelheid ook, de upload zal waarschijnlijk zelfs tegen de 30Mb aanzitten, een stuk sneller dan de magere 4 van Ziggo.
TV via Ziggo is iets scherper, dat is momenteel wel zo. Maar, veel mensen merken het verschil niet eens meer. KPN heeft prima HD zenders waar ik weinig verschil zie bij Ziggo. Hangt waarschijnlijk ook van je TV af.
We hebben op het werk Ziggo zakelijk, maar de stabiliteit verschilt per dag. De ene dag geen problemen en de dag erop alleen maar problemen.
Ervaringen verschillen per regio; mijn mening is dat de backbone van KPN toch wel stabieler is dan het Ziggo netwerk. En zeker, 100Mb/30Mb voor minder geld is altijd leuk.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 05-05-2017 14:45 ]
Ik ben over beide zeer tevreden. Aan de prijs/kwaliteits verhouding van telfort kan imho ziggo niet tippen. Hiervoor zat ik vanaf 2002 bij @home en later ziggo, en ben begin vorig jaar overgestapt. Nog geen dag spijt van gehad.Sunaries schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:24:
Weet iemand of het waar is dat momenteel de Experiabox v10 niet wordt uitgegeven wegens een net neutraliteit claim? Of word ik afgescheept?
Probeer de wifi verbinding te verbeten is huis. De v8 scoort zwaar ondermaats. Laatste keer konden we alleen vervangen als we verlengde. We hebben nog een oud contract waardoor verlengen incl korting het duurder maakt per jaar. Afgelopen week het hele schema van resetten en kanalen kiezen weer doorlopen. Wilde ze hem wel vervangen, maar mogen ze momenteel de v10 niet uitgeven.
Probeer de wifi verbinding te verbeten is huis. De v8 scoort zwaar ondermaats. Laatste keer konden we alleen vervangen als we verlengde. We hebben nog een oud contract waardoor verlengen incl korting het duurder maakt per jaar. Afgelopen week het hele schema van resetten en kanalen kiezen weer doorlopen. Wilde ze hem wel vervangen, maar mogen ze momenteel de v10 niet uitgeven.
Eigen modem (marktplaats, zeg 20 euro) geen optie?
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik gaf al eerder aan dat ze de v10 voorlopig niet uitleveren.bartsluimer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:45:
Weet iemand of het waar is dat momenteel de Experiabox v10 niet wordt uitgegeven wegens een net neutraliteit claim? Of word ik afgescheept?
Er zit een foutje in de firmware en die moet er eerst uit voor ze hem leveren.
Wat voor fout weet ik niet want hier draait ie goed veel beter dan de v8.
Grappig, bij mij gaven ze aan dat ze hem niet uitleveren aan bestaande klanten omdat ze er nu al te weinig voor de nieuwe klanten van hebben.chucky666 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:10:
[...]
Ik gaf al eerder aan dat ze de v10 voorlopig niet uitleveren.
(ik ben sowieso blij met mijn Fritz!Box 7490, traint ruim 6mb hoger in dan de v8, en dat scheelt (max 26,5mb haalbaar) nogal!)
Dank voor de reacties. Mijn beslissing is genomen: ik kies voor Telfort. Een medewerker bevestigt dat er wel tot 100 Mbit/s binnen kan komen op mijn nieuwe adres. Benieuwd of ik dus in de buurt kom.
Ik lees een aantal negatieve reacties over de Experia Box v8 vergeleken met de v10. Is die echt zo slecht?
Ik lees een aantal negatieve reacties over de Experia Box v8 vergeleken met de v10. Is die echt zo slecht?
Ja, de V8 is qua WiFi zwaar ondermaats. De interface is een ramp. Onstabiel.
De v10 heeft A-C WiFi wat snel en stabiel werkt. En het menu (ook al verdient het niet een schoonheidsprijs) ziet er een stuk moderner uit.
De v10 heeft A-C WiFi wat snel en stabiel werkt. En het menu (ook al verdient het niet een schoonheidsprijs) ziet er een stuk moderner uit.
De V8 werkt hier prima, maar staat in de kamer. Het zal van de situatie afhangen of je voldoende signaal hebt. Met een betonnen wand ertussen (keuken of slaapkamer) ga ik van 50/50 Mbps naar 20/20 Mbps via Speedtest, op een laptop gemeten. Voor mij geen probleem. Zit je in een Vinex wijk met koters op een paar verdiepingen zal het een ander verhaal worden.
Ah, dan hoop ik stiekem dat ik dat niet zal meemaken aangezien ik de v8 zal krijgen.krakendmodem schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:08:
Zijn er alternatieven?
Je kunt de V8 in bridge zetten, en er vervolgens je eigen router aan hangen.Sunaries schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:46:
[...]
Ah, dan hoop ik stiekem dat ik dat niet zal meemaken aangezien ik de v8 zal krijgen.
Zijn er alternatieven?
Een bepaalde poort range wordt geblokkeerd kennelijk. Ik kan zo de link op het Telfort forum niet vinden om te laten zien welke poorten.chucky666 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:10:
[...]
Ik gaf al eerder aan dat ze de v10 voorlopig niet uitleveren.
It ain't stupid if it works!
Bij Telfort ben je niet verplicht hun modem/router te gebruiken dus je kunt alle kanten op. Maar dan kun je geen gebruik maken van telefonie van Telfort, het staat je wel vrij om zelf een voip oplossing te kiezen.Sunaries schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:46:
Ah, dan hoop ik stiekem dat ik dat niet zal meemaken aangezien ik de v8 zal krijgen. Zijn er alternatieven?
Van een aantal tweakers hier is bekend dat ze een fritzbox gekocht hebben (kost 2ehands ongeveer 40 euro). Als alleen wifi het probleem is, kun je ook overwegen een aparte wifi versterker te kopen. Telfort kan zelf een prima apparaat leveren voor 5 tientjes. Dat is dezelfde als deze.
Gisteren gebeld. Kreeg een vaag antwoord dat ik bij een verlenging alleen voor internet + telefonie kan kiezen en dat de prijs hiervan 30 euro per maand is. Ik zou dan 3 maanden 'gratis' kunnen krijgen maar dan kom ik gemiddeld alsnog op €22,50 per maand.Zertaxka schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:08:
Net het mailtje voor de verhoging naar €26,- gehad, dus ik vraag mij inderdaad ook af of er nog wat te onderhandelen valt over prijzen/acties met Telfort. Iemand ervaringen hier mee ?
Het afgelopen jaar heb ik omgerekend €18,00 per maand betaald.
Helaas lijkt het erop dat ik bij andere providers niet onder de 24 euro per maand ga komen (cashback acties en aansluitkosten al meegerekend). In mijn geval lijkt Telfort dus toch nog het goedkoopst, ondanks dat ik meer ga betalen. Of er moet binnenkort ergens een goede cashback actie komen.
Of zelf een modem aanschaffen. (was al gemeld).HenkDePoema schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:50:
[...]
Je kunt de V8 in bridge zetten, en er vervolgens je eigen router aan hangen.
Sunaries, kijk eerst eens hoe de v8 je bevalt. De interface die gebruik je bijna niet, en het wifi voldoet voor veel mensen wel. Niet vooraf al bang gaan zijn dat het tegenvalt.
[ Voor 24% gewijzigd door job op 09-05-2017 17:57 ]
Vaag dat je alleen Internet + bellen kan verlengenBigf00t schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:52:
Gisteren gebeld. Kreeg een vaag antwoord dat ik bij een verlenging alleen voor internet + telefonie kan kiezen en dat de prijs hiervan 30 euro per maand is. Ik zou dan 3 maanden 'gratis' kunnen krijgen maar dan kom ik gemiddeld alsnog op €22,50 per maand.
Het afgelopen jaar heb ik omgerekend €18,00 per maand betaald.
Helaas lijkt het erop dat ik bij andere providers niet onder de 24 euro per maand ga komen (cashback acties en aansluitkosten al meegerekend). In mijn geval lijkt Telfort dus toch nog het goedkoopst, ondanks dat ik meer ga betalen. Of er moet binnenkort ergens een goede cashback actie komen.

Al kost alleen internet (voor nieuwe klanten) al €30,- dus krijg je het bellen er 'gratis' bij. Maar goed, ik heb geen telefoon thuis nodig, ga het van de week wel even proberen.
Bedankt voor je feedback
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Telfort Zakelijk heeft de prijzen ook inmiddels verhoogd.. Jammer.
8Mb internet voor 20 euro ex btw. Dat wordt me te gortig.. Weet iemand nog een goedkope DSL provider?
8Mb internet voor 20 euro ex btw. Dat wordt me te gortig.. Weet iemand nog een goedkope DSL provider?
Vandaag ook het mailtje ontvangen van de verhoging voor bestaande klanten.krakendmodem schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:23:
Telfort Zakelijk heeft de prijzen ook inmiddels verhoogd.. Jammer.
Internet Extra + TV van 40,50 naar 42,50 per maand.
Andere pakketten worden ook duurder.
Prima, ga ik naar NLE.
https://www.telfort.nl/al...gen:rk:wijzigingen:mei-17
Mja, ik hoef echt alleen internet. Dus zo goedkoop mogelijk aangezien de verbinding op een locatie niet veel gebruikt gaat worden. Maar even zien. Telfort was de goedkoopste zowel ex btw als inclusief.
Lol, gebeld naar telfort, men kwam met het topaanbod van 2 hele maanden gratis en verhoging van 24 naar 30 euro. Kortom: geen enkele korting ten opzichte van het contract laten doorlopen. Had niet eens zin om verder te onderhandelen.... ik hou telfort nog 4 maanden aan, want zolang loopt mijn mobiele contract nog en dan ben ik bij beide weg.
[ Voor 18% gewijzigd door M_V op 11-05-2017 11:34 ]
Die prijsverhoging zit ik intussen ook al met argusogen te bekijken. Telfort heeft in het verleden al eerder hun "gegarandeerde" prijs verhoogd, gewoon onder het mom dat het abonnement zou komen te vervallen. Dus gedwongen om naar een hoger tarief te gaan, jammer dat er op dat moment verder geen alternatieven waren.
En nu lijkt het dus opnieuw te gebeuren, ze claimen wel dat het nieuwe tarief alleen voor nieuwe klanten geldt, maar gezien hun vorige actie hecht ik daar niet zoveel geloof meer in. Gelukkig zijn er inmiddels wel alternatieven, helaas allemaal wel duurder dan wat ik nu betaal, maar uiteindelijk krijg je veel meer terug (bijv. NLE). Nu weet ik niet hoe Telfort met verhuizen omgaat, die plannen liggen er al langer. Maar in het verleden werd een verhuizing hetzelfde behandeld als een nieuwe aansluiting. Als dat zo is, dan is Telfort ook een klant kwijt.
Het lijkt wel dat het de bedoeling is om Telfort duurder te maken, dan klagen mensen niet teveel als heel Telfort wellicht opgaat in XS4ALL?
En nu lijkt het dus opnieuw te gebeuren, ze claimen wel dat het nieuwe tarief alleen voor nieuwe klanten geldt, maar gezien hun vorige actie hecht ik daar niet zoveel geloof meer in. Gelukkig zijn er inmiddels wel alternatieven, helaas allemaal wel duurder dan wat ik nu betaal, maar uiteindelijk krijg je veel meer terug (bijv. NLE). Nu weet ik niet hoe Telfort met verhuizen omgaat, die plannen liggen er al langer. Maar in het verleden werd een verhuizing hetzelfde behandeld als een nieuwe aansluiting. Als dat zo is, dan is Telfort ook een klant kwijt.
Het lijkt wel dat het de bedoeling is om Telfort duurder te maken, dan klagen mensen niet teveel als heel Telfort wellicht opgaat in XS4ALL?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Heb ook naar NLE zitten kijken, maar kom dan op bijna hetzelfde bedrag uit als bij Telfort nl. € 29,--
ipv analoge Ziggo zou er dan KPN tv voor in de plaats komen, op 1 tv en da's weer lastig.....
Geen idee of NLE wel VOIP zoals Stuntcalls toelaat in hun modem.
ipv analoge Ziggo zou er dan KPN tv voor in de plaats komen, op 1 tv en da's weer lastig.....
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nee, geen mogelijkheid om zelf SIP providers toe te voegen.OgWok schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:28:
Heb ook naar NLE zitten kijken, maar kom dan op bijna hetzelfde bedrag uit als bij Telfort nl. € 29,--
It ain't stupid if it works!
je zou eventueel een spa1001 kunnen gebruiken als adapter voor je sip-instellingen, of een sip-telefoon
Ik gebruik een eigen modem met Telfort instellingen. Werkt prima ook heb ik 2 losse sip providers geprogrammeerd in het modem. Werkt echt prima. Laatst overgestapt van Telfort naar NLE. Signaal eraf binnen een uur signaal er weer op. Niets veranderd. Alleen nieuwe TV kastjes in gebruik genomen.
Ik zou even je factuur goed bekijken, dat heb ik gisteren ook gedaan, kom erachter dat sinds oktober geen 5 euro combi-voordeel is geminderd. Net gebeld en ze gaan me 45 euro teruggeven.M_V schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:32:
Lol, gebeld naar telfort, men kwam met het topaanbod van 2 hele maanden gratis en verhoging van 24 naar 30 euro. Kortom: geen enkele korting ten opzichte van het contract laten doorlopen. Had niet eens zin om verder te onderhandelen.... ik hou telfort nog 4 maanden aan, want zolang loopt mijn mobiele contract nog en dan ben ik bij beide weg.
Dit komt omdat het HBO pakket stopte en het toen 5 euro korting zou moeten worden terwijl dit nooit verwerkt is geweest.
Goede les, check altijd je facturen en rekening!
Ik ga wel iets meer betalen (2 euro/mnd) maar dat is dan nog steeds 5 euro minder dan wat nieuwe klanten betalen. En nog 5 euro extra korting door combivoordeel, dus effectief betaal ik straks maar 37,50/mnd.yodeluxe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:42:
En nu lijkt het dus opnieuw te gebeuren, ze claimen wel dat het nieuwe tarief alleen voor nieuwe klanten geldt, maar gezien hun vorige actie hecht ik daar niet zoveel geloof meer in. Gelukkig zijn er inmiddels wel alternatieven, helaas allemaal wel duurder dan wat ik nu betaal, maar uiteindelijk krijg je veel meer terug (bijv. NLE).
Die 29,95/mnd voor NLE is alleen maar voor het eerste jaar, dacht ik. Wat het daarna kost weet niemand. Maar als ze dezelfde prijspolitiek volgen als hun energiepakketten dan geloof ik er niks van dat ze goedkoper blijven dan telfort.
Overigens geloof ik niet dat telfort in de toekomst opgaat in Xs4all, daarvoor is het prijsverschil veel te groot.
mijn ouders betaalden 22,50 en gaat nu stijgen naar 23,50 bij telfort (valt mee, maar ben toch voor ze verder gaan kijken)
Ik ga ze waarschijnlijk laten overstappen naar t-mobile. qua abonnementskosten hetzelfde, maar ze kunnen nog een cashback van 30 EUR krijgen bij cashbackxl. en er zitten geen aansluitkosten van 30 bij.
heb nog een spa1001 thuis liggen, ze zitten bij cheapconnect/freevoipdeal qua telefonie, dus dat moet ik alleen nog zien werkend te krijgen
Ik ga ze waarschijnlijk laten overstappen naar t-mobile. qua abonnementskosten hetzelfde, maar ze kunnen nog een cashback van 30 EUR krijgen bij cashbackxl. en er zitten geen aansluitkosten van 30 bij.
heb nog een spa1001 thuis liggen, ze zitten bij cheapconnect/freevoipdeal qua telefonie, dus dat moet ik alleen nog zien werkend te krijgen
Hier heb ik toevallig gisteren naar zitten kijken, maar ik twijfelde of het beide was (geen aansluitkosten + 30 euro cashback). In dat geval gaat er namelijk 60 euro af waardoor ik omgerekend op 21 euro per maand kom.SolarOrbiter schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:54:
Als bovenstaande klopt dan zou ik dus kunnen kiezen voor:
- Telfort verlengen en 3 maanden 'gratis' nemen. Snelheid 50 Mbit down / 5 Mbit up
€30,00 x 12 = €360,00 - €90,00 = €270,00 : 12 = €22,50 per maand
- T-Mobile Thuis via CashbackXL. Snelheid 20 Mbit down / 2 Mbit up
€23,50 x 12 = €282,00 - €30,00 + geen aansluitkosten = €252,00 : 12 = €21,00 per maand
De snelheid bij Telfort ligt een stuk hoger, maar als je puur voor onbeperkt internet gaat en de snelheid minder belangrijk is, dan kun je via T-Mobile Thuis dus €18,00 per jaar besparen op deze manier.
Ik ga binnenkort nog een keer Telfort bellen, maar als ze niet meer kunnen doen dan het aanbod van 3 maanden 'gratis' dan ga ik toch eens T-mobile Thuis overwegen aangezien je daar ook een Huawei HG659 router met 5 Ghz en 802.11AC krijgt. Ik heb geen idee of dat ding een beetje stabiel draait, maar natuurlijk kun je er ook een eigen router achter hangen zoals ik nu bij de Experia Box V8 heb gedaan.
Het is niet mijn bedoeling om het hier teveel over T-Mobile te hebben in dit Telfort topic, maar aangezien ik momenteel nog Telfort klant ben gaat het mij even puur om de vergelijking.
Ik ben groter gaan wonen en merk dat het wifi-bereik van de Zyxel-modem niet voldoende is
Heeft het zin om de Experia-modem aan te vragen bij Telfort? of wordt de situatie daar niet beter van?
Heeft het zin om de Experia-modem aan te vragen bij Telfort? of wordt de situatie daar niet beter van?
Ik heb een Netgear 11AC naast m'n Zyxel modem in de meterkast. Voor mij is het bereik van de Zyxel prima, alleen draadloos video streamen gaat toch veel lekkerder met 5GHz.
V10 is ook niet alles, een cheap ass TP-link basis router heeft betere Wifi.krakendmodem schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:08:
Op zolder geen bereik met de V10, ook vaak last van disconnects. Heb alle channels al geprobeerd, maar nee blijft ruk. En als ik de TP-link er langs zet, identiek (behalve ssid) geconfigureerd, werkt probleemloos. Dus omgevingsinvloed is het zeker niet.
Hopelijk een V12 binnenkort. Firmware updates zijn er niet en Telfort erkent t probleem niet.
weet iemand waarom dit in log staat?
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.194.64.1,Lease time=74611 <--- wtf is dit?
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.194.64.174 <--- en dit
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.194.64.1 <-- en dit ook
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/27/2016 00:02:03 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/27/2016 00:02:03 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.87.178.1,Lease time=600 <--- IP van telfort
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.194.64.1,Lease time=74611 <--- wtf is dit?
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.194.64.174 <--- en dit
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.194.64.1 <-- en dit ook
12/27/2016 00:02:06 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/27/2016 00:02:03 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
12/27/2016 00:02:03 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 86.87.178.1,Lease time=600 <--- IP van telfort
Pakte je niet toevallig de 5Ghz WiFi op zolder?sugarlee89 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:23:
[...]
V10 is ook niet alles, een cheap ass TP-link basis router heeft betere Wifi.
Op zolder geen bereik met de V10, ook vaak last van disconnects. Heb alle channels al geprobeerd, maar nee blijft ruk. En als ik de TP-link er langs zet, identiek (behalve ssid) geconfigureerd, werkt probleemloos. Dus omgevingsinvloed is het zeker niet.
Hopelijk een V12 binnenkort. Firmware updates zijn er niet en Telfort erkent t probleem niet.
Hier heb ik met de V10 prima bereik. Zelfs bij de buren twee huizen verder kan ik nog op m'n netwerk. Doet niet onder voor een Netgear van 125 euro.
@-Z- Kijk eens wat voor IP-adres je settopbox heeft. Volgens mij is dat 10.x.x.x het IPTV-netwerk.
Experiabox zit hier nog nieuw in doos, ik gebruik een Fritz!Box i.c.m. een ASUS RT-AC66U en elk hoekje van het huis heeft goede Wi-Fi (minimaal 130 Mbit).Mip schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:24:
Ik ben groter gaan wonen en merk dat het wifi-bereik van de Zyxel-modem niet voldoende is
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb zaterdag even gebeld met Telfort, want ik betaal nu 36,50 en zou gaan naar 38,50. Ze konden niks aan die prijs doen maar wel me alles-in-1 aanbieden voor 42,50 per maand en dan de eerste 6 maanden voor 20,00 euro per maand. Maar aangezien NLE nu toch wel heel interessant is, met sneller internet en verder precies hetzelfde voor 29,95, denk ik dat ik daarheen ga overstappen. Ik heb NLE benaderd en ze kunnen niks zeggen over de prijs daarna. Dat vind ik dan toch wel weer heel vaag, maargoed; dat zien we dan over 12 maanden wel weer?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
NLE ziet er inderdaad wel interessant uit... Biedt eigenlijk het zelfde als Telfort - maar dan €8,55 goedkoper. De tv van NLE is van KPN dus het zelfde als Telfort, toch? Ook met dezelfde settopbox waarop ook een Netflix app zit, neem ik aan? (Sterker nog, ik zit nu bij Telfort op 50/5 terwijl NLE 100/10 aanbiedt...)Steeffoon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:19:
Ik heb zaterdag even gebeld met Telfort, want ik betaal nu 36,50 en zou gaan naar 38,50. Ze konden niks aan die prijs doen maar wel me alles-in-1 aanbieden voor 42,50 per maand en dan de eerste 6 maanden voor 20,00 euro per maand. Maar aangezien NLE nu toch wel heel interessant is, met sneller internet en verder precies hetzelfde voor 29,95, denk ik dat ik daarheen ga overstappen. Ik heb NLE benaderd en ze kunnen niks zeggen over de prijs daarna. Dat vind ik dan toch wel weer heel vaag, maargoed; dat zien we dan over 12 maanden wel weer?
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 15-05-2017 15:46 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
ja, dat dacht ik ook inderdaad.Mx. Alba schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:43:
[...]
NLE ziet er inderdaad wel interessant uit... Biedt eigenlijk het zelfde als Telfort - maar dan €8,55 goedkoper. De tv van NLE is van KPN dus het zelfde als Telfort, toch? Ook met dezelfde settopbox waarop ook een Netflix app zit, neem ik aan? (Sterker nog, ik zit nu bij Telfort op 50/5 terwijl NLE 100/10 aanbiedt...)
Ik zag in ieder geval dat ze dezelfde afstandsbediening hebben als Telfort. Wel vroeg ik me af of ik ook gewoon kon pauzeren,
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb de vraag ook eens hier gesteld: Mx. Alba in "[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1"Steeffoon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:06:
[...]
ja, dat dacht ik ook inderdaad.
Ik zag in ieder geval dat ze dezelfde afstandsbediening hebben als Telfort. Wel vroeg ik me af of ik ook gewoon kon pauzeren,
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Hallo,
Ik heb een 50 mbps abonnement bij Telfort vanaf Mei 2016. Vandaag heb ik een bericht ontvangen van Telofrt over de prijs verhoging van 28 euro naar 30 euro vanaf Juli 2017. Mijn vraag is - blijf de prijs 28 euro voor mij? Ik heb nu onbepaalde tijd contract.
Ik heb een 50 mbps abonnement bij Telfort vanaf Mei 2016. Vandaag heb ik een bericht ontvangen van Telofrt over de prijs verhoging van 28 euro naar 30 euro vanaf Juli 2017. Mijn vraag is - blijf de prijs 28 euro voor mij? Ik heb nu onbepaalde tijd contract.
Je prijs gaat zeer waarschijnlijk omhoog.
Ik zit bij KPN en kan al sinds 2013 opzeggen, maar we hebben al diverse prijsverhogingen gehad.
Ik zit bij KPN en kan al sinds 2013 opzeggen, maar we hebben al diverse prijsverhogingen gehad.
[ Voor 54% gewijzigd door krakendmodem op 15-05-2017 18:35 ]
Ter info, ik heb zojuist telefonisch mijn Telfort abonnement opgezegd per 1 juli ivm de prijsverhoging per die datum, terwijl mijn contract eigenlijk tot 22 september zou lopen. Geen enkel probleem, zo gepiept.
En vervolgens per 1 juli NLEx aangevraagd. Zelfde infrastructuur, zelfde hardware, maar dan €29,95 p/m voor 100/10 ipv €38,50 p/m voor 50/5 wat ik bij Telfort zou hebben vanaf 1 juli.
Let wel, aangezien NLEx 6 weken rekent voor het leveren van een nieuwe lijn is deze vlekkeloze overgang nog maar een dag of drie zo uit te voeren...
En vervolgens per 1 juli NLEx aangevraagd. Zelfde infrastructuur, zelfde hardware, maar dan €29,95 p/m voor 100/10 ipv €38,50 p/m voor 50/5 wat ik bij Telfort zou hebben vanaf 1 juli.
Let wel, aangezien NLEx 6 weken rekent voor het leveren van een nieuwe lijn is deze vlekkeloze overgang nog maar een dag of drie zo uit te voeren...

Gaat niet helemaal goed
My favorite programming language is solder.
12mbps, daar zou je 20 jaar geleden nog geil van geworden zijn, dus niet zeuren.Puch-Maxi schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:40:
[afbeelding]
Gaat niet helemaal goedZit een verstoring hier ergens in de buurt.
Zal wel rond de 10 zijn als je een speedtestje doet 
Mijn opa en oma hebben dezelfde lijnwaarden op ADSL2
qua download dan
Mijn opa en oma hebben dezelfde lijnwaarden op ADSL2
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 19-05-2017 16:16 ]
Zelfde apparatuur is natuurlijk maar vanaf je huis tot en met de WAP poort van KPN, vanaf dat punt ben je aan de goden overgeleverd (lees: de core van de NLE).Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:04:
Zelfde infrastructuur, zelfde hardware, maar dan €29,95 p/m voor 100/10 ipv €38,50 p/m voor 50/5 wat ik bij Telfort zou hebben vanaf 1 juli.
www.google.nl
Hmmm... ik heb Telfort dus opgezegd per 1 juli en nu merk ik dat mijn verbinding instabiel is. Toeval?
Serieus? Ik had je hoger ingeschat. Mea Culpa.Mx. Alba schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:18:
Hmmm... ik heb Telfort dus opgezegd per 1 juli en nu merk ik dat mijn verbinding instabiel is. Toeval?
www.google.nl
Ben je al benaderd door Telfort, om toch te blijven?Mx. Alba schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:18:
Oei...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:17:
[...]
.......... vanaf dat punt ben je aan de goden overgeleverd (lees: de core van de NLE).
[ Voor 29% gewijzigd door OgWok op 20-05-2017 10:03 ]
De prijzen van Telfort de laatste vijf jaar op een rijtje voor het xDSL 20 Mbit Internet en televisie abonnement:
01-07-2017 € 38,50
01-07-2016 € 36,50
01-07-2015 € 34,50
01-07-2014 € 32,61
01-07-2013 € 31,96
In 2007 was ik Internet klant, 20 Mbit voor € 20,00, later ook Interactieve TV (met opnemen) voor € 11,00 erbij.
Er is dus werkelijk niets aan mijn abonnement veranderd, maar wel een prijsverhoging van 20,5%. En dan in de communicatie elk jaar schrijven om de diensten te verbeteren (
). Inflatie snap ik, maar de prijs is nu niet echt concurrerend meer.
Marketing technisch is het natuurlijk slim gedaan: Bij glasvezel is de upload snelheid flink beperken en voor een meerprijs een upgrade. Op TV gebied zijn ze het zenderpakket flink aan het uithollen, ook extra betalen voor zenders die er eerst bij in zaten. De xDSL prijzen worden meer en meer opgedreven. Je zou haast denken dat de Internet, telefonie en TV markt een kartel vormt (
).
01-07-2017 € 38,50
01-07-2016 € 36,50
01-07-2015 € 34,50
01-07-2014 € 32,61
01-07-2013 € 31,96
In 2007 was ik Internet klant, 20 Mbit voor € 20,00, later ook Interactieve TV (met opnemen) voor € 11,00 erbij.
Er is dus werkelijk niets aan mijn abonnement veranderd, maar wel een prijsverhoging van 20,5%. En dan in de communicatie elk jaar schrijven om de diensten te verbeteren (
Marketing technisch is het natuurlijk slim gedaan: Bij glasvezel is de upload snelheid flink beperken en voor een meerprijs een upgrade. Op TV gebied zijn ze het zenderpakket flink aan het uithollen, ook extra betalen voor zenders die er eerst bij in zaten. De xDSL prijzen worden meer en meer opgedreven. Je zou haast denken dat de Internet, telefonie en TV markt een kartel vormt (

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 23-05-2017 16:09 ]
Denk dat de providers ergens elkaar wel spreken over de prijsjes. Eentje gaat een jaartje stunten, en volgend jaar een ander. Flink goedkoper worden, gaat dus niet gebeuren. Maar het zijn vermoedens.
Als je zegt dat je inflatie snapt, dan is er toch niks aan de hand? Jaarlijkse percentage is dus 3.7%, trekken we de inflatie eraf dan is het een jaarlijkse prijsverhoging van 2.5% tot 3%. Als je vindt dat dat niet concurrerend is dan heb je precies 1 optie. En als genoeg mensen dat doen dan gaat die prijs ook wel weer zakken.Jumpman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:26:
Er is dus werkelijk niets aan mijn abonnement veranderd, maar wel een prijsverhoging van 20,5%. En dan in de communicatie elk jaar schrijven om de diensten te verbeteren (). Inflatie snap ik, maar de prijs is nu niet echt concurrerend meer.
Dat is ook wat ik ga doen. Ik heb glasvezel ook afgemonteerd in de meterkast zitten, dus nu opzoek naar een leuk 50/50 Mbit abonnement met TV.Jasper Janssen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:02:
[...]
Als je zegt dat je inflatie snapt, dan is er toch niks aan de hand? Jaarlijkse percentage is dus 3.7%, trekken we de inflatie eraf dan is het een jaarlijkse prijsverhoging van 2.5% tot 3%. Als je vindt dat dat niet concurrerend is dan heb je precies 1 optie. En als genoeg mensen dat doen dan gaat die prijs ook wel weer zakken.
Al bij NLE gekeken?Jumpman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:08:
[...]
Dat is ook wat ik ga doen. Ik heb glasvezel ook afgemonteerd in de meterkast zitten, dus nu opzoek naar een leuk 50/50 Mbit abonnement met TV.
Toen ik in Frankrijk woonde kwamen er opeens Alice en Free die adsl voor €25 per maand aanboden, flink goedkoper dan andere providers, en dat was dan ook nog inclusief telefoon met gratis bellen naar vaste nummers in heel Europa, VS en Canada... Die prijs is daarna zo laag gebleven en de dinosaurussen hebben hun prijzen bijgesteld om te concurreren met de prijsvechters... Dus zo kan het ook!
IPTV is in Frankrijk niet zo'n hot item want ze hebben daar al heel lang TNT, de Franse versie van Digitenne, gratis te ontvangen. Met een ontvangertje van €30 haal je verder gratis het standaardpakket aan zenders digitaal uit de ether met de hark op je dak...
IPTV is in Frankrijk niet zo'n hot item want ze hebben daar al heel lang TNT, de Franse versie van Digitenne, gratis te ontvangen. Met een ontvangertje van €30 haal je verder gratis het standaardpakket aan zenders digitaal uit de ether met de hark op je dak...
Het standaardpakket aan zenders is op digitenne ook gewoon gratis. Nederland 1, Nederland 2, *en* Nederland 3.
Klopt, maar in Frankrijk zijn de commerciële zenders ook via TNT te ontvangen zonder smartcard. Dus als je aan het basispakket genoeg hebt, heb je verder geen pakket nodig
Net zoals in GB en tot voor kort Duitsland trouwens
Daar kom ik voor 50/50 Mbit met TV en het opnemen pakket op € 48,50. Ik zal me eens inlezen.
Met "standaardpakket" bedoel ik standaardpakket zoals je dat hier bijvoorbeeld bij Telfort als standaard tv-pakket krijgt inclusief commerciële zenders. Gewoon zonder decoder gratis digitaal uit de ether te harken.Jasper Janssen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:11:
Het standaardpakket aan zenders is op digitenne ook gewoon gratis. Nederland 1, Nederland 2, *en* Nederland 3.
Foutje
[ Voor 101% gewijzigd door krakendmodem op 23-05-2017 20:08 ]
Hebben jullie ook omgeving ZH een storing met internet sinds gisteravond?
Mijn Asus modem gaf aan dat er geen DSL connectie was. Daarop het oude originele modem aangesloten wat niets hielp. Ook andere telefoonlijn ertussen, maar ook dat hielp niet. Zodra de Zyxel aangesloten wordt, zie je dat de DSL led aangaat en daarna knippert. Het zal vermoedelijk dus niet aan het ISRA punt liggen.
Vreemd genoeg sloot ik vanochtend mijn Asus modem aan en had ik heel eventjes prik. Daarna viel weer de connectie weg.
Mijn Asus modem gaf aan dat er geen DSL connectie was. Daarop het oude originele modem aangesloten wat niets hielp. Ook andere telefoonlijn ertussen, maar ook dat hielp niet. Zodra de Zyxel aangesloten wordt, zie je dat de DSL led aangaat en daarna knippert. Het zal vermoedelijk dus niet aan het ISRA punt liggen.
Vreemd genoeg sloot ik vanochtend mijn Asus modem aan en had ik heel eventjes prik. Daarna viel weer de connectie weg.
Hier (Limburg) geen enkel probleem met Telfort dsl
Wat laat de status pagina in de setup van je modem zien ?
Wat laat de status pagina in de setup van je modem zien ?
In Groningen viel vanmorgen even het internet weg, maar het keerde ook na een minuutje meteen weer terug.
Ik moet op mijn nieuwe adres internet regelen en zit sterk te denken aan Telfort. Ze zijn goedkoper dan Ziggo, maar de max snelheid is wel iets lager (bij Ziggo voor meerprijs wel 300/30 mogelijk itt 40/4 of 22/4 max xDSL, afhankelijk bij wie je controleert voor mijn adres). Er is volgens mij geen andere provider die goedkoper of beter is voor wat je krijgt.
Ik heb nog niks en om nou te kiezen voor NLEx zonder precies te weten wat je er krijgt en een levertijd van 6 weken is het mij niet waard (met wat mazzel zit ik in 3 weken in het huis, dan wil ik niet nog eens 3 weken moeten wachten voor internet en TV). Tel de onzekerheid van wat er na het eerste jaar gebeurt met de prijs erbij op en je hebt een mooi vaag plaatje bij ze.
De laatste paar posts hier hoor ik alleen maar geklaag over de (aanstaande) prijsverhoging maar niemand lijkt te weten waarom dit gebeurt. Als aanbieder via het netwerk van een ander kan je niet veel doen als daar de prijs omhoog gaat. KPN wholesale gooit die omhoog, elke xDSL aanbieder die gebruik maakt van het netwerk van KPN verhoogd logischerwijs ook de prijs omdat ze niet veel anders kunnen om geen verlies te lijden.
Nu heb ik ook het een en ander gelezen over de verschillende modems die je kan krijgen. Is het zeker dat ik de v10 krijg als ik binnenkort bestel? En is dit ook echt een fatsoenlijk ding of kan ik beter een ander modem halen? Ik heb nog wel een Asus RT-AC66U router die ik kan gebruiken voor wireless (en ook inzet als zodanig als ik de experiabox neem). Zijn er in dat laatste geval problemen als ik het modem in bridge modus zet of kan ik het net zo goed laten? Ik ga namelijk twee media boxen aan het modem hangen en weet niet helemaal zeker of dat wel kan in bridged. En of het überhaupt wel nodig is.
Ik heb nog niks en om nou te kiezen voor NLEx zonder precies te weten wat je er krijgt en een levertijd van 6 weken is het mij niet waard (met wat mazzel zit ik in 3 weken in het huis, dan wil ik niet nog eens 3 weken moeten wachten voor internet en TV). Tel de onzekerheid van wat er na het eerste jaar gebeurt met de prijs erbij op en je hebt een mooi vaag plaatje bij ze.
De laatste paar posts hier hoor ik alleen maar geklaag over de (aanstaande) prijsverhoging maar niemand lijkt te weten waarom dit gebeurt. Als aanbieder via het netwerk van een ander kan je niet veel doen als daar de prijs omhoog gaat. KPN wholesale gooit die omhoog, elke xDSL aanbieder die gebruik maakt van het netwerk van KPN verhoogd logischerwijs ook de prijs omdat ze niet veel anders kunnen om geen verlies te lijden.
Nu heb ik ook het een en ander gelezen over de verschillende modems die je kan krijgen. Is het zeker dat ik de v10 krijg als ik binnenkort bestel? En is dit ook echt een fatsoenlijk ding of kan ik beter een ander modem halen? Ik heb nog wel een Asus RT-AC66U router die ik kan gebruiken voor wireless (en ook inzet als zodanig als ik de experiabox neem). Zijn er in dat laatste geval problemen als ik het modem in bridge modus zet of kan ik het net zo goed laten? Ik ga namelijk twee media boxen aan het modem hangen en weet niet helemaal zeker of dat wel kan in bridged. En of het überhaupt wel nodig is.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Waarom wil je hem in bridget zetten?
Zet gewoon de wifi uit en je asus eraan, zo heb ik het ook gedaan met de v10 en met de ap van telfort.
Kan je gewoon 2 tv's blijven gebruiken en telefoon.
Of ze de v10 alweer uitleveren weet ik niet was een probleem mee met portfordwarding ofzo dus ze leverde alleen nog de v8.
Als je toch de wifi niet gebruikt dan is het niet zo erg als je de v8 krijgt inplaats van de v10.
Maar zoals ik al zei weet ik niet of ze de v10 alweer uitleveren, mischien iemand die pas een abbo heeft genomen die dat weet?
Zet gewoon de wifi uit en je asus eraan, zo heb ik het ook gedaan met de v10 en met de ap van telfort.
Kan je gewoon 2 tv's blijven gebruiken en telefoon.
Of ze de v10 alweer uitleveren weet ik niet was een probleem mee met portfordwarding ofzo dus ze leverde alleen nog de v8.
Als je toch de wifi niet gebruikt dan is het niet zo erg als je de v8 krijgt inplaats van de v10.
Maar zoals ik al zei weet ik niet of ze de v10 alweer uitleveren, mischien iemand die pas een abbo heeft genomen die dat weet?
Onzekerheid over wat de prijs van NLEx over een jaar gaat doen... Als het dan duurder wordt dan Telfort stap je toch gewoon weer over? 
Ik ben super tevreden over de apparatuur en infrastructuur van kpn. Telfort en NLEx zijn voor mij dus no-brainers. Een overstap naar een provider die ander materiaal gebruikt, daar zou ik een paar keer extra over nadenken...
Ik ben super tevreden over de apparatuur en infrastructuur van kpn. Telfort en NLEx zijn voor mij dus no-brainers. Een overstap naar een provider die ander materiaal gebruikt, daar zou ik een paar keer extra over nadenken...
[ Voor 45% gewijzigd door Mx. Alba op 26-05-2017 07:51 ]
Waarom bridged? Omdat dat vroeger regelmatig werd gedaan. Ik hoop dat ik een v10 krijg en zet dan wel het wireless uit. Ik heb mijn router immers al ingesteld ermee. En bridged zou ik zelfs niet moeten doen, ik heb anders te weinig poorten en moet ik een switch erbij halen. Namelijk twee voor TV, twee bij m'n TV voor de receiver en htpc en dan boven in mijn kantoor ook nog twee waarvan er een in principe nog vrij is (al hang ik daar denk in mijn Pi aan en ga ik er pihole op zetten).
Dit bericht had ik al eerder willen posten als het Ziggo modem bij m'n ouders niet in onderhoud ging en de lijn daarbij offline smeet.
Dit bericht had ik al eerder willen posten als het Ziggo modem bij m'n ouders niet in onderhoud ging en de lijn daarbij offline smeet.

Ik heb toch maar verlengd met de 6 mnd voor 20. Ik heb nog geen vertrouwen in NLE. Voor die 1,25 per maand ga ik niet overstappen al scheelt het wel snelheid. Bij ons maakt dit niet zoveel uit met vooal netflix, surfen en mailen. De incidentele downloads duren dan maar wat langer.
Ik heb nog twee weken bedenktijd maar ik zag dat iptv het al deed in de app en de browser. Ik denk op basis van mijn ipadres werd mijn inlogcode automatisch ingevuld. Kon in de app en via browser al wel tv kijken.
Mijn schoonouders hebben volgens mij nog een ongebruikt tvkastje van KPN over. Zou die nu ook al werken of is er beslist 1 nodig met telfort software.
Edit. Ik bedenk mij nu pas dat mijn V8 in bridge staat icm een netgear nighthawk voor wireless. Dit moet dus nu ook anders voor tv. Ik heb ooit als voorbereiding op iptv een managed switch geplaatst. Als ik het goed begrijp is dit tegenwoordig niet meer nodig? Ik heb nog een ongebruikte coax liggen dus dan kan ik die vervangen door een utp.
Ik heb nog twee weken bedenktijd maar ik zag dat iptv het al deed in de app en de browser. Ik denk op basis van mijn ipadres werd mijn inlogcode automatisch ingevuld. Kon in de app en via browser al wel tv kijken.
Mijn schoonouders hebben volgens mij nog een ongebruikt tvkastje van KPN over. Zou die nu ook al werken of is er beslist 1 nodig met telfort software.
Edit. Ik bedenk mij nu pas dat mijn V8 in bridge staat icm een netgear nighthawk voor wireless. Dit moet dus nu ook anders voor tv. Ik heb ooit als voorbereiding op iptv een managed switch geplaatst. Als ik het goed begrijp is dit tegenwoordig niet meer nodig? Ik heb nog een ongebruikte coax liggen dus dan kan ik die vervangen door een utp.
[ Voor 20% gewijzigd door Pos2007 op 26-05-2017 11:14 ]
Hij moet geregistreerd zijn in het systeem van telfort.
Dus nee dat gaat zo niet werken.
Dus nee dat gaat zo niet werken.
Eerder had ik in de topic om advies gevraagd. Mij werd Telfort aangeraden. Ben nu enkele weken bezig geweest om via hun informatie te vergaren, maar ik krijg tegenstrijdige berichten van zowel Webcare (Twitter) als de Verkoopafdeling.
Vandaag weer gebeld naar de Verkoopafdeling. De actie van de eerste 6 maanden voor 29,- is tot en met eind mei.
De oplevering van mijn nieuwe woning is 9 juni en aangezien het een appartement is betekent dit dat enkele dagen vóór de oplevering de woning pas "zichtbaar" is (nieuwbouw) en dat de providers het adres mét toevoeging kunnen vinden. Ik kan dus niet meeliften met die actie...
Eerder deze maand had ik dus een jongeman van de Verkoopafdeling aan de lijn die mij kon garanderen dat de actie nog zeker 2 maanden zou duren. Webcare en de persoon aan de lijn vandaag van Verkoop hebben dat dus ontkend.
De zoektocht naar een provider voor Internet + Interactieve TV gaat door...
Vandaag weer gebeld naar de Verkoopafdeling. De actie van de eerste 6 maanden voor 29,- is tot en met eind mei.
De oplevering van mijn nieuwe woning is 9 juni en aangezien het een appartement is betekent dit dat enkele dagen vóór de oplevering de woning pas "zichtbaar" is (nieuwbouw) en dat de providers het adres mét toevoeging kunnen vinden. Ik kan dus niet meeliften met die actie...
Eerder deze maand had ik dus een jongeman van de Verkoopafdeling aan de lijn die mij kon garanderen dat de actie nog zeker 2 maanden zou duren. Webcare en de persoon aan de lijn vandaag van Verkoop hebben dat dus ontkend.
De zoektocht naar een provider voor Internet + Interactieve TV gaat door...
Hmm, als die actie echt stopt, moet ik het maar even gaan regelen. Kan 't net zo goed nu doen dan over twee weken ofzo als ik er net in wil en dan nog niets heb omdat 't pakket nog niet verstuurd is.
* Hero of Time bladert naar telfort.nl.
En geregeld. Jammer dat je niet een ander adres op kan geven voor levering van het installatiepakket. Kan bij KPN wel. Dan maar hopen dat m'n buren thuis zijn op moment van bezorgen.
* Hero of Time bladert naar telfort.nl.
En geregeld. Jammer dat je niet een ander adres op kan geven voor levering van het installatiepakket. Kan bij KPN wel. Dan maar hopen dat m'n buren thuis zijn op moment van bezorgen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hero of Time op 29-05-2017 22:19 ]
Ik weet niet of ze nog zo snel zijn, maar vorig jaar toen ik me aanmeldde, waren ze aardig rap. Maandagmorgen besteld, dinsdag de hardware al in huis. Meteen aangesloten op het isra punt en vrijdagmorgen begonnen er opeens allerlei lampjes te flikkeren. Officieel zou het contract eigenlijk pas de daarop volgende dinsdag ingaan.Hero of Time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Het zou me niks verbazen als jouw nieuwe buren vandaag of morgen een pakketje krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 30-05-2017 12:05 ]
Als het deze week wordt ontvangen (morgen ofzo), dan staat 't wel in m'n huis omdat de schilders nog bezig zijn.
Hopelijk horen die de bel en doen ze open. En nemen ze het ook aan uiteraard.
Edit:
Morgen komt 't pakket binnen. Lijn zou op de 7e actief moeten zijn. We gaan 't zien. Schilders zijn morgen iig nog wel bezig om het laatste laagje erop te smeren.
Edit:
Morgen komt 't pakket binnen. Lijn zou op de 7e actief moeten zijn. We gaan 't zien. Schilders zijn morgen iig nog wel bezig om het laatste laagje erop te smeren.
[ Voor 30% gewijzigd door Hero of Time op 31-05-2017 14:56 ]
Installatie pakket is binnen. Modem is een experiabox v8. Had toch de v10 gehoopt omdat ze beweren dat je de nieuwste modem krijgt. Naja, als het maar werkt en snel is.
Dat ze dat ding (Arcadyan VGV7519) nog steeds uitleveren. Eerlijk gezegd vind ik dat 5Ghz (802.11ac) anno 2017 wel een must is en dat heeft dit apparaat niet. Ik moet wel toegeven dat hij hier al geruime tijd stabiel draait (wifi staat uit, die loopt bij mij via een andere AP) Firmware Versie:02.00.138 W4
Was in het begin (oudere fimware) wel af en toe een probleem, alleen op te lossen met een reset.
Was in het begin (oudere fimware) wel af en toe een probleem, alleen op te lossen met een reset.
Voordeel is wel dat de V8 dus in bridgemodus kan. De v10 kan dat dan weer niet.
Omdat ik hier wel eens wat berichten over OpenWRT zie, de Lede Fork heeft nu ondersteuning voor de Experiabox V8: https://lede-project.org/...arcadyanastoria_vgv7519kw
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik zou mijn tijd er niet insteken en meteen een Fritz!Box van het Internet halen. Zelf ook een Fritz!Box van het Internet gehaald voor € 40,00 na welgeteld één dagen met een Experiabox 8.Hero of Time schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:59:
Installatie pakket is binnen. Modem is een experiabox v8. Had toch de v10 gehoopt omdat ze beweren dat je de nieuwste modem krijgt. Naja, als het maar werkt en snel is.
En de specifieke reden hiervoor? Wifi ga ik er niet van gebruiken, dat doet mijn asus rt-ac66u.Jumpman schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:14:
[...]
Ik zou mijn tijd er niet insteken en meteen een Fritz!Box van het Internet halen. Zelf ook een Fritz!Box van het Internet gehaald voor € 40,00 na welgeteld één dagen met een Experiabox 8.
Voor Wi-Fi heb ik ook een ASUS RT-AC66U.Hero of Time schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:03:
[...]
En de specifieke reden hiervoor? Wifi ga ik er niet van gebruiken, dat doet mijn asus rt-ac66u.
De reden was dat de Experiabox 8 het verkeer niet aankon. NAS en PC's op eens niet zichtbaar (net als je ze nodig hebt), wegvallende RDP verbindingen. Verder kon ik heel veel zaken niet instellen.
Bij mij draait het nu zo: AVM Fritz!Box 7360 (op de twee 1 Gb/s poorten zit de ASUS RT-AC66U en 1 Gb's switch. De AVM Fritz!Box 7360 heb ik nieuw in ongeopende verpakking voor € 40,00 gekocht van een XS4All klant (twee jaar geleden). Hier kan je standaard een Telfort DSL profiel in laden en dan werkt je TV etc. out of the box.
Zoals altijd, YMMV.Jumpman schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:40:
[...]
Voor Wi-Fi heb ik ook een ASUS RT-AC66U.
De reden was dat de Experiabox 8 het verkeer niet aankon. NAS en PC's op eens niet zichtbaar (net als je ze nodig hebt), wegvallende RDP verbindingen. Verder kon ik heel veel zaken niet instellen.
Sinds november 2015 Experiabox V8 bij Telfort aangesloten, Wifi uitgezet en laten doen door een al wat oudere Belkin router en klaar.
Alles in een, dus TV, telefoon en Internet, nooit problemen ervaren op welk vlak dan ook met de V8. De gebruikelijke twee TV's met Arcadyan settop, twee laptops, twee tablets, twee mobiel, DECT telefoons over twee Netgear switches en af en toe thuiswerken op een aparte laptop (met VPN).
Nog steeds geen reden kunnen vinden om wat dan ook te wijzigen aan deze setup, altijd 100/30 Mbps snelheid gehad, Hangt dus van een ieders wensen en eisen af.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie