Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Sinds december 2014 verkoopt KPN een eigen accesspoint in hun webshop.
Uit nieuwsgierigheid heb ik er eentje gekocht.

"Voor klanten van KPN", maar gewoon voor iedereen te koop en te gebruiken. Hij kost 80 euro:
http://apparatuurvoorthui...wifi-versterker-dualband/

De "WiFi Versterker DualBand" laat KPN maken door Arcadyan. Het typenummer is WA9117AAC23-99.
Deze ODM produceert ook voor bijvoorbeeld Asus en Buffalo, en natuurlijk bekend van de Experiabox v8.

KPN is nogal summier over de specificaties. Mijn bevindingen:

Het apparaat heeft twee antennes voor 2,4GHz band en drie interne antennes voor 5GHz, dus simultaneous dual band.
In marketingtermen gesproken een AC1600 apparaat oftewel N300 (2 x 150Mbps) + AC1300 (3 x 433Mbps).
Beschikt over een 5-poorts Gigabit switch.

Het apparaat is Broadcom based.
De CPU zit onder een bescheiden keramische heatsink.
Het DDR3 RAM is 128 MByte groot.
Het flashgeheugen is 32 MByte.
Voor de 5GHz band wordt een BCM4360 transceiver toegepast.
De gebruikte transceiver voor 2.4GHz zit verborgen onder de metalen afscherming van de amplifiers.
De interne PCB antennes zijn via mini coax connectors verbonden aan het moederbord.
Er is een 2-pins en 4-pins header aanwezig.
De twee USB-poorten hebben geen functie.

Volgens de datasheet 11ac-certified, maar volgens de WiFi alliantie alleen voor a/b/g/n:
https://www.wi-fi.org/pro...17AAC23-99&companies=1394

Positief:

- "Echte" AP, dus foolproof (geen dubbele NAT en DHCP voor onwetend publiek).
- Beamforming.
- Repeater functie.
- DFS! DFS! DFS! Goedkoopste 11ac AP die dat out-of-the-box doet. DFS kanalen 52-140. Wacht een minuut zoals hoort.
- Band steering (zeldzaam in dit segment).

Negatief:

- Geen ophangmogelijkheid.
- Beperkte configuratie, slechts één SSID per band (dus geen dingen zoals gastnetwerk of VLAN tagging).
- Geen "minimum RSSI" (handig voor roaming).

Handleiding en firmware:
http://www.kpn.com/prive/...-huis/wifi-versterker.htm

Deel je ervaringen of vragen in dit topic.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:56
Het zou ze sieren als ze zich voor de afwisseling eens wel aan de GPL hielden.
En geen kernel van vier jaar oud verschepen. Fantastische prestatie.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 21:52
Ik ben wel benieuwd naar de doorvoer snelheden op N en AC modus. Heb je de mogelijkheid om dit te testen?

• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Nou, de UniFi Pro kan je voor 22 euro per stuk kopen (2,4 en 5 GHz tegelijk). En die kunnen wel met VLAN's en captive portals overweg.

OK, je moet er "helaas" 10 stuks tegelijk kopen, maar ik denk dat als je een mailtje stuurt naar Interproject in Polen, dat ze wel één apparaat willen opsturen.

Duurder, maar toch met verzendkosten, toch goedkoper dan die 80 euro voor die Arcadyan.

Anoniem: 667463

Polen?

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 21:10
haik01 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:44:
Nou, de UniFi Pro kan je voor 22 euro per stuk kopen (2,4 en 5 GHz tegelijk). En die kunnen wel met VLAN's en captive portals overweg.

OK, je moet er "helaas" 10 stuks tegelijk kopen, maar ik denk dat als je een mailtje stuurt naar Interproject in Polen, dat ze wel één apparaat willen opsturen.

Duurder, maar toch met verzendkosten, toch goedkoper dan die 80 euro voor die Arcadyan.
Hoe kom je aan die €22,0 p/s? Ik kom op €2110,09 voor 10st. dus eerder €211,- p/s.
http://www.interprojekt.c...z-80211n-mimo-p-1267.html
Ja, http://www.interprojekt.com.pl is een Europese distributeur van Ubiquiti, MikroTik ea.

My favorite programming language is solder.

• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Ja, je kan gelijk hebben. Een AP dual band voor 21 euro vond ik ook een beetje té weinig....

• Dav1d
  • Niet online
Gangster93 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:02:
Ik ben wel benieuwd naar de doorvoer snelheden op N en AC modus. Heb je de mogelijkheid om dit te testen?
Op AC haalde ik in meerdere vertrekken de volle 80 megabit van een VDSL2 abonnement. :*)

Overigens installeert het apparaat automatisch firmware updates. De enige mogelijkheid om dit tegen te gaan is het blokkeren van wv-upgrade.wxs.nl of 213.75.170.116.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Heb sinds gisteren glasvezel van KPN, weinig bereik WiFi met de Experiabox en dus deze maar aangeschaft. Ben benieuwd naar de resultaten.

Overigens konden ze me bij de helpdesk niet vertellen of je deze Versterker kon lussen aan de switch die KPN ook heeft meegeleverd (dan creëer je dus 8 poorten). Maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:17
Zou gewoon moeten werken, heb de versterker hier probleemloos achter een (niet KPN) switch hangen. Is uit m'n hoofd een Sweex met vijf gigabit poorten.

• Buddy16
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-02-2022
Zou deze access point werken bij een vodafone abbonement met een Draytek Vigor 2132fvn router? (ik ben leek). Thanks!

• Dav1d
  • Niet online
Ja.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 21:42
Als ik probeer in te loggen op 192.168.2.149 krijg ik een timeout melding.
Ik heb een tijd lang via een andere router toegang naar internet gehad.

[Voor 32% gewijzigd door Waterlelie op 25-04-2015 14:57]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Dav1d
  • Niet online
Zoek uit welk DHCP IP hij ontvangt van de router.
Hij is alleen op 192.168.2.149 bereikbaar als hij geen uplink heeft.

• Waterlelie

Wat betreft de uplink.....hij zit met de WAN poort op een genexis glasmodem van Telfort.
In de documentatie staat dat je de versterker ook zou kunnen zien in de windows verkenner maar daar zie ik hem dus ook niet.

[Voor 66% gewijzigd door Waterlelie op 25-04-2015 17:27]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Dav1d
  • Niet online
Er moet wel een router tussen he. Je PC heeft zo te zien een WAN IP?

• Waterlelie
Voorheen zat de Sitecom x4 300n ertussen maar die geeft in battlefield 4 regelmatig een server time-out.
Ik gebruik hem als router en dat gaat tot nu toe goed.

• Dav1d
  • Niet online
Nogmaals, dit is een AP: die routeert niet, maar bridged. Je hangt nu open aan het internet, zonder firewall. Je andere devices krijgen in nu geen IP-adres.
Dus snel die Sitecom er weer tussen. Koop desnoods iets beters.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
Wat kan er allemaal ingesteld worden op deze AP?

Bijv:
- radio schedule
- transmit power
- guest network
- access control
- ...?

Had plaatje gevonden van de "AP settings", maar niet van de "Geavanceerde Instellingen" :)

• ninjazx9r98
Onder advanced zit het volgende:

[Voor 25% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-06-2015 15:56]

• Dav1d
  • Niet online
- J.W. - schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:23:
Wat kan er allemaal ingesteld worden op deze AP?
Heel weinig. Niets van jouw lijstje.

Wat ik mis in de huidige firmware:

DFS kanalen handmatig kunnen selecteren.
Handmatig IP geven aan AP i.p.v. DHCP.

Dit apparaat is trouwens ook te koop in KPN winkels.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
OK, vrij karig dan helaas. Ook geen 3rd party firmware beschikbaar voor zover ik kon vinden.

• Waterlelie
Dit apparaat werkt ook met roaming.....dus je kan meerdere APs in een ruimte plaatsen om zo een grote hal oid af te dekken.

[Voor 79% gewijzigd door Waterlelie op 10-06-2015 22:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
Bedoel je dat er ook features voor hands-over tussen AP's zijn? Roaming op zich is onderdeel van de WIFI standaard, probleem is alleen dat veel cliënts uit zich zelf de neiging hebben pas te wisselen van AP als het vorige signaal volledig onbruikbaar is geworden.

• Dav1d
  • Niet online
De KPN AP heeft geen features om te helpen roamen (zoals minimum RSSI).

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:15
Wil je makkelijk roamen dan kan je naar Ubiquiti AP's kijken (met minrssi en ZH).

Heeft iemand al kunnen testen hoe goed of slecht band steering werkt op dit AP van KPN?
Lijkt me een premium feature voor een budget prijs, vermits het goed werkt natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dondeilago
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03-2016
een mooi technisch verhaal waar ik niets van snap. Graag hoor ik of dit apparaat goed werkt voor die € 80. En geeft hij het internet signaal vanuit de experiabox onder de zelfde netwerknaam of moet je elke keer van netwerk switchen als je minder bereik hebt met je experia box en meer met je versterker.. of andersom.

graag een antwoord in JIP en JANNEKE TAAL :) 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:29
Zero-handoff = De accespoints bepalen wanneer je overschakelt naar de volgende AP
Roaming = De client apparatuur bepaalt wanneer je overschakelt naar de volgende AP

Dus ja, je kunt je netwerk uitbreiden onder dezelfde naam, je zult automatisch overschakelen, er zit alleen een maar aan. Hoe je overschakelt ligt aan de implementatie van je device. Je mag gerust zeggen dat het op Windows/Android/iOS belabberd is. Doorgaans blijven de apparaten verbinden tot ze echt geen verbinding meer hebben, dan pas gaan ze eens een keer kijken of er iets beters te krijgen valt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31
is het mogelijk dat de router verbinding maakt met de repeater via 5ghz en dat de repeater 2.4ghz verder uitzendt? Bij mij in huis zijn alle kanalen bezet en daardoor wordt de 2.4 ghz weggedrukt. De modum verplaatsen is helaas ook niet mogelijk

• Dav1d
  • Niet online
asndrag0n schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:44:
is het mogelijk dat de router verbinding maakt met de repeater via 5ghz en dat de repeater 2.4ghz verder uitzendt?
Ja :)

• michael007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Is deze ook geschikt voor 500mb glasvezel.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 10:38
Yep.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 19:36
Ik heb ook zon ding.
Wat moet ik er van zeggen.......

In de winkel wisten ze niets, niet wat het kon en niet hoe het werkt.
Bijzonder onprofessioneel.

Ik heb hem aangesloten via lan uit de v9 (v9 wifi uitgezet)
Handmatig de wifi ingesteld op versterker.
Installeren is een makkie.

Firmware update linkt naar een pagina waar geen firmware updat is

Netwerk 5ghz en 2,5ghz een iets andere naam gegeven, omdat anders ook met een 5ghz device toch de 2,5 verbinding wordt gekozen.
Gelukkig heeft dat geen gevolgen voor mijn netwerk met delen, bonjour en airprint enz. dat de wifi naam anders is. (1 netwerk, maar 2 namen dus)

Het berijk is slecht, athans geen meter verder als mijn v9 kon.
Wellicht heb ik hem verkeerd ingesteld met steering en beam vorming. Helaas is een goede gebruiksaanwijzing er ook niet bij.

Het signaal in huis is wel super stabiel en overal gelijk. Werkt perfect.
Helaas is mijn kpn internet verbinding zo traag, dat dat zeker de vertragende factor is in huis ;)

Mijn 4g op de iPhone is sneller.

Edit:

Er is nu wel een update bestand, echter is dat van 2014 als ik het bestand uitpak?
De huidige versie is maart 2015 wat op de verster staat.

[Voor 6% gewijzigd door reinier666 op 29-06-2015 22:02]

• ninjazx9r98
Gebruiksaanwijzing is wat mij betreft meer dan voldoende maar ik heb dan ook de wizard gebruikt en niets handmatig gedaan. Ook slechts 1 netwerknaam in gebruik voor zowel 2.4 als 5GHz en dat geeft geen problemen met devices en het kiezen van de verkeerde verbinding.
Waarom overigens dat ding kopen als je alles handmatig wil instellen en ook zelf updates wil doen?
Gemak voor mij is nu juist dat dat geregeld is/wordt en ik zelf nergens naar om hoef te kijken

• michael007
ninjazx9r98 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:30:
Gebruiksaanwijzing is wat mij betreft meer dan voldoende maar ik heb dan ook de wizard gebruikt en niets handmatig gedaan. Ook slechts 1 netwerknaam in gebruik voor zowel 2.4 als 5GHz en dat geeft geen problemen met devices en het kiezen van de verkeerde verbinding.
Waarom overigens dat ding kopen als je alles handmatig wil instellen en ook zelf updates wil doen?
Gemak voor mij is nu juist dat dat geregeld is/wordt en ik zelf nergens naar om hoef te kijken
Ik zou graag willen weten ben jij wel tevreden over het bereik en de draadloze snelheid. :)

• ninjazx9r98
michael007 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Ik zou graag willen weten ben jij wel tevreden over het bereik en de draadloze snelheid. :)
Wij zijn daar inderdaad zeer tevreden over.
Om even de situatie te schetsen, V8 voor in de meterkast, woonkamer aan de achterkant van het huis.
Haaks op de achterkant van ons huis is weer een straat waar wij doorheen kijken.
Gevolg is dat ik zonder overdrijven een stuk of twintig AP's zie (allemaal in de 2.4Ghz) en WiFi bij vlagen waardeloos is in de woonkamer maar helemaal op de 1e verdieping.
Versterker gekocht en op de 1e verdieping in onze slaapkamer gezet aan de voorkant van het huis en niets meer gedaan dan de wizard doorlopen.
We hebben nu door het hele huis goed bereik en voor wat betreft snelheid kijk ik eigenlijk nooit naar de getallen maar als we met z'n tweeën tegelijk probleemloos gebruik kunnen maken van youtube en/of netflix dan zit het wat mij betreft wel snor.

Lang verhaal kort, zeer tevreden over bereik en snelheid ;)

• reinier666
A
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Wij zijn daar inderdaad zeer tevreden over.
Om even de situatie te schetsen, V8 voor in de meterkast, woonkamer aan de achterkant van het huis.
Haaks op de achterkant van ons huis is weer een straat waar wij doorheen kijken.
Gevolg is dat ik zonder overdrijven een stuk of twintig AP's zie (allemaal in de 2.4Ghz) en WiFi bij vlagen waardeloos is in de woonkamer maar helemaal op de 1e verdieping.
Versterker gekocht en op de 1e verdieping in onze slaapkamer gezet aan de voorkant van het huis en niets meer gedaan dan de wizard doorlopen.
We hebben nu door het hele huis goed bereik en voor wat betreft snelheid kijk ik eigenlijk nooit naar de getallen maar als we met z'n tweeën tegelijk probleemloos gebruik kunnen maken van youtube en/of netflix dan zit het wat mij betreft wel snor.

Lang verhaal kort, zeer tevreden over bereik en snelheid ;)
Ik wilde naar 5ghz en beter bereik. Grote flat met heel veel wifi van buren.
Bereik is net zo ver, alleen veel stabieler. Maar geen meter verder als mijn v9
Controleer maar eens met welk netwerk je device verbinding maakt, de iphone en ipad kozen elke keer de 2,5 ghz ipv de 5

Toen ik de wifi versterker kocht een paar maanden geleden was de firmware er nog niet te downloaden en de gebruiksaanwijzing kan ik me ook niet herinneren.

• ninjazx9r98
Net gecontroleerd met Samsung telefoon en tablet, beide kiezen 5GHz.
Geen flauw idee of de firmware wel of niet te downloaden is en dat boeit me ook totaal niet aangezien updates automatisch uitgerold worden en je dus helemaal geen firmware hoeft te downloaden.
Voor wat betreft de gebruiksaanwijzing, die zat toch echt gewoon op ouderwets papier in de doos bij de versterker.

• rhos
reinier666 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:06:
A
[...]

Ik wilde naar 5ghz en beter bereik. Grote flat met heel veel wifi van buren.
Bereik is net zo ver, alleen veel stabieler. Maar geen meter verder als mijn v9
Controleer maar eens met welk netwerk je device verbinding maakt, de iphone en ipad kozen elke keer de 2,5 ghz ipv de 5

Toen ik de wifi versterker kocht een paar maanden geleden was de firmware er nog niet te downloaden en de gebruiksaanwijzing kan ik me ook niet herinneren.
Waar staat je wifi versterker? Op dezelfde plek als je v9? Als dat zo is dat snap ik wel dat die jet verder gaat. Elk apparaat heeft zo zijn bereik. Beste is om hem ergens anders neer te zetten. En het liefst bekabeld. .

Dan nog, wat voor iPhone en iPad zijn het? Niet alle ondersteunen 5ghz.
Ik zou altijd kiezen om de naam hetzelfde te houden voor beide netwerken. En kies voor beide een vast kanaal. Een die de buren of de omgeving het minste belasten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• reinier666
iphone 6 en ipad air2 ;) dus maakt wel uit.
Maar beide devices verbinden wel degelijk als voorkeur via de 2,5 als ik ze de keus laat (zelfde naam)
Die 2,5 zal in de nabije afstanden sterker zijn.

Ik heb de versterker op dezelfde plek staan, met een kabel verbonden.
Ac heeft toch verder berijk? Athans, daar adverteren ze wel mee.
Ik moet me alleen eens verdiepen in die beamvorming en dergelijke, wellicht kan ik daar mee spelen.

• Dav1d
  • Niet online
reinier666 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:18:
Maar beide devices verbinden wel degelijk als voorkeur via de 2,5 als ik ze de keus laat (zelfde naam)
Activeer band steering bij "Geavanceerde instellingen" (staat standaard uit), dan gaan ze wel naar 5 GHz!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:40
Als ik het goed begrijpt, is dit dus eigenlijk een van de beste acces point die je voor onder de 100 euro kan halen?
Heb momenteel een acces point welke echter alleen op 2,4Ghz werkt (welke overvol zit bij ons in de buurt) en de wifi van m'n UPC router is echt dramatisch (wel 5Ghz, maar verliest naar een paar meter al z'n bereik). Ben dus op zoek naar een stabiele, goede, accespoint welke in ieder geval dualband dient te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
FabianNL schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:49:
Als ik het goed begrijpt, is dit dus eigenlijk een van de beste acces point die je voor onder de 100 euro kan halen?
Absoluut.
De eerstvolgende met 3x3 11ac en eveneens DFS kost 105 euro (ZyXEL NBG6716).

Zo te zien is de Arcadyan nu ook verkrijgbaar via Telfort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
FabianNL schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:49:
Heb momenteel een acces point welke echter alleen op 2,4Ghz werkt (welke overvol zit bij ons in de buurt) en de wifi van m'n UPC router is echt dramatisch (wel 5Ghz, maar verliest naar een paar meter al z'n bereik). Ben dus op zoek naar een stabiele, goede, accespoint welke in ieder geval dualband dient te zijn.
Aangezien je een UPC router noemt, formeel is de versterker alleen voor KPN abonnee's te koop voor die prijs. Geen idee of en hoe ze dat controleren en ook niet of dat problemen oplevert qua beheer (firmware updates) als je op een niet KPN netwerk zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
In de praktijk door iedereen te bestellen in de KPN webshop. Geen klantnummer of abonnement nodig.
Ook los te koop in een van de KPN winkels.

Tijdens het opstarten checkt hij automatisch op firmware updates via wv-upgrade.wxs.nl. Ik weet niet of KPN andere netwerken actief blokkeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinier666
Ik heb hem zo los in de winkel gekocht, zonder klant gegevens, ook al ben ik dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinier666
Dav1d schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:43:
[...]

Activeer band steering bij "Geavanceerde instellingen" (staat standaard uit), dan gaan ze wel naar 5 GHz!
Thx, ga ik proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michael007
Ik heb het is allemaal zitten lezen en wilde nog eenmaal advies vragen. Wij worden 14 juli aangesloten op kpn glasvezel en hebben zelf een asus RT-AC87U 2400ac router als ik die in bridged zet heb ik dan hetzelfde als zo'n kpn acces point of kan ik dan toch beter zo'n kpn acces point halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 09:54
Dav1d schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:29:
In de praktijk door iedereen te bestellen in de KPN webshop. Geen klantnummer of abonnement nodig.
Ook los te koop in een van de KPN winkels.

Tijdens het opstarten checkt hij automatisch op firmware updates via wv-upgrade.wxs.nl. Ik weet niet of KPN andere netwerken actief blokkeert.
Je kan hem alleen updaten via het KPN netwerk, bijvoorbeeld 1x per jaar meenemen naar je kennisen oid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
michael007 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:24:
Ik heb het is allemaal zitten lezen en wilde nog eenmaal advies vragen. Wij worden 14 juli aangesloten op kpn glasvezel en hebben zelf een asus RT-AC87U 2400ac router als ik die in bridged zet heb ik dan hetzelfde als zo'n kpn acces point of kan ik dan toch beter zo'n kpn acces point halen.
Die Asus RT-AC87U komt uit het topsegment en is een factor 2,5 duurder.
Dus nee, die KPN AP heb jij niet nodig. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michael007
Bedankt voor het antwoord ben zelf niet zo technisch dus moet het allemaal op Internet zoeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:41:
Je kan hem alleen updaten via het KPN netwerk, bijvoorbeeld 1x per jaar meenemen naar je kennisen oid
Iemand die dat kan verifiëren? Vanaf een Telfort aansluiting update hij in ieder geval ook vanzelf.

Iemand die eens kan testen vanaf Ziggo bijvoorbeeld? Zet er handmatig een oude versie op (001.007.70). Vervolgens controleren of hij na een reboot automatisch de huidige firmware 001.007.73 installeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinF
Dav1d schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:58:
[...]

Iemand die dat kan verifiëren? Vanaf een Telfort aansluiting update hij in ieder geval ook vanzelf.

Iemand die eens kan testen vanaf Ziggo bijvoorbeeld? Zet er handmatig een oude versie op (001.007.70). Vervolgens controleren of hij na een reboot automatisch de huidige firmware 001.007.73 installeert.
In dit topic staat dat de KPN Wifi versterker automatisch via het KPN (en dus telfort) netwerk wordt bijgewerkt. En dat de optie firmware bijwerken in het menu voor andere providers is: http://forum.kpn.com/t5/O...rmware/td-p/309585/page/2

Robin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
RobinF schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:58:
In dit topic staat dat de KPN Wifi versterker automatisch via het KPN (en dus telfort) netwerk wordt bijgewerkt.
Het staat inderdaad in de handleiding en FAQ:
De Experia Box is een type modem van KPN. Je kunt de WiFi Versterker ook aansluiten op andere modems. De nieuwste software wordt op de Experia Box van KPN automatisch geladen. Als je een modem van een andere provider hebt, dan kun je de software upgrades zelf uitvoeren. Raadpleeg in dat geval kpn.com/wv om de nieuwste software te downloaden.
De WiFi Versterker krijgt in combinatie met KPN producten automatisch software updates, zodat u altijd gegarandeerd bent van de beste en nieuwste software.
Gaat via TR-069 denk ik (wv-upgrade.wxs.nl).
Eens kijken of de 001.007.73 binary te onderscheppen is, voor de degenen die handmatig willen updaten.
Bij mij stond de nieuwste firmware (001.007.73) er al op, nog voordat hij aan het internet hing.
En dat de optie firmware bijwerken in het menu voor andere providers is
Nee, die pagina ziet er voor iedereen zo uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinF
De pagina ziet er voor iedereen zo uit, maar deze is dus eigenlijk voor de mensen die niet automatisch de upgrade krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

In dit topic staat dat de KPN Wifi versterker automatisch via het KPN (en dus telfort) netwerk wordt bijgewerkt. En dat de optie firmware bijwerken in het menu voor andere providers is: http://forum.kpn.com/t5/O...rmware/td-p/309585/page/2
Dat de optie bijwerken voor andere providers is staat er zeer zeker niet.
De webcare specialist heeft het vermoeden dat het zo is maar weet het ook niet wat blijkt uit z'n woordkeuze.
Zoals ik het lees is die omschrijving in z'n algemeenheid van toepassing, zodat inderdaad als je hem gebruikt in combinatie met een andere provider, je waarschijnlijk de updates zelf moet downloaden en toepassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik heb hem besteld, komt waarschijnlijk/hopelijk morgen binnen. Ik zal het uittesten! Mocht ie niet updaten, kan ik hem namelijk ook makkelijk aan een KPN netwerk hangen op m'n werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reinier666
Hier staat .74 erop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michael007
Ik word dinsdag aangesloten op kpn en heb zelf deze Asus RT-AC87U router en heb al antwoord hier gekregen dat deze zou werken als ap. Maar nu is mijn vraag als ik 2 kpn wifi versterkers zou kopen 1 voor boven en 1 voor onder ben ik dan niet beter af als alleen mijn asus beneneden en de asus er tussen uit laten. En heb ik het goed gezien in het filmpje van kpn dat je deze wifi versterker tussen je tv decoder kunt zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhos
Ja dat werkt erg mooi. Zeker als je ze beiden bekabeld aan kan sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
Alleen even opletten dat ze een standaard vast ip adres hebben. Die moet je dus bij een van de twee handmatig even wijzigen om te voorkomen dat je met dubbele ip adressen zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Niet doen! Die RT-AC87U is superieur aan de KPN AP. Dus beneden RT-AC87U blijven gebruiken en boven de KPN AP.
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:27:
Alleen even opletten dat ze een standaard vast ip adres hebben. Die moet je dus bij een van de twee handmatig even wijzigen om te voorkomen dat je met dubbele ip adressen zit.
Dat is niet nodig, KPN AP verkrijgt via DHCP een eigen IP. Het is niet eens mogelijk een handmatig IP in te stellen. Alleen als de uplink niet verbonden is, gebruikt hij adres 192.168.2.149.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhos
Bij 2 in 1 netwerk pakt de 2e vanzelf een ander ip. Gaat helemaal goedkomen.

• ninjazx9r98
Dav1d schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Dat is niet nodig, KPN AP verkrijgt via DHCP een eigen IP. Het is niet eens mogelijk een handmatig IP in te stellen. Alleen als de uplink niet verbonden is, gebruikt hij adres 192.168.2.149.
raydekok schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:50:
Bij 2 in 1 netwerk pakt de 2e vanzelf een ander ip. Gaat helemaal goedkomen.
Zat er deels naast met m'n eerdere reactie, het ligt iets genuanceerd / "ingewikkelder".
Nieuw uit de doos heeft de versterker 192.168.2.149 als IP adres en ook bij het gebruiken van de uplink is dit het IP adres zolang de wizard nog niet gebruikt is.
Na doorlopen van de wizard krijgt de versterker pas een IP adres via DHCP en daar zit ook mijn denkfout (had beter eerst de handleiding kunnen checken en de DHCP leases in de EB), hij heeft hier gewoon weer hetzelfde IP adres gekregen wat hij al had voor het inschakelen van DHCP.
Bij een tweede versterker zul je tijdens/voor de configuratie de eerste versterker tijdelijk los moeten koppelen (staat ook in de handleiding) om geen dubbel IP adres te krijgen en dus te voorkomen dat je dat ding überhaupt kan configureren.

• michael007
Bedankt weer voor de tips

• rhos
Pakt de wifi versterker automatisch een eigen kanaal? Of zitten ze beide op hetzelfde kanaal.

• Dav1d
  • Niet online
Dav1d schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:34:
Eens kijken of de 001.007.73 binary te onderscheppen is, voor de degenen die handmatig willen updaten.
Gevonden :*)

De laatste firmware is te downloaden vanaf: https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_xx_sign.trx
Vervang xx door de laatste twee cijfers van de firmware-versie.
Dus voor de huidige versie 001.007.74 van 03-03-2015 geldt: https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_74_sign.trx

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:41:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar! Woon nu in een rijtjeshuis en de lijst van ssid's hier lijkt oneindig. Het plan is er om met de buren een ieder een eigen vast kanaal af te spreken.

Momenteel kosten ze €50 trouwens. Zit er aan te denken om er 1 of 2 te halen. Vanmorgen een exemplaar geleend van de KPN monteur om te testen of je er ook iTV achter kan hangen. Dat werkt gewoon.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• RobinF
jules schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:32:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar! Woon nu in een rijtjeshuis en de lijst van ssid's hier lijkt oneindig. Het plan is er om met de buren een ieder een eigen vast kanaal af te spreken.

Momenteel kosten ze €50 trouwens. Zit er aan te denken om er 1 of 2 te halen. Vanmorgen een exemplaar geleend van de KPN monteur om te testen of je er ook iTV achter kan hangen. Dat werkt gewoon.
Heb je KPN dan? Want dan zou ik voor een V10 gaan

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

raydekok schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:06:
Pakt de wifi versterker automatisch een eigen kanaal? Of zitten ze beide op hetzelfde kanaal.
Had de verkeerde quote te pakken. Deze bedoelde ik.
RobinF schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:23:
[...]

Heb je KPN dan? Want dan zou ik voor een V10 gaan
Heb nu een V8, was bij ons stabieler op glas dan de V9. Maar we zijn er inmiddels achter dat het aan het NT kastje ligt. Die is nu vervangen en het lijkt beter te gaan. Maar hoor goede verhalen over die V10. Denk dat ik die ook meteen mee neem en die V8 inruil.

Waar het mij meer om gaat is dat de router echt in de meterkast moet staan omdat daar het knooppunt is. Op zolder is een werkkamer waar 0 bereik is, maar waar wel een loze leiding naar toe loopt. En er staat een TV die ik aangesloten wil hebben. Deze versterker bied ook nog eens een paar extra poorten aan, zend op 2,4 en 5GHz uit, ik denk dat ik hier een goede deal te pakken heb.

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:35
Heb nu Ziggo met een router die of alleen 2.4 of alleen 5 GHz kan uitzenden, nu staat die dus op 2.4. Nu zit ik eraan te denken om deze WiFi versterker aan te schaffen om het bereik te vergroten en om zo ook een 5 GHz te hebben.

Als ik de wifi versterker via Wifi aansluit op mijn router kan die blijkbaar alleen 2.4 GHz versterken. Dit is wat ik lees in de handleiding:

Door één WiFi Versterker draadloos aan te sluiten, wordt er geen gebruik gemaakt van de
nieuwste technologie (5 GHz). Het bereik van het draadloze netwerk wordt wel vergroot, maar
met verlies van kwaliteit, snelheid en stabiliteit. Daarom adviseren wij om minimaal één
WiFi Versterker met een ethernetkabel aan te sluit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft het dan nog wel zin om de versterker aan te schaffen?

Enige alternatief is dat ik de versterker met een kabel in de meterkast aansluit.

• Dav1d
  • Niet online
De KPN AP zendt gelijktijdig uit op zowel 2.4GHz als 5GHz, ook als je hem als repeater gebruikt van je bestaande 2.4GHz signaal.
Een netwerkkabel trekken heeft de voorkeur, anders benut je het snelheidspotentieel van de 5GHz-band niet.

• Dav1d
  • Niet online
jules schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:32:
Het plan is er om met de buren een ieder een eigen vast kanaal af te spreken.
De DFS kanalen 52-140 werken alleen in 'auto' modus:

• rhos
Op een v8 werkt hij niet heel lekker met een v10 Is het natuurlijk een gave combi.

• ninjazx9r98
In combinatie met een V8 werkt het hier al maanden probleemloos, ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig wat er dan niet lekker zou werken?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zojuist de V10 geïnstalleerd en nog geeneens een van de versterkers. Ik heb er 2 gehaald, maar dat ding heeft zo veel meer power, wellicht ook vanwege het feit dat hij op 5GHz uitzend, dat ik opeens volle ontvangst heb. Nu nog even testen op oudere hardware met alleen WiFi G (Chromecast oa), anders gaat 1 van de 2 KPN WiFi versterkers alsnog retour.

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:06
Het is me niet duidelijk of ik twee versterkers bedraad kan aansluiten?
Vandaag eentje aangesloten, eigenlijk geen idee of ik kan testen of het beter werkt, signaal lijkt het zelfde te zijn en mobiel schakelt steeds terug naar 2,5GHz, dit kan je niet voor vast op 5GHz zetten?

Beveiligde modus staat standaard uitgezet, dat is verstandig om zo te laten?

• rhos
2 zijn prima aan te sluiten. Alleen doe het alsvolgt. Eerst de eerste aansluiten en instellen daarna die weer loshalen en stroom eraf en dan de 2e aansluiten en configureren. Daarna doe je de 1e ook weer aan en wacht je even. Ze hebben in eerste instantie beiden als ip 192.168.2.149 maar als je er 2 hebt wordt de 2e automatisch anders.

Is prima te doen.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je kunt helaas niet 5GHz only draaien. Alles logt eerst in via 2,4GHz en wordt als het goed is doorgeloodst naar de 5GHz band.

Wat vreemd is, is dat 192.168.2.149 volgens de handleiding de aangewezen host is om in te loggen. Maar bij beide versterkers was dat niet het geval. Beiden hebben een ander IP adres om in te loggen. Had ook gelezen dat ik eerst de ene en dan de andere moest aansluiten waarbij de eerste dan uitgeschakeld moest worden. Bij mij werkte het probleemloos met de eerste die ingeschakeld bleef.

Ik heb er nu dus 2 draaien. Overal in huis goed bereik en een sterker signaal dan wat de buren uitzenden. * jules is happy!

[Voor 11% gewijzigd door jules op 05-11-2015 22:20]

• Repro
Heb er inmiddels drie, waarvan eentje aangesloten.
Maar euh, de klachten blijven van wegvallend internet, terwijl de versterker op 3 meter afstand staat in de zelfde ruimte, en beide lampjes een blauwe kleur hebben.
Verder valt er toch niks in te stellen?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Repro schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:25:
Heb er inmiddels drie, waarvan eentje aangesloten.
Maar euh, de klachten blijven van wegvallend internet, terwijl de versterker op 3 meter afstand staat in de zelfde ruimte, en beide lampjes een blauwe kleur hebben.
Verder valt er toch niks in te stellen?
Ik heb er 2 waarvan er een wel doet alsof hij aan staat, maar verder helemaal geen signaal bedraad en draadloos doorgeeft. Hij kwam ook uit een reeds gebruikte doos bij de KPN winkel vandaan. Denk dat de vorige eigenaar er ook problemen mee had, gezien het feit dat hij een niet standaard wifi naam had. Het was zelfs een lastige klus om hem te resetten. De knop leek niet te werken.

De ander 0,0 problemen. Doet wat ie moet doen. Met andere woorden, de defecte gaat retour.

Met de wetenschap dat er 1 met de grootste regelmaat eruit ligt, valt mij op dat wifi apparaten contecten met vaak niet het sterkste wifi kanaal en ook niet op de 5GHz band. Zijn er instellingen die ik eventueel nog kan veranderen op dit te perfectioneren? Of is dit een bekend euvel?

• Xudonax
  • Laatst online: 14:58
Je kunt in de instellingen van de WiFi kaart op Windows (kaart opzoeken in Apparaatbeheer, tabje Advanced/Geavanceerd) de Roaming Aggressiveness of Roaming method oid aanpassen zodat deze aggresiever gaat roamen. Daarnaast zie ik dat ik op mijn Intel 7260 WiFi AC kaart ook de voorkeursband in kan stellen. Ik denk dat dit soort dingen lastig vanaf het accesspoint in te stellen zijn eerlijk gezegd.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
jules schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:19:
Je kunt helaas niet 5GHz only draaien.
Niet?
Heb wel interesse maar wil dan eigenlijk alleen de 5Ghz hebben aan staan.

Op het plaatje van de vorige pagina lijkt te zien te zijn dat je 2.4 en 5 wel beiden apart kunt in-/uitschakelen?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ASW1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:49:
[...]

Niet?
Heb wel interesse maar wil dan eigenlijk alleen de 5Ghz hebben aan staan.

Op het plaatje van de vorige pagina lijkt te zien te zijn dat je 2.4 en 5 wel beiden apart kunt in-/uitschakelen?

[afbeelding]
Je kunt helaas niet 5GHz only draaien. Alles logt eerst in via 2,4GHz en wordt als het goed is doorgeloodst naar de 5GHz band.
... want zo is het WiFi protocol blijkbaar.

• ASW1
En als je de 2.4 op "deactiveren" zet; wat doet dat dan?

• ASW1
Alles logt eerst in via 2,4GHz en wordt als het goed is doorgeloodst naar de 5GHz band.
Die begrijp ik ook niet trouwens; zoals hierboven te zien is op dit plaatje heb je voor 2.4 en 5 toch 2 aparte SSID's met elk hun eigen wachtwoord?

• Repro
Het voetje gaat er trouwens makkelijk af, onder de sticker zitten 2 schroefjes.
Stuk platter nu, waardoor mooi strak bij de tv

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook gekocht om te testen maar helaas haal ik niet meer dan 25mbit up en down over 5ghz. Het lijkt wel alsof ze de snelheid knijpen voor niet KPN klanten.

Zijn er andere niet KPN klanten die wel succes hebben met deze WiFi versterker?

Heb hem overigens bedraad aangesloten en met andere WiFi punten haal ik ruim 230mbit

Update:
-------------------
Nadat ik de box via de wizard pagina opnieuw heb ingesteld en daarna mn eigen settings heb veranderd haal ik zo'n 93Mbit. Ik ben tevreden :)

[Voor 20% gewijzigd door xtr3me op 23-11-2015 08:10. Reden: update toegevoegd]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
Alleen 5GHz werkt prima, ik heb dan wel d-link access points, maar de ipad3 die ik gebruik kent alleen de 5Ghz connectie, en doet het altijd prima. (Andere ssid op 2.4 GHz die ik gedelete heb op de ipad)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
xtr3me schreef op zondag 22 november 2015 @ 07:55:
Ik heb hem ook gekocht om te testen maar helaas haal ik niet meer dan 25mbit up en down over 5ghz. Het lijkt wel alsof ze de snelheid knijpen voor niet KPN klanten.

Zijn er andere niet KPN klanten die wel succes hebben met deze WiFi versterker?

Heb hem overigens bedraad aangesloten en met andere WiFi punten haal ik ruim 230mbit

Update:
-------------------
Nadat ik de box via de wizard pagina opnieuw heb ingesteld en daarna mn eigen settings heb veranderd haal ik zo'n 93Mbit. Ik ben tevreden :)
No problem hier. Bijna een jaar in gebruik met mijn Ziggo 120 verbinding. Full speed 120/12 wireless.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
ASW1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:53:
En als je de 2.4 op "deactiveren" zet; wat doet dat dan?
Dan staat 2,4 idd uit..Die setup draai ik hier nl ook.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• rhos
Kun je gewoon uitschakelen inderdaad. Als je hem verbind met een v8 dan moet je de v8 even in wpa only zetten anders lukt het niet echt lekker.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik merkte dat mijn telefoon regelmatig op 2,4Ghz bleef hangen. Om die reden besloten om het 5Ghz netwerk zijn eigen naam te geven zodat ik alleen daarop kan inloggen. Werkt perfect.

Momenteel heb ik echter andere problemen erbij gekregen: iTV kastje heb ik aan de WiFi versterker hangen, deze setup heeft lange tijd probleemloos gewerkt, maar helaas krijg ik sinds gisteravond regelmatig de melding in beeld dat ik even naar een andere zender moet zappen. Dit is ongeveer eens per 5 minuten. Zo kun je dus niet meer fatsoenlijk tv kijken. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Na een factory reset geeft hij dezelfde problemen. 2e Wifi versterker die in korte tijd al defect is?

[Voor 8% gewijzigd door jules op 10-12-2015 09:04]

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Dav1d schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:52:
<...>
- DFS! DFS! DFS! Goedkoopste 11ac AP die dat out-of-the-box doet. DFS kanalen 52-140. Wacht een minuut zoals hoort.
<...>
Deel je ervaringen of vragen in dit topic.
Zojuist kwam die van mij binnen (Boot version a1.3.5, FW 001.007.74) als goedkoop alternatief voor de Ignitenet Sunspot 1200 die ik eigenlijk op het oog had maar nu nog te duur vond.

1. In WiFi Analyzer op mijn tablet zie ik 36-48 en 149-161
Die laatste reeks was toch niet in gebruik in de EU :?

2. Enig idee waarmee ik kan zien dat kanaal 52-140 er inderdaad zijn?

Edit: ik zie op de advanced statuspagina uiteraard gewoon dat mijn tablet op '100-112 (80MHz)' zit, ik bedoel eigenlijk: welke (Android) tool toont wel alle door het access point aangeboden kanalen?

[Voor 13% gewijzigd door ultrapreventive op 15-12-2015 13:37]

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik zie hier V8, V9 en V10 langskomen. Zijn dit verschillende hardware versies? Ik heb Telfort glasvezel thuis, heb ik dan een speciale versie nodig of gewoon de laatste nemen?

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
GreX schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:01:
Ik zie hier V8, V9 en V10 langskomen. Zijn dit verschillende hardware versies? Ik heb Telfort glasvezel thuis, heb ik dan een speciale versie nodig of gewoon de laatste nemen?
Denk dat dat verkorte aanduidingen zijn van opeenvolgende versies van de kpn Experia Box.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 23:13
Eergisteravond ook deze wifi versterker besteld, vandaag ontvangen. Had in de kamer naast onze slaapkamer een Synology NAS staan met een TP-link usb-wifi stick om als hotspot te dienen voor de de bovenverdieping. Het signaal van mijn D-link DIR 850 die beneden staat was daar al erg matig, een kamer verder was er bijna niks meer van over. De oplossing met NAS+wifi dongle bracht eigenlijk nauwelijks verbetering: signaal kwam maar net boven dat van de benedenverdieping uit. Bij het draaien van speedtest was de uploadsnelheid een stuk hoger dan de downloadsnelheid. Dit gaf mij het sterke vermoeden dat die USB stickjes te weinig zendvermogen kunnen leveren (ontvangen kost vrijwel geen energie), ook een powered USB hub bracht geen soelaas.
Was eigenlijk al een tijdje op zoek naar een goede range extender/access point met iig een gigabit aansluiting en liefst ook 5GHz ondersteuning en stond eigenlijk op het punt om een pricewatch: TP-Link RE210 aan te schaffen, tot ik dus deze wifi versterker tegenkwam (gelukkig net op tijd) :) Vooral ook handig is dat het gelijk een gigabit switch is zodat ik m'n NAS en later evt nog wat meer dingen aan kan sluiten :D

TL;DR: geweldige versterker, nu ook op de bovenverdieping uitstekend bereik op zowel de 2.4 als 5GHz band (kanaal 100+!): trek m'n 60/60Mbit verbinding makkelijk dicht.

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:35
Thedr schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:15:
Eergisteravond ook deze wifi versterker besteld, vandaag ontvangen. Had in de kamer naast onze slaapkamer een Synology NAS staan met een TP-link usb-wifi stick om als hotspot te dienen voor de de bovenverdieping. Het signaal van mijn D-link DIR 850 die beneden staat was daar al erg matig, een kamer verder was er bijna niks meer van over. De oplossing met NAS+wifi dongle bracht eigenlijk nauwelijks verbetering: signaal kwam maar net boven dat van de benedenverdieping uit. Bij het draaien van speedtest was de uploadsnelheid een stuk hoger dan de downloadsnelheid. Dit gaf mij het sterke vermoeden dat die USB stickjes te weinig zendvermogen kunnen leveren (ontvangen kost vrijwel geen energie), ook een powered USB hub bracht geen soelaas.
Was eigenlijk al een tijdje op zoek naar een goede range extender/access point met iig een gigabit aansluiting en liefst ook 5GHz ondersteuning en stond eigenlijk op het punt om een pricewatch: TP-Link RE210 aan te schaffen, tot ik dus deze wifi versterker tegenkwam (gelukkig net op tijd) :) Vooral ook handig is dat het gelijk een gigabit switch is zodat ik m'n NAS en later evt nog wat meer dingen aan kan sluiten :D

TL;DR: geweldige versterker, nu ook op de bovenverdieping uitstekend bereik op zowel de 2.4 als 5GHz band (kanaal 100+!): trek m'n 60/60Mbit verbinding makkelijk dicht.
Ik heb hem vandaag ook ontvangen en kan niet anders zeggen dan: Wat een top apparaat!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 22:42
De ''beveiligde modus'' is die ook in te stellen op enterprise?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
Volgens mij niet. Dat en VLAN support zouden 'm helemaal afmaken. Maar zonder bevallen ze mij ook erg goed; ik had er een tijdje geleden al 1 besteld en heb er gisteren nog een bij besteld. Ze zijn stabiel, snel en fungeren zowel op zolder als in de garage meteen als switch. Voor 50 euro echt een belachelijk mooie deal in mijn situatie.

[Voor 51% gewijzigd door garp op 27-12-2015 11:34]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee