Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Superkanjo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:39
Hoe moet je deze versterker aansluiten in combinatie met Ziggo? Modem -> Versterker -> Bestaande router of Modem -> bestaande router -> Versterker? (alles bedraad)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Die laatste optie.

Heeft iemand het stroomverbruik van dit accespoint al eens gemeten trouwens? Ben wel benieuwd wat hij aan stroom trekt.

[Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2015 10:01]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• garp
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 13:28
Hij verbruikt bij mij een vrij constante 9 Watt. Een E4200 die een tijdje als AP gefunctioneerd heeft verbruikte ongeveer 7 Watt, dus hij is in ieder geval niet zuiniger dan een relatief oude router. Kost je ongeveer 17 euro per jaar volgens mij.

Waar ik achter kwam is dat al je 'm bedraad aansluit, je wel de gele aansluiting moet gebruiken. Dan houdt 'ie ook direct op met de pogingen om als een extender te fungeren en is 'ie gewoon access point.

Heb er inmiddels 2 en ga binnenkort, als ze beide stabiel blijven, voor nummer 3 voor bovenste verdieping. Mik ik er een 5 poorts switch uit, dat kan dit dingetje ook mooi vervangen.

Update: inmiddels de derde aangeschaft bij een KPN winkel voor het bedrag van 37,50 (demo model, hij had niet anders meer). Dat voelt bijna als misbruik maken van KPN ;)

[Voor 12% gewijzigd door garp op 05-01-2016 23:44. Reden: Typo]

• garp
Superkanjo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:56:
Hoe moet je deze versterker aansluiten in combinatie met Ziggo? Modem -> Versterker -> Bestaande router of Modem -> bestaande router -> Versterker? (alles bedraad)
Modem -> bestaande router -> Versterker. Wel de gele poort op de versterker gebruiken.

Maak even een DHCP reservering aan voor het MAC adres op de sticker onder het apparaat, voordat je het apparaat aanzet. Scheelt je zoeken naar het ip van het ding :-)

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:08
Hoe zit het eigenlijk met de antennes? Je ziet vaak externe antennes op routers en deze heeft interne antennes. Geven die externe niet een beter bereik?

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-03 20:41
Dat zal in dit geval waarschijnlijk weinig tot niks uitmaken. Die antennes hebben bijzonder weinig last van die millimeter kunstof die er nog extra omheen zit. Belangrijker is het type antenne, orientatie en aansturing ervan.

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• GJA
Tnx.
Ze zijn weer 80 euro trouwens.

• Dav1d
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
GJA schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:35:
Ze zijn weer 80 euro trouwens.
Bij Telfort zijn ze nog steeds 50 euro. Wel snel zijn!
https://webshop.telfort.n...6f-4bab-b54c-4292413b09dd

[Voor 8% gewijzigd door Dav1d op 05-01-2016 18:08]

• Repro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-02 16:38
Ben er nog steeds mee aan het stoeien.

Beneden valt de verbinding vaak weg waardoor de mobiel gebruik gaat maken van eigen databundel, zeer ongewenst ;)
Dat kan toch te maken hebben met het modem met ingebouwde router (Ziggo) als dat hapert zal het niet anders zijn dat de versterker ook wegvalt?

Boven is ook bedraad aangesloten, lampje geeft aan dat de LAN verbinding goed is, anders ging ik eraan twijfelen, want als je overgaat op draadloos wordt het niet slechter, helaas ook niet beter..
lage doorvoersnelheid, filmpje bekijken op facebook is vaak niet haalbaar.
Slaapkamer 3 meter verderop, krijgt bijna geen signaal binnen.
Bijzonder..

• GJA
Tnx!
Snel nog eentje besteld. ;)

• Tweaker010
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01-03 15:14
Ik heb zojuist ook 2 besteld, dank voor het melden.
Ik wil mijn ac68U wegdoen en daarvoor in de plaats dus de twee KPN AP's. Op de eerste verdieping staat nu de ASUS maar oo zolder heb ik soms signaalverlies op met name mobiele apparaten.
Plan is als volgt:
1 AP op de plaats van de ASUS bekabeld aansluiten op modem.
En de andere AP wil ik (zonder kabel) boven op zolder neerzetten.
Ervaar ik met deze methode enorme snelheidsverliezen of iets dergelijks?

En als ik deze methode aan wil houden moet de modemrouter van KPN dan nog steeds -zoals nu met de ASUS- in bridge modus blijven?

• SpySeiko
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 23:47
Kan er op die KPN AP nu wel een statische ip ingesteld worden of moet je het met dhcp doen ?

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 08:37
Tweaker010 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:35:
Ik wil mijn ac68U wegdoen en daarvoor in de plaats dus de twee KPN AP's. Op de eerste verdieping staat nu de ASUS maar oo zolder heb ik soms signaalverlies op met name mobiele apparaten.
Plan is als volgt:
1 AP op de plaats van de ASUS bekabeld aansluiten op modem.
En de andere AP wil ik (zonder kabel) boven op zolder neerzetten.
Ervaar ik met deze methode enorme snelheidsverliezen of iets dergelijks?
Als de draadloze verbinding tussen mobiele apparaten op zolder en de Asus op de 1e verbinding nu niet lekker werkt, waarom zou de draadloze verbinding tussen een AP op zolder en de 1e verdieping dan wel lekker werken?
Blijkbaar zit er te veel demping in de zoldervloer, dus daar moet je met een kabel doorheen. Liefst UTP (even klussen, maar dan jarenlang plezier) als alternatief Moca (tamelijk prijzig en alleen zinvol als er nu al coax naar zolder ligt, maar wel 400 Mbit zonder problemen) en als laatste alternatief powerline (als je geluk hebt werkt het goed, maar geen enkele garantie dat het goed blijft werken).
En als ik deze methode aan wil houden moet de modemrouter van KPN dan nog steeds -zoals nu met de ASUS- in bridge modus blijven?
Je hebt nog steeds een router nodig. Als je de Asus niet meer gebruikt, heb je de router van KPN nodig. Je kunt de Asus nog wel gebruiken als router (en AP) op de begane grond als je die van KPN in bridge wil houden.

• Tweaker010
Ik plaats de KPN AP op een plek op zolder waar nog wel goed signaal te vinden is, en ik heb het gevoel dat zo'n AP net wat beter ''terugroept'' naar de KPN AP die bedraad staan op de 1e, dan een mobiel telefoontje.
Moca niet mogelijk want geen coax. Powerline al eerder geprobeerd maar erg vaak last van wifi drops.

• garp
SpySeiko schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:53:
Kan er op die KPN AP nu wel een statische ip ingesteld worden of moet je het met dhcp doen ?
Je zult het met een dhcp reservering moeten doen. Ik heb nog geen mogelijkheid kunnen ontdekken om het op het apparaat zelf in te stellen.

• SpySeiko
Jammer.
De koop gaat voor mij dan niet door, omdat ik een cisco asa gebruik die geen dhcp kan reserveren.

• GJA
Joh, je vindt het ip adres toch heel snel door even in te loggen in je router en je ip tabel te bekijken?
Zo vaak hoef je nu ook weer niet in te loggen in je AP.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Kun je beter voor die Cisco ASA wat anders kopen :X Beetje normale router kan toch wel een Static DHCP lease uitgeven :?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-03 22:03
Thnx! _/-\o_ Wilde een tweede voor zolder halen en zag dat de prijs weer verhoogd was. Scheelt toch weer 30 euro. Meteen besteld.

• SpySeiko
ThinkPad schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:27:
Kun je beter voor die Cisco ASA wat anders kopen :X Beetje normale router kan toch wel een Static DHCP lease uitgeven :?
Dat zou je verwachten ja .. :P , cisco ziet 'm niet echt als een router maar als firewall, waardoor er minimale dhcp functionailteit in zit.

• weerstand
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-03 21:17
Zat ook al weken te overwegen deze te kopen, die prijsverhoging was net de trigger die nodig had.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:20

AvK

Ready Set Go

Hoppa!
Weer verkrijgbaar voor slechts Eur 50,-

https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Heb dit fraaie apparaat nu een aantal dagen in gebruik. Hier kan je een kort verslagje vinden van mijn bevindingen:
AvK in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

[Voor 31% gewijzigd door AvK op 13-01-2016 10:37]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09:44
Kan de firmware inmiddels ook een gastnetwerk geven of zit dat er nog steeds niet in?

• Tweaker010
AvK schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:31:
Hoppa!
Weer verkrijgbaar voor slechts Eur 50,-

https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Heb dit fraaie apparaat nu een aantal dagen in gebruik. Hier kan je een kort verslagje vinden van mijn bevindingen:
AvK in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"
Erg positief zo te lezen. Hoe heb je de APs ingesteld? Onder dezelfde SSID als de V10? En heb je dat voor beiden Wifi Versterkers gedaan?
ASW1 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:08:
Kan de firmware inmiddels ook een gastnetwerk geven of zit dat er nog steeds niet in?
Helaas nog niet mogelijk om een gaatnetwerk aan te maken.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tweaker010 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Erg positief zo te lezen. Hoe heb je de APs ingesteld? Onder dezelfde SSID als de V10? En heb je dat voor beiden Wifi Versterkers gedaan?
Ja alles onder dezelfde SSID, zowel op de 2,4Ghz als de 5Ghz band. Dat is ook wel zo handig omdat ik apparatuur heb (samen met de kinderen) die of alleen op 2,4Ghz draaien of op beide banden. Mijn telefoon en tablet ondersteunen beide banden en die kiezen automatisch de 5Ghz band. Als ik van beneden naar de zolder loop schakelen mijn telefoon en tablet automatisch over op het sterkste signaal ondanks dat de SSID hetzelfde is. Ideaal toch?

De netwerk apparatuur staat bij mij op 'default'. Zowel de V10 als de net aangelegde AP.
Heb hier 3 Windows laptops, 2 Macbook Airs, 4 Android tabets, 4 Android telefoons, 2 vaste PC's bekabeld, 4 bekabelde decoders voor de TV's waaronder 1 smart TV waarbij het smart gedeelte op wifi zit, 1 Mediaspeler cq NAS ook bekabeld, 1 Playstation uiteraard bekabeld, een wifi printer,4 Dect telefoons en een surroundset met wifi. Alleen de Mediaspeler heeft een vast IP, de rest draait op DHCP.
Als er visite komt draaien hun smartfoons net zo makkelijk mee binnen mijn netwerk.
Alle kinderen incluis ikzelf kijken YouTube, Skypen tegelijkertijd, downloaden, bellen, Netflixen, internetten, mailen, kijken TV, gamen (soms hebben we tijd voor een goed gesprek...... ;) ) zonder haperingen, verstoord TV beeld of andere narigheid. Heb wel zoals gezegd 100/100 glas. En dat blijkt ruim voldoende.
Een heel enkele keer moet ik een (weinig gebruikte) laptop even herstarten vanuit de slaapstand omdat er een IP conflict is. Daar kan ik mee leven.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Tweaker010
Goed spul dus zo te horen. Ik heb ook al paar dagen twee APs draaien, een daarvan is kabel op de modem aangesloten. Echter heb ik verschillende SSID toegekend aan de APs omdat ik bang was dat telefoontjes en ander apparatuur niet echt goed van de ene AP over kan schakelen naar de andere. Misschien zal ik eens overwegen om ook een SSID te geven aan al het netwerkspul.
Dank voor je info
Edit: hoe weet je of je apparatuur met de 5GHz band connectie maakt?

[Voor 6% gewijzigd door Tweaker010 op 13-01-2016 23:55]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tweaker010 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:55:
[...]
Edit: hoe weet je of je apparatuur met de 5GHz band connectie maakt?
Wifi Analyzer!

• Tweaker010
Ik ben vergeten dat er zoveel android aanwezig is bij je daar kan je het inderdaad makkelijk mee checken. Ik kan op mijn ipone nooit kijken met welke frequentie hij verbonden is

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor iOS zijn ook wifi apps te vinden in de app store.
Weet niet hoe compleet deze is maar je kunt het even proberen.

http://appcrawlr.com/ios/network-analyzer-lite-wifi-scan

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06:50
AvK schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:43:
Voor iOS zijn ook wifi apps te vinden in de app store.
Weet niet hoe compleet deze is maar je kunt het even proberen.

http://appcrawlr.com/ios/network-analyzer-lite-wifi-scan
Maar het lijkt er op dat deze geen kanalen scant

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:02

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Kan je deze nu ook als bridge instellen? Heb bij mijn desktop nu een Linksys USB stick en zat eraan te denken om via deze versterker mijn PC bedraad aan te sluiten. Dan werkt de wifi-versterker als antenne. Anders gaat ie sowieso mijn oude TP-Link 1043 router vervangen. Die moet ik veel te vaak rebooten omdat het signaal weer eens pleite is.

Even brak schematisch
Ziggo Modem >>> lucht met hindernissen <<< Wifi versterker >>> UTP >>> desktop.

[Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 14-01-2016 15:29]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tweaker010
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:28:
Kan je deze nu ook als bridge instellen? Heb bij mijn desktop nu een Linksys USB stick en zat eraan te denken om via deze versterker mijn PC bedraad aan te sluiten. Dan werkt de wifi-versterker als antenne. Anders gaat ie sowieso mijn oude TP-Link 1043 router vervangen. Die moet ik veel te vaak rebooten omdat het signaal weer eens pleite is.

Even brak schematisch
Ziggo Modem >>> lucht met hindernissen <<< Wifi versterker >>> UTP >>> desktop.
Om de WIFI Versterker draadloos te laten functioneren, dient deze eerst connectie te maken met een bedrade WIFI Versterker van KPN. Dit is hoe ik het begrepen heb en zo heb ik het ook als configuratie.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:02

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik kan hem toch benaderen via de PC en daar e.e.a. instellen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tweaker010
Señor Sjon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:46:
Ik kan hem toch benaderen via de PC en daar e.e.a. instellen?
Je kunt niet 1 losse kpn ap gebruiken en die draadloos kunnen functioneren. Als je de kpn ap draadloos wil hebben dient deze met een met kabel verbonden kpn versterker verbonden te zijn.
correct me if I'm wrong ppl

• RobinF
Tweaker010 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:36:
[...]

Om de WIFI Versterker draadloos te laten functioneren, dient deze eerst connectie te maken met een bedrade WIFI Versterker van KPN. Dit is hoe ik het begrepen heb en zo heb ik het ook als configuratie.
Nee nee, zo werkt het niet. Dit wordt alleen aanbevolen omdat alle Experiaboxen onder de V10 geen 5Ghz WiFi hebben, en het voor een repeater wel belangrijk is om een snelle onderlinge verbinding te hebben. Al helemaal omdat je ook TV op de WiFi Versterker aan kan sluiten.

Verder is het natuurlijk altijd het best om de Versterker bedraad aan te sluiten want repeaters zijn ronduit bagger

• garp
Nogmaals, voor de duidelijkheid. Sluit je hem bedraad aan, dan de gele aansluiting op het apparaat gebruiken.

Gebruik je hem als repeater, dan functioneren de lan poorten als bridge en kun je daar weer bedraad apparaten op aansluiten. Dan laat je de gele poort leeg.

• Kleineheino
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-03 19:23
Beste AvK,

Ik vraag me af hoe bij jou alle apparatuur automatisch kan overschakelen naar het sterkste signaal. Technisch gezien doen deze apparaten dat niet vanzelf en roaming is niet aanwezig op de experiabox en wifi versterker. Ondanks dat je dezelfde SSID ingesteld hebt zal je normaal gesproken altijd even opnieuw een wifi verbinding op moeten zetten om op het apparaat met het sterkste wifi signaal aangesloten te zijn. Pas als je echt buiten bereik van het signaal van de experiabox komt zal je device op een ander apparaat inloggen.

De V10 levert een behoorlijk sterk 5Ghz signaal en staat standaard op kanaal 100. Is het niet zo dat jouw apparatuur niet automatisch aan het schakelen is maar gewoon vanuit de V10 een sterk genoeg signaal krijgt?

Overigens zie je ook met wifi analyser niet op welke zender je aangesloten bent. Dit komt Omdat je dezelfde SSID gebruikt.
AvK schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:48:
[...]

Ja alles onder dezelfde SSID, zowel op de 2,4Ghz als de 5Ghz band. Dat is ook wel zo handig omdat ik apparatuur heb (samen met de kinderen) die of alleen op 2,4Ghz draaien of op beide banden. Mijn telefoon en tablet ondersteunen beide banden en die kiezen automatisch de 5Ghz band. Als ik van beneden naar de zolder loop schakelen mijn telefoon en tablet automatisch over op het sterkste signaal ondanks dat de SSID hetzelfde is. Ideaal toch?

De netwerk apparatuur staat bij mij op 'default'. Zowel de V10 als de net aangelegde AP.
Heb hier 3 Windows laptops, 2 Macbook Airs, 4 Android tabets, 4 Android telefoons, 2 vaste PC's bekabeld, 4 bekabelde decoders voor de TV's waaronder 1 smart TV waarbij het smart gedeelte op wifi zit, 1 Mediaspeler cq NAS ook bekabeld, 1 Playstation uiteraard bekabeld, een wifi printer,4 Dect telefoons en een surroundset met wifi. Alleen de Mediaspeler heeft een vast IP, de rest draait op DHCP.
Als er visite komt draaien hun smartfoons net zo makkelijk mee binnen mijn netwerk.
Alle kinderen incluis ikzelf kijken YouTube, Skypen tegelijkertijd, downloaden, bellen, Netflixen, internetten, mailen, kijken TV, gamen (soms hebben we tijd voor een goed gesprek...... ;) ) zonder haperingen, verstoord TV beeld of andere narigheid. Heb wel zoals gezegd 100/100 glas. En dat blijkt ruim voldoende.
Een heel enkele keer moet ik een (weinig gebruikte) laptop even herstarten vanuit de slaapstand omdat er een IP conflict is. Daar kan ik mee leven.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik vraag me af hoe bij jou alle apparatuur automatisch kan overschakelen naar het sterkste signaal. Technisch gezien doen deze apparaten dat niet vanzelf en roaming is niet aanwezig op de experiabox en wifi versterker. Ondanks dat je dezelfde SSID ingesteld hebt zal je normaal gesproken altijd even opnieuw een wifi verbinding op moeten zetten om op het apparaat met het sterkste wifi signaal aangesloten te zijn. Pas als je echt buiten bereik van het signaal van de experiabox komt zal je device op een ander apparaat inloggen.

Mijn S5 foon en TabS tablet schakelen over op het sterkste signaal zodra ik naar boven loop. Ik kan dat zien simpelweg doordat de sterkte meter op deze apparaten van 5 naar 2 en dan weer naar 5 streepjes gaat. Moeilijker is het niet. Ook Wifi analyser laat dat zien

De V10 levert een behoorlijk sterk 5Ghz signaal en staat standaard op kanaal 100. Is het niet zo dat jouw apparatuur niet automatisch aan het schakelen is maar gewoon vanuit de V10 een sterk genoeg signaal krijgt?

Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt maar zoals ik al zei komt 5Ghz signaal niet makkelijk door een betonnen muur, laat staan een gewapend betonnen plafond. Het 5Ghz signaal vanuit de meterkast stort in zodra ik met mijn telefoon op de overloop sta. Vanaf daar pakt ie het AP. Deze staat op mijn slaapkamer.

Overigens zie je ook met wifi analyser niet op welke zender je aangesloten bent. Dit komt Omdat je dezelfde SSID gebruikt.

Daar heb je zoals eerder gezegd geen gelijk in. Je kan met Wifi analyser perfect zien op welk apparaat je op dat moment zit en ook op welk kanaal. De SSID heeft daar niks mee te maken.

• Kleineheino
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-03 19:23
[b]AvK schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:50:[/b

Daar heb je zoals eerder gezegd geen gelijk in. Je kan met Wifi analyser perfect zien op welk apparaat je op dat moment zit en ook op welk kanaal. De SSID heeft daar niks mee te maken.
Helaas schakelen mijn apparaten niet automatisch over. Ik sta bijvoorbeeld met mijn iPad naast de wifi versterker maar ben nog steeds verbonden met de experiabox die beneden in de meterkast staat. Als ik met speedtest een meting doe is de snelheid laag. Als ik vervolgens de wifi van de iPad even uit en aanzet en weer verbinding heb krijg een met een test de gewenste snelheid. Dit is voor mij het teken dat ik dan verbonden ben met de versterker ipv de experiabox.

Er zijn natuurlijk verschillende wifi analyzer apps. Ik kan in die van mij (Android telefoon Samsung) niet vinden met welk apparaat ik verbonden ben. Kan je mij dat uitleggen?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Apple ondersteunt 5Ghz al heel lang. Al een jaar of 4. Daar adverteren ze ook mee. Ze zeggen er niet bij dat die ondersteuning zeer beperkt is. Samsung ondersteunt 5Ghz nog niet zo lang maar wel volledig. Toevallig gisteren bij mijn dochter een poging gedaan om haar Macbook Air ook voor de 5Ghz band in te stellen. (Ja ook hier hebben we Apple...). Het bleek dat ik niet in staat was om via de standaard opties die instelling op een normale manier te kunnen maken. De menu's zijn zeer onduidelijk. Omslachtig en ondoorzichtig. En als ik een instelling gevonden had liet het apparaat het niet toe. Ik ben een Tweaker maar heb het na 20 minuten opgegeven. Rot op met je........ Dat zal het verschil zijn.

Wat betreft Wifi analyzer moet je even schakelen tussen de verschillende opties en weergave's en goed letten op het groene vinkje. Als je die ziet zit je op het verbonden apparaat / kanaal. Door langs de verschillende weergave's te lopen kan je alle info die je wilt hebben vergaren. Binnen de Accesspoint lijst kan je de onderlinge MAC adressen zien en die terug vinden binnen de andere opties. Dan weet je zeker op welk apparaat je zit en kan je ook checken op welk kanaal je zit. Let ook even op dat je in de weergave van de kanaal grafiek (die parabolen met de zend kanalen en de sterkte van jezelf en de buren) gewoon op het 2,4Ghz symbooltje moet tappen om de 5Ghz band te zien.
Perfect tooltje.

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op mijn LG G3 kan ik zien op welke band ik verbonden ben:
Wifi analyser

In Wifi Analyser kun je via Mac adres de verschillende AP's herkennen. Bovenin geeft hij aan met welke je verbonden bent.
Wifi analyser

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• InjecTioN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02-03 09:41

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Heb een setje van deze AP's gehaald. Nu blijkt bij het aansluiten van de eerste AP de firmware automatisch te zijn geinstalleerd. Ik wilde dit graag zelf doen op de 2e, dus heb ik op de KPN-site de firmware zelf gedownload. Updaten ging goed etc, maar het lijkt erop dat ik een andere update van KPN binnen heb gekregen dan dat er nu op de andere AP staat.

Die van de automatisch geupdate AP heeft (volgens mij) via Telfort ge-update (met een Telfort FW), daar deze ook van Telfort af kwamen. De andere AP heb ik zelf voorzien van de firmware. De datum van de firmware is nu dus anders vergeleken met de automatisch geupdate AP.

Grote verschillen tussen de firmwares is dat ik bij de automatisch ge-update wel het IP van de AP kan veranderen. Bij de KPN-firmware echter niet, terwijl ik dat wel wil kunnen!

Iemand ideeen?

http://specs.tweak.to/13581

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-02 21:42

Gaitman

The Real One

InjecTioN schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:48:
Heb een setje van deze AP's gehaald. Nu blijkt bij het aansluiten van de eerste AP de firmware automatisch te zijn geinstalleerd. Ik wilde dit graag zelf doen op de 2e, dus heb ik op de KPN-site de firmware zelf gedownload. Updaten ging goed etc, maar het lijkt erop dat ik een andere update van KPN binnen heb gekregen dan dat er nu op de andere AP staat.

Die van de automatisch geupdate AP heeft (volgens mij) via Telfort ge-update (met een Telfort FW), daar deze ook van Telfort af kwamen. De andere AP heb ik zelf voorzien van de firmware. De datum van de firmware is nu dus anders vergeleken met de automatisch geupdate AP.

Grote verschillen tussen de firmwares is dat ik bij de automatisch ge-update wel het IP van de AP kan veranderen. Bij de KPN-firmware echter niet, terwijl ik dat wel wil kunnen!

Iemand ideeen?
Dit al geprobeerd?
Dav1d schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:58:
[...]

Iemand die dat kan verifiëren? Vanaf een Telfort aansluiting update hij in ieder geval ook vanzelf.

Iemand die eens kan testen vanaf Ziggo bijvoorbeeld? Zet er handmatig een oude versie op (001.007.70). Vervolgens controleren of hij na een reboot automatisch de huidige firmware 001.007.73 installeert.
Inmiddels 001.007.74

En kijk eens via de webinterface welke versies het zijn.

En als dat niet werkt handmatig downloaden via:
Dav1d schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:19:
[...]

Gevonden :*)

De laatste firmware is te downloaden vanaf: https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_xx_sign.trx
Vervang xx door de laatste twee cijfers van de firmware-versie.
Dus voor de huidige versie 001.007.74 van 03-03-2015 geldt: https://wv-upgrade.wxs.nl/linux_74_sign.trx
Geef even aan wat er gewerkt heeft. Dan weten we het allemaal :)

[Voor 16% gewijzigd door Gaitman op 14-02-2016 03:34]

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Yes. De firmware van de AP's die bij KPN aangekocht zijn verschillen van de AP's die bij Telfort gekocht zijn. De *.74 firmware van KPN komt uit april maart en de *.74 firmware van Telfort komt uit augustus. Zit nogal een kritiek verschil tussen. Bij de telfort-firmware kan je zelf het IP van de host instellen. Dit kan bij de KPN-firmware dus niet.
[...]
Inmiddels 001.007.74

En kijk eens via de webinterface welke versies het zijn.

En als dat niet werkt handmatig downloaden via:
Gekeken, maar ben eerlijk gezegd "bang" dat ik dan weer bij hetzelfde probleem uit kom. De firmware hebben beide hetzelfde versienummer, maar het lijkt er sterk op dat de firmware op de automatisch ge-update AP niet hetzelfde is als de handmatig ge-update AP.
[...]

Geef even aan wat er gewerkt heeft. Dan weten we het allemaal :)
Ik zal de oudere firmware even proberen. wellicht dat het een oplossing is.

[Voor 0% gewijzigd door InjecTioN op 14-02-2016 19:18. Reden: Verkeerde maand voor "slechte firmware"]

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Update: Oude firmware geprobeerd terug te zetten via de web-interface, maar helaas. Het lijkt erop dat de firmware niet gepakt wordt, of deze wordt te snel ge-update.

Denk dat ik Telfort maar eens ga benaderen voor de nieuwe firmware.

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-02 21:42

Gaitman

The Real One

InjecTioN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:33:
Update: Oude firmware geprobeerd terug te zetten via de web-interface, maar helaas. Het lijkt erop dat de firmware niet gepakt wordt, of deze wordt te snel ge-update.

Denk dat ik Telfort maar eens ga benaderen voor de nieuwe firmware.
Maar welke versies heb je nu op welke router staan?
Ik weet zo niet of er specifiek Telfort firmware is.

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Gaitman schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:14:
[...]

Maar welke versies heb je nu op welke router staan?
Ik weet zo niet of er specifiek Telfort firmware is.
Ze hebben beide dezelfde versie erop staan (versienummer verschilt niet): 001.007.74

Het enige wat verschilt is de maand waarin deze uitgebracht zijn. De AP die ik de auto-update heb laten doen heeft een firmware uit Augustus (waarschijnlijk een Telfort-variant van de KPN-firmware), en de ander, die ik zelf (handmatig) heb ge-flasht, is een firmware uit maart.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
jammer dat je niks nuttigs met de usb poorten kan :(

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

SMSfreakie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:03:
Jawel! "Externe devices opladen" :+ |:(

• SMSfreakie
  • Niet online
InjecTioN schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:18:
[...]

Jawel! "Externe devices opladen" :+ |:(
nee das lekker nuttig als die boven op de kast staat 8)

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• garp
SMSfreakie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:03:
  • In de garage heb ik de Chromecast Audio er aan gehangen.
  • Op de studeerkamer hangen er laadsnoertjes voor GSM's aan.
  • In de meterkast hangen de niet-kritieke raspberry pi's er aan. Het AP hangt daar overigens wel aan de UPS om de boel daar toch zo stabiel mogelijk te laten zijn
Hoe bedoel je niet nuttig?

[Voor 4% gewijzigd door garp op 16-02-2016 14:04]

• garp
Is de firmware van Telfort niet ergens te downloaden? Ik ben wel geinteresseerd om de AP's een fixed IP te geven. Nu doe ik dat via DHCP, maar fixed is toch nog net even handiger voor dit soort devices.
InjecTioN schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:33:
[...]

Ze hebben beide dezelfde versie erop staan (versienummer verschilt niet): 001.007.74

Het enige wat verschilt is de maand waarin deze uitgebracht zijn. De AP die ik de auto-update heb laten doen heeft een firmware uit Augustus (waarschijnlijk een Telfort-variant van de KPN-firmware), en de ander, die ik zelf (handmatig) heb ge-flasht, is een firmware uit maart.

• SMSfreakie
  • Niet online
garp schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:02:
[...]
  • In de garage heb ik de Chromecast Audio er aan gehangen.
  • Op de studeerkamer hangen er laadsnoertjes voor GSM's aan.
  • In de meterkast hangen de niet-kritieke raspberry pi's er aan. Het AP hangt daar overigens wel aan de UPS om de boel daar toch zo stabiel mogelijk te laten zijn
Hoe bedoel je niet nuttig?
zou nuttiger zijn als je er een printer of usb disk aan kon hangen die dan meteen benaderbaar was :P

maar dat zal wel een licentie kwestie zijn ofzo denk ik.. poort is er immers al. en zal waarschijnlijk ook gewoon aangesloten zijn op de SoC alleen geen software feature die er iets mee kan :(

• garp
Nou, voor die 50 euro vind ik het prima apparaten. Op de macbook (mid-2012, dus zonder AC) haal ik strak de 200Mbit, de max van mijn internet verbinding. Ik gebruik ze tevens als switch op zolder en in de studeerkamer. En dan ook nog de telefoons opladen via de USB poorten.

En doordat ze aan een Ziggo verbinding hangen, updaten ze zichzelf ook niet automatisch. In dit geval vind ik dat wel heel prettig voor de stabiliteit....

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-03 12:56
Ben van plan om ook een wifi versterker aan te schaffen (telfort), om mijn 2e AP(nu tp-link router) te vervangen, zodat ik ook 2,4 en 5ghz wifi hebb.
Ben benieuwd of jullie ook bandsteering aanzetten?, zodat clients die 5GHZ aankunnen, ook min of meer gedwongen worden de 5GHZ te gebruiken i.p.v. 2,4ghz.

• garp
Ik heb band steering aanstaan. Lijkt prima te werken...

• Hellboy!
Ga zo snel mogelijk er eentje bestellen. €50,- voor een AP met deze specs is niet veel geld.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:41
jules schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:04:
In Wifi Analyser kun je via Mac adres de verschillende AP's herkennen. Bovenin geeft hij aan met welke je verbonden bent.
[afbeelding]
Welke app is dit precies (van welke developer)? In de play store staan tientallen wifi analyzers en tot overmaat van ramp heten ze ook nog vaak zo.

• RobinF
grun93 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:39:
[...]

Welke app is dit precies (van welke developer)? In de play store staan tientallen wifi analyzers en tot overmaat van ramp heten ze ook nog vaak zo.
Google Play: Wifi Analyzer

• grun93
Dank. Ook meteen maar zo'n versterker besteld, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen.

• heintjeput
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:19
Ik heb ook zo'n mooi access point gekocht en bedraad aangesloten (ook via WiFi geprobeerd) op een Experiabox v8. Maar het lukt me niet om via 2.4GHz verbinding te maken met het AP:
- Apparaten die 2.4GHz ondersteunen, zijn een HP laptop, android telefoon en windows phone
- HP laptop ondersteund 5GHz.
5GHz gaat altijd goed, ongeachte de instellingen.

Voor 2.4GHz heb ik de WiFi van de Experiabox uit en aan gehad, verschillende en hetzelfde SSID geprobeerd als het 5GHz kanaal en / of Experiabox, verschillende wachtwoorden geprobeerd. Draadloos kanaal/bandbreedte op auto, vs kanaal 1 en bandbreedte op 20MHz, alleen WiFi n of mixed.
Ik had verwacht dat het ongeacht deze instellingen allemaal zou moeten werken en alleen de performance wat zou moeten verschillen, maar het werkt allemaal niet.

Mis ik iets of is het misschien gewoon een DOA?

• Hellboy!
grun93 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:43:
Dank. Ook meteen maar zo'n versterker besteld, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen.
Heb die van mij gisteravond gelijk besteld, voor €50 is het idd geen geld.

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-01 13:16
Vanochtend dacht ik ik fiets wel even naar de stad (Amersfoort) daar hebben ze nog een Telfort winkel, zo zei google maps ook.

Goed, eenmaal aangekomen dus toch niet, naar de KPN winkel gegaan maar die wilde hem niet verkopen voor 50 :P Dus dan nu net maar online besteld!

Als ik het goed begrijp is die van de Telfort in principe gewoon hetzelfde behalve dat je die als je die automatisch laat updaten wel van een vast ipadres kan voorzien?

Ben zeer benieuwd, vriend heeft gisteren alles aan laten sluiten en ook die versterker erbij gedaan, wel via KPN voor 80 dan, maar die heeft behoorlijk goed bereik. Kan ik hier eindelijk dat rampzalige ding van een ICIDU vervangen... 4m verwijderd in bed liggend en goon nauwlijks bereik. Als de vrouw op de andere helft aant surfen is dan ist helemaal rampzalig! Maargoed, mogelijk aan alle mizere een einde!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Even voor mijn duidelijkheid ; deze dingen zijn dus zeer geschikt om de KPN Experiabox V9 te versterken ?
heb nu een TPLink, maar dat ding verbreekt regelmatig de verbinding met mijn Experiabox, moet ik die TPLink weer resetten en meer van die bagger.

• RobinF
maartend schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:25:
Even voor mijn duidelijkheid ; deze dingen zijn dus zeer geschikt om de KPN Experiabox V9 te versterken ?
heb nu een TPLink, maar dat ding verbreekt regelmatig de verbinding met mijn Experiabox, moet ik die TPLink weer resetten en meer van die bagger.
Hoi,

Je kan hier inderdaad mee versterken. Maar 1. Je wil eigenlijk een Accesspoint als je beter WiFi bereik wilt. 2. Als je wilt repeaten, kan je beter een Aldi 5€ repeater kopen.

Mijn advies:
Sluit de KPN WiFi "Versterker" bedraad aan (als een Accesspoint) en dan zal je zeker een goed WiFi ontvangst krijgen. Bij voorkeur zet je de WiFi "Versterker" aan de andere kant v/h huis dan de V9.

Welke TP-Link heb je trouwens? Zo'n wa801?

• maartend
  • Nu online
Het is geen TPLink, maar een Sitecom zie ik net. Zo'n N300 ding. Afijn, werkt niet.

Maar ik wil enkel mijn Wifi signaal in mijn tuin krijgen. Dus daarom dat ik dat wifi wil doorverlengen. Ik kan niet bedraad naar de plek waar de AP komt.

En ik heb dus nu al een Ap, maar die verliest steeds de verbinding met de experiabox. En niet omdat hij buiten bereik staat.

• sjurres
  • Laatst online: 25-02 12:07
Wij hebben ook zo'n n309 ding.

Vaak ploft de tv eruit en maakt mijn mobiel geen verbinding met wifi terwijl er wel bereik is.

Met de wifi versterker van KPN in de beginpost zou dit dus opgelost moeten zijn? Kabeltje erin en klaar?

Zou heerlijk zijn, we zijn nu aldoor de voeding eruit aan het trekken om wifi verbinding te krijgen.

Alvast bedankt

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nu al een paar maanden twee van die dingen, en na een paar DOA's en 2x het hele netwerk vanaf 0 opstarten werkt het stabiel. Zelfs iTV over het (bedrade) netwerk achter zo'n Wi-Fi versterker werkt top.

• garp
RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:41:
[...]

Je kan hem alleen updaten via het KPN netwerk, bijvoorbeeld 1x per jaar meenemen naar je kennisen oid
Bijna waar. Je kunt de firmware ook gewoon zelf downloaden: https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/wifi/wifi-binnenshuis/verbeter-je-verbinding/wifi-versterker.htm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:01
Ik heb ook zo'n WiFi Versterker gehad. Qua 5 GHz is het prima, maar 2.4 GHz is nog slechter dan de v8 in de meterkast bij mij.
De WiFi versterker staat in 'line of sight', 5 meter van me af.

Netwerkinstellingen optimaal ingesteld enz.
En aangezien het gewoon een accespoint is, en geen router, kan ik de IPTV er gewoon achterzetten, wat ideaal is.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vreemd.
Als ik op 5 meter in die 'line of sight' sta (neem aan dat je -zonder belemmeringen- bedoelt) is mijn scherm te klein voor Wifi-Analyzer. Dan vliegt de parabool er boven uit..... :)

Lijkt me dat je hem moet ruilen of dat je een sterke storings-bron hebt.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Laat maar :)

[Voor 96% gewijzigd door XeNeRgY op 08-03-2016 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 18:11
Vanmorgen de AP op de 2e verdieping (bedraad) geplaatst. Vol bereik natuurlijk op de 2e verdieping.

Het ziet er als volgt uit:
Begane grond: 2.4GHz op kanaal 11 en 5GHz Auto
2e verdieping: 2.4GHz op kanaal 1 en 5GHz Auto

Nu schakelt mijn BlackBerry Z10 niet automatisch naar het sterkste signaal. Ik heb op dit moment geen ander apparatuur om de wifi te testen.

Op de 1e verdieping zit ik op kanaal 11, vol ontvangst.
Op de 2e verdieping zit ik op kanaal 100, vol ontvangst.

Als ik op en neer ga zie ik wel op de telefoon dat hij opnieuw zoekt en verbinding maakt maar ik verander niet van kanaal. Het signaal wordt dan ook slechter.

Zet ik de wifi uit en weer aan op de telefoon dan pakt hij wel de juiste (lees: sterkste kanaal), dus kanaal 100 op 2e en kanaal 11 op 1e verdieping.

Ik heb de AP via WPS ingesteld en beide lampjes op de AP brandt continue blauw wat goed is.

Ligt dit aan mijn BB of iets anders?

[Voor 36% gewijzigd door Mandrake466 op 09-03-2016 09:27]

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• maartend
  • Nu online
Ook maar 1 besteld. Die Experia V9 heeft zo'n brak WiFi signaal. Kom nauwelijx 10 meter verder, 1 deur ertussen en stukje muur.
Had die V8 echt geen moeite mee.

• RobinF
maartend schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:53:
Ook maar 1 besteld. Die Experia V9 heeft zo'n brak WiFi signaal. Kom nauwelijx 10 meter verder, 1 deur ertussen en stukje muur.
Had die V8 echt geen moeite mee.
V9 misschien ook even omruilen voor een V10 bij de KPN Winkel?

• maartend
  • Nu online
RobinF schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:17:
[...]

V9 misschien ook even omruilen voor een V10 bij de KPN Winkel?
Ga ik ook eens voor kijken. Maar die wifi versterker is sowiezo goed voor me.

• XeNeRgY
  • Niet online
Bereik van deze is (op 5Ghz) ook niet bepaald goed. Verbinding is zeer zwak op 4m afstand met een plafond ertussen. Snelheid is wel top.

• RobinF
XeNeRgY schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:40:
Bereik van deze is (op 5Ghz) ook niet bepaald goed. Verbinding is zeer zwak op 4m afstand met een plafond ertussen. Snelheid is wel top.
Persoonlijk merk ik dit niet, zowel met de "Versterker" als de V10 uitstekend bereik

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mandrake466 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:13:

Nu schakelt mijn BlackBerry Z10 niet automatisch naar het sterkste signaal. Ik heb op dit moment geen ander apparatuur om de wifi te testen.
Dat is een nog missende maar wel veel gewenste feature van de wifi versterker door de meeste leden hier.

Kun je niks aan doen. Tijdelijke fix is inderdaad wifi even uit en weer aan zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
jules schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:47:
Dat is een nog missende maar wel veel gewenste feature van de wifi versterker door de meeste leden hier.
Misschien is dat SWIFI voor android iets? Ik heb het niet zelf geprobeerd.

• RobinF
grun93 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:24:
[...]

Er is ook een optie onder Ontwikkelaars opties: "Altijd roamingscan voor WiFi toestaan". Zal je hiermee iets soortgelijks bereiken?

• ASW1
[...]

Oeh, die "option to prioritize 5G networks" ....
Precies wat ik zocht.

• Strontvlieg
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-02 20:04
Ik heb ook 2 van deze apparaten via de Telfort winkel gekocht voor €50 per stuk. Eentje op de begane grond geinstalleerd en eentje op de 2e verdieping in een nieuwbouw woning met betonnen vloeren. Internet provider Caiway. Glasvezel: 75 Mbps up en down

Eerste indruk:
WiFi bereik op de begane grond op 4 meter afstand prima.
2.4 GHz: -45 dB
5 GHZ: -37dB

Speedtest op 4 meter afstand router op 2.4GHz respectievelijk 5GHz band: 20 Mbps en 60 Mmpbs.
Bereik op de 1e etage via beide routers op 2.4 GHz is matig: < -60dB.

Weet iemand wat de optie "Beveiligde modus" doet? In- en uitschakelen lijkt geen invloed op WPA security te hebben.

• Dav1d
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Repro schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:10:
Beveiligde modus staat standaard uitgezet, dat is verstandig om zo te laten?
Strontvlieg schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:14:
Weet iemand wat de optie "Beveiligde modus" doet? In- en uitschakelen lijkt geen invloed op WPA security te hebben.
Het heeft niets te maken met (toegangs)beveiliging. "Beveiligde modus" gaat over "HT protection". Deze optie helpt collisions te voorkomen tussen non-HT (802.11a/b/g) en HT/VHT (802.11n/ac) apparaten.

• grun93
ASW1 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:10:
Oeh, die "option to prioritize 5G networks" .... Precies wat ik zocht.
Ok, maar deze versterker ondersteunt band steering. Ik wist niet wat dat was, maar ik kwam net onderstaand stukje uitleg tegen. Wat ik ervan begrijp, is dat de wifi versterker dankzij band steering er al automatisch voor zorgt dat de 5G band de voorkeur heeft.

"Band steering is a technology that detects whether or not the wireless client is dual-band capable, and if it is, it will push the client to connect to the less congested 5GHz network. It does this by actively blocking the client’s attempts to associate with the 2.4GHz network. Since both 802.11n and the latest 802.11ac standards support 5GHz band, band steering can ensure that they achieve their maximum performance without being bottlenecked by legacy 802.11b/g clients. This way, you can make the most of the latest technology and at the same time ensure backwards compatibility with existing legacy equipment."

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:57
Strontvlieg schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:14:
Ik heb ook 2 van deze apparaten via de Telfort winkel gekocht voor €50 per stuk. Eentje op de begane grond geinstalleerd en eentje op de 2e verdieping in een nieuwbouw woning met betonnen vloeren. Internet provider Caiway. Glasvezel: 75 Mbps up en down

Eerste indruk:
WiFi bereik op de begane grond op 4 meter afstand prima.
2.4 GHz: -45 dB
5 GHZ: -37dB

Speedtest op 4 meter afstand router op 2.4GHz respectievelijk 5GHz band: 20 Mbps en 60 Mmpbs.
Bereik op de 1e etage via beide routers op 2.4 GHz is matig: < -60dB.
Ik heb mijne ook net binnen, en ben teleurgesteld. Op zo'n 3 meter afstand haal ik maximaal zo'n 45mbps op 802.11n, maar afhankelijk hoe ik hem precies zet ook nog lager. Dus beter dan wat jij haalt, maar zo druk is het hier niet op 2.4GHz en dan zou 802.11n toch verder moeten komen mijn inziens.

Ik weet niet of er nog een instelling is die een mogelijk probleem vormt, maar anders gaat hij retour afzender.

[Voor 5% gewijzigd door Sissors op 30-03-2016 18:15]

• garp
2.4Ghz N op 20mhz bandbreedte doet max 50mbit over het algemeen in de praktijk. Wil je harder dan moet je 40mhz bandbreedte gebruiken. Gaat wel ten koste van de signaalsterkte veelal omdat de kanalen dan makkelijker overlappen.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[...]

Geïnstalleerd, ben benieuwd! Op naast de BG router een versterker staan op de BG en op de 2e. Helaas zijn er nog steeds diverse plekken op de 1e waar ontvangst minder is en waar het internet signaal niet voldoende (stabiel?) is voor diverse apps op mijn telefoon. Maar wellicht helpt de app wel op andere momenten.

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om 2 losse netwerken te broadcasten, waarvan SSID1 op 5Ghz en SSID2 op 2.4Ghz. Probleem is namelijk dat het bereik in de slaapkamer net wat matig is op 5Ghz waardoor de iPhone van mijn vriendin steeds de verbinding verliest. Daarom wil ik haar op 2.4Ghz laten connecten en zelf op het 5Ghz netwerk blijven. Heb beide SSID's ingeschakeld met een andere naam maar ik krijg nergens de 2.4Ghz variant te zien op mijn apparaten. Heb meerdere SSID's en kanalen geprobeerd en ook Band Steering uitgezet, voor het geval dat er voor zorgt dat het 2.4Ghz SSID niet zichtbaar is.

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-12-2020
XeNeRgY schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:04:
Ik krijg het niet voor elkaar om 2 losse netwerken te broadcasten, waarvan SSID1 op 5Ghz en SSID2 op 2.4Ghz. Probleem is namelijk dat het bereik in de slaapkamer net wat matig is op 5Ghz waardoor de iPhone van mijn vriendin steeds de verbinding verliest. Daarom wil ik haar op 2.4Ghz laten connecten en zelf op het 5Ghz netwerk blijven. Heb beide SSID's ingeschakeld met een andere naam maar ik krijg nergens de 2.4Ghz variant te zien op mijn apparaten. Heb meerdere SSID's en kanalen geprobeerd en ook Band Steering uitgezet, voor het geval dat er voor zorgt dat het 2.4Ghz SSID niet zichtbaar is.
Gebruik je hem als versterker/repeater? Zo ja, dan klopt dat wat je aangeeft.
Dan verbind hij op het 2,4 of 5Ghz met je eigen router en zend deze alleen het andere signaal uit.
[ben nu niet thuis om het uit te testen of je op beide "verbindingen" kan verbinden of maar op 1 van de 2]
Als je hem hebt aangesloten op de kabel (in de gele poort) dan kan je hem gewoon instellen als AP.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:51
Iemand al iets bedacht om dit ding beetje netjes aan de muur te hangen?

• grun93
lowfi schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:57:
Iemand al iets bedacht om dit ding beetje netjes aan de muur te hangen?
Dubbelzijdig tape misschien? Gisteren zag ik op de tv nog reclame van een of ander Tesa product, het schijnt ook weer makkelijk verwijderbaar te zijn zonder lijmresten. Het voetje zit gewoon met schroefjes vast, onder de sticker.

• ASW1
Of je haalt dat voetje eraf en schroeft dat eerst tegen de muur.

Die Swifi app heb ik geprobeerd maar werkte niet. Ik heb nu maar de 2.4 helemaal uitgezet, dat werkt wel. :+

• ultrapreventive
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03:19
ASW1 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:16:
Of je haalt dat voetje eraf en schroeft dat eerst tegen de muur.

Die Swifi app heb ik geprobeerd maar werkte niet. Ik heb nu maar de 2.4 helemaal uitgezet, dat werkt wel. :+
Toen ik uitweek naar Kostya Vasilyev's WiFi Manager werkte het prima bij mij.

• grun93
ASW1 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:16:
Ok, maar voor de rest doet ie het wel? Ik bedoel dat hij automatisch het sterkste signaal pakt als je door het huis wandelt, zonder dat de verbinding eerst verbroken wordt?

• andy88
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:25
grun93 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:42:
[...]

Ok, maar voor de rest doet ie het wel? Ik bedoel dat hij automatisch het sterkste signaal pakt als je door het huis wandelt, zonder dat de verbinding eerst verbroken wordt?
Je moet het zo zien: zonder 'hulpmiddelen' zal jouw smartphone/tablet/laptop pas roamen als er helemaal geen bruikbaar signaal meer is van het verbonden toegangspunt. Hiermee kom je in situaties terecht waarbij je verbonden bent met een toegangspunt beneden ondanks dat je boven pal naast een andere staat.

Het roamen zal op 5 GHz altijd wel gebeuren aangezien het signaal na één of twee muurtjes zodanig slecht is dat je apparaat de verbinding verbreekt en opnieuw het SSID gaat zoeken. Op 2.4 GHz zal je het zendvermogen omlaag moeten gooien op het toegangspunt om zo geen tot weinig overlap in signaal te hebben. Of dit mogelijk is op deze Arcadyan weet ik niet, heb hem zelf niet.

[Voor 20% gewijzigd door andy88 op 02-04-2016 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
XeNeRgY schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:04:
Toch nog eens mezelf quoten want ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil de Arcadyan als Access Point gebruiken. Na een harde reset naar fabrieksinstellingen log ik in en ga ik direct naar het menu 'Access Point Instellingen'. Hier stel ik voor zowel het 2.4 als 5Ghz netwerk een apart SSID in. Daarna reboot ik. De 5Ghz SSID is op 4 apparaten te zien, de 2.4Ghz op geen enkele. Ik ben geen netwerk koning maar een dergelijke setup is me op verschillende routers en AP's prima gelukt. Op de Status pagina staan beide netwerken 'ingeschake;d

Heb ook met de vinkjes gespeeld om in- en uit te schakelen, beam forming en band steering uitgezet en de firmware geupdate naar die van 23 maart.

Doe ik iets verkeerd? Werkt het bij jullie wel om 2 netwerken uit te zenden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 18:11
@XeNeRgY Ik zie beide frequenties en mijn AP is bekabeld aangesloten met de Experiabox in de meterkast.

De AP staat op de 2e verdieping. Ik heb niks extra's aan- of uitstaan. Alle 4 netwerken verschillende verschillende namen gegeven en allen zelfde paswoord.

Op mijn BlackBerry Z10 zie ik nu 4 netwerken: Begane grond, 2,4 en 5Ghz en 2e verdieping 2,4 en 5 GHz

Exit: Ik heb de kanalen zelf gekozen en staat NIET op auto.

[Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 03-04-2016 09:34]

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Mandrake466 schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:31:
@XeNeRgY Ik zie beide frequenties en mijn AP is bekabeld aangesloten met de Experiabox in de meterkast.

De AP staat op de 2e verdieping. Ik heb niks extra's aan- of uitstaan. Alle 4 netwerken verschillende verschillende namen gegeven en allen zelfde paswoord.

Op mijn BlackBerry Z10 zie ik nu 4 netwerken: Begane grond, 2,4 en 5Ghz en 2e verdieping 2,4 en 5 GHz

Exit: Ik heb de kanalen zelf gekozen en staat NIET op auto.
Bedankt. Ik had de kanalen ook al eens zelf gekozen maar wederom zonder resultaat. Overigens zit de AP bij mij bekabeld op een Ziggo modem maar dat zou geen verschil moeten maken.

Zou het kunnen dat mijn 2.4Ghz 'antenne' stuk is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garp
FYI: Alledrie mijn exemplaren hebben een firmware update ontvangen, volledig automatisch. Versie is nu 001.007.76 Mar 23 2016

Ik heb Ziggo, dus blijkbaar werkt dat automatisch bijwerken ook vanaf andere netwerken dat het KPN netwerk.

Extra opties die ik tot nu toe heb kunnen vinden:

* Fixed IP is nu mogelijk voor het apparaat;
* Naam van het apparaat kan nu aangepast worden;
* Port mirroring van de gele poort naar een zelf gekozen LAN poort is nu mogelijk. Waarom? Geen idee :-)

[Voor 5% gewijzigd door garp op 03-04-2016 13:22]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True