• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KPN heeft een nieuwe update uitgebracht, versie 001.007.85. Deze update bevat een recenter root certificaat (Staat der Nederlanden Root CA - G3). Het vorige root certificaat verloopt namelijk op 25 maart. Meer veranderingen heb ik niet kunnen ontdekken.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
- oeps, verkeerde KPN Wifi versterker topic -

[Voor 95% gewijzigd door Piet91 op 22-11-2019 21:40]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Pas nu ik dit topic lees zie ik dat die van mij ook is ge-updatet. Eerlijk gezegd had ik er niets van gemerkt. Ik heb er maar één en volgens mij kan ik 2.4 en 5 GHz gewoon apart aan- en uitzetten in de setup onder AP settings.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:01
Ik heb drie van deze wifi versterkers in gebruik thuis. Twee ervan werken prima, maar bij eentje is de wifi af en toe wat instabiel. Bij die instabiele brand het bovenste lampje (power lampje) permanent blauw, bij de andere permanent oranje.

Ik dacht dat dit permanent blauw niet OK was maar op https://www.kpn.com/inter...erker-lampjes-en-poorten/ lees ik juist dat dit hoort. 8)7 Permanent oranje staat er niet eens bij qua status (alleen bij het WPS lampje maar het is echt het power lampje). Hoe is dit bij jullie wifi versterkers?

Ik heb zojuist de niet goed presterende wifi versterker teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld. Hopelijk verbeterd dat de zaak.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Staat die soms in extender modus? Deed een ap bij mij ook opeens.

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Zenix Dan zou het tweede lampje van kleur moeten veranderen. Zolang deze blauw is, is hij gewoon bekabeld aangesloten op de EB.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:50
Bij mij is het wps lampje ook plts van paars naar constant oranje gegaan. Geen idee waarom. resetten helpt niet

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hebben jullie toevallig eens in de web interface gekeken of je de versterker niet handmatig kunt updaten? Of zoeken naar firmware?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:01
Zenix schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:01:
Staat die soms in extender modus? Deed een ap bij mij ook opeens.
Nee, alle drie de wifi versterkers staan in access point modus, niet in extender mode dus dat is het niet.
maartend schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:43:
Bij mij is het wps lampje ook plts van paars naar constant oranje gegaan. Geen idee waarom. resetten helpt niet
Je geeft aan 'ook' maar bij mij gaat het niet om het WPS lampje maar om de powerled. WPS constant oranje betekend volgens de KPN pagina 'De WiFi Versterker heeft een draadloze verbinding (2.4 GHz) of de draadloze verbinding tussen twee WiFi Versterkers is niet optimaal. Plaats de WiFi Versterkers dichter bij elkaar.'

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:50
musicfreak schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:22:
[...]
Je geeft aan 'ook' maar bij mij gaat het niet om het WPS lampje maar om de powerled. WPS constant oranje betekend volgens de KPN pagina 'De WiFi Versterker heeft een draadloze verbinding (2.4 GHz) of de draadloze verbinding tussen twee WiFi Versterkers is niet optimaal. Plaats de WiFi Versterkers dichter bij elkaar.'
Ok, zag even snel WPS. Weet wat ik zou moeten doen, bijzondere is, lang gewerkt en dan nu plots niet meer. Vreemd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:12
Inmiddels is KPN begonnen met het uitrollen van firmware versie:
001.007.86

Met als voordeel dat je nu bij geavanceerde opties de lampjes kunt uitschakelen op vooraf ingestelde tijden of helemaal kunt uitzetten.

Firmware is nog niet handmatig te downloaden.

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Alpha89 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:10:
Inmiddels is KPN begonnen met het uitrollen van firmware versie:
001.007.86

Met als voordeel dat je nu bij geavanceerde opties de lampjes kunt uitschakelen op vooraf ingestelde tijden of helemaal kunt uitzetten.

Firmware is nog niet handmatig te downloaden.

[Afbeelding]
Hoeveel dagen zaten en tussen de update van je eerste en je tweede versterker.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:12
wizzopa schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Hoeveel dagen zaten en tussen de update van je eerste en je tweede versterker.
Toch wel een dag of 4/5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Alpha89 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Toch wel een dag of 4/5.
Eindelijk vanmorgen om 5 uur de update voor de versterker, of het een uitgestelde actie van KPN is of dat het komt door het frequente contact via facebook en chat, maar hij staat er op ruim een maand na de eerste.

• Thomeeh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb glasvezel van kpn met een experia box v10, onlangs verhuisd en in de nieuwe woning last van slechte wifi ontvangst. Adviseren jullie om voor deze kpn acces points te gaan of voor een tp-link deco m4 set? Alvast bedankt voor het advies.

• wizzopa
  • Nu online
Thomeeh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:52:
Ik heb glasvezel van kpn met een experia box v10, onlangs verhuisd en in de nieuwe woning last van slechte wifi ontvangst. Adviseren jullie om voor deze kpn acces points te gaan of voor een tp-link deco m4 set? Alvast bedankt voor het advies.
Ik zou de slechte wifi via de KPN aankaarten, mogelijk krijg je de wifi versterkers gratis.

• lorkeers
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 09:36
Hallo

Ik heb 3 wifi versterkers. Onlangs is de software geüpdatet naar versie 001.007.88. Ik heb begrepen dat je met deze versie een gastnetwerk kunt aanmaken, maar bij de instellingen kan ik deze nergens kiezen. Weet iemand hoe je dit moet activeren? bvd Jan

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:07
lorkeers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:10:
Hallo

Ik heb 3 wifi versterkers. Onlangs is de software geüpdatet naar versie 001.007.88. Ik heb begrepen dat je met deze versie een gastnetwerk kunt aanmaken, maar bij de instellingen kan ik deze nergens kiezen. Weet iemand hoe je dit moet activeren? bvd Jan
Ik zit op dezelfde firmware als jij. ik heb ook geen instelling voor een gastnetwerk. Ook trouwens nergens een aankondiging gelezen dat het erin zou moeten zitten.
Op het forum van KPN: "Ik heb het achter de schermen nog even laten checken. de update op de vierkante wifiversterker was alleen de nieuwe certificaten."

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Strontvlieg schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Ik zit op dezelfde firmware als jij. ik heb ook geen instelling voor een gastnetwerk. Ook trouwens nergens een aankondiging gelezen dat het erin zou moeten zitten.
Op het forum van KPN: "Ik heb het achter de schermen nog even laten checken. de update op de vierkante wifiversterker was alleen de nieuwe certificaten."
Is de laatste versie van deze firmware nog ergens binnen te halen en met de hand te updaten voor niet-kpn abonnees?

• wizzopa
  • Nu online
terradrone schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:28:
[...]

Is de laatste versie van deze firmware nog ergens binnen te halen en met de hand te updaten voor niet-kpn abonnees?
Is dat versie 001.007.88 die heb ik denk ik anders haal ik hem even bij KPN en stuur hem via WeTransfer.😉

[Voor 13% gewijzigd door wizzopa op 23-11-2020 19:54]

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:07
terradrone schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:28:
[...]

Ik ben ook geen KPN abonnee en ik zit op firmware versie 001.007.88.
Ik heb er ooit één bij Telfort gekocht en één bij KPN. Later heb ik er één weggegeven. Ik weet nu niet meer of ik nu de KPN of de Telfort versie heb staan.
Het zou me niks verbazen als ze identiek zijn en met dezelfde upgrade server praten.

• terradrone
  • Niet online
Strontvlieg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:06:
[...]

Ik ben ook geen KPN abonnee en ik zit op firmware versie 001.007.88.
Ik heb er ooit één bij Telfort gekocht en één bij KPN. Later heb ik er één weggegeven. Ik weet nu niet meer of ik nu de KPN of de Telfort versie heb staan.
Het zou me niks verbazen als ze identiek zijn en met dezelfde upgrade server praten.
Ik heb inmiddels geleerd, met dank aan @wizzopa , dat de firmware op de kpn website handmatig valt te downloaden, en wel hier:
https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm
Bij de laatste regel "Hoe kan ik zelf de software updaten voor de witte wifi versterker" , vervolgens de "deze software" link volgen en het bestand v88_sign.zip downloaden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraag, ik gebruik al een paar jaar deze KPN versterker zonder problemen. Ik wil de boel nu vervangen door een TP link M4 mesh systeem. Ik liep toen tegen een heel gek probleem aan toen ik zowel dat TP Link systeem als de KPN versterker tegelijk in gebruik had, dat ik heb omschreven in een apart topic:

Vreemd wifi-probleem Ziggo connect box icm. TP-Link Deco M4

Ik dacht dat het aan dat TP Link systeem lag, maar ik vermoed nu dat de KPN versterker de boosdoener was. Ik kreeg nl. allerlei vage wifi-problemen bij het opzetten van de verbinding ('verificatiefout' of 'kan ip adres niet ophalen'). Mijn vermoeden is dat de functie in het menu 'Wireless Connection' hier iets mee te maken heeft. Kennelijk pakte het KPN access point opeens een zwak wifi signaal van de benedenverdieping op, wat ie gaat versterken. Dat gebruik ik niet (maar had het wel ingesteld), omdat ik het AP bekabeld heb aangesloten. Dat signaal was mss te zwak om goed een IP-adres uit te kunnen delen..?

Iemand een idee wat er nou precies fout kan zijn gegaan? Ik wil even zeker weten dat dit de oorzaak is.

[Voor 5% gewijzigd door Palomar op 15-02-2021 08:30]

• terradrone
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:27:
Vraag, ik gebruik al een paar jaar deze KPN versterker zonder problemen. Ik wil de boel nu vervangen door een TP link M4 mesh systeem. Ik liep toen tegen een heel gek probleem aan toen ik zowel dat TP Link systeem als de KPN versterker tegelijk in gebruik had, dat ik heb omschreven in een apart topic:

Vreemd wifi-probleem Ziggo connect box icm. TP-Link Deco M4

Ik dacht dat het aan dat TP Link systeem lag, maar ik vermoed nu dat de KPN versterker de boosdoener was. Ik kreeg nl. allerlei vage wifi-problemen bij het opzetten van de verbinding ('verificatiefout' of 'kan ip adres niet ophalen'). Mijn vermoeden is dat de functie in het menu 'Wireless Connection' hier iets mee te maken heeft. Kennelijk pakte het KPN access point opeens een zwak wifi signaal van de benedenverdieping op, wat ie gaat versterken. Dat gebruik ik niet (maar had het wel ingesteld), omdat ik het AP bekabeld heb aangesloten. Dat signaal was mss te zwak om goed een IP-adres uit te kunnen delen..?

Iemand een idee wat er nou precies fout kan zijn gegaan? Ik wil even zeker weten dat dit de oorzaak is.
Dat is natuurlijk onmogelijk om op afstand te bepalen. In het andere topic is al aangegeven dat het mogelijk kan zijn dat je tp link mesh set niet lief speelt met de switchchip vd connectbox.

De connectbox gaat zijn instellingen niet automatisch aanpassen, dus op het moment dat je de deco set had ontkoppeld had je ook de kpn versterker moeten afkoppelen, wifi profielen op je client verwijderen en dan had je op dat moment gewoon met de connectbox moeten kunnen verbinden.

Als dat niet het geval is, dan is het zaak ter plekke te bekijken wat er mis gaat; ik neem aan dat de deco set niet spontaan een dhcp server op de wan kant van z'n netwerk activeert en daarmee de boel om zeep help; datzelfde geld ook voor de kpn versterker.

Waarom heb je overigens voor een mesh set gekozen als je van tevoren al wist dat je in accesspoint mode ging draaien? Dan had je net zo goed 3 ap's kunnen kopen. De redundancy die een wireless backhaul van een mesh set extra geeft hoeft niet van extra waarde te zijn als je de set op een deugdelijk bekabeld netwerk hebt aangesloten.

Wat ook valt te overwegen is de connectbox in bridge mode zetten en de tp-link set in router mode gebruiken. Dat is iets wat je zelf even moet overwegen of dat praktisch voor je is.

De kpn wifi versterker moet je in ieder geval niet meer gebruiken; 3x tp-link device moet voldoende zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@terradrone dank voor het meedenken. Ben het met je eens dat dit op afstand lastig te bepalen is. Zie zelf ook in dat de info die ik verstrek niet toereikend is, maar het probleem was lastig te omschrijven.

Ik heb er vandaag nog eens mee zitten spelen en nu werkt het wel goed. Dat is nadat ik op de KPN versterker die repeat-functie onklaar heb gemaakt dmv. een verkeerde ssid.
Had idd al gecheckt of er geen meerdere dhcp-servers zijn, maar dat was niet het geval (TP-link set op AP mode gezet en KPN AP heeft dat niet). Wat er dan precies niet goed is gegaan weet ik dus niet, maar ik vermoed dat het wel door die repeat-functie komt van de KPN box.

En waarom ik voor deze mesh-set heb gekozen is dat ik door het hele huis 1 SSID wil hebben die ook naadloos overschakelt als je van beneden naar boven loopt. Ik had dus verschillende AP's, maar heb dan vaak dat de verbinding als je boven bent op een AP van beneden blijft hangen met 0 of 1 streepjes en erg langzaam. En ik weet dat dit met verschillende AP's wel zou moeten kunnen werken, maar ik ga in dit geval ook voor gemak ipv. hier zelf mee moeten klooien. Het werkt vooralsnog iig heel goed :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee