ik heb hem ook vandaag binnen en jongens wat een verschil 

[Voor 116% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2017 12:31]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
[Voor 144% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2017 12:31]
Mijn 2 APs zijn geupdated naar 001.007.80 zonder ook maar te rebooten. Op de KPN site staat trouwens de oude firmware.psycho-realm schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Is het iemand gelukt deze firmware handmatig te updaten?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Leuk!davevogel0 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:59:
Ik ben een beetje aan het pielen geweest met de firmware en kwam er achter dat deze gebaseerd is op dd-wrt volgens mij. Als ik namelijk op het ip scan zie ik HTTP, DD-WRT milli_httpd.
Verder heb ik de vorige firmware gedownload en uitgepakt dmv binwalker. Hierdoor kon ik vinden dat de drivers van de USB er dus wel aanwezig zijn. Dit biedt volgens mij dus mogelijkheden om de router met usb te laten werken. De vorige firmware is trouwens gebaseerd op 2.6.36.4brcmarm en laat deze nou ook nog draaien op Asus RT-AC68U, waar volgens mij al eerder een vergelijking naar is gemaakt.
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in deze uitgepakte firmware, geef het even aan dan zou ik hem kunnen uploaden.
Ik ben ook benieuwd! Tof dat je je iets verder erin hebt verdieptgrotegok schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:50:
[...]
Leuk!
Ben je er al een beetje verder mee gekomen?
Wellicht het beste om even een kort berichtje naar KPN te sturen met je bevindingen. Als ze het daar naar de juiste afdeling doorsturen pakken ze het hopelijk opNick Name schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:
Qua bereik ben ik best tevreden over de WiFi Versterker (ingezet als bedraad AP). Hopelijk wordt in een volgende firmware nog wel even gekeken naar de beveiliging van het apparaat.
Enkele pagina's zijn op te vragen zonder dat je ingelogd bent op het apparaat (uitgaande van de default 192.168.2.149).
http://192.168.2.149/wireless_sta.stm -> Bij mij laat deze pagina (in de broncode) het wachtwoord zien van mijn 5GHz WiFi![]()
http://192.168.2.149/wireless_e.stm -> Deze laat zelfs direct de wachtwoorden zien van beide SSID's
Minder erg:
http://192.168.2.149/ap_list.js -> Lijst met naburige netwerken. Indien geen resultaat, eerst http://192.168.2.149/ap_scan_start.js aanroepen,en dan
http://192.168.2.149/ap_scan_done.js om te kijken of de scan klaar is.
http://192.168.2.149/wireless_main_0.stm --> weinig boeiends
http://192.168.2.149/savelog.cgi?action&log.stm -> geeft een log_web.txt terug met daarin de logfile. Tot dusver geen gevoelige data gezien in de logfile
Het is even de vraag of het nu bij de juiste afdeling ligt, maar KPN is op de hoogte. Nu nog afwachten of er iets mee gedaan gaat worden.psycho-realm schreef op zondag 16 april 2017 @ 04:37:
Wellicht het beste om even een kort berichtje naar KPN te sturen met je bevindingen. Als ze het daar naar de juiste afdeling doorsturen pakken ze het hopelijk op
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Zie mijn post van 1 maart. De bugs zijn bekend en er is inmiddels al aan me teruggekoppeld dat eea gefixt zal worden. De volgende update zou de fixes moeten bevatten volgens een KPN medewerker:psycho-realm schreef op zondag 16 april 2017 @ 04:37:
[...]
Wellicht het beste om even een kort berichtje naar KPN te sturen met je bevindingen. Als ze het daar naar de juiste afdeling doorsturen pakken ze het hopelijk op
[Voor 47% gewijzigd door garp op 19-04-2017 23:35]
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Thanks voor je update! Leuk om te zien dat ze er serieus iets mee doen!Nick Name schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:37:
Vanochtend heb ik een hele nette mail gekregen van KPN met de melding dat het het issue al een keer eerder is gemeld (Garp?). Ze verwachten op korte termijn een nieuwe firmware van de leverancier te ontvangen en hopen die in mei te kunnen uitrollen.
Het is een prima WiFi versterker daar valt weinig tot niets over te maauwen.krs-1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:24:
Bij mijn pa thuis is er een degelijke internet verbinding aanwezig, echter is deze rond het huis niet goed genoeg. Aan de overkant van de straat staat onze melkstal, de jongen die het tegenwoordig huurt wil hier graag wifi ontvangen. De afstand tussen de router en de melkput is ongeveer 40 meter. Heeft het nut om zo'n versterker te halen en deze ergens in het woonhuis neer te zetten? Zal hij dan in staat zijn aan de overkant van de straat een degelijke snelheid te halen?
Ik hoor het graag van mensen die in het bezit van deze versteker.
[Voor 9% gewijzigd door filthy rich op 07-06-2017 18:50]
en aans löpt wa vast
Dat is niet het typenummer, maar het standaard SSID: "WA9117" met daarna de laatste drie octetten van het MAC-adres.filthy rich schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:50:
Ik heb een tweedehandse gekocht en het blijkt dat deze typenummer WA91170D2390 heeft. Hij ziet er verder hetzelfde uit, weet iemand toevallig wat de verschillen zijn?
Het powerledje? Dan is hij nieuwe software aan het laden. Wel vreemd dat dat zo lang duurt. Google trouwens even op telfort wifi versterker handleiding voor de betekenis van alle ledjes. Ik heb dezelfde van telfort, vandaar.Requa schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:50:
Ik had al wat rondjes gemaakt om achter het antwoord te komen, echter was dit tevergeefs, helaas. Nou knippert het lampje van mijn accespoint van KPN de bovenste lampje telkens oranje.
De nieuwe firmware versie is 001.007.84 en heeft "Apr 20 2017" als datum meegekregen.Zojuist even met de afdeling gesproken die over de WiFi versterker gaat en begrijp dat de nieuwe update die de door jou gemelde kwetsbaarheden verhelpt voor iedereen beschikbaar is ondertussen. Een groot deel van de installed base is ook al geüpgrade.
[Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2017 08:19]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
[Voor 42% gewijzigd door ernstoud op 25-07-2017 18:14]
Juist omgekeerd: de meerwaarde van Ubiquiti's UniFi-platform is dat je je apparaten samen op dezelfde plek beheert en dus niet alle instellingen handmatig meerdere keren moet doen op de verschillende AP's.xileS schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:41:
@ThinkPad mja, ik verwacht er 2 nodig te hebben. Waarschijnlijk 1 voor de kelder en 1 voor de bovenverdieping. Ik neem aan dat de connect box in de meterkast de begane grond wel dekt. En voor het geval als buiten in de tuin nog niet genoeg dekking is en daar ook nog internet nodig is, misschien nog een 3e AP.
Ik heb dat Ubiquiti spul wel vaker voorbij zien komen, ziet er allemaal erg goed uit. Alleen heb ik zelf niet heel veel verstand van netwerken enzo en het leek voor mij al gauw wat te ingewikkeld en misschien ook overbodig (maar misschien heb ik het wel mis).
Dat klinkt als een use case voor UniFi UAP AC Lite.Mijn ouders zijn sowieso niet zo'n groot verbruikers. Als WiFi stabiel werkt is het al goed.
Qua WiFi zijn ze overkill. Als je meer dan een wilt hebben is die van Ziggo minder geschikt want die doet (nog) geen DFS, dus alle Ziggo AP's binnen bereik van elkaar storen elkaar ook in de 5GHz. De KPN AP's doen dat wel, hebben geen onhandige antennes en zijn EUR 10 goedkoper. Maar tov de UAP AC Lite moet je ze wel allemaal los van elkaar instellen. Bij drie AP's is dat nog geen rocket science, maar met meerdere devices kun je niet vertrouwen op 'auto' channel select - je moet dus wel weten hoe het zit met WiFi-kanalen en overlap op te zorgen dat je niet met jezelf zit te storen.Het is wel een nieuwbouw woning. Ik zag dat bijna elke kamer al voorzien is van een UTP poort (doorgetrokken naar de meterkast), dus ik dacht dit moet mij nog wel lukken ;p. Deze AP's van KPN of Ziggo leken mij dus prima geschikt hiervoor
Soittakaa Paranoid!
Jawel, je krijgt bij de UAP AP AC Lite een (passive) PoE injector erbij in de enkelverpakking. Alleen in de 5x verpakking zit het er niet bij, en dat lijkt me vooralsnog niet aan de ordexileS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:32:
@dion_b KPN AP zijn inderdaad een stuk voordeliger, maar bij 2 stuks maakt het nog niet een heel groot verschil. Als de UniFi AP meer voordelen biedt, zal het prijsverschil vast waard zijn. Alleen zie ik bv dat er geen adapter bij de UniFi zit
Ja, dat werkt met de meegeleverde injectoren out-of-the-box. Je kunt met de nieuwe revisie ook met 802.3af/at PoE vanuit een switch werken, maar dan moet je dus zo'n (iets duurdere) switch kopen en rekening houden met power budgets enzo. Voor grote aantallen PoE apparaten loont dat snel, maar met twee AP's zou ik het vooralsnog bij de meegeleverde injectoren houden.en dat de stroom via de utp gaat? Werkt dit out of the box?
Twee keuzes:Er zijn nu dus utp kabels van verschillende kamers naar de meterkast doorgetrokken.
Omdat ze qua WiFi behoorlijk hoge specs hebben, met 3x3 MiMo. Dat levert marginaal voordeel qua ontvangstgevoeligheid op tov 2x2 MiMo (en dus iets grotere practische dekking), maar vooral 50% hogere throughput met high-end apparaten zoals een recente MacBook Pro. Denk dan aan 750Mbps throughput ipv 500Mbps. Leuk, maar met de beschrijving van eisen is dat totaal niet nodig.Aangezien ik hiermee helemaal geen ervaring heb, leek de KPN oplossing dus een betere en goedkopere oplossing. Dat ik de 2 verschillende AP's afzonderlijk moet instellen met verschillende kanalen moet vast nog wel lukken. Maar hoezo zouden deze KPN AP's een overkill zijn?
Soittakaa Paranoid!
Niemand?Kleintje pils schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:56:
Beste Tweakers,
Ik heb afgelopen vrijdag twee WiFi versterkers ontvangen en bedraad aangesloten. Volgens de webinterface staan ze beide in Access Point modus. De ene staat bij de tv in de woonkamer en de andere staat bij de tv op de slaapkamer op de eerste verdieping.
Ik heb nu bij degene in de woonkamer telkens het probleem dat mijn iPad en iPhone niet op de wifi kunnen verbinden, er wordt zelfs gevraagd om het wifi wachtwoord. Loop ik naar boven dan wordt daar de wifi prima opgepakt. Als ik beneden blijf en het acces point opnieuw opstart dan zijn de problemen weg. Na een aantal uur treedt het echter weer op. Twee keer ging het ook gepaard met geen TV signaal hebben.
Ik heb dit voorgelegd via Twitter aan KPN Webcare, zij stellen nu voor om de versterker als repeater aan te sluiten omdat volgens hun zeggen twee access points niet gaan werken? https://twitter.com/KPNwebcare/status/890190360508592128
Dit lijkt me toch onzin?
Ik heb geen ervaring met je specifieke situatie, maar het is wel opvallend dat in de post net boven jouw post een standaard interval van 120 (minuten?) wordt weergegeven. Was het inderdaad na ongeveer 2 uur? Misschien is het wel TR-069 die roet in het eten gooit. Je kunt proberen om die uit te zetten op beide AP's.
Kleintje pils schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:24:
Houdt iemand nog het wensenlijstje bij voor nieuwe firmware updates? Dan heb ik nog wel een puntje: graag zou ik de mogelijkheid willen krijgen om de status leds uit te kunnen schakelen. Ze geven best veel licht in de slaapkamer
Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1
Heb je ooit nog het wachtwoord gevonden?ernstoud schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:33:
Tot mijn verbazing staat telnet naar 192.168.2.149 open naar de wifi versterker. Vraagt dan om username en wachtwoord. Iemand?
Volgens /etc/passwd en /etc/shadow is de enige username root met een MD5 password hash.
Heb John the Ripper er maar eens op gezet... maar of die het wachtwoord gaat vinden...
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Fijn om te horen, dan kan ik gerust overgaan tot aankoop van twee extra accespointsmusicfreak schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:52:
Ik heb in onze jaren '90 woning drie AP's staan, een op de begane grond en 1 op de 1e verdieping, beiden aangesloten op een schakelklok. Op de 2e verdieping doe ik hem alleen aan als ik daar veel ben. Werkt perfect, ik ben verrast hoe goed ze elkaar aanvullen qua dekking en over het overpakken van het ene AP naar het andere op mijn mobiel en iPad.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Version :001.007.99 Image location :https://wv-upgrade.wxs.nl/v84_sign.trx[b]`reboot`[/b] SHA:1EE98E97BC23208EA1293A729470ACC5743CE09522E8CF61FAD33BEEEDDB5D79
Verrvelend, maar ik ervaar geen problemen met mijn Android telefoon, de iPhone van mijn vrouw en onze iPad. Alles werkt net zo goed als voorheen. Zit op de nieuwste firmwareversie 001.007.84.RSVR schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:50:
Ben ik de enige met dit probleem of hebben meer mensen hier last van?
Ik heb hier ook erg veel last van. Het is erger geworden sinds de laatste update, maar daarvoor was het ook al niet super. Eigenlijk na het lezen van alle goede verhalen over deze ap vallen de prestaties (vooral stabiliteit en bereik) mij erg tegen. De ziggo ap beviel mij een stuk beter.RSVR schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:50:
Sinds de laatste firmware update hebben onze iphones en ipads moeite om een verbinding te maken met het AP als het signaal zwakker wordt. Op bepaalde plekken in het huis waar eerst nog prima een stabiele verbinding mogelijk was (met twee van de drie streepjes) verliest het device nu de verbinding. Bij de instellingen zie ik het netwerk wel en ook verbinden lukt wel maar na 1 seconde wordt de verbinding weer verbroken.
Het lijkt wel of het AP zwakke clients disconnect, terwijl ik die instelling toch uit heb staan. Ook band steering staat uit en er is verder geen enkel ander wifi netwerk te zien.
Ben ik de enige met dit probleem of hebben meer mensen hier last van?
en aans löpt wa vast
[Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 29-09-2017 19:35]
[Voor 21% gewijzigd door earvaag op 13-11-2017 17:33]
zouden wij misschien eens samen kunnen werken om hier iets leuks van te maken?Dav1d schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:53:
Door https://wv-upgrade.wxs.nl/version.txt om te leiden naar een bewerkte versie, is het mogelijk om commando's uit te voeren:
Version :001.007.99 Image location :https://wv-upgrade.wxs.nl/v84_sign.trx[b]`reboot`[/b] SHA:1EE98E97BC23208EA1293A729470ACC5743CE09522E8CF61FAD33BEEEDDB5D79
1
| # echo <Desired Password> | passwd --stdin root |
[Voor 4% gewijzigd door InjecTioN op 17-12-2017 13:14. Reden: command]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
[Voor 91% gewijzigd door rens-br op 09-01-2018 10:52]
[Voor 8% gewijzigd door Palomar op 09-01-2018 09:37]
Ik heb het betreffende AP niet meer maar meende dat deze niet gaat doen wat jij in bovenstaande vermeld, je kan altijd een 2e aanschaffen en testen natuurlijk.Palomar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:35:
Ik heb dit access point ook besteld met als doel om hem bekabeld aan te sluiten en dus echt als wifi access point te gebruiken met een eigen SSID. Nu lees ik dat dit apparaat ook een bestaand wifi-netwerk kan versterken. Nu is de situatie dat ik het AP op de eerste verdieping heb hangen. Op de tweede verdieping zou ik ook wel een goed/stabiel signaal willen hebben.
Zou het ook goed werken als ik op de tweede verdieping ook zo'n KPN Wifi Versterker neerzet en die dan instel dat ie het wifi-signaal van verdieping 1 oppakt? Het liefst dan misschien dat ie het 5GHz signaal oppakt en uitzendt als 2,4GHz.
Ik betwijfel het mbt het beton, maar je kunt het altijd checken met je telefoon, evt iets als in-ssider installeren om het te meten.Er zit dan wel een betonnen plafond tussen. Iemand ervaring hiermee of dit goed/stabiel gaat werken? Het doel is dat er op die pc op de tweede etage stabiel via een VPN/RDP kan worden thuisgewerkt. Nu hebben we daar powerline en dat valt vaak weg.
Of toch beter een kabel leggen? (dan moet ik door het plafond boren, waar ik niet zo'n trek in heb).
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Thanks voor je reactie. Heb hem inmiddels binnen en volgens mij kan ie wel een wifi signaal oppakken en dat doorsturen (maar ik gebruik hem dus bekabeld). Ben alleen nog niet denderend enthousiast over het bereik van dit accesspoint. Was misschien een beetje naief om te denken, maar vanwege de goede reviews had ik de hoop dat ik met dit apparaat nu in elk hoekje van mijn huis goed bereik had... (jaren 50 huis met niet al te dikke muren). Het is alleen niet beter dan mijn vorige el cheapo 150N routertje van 7-8 jaar oud. Als je er vlakbij bent (zelfde kamer) natuurlijk wel, maar door muren en plafonds is zowel het 2,4GHz als 5GHz signaal vrij snel gedegradeerd tot 1-2 streepjes en een paar Mbit en hoge ping. Geen voorwaarden voor een stabiele verbinding.Annuk schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 06:44:
[...]
Ik heb het betreffende AP niet meer maar meende dat deze niet gaat doen wat jij in bovenstaande vermeld, je kan altijd een 2e aanschaffen en testen natuurlijk.
[...]
Ik betwijfel het mbt het beton, maar je kunt het altijd checken met je telefoon, evt iets als in-ssider installeren om het te meten.
Is dat goed dan heb je al een redelijk goed idee hoe je wifi versterker het gaat doen.
Het beste is en blijft natuurlijk een kabel tussen de AP's zodat je backbone bedraad is en je snelheden wat dat betreft 'garandeert'.
En zoveel moeite is dat toch niet? Even met een lange 8mm boor erdoorheen en klaar, pakweg 10 minuten werk.
[Voor 20% gewijzigd door musicfreak op 20-01-2018 19:18]
Dit is inderdaad verwarrend, komt voornamelijk door de wat gammele vertaling van de webinterface. Zet hem maar eens terug naar Engels en dan wordt het meteen een stuk duidelijker.musicfreak schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:24:
Dan tot slot de optie Uitschakelen WiFi op 5Ghz / 2,4 GHz bij de geavanceerde instellingen. Deze staat standaard op activeren, je kan hem ook deactiveren. Wat doet deze instelling? Vind het maar vaag omschreven...
Er is een instelling genaamd 'disconnect weak wifi clients'. Ik zou daar eens mee gaan spelen. In theorie zou een client dan door het AP worden disconnected als de verbinding te zwak is en de client zou dan uit zichzelf een ander, sterker AP moeten oppakken.KopjeThee schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:31:
Ik heb 2 van deze ap's besteld. 1 Komt bedraad beneden, en 1 komt bedraad op zolder. Ik wil (natuurlijk) graag dat onze tablets en telefoons telkens zo snel mogelijk Internet hebben. De vraag is dan: Hoe stel ik de wifi verstandig in?
De clients zijn vooral 2x Galaxy S7, Galaxy S5, Galaxy tab S, iPad wifi 2017.
Ik denk aan:Het liefst zou ik willen dat de apparaten verbinden met het sterkste 5ghz signaal. Dus misschien toch andere ssid voor 5ghz? En bandsteering uit? Roaming is een client ding, dus misschien nog een wifi roaming fix app voor android installeren? Of gaat dat wel goed vanzelf? Ik ben bang dat het ap beneden ook nog wel een beetje bereik op zolder heeft, waardoor de clients toch hun zwakke verbinding houden. Met iOS heb ik op dit punt helemaal geen ervaring.
- SSIDs alle 4 hetzelfde (2.4, 5 op beide ap's)
- Kanaalkeuze automatisch (anders geen dfs)
- Bandsteering aan.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn qua roaming. Is het "gewoon" goed monitoren en tweaken? Dat doe ik liever niet (kom maar met de opmerkingen). Of is er een aanpak die meestal goed is? (dat hoop ik)
[Voor 4% gewijzigd door Palomar op 11-02-2018 11:49]
Ok, ik dacht juist dat dit ap niet zo'n optie had, dat is wel interessant. Hoewel ik liever nog een echte handover had gezien, maar goed er zijn grenzen aan wat je mag verwachten.Palomar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:47:
[...]
Er is een instelling genaamd 'disconnect weak wifi clients'. Ik zou daar eens mee gaan spelen.
...
Ik heb zelf elk wifi-punt in mijn huis een eigen SSID gegeven. Als ik boven ben selecteer ik gewoon het AP dat boven staat,
[Voor 26% gewijzigd door KopjeThee op 11-02-2018 12:33]
[Voor 103% gewijzigd door Mir op 28-03-2018 12:32]
Nop, echter gelukkig kan je de firmware downloaden vanaf de website van KPN, onder handleidingen en software.apacer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:46:
- Kan ik ook de firmware-updates binnenhalen via een andere internetprovider dan KPN?
Gewoon goed. Vermoedelijk net zo als met een Experiaboxapacer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:46:
- Zijn er goede ervaringen bekend in combi met de Connectbox van Ziggo (modem-router)?
Bedankt voor je antwoord en alle anderen, ik zal dit weekend kijken of ik hem nog ergens kan aanschaffen!Palomar schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:40:
Bij mij werkt ie ook prima icm Ziggo 200Mbit. Heb hem sinds begin dit jaar en daarna nooit meer naar omgekeken, wat ik een goed teken vind
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Met powerline adapters haal je effectief misschien 90mbit, dan maakt je draadloos bandbreedte toch ook niet meer zoveel uit? Ik heb mijn PC direct aan de versterker aangesloten, repeater functie is niet persé nodig en heb liever zoveel mogelijk bandbreedte beschikbaar dus zou voor mij wel interessant zijn.Exphy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:01:
Is deze WiFi versterker ook in te zetten als pure bridge, als repeater verlies je namelijk de helft van je effectieve bandbreedte. Ik wil namelijk enkel een afstand overbruggen en dan verder op powerline adapters.
Kabel is geen mogelijkheid.
Ik heb zelf 3 KPN versterkers waar ik erg tevreden over ben maar ik denk zelf dat je beter een andere oplossing kunt zoeken.Exphy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:01:
Is deze WiFi versterker ook in te zetten als pure bridge, als repeater verlies je namelijk de helft van je effectieve bandbreedte. Ik wil namelijk enkel een afstand overbruggen en dan verder op powerline adapters.
Kabel is geen mogelijkheid.
Met de nieuwere 1200mbit Powerline adapters haal ik afhankelijk van de omstandigheden tussen de 200 en 500Mb. Dat is meer dan wat ik momenteel haal over Wlan.MadMarky schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:59:
[...]
Met powerline adapters haal je effectief misschien 90mbit, dan maakt je draadloos bandbreedte toch ook niet meer zoveel uit? Ik heb mijn PC direct aan de versterker aangesloten, repeater functie is niet persé nodig en heb liever zoveel mogelijk bandbreedte beschikbaar dus zou voor mij wel interessant zijn.
Dat is een beetje het probleem, ik heb al een managed AP systeem(Aruba). Hoewel die maximaal N zijn, zijn het wel extreem stabiele AP's en ik wil dus eigenlijk voornamelijk een snelle wireless bridge om een extra Aruba aan te kunnen sluiten zonder dat ik de bandbreedte halveer door hem als een meshed AP te gebruiken.Miki schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:43:
[...]
Ik heb zelf 3 KPN versterkers waar ik erg tevreden over ben maar ik denk zelf dat je beter een andere oplossing kunt zoeken.
Er zijn tegenwoordig WiFi mesh systemen te krijgen met geïntegreerde powerline adapters. Fritzbox als ook TPlink hebben deze combinaties. Het grote voordeel is dan dat je vanaf je meterkast gelijk het gehele netwerk (powerline en WiFi) kan opzetten.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
[Voor 16% gewijzigd door Requa op 03-11-2018 15:30]
Wellicht gewoon een spoel met "coil whine". Zoek het maar eens op. Kan niet zoveel kwaad. Is wel irritant!Requa schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:30:
Meer mensen last van een adapter met geluidsproductie?
Dit is mijn opstelling;
[Afbeelding]
1
| wv-upgrade.wxs.nl A 192.168.2.150 |
[Voor 40% gewijzigd door InjecTioN op 09-11-2018 10:28]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Version :001.007.74 Image location :ftp://ftp.arcadyan`utelnetd`.com.tw/wreautoupdate/signed/random.trx MD5:DFAC28DEEC68EEBEB84B2D5CA750C5F6
BusyBox v1.7.2 (2014-11-11 20:39:47 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. #
[Voor 221% gewijzigd door itxs op 04-12-2018 11:28. Reden: Update vraag 0-)]
Is het dan niet eenvoudiger om op basis van de Archer C8 van openwrt een openwrt variant te maken die wel matcht met de wlan 2.4 hardware?InjecTioN schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:41:
[...]
Wat me opviel is dat de hardware van de TP-LINK Archer C8 v1 en v2 redelijk overeen komt met de hardware van dit apparaat. Het grootste deel van de juiste driver-modules worden dus reeds geladen (op de 2,4GHz wlan na). Nu dacht ik gewoon "cowboy on it's ass" te gaan door deze firmware "gewoon maar" te uploaden via de web-interface, maar er wordt natuurlijk rekening gehouden met een afwijkende checksum of header van de firmware .bin -file.
.maartend schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:23:
Hallo
Tot voor kort de volgende, perfect werkende, opstelling
Experiabox 10, 2 KPN wifi versterkers (1 in schuur, 1 achter in tuin) beiden aangesloten via een Devolo Powerline adapter. Werkte echt perfect.
Echter, ik ben overgestapt van 1-fase naar 3-fase stroom. En nu zit de powerline-adaptor in zowel schuur als achter in tuin op een andere groep dan de powerline bij mijn computer.
gevolg, een constant uitvallend/verbindend netwerk in schuur, achter in tuin. Dit komt dus doordat ze op verschillende fafses zijn aangesloten.
In mijn schuur is het basisnetwerk al te zwak om daar de versterker draadloos op aan te sluiten, laat staan achter in de tuin.
Buiten het heraansluiten van de spanning van mijn tuin/schuur op de zelfde fase als bij mijn computer, zijn er andere mogelijkheden? Ik zou mogelijk met een UTP kabel in mijn schuur kunnen komen, maar liever niet.
edit ; ik heb ook nog op mijn slaapkamer een versterker staan (ook KPN) Kan ik de versterker in de schuur bedraad aansluiten op een andere versterker (liever niet, geeft een hoop gedoe)? Ik zou dan de versterker achter in de tuin draadloos willen laten verbinden met die in de schuur. En dan alle powerline adapeters er tussen uit.
Edit ; het signaal van mijn slaapkamer komt wel in mijn schuur uit (draadloos) Kan ik daar iets mee?
p.s. Alle versterkers staan als AP ingesteld.
Thnx. En kan ik de ene vertserker op de andere aansluiten via UTP? De ontvangende geel aan de gevende wit?Jan-man schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:07:
[...]
.
Fasekoppelaar voor Powerline netwerken inbouwen in je meterkast. Maar liever wel gewoon een UTP kabel natuurlijk
[Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 02-05-2019 21:50]
[Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2019 20:42]
Toevallig ook in zo'n glasvezel buitenaf project?Piet91 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:40:
Vandaag wilde ik bij familie helpen bij het overschakelen van KPN ADSL naar Caiway glasvezel.
Modem omwisselen, nieuwe TV-ontvanger aansluiten klaar.
Caiway levert geen Wifi-modem mee, maar dat zou in dit geval geen probleem moeten zijn omdat zij deze Wifi-versterker hebben staan. Aangezien dit natuurlijk 'gewoon' een access-point is, zou deze nu ook prima bruikbaar moeten zijn met Caiway.
Nee dus. Wanneer wij de versterker bekabeld aansluiten op het netwerk (aan switch die weer aan Caiway modem hangt) en vervolgens via ethernet er een PC/printer op aansluiten; hebben die netwerkverbinding en toegang tot internet.
Maar wifi krijg ik daar niet aan de praat. Niet geprobeerd met een laptop; maar mijn telefoon wilde niet of nauwelijks met de versterker verbinden. Telefoon bleef nagenoeg altijd hangen op "kan geen IP-adres verkrijgen". Wat raar is want de vaste apparatuur werkt prima.
Een van de bewoners had hier al langer problemen mee (dus al voor het omschakelen van KPN naar Caiway), de andere bewoner schijnbaar niet (heb ik niet kunnen controleren want die was niet thuis).
Ook toen ik daar binnenkwam kreeg ik geen verbinding met hun wifi-netwerk.
Heb de versterker al eens een reset gegeven en nog werkte het niet. Heb nu de versterker mee naar huis genomen en voila; hier werkt de versterker meteen na inpluggen in ons Ziggo netwerk.
Heeft iemand enig idee?
TLDR:
- De fysieke netwerkaansluiting (in de muur) waar de versterker op aangesloten wordt werkt goed. Plug ik rechtstreeks een PC op die netwerkaansluiting; dan hebben we gewoon werken netwerkverbinding en internet.
- De versterker wordt op het netwerk aangesloten via de gele netwerkpoort.
- Vaste apparatuur aan de versterker verkrijgt wel een ip adres en werkt prima.
- Heb versterker dus gereset; geen verschil.
- Versterker werd hier op een Ziggo netwerk meteen prima.
- Ditzelfde probleem deed zich al langer voor bij een van de 2 bewoners; de ander schijnbaar niet. Ook bij mijzelf leek verbinding ook bij KPN niet te werken.
Kan iemand helpen?![]()
Zij zitten nu dus ook zonder wifi; dat is terug naar de Middeleeuwen![]()
Ja.Annuk schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:58:
Toevallig ook in zo'n glasvezel buitenaf project?
Zij hebben inderdaad zo'n glasmodem meegekregen; type 2: https://tweakers.net/ext/f/TotygtTNSgnx6MgKIM3SuFnk/full.jpgWant Caiway levert bij de mensen waar ik de laatste paar weken ben geweest geen router mee, maar levert alleen het glasmodem (en TV toebehoren, die direct aan het glasmodem gehangen worden).
Dat verklaart dan een hoop.En ja dan kan je de wifi versterker er aan hangen, en maar 1 (of mogelijk 2) apparaten krijgen een IP direct aan het wereld wijde web en verder niets.
En als ik dat weet; hoe dan verder?Dus als je daar bent hang er even een laptop aan en check even wat voor IP-adres je krijgt, is dit netjes een 192.168.x.x adres of is dit een totaal ander adres (check evt direct even http://www.mijnip.nl/ of dat toevallig hetzelfde is als het IP die je pc/laptop krijgt).
[Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2019 22:34]
Dat is inderdaad puur modem, meen dat poort 1 + 2 internet is en 3 + 4 is voor TV (zo uit m'n hoofd, zit nu op het werk)Piet91 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:31:
[...]
Ja.
[...]
Zij hebben inderdaad zo'n glasmodem meegekregen; type 2: https://tweakers.net/ext/f/TotygtTNSgnx6MgKIM3SuFnk/full.jpg
(foto van andere Tweaker; eerste duidelijke foto die Google vond)
Dan weet je dus dat er een losse router tussen moet, waaraan je uiteindelijk je pc's etc. hangt[...]
Dat verklaart dan een hoop.
[...]
En als ik dat weet; hoe dan verder?
Kijk evt. even hier: Wikipedia: RFC 1918Want blijkbaar geeft die glasmodem dus nog wel wat ip adressen uit (vaste PC werkte, en printer leek ook te werken). Als ik morgen een laptop aansluit direct op glasmodem zal ik dus waarschijnlijk ook wel een ip adres daarop krijgen, maar mogelijk valt dan de printer of vaste PC weg?
Maar stel dat ik morgen een compleet ander adres krijg (zoals?) en als deze wel of niet gelijk is aan hun publieke IP adres, wat dan?
Nee dat moet je niet doen. Je pc's etc. kunnen dan niet onderling communiceren (via een intern netwerk) en je gaat allerlei IPv4 adressen verbruiken, dat is gewoon lomp.In het eerste geval (laptop krijgt ip adres) moet ik dus eigenlijk proberen zoveel mogelijk bedrade clients op hun netwerk aansluiten totdat ip adressen "opraken' om te concluderen dat die modem dus niet als router functioneert?
Dan werkt het modem dus wel als router, maar ga er maar niet vanuit....En in het tweede geval (laptop krijgt totaal ander adres)?
Klopt, dat adviseren ze ook, maar de meeste mensen zijn er enigszins eigenwijs in. Als men een monteur laat langs komen die de boel plaatst/installeert zal die ook vragen of je zelf een router hebt of dat je er 1 wilt aanschaffen à €60,- (uit m'n hoofd).Maar ik denk dat ik dus al het uiteindelijke antwoord weet; Caiway om een modem te vragen die ook al router functioneert (geen idee of ze dat hebben) of zelf een router achter de modem zetten.
Ze konden overigens bij bestelling van Caiway abonnement wel aangeven of ze wel of niet een wifi-modem wilden (à €50 extra). Daar had je dan toch eigenlijk ook niets aan gehad want die zou ook maar een gelimiteerd aantal ip adressen uitgeven? Of zou die wifi modem dan wél over router functionaliteiten beschikken?
Grote kans dat dat gewoon aan de instellingen aldaar ligt, heb zelf vrij positieve ervaringen met deze KPN Wifi Versterker, maar alles valt of staat wel met de juiste instellingen.EDIT: verklaart overigens nog niet waarom de ene bewoner ook al problemen met wifi had toen ik de boel nog niet had overgeschakeld op Caiway en ook ik vanmiddag bij binnenkomst geen (goede) wifi verbinding op m'n telefoon kon krijgen. Iets wat mij nog niet eerder was opgevallen wanneer ik bij hen kwam...
(althans, begin deze week was ik daar ook; geloof ik ook wel met m'n telefoon bezig geweest maar kan niet herinneren of ik toen een wifi verbinding had of 4G)
Klopt, dat adviseren ze ook, maar de meeste mensen zijn er enigszins eigenwijs in.
Nu net even de KPN versterker hier weer aangesloten en nu hier hetzelfde probleem "verbonden, geen internet' terwijl deze gisteren hier prima deed.Grote kans dat dat gewoon aan de instellingen aldaar ligt, heb zelf vrij positieve ervaringen met deze KPN Wifi Versterker, maar alles valt of staat wel met de juiste instellingen.
[Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 04-05-2019 14:26]
Later ben ik langsgekomen; de KPN Experia Box verwijderd, nieuwe TP-Link C5 (online gekocht, niet bij Caiway omdat ik niet zeker wist of we dat model wel zouden krijgen aangezien Caiway meerdere modellen lijkt te leveren) op de Caiway modem aangesloten en ze zijn ein-de-lijk over van KPN ADSL naar Caiway glasvezel.Gemakkelijke installatie - Neemt volledig automatisch de WiFi gegevens over van V8, V9, V10 en V10a Experiabox. Zet volledig automatisch de WiFi uit op je V8, V9 of V10 Experiabox.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details