Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik weet niet of het een tijdelijke actie is, maar de versterker kost nu nog €49 :)
Heb er meteen eentje besteld omdat ik niet tevreden ben met de wifi prestaties van m'n experiabox.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat waren ze al sinds begin van dit jaar geloof ik: Dav1d in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11
Niet geloof ik, maar is echt al een hele lange tijd zo.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51
Hij is een tijdje wat duurder geweest, maar toen kon je hem bij Telfort voor €49 krijgen.
Waarschijnlijk is ie altijd wel ergens tegen die prijs te krijgen :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is iedereen nog tevreden met deze KPN AP? :)
Welke features zouden jullie graag zien in een volgende update? Bijvoorbeeld:
- AP isolation
- Gastnetwerk
- Wifi scheduler
- Zendvermogen aanpassen
- Minimum RSSI
- Airtime fairness

Dan kunnen we KPN suggesties aandragen. De vorige firmware-update is alweer bijna een half jaar oud.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:09
Gastnetwerk :Y

Verder heel tevreden, band steering is fijn.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Gastnetwerk. En wpa2 enterprise: radius authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
SNMP zodat ik het ding makkelijk kan uitlezen en grafiekjes kan maken van load, traffic, uptime enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Roaming

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Support voor roaming tussen (Experia Box en) één of meer van deze access points zou inderdaad echt een leuke toevoeging zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:46
ThinkPadd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:54:
Wel even kwantitatief meten he ;) Op een aantal verschillende plekken in huis je laptop / telefoon neerzetten en dan met tooltjes als WiFi Analyzer (Android) en inSSIDer (Windows/Mac) kijken naar de signaalsterkte (RSSI) van dit accespoint vs. Apple. En natuurlijk kijken naar de snelheid die bij de verbinding wordt aangegeven. Dichtbij het AP verbind mijn laptop met 866 Mbps, maar dit zakt gauw in.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ja, die ben ik jullie nog verschuldigd. Helaas heb ik door tijdgebrek niet zo nauwkeurig kunnen testen als je beschrijft , maar het viel me op dat de Airport extreme op de wat verder afgelegen en moeilijke plekken een beter bereik had (getest met WiFi analyser). Met de speedtest.net app kwam ik daar ook tot hogere snelheden. Dat in combinatie dat ik al een extreme van de 5e generatie in mijn bezit had heeft me doen besluiten de Arcadyan terug te sturen aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Belachelijk dat dit er dan niet in zit. Voor 50 e meer had ik dat graag uitgegeven.
ANdrode schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:53:
[...]

Support voor roaming tussen (Experia Box en) één of meer van deze access points zou inderdaad echt een leuke toevoeging zijn :).

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rhos schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:36:
Belachelijk dat dit er dan niet in zit. Voor 50 e meer had ik dat graag uitgegeven.
[...]
Ach het is al het beste accesspoint voor de prijs :). Ik heb er vertrouwen in dat dit kan en misschien zelfs al in de pipeline zit. Het blijft een lastige feature die eigenlijk amper in consumenten hardware zit, maar het is ook iets waar KPN echt een unique selling point kan hebben.

Lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Dit is echt de enige functie die ik mis, en ook dé reden waarom ik soms toch zit te kijken om over te stappen op een andere AP. Verder werkt ie echt heerlijk stabiel en snel en heeft ie alle eisen welke je verder mag verwachten (zoals band steering). Al met al erg tevreden, maar mis roaming wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

robertwebbe

Robert Webbe

Waarschijnlijk bedoelen jullie dan geen roaming maar hand-over. Daarmee wordt een sessie niet onderbroken maar overgegeven van het ene accesspoint naar het andere. Volgens mij heb je daar altijd een extra hardware in de vorm van een controller voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
robertwebbe schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:55:
Waarschijnlijk bedoelen jullie dan geen roaming maar hand-over. Daarmee wordt een sessie niet onderbroken maar overgegeven van het ene accesspoint naar het andere. Volgens mij heb je daar altijd een extra hardware in de vorm van een controller voor nodig.
Nee, volgensmij niet. Tenzij een EB ook zo'n controller kan zijn want er zijn/waren al plannen voor "roaming" tussen de WiFi "Versterker" en EBs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:55:
Op de openwrt wiki leggen ze verschillende aanpakken voor Client/Station mode wireless uit. Allemaal zonder externe controller :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een variant waar alle clients nog in één broadcast domein zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb sinds dit weekend de WiFi versterker in gebruik als vervanging van een Experiabox v8, geconfigureerd als standalone accespoint dus.
Het bereik op de 2,4Ghz is duidelijk beter dan de Experiabox had, heb nu zonder problemen bereik op zolder en in de tuin waar het signaal eerst nog onbruikbaar zwak was. De extra snelheid op de 5Ghz band is ook prettig. Ik moet nog meer tests doen maar heb sowieso al 85Mbit/s voorbij zien komen waar de 2.4Ghz op 25Mbit/s bleef steken.

🖥️ | 🚗

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik gebruik al enige tijd 2 AP's met het zelfde netwerk en de zelfde instellingen (behalve het kanaal). nu een paar maanden nog steeds zeer tevreden.
Zelf ben ik erg fan van de Unifi AP Pro maar voor thuisgebruik is dat wel erg duur. Helemaal als je nagaat dat je voor deze prijs ook 3 KPN AP's hebt. Natuurlijk kan je met een Unifi veel meer maar die functies mis ik niet.

- De band steering is echt top. zo blijf je niet onnodig op een 2,4Ghz band hangen.
- Ik merk niks als ik overschakel van AP1 naar AP2. In het verleden bleef ik onnodig hangen op het AP die ver weg was en er al een ander AP binnen bereik was.
- Stabiel. herstart is nooit nodig.
- Ingebouwde gigabit switch!

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik leer net pas over het bestaan van deze unit; n.a.v. een vraag die ik kreeg over een Ziggo C7. En na wat onderzoek (13 pagina's ;) ) dus direct deze besteld van KPN. Weer een leuke knutsel gadget :) yiphy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat ik niet kan inloggen op een van de AP's: ik krijg in de browser de melding dat de verbinding geweigerd is. Doe ik dan even een snelle nmap scan (nmap -sV -T4 -O -F --version-light 10.0.0.2-4), dan krijg ik totaal 3 verschillende resultaten terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Nmap scan report for [b]10.0.0.2[/b]
WARNING: RST from 10.0.0.3 port 80 -- is this port really open?

Host is up (0.0035s latency).
All 100 scanned ports on 10.0.0.2 are closed
MAC Address: 4C:09:D4:BL:AB:LA (Arcadyan Technology)
Too many fingerprints match this host to give specific OS details
Network Distance: 1 hop
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Nmap scan report for [b]10.0.0.3[/b]
Host is up (0.0044s latency).
Not shown: 99 closed ports
PORT   STATE SERVICE VERSION
80/tcp open  http?

Device type: general purpose
Running: Linux 2.4.X
OS CPE: cpe:/o:linux:linux_kernel:2.4.21
OS details: Linux 2.4.21
code:
1
2
3
4
5
6
Nmap scan report for [b]10.0.0.4[/b]
Host is up (0.0044s latency).
All 100 scanned ports on 10.0.0.4 are closed
Too many fingerprints match this host to give specific OS details

Ze draaien alledrie dezelfde firmware. Vreemd toch? Stekker er uit en dan er weer in helpt, uiteraard. Maar liever zou ik hebben dat die webserver gewoon blijft draaien.

WiFi zelf werkt wel gewoon prima, dat is geen probleem.

Edit/Update: dat automatisch herstarten ben ik aan het inrichten nu, daar ben ik destijds niet aan toegekomen. Scherp van je ;)

[ Voor 27% gewijzigd door garp op 08-10-2016 14:31 . Reden: Tabel aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik meende dat jij ze automatisch liet herstarten: garp in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99" :? Helpt niet?

Deed ik eerst ook nadat ik eens had dat het SSID wel werd uitgezonden maar ik geen verbinding kon maken. Nu echter overbodig omdat het AP uitgezet wordt (door m'n domotica) als we niet thuis zijn/gaan slapen. Hij verbruikt namelijk 11-12W, dat vind ik wat veel om aan te laten staan als we er geen gebruik van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:42
Is er iemand met een fatsoenlijke (lees: tenminste 2x2 802.11ac) netwerkadapter heeft én dit AP die eens een speedtest kan posten? iPerf zou natuurlijk nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:50
Roaming is geen eigenschap van een AP maar wordt door de client geregeld.
De ene client is daar beter in dan de andere.

Meest voorkomende oorzaken van slecht roamen zijn:
  • De AP's (of AP en router) staan op hetzelfde kanaal. Dat werkt roaming niet!!!
  • De AP's gebruiken niet hetzelfde SSID. Daar hebben veel clients problemen mee
  • De AP's hebben ten opzichte van de client te veel bereik. De client roamed niet, want hij ziet voldoende signaal, maar het AP ziet de client niet meer.
Als je het goed inregelt is seamless roamen geen enkel probleem.

Slechts professionele AP's zoals die van Aruba hebben met behulp van een controller en software (clientmatch) de mogelijkheid het roamen van een client te beinvloeden door de client van een AP af te forceren als dat nodig is.
Dat is echter ver buiten het prijskaartje van die Arcadyan.

Verder lees je vaak dat er een AP met beter bereik moet komen, dat is zelden de oplossing, de bottleneck is altijd de client met weinig vermogen en een slechte antenne.
Meestal is het vermogen terugbrengen naar iets meer dan het bereik van een client een veel beter oplossing en als het dan nog niet werkt een AP bijplaatsen.

Ook in de professionele wereld is de beste oplossing meer AP's met minder vermogen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
andy88 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:09:
Is er iemand met een fatsoenlijke (lees: tenminste 2x2 802.11ac) netwerkadapter heeft én dit AP die eens een speedtest kan posten? iPerf zou natuurlijk nog beter zijn.
Zoiets: ThinkPadd in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Thanks! Ik dacht echt álle pagina's van dit topic te hebben gecheckt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
andy88 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Thanks! Ik dacht echt álle pagina's van dit topic te hebben gecheckt :P
Een iperf kan ik ook wel even draaien, maar wat voor instellingen moet ik als client gebruiken?
Window size, packet size, MTU e.d. ?

Als ik op m'n PC (bedraad via Gigabit) iperf opstart met iperf -s en op m'n laptop (dichtbij het AP, geeft aan met 866,7 Mbps verbonden te zijn) dan is dit het resultaat:
C:\Users\MijnUsername\Downloads\iperf-3.1.3-win64>iperf3 -c 192.168.4.103
Connecting to host 192.168.4.103, port 5201
[  4] local 192.168.4.115 port 60003 connected to 192.168.4.103 port 5201
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  4]   0.00-1.00   sec  30.6 MBytes   257 Mbits/sec
[  4]   1.00-2.00   sec  31.1 MBytes   261 Mbits/sec
[  4]   2.00-3.00   sec  30.5 MBytes   256 Mbits/sec
[  4]   3.00-4.00   sec  31.9 MBytes   268 Mbits/sec
[  4]   4.00-5.00   sec  31.6 MBytes   265 Mbits/sec
[  4]   5.00-6.00   sec  30.9 MBytes   259 Mbits/sec
[  4]   6.00-7.00   sec  30.9 MBytes   259 Mbits/sec
[  4]   7.00-8.00   sec  31.6 MBytes   265 Mbits/sec
[  4]   8.00-9.00   sec  30.8 MBytes   258 Mbits/sec
[  4]   9.00-10.00  sec  31.5 MBytes   265 Mbits/sec
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bandwidth
[  4]   0.00-10.00  sec   311 MBytes   261 Mbits/sec                  sender
[  4]   0.00-10.00  sec   311 MBytes   261 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

C:\Users\MijnUsername\Downloads\iperf-3.1.3-win64>

[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
ThinkPadd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Een iperf kan ik ook wel even draaien, maar wat voor instellingen moet ik als client gebruiken?
Window size, packet size, MTU e.d. ?

Als ik op m'n PC (bedraad via Gigabit) iperf opstart met iperf -s en op m'n laptop dan verbind met
iperf -c 192.168.4.103 (alles default dus) dan zit het gemiddeld op zo'n 271 Mbits/sec.
Dat is dan dichtbij het AP, laptop geeft aan op 866,7 Mbps verbonden te zijn.
Dat lijkt me een prima performance voor een single stream meting. Ik verwacht dat een meting op bijvoorbeeld 5 gelijktijdige streams ('iperf -p' optie) een performance gaat geven in de richting van die SMB copy actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
De output daarvan werd wat groot om hier te posten, zie resultaat: http://pastebin.com/vZL3JY8a
~66 Mbits/sec dus ongeveer

Prima accespoint volgens mij, mits je hem niet door dikke muren enzo laat stralen. Ik heb hem in m'n woonkamer en zit er met m'n laptop max. een 3 meter ofzo vanaf. Hij stond eerst in de meterkast maar dan zakt de AC-snelheid gauw in.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
andy88 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Dat lijkt me een prima performance voor een single stream meting. Ik verwacht dat een meting op bijvoorbeeld 5 gelijktijdige streams ('iperf -p' optie) een performance gaat geven in de richting van die SMB copy actie.
Dat is apart, bij 802.11N haal ik wel de volledige performance met één thread.

@ThinkPad: Als je net
iperf -s
op de desktop draaide dan heb je net vanaf de laptop een upload test gedaan met iperf daar wilde ik eigenlijk om vragen _/-\o_.

Probeer eens deze twee, met op de server wederom iperf3 -s:
echo "download: server -> laptop"
iperf3 -c $IP --get-server-output -t 10 -i 0.2 -R
echo "upload: laptop -> server"
iperf3 -c $IP --get-server-output -t 10 -i 0.2

Doordat het rapportage interval lager staat zie je meer regels, korte dipjes vallen daardoor beter op :)
Door de connect box van Ziggo weet ik goed hoe je netwerk performance meet :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Eerst server (iperf3 -s) op m'n desktop draaien en daarna op m'n laptop bedoel je? En dan van beide de output posten?

Zal ik een andere dag even doen, ben nu een laptop aan het backuppen naar m'n NAS, dus is nu niet het meest ideale moment om te testen. Ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:39:
[...]
Eerst server (iperf3 -s) op m'n desktop draaien en daarna op m'n laptop bedoel je? En dan van beide de output posten?
Nee ik bedoelde dat je de reverse (-R) test moet doen voor het meten van de download snelheid. Default is van client -> server.

Afhankelijk van waar net de server draaide waren dat dus upload getallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ok, duidelijk :)
Maar wat is dan het doel van die twee commando's die je post? Ze zijn namelijk beiden hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:01:
Ok, duidelijk :)
Maar wat is dan het doel van die twee commando's die je post? Ze zijn namelijk beiden hetzelfde :?
Nee in de tweede hoorde geen -R te staan. Dat ging mis.

Iperf kan dus beide kanten op testen door middel van die flag. Met --get-server-output krijg je wat de flag zegt. De server logged (bij linux) namelijk ook packet loss/het TCP window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
ANdrode schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Nee in de tweede hoorde geen -R te staan. Dat ging mis.

Iperf kan dus beide kanten op testen door middel van die flag. Met --get-server-output krijg je wat de flag zegt. De server logged (bij linux) namelijk ook packet loss/het TCP window.
Zoals gevraagd:

Beiden op korte afstand (~1 meter) van het AP, laptop geeft aan verbonden te zijn op max. snelheid (866,7 Mbps). Server was mijn desktop, met Windows. Geen packet loss o.i.d dus helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:06:
[...]
Zoals gevraagd:

Beiden op korte afstand (~1 meter) van het AP, laptop geeft aan verbonden te zijn op max. snelheid (866,7 Mbps). Server was mijn desktop, met Windows. Geen packet loss o.i.d dus helaas.
Bedankt :)

Hij piekt dus rond de 300 mbit effectief beide kanten op. Ik had gehoopt op wat meer, desondanks is dit voor de meeste doelen een goede effectieve bandbreedte.

Het is wel opvallend dat iperf deze score haalt (ook in de test met meerdere threads), terwijl SMB een (stuk) sneller is. Ach, in de praktijk prik ik met zulke snelheden geen netwerkkabel meer in.

Ik haal met een macbook zonder AC, netgear R6300v2 ongeveer dezelfde snelheid over 802.11N. Toch zou ik nu kiezen voor goedkoper én band steering. Want op 2.4GHz blijven plakken is onhandig, in mijn omgeving werkt een 10-14mbit stream dan niet betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Maar is deze snel genoeg voor 500Mb Ziggo internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik had mijn zinnen gezet op een Ubiquiti AP , maar wat ik hier allemaal lees is dit een goedkopere oplossing. Ik heb een Ziggo abonnement maar een beroerde WiFi verbinding. Ik heb het extra WiFi punt middels een TP-Link Archer C7 geprobeerd maar dat bracht ook geen soelaas. Op zolder heb ik gewoonweg geen tot een slechte verbinding!
Maar als ik nu 3 van deze apparaten koop, hoe koppel ik ze aan elkaar? LAN Horizon Box> WiFi versterker(ETH 1)> naar 1e etage> Wifi Versterker en dan?
En niet onbelangrijk, worden de versterkers met LAN kabel geleverd? En wat is de lengte daarvan?

[ Voor 9% gewijzigd door digitall1 op 16-10-2016 17:13 . Reden: bijvoegen van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
digitall1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:09:
En niet onbelangrijk, worden de versterkers met LAN kabel geleverd? En wat is de lengte daarvan?
Volgens mij zonder. In de openingspost staan wel advertenties met kabel tegen meerprijs. Zelf een kabel kopen of maken lijkt me goedkoper.

Zelf heb ik zo'n versterker van Telfort voor een euro meer, en kan me eigenlijk niet goed herinneren of er wel/geen kabel bij zat, geen lange in ieder geval. De versterker zelf bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
Inmiddels heb ik er 3(!) gehaald en geinstalleerd. Ze bevallen me uitstekend. Alleen is het jammer dat de usb poorten niet gebruikt kunnen worden. Denk dat het aan de firmware ligt. Maar ik heb op deze site https://wikidevi.com/wiki/Arcadyan_WA9117A-AC23 gezien dat de specs hetzelfde zijn als https://wikidevi.com/wiki/Belkin_F9K1118_v2.
Dus de Belkin AC1800 DB Router F9K1118 is zijn tweelingbroer die wél usb toelaat.Voor een mediaserver of printserver is dit wel handig. En tevens een gast toegang beheert.
Zie hier de manual http://cache-www.belkin.c...0-01245_RevA00_AC1800.pdf
Ben benieuwd of dit zal lukken?

En als antwoord op mijn eigen vraag: er word een metertje lan kabel meegeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als ik enkel twee AP's wil toevoegen en qua geld maakt het me niks uit, is deze AP dan te prefereren over een RT-AC87U? (ik vraag dat omdat ik er net 2 besteld heb bij iBood om wat kwaliteits AP's toe te voegen).

De vraag is dan ook hoe verre het bereik van de twee verschilt, is de Asus echt zo veel beter met zijn losse antennes?

Na wat meer tijd besteed te hebben in dit topic blijkt dat de Asus met kop en schouders er bovenuit steekt. Doen we twee van die maar... ook al is het een factor 3 duurder...

[ Voor 67% gewijzigd door Tijgert op 20-10-2016 13:42 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 10:53
Tijgert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:49:
Als ik enkel twee AP's wil toevoegen en qua geld maakt het me niks uit, is deze AP dan te prefereren over een RT-AC87U? (ik vraag dat omdat ik er net 2 besteld heb bij iBood om wat kwaliteits AP's toe te voegen).

De vraag is dan ook hoe verre het bereik van de twee verschilt, is de Asus echt zo veel beter met zijn losse antennes?

Na wat meer tijd besteed te hebben in dit topic blijkt dat de Asus met kop en schouders er bovenuit steekt. Doen we twee van die maar... ook al is het een factor 3 duurder...
digitall1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:20:
Dus de Belkin AC1800 DB Router F9K1118 is zijn tweelingbroer die wél usb toelaat.Voor een mediaserver of printserver is dit wel handig.
Dit topic gaat over een AP, jullie zitten beide deze AP te vergelijken met routers. Appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Jazco2nd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Dit topic gaat over een AP, jullie zitten beide deze AP te vergelijken met routers. Appels en peren.
Niet helemaal. Ik vergelijk ze niet op hun beide separate kunnen, maar probeer voor enkel de AP functie de wijsheid te bepalen een router te nemen ipv een AP. Wie weet is een AP wel veel beter in AP'en dan een router kan zijn.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
Jazco2nd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

[...]

Een router kan door zijn firmware ook dienen als AP. Deze AP is naar mijn mening zo dichtgespijkerd dat de router functie is uitgeschakeld. De Belkin heeft dezelfde specs en daar is de routerfunctie wél ingeschakeld.
Correct me if i'm wrong. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dav1d schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:04:

[...]

Als je 802.11a/b/g apparaten in je omgeving hebt (ook van bijvoorbeeld buren) kan het zinvol zijn deze optie te activeren.
Ik heb een aantal Logitech Squeezebox apparaten die alleen 802.11g ondersteunen. Als ik de optie Protected modus uitschakel dan kunnen deze apparaten gewoon verbinding maken met mijn mixed b/g/n netwerk. Stel ik schakel de Protected modus in, dan wordt mijn netwerk mogelijk stabieler voor deze 802.11g apparaten, maar zijn er ook nadelen zoals een lagere doorvoer?

Nog een aanvullende vraag:

Mijn buurvrouw heeft een wifi signaal op de 5 GHz band, kanaal 36. Ik heb het kanaal bij de wifi versterker op automatisch staan, desondanks pakt hij (ook) kanaal 36. Dat lijkt me niet handig. Heb het een dagje aangekeken, in de hoop dat 'ie zou gaan switchen, maar helaas. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 22% gewijzigd door musicfreak op 03-11-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
musicfreak schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:22:
[...]

Ik heb een aantal Logitech Squeezebox apparaten die alleen 802.11g ondersteunen. Als ik de optie Protected modus uitschakel dan kunnen deze apparaten gewoon verbinding maken met mijn mixed b/g/n netwerk. Stel ik schakel de Protected modus in, dan wordt mijn netwerk mogelijk stabieler voor deze 802.11g apparaten, maar zijn er ook nadelen zoals een lagere doorvoer?

Ik denk het niet.

Nog een aanvullende vraag:

Mijn buurvrouw heeft een wifi signaal op de 5 GHz band, kanaal 36. Ik heb het kanaal bij de wifi versterker op automatisch staan, desondanks pakt hij (ook) kanaal 36. Dat lijkt me niet handig. Heb het een dagje aangekeken, in de hoop dat 'ie zou gaan switchen, maar helaas. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik zou dan zeker een andere band kiezen voor alles zekerheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:17

Zenix

BOE!

Ik heb er ook één besteld om mijn Netgear R7000 te vervangen (AP mode, beetje zonde van zo'n router) kijken hoe hij het goed. Daarnaast is band steering ook wel een pluspunt.

Als hij goed bevalt gaat hij ook de Asus N66U (AP mode) vervangen, omdat die geen EU DFS heeft en geen ac. Dit allemaal in combinatie met een virtuele router PfSense. Voor de prijs is er inderdaad geen betere AP te vinden, zelfs niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
heb er al meerderen bij meerdere mensen geïnstalleerd die zijn super enthiousiast en het zijn echt super apparaten! De doorvoersnelheid en het bereik ligt stukken hoger. Ik heb het alleen dat de standaard Tweakers denkt: 'oh het is KPN en het zal wel niet heel uitgebreid zijn.' Toegegeven de webinterface ziet er wat rommelig uit maar de werking niets dan lof. Mijn ouders hebben nog een 100Mbit switch staan met een los ap en die wil ik dus gaan vervangen voor dit apparaat. Gelijk een gigabit switch en een stuk beter wifi. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-11-2016 14:14 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nadeel vind ik alleen het stroomverbruik, hij trekt 11-12W continu. Vind ik best stevig. Ik zet hem daarom 's nachts uit via m'n domotica.
Maar stroomverbruik zal bij een dure Asus ofzo niet anders zijn verwacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik begrijp ook niet zo waarom zo'n hoog standbyverbruik nodig is.
Hiervoor gebruikte ik een router van TPlink als AP, ook met 5Ghz en die trok slechts 3,5 watt ofzo.
Toegegeven, het bereik daarvan was minder (en in mijn geval helaas net onvoldoende, vandaar deze aanschaf)
Ik had gehoopt dat hij zuiniger zou zijn wanneer ik alleen 5Ghz zou gebruiken en de 2,4 uit zou zetten, maar ik geloof niet dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heb hem binnen, alleen hij blijft op kanaal 36 met auto, terwijl dat de enige plek is waar een andere 5ghz AP actief is. Vreemd dat hij niet naar de hogere DFS kanalen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Zenix schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:16:
Vreemd dat hij niet naar de hogere DFS kanalen gaat.
Dat probleem heb ik ook, en kan ik ook niet plaatsen. Leuk dat 'ie DFS ondersteund maar dan moet 'ie ook naar deze kanalen schakelen. Is dit wellicht te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

musicfreak schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:25:
[...]

Dat probleem heb ik ook, en kan ik ook niet plaatsen. Leuk dat 'ie DFS ondersteund maar dan moet 'ie ook naar deze kanalen schakelen. Is dit wellicht te forceren?
Ik ga eens vandaag kijken wat die doet als ik een andere 5GHz AP op 80MHz er direct naast zet en met devices op beiden verkeer ga genereren. Misschien wordt die dan wakker :?

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 07:58
digitall1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:20:
Inmiddels heb ik er 3(!) gehaald en geinstalleerd. Ze bevallen me uitstekend. Alleen is het jammer dat de usb poorten niet gebruikt kunnen worden. Denk dat het aan de firmware ligt. Maar ik heb op deze site https://wikidevi.com/wiki/Arcadyan_WA9117A-AC23 gezien dat de specs hetzelfde zijn als https://wikidevi.com/wiki/Belkin_F9K1118_v2.
Dus de Belkin AC1800 DB Router F9K1118 is zijn tweelingbroer die wél usb toelaat.Voor een mediaserver of printserver is dit wel handig. En tevens een gast toegang beheert.
Zie hier de manual http://cache-www.belkin.c...0-01245_RevA00_AC1800.pdf
Ben benieuwd of dit zal lukken?

En als antwoord op mijn eigen vraag: er word een metertje lan kabel meegeleverd!
@digitall1

Ik pak de arcadyan net uit de kast om als printer server op te stellen!
Is het jou al gelukt om de USB poorten werkend te krijgen

• Zenix

Zenix

BOE!

Ze blijven bij mij beiden op kanaal 36 op 80MHz met auto, helaas. Weten jullie zeker dat hij DFS werkt en kan iemand dat laten zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 17-11-2016 19:12 ]

• garp
Ik heb er 3 en allemaal op auto op 5Ghz. 2 zitten er op hoge kanalen, dus het lijkt te werken.

Ik heb wel gemerkt dat het een tijdje duurt voordat ze naar een hoog kanaal switchen. Dat is redelijk normaal en onderdeel van de specs heb ik wel eens gehoord of gelezen.

[ Voor 48% gewijzigd door garp op 17-11-2016 21:35 ]

• ANdrode
  • Niet online
garp schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:33:
Ik heb er 3 en allemaal op auto op 5Ghz. 2 zitten er op hoge kanalen, dus het lijkt te werken.

Ik heb wel gemerkt dat het een tijdje duurt voordat ze naar een hoog kanaal switchen. Dat is redelijk normaal en onderdeel van de specs heb ik wel eens gehoord of gelezen.
Het access point moet eerst kijken of er in de DFS frequenties andere bronnen (e.g. radar) aanwezig zijn. Dat duurt bij de meeste access points een paar minuten.

Als je toevallig dicht bij een (militair) vliegveld woont dan kan het zijn dat DFS daardoor niet werkt. Ik wil er alleen niet te snel naar wijzen. In bijvoorbeeld Amsterdam zijn die DFS kanalen gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Meer mensen soms problemen met dit accespoint? De laptop van m'n vriendin (Toshiba C850) wil soms niet verbinden. Dit terwijl ik er hetzelfde kaartje (Intel 7260) in heb gebouwd als in mijn ThinkPad X220.

Gisteravond weer problemen, ze kon geen verbinding krijgen. Accespoint herstart via webinterface en toen kon ze gelijk weer verbinden.

Ik laat hem nu uitzetten via m'n domotica als we weg zijn, dus hij wordt vaak genoeg herstart zou je denken.

Binnenkort gaan we verhuizen van ons gelijkvloerse appartement naar een koophuis met 3 verdiepingen. Waarschijnlijk doe ik dit accespoint dan weg en ga ik wat Ubiquiti accespoints kopen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
Ik lees helaas dat het KPN AP geen features heeft RSSI terug te schroeven:( beetje een gok dat het dan goed uit gaat komen met roamen.

Weet iemand overigens de richting waar deze router naartoe straalt i.v.m de montage?

Ik overweeg om hem in een muurkast neer te zetten aangezien hij niet de schoonheidsprijs wint... Of is dit zwaar af te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitall1
frits183 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:18:
[...]

@digitall1

Ik pak de arcadyan net uit de kast om als printer server op te stellen!
Is het jou al gelukt om de USB poorten werkend te krijgen
Nee Frits, dat is mij niet gelukt. Ik ben bang dat de andere fw van de Belkin niet goed is en ik de versterker mol! Dus de usb poorten werken niet, helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door digitall1 op 09-12-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
ThinkPadd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:49:
Meer mensen soms problemen met dit accespoint? De laptop van m'n vriendin (Toshiba C850) wil soms niet verbinden. Dit terwijl ik er hetzelfde kaartje (Intel 7260) in heb gebouwd als in mijn ThinkPad X220.

Gisteravond weer problemen, ze kon geen verbinding krijgen. Accespoint herstart via webinterface en toen kon ze gelijk weer verbinden.

Ik laat hem nu uitzetten via m'n domotica als we weg zijn, dus hij wordt vaak genoeg herstart zou je denken.

Binnenkort gaan we verhuizen van ons gelijkvloerse appartement naar een koophuis met 3 verdiepingen. Waarschijnlijk doe ik dit accespoint dan weg en ga ik wat Ubiquiti accespoints kopen: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Ik heb geen noemenswaardige problemen met dit ap. Het enige "probleempje"is de bandsteering. Mijn dochter met een iPhone SE met 5 gHz blijft steeds op de 2.4 gHz band hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
Kan iemand mij uitleggen wat deze site is?
http://ui.belkin.com/AC1200/F9K1113/2.03.30/dashboard.htm

Het leek er eerst op dat ik via deze gui op mijn KPN wifiversterker kwam maar die heeft een ander ip adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Een of andere demopagina zodat je de GUI van een router kunt bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-realm
Dav1d schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:58:
[...]

[...]

Vandaag nog een keer open gemaakt. Heatsink en RF shields verwijderd om alles te kunnen zien:

SoCARM Cortex-A9 800 MHz single-coreBroadcom BCM47081A0
RAM128 MB DDR3-1600EtronTech EM6GC16EWXD-12H
Flash32 MBMacronix MX25L25635FMI-10G
2.4 GHz2x2:2 b/g/nBroadcom BCM43217
2x "747 649E 447" amplifier
5 GHz3x3:3 a/n/acBroadcom BCM4360
3x Skyworks 5003L1 amplifier

De Linksys EA6300v1/EA6400 gebruikt precies dezelfde radio's en is geschikt voor DD-WRT (en zelfs Asuswrt). Dat geeft hoop!
Ben je ondertussen al wat wijzer geworden of DD-WRT kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
Stel ik zet een tijdschakelaar tussen het Access point. Zodat hij bijv in de nacht een aantal uren uitschakeld, gaat dit prima of kan dit problemen opleveren i.v.m instellingen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nee, werkt prima. Ik schakel hem uit via m'n domoticasysteem. Hij staat hier per dag zo'n 8,5h uit omdat we beiden werken. Scheelt nogal wat stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psycho-realm
Goed idee! Als iedereen nou een mailtje stuurt;) doen ze er heeeeeeeel miss wat mee.

De vraag is welke afdeling binnen KPN doet hier iets mee? Eventueel direct email adres?

Update 14-12-2016:

KPN via Facebook benaderd. Ze geven aan dat je KPN via Social Media kan benaderen en zij ervoor zorgen dat het verzoek bij de juiste afdeling/persoon terecht komt. Als iedereen maar genoeg request indient zien we misschien bij de volgende update leuke features;) Doe je ding!
Dav1d schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:18:
Is iedereen nog tevreden met deze KPN AP? :)
Welke features zouden jullie graag zien in een volgende update? Bijvoorbeeld:
- AP isolation
- Gastnetwerk
- Wifi scheduler
- Zendvermogen aanpassen
- Minimum RSSI
- Airtime fairness

Dan kunnen we KPN suggesties aandragen. De vorige firmware-update is alweer bijna een half jaar oud.

[ Voor 34% gewijzigd door psycho-realm op 14-12-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Zenix schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:11:
Ze blijven bij mij beiden op kanaal 36 op 80MHz met auto, helaas. Weten jullie zeker dat hij DFS werkt en kan iemand dat laten zien?
Mijn "Versterker" staat sinds het begin al op channel 100. Dus DFS werkt absoluut. Ik had mijn Experiabox ook op channel 100 staan, vervolgens de Versterker gekoppeld via WPS en deze nam toen channel 100 direct over. Geen idee of dit toeval is of niet, maar je zou de Versterker eens kunnen ontkoppelen, jouw Experiabox op channel 100 zetten (mits je de v10 hebt natuurlijk) om vervolgens de Versterker weer te koppelen. Geen idee of het werkt, maar je zou een poging kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
Wat is eigenlijk wijs wat betreft instellingen als je twee wifi punten in huis hebt, auto modus of toch met een wifi scanner zelf oriënteren wat het beste is en fixed channels kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

psycho-realm schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:18:
Wat is eigenlijk wijs wat betreft instellingen als je twee wifi punten in huis hebt, auto modus of toch met een wifi scanner zelf oriënteren wat het beste is en fixed channels kiezen?
Never nooit auto. Zelf op zoek naar de beste kanalen en bandbreedtes.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:36

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

lier in "KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan ..."
lier schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:21:
[...]

Never nooit auto. Zelf op zoek naar de beste kanalen en bandbreedtes.
Correct me if I'm wrong, maar is het niet handiger om iedereen in de straat zover te krijgen dat het op automatisch staat? Als je 'm namelijk op statisch zet is de kans erg groot dat het kanaal dat je gebruikt, via een router van iemand die minder technische ervaring heeft dan jou, alsnog gebruikt gaat worden.

Anyhow, vakantie is vandaag van start gegaan. Wellicht ga ik nog met een van de 3 Arcadyan's die ik hier heb liggen verder met zoeken naar mogelijkheden om ddwrt erop te knallen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door InjecTioN op 20-12-2016 00:27 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
Zenix schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:16:
Heb hem binnen, alleen hij blijft op kanaal 36 met auto, terwijl dat de enige plek is waar een andere 5ghz AP actief is. Vreemd dat hij niet naar de hogere DFS kanalen gaat.
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik hem kan laten overschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
psycho-realm schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:23:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik hem kan laten overschakelen?
Zelfde hier. Pas na een herstart ging hij wel ineens. Uptime was al 177 dagen.
Hij pakte toen kanaal 112, alleen bleek m'n tablet dat niet te kunnen zien.
Dus toen maar weer op 36 gezet. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
ASW1 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:40:
[...]

Zelfde hier. Pas na een herstart ging hij wel ineens. Uptime was al 177 dagen.
Hij pakte toen kanaal 112, alleen bleek m'n tablet dat niet te kunnen zien.
Dus toen maar weer op 36 gezet. :-(
Thanks zal het ook eens proberen:)

Mensen vergeet niet allemaal je request naar KPN te sturen met verbeterpunten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb onlangs een Comfast 1700Mbps usb adapter besteld. Hij is wel enorm groot maar presteert ook groots. :+ Er zit een Realtek 8814AU chipset in. :) Misschien een handige tip in combinatie mt de WiFi versterker :)

http://en.comfast.com.cn/...lessAdapter/item-201.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 22:46

Nick Name

SinFest!

Qua bereik ben ik best tevreden over de WiFi Versterker (ingezet als bedraad AP). Hopelijk wordt in een volgende firmware nog wel even gekeken naar de beveiliging van het apparaat.

Enkele pagina's zijn op te vragen zonder dat je ingelogd bent op het apparaat (uitgaande van de default 192.168.2.149).
http://192.168.2.149/wireless_sta.stm -> Bij mij laat deze pagina (in de broncode) het wachtwoord zien van mijn 5GHz WiFi ;(
http://192.168.2.149/wireless_e.stm -> Deze laat zelfs direct de wachtwoorden zien van beide SSID's :(

Minder erg:
http://192.168.2.149/ap_list.js -> Lijst met naburige netwerken. Indien geen resultaat, eerst http://192.168.2.149/ap_scan_start.js aanroepen,en dan
http://192.168.2.149/ap_scan_done.js om te kijken of de scan klaar is.
http://192.168.2.149/wireless_main_0.stm --> weinig boeiends
http://192.168.2.149/savelog.cgi?action&log.stm -> geeft een log_web.txt terug met daarin de logfile. Tot dusver geen gevoelige data gezien in de logfile

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Nick Name schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:42:
Qua bereik ben ik best tevreden over de WiFi Versterker (ingezet als bedraad AP). Hopelijk wordt in een volgende firmware nog wel even gekeken naar de beveiliging van het apparaat.

Enkele pagina's zijn op te vragen zonder dat je ingelogd bent op het apparaat (uitgaande van de default 192.168.2.149).
http://192.168.2.149/wireless_sta.stm -> Bij mij laat deze pagina (in de broncode) het wachtwoord zien van mijn 5GHz WiFi ;(
http://192.168.2.149/wireless_e.stm -> Deze laat zelfs direct de wachtwoorden zien van beide SSID's :(

Minder erg:
http://192.168.2.149/ap_list.js -> Lijst met naburige netwerken. Indien geen resultaat, eerst http://192.168.2.149/ap_scan_start.js aanroepen,en dan
http://192.168.2.149/savelog.cgi?action&log.stm -> geeft een log_web.txt terug met daarin de logfile. Tot dusver geen gevoelige data gezien in de logfile
Kan je op die manier ook achter de login komen voor de webinterface?

Heeft iemand anders nog ideeën over hoe je op de webinterface kan inloggen zonder het wachtwoord aan de onderkant (klik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Het wachtwoord kun je achterhalen via de serial console:
nvram get http_passwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Afgelopen week heb ik ook een wifi versterker van KPN besteld, om de ontvangst op zolder te verbeteren. Tijdens de installatie heb ik, zoals in het boekje stond, gewoon op de WPS knop op de router en de versterker gedrukt. Daarna heb ik de versterker geplaatst en getest, en het werkte, dus verder heb ik niet naar de instellingen gekeken.

Helaas hebben we toch vaak moeite met verbinden. Bijv. mijn telefoon ziet het netwerk wel en de ontvangst is goed, hij probeert verbinding te maken maar op de een of andere manier lukt dat toch niet. Na een aantal keer wifi (op mijn telefoon) uit en weer aan te zetten werkt het uiteindelijk wel. Als ik eenmaal verbinding heb werkt het prima, de verbinding is dan stabiel en snel.

Is er toch iets mis met de instellingen, of heb ik misschien iets anders verkeerd gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp

Minder erg:
Dit vind ik best serieus, ondanks dat je natuurlijk al toegang tot het netwerk moet hebben om dit te kunnen zien.

Heb je eea al gemeld bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:18
Vandaag de versterker binnen gekregen opzich een leuk ding ik heb eerst de handleiding van KPN gevolgd via de WPS knop maar had ik paar problemen dat de versterker geen SSID uitzond dus had ik hem naar fabrieksinstellingen gezet en handmatig geconfigureerd heb de SSID van de 2,4 frequentie samen gelaten met die van de experiabox en de 5GHZ op een aparte SSID gedaan draait op zich best lekker heb momenteel een pakket van 100/100 en ik haal op 5ghz 80 MB download en 90 MB upload zoals met de kabel ik ben wel benieuwd wat de snelheid vanaf 2 februari gaat worden dan schiet mij 500/500 order er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Er is vandaag nieuwe firmware (001.007.80, Dec 12 2016) verschenen op de update-server. Door een handmatige reboot wordt de update direct binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Is er ook ergens iets van een changelog te vinden?

En misschien iets om de opening post:

1. Firmware geschiedenis. Versies die ik tot nu toe ken zijn 001.007.80 Dec 12 2016, 001.007.76 Mar 23 2016 en 001.007.76 (datum bij mij onbekend)
2. Download link verschillende firmware versies, eventueel?
3. Link naar laatste versie firmware versie (https://wv-upgrade.wxs.nl/version.txt) en de daadwerlijke download locatie (https://wv-upgrade.wxs.nl/v80_sign.trx)
4. De officiele changelog locatie (als die bestaat)
5. Changes opgemekt door tweakers in de verschillende firmware versies.
6. De KPN pagina waar o.a. wat meer info wordt gegeven en waar de gebruikershandleiding te vinden is (https://www.kpn.com/servi...odems/wifi-versterker.htm)
7. https://wikidevi.com/wiki/Arcadyan_WA9117A-AC23

[ Voor 101% gewijzigd door garp op 08-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
garp schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:59:
Is er ook ergens iets van een changelog te vinden?

En misschien iets om de opening post:

1. Firmware geschiedenis. Versies die ik tot nu toe ken zijn 001.007.80 Dec 12 2016 en 001.007.76 Mar 23 2016
2. Download link verschillende firmware versies, eventueel?
3. Link naar laatste versie firmware versie (https://wv-upgrade.wxs.nl/version.txt) en de daadwerlijke download locatie (https://wv-upgrade.wxs.nl/v80_sign.trx)
4. De officiele changelog locatie (als die bestaat)
5. Changes opgemekt door tweakers in de verschillende firmware versies.
6. De KPN pagina waar o.a. wat meer info wordt gegeven en waar de gebruikershandleiding te vinden is (https://www.kpn.com/servi...odems/wifi-versterker.htm)
Is het iemand gelukt deze firmware handmatig te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
Mir64za schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:47:
Vandaag de versterker binnen gekregen opzich een leuk ding ik heb eerst de handleiding van KPN gevolgd via de WPS knop maar had ik paar problemen dat de versterker geen SSID uitzond dus had ik hem naar fabrieksinstellingen gezet en handmatig geconfigureerd heb de SSID van de 2,4 frequentie samen gelaten met die van de experiabox en de 5GHZ op een aparte SSID gedaan draait op zich best lekker heb momenteel een pakket van 100/100 en ik haal op 5ghz 80 MB download en 90 MB upload zoals met de kabel ik ben wel benieuwd wat de snelheid vanaf 2 februari gaat worden dan schiet mij 500/500 order er in.
En hoe is je snelheid? 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:18
Ik haal rond de 300-400MB op 5Ghz en op 2,4ghz ongeveer 150-200 dus zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik heb hem van de week aangesloten nadat ie een jaar(!) hier lag. Goh, backlog much? :P

Ik kom op 5GHz niet verder dan 137/15. Wel met een wat ouder USB stick en een kamer verder. Ach, het is een stuk beter dan de oude TP-Link die ik elke week moest resetten. Mijn abonnement is Ziggo 150/15 overigens, dus ik haal redelijk de maximale snelheid binnen. Bijkomend voordeel is dat mijn Logitech muis (op 2,4 GHz) niet langer stoort als ik bestanden aan het verplaatsen ben. Snelheid van PC naar NAS is nu wel stabieler, die snelheid moet ik nog meten.

Crap, zie nu dat die stick uit 2009 is en max. 300 mbps doet... misschien ook maar eens vervangen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ik denk dat die USB Stick het grootste prboleem is. Mede omdat het 802.11n is en geen ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, maar qua internetsnelheid valt er in ieder geval weinig te winnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726215

Ik wil 2 Wifi Versterkers gebruiken op mn V8 van KPN.

Ik heb vanaf mn V8 een kabel naar een ethernet doosje in de woonkamer.
Vanaf de woonkaner heb ik ook een kabel naar de bovenverdieping.

Kan ik deze gewoon van V8 naar WAN Wifi versterker daarna van Lan Wifi Versteker naar WAN Wifi Verstetker 2. Heb ik dan wel een gezamelijk netwerk? Of moet ik een extra kabel van V8 naar Wifi Versterker 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04 20:53

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Zojuist ook een KPN versterker aangeschaft maar helaas nog niet echt positief resultaat. Ik heb een Ziggo Ubee modem en deze versterker moet daar prima mee om kunnen gaan. Ik heb de versterker op zolder bekabeld aangesloten en handmatig ingesteld. Mijn vaste PC staat ook op zolder en deze heb ik bekabeld aangesloten op LAN 1 van de versterker. Dit gaat een uurtje goed en dan geeft Windows aan dat er geen Internet Connectie is. Ik moet de versterker dan herstarten en dan werkt hij weer voor een uurtje. (hiervoor had ik de UTP kabel direct in mijn PC zitten wat prima werkte)

Helaas is het Wifi signaal ook niet in orde. Ik zie nu op mijn GSM wel een beter (vol) signaal op zolder maar wanneer ik hier op inlog dan blijft hij 'verbinden' daarna zie ik wel kort 'Opgeslagen, beveiligd' staan maar ik kan niet internetten op mijn GSM. Hij gaat vervolgens weer scannen en opnieuw verbinden.

Geen idee wat ik verder moet doen. Iemand een idee?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:57
FloydRaalte schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:38:
Zojuist ook een KPN versterker aangeschaft maar helaas nog niet echt positief resultaat. Ik heb een Ziggo Ubee modem en deze versterker moet daar prima mee om kunnen gaan. Ik heb de versterker op zolder bekabeld aangesloten en handmatig ingesteld. Mijn vaste PC staat ook op zolder en deze heb ik bekabeld aangesloten op LAN 1 van de versterker. Dit gaat een uurtje goed en dan geeft Windows aan dat er geen Internet Connectie is. Ik moet de versterker dan herstarten en dan werkt hij weer voor een uurtje. (hiervoor had ik de UTP kabel direct in mijn PC zitten wat prima werkte)

Helaas is het Wifi signaal ook niet in orde. Ik zie nu op mijn GSM wel een beter (vol) signaal op zolder maar wanneer ik hier op inlog dan blijft hij 'verbinden' daarna zie ik wel kort 'Opgeslagen, beveiligd' staan maar ik kan niet internetten op mijn GSM. Hij gaat vervolgens weer scannen en opnieuw verbinden.

Geen idee wat ik verder moet doen. Iemand een idee?
Dit heb ik ook gehad, ik heb hem toen omgeruild bij KPN (eerst gebeld) en met de nieuwe geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Beide lampjes branden blauw? Je moet de kabel van beneden aansluiten op de gele poort, anders zit ie via wifi een verbinding te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Anakin239 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:16:
[...]
Dit heb ik ook gehad, ik heb hem toen omgeruild bij KPN (eerst gebeld) en met de nieuwe geen enkel probleem.
Als ik er niet uit kom dan ben ik genoodzaakt hetzelfde te doen...
Señor Sjon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:43:
Beide lampjes branden blauw? Je moet de kabel van beneden aansluiten op de gele poort, anders zit ie via wifi een verbinding te onderhouden.
Ja beide lampjes branden blauw. De kabel van mijn Ziggo Ubee modem (vanuit LAN poort 1) gaat inderdaad in de gele WAN poort op de KPN versterker. Vanuit mijn KPN versterker gaat dan weer via LAN poort 1 een kabel naar de vaste PC. Hoe controleer ik dat de versterker niet een Wifi verbinding aan het onderhouden is i.p.v. te fungeren als Access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

FloydRaalte schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:39:

[...]

Hoe controleer ik dat de versterker niet een Wifi verbinding aan het onderhouden is i.p.v. te fungeren als Access point?
Zet de wifi van je Ubee modem maar eens uit, als je versterker geconfigureerd is als accespoint moet ie daar niet van afhankelijk zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

MadMarky schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:11:
[...]

Zet de wifi van je Ubee modem maar eens uit, als je versterker geconfigureerd is als accespoint moet ie daar niet van afhankelijk zijn.
Gecontroleerd en blijkt gewoon te werken. Vanavond weer uren druk met dit apparaat. Wordt er moedeloos van. De versterker stond nog aan van de vorige keer dus ik denk, direct controleren:
  1. PC start op: geen verbinding 'Indentifing netwerk'
  2. Check mij Wifi op mijn GSM: ik zie het netwerk 'PrettyFlyForAWifi' verschijnen (vol bereik) maar ik kom er niet op. 'Opgeslagen, Beveiligd' Maar geen verbinding.
Okay, KPN apparaat herstart (stroom eraf, stroom erop) en ja! Vol Wifi bereik en mijn whatsapps stromen binnen. Ook mijn vaste desktop heeft via LAN opeens weer verbinding.

Googelen naar het probleem: mensen schijnen vaker problemen te hebben met de automatische IP toewijzing. Een ander apparaat kan dan hetzelfde IP adres gebruiken en dan werkt de boel niet meer. Handigheidje: Static Lease optie in de Ubee modem. Helaas blijkt dit al een aantal jaren niet meer te werken. Fijne software op die Ubee's Ziggo! Afijn. Dan maar handmatig IP adres van de KPN versterker toewijzen. Blijkt ook mogelijk te zijn. Dat kan, wel even buiten de IP range een nummertje pakken a.u.b. En wel even controleren of de Gateway DNS en Submask overeenkomen met de Ubee van Ziggo. Mmm dit lijkt in ieder geval voor nu te werken wat ik typ dit bericht online op mijn aangesloten Desktop. Nu al een uurtje of 2 kunnen surfen zonder hikups. Echter..... GSM heeft intussen geen wifi meer.... Wifi analyser verteld mij dat mijn "PrettyFlyForAWifi" goed bereik heeft (-40dBm). Maar wederom wil mijn GSM er niet op... Nogmaals de versterker gecheckt.... alles nu toch goed te staan. Ook de kanalen heb ik een paar keer geswitched. Ervoor zorgend dat de Ubee op 13 zit en de KPN op 1 zodat er geen interferentie is. Ik zit nog binnen de 14 dagen bedenktijd dus ik vermoed dat de versterker weer retour gaat. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Er komt een update aan voor deze issues. Wordt nu getest.

Minder erg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:52:
Ik heb onlangs een Comfast 1700Mbps usb adapter besteld. Hij is wel enorm groot maar presteert ook groots. :+ Er zit een Realtek 8814AU chipset in. :) Misschien een handige tip in combinatie mt de WiFi versterker :)

http://en.comfast.com.cn/...lessAdapter/item-201.html
Zijn er meerderen die een Comfast adapter hebben of een Realtek 8814AU clone? En zo ja wat zijn jullie ervaringen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:14
Ik ben een beetje aan het pielen geweest met de firmware en kwam er achter dat deze gebaseerd is op dd-wrt volgens mij. Als ik namelijk op het ip scan zie ik HTTP, DD-WRT milli_httpd.

Verder heb ik de vorige firmware gedownload en uitgepakt dmv binwalker. Hierdoor kon ik vinden dat de drivers van de USB er dus wel aanwezig zijn. Dit biedt volgens mij dus mogelijkheden om de router met usb te laten werken. De vorige firmware is trouwens gebaseerd op 2.6.36.4brcmarm en laat deze nou ook nog draaien op Asus RT-AC68U, waar volgens mij al eerder een vergelijking naar is gemaakt.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in deze uitgepakte firmware, geef het even aan dan zou ik hem kunnen uploaden.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste