Notna schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:11:
[...]
Voor de goede orde: ik heb de FTXM 35 in de huiskamer c.q keuken hangen in een ruimte van ~86m3. Ik ben met rekenen uitgegaan van eem factor 40.
De 25 hangt in de slaapkamer maar is eigenlijk altijd uit. Behalve dan een half uur tot een uur in de avond als de vrouw het weer eens koud heeft
Ik heb even die cmpfreq in de gaten gehouden, maar hij gaat eigenlijk al de hele dag van 0 naar 40. Nu in de avond is het 21.5 (unit meet aldus de wifi module 20) en de setpoint staat op 18.
Ik heb nu in een 15 minuten 3 starts gehad van 1 tot 1.5 minuut op cmpfreq 36 tot 40. En dan is het ineens weer een half uur 'stil'.
Zal eens wat vaker er naar kijken. We blijven Tweakers en die zijn gek op cijfertjes
Zou eigenlijk die waardes automatisch moeten kunnen loggen. Eens kijken of IFTTT daar nog wat mee kan.
Je buitenunit is zwaarder 2MXM40M vs mijn SP RXM-35-M.
Bij SP tot 3,5 zit een kleine compressor in, vanaf 4,2 tot 6 kw de grote uitvoering(1,4w vs 1,7w min verm).
De MP modellen zijn mij verder onbekend helaas.
cmpfreq van 40 moet het hier buiten al richting vriespunt gaan wil ik dat voor elkaar krijgen.
De binnenunit is trouwens exact hetzelfde als van mij(FTXM 35).
Op moment> ret=OK,htemp=25.0,hhum=-,otemp=13.0,err=0,cmpfreq=20,mompow=3
Unit staat hier op 21, De htemp van 25 is mij altijd een raadsel mischien omdat de tv eronder staat.
Wil ik het 18c dan kan ik hem net zo goed uitzetten, want het huis koelt amper verder af(vanochtend was het nog 18c).
Hier geen gependel en zou nog verder terug kunnen moduleren.
>>>Zet de 2e unit erbij aan en kijk of het pendelen stopt beneden.
(Die van mij is "gemod" door de lange koelslangen op buiten na te isoleren+koppelingen, maar een cmpfreq van 40 wanneer het buiten 12+ is lijkt veel).
[
Voor 11% gewijzigd door
mr_evil08 op 07-11-2018 22:18
]