yup, maar heb hem ook niet gekocht in eerste instantie voor verwarmen. Met koelen totaal geen problemen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:44:
[...]
vind het niet normaal dat ze jou zo.n systeem hebben verkocht voor een flink bedrag en dan zo,n gedoe met dat pendelen.
heb je het hier al overgehad met de installateur en met daikin?
het pendelen is een gevolg van overcapaciteit in alle ruimtes (en mijn isolatie die nu op pijl is). Als er geen vraag ik valt er niets te leveren. Nu is het voor zover ik weet ook iets van de firmware van Daikin die net als sommige modulerende thermostaten het systeem kort op start. Heeft ook weer iets met het halen van het A+++ label te maken. Heb dat verhaal aan me voorbij laten gaan. Met een cv merkt je daar niets van zolang je niet naast de ketel staat maar bij een wp dus wel. Daar komt bij dat de WP hier onder de carport hangt en dus zichtbaar / hoorbaar is als je buiten bent. In de zomer hoor je dus vrijwel niets en snort ie vrolijk bij warme dagen 24/7 zonder overlast
een ander zal het wellicht niet eens in de gaten hebben maar ik stoor me er dus mateloos aan.(en verwacht dat het uiteindelijk voor de compressor ook niet goed is) Vandaar ook mijn warnings om ook goed op te letten naar de minimale waardes icm de ruimtes. Het rendement is in ieder geval wel bagger hierdoor
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 11-11-2017 18:58 ]