Zelf schat ik in met een woonkamer+keuken van +-130m3 en een slaapkamer van +-45m3 voor een set als dit gekozen wordt https://www.condizionati....18-btu-4548848591022.htmlNotna schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:23:
[...]
Uitgaande van een standaard installatie van bijv. een FTXM met rond de 5 kw vermogen; toch wel een euro of 1200 tot 1500 te duur.
Maar het valt en staat met wat voor vermogen, binnenunits en welke reeks van Daikin en of er elektra aangesloten moet worden, betonboringen, condenspompen etc.
1 unit komt in de slaapkamer beneden en 1 unit in de woonkamer beneden. De buitenunit kan op de garage (plat dak) of aan de buitenmuur vh huis. 1 binnen unit zit op +- 2 meter afstand van de buitenunit en de ander op +- 4 meter. Beide binnenunits moet onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Er zal ongeveer 4 muren doorboord moeten worden. De koof/afwerking doet de timmerman verder. Misschien nog wat elektronica aanleggen/condensafvoer.
Meer kan ik verder niet invullen wat er qua kosten/werkzaamheden bij komt kijken. Mocht inderdaad de set gekozen worden die ik hierboven benoemd heb dan zit er dus 2500euro aan arbeid/materieel hierin?