Watervloerverwarming electrische verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentle_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 14:29
Een bestaande water vloerverwarming welke aan de CV hangt, electrische gaan verwarmen.

Heb nu een bestaande CV installatie die nog maar zelden wordt gebruikt om te verwarmen ivm een Luchtlucht warmtepomp waarmee nu de woonkamer wordt verwarmd/gekoeld.
Echter is via een open verdeler (enkele groep) de badkamer vloerverwarming aan deze CV installatie gekoppeld.

Deze verdeler is gewoon ergens halverwege de bestaande CV gekoppeld en en heeft een eigen pomp.

Nu richting de winter is het best leuk om de de badkamer 's morgens en s' avonds te voorzien van enige warmte in de vloer. Dit hoeft echt niet de hele ruimte lekker te verwarmen, maar wel net de eergste kou even uit de vloer te halen.

Er is geen radiator in de ruimte aanwezig en daar is ook geen ruimte voor. Wel is er enige ruimte in de kast naast de badkamer voor bijvoorbeeld een oplossing met een "doorstroomverwarmer voor CV" of zo iets.

Ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:57
Waarom niet de ketel even kort aanslingeren elke ochtend en avond en daarmee de vloer van de badkamer verwarmen?

Als je de ketel toch nog gebruikt voor het warme tapwater denk ik dat dat de goedkoopste oplossing is. Als je van de ketel af wilt zou je deze kunnen vervangen door een warmtepompboiler met extra spiraal. Met die spiraal zou je vervolgens de vloer van de badkamer kunnen verwarmen. Zie ook dit topic: Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentle_Jan
Omdat dan ook mijn hele huis verwarmd zal worden. Deze vloerverwarming is gewoon in het bestaande systeem halverwege opgenomen met een verdeler en eigen pomp. Als ik de CV zou aanzetten is het eerst 2-3 kuub gas verder voor die vloer een beetje warm wordt, omdat hij ook de rest van het gehele CV systeem van het huis oppakt dan.

Zou natuurlijk wel alle kranen elders kunnen dichtgooien, maar moet dan ook iets met een extra themostaat/ klok in de badkamer regelen die de CV dan weer moduleert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
gewoon en 10 liter elektrische boiler als bron voor je badkamer vvw :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
Gentle_Jan schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:08:
Omdat dan ook mijn hele huis verwarmd zal worden. Deze vloerverwarming is gewoon in het bestaande systeem halverwege opgenomen met een verdeler en eigen pomp. Als ik de CV zou aanzetten is het eerst 2-3 kuub gas verder voor die vloer een beetje warm wordt, omdat hij ook de rest van het gehele CV systeem van het huis oppakt dan.

Zou natuurlijk wel alle kranen elders kunnen dichtgooien, maar moet dan ook iets met een extra themostaat/ klok in de badkamer regelen die de CV dan weer moduleert
Ik zou het eerst eens testen wat er gebeurd als je de rest dicht zet en de thermostaat flink hoog slingert.

Mocht je plan zijn om van het gas te gaan. Dan zou een warmtepompboiler met extra spiraal zoals ik eerder aangaf wellicht een mooie oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Gentle_Jan Al aan infrarood verwarming gedacht? Werkt prima voor in de badkamer.
Ervaringen infraroodverwarming

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:50
Zat er niet ook nog 650 euro subsidie op?
Ik weet alleen niet of er nog voldoende in het subsidiepotje zit.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
busscherski schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:53:
[...]

Zat er niet ook nog 650 euro subsidie op?
Ik weet alleen niet of er nog voldoende in het subsidiepotje zit.
Zit nog zat in zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.rvo.nl/sites/default/files/styles/agnl_wysiwyg_100/public/2020/11/Actuele%20ISDE-budgetcijfers%20januari%20tot%20en%20met%20oktober%202020.png

• Gentle_Jan
Heronimo schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:29:
[...]

Ik zou het eerst eens testen wat er gebeurd als je de rest dicht zet en de thermostaat flink hoog slingert.

Mocht je plan zijn om van het gas te gaan. Dan zou een warmtepompboiler met extra spiraal zoals ik eerder aangaf wellicht een mooie oplossing kunnen zijn.
Alles dicht draaien en CV aan slingeren is wel een optie denk ik. Zou wel mooi zijn als ik dat flink hoogslingeren en het starten van mijn badkamer pomp kan combineren. Teven smoet ik dat wel iets verzinnen als er voldoende wam wate rin het badkamer circuit zit en verdeler van de vloerverwarming de boel afsluit om dat de temp in dat circuit tijdelijk goed is... dan zou de cv ook wel uit mogen

Volledige van gas af was nog niet gepland. Waterpompboiler klink leuk, maar dan zou ik gelijk van die buitenunits op mijn dakterras hebben of ze moeten hem ergens op mijn dakkapel gaan plaatsen.toch wel een aardige investering gelijk voor 150-200 m3 gas en een brommer extra

• Gentle_Jan
No Hands schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:27:
gewoon en 10 liter elektrische boiler als bron voor je badkamer vvw :)
Zou ik dat er dan makelijk tussen kunnen zetten?

• Heronimo
Gentle_Jan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:03:
[...]

Alles dicht draaien en CV aan slingeren is wel een optie denk ik. Zou wel mooi zijn als ik dat flink hoogslingeren en het starten van mijn badkamer pomp kan combineren. Teven smoet ik dat wel iets verzinnen als er voldoende wam wate rin het badkamer circuit zit en verdeler van de vloerverwarming de boel afsluit om dat de temp in dat circuit tijdelijk goed is... dan zou de cv ook wel uit mogen

Volledige van gas af was nog niet gepland. Waterpompboiler klink leuk, maar dan zou ik gelijk van die buitenunits op mijn dakterras hebben of ze moeten hem ergens op mijn dakkapel gaan plaatsen.toch wel een aardige investering gelijk voor 150-200 m3 gas en een brommer extra
De meeste warmtepompboilers hebben geen buitenunit maar zuigen lucht van binnen aan. Kijk bijvoorbeeld naar:
https://www.aircodruten.n...v4-270l-warmtepompboiler/
https://www.esanico.be/nl...elaar_voor_zonnecollector

• Gentle_Jan
In deze situatie hebben we het dan vooral over warm tapwater (en evt en slinger extra voor de vvw). was toch niet de richting waar ik in zocht

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:52
Hoe wordt nu je badkamer pomp aangezet?

Voor de aansturing van de CV zou je misschien kunnen kijken naar een klok thermostaat met een extern (draadloze) voeler welke je in de badkamer plaatst. Dan gaat je CV aan op basis van de badkamer temperatuur.
Indien je toch zo nu en dan toch de woonkamer wilt verwarmen via de CV, dan zou je richting een multiroom oplossing kunnen gaan kijken.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• Gentle_Jan
Microkid schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:55:
@Gentle_Jan Al aan infrarood verwarming gedacht? Werkt prima voor in de badkamer.
Ervaringen infraroodverwarming
Ja wel aangedacht! Bij mijn ouders thuis was mijn pa er ook al eens mee aan de slag geweest en ik had er zelf ook 1 hangen aan een chalet dat ik ooit had. Mijn ervaring is dat het toch wel even duurt voor ik voel dat het warm is als ik er onder/naast sta. Tevens vrees ik dat het gevoel van bijv de vloer nog steeds zo koud is dat het verwarmen van bijvoorbeeld mijn benen (als ik hem aan de wand hang).

Het is natuurlijk fijn als ik in de badkamer in loop het net beter dan koud voelt, want ben er meestal niet meer dan 5 min in de morgen en 5 min 's avonds laat en voor de vrouw geldt redelijk het zelfde alleen dat 3x zo lang O-)

• Gentle_Jan
Heronimo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:05:
[...]

De meeste warmtepompboilers hebben geen buitenunit maar zuigen lucht van binnen aan. Kijk bijvoorbeeld naar:
https://www.aircodruten.n...v4-270l-warmtepompboiler/
https://www.esanico.be/nl...elaar_voor_zonnecollector
Mijn huis is van 1964, geen warmte terugwin lucht circulatie installtie. Dus ja kan wel warmte uit de zolder wegzuigen, maar kan er dan alleen maar extra warmte met de L/L WP in pompen. Beetje zonde
Pagina: 1