@DeadLock Vergis je niet je hebt jouw unit 50% (de helft vermogen verminderd). daarbij komt bij dat bij 0 graden buiten temperatuur je Unit ook nog maar een bepaalde verwarmings capaciteit kan leveren. Stel jouw unit kan 4KW verwarmen bij 0 graden buiten temperatuur zou dus nu betekenen omdat je 50% hebt ingesteld maximaal 2KW verwarmings vermogen. Dat is de helft minder. Vaak is dat niet genoeg voor de ruimte voldoende te verwarmen.
DeadLock schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:09:
[...]
Zo vreemd hoe verschillend onze cijfers zijn. Hier in oktober 20kWh verbruikt, maar ik heb de dagen dat ik warmte nodig had altijd mooie lange runs (meerder uren op ~150W). Ik had wel de het verbruik gelimiteerd in de app tot 50%, mogelijk dat dat scheelt.
Vannacht bleek de unit gelimiteerd tot 50% in de app ('medium') toch niet meer in staat om de ruimte op temperatuur te houden. De buitentemperatuur was wel gezakt tot rond het vriespunt. Doet me toch ietwat vrezen dat mijn unit mogelijk net een tikkeltje ondergedimensioneerd is. Nadat ik deze stroombeperking heb weggehaald in de app gaat het terug op temperatuur brengen van de ruimte wel erg vlot (gelukkig!) met cmpfreq 30 en net geen 400W.
Het gebrek aan deur richting kelder is nog een behoorlijk warmtelek. Dat wordt spoedig opgelost.
Verder gaat het wel prima, nu de goede instellingen gevonden zijn gaat het prima qua comfort. Enkel afwachten of het ook prima blijft lopen de komende maanden en of de unit het (net) haalt om alles warm te houden. Tikkeltje spannend toch wel. Iemand hier die al langer verwarmt die kan aangeven of afgelopen nacht al >50% vermogen nodig hebben een slecht teken is?
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW