Toon posts:

Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 296.288 views

Acties:
  • 0Henk 'm!
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 09:05
Nou, hup dan maar, ik stoot af...

Mijn setup:

Bestaat uit een:
Onkyo TX-SR508
Panasonic 37px80
Tangent Evo 5 speakers (links en rechts)
Centre speaker, subs en rears uit de Jamo A 102 HCS 5
Asrock Ion 330 HT-BD
Harmony One

Ik wil binnenkort ook de centre speaker van Tangent aanschaffen.
http://www.tangent-audio....O-E24-centre-speaker.html

Ik wilde (en mijn vriendin met mij) graag niet al te opzichtige witte speakers. Lastig om te vinden, maar ik ben hier heel blij mee. Ik snap niet dat er niet veel meer speakers in wit worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:01
Gaat het plaatsen van de luidsprekers niet tenkoste van de bassreflex?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Westmania
Nee, want ze zitten door de beugels een stukje van de muur af. Ik heb ze ook op het kastje gehad, dus stuk verder van de muur, en dit werkt zelfs wat beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 18:03

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Westmania schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:56:
Nou, hup dan maar, ik stoot af...

Mijn setup:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bestaat uit een:
Onkyo TX-SR508
Panasonic 37px80
Tangent Evo 5 speakers (links en rechts)
Centre speaker, subs en rears uit de Jamo A 102 HCS 5
Asrock Ion 330 HT-BD

Ik wil binnenkort ook de centre speaker van Tangent aanschaffen.
http://www.tangent-audio....O-E24-centre-speaker.html

Ik wilde (en mijn vriendin met mij) graag niet al te opzichtige witte speakers. Lastig om te vinden, maar ik ben hier heel blij mee. Ik snap niet dat er niet veel meer speakers in wit worden uitgevoerd.
Leuke opstelling, ik vraag mij alleen af waarom die rode plank boven de tv :P (en dan met name: waarom rood)? Het tweede is, opnieuw over die plank, is er een reden dat de plank niet gecentreerd of links/rechts uitgelijnd is ten opzichte van het meubel?

Over witte speakers: zie deze opstelling uit het vorige deeltje, maar ook de Jamo S60 serie is in wit te krijgen: Smits Arnhem heeft m bijvoorbeeld staan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Westmania
Mooi speakers, maar ook een stuk groter en aanweziger. Wat betreft de rode plank. Is misschien wat raar, maar werkt wonderwel in de compositie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Om het topic maar even bij de start goed te vullen met foto's de mijne in herhaling:

Flickr

Wat je ziet:
Philips 46PFL7605H
Onkyo TX-SR309
Quadral Chromium Style 30 speakers
iPod dock + iPod met 60GB
Intens traag KPN glasvezel TV kastje
Kastje komt uit een of andere outlet store dus geen idee hoe het heet / wie het maakt.
Plant

Wat je niet ziet:
Popcorn Hour A-200
Philips DVP3580 DVD speler
Wii

Scientia potentia est

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07-2019
Mag ik mijn speaker set met zlefbouw sub ook hier neer zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:28:
Valt binnen de omschrijving van de TS en lijkt me dus geen probleem.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:28:
Dat vroeg je hier ook al...
Het antwoord kan je in de TS, enkele posts hierboven, vinden

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 378504

Hoi mensen,

Zoals ik eerder had aangegeven zou ik nog eens de foto's gaan plaatsen. Maar ik woon er nu net 2 weken dus zoals je weet heb je het dan maar druk.

Bijgaand de foto's:
Overzicht staande achter de hoekbank:

Philips 46PFL8685:

Eminent EM7071 Mediaplayer + LG DVD-Speler:

De dressoir:

Nogmaals een overzicht:

Nog een overzicht vanuit de andere zijde:

Binnenkomst van de woonkamer:

Wat er nog moet gebeuren is het volgende:
- Vogel's Hide-a-Wire kabelgoot monteren (is al in bezit, maar nog geen tijd gehad)
- HTPC aanschaffen
- Pioneer versterker aanschaffen (alles word aangesloten op de subwoofer en kan zo geen geluid van de tv krijgen alleen van de Eminent en LG via Optical Cable)

PS. Hoe krijg ik de foto's gelijk zichtbaar gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 19:07
Anoniem: 378504 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:56:

Staat in het onderste gedeelte van de TS ;)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 378504 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:56:
Hoi mensen,

Zoals ik eerder had aangegeven zou ik nog eens de foto's gaan plaatsen. Maar ik woon er nu net 2 weken dus zoals je weet heb je het dan maar druk.

Door de direct link te gebruiken. En welke hardware zien we hier eigenlijk staan?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Póg mo Thóin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Door de direct link te gebruiken. En welke hardware zien we hier eigenlijk staan?
Of door, zoals in de TS staat, een fatsoenlijke image hoster te gebruiken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Beamerkamertje is alweer een tijdje bijna af (afwerking alleen nog), dus tijd voor wat fotootjes.

Aanzicht binnenkomst.

Lekker vloerkleedje voor aan je voeten.

De boekenkast vol met interessante boeken en al wat dvd's bluray's en PS3 spellen.

De relaxstoelen met uitklapvoetenstuk.

De rear speaker.

Overzichtje

De Onkyo SR508

De PS3

De PS3 Eyecam voor de Move

Centerspeaker

Front high

En als laatste het Scherm + overzicht.

Let overigens niet op de deurschilderingen, de deur moet nog geverfd worden en is nu pas half geschuurd 8)

Apparatuur aanwezig:
- Acer Emachines V700 beamer
- Speakerset 5.1 Magnet interior 5001
- Onkyo SR508
- PS3 + berg accessoires

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Only schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:05:
Let overigens niet op de deurschilderingen, de deur moet nog geverfd worden en is nu pas half geschuurd 8)
Whut? Daffy Duck ruled 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:33:
[...]

Dat vroeg je hier ook al...
Het antwoord kan je in de TS, enkele posts hierboven, vinden
Oke thanx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 17:34
Nice set! ziet er zeker strak uit met al deze donkere meubels in een lichte kamer! nice gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Nette en vooral strakke kamer, houd persoonlijk wel van die zwarte meubels :)

Hoe bevalt die Philips TV je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Red_Head schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Nette en vooral strakke kamer, houd persoonlijk wel van die zwarte meubels :)

Hoe bevalt die Philips TV je?
Zeer goed, strak beeld ook het NetTV vindt ik persoonlijk zeer goed werken.
De CAM CI+ module werkt ook zeer fijn alleen vindt ik het jammer met zappen dat hij niet laat zien welk programma bezig is en welke hierna komt dit was ik wel gewend met de Samsung Digitale Ontvanger.

Maar ik heb deze namelijk gekocht omdat ik het beeld gewoon super vond, hij is 200Hz en de maat 46 inch beviel me zeer goed in de winkel. Achteraf lijkt het wat klein maar dit komt omdat hij aan een grote muur hangt en lijkt daarom kleiner.

Er is echter 1 nadeel. Ik woon er nog maar net samen met mijn vriendin en achter de tv heb ik 2 ramen zitten en omdat er een spiegelend glas voorzit weerkaatst dit erg in het scherm en kun je overdacht niets zien. Maar ondertussen hebben we al antraciet verduisterings gordijnen hangen en het is nu een genot om te kijken.

Ik zal binnenkort eens foto's maken met de digitale camera en deze goed posten en foto's maken s'avonds wanneer de ambilight aan is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 11:23
Het is alweer 8 jaar geleden dat mijn homecinema hier heb gepost.(deeltje 2! :D )
DasHMauL in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Ik zal binnenkort een update posten.
Zodra ik mijn buttkicker wireless setje binnen heb!

Zijn hier meer mensen met een buttkicker installatie thuis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Zijn hier meer mensen met een buttkicker installatie thuis?
Ik heb hier laatst wel naar gekeken, maar ik heb echt geen idee wat ik er van moet verwachten. (je dient dit aan te sluiten op je subwoofer aansluiting toch?

Lijkt mij persoonlijk niet echt ideaal, al vind ik D-BOX wel weer erg gaaf. maar way out of budget! :'(
Anoniem: 378504 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:39:
[...]

Ik zal binnenkort eens foto's maken met de digitale camera en deze goed posten en foto's maken s'avonds wanneer de ambilight aan is.
Graag, ben zelf namelijk behoorlijk aan het twijfelen tussen een Phillips en een Samsung, heb altijd samsung gehad maar vind de nieuwe phillips lijn erg mooi...

[Voor 7% gewijzigd door Red_Head op 16-05-2011 16:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Red_Head schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:42:
[...]

Graag, bel zelf namelijk behoorlijk aan het twijfelen tussen een Phillips en een Samsung, heb altijd samsung gehad maar vind de nieuwe phillips lijn erg mooi...
Ja ik ben voor Philips gegaan vanwege het beeld en de zeer goede ervaringen met de service.
Mijn vader had namelijk voor 1.5 jaar geleden een Philips 42" LCD tv gekocht en had toen geen problemen maar er werd gebeld door Philips of ze een printplaat mochten vervangen in de tv omdat ze wisten dat deze in de toekomst problemen ging geven.

Dit natuurlijk goed gekeurd netjes afgehandeld en na een tijd bleek die printplaat ook niet goed te zijn en hebben de gehele tv weer omgeruild voor een nieuwe. Dit alles zonder kosten en zonder zelf te klagen maar al bij voorhand afgehandeld.

Ter reacties wat ik lees van Samsung zou ik zelf nooit een Samsung kopen en was mijn oog gericht op de Panasonic Plasma of toch een Philips LED en de laatste is het geworden. Ik kijk nu 2 weken op dit scherm maar het is een genot om na te kijken vooral met de Eminent EM7071 en dan de HD filmpjes erop dat is echt smullen :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Weet nog niet of ik voor de LED of de "oude" LCD ga...

Qua Samsung service is er ook niet echt te klagen, maar kan beter.
Zelf had ik een storing op mijn HDMI kanaal, bij al mijn apparatuur deed de TV enorm flikkeren, dus als ik PS3/Xbox/HTPC aansloot kwam dit probleem naar voren.

Monteur langs van Samsung, lag aan de randapparatuur, moest op 50Hz staan. waarmee het probleem leek verhopen te zijn, tot ik een apparaat wou aan sluiten wat niet op 50Hz ingesteld kon worden. Weer monteur langs, en toen was het ineens een "bekend" probleem.

Na het veranderen van wat instellingen in de TV, is het probleem opgelost. al hapert hij nog steeds af en toe... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Red_Head schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:51:
Weet nog niet of ik voor de LED of de "oude" LCD ga...

Qua Samsung service is er ook niet echt te klagen, maar kan beter.
Zelf had ik een storing op mijn HDMI kanaal, bij al mijn apparatuur deed de TV enorm flikkeren, dus als ik PS3/Xbox/HTPC aansloot kwam dit probleem naar voren.

Monteur langs van Samsung, lag aan de randapparatuur, moest op 50Hz staan. waarmee het probleem leek verhopen te zijn, tot ik een apparaat wou aan sluiten wat niet op 50Hz ingesteld kon worden. Weer monteur langs, en toen was het ineens een "bekend" probleem.

Na het veranderen van wat instellingen in de TV, is het probleem opgelost. al hapert hij nog steeds af en toe... :(
Ik heb een keer een probleem met een Samsung scherm gehad, maar toen kreeg ik gewoon netjes een nieuwe aan de deur en namen ze direct het oude scherm mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Klopt, dat hebben ze inderdaad jaren gedaan, was ook een van mijn redenen om toendertijd samsung te kopen.

Helaas was deze methode te duur, en hebben ze dit aangepast naar on site reparaties waar mogelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dan kan het best zijn dat ze beiden goede service leveren. Zelf heb ik geen ervaring met Samsung service.

Waar mijn ervaring uit is gegaan was bij Philips uitermate goed en was daarom niet bang om een slecht product te kopen.

Andere reden was dat er een actie op zat. Namelijk bij:
32" tot 37" - €100,- retour
tot 42" - €200,- retour
tot 46" - €300,- retour

Dit bracht namelijk mijn eindprijs een groot gedeelte terug. Van 1475euro naar 1175euro.
Dan had ik dus een mooie 46" Philips van de 8000 series voor een zeer goede prijs.

Naar mijn weten is deze actie verlengd maar weet niet zeker of dit nog is. Dit zouden jullie zelf even moeten nakijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
FeaR1986:
Paar 205's inderdaad en die dan als front laten spelen en deze 203's naar achter. Center erbij en je hebt een 5.0 KEF Reference setup
Ik denk dat de WAF hier de spelbreker zal worden :(. We zullen zien wat de toekomst brengt ;).
FeaR1986:
Werken die foampjes op de deur trouwens? Moet ook nog iets bedenken dat mijn deur niet tegen de subwoofer of speaker aan slaat.

En al gelukt met de subwoofer om deze high-level aan te sluiten?
Het is een soort dik, zacht plakband wat ik op de deur heb plakken. De speaker wil door een harde klap nog weleens een paar mm verschuiven, maar beschadigd worden ze in ieder geval niet, waar 't mij om gaat :).

Moest gister helaas onverwachts werken en was pas rond 19:30 thuis..straks wel de tijd en gelegenheid om even te testen :)
Sorcerer8472:
JollyJumper: die microset heb ik ook!
Rabobank, niet waar? Bij het openen van een jongerenrekening heb ik dat ooit gekregen, 20 jaar geleden ofzo
Is inderdaad van de Rabobank. Hoort als 't goed is nog zo'n radiootje bij :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
Nieuw topic. Hoog tijd om m'n nieuwe subwoofer nu een keer te showen. Ik heb dit topic in ieder geval vast gebookmarked. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
De Sub zelf gemaakt

Nood Koptelefoon tot ik de HD 650 heb,
[IMG]http://i54.tinypic.com/2ugp5wg.jpg[/IMG
Mijn achter spiekers]

Denon Versterker 5.1 AVC-A1 170W per kanaal.

Pioneer versterker van mn opa geweest gebruik ik voor de sub en Center en dan is 180W al genoeg.
Mijn Front Creative speaker mijn center staat achter mn imac.

Echt die sub die ik heb is zo ongelofelijk vet ik koop nooit meer een sub box klint nog veel beter als een hele dure B&W box van 15 of 18'' hij gaat veel dieper hij reageert veel sneller en hij kan hard als ie wil heel hard. heb nummers op mn harde schijf raar laten doen zo hard ging het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Nummers die raar doen op je harde schijf? zou ik toch m'n PC/Imac eens na laten kijken... |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Red_Head schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
Nummers die raar doen op je harde schijf? zou ik toch m'n PC/Imac eens na laten kijken... |:(
Je weet niet hoe hard dat ding gaat, er zitten nog wel dempers op de harde schijven van die rubberen dingnen, of het was toeval want hij sloeg enkel een beetje over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:25
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:07:
[...]

Je weet niet hoe hard dat ding gaat, er zitten nog wel dempers op de harde schijven van die rubberen dingnen, of het was toeval want hij sloeg enkel een beetje over.
Dat is dan echt toeval want dat kan niet :F . Overdrijven is ook een vak.

[Voor 4% gewijzigd door tweakG5 op 16-05-2011 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
tweakG5 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Ik zal het nog een keer proberen maar niet nu want dan vallen de vazen van buurman weer van de kast af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rl1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 21:09
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Ik zal het nog een keer proberen maar niet nu want dan vallen de vazen van buurman weer van de kast af.
Ow en morgen haalt hij die vazen even weg zeker? :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
rl1988 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Ow en morgen haalt hij die vazen even weg zeker? :S
Nee maar dan is ie er niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:18:
...
Nood Koptelefoon tot ik de HD 650 heb,
...
Ging het nou om een HD800 of een HD650? €250 voor een tweedehands HD650 is wél duur.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
Ben bang dat dit alles behalve zuiver klinkt.
Met een "front" en "center" die max 10 watt aankunnen...

Is de kast van jou sub uitgemeten of zitten er gewoon wat speakers in?

Verder een leuke set hoor!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:18:
[....]Echt die sub die ik heb is zo ongelofelijk vet ik koop nooit meer een sub box klint nog veel beter als een hele dure B&W box van 15 of 18'' hij gaat veel dieper hij reageert veel sneller en hij kan hard als ie wil heel hard. heb nummers op mn harde schijf raar laten doen zo hard ging het.
Indien geen troll:
Ben altijd zo huiverig voor dit soort uitspraken. Ik wil bij voorhand de vergelijking wel maken met bijvoorbeeld een willekeurige BK sub. Ik kan helaas niet je plaatjes zien door de filter hier op locatie.

Maar jij hebt natuurlijk ervaring met een hele dure B&W subwoofer van 15"? Of zelfs 18"?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 14:23
Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Ik denk dat opscheppen beter bij Fok! kan. Hier zitten net iets te gespecialiseerde mensen voor dat soort uitspraken. Zeker met de afbeeldingen die jij er bij doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Sowieso: Resonatie als meetgraad of je subwoofer wel of niet goed is _/-\o_

JWZ ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!
tweakG5 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:15:
[...]
Nee man! Ik had het laatst ook met m'n subwoofer en ik heb mijn muziek nog wel op een SSD staan!!1!1

Zonder gekheid lijkt me dat ook zeer sterk. Een harde schijf zal inderdaad niet overspringen van wat verplaatste lucht.

Maar goed, hard gaan is tot daar aan toe. Ik heb dan liever een subwoofer die iets minder hard gaat, maar wel zuiver kan spelen. En als het even kan ook nog zonder poortruis en dat soort dingen. Want iets in mij zegt dat die "reflexpoort" op de foto niet je van het is... Kwaliteit houdt voor iedereen gewoon wat anders is.

Al ben ik ook wel benieuwd naar hoe alles nu aangesloten is, want als het een passieve subwoofer is die via de Pioneer loopt dan verwacht ik er eigenlijk niet zo heel veel van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Daan00 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 02:12:
[...]

Ben bang dat dit alles behalve zuiver klinkt.
Met een "front" en "center" die max 10 watt aankunnen...

Is de kast van jou sub uitgemeten of zitten er gewoon wat speakers in?

Verder een leuke set hoor!!
Uiteraad is ie uitegemeten, en er zijn Beyma speakers gebruikt.
KillaZ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:03:
[...]

Indien geen troll:
Ben altijd zo huiverig voor dit soort uitspraken. Ik wil bij voorhand de vergelijking wel maken met bijvoorbeeld een willekeurige BK sub. Ik kan helaas niet je plaatjes zien door de filter hier op locatie.

Maar jij hebt natuurlijk ervaring met een hele dure B&W subwoofer van 15"? Of zelfs 18"?
Ja dat heb ik. en dat van mij al ziet het er niet mooi uit klonk alsnog beter, eeerlijk gezegd hoe het eruit ziet zal me een worst wezen, den die andere speakers moet ik idd wel vervangen heb eerders magana speakers, misschien word het daar beter van.
Al ben ik ook wel benieuwd naar hoe alles nu aangesloten is, want als het een passieve subwoofer is die via de Pioneer loopt dan verwacht ik er eigenlijk niet zo heel veel van.
Ik denk dat je je behoorlijk verigist je mag best komen luisteren.

Ik denk dat je voortaan beter de edit-knop kan gebruiken in plaats van drie keer onder elkaar te posten ;)

[Voor 57% gewijzigd door FeaR op 17-05-2011 10:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nou, daar gaan we dan. Bij voorbaat mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's. Buiten het gegeven dat wij niet beschikken over een goede (spiegelreflex) camera, had ik ook de pocketformaat Nikon niet bij de hand. De foto's zijn van Nokia kwaliteit, waarbij de lichtinval in de woonkamer de foto's zeker geen recht doet. Het alternatief is de gordijnen (in enige mate) sluiten, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat er geen noemenswaardige flitser op mijn E75 zit :/

Wat we zien:
  • UPC Cisco Mediabox HD
  • Onkyo TX-SR508 zwart
  • Sony KDL-40W4000
  • Netgear WNR3500
  • Sony Playstation 3 Slimline 320GB + accessoires
  • Jamo s606
  • Jamo s60 cen
  • Jamo s602
  • Logitech Harmony One
De speakers zijn allen aangesloten met de op GoT populaire Nakamichi pluggen. De rear's, de beide s602's, zijn op het moment nog op boekensteunen geplaatst. De bedoeling is dat hier nog floorstands voor komen. Ik ben er echter nog niet helemaal uit of ik ga zoeken tot ik iets vind dat ik mooi vind (en dat betaalbaar is), of dat het zelfbouw wordt. Ik neig vooralsnog naar zelfbouw.

Eerst een overzichtje:

Vanuit de luisterpositie:

De receiver:

De woonkamer vanuit een andere hoek:

En terug naar het eerste camera standpunt:

Ik ben nog op zoek naar een mooie sticker voor op m'n voordeur:
http://i56.tinypic.com/35074b6.png

Mocht ik binnenkort nog eens in de gelegenheid zijn om een goede camera te lenen, dan zal ik uiteraard direct de bovenstaande afbeeldingen vervangen door nette afbeeldingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:49:
[...]
Ik denk dat je je behoorlijk verigist je mag best komen luisteren.
Denk dat het beter is, om verder te gaan met dit topic voor het resulteerd in wellus, nietus discussie ;)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:53:
Nou, daar gaan we dan. Bij voorbaat mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's. Buiten het gegeven dat wij niet beschikken over een goede (spiegelreflex) camera, had ik ook de pocketformaat Nikon niet bij de hand. De foto's zijn van Nokia kwaliteit, waarbij de lichtinval in de woonkamer de foto's zeker geen recht doet. Het alternatief is de gordijnen (in enige mate) sluiten, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat er geen noemenswaardige flitser op mijn E75 zit :/

De speakers zijn allen aangesloten met de op GoT populaire Nakamichi pluggen. De rear's, de beide s602's, zijn op het moment nog op boekensteunen geplaatst. De bedoeling is dat hier nog floorstands voor komen. Ik ben er echter nog niet helemaal uit of ik ga zoeken tot ik iets vind dat ik mooi vind (en dat betaalbaar is), of dat het zelfbouw wordt. Ik neig vooralsnog naar zelfbouw.

Eerst een overzichtje:
[afbeelding]

Vanuit de luisterpositie:
[afbeelding]

De receiver:
[afbeelding]

De woonkamer vanuit een andere hoek:
[afbeelding]

En terug naar het eerste camera standpunt:
[afbeelding]

Ik ben nog op zoek naar een mooie sticker voor op m'n voordeur:
[afbeelding]

Mocht ik binnenkort nog eens in de gelegenheid zijn om een goede camera te lenen, dan zal ik uiteraard direct de bovenstaande afbeeldingen vervangen door nette afbeeldingen.
Haha, het duurde even tot ik door had dat je je familie foto's niet op internet wou hebben, zat hier te denken: Welke mafkees heeft er nu smilies in gelijst.

Anyway Mooie setup! hoe bevallen die S602 als rears? zit zelf nog te zoeken naar goeie rears. Heb momenteel simpele Cantons. Tevens zie ik dat je geen Sub hebt? mis je die niet?

Heb zelf de S608 als fronts, maar mis soms (zeker met films) toch wat lage tonen uit deze speakers, en zover ik begrijp uit het S606/S608 topic hier op GoT hebben de S606 nog minder basweergave..

En volgens mij ben je groot liefhebber van planten :Y maakt het naar mijn mening wel een beetje te druk.

offtopic:
*Red_Head moest ook maar eens knappe foto's gaan schieten van huidige set

Edit: Mocht je aan ikea stickers komen...groupbuy!! :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Red_Head schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:08:
[...]

Haha, het duurde even tot ik door had dat je je familie foto's niet op internet wou hebben, zat hier te denken: Welke mafkees heeft er nu smilies in gelijst.
Dat was een vereiste van mijn vrouw :) Overigens zijn het foto's van de kids, waardoor ik het wel begrijp en er zelf ook achter sta. Geen zin in (extreem low res) pics van mijn kids op internet.
Anyway Mooie setup! hoe bevallen die S602 als rears? zit zelf nog te zoeken naar goeie rears. Heb momenteel simpele Cantons.
Ik heb ze nog geen week (eerste tijd met een 2.0 setup gedaan), maar ze bevallen uitstekend. Ik vind ze niet te groot (mijn vrouw wel), geluid is zuiver en voldoende voor surround.
Tevens zie ik dat je geen Sub hebt? mis je die niet?

Heb zelf de S608 als fronts, maar mis soms (zeker met films) toch wat lage tonen uit deze speakers, en zover ik begrijp uit het S606/S608 topic hier op GoT hebben de S606 nog minder basweergave..
Heb hem nooit gehad, dus kan een sub ook niet missen he ;) Voorlopig vind ik de basweergave van de twee zuilen voldoende. Heb de bas poorten naar buiten gericht, waarmee er een mooi geluid uit komt. Mocht het later gaan kriebelen, kan een sub altijd nog volgen.
En volgens mij ben je groot liefhebber van planten :Y maakt het naar mijn mening wel een beetje te druk.
Valt best mee met de hoeveelheid planten, maar inderdaad, op de foto's lijken ze meer aanwezig dan in het 'echie'. Staan er 3 kleintjes in de vensterbank, 1 grote in de hoek bij het raam (om de modem en een stekkerdoos te verstoppen), een medium grote naast de bank (om een van de s602's te verstoppen...). De andere planten staan niet in het woonkamer gedeelte, maar in een tussenstuk (ingepikt door de kids om in te spelen) naar de eetkamer
Van Ikea: bankstellen, stoel, salontafel, tvmeubel, een aantal planten en potten, hanglamp, ledverlichting achter tvmeubel (niet op foto's te zien), een aantal fotolijsten, twee kasten in het 'tussenstuk' O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Red_Head schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:08:
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:20:
Van Ikea: bankstellen, stoel, salontafel, tvmeubel, een aantal planten en potten, hanglamp, ledverlichting achter tvmeubel (niet op foto's te zien), een aantal fotolijsten, twee kasten in het 'tussenstuk' O-)
Bij mij ook alles, maar dan ook letterlijk alles van de Ikea!

Ik ga vanavond ook maar een paar foto's schieten van de setup. Ik ben helaas echt slecht in mooie foto's maken, dus ik ben een beetje huiverig! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:50:
[...]

[...]

Bij mij ook alles, maar dan ook letterlijk alles van de Ikea!

Ik ga vanavond ook maar een paar foto's schieten van de setup. Ik ben helaas echt slecht in mooie foto's maken, dus ik ben een beetje huiverig! :9
Hoe zijn die ikea kastjes eigenlijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:28:
[...]

Welke? :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:28:
[...]

Prima!

@AllSeeyinEye mooie setup heb je daar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersblood
Sorry ik bedoeld in het algemeen, wat kleefei al heeft uitgelegd.

Oja en wat zijn nou leuke speakertjes voor om mn set heen want, als ik het heel hard zet heb ik het idee dat ik die dingen kan opblazen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 374197

AllSeeyinEye
Krijg je onkyo zo wel genoeg ventilatie ik heb de zelfde en die word best wel heet.

Dit zijn leuke statieven en niet zo duur vind ik voor de kwaliteit die je krijg.
http://hificorner.nl/acce...s-meubels/esse-stand.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daar zitten inderdaad leuke stands tussen. Tnx voor de tip.
edit: sterker nog: voor dat geld is zelfbouw geen leuke optie meer (ik wilde namelijk staal of alumnium, maar moet het laswerk laten doen), zodat er zojuist een setje besteld is.

Wat de ventilatie van de Onkyo betreft: hij heeft een goede centimeter aan de bovenzijde. Voelend met hand lijkt de temperatuur van het beestje niet noemenswaardig af te wijken van de temperatuur bij plaatsing op het meubel. Het meubel is aan de achterzijde volledig open en staat een kleine tien centimeter van de wand.

[Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-05-2011 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 14:59
Een poos geleden heb ik hier ooit mn set gepost, toen nog in een apartement. Inmiddels zijn we verhuisd, en ziet alles er dus anders uit. :) Op korte termijn komt hier nog een BK XLS400 bij, en ik ben me nog aan het oriënteren op achterspeakers.

Set bij daglicht:

Versterker:

In het donker:

Recht van voren, van achter de bank:

U ziet:
Panasonic 42" Plasma full HD, ben het typenummer kwijt.
Marantz sr5003 versteker
Focal Chorus 816V Fronts
Focal Chorus CC800 Center
PS3 Fat
AC Ryan Playon HD mini

De Humax HD decoder is bij Ziggo ter reparatie. (al 2 weken :( )

[Voor 0% gewijzigd door Bokmaaa op 20-05-2011 11:07. Reden: typenr vergissing :)]

Anoniem: 382536

Ziet er keurig uit Bokma.... Mooie huiskamer en natuurlijk prachtige Focals heb je daar staan.

Hoe komt het dat je voor de BK XLS400 hebt gekozen? Ben je ook echt naar deze sub gaan luisteren of is het een gok?

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 10:30
Oja en wat zijn nou leuke speakertjes voor om mn set heen want, als ik het heel hard zet heb ik het idee dat ik die dingen kan opblazen.
Denk dat je voor dit soort vragen beter op een forum al new-line o.i.d terecht kan als je eis is dat het hard moet kunnen.

[Voor 6% gewijzigd door thon op 18-05-2011 01:10]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43

Pelle

🚴‍♂️

Bokmaaa schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:
Een poos geleden heb ik hier ooit mn set gepost, toen nog in een apartement. Inmiddels zijn we verhuisd, en ziet alles er dus anders uit. :)
Mooi, lekker ruim ook :)

• Quido
  • Laatst online: 17:55
Strakke woonkamer! Heb zelf de SR5004 maar zie geen verschil met de SR5003...

En wat staat er naast je PS3 aan de rechterkant?

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:36
Quido schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 02:13:
Strakke woonkamer! Heb zelf de SR5004 maar zie geen verschil met de SR5003...

En wat staat er naast je PS3 aan de rechterkant?
Volgens mij gewoon een PS3 bluetooth headset. Of bedoel je dat niet?

there's no tweak without the tweaker

• Bokmaaa
Anoniem: 382536 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:04:
Ziet er keurig uit Bokma.... Mooie huiskamer en natuurlijk prachtige Focals heb je daar staan.

Hoe komt het dat je voor de BK XLS400 hebt gekozen? Ben je ook echt naar deze sub gaan luisteren of is het een gok?
Noem het een onderbouwde gok :) Wat mij betreft komen subs minder op smaak aan als speakers, en gaat het vooral om dat ze laag en strak spelen, en dat ze zowel bij muziek als films goed uit de verf komen. Na het afstruinen van weet-ik-hoeveel fora komt de BK er keer op keer uitstekend vanaf. Reken daarbij dat ik regelmatig in de UK kom waardoor ik nog zo'n 50 euro goedkoper uit ben dan in NL, waardoor ik de gok aandurf.
Pelle schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 01:23:
[...]

Mooi, lekker ruim ook :)
Thanks :) Het is inderdaad best een ruime kamer. Als mensen geïnteresseerd zijn wil ik best eens een panorama shotje van de hele ruimte maken.
virtualJac schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:28:
[...]

Klopt! ;)

En om mensen voor te zijn, de speakers staan expres zo dicht tegen de muur, dit klonk voor mij het beste.

• kleefei
Bokmaaa schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:10:
Thanks :) Het is inderdaad best een ruime kamer. Als mensen geïnteresseerd zijn wil ik best eens een panorama shotje van de hele ruimte maken.
Ik ben gek op fotos!
Heb er tot nu toe een hoop inspiratie uit kunnen halen voor mijn eigen verhuizing.
Inmiddels op 70%. Foto's komen bij 95% :D

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Ik gebruik dit topic ook al maanden om inspiratie op de toen voor mijn verhuizing over 4 maanden...kan niet wachten..

Al zal ik vandaag of morgen ook eens foto's maken van mijn huidige setup. aangezien dit topic leeft op foto's ;)

• kleefei
Red_Head schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:20:
Ik gebruik dit topic ook al maanden om inspiratie op de toen voor mijn verhuizing over 4 maanden...kan niet wachten..

Al zal ik vandaag of morgen ook eens foto's maken van mijn huidige setup. aangezien dit topic leeft op foto's ;)
Goed idee, zal vanavond ook even de verhuis dozen aan de kant schuiven en wat dumpen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Dat moet goed komen dan hier al zo veel beloftes om foto's te plaatsen.... _/-\o_

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 14:01
Een poos geleden heb ik hier ooit mn set gepost, toen nog in een apartement. Inmiddels zijn we verhuisd, en ziet alles er dus anders uit. :) Op korte termijn komt hier nog een BK XLS400 bij, en ik ben me nog aan het oriënteren op achterspeakers.
Mooi set, absoluut. Wat dan alleen zonde is, is dat je geen goede plek voor je Center lijkt te kunnen vinden... nu staat hij praktisch op de grond en gaat het geluid onder je tafel door. Merk je dit niet heel erg en ben je toevallig opzoek naar een betere plek of is dat niet mogelijk? Bijvoorbeeld de tv ophangen en de center op het kastje zetten?

• Bokmaaa
Mitchr81 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Mooi set, absoluut. Wat dan alleen zonde is, is dat je geen goede plek voor je Center lijkt te kunnen vinden... nu staat hij praktisch op de grond en gaat het geluid onder je tafel door. Merk je dit niet heel erg en ben je toevallig opzoek naar een betere plek of is dat niet mogelijk? Bijvoorbeeld de tv ophangen en de center op het kastje zetten?
Spijker op zn kop! We zitten nog geen jaar in dit huis, en sparen stukje voor beetje onze ideale inrichting bij elkaar. Een nieuw A/V meubel staat absoluut op de planning, maar past op het moment niet helemaal in het budget. ;) Zoiets als deze zal het waarschijnlijk worden.

Anoniem: 382536

Bokmaaa schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Noem het een onderbouwde gok :) Wat mij betreft komen subs minder op smaak aan als speakers, en gaat het vooral om dat ze laag en strak spelen, en dat ze zowel bij muziek als films goed uit de verf komen. Na het afstruinen van weet-ik-hoeveel fora komt de BK er keer op keer uitstekend vanaf. Reken daarbij dat ik regelmatig in de UK kom waardoor ik nog zo'n 50 euro goedkoper uit ben dan in NL, waardoor ik de gok aandurf.

.
Oke dan... Ben benieuwd. Wanneer denk je de BK in huis te hebben? Ik hoor graag of je tevreden bent.

• Bokmaaa
Mijn "binnenkort" is misschien wat overdreven, half oktober ben ik voor het eerst weer in Engeland. Dan hoop ik hem mee terug te nemen. (Tot die tijd is er toch geen geld voor voor, aangezien die trip naar de UK onze huwelijksreis is :P)

Set bij daglicht:
[afbeelding]

Versterker:
[afbeelding]

In het donker:
[afbeelding]

Recht van voren, van achter de bank:
[afbeelding]

U ziet:
Panasonic 42" Plasma full HD, ben het typenummer kwijt.
Marantz sr5003 versteker
Focal Chorus 716V Fronts
Focal Chorus CC800 Center
PS3 Fat
AC Ryan Playon HD mini

De Humax HD decoder is bij Ziggo ter reparatie. (al 2 weken :( )
Nice :) Ik zou willen dat mijn woonkamer ook zo mooi leeg was. Staat nu eigenlijk een beetje teveel in.
Hoe doen die Focal's het btw? Ik ben de wat sterielere sound van kef gewend, enig idee hoe zich die verhouden? Vind het erg mooie speakers namelijk :) En ja, ik weet dat er een topic over is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03
Bokmaaa schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:59:
[...]

........ Zoiets als deze zal het waarschijnlijk worden.
waarom ga je voor teak als je qua opstelling alleen zwart hebt? gaat die dan niet erg tegen de muur wegvallen (meer dan zwart)? Of is het vanwege de salontafel die ook daarvan is ;)
wel mooie set en lekker minimalistisch ingericht, hou ik ook erg van.

Ga je de rand van je plafond nog gebruiken om indirect licht in je kamer te krijgen (lichtslang, LED's, TL, etc) of doe je daar niets mee?
Set bij daglicht:
[afbeelding]

Focal Chorus 716V Fronts
Zijn dat echt Focal Chorus 716V?
Dacht dat alleen de Focal Chorus 800-reeks van die voeten hadden zoals op jouw foto. En qua kleur lijkt het bruin ook meer op het mokka van de 800 serie dan het wengé van de 700 serie.

Hey hier mijn setje dan ook.

2xjamo s 604.
2xjamo s 602.
1xjamo s 60 center.
1xonkyo tx-sr 508.
1xlg bd 550 blu ray dvd speler.
1xq media full hd tv.
1x ziggo digitaal tv ontvanger.

De kijk en luister positie.
Er staat eigelijk niks nieuws op de planning.
Mischien alleen nieuwe speaker kabels voor mijn surround.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leuke setup :) @ onderstaand:
Inderdaad, die wordt minimaal 2x per maand gepost...
Hij staat nog steeds niet in het 'center' van je meubel :+

[Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-05-2011 22:33]

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:41
Je bedoelt neem ik aan "Hey hier mijn setje dan ook weer" ? Dit is namelijk de zoveelste keer dat je dezelfde setup plaatst. Of ligt er nu een ander dekbed op je bed 8)

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11-2021
FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:06:
[...]

Dacht dat alleen de Focal Chorus 800-reeks van die voeten hadden zoals op jouw foto. En qua kleur lijkt het bruin ook meer op het mokka van de 800 serie dan het wengé van de 700 serie.
Zal wel typo zijn, want zover ik weet geeft het geen 716v met die voeten..

• Quido
  • Laatst online: 17:55
virtualJac schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:28:
[...]

Nou zie ik het! :)

Anoniem: 382902

Nog ff wachten op mijn 65" pana vt30 mijn nieuwe setup weer is posten met SVS sub en antimode.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Anoniem: 382902 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:52:
Nog ff wachten op mijn 65" pana vt30 mijn nieuwe setup weer is posten met SVS sub en antimode.
Dude 65" is gewoon.... Fantastisch!!! Hehe, ik ben jealous!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-04-2021
Mwa, als je er 15 meter vanaf zit is dat niet zo groot hoor :P

• Bokmaaa
The Eagle schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Nice :) Ik zou willen dat mijn woonkamer ook zo mooi leeg was. Staat nu eigenlijk een beetje teveel in.
Hoe doen die Focal's het btw? Ik ben de wat sterielere sound van kef gewend, enig idee hoe zich die verhouden? Vind het erg mooie speakers namelijk :) En ja, ik weet dat er een topic over is
Ik heb deze speakers onder andere naast de Kef iQ7 (of 70) gehoord, en vond de Focals stukken mooier klinken. Een vol geluid, zonder wollig te worden. De Kef waren zelfs vrij snel uit de vergelijking verdwenen, omdat ze naar mijn smaak te kil en schel waren.
FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:06:
[...]

Haha :D Het is inderdaad de 800 reeks. Hoe ik ineens bij die 7 kwam... :P

Even iets anders.. ik stel geen hoge eisen aan mijn achterspeakers to be. Ik heb altijd satellietjes gebruikt, en vind het vooral belangrijk dat ik tijdens films geluid van achteren krijg. Dat daar dan geen prachtig laag in zit vind ik niet belangrijk, dat komt wel van voren. Mij vielen de Heco Victa 200 op, voor 50e per stuk lijkt dat wel een prima koop voor achterspeakertjes. Heeft iemand ervaring met deze speakertjes?

Nou ik snap jullie reactie niet.
Er zijn er veel meer die het veel vaker plaatsen.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

maar dan wel als er ook iets veranderd is....
en nee niet als je een schone kussen sloop hebt nieuwe foto's plaatsen.. 8)7

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 12:25

U ziet:
Panasonic TX-P42S20
Panasonic SC-HT540
Playstation 3 met games collectie

sinds ik verhuisd ben geen plaats meer voor de torenspeakers dus gebruik nu de achterste zolang als front speakers. klinkt iig beter als wat er uit de tv zelf komt (tenminste een beetje laag erin).

ik heb de tv nu een half jaar en moet zeggen dat het beeld echt super is. speciaal voor deze tv gekozen omdat er weinig extra's bij zitten maar toch nog een mooie panasonic plasma :) hiervoor had ik nog een oude sony trinitron..

geluid gaat ook wel vervangen worden maar als student zijnde zal het nog wel even duren en staat het niet heel hoog op mn lijstje momenteel

verder heb ik mn pc via een lange hdmi aangesloten. moet alleen nog even logitech mediabord voor erbij halen ;)

Anoniem: 382902

pimmedoris schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:10:
Mwa, als je er 15 meter vanaf zit is dat niet zo groot hoor :P
4,5 meter zit ik er vanaf, moet groot genoeg zijn

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
El_V schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:45:
[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
Panasonic TX-P42S20
Panasonic SC-HT540
Playstation 3 met games collectie

sinds ik verhuisd ben geen plaats meer voor de torenspeakers dus gebruik nu de achterste zolang als front speakers. klinkt iig beter als wat er uit de tv zelf komt (tenminste een beetje laag).

ik heb de tv nu een half jaar en moet zeggen dat het beeld echt super is. speciaal voor deze tv gekozen omdat er weinig extra's bij zitten maar toch nog een mooie panasonic plasma :) hiervoor had ik nog een oude sony trinitron..

geluid gaat ook wel vervangen worden maar als student zijnde zal het nog wel even duren en staat het niet heel hoog op mn lijstje momenteel

verder heb ik mn pc via een lange hdmi aangesloten. moet alleen nog even logitech mediabord voor erbij halen ;)
waar vind u die poten voor uw tv poten aub ??

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 12:25
sorry snap niet wat je bedoelt..

de 'poot' van de tv is gewoon wat er standaard bij wordt geleverd en kastjes zijn van de ikea..

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:57

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mag ik vragen welk meubel dat is en waar je die gekocht hebt? =)

is everything cool?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FREAKJAM schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:20:
[...]

Het lijkt op een (gemodificeerd?) Ikea meubel uit de Lack of Expedit serie...

Gewoon een standaard Besta zo te zien :)
En idd. met meegeleverde pootjes. Nouja, pootjes...onderschroefbare viltjes is meer op zijn plaats. Die standaard dingen zijn niet hoger dan een cm ofzo :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:18:
Gewoon een standaard Besta zo te zien :)
En idd. met meegeleverde pootjes. Nouja, pootjes...onderschroefbare viltjes is meer op zijn plaats. Die standaard dingen zijn niet hoger dan een cm ofzo :P
Nope, Besta heeft reguliere meubelplaat delen, niet de holle delen zoals Lack en Expedit (het tv meubel)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 07:45
Ook maar even wat foto's gemaakt van mijn opstelling.

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00038.JPG

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00039.JPG

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00043.JPG

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00046.JPG

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00047.JPG

Sony 40NX700
Sony STR-DB925S
Dreambox DM8000HD
Front: Mission 774
Center: Mission 73c
Rear: Mission 771

2 bekende Ikea Besta kastjes, kon maar weinig vinden waarin versterker beetje past kwa diepte en laag genoeg is voor de tv.
(deze besta's zijn 49cm diep)
Voor de achterspeakers even een tijdelijk oplossing op 2 goedkope ikea tafeltjes, moet nog een permanente oplossing bedenken.
En de 3 coax kabels (3 tuners in de dreambox) op de een of andere manier iets netter langs de muur krijgen.

En dit hoort natuurlijk ook bij de opstelling :

http://dl.a2000.nu/ddx/audio/DSC00048.JPG

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokmaaa
FREAKJAM schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:20:
[...]

Het is deze maar de tussen schotten staan los, en zoals je ziet zijn het er twee i.p.v. drie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

DDX schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:00:
Ook maar even wat foto's gemaakt van mijn opstelling.

[afbeelding]
Lekker clean en lege inrichting, maar tjeemig wat heb jij je speakers ver uit elkaar staan.. :o
Waarom niet gewoon mooi links en rechts naast het tv meubel een beetje ingedraaid..??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:01:
[...]

Lekker clean en lege inrichting, maar tjeemig wat heb jij je speakers ver uit elkaar staan.. :o
Waarom niet gewoon mooi links en rechts naast het tv meubel een beetje ingedraaid..??
Minimalistisch blijft cool, maar dit is wel heel erg leeg :D En wat is inderdaad de reden dat je fronts zo ver uit elkaar staan?... Mooie TV trouwens!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 07:45
Heb ze eigenlijk gewoon neergezet, niet heel erg over nagedacht verder maar geluid is prima zover ik kan beoordelen.
Maar woon er nog niet zo langs, dus zal nog wel iets voller worden. (gordijnen bijvoorbeeld ;) )

[Voor 7% gewijzigd door DDX op 20-05-2011 10:31]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:57

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bokmaaa schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:55:
[...]

Het is deze maar de tussen schotten staan los, en zoals je ziet zijn het er twee i.p.v. drie :)
De lack boekenkast dus, alleen dan gekanteld, slim! Thnx :)

is everything cool?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
FREAKJAM schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:55:
[...]

De lack boekenkast dus, alleen dan gekanteld, slim! Thnx :)
Nee Expedit. Lack heeft geen boekenkast. Wel een wandding, maar die is heel anders.
Bij expedit heb je dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90116275

En nu weer onttopic ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

enverlin schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:04:
[...]

Nee Expedit. Lack heeft geen boekenkast. Wel een wandding, maar die is heel anders.
Bij expedit heb je dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90116275

En nu weer onttopic ;)
nope, wel Lack. Is een model dat niet meer in het assortiment zit. Google m maar eens of kijk op Marktplaats ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Póg mo Thóin schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Minimalistisch blijft cool, maar dit is wel heel erg leeg :D En wat is inderdaad de reden dat je fronts zo ver uit elkaar staan?... Mooie TV trouwens!
Ik vond het ook wat leegjes maar om nou enkel de vraag over zijn speaker opstelling te posten vond ik wat weinig positief.. :P
DDX schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:28:
Heb ze eigenlijk gewoon neergezet, niet heel erg over nagedacht verder maar geluid is prima zover ik kan beoordelen.
Maar woon er nog niet zo langs, dus zal nog wel iets voller worden. (gordijnen bijvoorbeeld ;) )
Gordijnen zullen een grote verbetering brengen in het geluid, en je zou het toch eens moeten proberen om de 2 fronts eens een stuk dichter bij elkaar te zetten .
Ze staan dan niet meer in de hoek weg gedrukt wat altijd beter is voor de weergave en ik denk dat je stereobeeld aanzienlijk zal verbeteren door wat minder afstand tussen de speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 30733

Volg deze threads al jaren. Na afgelopen maand verhuisd te zijn naar een woning waar ik geen buren meer heb, ben ik ook maar eens aan het upgraden geslagen. Een volledige Klipsch reference serie 5.1 setup is het geworden :)

Mijn nieuwe setup is:
Front: RF63
Center: RC64 (huge, maar geen overkill!)
Sub: RW12D
Rear: RF35
Receiver: Marantz SR6004
CD speler: Denon DCD 1650
Projector: Sanyo PLV-Z2000 (1080p)
Scherm: Beamax (220 CM)
Media bronnen: Xbox 360 en een custom built media / game PC.

De kast waar de center in staat is door mijn broertje gemaakt. Heeft ie mooi gedaan, niet? 8)

Om de acoustiek te verbeteren heb ik een aantal van deze dingen gemaakt:
http://johnlsayers.com/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=10297

In de hoeken voeg ik binnenkort nog deze 'super chunks' toe:
http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?t=535

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30733 op 20-05-2011 16:34]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee