Zoals velen hier volg ik dit topic al voor lange tijd. Nu toch maar eens mijn eigen set up hier op gegooid.
Dit is een van meerdere projectjes die ik in en om het huis aan het doen ben en deze is een een tussenfase beland. Het tussenresultaat is er, maar als ik weer tijd heb wil ik nog wat zaken toevoegen. Hierover zou ik ook graag jullie advies hebben, maar daar kom ik onderaan deze post op terug.
Ik ben niet zo van de supergrote tv's, en de meeste 'design' speakers die ik hier terugzie vind ik over het algemeen niet zo mooi. Mijn setup moest passen in het interieur van mijn nieuwe huis en niet teveel aanwezig zijn. Dit betekende voor mij een deel bewuste aankoop (tv-meubel) en een deel zelfbouw.
Eerst, de startsituatie:

Net nieuw tv meubel gekocht, maar nog met de oude hardware:
32 inch Samsung LCD tv
Digitenne kastje
Sony Hi Fi stereo setje
De tekeningen voor mijn nieuwe setup waren al af (helaas heb ik die Google Sketchup's weer verwijdert). Hieruit bleek dat een 40" tv het beste zou passen bij het formaat tv meubel. Zie hier, een Samsung 40" C6000 Led Tv gekocht:

Was voor mij wel belangrijk dat de Tv strak tegen de wand gemonteerd kon worden, dus vandaar de keuze voor Led.
Aanschaf van deze tv betekende ook dat het Digitenne kastje de deur uit kon en ik gebruik kon maken van de CI sleuf.
Daarnaast ook een
Zotac HD ND22 mini pc gekocht om zowel XBMC als Windows 7 op te draaien.
Maar nu het leuke deel, aan de klus!
Tussenresultaat met achterwand verlichting. Ik heb eigenlijk een hekel aan IKEA, maar hier hadden ze wel de juiste kleur LED strips. Ik heb wel een tijdje moeten zoeken naar de juiste kleur, want de meeste LED strips gaven een hard wit licht af wat niet echt sfeervol is.

Helaas bleek mijn angst voor IKEA gegrond, de gebruikte LED strips aansluitingen (eigenlijk voor inloopkast verlichting) waren zo goedkoop dat ik alles met Ducttape vast heb moeten zetten zodat de stekkertjes niet uit de adapters vielen.
Tussenresultaat met achterwand (MDF) gemonteerd:
Wandje egaal "Elephant Grey" geschilderd en ophangbeugel gemonteerd. (Excuus voor slechte telefoon kwaliteit foto).

Tip: Gebruik geen MDF grondverf. Veel te duur en je krijgt niet het aantal m2's wat op het potje vermeldt staat. Heb zelf nog met normale grondverf een extra laag aangebracht voor een mooi egaal resultaat.
Voorlopig eindresultaat:
Mijn volgende stappen zijn nog:
- Sony setje vervangen door aparte versterker en zwarte tafel front speakers. Hier kom ik terug op mijn eerdere vraag: Welke speakers icm welke versterker zouden jullie mij aanraden? Ik ben op zoek naar iets nets, mat en niet al te groot.
- Surround speakers + center. Surround speakers is een issue. Ik heb openslaande tuindeuren (links van tv meubel) en kan daar geen kabels wegwerken. Zijn draadloze surround speakers een optie? Ben ik zelf eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar als jullie andere ideeën hebben hoor ik dat graag! De center speaker wil ik onder de TV in de achterwand verwerken.