Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 298.939 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Pelle

🚴‍♂️

Wow, dat is een mooi setje NielsW :)
De inrichting oogt een beetje elcheapo-hotelkamer, dus daar valt nog wel wat winst te behalen denk ik, maar je audio-spul en meubel mogen er zeker zijn _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

DDX

Bommes schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:34:
en je zou het toch eens moeten proberen om de 2 fronts eens een stuk dichter bij elkaar te zetten .
Ze staan dan niet meer in de hoek weg gedrukt wat altijd beter is voor de weergave en ik denk dat je stereobeeld aanzienlijk zal verbeteren door wat minder afstand tussen de speakers.
Op de foto lijkt het trouwens veel grotere afstand.
Aan de rechterkant staat speaker zo'n 50cm van kastje en aan linkerkant zo'n 1 meter.
Maar zal eens kijken wat effect is als ik ze iets dichterbij zet, dus beide zo'n 30cm meer richting kastje ofzo.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48
@NielsW Hoe kom jij je kamer binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
tweakG5 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:32:
Door de deur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Nee toch zeker?
Maar dan wel een andere deur als die op de foto... daar staat een sub voor :) (ik kan geen sub betalen om voor me deur te zetten), zou je nog wel een foto willen posten van hoe je binnenkomt, misschien ook wel leuk om te weten.... ik ga er tenmiste van uit dat je niet de hele dat ZO |:( doet om naar binnen te komen (gat in je muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:36

SaN

Pelle schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:56:
Wow, dat is een mooi setje NielsW :)
De inrichting oogt een beetje elcheapo-hotelkamer, dus daar valt nog wel wat winst te behalen denk ik, maar je audio-spul en meubel mogen er zeker zijn _O_
Mee eens, echt prachtig spul en een heel mooi meubel. Maar je kamer zelf doet er echt afbreuk aan. Ik zou in ieder geval 1 of 2 muren een kleurtje geven oid. Dat maakt het misschien al wat minder klinisch. Maar, nogmaals, een hele mooie setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Misschien woont hij wel anti-kraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Pelle schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:05:
[...]

Oude serie van Ikea. Weet niet meer precies hoe die heet, maar is volgens mij al een paar jaar niet meer verkrijgbaar :)
Thx! Dat is jammer, want hij is erg gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De floor stands voor mn rear speakers zijn inmiddels binnen, gemonteerd en geplaatst. Stukken beter dan op de boekenplank houders :) Onderstaand een overzichtje van de zithoek en een afbeelding van de stands. Dit maal met een camera(tje) geschoten in plaats van een telefoon.

Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/hra0w7.jpg

De huidige plaatsing van de rear's
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xmvkfq.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Mooie standaards ik zouw alleen je jamo s 602 een beetje draaien naar de bank heb je denk ik een beter surround effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 374197 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:36:
Mooie standaards ik zouw alleen je jamo s 602 een beetje draaien naar de bank heb je denk ik een beter surround effect.
Heb ik getest, maar is niet de manier. Dan mis je namelijk een fors stuk geluid op de stoel en de andere bank. En met 5 mensen in huis (en films die nagenoeg altijd met minimaal 2 gekeken worden) is dit een mooie compromis.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoefde je dit keer niet de foto's met een smiley te bedekken? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FeaR1986 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Op deze resolutie is het sowieso al een blur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
FeaR1986 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Ik vind het opvallend dat iemand zich wel druk kan maken over dat iemand kan zien hoe je kinderen er uit zien op internet, maar dat je zo te zien vanaf de straat wel de huiskamer in kan kijken en dus de apparatuur kan zien en de kindertjes en wat je 's avonds aan het eten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

centr1no schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Ik vind het opvallend dat iemand zich wel druk kan maken over dat iemand kan zien hoe je kinderen er uit zien op internet, maar dat je zo te zien vanaf de straat wel de huiskamer in kan kijken en dus de apparatuur kan zien en de kindertjes en wat je 's avonds aan het eten bent.
Buiten het gegeven dat ik mij in mijn huis niet hoef op te sluiten, staat de eettafel zo´n 10 meter verder de woning in. Vanaf de straat is dat vrijwel niet te zien zonder de tuin in de komen en je neus tegen de ruit te drukken. Daarnaast zijn de ramen voorzien van jaloezieën die ook een stand hebben voor ´gesloten´....

Was dit nou de HK, dan werd dit topic niet geïndexeerd door zoekmachines. Maar dit is niet de HK, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30733

tweakG5 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:32:
Via de deur die je hier aan de rechter zijde ziet. Ik woon anti kraak in een kantoor pand. Dit is normaal gesproken een vergader ruimte :P

Daarom mag ik bijvoorbeeld niet schilderen etc. Vind het ook wel prima zo eigenlijk. Het is er meestal toch donker 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3201/5742361357_6985ed4007_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Stands in elkaar gedraaid dus tijd voor wat nieuwe pics!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_kht2AV_5J3A/Tdfi-Q9pWQI/AAAAAAAAFIw/5yS3LepXFsk/s400/DSCF2602.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_kht2AV_5J3A/Tdfi9zwYBoI/AAAAAAAAFIs/t78AWT8CH9s/s640/DSCF2608.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_kht2AV_5J3A/Tdfi9vPhjuI/AAAAAAAAFIo/nzveQQIrMNc/s640/DSCF2612.JPG

Nieuw:
XTZ 99.25
Atacama Aurora 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Prachtige stands! O+ En mooie setup in z'n geheel.
Maar voor dat bedrag zou ik persoonlijk wat langer door sparen voor vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 13:28

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Wow! mooie stands! en vooral mooie bekabeling :9~ wat voor speaker kabel is dat?

Ook al is het een tijdelijke setup, aangezien ik over 3 maandjes ga verhuizen kon ik me toch niet weerhouden om wat foto's te schieten..(dont mind the mess....)

1. Overview
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/temp/got/kamer.jpg

2. Presentje van m'n vrienden, retrostyle!!
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/temp/got/stoel.jpg

3. Old seats....wil ze ooit nog laten herstofferen (iemand een goed adresje?)
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/temp/got/stoel2.jpg

4. Front...close..
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/temp/got/jamo.jpg

5. Rears...
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/temp/got/canton.jpg

Wat u ziet:
  • Versterker : Pioneer VSX LX-50 op kast, aangezien hij er niet meer inpast |:(
  • Fronts: Jamo S608
  • Center/Rear: Canton Plust-QX
  • Samsung 37" LCD TV
Wat u niet ziet:
  • Versterker : Pioneer VSX V818 net vervangen door de LX-50, wachtend om op marktplaats of een andere invulling te krijgen..
  • Harmony One
  • Dedicated XBMC Mediacenter/Server
  • Samsung HD ontvanger
  • Epson Beamert
  • Ikea projectie scherm (rol gordijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

wagenveld schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:12:
Stands in elkaar gedraaid dus tijd voor wat nieuwe pics!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw:
XTZ 99.25
Atacama Aurora 6
Super mooi zeg, erg gave monitors..!! en dito stands. _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Thx! Speaker kabels zijn uit de XTZ shop, promotie. Volgens de beschrijving:
Accurate Twisted 4x2,5mm
XTZ Twisted has a twisted core, made from oxygen free copper for a well defigned characteristic impedance, low capacitance and inductance.
@Red Head: hoe heb jij dat achter je TV geregeld? En mooi plekje voor je receiver ;)

Over de keuze standmount vs vloerstaanders: laatste zijn zo massief, persoonlijk is de aanwezigheid in de kamer mij die extra diepte niet waard. Daar heb ik een klein hoogglans kubusje voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:40
@ NielsW (21 mei 14:34)

Cool setje, en ik zie ook een goed orkestje om mee te testen op je scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 11:17
Na vorige week een nieuwe TV(Samsung 46D6530) te hebben aangeschaft, gister op zoek geweest naar een versterker en speakers. De CM8 van B&W kwam goed naar voren, geen kenner, maar na een kwartier/halfuur luisteren kwam deze positief naar voren. De 'bijbehorende' versterker wordt dan een Marant KI Pearl Lite. Vervolgens nog naar Pied Piper geweest om vervolgens naar verscheidene muziekstukken te luisteren, ook een zeer mooi geluid en indrukwekkende winkel.
Nu wordt het dus 1 van deze 2 sets.
Overigens komt deze set thuis te staan(ouders), ik zal er foto's van schieten wanneer de boel staat.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Welke bronnen wil je afspelen op de set? Als je enkel TV signaal wilt spelen lijkt de KI Pearl me een beetje over de top. Dan kun je beter een wat goedkopere versterker kopen en een extra audio bron of DAC.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 22-05-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
TV/DVD/Mediaspeler. Degene die ons hielp bij de audiowinkel, vertelde dat we eerst een speakers moesten uitkiezen, om vervolgens een passende versterker te kunnen uitzoeken. Als audio-leek dit maar voor lief aangenomen, enigszins logisch.
Sonos, is voor het streamen toch, een soort van externe geluidskaart, die je speakers doorverbindt met je versterker.
Daar ze uiteindelijk ook de pc/mac willen aansluiten, leek mij dit dubbel. Overigens zijn ze geen audiofielen, maar het voormalige NAD-setje voldeed niet geheel, dus is de investering ditmaal groter.
Maar aangezien dit geen 'wat-moet-ik-kopen' topic is, zal ik niet te ver uitweiden. Overigens zijn tips via DM hartstikke welkom.

Foto's zullen komen.<om toch nog ontopic te zijn>

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36
Hele mooie set Wagenveld! Ben zelf ook een zeer tevreden XTZ gebruiker (volledig 5.1 van XTZ). Welke sub heb je erbij en met wat voor receiver stuur je ze aan?
foetus_ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:20:
Prachtige stands! O+ En mooie setup in z'n geheel.
Maar voor dat bedrag zou ik persoonlijk wat langer door sparen voor vloerstaanders.
Vloerstaanders zijn niet altijd beter hé. Het moet maar net uitkomen in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefabiman88 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:22:
De CM8 van B&W kwam goed naar voren, geen kenner, maar na een kwartier/halfuur luisteren kwam deze positief naar voren.
Een kwartier tot half uur luisteren is nu niet echt lang en zeker niet lang genoeg om een speaker echt goed te testen. Je kan in die dertig minuten nooit een aardig aantal speakers naast elkaar gezet hebben en goed één op één hebben vergeleken, dat is gewoon niet mogelijk. Daar ben je uren en soms letterlijk dagen mee bezig. Je hebt gewoon gekozen voor het eerste wat je aansprak, dat is heel wat anders.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 22-05-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Anoniem: 154173 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:03:
Misschien woont hij wel anti-kraak ;)
Anoniem: 30733 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:34:
[...]

Via de deur die je hier aan de rechter zijde ziet. Ik woon anti kraak in een kantoor pand. Dit is normaal gesproken een vergader ruimte :P

Daarom mag ik bijvoorbeeld niet schilderen etc. Vind het ook wel prima zo eigenlijk. Het is er meestal toch donker 8)
Ik win! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 10:26
[Edit] foto tijdelijk van de webserver verwijderd, ik kreeg klachten dat van de 1000 MB die ik mandelijks mag verstoken, sinds ik op tweakers de foto's had gezet 6500+ MB had verbruikt. Morgen ff op photobucket zetten.. Excuses

Omdat ik onlangs verhuisd ben en eigenlijk al 20 delen alleen mee-lees en niets post, toch maar eens de set van mij en mijn vriendin posten.

Een overzichtsfoto met helaas wat te veel tegenlicht.

Zij-aanzicht vanaf de favoriete bank van mijn vriendin. Je ziet de center (helaas) op de grond liggen. Ik heb hem wel eens op het tv meubel gelegd en de tv aan de muur gehangen, maar dan hangt de tv (vinden wij) weer te hoog. het doet wel wat afbreuk aan het geluidsbeeld (stemmen worden iets minder helder), maar ja. Eigenlijk ben ik nog zoekende naar een mooie (lage) centerspeaker van Mission, of Mordaunt Short.

U ziet hier:
- Sony KDL 40W4500. (In mijn ogen nog steeds een van de beste lcd tv's.)
- Mission M3C2i Center Speaker
- 2 x Mission M35 (heerlijke "instap" speakers met een groot bereik, zowel qua frequentie als volume en die goed combineren met mijn versterker)
- Marantz SR 7002 Receiver
(Ik heb hiervoor ook wat lichtere receivers gehad (Marantz 400x & 500x), maar die hadden toch wel meer moeite om deze zware speakers aan te sturen.

De andere bank (mijn favoriete plek).

Met daarop te zien:
2x Mordaunt Short Avant 904

En last but not least; de subwoofer, een welkome aanvulling op het geluid.

Mordaunt Short 907W

In het TV-meubel liggen (niet te zien) van links naar rechts;
Playstation 3, Asrock Ion 330 HT om al de Video & Audio te verzorgen, 2x XboX 360 en een Wii.
Je kunt me geen fanboy noemen ;)
Alles is aangesloten via HDMI, alleen de Wii niet; die draait op een componentkabel.

Opmerkingen uiteraard welkom!

[ Voor 13% gewijzigd door OcNewB op 23-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Hey Mooie setup is het mischien een idee om je tv op de center te zetten ziet er mischien niet super uit maar je geluid is wel beter.
Of de center boven de tv te bevestigen aan de muur met een plankje of er zitten ophang gaten in je center.
En kan je je surround niet een beetje indraaien naar de bank toe of 1 die bij de sub staat.
Je vriendin wil zeker ook surround.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 22-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 374197 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:16:
Hey Mooie setup is het mischien een idee om je tv op de center te zetten ziet er mischien niet super uit maar je geluid is wel beter.
Of de center boven de tv te bevestigen aan de muur met een plankje of er zitten ophang gaten in je center.
En kan je je surround niet een beetje indraaien naar de bank toe of 1 die bij de sub staat.
Je vriendin wil zeker ook surround.
Ik heb hem er al eens opgezet en hoewel ik rekening houd met de WAF, is er ook nog de MAF ;) Ik vond het er niet zo fraai uitzien. Erboven vind ik ook niet zo super. Een wat lagere zou mooi zijn, dan hang ik de tv op en de center eronder.

Ik heb in het begin wat ge-experimenteert met het indraaien van de rears. Eerlijk gezegd hoorde ik niet zoveel verschil. Maar dat zal ook wel komen omdat ik ook weer niet zo'n audiofiel ben. Eeerlijk gezegd heb ik 0 (ja nul) cd's, maar alleen maar digitale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

OcNewB schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:52:
Omdat ik onlangs verhuisd ben en eigenlijk al 20 delen alleen mee-lees en niets post, toch maar eens de set van mij en mijn vriendin posten.

Een overzichtsfoto met helaas wat te veel tegenlicht.

[afbeelding]

Zij-aanzicht vanaf de favoriete bank van mijn vriendin. Je ziet de center (helaas) op de grond liggen. Ik heb hem wel eens op het tv meubel gelegd en de tv aan de muur gehangen, maar dan hangt de tv (vinden wij) weer te hoog. het doet wel wat afbreuk aan het geluidsbeeld (stemmen worden iets minder helder), maar ja. Eigenlijk ben ik nog zoekende naar een mooie (lage) centerspeaker van Mission, of Mordaunt Short.

[afbeelding]
[afbeelding]
U ziet hier:
- Sony KDL 40W4500. (In mijn ogen nog steeds een van de beste lcd tv's.)
- Mission M3C2i Center Speaker
- 2 x Mission M35 (heerlijke "instap" speakers met een groot bereik, zowel qua frequentie als volume en die goed combineren met mijn versterker)
- Marantz SR 7002 Receiver
(Ik heb hiervoor ook wat lichtere receivers gehad (Marantz 400x & 500x), maar die hadden toch wel meer moeite om deze zware speakers aan te sturen.

De andere bank (mijn favoriete plek).
[afbeelding]
Met daarop te zien:
2x Mordaunt Short Avant 904

En last but not least; de subwoofer, een welkome aanvulling op het geluid.
[afbeelding]
Mordaunt Short 907W

In het TV-meubel liggen (niet te zien) van links naar rechts;
Playstation 3, Asrock Ion 330 HT om al de Video & Audio te verzorgen, 2x XboX 360 en een Wii.
Je kunt me geen fanboy noemen ;)
Alles is aangesloten via HDMI, alleen de Wii niet; die draait op een componentkabel.

Toch zou ik, als ik jou was,nog eens met witte radiatorlak die verwarmingspijpen bij de subwoofer schilderen. Juist in een kale kamer zonder enige wandversieringen, bloemen, planten en snuisterijen, vallen dat soort slordige details juist erg op.

Verder snap ik er niets van dat die Missions zo zwaar zijn aan te sturen. Een vriend van mij heeft ze ook en die heeft er een (lichte) Denon DRA 635 Reciever aan hangen. Gaat prima. Missions M35 zijn juist makkelijk aan te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 22-05-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
FeaR1986 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Een kwartier tot half uur luisteren is nu niet echt lang en zeker niet lang genoeg om een speaker echt goed te testen. Je kan in die dertig minuten nooit een aardig aantal speakers naast elkaar gezet hebben en goed één op één hebben vergeleken, dat is gewoon niet mogelijk. Daar ben je uren en soms letterlijk dagen mee bezig. Je hebt gewoon gekozen voor het eerste wat je aansprak, dat is heel wat anders.
Naja, je hebt natuurlijk een beperkt aanbod, vandaar. Er waren zo'n 20 speakers aangesloten op de afstandbediening, waarvan de helft monitoren/boekenplank<bijv. CM5 B&W> speakers waren. Deze vielen af door de beperkte geluidsproductie/het minder lucht doen bewegen. Daarnaast is het doel ook niet om een fluitje op de achtergrond te kunnen horen.
Het testen kan trouwens redelijk snel gebeuren, sommige speakers vind je al vrij snel schel, voor een minder kritische luisteraar kan een keuze snel gemaakt zijn.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Toch zou ik, als ik jou was,nog eens met witte radiatorlak die verwarmingspijpen bij de subwoofer schilderen. Juist in een kale kamer zonder enige wandversieringen, bloemen, planten en snuisterijen, vallen dat soort slordige details juist erg op.

Verder snap ik er niets van dat die Missions zo zwaar zijn aan te sturen. Een vriend van mij heeft ze ook en die heeft er een (lichte) Denon DRA 635 Reciever aan hangen. Gaat prima. Missions M35 zijn juist makkelijk aan te sturen.
"Toch zou ik, als ik jou was,nog eens met witte radiatorlak die verwarmingspijpen bij de subwoofer schilderen. Juist in een kale kamer zonder enige wandversieringen, bloemen, planten en snuisterijen, vallen dat soort slordige details juist erg op."

Hmm, dat je dat uberhaupt opvalt ! Ik heb er nog niet eens naar gekeken. Dat chroom beviel me eigenlijk wel.. Daarnaast had ik het idee dat het ook meer om de set ging dan om de kamer :)

"Verder snap ik er niets van dat die Missions zo zwaar zijn aan te sturen. Een vriend van mij heeft ze ook en die heeft er een (lichte) Denon DRA 635 Reciever aan hangen. Gaat prima. Missions M35 zijn juist makkelijk aan te sturen."

Zoals ik al zei; echt audiofiel ben ik ook niet. Misschien klonk het gewoon "in mijn hoofd" beter. Niettemin hoorde ik wel degelijk verschil met deze versterker. Misschien moet je vriend ze eens proberen met een andere ;)

[ Voor 20% gewijzigd door OcNewB op 22-05-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Martijn1990 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:36:
Hele mooie set Wagenveld! Ben zelf ook een zeer tevreden XTZ gebruiker (volledig 5.1 van XTZ). Welke sub heb je erbij en met wat voor receiver stuur je ze aan?

[...]

Vloerstaanders zijn niet altijd beter hé. Het moet maar net uitkomen in de kamer.
Heb jouw XTZ setup inderdaad al wat vaker bekeken :) De vorm van de kast bij de walnoten (?) versie is mooier, maar die is er dan weer niet in piano zwart. In plaats daarvan hebben ze een rare driehoekige versie. Rest van de specjes uit een vorige post:
bron: HTPC in sig
DAC: Headroom Micro DAC
versterker: G&W TW-2006X
Sub: BK XLS200 MKII (via high level)
TV: Samsung LE46B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OcNewB schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:07:
[...]

"Toch zou ik, als ik jou was,nog eens met witte radiatorlak die verwarmingspijpen bij de subwoofer schilderen. Juist in een kale kamer zonder enige wandversieringen, bloemen, planten en snuisterijen, vallen dat soort slordige details juist erg op."

Hmm, dat je dat uberhaupt opvalt ! Ik heb er nog niet eens naar gekeken. Dat chroom beviel me eigenlijk wel.. Daarnaast had ik het idee dat het ook meer om de set ging dan om de kamer :)

"Verder snap ik er niets van dat die Missions zo zwaar zijn aan te sturen. Een vriend van mij heeft ze ook en die heeft er een (lichte) Denon DRA 635 Reciever aan hangen. Gaat prima. Missions M35 zijn juist makkelijk aan te sturen."

Zoals ik al zei; echt audiofiel ben ik ook niet. Misschien klonk het gewoon "in mijn hoofd" beter. Niettemin hoorde ik wel degelijk verschil met deze versterker. Misschien moet je vriend ze eens proberen met een andere ;)
Mijn vriend heeft inmiddels (een half jaar geleden) Dali Icon 6 MK2 gekocht. En dat klinkt natuur altijd beter dan die Missons. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefabiman88 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:04:
[...]
Naja, je hebt natuurlijk een beperkt aanbod, vandaar. Er waren zo'n 20 speakers aangesloten op de afstandbediening, waarvan de helft monitoren/boekenplank<bijv. CM5 B&W> speakers waren. Deze vielen af door de beperkte geluidsproductie/het minder lucht doen bewegen. Daarnaast is het doel ook niet om een fluitje op de achtergrond te kunnen horen.
Het testen kan trouwens redelijk snel gebeuren, sommige speakers vind je al vrij snel schel, voor een minder kritische luisteraar kan een keuze snel gemaakt zijn.
Toch blijf ik het apart vinden. Want als "minder kritische luisteraar" heb je wel speaker gekozen van zo'n 900 euro per stuk die ook nog een beste versterker nodig hebben. Je hebt dus gewoon een keuze gemaakt uit tien speakers binnen een half uur. Dan schiet je speakers al binnen een paar minuten af terwijl de sound van de speaker ook even op je in moet spelen. Je praat over die speakers alsof je een LG all-in-one bij de BCC hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:17:
[...]

Mijn vriend heeft inmiddels (een half jaar geleden) Dali Icon 6 MK2 gekocht. En dat klinkt natuur altijd beter dan die Missons. :*)
Dat geloof ik best! Maar daar heb ik] het geld dan weer niet voor over. Ik denk dat je altijd een afweging moet maken voor jezelf. Ik kijk bij wijze van spreke meer films dan dat ik muziek luister en als ik muziek luister is het radio, of een MP3 album. Om daar nu echt kwalitatief veel betere speakers voor neer te zetten. Dat is wellicht zonde van het geld.

Tuurlijk zit ik wel eens te kwijlen als ik echt mooie speakers voorbij zie komen. Maar ja.. Misschien ben ik met wat "minder" al tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OcNewB schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Dat geloof ik best! Maar daar heb ik] het geld dan weer niet voor over. Ik denk dat je altijd een afweging moet maken voor jezelf. Ik kijk bij wijze van spreke meer films dan dat ik muziek luister en als ik muziek luister is het radio, of een MP3 album. Om daar nu echt kwalitatief veel betere speakers voor neer te zetten. Dat is wellicht zonde van het geld.

Tuurlijk zit ik wel eens te kwijlen als ik echt mooie speakers voorbij zie komen. Maar ja.. Misschien ben ik met wat "minder" al tevreden :)
Een MP3-tje kun je ook afdraaien op PC-speakertjes. Overigens kwijl ik nooit als ik mooi klinkende speakers voorbij hoor komen. Ik spits mijn oortjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
FeaR1986 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:23:
[...]

Toch blijf ik het apart vinden. Want als "minder kritische luisteraar" heb je wel speaker gekozen van zo'n 900 euro per stuk die ook nog een beste versterker nodig hebben. Je hebt dus gewoon een keuze gemaakt uit tien speakers binnen een half uur. Dan schiet je speakers al binnen een paar minuten af terwijl de sound van de speaker ook even op je in moet spelen. Je praat over die speakers alsof je een LG all-in-one bij de BCC hebt gekocht.
Het gaat om mijn pa, die neemt het allemaal niet zo nauw, wilt gewoon nieuwe speakers en heeft daarbij zijn oog laten vallen op de CM-8, had voorheen een NAD set, maar dat was het niet.
Geld speelt geen rol, wanneer het goede apparatuur betreft.

Ben je altijd zo negatief?
Nogmaals een winkel heeft niet alle speakers, dus je maakt een keuze naar aanleiding van het aanbod.

[ Voor 7% gewijzigd door Cum Grano Salis op 22-05-2011 20:22 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefabiman88 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:58:
[...]
En juist als je kwaliteit/goede apparatuur wilt dan moet je meer speakers luisteren. Als geld toch geen rol speelt dan is er nog veel meer keuze dan die B&W CM8. Als geld geen rol speelt dan had hij ook wel naar de B&W 800-reeks kunnen gaan luisteren om maar bij één merk te blijven. Nee sorry, er klopt gewoon echt niets van je verhaal of de keuzes die je vader maakt. Je probeert een impulsaankoop goed te praten door dingen als "geld speelt geen rol" te zeggen, maar juist daardoor is de keuze van de CM8 weer onlogisch. Koopt je vader ook een auto door een folder door te lezen en alleen even in de auto te gaan zitten bij de dealer? Eigenlijk is hier maar één woord voor: kortzichtig.

Overigens gaat het hier om het posten van eigen home cinema setjes, setjes van anderen zijn niet echt de bedoeling.
[...]Ben je altijd zo negatief?
Nogmaals een winkel heeft niet alle speakers, dus je maakt een keuze naar aanleiding van het aanbod.
Ik kan er ook gewoon met mijn pet niet bij dat iemand binnen 15 - 30 minuten speakers kan kopen van 800 euro per stuk. In ieder geval niet met de reden die je aangeeft dat die speakers het beste klonken. Als je gewoon had gezegd dat je pa die speakers qua uiterlijk mooi vond en daarom had gekozen dan was het klaar geweest. Nu ben je jezelf aan het verdedigen door dingen als budget op te roepen en dan klopt heel het verhaal niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 22-05-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 23:43
FeaR1986 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:13:
[...]

En juist als je kwaliteit/goede apparatuur wilt dan moet je meer speakers luisteren. Als geld toch geen rol speelt dan is er nog veel meer keuze dan die B&W CM8. Als geld geen rol speelt dan had hij ook wel naar de B&W 800-reeks kunnen gaan luisteren om maar bij één merk te blijven. Nee sorry, er klopt gewoon echt niets van je verhaal of de keuzes die je vader maakt. Je probeert een impulsaankoop goed te praten door dingen als "geld speelt geen rol" te zeggen, maar juist daardoor is de keuze van de CM8 weer onlogisch. Koopt je vader ook een auto door een folder door te lezen en alleen even in de auto te gaan zitten bij de dealer? Eigenlijk is hier maar één woord voor: kortzichtig.

Overigens gaat het hier om het posten van eigen home cinema setjes, setjes van anderen zijn niet echt de bedoeling.
Mwa.. impulsaankoop...

Als je geen kritische luisteraar bent kan je nog steeds voor een duurde set speakers gaan zonder echt te gaan luisteren. Het kan ook puur om het uiterlijk gaan en wat dat betreft is de CM8 erg mooi, speakers met een lagere prijs zijn vaak ook minder mooi afgewerkt. Zelfs al zouden er misschien voor je oren betere speakers zijn is een CM8 geen miskoop en ga je het geluid wel vanzelf waarderen als je dat aanvankelijk niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PHiXioN schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:24:
[...]
Zelfs al zouden er misschien voor je oren betere speakers zijn is een CM8 geen miskoop en ga je het geluid wel vanzelf waarderen als je dat aanvankelijk niet doet.
Sommige mensen praten hun eigen verkeerde beslissingen goed door het te omarmen c.q. het te gaan waarderen. Overigens kan een CM8 best een miskoop zijn. De speakerwereld bestaat niet uit B&W alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:51:
[...]
Sommige mensen praten hun eigen verkeerde beslissingen goed door het te omarmen c.q. het te gaan waarderen. Overigens kan een CM8 best een miskoop zijn. De speakerwereld bestaat niet uit B&W alleen.
Maar komt daar ook niet een deel van de term "inspelen" vandaan? Natuurlijk moeten drivers los worden als ze lang op de plank hebben gelegen, maar geen honderden uren. Maar volgens mij heb je ook de andere kant: de speakers klinken thuis anders dan in de winkel, maar door te blijven luisteren ga je er aan wennen en op den duur klinkt het allemaal een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Maar komt daar ook niet een deel van de term "inspelen" vandaan? Natuurlijk moeten drivers los worden als ze lang op de plank hebben gelegen, maar geen honderden uren. Maar volgens mij heb je ook de andere kant: de speakers klinken thuis anders dan in de winkel, maar door te blijven luisteren ga je er aan wennen en op den duur klinkt het allemaal een stuk beter.
Inderdaad klinken speakers thuis anders dan in de winkel door een andere acoustiek. Daarom moet je ook altijd bedingen om te mogen ruilen als het thuis niet klinkt. Bij HOBO kun je vragen of ze je thuis (op proef) kunt beluisteren.

Inspelen is m.i. meer een marketingtruc om je te laten "wennen" aan de eventuele miskoop. Een beetje speaker is technisch met hooguit een kwatier "ingespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 328247 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:23:
[...]Inderdaad klinken speakers thuis anders dan in de winkel door een andere acoustiek. Daarom moet je ook altijd bedingen om te mogen ruilen als het thuis niet klinkt. Bij HOBO kun je vragen of ze je thuis (op proef) kunt beluisteren.

Inspelen is m.i. meer een marketingtruc om je te laten "wennen" aan de eventuele miskoop. Een beetje speaker is technisch met hooguit een kwatier "ingespeeld".
Of het een kwartier is durf ik niet te zeggen. Ik wil best geloven dat het ook wel een uur of wat kan duren. Maar die tientallen of soms zelfs honderden uren die je soms hoort gaan wel erg ver. Maar goed, jij deelt dus wel dezelfde mening over het inspelen. Op één of andere manier is dat inspelen meer geaccepteerd dan de dure kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 15:38
OcNewB schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:52:

En heb je al eens geprobeerd de center in het meubel te plaatsen? Ik heb hetzelfde meubel en m'n center er ook in staan (en een beetje schuin omhoog gericht). Nadeel is wel dat je dan de klep open moet hebben bij film kijken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

[...]

Het gaat om mijn pa, die neemt het allemaal niet zo nauw, wilt gewoon nieuwe speakers en heeft daarbij zijn oog laten vallen op de CM-8, had voorheen een NAD set, maar dat was het niet.

Ben je altijd zo negatief?
Gelijk heb je. Als het bevalt, bevalt het. Soms kan een beslissing zo gepiept zijn. Er zijn ook mensen die koste wat kost ALLE details moeten wikken en wegen om een beslissing te kunnen maken. Deze mensen noemen lui die dat niet doen "kortzichtig" of "laconiek". Daadkrachtig zou je het ook kunnen noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 22-05-2011 23:17 . Reden: Nogmaals, commentaar mag via DM. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
FeaR1986 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:13:
[...]

Ik kan er ook gewoon met mijn pet niet bij dat iemand binnen 15 - 30 minuten speakers kan kopen van 800 euro per stuk. In ieder geval niet met de reden die je aangeeft dat die speakers het beste klonken. Als je gewoon had gezegd dat je pa die speakers qua uiterlijk mooi vond en daarom had gekozen dan was het klaar geweest. Nu ben je jezelf aan het verdedigen door dingen als budget op te roepen en dan klopt heel het verhaal niet meer.
Om het verhaal af te sluiten. Uiterlijk/design was totaal niet aan de orde. Een luistersessie deed de CM8 het beste naar voren komen. Naar aanleiding van die keuze speakers, gaf de medewerker van HOBO, het advies de Marantz Pearl Lite aan te schaffen. Nu kan het voor een audiofiel, zoals jij, overkomen als een <nog niet gedane> impulsaankoop, maar het geluid beviel beter en dus viel de keuze hierop.
Tevens vind ik de manier waarop jij je mening ventileert verre van sympathiek, wat tact zou op zijn plaats zijn.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefabiman88 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:25:
[...]

Om het verhaal af te sluiten. Uiterlijk/design was totaal niet aan de orde. Een luistersessie deed de CM8 het beste naar voren komen. Naar aanleiding van die keuze speakers, gaf de medewerker van HOBO, het advies de Marantz Pearl Lite aan te schaffen. Nu kan het voor een audiofiel, zoals jij, overkomen als een <nog niet gedane> impulsaankoop, maar het geluid beviel beter en dus viel de keuze hierop.
Tevens vind ik de manier waarop jij je mening ventileert verre van sympathiek, wat tact zou op zijn plaats zijn.
Als liefhebber van klassieke muziek, dus geen audiofiel, kan ik ook geen waardering hebben voor een dergelijke impulsaankoop. Temeer, omdat je juist bij HOBO alle gelegenheid krijgt, om een weloverwogen keuze te maken. Zelfs het thuis in je eigen acoustiek uitproberen is bij die firma mogelijk. Je valt echter zelf door de mand, als je schrijft: "het geluid beviel beter en dus viel de keuze hierop". Het gaat niet om het geluid. Het gaat om de muziek, die door een speaker wordt weergegeven. En om daar naar te luisteren en een redelijke en afgewogen beoordeling te maken ben je zeker 2 uur per speaker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap echt niet dat er zo'n heisa wordt gemaakt. De CM8 is een mooie luidspreker, dus als die er na een kwartier luisteren als beste uit komt maakt dat toch niks uit?
Een espressomachine van 1000 euro wordt toch ook gekocht nav één of twee koppen koffie en het doorbladeren van de brochure?
PC's van 1000 euro worden gekocht nav specs en vage reviews op het www

Waarom mag iemand niet een CM8 setje kopen nav een kwartier of half uur luisteren?
Wat willen je ouder trouwens met die 'PC/Mac' afspelen? Enkel audio of ook video? In het geval van Audio is een Sonos component veel gebruiksvriendelijker en in het tweede geval moet je even bedenken of je ouders handig genoeg zijn om met filmbestanden (mkv, iso, avi etc) om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
thefabiman88 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:25:
[...]

Tjongejonge zeg heftige discussie in een thread die eigenlijk alleen bedoeld is voor het tonen van specs en fotos van je installatie. Dan doe je dat en wordt je daarvoor afgestraft. Excuses zouden zeker op zijn plaats
zijn.
Buiten het feit dat ik niet zo van het geluid van B&W houdt, vind ik het altijd mooie speakers om te zien, gefeliciteerd met je aankoop. Voor de een is een paar duizend euro nu eenmaal relatief minder dan voor de ander. Daarvoor hoef je iemand zijn aankoop nog niet voor af te keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:07

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten mijn AV-wall een kleine upgrade te geven.

- PS3 fat BC vervangen door een slim zodat ie in het meubel past
- Samsung DCB-850PVR vervangen door een humax 5050c
- Samsung 42"plasma uit 02-2007 vervangen voor een 51" of 59"model van samsung

groot is beter. maar is dat wel altijd zo?. ik zit op 4,5 meter afstand en vraag me af welke maat ik zou moeten nemen en welke kleur? even wat foto's ge-edit. wat denken jullie? ik neig maar de 51"van de 8000 serie van samsung?

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/th_avwall59plasma.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/th_avwall51plasma.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/th_avwall51plasma8000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/th_avwall59plasma8000.jpg

De PS3 fat en de samsung PVR en 42"plasma krijgen een 2e leven in relax lounge naast mijn slaapkamer op de 2e verdieping.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/extentions%20to%20the%20home/th_390283254_5_oP9F.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/extentions%20to%20the%20home/th_390283264_5_Ql6q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/extentions%20to%20the%20home/th_390283267_5_15Ps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/extentions%20to%20the%20home/th_390283276_5_45QF.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

yay

OcNewB schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:23:
[...]

Ik heb in het begin wat ge-experimenteert met het indraaien van de rears. Eerlijk gezegd hoorde ik niet zoveel verschil.
Ik deed niets met indraaien totdat ik een speaker naar buiten gedraaid (Naar het eetgedeelte van de kamer ipv het zit/tv-gedeelte) had staan om aan de aansluitingen te rommelen. Ik was ook met andere dingen bezig en vergeten de speaker terug te draaien. (Om het even duidelijk te maken: Ik heb een U-vormige woonkamer met in de ene poot het zit/tv-gedeelte, de ligger het eetgedeelte en in de andere poot de keuken.)

Ik liep een paar keer van het midden van het zitgedeelte naar de keuken en liep daardoor een paar keer echt door de sweetspot van het geluid. Het verschil tussen net er buiten was zo groot dat ik direct alle speakers ingedraaid heb. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:02
fisherman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:40:
[...]

Tjongejonge zeg heftige discussie in een thread die eigenlijk alleen bedoeld is voor het tonen van specs en fotos van je installatie. Dan doe je dat en wordt je daarvoor afgestraft. Excuses zouden zeker op zijn plaats
zijn.
Buiten het feit dat ik niet zo van het geluid van B&W houdt, vind ik het altijd mooie speakers om te zien, gefeliciteerd met je aankoop. Voor de een is een paar duizend euro nu eenmaal relatief minder dan voor de ander. Daarvoor hoef je iemand zijn aankoop nog niet voor af te keuren.
Ik sluit me hier bij aan. Ook ik heb B&W's staan, met veel plezier overigens, En heb ook Dali zuilen.
Beide hebben voor- en nadelen. En ik heb zelfs een Rel T5 (oei).
Het is me al vaak opgevallen, dat indien je het woord B&W of Rel laat vallen, je wel in het stomme-keuze-hoekje gedreven wordt. Ik vind dat een Mod zich wel eens iets neutraler mag opstellen....

Vanaf een bepaalde prijsklasse klinkt geluid "persoonlijk" maar nooit slecht. wil je nog "beter" dan zal je daar 1000-en euro's meer aan moeten spenderen. Er is altijd iets beter, maar de stapjes worden steeds kleiner.

Ik vind het wel chapeau dat iemand zich durft uit te spreken voor een duidelijke keuze en daar blij mee is.
Ik viond het ook niet kunnen dat je zo wordt neergesabeld om zoiets als een persoonlijke keuze.

Er zijn genoeg zeikerds die maar blijven wisselen zonder dat ze ooit hun gehoor hebben laten testen !

Om bij het topic te blijven : ik zal mijn opstelling (B&W !) eens gaan fotograferen en posten.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Zuluman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:45:
na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten mijn AV-wall een kleine upgrade te geven.

- PS3 fat BC vervangen door een slim zodat ie in het meubel past
- Samsung DCB-850PVR vervangen door een humax 5050c
- Samsung 42"plasma uit 02-2007 vervangen voor een 51" of 59"model van samsung

groot is beter. maar is dat wel altijd zo?. ik zit op 4,5 meter afstand en vraag me af welke maat ik zou moeten nemen en welke kleur? even wat foto's ge-edit. wat denken jullie? ik neig maar de 51"van de 8000 serie van samsung?
Ik ben even zo bijdehand geweest om door je photoemmer album heen te bladen... :9~ _/-\o_ Wat een verschrikkelijk mooi huis / inrichting heb je! *respect*

Persoonlijk vind ik de 8000 serie, niet mooi...de dunne glimmende rand trekt te veel aandacht naar mijn mening, heb em nu een paar keer gezien. dan vind ik de 7000 persoonlijk mooier.

En als ik naar je shop's kijk, zou ik zeker voor eentje gaan met een zwarte rand, zou de 51" Plasma variant dan er uit nemen als mooiste optie (puur op basis van looks, heb het niet over beeld kwaliteit / opties vd TV's)

@the discussion above: *grabbing popcorn!* maar was dit inderdaad niet show off? ipv wat moet ik kopen?
Waarschuwing Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Gimmie more pix!!! now! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shocked schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:03:
[...]
(...) Ik vind dat een Mod zich wel eens iets neutraler mag opstellen....

Ik vind het wel chapeau dat iemand zich durft uit te spreken voor een duidelijke keuze en daar blij mee is.
Ik viond het ook niet kunnen dat je zo wordt neergesabeld om zoiets als een persoonlijke keuze.

Er zijn genoeg zeikerds die maar blijven wisselen zonder dat ze ooit hun gehoor hebben laten testen !
Een Mod (FeaR1986) heeft het recht op vrijheid van meningsuiting. Ook als Mod. Verder is het chapeau als iemand een duidelijke keuze maakt. Hier is echter sprake van hap-snap werk van hooguit een halfuurtje. Dan komen slechts spectaculair klinkende speakers naar boven drijven, zoals o.a. de B&W 600 en CM serie alsmede Monitor Audio RX. Speakers zoals Focal Chorus en Dali Ikon leer je pas waarderen als je er wat langer naar gaat luisteren. Er zijn ook genoeg zeikerds die een impulsaankoop doen en einige maanden later tot de conclusie komen dat die nieuwe, mooie speakers "voor geen meter klinken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HokiPoki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 18:17
groot is beter. maar is dat wel altijd zo?. ik zit op 4,5 meter afstand en vraag me af welke maat ik zou moeten nemen en welke kleur?
Over de grote kan ik niet zoveel zeggen maar ik vind in dit geval een tv met zilveren rand beter staan. Dit vooral omdat dat beter matcht met je speakers (ook grijs/zilveren rand). Normaliter ben ik meer voor zwarte tv's maar in dit geval dus niet. Zit er verder trouwens erg net uit, vind de muur er achter wel wat kaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fisherman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:40:
[...]Voor de een is een paar duizend euro nu eenmaal relatief minder dan voor de ander. Daarvoor hoef je iemand zijn aankoop nog niet voor af te keuren.
Het bedrag was helemaal het punt niet. Nu doe je net overkomen alsof ik jaloers ben dat iemand 800 euro uit geeft aan een paar CM8. Mensen die weten welke speakers ik heb staan weten dan weer dat zoiets niet waar hoeft te zijn.
Anoniem: 328247 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:00:
[...]Een Mod (FeaR1986) heeft het recht op vrijheid van meningsuiting. Ook als Mod.
Dat dus.

Mijn rode naampje en ondertitel zeggen helemaal niets over wat ik wel en niet mag zeggen over wat ik vind. Als iemand in het GoT Beleid of waar dan ook kan vinden dat ik - als mod - geen mening mag hebben dan hoor ik dat graag. Ik hoef ook niet de neutrale persoon te zijn, gelukkig. Dat rode naampje en die ondertitel geven me alleen wel de mogelijkheid om te zeggen dat die hele discussie bij deze af is gelopen.
Puur op de foto's staat het zwarte model wat neutraler in de kamer. Al is het ook weer waar dat de zilveren versie meer bij de speakers matched. Alleen is het qua matchende kleuren wel weer jammer als de zilvertinten in real life net wat afwijken waardoor het geen geheel meer vormt.

Qua formaat is het een lastige. Van 42" naar 50" en groter is al een hele stap. Past de 59" ook nog zo goed als de TV's in jouw Photoshops? Als in dat het wellicht wat jammer is als de TV boven de grijs/antraciet rand uit gaat steken indien je een te grote TV neemt.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 23-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 328247 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Een Mod (FeaR1986) heeft het recht op vrijheid van meningsuiting. Ook als Mod. Verder is het chapeau als iemand een duidelijke keuze maakt. Hier is echter sprake van hap-snap werk van hooguit een halfuurtje. Dan komen slechts spectaculair klinkende speakers naar boven drijven, zoals o.a. de B&W 600 en CM serie alsmede Monitor Audio RX. Speakers zoals Focal Chorus en Dali Ikon leer je pas waarderen als je er wat langer naar gaat luisteren. Er zijn ook genoeg zeikerds die een impulsaankoop doen en einige maanden later tot de conclusie komen dat die nieuwe, mooie speakers "voor geen meter klinken".
De oudere Focals klonken ook spectaculair hoor, spectaculair slecht (de nieuwe weet ik niet). Net als de CM & 600 serie van B&W. Conclusie is dat het nogal persoonlijk is wat voor luidsprekers mensen graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

FeaR1986 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:17:
[...]
Puur op de foto's staat het zwarte model wat neutraler in de kamer. Al is het ook weer waar dat de zilveren versie meer bij de speakers matched. Alleen is het qua matchende kleuren wel weer jammer als de zilvertinten in real life net wat afwijken waardoor het geen geheel meer vormt.

Qua formaat is het een lastige. Van 42" naar 50" en groter is al een hele stap. Past de 59" ook nog zo goed als de TV's in jouw Photoshops? Als in dat het wellicht wat jammer is als de TV boven de grijs/antraciet rand uit gaat steken indien je een te grote TV neemt.
Dat zilver is idd lastig. Het zilver van de speakers is ook niet exact hetzelfde als de zilveren randen op het meubel. Daarnaast heeft de huidige tv al een zilveren rand onder die ook afwijkt. En in hoeverre die zilveren rand storend is om naar te kijken bij een film heb ik geen ervaring mee. Maar de huidige rand alleen onder stoort mij niet. Zeker het overwegen waard.

De maat van de bovenste plank van het meubel tot de bovenkant van de achterwand is 83 cm. zou precies moeten passen. volgende specs is ie 82,4cm. maar dan heb geen totaal geen rand meer om de tv van de achterwand. ik had rekening gehouden dat ik een 50"zou kunnen plaatsen en niet 59. en de 59"is 2x zo duur. hmmm...

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
FeaR1986 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Het bedrag was helemaal het punt niet. Nu doe je net overkomen alsof ik jaloers ben dat iemand 800 euro uit geeft aan een paar CM8. Mensen die weten welke speakers ik heb staan weten dan weer dat zoiets niet waar hoeft te zijn.
Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar voor de een is een paar duizend euro een heleboel geld, terwijl iemand anders het maandelijks uitgeeft aan luxegoederen. Ik had het dus helemaal niet over of je het wel of niet kon betalen ofzo, maar meer het feit dat de een het zich wat makkelijker kan veroorloven om wat uit te geven aan bepaalde zaken.
Misschien heeft hifi bij jou een hele hoge prio, terwijl dat bij anderen dat vaak niet zo hoeft te zijn, terwijl ze toch nog een duurdere set zomaar even kunnen kopen. Ach, zo is het leven zeg ik altijd maar, dus leer ermee te leven is mijn advies.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo even letterlijk een streep eronder.
Maar om maar weer on topic te komen, laat die sets met B&W maar eens zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik verveel me op m'n werk.
Of meer foto's, of meer drama!

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ter inspiratie kijk ik vaak op contemporist zo kwam ik op idee met de speakerdoek. Beter goed gestolen dan slecht bedacht zeg ik maar. als je een beetje de structuur kan zien van een kamer dan kan je elementen eruit halen die je thuis kan toepassen. Dit topic is niet alleen voor het oor maar ook van de ogen.

Deze pic is ook wel leuk. ook als je geen grote ruimte hebt om vrij te hangen kan je m beste tegen een wand aan maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.contemporist.com/wp-content/uploads/2011/05/st_220511_09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 13:06

BrammT

The one and only!

Ziet er sjeik uit, maar man; wat hangt die tv hoog zeg. Lijkt me niet erg aangenaam kijken.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

BrammT schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:28:
Ziet er sjeik uit, maar man; wat hangt die tv hoog zeg. Lijkt me niet erg aangenaam kijken.
idd. zo zie ik ook geen speakers. maar er zitten zeker bruikbare elementen aan dit ontwerp. het hele kader spreekt mij wel aan. met wat aanpassingen zeker bruikbaar te maken. deed me denken aan deze. maar ook weer aa nde hoge kant naar mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.bbinterbouw.nl/wp-content/gallery/portfolio/modern-interior-design3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 23-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik ben op zoek naar witte frontspeakers alleen hebben zeer weinig merken die witte frontspeakers hebben (Jamo, KEF enzo al niet...). Weet iemand merken met witte zuilen?

//Offtopic: Fear1986 kom jij uit Bommel?

[ Voor 68% gewijzigd door Blue_Fear op 23-05-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 12:53
Pardon? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.sightsandsounds.nl/data/Image/iq_white_header_de.jpg

Voor de duidelijkheid, 't gaat hier om Kef :).

edit: de Reference series schijn je ook in custom kleuren te hebben, o.a. wit.

[ Voor 22% gewijzigd door Jolly_Jumper op 23-05-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue_Fear schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:20:
Ik ben op zoek naar witte frontspeakers alleen hebben zeer weinig merken die witte frontspeakers hebben (Jamo, KEF enzo al niet...). Weet iemand merken met witte zuilen?

De Dali Ikon serie is nu ook leverbaar in Wit hoogglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ja, B&W CM8's :+ (wat ik overigens prachtige speakers vind)

En Pelle heeft ook witte speakers (Canton's), zie z'n topic in het vorige deel: Pelle in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Hmmm, hier is hij er niet in het wit :S:

http://www.kef.com/nl/loudspeakers/q-series/iq90

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit topic staan nog wat meer merken met witte speakers: [Koopadvies] Witte Speakerset

Hier staat een paar witte Jamo in een Nederlandse webshop te koop. Ik zou zo niet weten wat een witte KEF iQ50 nog zou doen qua levertijd/voorraad aangezien die serie reeds is vervangen door de nieuwe Qxxx-serie van KEF.
Jup. Hoezo?

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 23-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Monitor Audio, Elac, Xanadu en Audio Physic hebben ook luidsprekers in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 12:53
Tabblad afwerkingen en onderin zie je White Matt..:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon

Als de kijkafstand echt 4,5m is (dus van ogen tot aan paneel) is 59" al klein, imo dan. Maar met dit soort formaten moet je je afvragen of het nog wel staat in de woonkamer. M.a.w. houd rekening met het esthetisch aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022

Volgens mij heeft Jamo de s606 in het wit en zijn van KEF volgens mij bijna alle speakers in het wit te krijgen. i.i.g. de IQ de XQ de kht3005 en de Blade

De KEF speakers in wit
Afbeeldingslocatie: http://www.sightsandsounds.nl/data/Image/iq_white_header_de.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hcc.techradar.com/files/hcc_content/KEF_Blade_Pair_Shot_White_Black_1__0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.referenceaudio.se/ImageUpload/Kef/XQ_Series_White_Group_Small.jpg

De JAMO s606 in wit
Afbeeldingslocatie: http://admin.audiovideo2day.be/useruploads/images/november_2010/s-606-white-2.jpg

En dan heb je van andere merken ook nog witte speakers.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Thanks allen, met dat topic over witte speakers kan ik uit de benen!

@Fear1986, ik heb bij je in de klas gezeten @Avans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KEF Blade, zo'n 6000 euro de stuk geloof ik? :P
Blue_Fear schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:41:
@Fear1986, ik heb bij je in de klas gezeten @Avans ;)
Mja, die naam in de admin-tools zei me wel wat. V :w
Hoe staat het met je Liquid Li-casemod? :P

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 23-05-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Hah klopt ja, komt door je linkedin dat ik je hier herken ;)!

Liquid Li casemod is verkocht :D. Dat was een projectje van 5 jaar geleden ofzo. Veel te duur al die high-end waterkoeling en 2 Lian Li's ;). Maar goed ik zal niet meer off topic gaan want anders kom jij natuurlijk met de banhamer :D.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 23-05-2011 21:19 . Reden: Done ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Bokmaaa schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:
Een poos geleden heb ik hier ooit mn set gepost, toen nog in een apartement. Inmiddels zijn we verhuisd, en ziet alles er dus anders uit. :) Op korte termijn komt hier nog een BK XLS400 bij, en ik ben me nog aan het oriënteren op achterspeakers.

[...]
Ik overweeg ook een BK XXLS400. Is die van jou al gearriveerd, en ben je er tevreden over ?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 23-05-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
FeaR1986 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:43:
[...]

KEF Blade, zo'n 6000 euro de stuk geloof ik? :P

[...]
doe maar x2 oftewel €24000 voor een duo.
Vind ze persoonlijk wel schitterend uitzien. Ben ook wel stiekem benieuwd hoe ze klinken. En dan het liefst naast mijn speakers om te horen hoeveel beter deze klinken. >:)

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

FeaR1986 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:34:
[...]
Ik zou zo niet weten wat een witte KEF iQ50 nog zou doen qua levertijd/voorraad aangezien die serie reeds is vervangen door de nieuwe Qxxx-serie van KEF.
Mjah inderdaad, ik ben al enige tijd tevergeefs opzoek naar een setje witte iQ50 en 30's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DyStiC schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:56:
[...]
Mjah inderdaad, ik ben al enige tijd tevergeefs opzoek naar een setje witte iQ50 en 30's.
Als je echt wanhopig bent kan je altijd nog een andere kleur kunnen kopen en over laten spuiten. Genoeg adressen waar je dat kan laten doen. En iQ30's en iQ50's zijn zo groot niet dus wellicht is het een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Anoniem: 100386 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Bokmaaa schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:52:
Een poos geleden heb ik hier ooit mn set gepost, toen nog in een apartement. Inmiddels zijn we verhuisd, en ziet alles er dus anders uit. Op korte termijn komt hier nog een BK XLS400 bij, en ik ben me nog aan het oriënteren op achterspeakers.

Ik overweeg ook een BK XXLS400. Is die van jou al gearriveerd, en ben je er tevreden over ?
Bokma bij RA Subs gekocht? Komt ie deze week binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Anoniem: 100386 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Anoniem: 382536 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:58:
[...]

Bokma bij RA Subs gekocht? Komt ie deze week binnen?
Zie mijn bericht van 18 mei :P
Bokmaaa schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:03:
Mijn "binnenkort" is misschien wat overdreven, half oktober ben ik voor het eerst weer in Engeland. Dan hoop ik hem mee terug te nemen. (Tot die tijd is er toch geen geld voor voor, aangezien die trip naar de UK onze huwelijksreis is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:40
Zoals velen hier volg ik dit topic al voor lange tijd. Nu toch maar eens mijn eigen set up hier op gegooid.
Dit is een van meerdere projectjes die ik in en om het huis aan het doen ben en deze is een een tussenfase beland. Het tussenresultaat is er, maar als ik weer tijd heb wil ik nog wat zaken toevoegen. Hierover zou ik ook graag jullie advies hebben, maar daar kom ik onderaan deze post op terug.

Ik ben niet zo van de supergrote tv's, en de meeste 'design' speakers die ik hier terugzie vind ik over het algemeen niet zo mooi. Mijn setup moest passen in het interieur van mijn nieuwe huis en niet teveel aanwezig zijn. Dit betekende voor mij een deel bewuste aankoop (tv-meubel) en een deel zelfbouw.

Eerst, de startsituatie:
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/3585/imag0104thumb.jpg
Net nieuw tv meubel gekocht, maar nog met de oude hardware:
32 inch Samsung LCD tv
Digitenne kastje
Sony Hi Fi stereo setje

De tekeningen voor mijn nieuwe setup waren al af (helaas heb ik die Google Sketchup's weer verwijdert). Hieruit bleek dat een 40" tv het beste zou passen bij het formaat tv meubel. Zie hier, een Samsung 40" C6000 Led Tv gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/4981/imag0128thumb.jpg
Was voor mij wel belangrijk dat de Tv strak tegen de wand gemonteerd kon worden, dus vandaar de keuze voor Led.
Aanschaf van deze tv betekende ook dat het Digitenne kastje de deur uit kon en ik gebruik kon maken van de CI sleuf.
Daarnaast ook een Zotac HD ND22 mini pc gekocht om zowel XBMC als Windows 7 op te draaien.

Maar nu het leuke deel, aan de klus!
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/9451/imag0129thumb.jpg

Tussenresultaat met achterwand verlichting. Ik heb eigenlijk een hekel aan IKEA, maar hier hadden ze wel de juiste kleur LED strips. Ik heb wel een tijdje moeten zoeken naar de juiste kleur, want de meeste LED strips gaven een hard wit licht af wat niet echt sfeervol is.
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/6829/imag0130thumb.jpg
Helaas bleek mijn angst voor IKEA gegrond, de gebruikte LED strips aansluitingen (eigenlijk voor inloopkast verlichting) waren zo goedkoop dat ik alles met Ducttape vast heb moeten zetten zodat de stekkertjes niet uit de adapters vielen.

Tussenresultaat met achterwand (MDF) gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/7026/imag0133thumb.jpg

Wandje egaal "Elephant Grey" geschilderd en ophangbeugel gemonteerd. (Excuus voor slechte telefoon kwaliteit foto).
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1439/imag0138thumb.jpg
Tip: Gebruik geen MDF grondverf. Veel te duur en je krijgt niet het aantal m2's wat op het potje vermeldt staat. Heb zelf nog met normale grondverf een extra laag aangebracht voor een mooi egaal resultaat.

Voorlopig eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/6697/imag0143thumb.jpg

Mijn volgende stappen zijn nog:
- Sony setje vervangen door aparte versterker en zwarte tafel front speakers. Hier kom ik terug op mijn eerdere vraag: Welke speakers icm welke versterker zouden jullie mij aanraden? Ik ben op zoek naar iets nets, mat en niet al te groot.
- Surround speakers + center. Surround speakers is een issue. Ik heb openslaande tuindeuren (links van tv meubel) en kan daar geen kabels wegwerken. Zijn draadloze surround speakers een optie? Ben ik zelf eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, maar als jullie andere ideeën hebben hoor ik dat graag! De center speaker wil ik onder de TV in de achterwand verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Klassiek voorbeeld van Less=more. Zo simpel, maar zo netjes! _/-\o_

Het is wel grappig, aangezien ik hier vooral lees om inspiratie op te doen. heb ik toch al een aantal ideën gezien die zeker terug gaan komen in mijn nieuwe huis straks :)

Ik denk dat "design" speakertjes enorm mooi zouden zijn bij jou setup.

zoiets..
Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/i/micropod1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bokmaaa schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:48:
[...]

[...]

Zie mijn bericht van 18 mei :P

[...]
Klopt....... Had je al eerder vertelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan liever niet die, want die zijn net te klein om fatsoenlijk te klinken. Een "Bigpod" klinkt dan al heel wat meer volwassen. (maar om het HiFi te noemen.....) Ook leuk om in de "design"-sferen te blijven, een setje witte 2.1 Focal Domes.
Maargoed, je wil zwart mat monitor...
Kef Q100 zwart
Canton Chrono 502.2 zwart
Dali Lektor 2 zwart
B&W 685 zwart

En ga zo maar verder :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 24-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Die B&W met zo'n gele conus vind ik niks. De Kef Q100 staat dan wel weer lekker strak.

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en een manier gevonden om kabels vanaf mijn TV meubel naar de andere kant te leiden. Achter de gordijnrails langs (oude foto met toen we hier net 2 weken woonden):

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/5047/imag0096v.jpg

Mogelijk dat ik gelijk 2 satelliet speakers bij de bank ophang. Ik zie weer hobby potentieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

Abbadon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Als de kijkafstand echt 4,5m is (dus van ogen tot aan paneel) is 59" al klein, imo dan. Maar met dit soort formaten moet je je afvragen of het nog wel staat in de woonkamer. M.a.w. houd rekening met het esthetisch aspect.
Ook altijd een 50" inch gehad op dezelfde afstand. Heb nu ook een 65" gekocht omdat ik zelf 50" nu ook te klein vind maar er zijn genoeg mensen die "staan te kijken" van een 50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

hpmkruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:41:
Die B&W met zo'n gele conus vind ik niks. De Kef Q100 staat dan wel weer lekker strak.

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en een manier gevonden om kabels vanaf mijn TV meubel naar de andere kant te leiden. Achter de gordijnrails langs (oude foto met toen we hier net 2 weken woonden):

[afbeelding]

Mogelijk dat ik gelijk 2 satelliet speakers bij de bank ophang. Ik zie weer hobby potentieel...
Vaak zit er bij een deur een drempel, kan je daar je kabel niet onderlangs doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Red_Head schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:51:
Klassiek voorbeeld van Less=more. Zo simpel, maar zo netjes! _/-\o_

Het is wel grappig, aangezien ik hier vooral lees om inspiratie op te doen. heb ik toch al een aantal ideën gezien die zeker terug gaan komen in mijn nieuwe huis straks :)

Ik denk dat "design" speakertjes enorm mooi zouden zijn bij jou setup.

zoiets..
[afbeelding]
Doet mij een beetje denken aan Portal (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 16:07
Red_Head schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:03:
[...]

Vaak zit er bij een deur een drempel, kan je daar je kabel niet onderlangs doen?
Als zijn deuren dezelfde als die van mij dan lukt dat niet. De drempel zit in het kozijn en bij ons is het parket (zonder plint) tot aan het kozijn gelegd. Maar bovenlangs moet toch prima kunnen? eventueel met een kabelgoot. En dan in de hoeken omhoog/omlaag, zit je snoer altijd achter het gordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Deze foto laten zien aan de vrouw des huizes, en die was voor het eerst eens met me dat dit toch wel erg mooi is...

Helaas net laten zien aan timmer man op 't werk (werk bij een bouwbedrijf) die gaf alleen wel aan dat de rondingen erg moeilijk te maken zijn...van 't weekend eens proberen met buig mdf / buigplex te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

Red_Head schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Deze foto laten zien aan de vrouw des huizes, en die was voor het eerst eens met me dat dit toch wel erg mooi is...

Helaas net laten zien aan timmer man op 't werk (werk bij een bouwbedrijf) die gaf alleen wel aan dat de rondingen erg moeilijk te maken zijn...van 't weekend eens proberen met buig mdf / buigplex te vinden...
Buigtriplex idd maar wel eerst een mal maken (binnen en buitenronding) en daarin verschillende lagen buigtriplex op elkaar verlijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378504

hpmkruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:41:

[afbeelding]

Je kan ook nog boven bij de gordijnen een plank voor het gordijn te maken. Dit heb ik thuis ook.
Eigenlijk dus een overkapping om je gordijnen. Je kan dan mooi je speakerkabel naar achteren liggen wat niemand ziet en je ziet de gordijnrails dan ook niet meer.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Onder de drempel langs gaat idd niet. Ik heb een tegelvloer met vloerverwarming tot aan het kozijn gelegd.

Een plint voor het gordijn maken is ook een aardig idee, ga ik over nadenken!

BTW: mocht ik 2 van die Kef Q100's aanschaffen, welke versterker zou hier mooi bij passen?

[ Voor 20% gewijzigd door hpmkruit op 24-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb hier al regelmatig gekeken wat voor setups iedereen heeft en nu plaats ik zelf ook maar eens een foto.

Tot voor kort had ik deze speakers (B&W DM6) zijn overigens te koop ;) :
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1eb31k.jpg

Nu heb ik sinds vandaag Elac FS210 Anniversery:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15nsl78.jpg

Voor de rest volgende apparatuur:
LG37LH5000
Rotel RA980BX
Cambridge Audio Azur 540C V2
Cambridge Audio Dacmagic
Technistar S1 sat-receiver

Binnenkort komt er nog een Zotac AD03 HTPC, WDTV is gisteren verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elbandito schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:26:
Ik heb hier al regelmatig gekeken wat voor setups iedereen heeft en nu plaats ik zelf ook maar eens een foto.

Tot voor kort had ik deze speakers (B&W DM6) zijn overigens te koop ;) :
[afbeelding]

Nu heb ik sinds vandaag Elac FS210 Anniversery:
[afbeelding]

Voor de rest volgende apparatuur:
LG37LH5000
Rotel RA980BX
Cambridge Audio Azur 540C V2
Cambridge Audio Dacmagic
Technistar S1 sat-receiver

Binnenkort komt er nog een Zotac AD03 HTPC, WDTV is gisteren verkocht ;)
Elbandito,

Ziet er goed uit gast!

Alleen 1 tip.... Laat snel een keer die muur stucen! Dan heb je een mooie witte strakke wand, 100x mooier dan dit. Tenzij je zelf fan bent van zulke bakstenen als achterwand.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.