Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 299.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11
Red_Head schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Deze foto laten zien aan de vrouw des huizes, en die was voor het eerst eens met me dat dit toch wel erg mooi is...

Helaas net laten zien aan timmer man op 't werk (werk bij een bouwbedrijf) die gaf alleen wel aan dat de rondingen erg moeilijk te maken zijn...van 't weekend eens proberen met buig mdf / buigplex te vinden...
Is idd erg mooi, mijn dinnetje zal dat denk ik ook wel beamen ;)
Maar als ik zo op de foto kijk, zie ik dat de onderste plank gewoon los is van de rest. Hoe het met de andere bochten zit weet ik niet, maar al dit zo lastig te buigen is, waarom dan niet uit een massief blok licht hout maken? Lijkt me persoonlijk een kwestie van een goede lintzaag, lange boren en vooraf goed je bochten uitmeten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Haha wat een heisa over die CM8's. Ik heb mijn CM1's ook puur op recensies en op 't uiterlijk gekocht, kan gelukkig zeggen dst ik er al bijna een jaar ontzettend blij mee. Maar zal binnenkort ook maar weer eens foto's maken, ben tenslotte net verhuisd.

Alvast m'n wishlist; Pro-Ject RPM 5.1, speakerstands en op langere termijn een Arcam FMJ A18/A28..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fr3z schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:44:
Haha wat een heisa over die CM8's. Ik heb mijn CM1's ook puur op recensies en op 't uiterlijk gekocht, kan gelukkig zeggen dst ik er al bijna een jaar ontzettend blij mee. Maar zal binnenkort ook maar weer eens foto's maken, ben tenslotte net verhuisd.

Alvast m'n wishlist; Pro-Ject RPM 5.1, speakerstands en op langere termijn een Arcam FMJ A18/A28..
Tja, voor sommigen is het uiterlijk van een speaker belangrijker, dan de muziekweergave. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

The Eagle schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:38:
[...]

Is idd erg mooi, mijn dinnetje zal dat denk ik ook wel beamen ;)
Maar als ik zo op de foto kijk, zie ik dat de onderste plank gewoon los is van de rest. Hoe het met de andere bochten zit weet ik niet, maar al dit zo lastig te buigen is, waarom dan niet uit een massief blok licht hout maken? Lijkt me persoonlijk een kwestie van een goede lintzaag, lange boren en vooraf goed je bochten uitmeten :)
Na wat na vragen, blijkt dit inderdaad erg makkelijk te doen met (lagen) buigplex, nu nog een winkel vinden die dat gewoon particulier verkoopt..

Zit zelf alleen nog te dubben hoe ik het ontwerp kan aanpassen zodat ik er een beamer scherm in kwijt kan, en dat er links en rechts een speaker kan staan..

een vloerstaande speaker op een houten plaat gaat teveel resoneren ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hpmkruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:20:
Onder de drempel langs gaat idd niet. Ik heb een tegelvloer met vloerverwarming tot aan het kozijn gelegd.

Een plint voor het gordijn maken is ook een aardig idee, ga ik over nadenken!

BTW: mocht ik 2 van die Kef Q100's aanschaffen, welke versterker zou hier mooi bij passen?
Ik zal binnenkort even een foto plaatsen hoe dit bij mij zit die balk.
Misschien kun je daar dan een idee vanuit ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:33
Upgrades!

Van:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4xW49l.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JqcsPl.jpg

En hier moet ik nog iets op verzinnen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ikXSQl.jpg

Phone pics zijn niet fantastisch maar het verschil is wel duidelijk denk ik ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 23:30
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:25:
Upgrades!

Van:

Naar:

Ik moest even kijken, maar uiteindelijk zag ik het. Je hebt een fotolijstje van je vensterbank weggehaald. :+

nee klets, mooie vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
TMon schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:32:
[...]
Ik moest even kijken, maar uiteindelijk zag ik het. Je hebt een fotolijstje van je vensterbank weggehaald. :+
Nee hoor, die staat er nog steeds :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:49

Vrijdag

De Zwarte

Upgrades!

[afbeelding]
Misschien kan je een soort dubbele wand maken waarin je de spagetti achter kan laten verdwijnen of een soort "kabelbak" waar je alles in smijt?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:42:
[...]

Nee hoor, die staat er nog steeds :)
Die is alleen verdwenen acher die lel van een tv :P

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vrijdag schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:35:
[...]
Misschien kan je een soort dubbele wand maken waarin je de spagetti achter kan laten verdwijnen of een soort "kabelbak" waar je alles in smijt?
Dat is misschien wel een idee ja. Ik zat zelf te denken om alles maar aan de verwarming vast te knopen. Dan hangt het er nog steeds, maar zie je het niet als je tv kijkt. Maar een dubbele wand of iets dergelijks is nog mooier inderdaad.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:21
Ik zat zelf te denken om alles maar aan de verwarming vast te knopen. Dan hangt het er nog steeds, maar zie je het niet als je tv kijkt. Maar een dubbele wand of iets dergelijks is nog mooier inderdaad.
Lijkt me nu niet bepaald verstandig, om kabels aan een verwarming vast te maken :P Snap wel dat je niet van plan bent om ze tegen de verwarming te plaatsen maar dan nog ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Andyk125 op 25-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sig69 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Dat is misschien wel een idee ja. Ik zat zelf te denken om alles maar aan de verwarming vast te knopen. Dan hangt het er nog steeds, maar zie je het niet als je tv kijkt. Maar een dubbele wand of iets dergelijks is nog mooier inderdaad.
Bijvoorbeeld zoiets achter het meubel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10180388

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kassett-doos-met-deksel-wit__0112635_PE264484_S4.JPG

Je hebt ze in verschillende maten en ze staan vrij neutraal in het wit achter je apparatuur :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

@sig69

Mooie TV, maar wat is er met je center gebeurd?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het met T-rips gewoon een beetje netjes opbossen. Hoe meer je er aan doet en hoe netter je het gaat doen, des te eerder heb je last van storingen, zo is mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vrijdag schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Bijvoorbeeld zoiets achter het meubel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10180388

[afbeelding]

Je hebt ze in verschillende maten en ze staan vrij neutraal in het wit achter je apparatuur :)
Geinig idee! Ga ik zeker ook over nadenken.
Laguna schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:42:
@sig69

Mooie TV, maar wat is er met je center gebeurd?
Thnx, ben er erg blij mee :*) . M'n center staat er achter, in de vensterbank. Weet nog niet of ik dat ideaal vind, nog niet heel veel tijd gehad om echt op m'n gemak een goede film te kijken. Eerste indruk is dat de locatie wel klopt. Als ie er last van heeft dat de tv er voor staat doe ik misschien wel + een of twee db, ik weer zo snel niet echt een "mooie" plek.

[ Voor 53% gewijzigd door sig69 op 25-05-2011 12:18 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Upgrades!

Van:
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit werkt ook vrij goed voor wegwerken van kabels http://www.shopwiki.nl/kabeltemmer

[ Voor 3% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 25-05-2011 12:46 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat kan ik beamen! Ziet er netjes uit werkt heel makkelijk.
Trouwens welke speakers zijn dat? Q Acoustics?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nee zijn vrij goedkope Eltax speakers, maar ze vallen me alles mee eigenlijk en doen het voorlopig nog wel even prima

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:25:
[...]

Elbandito,

Ziet er goed uit gast!

Alleen 1 tip.... Laat snel een keer die muur stucen! Dan heb je een mooie witte strakke wand, 100x mooier dan dit. Tenzij je zelf fan bent van zulke bakstenen als achterwand.
Smaak is sowieso persoonlijk. Ik zou graag zo'n muur willen (ja, ik weet dat je dat in behang kan krijgen, maar dat is het toch net niet). M'n ouders hebben zo'n hele muur ook gehad, maar dan met donkere stenen, en die is wit geverfd. Eeuwig zonde zeg.

Ik vind die muur zoals ie is echt 1000x mooier dan een steriele ziekenhuis wand wat jij voorsteld.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je dit tv meubel gekocht? Ziet er echt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

sig69 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:13:
Thnx, ben er erg blij mee :*) . M'n center staat er achter, in de vensterbank. Weet nog niet of ik dat ideaal vind, nog niet heel veel tijd gehad om echt op m'n gemak een goede film te kijken. Eerste indruk is dat de locatie wel klopt. Als ie er last van heeft dat de tv er voor staat doe ik misschien wel + een of twee db, ik weer zo snel niet echt een "mooie" plek.
Lijkt mij inderdaad geen ideale locatie aangezien de TV er nu dus voorstaat. Is het niet mogelijk om de center onder je HK te plaatsen? Of de HK naar beneden en de center daarboven?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
RaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Smaak is sowieso persoonlijk. Ik zou graag zo'n muur willen (ja, ik weet dat je dat in behang kan krijgen, maar dat is het toch net niet). M'n ouders hebben zo'n hele muur ook gehad, maar dan met donkere stenen, en die is wit geverfd. Eeuwig zonde zeg.

Ik vind die muur zoals ie is echt 1000x mooier dan een steriele ziekenhuis wand wat jij voorsteld.
Thanks voor de support, haha ;) Smaken verschillen inderdaad. En het is een huurappartement dus ik heb geen zin/behoefte om er veel tijd en geld aan te besteden. Misschien ben ik over een jaar wel weer weg hier. Ik zal nog eens wat scherpere foto's en een overzicht maken, op een of andere manier krijg ik altijd vrij veel ruis op mijn foto's (samsung wb650).

In ieder geval ben ik erg tevreden met mijn nieuwe speakers, dit is echt een andere liga. Ik heb de afgelopen tijd o.a. de B&W CM8, Dali Ikon 6mk2, Kef IQ70 gehoord, maar deze elac's zijn echt super. Oke, het prijskaartje nieuw is ook wel iets anders, maar nu hebben ze niet meer gekost dan sommige van de hiervoor genoemde nieuw (dus voor mij een rechtvaardiging om ze direct te vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@ Laguna:

De HK naar beneden gaat niet lukken, past niet. Hij past bovenin al net aan (was een gokje maar is gelukkig goed uitgepakt. De speaker er onder heb ook over nagedacht, maar dan staat ie zo laag, komt het geluid ook niet echt ten goede volgens mij. Maar goed, het is allemaal nog een work in progress. Ik dacht dat ik de bovenste en onderste plank ook om kon draaien, maar dan moet alles dus weer uit elkaar :X
Als ik een keer een zaterdagmiddag zin heb misschien...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@ Brobby, helemaal mee eens :*)
hpmkruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:32:Voorlopig eindresultaat:
[afbeelding]
Ik zou ook graag weten waar je het meubel gehaald hebt hpmkruit :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Andyk125 op 25-05-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
elbandito schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:25:
[...]

In ieder geval ben ik erg tevreden met mijn nieuwe speakers, dit is echt een andere liga. Ik heb de afgelopen tijd o.a. de B&W CM8, Dali Ikon 6mk2, Kef IQ70 gehoord, maar deze elac's zijn echt super. Oke, het prijskaartje nieuw is ook wel iets anders, maar nu hebben ze niet meer gekost dan sommige van de hiervoor genoemde nieuw (dus voor mij een rechtvaardiging om ze direct te vergelijken).
Ik vond de Elacs die ik gehoord heb, zeer aangenaam klinken. Was wel een ander type (fs-247). Deze zat samen met de MA GS20 bij de laatste selectie van mijn huidige luidsprekers.

[ Voor 22% gewijzigd door Doppert op 25-05-2011 14:40 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik ben zaterdag meerdere gelijkende meubels tegengekomen tijdens mijn urenlange jacht op een nieuw meubel, aangezien de oude echt bij de tv hoort. Uiteindelijk toch voor iets heel anders gegaan, anders wordt m'n apartement zo "houterig". Heb al een houten vloer door het hele apartement, houten eettafel, houten salontafel...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:16
Upgrades!

Van:
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nice!
Is dit een 40 of 46" versie (van de 6530?). Was het CRT model hiervoor een 88cm?
Op hoeveel meter van de TV zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:10
Andyk125 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:56:
@ Brobby, helemaal mee eens :*)

[...]

Ik zou ook graag weten waar je het meubel gehaald hebt hpmkruit :*)
Bij Goossens in Zevenaar. Wel 800 eurietjes, maar dan heb je ook een massief blank eikenhouten meubel. Ik heb het daarna nog in blanke meubel olie gezet tegen vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@hpmkruit

Oh paar maanden geleden nog niet zien staan, wij hebben namelijk onze bank en stoelen gekocht bij Goosens in zevenaar :P was een eindje rijden maar wel direct geslaagd, ze hebben er mooi spul. Alleen zoals je al aangeeft is het wel prijzig.

Even gekeken op de site van Goossens, jammer dat ze hem maar in een maat leveren ;( 2 meter breed is net iets te groot.

[ Voor 19% gewijzigd door Andyk125 op 25-05-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al enige tijd op dit forum aanwezig zonder mijn set te hebben laten zien aan jullie. Ik woon sinds 3 weken in mijn nieuwe huis en heb net wat foto’s gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2153/sdc18038.jpg

4 harman kardon speakers verdeeld van links naar rechts (HKTS 60).
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/6024/sdc18040e.jpg

Focal Chorus 836V
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/6502/sdc18046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/4513/sdc18045.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/9092/sdc18029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/8833/sdc18039.jpg

*TV: Panasonic TX-P50VT30
*Cisco 8485DVB HD Recorder
*Receiver: Harman Kadon AVR 460
*iPhone dockingstation: Harman Kardon The Bridge III

*Luidspekers:
-Front speakers: Focal Chorus 836V
-Surround speakers L R/Surround achter LR/Center/Subwoofer: HKTS 60 BQ
-Stands: 2 paar HTFS 3

*Router: Linksys E3000
*Telefoon: Siemens Gigaset C300A Duo

In juni wordt hier nog een PS3 slim 320gb aan toegevoegd. Ook ga ik de HKTS 60 verkopen omdat ik heb besloten mijn set verder uit te breiden met Focals. Ik ga dus voorlopig terug van 7.1 naar 5.1. Iemand interesse in gloednieuwe (2 maanden oud) HKTS 60 incl standaards? Stuur ff een privé berichtje.

Deze plannen heb ik: Center Focal CC 800V, back speakers Focal Chorus 816V (overkill? Welnee! :p ) en een SVS SB12-NSD subwoofer :9 (Keuze over de sub is gemaakt Kevin (FeaR) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die subwoofer, wat lief zo klein O+
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:59:
Deze plannen heb ik: Center Focal CC 800V, back speakers Focal Chorus 816V (overkill? Welnee! :p ) en een SVS SB12-NSD subwoofer :9 (Keuze over de sub is gemaakt Kevin (FeaR) )
Stond laatst ergens een CC 800V te koop in Ebony, maar kan hem nu niet meer vinden. Wel jammer, want het was geen verkeerde prijs. Enne 816V als rear is gewoon tof, ben dat ook van plan. Qua kosten scheelt het niet extreem veel met een paar originele stand en dan de 807V. Niet een eerlijk vergelijk aangezien je normaal de 806V zou nemen. Maar als je dan toch bezig bent. En qua design vind ik de Focal Chorus boekenplank niet eens mooi op een stand. Nee, 816V is gewoon een hele leuke rear speaker >:)

Subwoofer had ik gelezen inderdaad. Wanneer ga je hem kopen? En wordt het een tweedehandse of toch importeren uit Amerika via L-Sound?

Wellicht dat we jouw SVS SB12-NSD een keer tegen mijn Velodyne SPL-1200 Ultra kunnen zetten. Ben benieuwd hoe het er uit komt. Beiden gesloten kast, beide 12" en qua bereik zit het ook redelijk gelijk. Aangezien we niet echt ver van elkaar vandaan wonen moet dat toch te realiseren zijn :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Die subwoofer, wat lief zo klein O+

[...]

Stond laatst ergens een CC 800V te koop in Ebony, maar kan hem nu niet meer vinden. Wel jammer, want het was geen verkeerde prijs. Enne 816V als rear is gewoon tof, ben dat ook van plan. Qua kosten scheelt het niet extreem veel met een paar originele stand en dan de 807V. Niet een eerlijk vergelijk aangezien je normaal de 806V zou nemen. Maar als je dan toch bezig bent. En qua design vind ik de Focal Chorus boekenplank niet eens mooi op een stand. Nee, 816V is gewoon een hele leuke rear speaker >:)

Subwoofer had ik gelezen inderdaad. Wanneer ga je hem kopen? En wordt het een tweedehandse of toch importeren uit Amerika via L-Sound?

Wellicht dat we jouw SVS SB12-NSD een keer tegen mijn Velodyne SPL-1200 Ultra kunnen zetten. Ben benieuwd hoe het er uit komt. Beiden gesloten kast, beide 12" en qua bereik zit het ook redelijk gelijk. Aangezien we niet echt ver van elkaar vandaan wonen moet dat toch te realiseren zijn :)
Ja die HK sub is echt klein vergeleken met de 836V er naast 8) .

Ja die cc 800v stond bij Hobo in Enschede te koop voor 250 euro. Center was uit 2008 maar 3 jaar oud vind ik net te oud... 1 of anderhalf jaar oud is wat ik zoek en anders een nieuwe. Ja die 816V is top als rear! Ben van plan om dit jaar die benoemde opstelling te realiseren. Die SVS inderdaad importeren uit USA via L-Sound want dit nieuwe model is nog niet zo lang te koop dus 2e hands zal erg moeilijk worden. Maar eerst de HKTS 60 verkopen voordat ik dit aanschaf.

De battle tussen SVS en Velodyne! Kunnen we inderdaad wel is doen... 8) .. Ik denk dat jou Velodyne gaat winnen maar denk dat de SVS zich niet zomaar gewonnen geeft O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:45:
[...]Ja die HK sub is echt klein vergeleken met de 836V er naast 8) .

Ja die cc 800v stond bij Hobo in Enschede te koop voor 250 euro. Center was uit 2008 maar 3 jaar oud vind ik net te oud... 1 of anderhalf jaar oud is wat ik zoek en anders een nieuwe. Ja die 816V is top als rear! Ben van plan om dit jaar die benoemde opstelling te realiseren. Die SVS inderdaad importeren uit USA via L-Sound want dit nieuwe model is nog niet zo lang te koop dus 2e hands zal erg moeilijk worden. Maar eerst de HKTS 60 verkopen voordat ik dit aanschaf.

De battle tussen SVS en Velodyne! Kunnen we inderdaad wel is doen... 8) .. Ik denk dat jou Velodyne gaat winnen maar dat de SVS zich niet zomaar gewonnen geeft O-) .
Drie jaar is wel oud. Ik heb voor mijn CC 800V iets van 300 euro betaald, maar die was toen nog geen vier maanden. Plus ik kon hem in Den Bosch ophalen. Dan zijn dat soort keuzes snel gemaakt. En een demo uit een winkel kan er nog voor 99,9% goed uitzien maar helaas tref je het ook wel eens anders. Voordeel is wel dat de garantie van vijf jaar pas ingaat zodra de speaker over de toonbank gaat.

SVS wordt sowieso niet extreem veel tweedehands aangeboden, dus de prijzen tweedehands zijn soms nog best aan de hoge kant. Ik weet alleen niet wat de prijs in euro's gaat doen als je de verzendkosten en dergelijke meerekent. Laatste keer dat ik keer was de prijs in dollars nagenoeg aan de prijs in euro's en dat was inclusief verzenden en douane. Ging toen om een XPA-5 van Emotiva, dus qua gewicht zal dat best te vergelijken zijn. Hoor overigens net dat alles nu via L-Sound moet, toch jammer aangezien die 699 euro vragen voor een Gloss Black en de USA maar 599 dollar...

Velodyne vs SVS gaan we gewoon een keer doen. Zulke dingen zijn altijd gezellig :)

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 25-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Sportsshooter schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:48:
[...]

Nice!
Is dit een 40 of 46" versie (van de 6530?). Was het CRT model hiervoor een 88cm?
Op hoeveel meter van de TV zit je?
46", de crt was 82cm. Ik zit er een meter of 4 vanaf denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:09:
[...]

Wel lekker goedkoop, kan je gewoon in een ruwbouw gaan wonen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Dit verschil wil ik ook wel eens weten, heb zelf ook de SVS SB12-NSD. Beide toppers denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:32:
[...]

Wel lekker goedkoop, kan je gewoon in een ruwbouw gaan wonen :-)
Je kan het ook krijgen in dat spul wat je op je muur lijmt, en vervolgens kan voegen. Heb je nog meer keus in, en ziet er het zelfde uit.

Enige punt is, in een huurhuis, kan je dat er allemaal weer uitslopen. Dat is de investering mij dan ook weer niet waard :P

Gaat om de look and feel natuurlijk, met behang krijg je heel die 'feel' niet, en de looks, mwah, dat verschil zie je echt wel. En volgens mij is het nog best prijzig spul hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 25-05-2011 17:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Drie jaar is wel oud. Ik heb voor mijn CC 800V iets van 300 euro betaald, maar die was toen nog geen vier maanden. Plus ik kon hem in Den Bosch ophalen. Dan zijn dat soort keuzes snel gemaakt. En een demo uit een winkel kan er nog voor 99,9% goed uitzien maar helaas tref je het ook wel eens anders. Voordeel is wel dat de garantie van vijf jaar pas ingaat zodra de speaker over de toonbank gaat.

SVS wordt sowieso niet extreem veel tweedehands aangeboden, dus de prijzen tweedehands zijn soms nog best aan de hoge kant. Ik weet alleen niet wat de prijs in euro's gaat doen als je de verzendkosten en dergelijke meerekent. Laatste keer dat ik keer was de prijs in dollars nagenoeg aan de prijs in euro's en dat was inclusief verzenden en douane. Ging toen om een XPA-5 van Emotiva, dus qua gewicht zal dat best te vergelijken zijn. Hoor overigens net dat alles nu via L-Sound moet, toch jammer aangezien die 699 euro vragen voor een Gloss Black en de USA maar 599 dollar...

Velodyne vs SVS gaan we gewoon een keer doen. Zulke dingen zijn altijd gezellig :)
Ik kom wel aan een mooie cc 800v die binnen mijn eisen valt. Met regelmaat worden ze aangeboden op internet en anders een nieuwe. Voor 400 euro moet je toch een nieuwe kunnen krijgen na wat praten denk ik. ;)

Ik geloof dat ik op 775 euro totaal zit voor de SVS via L-Sound. Ik had afgelopen weekend al gekeken om via de SVS site te bestellen maar dat gaat idd niet. Dan maar via Noorwegen 8) .

Die XPA-5 moet je idd ook uit USA halen. Dat is ook echt een mooie eindbak. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:33:
[...]
Ik kom wel aan een mooie cc 800v die binnen mijn eisen valt. Met regelmaat worden ze aangeboden op internet en anders een nieuwe. Voor 400 euro moet je toch een nieuwe kunnen krijgen na wat praten denk ik. ;)

Ik geloof dat ik op 775 euro totaal zit voor de SVS via L-Sound. Ik had afgelopen weekend al gekeken om via de SVS site te bestellen maar dat gaat idd niet. Dan maar via Noorwegen 8) .

Die XPA-5 moet je idd ook USA halen. Dat is ook echt een mooie eindbak. 8)
400 euro voor een CC 800V moet zeker lukken. Denk dat bijna elke verkoper daar wel op in wil gaan. Dat is maar een paar tientjes onder de normale verkoopprijs. Mocht ik er een keer één tegenkomen dan DM ik je wel :)

Damn, 775 euro is toch een heel ander bedrag als die 599 dollar na import. Daar heb je ook een tweedehandse Velodyne voor :P

Zo'n XPA-5 lonkt nog steeds, maar wetende dat ze ook een XPR-5 aan het maken zijn maakt het nog net wat lastiger. Al zal je nooit 5 x 400 Watt nodig hebben. Ach, we zien het wel wat er ooit te koop gaat komen. Waar ik mijn Velodyne op ga halen staat ook een XPA-5, eens horen hoe dat klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Je kan het ook krijgen in dat spul wat je op je muur lijmt, en vervolgens kan voegen. Heb je nog meer keus in, en ziet er het zelfde uit.

Enige punt is, in een huurhuis, kan je dat er allemaal weer uitslopen. Dat is de investering mij dan ook weer niet waard :P

Gaat om de look and feel natuurlijk, met behang krijg je heel die 'feel' niet, en de looks, mwah, dat verschil zie je echt wel. En volgens mij is het nog best prijzig spul hoor.
Haha, dit is wel sarcastisch bedoeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:18:
[...]

Haha, dit is wel sarcastisch bedoeld toch?
Waarom zou dat sarcastisch bedoeld zijn?
Sommige mensen zien liever echte, natuurlijke materialen zoals steen en hout i.p.v. dat kale, gladde, gelamineerde gedoe van tegenwoordig.
Een mooie oude baksteenmuur heeft veel meer uitstraling dan een gladde, witte muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Daar ben ik het wel mee eens, maar mijn kale muur waren dikke cementplaten ofzo en itonblokken.

Dan ben je toch blij dat je er spachtelputz tegenaan kan gooien om het zo maar even te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik eerder al schreef overweeg ik een BK XXLS400-DF te gaan kopen. Mede vanwege de reviews en de goede prijs.

Maar voor mij is het ook belangrijk dat de subwoofer automagisch aan- en uitgaat met de receiver. De BK heeft daarvoor geen voorziening. Geen probleem dacht ik, ik stel een vraag op het Elektronicadeel van GoT om te zien of er een handige schakeling voor te vinden is. En tuurlijk werd daar de vraag gesteld of ik niet gewoon een andere sub wil overwegen, tja. Ik heb wat rondgekeken, oa op L-sound (wat ik niet kende maar waarvan ik via één van de posts hierboven leerde).

Ik heb daar een andere subwoofer gezien die wel alle electronische functies heeft die je kan wensen, e die vlgs mij ook mooi is. De cilindrische PC12 NSD DSP van SVS.

Nu sta ik voor de keuze tussen deze twee.

Dit verwachten wij van onze subwoofer;
Goede laagweergave, liefst tot onder de 20 Hz.
We luisteren vaker naar muziek dan we naar films kijken, onze prioriteit ligt daarom bij een sub die 'muzikaal' is. Maar natuurlijk moet de Dark Knight wel flink knallen en liefst moeten er dan ook voelbare bassen zijn ;)
Hij moet kunnen functioneren in een 5.1 systeem, die THX (ultra2) gecertificeerd is (op THX mode, met een scheidingsfreq op 80 Hz dan).
Alle speakers in het systeem kunnen zijn 'full range'.
Hij moet een kamer van zo'n 8mtr*5mtr*2.6mtr inhoud kunnen bestrijken.
De faseregeling moet traploos instelbaar zijn
En liefst moet ie dus automagisch aan- en uitgaan (dinnetje vergeet hem anders geheid uit te zetten).
Prijsrange is wel maximaal 750~800 inc. verzenden enzo, de SVS is dus aan de max zeg maar.

Nu de onvermijdelijke vraag: Is de BK een goed optie (behalve het automagische aan en uitgaan) of zou de SVS beter aan onze eisen voldoen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:47:
[...]

Waarom zou dat sarcastisch bedoeld zijn?
Sommige mensen zien liever echte, natuurlijke materialen zoals steen en hout i.p.v. dat kale, gladde, gelamineerde gedoe van tegenwoordig.
Een mooie oude baksteenmuur heeft veel meer uitstraling dan een gladde, witte muur.
Aan de buitenzijde jah, dacht serieus dat dit niet serieus bedoeld kan zijn. Ben zelf aannemer, heb al veel huizen in mijn leven gebouwt maar ken niemand die steenstrips of onafgewerkte binnenmuren mooi vindt, daarom dacht ik dat, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Zo'n centersleaker die 3 jaar oud is, klinkt die dan veel minder o.i.d.? Want anders is €250 toch een mooi prijsje als het er niet toe doet dat de center 3 jaar gebruikt wordt?

@Fear ik vroeg me af of je die velodyne die je hebt ook kunt afstellen op een ruimte? Ik ben zelf op zoek naar een velodyne of sv, maar ik heb niet echt een ideale kamer voor een sub dus zou het mooi zijn als je hem goed kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 20:53
Bah, ik wilde hier patsen met nieuwe A25.....Zie ik in de reviews en de ervaringen dat er een flinke versterker aan moet willen ze echt uit de verf komen.

* KillaZ heeft een NR 1501 die 50 watt doet.... |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:09:
Zoals ik eerder al schreef overweeg ik een BK XXLS400-DF te gaan kopen. Mede vanwege de reviews en de goede prijs.

Goede laagweergave, liefst tot onder de 20 Hz.
We luisteren vaker naar muziek dan we naar films kijken, onze prioriteit ligt daarom bij een sub die 'muzikaal' is. Maar natuurlijk moet de Dark Knight wel flink knallen en liefst moeten er dan ook voelbare bassen zijn ;)
Hij moet kunnen functioneren in een 5.1 systeem, die THX (ultra2) gecertificeerd is (op THX mode, met een scheidingsfreq op 80 Hz dan).
Ik denk dat het handiger is om voor dit soort dingen een nieuw topic te openen. Dit topic is daar sowieso niet voor bedoeld plus dat je een aantal eisen hebt die wellicht een lange discussie op kunnen roepen. Dingen als dat een gesloten subwoofer over het algemeen muzikaler is. En aangezien je meer muziek luistert dat dus de beste keuze zou zijn. Echter zijn gesloten subwoofers (in deze prijsklasse) weer (iets) minder in echte klappen geven bij films. Een THX-systeem zegt niet veel, elke receiver kan gewoon op 80 Hz afkappen. Overigens vind ik dat dan wel weer veel als je speakers echt full-range zijn. Dus THX, daar zou ik me zeker niet blind op staren. Zijn überhaupt niet veel subwoofers welke THX Certified zijn naar mijn weten. Sowieso zou ik eens even wat reviews lezen over de cilinder van SVS en de muzikaliteit van deze types en de muzikaliteit van SVS in het algemeen.
woutjeeh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:24:
Zo'n centersleaker die 3 jaar oud is, klinkt die dan veel minder o.i.d.? Want anders is €250 toch een mooi prijsje als het er niet toe doet dat de center 3 jaar gebruikt wordt?
Ik vind 250 euro nogal veel geld voor iets van drie jaar oud. Net wat ik zeg: ik had 300 betaald voor dezelfde speaker welke nog geen vier maanden oud was. Dan lijkt me dat toch een betere deal.
woutjeeh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:24:
@Fear ik vroeg me af of je die velodyne die je hebt ook kunt afstellen op een ruimte? Ik ben zelf op zoek naar een velodyne of sv, maar ik heb niet echt een ideale kamer voor een sub dus zou het mooi zijn als je hem goed kan instellen.
Heb hem nog niet, wordt volgende week opgehaald. Maar de SPL-serie heeft een 7-bands parametrische EQ en de DD-serie een 8-bands parametrische EQ. Al is de prijs van z'n DD+ er ook wel naar. Dingen beginnen op bijna 3500 euro voor een 10" versie.
KillaZ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:31:
Bah, ik wilde hier patsen met nieuwe A25.....Zie ik in de reviews en de ervaringen dat er een flinke versterker aan moet willen ze echt uit de verf komen.

* KillaZ heeft een NR 1501 die 50 watt doet.... |:(
Maar klinken die A25 nu dan helemaal nergens naar? Want die Marantz levert die 50 Watt natuurlijk wel relatief stabiel, dus dat zou toch wel iets uit moeten maken. Overigens vind ik sommige recensies ook wat krom: A25 van 130 euro per stuk op een versterker van duizenden euro's. Niet de verhouding speakers - versterking die ik aan zou houden.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 26-05-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ok maar een SVS pb13 ultra zou dan dus minder geschikt zijn in mijn kamer?

Naast dat de prijs van €250 misschien nog iets te hoog zou zijn, presteert een 3 jaar oude fical center toch
Niet echt minder dan eentje van bv 4 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:50
Enige tijd geleden heb ik een aantal foto's geplaatst, en had vandaag de tijd om dit wat uitgebreider te doen.

Een universele afstandsbediening zal mijn eerste upgrade zijn, ik moet nu af en toe zoeken om de juiste afstandsbediening te vinden. 8)7

http://i52.tinypic.com/291yrfr.jpg

Dit is mijn versterker op dit moment, dit is wel een verouderd model waar helaas geen dolby surround/DTS etc op zit. De rek is er dus wel wat uit bij mijn trouwe versterker. Ben er nog niet helemaal uit welke ik in de toekomst wil aanschaffen, maar op dit moment denk ik aan de Onkyo TX-SR308 Zwart. Deze krijgt goede reviews van jullie tweakers en is betaalbaar.

http://i55.tinypic.com/iodh5g.jpg

Dit is mijn philips ambilight tv 37PFL8404H/12, heb de tv nu inmiddels alweer 2/3 jaar maar heeft altijd prima zn werk gedaan. Helaas zal de tv slachtoffer gaan worden van mijn drang naar de ultieme bioscoop gevoel. Naar een waardige vervanger heb ik nog niet gekeken, maar dat komt wel als het zover is. Philips is mij prima bevallen wat betreft beeldkwaliteit en ambilight, de kans is dus groot dat ik bij dit merk blijf, echter pin ik me niet vast aan het merk.

http://i51.tinypic.com/168yf42.jpg

Dit zijn dus sterk verouderde maar nog steeds perfecte boxen, maar toch wil ik met mijn komende meer voor de bioscoop ervaring gaan, en daar past een 2.0 set voor mij niet meer bij. Ik zit te denken aan een 5.1 / 5.0 set van Jamo te kopen, type nr S606. Bij meerdere tweakers heb ik deze boxen in de woonkamer zien staan en ze zien er erg mooi en strak uit!

http://i51.tinypic.com/k36kw0.jpg

Dit is mijn Apple mac mini(media center) en mijn PS3. Bij een eventuele upgrade zal mijn mac mini er ook aan moeten geloven, want deze ondersteund geen 5.1 / 5.0 geluid. Hiervoor zal ik dus mijn eigen HTPC moeten gaan bouwen waarmee ik mijn animo 130m ook direct wil vervangen :-)
http://i52.tinypic.com/anvaf.jpg

Plaatje van de tv met ambilight aan. Zoals je ziet is de tv vrij dik en het is ook een LCD scherm, wat veel warmte produceert. Bij een upgrade zal ik dus over gaan naar een LED, wat ook nog energie zuiniger is :+

http://i55.tinypic.com/ogctpl.jpg

http://i52.tinypic.com/2ql99ic.jpg

Hier nog een foto van de hele woonkamer. Helaas woon ik in een huurwoning en zal geen drastische verbouwingen kunnen doen en zal ik voorlopig moeten roeien met de riemen die ik heb. Maar ook in de huidige opstelling kan ik er wel wat moois van maken!

Lijstje:

Tv: Philips ambilight 37LPF8404H
Mediacenter: Mac mini 2,4ghz (zomer 2010)
Game station: Playstion 3 Slim
versterker: Denon PMA-700AE
boxen: philips 22RH456
Tv Decoder: Animo 130m

Toekomstig lijstje

Tv: Onbekend, In ieder geval 42" of groter
Mediacenter: Costum HTPC
Game station: Playstion 3 Slim
versterker: Onkyo TX-SR308 Zwart
boxen: Jamo s 606 (5.1/5.0) Zwart
Tv Decoder: Costum HTPC

Commentaar op mijn (toekomstige) Home theater is altijd welkom!

P.s. let niet op de crappy kwaliteit foto's, heb dit helaas met mijn mobiel moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 26-05-2011 14:45 . Reden: Crappy kwaliteit is dan tot daar aan toe, maar resizen mag wel even. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
Geen mogelijkheid tot een koopwoning?

[ Voor 70% gewijzigd door Jolly_Jumper op 26-05-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb een vraag, ik heb vandaag deze aanbieding gezien bij ibood en wil toch een losse receiver kopen.
Mijn budget ligt rond de 300 / 350euro. Nu weet ik niet of dit een goede aanbieding is want bij www.correct.nl is deze incl. verzendkosten 20euro goedkoper.

Zoals ergens in de vorige post staat mijn home cinema set afgebeeld (pioneer zuilen) maar ik kan de tv niet op de subwoofer aansluiten.

Welke receiver raden jullie mij aan, ik moet toch zeker 3 a 4 hdmi aansluitingen hebben en 1 voor de tv.
Hij moet lip-sinc hebben zodat ik niet dat vervelende geluid/beeld vertraging heb.
Het moet een 5.1 of 7.1 setje zijn en het liefste zwart kleurig.

Ik zat namelijk ook te denken aan de Pioneer VSX-920-K wat is dan een betere keuze de Yamaha of Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jolly_Jumper schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:05:
Geen mogelijkheid tot een koopwoning?
In mijn geval niet, ben nog student. Ik moet het dus doen met studie financiering en bijbaan. Komende jaren zal ik in mijn huurhuis moeten vertoeven.

edit; Al kan je met een goed idee natuurlijk altijd het e.e.a. regelen met de woningbouw. En verder kan ik zelf ook wel het e.e.a. doen.

[ Voor 18% gewijzigd door SirMemeAlot op 26-05-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Marnix, hoe bedoel je dat er geen 5.1 uit de Mac mini kan komen?! Dat kan toch gewoon optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR1986 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:53:
[...]
Maar klinken die A25 nu dan helemaal nergens naar? Want die Marantz levert die 50 Watt natuurlijk wel relatief stabiel, dus dat zou toch wel iets uit moeten maken. Overigens vind ik sommige recensies ook wat krom: A25 van 130 euro per stuk op een versterker van duizenden euro's. Niet de verhouding speakers - versterking die ik aan zou houden.
Dunno, heb ze net besteld....afkoelingsperiode van 14 dagen dus dan kan ik ze een klein weekje goed beluisteren in vergelijking met mijn Dali's

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutjeeh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:57:
Ok maar een SVS pb13 ultra zou dan dus minder geschikt zijn in mijn kamer?
Je kan ook losse EQ's kopen zoals een Anti-mode, die zijn zo voor rond de 230 - 300 euro te verkrijgen. Echter zou ik ook eens het formaat van zo'n PB 13 Ultra meenemen in je keuze: 57.15 cm hoog x 52.1 cm breed x 68.6 cm diep. Dat moet je natuurlijk wel kwijt kunnen.

Verder zijn Velodyne en SVS op dat gebied gewoon heel andere subwoofers. Velodyne gebruikt dus vooral gesloten systemen met Klasse D versterkers en ingebouwde EQ, waar SVS vooral gebruik maakt van open/reflex systemen, andere versterkers en zonder EQ. Vooral door het open systeem en de zwaardere versterker doet zo'n SVS PB 13 Ultra tot zo'n 70 kilo wegen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:13:
Ik heb een vraag, ik heb vandaag deze aanbieding gezien bij ibood en wil toch een losse receiver kopen.
Mijn budget ligt rond de 300 / 350euro. Nu weet ik niet of dit een goede aanbieding is want bij www.correct.nl is deze incl. verzendkosten 20euro goedkoper.

Welke receiver raden jullie mij aan, ik moet toch zeker 3 a 4 hdmi aansluitingen hebben en 1 voor de tv.
Hij moet lip-sinc hebben zodat ik niet dat vervelende geluid/beeld vertraging heb.
Het moet een 5.1 of 7.1 setje zijn en het liefste zwart kleurig.
Over die Yamaha wordt ook al gesproken in een ander topic hier op GoT: [Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15

Zou ik jullie mogen wijzen op de Topicwarning? Een beetje discussie is tot daar aan toe, maar dit topic is nog steeds geen basis voor "Wat moet ik kopen?"-vragen. Zeker niet als het vragen zijn in de vorm als bovenstaande welke eigenlijk een boodschappenlijstje zijn (ik heb X budget en eisen Y en Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Póg mo Thóin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:48:
Marnix, hoe bedoel je dat er geen 5.1 uit de Mac mini kan komen?! Dat kan toch gewoon optisch?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het niet mogelijk was. Sowieso met de versterker die ik er nu tussen heb zal het niet lukken.

Maar er zit nu alleen een headphone uitgang op, en je kan er een optisch kabel tussen doen maar ga je dan niet achter uit in kwaliteit, want deze uitgangen zijn er niet voor gemaakt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
SirMemeAlot schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het niet mogelijk was. Sowieso met de versterker die ik er nu tussen heb zal het niet lukken.

Maar er zit nu alleen een headphone uitgang op, en je kan er een optisch kabel tussen doen maar ga je dan niet achter uit in kwaliteit, want deze uitgangen zijn er niet voor gemaakt lijkt me?
Die headphone-uitgang is tegelijkertijd ook een optische uitgang. Dus als je dan een optische kabel van je Mac Mini naar je receiver laat lopen kun je gewoon alle digitale formaten doorsturen hoor (DTS, DD etc).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Om eerlijk te zijn heb ik er ook niet heel veel op gezocht omdat ik mijn Animo 130m ook wil vervangen, en dat kan de mac mini nou helaas weer niet :-)

Maar ik zou dus als ik een betere versterker koop en 5.1 set gewoon met mijn mac mini met een optische kabel er tussen dus DTS kunnen versturen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:10:
Om eerlijk te zijn heb ik er ook niet heel veel op gezocht omdat ik mijn Animo 130m ook wil vervangen, en dat kan de mac mini nou helaas weer niet :-)

Maar ik zou dus als ik een betere versterker koop en 5.1 set gewoon met mijn mac mini met een optische kabel er tussen dus DTS kunnen versturen etc.
Yup en ook via de displayport kabel geloof ik. Heb je wel een displayport to hdmi kabeltje nodig. Zodoende zou je met een hdmi processing receiver zelfs HD formaten aankunnen. Er van uitgaand dat je een bluray iso via bootcamp gaat afspelen of iets dergelijks.(wat ik heb nog nooit een torrent met HD audio gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/szy99s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2j1riqd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/o0oz07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/24cxfgy.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn set heeft deze week eindelijk een update gekregen waardoor hij nu wel tot een echte home-cinema gerekend mag worden :)

De huidige set-up:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mPYKSCKnFhM/Td6_fJfMmnI/AAAAAAAACNU/HCOrQxrHHU0/s640/2011-05-25%25252019.09.43.jpg

Wat zien we:
  • Samsung UE40D6750 LED-tv :9~
Links in het meubel:
  • Humax iPVR-5050c
  • Cambridge Audio Azur 540D DVD-speler (erg goed, maar DVD op een HD-tv ziet er toch wel teleurstellend uit :X Deze hoop ik ooit nog te kunnen vervangen voor een Cambridge Audio 751BD)
Rechts in het meubel:
  • Cambridge Audio Azur 540R receiver (hoop ik over niet al te lange tijd te kunnen upgraden naar een HDMI- en HD-geschikte receiver, zoals een Cambridge Audio 650R)
De fronts zijn Monitor Audio RS-8 speakers, achter de tv ligt een merkloze center (die bizar goed klinkt) en van dat zelfde setje hangen achter in de kamer ook bookshelves als surrounds.

Niet zichtbaar is de Popcornhour C-200, die achter de linker klep in het meubel staat.

Ik ben alleen nog bezig met het allemaal logisch aan te sluiten en het aantal afstandsbedieningen weer terug te brengen naar 1 (een Harman Kardon-versie van de Harmony, of eventueel een nieuwe Logitech Harmony). Vooral de audio levert nog een kleine uitdaging op, ik heb meer digitale bronnen dan optische aansluitingen op de receiver (3 beschikbaar, 4 nodig), aangezien de tv ook aangesloten moet worden (anders heb ik bij Youtube e.d. geen geluid). En al het geluid via de tv is geen optie, want de tv geeft alleen 2.0 door, en ik wil toch echt DTS en DD op de receiver hebben.
Ow, en lip-sync is nog een kleine uitdaging bij geluid rechtstreeks op de receiver. De receiver heeft geen HDMI, dus geen lip-sync correctie... :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Misschien leuk om te vermelden wat we allemaal zien op je plaatjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 11-09 19:59
deepbass909 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:35:
Mijn set heeft deze week eindelijk een update gekregen waardoor hij nu wel tot een echte home-cinema gerekend mag worden :)

*knip*

De fronts zijn Monitor Audio RS-8 speakers, achter de tv ligt een merkloze center (die bizar goed klinkt) en van dat zelfde setje hangen achter in de kamer ook bookshelves als surrounds.
Ah, eindelijk weer eens een zet met MA's :) Heb zelf de RS6, heerlijke speakers. Moet het nu alleen even zonder doen, ze worden namelijk hoogglans wit gespoten (foto's komen als ik ze weer in elkaar heb zitten). Dinsdag gelukkig weer ophalen. Nu twee bookshelves staan en OMG wat een verschil. Dan hoor je weer hoe goed de MA's eigenlijk zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 27-05-2011 09:35 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Als de Boston Acoustics A25 er niet waren had ik de BX2 besteld ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Binnenkort heb ik ook een set MA's staan. Ik moet nog wachten op de vakantie-centen, maar de 5.0 set met RX6, RX1 en RXC zijn onderweg (samen met een marantz SR5005). Dat wordt een leuke vakantieperiode :-D.
Maar goed ik heb ze nog niet, dus eigenlijk mag ik hier niks posten.

@ f4stf0rw4rd: Waar laat je dat spuiten doen en hoeveel betaal je hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 11-09 19:59
pimmedoris schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:11:
Binnenkort heb ik ook een set MA's staan. Ik moet nog wachten op de vakantie-centen, maar de 5.0 set met RX6, RX1 en RXC zijn onderweg (samen met een marantz SR5005). Dat wordt een leuke vakantieperiode :-D.
Maar goed ik heb ze nog niet, dus eigenlijk mag ik hier niks posten.

@ f4stf0rw4rd: Waar laat je dat spuiten doen en hoeveel betaal je hiervoor als ik vragen mag?
Heb nog overwogen om mijn RS6 in te ruilen voor de RX6 hoogglans, maar moest nog fors bijbetalen. De Speakers laat ik spuiten bij een meubelspuiter in deventer. Inclusief schuren, 2 comp spuitplamuur, 2 comp kleurlak en 2 comp laklaag en polijsten kost dit 80 Euro per speaker. Vond dit een zeer nette prijs. Moet ze alleen wel even zelf brengen en halen, voor mij geen probleem omdat ik in de buurt woon.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
deepbass909 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:35:
[...]

• Cambridge Audio Azur 540D DVD-speler (erg goed, maar DVD op een HD-tv ziet er toch wel teleurstellend uit :X Deze hoop ik ooit nog te kunnen vervangen voor een Cambridge Audio 751BD)
Als je een goeie DVD speler of BD speler hebt met 1080p upscaling zul je verrast staan over de kwaliteit (mits de kwaliteit van de DVD goed is dus een originele, DVD9 kopie of goed ge-reencode DVD5 kopie. Ik heb zelf sinds kort een Panasonic DMP-BDT110 en die daar echt geweldig goed in!
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/68/8f/cab8/4b9d/b88b/b4713f32db22/l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
EMDB schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Als je een goeie DVD speler of BD speler hebt met 1080p upscaling zul je verrast staan over de kwaliteit (mits de kwaliteit van de DVD goed is dus een originele, DVD9 kopie of goed ge-reencode DVD5 kopie. Ik heb zelf sinds kort een Panasonic DMP-BDT110 en die daar echt geweldig goed in!
[afbeelding]
Er zit echt wel groot verschil in kwaliteit van originele dvd's.
Maar een goed ge-upscalede dvd ziet er op zich best prima uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Ah, eindelijk weer eens een zet met MA's :) Heb zelf de RS6, heerlijke speakers. Moet het nu alleen even zonder doen, ze worden namelijk hoogglans wit gespoten (foto's komen als ik ze weer in elkaar heb zitten). Dinsdag gelukkig weer ophalen. Nu twee bookshelves staan en OMG wat een verschil. Dan hoor je weer hoe goed de MA's eigenlijk zijn.
Ik ben bijna verliefd op mijn RS8's. Ik heb wel de achterste bass-reflexpoorten moeten blokken met de schuimpluggen, maar dat komt omdat ze in een soort van nis staan (zoals op de foto wel te zien is), wat het echte laag (80Hz en lager) gigantisch versterkte. Links naast het meubel staat nog wel een klein sub-woofertje, maar die is ook eigenlijk compleet nutteloos, aangezien hij compleet weggeblazen wordt door de RS8's, zowel in volume als bereik :X
EMDB schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:30:
[...]

[afbeelding]
Een beetje tegen de policy in, maar zodra ik weer een leuke bonus krijg (eindejaars bonus o.i.d.), staat deze hoog op mijn verlangenlijstje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/media/20110330_151034_751Bd-3q-left.jpg
Nadeel is alleen wel dan, dat ik dan weer een speler heb met regio-codering, terwijl de 540D die ik nu heb staan, af-fabriek regio-vrij was 8)7 En ik heb nog een aantal regio 1 dvd's staan. Maar hoewel de 540D nog steeds erg goed is (de versie 2 van deze speler, met upscaling en HDMI is pas sinds 1 of 2 jaar van de markt), is mijn speler inmiddels al meer dan 5 jaar oud (ik geloof dat hij richting de 10 jaar gaat inmiddels, het is ook al een 2de hands).
En anders misschien maar een kleine toegeving doen en voor de time-being een "normale-stervelingen-bd-speler" aanschaffen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Mooi spul hoor dat CA, met name de receivers en stereo versterkers.

Maar ik vraag me echt af wat nog de toekomst gaat wezen van DVD's en Blu-Ray. Heb de afgelopen 7 jaar nooit een tv gehad op m'n kamer, maar wel twee dvd-spelers die matchen bij mijn voormalige receivers, maar dus nooit gebruik van gemaakt.

Denk ook dat het komt dat ik amper tijd heb om films te kijken (2 per maand). Maar inmiddels begint het streamen (eventueel tegen betaling) van films steeds meer op te komen. In de uitbreiding van mijn setup komt er waarschijnlijk een Apple tv voor het streamen of airport express (alleen muziek dan).

Ik vind een groot scherm mooi om naar te kijken, maar in de meeste sets zie je de tv altijd precies uitgelijnd in t midden, speakers precies er om heen. Ik zou dat precies hetzelfde willen, maar het heeft een groot nadeel. Je tv is het middelpunt van je woonkamer. En dat voor die 2 films per maand die ik kijk. Eigenlijk het bekende WAF probleem, alleen introduceer ik hetzelf.

Laatst zag ik een oplossing met een meubel met speakerdoek ervoor. Lekker die speakers uit het zicht en toch van 5.1 of 7.1 kunnen genieten. Beamerscherm dat uit t plafond zakt. Daar houd ik wel van.

Ook nog zo'n bekend probleem is dat ik altijd iets wil kopen op basis van uiterlijk in plaats van specs.

Zijn er meerderen hier op t forum die hier meer worstelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@FIFO
FIFO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:04:
Ook nog zo'n bekend probleem is dat ik altijd iets wil kopen op basis van uiterlijk in plaats van specs.

Zijn er meerderen hier op t forum die hier meer worstelen?
Denk dat heel veel mensen hier mee worstelen, maar waarom zul je iets kopen wat je er niet mooi vindt uitzien. De specs zijn uiteraat ook zeer belangrijk, vooral met technische apparatuur maar het oog wil ook wat ;)

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders koopt iedereen hetzelfde ;)

Daarom zijn er mensen die voor design spullen veel geld betalen, terwijl het maken van de meeste producten niets meer kost. Kan me nog steeds niet voorstellen hoe sommige mensen zich laten neppen door het woord 'DESIGN' 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 27-05-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien niet door het woord design maar juist het design an sich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@ Vrijdag
Vrijdag schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:23:
Misschien niet door het woord design maar juist het design an sich ;)
Zet een mooi afgewerkte tafel van bijv. MDF in wit of zwart glans eens in een winkel met 'design' producten. aluminium tafel poten erbij en het is helemaal af :P Kostprijs is nog geen €300,00 en ze worden verkocht voor minimaal €1800,00 8)7 Begrijp gewoon niet dat mensen dat kopen.. sorry vergelijking komt beetje door eigen zoektocht naar een mooie tafel ;)

Maargoed bij Audio apperatuur is het vaak hetzelfde. Veel producten gebruiken dezelfde componenten of kunnen hetzelfde, het uiterlijk en het merk geven vaak de eerste doorslag bij de keuze. Bij mij is dit niets anders..

[ Voor 16% gewijzigd door Andyk125 op 27-05-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FIFO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:04:
Ik heb mijn Pioneer BDP-320 Blu-rayspeler vervangen voor een oudere - en duurdere - Denon DVD 2500 BT. De Denon kan minder, is ouder en duurder. Maar goed, was wel een referentiespeler van bijna tien kilo. En hij paste zo veel beter bij mijn Denon receiver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:19:
@FIFO

[...]

Denk dat heel veel mensen hier mee worstelen, maar waarom zul je iets kopen wat je er niet mooi vindt uitzien. De specs zijn uiteraat ook zeer belangrijk, vooral met technische apparatuur maar het oog wil ook wat ;)

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders koopt iedereen hetzelfde ;)
Bij mij wil "het oog" nooit wat, maar mijn oren zoveel des te meer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:29:

Maargoed bij Audio apperatuur is het vaak hetzelfde. Veel producten gebruiken dezelfde componenten of kunnen hetzelfde, het uiterlijk en het merk geven vaak de eerste doorslag bij de keuze. Bij mij is dit niets anders..
Het gaat om de implementatie van die componenten. Oftewel, het design onder de kap ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Gustav Mahler

Misschien wil jou oog niet wat, wat ik zowiezo niet geloof maargoed.. Maar deeld je vriendin/vrouw hetzelfde? lijkt me sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:53:
@Gustav Mahler

Misschien wil jou oog niet wat, wat ik zowiezo niet geloof maargoed.. Maar deeld je vriendin/vrouw hetzelfde? lijkt me sterk :P
Vormgeving is voor lief en mij ondergeschikt aan kwaliteit. Ja hoor, we behoren beiden tot de "babyboomers" generatie. We genieten dan ook samen van klassieke muziek en zijn ook wars van enig uiterlijk vertoon. De huidige, over het paard getilde, koopzieke "achterbankgeneratie" kijkt dus naar "design" (Bose). Dat is het verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:06:
[...]

Vormgeving is voor lief en mij ondergeschikt aan kwaliteit. Ja hoor, we behoren beiden tot de "babyboomers" generatie. We genieten dan ook samen van klassieke muziek en zijn ook wars van enig uiterlijk vertoon. De huidige, over het paard getilde, koopzieke "achterbankgeneratie" kijkt dus naar "design" (Bose). Dat is het verschil. :)
Huh? Je maakt nu een aantal verbanden die vrij gezocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Huh? Je maakt nu een aantal verbanden die vrij gezocht zijn.
Waarop is dan de marketing van Apple en Bose gebaseerd? Jij moet je minderwaardig voelen omdat jij iets niet hebt, wat een ander wel heeft. Kuddegedragpsychologie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Waarop is dan de marketing van Apple en Bose gebaseerd? Je moet je minderwaardig voelen omdat jij iets niet hebt, wat een ander wel heeft. Kuddegedragpsychologie. :D
Ik begrijp je insteek niet helemaal. Waarom zo neerbuigend doen naar anderen? Kun je je jouw visie niet verantwoorden zonder mensen die jouw keuze niet delen naar beneden te halen?

Daarnaast verkondig je onwaarheden die enkel de bedoeling hebben om te beledigen, in ieder geval niet tot het voeren van een redelijke discussie.

Of zit je gewoon stiekem een beetje te stoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Ik begrijp je insteek niet helemaal. Waarom zo neerbuigend doen naar anderen? Kun je je jouw visie niet verantwoorden zonder mensen die jouw keuze niet delen naar beneden te halen?

Daarnaast verkondig je onwaarheden die enkel de bedoeling hebben om te beledigen, in ieder geval niet tot het voeren van een redelijke discussie.

Of zit je gewoon stiekem een beetje te stoken?
Je moet het natuurlijk niet omdraaien. Andijk125 kon zich niet voorstellen, dat mijn lief geen last heeft van de z.g. WAF-psychose. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:22:
[...]

Je moet het natuurlijk niet omdraaien. Andijk125 kon zich niet voorstellen, dat mijn lief geen last heeft van de z.g. WAF-psychose. :)
Dat zal, maar de generalisatie die daaruit voort volgt is beledigend en weinig constructief. In ieder geval: Wat kan het jou schelen dat Andijk125 je niet gelooft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:31:
[...]

Dat zal, maar de generalisatie die daaruit voort volgt is beledigend en weinig constructief. In ieder geval: Wat kan het jou schelen dat Andijk125 je niet gelooft?
Wat is er dan beledigend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:22:
[...]

Mijn mening is gewoon dat iedereen, bewust of onbewust ook kijkt naar vormgeving, dus het uiterlijk van een product. Jij geeft alleen aan dat kwaliteit van het geluid boven het uiterlijk gaat, nu zit het met de vormgeving van het dure segment vaak wel goed. dus zo kun je het ook bekijken. Dit heeft niets te maken met het WAF-psychose..

Daarnaast heb ik helemaal niets met BOSE, niet dat het er iets mee mis is. Maar het is niet mijn smaak, kwa vormgeving en geluid niet. Maar je doet net of de 'jeugd' van tegenwoordig alleen maar bezig is met uiterlijk en niet kwaliteit! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Mijn mening is gewoon dat iedereen, bewust of onbewust ook kijkt naar vormgeving, dus het uiterlijk van een product. Jij geeft alleen aan dat kwaliteit van het geluid boven het uiterlijk gaat, nu zit het met de vormgeving van het dure segment vaak wel goed. dus zo kun je het ook bekijken. Dit heeft niets te maken met het WAF-psychose..

Daarnaast heb ik helemaal niets met BOSE, niet dat het er iets mee mis is. Maar het is niet mijn smaak, kwa vormgeving en geluid niet. Maar je doet net of de 'jeugd' van tegenwoordig alleen maar bezig is met uiterlijk en niet kwaliteit! :?
Als ik een versterker koop, dan kijkt ik niet bewust of onbewust naar vormgeving. Dat soort onzin maak jij er maar van. De "jeugd' is wel degelijk met het uiterlijk en niet kwalitatief bezig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Wat is er dan beledigend?
'De huidige, over het paard getilde, koopzieke "achterbankgeneratie" kijkt dus naar "design" (Bose). Dat is het verschil.'

Het is een flauwe, generaliserende benadering van 'de jeugd' die kant noch wal raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:40:
[...]

'De huidige, over het paard getilde, koopzieke "achterbankgeneratie" kijkt dus naar "design" (Bose). Dat is het verschil.'

Het is een flauwe, generaliserende benadering van 'de jeugd' die kant noch wal raakt.
Dat is dus spijkers op laag water zoeken. Wat een onzin. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
Dwalen we niet een beetje af?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
[/quote]
Ben het met NVM eens!
[...]

@Gustav Mahler
Heb het idee dat je moet proberen je frustraties over de 'jeugd' van tegenwoordig toch op een andere manier kwijt te raken. Daarnaast praat ik niet alleen over een versterker |:( maar apparatuur en spullen in het algemeen. Overigens gaat vormgeving en kwaliteit vaak samen, maargoed vroeger was alles beter he ;)

Ik zou trouwens maar blij zijn dat de jeugd tegenwoordig nog spullen koopt, want anders was de economie al lang kapot geweest..

Naja laten we er ook maar over op houden!

Oh en om je reacties maar meteen de kop in te drukken, lees eens wat ik geschreven heb:
Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:19:
@FIFO

Volgens mij schrijf ik toch dat de specs heel belangrijk zijn! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Andyk125 op 27-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:47:
[...]

Naja laten we er ook maar over op houden!
Dat lijkt mij ook zeer verstandig Er valt voor jou toch niets te winnen. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:47:
[/quote]
Oh en om je reacties maar meteen de kop in te drukken, lees eens wat ik geschreven heb:

[...]

Volgens mij schrijf ik toch dat de specs heel belangrijk zijn! ;)
Maar het oog wil ook wat in jouw optiek. Daar ging het om. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:44:
[...]

Misschien leuk om te vermelden wat we allemaal zien op je plaatjes :?
Wat nieuw is, is de yamaha mcr 330 micro stereo set + speakertjes.

De koptelefoon is een beyerdynamic T1 versterkt door een corda concerto + een LD buizenversterker.

verdere toebehoren zijn wat kabels een v-dac en een usb -> spdif controllertje. Deze staan al reeds in het vorige deel een keer gepost :) vandaar niets ondergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
[...]
So true. Arrogantie ten top, daarbij: als het al zo is, dan kun je je ook nog steeds afvragen hoe dat komt.

[ Voor 19% gewijzigd door Taigu op 27-05-2011 18:16 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:13:
[...]

So true. Arrogantie ten top, daarbij: als het al zo is, dan kun je je ook nog steeds afvragen hoe dat komt.
Ik ben blij dat ik nog onder de ''jeugd'' gerekend wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:23:
[...]

Ik ben blij dat ik nog onder de ''jeugd'' gerekend wordt...
Haha sja ik ansich ook wel. :P Leuk om die gesprekken met pap te hebben, ja toen ik jong was en thuis woonde had ik maar een simpele transistor radio en dit en dat. Hoor je dan erna van mam dat hij op mijn leeftijd toch ook wel heel erg duur spul had staan. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Anders gaan de dames via de DM verder?
* KillaZ voelt zich aangesproken met zijn 21 jaar :o

Over mijn set: De Dali's gaan denk ik de verkoop in: Mochten de A25's niet bevallen, check ik de BX2 bij Hobo/ van Ingen.

De beschadigingen zie je amper (mijn zus zei na 3 keer kijken: Oh dat hoekje wat ingedeukt is 8)7 ) maar ik irriteer mij er wel aan.....Iets met zuinig en spullen denk ik |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:13:
Over mijn set: De Dali's gaan denk ik de verkoop in: Mochten de A25's niet bevallen, check ik de BX2 bij Hobo/ van Ingen.

De beschadigingen zie je amper (mijn zus zei na 3 keer kijken: Oh dat hoekje wat ingedeukt is 8)7 ) maar ik irriteer mij er wel aan.....Iets met zuinig en spullen denk ik |:(
Welke Dali's zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
offtopic:
De Dali Concept 2, mocht je interesse hebben: DM!

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.