Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 298.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen boekenplank-speakers kopen om ze vervolgens op (dure) standaards te zetten. Het lijkt me dan veel slimmer om gewoon de vloerstaanders te kopen en het geld dus te investeren in voller, beter geluid. Qua inrichting zijn de speakers dan namelijk bijna even hoog als de vloerstaanders, en ze zijn alsnog prominent aanwezig.

Om maar even een voorbeeldje te pakken: KillaZ (nofi). Ik gok dat je bijna net zo veel kwijt bent voor de boekenplank speakers (Dali Concept 2) én standaards (misschien zelfs wel meer), dan dat de Dali Concept 6 kostten. M'n ouders hebben deze vloerstaanders overigens, klinken goed!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:04
LuPo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:07:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen boekenplank-speakers kopen om ze vervolgens op (dure) standaards te zetten. Het lijkt me dan veel slimmer om gewoon de vloerstaanders te kopen en het geld dus te investeren in voller, beter geluid. Qua inrichting zijn de speakers dan namelijk bijna even hoog als de vloerstaanders, en ze zijn alsnog prominent aanwezig.

Om maar even een voorbeeldje te pakken: KillaZ (nofi). Ik gok dat je bijna net zo veel kwijt bent voor de boekenplank speakers (Dali Concept 2) én standaards (misschien zelfs wel meer), dan dat de Dali Concept 6 kostten. M'n ouders hebben deze vloerstaanders overigens, klinken goed!
Als je vloerstaanders pakt met dezelfde specs als de boekenplank van dezelfde serie (vaak is dat de low budget vloerstaander, direct de eerste na de boekenplank) dan zijn ze vaak wat minder strak in het laag. Plus voor het zicht is een vloerstaander wel een stukje lomper dan boekenplank speaker + stand.

Het voordeel van een stand is dat het vaak nog half onder een tafeltje kan staan. Dus soms is het wat makkelijker te plaatsen :)

@killaz, ik zag je advertentie net staan op htforum.
Zo met flitser lijken die beschadigingen wel behoorlijk. Misschien iets zachtere foto's maken met gewoon daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
LuPo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:07:

None taken, maar toch even reageren:

1: WAF --> Mijn vriendin laat geen vloerstaanders toe
2: Ik vind in dit appartement de combo Boekenplank + BK XLS200 gewoonweg prima.
3: De Concept 2 blijven prima speakers :)

@Ossi:

Je doelt zeker op die krassen?

Zal eens kijken in het daglicht wat het doet. :)

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 27-05-2011 20:17 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Bommes

Capo del formaggio

@Lupo:
Een goede set monitor speakers doet niet onder voor een vloerstaander, het lijkt of je je ervaring baseert op "goedkope" budget speakertjes.
Ik denk dat je of je ervaring wat moet bijstellen door ze eens de kans te geven ik denk niet dat je dan nog van dit soort ongefundeerde uitspraken zult doen.
Als je de kans krijgt zou ik dus zeker eens gaan luisteren naar een top serie bookshelf speaker, kan je wel wat actieve adams aanraden..:) Linkje

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 27-05-2011 20:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Of de Monitor Audio GS serie....of de AVI neutron....etc. etc. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Ik geef de voorkeur ook aan vloerstaanders, als moet ik zeggen dat ik boekenplank toch ook wat minder "aanwezig" vind dan vloerstaanders:

Afbeeldingslocatie: http://www.ultraaudio.com/features/pics/200712_gr_research2.jpg

Plus dat ik hier regelmatig hele mooi stands voorbij zie komen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255763

dit is niet de bedoeling van dit topic

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 27-05-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kunnen we weer terug naar foto's van home cinema's?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ossi schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Als je vloerstaanders pakt met dezelfde specs als de boekenplank van dezelfde serie (vaak is dat de low budget vloerstaander, direct de eerste na de boekenplank) dan zijn ze vaak wat minder strak in het laag. Plus voor het zicht is een vloerstaander wel een stukje lomper dan boekenplank speaker + stand.

Het voordeel van een stand is dat het vaak nog half onder een tafeltje kan staan. Dus soms is het wat makkelijker te plaatsen :)

[...]
Point taken. Maar het lijkt me duidelijk dat een vloerstaander uit dezelfde serie als een boekenplank speaker doorgaans voller klinkt en in het laag ook beter uit de verf komt. Als je de vloerstaanders niet kwijt kunt, kun je meestal ook geen standaards neerzetten. Dat is mijn punt. In sommige HT's zie je hier dat er echt geen plek is en de speakers dus ook bijv. op het meubel staan. Dan snap ik dat er geen vloerstaanders staan. Als er echter wel plek is zou ik sneller gaan voor een stel mooie vloerstaanders. Maar dat is dus blijkbaar alleen mijn visie. ;)
KillaZ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:16:
[...]

None taken, maar toch even reageren:

1: WAF --> Mijn vriendin laat geen vloerstaanders toe
2: Ik vind in dit appartement de combo Boekenplank + BK XLS200 gewoonweg prima.
3: De Concept 2 blijven prima speakers :)

[...]
1. Dan zou ik haar toch maar even uitleggen dat de speakers nu even veel oppervlakte innemen op de vloer. ;)
Overigens vind ik zelf die elegante Concept 6 'rustiger' ogen dan een Concept 2 met standaard. Maar meningen verschillen uiteraard.
2. Natuurlijk is het prima, dat zeg ik ook nergens. Ik vroeg me gewoon af waarom je voor evenveel geld 'minder' muziek hebt staan. Maar nu snap ik de WAF inderdaad.
3. Uiteraard, maar misschien zijn de Concept 6 i.c.m. je BK XLS200 wel beter en was je evenveel geld kwijt geweest. That's my point.

Nog steeds nofi! Maar om even bij het voorbeeld te blijven reageerde ik nog één keer.
Bommes schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:46:
@Lupo:
Een goede set monitor speakers doet niet onder voor een vloerstaander, het lijkt of je je ervaring baseert op "goedkope" budget speakertjes.
Ik denk dat je of je ervaring wat moet bijstellen door ze eens de kans te geven ik denk niet dat je dan nog van dit soort ongefundeerde uitspraken zult doen.
Als je de kans krijgt zou ik dus zeker eens gaan luisteren naar een top serie bookshelf speaker, kan je wel wat actieve adams aanraden..:) Linkje
Ik snap dat een goede set boekenplank speaker niet onder doet voor een (goedkope) vloerstaander. Echter moet je dan wel eerlijk vergelijken, en als je dus €700 neertelt voor een stel boekenplank speakers kun je ook kijken naar vloerstaanders voor €700. Voor dat geld zit je dan qua vloerstaanders ook in een hele andere categorie.

Ik gaf al aan dat ik niemand aan wilde vallen. Het ging mij er gewoon om dat het mij zonde lijkt om veel geld in standaards te stoppen terwijl het geld dan dus niét in de speaker zit. Wat voor soort speaker dat dan ook maar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Sinds wanneer denken vrouwen rationeel bij de inrichting van hun huis? :P En die stand is een stuk slanker dan de concept 6, die 6 maanden geleden geen 200 euro per stuk waren ;(

Daarnaast heb jij je subwoofer ergens onder verstopt toch? Ook niet de beste plek :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Lupo

Ook hier krijg ik vloerstaanders als rears er niet doorheen vanwege de looks. Daarnaast voldoen in mijn geval de s602's als rears prima.

Ook kostentechnisch weegt het niet op tegen bijvoorbeeld nog twee S606sen; twee S606sen kosten minimaal 350 waar ik mn S602's en de S60 Center voor 140 euro gekocht heb, de stands kostten me 100 euro...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:04
LuPo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:55:
Point taken. Maar het lijkt me duidelijk dat een vloerstaander uit dezelfde serie als een boekenplank speaker doorgaans voller klinkt en in het laag ook beter uit de verf komt. Als je de vloerstaanders niet kwijt kunt, kun je meestal ook geen standaards neerzetten. Dat is mijn punt. In sommige HT's zie je hier dat er echt geen plek is en de speakers dus ook bijv. op het meubel staan. Dan snap ik dat er geen vloerstaanders staan. Als er echter wel plek is zou ik sneller gaan voor een stel mooie vloerstaanders. Maar dat is dus blijkbaar alleen mijn visie. ;)
Hij zal voller klinken en meestal ook tot lager gaan, zoals ik al zei is meestal de goedkoopste vloerstaander (de volgende stap na boekenplank) wat rommeliger in het laag. Dus of het ook beter klinkt is een heel ander verhaal.

In mijn situatie heb ik achter twee boekenplankspeakers (wel hele grote :P) op stands staan. Omdat ik rechtsachter een tafeltje heb staan kan daar geen vloerstaander kwijt, maar wel een stand. Juist omdat de voet van de stand gedeeltelijk onder het tafeltje staat. Zo heb je dus het voordeel van een iets strakker laag, wel minder laag, en een tafeltje voor de drinkglazen of een plantje.
Ik heb ook enorm lang getwijfeld wat ik moest doen, vloerstaander of boekenplank met stand. Uiteindelijk ben ik 2e hands een set boekenplankspeakers met stand tegen gekomen, dus toen hoefde ik niet meer te twijfelen :)
Als jij stands niet mooi vindt, dan moet je uiteraard gaan voor de vloerstaanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:22:
Sinds wanneer denken vrouwen rationeel bij de inrichting van hun huis? :P En die stand is een stuk slanker dan de concept 6, die 6 maanden geleden geen 200 euro per stuk waren ;(
Dat is het probleem! :+ Bij mij heeft het ook even geduurd voordat de vloerstaanders erdoor mochten. ;)
Prijs is ook wel gezakt inderdaad.
Daarnaast heb jij je subwoofer ergens onder verstopt toch? Ook niet de beste plek :+
Klopt. Maar ik heb het toch niet over de beste plek van je speakers? Ik had het over het beste 'value for money'. :)
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:09:
@Lupo

Ook hier krijg ik vloerstaanders als rears er niet doorheen vanwege de looks. Daarnaast voldoen in mijn geval de s602's als rears prima.

Ook kostentechnisch weegt het niet op tegen bijvoorbeeld nog twee S606sen; twee S606sen kosten minimaal 350 waar ik mn S602's en de S60 Center voor 140 euro gekocht heb, de stands kostten me 100 euro...
Laten we maar niet teveel offtopic gaan (wat al wel gebeurd is). :P

Maar ik bedoelde eigenlijk alleen de frontspeakers. Rearspeakers vind ik een heel ander verhaal. Ik heb zelf als rears ook gewoon boekenplank speakers. Voldoen prima bij surround. Als je een CD luistert is het echter toch meestal 2.0. ;)
Ossi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Hij zal voller klinken en meestal ook tot lager gaan, zoals ik al zei is meestal de goedkoopste vloerstaander (de volgende stap na boekenplank) wat rommeliger in het laag. Dus of het ook beter klinkt is een heel ander verhaal.

In mijn situatie heb ik achter twee boekenplankspeakers (wel hele grote :P) op stands staan. Omdat ik rechtsachter een tafeltje heb staan kan daar geen vloerstaander kwijt, maar wel een stand. Juist omdat de voet van de stand gedeeltelijk onder het tafeltje staat. Zo heb je dus het voordeel van een iets strakker laag, wel minder laag, en een tafeltje voor de drinkglazen of een plantje.
Ik heb ook enorm lang getwijfeld wat ik moest doen, vloerstaander of boekenplank met stand. Uiteindelijk ben ik 2e hands een set boekenplankspeakers met stand tegen gekomen, dus toen hoefde ik niet meer te twijfelen :)
Als jij stands niet mooi vindt, dan moet je uiteraard gaan voor de vloerstaanders :)
Zie hierboven. Rears vind ik een heel ander verhaal. ;)
Ik vind stands overigens best mooi hoor!

[ Voor 28% gewijzigd door LuPo op 28-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

LuPo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:55:

Ik snap dat een goede set boekenplank speaker niet onder doet voor een (goedkope) vloerstaander. Echter moet je dan wel eerlijk vergelijken, en als je dus €700 neertelt voor een stel boekenplank speakers kun je ook kijken naar vloerstaanders voor €700. Voor dat geld zit je dan qua vloerstaanders ook in een hele andere categorie.

Ik gaf al aan dat ik niemand aan wilde vallen. Het ging mij er gewoon om dat het mij zonde lijkt om veel geld in standaards te stoppen terwijl het geld dan dus niét in de speaker zit. Wat voor soort speaker dat dan ook maar is.
Oh ik voel me niet aan gevallen hoor, maar ga maar eens een vergelijk maken tussen een vloerstaander van 700 euro het stuk en een boekplank/monitor speaker die het zelfde kost.
Ik weet bijna zeker dat je voor het zelfde geld kwalitatief een betere boekenplank speaker kunt kopen, met betere drivers/filters en afwerking. Die (en daar komt het en blijft het ook) in mijn oren beter klinkt.
Jij of een ander wil weer iets anders horen en zo blijven we verschillen.
Maar om boekenplank speakers af te serveren met de opmerking dat je maar beter door kunt sparen voor een "veel betere" vloerstaander is een beetje een dood doener.. :P

En nu weer foto's graag.. O-)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 12:55
Bij mij ook weer een nieuwe aanwinst. Om toch zo'n beetje het maximale uit m'n speakers te halen, zonder te investeren in kabels of interlinks van 1000 euro de meter heb ik een tweede eindversterker gehaald. Is een identieke zoals ik die al had. Stereo levert dat ding 150w @ 8 ohm en mono 400w @ ohm :D.

Momenteel is 't wel dik overkill voor m'n kamer, omdat die zo klein is als een kippenhok :P, maar ter zijne tijd zal ik er wel meer van kunnen genieten :). Als 't goed is ontvang ik vandaag ook nog 2 paar nieuwe interlinks.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/28/1306558354-460.jpg

Oh en wat je ziet.

Links:
PS3 slim
UPC DTV decoder
Pioneer BDP LX-08 blu-ray speler
NAD C272 eindversterker

Rechts:
NAD C521i cd-speler
NAD C162 voorversterker
NAD C272 eindversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:53:
Bij mij ook weer een nieuwe aanwinst. Om toch zo'n beetje het maximale uit m'n speakers te halen, zonder te investeren in kabels of interlinks van 1000 euro de meter heb ik een tweede eindversterker gehaald. Is een identieke zoals ik die al had. Stereo levert dat ding 150w @ 8 ohm en mono 400w @ ohm :D.

Momenteel is 't wel dik overkill voor m'n kamer, omdat die zo klein is als een kippenhok :P, maar ter zijne tijd zal ik er wel meer van kunnen genieten :). Als 't goed is ontvang ik vandaag ook nog 2 paar nieuwe interlinks.

[afbeelding]

Oh en wat je ziet.

Links:
PS3 slim
UPC DTV decoder
NAD C272 eindversterker

Rechts:
NAD C521i cd-speler
NAD C162 voorversterker
NAD C272 eindversterker
Ook in een ruimte van 40 á 60 M2 is 2 x 400 Watt pure overkill. Veel plezier er mee. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:50
Toch nog gevonden! En nog sneller dan gedacht ook :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 15:12

[afbeelding]

Oh en wat je ziet.

Links:
PS3 slim
UPC DTV decoder
NAD C272 eindversterker

Rechts:
NAD C521i cd-speler
NAD C162 voorversterker
NAD C272 eindversterker
Hoe zijn die eindversterkers eigenlijk? :P Ik wil graag mijn stereo verbeteren en dus een stereo eindversterker of twee monoblokken aanschaffen om zo aan te sluiten op de pre-outs van mijn surround reciever. Ik zit alleen nog te kijken wat nou reëel zou zijn, en wat ik kan betalen... Een losse stereoversterker kan natuurlijk ook gewoon, maar ik moet het maar net tegenkomen op marktplaats (ja, ik ga het tweedehands kopen;) )

Weet iemand me trouwens hierbij te helpen? :'(

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fc5fdz.jpg

Normaal ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/x60x3q.jpg

Ik heb hem stuk gemaakt... Vind het echt héél erg zonde. :-( Ben zo blij met mijn apparaat, en vond het ook gek, want ik dacht dat ik hem op de normale manier open deed...

Kan iemand raden Wat voor reciever het is? :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-05-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bierdopje120 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:52:
[...]Kan iemand raden Wat voor reciever het is? :9~
Een Denon. Zou alleen zo het type niet weten. Wel eentje uit de mid- of hogere serie aangezien er een klepje op zit (zat :+ ). Alleen die vijf optische ingangen (optical 5 op de front) doen me denken dat het wel een iets ouder model moet zijn. De nieuwe modellen hebben niet heel veel optische ingangen meer, de oudere modellen kwamen wel tot vier optische ingangen op de achterkant. Dus sowieso een model van voor de AVR-xx09 (wen wellicht ook de AVR-xx08) reeks. Iets van een AVR-2807?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Weet iemand me trouwens hierbij te helpen? :'(
Het stukje plastic dat is afgebroken is naar binnen gevallen, deze kun je er zo uithalen met een pincet of iets dergelijks lijkt me. Daarna weer vastzetten met een drupje secondelijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 15:12
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Een Denon. Zou alleen zo het type niet weten. Wel eentje uit de mid- of hogere serie aangezien er een klepje op zit (zat :+ ). Alleen die vijf optische ingangen (optical 5 op de front) doen me denken dat het wel een iets ouder model moet zijn. De nieuwe modellen hebben niet heel veel optische ingangen meer, de oudere modellen kwamen wel tot vier optische ingangen op de achterkant. Dus sowieso een model van voor de AVR-xx09 (wen wellicht ook de AVR-xx08) reeks. Iets van een AVR-2807?
Helemaal goed :9 Het is een 2807 :P Leuk om zo'n redenatie te lezen :P

@ Sneer,

Nee dat is niet mogelijk. Het is natuurlijk niet te zien op een plaatje, maar je ziet een stukje plastic aan de binnenkant en nog een stukje op het klepje. Als je goed kijkt zie je inderdaad dat het is afgebroken, en dat als het klepje dicht is, het afgebroken stukje weer goed is.
Het is niet eenvoudig om dat soort schanierpunt aan de binnen kant te draaien, omdat het klepje heel erg zwaar ging als je hem open deed. Om hem open te doen moe(s)t je tamelijk hard drukken op de onderkant, dan hoorde je een tikje en dan viel hij heel mooi langzaam open :9~
Problemen met lijmen zijn dus:

- het houdt de kracht niet als het vast zit, als ik hem weer open doe

- Ik kan het klepje niet op de juiste manier tegen dat afgebroken stuk aan drukken, aangezien hij dan dicht moet zijn. of dat andere stuk 90 graden gedraaid moet worden naar onderen, wat mij nog niet is gelukt om te draaien.

Hoop dat ik niet te onduidelijk ben? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

Draaien idd en goede 2 componenten lijm pakken. Zodra die droog is breekt eerder het plastic dan het punt waar hij gelijmt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bierdopje120 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:35:
[...]Om hem open te doen moe(s)t je tamelijk hard drukken op de onderkant, dan hoorde je een tikje en dan viel hij heel mooi langzaam open :9~
Dan vraag ik me af of het vanaf het begin al niet fout is geweest qua werking. Ik hoor geen klikje of wat dan ook op mijn Denon. En ook andere Denon waar ik mee heb gespeeld - zowel thuis als bij anderen - hadden dat niet. Andere merken hebben het wel: je drukt het klepje eerst iets naar binnen waarna het vrij komt en dan naar buiten komt. Maar bij Denon heb ik dat nog niet meegemaakt. Zeker dat harde drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[afbeelding]

Oh en wat je ziet.

Links:
PS3 slim
UPC DTV decoder
NAD C272 eindversterker

Rechts:
NAD C521i cd-speler
NAD C162 voorversterker
NAD C272 eindversterker
Overkill of niet het ziet er wel gaaf uit.. :P
Mag ik vragen (en misschien ook zien) wat voor speakers er aan hangen..??
Hoe zijn die eindversterkers eigenlijk? :P Ik wil graag mijn stereo verbeteren en dus een stereo eindversterker of twee monoblokken aanschaffen om zo aan te sluiten op de pre-outs van mijn surround reciever. Ik zit alleen nog te kijken wat nou reëel zou zijn, en wat ik kan betalen... Een losse stereoversterker kan natuurlijk ook gewoon, maar ik moet het maar net tegenkomen op marktplaats (ja, ik ga het tweedehands kopen;) )
Losse stereo eind versterkers worden regelmatig aangeboden (heb vorige week die van mij nog verkocht was een rotel rb06 eindtrap).
Als je de kans hebt is het wel gaaf om een setje van die marantz mono blokken te kopen, die staan voor mij ook nog op mijn verlang lijstje.
Deze bedoel ik:
http://powerampshop.com/m...wer-amplifier-ma6100-pair
:9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Dan vraag ik me af of het vanaf het begin al niet fout is geweest qua werking. Ik hoor geen klikje of wat dan ook op mijn Denon. En ook andere Denon waar ik mee heb gespeeld - zowel thuis als bij anderen - hadden dat niet. Andere merken hebben het wel: je drukt het klepje eerst iets naar binnen waarna het vrij komt en dan naar buiten komt. Maar bij Denon heb ik dat nog niet meegemaakt. Zeker dat harde drukken.
Same here, gaat zeer smooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Laatst online: 11-09-2023
Vandaag bij Hobo is Purmerend wezen luisteren naar een aantal vloerstaanders in de prijsklasse tot 500 EUR.
B&W 684
Dali Lektor 6
Elac FS68.2
Focal Chorus 716V
Monitor Audio Silver RX8 wou de RX6 maar die was het weekend bij een klant thuis.

Voordat ik er heen ging lag mn voorkeur bij B&W, maar die viel toch tegen in vergelijking met de Focal.
Vond de Dali een beetje blikkerig klinken. De Elac was op sommige stukken erg schel.
En de RX8 miste wat mij betreft wat laag, de B&W had weer te veel laag.

Alles was eerst aangesloten op een NAD versterker.
Daarna de Focal en de Elac laten aansluiten op Marantz (heb ik thuis ook (SR5003)).
Helaas was de Elac nog steeds af en toe schel en is het uit eindelijk de Focal geworden.

Volgende week zaterdag kan ik het demo model ophalen om thuis te luisteren.
Ben benieuwd hoe het thuis klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:28:
[...]
Toch nog gevonden! En nog sneller dan gedacht ook :)
Ja klopt :). Bij de adv. van de shop die er 450 euro voor vroeg (op Marktplaats), toch gewoon een lager bod geplaatst en zo'n week later een mail gehad dat m'n bod (390 euro) akkoord was. Kennelijk zagen ze toch in dat 450 teveel van 't goede was :).
[...]
Deze eindversterkers zijn een absolute aanrader i.c.m. "bijbehorende" voorversterker. Heb ze eigenlijk niet echt kunnen vergelijken met m'n vorige setup, omdat ik na aanschaf van m'n nieuwe speakers ook gelijk de voor- en eindversterker heb aangeschaft ter vervanging van m'n receiver.
Bommes schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:35:
[...]

Gaaf ziet 't er zeker uit ja, 't wordt alleen een beetje vol :P. Hier een foto met speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/28/1306593850-040.jpg

Enige wat ik nog wil hebben is een andere CD-speler van NAD. Dit omdat m'n huidige één generatie ouder is dan de voor- en eindverstekers. Kleur is hierdoor iets lichter en de voorkant is dan ook iets anders. De C521BEE, C525BEE en de C542 komen in de aanmerking :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

@Jolly_Jumper,

Hoe ver is je luisterpositie verwijderd van je luidsprekers?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 85494 op 29-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Niet erg ver, metertje of 1.8 schat ik :).

[ Voor 12% gewijzigd door Jolly_Jumper op 29-05-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:33
Jolly_Jumper schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:59:
Niet erg ver, metertje of 1.8 schat ik :).
Das redelijk dichtbij, ben wel benieuwd hoe je ze hebt afgesteld?

[ Voor 6% gewijzigd door karstnl op 29-05-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net maar weer ff aan de gang gegaan met de statiefjes.
Die had ik een x maanden geleden zelf in elkaar gestoken maar nog niet afgelakt.
Nu heb ik er voor gekozen om de pootjes van de statieven mat zwart te lakken en 5,5cm in te korten.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/foto_1_klein.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/foto_2_klein.JPG
totaaltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/foto_3_klein.JPG

De top plaat is nu precies even hoog als het tv meubel, wat beter uit komt bij de luister hang/lig positie op de bank.. ;)
Kreeg van moeders de vrouw wel de opmerking dat de nu nog onbehandelde bodem en top plank (multiplex, ongeverfd wel mooi geschuurd en kantjes afgerond) nu niet zo mooi meer waren.
Leek nu niet af en in elkaar geflanst zei letterlijk.. :o
Haar top tip: blanke lak of vernissen die plankjes dan is het mooi af..
Ik weet het nog niet.

Trouwens wat je zie top de foto's
TV: Lg 26 inch (type is me ontschoten een of ander goedkoop ding)
dvd/hdd recorder: LG (ook daarvan is het type me ontschoten)
Receiver: Marantz SR 5400
cd: marantz CD72 MK II
Speakers: Eltax monitor III (in hoogglans zwart)

Flims worden hier bijna nooit gekeken en de kijk/luister positie is ongeveer een krappe 4 meter van de tv, dus het formaat volstaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ik zouw de hele statief zwart maken ziet er nu niet uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

Anoniem: 374197 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:17:
Doe wat aan je spelling. Het is slordig en daardoor komt je boodschap zwakzinnig over.

Ook al ben ik het wel met je eens. Het is mooier als het statief van een en dezelfde kleur zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Okay, ik vind het natuurlijke hout wel mooi eigenlijk, zeker omdat de onder plaat 5 cm dik multiplex is.
Maar het is het overwegen waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zouw dehet hele statief zwart maken, want dat past beter bij mijn smaak/slaapkamer ziet er nu niet uit vind ik.
Fixed it for you :)

Hoewel ik zelf helemaal zwart mooier vind en dit in ons interieur ook beter zou staan, kan ik de huidige kleurstelling natuurlijk wel waarderen, zeker als je meer of veel (onbehandeld) hout in je interieur hebt, hetzij in de meubels, hetzij (en dan komt het denk ik nog meer tot z'n recht) in de details.

Ook zou ik overwegen om een zwart (gespoten) kabelgootje aan de achterzijde van het achterste pootje te monteren/plakken en in de bodem en voetplaten op precies die hoogte (aansluiting gootje) een gat (doorsnede 10 mm) te boren, zodat je een semi geintegreerd kabelmanagement systeem hebt.

[ Voor 56% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-05-2011 14:51 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bommes schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Trouwens wat je ziet op de foto's

Flims worden hier bijna nooit gekeken en de kijk/luister positie is ongeveer een krappe 4 meter van de tv, dus het formaat volstaat prima.
Mooie set-up Bommes! Ik vind de statieven mooi staan bij je meubel. Ziet er netjes uit!
Mooie binnendeur ook met dat glas erin, houd ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:55:
[...]Mooie binnendeur ook met dat glas erin, houd ik wel van.
Komt die deur niet tegen de speakers als deze open gaat? Anders heb je een mooie binnendeur met glas er uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31
Ik zouw plintjes maken op die laminaatvloer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

jaja plintjes moeten nog, alleen achter dat kastje en onder de verwarming, daar is hemelvaart donderdag voor geserveerd.. :P
Die deur kan inderdaad makkelijk tegen de speaker aan komen, ware het niet dat we geen kinderen hebben en we beide voorzichtig doen.. O-)
en onze hond weet dat k haar poten amputeer als ze er tegen aan springt.. })

Kabel gootje is wel een goede, kleinste kabelgootje gaat alleen net werken met 2 x 6mm kabel, dus zou i dat ff moeten halen en zwart spuiten, wel een erg goede tip trouwens.

Verder is de huiskamer erg wit, eettafel + stoelen wit, bank is knal rood en de vloer is (zoals je ziet) laminaat in een eiken kleur. de salon tafeltjes zijn ook blank hout dus daar komt de kleur wel terug.
Huidige tv meubetje is een krijgertje en moet nog vervangen worden, maar dat zal pas in het najaar gebeuren als er wat over is van de vakantie geld bijdrage.. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 29-05-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zoals eerder beloofd hierbij een paar foto's van m'n nieuwe Klipsch RW-10D. Vanwege ruimtegebrek ligt de subwoofer op z'n kant onder het bed. Daarnaast heb ik de rearspeakers nu aan de muur gehangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bregi6llQauvRd6KxcYhHF2n/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hFTRn7b2pZ95wQ9yde66ZheC/medium.jpg
10" woofer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L7Mf6EqeQ064uN1tY8fzTDsJ/medium.jpg
Het digitale schermpje waar je alles op kunt regelen. Dit is erg handig want nu hoef je niet achter de subwoofer te prutsen. Tussen films en muziek wissel ik bijv. van preset. Er zijn drie presets aanwezig die je zelf kunt instellen: 'Music', 'Movie' en 'Night'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3QOi5uWFapuVAfVw7zhOWWI/medium.jpg
De Klipsch RB-51 aan de muur bevestigd. Niet ideaal maar wederom vanwege ruimtegebrek kan het niet anders.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vpHk88xqBpoYDyMNOQT2c84t/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rd8PYoKIDnUkp4PqG5qXl80b/medium.jpg
En dit is de ruimte tussen de zithoek en de eethoek. Zoveel ruimte heb ik dus. Met twee personen op 30m2 leven is nog niet zo makkelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ziet er knus en gezellig uit.
Alleen ik zouw kijken voor een kabel gootje voor op de muur voor je surround speaker.
Verder mooie nette setup en belangrijk hoe vind je de sub klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:39

Gotez

42

LuPo schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:37:
Zoals eerder beloofd hierbij een paar foto's van m'n nieuwe Klipsch RW-10D. Vanwege ruimtegebrek ligt de subwoofer op z'n kant onder het bed. Daarnaast heb ik de rearspeakers nu aan de muur gehangen.

[afbeelding]

[afbeelding]
10" woofer.

[afbeelding]
Het digitale schermpje waar je alles op kunt regelen. Dit is erg handig want nu hoef je niet achter de subwoofer te prutsen. Tussen films en muziek wissel ik bijv. van preset. Er zijn drie presets aanwezig die je zelf kunt instellen: 'Music', 'Movie' en 'Night'.

[afbeelding]
De Klipsch RB-51 aan de muur bevestigd. Niet ideaal maar wederom vanwege ruimtegebrek kan het niet anders.

[afbeelding]

[afbeelding]
En dit is de ruimte tussen de zithoek en de eethoek. Zoveel ruimte heb ik dus. Met twee personen op 30m2 leven is nog niet zo makkelijk. :P
Ik weet niet of het de geluidskwaliteit ten goede komt, ik denk dat de bassen wat strakker zijn als het contact met de vloer wat stabieler is, b.v. door rubber voetjes.

Wat doen trouwens die presets? Is dit alleen volume of ook crossover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:37:
Vanwege ruimtegebrek ligt de subwoofer op z'n kant onder het bed. Daarnaast heb ik de rearspeakers nu aan de muur gehangen.

Dit is erg handig want nu hoef je niet achter de subwoofer te prutsen.
Iets in mij vind dat toch wel tegenstrijdig: handig dat je niet meer achter de subwoofer hoeft te prutsen is zeker waar. Nadeel is alleen dat je subwoofer wel onder een bed ligt wat niet heel erg bereikbaar is :P . Ach, als het maar werkt en daar gaat het om. Zal alleen beter gaan klinken als je de sub straks wel goed neer kan zetten.

Nog één weekje wachten en dan kan ik hier een mooie foto posten van mijn nieuwe subwoofer :D
Zit alleen nog te twijfelen om de subwooferkabel te vervangen voor een echte subwooferkabel, want er ligt nu een gewone (wel goed afgeschermde) stereo interlink. Toch schijnt er intern wel verschil in te zitten. Al zijn er ook weer mensen die zeggen dat het verschil er niet is als je maar goed afgeschermde kabels gebruikt. Lullige is dat ik meteen 8 meter nodig heb en dat kunnen dure geintjes worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Voor mensen die de 'voorkant' van de setup nog willen zien heb ik nog een linkje. LuPo in "Post hier foto's en specs van je home ci..."
Anoniem: 374197 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:16:
Ziet er knus en gezellig uit.
Alleen ik zouw kijken voor een kabel gootje voor op de muur voor je surround speaker.
Verder mooie nette setup en belangrijk hoe vind je de sub klinken.
Thanks, ik ben er echt heel tevreden mee! Kabelgootje staat inderdaad nog op het to-do lijstje. Subwoofer klinkt echt goed! Ik heb uiteraard een tijdje moeten inspelen en elke keer de settings wat veranderen en nu ben ik er meer dan tevreden mee. Er is een mooie bass te horen maar je hoort niet waar hij vandaan komt. Het lijkt zeg maar net of het gewoon uit de front-speakers komt. Terwijl die staan ingesteld op small en worden afgekapt op 80hz (of was het nou 60hz?). Naja, in ieder geval produceren die front-speakers die bass niet. :P
Gotez schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Ik weet niet of het de geluidskwaliteit ten goede komt, ik denk dat de bassen wat strakker zijn als het contact met de vloer wat stabieler is, b.v. door rubber voetjes.

Wat doen trouwens die presets? Is dit alleen volume of ook crossover?
Klopt hoor. Als ik nog eens ergens anders kom te wonen komt hij zeker op z'n pootjes te staan, en gewoon aan de voorkant. ;)

Met elke preset kun je het volgende instellen: volume, EQ mode (depth, punch of flat), lowpass (=crossover) en phase. Verder kun je nog wat dingen instellen zoals display brightness en power.
FeaR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Iets in mij vind dat toch wel tegenstrijdig: handig dat je niet meer achter de subwoofer hoeft te prutsen is zeker waar. Nadeel is alleen dat je subwoofer wel onder een bed ligt wat niet heel erg bereikbaar is :P . Ach, als het maar werkt en daar gaat het om. Zal alleen beter gaan klinken als je de sub straks wel goed neer kan zetten.
Nou, juist als ik onder het bed aan de achterkant had moeten zijn was het nog véél lastiger geweest. ;)
Maar klopt, ik moet nu ook bukken om iets te wijzigen. Ik heb wel gezorgd dat het display aan de voorkant van het bed zit dus ik kan er vrij makkelijk bij. Uiteraard is dit niet bedoeld als uiteindelijke oplossing. :P

Aangezien het nu al zo goed klinkt heb ik echt zin om hem gewoon aan de voorkant te kunnen hebben staan. Zoals gezegd heb ik hem een tijdje laten spelen en elke keer instellingen gewijzigd totdat ik het goed vond. Nu hoor ik dus niet dat de subwoofer achter me ligt en lijkt het gewoon alsof de bass uit de speakers komt. Maar hij klinkt wel erg lekker!
Nog één weekje wachten en dan kan ik hier een mooie foto posten van mijn nieuwe subwoofer :D
Zit alleen nog te twijfelen om de subwooferkabel te vervangen voor een echte subwooferkabel, want er ligt nu een gewone (wel goed afgeschermde) stereo interlink. Toch schijnt er intern wel verschil in te zitten. Al zijn er ook weer mensen die zeggen dat het verschil er niet is als je maar goed afgeschermde kabels gebruikt. Lullige is dat ik meteen 8 meter nodig heb en dat kunnen dure geintjes worden...
Erg gaaf! Ik ben benieuwd naar die gruwelijke subwoofer van je. Ik heb ook een aardig lange kabel nodig (5m). Heb gekozen voor een goed afgeschermde rca-kabel. Bedoel je dat trouwens met die stereo interlink? :P Maar erg mooie setup! Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het bij mij weer begint te kriebelen om te gaan upgraden. O-)

Voor nu in ieder geval erg érg tevreden met het geluid! Vind de receiver (Marantz SR5004) nog steeds één van m'n beste aankopen. Vooral omdat hij bijna voor de helft was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
Bommes schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:49:
Net maar weer ff aan de gang gegaan met de statiefjes.
Die had ik een x maanden geleden zelf in elkaar gestoken maar nog niet afgelakt.
Nu heb ik er voor gekozen om de pootjes van de statieven mat zwart te lakken en 5,5cm in te korten.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
totaaltje:
[afbeelding]

De top plaat is nu precies even hoog als het tv meubel, wat beter uit komt bij de luister hang/lig positie op de bank.. ;)
Kreeg van moeders de vrouw wel de opmerking dat de nu nog onbehandelde bodem en top plank (multiplex, ongeverfd wel mooi geschuurd en kantjes afgerond) nu niet zo mooi meer waren.
Leek nu niet af en in elkaar geflanst zei letterlijk.. :o
Haar top tip: blanke lak of vernissen die plankjes dan is het mooi af..
Ik weet het nog niet.

Trouwens wat je zie top de foto's

Ik vind het zo een lieve luidsprekertjes O+

Ik heb ze ook staan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand wat qua sound een beetje match met Hepta? Ik zoek nog een center speaker namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 08:09
even mijn opstelling: panasonic plasma 42px80 samsung hd ontvanger HTPC in een silverstone kast en afgelopen donderdag de yamaha av reveiver rx v-667, hiervoor zoek ik nog een passende 5.1 set.
Ook wil ik een meubel maken om dit allemaal netjes in te integreren in de woonkamer. Een leuke 2e hands 5.1 set is ook welkom, iemand suggesties?

Dat is niet het bedoeling van dit topic, zie hiervoor ook de Topic Warning. Verder bestaat er al reeds een topic voor een zelfde vraag: Speakers bij de Yamaha RX-V667

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 30-05-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bommes schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:28:
[...]

Oh ik voel me niet aan gevallen hoor, maar ga maar eens een vergelijk maken tussen een vloerstaander van 700 euro het stuk en een boekplank/monitor speaker die het zelfde kost.
Ik weet bijna zeker dat je voor het zelfde geld kwalitatief een betere boekenplank speaker kunt kopen, met betere drivers/filters en afwerking. Die (en daar komt het en blijft het ook) in mijn oren beter klinkt.
Jij of een ander wil weer iets anders horen en zo blijven we verschillen.
Maar om boekenplank speakers af te serveren met de opmerking dat je maar beter door kunt sparen voor een "veel betere" vloerstaander is een beetje een dood doener.. :P

En nu weer foto's graag.. O-)
Voor ik mijn RS8's kocht had ik een lijstje met de RS6, RS8 en GS10 van Monitor Audio. De eerste 2 zijn vloerstaanders, de laatste een boekenplank. Toch was dat een serieuze optie, simpelweg omdat die GS10 vrijwel net zo vol klinkt als de RS8 (de RS8 begint op 30Hz, -3dB, de GS10 op 40, -3dB). Hetzelfde geldt overigens voor de platina serie, die daar weer boven zit. Monitor Audio snapt bijzonder goed hoe je veel en strak laag uit een kleine speaker moet halen. Uiteindelijk is het de RS8 geworden, omdat ik die tegen een wel heel aantrekkelijke prijs kon krijgen, hoewel ik achteraf in mijn woonkamer waarschijnlijk beter de RS6 had kunnen zetten (de RS8's zijn af en toe iets teveel geweld in mijn kleine woonkamer in een appartementen complex). Ik heb de achterste bass-reflexpoorten ook moeten dempen om die reden.
Dus de keuze tussen een vloerstaander of boekenplank uit een duurdere serie kan dus best wel lastig zijn.

Gelukkig heb ik dan weer geen last van de WAF, ik ben de enige in huis die overgehaald moet worden :p
FIFO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:04:
Mooi spul hoor dat CA, met name de receivers en stereo versterkers.

Maar ik vraag me echt af wat nog de toekomst gaat wezen van DVD's en Blu-Ray. Heb de afgelopen 7 jaar nooit een tv gehad op m'n kamer, maar wel twee dvd-spelers die matchen bij mijn voormalige receivers, maar dus nooit gebruik van gemaakt.

Denk ook dat het komt dat ik amper tijd heb om films te kijken (2 per maand). Maar inmiddels begint het streamen (eventueel tegen betaling) van films steeds meer op te komen. In de uitbreiding van mijn setup komt er waarschijnlijk een Apple tv voor het streamen of airport express (alleen muziek dan).
Met mijn nieuwe tv heb ik rechtstreeks toegang tot MovieMax Online, en irritant genoeg, de kwaliteit is beter dan wat mijn DVD-speler produceerd (al was het maar in resolutie). Maar online haalt het bij lange na niet bij Blu-Ray en moet bovendien DTS-geluid missen. Dat laatste is voor mij toch wel een groot gemis.
Ook (betaalbare) mediaplayers leggen het voor mij nog steeds af tegen volwaardige DVD- of bluray-spelers.
Ik vind een groot scherm mooi om naar te kijken, maar in de meeste sets zie je de tv altijd precies uitgelijnd in t midden, speakers precies er om heen. Ik zou dat precies hetzelfde willen, maar het heeft een groot nadeel. Je tv is het middelpunt van je woonkamer. En dat voor die 2 films per maand die ik kijk. Eigenlijk het bekende WAF probleem, alleen introduceer ik hetzelf.
Bij mijn woonkamer ontstond het meer vanuit praktisch oogpunt dat toevallig helemaal perfect uitpakt hiervoor. Wat je alleen niet ziet is dat de surround-speakers weer helemaal verkeerd hangen (op mijn kijkplek hoor ik eigenlijk alleen rechtsachter).
Omdat de tv zo prominent in de kamer staat, heeft uiterlijk ook meegespeeld in de keuze voor de tv. Ik wou per sé een tv met deze chromen voet, ipv de standaard rechthoekige plaat. Het liefst had ik zelfs een D7000 neergezet, die een dunne chromen rand heeft, maar die lag buiten budget.
Ook nog zo'n bekend probleem is dat ik altijd iets wil kopen op basis van uiterlijk in plaats van specs.

Zijn er meerderen hier op t forum die hier meer worstelen?
Bij mij geldt eigenlijk dat uiterlijk pas echt een keuze issue wordt als er verder geen andere twijfelpunten meer zijn. Mijn speakers heb ik op klank uitgezocht en vervolgens pas de afwerking. TV idem, ik wist dat ik een Samsung 40" uit de D6000-serie wou hebben en dan ga ik kijken naar het uiterlijk van de verschillende sub-modellen, die verder technisch identiek zijn. Uiteindelijk heb ik een technisch iets zwaarder model gekozen (de D6750), omdat de tv met hetzelfde uiterlijk uit de D6500-serie (de D6540) net zo duur bleek te zijn. Voor "kleine" apparatuur, zoals de receiver, speelt uiterlijk voor mij helemaal niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Zo na lang volgen tijd om mijn setje er ook maar eens op te zetten en te kijken wat jullie ervan vinden.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/417/dsc04642b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/231/dsc04643nl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/4382/dsc04644i.jpg

Center:
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/1986/dsc04645k.jpg

Wat je ziet:
  • Dynaudio DM 2/7 staand op de Dynaudio speakerstand 3
  • Dynaudio DM center
  • Marantz SR5005
  • Marantz BD5005
  • Boxee Box by D-Link
  • Xbox 360
  • LG Full HD verder geen idee
Wat je niet ziet:
  • Monster speakerkabel
  • Nakamichi vergulde pluggen
  • 2 cheap sony rear sataliet speakers die de het niet de moeite zijn om hier bij te zetten
  • Netgear Readynas Ultra 2, 2x2TB om mijn films en muziek te streamen naar de Boxee
  • Linksys E4200 die daar bij helpt
Wat wil ik nog
  • Dynaudio Sub 250
  • Dynaudio DM 2/6 op Dynaudio speakerstand 3 als rears
Graag hoor ik jullie op en aanmerkingen!

P.S. Ja er komt nog een kabelgootje bij de TV en ja die witte kabel word ook weggewerkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

De tv hangt een beetje a-symmetrisch. Of is dat optisch bedrog?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 16:39
@msjong

Leuke set, ik ben zelf ook al jaren lang gebruiker van dynaudio en zeer tevreden hierover.
Ik moet wel zeggen dat ik de subs van dynaudio voor het geld niet zo goed vind presteren.

Ik heb zelf ook naar subs gekeken van dynaudio en ben toch overgegaan naar een BK XXLS-400.
Deze is goedkoper als de sub-250 en vond ik beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
Vrijdag schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:50:
De tv hangt een beetje a-symmetrisch. Of is dat optisch bedrog?
Hmm, ja klopt helaas wel, ruimte is beperkt ivm een grote marmeren schouw recht, dus heb ik ervoor gekozen de tv daar wel in het midden te hangen en het meubel iets naar rechts te zetten. Maar snap wat je bedoeld dus heb ik het meubel 4 cm naar links gezet en staat dus zo goed als in het midden!

Wel bijzonder dat er gelijk wat gezegd moet worden over wat er niet goed is. Of hoort dat er een beetje bij op het forum hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
Bedankt, ben zelf ook helemaal verkocht wat betreft Dynaudio. Heb veel goed gehoord over deze sub, zijn grote broers de 300 en 500 zouden wat traag van begrip zijn maar deze is na een goede inspeel periode schijnbaar een goede sub: http://www.hifi.nl/recensies/2315/Dynaudio-Sub-250.html

Dat is niet een test van een uurtje maar meerdere weken. Maar ja ik moet maar even kijken wat het gaat worden en wat ik wil. Ik ben wel zo'n type wat dan alles van 1 merk wil hebben.

Welke Dynaudio's heb jij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Lupo: Wat is de hoogte van de ruimte in jou meubel? Mocht de NR1501 tzt de deur uit gaan is de SR5004/SR 5005 een waardig vervanger, mits hij past. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:05:
@Lupo: Wat is de hoogte van de ruimte in jou meubel? Mocht de NR1501 tzt de deur uit gaan is de SR5004/SR 5005 een waardig vervanger, mits hij past. :)
De binnenmaat van het meubel is 19,5cm. De receiver is iets minder dan 16cm hoog, dus hij heeft net iets meer dan 3,5cm luchtruimte. ;)

Overigens is dit een goedkoop Ikea-meubeltje. Later wil ik eigenlijk wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

vosss schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:09:
[...]

Ik vind het zo een lieve luidsprekertjes O+

Ik heb ze ook staan hier :)
Voor wat ze kosten ben je inderdaad geneigd zo iets te zeggen, tot je hoort tot wat ze in staat zijn.. _/-\o_
msjong schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:47:
Zo na lang volgen tijd om mijn setje er ook maar eens op te zetten en te kijken wat jullie ervan vinden.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/417/dsc04642b.jpg

Graag hoor ik jullie op en aanmerkingen!
Mooi meubel hoor, mag ik vragen waar het vandaan komt..??
en een erg mooie set up trouwens. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
Bommes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:31:
en een erg mooie set up trouwens. d:)b
Dat mag: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60176299

Heb zelf de middelste lade verwijderd en de bodem voorzien van twee plankjes waar de receiver op staat. Achterplaat is ook open zodat "ie" lekker kan ademen. In eerste instantie wou mijn vriendin er een deurtje voor maar dat is erg onhandig en bovendien staat het best netjes vind ik.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:56
[b]
d:)b
Ik heb net hetzelfde meubel maar dan in een andere kleur.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:08:
[...]

De binnenmaat van het meubel is 19,5cm. De receiver is iets minder dan 16cm hoog, dus hij heeft net iets meer dan 3,5cm luchtruimte. ;)

Overigens is dit een goedkoop Ikea-meubeltje. Later wil ik eigenlijk wel iets anders.
Hmmm dat ding van ons is 17, nog wat.....Wordt wel wat krapjes.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:12:
[...]

Hmmm dat ding van ons is 17, nog wat.....Wordt wel wat krapjes.
Zit de achterkant dicht of is die open? Als hij open is zou het misschien wel kunnen hoor. Het is in ieder geval een fijne receiver, maar daar weet je natuurlijk alles al van omdat je zelf ook een Marantz hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickydeklerck
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 15:35
Heeft iemand ervaring met de Magnat Monitor 990 luidsprekerset? Wat is de kwaliteit van het geluid? Is een subwoofer noodzakelijk? Wat zou zo'n set tegenwoordig nog waard zijn...

Ik heb zelf weinig kennis van audio dus hoop hier advies te krijgen. Als ik de regels overtreedt, mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
msjong schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
[...]Bedankt, ben zelf ook helemaal verkocht wat betreft Dynaudio. Heb veel goed gehoord over deze sub, zijn grote broers de 300 en 500 zouden wat traag van begrip zijn maar deze is na een goede inspeel periode schijnbaar een goede sub: http://www.hifi.nl/recensies/2315/Dynaudio-Sub-250.html
Je weet dat je de recensies van Hifi.nl niet echt al te serieus moet nemen? Die site vind alles wat ze testen goed, geil of goddelijk. Ik heb daar nog nooit wat voorbij zien komen wat ze negatief beoordeelden. Laatst hadden ze zelfs netsnoeren getest. Op commentaar wat iemand via e-mail had gestuurd gingen ze niet op in of ze vonden zijn argumenten niet goed. Beetje kwalijke zaak.
rickydeklerck schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:16:
Heeft iemand ervaring met de Magnat Monitor 990 luidsprekerset? Wat is de kwaliteit van het geluid? Is een subwoofer noodzakelijk? Wat zou zo'n set tegenwoordig nog waard zijn...
Ik heb ze hier zelf ook staan, de gehele 5.0 van Magnat Motion 990 en als subwoofer de 200A. Qua bouw zijn het vooral goede speakers voor het geld wat je er voor moet betalen. Veel merken gebruiken spaanplaat in de lagere series, maar de Motion 990 is gewoon uit MDF gemaakt. Qua geluid komt het wat lastig los van de speakers, maar het hoog is best wel weer netjes. Het laag is ook best aanwezig aangezien er een woofer aan de zijkant van de speaker zit. Enige nadeel van Magnat zijn de specificaties die echt nooit kloppen, zeker het bereik niet.

Wat is de vraagprijs van de set die je op het oog hebt? Ik zit er ook aan te denken mijn 5.1 (dus met subwoofer) weg te doen en ben wel benieuwd wat anderen er voor vragen. Heb de Magnat niet echt meer nodig nu ik met Focal speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Op de vorige pagina nog enkel de foto's van de statiefjes en het stereo meubel, maar dat is ook zo kaal.
dut totaaltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMG_5271_640x480.JPG
die zwarte vlek op de grond naast de rechter speaker is onze subwoofer..
2 maal daags schepje honden brokken er in en je moet haar eens horen als de bel gaat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
FeaR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:29:
Je weet dat je de recensies van Hifi.nl niet echt al te serieus moet nemen
Nee, wist ik niet. Leek, als ik het zo las, een redelijk betrouwbare review. Maar vooralsnog zal er voorlopig geen subwoofer komen.

Van wie zijn de reviews dan wel "geloofwaardig"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
msjong schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:46:
[...]Nee, wist ik niet. Leek, als ik het zo las, een redelijk betrouwbare review. Maar vooralsnog zal er voorlopig geen subwoofer komen.

Van wie zijn de reviews dan wel "geloofwaardig"?
Je moet nooit op één review of test afgaan, gewoon Google eens raadplegen en een stuk of drie, vijf, tien testen lezen van diverse sites. Grote kans dat ze het met Hifi.nl eens zijn over het algemeen. Maar andere sites geven ook veelal minpunten aan. Want er is geen één speaker perfect. In de lagere segmenten is er qua klank altijd wel iets niet je van het, in de hoogste segmenten komt dan de prijs/kwaliteit weer om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
FeaR schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:49:
[...]

Je moet nooit op één review of test afgaan, gewoon Google eens raadplegen en een stuk of drie, vijf, tien testen lezen van diverse sites. Grote kans dat ze het met Hifi.nl eens zijn over het algemeen. Maar andere sites geven ook veelal minpunten aan. Want er is geen één speaker perfect. In de lagere segmenten is er qua klank altijd wel iets niet je van het, in de hoogste segmenten komt dan de prijs/kwaliteit weer om de hoek kijken.
Ok ik snap je punt en doe zeker mijn research wel en koop zeker geen subwoofer van 900e zonder hem eerst een aantal keer te gaan beluisteren. Ze kunnen mijn thuisopstelling daar zo neerzetten. Kijk ook alleen graag even verder en zien wat andere mensen ervaren om te kijken of ik mij daar in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294160

Nadat ik deze topic regelmatig bezocht heb, ben ik ook maar eens wat foto's gaan maken. De foto's zijn niet van de hoogste kwaliteit, dat komt omdat ze gemaakt zijn met mijn HTC Desire.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/zj8dn9.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/8wxnd1.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/nfsfn9.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/5uimol.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/348o8k2.jpg
-
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2cxb9n8.jpg
-

Zoals je op de foto kan zien, is de centerspeaker met een geïmproviseerde manier gemonteerd aan de televisie, tot nu toe ben ik hier wel tevreden mee, aangezien ik waarschijnlijk geen betere plek kon vinden.

Wat u ziet:
- Hoofdtelefoon (Ultrasone HFI-780)
- Xbox 360
- MacBook Pro 4.1
- Apple toetsenbord
- Logitech Muis

- Harman Kardon HKTS 11BQ (5.1 set)
- Onkyo TX-SR607 Receiver
- Samsung UE32C6700 (Televisie)
- Vogel Thin 345 Muurbeugel

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 294160 op 30-05-2011 18:31 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Anoniem: 294160 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:24:
Nadat ik deze topic regelmatig bezocht heb, ben ik ook maar eens wat foto's gaan maken. De foto's zijn niet van de hoogste kwaliteit, dat komt omdat ze gemaakt zijn met mijn HTC Desire.

[afbeelding]
-

Zoals je op de foto kan zien, is de centerspeaker met een geïmproviseerde manier gemonteerd aan de televisie, tot nu toe ben ik hier wel tevreden mee, aangezien ik waarschijnlijk geen betere plek kon vinden.
Ik vind dat wel een zeer nette oplossing om die center onder de tv vast te hangen. Ook de manier van de draaibare muurbeugel staat me wel aan.

Gebruik je de tv niet is hij mooi opgeruimd en wil je de tv bekijken trek je hem uit en dankzij jouw ingenieus bedacht centerophangsysteem (3x w.w.) draait hij mooi mee. _/-\o_

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Anoniem: 294160 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:24:

[afbeelding]
-
[afbeelding]
-
[afbeelding]
-
[afbeelding]
-
[afbeelding]
-
[afbeelding]
-

Wat u ziet:
- Hoofdtelefoon (Ultrasone HFI-780)
- Xbox 360
- MacBook Pro 4.1
- Apple toetsenbord
- Logitech Muis

- Harman Kardon HKTS 11BQ (5.1 set)
- Onkyo TX-SR607 Receiver
- Samsung UE32C6700 (Televisie)
- Vogel Thin 345 Muurbeugel
ziet er erg mooi uit die oplossing met beugel tot ik de prijs zag, daar koop je de tv voor die eraan hangt;)
of klopt die 280 euro niet? Ik ben zelf ook op zoek naar zoiets maar vind dat wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
Bommes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:30:
Op de vorige pagina nog enkel de foto's van de statiefjes en het stereo meubel, maar dat is ook zo kaal.
dut totaaltje:
[afbeelding]
die zwarte vlek op de grond naast de rechter speaker is onze subwoofer..
2 maal daags schepje honden brokken er in en je moet haar eens horen als de bel gaat.. :P
Subwoofer...is dat een ander woord voor een verlaagde Teckel dan? :P :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294160

IRCfreAk schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:25:
[...]

ziet er erg mooi uit die oplossing met beugel tot ik de prijs zag, daar koop je de tv voor die eraan hangt;)
of klopt die 280 euro niet? Ik ben zelf ook op zoek naar zoiets maar vind dat wel erg prijzig.
Die beugel was inderdaad vrij prijzig. Maar ik had aan de desbetreffende webshop gevraagd of ik wat korting kon krijgen, en dat kon gelukkig! Dus scheelde wel wat in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
The Eagle schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:56:
[...]

Subwoofer...is dat een ander woord voor een verlaagde Teckel dan? :P :+
Een tekkel is een keffer, dus het zal wel een KEF woofer zijn denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 02-06 16:39
msjong schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Bedankt, ben zelf ook helemaal verkocht wat betreft Dynaudio. Heb veel goed gehoord over deze sub, zijn grote broers de 300 en 500 zouden wat traag van begrip zijn maar deze is na een goede inspeel periode schijnbaar een goede sub: http://www.hifi.nl/recensies/2315/Dynaudio-Sub-250.html

Dat is niet een test van een uurtje maar meerdere weken. Maar ja ik moet maar even kijken wat het gaat worden en wat ik wil. Ik ben wel zo'n type wat dan alles van 1 merk wil hebben.

Welke Dynaudio's heb jij staan?
Zie mijn set hier :)
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:56
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen boekenplank-speakers kopen, en ze dan vervolgens op dikke stands gaan plaatsen waardoor ze net zoveel ruimte innemen als staande speakers.

Vooral om het feit dat deze stands "peperduur" zijn. Kan je volgens mij beter dat geld bij staande luidsprekers investeren.

Tenminste dat zou ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

roadhouse lees ff een paar pagina's terug daar is in een aantal posts al flink geboomd over de pre's van een goede boekenplank speaker ten opzichte van een prijs vergelijkbare vloerstaander.

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 31-05-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zou de kleurstelling zoals die nu is bij je stands lekker zo houden. Past prima bij je interieur. Of de suggestie van je vrouw moet worden opgevolgd laat ik aan jou, op de foto kan je dat niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat was ik ook van plan, tv meubel wordt wel een andere als we iets moois vinden.
Waarschijnlijk volg ik wel de raad van mijn vrouw op trouwens.
gelakt is het makkelijker schoon te houden en dat is met onze subwoofer/hond ( :P) wel zo fijn.

Vandaag een dagje leeg in de werk planning dus misschien komt het er vandaag zelfs wel al van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 12:50
RoaDHouse schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:59:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen boekenplank-speakers kopen, en ze dan vervolgens op dikke stands gaan plaatsen waardoor ze net zoveel ruimte innemen als staande speakers.

Vooral om het feit dat deze stands "peperduur" zijn. Kan je volgens mij beter dat geld bij staande luidsprekers investeren.

Ten eerste is een zuilspeaker lang niet altijd beter, het kan al snel overheersend overkomen in een te kleine ruimte bijvoorbeeld. Ook zijn er maar weinig mensen die rondom zuilen neer willen zetten en op die manier nooit 4 of 5 identieke speakers neer kunnen zetten voor de mooiste homogeniteit. Zo heb ik bijvoorbeeld XTZ monitors op stands staan wat beter klinkt dan de zuilspeaker van precies dezelfde serie. En door monitoren als fronts te gebruiken heb ik een 5.1 set kunnen realiseren van 5 identieke speakers (ook de center is hetzelfde).

Er is simpelweg een reden dat er zoveel boekenplank speakers gemaakt/verkocht worden en dat is echt niet alleen om als rears neer te zetten.

Om niet te ver off topic te gaan zal ik het hier verder bij laten, maar wilde dit toch even duidelijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 17:09
Bommes schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:35:
[...]

[...]

Losse stereo eind versterkers worden regelmatig aangeboden (heb vorige week die van mij nog verkocht was een rotel rb06 eindtrap).
Als je de kans hebt is het wel gaaf om een setje van die marantz mono blokken te kopen, die staan voor mij ook nog op mijn verlang lijstje.
Deze bedoel ik:
http://powerampshop.com/m...wer-amplifier-ma6100-pair
:9~ :9~
Die monoblokjes van Marantz schijnen behoorlijk overrated te zijn. Het beste koop je toch een meerkanaals eindversterker. De monoblokjes schijnen toch behoorlijk onder te doen voor een doorsnee eindversterker.Ik ken trouwens iemand die er 8 heeft, die is er overigens wel tevreden over, maar voor het echte werk schijnen ze wat power tekort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25fpsts.jpg

Sonos S5 toegevoegd als compact HT audio systeempje. werd een beetje gek om steeds mijn koptelefoon op te doen voor wat tv/film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Martijn1990 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:18:
[...]Ten eerste is een zuilspeaker lang niet altijd beter, het kan al snel overheersend overkomen in een te kleine ruimte bijvoorbeeld. Ook zijn er maar weinig mensen die rondom zuilen neer willen zetten en op die manier nooit 4 of 5 identieke speakers neer kunnen zetten voor de mooiste homogeniteit. Zo heb ik bijvoorbeeld XTZ monitors op stands staan wat beter klinkt dan de zuilspeaker van precies dezelfde serie. En door monitoren als fronts te gebruiken heb ik een 5.1 set kunnen realiseren van 5 identieke speakers (ook de center is hetzelfde).
Die vier of vijf identieke speakers vind ik persoonlijk wel een beetje overrated dat het "moet". Sowieso zijn er maar zeer weinig merken waar je van de gewone serie een speaker kan gebruiken als center. Sowieso qua ruimte, maar ook qua werking. Jij hebt met die XTZ wel een makkelijker speaker: kwestie van de tweeter 90 graden draaien en de speaker op zijn kant leggen. Dat ga je met 99% van de andere merken/speakers niet kunnen doen. Sowieso mag je dan snel naar een 6.1 set-up aangezien je veel speakers in paren moet bestellen. Op HT Forum met die vijg G's komt het over alsof heel de surround uit exact dezelfde speakers moet bestaan. Ik heb dan liever twee goede fronts voor stereo weergave met muziek en de rest wat een slag minder is doordat die toch alleen met effecten worden gebruikt. Ook de reden dat ik als fronts voor de W-versie ben gegaan van Focal en als center en rear komen er gewoon de V-versies. Vind het een beetje te om als rear een W neer te gaan zetten. Die 5 G is leuk, maar de G van "Gelijke Speakers" moet je toch per merk en serie bekijken.

Punt dat veel boekenplankmodellen worden onderschat is dan wel weer waar. Toch jammer dat men sneller naar een vloerstaander kijkt omdat dat per definitie beter geluid zou geven.
fisherman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:24:
[...]Die monoblokjes van Marantz schijnen behoorlijk overrated te zijn. Het beste koop je toch een meerkanaals eindversterker. De monoblokjes schijnen toch behoorlijk onder te doen voor een doorsnee eindversterker.Ik ken trouwens iemand die er 8 heeft, die is er overigens wel tevreden over, maar voor het echte werk schijnen ze wat power tekort te komen.
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat die Marantz toch niet echt je van het zijn. Je hoort er echt alleen maar goede verhalen over. Mooi dat er ook mensen zijn die tegen de flow in gaan en gewoon eerlijk aangeven dat iets niet goed is. Ik mag dat wel :P

Zit zelf nu te kwijlen bij een Proceed AMP 5 welke te koop staat. Ding doet "maar" 125 Watt per kanaal, alleen weegt de hele unit wel 60 kilo aangezien er drie voedingen in zitten. Denk dat het vermogen dus toch wel redelijk stabiel geleverd kan worden. Al is de te koop staande NAD T975 ook wel leuk met zeven kanalen en elk kanaal 140 Watt.

Alleen ben ik er nog steeds niet uit of in een goede vijfkanaals neer wil zetten en de receiver helemaal omzeilen of een goede tweekanaals en dan alleen de fronts niet via de receiver laten lopen. Weet wel dat de eindbak niet van Denon gaat worden, want de enige echte eindbak die ze hebben is zo'n 7000 euro én niet in het zwart verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:07:

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat die Marantz toch niet echt je van het zijn. Je hoort er echt alleen maar goede verhalen over. Mooi dat er ook mensen zijn die tegen de flow in gaan en gewoon eerlijk aangeven dat iets niet goed is. Ik mag dat wel :P

Zit zelf nu te kwijlen bij een Proceed AMP 5 welke te koop staat. Ding doet "maar" 125 Watt per kanaal, alleen weegt de hele unit wel 60 kilo aangezien er drie voedingen in zitten. Denk dat het vermogen dus toch wel redelijk stabiel geleverd kan worden. Al is de te koop staande NAD T975 ook wel leuk met zeven kanalen en elk kanaal 140 Watt.

Alleen ben ik er nog steeds niet uit of in een goede vijfkanaals neer wil zetten en de receiver helemaal omzeilen of een goede tweekanaals en dan alleen de fronts niet via de receiver laten lopen. Weet wel dat de eindbak niet van Denon gaat worden, want de enige echte eindbak die ze hebben is zo'n 7000 euro én niet in het zwart verkrijgbaar.
Tja heb het meerdere malen gelezen een jaar of 7 geleden over die marantz monoblokken. Er staat weliswaar Marantz op, maar je kan niet afgaan op het merk. Het THX logo zou zelfs niet gerechtvaardigd zijn volgens sommigen.
Ik zou trouwens voor de Proceed gaan. Ik heb heel lang een NAD gehad, daarvan kan ik je verzekeren dat de bouwkwaliteit niet zo best is. De eindversterkers schijnen redelijk wat beter te zijn, maar een merk als Proceed (Mark & Levinson) kan niet veel tegenop.
En reken maar dat die Proceed elke receiver qua vermogen zal overtreffen. Proceed mag dan wel wat verouderd zijn, maar zeker bij eindversterkers mag dat niet veel uitmaken. Ik speel zelf ook met een oudere eindversterker, doet het nog uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:07:
[...]

Die vier of vijf identieke speakers vind ik persoonlijk wel een beetje overrated dat het "moet". Sowieso zijn er maar zeer weinig merken waar je van de gewone serie een speaker kan gebruiken als center. Sowieso qua ruimte, maar ook qua werking. Jij hebt met die XTZ wel een makkelijker speaker: kwestie van de tweeter 90 graden draaien en de speaker op zijn kant leggen. Dat ga je met 99% van de andere merken/speakers niet kunnen doen. Sowieso mag je dan snel naar een 6.1 set-up aangezien je veel speakers in paren moet bestellen. Op HT Forum met die vijg G's komt het over alsof heel de surround uit exact dezelfde speakers moet bestaan. Ik heb dan liever twee goede fronts voor stereo weergave met muziek en de rest wat een slag minder is doordat die toch alleen met effecten worden gebruikt. Ook de reden dat ik als fronts voor de W-versie ben gegaan van Focal en als center en rear komen er gewoon de V-versies. Vind het een beetje te om als rear een W neer te gaan zetten. Die 5 G is leuk, maar de G van "Gelijke Speakers" moet je toch per merk en serie bekijken.

Punt dat veel boekenplankmodellen worden onderschat is dan wel weer waar. Toch jammer dat men sneller naar een vloerstaander kijkt omdat dat per definitie beter geluid zou geven.

[...]
Wil je formeel voldoen aan de DTS- of THX eisen, moet je eigenlijk 5 of 6 gelijke speakers hebben staan. Maar dit is eigenlijk alleen interessant voor gecertificeerde theaters. In huis is het leuk om een beetje balans tussen front en rears, maar veel belangrijker is om de center en fronts gelijk te hebben in klank.

Ik zit zelf te denken om uit de BR-serie van Monitor Audio boekenplanks aan te schaffen als surrounds, maar de center moet toch echt een RS of eventueel RX worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:20:
[...]Tja heb het meerdere malen gelezen een jaar of 7 geleden over die marantz monoblokken. Er staat weliswaar Marantz op, maar je kan niet afgaan op het merk. Het THX logo zou zelfs niet gerechtvaardigd zijn volgens sommigen.
Ik zou trouwens voor de Proceed gaan. Ik heb heel lang een NAD gehad, daarvan kan ik je verzekeren dat de bouwkwaliteit niet zo best is. De eindversterkers schijnen redelijk wat beter te zijn, maar een merk als Proceed (Mark & Levinson) kan niet veel tegenop.
En reken maar dat die Proceed elke receiver qua vermogen zal overtreffen. Proceed mag dan wel wat verouderd zijn, maar zeker bij eindversterkers mag dat niet veel uitmaken. Ik speel zelf ook met een oudere eindversterker, doet het nog uitstekend.
THX voegt dan ook niet zo veel toe aan apparaten. Genoeg receivers en versterkers welke geen THX hebben, maar die zo'n certificaat met twee vingers in de neus zouden verdienen. Sinds setjes als de Z-5500 een THX Certificaat hebben is de charme van het THX er voor mij wel af.

Die Proceed is zeker een mooie amp, maar eigenlijk wel boven budget met 295 euro. Heb net ook een subwoofer gekocht die betaald moest worden. Vraag me ook af of die 125 Watt niet geknepen is om zo bijvoorbeeld extreme warmte te vermijden. Want als je de specificaties ziet qua de componenten is 5 x 125 Watt eigenlijk gewoon zielig. De NAD ziet er niet verkeerd uit, maar heb geen ervaring met dat merk. Goedkoper kan je nog aan een Marantz komen welke ook 5 x 140 Watt zou leveren alleen staat daar heel subtiel niet bij dat die 140 Watt continue gehaald wordt met alle kanalen aangedreven. Die kleine zinnetjes die je bij de NAD en bij de Proceed wel ziet.

Ook mooi wat er bij de Proceed in de manual staat bij de specificaties:
The correlation between published specifications and performance is unreliable. A list of numbers reveals virtually nothing. All technical measurements must be subject to qualitative as well as quantitative interpretation. Measurements of the Proceed amplifier yield excellent results by any standards.
deepbass909 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:47:
[...]Wil je formeel voldoen aan de DTS- of THX eisen, moet je eigenlijk 5 of 6 gelijke speakers hebben staan. Maar dit is eigenlijk alleen interessant voor gecertificeerde theaters. In huis is het leuk om een beetje balans tussen front en rears, maar veel belangrijker is om de center en fronts gelijk te hebben in klank.

Ik zit zelf te denken om uit de BR-serie van Monitor Audio boekenplanks aan te schaffen als surrounds, maar de center moet toch echt een RS of eventueel RX worden.
Het gaat hier over home cinema en dan is vijf gelijke speakers gewoon bijna niet te doen. Net wat ik zeg: ga jij een vloerstaander of losse boekenplank als center neerzetten? Dat kan alleen als je de speakers achter het scherm zet en dat is dan weer minder voor het geluid. Er zijn namelijk maar weinig merken waar de center niet een heel apart/anders model is. Ik zal zeker be-amen dat je in dezelfde serie moet kijken of in ieder geval naar speakers met dezelfde units. Maar alles gelijk voegt in veel gevallen ook niet veel toe. Goede center en fronts is naar mijn inziens zeker 75% van de set-up. De rears zijn voor de effecten en worden veelal daarom negen van de tien keer als het boekenplankmodel gekocht. Ik ga zelf dan wel voor vloerstaanders als achter speakers, maar dat is meer omdat ik de boekenplank van de Chorus inclusief stand niet mooi vind. En qua prijs valt het allemaal ook nog wel mee. Dan zijn de andere "G's" van meerkanaals belangrijkers: gelijk volume en gelijke hoogte. Naar mijn mening belangrijker dan voor 100% gelijke speakers te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:32

[afbeelding]

Oh en wat je ziet.

NAD Spul
Niets om je voor schamen hoor, overkill is gaaf ;)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1p7y1w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Thanks Fear!! `Die Proceed is zeker een mooie amp, maar eigenlijk wel boven budget met 295 euro` schrijf je hierboven.... Kijk ik al heel enthousiast op HT-forum of hij daar voor dat geld aangeboden word maar zie ik dat je er een 1 voor vergeet te zeggen! Kon ook niet anders eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Pino_Helmond schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:28:
Thanks Fear!! `Die Proceed is zeker een mooie amp, maar eigenlijk wel boven budget met 295 euro` schrijf je hierboven.... Kijk ik al heel enthousiast op HT-forum of hij daar voor dat geld aangeboden word maar zie ik dat je er een 1 voor vergeet te zeggen! Kon ook niet anders eigenlijk..
Haha! Dat is precies waar ik heen wilde gaan na het aflezen van deze topic! 295 zou wel heeeeel mooi zijn!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Niet echt handig gekozen zinsbouw nu ik het zo terug lees. Had er beter iets van kunnen maken als:
• Hij is zo'n €295,- boven het budget
of
• Met €1295,- is hij boven budget.

Ach, heb ik jullie ook weer even bezig gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Gisteren een BK XXLS400 FF besteld dus het `maandelijks budget` voor speeltjes was al op maar voor die Proceed had ik graag een uitzondering gemaakt. Die illusie heeft exact 59 seconden geduurd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:57:
[...]

THX voegt dan ook niet zo veel toe aan apparaten. Genoeg receivers en versterkers welke geen THX hebben, maar die zo'n certificaat met twee vingers in de neus zouden verdienen. Sinds setjes als de Z-5500 een THX Certificaat hebben is de charme van het THX er voor mij wel af.
Je moet er wel even stilstaan dat er meerdere soorten THX zijn. Die z5500 zetjes zullen echt geen THX ultra2 certificaat hebben. Waarschijnlijk hebben deze een THX select certficaat overigens. THX select zou overigens een ruimte van 57 kubieke meter moeten kunnen vullen op reference level (85db met 105db piek level).
Daarnaast moet een versterker voorzien zijn van minimaal 5.1 en bass management enz.
Als ik het goed heb wordt er aan THX select niet veel waarde gehecht aan vervorming. Dat is volgens mij het voornaamste verschil tussen THX select (of THX select2) en THX ultra (of THX ultra2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:23:
[...]Je moet er wel even stilstaan dat er meerdere soorten THX zijn. Die z5500 zetjes zullen echt geen THX ultra2 certificaat hebben. Waarschijnlijk hebben deze een THX select certficaat overigens. THX select zou overigens een ruimte van 57 kubieke meter moeten kunnen vullen op reference level (85db met 105db piek level).
Daarnaast moet een versterker voorzien zijn van minimaal 5.1 en bass management enz.
Als ik het goed heb wordt er aan THX select niet veel waarde gehecht aan vervorming. Dat is volgens mij het voornaamste verschil tussen THX select (of THX select2) en THX ultra (of THX ultra2).
Als je het zo stelt dan zou zo'n beetje elke versterker welk THX Select gecertificeerd kunnen worden. Dat is dus al iets waarom het voor mij niets meer zegt. Idem met de hogere versies van THX. THX zegt lang niet alles. Mooi voorbeeld is altijd nog de Pioneer LX73 en LX83. Beide zijn intern qua voeding en versterker identiek. Maar toch is de LX83 hoger gecertificeerd dan de LX73. Gewoon puur om de LX83 nog iets beter er uit te laten zien/komen, want op zich kan die LX73 ook zo het Ultra 2 certificaat krijgen. THX is gewoon niet iets om je blind op te staren, iets wat (te) veel mensen toch doen. Puur om de gedachte dat het met zo'n apparaat wel goed zit aangezien het een dergelijk certificaat heeft. Terwijl er zo veel meer keuze is in de niet THX-producten die niets onderdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
RoaDHouse schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:59:

Omdat het gewoon rete lekkere speakers zijn! En kan ik geen staanders kwijt. Als je goed kijkt zie je dat beide stands onder het tv meubel staan!

Heb van dit merk, Dynaudio, "boekenplank" speakers beluisterd waar je bang van word. Dat het mogelijk is dat zo'n klein kistje zo'n helder hoog en laag kan bereiken is verbazingwekkend. Ga dus niet zoveel af op wat jij denkt maar doe eerst ff research voor je een comment maakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 01-06 19:36
Ik zal mijn multifunctionele studeer/werk/slaap/HT-opstelling (aka studentenkamer) eens posten.

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/av-thumb.png

Wat u hier ziet:
  • Ikea Mikael bureau (verrassend goed geschikt voor een 'home theatre' voor zo'n goedkoop prutsding)
  • Onkyo TX-NR509
  • 2 x Q Acoustics 2010 (front)
  • 1 x Q Acoustics 2000C(entre)
  • Sony Bravia 32EX600 TV/Monitor hybrid
  • Xbox 360 White
  • Logitech Illuminated
Wat u niet ziet:
  • 2 x Q Acoustics 2010 (surround)
  • 1 x Q Acoustics 2070S(ub)
  • 1 x HTPC (XBMC w/VDPAU)
  • 1 x workstation
  • 1 x tweezitter
  • 1 x zitzak
Ik zal van het weekend bij daglicht wat meer foto's proberen te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 10:55 . Reden: plaatjes gefixed ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Als je het zo stelt dan zou zo'n beetje elke versterker welk THX Select gecertificeerd kunnen worden. Dat is dus al iets waarom het voor mij niets meer zegt. Idem met de hogere versies van THX. THX zegt lang niet alles. Mooi voorbeeld is altijd nog de Pioneer LX73 en LX83. Beide zijn intern qua voeding en versterker identiek. Maar toch is de LX83 hoger gecertificeerd dan de LX73. Gewoon puur om de LX83 nog iets beter er uit te laten zien/komen, want op zich kan die LX73 ook zo het Ultra 2 certificaat krijgen. THX is gewoon niet iets om je blind op te staren, iets wat (te) veel mensen toch doen. Puur om de gedachte dat het met zo'n apparaat wel goed zit aangezien het een dergelijk certificaat heeft. Terwijl er zo veel meer keuze is in de niet THX-producten die niets onderdoen.
Klopt, ben ik het wel met je eens, je moet je inderdaad niet blind staren op THX.
Maar een Ultra2 certificaat krijg je volgens mij toch niet zomaar. Ik heb vernomen dat bij een ultra of ultra2 certificaat THX al betrokken is bij de ontwikkeling van een apparaat. Een dergelijk certificaat krijg je niet achteraf.

Edit:
ik zie dat er nog 2 andere THX licenties zijn, die z5500 zal de onderste hebben en niet de select versie.
http://www.thx.com/consum...n-performance-categories/

Daarnaast zou alles van een systeem natuurlijk een THX licentie moeten hebben, dus ook het beeld zou THX waardig moeten zijn en alle luidsprekers enz.

[ Voor 13% gewijzigd door fisherman op 01-06-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:49:
Ik zal mijn multifunctionele studeer/werk/slaap/HT-opstelling (aka studentenkamer) eens posten.

[afbeelding]

Ik zal van het weekend bij daglicht wat meer foto's proberen te maken.
Want op de foto was het nacht? :P
(overigens een interessante wedstrijd die je daar aan het kijken bent, of is het een wallpaper? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 01-06 19:36
Wootism schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:16:
[...]

Want op de foto was het nacht? :P
(overigens een interessante wedstrijd die je daar aan het kijken bent, of is het een wallpaper? ;) )
Haha, nee, het ging zo: ik zag het topic, dus ik maakte een foto. Voor ik hem hier plaatste nam ik nog even de TS door en daar stond in dat het wel leuk was om het hele plaatje mee te nemen. Maar toen was het al avond :)

offtopic:
wallpaper

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christustepaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-05 15:30
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:49:

• 2 x Q Acoustics 2010 (front)
• 1 x Q Acoustics 2000C(entre)

• 2 x Q Acoustics 2010 (surround)
• 1 x Q Acoustics 2070S(ub)

Hoe bevalt het Q Acoustics setje? Ik heb er lovende reviews over gelezen, ervaar jij het ook als de beste Home Cinema set met kleine boxen qua prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Misschien leuk om een ander draadje op te starten hier over.

On topic: more pictures please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31
Iemand ervaring met Jamo speakers? Ik lees her en der wel aardige verhalen qua prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
In Jamo S606 / S608 staan vooral ervaringen over de Jamo S-serie. Dus mocht je die serie overwegen is dat een leuk topic om door te lezen :)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.