Anoniem: 111661

Topicstarter
Ik zal niet de enige zijn die vandaag op IBood de Yamaha RX-V667 heeft aangeschaft.

Ben al heel lang op zoek naar een mooi speakersetje met receiver waarop ik mijn htpc/wii en ps3 kan aansluiten.

na veel zoeken en vragen kwam ik bij de Canton Movie CD 105 uit.

Ik vroeg mij nu af of dit een goede set is i.c.m. de RX-V667, hier even wat feiten:

- Yamaha kan van 90W tot max 140, deze boxen zijn per stuk 100W moet kunnen
- OHM 4-8 (speakers) geen idee wat dit exact inhoud en of de Yamaha dit aankan, ik ga er eigenlijk wel vanuit, wellicht wil en kan iemand hier wat meer info over geven

http://www.redcoon.nl/ind..._105_alu_zwart/#detailtop

(meer info te vinden)

Heeft iemand ervaring met deze speakers? zijn er alternatieven tot 400 euro? of gewoon beginnen met losse 2.1 speakers (zuilen) en dit later uitbreiden?

Ik lees overal dat het persoonlijke smaak is al ben ik helemaal niks gewend, ik heb nu op de htpc een 2.1 setje waar ik al helemaal happy mee ben, al wil ik nu wel iets goeds.

Ik gebruik mijn tv zeker gemiddeld 3 uur per dag (ps3/htpc) en dus ook het geluid hierbij. Dit is dus zeker wel belangrijk.

Alvast bedankt voor de reacties!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Hoe lager de Ohm waarde (weerstand), hoe meer stroom de versterker moet leveren om de speakers aan te sturen. Die versterker/receiver gaat echt prima op die speakers.

Ik heb zelf geen ervaring met die set speakers, dus daar moet iemand anders antwoord op geven :)

[Voor 24% gewijzigd door KillaZ op 26-05-2011 20:36]

K to the KillaZ

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Alleen heb je aan opgegeven waarden niet heel veel. Een waarde als 4 - 8 Ohm is iets wat je in 99% van de gevallen ziet. Dat is nominaal en zegt eigenlijk niets van wat een speaker echt kan doen. Er zijn ook speakers met nominaal 8 Ohm, maar die wel onder de 3 Ohm dippen. Maar 4 - 8 Ohm is wel een waarde die een receiver zou moeten kunnen leveren.

Vermogen moet je niet zo naar kijken. Die 90 Watt die de Yamaha maximaal kan leveren hoeft echt niet te matchen met de speakers. Het is zelfs de vraag of de Yamaha überhaupt wel 90 Watt per kanaal kan leveren. Maar goed, dat is weer wat anders. Bij normaal gebruik heb je ook die 90 Watt niet nodig, bij normaal gebruik heb je maar enkele Watts nodig. Één en ander hangt natuurlijk ook af van het rendement van de speakers, maar als jij 90 Watt door die speakers gaat sturen gaan de buren het niet leuk vinden.

Dat even gewoon algemeen. Voor 400 euro heb je echter wel iets meer keuze dan alleen een setje als dat van Canton. Als je iets meer uit zou geven dan kan je al een 5.1 set kopen welke uit vloerstaanders bestaat en niet uit melkpakjes. Denk hierbij aan een merk als bijvoorbeeld Jamo. Maar ook merken als Wharfedale en Tannoy hebben leuke dingen voor relatief weinig geld. Bij sommige winkels kan je de Tannoy Mercury F3 halen voor 99 euro per set. Met die Canton speakers zal je zeker beter geluid hebben dan een simpel 2.1 setje, maar voor 400 - 500 euro kan je ook naar de wat serieuzere speakers gaan kijken. De grootste aanslag op je budget als je los gaat kopen is altijd wel de subwoofer, dat is echt zoeken naar iets wat in je budget past. Dit doordat subwoofers veelal acties zijn en dus zelf een interne versterker hebben, iets wat je meteen in de prijs terug ziet. Een subwoofer is al snel honderd euro en meer. Waar je voor honderd euro - zoals aangegeven - je ook een paar speakers kan kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
maar als jij 90 Watt door die speakers gaat sturen gaan de buren het niet leuk vinden.
Daarom ook altijd de gulden regel hanteren voor als je een feestje geeft:

NODIG JE BUREN UIT!!!!!

:P

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 20:52
vosss schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Daarom ook altijd de gulden regel hanteren voor als je een feestje geeft:

NODIG JE BUREN UIT!!!!!

:P
en komen ze niet (dat weet je natuurlijk vantevoren al 99% zeker), dan mogen ze niet klagen over het geluid, want ze waren tenslotte uitgenodigd :P

Ik vond die yamaha aanbieding ook verleidelijk, alleen heb ik niet veel aan 7.2 op een slaapkamer... beetje overkill (net als 5.1)

ontopic: misschien kun je ook een set samenstellen van mordaunt short, 4x boekenplank en een center erbij zoeken. Ik vind het wel een mooi ''budget'' merk. Net als wharfdale en tannoy overigens.

[Voor 16% gewijzigd door TMon op 26-05-2011 20:57]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Ik ben absoluut geen kenner, maar Wharfdale was dat vroeger niet veel meer hifi dan wat het nu is? Zegmaar qua segment een stuk hoger? :?

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:25

Marc H

- Mr. Burstmode -

Als je goede zuilen koopt is in het begin een subwoofer niet echt nodig. Een sub is om extra diep toe te voegen bij films.

Ik zou kijken naar een paar leuke zuilen, en dan later een center, rears en als laatste een sub erbij kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 11:32
vosss schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:58:
Ik ben absoluut geen kenner, maar Wharfdale was dat vroeger niet veel meer hifi dan wat het nu is? Zegmaar qua segment een stuk hoger? :?
De Diamond 10 serie klinkt nog steeds totaal niet verkeerd, zeker voor het geld.
Marc H schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:14:
Als je goede zuilen koopt is in het begin een subwoofer niet echt nodig. Een sub is om extra diep toe te voegen bij films.

Ik zou kijken naar een paar leuke zuilen, en dan later een center, rears en als laatste een sub erbij kopen.
Fatsoenlijke bookshelfs doen het ook al redelijk in het laag. Binnen het budget passende zuiltjes gaan daar niet veel aan toevoegen.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 20:44

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zijn de Jamo S606/S608 niet iets ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 11:14
Is dat niet een beetje overkill voor die versterker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2021
kleefei schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:52:
[...]

Is dat niet een beetje overkill voor die versterker?
Ik heb de jamo S606HCS6 samen met de onkyo tx-sr507. Geen enkel probleem. Versterker is wel de beperkende factor, maar tot nu toe nog geen probleem. En dan kan je nog uitzien naar nog iets beters ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Mwa die versterker zal dat best wel moeten kunnen aansturen lijkt me :)
En die Jamo's zijn nou niet echt 'high-end' of echt heel erg dure boxen met hele spannende vereisten, beide zijn heel erg gevoelig(Sensitivity (dB, 2.8V/1m) 90 voor de S608) en 6 Ohm wat niet spannend is voor die versteker :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt zo ver met alle reacties! ben in ieder geval iets wijzer...

Ik neem aan dat jullie setjes hebben?

Wat raden jullie aan? toch idd een standaard 5.1 setje of losse boxen.

en dan wellicht toch beginnen met 2 zuilen en dan later uitbreiden? (ik zit dan te denken aan dunne, zwarte zuilen)

Nog idd even ter info, het is voor de woonkamer waarbij het echte tv deel zeg maar (met bank, meubel en zooi) zo'n 5x5 is denk ik.

Hier zouden dan ook de 2x front zuilen, 2x back (boekenkast heet dat?) en 1 center en sub komen.

is overigens appartement, dus moet niet 'te' veel doordrammen ;p (gelukkig hoek dus hoef mij alleen zorgen te maken om onderburen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik zou altijd, als je budget het aankan én je niet meteen al 5.1/7.1 wilt hebben beginnen met rustig opbouwen :)
Dus beginnen met twee mooie zuilen cq boekenplank speakers(als dat je voorkeur heeft).
Als zuilen zou je voor relatief weinig geld bovenstaande Jamo's kunnen overwegen, ik lees er iig een hoop goeds over :) Ik zelf heb gekozen voor KEF Q900's maar die zitten in een totaal ander prijs segment(inclusief ander type receiver welke óók in een totaal ander segment zit maar toch :p), die Jamo's lijken me het gewoon goed te kunnen doen met de Yamaha.

Wat bedoel je met dunne, zwarte zuilen trouwens ? Je bedoelt toch niet van die platte dingen he ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:29:
Ik zou altijd, als je budget het aankan én je niet meteen al 5.1/7.1 wilt hebben beginnen met rustig opbouwen :)
Dus beginnen met twee mooie zuilen cq boekenplank speakers(als dat je voorkeur heeft).
Als zuilen zou je voor relatief weinig geld bovenstaande Jamo's kunnen overwegen, ik lees er iig een hoop goeds over :) Ik zelf heb gekozen voor KEF Q900's maar die zitten in een totaal ander prijs segment(inclusief ander type receiver welke óók in een totaal ander segment zit maar toch :p), die Jamo's lijken me het gewoon goed te kunnen doen met de Yamaha.

Wat bedoel je met dunne, zwarte zuilen trouwens ? Je bedoelt toch niet van die platte dingen he ?
met dun bedoel ik zoiets:

Ik vind van die hele dikke dingen niet heel mooi staan denk ik...of zit er veel verschil in?

zoiets:
http://www.kieskeurig.nl/...s_5/specificaties/293743/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Tsja dan ga je behoorlijk kwaliteit inleveren iig :)
Men zegt wel eens 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden' nou dat klopt tot op zekere hoogte ook voor audio ;) Zeker in deze prijsklasse maakt dat extreem veel uit. Die dunne speakers hebben domweg minder ruimte om een redelijke speaker te bevatten en klankkast te hebben e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:53:
Tsja dan ga je behoorlijk kwaliteit inleveren iig :)
Men zegt wel eens 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden' nou dat klopt tot op zekere hoogte ook voor audio ;) Zeker in deze prijsklasse maakt dat extreem veel uit. Die dunne speakers hebben domweg minder ruimte om een redelijke speaker te bevatten en klankkast te hebben e.d.
haha daar was ik al bang voor....Maarja, moet ik dan denken aan echt veel, ik bedoel, ik ben nogmaals niks gewend, wellicht slim om dit bij de bcc/mediamarkt oid te testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Luisteren is altijd het beste ja :)
Gewoon lekker naar een beetje knappe zaak gaan waar ze knappe luisterruimtes hebben :)
Mediamarkt heeft meestal niet écht een fijne luisterruimte, al is de mediamarkt bij de Arena in Amsterdam wel redelijk maar dat is ook niet perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:53:
Die dunne speakers hebben domweg minder ruimte om een redelijke speaker te bevatten en klankkast te hebben e.d.
Het is dat electrostaten een factor tien het budget zijn, anders was dat toch wel een leuke oplossing geweest als je echt platte speakers wil hebben :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Tsja dan heb je het over heel ander geld ja Fear :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:11:
Tsja dan heb je het over heel ander geld ja Fear :P
Waarom kost alles wat k wil toch (veel) geld :D

is correct een beetje goede winkel? ziet er als een budget keten uit, maar kom hem toch overal weer tegen....en hier hebben ze ook genoeg hifi zooi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik ben zelf nog nooit bij Correct geweest, maar ik hoor er vrijwel alleen maar goede verhalen over :)
Gewoon eens langs gaan zou ik zeggen, zeker als je in de buurt woont. Ze hebben iig op hun website genoeg leuke spullen staan. Ook wel in jouw budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Laatste keer dat ik bij Correct was hadden ze geen echte luisterruimtes wat je wel mag verwachten als je relatief veel audio verkoopt. Maar om te oriënteren en gewoon wat rond te kijken is Correct zeker wel een leuke winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:22:
Ik ben zelf nog nooit bij Correct geweest, maar ik hoor er vrijwel alleen maar goede verhalen over :)
Gewoon eens langs gaan zou ik zeggen, zeker als je in de buurt woont. Ze hebben iig op hun website genoeg leuke spullen staan. Ook wel in jouw budget.
zit zelf in amersfoort, maar een ritje rotterdam is wel in te plannen :)
zeker aangezien ze ook op zondag open zijn, best nice!

Lastig lastig....ik vind het wel een erg nice setje:

http://www.jamo.com/eu-en/products/a-407-hcs-5-description/

kan altijd nog voor wat dikkers gaan...laatste vraag:

Dit is 5.1, ik heb een 7.1 set, ik neem aan dat deze boxen los aan te sluiten zijn (of zelfs los te koop zijn bij Correct)

Ik kan dan toch altijd nog los 2 grote zuilen kopen toch? zodat dit 7.1 wordt? of heb ik dit mis?

Ook hoor ik veel over kabels....hebben jullie hier nog wat info over of een website waar ik mij kan inlezen? maakt dit echt veel uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08

koboy

Heb een idee voor een icon

Anoniem: 111661 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:21:
[...]

zit zelf in amersfoort, maar een ritje rotterdam is wel in te plannen :)
zeker aangezien ze ook op zondag open zijn, best nice!

Lastig lastig....ik vind het wel een erg nice setje:

http://www.jamo.com/eu-en/products/a-407-hcs-5-description/

kan altijd nog voor wat dikkers gaan...laatste vraag:

Dit is 5.1, ik heb een 7.1 set, ik neem aan dat deze boxen los aan te sluiten zijn (of zelfs los te koop zijn bij Correct)

Ik kan dan toch altijd nog los 2 grote zuilen kopen toch? zodat dit 7.1 wordt? of heb ik dit mis?

Ook hoor ik veel over kabels....hebben jullie hier nog wat info over of een website waar ik mij kan inlezen? maakt dit echt veel uit?
Amersfoort..... Dan kun je gewoon langsgaan bij Hobo. Ten opzichte van Correct mis je dan wel het lagere segment (Jamo/Magnat), maar daar staat een goede service en aan jou bestede hoeveelheid tijd tegenover.

Paar weken geleden met een vriendin wezen uitzoeken voor een beperkt budget. Hierin heeft de Paradigm Monitor Atom (170 euro/stuk) mij aangenaam verrast!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-02 01:33
Hier ook een Yamaha gehaald ter vervanging van mijn Pioneer VSX d712.
Heb zelf een Magnat setje gewoon briljant voor 5.1 en muziek.
http://www.redcoon.nl/ind...080/cid/1004/refId/tweak/
Aleen het subje van deze set gebruik ik niet daar heb ik een 49 kilo wegende 18inc voor :P
Maar deze zuiltjes koomen zelf ook al heel laag, je zou er een setje van kunnen maaken zonder sub.

[Voor 30% gewijzigd door r.stanneveld op 27-05-2011 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
r.stanneveld schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:07:
Hier ook een Yamaha gehaald ter vervanging van mijn Pioneer VSX d712.
Heb zelf een Magnat setje gewoon briljant voor 5.1 en muziek.
http://www.redcoon.nl/ind...080/cid/1004/refId/tweak/
Aleen het subje van deze set gebruik ik niet daar heb ik een 49 kilo wegende 18inc voor :P
Maar deze zuiltjes koomen zelf ook al heel laag, je zou er een setje van kunnen maaken zonder sub.
Bevald die? vind hem best wel nice! ook een leuke prijs...met 2 van die dingen om mee te beginnen (front) heb ik, neem ik aan al een leuk begin toch??

@koboy, ga ik zeker even langs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als er één merk is waar ik niets meer van zou willen hebben is het wel Magnat. Heb zelf ook speakers staan van dat merk en qua klank is het niet veel: de sound komt niet echt los van de speaker. Qua kwaliteit was Magnat overigens altijd wel oké. Waar veel merken in de lagere segmenten spaanplaat gebruiken om de kast mee te maken gebruikt Magnat wel gewoon MDF. Verder moet je de specificaties van die Magnat speakers met een zeer grote korrel zou nemen. Speakers die tot 18 Hz gaan zijn al zeer zeldzaam en als je ze al hebt dan zijn die zeker niet te koop voor dit soort bedragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 111661 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:21:
[...]Dit is 5.1, ik heb een 7.1 set, ik neem aan dat deze boxen los aan te sluiten zijn (of zelfs los te koop zijn bij Correct)

Van bepaalde sets van Jamo weet ik dat je de speakers los kan kopen. Speakers als de S606 en de S608. Of het ook van deze set kan weet ik zo niet. Dat zou ik wel eerst vragen als dat echt belangrijk voor je is.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:23

Bommes

Capo del formaggio

FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:39:
Als er één merk is waar ik niets meer van zou willen hebben is het wel Magnat. Heb zelf ook speakers staan van dat merk en qua klank is het niet veel: de sound komt niet echt los van de speaker. Qua kwaliteit was Magnat overigens altijd wel oké. Waar veel merken in de lagere segmenten spaanplaat gebruiken om de kast mee te maken gebruikt Magnat wel gewoon MDF. Verder moet je de specificaties van die Magnat speakers met een zeer grote korrel zou nemen. Speakers die tot 18 Hz gaan zijn al zeer zeldzaam en als je ze al hebt dan zijn die zeker niet te koop voor dit soort bedragen.
heb hier 12 jaar gespeeld met een setje magnat vector 55, denk dat die voor de prijs die ze toen koste (12 jaar terug 1400 gulden voor een setje) een geluids beeld neer zette wat te vergelijken is en was met een speaker die het dubbele zou kosten.
Om het dus zo weg te zetten als een een merk wat qua klank niet veel is ben ik niet met je eens.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan heb je het over de oudere series van Magnat, die zijn op zich nog wel leuk. Dan kom je inderdaad op die Vector's uit. Maar de nieuwe speakers die ze maken is echt rotzooi. Op dit moment zijn er voor het geld leukere speakers te vinden. Qua specificaties is Magnat zo te zien nooit echt eerlijk geweest, 22 Hz is wel ziek laag voor een speaker van dit formaat. En dan na te gaan dat de Vector 55 ook nog eens goed werd getest in het hoog, maar dat het laag tegenviel. Iets wat dus niet matched met die 22 Hz.

[Voor 56% gewijzigd door FeaR op 28-05-2011 00:55]

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:45:
Dan heb je het over de oudere series van Magnat, die zijn op zich nog wel leuk. Dan kom je inderdaad op die Vector's uit. Maar de nieuwe speakers die ze maken is echt rotzooi. Op dit moment zijn er voor het geld leukere speakers te vinden. Qua specificaties is Magnat zo te zien nooit echt eerlijk geweest, 22 Hz is wel ziek laag voor een speaker van dit formaat. En dan na te gaan dat de Vector 55 ook nog eens goed werd getest in het hoog, maar dat het laag tegenviel. Iets wat dus niet matched met die 22 Hz.
Thanx voor de tips en reacties nog. ik ga vanmiddag even langs bij Hobo maar zag online wel (daar) bij deze, wel de goedkoopste zuil, maar wel een mooi ding wat hier goed zou passen. qua budget wil ik zkkr niet hoger gaan!

http://www.hobo.nl/defaul...d=6751&title=Cinema 24 CM

Is dit een goed ding? ik had begrepen dat de Hz eerst laag en de 2e hoog moest zijn, hoe lager/hoger hoe beter, maar wat is een beetje acceptabel?

Dimensions H × W × D 88 × 610 × 102 mm

Weight 4.5 kg
Principle 2½-ways, closed box,
integrated high-pass filter
Woofers 4 × 80 mm cone, (mag. shielded)
Tweeter 1 × 25 mm dome, (mag. shielded)
Recom. Amplifier Power
at Nominal Impedance 20-150 W / channel
Crossover Frequencies 80 / 900 / 3,800 Hz
Sensitivity 90 dB / 2.83 V / 1 m
Nominal Impedance
suitable for amplifiers (from ... to) 6 Ω
4 ... 8 Ω
Minimum Impedance 4.8 Ω at 360 Hz
Frequency Range
acc. to IEC 268-5 80 ··· 21,000 Hz
Nominal / Peak Power Handling 80 / 110 W

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Mmmm jeetje ding weegt maar 4,5kg ? :X
Iets zegt mij dat dit nooit de kwaliteit gaat leveren als een 'normaal' setje vloerstaanders :) Maarja zoals ik al eerder zei 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden' dus dat is een kleine offer dan(als je deze mooi vind natuurlijk :P)

[Voor 78% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 28-05-2011 09:45]

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:39:
Iets zegt mij dat dit nooit de kwaliteit gaat leveren als een 'normaal' setje vloerstaanders :) Maarja zoals ik al eerder zei 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden' dus dat is een kleine offer dan(als je deze mooi vind natuurlijk :P)
haha ik ga het zo horen hoop k., ze hebben die grotere (bijna zelfde specs) op voorraad.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 11:32
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:39:
Waarom heeft iedereen het steeds over vloerstaanders binnen dit budget (400 euro voor speakers). Waarom bijvoorbeeld geen Monitor Audio BX2's of paradigm minimonitors. Dat zijn naar mijn mening bookshelfs die moeilijk door vloerstaanders van minder als 200 euro per stuk te evenaren zijn.

Bij goedkope vloerstaanders wordt naar mijn mening een te groot deel van het budget door de kast opgesnoept zodat er weinig meer over blijft voor demping, speakers, scheidings filters terminals enz.enz. Of er wordt juist op de kast bespaart daardoor deze onvoldoende stijf en meestal niet al te best ontworpen is.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

martijn_tje,
Ook mijn voorkeur zou uitgaan naar een bookshelf speaker, voor dit budget koop je dan vaak betere kwaliteit.
Eventueel kun je dit uitbreiden met een subje maar ga je gewoon eens bij de betere zaak luisteren dan weet ik zeker dat je ook kleine speakertjes kunt vinden met meer dan genoeg laag voor muziek weergave.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Afgezien van wat beter is, zijn jullie vergeten dat je dan ook nog tussen de 100 en 200 euro aan stands kwijt bent.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 111661 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:29:
[...]Is dit een goed ding? ik had begrepen dat de Hz eerst laag en de 2e hoog moest zijn, hoe lager/hoger hoe beter, maar wat is een beetje acceptabel?
Het bereik wordt altijd opgegeven van wat de speaker minimaal ten gehore kan brengen en wat maximaal. Dus het loopt altijd van laag naar hoog. Echter heb je een hele flinke speaker nodig wil jij alles onder de 30 Hz nog hoorbaar brengen. Er zijn zeker speakers die het kunnen, alleen zit je dan in heel andere prijsklassen te kijken. Zo'n Magnat van een honderd euro gaat dat nooit halen. Maar goed, voor de echt lage tonen heb je toch een subwoofer en die stel je altijd net iets af boven het bereik van je speakers. Zo heb ik mijn crossover (punt waar de subwoofer het overneemt) staan op 60 Hz aangezien mijn speakers tot 37 Hz gaan. Maar dat is altijd een kwestie van proberen. Het bereik in het hoog moet je je ook niet te blind op staren er zijn tweeters die tot 30.000 of zelfs tot 100.000 Hz gaan. Heel leuk allemaal, maar jouw gehoor houdt er sowieso mee op na een Hz of 22.000 en naarmate je ouder wordt zal dat zelf nog minder worden. Bereik is iets waar je naar kan kijken, maar in een goed afgestelde 5.1 set maakt het niet uit of de front speakers tot 40 of tot 60 Hz gaan, want in een goed afgestelde 5.1 hoor je de overgang naar de subwoofer toch niet.
Elac is op zich echt een goed merk. Maken leuke speakers met mooie techniek. Alleen een speaker van 4.5 kilo zal wellicht plastic zijn. En dat laatste kan de klank nogal eens negatief doen laten klinken. Althans, ik houd niet van de sound die uit speakers met een plastic kast komt.

Maar gaan kijken kan altijd. Ik zou van te voren alleen wel even bellen, want niet elke Hobo heeft dezelfde speakers staan of voeren dezelfde merken. Ze kunnen altijd alles wel bestellen van de site, maar wat er in de winkel staat mogen ze zelf weten. Maar langs een keten als de Hobo gaan is altijd leuk, dan zie je wat je allemaal kan krijgen voor je geld.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ossi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:06:
Afgezien van wat beter is, zijn jullie vergeten dat je dan ook nog tussen de 100 en 200 euro aan stands kwijt bent.
Als je handig bent niet.. :+
Wat hout, spuitbusje lak en je komt een heel eind voor weinig geld, precies zoals je ze wilt hebben.. :P

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 09:49
Iemand ervaring met de Q-Acoustics 2000? What Hi-Fi is er in ieder geval lovend over. Deze set gaat ergens uit het assortiment en ik kan hem voor €400 meekrijgen. Ik was eigenlijk van plan om te beginnen met twee redelijke boekenplankjes (+/- €400 voor een paar: Axiom Audio M3 of de Jamo C 603 bijvoorbeeld ) en de sub, center en satellieten van mijn Z-5500 nog even te behouden, maar deze deal lijkt me toch ook wel erg mooi.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels inderdaad geluisterd en het verschil gehoord tussen de kleine dunne speakers (die overigens ook nog een in de aanbieding waren) en diverse andere 'grote' zuilen.

Inmiddels heb ik gekozen voor de Draide D90, goede prijs, geluid wat eruit kwam vond ik top en groot/mooi genoeg voor naast me meubels =)

Kan iemand nog een reden geven om dit niet te doen? aanbetaling gedaan en zal ze volgende week ophalen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08

koboy

Heb een idee voor een icon

Ossi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:06:
Wablief? FF naar de intratuin voor een planten-standaard, of een telefoon-bijzet-tafeltje van de leenbakker!
Desnoods een likje verf er over en klaar!
Als je voor een speaker van 250 euro meer dan een paar tientjes aan de stand gaat uitgeven ben je niet helemaal lekker bezig.

Voor een Sonus-Faber die een veelvoud kost zoek je natuurlijk wel een mooie bijpassende stand, maar dat heeft voor een groot deel te maken met de "bling factor", net als de chord kabel die je er aan hangt :)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tek2reality
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 14:59
Mijn advies, wacht tot de volgende Jamo (Jamo S426 HCS 3 Surround Speakerset -aanbieding op Ibood komt (ze komen namelijk regelmatig terug) en koop dan deze 5.1 set, eventueel met de Jamo Sub 210. Ik denk dat je daar een heel eind mee komt.
Ik heb ze zelf ook gekocht voor 179 euro en ben erg tevreden over het geluid op mijn Denon versterker, welke ik overigens inruil voor deze versterker na 10 jaar trouwe dienst.

En ter informatie, ik geloof dat deze Yamaha een hele goede versterker is, dus bij de 606 of 608 speakers past hij perfect en de speakers zijn dan sowieso geen overkill, eerder andersom ;-)

[Voor 0% gewijzigd door FeaR op 30-05-2011 15:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hehe ok, sowiezo ga ik die Driade D90s halen, dit zijn immers 'maar' 2 speakers, uitbreiden in de zomer (als het geld meezit ;p ) met een mooie sub/center en 2 backs....

of idd een mooie ibood aanbieding, maarja, meestal als ik iets wil hebben wil ik het zo snel mogelijk regelen en hebben, wachten op mooie en goeie aanbiedingen heb ik al gedaan voor die yamaha :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03
Er zullen binnekort nog wel meer vragen komen aangezien iBood de Receiver vandaag verstuurd heeft. Zelf ben ik aan het kijken voor een 2.0 opstelling.

Ik wil dus 2 boekenplank speakers aanschaffen die redelijk wat laag/bas produceren (en dan niet van het type "niet mooi, maar wel hard") Daarnaast natuurlijk ook mooie hoge tonen enz.

Het zal voornamelijk voor muziek (pop, rock (met veel zang en weinig brul, ala The Offspring/guano apes) maar ook rap/hiphop)
Maar ook voor films.

Verder moet de set uitbereidbaar zijn naar een surround set (dus een passende center is nodig, sub mag ander merk/type zijn) want nu is het voor mn slaapkamer. Maar (hopelijk) binnen een jaar voor mijn eige woonkamer.

Ik heb zelf al zitten kijken en kwam wat mooie Monitor Audio speakers tegen (Bronze 2, radius 90, raduis 180) maar heb ze nog niet geluisterd. budget is 200-300 euro en 2e hands is zeker geen probleem.
edit: De Raduis 90 met eventueel 1 180 als center heeft voorkeur vanwege het formaat. Daarnaast zag ik een setje KEF coda 7 die hebben ook een mooi klein formaatje.

Als er dus iemand tips heeft voor mooie speakers voor de Yamaha RX-V667 voor mijn eisen (2.0 enz.) dan hoor ik het graag.

[Voor 7% gewijzigd door artificial_sun op 06-06-2011 16:03]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Shit, wil ik die 667, ben ik uiteraard te laat :P
Nou, als iemand er vanaf wil, PM maar even ;)

Ben ook erg benieuwd naar wat voor een speakers men selecteert.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audio2010
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik heb recent een set neutrons gekocht.
Dit zijn prima speakers echt topkwaliteit. Ligt wel een beetje buiten het budget.

zie: http://www.hifi123.nl/AVI-Neutron-5-p-16136.html

Ze spelen bij mij icm een marantz AV-receiver.

Ik kan ze van harte aanbevelen.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:21
ff een vraagje op de yahama rx v667 zou ik graag https://www.coolblue.nl/p...entum-510-base-zwart.html willen aansluiten.
specs van de yamaha zijn pricewatch: Yamaha RX-V667 (Zwart)

geeft dit ergens problemen of moet ik ergens voor oppassen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

fv12 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:31:
..of moet ik ergens voor oppassen?
Het is vooral oppassen dat je geen topic uit 2011 kickt en dat dan kaapt.l ;) Of speaker x op receiver y aan kan worden gesloten is al (te) veel geschreven. Dat zal in 99,99% van de gevallen gaan.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee