Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 298.812 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
hpmkruit schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:32:
Iemand ervaring met Jamo speakers? Ik lees her en der wel aardige verhalen qua prijs/kwaliteit verhouding.
ik heb zelf de s426 hcs3 uit mijn hoofd en ben er best tevreden mee, ziet er aardig uit en was niet erg duur voor een 5.0 set. Je hebt er wel echt nog een subwoofer bij nodig.Ik kijk voornamelijk films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
hpmkruit schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:32:
Iemand ervaring met Jamo speakers? Ik lees her en der wel aardige verhalen qua prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb een setje Jamo S506

Die zitten boven de S426 en onder de S606 en S608.

In hoeverre ze daadwerkelijk onder de S606 zitten weet ik niet, ik vind ze in elk geval prima klinken.
Ik heb ze aan een Onkyo SR-TX508 hangen met het oog op uitbreiding naar 5.1 :)

Momenteel gebruik ik ze voornamelijk voor muziek (en daar moet je sowieso eik stereo voor hebben ;) ) en zo nu en dan een film.

Bij films merk ik wel dat ik een centerspeaker mis, maar dat is normaal natuurlijk.

Verder bevallen ze prima, mooi afgewerkt ook :)

=edit=

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2modw05.jpg

:)

[ Voor 4% gewijzigd door vosss op 01-06-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:50:
Weet iemand wat qua sound een beetje match met Hepta? Ik zoek nog een center speaker namelijk.
Misschien vraag ik het verkeerd. Welk merk klinkt ook redelijk "neutraal"? Het mag iets simpels zijn want het is maar tijdelijk tot er weer een Hepta center op de markt komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
vosss schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:51:

Bij films merk ik wel dat ik een centerspeaker mis, maar dat is normaal natuurlijk.
In een opstelling zoals bij jou, zou je de center niet heel erg hoeven te missen.
Waarschijnlijk kun je in je Onkyo wel een "ghost" / virtuele center speaker instellen.
Door je speakers juist te plaatsen, wellicht een stukje toe-in (indraaien) en het spelen met de configuraties van je receiver kun je een heel eind komen.

Zo klonk het in mijn surround-opstelling beter met die instellingen, dan met een niet-matchende center. Die center werd namelijk snel overschaduwd door de front-speakers.
Bij veel mensen die wel een center hebben, is deze lastig te plaatsen. Het mooiste zou zijn recht onder je tv, maar dit is in veel opstellingen niet mogelijk ;)
Rev! schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:30:
[...]

Misschien vraag ik het verkeerd. Welk merk klinkt ook redelijk "neutraal"? Het mag iets simpels zijn want het is maar tijdelijk tot er weer een Hepta center op de markt komt..
Maar er zijn nog genoeg Hepta center speakers te vinden in winkels, online en fysiek. En anders is wellicht tweedehands een betere optie?

[ Voor 20% gewijzigd door swordfish103 op 01-06-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
swordfish103 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:33:
[...]

In een opstelling zoals bij jou, zou je de center niet heel erg hoeven te missen.
Waarschijnlijk kun je in je Onkyo wel een "ghost" / virtuele center speaker instellen.
Door je speakers juist te plaatsen, wellicht een stukje toe-in (indraaien) en het spelen met de configuraties van je receiver kun je een heel eind komen.

Zo klonk het in mijn surround-opstelling beter met die instellingen, dan met een niet-matchende center. Die center werd namelijk snel overschaduwd door de front-speakers.
Bij veel mensen die wel een center hebben, is deze lastig te plaatsen. Het mooiste zou zijn recht onder je tv, maar dit is in veel opstellingen niet mogelijk ;)
Ik heb ze inmiddels wat naar binnen gedraaid. Hoewel dat wel iets beter klinkt merk ik gewoon vooral bij DVD's die alleen een 5.1 geluidstrack hebben gewoon de stemmen voor een groot gedeelte.

Dat is ook logisch omdat die natuurlijk voor het grootste gedeelte naar de center gestuurd worden.

Probleem is dan dat je automatisch het volume wat hoger zet om de stemmen goed te horen en op het moment van actie dat dan ineens je buurman met een bezemsteel tegen de muur zit te bonken als je niet snel genoeg zachter zet :P

Een dergelijke optie waar je het over hebt kan ik niet vinden op mijn Onkyo en ik vraag me af of die dat uberhaupt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
swordfish103 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:33:
[...]

[...]

Maar er zijn nog genoeg Hepta center speakers te vinden in winkels, online en fysiek. En anders is wellicht tweedehands een betere optie?
Heb je links? (mag ook in pm). Kan echt niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Het gaat hier over home cinema en dan is vijf gelijke speakers gewoon bijna niet te doen. Net wat ik zeg: ga jij een vloerstaander of losse boekenplank als center neerzetten? Dat kan alleen als je de speakers achter het scherm zet en dat is dan weer minder voor het geluid. Er zijn namelijk maar weinig merken waar de center niet een heel apart/anders model is. Ik zal zeker be-amen dat je in dezelfde serie moet kijken of in ieder geval naar speakers met dezelfde units. Maar alles gelijk voegt in veel gevallen ook niet veel toe. Goede center en fronts is naar mijn inziens zeker 75% van de set-up. De rears zijn voor de effecten en worden veelal daarom negen van de tien keer als het boekenplankmodel gekocht. Ik ga zelf dan wel voor vloerstaanders als achter speakers, maar dat is meer omdat ik de boekenplank van de Chorus inclusief stand niet mooi vind. En qua prijs valt het allemaal ook nog wel mee. Dan zijn de andere "G's" van meerkanaals belangrijkers: gelijk volume en gelijke hoogte. Naar mijn mening belangrijker dan voor 100% gelijke speakers te hebben staan.
Helemaal met je eens. Ik ben nu zelf aan het kijken naar een andere center die wél uit de Monitor Audio RS-serie komt (de RS LCR), maar die is nieuw niet meer te krijgen en ook 2de hands wordt hij nauwelijks aangeboden. Maar er zit gewoon teveel klankverschil tussen de center en fronts, zonder direct te kunnen claimen dat de center slecht is (zeker niet).
De surrounds, wat op het moment ook merkloze 2-weg boekenplank speakers zijn, wil ik op den duur vervangen voor RS1's (zou het mooiste zijn) of eventueel BR1's (dus uit een serie lager). Ik ken namelijk maar bijzonder weinig films of andere opnames waarbij de surrounds echt invloed hebben op het algemene geluid. Sterker nog, ik heb maar 1 dvd waarbij dat het geval is, namelijk Aero van Jean Michel Jarre. Maar hij gebruikt dan ook alle 5 de kanalen om verschillende instrumenten door te laten spelen. De surrounds zijn dus geen aanvulling meer, maar echt primair onderdeel geworden in de geluidsreproductie. Maar ik ga echt geen 2de set RS8's neerzetten in mijn huis. Ten eerste past het niet, ten tweede vind ik het zonde van het geld om zoveel neer te leggen voor speakers die 75% van de tijd uit staan of misschien een beetje echo/galm weergeven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:32
deepbass909 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
[...]

Helemaal met je eens. Ik ben nu zelf aan het kijken naar een andere center die wél uit de Monitor Audio RS-serie komt (de RS LCR), maar die is nieuw niet meer te krijgen en ook 2de hands wordt hij nauwelijks aangeboden. Maar er zit gewoon teveel klankverschil tussen de center en fronts, zonder direct te kunnen claimen dat de center slecht is (zeker niet).
De surrounds, wat op het moment ook merkloze 2-weg boekenplank speakers zijn, wil ik op den duur vervangen voor RS1's (zou het mooiste zijn) of eventueel BR1's (dus uit een serie lager). Ik ken namelijk maar bijzonder weinig films of andere opnames waarbij de surrounds echt invloed hebben op het algemene geluid. Sterker nog, ik heb maar 1 dvd waarbij dat het geval is, namelijk Aero van Jean Michel Jarre. Maar hij gebruikt dan ook alle 5 de kanalen om verschillende instrumenten door te laten spelen. De surrounds zijn dus geen aanvulling meer, maar echt primair onderdeel geworden in de geluidsreproductie. Maar ik ga echt geen 2de set RS8's neerzetten in mijn huis. Ten eerste past het niet, ten tweede vind ik het zonde van het geld om zoveel neer te leggen voor speakers die 75% van de tijd uit staan of misschien een beetje echo/galm weergeven.
Zo dacht ik er ook altijd over. Totdat ik (na verschillende andere rears gehad te hebben) matchende rears kocht. Was echt een enorm verschil, alles klonk veel homogener. Als bijvoorbeeld voor je een kogel werd afgeschoten en je hoorde hem naar je toe suizen is het natuurlijk wel erg mooi als hij achter je precies hetzelfde klinkt. Ik had het dus ook niet verwacht, tot ik het zelf ondervond. Ik snap zeker dat je niet een set RS8 neer wil zetten, maar ik zou zeker bij dezelfde serie blijven en dus niet de BR1's pakken. Mits het budget het toelaat uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:42:
[...]Zo dacht ik er ook altijd over. Totdat ik (na verschillende andere rears gehad te hebben) matchende rears kocht. Was echt een enorm verschil, alles klonk veel homogener. Als bijvoorbeeld voor je een kogel werd afgeschoten en je hoorde hem naar je toe suizen is het natuurlijk wel erg mooi als hij achter je precies hetzelfde klinkt.
Suizen is een hoge toon en komt dus uit de tweeter, iets wat over het algemeen binnen een serie wel gelijk is. Ik durf ook te stellen dat ik met een paar 816V net zo'n goed rear-geluid krijg dan als ik een paar 826V neer zou zetten. Sowieso ga ik niet een identiek paar neerzetten, daar zijn de W's met iets te duur voor (en zeldzaam).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:32
Het is een voorbeeld ;) Bij een geweer schot of iets anders zitten ook lage tonen. Ik geef in ieder geval mijn mening en ervaring dat matchende rears zeker uitmaakt. Tuurlijk zou in theorie 5 maal dezelfde speaker het beste zijn, maar dat is vrijwel nooit haalbaar.

Het gaat er dus vooral om dat het in ieder geval dezelfde serie is, dus zelfde componenten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 15:12
FeaR schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Suizen is een hoge toon en komt dus uit de tweeter, iets wat over het algemeen binnen een serie wel gelijk is. Ik durf ook te stellen dat ik met een paar 816V net zo'n goed rear-geluid krijg dan als ik een paar 826V neer zou zetten. Sowieso ga ik niet een identiek paar neerzetten, daar zijn de W's met iets te duur voor (en zeldzaam).
Dit moet ik inderdaad bevestigen. Als je van géén matchende rears naar wél matchende gaat, is dat een hele vooruit gang. Moet ik natuurlijk wel bij vermelden dat deze theorie alleen geldig is als je zegt dat je niet matchende wel vergelijkbaar zijn met je matchenden,, anders is de vergelijking niet helemaal eerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 14:33
Hier een "wat anders dan anders" opstelling met de tv/audio centraal. Vroeger stond alles strak tegen de muur aan, zoals bij iedereen eigenlijk , op een gelikt witglanzend meubeltje. Deze opstelling heeft als voordeel dat we de kids bijzonder goed in de gaten kunnen houden en zicht hebben op de tuin.
Nadeel is wel de moeilijke plaatsing. Ik heb stands voor de CM5''s, maar daar liep iedereen tegen aan (...), Dus alles staat op het houtblok, wat een prima beveiliging is. Het geeft gewoon niet mee 8)

Dus, verkneukel U aan de draden. Heerlijk praktisch, dat wel. Een ZOKM. Zeer Open Kabel Management.

De beelden :
Afbeeldingslocatie: http://www.easylife.nl/downloads/hifi/hifi1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easylife.nl/downloads/hifi/hifi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easylife.nl/downloads/hifi/hifi3.jpg

Wat zien we :

- B&W CM5 fronts
- B&W M1 2x als center
- B&W M1 rears
- Rel T5 woofer
- Marantz NR1601 receiver
- Marants UD5005 bd speler
- UPC box
- TV : Philips 32pfl9705 (nood tv, zoek een andere momenteel)

Luister/kijkafstand : 2,5 meter.

Wat zien we niet
- Denon 4x 80 Watt PMA versterker
- Dali zuilen

Opm1.
De combinatie Marantz + CM5 geeft kippevel bij muziek. Dat doen de Dali-zuilen niet. Daar klinken stemmen vlakker (beetje emotieloos), terwijl de CM5 echt stemmen en het middengebied veel dynamischer weergeeft. Je hoort het onmiddelijk, wat ook mijn ega bevestigt. De CM5's missen - vergeleken met de Dali's - wel wat laag, maar dat wordt goed aangevuld met de T5 Rel. De CM5's zijn nu 1e keus vanwege het kippenvel-gevoel.

Opm. 2
Ik heb een Monitor Audio brievenbus als center geprobeerd, maar dat vond ik niet goed matchen met de CM5.
Een M1 matchde veel beter, maar klonk wat magertjes. 2 M1's bleek de grote truuk, en tot volle tevredenheid doen ze hun werk. Ik heb zo ook niet meer het idee dat de stemmen onderuit de tv komen. 2 centers verdelen de stemmen erg goed in de ruimte.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ziet er super mooi uit.
Ik zouw alleen kijken of je op de achterkan van je meubel een dubbele wand kan maken voor je kabels dan is het helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
@Shocked: dat je zo de kids beter in de smiezen kunt houden snap ik, maar breken die zich niet onderhand de nek over alle kabels :? Ik snap je punt absoluut...maar ik kan me voorstellen dat je op dit moment liever niet achter je meubel kijkt :X

Wellicht een hele simpele oplossing voor dit probleem btw: Koop een houten bankje en zet dat er achter. Sub langs je audiomeubel zetten ipv er achter en klaar ben je. Heb je meteen een leuk zitje voor als je de kids in de tuin in de gaten moet houden, of als leeshoekje of speelhoekje.
Ik bedoel zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hemnes-bank-met-bergruimte-wit__52573_PE153530_S4.jpg
Daar heb je zelfs nog wat opbergruimte in voor speelgoed e.d. :)
Rev! schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:30:
[...]
Anders bel je ze? Volgens mij bouwen ze nieuwe speakers ook nog steeds op aanvraag :)
http://hepta.nl/index.php/contact

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 01-06-2011 23:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
The Eagle schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:26:
@Shocked: dat je zo de kids beter in de smiezen kunt houden snap ik, maar breken die zich niet onderhand de nek over alle kabels :? Ik snap je punt absoluut...maar ik kan me voorstellen dat je op dit moment liever niet achter je meubel kijkt :X
Ja, die kabels zijn niet fraai, maar ben er al aan gewend..Ik heb eerst 's bekeken of de opstelling zo (bank tegen de muur en tv/audio vrij in de ruimte) me beviel. Nu ik overtuigd ben, ga ik 's aan de slag met dubbel achterwandje ofzo.
Ze struikelen eigenlijk niet over de kabels. Ze liepen wel tegen de stands aan bij het rondrennen.... :(

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404864

Shocked schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:47:
[...]

Opm. 2
Ik heb een Monitor Audio brievenbus als center geprobeerd, maar dat vond ik niet goed matchen met de CM5.
Een M1 matchde veel beter, maar klonk wat magertjes. 2 M1's bleek de grote truuk, en tot volle tevredenheid doen ze hun werk. Ik heb zo ook niet meer het idee dat de stemmen onderuit de tv komen. 2 centers verdelen de stemmen erg goed in de ruimte.
Ik ben hier zo ontzettend benieuwd naar! Ik heb op HTforum ooit een vraag gesteld over een mooi uitziende center bij m'n Scandyna Drop speakers. Ik wil geen Cinepod, dus heb overwogen om 1 of 2 Micropods te gebruiken als center, maar het wordt me veel afgeraden.

Heb je die twee M1's gewoon bij elkaar in het center-kanaal van je receiver geprikt? En heb je nog geschoven met de plaatsing van die twee speakers, dichter bij elkaar en verder weg en zo, of was het al meteen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

Bommes

Capo del formaggio

Shocked schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:47:
Hier een "wat anders dan anders" opstelling met de tv/audio centraal.

Dus, verkneukel U aan de draden. Heerlijk praktisch, dat wel. Een ZOKM. Zeer Open Kabel Management.

De beelden :
Afbeeldingslocatie: http://www.easylife.nl/downloads/hifi/hifi1.jpg
Echt super mooi zo, mooi blok hout zeg..:)
En inderdaad eens wat anders dan alle op een rijtje tegen de muur, maar goed daar moet je wel de ruimte voor hebben en de kamer, en bij jullie kan het zo perfect.
Mooi hoor.

Over de wat mindere laag weergave, je kunt eens proberen om je frontjes wat in te draaien, dat kan behoorlijk uitmaken. Bij mij werkt het en levert meer laag weergave op, als ook dat het over een bredere luisterpositie hoorbaar is.
http://www.tdl-loudspeakers.co.uk/stereo_image.htm
Ik weet dat je ook een sub hebt maar je kunt het eens proberen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
je kan ook je app in een hoek gooien en dan 1 kabelgoot met een hdmi/220v/speaker erdoorheen.

subwoofer lijkt me niet echt toereikend voor deze groote woonkamer (6 meter breed?)
>12 inch sub lijkt me beter tot zijn recht komen

de m1 speakers worden geleverd met muurbeugel ;) en vogel heeft mooie plasma/lcd beugels;) >> kind vriendelijke woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Anoniem: 404864 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:57:
[...]
Ik wil geen Cinepod, dus heb overwogen om 1 of 2 Micropods te gebruiken als center, maar het wordt me veel afgeraden.

Heb je die twee M1's gewoon bij elkaar in het center-kanaal van je receiver geprikt? En heb je nog geschoven met de plaatsing van die twee speakers, dichter bij elkaar en verder weg en zo, of was het al meteen goed?
Ja, gewoon gesplitst met een kroonsteentje. 2 M1's dus op 1 center uitgang.
Er zit wel een redenatie achter :
- speaker impedantie varieert tussen eh, 3 - 100 ohm ofzo. 2 paralelle M1's van 8 ohm worden samen 4 ohm belasting voor de receiver. Maar omdat de impedantie varieert, komen ze praktisch gezien ergens op 10 - 40 ohm ofzo. Wat verder geen probleem is voor de reciever : de weerstand zal eerder hoger als lager dan 4 ohm zijn.
- de centers zijn geen full luidsprekers. Ze worden van 80 - 20 Khz aangestuurd, wat betekend dat het benodigde vermogen laag is. Immers de meeste amperes gaan naar het lage bass-bereik. Nu worden hooguit enkele watts verbruikt.
- plaatsing kan van belang zijn, maar de M1's stralen (gelukkig) breed af. Bij de brievenbus MA kon ik meteen de plaats bepalen van de stemmen (onder de tv...). Nu niet en komt het geluid natuurlijk over zoals eigenlijk ook al bij de vroegere tv's was met luidsprekers links/rechts van het scherm.

Ik zou zeggen, gewoon proberen ! Doen ze in grote (thuis) theaters ook zo.
marz01 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:05:
je kan ook je app in een hoek gooien en dan 1 kabelgoot met een hdmi/220v/speaker erdoorheen.

subwoofer lijkt me niet echt toereikend voor deze groote woonkamer (6 meter breed?)
>12 inch sub lijkt me beter tot zijn recht komen

de m1 speakers worden geleverd met muurbeugel ;) en vogel heeft mooie plasma/lcd beugels;) >> kind vriendelijke woonkamer :)
Ja, de app. in de hoek zetten is ook een goede optie. Dat overweeg ik zeer serieus. Ik heb al een 7,5 mtr HDMI-kable in huis enzo om 't te proberen.

Ik vind het overigens zo wel een fijne opstelling, dat alles wat "dichter" bij staat. Ik luister ook met plezier zo naar muziek, en alles hoeft niet zo hard te staan om bijvoorbeeld 6 - 8 meter overbruggen.

Die Bose-design-hele-foute-REL-T5 geeft overigens wel voldoende push. Ik had 'm eerst 2 weken op proef en hij voldoet prima en viel me 100% mee. Ik was er ook bang voor, maar vond het design/grootte mooi.
Ik zit natuurlijk ook relatief dicht op de luidsprekers ( 2,5 meter). En ik zoek niet naar veel lawaai ( ik heb buren, slapende kinderen enzo) maar wel naar afgestemd mooi geluid. Ik zou niet weten wat ik met een 400 Watt Class A subwoofer moest doen. Die zou ik nooit effectief gaan gebruiken en is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shocked schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:30:
[...]Ja, gewoon gesplitst met een kroonsteentje. 2 M1's dus op 1 center uitgang.
Er zit wel een redenatie achter :
- speaker impedantie varieert tussen eh, 3 - 100 ohm ofzo. 2 paralelle M1's van 8 ohm worden samen 4 ohm belasting voor de receiver. Maar omdat de impedantie varieert, komen ze praktisch gezien ergens op 10 - 40 ohm ofzo. Wat verder geen probleem is voor de reciever : de weerstand zal eerder hoger als lager dan 4 ohm zijn.
Was in serie aansluiten dan niet net zo makkelijk geweest? Dan heb je ook niet de weerstand van 4 Ohm en het ziet er net iets beter uit zonder kroonsteentje. Impedantie van een M1 is overigens 4.8 Ohm op zijn laagst, dus dat is vele malen makkelijker voor een receiver dan een speaker die naar 3 Ohm dipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 12:33
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:49:
Ik zal mijn multifunctionele studeer/werk/slaap/HT-opstelling (aka studentenkamer) eens posten.

..
Zou je die wallpaper willen delen? ;) Vind hem niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
FeaR schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:29:
[...]
Was in serie aansluiten dan niet net zo makkelijk geweest? Dan heb je ook niet de weerstand van 4 Ohm en het ziet er net iets beter uit zonder kroonsteentje. Impedantie van een M1 is overigens 4.8 Ohm op zijn laagst, dus dat is vele malen makkelijker voor een receiver dan een speaker die naar 3 Ohm dipt.
Inderdaad was de grote hamvraag paralel of serie. Het dippen is niet zo'n punt omdat de M1's weinig stroom trekken (beginnen pas bij 80 Hz, en dan heb je zeer weinig watts nodig voor volume).
Ik heb me er toen goed in verdiept en ik geloof dat 1 van de nadelen van serie (= achter elkaar zetten) was dat het signaal via de filters weer naar de andere luidspreker gaat. Niet alleen kan dit (theoretische) vertraging opleveren, maar ergens een tegenresonantie-dip bij 2 Khz. Zoeits was dat. Bij paralel krijgen de M1's hetzelfde signaal aangeboden, allleen de reciever moet wat harder werken.

Ik heb overigens beide (paralel en serie) uitgeprobeerd en heb gekozen voor paralel. Ik merk trouwens niks aan de Marantz, wordt niet warm en doet gewoon z'n werk. Het valt dus kennelijk allemaal reuze mee, in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneer
  • Laatst online: 28-11-2024
Baffel schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Zou je die wallpaper willen delen? ;) Vind hem niet meteen.
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Forbidden
You don't have permission to access /mediabase/foto/cc23b8b8_Bq0Su.jpg on this server.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hbokh schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:35:
[...]
Forbidden
You don't have permission to access /mediabase/foto/cc23b8b8_Bq0Su.jpg on this server.
Een refresh wil dat nog wel eens voorkomen. Maar goed, lang leven het GoT Fotoalbum:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ug0GrA5LTSpwlcjAyQsEqHwD/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

FeaR schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Ik ben het op zich eens daarover, vandaar dat het sowieso Monitor Audio speakers moeten zijn. Deze liggen qua klank ook tussen verschillende series al dicht bij elkaar. Het grootste verschil zit in laagweergave bij vergelijkbare modellen (de bronze mist bijv. echt laag in elk model, de silver begint vanaf de 6 goed te presteren in laag, de gold zelfs al bij de 2-weg). Er zit ook wel een verschil in tweeter, maar de bronze en silver hebben volgens mij dezelfde tweeter (zeker sinds het laatste model).

Sinds vandaag is er een belangrijke update in mijn set gekomen (na de tv):
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-JLdiUyJTys4/TefOVZzv4MI/AAAAAAAACNo/Ld-6BpukaIk/s640/2011-06-02%25252017.02.26.jpg
Boven oud, onder nieuw 8)

Het front-gedeelte is nu volledig Monitor Audio Silver (2x RS8, 1x RS-LCR) en dat is te horen :) Sowieso komt de RS-LCR veel lager dan de oude center, maar ook is het geluid veel gelijkwaardiger aan de RS8's dan de oude was (er zitten immers exact dezelfde drivers in als in de RS8).

Ik zit alleen met de plaatsing. De enige plek waar hij nu kan staan, is pal achter de voet van de tv. Daardoor stralen de speakers bijna volledig tegen de achterkant van de tv, waardoor hij wat hol klinkt... En hij staat bijna een halve meter achter de fronts, wat het geluid ook niet ten goede komt (de tweeters moeten eigenlijk op 1 lijn zitten). Voor de tv is een no-go, want de speaker is het dubbele in hoogte ten opzichte van de onderkant van het beeld t.o.v. het meubel. Hij staat daardoor echt in beeld.
Ik zou een soort tafeltje kunnen maken van MDF waarin de speaker precies past, maar dan komt de tv weer 20 cm hoger te staan, wat te hoog wordt... Hij staat nu echt perfect namelijk. Als ik recht vooruit kijk, kijk ik eigen midden op het beeld.

Voor het idee (dit is vanaf mijn kijk-positie):
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-W_huO7ANDgU/TefVZ0caeQI/AAAAAAAACN4/oa2D6qNOsIY/s400/2011-06-02%25252020.19.44.jpg
Achter de tv, optisch de beste optie, geluidstechnisch de slechtste

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9JBS3aS8Z7g/TefVeYL2utI/AAAAAAAACN8/1ypVPW23e34/s400/2011-06-02%25252020.21.27.jpg
Voor de tv, probleem lijkt me duidelijk

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OB83ZfAg_yU/TefVjCB_KTI/AAAAAAAACOE/MlmweVuXnUw/s400/2011-06-02%25252020.22.30.jpg
Geluidstechnisch redelijk, maar tv komt eigenlijk veel te hoog te staan...

Dilemma :S

[ Voor 41% gewijzigd door deepbass909 op 02-06-2011 20:30 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Iets lager aan de muur hangen zodat hij nog net boven de center uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 13:31
Ik zou een wat breder meubel kopen :). dan heb je meer plek tussen je apparatuur (als je hetzelfde soort kastje koopt) :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43
Plankje aan de muur geen oplossing?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SanderPS3 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:50:
Ik zou een wat breder meubel kopen :). dan heb je meer plek tussen je apparatuur (als je hetzelfde soort kastje koopt) :).
En hoe lost dat mijn probleem op? ;)

Mijn apparatuur heeft genoeg adem-ruimte en de center is sowieso te groot voor de meeste meubels om in een vak te passen (18,5cm hoog).

Ik heb onlangs overigens al wel gekeken naar een ander meubel, al was het maar dat deze inmiddels redelijk wat beschadigingen heeft en ik tegenwoordig ruimte heb voor een meubel van 1m80 (deze is 1m20, wat ooit op een andere plek het absolute maximum was). Ik moest alleen eerst een andere tv hebben, want op bijna geen enkel modern meubel past tegenwoordig nog een ouderwetse CRT :p En natuurlijk moet er wel een receiver inpassen van 31 cm diep (40 als je de benodigde kabel-ruimte meerekent) en 10 cm hoog (valt gelukkig erg mee).

Tv aan de muur wil ik eigenlijk niet. Ik kan hem nu makkelijk verplaatsen (het meubel staat op wieltjes) en eventueel de inrichting omgooien (zou namelijk niet de eerste keer zijn). Als hij vast zit aan de muur, kan dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
deepbass909 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:11:

Sinds vandaag is er een belangrijke update in mijn set gekomen (na de tv):
Waarom is de center een andere kleur dan de Fronts? Of boeit jou dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/200234/_6026093.jpg
  • Onkyo 9377 stereo amplifier
  • Q Acoustics 2020
  • Oud model Samsung 26 inch lcd.
  • Synology DS110+ met daaraan de sync kabel voor me iAudo J3
De tv heeft een hoge prio om vervangen te worden door een net 32" of 37" model, maar ik kijk eigenlijk te weinig tv om tot koop over te gaan.
Films kijk ik vooral in de slaapkamer op een Dell 2407WFP die aan het voeteneind staat en waarop ook de PS3 is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
deepbass909 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:21:
[...]

Mijn apparatuur heeft genoeg adem-ruimte en de center is sowieso te groot voor de meeste meubels om in een vak te passen (18,5cm hoog).

[..]
Nou heel simpel; je schuift die 2 apparaten naar de buitenkant en dan je center in het midden :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar zijn center past daar niet tussen, net een paar "pixels" te hoog ;)

Edit: Oh wacht, je bedoelt natuurlijk een ander meubel in het algemeen, dan kun je idd prima rekening houden met een hogere vrije ruimte...

[ Voor 49% gewijzigd door Grrrrrene op 02-06-2011 21:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mcsluis schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:27:
[...]

Waarom is de center een andere kleur dan de Fronts? Of boeit jou dat niet?
Het was al een klein wonder de center los te vinden, de RS-LCR wordt praktisch niet los aangeboden. Dus ik was al minder kritisch over de kleur (of eigenlijk waren er 2 opties qua kleuren, namelijk black oak of light oak (de kleur van de fronts)). Een zwarte center-speaker vind ik daarnaast minder storend (valt minder op als je tv kijkt).

Het boeit mij dus zeker wel, maar zwart was sowieso al een optie. En bovendien, het doek blijft ervoor zitten, waardoor de voorkant sowieso al overwegend zwart is.

De fronts zijn wel heel bewust in light oak ooit gekozen, omdat die dingen nogal aanwezig zijn in mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zet je TV op iets zodat ie net boven de center uitkomt maar zodat je center er nog steeds voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404864

Kun je niet iets van een buis of achterplaat bevestigen aan de achterkant van het kastje, en dan daarbovenop een plankje of een houder, zodat de center vast zit aan het kastje maar boven de tv uitkomt?
Of misschien twee stevige metalen profielen, daar 2 hoekprofielen op, en daar de center op zetten (of alsnog een plankje, voor de stevigheid ook).

Dan heb je je volledige flexibiliteit en staat je tv op dezelfde hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Grrrrrene schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:38:
Maar zijn center past daar niet tussen, net een paar "pixels" te hoog ;)

Edit: Oh wacht, je bedoelt natuurlijk een ander meubel in het algemeen, dan kun je idd prima rekening houden met een hogere vrije ruimte...
Ja precies :). Als je dan toch naar een nieuw meubel kijkt kun je direct rekening houden met de hoogte :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
deepbass909 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:21:
[...]

Ik heb onlangs overigens al wel gekeken naar een ander meubel, al was het maar dat deze inmiddels redelijk wat beschadigingen heeft en ik tegenwoordig ruimte heb voor een meubel van 1m80 (deze is 1m20, wat ooit op een andere plek het absolute maximum was). Ik moest alleen eerst een andere tv hebben, want op bijna geen enkel modern meubel past tegenwoordig nog een ouderwetse CRT :p En natuurlijk moet er wel een receiver inpassen van 31 cm diep (40 als je de benodigde kabel-ruimte meerekent) en 10 cm hoog (valt gelukkig erg mee).

Tv aan de muur wil ik eigenlijk niet. Ik kan hem nu makkelijk verplaatsen (het meubel staat op wieltjes) en eventueel de inrichting omgooien (zou namelijk niet de eerste keer zijn). Als hij vast zit aan de muur, kan dat niet meer.
Als je een metaalbewerker in je kennis kring hebt zitten: Gebruik de VESA gaten en maak een "plankje" zodat je center precies boven de TV komt te staan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Center boven de tv? Hij staat al schuin naar boven zegmaar.

Ik denk dat je plafond dan meer geniet van het geluid dan dat jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 22-05 15:12
vosss schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:08:
Center boven de tv? Hij staat al schuin naar boven zegmaar.

Ik denk dat je plafond dan meer geniet van het geluid dan dat jij doet.

Erboven lijkt mij zeker optisch de beste mogelijkheid, omdat er al gezegd wordt dat de TV te hoog staat.. Als je geen ander meubel wilt kopen of maken, dan zou ik hem er gewoon boven doen, en dan wat naar beneden richten, in de hoop dat jij zelf meer geniet dan het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Tv Hangen, en bij het meubel het onderstel eraf opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48
Op een dergelijke kijkafstand maakt die paar centimeter niet zoveel uit volgens mij. Het ziet er alleen niet mooi uit, maar dat is een ander verhaal. Ik zou je centre vóór de TV zetten en een verhoging maken die net hoog genoeg is zodat de TV boven de centre uitkomt. Dan kun je met een minimale 'verhoging' en kosten je probleem oplossen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dan kun je met een minimale 'verhoging' en kosten je probleem oplossen.
Een telefoonboek of gouden gids zou dan al genoeg zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
vosss schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:45:

Een telefoonboek of gouden gids zou dan al genoeg zijn denk ik ;)
Of je haalt de laatjes uit je meubel zet daar je versterker en dergelijke neer. Dan kan je center, als het past, in de ruimte boven de laatjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hieronder mijn setup:

Versterker: Marantz SR-6004
Fronts: B&W 683
Rears: B&W 685
Center: B&W HTM61
Subwoofer: Speaker&Co zelfbouw 10"
TV: Sony KDL 46W3000 Full HD
Projector: Epson EH-TW2900 Full HD
Projectiescherm: 100" el cheapo elektrisch scherm

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT2_small.jpg

Projector is opgehangen aan in totaal 1m U-profiel à 5 euro.
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT3_small.jpg

De popcornhour a-200 wordt wat heet in een dichte kast dus met een AMD koeler en 6cm fan op 5 volt is het stiller en chiller. Om vibraties van koelers en harddisks te voorkomen is een zeer hoogwaardig door Nasa ontwikkeld traagschuimrubber gebruikt wat tevens een brandvertragende functie heeft. Alle spullen in de kast worden bediend door de Logitech Harmony 900 blaster.
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT4_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT5_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT6_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT7_small.jpg

En als bonus nog een heleboel conus... :P
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT8_small.jpg

De volgende upgrade... niks, tenzij er iets kapot gaat. Ik hoop dan op de Harmony, wat een prutding. Trage firmware, tegenwoordig zeer slechte ondersteuning, blaster die slecht omgaat met IR6.xx signalen en mijn versterker die daar niet lekker op reageert. Heb hem van Logitech gekregen omdat mijn onovertroffen Harmony 895 defect raakte. Dat die dingen zoveel moeten kosten zeg...

Oja, en het huis heeft een upgrade nodig, als ik een scheet laat horen mijn buren het al, is niet erg comfortabel film kijken want die b&w's zijn wel lekkere bromkonten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mooie setup zeg :9

Als ik later als ik groot ben en een huis heb ipv een appartement zoals nu dan wil ik ook een beamert en zo een groot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Ten eerste excuses voor de vele fotos de afgelopen 2 weken. Krijg mijn desktop-geluid steeds niet goed en heb al de yamaha mcs 330 terug moeten brengen. Paste gewoon niet op mijn bureau en de speakers waren toch nog te groot. Pioneer xmh 50 paste wel maar toch was de versterker nog steeds te 'diep' en het geluid was echt gewoon brak :(

Dit is de uiteindelijke setup geworden met de Yamaha tsx 140 desktop wekkerradio voor de non koptelefoon muziek en radio. Echt, wat een heerlijk geluid voor een wekkerradio zeg. Spontaan kippevel bij de eerste cd die ik erin gooide! ipod/iphone docking dichtgegooid samen met de usb aansluiting.

Muziek vanuit de dedicated audio pc via dac naar amp en naar de tsx 140. hoewel ik hem nou alleen gebruik voor cd's en radio.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/29fasdd.jpg

Het heeft even geduurd maar ik ben zeer tevreden met het geluidsresultaat. Hoe het esthetisch beoordeeld dient te worden, laat ik aan jullie over :)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/30wm4jm.jpg

Hier nog even alles bij elkaar wat betreft specs etc. vlnr:

sharp 32LE320 tv

beyerdynamic T1 koptelefoon

LD MKii buizenversterker

Meier Corda Concerto solid state versterker

Vintage Ausio Lab solid silver interlinks

Mfidelity v-dac

teradak usb-spdif converter

mijn nieuwe trots de Yamaha tsx 140 desktop audio system

Wat u niet ziet:
Philips bds 7100 blurayspeler
Sonos s5 zoneplayer
Yamaha s-1800 sacd/dvd speler
beyerdynamic dt770 pro koptelfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 28-05 13:01
Pixal schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:49:
Hieronder mijn setup:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De popcornhour a-200 wordt wat heet in een dichte kast dus met een AMD koeler en 6cm fan op 5 volt is het stiller en chiller. Om vibraties van koelers en harddisks te voorkomen is een zeer hoogwaardig door Nasa ontwikkeld traagschuimrubber gebruikt wat tevens een brandvertragende functie heeft. Alle spullen in de kast worden bediend door de Logitech Harmony 900 blaster.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De volgende upgrade... niks, tenzij er iets kapot gaat. Ik hoop dan op de Harmony, wat een prutding. Trage firmware, tegenwoordig zeer slechte ondersteuning, blaster die slecht omgaat met IR6.xx signalen en mijn versterker die daar niet lekker op reageert. Heb hem van Logitech gekregen omdat mijn onovertroffen Harmony 895 defect raakte. Dat die dingen zoveel moeten kosten zeg...

Oja, en het huis heeft een upgrade nodig, als ik een scheet laat horen mijn buren het al, is niet erg comfortabel film kijken want die b&w's zijn wel lekkere bromkonten.
Waar helpt dat foam tegen als ik vragen mag? Is dat voor trillingen?

Heb last van een trillende mac (als gevolge van een wasmachine in een oud amsterdams grachtenpand...), zou dit er tegen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Mdehoog schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Waar helpt dat foam tegen als ik vragen mag? Is dat voor trillingen?

Heb last van een trillende mac (als gevolge van een wasmachine in een oud amsterdams grachtenpand...), zou dit er tegen helpen?
hehehe, ik lulde maar wat, is gewoon van dat noppenschuim van de Gamma. Kost geloof ik 8 euro voor een paar vierkante meter. Ik heb het weleens gebruikt om een computerkast een beetje te dempen maar als je er een niet te zwaar apparaat ofzo oplegt ben je de trillingen van de harddisk of fan kwijt. Vooral met de HD recorder stond mijn hele kastje te resoneren, beetje van dit noppenschuim eronder en het is stil. Niemand kijkt ooit in het kastje verder dus het hoeft er niet mooi uit te zien.

Op 1 van de foto's kan je zien dat mijn subwoofer er ook op staat, in de hoop dat de buren dan niet helemaal kapot trillen in hun huis maar dat is denk ik een beetje tevergeefs 8)7

Edit: is het een kast of eentje met ingebouwd scherm? Want een kast kan je inderdaad goed op dit schuim zetten, misschien vanwege het gewicht 2 of 3 lagen op elkaar. Een complete iMac op dit schuim wordt wat wankel op je bureau denk ik. Maarja, je kan het inderdaad proberen. Ze liggen bij Gamma altijd bij het isolatie materiaal..

van dittem:

Afbeeldingslocatie: http://www.45tunersclub.nl/picture_library/Snippy0001.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 03-06-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 28-05 13:01
Pixal schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:16:
[...]

hehehe, ik lulde maar wat, is gewoon van dat noppenschuim van de Gamma. Kost geloof ik 8 euro voor een paar vierkante meter. Ik heb het weleens gebruikt om een computerkast een beetje te dempen maar als je er een niet te zwaar apparaat ofzo oplegt ben je de trillingen van de harddisk of fan kwijt. Vooral met de HD recorder stond mijn hele kastje te resoneren, beetje van dit noppenschuim eronder en het is stil. Niemand kijkt ooit in het kastje verder dus het hoeft er niet mooi uit te zien.

Op 1 van de foto's kan je zien dat mijn subwoofer er ook op staat, in de hoop dat de buren dan niet helemaal kapot trillen in hun huis maar dat is denk ik een beetje tevergeefs 8)7
Ik ga t maar is proberen onder mn mac... Baat het niet dan schaadt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Laatst online: 30-05 11:37
[afbeelding]
Hoe heb je dit precies gedaan?

Epson logo zelf omgedraaid?

Mooie setup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26
Ik had ook dit probleem, heb toen van mdf een "tafeltje" gemaakt van ongeveer 5 a 6cm hoog en daarop staat mijn tv. Hierdoor kan mijn center voor de tv staan en staat mijn tv ook niet te hoog. :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Daan00 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:56:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan?

Epson logo zelf omgedraaid?

Mooie setup!!
Epson logo is draaibaar op deze :P kwestie van aan één kant duwen en dan klapt ie naar buiten en kan je hem draaien.

Heb even geen zin om paint op te starten maar ik heb het U profiel van 1m in 4 stukken van 25cm gezaagd. 2 u profielen op het plafond geschroefd met de open kant naar elkaar toe dus [ ]

Vervolgens de 2 overige U profielen met de open kant naar buiten op de bestaande gaten van de projector geschroefd, dus ] [ (kwestie van afmeten en boren). En vervolgens schuif je de projector zo in de "rails". Op de foto zie je het een klein beetje, de U profielen vormen vanaf de voorkant een beetje een letter S.

Dichter tegen het plafond is op deze manier niet mogelijk, daar kan geen plafondbeugel tegenop qua stevigheid, prijs en onopvallendheid. De minimale afstelling die daarna nodig was kon doormiddel van het draaien aan de pootjes. De rest doe je met de lens shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Hieronder mijn setup:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie setup!
Wat voor meubel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dirkmans schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:48:
[...]

Mooie setup!
Wat voor meubel is dat?
Ooit gekocht bij de http://www.deruijtermeubel.nl in Cruquius, ze hebben daar voor alle stijlen wel iets. Geen idee hoe de stijl of meubel heet verder. Gekozen omdat we het mooi vonden en voldeed aan de diepte om de receiver erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Pixal schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:21:
[...]

Epson logo is draaibaar op deze :P kwestie van aan één kant duwen en dan klapt ie naar buiten en kan je hem draaien.

Heb even geen zin om paint op te starten maar ik heb het U profiel van 1m in 4 stukken van 25cm gezaagd. 2 u profielen op het plafond geschroefd met de open kant naar elkaar toe dus [ ]

Vervolgens de 2 overige U profielen met de open kant naar buiten op de bestaande gaten van de projector geschroefd, dus ] [ (kwestie van afmeten en boren). En vervolgens schuif je de projector zo in de "rails". Op de foto zie je het een klein beetje, de U profielen vormen vanaf de voorkant een beetje een letter S.

Dichter tegen het plafond is op deze manier niet mogelijk, daar kan geen plafondbeugel tegenop qua stevigheid, prijs en onopvallendheid. De minimale afstelling die daarna nodig was kon doormiddel van het draaien aan de pootjes. De rest doe je met de lens shift.
Hoe krijg je de beamer dan in de goede hoek om te projecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Afscheid genomen van de Dali's

Tijdens het luisteren kwam nog eens naar voren hoe strak ze eigenlijk klinken, maar ja....schade + verzekeringsgeld + verkoop = Boston Acoustics A25

Morgen dus een update, aangezien ze onderweg zijn volgens trackntrace.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd wat je van die A25's vind. Grote kans dat zoiets wel op de toekomstige slaapkamer mag gaan staan/hangen om te spelen. Wilde eerst de complete 5.1 Magnat-set daar neerzetten, maar dat is toch wat overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nico111 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:25:
[...]

Hoe krijg je de beamer dan in de goede hoek om te projecteren?
Lens shift. Een projector met lens shift hoef je nauwelijks te richten bij het ophangen. Ik heb hem zelfs flink uit het midden hangen zodat de kabel minder ver hoefde. Enige waar je op moet letten is dat hij recht naar het scherm schijnt en waterpas hangt (als je scherm ook waterpas hangt uiteraard). Daarna kan ik het beeld met de 2 lens shift wieltjes volledig over de muur schuiven zonder dat er vervorming optreedt. Een vriend van me had het ook en ik wilde het eigenlijk niet geloven, ik dacht dat er wel vervorming op zou treden maar na een demonstratie was ik om.

Omdat muren in huizen altijd wel een kleine afwijking kunnen hebben heb ik een mm speling in de rails gehouden (puur toeval).

In dit filmpje toont iemand de werking van lens shift:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ideaal dat lens shift. Ik dacht dat een beamer ophangen een precisie werkje was, maar dat valt dus reuze mee.
Ook mooi bedacht die eigen bedachte beamerbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:39

Sandyman538

SandstorM [148839]

Nico111 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:21:
Ideaal dat lens shift. Ik dacht dat een beamer ophangen een precisie werkje was, maar dat valt dus reuze mee.
Ook mooi bedacht die eigen bedachte beamerbeugel.
Hou er wel rekening mee dat lang niet alle beamers lens shift hebben. Of soms alleen verticaal en niet horizontaal. Dus er zijn nog steeds beamers die wel precies in het midden moeten hangen.

Die zelf gemaakte beamerbeugel is inderdaad erg mooi. Heb 2x het verhaal gelezen de foto's bekeken omdat ik het met mijn 2 linkerhanden niet snapte. Maar ik heb mijn beamer even geinspecteerd en ik kan die 2 u-profielen niet monteren op mijn beamer. Dus ik zal nog eens creatief moeten denken hoe ik hem uiteindelijk toch op een nette manier op het plafond kan krijgen :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:09
KillaZ schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:46:
Afscheid genomen van de Dali's

Tijdens het luisteren kwam nog eens naar voren hoe strak ze eigenlijk klinken, maar ja....schade + verzekeringsgeld + verkoop = Boston Acoustics A25

Morgen dus een update, aangezien ze onderweg zijn volgens trackntrace.....
Had iemand anders de schade aan je speakers veroorzaakt?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ben in februari op mezelf gaan wonen en heb mijn intrek genomen in een appartement.
Het was dus hoog tijd om de studentikoze Z-5500 van logitech weg te doen en langzamerhand een home cinemaset te gaan opbouwen. En hoewel redelijk low-budget ben ik zeer tevreden met wat er nu staat :)

Ikea Besta/Framsta meubel met een Samsung UE-40C5100 tv en een Jamo S606 zuil aan weerszijden.
Afbeeldingslocatie: http://www.intrepidity.nl/tweakers/ht_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.intrepidity.nl/tweakers/ht_2.jpg

Naast magneten in de speakers heb ik ook een paar hele mooie stofmagneten :P
Van boven naar beneden: Onkyo TX-SR508 receiver, Popcorn Hour C-200 en een LG BD-370 blu-ray speler
Aan de rechterkant van de foto nog een KPN IPTV set-topbox en een netwerkhubje
Afbeeldingslocatie: http://www.intrepidity.nl/tweakers/ht_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.intrepidity.nl/tweakers/ht_4.jpg

Zoals altijd houd ik nog wat todo's en wannahaves over:
  • Centerspeaker
  • Subwoofer (eventueel, ik vind de subs in de S606 zuilen voorlopig sterk genoeg voor zo'n kleine woonkamer)
  • Nog wat snoeren weg werken
  • Kast herindelen. Onkyo is van nature al een heethoofd, maar met zo weinig ademruimte wordt ie gewoonweg te warm.
  • Betere manier om een iPhone/iPad aan de receiver te hangen als met zo'n klungelig aux-kabeltje.
  • Verlichting achter de Framsta glasplaten maken
Ik heb in eerste instantie voor een goede stereoset gekozen in plaats van een matige 5.1-set omdat mijn budget beperkt was. Deze kan ik later altijd nog uitbreiden, maar ik vraag me af of ik dat ga doen. Mijn woonkamer is denk ik wat te klein voor 6 speakers. Hooguit komt er nog een center en subwoofer bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Intrepidity op 04-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:28:
[...]

Had iemand anders de schade aan je speakers veroorzaakt?
Jep, kreeg 100 euro voor die ene luidspreker terug.
Uiteindelijk beide voor 175 verkocht + 100 euro = quitte draaien na 6 maanden :+

Maandagavond de A25's ophalen, chauffeur kwam net een halfuur nadat ik naar een verjaardag moest :X :F

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Intrepidity schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:40:

Ikea Besta/Framsta meubel [...]

Van boven naar beneden: Onkyo TX-SR508 receiver,

[...]

• Kast herindelen. Onkyo is van nature al een heethoofd, maar met zo weinig ademruimte wordt ie gewoonweg te warm.

[...]
Ik kan je aanraden dat te doen. Ik heb een TX-SR875, die bekend staan warm te worden, en die moet ik niet in zo'n ruimte zetten. Jouw 508 zal ook wel wat meer ruimte kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/7573509_IMG_2491.jpg

Samsung 40C6000 TV
NAD C320 stereo versterker
NAD C541i CD speler
Samsung BD D5300 Blu Ray speler
AppleTV 160 GB
WII
Lacie 2 TB 3,5" verbonden met TV
Lacie 320 GB 2,5" verbonden met AppleTV
Beresford DAC
2x DALI Blue 5005

Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/7573519_IMG_2496.jpg
Bijna alle meubels bij mij thuis komen bij IKEA vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/7573516_IMG_2493.jpg
Media

Ik wil binnenkort de Lack waar de TV op staat vervangen voor een BESTÅ constructie met een wandplaat waar de TV aan kan hangen. De linker speaker hoeft dan ook niet meer op de hoek te staan omdat het nieuwe meubel smaller wordt.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100643

Een kleine update van mijn kant, excuses voor de vage foto's.

Setup:
Samsung 46" TV
Harman kardon AVR255
B&W DM305 zuiltjes voor, DM302 achter, CC3 in het midden
PS3
Harmony One

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/163169_131565983573593_100001605775546_217261_7270019_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/163007_131566026906922_100001605775546_217263_7268304_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/162940_131566083573583_100001605775546_217264_3638070_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Hoe werken jullie eigenlijks de kabels van de beamer weg bij een betonnen plafond? Ik dacht altijd dat je er gewoon een geul in kon frezen, maar ik hoorde laatste dat je nooit in het beton van je plafond mag frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:32
Nico111 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:54:
Hoe werken jullie eigenlijks de kabels van de beamer weg bij een betonnen plafond? Ik dacht altijd dat je er gewoon een geul in kon frezen, maar ik hoorde laatste dat je nooit in het beton van je plafond mag frezen.
Mag best, maar het is nogal een kostbare tijdrovende klus. Zeker bij de bouw van de laatste jaren mag je echt met watergekoeld diamantgereedschap aan de gang. Zou ik eerder een andere oplossing zoeken, bij een woonhuis door de kruipruimte. Bij een appartement hele lange kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdomde handig zo'n meubel om je TV kabelloos op te hangen. Niet iedereen heeft namelijk de zin en mogelijkheid om meteen de frees in de muur te zetten. Dat type slaan we op. Weet alleen niet hoe ambi-light om gaat met zo'n glanzend paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:52:
[...]

Verdomde handig zo'n meubel om je TV kabelloos op te hangen. Niet iedereen heeft namelijk de zin en mogelijkheid om meteen de frees in de muur te zetten. Dat type slaan we op. Weet alleen niet hoe ambi-light om gaat met zo'n glanzend paneel.
Je kunt die panelen ook in diverse kleuren hout krijgen :) Er zijn ontzettend veel onderdelen uit deze serie bij Ikea, je kunt je eigen mediawand samenstellen als het ware :)

Edit: hier zie je 'm met houten panelen

[ Voor 9% gewijzigd door Intrepidity op 04-06-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Intrepidity schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Je kunt die panelen ook in diverse kleuren hout krijgen :) Er zijn ontzettend veel onderdelen uit deze serie bij Ikea, je kunt je eigen mediawand samenstellen als het ware :)

Edit: hier zie je 'm met houten panelen
Alleen mog maar in zwartbruin en in wit. Nee, Ikea is niet meer wat het geweest is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Alleen mog maar in zwartbruin en in wit. Nee, Ikea is niet meer wat het geweest is. :'(
hmm, toen ik 'm kocht in maart hadden ze ook beuken en essen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 13:11
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Je kunt em ook zelf bouwen zoals ik gedaan heb. Foto's hiervan staan een aantal pagina's terug. Heb dit toen ook gezien bij de praxis maar vond het glanzende geheel niet mooi. Daarnaast zit je vast aan de hoogte waar je de tv op hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nico111 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:54:
Ik heb met een watergekoelde diamantboor een gat precies onder mijn tv meubel gemaakt en eentje achter de gordijnen in de hoek waar de projector hangt. Met 15m hdmi haalde ik het precies door de kruipruimte. Het stukje omhoog gaat door een buisje achter de gordijnen en dan nog een metertje langs het plafond naar de projector. Niet helemaal onzichtbaar maar wel tamelijk. Ook de luidsprekerkabels voor de subwoofer en rears gaan door de kruipruimte.

Ik heb dus niets ingefreesd, in mijn volgende huis gaat dat wel gebeuren voor de tv zodat daar geen kabelgootje naar toe hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RoaDHouse schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:59:
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen boekenplank-speakers kopen, en ze dan vervolgens op dikke stands gaan plaatsen waardoor ze net zoveel ruimte innemen als staande speakers.

Vooral om het feit dat deze stands "peperduur" zijn. Kan je volgens mij beter dat geld bij staande luidsprekers investeren.

Tenminste dat zou ik doen :)
Peperduur is wat overdreven hoor, als ik zuilen neerzet als rears komen de lage en midtonen tegen de bank aan, helaas is er niet meer ruimte in mijn huis. Als ik de originele B&W stands had gewild had ik voor hetzelfde geld zuilen kunnen krijgen maar op http://www.standanddeliver.eu was ik voor 150eu klaar. Zonder verzendkosten toen als ik me goed herinner.

Ik vind dat eigenlijk spotgoedkoop.. moest ze alleen wel nog even zelf in elkaar schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/m.van.parreeren/ht/2011/HT2_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:55
@pixal. Heb je de 'gaten' naar de kruipruimte wel dicht gekit of iets dergelijks? Je ziet hier op tweakers meer mensen die gaten naar hun kruipruimte maken om daar bijv waterkoeling neer te zetten. Maar er kunnen nog wel eens vervelende gassen rondzwerven in de kruipruimte. qua hoeveelheid is het maar net waar je bent. Ik zeg het maar even een beetje kit kan misschien een hoop hoofdpijn verhelpen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
netjes man

[ Voor 93% gewijzigd door breins op 05-06-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ja dichtgemaakt met purschuim. Komt in de winter ook behoorlijk wat kou naar boven anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen om 09:15 in de auto om onderstaande op te halen:

Velodyne SPL-1200 Ultra:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Iq14Y1Zx0JfyOJ9RojNB0HzI/full.jpg

Velodyne SPL-1200 Ultra zonder frontje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SsykoKsNMzrFuBppi5YzMraH/full.jpg

Velodyne SPL-1200 Ultra accessoires: handleiding, microfoon en remote (powercable niet op de foto). En een QED subwooferkabel van 6 meter welke de verkoper er bij deed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RVEKjXmoTwN45sfqSJXnWNcD/full.jpg

De oude Magnat Motion Sub 200A naast de Velodyne:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xH1lxD6pjbwfYNwLmskaByLR/full.jpg

Qua formaat scheelt het niet echt veel - het viel me zelfs zeer mee -, maar zonder stofkap zie je toch wel een "klein" verschil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EhK534pRoHWz1Nv4Mb7Vw9VA/full.jpg

De Velodyne naast de Focal Chorus 826W:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OBjG1FNszjyXysYP36QIs3za/full.jpg

En zonder frontjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pt3DwKip4NOyP2LqN2Hs3RYy/full.jpg

Bij thuiskomst vond ik ook nog deze twee bij de manual:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2icu0eXiYS5zvJx0yzdhXzJ/full.jpg

De verkopende partij heeft me nog een Blu-ray en een DVD geschonken. Al met al ben ik nu al zeer content en moet alles nog goed in gaan regelen. Maar de Velodyne vult nu al aan, iets wat je met de Magnat niet kon zeggen: dat was of geen geluid of bonken alsof de wereld verging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:09
Wauw! Mooie sub FeaR (nickchange ondergaan? :+ ). Daar ga je vast flink van genieten. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:32
Ziet er toch wel een stuk volwassener uit naast die Focals, mooie afwerking ook. Kan je nu in ieder geval de hele zondag besteden aan het instellen ;)

Al plannen met die oude sub? Ik zoek nog een subje voor @ work bij de KRK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
Sinds een week me kamer verbouwd. Nieuwe vloer en nieuwe kleuren op de muur. Verder ben ik overgegaan van 2.0 naar 5.0

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/296579/IMG_00000003-resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/296579/IMG_00000004-resize.jpg

Wat je ziet

Sony TV 32EX500
Sony Blu-Ray BDP-S470
Denon AVR 1611
Xbox 360 Elite

Jamo Front S608
Jamo Center S60
Jamo Rear S602

[ Voor 57% gewijzigd door RedDragon op 05-06-2011 14:46 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Je foto's doen het hier niet.. staan ze wel in een openbare map?

[ Voor 5% gewijzigd door Kapiteiniglo op 05-06-2011 15:04 . Reden: fixed ]

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
martijn--g schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:21:
Als het goed is is dat gefixed.

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
RedDragon schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:41:
[...]

Als het goed is is dat gefixed.
Hier werkt het in ieder geval nog niet :o.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
martijn--g schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:21:
SanderPS3 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:42:
[...]

Hier werkt het in ieder geval nog niet :o.
Nu werkt het echt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
RedDragon schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:49:
[...]

[...]

Nu werkt het echt :o
Yes :+ Hij werkt hier nu ook :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ga je die Velodyne nog uit die hoek weghalen? Lijkt mij niet de beste plek voor een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

RedDragon je foto werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 30-05 15:43
Nieuwe situatie:

Luidspreker PLS

Cambrigde 650A + Dacmagic

Naar de woonkamer

Wat zie je:
  • Set PLS Luidsprekers (zonder luidspreker doek en met ronde randen op maat gemaakt door PLS audio in Den Haag.
  • KEF 2500 Sub
  • Paar jaar oude HDReady Sony 37inch TV (prima ding eigenlijk)
  • ACRayon mini
  • PS3 FAT (500GB)
  • Humax SD box
  • Cambrigde 650A
  • Cambrigde DacMagic
  • SB Classic
Aangesloten op klikaanklikuit. Dus audio en video geheel uit (inplaats van standby)

Cambridge 650A @ Dacmagic aangesloten op PLS interlink en natuurlijk SB Classic aangesloten op de digitale coaxiale port om de Dacmagic zijn werk te laten doen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mooie speakers geworden! Hoe klinken ze eigenlijk? En wat heb je er btw voor betaald?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
Anoniem: 374197 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:14:
RedDragon je foto werken niet meer.
bij andere mensen doen ze het wel heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 30-05 15:43
De luidsprekers klinken echt heel erg zuiver en hebben power! Mega verschil met de Q55 die ik eerst had.
Ben erg blij dat ik weer terug ben bij stereo.
Kosten ongeveer 200euro per luidspreker. Uiteindelijk iets goedkoper (€180) doordat ik geen luidsprekerdoek wilde hebben.
Wel de sub als ondersteuning voor het laag aangesloten, geeft net wat meer body.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
utbone schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:24:
De luidsprekers klinken echt heel erg zuiver en hebben power! Mega verschil met de Q55 die ik eerst had.
Ben erg blij dat ik weer terug ben bij stereo.
Kosten ongeveer 200euro per luidspreker. Uiteindelijk iets goedkoper (€180) doordat ik geen luidsprekerdoek wilde hebben.
Wel de sub als ondersteuning voor het laag aangesloten, geeft net wat meer body.
Nette prijs! En ze zien er echt goed uit!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:26:
Wauw! Mooie sub FeaR (nickchange ondergaan? :+ ). Daar ga je vast flink van genieten. :*)
Ben er tot op heden (al een halve dag) zeer blij mee. Heb net wat muziek zitten luisteren met alleen de EQ van de subwoofer te hebben ingesteld. Dus nog niet de speakers en receiver helemaal ingesteld. Met het volume van de Velodyne rond de 20 is het een hele mooie aanvulling en echt wat ik van een goede subwoofer verwachtte. Met het volume richting de 30 - 40 wordt het echt al "bonken" (wel beheerst en niet zoals de oude Magnat), dus dat zal het volume voor films wel zo'n beetje worden.
ConZito schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:33:
Ziet er toch wel een stuk volwassener uit naast die Focals, mooie afwerking ook. Kan je nu in ieder geval de hele zondag besteden aan het instellen ;)

Al plannen met die oude sub? Ik zoek nog een subje voor @ work bij de KRK's.
Tsja, die Magnat was in totaal net zo duur als één woofer van de Focal denk ik :P
De oude sub gaat de bergzolder op en gaat verkocht worden met de hele Magnat Motion 990-set. Denk dat ik de set beter kan verkopen als 5.1 dan als 5.0.
Anoniem: 159816 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:50:
Ga je die Velodyne nog uit die hoek weghalen? Lijkt mij niet de beste plek voor een subwoofer.
Nope, op dit moment geen plaats voor om de subwoofer meer vrij te zetten. Maar doordat het al een betere subwoofer is dan de oude Magnat én door de ingebouwde EQ is alles toch goed af te stellen. Dus kan in de toekomst alleen beter worden als ik de subwoofer meer vrij kan zetten in een eigen woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Ziet er goed uit Kevin!

Zal vast een hele verbetering zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Over de sub in de hoek wel of niet opstellen:

Ralf van RA SUBS (de importeur van BK in Nederland) adviseerde mij juist om de sub op de huidige positie neer te zetten. Zo kreeg de sub wat meer punch omdat de muur als een isolatie gebruikt wordt.
Dit had ook bij FF zin, aldus Ralf.

Just my 2 cents :Y)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
KillaZ schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:52:
Over de sub in de hoek wel of niet opstellen:

Ralf van RA SUBS (de importeur van BK in Nederland) adviseerde mij juist om de sub op de huidige positie neer te zetten. Zo kreeg de sub wat meer punch omdat de muur als een isolatie gebruikt wordt.
Dit had ook bij FF zin, aldus Ralf.

Just my 2 cents :Y)
ik kijk even in mijn glazen bol maar zie niet direct waar de sub staat bij jou;)
bij mij staat ie ook in een soort koof, gaat op zich prima maar ik denk dat het hierdoor wel wat meer resoneert dan normaal.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.