Geen ander meubel willen kopen is een groot woord, ik wil wel, maar 't mag even niet van de bankBierdopje120 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:01:
[...]
Erboven lijkt mij zeker optisch de beste mogelijkheid, omdat er al gezegd wordt dat de TV te hoog staat.. Als je geen ander meubel wilt kopen of maken, dan zou ik hem er gewoon boven doen, en dan wat naar beneden richten, in de hoop dat jij zelf meer geniet dan het plafond?
Maar een ander meubel zal dit ook niet zomaar oplossen. De Monitor Audio RS-LCR is niet een speaker die je in een vak wilt stoppen. Er zit en bass-reflexpoort achterop en die moet nou eenmaal vrij kunnen ademen.
Ik moet inmiddels ook wel bekennen dat ik nu na een paar dagen aan het geluid begin te wennen en het eigenlijk wel erg goed klinkt. T.o.v. de oude center speaker hoor ik veel meer detail en daar moest ik even aan wennen. SBS6 is bijvoorbeeld bijna niet om aan te horen. Ik weet niet wat ze met het geluid doen, maar het is schel en slist... Blijkbaar iets wat ik eerst niet hoorde, maar nu met een betere speaker wel.
Je kan het niet zien, maar het vak van de lnker lade staat al vol met apparatuur, namelijk een Popcorn Hour C-200 en een vintage cd-spelen. De rechter lade ligt vol met kabels en zaken die ik graag in de buurt hou.msjong schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:30:
[...]
Of je haalt de laatjes uit je meubel zet daar je versterker en dergelijke neer. Dan kan je center, als het past, in de ruimte boven de laatjes staan.
Bovendien past de center niet in het vak waarin de versterker staat en wil ik mijn center ook niet in een vak stoppen (zie hierboven).
@FeaR
Missen je Focals echt zoveel laag dat je een sub nodig hebt? Ik dacht dat de grote Focals meestal wel voldoende in het laag-bereik zaten...Ik weet in ieder geval dat ik bij mijn Monitor Audio's zeker niet een sub mis... Als ik een film al Avatar op zet in DTS, heb ik meer dan genoeg en bijzonder strak laag...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier