Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 298.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bierdopje120 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Erboven lijkt mij zeker optisch de beste mogelijkheid, omdat er al gezegd wordt dat de TV te hoog staat.. Als je geen ander meubel wilt kopen of maken, dan zou ik hem er gewoon boven doen, en dan wat naar beneden richten, in de hoop dat jij zelf meer geniet dan het plafond?
Geen ander meubel willen kopen is een groot woord, ik wil wel, maar 't mag even niet van de bank ;) Om eerlijk te zijn wil ik dit meubel al een klein jaar vervangen, al was het maar vanwege de vele beschadigingen die er inmiddels op zitten.
Maar een ander meubel zal dit ook niet zomaar oplossen. De Monitor Audio RS-LCR is niet een speaker die je in een vak wilt stoppen. Er zit en bass-reflexpoort achterop en die moet nou eenmaal vrij kunnen ademen.

Ik moet inmiddels ook wel bekennen dat ik nu na een paar dagen aan het geluid begin te wennen en het eigenlijk wel erg goed klinkt. T.o.v. de oude center speaker hoor ik veel meer detail en daar moest ik even aan wennen. SBS6 is bijvoorbeeld bijna niet om aan te horen. Ik weet niet wat ze met het geluid doen, maar het is schel en slist... Blijkbaar iets wat ik eerst niet hoorde, maar nu met een betere speaker wel.
msjong schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Of je haalt de laatjes uit je meubel zet daar je versterker en dergelijke neer. Dan kan je center, als het past, in de ruimte boven de laatjes staan.
Je kan het niet zien, maar het vak van de lnker lade staat al vol met apparatuur, namelijk een Popcorn Hour C-200 en een vintage cd-spelen. De rechter lade ligt vol met kabels en zaken die ik graag in de buurt hou.
Bovendien past de center niet in het vak waarin de versterker staat en wil ik mijn center ook niet in een vak stoppen (zie hierboven).

@FeaR
Missen je Focals echt zoveel laag dat je een sub nodig hebt? Ik dacht dat de grote Focals meestal wel voldoende in het laag-bereik zaten...Ik weet in ieder geval dat ik bij mijn Monitor Audio's zeker niet een sub mis... Als ik een film al Avatar op zet in DTS, heb ik meer dan genoeg en bijzonder strak laag...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:15:
[...]@FeaR
Missen je Focals echt zoveel laag dat je een sub nodig hebt? Ik dacht dat de grote Focals meestal wel voldoende in het laag-bereik zaten...Ik weet in ieder geval dat ik bij mijn Monitor Audio's zeker niet een sub mis... Als ik een film al Avatar op zet in DTS, heb ik meer dan genoeg en bijzonder strak laag...
De Focals missen niet echt laag. Genoeg speakers die niet zo laag gaan. Crossover staat ook maar op 60 Hz waar veel mensen toch voor de 80 Hz gaan. Maar ik vind een subwoofer in elke set-up een goede aanvulling. Er zijn namelijk maar zeer weinig speakers die echt netjes tot onder de 30 Hz gaan. Zelfs bij speakers van vele duizenden euro's en met grote ingebouwde woofers kan het een aanvulling zijn.

Heb je wel eens een goede subwoofer naast je Monitor Audio's gezet? Anders is het namelijk denken dat je een subwoofer niet mist. Ik miste het laag eerst ook niet erg, maar nu weet ik hoe veel toevoeging het kan zijn. Want de Velodyne gaat een stuk lager dan de Focals (en wellicht het gros van de speakers) en brengt het laag ook nog eens vele malen luider, gecontroleerder en strakker.

Idem met dat ik nu vind dat mijn Focals goed genoeg worden aangestuurd door de huidige receiver. Maar ik weet dat het beter kan door een stabiele eindversterker er achter te zetten. Het zijn net die upgrades die een set af kunnen maken. Zonder heb je goed geluid, maar met bijvoorbeeld een goede subwoofer naast je speaker heb je toch net wat meer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:59
IRCfreAk schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:57:
[...]

ik kijk even in mijn glazen bol maar zie niet direct waar de sub staat bij jou;)
bij mij staat ie ook in een soort koof, gaat op zich prima maar ik denk dat het hierdoor wel wat meer resoneert dan normaal.
Oh stond 2 pagina's terug volgens mij.

Kan hem door mijn werk (hosting sites geblokkeerd) niet voor je opzoeken. Maar mijn sub staat naast mijn rechter front speaker, op natuursteen, in een hoek van de kamer. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Offtopic
FeaR schreef op maandag 06 juni 2011 @ 01:36:
[...]
Crossover staat ook maar op 60 Hz waar veel mensen toch voor de 80 Hz gaan.
Bas is vanaf 80 hz omdirectionaal. Wanneer meerdere speakers bastonen produceren onder de 80hz krijg je dippen (cancelation). Ik heb namelijk ook speakers die tot ongeveer 45 hz gaan, maar cross toch over op 80 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik hanteer de -3dB waarde x 1,5....mijn Dali's konden 42 hz dus mijn crossover stond op 60 hz.....

Straks met de A25 gaat hij op 80 hz wat ook de THX norm is volgens mij.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vorige week mijn back speakers opgehangen, ik zal nog een foto plaatsen. Het klinkt erg lekker nu. Volume iets opgeschroeft omdat ze wat verder weg hangen. Ik kan nu ook een Center krijgen voor 75 euro, nieuw waren ze 250 euro en hij is al een paar jaar oud. Aan de andere kant is mijn 5.0 setup dan wel compleet... Twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

Rev! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:31:
Vorige week mijn back speakers opgehangen, ik zal nog een foto plaatsen. Het klinkt erg lekker nu. Volume iets opgeschroeft omdat ze wat verder weg hangen. Ik kan nu ook een Center krijgen voor 75 euro, nieuw waren ze 250 euro en hij is al een paar jaar oud. Aan de andere kant is mijn 5.0 setup dan wel compleet... Twijfel twijfel.
Dus je ervaart het als een nadeel dat je set dan compleet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee juist niet, heb ik dat zo krom neergezet? ;). Geld is ook niet het probleem, meer of ze dat nog wel waard zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Rev! op 06-06-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:46
Als je deze speakers nog een tijd wilt houden en geld geen probleem is, zou ik niet twijfelen en die center kopen voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
@Rev!: Hoe heb je je achter speakers opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Met deze beugels:

http://www.bcc.nl/product/temium-spk2bk

Alleen heb ik het gewicht van de speakers een beetje onderschat, ze hangen nu wel tegen de muur aan, maar gezien ze ook goed gericht staan is dat niet heel erg. Laag hangen of speaker stands ging niet want er staat een enorm kattenmeubel in de weg.

Nog niet eerder en set met zulke goede speakers gehad, maar het klinkt echt 10x beter dan een standaard 5.1 setje, vorige week nog This is It gekeken (aanrader als je je set eens wilt testen) en dat klonk echt heerlijk. Volgende stap is de TV upgraden, ik heb nu nog een 32inch maar die vind ik echt te klein lijken in mijn huidige appartement. (staat tegen een muur van 5 meter breed en 3 meter hoog aan, dan lijkt het echt heel klein ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Rev! op 06-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:19
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:48:
[...]

Heb nog overwogen om mijn RS6 in te ruilen voor de RX6 hoogglans, maar moest nog fors bijbetalen. De Speakers laat ik spuiten bij een meubelspuiter in deventer. Inclusief schuren, 2 comp spuitplamuur, 2 comp kleurlak en 2 comp laklaag en polijsten kost dit 80 Euro per speaker. Vond dit een zeer nette prijs. Moet ze alleen wel even zelf brengen en halen, voor mij geen probleem omdat ik in de buurt woon.
Zo zag het er dus uit: (zie ook vorige post)Afbeeldingslocatie: http://i780.photobucket.com/albums/yy85/f4stf0rw4rd/DSC01275_1.jpg

En nu het resultaat in hoogglans wit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12040904/setup_wit_resize.jpg

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Heb de voet onder de speaker weggehaald omdat ik het vrij lomp stond staan bij het wit. Qua geluid merk ik geen verschil :)

Qua setup niet veel veranderd, behalve een Harmony One, Sonos ZP80 en dat de Apple TV 2 met XBMC naar beneden is verhuisd vanwege een langzaam doodgaande PCH. Definitieve opvolger wordt een Dune, alleen moet ik vrouwlief nog even overtuigen :P Oh, en qua meubilair is de salontafel vervangen door een setje nieuwe. Mijn woonkomer is nu bijna certified Ikea vrij ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Close up graag van je witte speakers :9~ . Is dit zelf niet goed te doen? Staat wel erg mooi in je kamer.

[ Voor 20% gewijzigd door Nico111 op 06-06-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rev! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:31:
Een goed passende center is ook wat waard, kan ik je inmiddels verklappen ;) En €75 is een koopje :p

Ik merk nu, met mijn Monitor Audio center, dat het geluidsbeeld 1 geheel vormt. Het is niet meer te horen of iets door de fronts of de center wordt weergegeven, alleen dat het uit een bepaalde richting komt. Dat maakt het luisteren een stuk rustiger en prettiger.

@f4stf0rw4rd
Ik snap dat je voor een andere kleur bent gegaan. Ik heb zelf ook licht eiken en als dat niet goed aansluit bij je interieur, dan ga je je eraan ergeren. Ik heb deze kleur toen gekozen omdat mijn vloer ook licht eiken is, waardoor al het "hout" vergelijkbaar is.
Ik vraag me alleen af of het niet erg wit/steriel zo is geworden, met al het wit en grijs.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Haal hem vanavond op ;). Hij moet helemaal onbeschadigd zijn, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
@deepbass909 Qua steriel valt wel mee, de vloer is donker bruin wengé houtkleur (wel plavuizen) en dat breekt behoorlijk. Ben ook nog op zoek naar een RS-LCR Center, maar erg moeilijk te vinden voor een mooi prijsje :9

@nico111

Deze foto had ik ook nog gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12040904/RS6_wit.JPG

Houtnerf is er niet geheel uit (had ik zelf moeten gaan schuren), maar vind het wel mooi eigenlijk dat deze er nog héél licht doorheen komt. Vanaf de bank zie je dit echter niet en zijn ze gewoon strak wit :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Staat een stuk beter zo! Zo te zien ook een oud appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
Hoe zie jij uit die foto's dat het een oud appartement is als ik vragen mag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
vosss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:15:
Hoe zie jij uit die foto's dat het een oud appartement is als ik vragen mag? :?
Ik zou juist eerder geneigd zijn om het een jong appartement c.q. huis te noemen i.v.m. de hoogte van de stopcontacten.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
De plint, hoge muren. En ik heb mijn stopcontacten op precies dezelfde hoogte, met een appartement uit 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Rev! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:21:
Staat een stuk beter zo! Zo te zien ook een oud appartement?
Bouwjaar van het huis is 2008 :) Plinten komen van de karwei, moeten alleen nog steeds afgelakt worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
Hoge plinten zijn helemaal in nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
:) Ben niet zo op de hoogte van dat soort trends, vond die hoge plinten zo typisch...

Anyway Hepta center staat nu hier, hij past ffs op 0.5 cm niet in mijn kast, even kijken nog hoe wat dat gaan oplossen, want hij past wel in de kast alleen zit er een balkje voor. Hij staat nu onder de TV alleen dat vind mijn vriendin niet zo geweldig, tenzij ik de TV ophang . :|

Anyway qua geluid is het echt een hele verbetering! :9 Op de een of andere manier klinken de lage tonen ook wat beter. Helaas is mijn cam leeg maar ik zal morgen even foto's maken van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Gefeliciteerd met je aankoop, kan me voorstellen dat het inderdaad een hele verbetering is :)

Maar.. je tv ophangen is toch juist mooi, of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 13:54
Mektheb schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:38:
Hoge plinten zijn helemaal in nu :)
Klopt, die komen ook in mijn huisje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
A. Qonsaides schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:54:
[...]

Klopt, die komen ook in mijn huisje :P
Bij mij ook ! er liggen er maar liefst 42 al klaar om gehakt en gesneden en afgemaakt te worden, nu nog de tijd en zin om de plinten te bevestigen :+
Moet ook nog het balkon betegelen, en rolgordijnen ophangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 07-06-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Aangezien dit een show je HT-topic is en ik nieuwe foto's heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--KX_qwxEy1w/Tevi-_hoe-I/AAAAAAAACnc/7hbxiUsdwy0/s600/verkleind-3592.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zEJYYMKDdfI/TevjIAMmmoI/AAAAAAAACng/BfXL6UWsVqQ/s600/verkleind-3603.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_ZHOPT7oCU4/TevjLV9XwJI/AAAAAAAACno/s4bFUdkAfOE/s600/verkleind-3602.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-LUmRPJdclyA/TevjPmz0AmI/AAAAAAAACns/44fIyThZcPY/s600/verkleind-3626.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DTn1EKTiPEY/Tevjabrgn8I/AAAAAAAACn8/KsM_TsY2Q1E/s600/verkleind-3648.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-744F9dG8I78/TevjX9zD_eI/AAAAAAAACn4/ahWFauLKWSI/s600/verkleind-3643.jpg

En s'avonds (ik moet de foto's nog recht zetten):

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-FDXZ6bx2Icw/Tevn8c19TAI/AAAAAAAACoM/LWj7vGdzbeo/s600/verkleind-3651.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_kRj69Sryss/Tevn89ysPdI/AAAAAAAACoQ/ogzxUC67PoM/s600/verkleind-3652.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-SfT78dq5jKI/TevoFyy4d9I/AAAAAAAACoc/UCwQh1FwdLE/s600/verkleind-3661.jpg

Component Wat staat er nu?Wat stond er?
TV:Pioneer PDP-SX4280DJVC AV-28Z25S
HD-TV/PVR:Humax iHDR-5050C
Processor:Arcam FMJ AV9
Eindversterker:Arcam P1000
Receiver:Onkyo TX-SR701E
Frontspeakers:KEF Reference Model 203KEF Q5
Centerspeaker:KEF Reference Model 204cKEF Q9c
Surroundspeakers:KEF Q5KEF Qcompact
Surroundbackspeakers:KEF Qcompact
Subwoofer:KEF PSW3500
Equalizer:Anti Mode 8033
Blurayspeler:Pioneer BDP-LX71
DVD-speler:Onkyo DV-SP501
CD-speler:Onkyo DX-C390
Multiroom:Sonos Bundle 130
Console:Xbox360
Audiomeubel:Spectral CL1556-SG-SNGSpectral ST905-AL-Si-MG
TV-meubel:Spectral PL152-SNG
Koptelefoon:Sennheiser RS130
Speakerkabels:Inakustik Referenz LS-1002 (fronts en center)W&M Audio LS-01
Monster 2x4mm2 (sides en rears)
Afstandsbediening:Philips Pronto TSU9400+RFX9600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik ben een mierenneuker, dus ik zou mij keihard irriteren aan je kabels ;)

Verder een erg leuke set up :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me redelijk onvermijdelijk met zo'n opstelling. Als in speakers langs de korte wand en apparatuur langs de lange wand. Zeker met nog een deur er tussen. Of je moet meters meer nemen zodat je de kabel langs het kozijn van de deur weg kan werken. Al gaat dat ook lelijk zijn met zo'n dikke kabel als de Inakustik. Qua prijs zou het wel moeten kunnen, prijs valt me alles mee voor zo'n tuinslang, al lijkt deze wel wat subtieler dan de W&M LS-01.

Wat staat er eigenlijk op die witte stickers op de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 12:41

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Gave opstelling! Wist niet eens dat pioneer TV's maakte..

Kabels zouden mij ook een doorn in het oog zijn, ook al is het misschien lastig met een "tuinslang"
Wat voor TV meubel heb je?
FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:31:

Ik gok: Links / Rechts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Red_Head schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:47:

Kabels zouden mij ook een doorn in het oog zijn, ook al is het misschien lastig met een "tuinslang"

[...]

Pas maar op met dat soort uitspraken in dit topic ;)

Pioneer staat er voor vele om bekend om de beste plasma tv's te maken, helaas zijn ze daar inmiddels mee gestopt. Waren overigens ook redelijk prijzige tv's.

Zijn meubel staat trouwens ook vermeld onder de foto's: Spectral CL1556-SG-SNG.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 07-06-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

f4stf0rw4rd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:16:
@deepbass909 Qua steriel valt wel mee, de vloer is donker bruin wengé houtkleur (wel plavuizen) en dat breekt behoorlijk. Ben ook nog op zoek naar een RS-LCR Center, maar erg moeilijk te vinden voor een mooi prijsje :9
Ik heb daar toch een tijdje naar moeten zoeken. Toen ik heb voor €175 tegen kwam (nieuwprijs was €400), was de keuze ook al snel gemaakt, ook al moest ik er speciaal voor naar Joure vanuit Gouda 8)7
Helemaal ongeschonden was hij niet (er zitten wat lichte deukjes in) maar dat is alleen zichtbaar als er stijklicht overheen valt. Uiteindelijk gaat het om het geluid, en dat is om een puntje aan te zuigen (al legt hij het wel zo goed als zeker af tegen die Kef Reference van hierboven).
Het is een 2-weg systeem, maar 1 van de woofer/mids zit samen met de tweeter achter een filter op de High-ingang, de 2de woofer/mid heeft zijn eigen low-ingang.

Ik moet alleen nog even contact opnemen met Monitor Audio. Bij testen bleek namelijk dat de koppeling tussen low- en high een verbindingsplaatje mist. Ik ging ervan uit dat (stom natuurlijk, maar goed) alleen de rode polen doorverbonden hoefte te worden en schonk er bij aanschaf dus verder geen aandacht aan dat er maar 1 plaatje onder de terminals zat. Bij testen thuis bleek echter de woofer niks te doen (luidsprekerkabel aangesloten op de high-ingang), tot ik zelf met kabel de low- en high-ingangen verbond.

Nu op naar 2 RS1's voor de surround-kanalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
KillaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:17:
Ik ben een mierenneuker, dus ik zou mij keihard irriteren aan je kabels ;)

Verder een erg leuke set up :)
Klopt, doe ik ook! O-)
FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:31:
Lijkt me redelijk onvermijdelijk met zo'n opstelling. Als in speakers langs de korte wand en apparatuur langs de lange wand. Zeker met nog een deur er tussen. Of je moet meters meer nemen zodat je de kabel langs het kozijn van de deur weg kan werken. Al gaat dat ook lelijk zijn met zo'n dikke kabel als de Inakustik. Qua prijs zou het wel moeten kunnen, prijs valt me alles mee voor zo'n tuinslang, al lijkt deze wel wat subtieler dan de W&M LS-01.

Over een paar maanden wordt mijn appartement opgeleverd, dus dan heb ik de lange kabels nodig en lopen ze netjes langs de muur en onder de vloer. De kabels zijn 2x8m en 1x11m, maar te kort om langs de andere wand te leggen. ;)

Op de sticker staat een warning, maar ik weet zo even niet welke. ;)
Red_Head schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:47:

[...]

Die stond er nog niet bij, de Spectral Panel PL152-SNG ;)

[ Voor 65% gewijzigd door A. Qonsaides op 07-06-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Martijn1990 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:50:
[...]

Pas maar op met dat soort uitspraken in dit topic ;)

Pioneer staat er voor vele om bekend om de beste plasma tv's te maken, helaas zijn ze daar inmiddels mee gestopt. Waren overigens ook redelijk prijzige tv's.

Zijn meubel staat trouwens ook vermeld onder de foto's: Spectral CL1556-SG-SNG.
Tja, dat is gestopt omdat Panasonic de Kuro techniek heeft gekocht toch?

@A.q: Ah duidelijk, dure grap dan die kabels in die lengte.

* KillaZ is aan het zoeken voor een mooie kabelgoot-oplossing via het plafond om de nieuwe surrounds aan te sluiten.......Uiteraard mits de A25 goed bevallen, welke vanavond opgehaald en geplaatst kunnen worden. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 07-06-2011 12:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:28
wel pics maken van de A25's he......mijn A23's komen eind vd week hoop ik

[ Voor 4% gewijzigd door screamhouse op 07-06-2011 13:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Uiteraard, vanavond staan ze hier :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:59:
[...]
Tja, dat is gestopt omdat Panasonic de Kuro techniek heeft gekocht toch?
En er nu vervolgens niets mee doet... de nieuwe VT30-serie van Panasonic haalt bij lange na niet de zwartwaardes die de oudere Pioneers hadden. Ook niet voor niets dat tweedehands Pioneers van jaren oud nu maar een paar honderd euro minder opbrengen dan de huidige nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Lekker is dat, ik wou voor mijn nieuwe TV perse voor plasma gaan, maar in de winkel viel het me ook al tegen. Ik dacht nog dat het aan het signaal lag, maar LCD doet op dit moment niet onder voor PLASMA?

En die KEF center van hierboven is echt gaaf, heeft het nog wel nut als mijn HEPTA laat zien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 18:22
Verkijk je er niet op. Ik weet niet in wat voor winkel je bent geweest, maar plasma's doen het over het algemeen relatief minder goed bij veel omgevingslicht, zoals (in de winkel) felle TL-verlichting.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Hoe zit het dan met het knipperen van een plasma? Toen ik mijn LCD TV heb uitgezocht heb ik ook verschillende Plasma TV's zien hangen. Ik vond het in de winkel in elk geval ontzettend vervelend overkomen. dat knipperen alsof je naar een beeldbuis zit te kijken als het ware.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
heeft het nog wel nut als mijn HEPTA laat zien?
Tuurlijk, ik laat toch ook mijn Jamo S506 zien :7

Hups foto maken jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

clifdon schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:16:
Hoe zit het dan met het knipperen van een plasma? Toen ik mijn LCD TV heb uitgezocht heb ik ook verschillende Plasma TV's zien hangen. Ik vond het in de winkel in elk geval ontzettend vervelend overkomen. dat knipperen alsof je naar een beeldbuis zit te kijken als het ware.
De laatste serie Panasonic plasma televisies hebben helaas nog wel last van trillingen, vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 12:42
Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:27:
[...]

De laatste serie Panasonic plasma televisies hebben helaas nog wel last van trillingen, vind ik zelf.
Ligt eraan of je als persoon hier gevoelig voor bent. Ik heb het namelijk nog nooit gezien op mijn Pana. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

virtualJac schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:32:
[...]

Ligt eraan of je als persoon hier gevoelig voor bent. Ik heb het namelijk nog nooit gezien op mijn Pana. :)
+1

Ik heb al 3 jaar een pana plasma, en ik heb nooit klachten of aanmerkingen over trillingen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Rev! schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:59:
En die KEF center van hierboven is echt gaaf, heeft het nog wel nut als mijn HEPTA laat zien? ;)
Gewoon showen, daar is het dit topic voor! :) Maar zoals je kunt lezen is dit niet mijn starterssetje, ben ooit gestart met een Creative FPS1500. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zo, de A25 speakers binnen en.....Huh? Heb ik niet de A23...?
Nee toch echt de A25, wat zijn ze zwaar voor zo'n kleine speaker.

Mijn Dali's wogen bijna net zo veel, maar waren wel 2 keer zo groot.....Kan dat wel goed gaan?
Mijn oude Celestions....die normaal in de slaapkamer hun plek hebben....zijn bijna 2,5 keer zo groot:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2nio6e1.jpg

En dan.....aansluiten en een beetje huiverig mijn beste referentiemateriaal opzetten: John Mayer - Where the light is in Blu Ray formaat.
Damn.......Wat komt daar een geluid uit! _/-\o_
Minder warm dan mijn Dali's maar zo veel scherper, icm de BK subwoofer een hele andere feeling dan met de Dali's. De gitaar is scherper, duidelijker en een stuk strakker.

Dan even de Eagles er in, 1e nummer van Hell Freezes Over kent iedereen wel.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/14l3c55.jpg

Ook lekker strak, de gitaar wordt prachtig weergegeven.

Mijn mening: De speakers zijn beter, je merkt dat de Marantz wat harder moet werken (o.a. aan het volume) maar het geluid is zo vol, het vult de kamer veel beter dan de Dali's.

Wat een speakertjes....en dan moeten ze nog inspelen. _/-\o_

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:49:
Zo, de A25 speakers binnen en.....

Volgens mij is er echt nog niemand geweest die de A25 geen goede speakers vond. Ze zijn me net te duur om gewoon even te testen, anders had ik dat wel willen doen :P

Morgen komt er hier overigens een Subdude HD onder de Velodyne te staan. De HD-versie was in de aanbieding en - idem met de A25 - is iedereen ook vol met lof over zo'n Subdude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tja, ik dacht ook eerst dat het een gevalletje was van kuddegedrag.
Goed, ik moest toch nieuwe speakers, had mijn vakantiegeld en heel wat centjes van de belasting terug dus dit kon er nog wel van af.
De plannen liggen er om de surrounds ook de A25 te doen >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:34:
[...]

+1

Ik heb al 3 jaar een pana plasma, en ik heb nooit klachten of aanmerkingen over trillingen gehoord.
Klopt helemaal! Ik zie ze altijd op werk en dan valt het op naast de LCD schermen.
Als je het echter niet merkt, is het een erg mooi beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
KillaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:49:
Zo, de A25 speakers binnen en.....Huh? Heb ik niet de A23...?
Nee toch echt de A25, wat zijn ze zwaar voor zo'n kleine speaker.

Mijn Dali's wogen bijna net zo veel, maar waren wel 2 keer zo groot.....Kan dat wel goed gaan?
Mijn oude Celestions....die normaal in de slaapkamer hun plek hebben....zijn bijna 2,5 keer zo groot:
[afbeelding]

En dan.....aansluiten en een beetje huiverig mijn beste referentiemateriaal opzetten: John Mayer - Where the light is in Blu Ray formaat.
Damn.......Wat komt daar een geluid uit! _/-\o_
Minder warm dan mijn Dali's maar zo veel scherper, icm de BK subwoofer een hele andere feeling dan met de Dali's. De gitaar is scherper, duidelijker en een stuk strakker.

Dan even de Eagles er in, 1e nummer van Hell Freezes Over kent iedereen wel.

[afbeelding]

Ook lekker strak, de gitaar wordt prachtig weergegeven.

Mijn mening: De speakers zijn beter, je merkt dat de Marantz wat harder moet werken (o.a. aan het volume) maar het geluid is zo vol, het vult de kamer veel beter dan de Dali's.

Goed om te horen! Zijn inderdaad kleine speakertjes vergeleken zeg. Zoals gezegd, deze speakers krijgen alleen maar goede reacties. Nog een set A25's als rears ter zijner tijd zal wel heel erg mooi zijn. Is er ook een center uit dezelfde serie voor te krijgen?
FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:30:
[...]

Volgens mij is er echt nog niemand geweest die de A25 geen goede speakers vond. Ze zijn me net te duur om gewoon even te testen, anders had ik dat wel willen doen :P

Morgen komt er hier overigens een Subdude HD onder de Velodyne te staan. De HD-versie was in de aanbieding en - idem met de A25 - is iedereen ook vol met lof over zo'n Subdude.
Na al die lovende verhalen, durf ik ze niet eens meer te beluisteren. Wat als ze nou ineens een stuk beter zijn dan mijn huidige (duurdere) speakers! ;)

En over de Panasonic plasma's: Mijn neef hoor ik ook wel is over trillingen in het beeld, maar hoe vaaj hij mij er ook op wijst, ik zie ze gelukkig niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 07-06-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:47:
[...]Na al die lovende verhalen, durf ik ze niet eens meer te beluisteren. Wat als ze nou ineens een stuk beter zijn dan mijn huidige (duurdere) speakers! ;)
Ik wil ze best beluisteren. En als ze wel beter klinken, so be it. Ik houd mijn Chorus 826W toch wel. Sowieso omdat ik ze qua design mooier vind dan de A25's en de 826W is en blijft een Special Edition wat ook zijn charme heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Tuurlijk, dat is ook zeker zo. Maar een beetje zuur zou ik het wel vinden als ik bijvoorbeeld het 3-voudige betaal voor iets wat net zo goed, zo niet minder goed klinkt. Ik ga mijn huidige speakers ook zeker niet weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Als jullie in de buurt wonen wil ik ze best eens meenemen hoor ;)

@Martijn: Setje rears zit zeker in de planning ja!

Center is er helaas niet in deze specifieke serie, aangezien de A225 center al heel lang verkrijgbaar is.

Als ik toch 1 minpuntje heb: Het fucking plakplastic op de zijkanten is een ramp om te verwijderen! :+

[ Voor 67% gewijzigd door KillaZ op 07-06-2011 22:06 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:54:
Tuurlijk, dat is ook zeker zo. Maar een beetje zuur zou ik het wel vinden als ik bijvoorbeeld het 3-voudige betaal voor iets wat net zo goed, zo niet minder goed klinkt. Ik ga mijn huidige speakers ook zeker niet weg doen.
Ik zit bijna op het tienvoudige, dus ik hoop wel dat mijn speakers op sommige punten wat beter score dan die A25. Maar ik heb altijd gezegd dat ik voor op de slaapkamer - als ik op mezelf woon - een klein setje wilde hebben. En daarvoor staan die A25's zeker hoog op het lijstje.
KillaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:03:
Als jullie in de buurt wonen wil ik ze best eens meenemen hoor ;)
Zaltbommel :)
Lijkt me gezellig om die dingen hier eens aan te sluiten als het mogelijk is. Moet je alleen wel door de niet perfect opgezette opstelling heen kunnen kijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb heel even naar plasma's gekeken, maar vond ze eigenlijk ook allemaal tegenvallen. Vooral omdat de pixels veel scherper zijn en echt duidelijk zichtbaar waren. Daarnaast is plasma een uitstervend soort sinds de invoering van de nieuwe EU-richtlijnen voor het verbruik van tv's. Voor een plasma is het haast onmogelijk om hieraan te kunnen voldoen. Die regels hebben overigens tegelijkertijd ook de ontwikkeling van LED-tv's enorm gestimuleerd (lager verbruik, dus lager label, dus makkelijker op de markt te zetten).

Ik ben vanavond weer eens aan het spelen geweest met de plaatsing van de center. Achter de tv (de huidige opstelling) klinkt het wat hol (logisch door de reflecties van het geluid achter de tv), maar het geluid komt wel echt "uit" het scherm. Voor de tv (tv op een ophoging) maakt het geluid een stuk cleaner, ziet er minder uit en het is vrij duidelijk te horen dat het geluid onder het beeld vandaan komt. De speaker onder de tv veroorzaakt hetzelfde, maar dan ook nog met een tv die net iets te hoog staat :S

Blijft lastig...

Maar aan de andere kant, met de speaker voor de tv eens getest met Le Tango de Roxanne uit Moulin Rouge op DTS (een referentie stuk voor mij), en man wat klinkt dat lekker! Zang komt uit de center en is helder, diep en vol en vormt met de RS8's een heerlijk geheel waar je kippevel van krijgt. Zonder de pluggen in de bas-reflex poorten is het heerlijk diep.

Ook het beeld is om te zoenen, de Samsung doet het erg goed. Ik moest even wennen aan het grote beeld en de relatief lage resolutie van dvd, maar een kwalitatief goede dvd (en dat is Moulin Rouge wel) is het beeld ook wel erg mooi.

Enig nadeel, wat ik wel erg jammer vind, ik kan geen audio-delay instellen op mijn dvd-speler en als gevolg daarvan totaal geen lip-sync... Het geluid loopt zo'n 150ms voor op het beeld en dat maakt mijn dvd-speler eigenlijk nutteloos :( Erg jammer, want het plaatje dat eruit komt is erg mooi...

@Rev!
Als je terug kijkt met waarmee ik hier begon, dan heb jij niets om je voor te schamen ;) (ik begon met de Cambridge Audio set, maar oude bagger Sony speakers, merkloze surround speakers en een 55cm 4:3 tv). Pas sinds afgelopen maand heb ik ook echt een set waar ik een beetje mee kan patsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:05:
[...]

[...]

Zaltbommel :)
Lijkt me gezellig om die dingen hier eens aan te sluiten als het mogelijk is. Moet je alleen wel door de niet perfect opgezette opstelling heen kunnen kijken O-)
Akersloot :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:07

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:05:
Ik zit bijna op het tienvoudige, dus ik hoop wel dat mijn speakers op sommige punten wat beter score dan die A25. Maar ik heb altijd gezegd dat ik voor op de slaapkamer - als ik op mezelf woon - een klein setje wilde hebben. En daarvoor staan die A25's zeker hoog op het lijstje.
In de jaren sinds ik me met audio bezig hou is het al vaak gebeurd: regelmatig komen er goedkope speakers/versterkers voorbij die volgens recensenten de sterren van de hemel spelen en zogenaamd enorm veel duurdere apparatuur compleet omver blazen. Ik ben altijd kritisch gebleven en elke keer weer ontstaat er een hype omdat een paar handelaren/recensten en vooral veel forumbezoekers de hype voeden. Het is mij een beetje te doorzichtig geworden hoe dit werkt :)

Als ik bijvoorbeeld dit soort reviews lees krijg ik de kriebels: http://blog.audio-life.nl...elijk-een-betaalbare.html

Een paar jaar terug had je het ook nog met de Sonic Impact T-Amp die helemaal werd bejubeld. Volgens de kenners konden we allemaal onze peperdure versterkers het raam uit gooiden omdat dit wonderkind beter klonk dan de meeste versterkers in die klasse. Na een tijdje hoorde je er niks meer over.

Ik geloof graag dat die A25's voor de prijs verbazingwekkend goed klinken, maar laten we wel realistisch blijven en niet gaan beweren dat ze speakers van een paar duizend euro omver blazen. Uitspraken van mensen die dat beweren neem ik met een grote korrel zout.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
deepbass909 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:09:
Ik heb heel even naar plasma's gekeken, maar vond ze eigenlijk ook allemaal tegenvallen. Vooral omdat de pixels veel scherper zijn en echt duidelijk zichtbaar waren. Daarnaast is plasma een uitstervend soort sinds de invoering van de nieuwe EU-richtlijnen voor het verbruik van tv's. Voor een plasma is het haast onmogelijk om hieraan te kunnen voldoen. Die regels hebben overigens tegelijkertijd ook de ontwikkeling van LED-tv's enorm gestimuleerd (lager verbruik, dus lager label, dus makkelijker op de markt te zetten).
Ik denk dat plasma toch nog best een tijd blijft bestaan, het verbruik valt mij alles mee. Ik had hiervoor een 37" LCD tv van Samsung en nu een 42" Panasonic plasma en toch is bij evenveel gebruik de stroomrekening omlaag gegaan. Natuurlijk zegt dat niet veel, want een tv is maar 1 apparaat, maar als je de verhalen hoort van plasma had ik zeker een verhoging verwacht.

Sowieso verbruikt een plasma alleen meer bij hele lichte beelden, bij donkere beelden is het verbruik veel lager. Bij LCD is het een constant verbruik. Ik persoonlijk zie helemaal niks in LCD/LED, vind het veel te fel en erg onnatuurlijk, dus ik hoop wel dat tegen de tijd dat ik deze tv ga vervangen er nog steeds plasma tv's bestaan.

Heb helaas geen nieuwe foto's/aanwinsten, dus zal verder ontopic blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Martijn1990 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat plasma toch nog best een tijd blijft bestaan, het verbruik valt mij alles mee. Ik had hiervoor een 37" LCD tv van Samsung en nu een 42" Panasonic plasma en toch is bij evenveel gebruik de stroomrekening omlaag gegaan. Natuurlijk zegt dat niet veel, want een tv is maar 1 apparaat, maar als je de verhalen hoort van plasma had ik zeker een verhoging verwacht.

Sowieso verbruikt een plasma alleen meer bij hele lichte beelden, bij donkere beelden is het verbruik veel lager. Bij LCD is het een constant verbruik. Ik persoonlijk zie helemaal niks in LCD/LED, vind het veel te fel en erg onnatuurlijk, dus ik hoop wel dat tegen de tijd dat ik deze tv ga vervangen er nog steeds plasma tv's bestaan.

Heb helaas geen nieuwe foto's/aanwinsten, dus zal verder ontopic blijven ;)
LCD's en plasma's ontliepen elkaar in eerste instantie ook niet echt veel in verbruik. Grote LCD's met CCFL-verlichting waren ook alles behalve zuinig. Daarom is LED in een korte tijd zo erg opgekomen, dat was de enige manier om het energie-verbruik omlaag te krijgen. Bijkomend voordeel (en de reden waarom de ontwikkeling richting LED al ingezet was) is dat bij een LED de intensiteit beter te regelen is t.o.v. CCFL-backlit. En niet te vergeten, als je full-panel LED hebt (helaas niet op mijn Samsung...), komt het wel heel dicht in de buurt van plasma.
Maar plasma blijft kampioen in statisch contrast (dus zonder hulpmiddelen als dynamische backlit-technieken) en kleur.

Maar de huidige generatie LED-tv's zijn toch ook wel erg mooi, ik kan maar weinig minpuntjes ontdekken aan mijn Samsung tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:09:
Zonder de pluggen in de bas-reflex poorten is het heerlijk diep.
Had je nu al eens een (goede) subwoofer in je set gezet om te testen? Had het al eerder gevraagd - naar aanleiding van je post of ik echt laag miste bij de Focals -, maar daar had je niet op gereageerd. Heb de Velodyne nu pas twee dagen, maar ik snap nu al wat ze bedoelen met dat een goede subwoofer altijd een aanvulling is. Nu ik zelf heb kunnen testen kan ik alleen maar be-amen dat het klopt dat men zegt dat een goede subwoofer in elke set een aanvulling is.
Dat gaat hem niet worden denk ik zo :+
Exirion schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:23:
[...]Ik geloof graag dat die A25's voor de prijs verbazingwekkend goed klinken, maar laten we wel realistisch blijven en niet gaan beweren dat ze speakers van een paar duizend euro omver blazen. Uitspraken van mensen die dat beweren neem ik met een grote korrel zout.
Daar heb je op zich wel een punt. Napraten is iets wat men (te) snel doet, in welke wereld dan ook. Maar ik vind het dan weer gevaarlijk om een speaker te beoordelen als ik deze nog nooit heb gehoord. Nu kan je lang niet elke speaker horen, maar die A25 staat wel hoog op het lijstje.

Want tussen "denken" en "weten" zit toch een groot gat. Zo dacht ik ook altijd dat mijn set niet echt een subwoofer nodig had, totdat ik er dus eentje kocht. Jammer dat ik ook altijd dacht dat mijn Denon genoeg vermogen kon leveren. Eindversterker begint nu toch wel te lonken. Laatst een XPA-5 horen spelen en het is gewoon een mooi apparaat. Staat er ook eentje te koop, maar die is me te ver weg. Ik vind 2,25 uur rijden toch net wat te ver.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 07-06-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ach mijn A23's gaan mijn standaard HK boxjes vervangen,dus kan alleen maar vooruitgang zijn.......ik krijg er geen grote boxen doorheen, tenminste alleen een grote witte, maar daar komt geen muziek uit (wel geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:54:
[...]

Had je nu al eens een (goede) subwoofer in je set gezet om te testen? Had het al eerder gevraagd - naar aanleiding van je post of ik echt laag miste bij de Focals -, maar daar had je niet op gereageerd. Heb de Velodyne nu pas twee dagen, maar ik snap nu al wat ze bedoelen met dat een goede subwoofer altijd een aanvulling is. Nu ik zelf heb kunnen testen kan ik alleen maar be-amen dat het klopt dat men zegt dat een goede subwoofer in elke set een aanvulling is.
[...]
Nee, helaas niet. Ik ken niemand in mijn omgeving die een sub heeft van het kaliber dat mijn RS8's zou kunnen aanvullen. Vergeet niet dat ze zonder de pluggen tot 30Hz op +/-3dB komen, wil je een sub hebben die dat goed kan aanvullen, zit je sowieso wel vast aan subs zoals jouw Velodyne... Er staat wel een actief subje bij, maar die komt niet eens in de buurt van het laag-bereik van mijn RS8's :+

Overigens, die pluggen zitten er juist in om de laag-weergave in normale omstandigheden een beetje te temperen. Zonder die pluggen is het laag ook echt wel gecontroleerd, maar hebben deuren in mijn woonkamer de neiging om mee te gaan trillen, ook op bescheiden volume (Angel van Massive Attack is dan niet af te spelen zonder allemaal bijgeluiden uit de woonkamer 8)7 ). Met een goede sub zal dat weinig anders zijn, dat is gewoon de akoestiek van mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:15:
[...]Nee, helaas niet. Ik ken niemand in mijn omgeving die een sub heeft van het kaliber dat mijn RS8's zou kunnen aanvullen. Vergeet niet dat ze zonder de pluggen tot 30Hz op +/-3dB komen, wil je een sub hebben die dat goed kan aanvullen, zit je sowieso wel vast aan subs zoals jouw Velodyne... Er staat wel een actief subje bij, maar die komt niet eens in de buurt van het laag-bereik van mijn RS8's :+
Met alle respect durf ik die 30 Hz wel in twijfel te trekken. Dat zijn waardes waar een B&W 802D niet eens aan komt en dat zijn speakers die echt ziek laag kunnen gaan (mede door de grote woofers in die units). Al is de TMA Muze nog steeds de speaker die het laagst kon gaan van alles wat ik ooit gehoord heb. De opgegeven 25 Hz trek ik dan ook bij die speaker in twijfel, dat moest lager zijn geweest uit die 12" woofer! Opgegeven specificaties zijn één ding, maar het ook daadwerkelijk doen is een tweede. Heb de RS-serie ook meegenomen in de toenmalige zoektocht en ze gaan inderdaad lager dan de Focals die ik nu heb, maar het klonk zeker niet zo laag als 30 Hz. Feit is wel dat de versterker daar een grote rol bij speelt, want om de lage tonen echt goed weer te kunnen geven moet er flink wat vermogen worden geleverd. En natuurlijk het punt dat een subwoofer het laag toch altijd anders weergeeft dan een speaker dat doet (of überhaupt kan doen). Ik ben overigens wel een voorstander van liever geen sub dan eentje van een paar tientjes die lekker meebonkt en waar je eigenlijk niets aan hebt.

Fijne met dit soort dingen is altijd wel dat je dergelijke componenten niet mist totdat je gehoord hebt wat voor aanvulling het kan zijn. Ik ga daarom ook eerst het budget weer wat aansterken voordat ik een keer een eindversterker op proef neem :P

Heb de crossover van mijn subwoofer even naar de 80 Hz gehad aangezien dat hier door sommigen werd aangekaart en ook doordat het de THX-standaard was. Maar de crossover staat nu weer lekker op 60 Hz. Op 80 Hz vind ik het gat te groot en is de subwoofer me te actief. Vanaf 60 Hz loopt het allemaal net wat vloeiender over en haal ik ook net wat meer uit mijn speakers. Wellicht dat het met films wel naar de 80 Hz kan, maar op dit moment - met muziek - is 60 Hz toch de betere keuze in mijn situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-06-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:15:
[...]

Vergeet niet dat ze zonder de pluggen tot 30Hz op +/-3dB komen, wil je een sub hebben die dat goed kan aanvullen, zit je sowieso wel vast aan subs zoals jouw Velodyne...
Een subwoofer zou wel degelijk iets extra's bieden. Je kunt dan namelijk de pluggen in de RS8's laten, zodat deze zo gecontrolleerd mogelijk kunnen spelen. Daarnaast zet je de crossover op bijvoorbeeld 60Hz en is de RS8 veel minder belast met de zware taak om het laag uit films weer te geven. In veel films zitten namelijk veel stukken met een constant enorm lage toon. Dat wil je jouw RS8's niet aan doen, terwijl ze ook nog geluid uit de omgeving moeten laten horen.

Voor muziek is het laag waarschijnlijk genoeg, maar film laag is een vak apart.

Ik denk dat je daarom ook al een prima effect krijgt met een veel minder dure subwoofer, ook al is die Velodyne erg mooi natuurlijk! ;)
[...]

In de jaren sinds ik me met audio bezig hou is het al vaak gebeurd: regelmatig komen er goedkope speakers/versterkers voorbij die volgens recensenten de sterren van de hemel spelen en zogenaamd enorm veel duurdere apparatuur compleet omver blazen. Ik ben altijd kritisch gebleven en elke keer weer ontstaat er een hype omdat een paar handelaren/recensten en vooral veel forumbezoekers de hype voeden. Het is mij een beetje te doorzichtig geworden hoe dit werkt :)
Helemaal mee eens. Er wordt heel vaak (te vaak?)gezegd dat de betreffende luidsprekers/electronica beter is dan alternatieven die twee of drie keer duurder zijn. Maar dat zijn er tegenwoordig zoveel, dat het voor mij niet eens zo speciaal meer is. Je kunt ook stellen dat er nog een aantal producten zijn die zo ver onder de maat presteren, dat eerstgenoemde bewering feitelijk juist is. Ik denk dat dit ook met de wens te maken heeft. Want wie wil nou er niet een luidspreker die presteerd als iemand die 3x zo duur zou moeten zijn? Mensen willen graag dat zij de gelukkigen zijn en worden euforisch. En als dit een paar keer raak is, dan komt de kracht van het internet naar boven..

Misschien zit ik er naast, maar ik heb ook het gevoel dat er veel mensen zijn die deze luidsprekers niet vergeleken hebben en direct hebben laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

Als ik bijvoorbeeld dit soort reviews lees krijg ik de kriebels: http://blog.audio-life.nl...elijk-een-betaalbare.html

Een paar jaar terug had je het ook nog met de Sonic Impact T-Amp die helemaal werd bejubeld. Volgens de kenners konden we allemaal onze peperdure versterkers het raam uit gooiden omdat dit wonderkind beter klonk dan de meeste versterkers in die klasse. Na een tijdje hoorde je er niks meer over.

Ik geloof graag dat die A25's voor de prijs verbazingwekkend goed klinken, maar laten we wel realistisch blijven en niet gaan beweren dat ze speakers van een paar duizend euro omver blazen. Uitspraken van mensen die dat beweren neem ik met een grote korrel zout.
Ik kan ze uiteraard alleen maar vergelijken met de Dali's die ik had, welke ook zeker geen slechte speakers zijn. Ik vind de speakers voor het formaat uitstekend klinken en zou ze graag eens op een fatsoenlijke eindbak willen horen (bijvoorbeeld de betaalbare Emotiva eindversterkers).

Wel geef ik je volkomen gelijk dat deze kleintjes bijvoorbeeld de Focals van Fear er niet uit gaan spelen. Dat kan gewoon niet, ik kan je nu al vertellen dat de Focals lager gaan en waarschijnlijk een mooier bereik laten horen.

offtopic:
@Fear: Toevallig werk ik nu al een tijdje op locatie in Utrecht...Zaltbommel is dus zeker wel een optie zie ik nu :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
@Rev!
Als je terug kijkt met waarmee ik hier begon, dan heb jij niets om je voor te schamen ;) (ik begon met de Cambridge Audio set, maar oude bagger Sony speakers, merkloze surround speakers en een 55cm 4:3 tv). Pas sinds afgelopen maand heb ik ook echt een set waar ik een beetje mee kan patsen :+
Dat weet ik, nieuw heeft het ook een hele bom duiten gekost... Wil ook zeker lang voorruit met deze set het klinkt gewoon erg goed. En zo'n grote center zou ik niet eens willen. Alleen nog een sub... ;)

Heb wel het idee dat met die center erbij mijn Pioneer behoorlijk inkakt, maar dat moet ik nog goed testen.

Op het HT forum loopt een een topic over die A25, ben zelf ook wel erg benieuwd hoe ze klinken.

[ Voor 16% gewijzigd door Rev! op 08-06-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
In dat geval: Meeting bij Fear voor de A25 :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
FeaR schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:33:
[...]

Heb de crossover van mijn subwoofer even naar de 80 Hz gehad aangezien dat hier door sommigen werd aangekaart en ook doordat het de THX-standaard was. Maar de crossover staat nu weer lekker op 60 Hz. Op 80 Hz vind ik het gat te groot en is de subwoofer me te actief. Vanaf 60 Hz loopt het allemaal net wat vloeiender over en haal ik ook net wat meer uit mijn speakers. Wellicht dat het met films wel naar de 80 Hz kan, maar op dit moment - met muziek - is 60 Hz toch de betere keuze in mijn situatie.
Exact hetzelfde. Had naar aanleiding van wat ik hier las mijn cross-over ook even op 80Hz gezet. Echter hoorde ik toen gelijk de positie van de subwoofer, en was hij ook een stuk meer aanwezig. Terwijl op 60Hz de set echt één geheel is. Dus na even wat muziek geluisterd te hebben heb ik alweer hem teruggezet naar 60Hz.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Zijn de Boston acoustics A23 eventueel ook op te hangen aan de muur? Het is blijkbaar erg moeilijk om afbeeldingen te vinden van de achterkant van deze speakers :/

Zit namelijk te twijfelen om de A25 te gebruiken als fronts en de A23 als rears..

Iemand ervaring mee?

Hoe zit het trouwens met het laag van deze speakers Killaz, heb je nog een sub extra nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door Andyk125 op 08-06-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Je kan toch gewoon gaten boren?

Trouwens kleine vraag, hoe hebben jullie de small/large settings van jullie speakers? Ik heb nu alles op Large staan, maar volgens mij kan het het center beter op small zetten zodat de bastonen door mijn frontspeakers gaan? En op hoeveel moet ik de crossover zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 13:39
@andyk125

Ik ga er wel vanuit, op hun website staat.
Integrierte Wandhalterung ( A23,A25 und A26 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Andyk125 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:13:
Zijn de Boston acoustics A23 eventueel ook op te hangen aan de muur? Het is blijkbaar erg moeilijk om afbeeldingen te vinden van de achterkant van deze speakers :/

Zit namelijk te twijfelen om de A25 te gebruiken als fronts en de A23 als rears..

Iemand ervaring mee?

Hoe zit het trouwens met het laag van deze speakers Killaz, heb je nog een sub extra nodig?
Vrijdag kan ik een pic voor je maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Equazor_ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:23:
@andyk125

Ik ga er wel vanuit, op hun website staat.
Integrierte Wandhalterung ( A23,A25 und A26 )
Dat klopt, nu zie ik het ook staan |:(

Maar de beugels worden er niet bijgeleverd of wel?
screamhouse schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:25:
[...]

Vrijdag kan ik een pic voor je maken
Wacht met smart af wat je er van vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 28-05 13:39
1e zoekpoging met google levert hetvolgende op

http://www.audioholics.co...boston-acoustics-a-series

staat een plaatje op van de a26 achterkant :) maar deze zijn gelijk bij alle speakers.
Je hoeft dus geen losse beugel aan te schaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Equazor_ op 08-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Net telefoontje gehad dat de nieuwe meubels binnen zijn. Van de week dus ff klussen en dan als het kan voor en na foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Equazor_ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:29:
1e zoekpoging met google levert hetvolgende op

http://www.audioholics.co...boston-acoustics-a-series

staat een plaatje op van de a26 achterkant :) maar deze zijn gelijk bij alle speakers.
Je hoeft dus geen losse beugel aan te schaffen.
Niet helemaal, uit mijn hoofd heeft de A25 niet de "kruis" mogelijkheid. De A25 heeft de sleuf naar beneden niet.

@Andy: Het laag, het is anders.....en ik kan alleen mijn Dali's als referentie gebruiken. Het laag is strak en absoluut niet bonkerig, maar verwacht geen wonderen. Toch vond ik het 1e nummer wat ik draaide zonder en met sub (als referentie) wel erg goed uit de speakers komen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L_zRDchkDXg]

Mijn vriendin, die absoluut geen ruk geeft om detail in muziek, vond de A25 minder warm dan de Dali's.
En warmte vond zij wel lekker klinken. Dat was trouwens zonder sub, met sub aan hoor je dr niet meer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 08-06-2011 10:39 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Rev! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:23:
Trouwens kleine vraag, hoe hebben jullie de small/large settings van jullie speakers?
Hier heb je een topic (op een ander forum) waar dit behandeld wordt. Er is (als je het topic mag geloven) niet een op voorhand al juiste keuze te maken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Ik heb gisteren mijn stands in elkaar gezet.

Binnenkort zal ik eens wat foto's maken.

Ik kan wel al verklappen dat de afwerking in huis (woon samen met goede vriend, soort veredeld studentenappartement) gewoonweg kut is.

Alvast de setup:

philips 42pfl7604
onkyo sr608
4 mission m70 speakers + front
sounstyle Z-2 stands
subwoofer moet ik even nakijken.
popcorn a210 (met veel bugs)
xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@FeaR
Ik snap je scepsis over het bereik van de speaker, heb ik ook. Maar ik ben al sinds aanschaf overtuigd van de combinatie Monitor Audio speakers en Cambridge Audio versterker. Die laatste is in zijn prijsklasse echt een maatje beter dan de concurrenten.
Ik heb een erg leuk test-muziekje thuisliggen om te kijken hoe diep een speaker echt kan gaan. Als je de beschikking hebt over Spotify kan je het zelf ook testen. Het is de live-versie uit Rastatt van Hardcore Vibes van Dune (niet echt audiofiel, maar daar gaat het ook niet echt om). Daar zit een break in het midden met een stukje laag dat echt maar weinig speakers of koptelefoons weer kunnen geven. Heb je last van bas-reflexpoort resonanties, komt dat ook akelig duidelijk naar voren. Die partij komt strak en duidelijk uit de speakers. Een andere leuke is de Einleitung van het stuk Also Sprach Zarathustra van Richard Strauss (het overbekende intro van 2001: a space odyssey). Daar zit een grond-toon onder van ongeveer 33Hz. Heel veel sets (zelfs dure de Kef Reference) gaan daarmee finaal onderuit, maar lijkt bij mijn set geen probleem te zijn.

Daarnaast heb ik een audio-test cd met sinus-tonen op verschillende frequenties (tot zo laag als 15Hz). 30Hz komt er ook duidelijk en onvervormd uit de speakers en eigenlijk pas in de buurt van 20Hz begint het zwakker te worden. Of het de speakers zijn of mijn oren kan ik je niet zeggen, want dit ligt zo akelig dicht tegen de gehoorgrens aan.

Ook kan ik rustig melden dat de set niet echt moeite lijkt te hebben in films met veel laag.
Feit is wel dat ik absoluut geen laag mis in mijn huidige set en de behoefte voor een sub minimaal is. Ik zou nog eerder het laag wat willen dempen dan nog meer versterken.

Overigens zegt speaker-diameter niet alles hè ;) Bij een gesloten kast helpt het wel, maar als de behuizing goed is afgestemd op de drivers (in mijn geval 2x 13cm), dan kan een kleine speaker ook heel veel.

Maar horen is geloven ;) (zowel voor het nut van een sub alswel het ontbreken van de noodzaak daarvoor)

@porthofax
Die RS8's staan bijna uit hun neus te vreten als ik een film kijk. Deels vanwege een relatief kleine ruimte waar ze staan, deels omdat ik in een appartementencomplex woon, en niet iedereen hoeft mee te genieten en deels omdat het gewoon echt zware jongens zijn (120W RMS, wat ik ook echt voor waar aan wil nemen bij een merk als dit).
De pluggen zitten er bij mij bovendien in om het bereik naar beneden iets te verminderen. Als ik die test-cd erin leg, dan staat op normaal volume zonder die pluggen, de halve woonkamer mee te resoneren zodra het onder de 40Hz komt. Dat heeft 0,0 met de speakers te maken, maar alles met de lokale akoestiek, waar ik maar weinig aan kan veranderen. Met een sub zal dat echt niet anders zijn. Wil ik een film kijken en het volle bereik hebben, dan gaan de pluggen er weer uit, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rev! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:23:
Je kan toch gewoon gaten boren?

Trouwens kleine vraag, hoe hebben jullie de small/large settings van jullie speakers? Ik heb nu alles op Large staan, maar volgens mij kan het het center beter op small zetten zodat de bastonen door mijn frontspeakers gaan? En op hoeveel moet ik de crossover zetten?
Ik zit daar ook nog een beetje mee te spelen. Mijn nieuwe center zou tot 45Hz komen, wat voor een center vrij laag is en als full-range valt aan te merken. In de handleiding van een mogelijke nieuwe receiver voor mij (de Cambridge Audio 650R) staat aangegeven dat als het laag bereik van de center in de buurt van 20 tot 40Hz ligt, je de versterker op large kan zetten, en als het rond de 80 tot 100 Hz hij op small moet staan.
Ik heb hem op het moment op Large staan, maar dat is ook op gehoor gedaan. Ik hoor geen verschil tussen de beide standen (met de oude center wel), dus voed ik hem het liefst met een zo compleet mogelijk signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo te lezen kan ik het best alles op large laten tot ik een sub heb, dit zegt hepta over mijn center:
"Het weergegeven frequentiegebied begint bij 40 Hz als laagste en loopt op naar 25 Khz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 21:58
Niet om het een of ander, maar ik denk dat de meeste frequenties onder de 30 herz niet eens waar te nemen zijn in de gemiddelde woonkamer. Bij een frequentie van 100 herz heeft een lengte van 3,4 meter.
Een van 10 herz bijvoorbeeld is een factor 10 langer, dus 34 meter enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om toch maar wat foto's dit topic in te schieten: de Auralex SubDude HD is binnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y6mWfXpfmAJDSkPTZRK6Qn71/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J5V3Ox6h2KyPfMrIlyOKArHW/full.jpg

Fotootje van de onderkant aangezien je die niet te vaak ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fKZwp9jMzObTN93B72UFs6aO/full.jpg

En de reden waarom ik de SubDude besteld heb, voor onder de Velodyne:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MSCmWZBpBpDbbvYbkdcI5BfV/full.jpg

Bovenstaande foto is uit een hoek genomen zodat je goed kan zien hoe de SubDude onder de Velodyne staat. Als je normaal door de kamer loopt zal je oog er niet snel op vallen. Enige wat je ziet is dat de subwoofer wat hoger staat. Denk dat een natuursteen met spikes wel mooier was geweest, maar voor het echte ontkoppelen heb je toch zo'n SubDude nodig.

Moet alleen nog even kijken of ik het mooier vind om de SubDude op bovenstaande manier te laten staan (dus met de dichte kant naar voren) of dat ik deze 90 graden draai zodat de poten in de lengte staan als het ware. Denk dat het voor het oog op de huidige manier het rustigst is.

Heb net alleen nog even getest met muziek en er is zeker wel verschil. Het is wel subtiel verschil. Dit soort aankopen doe je vooral om de ruwe kantjes van de set af te schaven. Weet niet hoe ik het uit moet leggen, de subwoofer doet nu meer "BOEM" in plaats van "BONK". Het is netter en meer gecontroleerd.
KillaZ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:53:
[...]
offtopic:
@Fear: Toevallig werk ik nu al een tijdje op locatie in Utrecht...Zaltbommel is dus zeker wel een optie zie ik nu :+
Ow, dat is maar een half uurtje rijden. Van mij mag je langs komen met die A25's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 08:54

Graveheart

Say what?

FeaR, waar heb je die Subdude vandaan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Caulder schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:00:
FeaR, waar heb je die Subdude vandaan als ik vragen mag? :)
Hij vind het vast niet erg als ik antwoord voor hem ;)

http://www.hifi123.nl/Aur...-Home-Design-p-16187.html

Via het Htforum is hij daar nu in de aanbieding, hier de link daarvoor:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112714.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Is het enkel een plank met 2 schuimrubberen voeten? Want dan vind ik het vrij prijzig. Ik heb hetzelfde effect bereikt met noppenschuim van Gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04 09:35
Martijn1990 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Via het Htforum is hij daar nu in de aanbieding, hier de link daarvoor:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112714.0
Niet een beste aanbieding dan. Ik zie hem hier een stuk goedkoper staan.

P.S.
Mijn Buttkicker is binnen! :9~
Heb hem gisteravond even getest en het is echt een belevenis. _/-\o_
Zal deze week pics schieten en hier posten van mijn HT setup (update)

[ Voor 56% gewijzigd door DasHMauL op 08-06-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Pixal schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
Is het enkel een plank met 2 schuimrubberen voeten? Want dan vind ik het vrij prijzig. Ik heb hetzelfde effect bereikt met noppenschuim van Gamma.
Ik wou bijna letterlijk zoiets posten :D Een flinke straattegel met schuim eronder, en klaar. Voor bijna niks, maar goed.... marketing enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Fear ,

Met zo'n sub , zo dicht tegen die hoek , dat kan toch bijna niet strak meer zijn ? ( denk ik zo )
Ik heb 'slechts' een sw800v sub staan naast diezelfde Focals van jou ( ook met de crossover op 60Hz ) , en ik vond het enorm geforceerd en te traag klinken bij muziek. Mijn sub staat nu ondertussen +60cm van de 2 muren uit die hoek.

Bij films wil je misschien net die extra versterking door hem in de hoek te plaatsen , maar voor muziek ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixal schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
Exirion schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:36:
[...]
Ik wou bijna letterlijk zoiets posten :D Een flinke straattegel met schuim eronder, en klaar. Voor bijna niks, maar goed.... marketing enzo.
Wel een mooie plank met zwart velours en een mooi logo :P Maar in de basis is het niet meer dan dat inderdaad. Wel natuurlijk van dat super speciale schuim - althans, volgens de folder die er bij zit - en nog meer van die patent-dingen.

Een mooie hardstenen tegel leek me ook wel wat en dan de subwoofer op spikes, maar dan schijnt een product van Auralex toch beter te werken. Het is en blijft veel geld, dat geef ik toe. Maar goed, daar is het een hobby voor :)
DasHMauL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
[...]Niet een beste aanbieding dan. Ik zie hem hier een stuk goedkoper staan.
Dat is de gewone versie, ik heb de HD :>
MPAnnihilator schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:36:Met zo'n sub , zo dicht tegen die hoek , dat kan toch bijna niet strak meer zijn ? ( denk ik zo )
Ik heb 'slechts' een sw800v sub staan naast diezelfde Focals van jou ( ook met de crossover op 60Hz ) , en ik vond het enorm geforceerd en te traag klinken bij muziek. Mijn sub staat nu ondertussen +60cm van de 2 muren uit die hoek.

Bij films wil je misschien net die extra versterking door hem in de hoek te plaatsen , maar voor muziek ?
De SW 800V is een open sub. Althans, volgens de folder lijkt het alsof er een reflexpoort aan de onderzijde zit (net als met de vloerstaanders van de 800V-reeks). Dan kan je die Focal al niet vergelijken aangezien mijn Velodyne gesloten is. En qua systeem is dat al anders en zal het ook anders klinken.

Ik heb de SW 800V een keer mogen beluisteren bij iemand die deze in zijn 9.1 set-up gebruikte en vond het een degelijke subwoofer. Maar de Velodyne is toch wel een heel stuk beter, dus denk dat één op één vergelijken sowieso niet echt handig is. Ten eerste omdat je dus een open en een gesloten systeem vergelijkt. En ten tweede omdat het qua prijs ook niet echt eerlijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-06-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 20:06
Even een vraag over die ''plank op een kussen'' (sorry ;)). Is zo'n ding ook bevorderlijk voor de relatie met de buren? Ik doel op de situatie waar je in een flat woont en een mooie subwoofer wil gebruiken. Ik kan me voorstellen dat de frequentie van zo'n woofer aardig doorgegeven wordt door de betonconstructie van het gebouw. Neem je die trillingen weg, waardoor je buren er geen last meer van hebben of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Je zorgt er voor dat je subwoofer, mits juist ingesteld, niet resoneert met de vloer.

Dus, mits juist ingesteld, zullen je buren er geen last van hebben

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 12:14
Nou ja, geluid en trillingen worden doorgegeven door lucht en constructie. Er wordt lucht in trilling gebracht en er zal dus sowieso wel (vooral geluid) bij je buren aankomen, ook als je de subwoofer zou kunnen laten zweven. Het zal sowieso minder zijn, omdat er niet zoveel trillingen rechtstreeks de constructie ingaan, maar wegnemen kan je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
TMon schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:19:
Even een vraag over die ''plank op een kussen'' (sorry ;)). Is zo'n ding ook bevorderlijk voor de relatie met de buren? Ik doel op de situatie waar je in een flat woont en een mooie subwoofer wil gebruiken. Ik kan me voorstellen dat de frequentie van zo'n woofer aardig doorgegeven wordt door de betonconstructie van het gebouw. Neem je die trillingen weg, waardoor je buren er geen last meer van hebben of denk ik nu verkeerd?
Zo'n Subdude zorgt inderdaad voor minder trillingen. De lage tonen worden minder 'bonkend'. Dus de buren zullen er minder last van hebben inderdaad (bij gelijkblijvend volume enzo).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 27-05 22:10
Ik heb sinds gisteren een onkyo ht-S9405thx.... Voor mij fantastisch geluid... Alleen valt de subwoofer me nog een beetje tegen... Ik heb al met de settings zitten spelen maar het maakt niet zo veel verschil allemaal.. Nu zie ik dat jullie het vaak over crossover intellingen hebben (voor het geval je het nog niet door had, ik ben een beetje een leek kwa audio en receivers) maar die kan ik dus niet vinden op mijn receiver... Ook gezocht op google maar volgens mij is de receiver nog te nieuw ofzow... (ht-r990) want ik kan dus niet vinden waar ik die crossover instellingen kan doen...

Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
KillaZ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:23:
Je zorgt er voor dat je subwoofer, mits juist ingesteld, niet resoneert met de vloer.

Dus, mits juist ingesteld, zullen je buren er geen last van hebben
Dat ligt er maar net aan hoe hard je het allemaal zet.

Ik denk als ik zie wat sommige mensen hier in dit topic in huis hebben staan dat ze niet alleen de buren, maar ook de buren daar weer van en de overburen en misschien wel de halve straat tot overlast kunnen zijn als ze de hele mik volle bak open gooien 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diamond4ever schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:43:
Ik heb sinds gisteren een onkyo ht-S9405thx.... Voor mij fantastisch geluid... Alleen valt de subwoofer me nog een beetje tegen... Ik heb al met de settings zitten spelen maar het maakt niet zo veel verschil allemaal.. Nu zie ik dat jullie het vaak over crossover intellingen hebben (voor het geval je het nog niet door had, ik ben een beetje een leek kwa audio en receivers) maar die kan ik dus niet vinden op mijn receiver... Ook gezocht op google maar volgens mij is de receiver nog te nieuw ofzow... (ht-r990) want ik kan dus niet vinden waar ik die crossover instellingen kan doen...

Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?
Het is best mogelijk dat die opties niet op die receiver zitten. Doen merken bij dit soort kant-en-klare pakketten wel meer. Alles wordt zo op elkaar afgestemd dat het precies klopt. Dan is het niet de bedoeling dat je daar zelf in gaat zitten veranderen. Weet niet of het bij deze HT-S9405 ook zo is, want dit is wel een nieuwere serie. Google en de site van Onkyo (wat een kutsite is dat geworden trouwens) helpen mij ook niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Mja ik hoor de sub nu haast niet.. .. Bij wat dikke explosies in films voel ik de vloer wel trillen, maar dat zou ook gewoon kunnen komen door het volume... In de handleiding staat ook niks over crossover.. Wel jammer dan als ik dat niet in kan stellen... Zou de films wat leuker maken als ik de sub ook kon horen en niet alleen voelen.... Explosies klinken nu meer als een zuchtje wind... Enig idee dan hoe ik dit kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere subwoofer? Je hebt - zo te zien - gewoon een subwoofer pre-out waar je elke andere subwoofer op aan kan sluiten. Specificaties zien er niet verkeerd uit, maar lijkt me zeer sterk dat die waargemaakt kunnen worden:
Specifications for the SK-W938 Subwoofer
Rated Output Power: 125W (IEC)
Drive Units: 300mm cone
Frequency Response: 20 - 100Hz
20 Hz zal er zeker niet hoorbaar uitkomen met een versterker van 125 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Nou na deze aankoop zit ik een beetje door me budget heen dus ik hoop toch dat het nog een beetje fixen valt met instellingen. Nog maar wat met instellingen proberen dan.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.