Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 298.802 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

fisherman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:50:
Niet om het een of ander, maar ik denk dat de meeste frequenties onder de 30 herz niet eens waar te nemen zijn in de gemiddelde woonkamer. Bij een frequentie van 100 herz heeft een lengte van 3,4 meter.
Een van 10 herz bijvoorbeeld is een factor 10 langer, dus 34 meter enz.
Dat doet me trouwens direct weer denken aan een hifi-show in het AZ-stadion van 2 jaar terug. Ik weet het merk niet meer, maar dat waren speakers van het kaliber onbetaalbaar en te groot voor mijn huiskamer. Het was een modulaire speaker met 2 kabinetten met woofers en 1 kabinet met mid en hoog (waren echt losse elementen). Vlak voor het opzetten van de Einleitung uit Also Sprach Zarathustra werd verteld dat deze speakers zeer laag konden, maar wou je dat horen, moest je even naar buiten, namelijk zo'n 15 tot 20 meter bij de speakers vandaan. Dan pas was er geen sprake meer van luchtdruk veranderingen, maar daadwerkelijk hoorbaar geluid. Dat wou ik best geloven, want het was niet de eerste keer dat hij die dag dat stuk opzette en al de hele dag hoorde je ook regelmatig een lage dreun door het complex gaan. Maar in de luisterruimte zelf was deze nauwelijks te horen. Lage tonen hebben ruimte nodig om goed te kunnen "ontwikkelen". Gevaar van lage tonen is ook dat ze makkelijk staande golven kunnen laten ontstaan (de beruchte dreun in een luisterruimte bij bepaalde frequenties), en dit kan al bij ruimtes waarvan de muren op een halve golflengte van elkaar staan (dus bij 100 Hz al bij 1,7 meter).
Zo had ik vroeger last van bepaalde staande golven in mijn oude kamer. De afstand tussen 2 muren was ook precies de helft van de golflengte van die toon (3,5 meter, dus ong. 50Hz).
Rev! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:38:
Zo te lezen kan ik het best alles op large laten tot ik een sub heb, dit zegt hepta over mijn center:
"Het weergegeven frequentiegebied begint bij 40 Hz als laagste en loopt op naar 25 Khz"
Het belangrijkste advies blijft: gewoon luisteren en kiezen wat je zelf het lekkerst vind klinken. Er is geen goed of fout. Er zit ook verschil in hoe de receiver omgaat met de instelling. Mijn receiver stuurt gewoon lekker full-range naar de speaker, ongeacht de instellingen, maar als ik deze voor de center bijv. op small zet, stuurt hij ondertussen het laag ook naar de fronts of LFE (indien actief).

Ik kan trouwens ook geen kantelfrequentie instellen op mijn receiver, ook niet voor de sub. Alleen in beperkte mate het volume beïnvloeden. Cambridge Audio hanteert heel sterk de het principe dat hoe het opgenomen is, zo met het ook weergegeven worden. Dus bij 5.1 audio krijgt de sub altijd het volledige .1 signaal. Bij normaal functioneren zal overigens de kantelfrequentie vanaf waaronder de sub signaal krijgt waarschijnlijk op 80Hz liggen. Maar de fronts blijven 100% van het signaal ontvangen.
Bij DTS is het overigens helemaal extreem, dan mag ik zelfs alleen nog maar het master volume en per kanaal instellen. Elke andere vorm van beïnvloeding is dan uitgeschakeld (toonregelijk, delay, compressie).
DasHMauL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Niet een beste aanbieding dan. Ik zie hem hier een stuk goedkoper staan.

P.S.
Mijn Buttkicker is binnen! :9~
Heb hem gisteravond even getest en het is echt een belevenis. _/-\o_
Zal deze week pics schieten en hier posten van mijn HT setup (update)
Hey, zo'n ding heb ik ook nog ergens liggen (maar dan veel simpeler). Het effect is erg grappig, de stoel/bank trilt echt mee dan. Misschien dat ik die nog een keer weer onder de bank schroef, maar dan moet ik eerst een simpel 100W versterkertje ergens scoren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Ik ga mijn home cinema opstelling uitbreiden met het volgende:

2x boston accoustics A25
1x boston accoustics A225
Aangestuurd door de Onkyo NR509

Ik hier ideeën opgedaan en heb rondgekeken, reviews gelezen, prijzen vergeleken en bepaald dat dit past bij mijn wensen, omdat:

- Stijlvol: niet te groot en past mooi bij de rest. Daarnaast wilde ik center+fronts van hetzelfde merk.
- Niet al te duur maar wel leuk geluid: speakers zijn bij Eshop +-450 euro en de reciever is voor minder dan 300 euro te krijgen
- Reciever moet voldoende vermogen hebben en wat 'leuke' extra's hebben (usb, lan om mee te spelen en het tweaker gehalte)

Zodra ik ze besteld en binnen heb zet ik hier uiteraard de foto's neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Diamond4ever schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:22:
Nou na deze aankoop zit ik een beetje door me budget heen dus ik hoop toch dat het nog een beetje fixen valt met instellingen. Nog maar wat met instellingen proberen dan.
die versterker lijkt gewoon een sr508 of 308 kan het niet goed zien.(ander model zie ik op site)
je kunt dan toch gewoon het volume van de subwoofer instellen tot +12 volgens mij
zit dat ding op de pre out? of op een line out per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

hpmkruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:26:
Ik ga mijn home cinema opstelling uitbreiden met het volgende:

2x boston accoustics A25
1x boston accoustics A225
Aangestuurd door de Onkyo NR509

Ik hier ideeën opgedaan en heb rondgekeken, reviews gelezen, prijzen vergeleken en bepaald dat dit past bij mijn wensen, omdat:

- Stijlvol: niet te groot en past mooi bij de rest. Daarnaast wilde ik center+fronts van hetzelfde merk.
- Niet al te duur maar wel leuk geluid: speakers zijn bij Eshop +-450 euro en de reciever is voor minder dan 300 euro te krijgen
- Reciever moet voldoende vermogen hebben en wat 'leuke' extra's hebben (usb, lan om mee te spelen en het tweaker gehalte)

Zodra ik ze besteld en binnen heb zet ik hier uiteraard de foto's neer :)
Dit setje had ik ook precies in mijn hoofd... Als je alles bij hificorner besteld heb je de 509 voor 300.
ipv de 400 bij eshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik heb de A25 ook al goedkoper gezien ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

Exirion

Gadgetfetisjist

In dezelfde prijsklasse heb je trouwens ook de XTZ 93.23: 250 euro per paar. En dat zijn erg leuke speakers voor het geld :)

http://www.intosurround.n...&category_id=201&Itemid=1

Intosurround is de enige dealer in Nederland.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 22:10
IRCfreAk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:58:
[...]

die versterker lijkt gewoon een sr508 of 308 kan het niet goed zien.(ander model zie ik op site)
je kunt dan toch gewoon het volume van de subwoofer instellen tot +12 volgens mij
zit dat ding op de pre out? of op een line out per ongeluk?
Dat heb ik al gechecked.... Hij zit wel op de pre-out... Dus dat +12 maar eens proberen dan. Toen ik em uit de doos haalde stond de volume knop op de sub wel op max... (ik denk dat het de volume knop is iig) die heb ik terug gedraaid naar de thx stand die er op aangegeven wordt... Maar dan heb ik dus bijna geen bass.. Gisteren op iets over de helft gedraaid gaf al enige verbetering.... Vandaag dan maar eens checken met max volume dan... Kijken wat ie doet.. Anders maar wat ++ dan.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
screamhouse schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:25:
Ik heb de A25 ook al goedkoper gezien ;-p
Misschien leuk om dan ook met ons te delen waar je hem goedkoper hebt gezien en voor welke prijs:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25
Diamond4ever schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:43:
Ik heb sinds gisteren een onkyo ht-S9405thx.... Voor mij fantastisch geluid... Alleen valt de subwoofer me nog een beetje tegen... Ik heb al met de settings zitten spelen maar het maakt niet zo veel verschil allemaal.. Nu zie ik dat jullie het vaak over crossover intellingen hebben (voor het geval je het nog niet door had, ik ben een beetje een leek kwa audio en receivers) maar die kan ik dus niet vinden op mijn receiver... Ook gezocht op google maar volgens mij is de receiver nog te nieuw ofzow... (ht-r990) want ik kan dus niet vinden waar ik die crossover instellingen kan doen...

Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?
Op deze site:

http://www.plattetv.nl/info/onkyo-ht-s9405thx-6880.html

staat onder andere het volgende:
Overige kenmerken

Crossover Adjustment (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
A/V Sync Control
3 mode display dimmer (normaal/dim/dimmer)
RDS (PS/RT/PTY/TP)
40 FM/AM willekeurig in te stellen
RIHD (Remote Interactive over HDMI) voor systeem controle
dus die crossoverinstelling zou er wel moeten zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Exirion schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:32:
In dezelfde prijsklasse heb je trouwens ook de XTZ 93.23: 250 euro per paar. En dat zijn erg leuke speakers voor het geld :)

http://www.intosurround.n...&category_id=201&Itemid=1

Intosurround is de enige dealer in Nederland.
Zullen best leuke speakers zijn, alleen dat pyramide achtige design spreekt mij totaal niet aan :). Kwestie van smaak he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
loeberce schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:01:
[...]

Misschien leuk om dan ook met ons te delen waar je hem goedkoper hebt gezien en voor welke prijs:?
Idd, ik kan ze nergens goedkoper dan 129,- per stuk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Anoniem: 10503 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Dit setje had ik ook precies in mijn hoofd... Als je alles bij hificorner besteld heb je de 509 voor 300.
ipv de 400 bij eshop.
Bij Stassen Hi Fi heb je de nr509 zelfs voor 275,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

hpmkruit schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:03:
Bij Stassen Hi Fi heb je de nr509 zelfs voor 275,-
Stassen :O Nuff said.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Diamond4ever schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:43:
Ik heb sinds gisteren een onkyo ht-S9405thx.... Voor mij fantastisch geluid... Alleen valt de subwoofer me nog een beetje tegen... Ik heb al met de settings zitten spelen maar het maakt niet zo veel verschil allemaal.. Nu zie ik dat jullie het vaak over crossover intellingen hebben (voor het geval je het nog niet door had, ik ben een beetje een leek kwa audio en receivers) maar die kan ik dus niet vinden op mijn receiver... Ook gezocht op google maar volgens mij is de receiver nog te nieuw ofzow... (ht-r990) want ik kan dus niet vinden waar ik die crossover instellingen kan doen...

Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?
Hoe nieuwer de receiver hoe meer opties er normaal gesproken opzitten. Het is dus niet zo dat deze receiver te nieuw is voor cross-over adjustment hoor. :P

Maar ik heb gevonden dat je receiver dat wel kan:
• Subwoofer Pre Out
• Crossover Adjustment (40/50/60/70/80/90/100/120/
150/200 Hz)
Je moet nu zoeken in het menu waar de cross-over adjustment zit. Gewoon even alle menu's doorlopen. Dus eerst op menu-knop drukken en dan door de verschillende menu's wandelen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
deepbass909 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Dat doet me trouwens direct weer denken aan een hifi-show in het AZ-stadion van 2 jaar terug. Ik weet het merk niet meer, maar dat waren speakers van het kaliber onbetaalbaar en te groot voor mijn huiskamer. Het was een modulaire speaker met 2 kabinetten met woofers en 1 kabinet met mid en hoog (waren echt losse elementen). Vlak voor het opzetten van de Einleitung uit Also Sprach Zarathustra werd verteld dat deze speakers zeer laag konden, maar wou je dat horen, moest je even naar buiten, namelijk zo'n 15 tot 20 meter bij de speakers vandaan.
Dat waren Triangle luidsprekers, type Magellan Concert SW2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 26-05 12:36
Maarce schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Op basis van dit concept heb ikzelf de triangle galaxy 2 speakers thuis staan :) Helaas zijn deze speakers haast onbekend in NL en België
:( jammer want ze klinken ongelooflijk naar mijn mening. (vergeleken met kef 3005.2 se enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mijn setup op dit moment :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0359.jpg
1
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0355.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0373.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0376.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0381.jpg
5

Wat vind zie je allemaal op de foto's:

- TV: Panasonic TX-P50VT30E
- Blu-Ray: Panasonic DMP-BDT 310
- Receiver: Pioneer SX-6000(vintage >:) stereo receiver)

Wat zie je niet maar is er wel :P :
- Jamo Graduate Two, 2x
- Sony speakers(type even ontschoten :)), 2x
- Playstation 2

Uitbreiding is op komst ;) en opruim werkzaamheden ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Maarce schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Als ik jou toch niet had (jij lurker :p )

Maar dat zijn ze inderdaad.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik kon niet meer wachten.
Net deze besteld bij foka

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/720/harmony.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
skank schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:39:
Ik kon niet meer wachten.
Net deze besteld bij foka

[afbeelding]
Harmony is echt wel ideaal. Ik heb zelf de 555. Simpeler schermpje, maar wel 15 apparaten. Toen voor 30 euro in de aanbieding gekocht 3 jaar terug. Kan nu niet meer zonder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik hoop het :) Ging eerst wachten op ibood, maar na maanden geduld , is het op :)

Bedoeling is dat ik volgende zaken hiermee ga bedienen:
In eerste instantie:
-TV
-Digicorder
-Versterker
-Mediaspeler
-Wii (indien dit zou voldoen)
-Sub

In tweede instantie:
-Toekomstige open haard
-Verlichting binnen
-Verlichting buiten
-Waterornament buiten
-Ledstrips achter tv

De volgende grote update, is de ganse wand met haard die gebouwd wordt... Hopelijk gebeurt dit toch deze winter.
Daarna komt er 9/10 een nieuwe sub aan, vermoedelijk de BK XXLS400, en dan nog wat schilderen

Nog een fotootje hoe het er ongeveer zal uitzien
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/2131/haardh.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 09-06-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mijn HT:

Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/4489/16355702.jpg

Wat je ziet en niet ziet:
TV: LG 50pk950
Speakers: Triangle Galaxy 2
Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K
Mediaplayer: Dune Base 3.0
STB: Telenet HD Digicorder
Unraid Home Mediaserver (specs zie http://htff.actieforum.com/t131-stijn-s-server )
Game Console: WII Black

Ordered: Harmony one
Wishlist: BK XXLS400FF ? ,philips moodvision

[ Voor 18% gewijzigd door skank op 09-06-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Wat is dat linksvoor je televisie, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo te zien een of ander USB verlengkabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
LuPo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:59:
[...]

Hoe nieuwer de receiver hoe meer opties er normaal gesproken opzitten. Het is dus niet zo dat deze receiver te nieuw is voor cross-over adjustment hoor. :P

Maar ik heb gevonden dat je receiver dat wel kan:

[...]

Je moet nu zoeken in het menu waar de cross-over adjustment zit. Gewoon even alle menu's doorlopen. Dus eerst op menu-knop drukken en dan door de verschillende menu's wandelen.
ik bedoelde meer dat de receiver te nieuw is om er informatie over te vinden :P. maar ik heb uiteraard al alle menu's gehad. Daarom vroeg ik het ook hier na... ik kan de instellingen dus niet vinden. Lijkt mij ook dat die menu's vrij standaard zijn voor onkyo dus waar zijn die instellingen normaal te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diamond4ever schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:50:
[...]...dus waar zijn die instellingen normaal te vinden?
Veelal onder dingen als "Handmatige Setup" en dan onder "Speakers" of "Subwoofer". Niet altijd is er voor de subwoofer een apart kopje namelijk. Daar zou het toch ergens tussen moeten zitten.

Vraag me alleen af of de crossover aanpassen veel zal helpen. Als deze bij wijze van spreken al op 80 Hz staat dan zou ik zelf niet heel veel hoger gaan. Dat je in kan stellen tot 200 Hz is leuk, maar dat wil je absoluut niet. Als je subwoofer tot zo hoog moet gaan is het ook geen subwoofer meer. Als je echt "punch" uit de subwoofer mist is de crossover aanpassen ook niet de manier om het op te lossen (als deze al normaal is ingesteld). Dan is het gewoon een tekortkoming van vermogen van de kant van de subwoofer af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Beetje offtopic, maar ondanks dat ik niet in het bijzonder een Pink fan ben vond ik het concert dat met de jaarwisseling werd uitgezonden erg goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
Exirion schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:41:
[...]

Beetje offtopic, maar ondanks dat ik niet in het bijzonder een Pink fan ben vond ik het concert dat met de jaarwisseling werd uitgezonden erg goed _/-\o_
Ben ik met je eens. Muzikaal misschien niet het beste, maar het plezier straalt eraf en dat maakt een valse noot hier en daar ruim goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

loeberce schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:45:
Ben ik met je eens. Muzikaal misschien niet het beste, maar het plezier straalt eraf en dat maakt een valse noot hier en daar ruim goed.
Nou, ik vond juist indrukwekkend dat alles zuiver klonk ondanks de acrobatische toeren die ze aan touwen hangend met stromend water om zich heen uitvoerde :P En ze deed een nummer van Queen, iets wat ik normaal gesproken tenenkrommend vind, maar dat deed ze erg goed. Anyway, genoeg offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Geweldige show die van pink !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Anoniem: 154173 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:29:
[...]

Wat is dat linksvoor je televisie, als ik vragen mag?
Kaj. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:37:
Zo te zien een of ander USB verlengkabeltje.
Jups exact :) Zat bij de tv :P om makkelijk de brilletjes op te kunnen laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 18:22
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:10:
[...]

Veelal onder dingen als "Handmatige Setup" en dan onder "Speakers" of "Subwoofer". Niet altijd is er voor de subwoofer een apart kopje namelijk. Daar zou het toch ergens tussen moeten zitten.

Vraag me alleen af of de crossover aanpassen veel zal helpen. Als deze bij wijze van spreken al op 80 Hz staat dan zou ik zelf niet heel veel hoger gaan. Dat je in kan stellen tot 200 Hz is leuk, maar dat wil je absoluut niet. Als je subwoofer tot zo hoog moet gaan is het ook geen subwoofer meer. Als je echt "punch" uit de subwoofer mist is de crossover aanpassen ook niet de manier om het op te lossen (als deze al normaal is ingesteld). Dan is het gewoon een tekortkoming van vermogen van de kant van de subwoofer af.
Bij mijn NR509 zit die instellingen gewoon onder menu-item 4. Speaker Configuration. Bovenaan kan ik aangeven of ik al dan niet een subwoofer heb en onderaan op welke frequentie crossover moet plaatsvinden.

Ik ben het met FeaR eens dat je de crossover zeker niet te hoog in moet stellen. Je kunt dan beter iets met het volume en/of de locatie van de sub doen dan met de crossover. Met die set zou ik hem gewoon op 80Hz zetten. Hoe dan ook niet hoger, want die sub kan simpelweg niet hoger dan 100Hz, volgens Onkyo zelf. Niet dat je dat wilt overigens..

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-06-2011 17:22 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

Kraz

Saving the world

"The little lady in the white shirt; you're a beautiful lady and a great dancer"

Fantastische dvd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
nieuwe BluRay speler en NAS...

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1613/img0951small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/4156/img0960small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4520/img0959small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/2386/img0957small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/8836/img0953small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/1379/xbmc2small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/9841/xbmcsmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9266/img1029small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/511/img1032small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/5834/img1149small.jpg

Wat je ziet:
Samsung PS50C550
Harman Kardon AVR-255
UPC Pace HD MediaBox
Panasonic DMP-BDT110 BluRay speler.
Apple TV met ChrystalHD en XBMC Mediacenter
KEF IQ50 fronts
Magnat Needle Alu center
KEF IQ10 rears op Atacama Nexus stands
Synology DS211 NAS met 2 x 2TB in RAID met audio en video content

Wat je niet ziet:
Logitech Harmony 700 remote.
XBOX360
WII

[ Voor 6% gewijzigd door EMDB op 09-06-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54

Bellerophon

Persona non grata

EMDB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:45:
Apple TV met ChrystalHD en XBMC Mediacenter
Hoe werkt dat nou, die Apple TV?

[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 09-06-2011 21:08 . Reden: Hele post quoten voor één regel reply is ook weer niet nodig. ]

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens de handleiding? Of wat bedoel je nou precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Exirion schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Volgens de handleiding? Of wat bedoel je nou precies :P
Nee niet via de handleiding :')
De persoonlijke ervaring ;) In verhouding met andere "mediakastjes"

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Bellerophon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:56:
[...]

Hoe werkt dat nou, die Apple TV?
Goed :)

In principe heb ik niet zoveel met Apple TV te maken, ik gebruik de hardware slechts om er XBMC op te draaien en dat werkt fantastisch. Daar kan geen enkele mediaspeler tegen op. Naast de goede ondersteuning van formaten (met regelmatige updates) zijn vooral de User Interface, Media Bibliotheek functie, FanArt, PlugIns en internet connectie erg goed.

XBMC kan je overigens ook op een MediaCenter PC draaien maar een apple TV is zuiniger, stiller en goedkoper (zeker als je hem 2ehands op marktplaats koopt).Hieronder nog maar wat screenshots...

Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/7173/xbmc3small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/3245/xbmc4small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/9264/xbmc5small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/1750/xbmc6small.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door EMDB op 09-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Inderdaad, XBMC schopt kont. Echter moet je er wel even bij vermelden dat XBMC op iOS een hack is, alleen werkt met de eerste generatie en zonder prijzige uitbreidingskaart (Broadcom CrystalHD) geen 1080p kan afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-06-2011 22:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EMDB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:08:
(zeker als je hem 2ehands op marktplaats koopt)
Ahemmm... kuch kuch... *hint* O-)

Ik heb al een tijdje een Apple TV 2 (als vervanging van het oude model) staan waar XBMC op draait en dat draait ook prima. De enige beperking is dat de output 720p. Hij speelt 1080p wel af, maar gedownscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:44

Laguna

Connaisseur

@EMDB

Wat kan je precies met die vinkjes aangeven? Wat je al gezien hebt oid?

Dat XBMC ziet er wel geweldig uit bevat alles wat ik bij mijn WD TV mis. Als het goed is komen er dit jaar mediaspelers uit die op XBMC draaien, dus wacht dat nog even af.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Laguna schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:27:
@EMDB

Wat kan je precies met die vinkjes aangeven? Wat je al gezien hebt oid?

Dat XBMC ziet er wel geweldig uit bevat alles wat ik bij mijn WD TV mis. Als het goed is komen er dit jaar mediaspelers uit die op XBMC draaien, dus wacht dat nog even af.
De vinkjes geven aan wat je gezien hebt (per aflevering, per seizoen en de hele serie). Wordt automatisch bijgehouden en is dus meer een geheugensteuntje bij welke aflevering je gebleven bent.

Afbeeldingslocatie: http://img573.imageshack.us/img573/3937/xbmc7small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/9867/xbmc8small.jpg

Wat je ziet is één skin (Transparency). Er zijn vele verschillende die allemaal buiten hun eigen uiterlijk ook eigen functionaliteit hebben. Ik ben nogal van deze gecharmeerd omdat hij FanArt heeft (hij downloadt zelf de achtergrond per serie / artiest en ook nog eens de dvd covers per seizoen, een thumbnail, rating, beschrijving per aflevering etc etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door EMDB op 09-06-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
HarmoniousVibe schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:24:
Inderdaad, XBMC schopt kont. Echter moet je er wel even bij vermelden dat XBMC op iOS een hack is, alleen werkt met de eerste generatie en zonder prijzige uitbreidingskaart (Broadcom CrystalHD) geen 1080p kan afspelen.
XBMC draait ook de Apple TV2, een tweedehands Apple TV 1 met CrystalHD kost tussen de 100 en 200 euries op marktplaats en waarom zou ik er bij "moeten" vermelden dat het een hack is? Ja het is geen officiele Apple software maar gratis opensource software die je zelf (met een "hack") op de Apple TV moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:47:
Mijn setup op dit moment :) :

[afbeelding]
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5

Wat vind zie je allemaal op de foto's:

- TV: Panasonic TX-P50VT30E
- Blu-Ray: Panasonic DMP-BDT 310
- Receiver: Pioneer SX-6000(vintage >:) stereo receiver)

Wat zie je niet maar is er wel :P :
- Jamo Graduate Two, 2x
- Sony speakers(type even ontschoten :)), 2x
- Playstation 2

Uitbreiding is op komst ;) en opruim werkzaamheden ook O-)
Wauw, wat een tv :) Was het niet beter geweest om voor een gt30 te gaan en het geld wat je overhoud in een nieuwe receiver te stoppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
EMDB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:56:
[...]

XBMC draait ook de Apple TV2, een tweedehands Apple TV 1 met CrystalHD kost tussen de 100 en 200 euries op marktplaats en waarom zou ik er bij "moeten" vermelden dat het een hack is? Ja het is geen officiele Apple software maar gratis opensource software die je zelf (met een "hack") op de Apple TV moet installeren.
Je moet niks (het was overdrachtelijk), maar het is wel handig om te weten. Daarom vermeldde ik het maar even. Er is overigens geen enkele reden om defensief te worden.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:44

Laguna

Connaisseur

EMDB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:52:
[...]
De vinkjes geven aan wat je gezien hebt (per aflevering, per seizoen en de hele serie). Wordt automatisch bijgehouden en is dus meer een geheugensteuntje bij welke aflevering je gebleven bent.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet is één skin (Transparency). Er zijn vele verschillende die allemaal buiten hun eigen uiterlijk ook eigen functionaliteit hebben. Ik ben nogal van deze gecharmeerd omdat hij FanArt heeft (hij downloadt zelf de achtergrond per serie / artiest en ook nog eens de dvd covers per seizoen, een thumbnail, rating, beschrijving per aflevering etc etc.)
Ideaal! Precies waar ik nu vaak tegenaan loop met series. Ik weet vaak niet bij welke aflevering ik ben gebleven. Jammer dat XBMC niet op de WD TV kan O-)

Het eerste plaatje doet het overigens niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Anoniem: 397269 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:45:
[...]

Wauw, wat een tv :) Was het niet beter geweest om voor een gt30 te gaan en het geld wat je overhoud in een nieuwe receiver te stoppen? ;)
Nope ;)
Want die receiver doet het helemaal nog niet eens zo verkeerd, en ga komende maand mijn front speakers vervangen, de maand daarop de rears en dan ergens rond September(als de Pioneer SC-LX85 uit is) een nieuwe receiver kopen :)
Ik heb mijn oude receiver meegenomen naar de winkel om te luisteren met de speakers welke ik wil kopen en die oude bak stuurt het geheel zonder al teveel moeite aan :) Die oude Pioneer SX-6000 was een van de top modellen uit die tijd, het is dan ook een behoorlijke krachtige jongen.
De speakers voor de fronts gaan trouwens KEF Q900's worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 06:54:
[...]

Nope ;)
Want die receiver doet het helemaal nog niet eens zo verkeerd, en ga komende maand mijn front speakers vervangen, de maand daarop de rears en dan ergens rond September(als de Pioneer SC-LX85 uit is) een nieuwe receiver kopen :)
Ik heb mijn oude receiver meegenomen naar de winkel om te luisteren met de speakers welke ik wil kopen en die oude bak stuurt het geheel zonder al teveel moeite aan :) Die oude Pioneer SX-6000 was een van de top modellen uit die tijd, het is dan ook een behoorlijke krachtige jongen.
De speakers voor de fronts gaan trouwens KEF Q900's worden :)
Is het niet verstandiger om met je nieuwe receiver speakers uit te kiezen? Straks klinken die KEF's totaal niet met die Pioneer (enig voordeel van de twijfel heb je wel omdat je al een Pioneer hebt).
Toen ik ging luisteren naar m'n huidige speakers heb ik expliciet gevraagd of ze een Marantz SR5004 in de luisterruimte wilde aansluiten zodat ik de verschillende speakers kon testen op de receiver die ik ging kopen. Het wordt denk ik toch wel onderschat hoeveel een receiver invloed heeft op het totale geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
@EMDB zoveel goeie apparatuur, hele grote tv en dan kijk je Xvid? :X nooit HD gezien op die tv? of kan XBMC geen MKV afspelen? Of internet te traag om 720p MKV te downloaden?

Sorry maar ik vind het echt heel erg om te zien dat je met zo'n apparatuur een beetje xvid gaat zitten kijken.. Xvid heeft toch ook geen 5.1 geluid erbij? Zit je ook nog es met 5.1 speakers die gewoon stereo geluid afspelen.... zo ken ik nog iemand die duizenden euro's uitgegeven geeft aan zijn home cinema en dan trots gaat roepen dat ie nu DTS kan afspelen |:(. Die hebben we even tegen z'n kop geslagen om te zorgen dat ie es betere kwaliteit films en series regelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Diamond4ever schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:46:
@EMDB zoveel goeie apparatuur, hele grote tv en dan kijk je Xvid? :X nooit HD gezien op die tv? of kan XBMC geen MKV afspelen? Of internet te traag om 720p MKV te downloaden?

Sorry maar ik vind het echt heel erg om te zien dat je met zo'n apparatuur een beetje xvid gaat zitten kijken.. Xvid heeft toch ook geen 5.1 geluid erbij? Zit je ook nog es met 5.1 speakers die gewoon stereo geluid afspelen.... zo ken ik nog iemand die duizenden euro's uitgegeven geeft aan zijn home cinema en dan trots gaat roepen dat ie nu DTS kan afspelen |:(. Die hebben we even tegen z'n kop geslagen om te zorgen dat ie es betere kwaliteit films en series regelt...
Sommige divx hebben wel 5.1 trouwens.

Ik vind het ook wel zonde om te zien maar om DTS nu al uit te bannen vind ik wat ver gaan, ik kijk zelf ook nog wel vaak naar films met dolby als er niets beters te downloaden valt. Series boeien me niet zo, meestal 720p maar als dat er niet is dan maar xvid en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 10-06-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
haha ik ban DTS nie uit.... maar na duizenden euro's uitgeven van de daken schreeuwen dat je DTS kan afspelen terwijl je ook DTS-HD en TrueHD kan afspelen (en nog erger, geen idee hebben DAT je die laatste 2 kan afspelen) vind ik wel dom. En series opgenomen van TV zijn in 720p ook dolby maar dat is al een heel verschil met stereo MP3 geluid...

maar xvid op 50" kan echt niet.... ik merk al een wereld van verschil tussen 720p en xvid (480p) op mijn 32". 480p moet dan echt een drama zijn als je het vergelijkt met 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat XBMC ziet er wel heel mooi uit zeg, dat wordt m'n volgende upgrade denk ik. Nou ja, de een-na-volgende, vanavond eerst nog even een andere mooie upgrade ophalen. Hint: deze gaat weg:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41lP55725uL.jpg

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@ Diamond:

Reageer jij je altijd zo af op mensen?

Doe eens rustig man, er wordt al aangegeven dat hij alleen series kijkt en soms een film?
Dat zijn set niet voor de volle 100% gebruikt wordt is toch zijn probleem en niet die van jou?

:X

Als jij 3 meter van je tv af zit zie jij het verschil tussen 480p en 720p niet hoor op je 32" tv.

[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 10-06-2011 09:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
ben ik niet rustig dan? doe zelf eens rustig... ik geef alleen een mening... bedoel er niks mee.... ik vroeg alleen waarom hij dat doet en dat ik vind dat het nie kan... als dat tegenwoordig al afreageren is.... moet je wel heel erg opletten op wat je zegt...

en op 3 meter zie je echt wel verschil met 480p en 720p... zou wel erg raar zijn als je dat verschil niet zou merken... als je altijd 480p kijkt denk je "is goeie kwaliteit, waarom zou ik beter willen". zo dacht ik een jaar of 5 geleden ook... totdat ik 1x gewoon om eens te proberen 720p gedownload had... sinds die ene keer heb ik nog maar zelden lager als 720p gezien... dat verschil is echt wel groot hoor... hetzelfde hebben veel mensen met DVD en Bluray... en dat verschil is nog veel groter.

en als ik iemand kwaad gemaakt heb... sorry... ik bedoel er niks mee.. ik geef alleen een mening.. als jij er blij mee bent moet je dat gewoon zo blijven doen...

[ Voor 56% gewijzigd door Diamond4ever op 10-06-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nou ja met zo'n set zou ik zelf ook wel weten hoor. Let wel, veruit de meeste xvids zijn helemaal niet eens 576p of 480p, maar nog een stuk lager. 512 x 384 of 640 x 272 ofzo. En het geluid is vaak ook simpelweg om te huilen.

Maar goed het is natuurlijk heel goed mogelijk dat je zeer weinig films/series kijkt en vooral een muziekliefhebben bent, maar dan zou ik zelf nooit een surroundset hebben genomen. Dat heeft dan niet zo heel veel zin, voor zover ik kan zien.

edit: @Super ik denk dat je voor vragen over XBMC je beter kunt melden in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV :). XBMC is all-in-one HT-software trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

EMDB schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:56:
[...]

Nog een vraag voordat we te ver offtopic gaan.
XBMC is een frontend, het organiseren van je media doe je alsnog achter de schermen. Vind je niet dat dit onredelijk veel tijd kost vergeleken met de eye-candy van XBMC die je er voor terug krijgt?
Ik heb XBMC en varianten vaak geprobeerd, maar of de hardwareondersteuning was matig (geen videokaart mkv acceleratie) en/of het organiseren van de media was een crime. Ik ben telkens teruggevallen op een PC/muis combo (met MovieCollectors als database manager van video-media) Stel ik me aan of zie ik iets over het hoofd?
Is dat de Funhouse show?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

KillaZ schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:19:
Als jij 3 meter van je tv af zit zie jij het verschil tussen 480p en 720p niet hoor op je 32" tv.
Dan heb je een bril nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

LuPo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:44:
[...]

Is het niet verstandiger om met je nieuwe receiver speakers uit te kiezen? Straks klinken die KEF's totaal niet met die Pioneer (enig voordeel van de twijfel heb je wel omdat je al een Pioneer hebt).
Toen ik ging luisteren naar m'n huidige speakers heb ik expliciet gevraagd of ze een Marantz SR5004 in de luisterruimte wilde aansluiten zodat ik de verschillende speakers kon testen op de receiver die ik ging kopen. Het wordt denk ik toch wel onderschat hoeveel een receiver invloed heeft op het totale geluidsbeeld.
Zeer zeker verstandig ja ;)
Daarom heb ik dat ook gedaan :P Ik heb die KEF's beluisterd met de Pioneer SC-LX83 en de VSX-2020, en heb toen overduidelijk gekozen voor de SC-LX83 vanwege de controle die de versterker over de speakers had :)
En mijn eigen oude receiver deed op stereo gebied qua plaatsing van het geluid e.d en het stereo beeld totaal niet onder voor de huidige high-end receivers die er stonden(o.a de Marantz SR7005 de Onkyo 'iets hoogs :p' en een Arcam en die Pioneer SC-LX83), alleen het enige wat je 'miste' was soms de brute power op écht extreem hoge volumes. Maar zelfs dan, geen enkele keer gehad dat het geluid onrustig werd :)
Én het allermooiste was nog, de klankkleur veranderde vrijwel niet als ik switchte tussen mijn eigen oude SX-6000 en de huidige SC-LX83.
Uiteraard ga ik eerst voordat ik de opvolger van de SC-LX83 ga kopen(de SC-LX85) eerst weer luisteren in combinatie met de zelfde speakers(welke ik dan wel al heb thuis als het goed is >:) ).
Ik heb er iig wel over nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Exirion schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:48:
[...]

Dan heb je een bril nodig ;)
God het is weer vrijdag, was in de war feet--> meter.

Dan nog, op 32" zie je onder de 3 meter het verschil wel, maar zit je verder daar vanaf (wat in veel woonkamers het geval is) wordt het slechter zichtbaar.

Het ging mij meer om de manier waarop ;)
Diamond4ever schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:33:
ben ik niet rustig dan? doe zelf eens rustig... ik geef alleen een mening... bedoel er niks mee.... ik vroeg alleen waarom hij dat doet en dat ik vind dat het nie kan... als dat tegenwoordig al afreageren is.... moet je wel heel erg opletten op wat je zegt...

en op 3 meter zie je echt wel verschil met 480p en 720p... zou wel erg raar zijn als je dat verschil niet zou merken... als je altijd 480p kijkt denk je "is goeie kwaliteit, waarom zou ik beter willen". zo dacht ik een jaar of 5 geleden ook... totdat ik 1x gewoon om eens te proberen 720p gedownload had... sinds die ene keer heb ik nog maar zelden lager als 720p gezien... dat verschil is echt wel groot hoor... hetzelfde hebben veel mensen met DVD en Bluray... en dat verschil is nog veel groter.

en als ik iemand kwaad gemaakt heb... sorry... ik bedoel er niks mee.. ik geef alleen een mening.. als jij er blij mee bent moet je dat gewoon zo blijven doen...
Zie bovenstaande, maar het kwam op mij over als "Haha, patsen met je 50" en dan xvid kijken, wat ben jij dom zeg!" Zie nu dat je niet zo over wilde komen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Diamond4ever schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:03:
haha ik ban DTS nie uit.... maar na duizenden euro's uitgeven van de daken schreeuwen dat je DTS kan afspelen terwijl je ook DTS-HD en TrueHD kan afspelen (en nog erger, geen idee hebben DAT je die laatste 2 kan afspelen) vind ik wel dom. En series opgenomen van TV zijn in 720p ook dolby maar dat is al een heel verschil met stereo MP3 geluid...

maar xvid op 50" kan echt niet.... ik merk al een wereld van verschil tussen 720p en xvid (480p) op mijn 32". 480p moet dan echt een drama zijn als je het vergelijkt met 720p.
Ik snap je punt ook niet helemaal. Ik heb een 40" en zit op 2,5 meter, dus zie echt duidelijk het verschil tussen een 700MB xvid, dvd of HD. Toch is 95% van mijn video-content 700 of 800MB xvid (of vergelijkbaar). Vaak omdat ik de film niet genoeg de moeite waard vind om in een betere versie te zoeken, soms omdat die simpelweg niet bestaat. Het meest jammere (en daar moet ik je wel gelijk ingeven, maar zo is nou eenmaal de aangeboden content) is het ontbreken van 5.1 geluid in de meeste video's. Met Dolby Pro-Logic II of DTS-ES is het nog wel enigszins te redden, maar ik zou toch graag native 5.1 hebben.

Ik ben daarom nu zelf aan het rondkijken hoe ik mijn eigen dvd's in een zo hoog mogelijke kwaliteit kan omzetten naar MKV, mét behoud van DD of DTS. Dit is helaas nodig omdat ik geen audio-sync kan instellen op de dvd en daardoor tegen een lip-sync probleem aanloop wat met de huidige set niet op te lossen is...
Maar mijn MKV's worden daardoor wel astronomisch groot vergeleken met de online aangeboden bestanden (mijn target bestandsgrootte is tussen de 2 en 4 GB per film). Alleen lukt het omzetten mij nog niet echt :( (kom niet met apps als DVD Shrink, ik draai Linux dus die zijn nutteloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik download alleen nog maar in 1080p als dat beschikbaar is. Ja, het is wat groot, maar wat kost storage nog? Helemaal geen dol meer. Muziek die ik op CD heb, heb ik lossless geript en wat ik download zoek ik ook zoveel mogelijk lossless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 08:30
Ik speel veel af via m'n PS3 en vind de upscale daarvan prima. Soms is een 720p niet te onderscheiden van een 3x zo grote 1080P film.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Diamond4ever schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:46:

XBMC kan uiteraard ook HD content afspelen. Maar voor TV series boeit me de resolutie minder. De upscaling in combinatie met de Plasma werkt erg goed.

En jij bepaalt toch niet wat ik "moet" kijken!?

[ Voor 3% gewijzigd door EMDB op 10-06-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exirion schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:18:
Ik download alleen nog maar in 1080p als dat beschikbaar is.
:Y Same here. Series komen hier niet binnen tenzij ze 720p zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 15:56

HeroS

SmartHome Nerd

Kan me daar bij aansluiten. Alleen nog maar 1080p al het andere kijkt niet meer prettig en zelfs eis ik nu DTS-HD (of vergelijkbaar) voor audio waarom koop je anders een set van 2500 euro?

Maar heb ook een PCH a200 en die speelt alles probleemloos af en heeft een mooie video wall functie. (ja ook niet perfect ;)).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zo, ik heb nog wat meer foto's gemaakt van mijn multifunctionele studeer/werk/slaap/game/HT-opstelling (aka studentenkamer).

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/av-thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/avxbmc-thumb.png

Wat u hier ziet:
  • Ikea Mikael bureau (verrassend goed geschikt voor een 'home theatre' voor zo'n goedkoop prutsding)
  • Onkyo TX-NR509
  • 2 x Q Acoustics 2010 (front)
  • 1 x Q Acoustics 2000C(entre)
  • Sony Bravia 32EX600 TV/Monitor hybrid
  • Xbox 360 White
  • Logitech Illuminated
  • Ezio Auditore da Firenze ;)
Wat u niet ziet:
  • 2 x Q Acoustics 2010 (surround)
  • 1 x Q Acoustics 2070S(ub)
  • 1 x HTPC (XBMC w/VDPAU)
  • 1 x workstation
  • 1 x tweezitter
  • 1 x zitzak
Nieuwe foto's
Mijn multifunctionele kamer heeft 2 modi: een werk/studeer/computer-modus en een AV- & game-modus.

Dit is de zitbank:
Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/bank-thumb.png

In de werkmodus staat hij netjes achter tegen de muur. Als ik echter een filmpje wil gaan kijken, en dat komt nogal eens voor, dan gaat de bank een stuk naar voren, zodat hij midden in de kamer komt te staan. Op die manier haal ik het meeste uit mijn 32" LCD, die zo klein is omdat hij ook nog als monitor gebruikt moet worden. Én ik zit in de ideale positie voor surroundgeluid: alle speakers staan bijna even ver van mij vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/achterbank-thumb.png

Vanaf die zitpositie ziet het er als volgt uit. Meer dan genoeg om volledig van 1080p te kunnen genieten! :)

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/joker-thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/stranger-thumb.png

Dan nog de studeer- dan wel werkmodus (excuses voor de scheve foto):

Afbeeldingslocatie: http://vandenborne.net/img/av-setup/studeer-thumb.png

Al met al ben ik er zeker niet ontevreden over, zo voor een studentenkamer, al had ik liever een grotere TV en een grotere bank gehad. Maar ja, je kunt niet alles hebben :).

Overigens ben ik zelf ook iemand die graag alles in HD kijkt. De film (The Dark Knight) die je op mijn foto's ziet, heb ik zelf geremuxed (dus lossless) van BR naar MKV. De 5.1 FLAC die erin zit komt van de eveneens lossless DTS-MA track. In totaal 27GiB, maar dat verdient deze film ook wel. De meeste films zijn overigens wel wat kleiner. Ik heb in totaal 5 of 6 remuxes. De rest van de films zijn doorgaans 1080p (variërend van 6GiB voor de wat oudere anime tot 20GiB voor de wat langere en mooiere films) en soms 720p (meestal comedy's). Mijn series zijn bijna allemaal 720p iTunes rips. Geen logo's of reclame en van veel betere kwaliteit dan de scene rips van +/- 1GB per ep. Ik download soms series later ook nog in 1080p zodra ze op BR verschijnen, maar alleen als ik de serie echt leuk vind.

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
EMDB schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:32:
[...]
XBMC kan uiteraard ook HD content afspelen. Maar voor TV series boeit me de resolutie minder. De upscaling in combinatie met de Plasma werkt erg goed.

En jij bepaalt toch niet wat ik "moet" kijken!?
hmmm ik wordt wel snel verkeerd begrepen...

ik vroeg me alleen af waarom je dat doet... het is dus omdat de resolutie je niet boeit, prima.. jouw keuze. Ik ben alleen van mening dat bij zo'n installatie ook goed beeld en geluid hoord. Als Xvid voor jouw goed genoeg is bij series dan is dat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:58
Anoniem: 185410 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:47:
[...]
Vind je niet dat dit onredelijk veel tijd kost vergeleken met de eye-candy van XBMC die je er voor terug krijgt?
Ik gebruik het zelf op een ION1chipset in combinatie met NAS met SABnzbd , SickBeard, CouchPotato en een Usenet account met als gevolgd dat ik helemaal niets zelf moet doen. (behalve sporadisch een ondertitel downloaden). De enige keer dat het tijd kost is bij het instellen en afstemmen op elkaar, waar ik verrassend weinig problemen ben tegengekomen.
Anoniem: 185410 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:47:
[...]
Ik heb XBMC en varianten vaak geprobeerd, maar of de hardwareondersteuning was matig (geen videokaart mkv acceleratie) en/of het organiseren van de media was een crime.
Mhh wanneer heb je het laatst xbmc geprobeerd? Er zit toch al een tijd hardware acceleratie in, anders zou mijn ION1 ook geen 1080p kunnen uitspuwen. Organiseren is ook redelijk eenvoudig: 1 map per soort: tv serie, movie en audio. Bij tv serie misschien nog aparte mapjes per serie en eventueel seizoen maar dat ik zelfs niet meer vereist dacht ik. Het is gewoon makkelijker voor xbmc als het wel is.

Maar dit soort discussies komen op deze plekken beter tot hun recht vermoed ik: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV , [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. en Het grote SABnzbd topic deel 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Wat u hier ziet:

Ikea Mikael bureau (verrassend goed geschikt voor een 'home theatre' voor zo'n goedkoop prutsding)
Onkyo TX-NR509
2 x Q Acoustics 2010 (front)
1 x Q Acoustics 2000C(entre)
Sony Bravia 32EX600 TV/Monitor hybrid
Xbox 360 White
Logitech Illuminated
Ik zie ook nog Ezio Auditore da Firenze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
vosss schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:06:
[...]

Ik zie ook nog Ezio Auditore da Firenze 8)
Vooruit dan maar ;). Nu je het zegt, gamen doe ik natuurlijk ook met mijn opstelling :)

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

Ik merk dat ik een hele tijd alles in 1080p heb proberen te downloaden, maar dat ik tegenwoordig met een goede 720p rip ook tevreden ben. Series zijn vaak alleen maar in 720p te downloaden.

Binnenkort weer wat foto's van mijn set, er staat een nieuwe Marantz PM6003 te spelen. Op termijn komt er ook nog een CD6003 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik merk dat ik een hele tijd alles in 1080p heb proberen te downloaden, maar dat ik tegenwoordig met een goede 720p rip ook tevreden ben.
Ik ook. Probleem lijkt echter de laatste tijd te zijn dat er veel idioten zijn die een Xvid of TS upscalen naar 4gieg en het dan als DVD5 uploaden naar usenet :(

Maargoed, dat is een ander verhaal.

Ik wil meer foto's zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
vosss schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:30:
[...]

Ik ook. Probleem lijkt echter de laatste tijd te zijn dat er veel idioten zijn die een Xvid of TS upscalen naar 4gieg en het dan als DVD5 uploaden naar usenet :(

Maargoed, dat is een ander verhaal.

Ik wil meer foto's zien :)
Een DVD5 is geen 720 maar 576. een DVD9 trouwens ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dat weet ik, maar het ging om het idee zegmaar dat er zoveel Telesync versies gepost worden die ronduit bagger zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

EMDB schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:09:
[...]
Een DVD5 is geen 720 maar 576. een DVD9 trouwens ook ;)
Laat ik dan ff mierenneuken; het is zowel 720 als 576. En dat om 2 redenen, de eerste is dat je een 720p natuurlijk prima kan archiveren op een DVD5 (dat wordt waarschijnlijk bedoeld hierboven). En ten tweede: de PAL resolutie waaraan jij refereert is in feite op de DVD opgeslagen in de resolutie 720 x 576 anamorphisch 16:9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:30
@HarmoniousVibe:

Die bank ziet er makkelijk uit om trappen op te krijgen. Waar heb je die vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Inderdaad. Daar gaan we dus ook verder met die discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
XanaduNL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:40:
@HarmoniousVibe:

Die bank ziet er makkelijk uit om trappen op te krijgen. Waar heb je die vandaan? :)
Redelijk makkelijk ja. Hij moest hier 5 trappen op :). Heb hem bij Leen Bakker gehaald.

offtopic:
Offtopic gaan we ook niet door...

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 10-06-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Nee, daar gingen we niet verder op in. Zie ook FeaR in "Post hier pic's en specs van je home-cin..."

[ Voor 115% gewijzigd door FeaR op 10-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Dus we mogen wel eindeloos over crossover frequenties ouweh**ren maar niet over de content die je afspeelt op je HT? Vreemd...

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 10-06-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EMDB schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:40:
[...]
Dus we mogen wel eindeloos over crossover frequenties ouweh**ren maar niet over de content die je afspeelt op je HT? Vreemd...
Frequenties en afstemmen van speakers hebben meer te maken met home cinema dan dingen over 720p en 1080p afspelen via XMBC. Zeker aangezien we voor het laatste dus aparte topics hebben - zoals reeds was aangegeven -. Plus dat er via de TopicReport genoeg klachten binnen kwamen over het te veel offtopic gaan. Dus dan stoppen we inderdaad bij deze met die discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
Zo nieuwe meubels zijn binnen en gelijk maar de boel omgegooid. Helaas geen foto's van de oude situatie meer, die stonden op mijn hyves maar die heb ik sindskort verwijderd. Iedereen kent de besta serie van ikea wel en dan de bruinzwarte serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.davekorthouwer.nl/dump/twkrs/Meubels.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davekorthouwer.nl/dump/twkrs/Meubels-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davekorthouwer.nl/dump/twkrs/Meubels-3.jpg

Wat zien we:
Sony KDL40W4500
Sony Playstation 3 160GB
UPC Philips HDDVR
Onkyo TX-SR608
Onkyo DS-A2
Harman Kardon HKTS16BQ
Blackberry
Ipad met miskoop hoes van t jaar vies ding..

Wat zien we niet:
Nintendo WII
AC Ryan Playon Mini

Deurtjes van de kast werken met dat nieuwe sluitsysteem, dichtgooien en dan valt die langzaam dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Deef_K op 11-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Hoeveel ruimte heb jij boven je Onkyo als ik vragen mag?

Dat ziet er erg krap uit namelijk! ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:23
KillaZ schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:01:
Hoeveel ruimte heb jij boven je Onkyo als ik vragen mag?

Dat ziet er erg krap uit namelijk! ;)
Zo ziet het er ook bij mij uit, een cm of 4zit er bij mij tussen, en ja het schijnt niet voldoende te zijn.
Voordeel en nadeel als die er mee ophoudt mag ik weer een nieuwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
4 cm lijkt mij wel voldoende toch?
Het lijkt vanaf hier echt maar 1 cm.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Zo'n 1,5 a 2 centimeter. Maar ik zie dat niet als een probleem, ik ben niet zo gek die alles voluit draait zodat de boel warm word. Hooguit 5min ff hard muziek meer niet, films op normaal niveau -48db. Dan word zo'n apparaat echt niet heel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 23:09
Shocked schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:47:
Hier een "wat anders dan anders" opstelling met de tv/audio centraal. Vroeger stond alles strak tegen de muur aan, zoals bij iedereen eigenlijk , op een gelikt witglanzend meubeltje. Deze opstelling heeft als voordeel dat we de kids bijzonder goed in de gaten kunnen houden en zicht hebben op de tuin.
Nadeel is wel de moeilijke plaatsing. Ik heb stands voor de CM5''s, maar daar liep iedereen tegen aan (...), Dus alles staat op het houtblok, wat een prima beveiliging is. Het geeft gewoon niet mee 8)

Dus, verkneukel U aan de draden. Heerlijk praktisch, dat wel. Een ZOKM. Zeer Open Kabel Management.

De beelden :
[afbeelding]
Beetje laat misschien, aangezien dit bericht 10+ pagina's terug staat, maar Shocked, waar heb je die vogelkooi vandaan? Hij is nl echt heel erg gaaf zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Speakers weer eens opgepoets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qFsV7tlHkoSCF7sIhG6LQCIt/full.jpg

Hoe het nu staat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3mCTyOpPMOd4OMtvDngghdBL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4DAMegDJFthUF7r9Dq487lzJ/full.jpg
De rear speakers staan iets naar beneden gekanteld en ik ben wel happy met hoe het nu klinkt.
Muur moet nog een keer, vandaar de schilderstape. En voor die lelijke bank is een nieuwe bestel, die staat dan meteen gespiegeld zodat we een stuk meer ruimte hebben.. Duurt helaas nog even voordat die binnen is.

De nieuwe center:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NNTYoQeblx2kyLU0QbWngmHp/full.jpg
Zonder doek, zit er normaal wel op. Het de kast zo aangepast dat ik die rand makkelijk kan weghalen als ik er bij moet, de versterker krijg je er nu ook niet uit namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Rev! schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:25:
Speakers weer eens opgepoets:
[afbeelding]

Hoe het nu staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
De rear speakers staan iets naar beneden gekanteld en ik ben wel happy met hoe het nu klinkt.
Muur moet nog een keer, vandaar de schilderstape. En voor die lelijke bank is een nieuwe bestel, die staat dan meteen gespiegeld zodat we een stuk meer ruimte hebben.. Duurt helaas nog even voordat die binnen is.

De nieuwe center:
[afbeelding]
Zonder doek, zit er normaal wel op. Het de kast zo aangepast dat ik die rand makkelijk kan weghalen als ik er bij moet, de versterker krijg je er nu ook niet uit namelijk :P.
Mooie foto's . Maar wat staat er allemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
euh zo snel even:

Pioneer VSX-D511
32inch Samsung.
Logitech Harmony 885
WD TV
wx Hepta Streets Gold, 2x Hepta Ace Gold's, 1x Hepta Ace Center.
UPC Cisco BOX
2x XBOX 360 + Kinect, Sega Megadrive :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Neefdave schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:55:
Zo nieuwe meubels zijn binnen en gelijk maar de boel omgegooid. Helaas geen foto's van de oude situatie meer, die stonden op mijn hyves maar die heb ik sindskort verwijderd. Iedereen kent de besta serie van ikea wel en dan de bruinzwarte serie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zien we:
Sony KDL40W4500
Sony Playstation 3 160GB
UPC Philips HDDVR
Onkyo TX-SR608
Onkyo DS-A2
Harman Kardon HKTS16BQ
Blackberry
Ipad met miskoop hoes van t jaar vies ding..

Wat zien we niet:
Nintendo WII
AC Ryan Playon Mini

Deurtjes van de kast werken met dat nieuwe sluitsysteem, dichtgooien en dan valt die langzaam dicht.
Dit is toch geen Besta...? Waar komt de kast wél vandaan? :)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
De vorige meubels waren uit de besta serie. Deze komen van profijt meubelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 16:28
[...]

P.S.
Lijkt me ook erg gaaf, heb even gekeken, maar ze zijn blijkbaar erg moeilijk te krijgen in europa. Mag ik vragen waar jij hem hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 13:44
En stel je wilt vertellen waar je hem gekocht hebt. Zou je zo vriendelijk willen zijn jou aanschafprijs te vertellen. Mits deze niet vermeld staat op de site. Veel prijzen op aanvraag heb ik gevonden.
Mij lijkt het dat ze dan nogal duur zijn:P. Over een jaar of 2 maak ik een home cinema. en echte echte zeg maar.
Ik denk dat een dergelijke buttkicker wel een toevoeging kan zijn. Aangezien ik alles nu aan het ontwerpen ben en ik dus ook plaatsen van kabels moet weten wil ik gewoon even weten of mijn budget het enigszins toelaat.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
[...]

P.S.
Ik ben benieuwd naar je opstelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239349

is gewoon van dat noppenschuim van de Gamma. van dittem:
afbeelding]
Vreselijk spul: verpoederd/verpulverd na een paar jaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 01:29
Na een paar jaar...wat verwacht je voor die centen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

Sinds gisteren een sub in huis. Ik heb op marktplaats een SA-WD200 gevonden van Sony. Gesloten systeem met twee lange slag aluminium woofers. Klinkt heerlijk muzikaal en pas (ook qua looks) erg mooi bij de speakers die ik voor de studeerkamer klaar heb staan. Hij staat nu nog ff in de woonkamer, tot mijn bureau binnen is.
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/9250/img0234ao.jpg

En hiermee wordt hij over twee weken gecombineerd:

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pjYJgx-7Q1TMjxSetliAlCupeLkowC8wuYWG17XThcPMhzdjHQUkzN-hitnn2W6GaPfxamEXniycu2_EvZwnT258_a9ll0LrR/DSCN2481.JPG?psid=1
Een setje SS-LA505 speakers met een Sony versterker (komt oorspronkelijk uit een zeer prijzig minisetje. De versterker is ontworpen door de ES afdeling. Setje is nu eindelijk compleet :) En dat voor 320 euro totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Op welke speakerstands heb je je CM1's staan? Ben ook opzoek naar een paar voor die van mij namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

fr3z schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:48:
Op welke speakerstands heb je je CM1's staan? Ben ook opzoek naar een paar voor die van mij namelijk..
Norstone Esse...link! Niet duur en zien er leuk uit :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.