Toon posts:

Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 296.302 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29
Ow ja om nog iets te zeggen over wel of geen sub nodig bij vloerstaanders.
Mijn huidige luidsprekers gaan niet zo laag als mijn sub, maar de speakers die ik nog wel een keer wil aanschaffen zijn vloerstaanders van PMC (professional monitor companie).

Ik heb een keer de PB1i gehoord en wat kwam daar een geluid uit zeg. Een (paar) maatjes kleiner zouden perfect zijn in de huiskamer.
Met deze relatief kleine luidsprekers, zoals de FB1i of OB1i heb je daadwerkelijk geen sub meer nodig.
Grotere exemplaren gaan zelfs lager dan veel subs. Dit is dan volgens velen eigenlijk het enige merk dat het transmissielijn principe goed onder de knie heeft. Bij dit merk blijft de bas lekker strak en gecontroleerd.

• koekjesdeeg
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 06:58
Foto's volgen nog hoor.

voor: B&W DM4 op Tannoy stands
achter: B&W DS1
Midden: B&W CC6 s2
Kabels: MIT Terminator 2 voor DM4
CD: Marantz CD 6000
DVD: Marantz DV 6200
Receiver: Marantz SR 7300
Interlinks: QED
Sub: JBL.

Anoniem: 374197

Ben benieuwd naar de foto.

• Slim_eminem
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 14:25
Na dit topic en enkele voorgaande delen gelezen te hebben ook maar eens besloten om hieraan deel te nemen.
Niet teveel tekst, maar vooral plaatjes:

GTA 4

Overview + Front speakers

TBBT op TV

Right rear speaker (kabel weggewerkt achter lamellen rails)

Right front speaker (kabel in kabelgoot)

Van de zijkant met dressoir

Op de foto's is te zien:
Sony KDL-60EX700
Samsung HT-Z210 Home cinema
Humax iRHD-5000c
PS3 Fat 80gb
Wii

Hoogglans meubels: berkhoutwonen.nl
(Niet bedoelt als reclame, maar als iedereen ook Ikea noemt kan het vast geen kwaad om mensen die geïnteresseerd zijn te informeren :P )

Anoniem: 379258

60 inch ! Mooie grootte. Beetje lastig te zien op foto's altijd.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
fisherman schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:59:
Ow ja om nog iets te zeggen over wel of geen sub nodig bij vloerstaanders.
Mijn huidige luidsprekers gaan niet zo laag als mijn sub, maar de speakers die ik nog wel een keer wil aanschaffen zijn vloerstaanders van PMC (professional monitor companie).

Ik heb een keer de PB1i gehoord en wat kwam daar een geluid uit zeg. Een (paar) maatjes kleiner zouden perfect zijn in de huiskamer.
Met deze relatief kleine luidsprekers, zoals de FB1i of OB1i heb je daadwerkelijk geen sub meer nodig.
Grotere exemplaren gaan zelfs lager dan veel subs. Dit is dan volgens velen eigenlijk het enige merk dat het transmissielijn principe goed onder de knie heeft. Bij dit merk blijft de bas lekker strak en gecontroleerd.

[afbeelding]
PMC maakt zeker leuk spul. De monitoren zet een laag neer waar je U tegen zegt.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:38
Anoniem: 379258 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:51:
60 inch ! Mooie grootte. Beetje lastig te zien op foto's altijd.
Inderdaad. Op foto's lijken beeldschermen vaak een flinke slag kleiner dan in het echt.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• fisherman
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:20:
[...]

PMC maakt zeker leuk spul. De monitoren zet een laag neer waar je U tegen zegt.
Hoewel ik de monitoren nooit gehoord heb schijnen die volgens recencies verder door te lopen in een strak laag dan menig grotere vloerstaander. Laat staan de vloerstaande versies van deze fabrikant.
De PB1i die ik weleens gehoord heb is een erg grote luidspreker en stond in een "studio" opgesteld.
Was aangesloten op mijn huidige eindversterker, maar die kwam wat tekort voor die grote jongens.
De luidsprekers van PMC lusten wel wat hoor, een receiver is meestal dan ook niet geschikt om deze aan te sturen. Dit geldt ook voor de kleinere modellen.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
Slim_eminem schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:55:
Na dit topic en enkele voorgaande delen gelezen te hebben ook maar eens besloten om hieraan deel te nemen.
Niet teveel tekst, maar vooral plaatjes:
Mooie tv inderdaad. Maar waarom hangen je speakers zo hoog, zodat ze niet in zicht hangen?

• Jaapnr1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-08-2022
Leuk topic dit! Er interessant en leerzaam om te zien hoe mensen hun systeem opbouwen, uitbreiden en problemen oplossen...

Hier mijn systeem:

Pass Labs X2.5 voorversterker
2 x Van Medevoort PA333 mono (300 watt dynamisch klasse A)
Lentus Audio Duo luidsprekers (met bandtweeters :) )
Zelfbouw htpc
Tentlabs bDAC (usb, optisch, coax)
Teac VRDS-10 cd-speler (met Tentlabs-klok) Gebruik ik niet veel meer.
Playstation 3 (voor blu-ray en gaming)
Logitech squeezebox classic (voor radio en soms als ik snel muziek wil draaien)
Sharp 46" DH-77 lcd-tv (gekalibreerd)
En achter de set nog wat filtering, aparte voeding voor SB, en een aparte groep (Ja, met aparte aarde en Siemens-zekeringen :) )

Ik ben nog druk bezig met de akoestiek in de woonkamer. Die is vrij hard (veel harde muren, weinig demping). De foto links op de muur is op akoestisch doek, met daarachter demping. Links heb ik gordijnen die ik dicht doe als ik serieus ga luisteren, of (samen) film ga kijken. Dat scheelt wat. Ik wil op de achtermuur nog wat extra demping aanbrengen, zodat de galm wat meer gecontroleerd is.

Een overzicht van de set.

De spullen met de klepjes open.

Het hart van de set.

De set is vooral voor muziek bedoeld. Bij film zullen liefhebbers van 5.1 zeker ruimtelijkheid en laagdruk missen. Dat streef ik ook niet echt na met deze set.

[Voor 8% gewijzigd door Jaapnr1 op 14-06-2011 14:51]

• Anoniem: 354278
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Heeft iemand hier al eens ooit geprobeerd om dmv zuignappen oid een TV op te hangen aan een glazen wand?

• fisherman
Jaapnr1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35:
Leuk topic dit! Er interessant en leerzaam om te zien hoe mensen hun systeem opbouwen, uitbreiden en problemen oplossen...

Hier mijn systeem:

Pass Labs X2.5 voorversterker
2 x Van Medevoort PA333 mono (300 watt dynamisch klasse A)
Lentus Audio Duo luidsprekers (met bandtweeters :) )
Zelfbouw htpc
Tentlabs bDAC (usb, optisch, coax)
Teac VRDS-10 cd-speler (met Tentlabs-klok) Gebruik ik niet veel meer.
Playstation 3 (voor blu-ray en gaming)
Logitech squeezebox classic (voor radio en soms als ik snel muziek wil draaien)
Sharp 46" DH-77 lcd-tv (gekalibreerd)
En achter de set nog wat filtering, aparte voeding voor SB, en een aparte groep (Ja, met aparte aarde en Siemens-zekeringen :) )

Ik ben nog druk bezig met de akoestiek in de woonkamer. Die is vrij hard (veel harde muren, weinig demping). De foto links op de muur is op akoestisch doek, met daarachter demping. Links heb ik gordijnen die ik dicht doe als ik serieus ga luisteren, of (samen) film ga kijken. Dat scheelt wat. Ik wil op de achtermuur nog wat extra demping aanbrengen, zodat de galm wat meer gecontroleerd is.

[afbeelding]
Een overzicht van de set.

[afbeelding]
De spullen met de klepjes open.

[afbeelding]
Het hart van de set.

De set is vooral voor muziek bedoeld. Bij film zullen liefhebbers van 5.1 zeker ruimtelijkheid en laagdruk missen. Dat streef ik ook niet echt na met deze set.
Hele mooie set hoor. Ben sowieso wel gecharmeerd van sets die niet doorsnee zijn en waarbij bewuste keuzes gemaakt zijn mbt componenten. Heel anders dan waarbij zoals de meesten kopen wat anderen kopen. Gelukkig zijn er daarop uitzonderingen, bravo!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 15:44
Anoniem: 354278 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:57:
Heeft iemand hier al eens ooit geprobeerd om dmv zuignappen oid een TV op te hangen aan een glazen wand?
Ik betwijfel of zuignappen in staat zijn om weerwerk te bieden tegen zwaartekracht. Er is immers geen ondersteuning langs onder, vroeg of laat schuift die naar beneden.

• Jaapnr1
Dank je! Het is een project van al zeker tien jaar. Een tijd waarin je begint te merken wat je zelf mooi en belangrijk vindt. En natuurlijk waarin je merkt wat je er zelf voor over hebt om je doel te bereiken ;-).
fisherman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:57:
[...]

Hele mooie set hoor. Ben sowieso wel gecharmeerd van sets die niet doorsnee zijn en waarbij bewuste keuzes gemaakt zijn mbt componenten. Heel anders dan waarbij zoals de meesten kopen wat anderen kopen. Gelukkig zijn er daarop uitzonderingen, bravo!

• EMDB
  • Laatst online: 22-05 16:41
[...]

Doorsnee of wat anderen kopen kan ook een bewuste keuze zijn (en hoeft daarom niet slecht te zijn). Ik ben sowieso wel gecharmeerd van iedereen in zijn/haar waarde laten ;)

• Niet online
SlasZ schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:06:
[...]

Ik betwijfel of zuignappen in staat zijn om weerwerk te bieden tegen zwaartekracht. Er is immers geen ondersteuning langs onder, vroeg of laat schuift die naar beneden.
Ik ben al dagen aan het googlen maar tot zover niks tegengekomen.

Het gewicht ben ik ook bang voor het gaat om de Samsung UE55D8000 met een gewicht van 18,6 kg.

Als er iemand hier een aantal zoekwoorden weet die ik kan gebruiken zou ik het zeer op prijs stellen.

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 14:59
Bijna 20 kilo moet je niet aan zuignappen willen hangen. Tenzij je zuignappen hebt waarbij actief (dus met een pomp en slangen) een vacuum wordt gemaakt gaan ze niet redden. Zelfs glasdragers houden het niet lang genoeg vol.

• Jaapnr1
Bokmaaa schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:10:
Bijna 20 kilo moet je niet aan zuignappen willen hangen. Tenzij je zuignappen hebt waarbij actief (dus met een pomp en slangen) een vacuum wordt gemaakt gaan ze niet redden. Zelfs glasdragers houden het niet lang genoeg vol.
Denk dat Bokmaaa gelijk heeft: 20 Kg aan zuignappen hangen is vragen om de treurige dag dat je lcd-tv op de grond ligt... in stukjes welteverstaan.

• Jaapnr1
EMDB schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:41:
[...]
Doorsnee of wat anderen kopen kan ook een bewuste keuze zijn (en hoeft daarom niet slecht te zijn). Ik ben sowieso wel gecharmeerd van iedereen in zijn/haar waarde laten ;)
Mee eens, maar ik denk niet dat Fisherman het zo zwaar bedoelde...

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 16:09
Anoniem: 354278 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:57:
Ik zou het gewoon doen! Laat hier even weten hoe het afloopt!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
Na lang mee genieten van andermans set's zal ik de mijne ook eens een keer posten :)

Wat je ziet:
- Pioneer VSX-920K
- Pioneer BDP-430 (net binnen sinds zaterdag :) )
- Acer Aspire M7720 (met enkele upgrades)
- Samsung Syncmaster 2333 HD
- 1x Mordaunt Short Aviano 1 Bookshelf
- Nakamichi Banaanpluggen
- No name speakerkabel (2x2,5mm^2 of 2x4mm^2, dit weet ik niet meer zeker :o )
- No name HDMI kabels (van PC naar Receiver is 1.3 en van BDP en naar TV is 1.4)

Wat u niet ziet:
- Nog 3x Mordaunt Short Aviano 1 Bookshelf
- Mordaunt Short Aviano 5 Centerspeaker

To Do's:
- Accespoint voor PC/Receiver/Blu-ray
- Ooit nog x goeie subwoofer maar is nog beetje overkill op mn slaapkamer, lijkt me beter om dit te doen als ik op mezelf ga wonen.

En ik weet de speaker's zijn niet ideaal geplaatst hier (ook al zie je er nu maar 1 ;)) maar dit kan niet echt anders jammer genoeg.

[Voor 5% gewijzigd door Annuk op 14-06-2011 16:38]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Jaapnr1
Leuke set, Annuk. Ik heb Pioneer altijd een mooi merk gevonden. Zeker de blu-ray spelers zijn erg goed. Hoe is de receiver? Heb dit type nooit gehoord.
Annuk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:37:
Na lang mee genieten van andermans set's zal ik de mijne ook eens een keer posten :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Pioneer VSX-920K
- Pioneer BDP-430 (net binnen sinds zaterdag :) )
- Acer Aspire M7720 (met enkele upgrades)
- Samsung Syncmaster 2333 HD
- 1x Mordaunt Short Aviano 1 Bookshelf
- Nakamichi Banaanpluggen
- No name speakerkabel (2x2,5mm^2 of 2x4mm^2, dit weet ik niet meer zeker :o )
- No name HDMI kabels (van PC naar Receiver is 1.3 en van BDP en naar TV is 1.4)

Wat u niet ziet:
- Nog 3x Mordaunt Short Aviano 1 Bookshelf
- Mordaunt Short Aviano 5 Centerspeaker

To Do's:
- Accespoint voor PC/Receiver/Blu-ray
- Ooit nog x goeie subwoofer maar is nog beetje overkill op mn slaapkamer, lijkt me beter om dit te doen als ik op mezelf ga wonen.

En ik weet de speaker's zijn niet ideaal geplaatst hier (ook al zie je er nu maar 1 ;)) maar dit kan niet echt anders jammer genoeg.

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 13:05
Ikzelf heb ook een Pioneer VSX-920K klinkt erg lekker en heeft mega veel mogelijkheden ... vooral de mogelijkheid om hem op je TV volledig te configureren is voor mij een uitkomst. Ik gebruik hem nu nog in combinatie met 2x B&W DM601 en 2x BOSE 501 II .... Klankbeeld e.d. kan ik niet echt uitspraak doen omdat ik hem niet tegenover andere receivers heb beluisterd... Ik zal binnenkort ook even wat foto's posten van mij set...

• Annuk
Jaapnr1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:41:
Leuke set, Annuk. Ik heb Pioneer altijd een mooi merk gevonden. Zeker de blu-ray spelers zijn erg goed. Hoe is de receiver? Heb dit type nooit gehoord.

[...]
Ik ben zeer tevreden over deze receiver en ik vind hem mooi klinken, ik heb dezelfde luidsprekers destijds ook op een Onkyo TX-SR609 gehoord, maar ik vond dit vrijwel gelijk, dus ben uiteindelijk meer voor de looks gegaan (vond de Onkyo niet zo super mooi).
Enige nadeel aan de VSX-920K vind ik dat deze geen HDMI Passthrough heeft, dit is soms wel lastig als ik bijv even snel wat wil kijken op pc, dan moet ik altijd mijn receiver inschakelen, dat is dus beetje hekel punt (voor zover je/men er problemen mee hebt ;))

• Slim_eminem
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 14:25
Martijn1990 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:35:
[...]

Mooie tv inderdaad. Maar waarom hangen je speakers zo hoog, zodat ze niet in zicht hangen?
Inderdaad.. Wilde liever niet dat de speakers midden op de muur hingen (en ik wilde ze graag ophangen). Op deze manier denk ik het optimale resultaat behaald te hebben mbt het wegwerken van de kabels..

@Leeuwarden122 en @LuPo: Inderdaad lastig te zien, wellicht kun je het zien tov van de apparaten en wetende dat het tv-meubel 190cm breed is..

Thanks voor jullie response.

• Jaapnr1
Prima reden om voor de Pioneer te gaan. Persoonlijk vind ik Pioneer vaak wel wat beter dan Onkyo. Meer controle en een schonere weergave.
Kan me voorstellen dat het vervelend is dat hij geen passthrough heeft. Heeft je tv niet genoeg inputs? Je zou bepaalde bronnen ook gewoon direct kunnen aansluiten... En de optische / coaxiale uitgang van de tv kunnen koppelen aan de receiver.
Annuk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:25:
[...]

Ik ben zeer tevreden over deze receiver en ik vind hem mooi klinken, ik heb dezelfde luidsprekers destijds ook op een Onkyo TX-SR609 gehoord, maar ik vond dit vrijwel gelijk, dus ben uiteindelijk meer voor de looks gegaan (vond de Onkyo niet zo super mooi).
Enige nadeel aan de VSX-920K vind ik dat deze geen HDMI Passthrough heeft, dit is soms wel lastig als ik bijv even snel wat wil kijken op pc, dan moet ik altijd mijn receiver inschakelen, dat is dus beetje hekel punt (voor zover je/men er problemen mee hebt ;))

• Annuk
Jaapnr1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:40:
Prima reden om voor de Pioneer te gaan. Persoonlijk vind ik Pioneer vaak wel wat beter dan Onkyo. Meer controle en een schonere weergave.
Kan me voorstellen dat het vervelend is dat hij geen passthrough heeft. Heeft je tv niet genoeg inputs? Je zou bepaalde bronnen ook gewoon direct kunnen aansluiten... En de optische / coaxiale uitgang van de tv kunnen koppelen aan de receiver.

[...]
Mn tv heb wel meerdere input's, maar ik wil ook als ik een (gedownloade) film kijk op mn pc het geluid hebben via receiver, en ik ben eerlijk gezegt niet telkens van plan kabeltjes te wisselen.
Ik moet eerlijk zeggen heb het nog niet geprobeerd om bijv. ook mn VGA kabel aan te sluiten op PC en TV zodat ik kan switchen tussen de output, dus of HDMI of VGA.. dat wil ik denk ik toch nog een keer proberen. maar verder bevalt de Pioneer super hoor :) geen klachten en ik vind ook dat hij de speakers mooi aanstuurt (gezien ze toch geen heel hoog rendement hebben volgens mij ;))

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02-2022
[...]

Mooie set inderdaad, met mooie componenten. Alleen de keuze voor een preamp van pass labs begrijp ik niet zo goed, men blinkt nou niet echt uit in preamps... Wat fisherman zegt zie ik ook vaker in de high end scene terug. Mensen die bijvoorbeeld B&W speakers kopen met classe versterking, zonder ook maar iets anders gehoord te hebben, omdat zoveel mensen (en abby road studio) dit ook hebben. Uiteraard niets mis met zo'n combi (kwa uiterlijk natuurlijk fraai) maar toch vraag ik me wel eens af of al deze mensen wel eens de moeite hebben genomen om naar andere componenten te luisteren. Wat dat betreft is de keuze voor een preamp van pass labs dan wel weer fraai te noemen, wellicht heb jij wel de moeite genomen om naar verschillende merken te luisteren en bevalt deze (in jou set) het beste.

Veel luister plezier!

• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
Na al een lange tijd steeds met genot naar ieder zijn foto's te hebben gekeken, nu ook even mijn ''slaapkamer homecinema''.

Wat je ziet:

- Sony DA1200ES reciever
- 5.0 surround set van pure accoustics, de ''dream'' serie
- Philips Econova 42PFL6805H
- Wii
- HTPC, silverstone kast
- AKG draadloze koptelefoon

Misschien dat jullie nog op en aanmerkingen hebben!
Zou ik zeer op prijs stellen :D

[Voor 0% gewijzigd door John00188 op 15-06-2011 09:36. Reden: typfout]

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:52

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

zo ziet er goed uit!!

Het idee hoe je je speakers hebt staan vind ik echt geniaal, lijken wel 2 Ikea LACK kasten?

• John00188
Dankje!
En nee het is niks van de Ikea, Die hoge witte dingen zijn gewoon een soort van pilaren die er altijd al zijn. (zijn trouwens ook niet van hout maar van gipsplaten)
Het zijn ook best diepe speakers dus die heb ik met een verhoging maar gewoon erin gezet (a)

• DjVe
  • Laatst online: 21:21
John00188 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:18:
Na al een lange tijd steeds met genot naar ieder zijn foto's te hebben gekeken, nu ook even mijn ''slaapkamer homecinema''.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Sony DA1200ES reciever
- Wii
- HTPC, silverstone kast

Ziet er zeer netjes uit :) Heb je nu twee centerspeakers op je monitor staan?

• John00188
Dankje! en ja dat zijn er twee. Ik zit nog met een hele kapotte set.. Subwoofer was kapot dus kreeg een hele nieuwe set. Ik vind twee er wel leuk uitzien maar geeft verder geen toevoeging hoor.

Anoniem: 391795

Leuk gedaan John00188!!

Heb je die 2 monitoren met een zelfmaak kunstje vastgemaakt of heb je er een beugels voor? Zo ja, welke gebruik je dan?

Verder leuke opstelling.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:52

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Zal zoiets als dit zijn:

http://www.omnimount.com/...Mounts/Full_Motion/NC30C/

Bevallen erg goed, en prijs is ook redelijk.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:41

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Slim_eminem schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:55:
[...]
Hoogglans meubels: berkhoutwonen.nl
(Niet bedoelt als reclame, maar als iedereen ook Ikea noemt kan het vast geen kwaad om mensen die geïnteresseerd zijn te informeren :P )
Kijk, dat is nog eens nuttige informatie ;) Ik ga binnenkort maar eens een tochtje richting Vlaardingen plannen, want de meubels zien er op de site veelbelovend uit! Het lijkt er zelfs op dat er meubels tussen staan die zowaar aan mijn eisen voldoen! Alleen zijn de foto's op de site maar matig, waardoor goed inschatten een beetje moeilijk is :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• John00188
Zoals wat Red Head zegt zou inderdaad kunnen maar ik heb 2 andere beugels.
Ik weet de naam en de fabrikant van het product eigenlijk niet ): ik heb ze gekregen van iemand.
Wel is het zo dat ze best ver van de muur staan en mijn bureau heel smal is.
Ik ben dan ook van plan om nog een 3e monitor aan te schaffen en deze gewoon plat aan de muur te maken.

Hier in ieder geval even een foto voor je:

dit monteer je dan aan de muur en hier kun je het beeldscherm zo op laten hangen (:

Anoniem: 391795

Bedankt!!

Mooi gedaan.

3 monitoren? Waarvoor wil je die allemaal gebruiken dan ? :P

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Anoniem: 391795 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:45:
Bedankt!!

Mooi gedaan.

3 monitoren? Waarvoor wil je die allemaal gebruiken dan ? :P
1 Gamen
1 Serie
1 Internetten
en liefst nog 1 voor MSN dan :)

• John00188
naja sowieso voor het gamen, want gamen met 2 schermen is niks. Aangezien deze schermpjes 2e hands niet super duur zijn kan het ook nog wel uit. Wel een beetje jammer dat ik dan ook weer een ati videokaart moet kopen. Maar hé dat zijn nog ''to do'' dingen (a)

• Niet online
Bokmaaa schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:10:
Nou ik heb al een andere oplossing gevonden waar ik dit weekend voor ga kijken :*)

Een vriend van mij kwam met het idee om hetzelfde ophangsysteem te gebruiken als schilderijen. Deze hebben verschillende draagkrachten van 20 kg tot zelfs 50kg.

Deze kan ik aan de plafondrails vast maken waardoor er 2 dunne ijzerdraden naar beneden lopen.

• Bokmaaa
En je HDMI en stroomkabels?

• Niet online
Alles gaat eigenlijk via mijn versterker en via mijn versterker gaat er 1 HDMI kabel naar de TV.

Dus het enige wat ik met 1 simpele en de meeste dun mogelijke kabelgoot kan wegwerken is 1 HDMI kabel en 1 stroomkabel.

Maar dit zijn nog allemaal toekomst plannen, de oplevering van mijn appartement is pas in februari, maar dat geeft mij genoeg tijd om alles te plannen zoals ik het wil.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 21:06
Die komen dan waarschijnlijk nog steeds in het zicht.
Als je deze in je muur wegwerkt, kun je net zo goed een wandsysteem gebruiken ipv de plafondrails

• Bokmaaa
De muur is van glas, dus daar in wegwerken gaat hem niet worden :)

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Neefdave, mooi living man.
Enkel jammer van het hooggeplaatste stopcontact rechts van je tv.

• LuPo
Jordy van e schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:55:
[...]

Ziet er zeer netjes uit :) Heb je nu twee centerspeakers op je monitor staan?
Je ziet toch dat alles symmetrisch is met twee. :+ ;)

Nee serieus. Mooi gedaan John00188. Lig je altijd op bed TV te kijken of verplaats je die stoel ook weleens? Ik vond altijd liggen een beetje irritant worden op den duur.

[Voor 26% gewijzigd door LuPo op 15-06-2011 12:27]

• John00188
LuPo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:25:
[...]

Je ziet toch dat alles symmetrisch is met twee. :+ ;)

Nee serieus. Mooi gedaan John00188. Lig je altijd op bed TV te kijken of verplaats je die stoel ook weleens? Ik vond altijd liggen een beetje irritant worden op den duur.
Bedankt!
Ik lig meestal tv te kijken (a), die stoel staat er meer voor de sier dan dat ik er echt gebruik van maak.

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 14:36
Even nog een updateje van mij....

Heb de crossover instellingen nog altijd niet gevonden maar met behulp van de volume knop is het allemaal goed gekomen. Moet de volume knop wel op 80% zetten maar dat is niet zo erg :p. Volume knop van de sub overigens ;)

Ik wil wel foto's posten maar. Het is hier te donker voor mijn slechte telefoon camera of ipad camera en ik heb geen digi cam. Zodra ik er 1 kan aankomen zal ik kijken of ik wat pics kan maken.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Diamond4ever schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:15:
Even nog een updateje van mij....

Heb de crossover instellingen nog altijd niet gevonden maar met behulp van de volume knop is het allemaal goed gekomen. Moet de volume knop wel op 80% zetten maar dat is niet zo erg :p. Volume knop van de sub overigens ;)

Ik wil wel foto's posten maar. Het is hier te donker voor mijn slechte telefoon camera of ipad camera en ik heb geen digi cam. Zodra ik er 1 kan aankomen zal ik kijken of ik wat pics kan maken.
Je had een Onkyo toch? Daar staan de crossoversettings gewoon bij de speakersettings geloof ik. Kun je ook niets vinden in de (online) handleiding van het toestel? Want het is wel zonde als je het met wat simpele settings beter kunt laten klinken en dat niet doet :P

Overigens zag ik hier nog een hele discussie over subwoofersettings langskomen, maar ben het er verder helemaal mee eens dat 80 Hz niet per se het beste is, ook al is het de THX-waarde. Hangt puur af van je apparatuur, dus gewoon doen wat je zelf het beste vindt klinken :) Zo kunnen sommige speakers wel diep maar dan gaan ze hol/"houterig" klinken doordat de kast meeresoneert (vooral kleinere boekenkastspeakers, de Jamo S602 die ik als surrounds gebruik hebben het bij lage tonen ook een beetje). Oplossing: je crossover ietsjes hoger instellen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Eigenlijk is home cinema een te grote eer hiervoor, maar ik moet het ermee doen :+

Van links naar rechts:
Oud tobo wat ik zelf zwart gemaakt heb
Samsung T220
Mordaunt Short 905i
Logitech MX-518
Troep
Trap naar bed (hoogslaper met daaronder bureau)
Mordaunt Short 906i
Wekker

Verder zie je op de achtergrond nog wat oude PCs staan (onder bureau door kijken)

Mordaunt Short 902i
Marantz SR5600
Lamp
Daarachter mijn PC
Daar weer achter mijn linker 906i (op zijn kop in de vensterbank, zo komt hij het beste op oorhoogte :D )
Stoel uit een oude Volvo op een bureaustoelonderstel.
Meer troep
Rechter 902i

P.S. die kabel die je op de tweede foto door het midden van de foto ziet lopen heb ik intussen onder de vloerbedekking verwerkt :)

[Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 15-06-2011 22:58]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Jaapnr1
Beste Ruubschen,

Thanks!
Ik heb talloze pre-amps gehoord en gecombineerd: Van Medevoort, Bryston, AVI (ook mooi), Densen.... Pass Labs vond ik het mooiste. Ik heb jaren voor gespaard om deze 2.5 te kunnen kopen. Ik kwam toevallig een paar maanden terug een puntgaaf exemplaar tegen op hifi.nl (tweedehands). Ik kon hem niet laten staan :-).

Maar ik begrijp je punt niet helemaal. Bedoel je dat Pass niet uitblinkt in voorversterkers? Naar mijn idee behoren ze tot de absoute top. Samen met bijvoorbeeld Spectral. Maar: meningen verschillen natuurlijk.
Ruubschen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 03:04:
[...]

Mooie set inderdaad, met mooie componenten. Alleen de keuze voor een preamp van pass labs begrijp ik niet zo goed, men blinkt nou niet echt uit in preamps... Wat fisherman zegt zie ik ook vaker in de high end scene terug. Mensen die bijvoorbeeld B&W speakers kopen met classe versterking, zonder ook maar iets anders gehoord te hebben, omdat zoveel mensen (en abby road studio) dit ook hebben. Uiteraard niets mis met zo'n combi (kwa uiterlijk natuurlijk fraai) maar toch vraag ik me wel eens af of al deze mensen wel eens de moeite hebben genomen om naar andere componenten te luisteren. Wat dat betreft is de keuze voor een preamp van pass labs dan wel weer fraai te noemen, wellicht heb jij wel de moeite genomen om naar verschillende merken te luisteren en bevalt deze (in jou set) het beste.

Veel luister plezier!

• Jaapnr1
Leuke opstelling! Ziet er erg netjes uit!
Eén vraagje; de twee voorluidsprekers staan beiden in een soort hoek. Heb je geen last van teveel laag? Lijkt me namelijk wel met twee behoorlijk forse luidsprekers... Just asking.
Verder erg leuke opstelling zo!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Sony DA1200ES reciever
- Wii
- HTPC, silverstone kast

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Nee hoor, klinkt perfect! Ik kan het natuurlijk altijd nog bijregelen met mijn subwoofer O-) Maar ik heb de speakers juist zo neergezet dat ze precies naar mij toe spelen, zodat de hoge en middelhoge tonen zo goed mogelijk bij mij terecht komen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Jaapnr1
Okee, perfect dan! Geniet van je mooie systeem!
Krentenbol schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:41:
Nee hoor, klinkt perfect! Ik kan het natuurlijk altijd nog bijregelen met mijn subwoofer O-) Maar ik heb de speakers juist zo neergezet dat ze precies naar mij toe spelen, zodat de hoge en middelhoge tonen zo goed mogelijk bij mij terecht komen.

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:03
Waarom post je je reactie boven het bericht wat je quote?

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14
Dat kan wel subtieler...

[Voor 84% gewijzigd door FeaR op 16-06-2011 17:49]

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:42
Op tweakers (misschien alle fora wel) is het gewoonte om onder de quote te reageren, dus zo dom is die vraag niet.

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 16-06-2011 17:50]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
Ik wou het niet zeggen.. Een gewoonte is het misschien wel, maar het maakt toch geen verschil voor het bericht zelf?
Zie hierboven...

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 16-06-2011 17:49]

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14
het is net wat je prettiger vind lezen.

ik vind persoonlijk dat gewoontes er zijn om te doorbreken.

laten we nu maar verder on-toppic gaan.
mooie HT's hebben jullie
het is grappig om te zien dat er mensen die ook in het post je gameroom forum hier posten

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• John00188
Jaapnr1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:20:
Leuke opstelling! Ziet er erg netjes uit!
Eén vraagje; de twee voorluidsprekers staan beiden in een soort hoek. Heb je geen last van teveel laag? Lijkt me namelijk wel met twee behoorlijk forse luidsprekers... Just asking.
Verder erg leuke opstelling zo!

[...]
Dankje!
Teveel laag heb ik niet echt heel veel last van. De lage tonen zet ik dan gewoon wat minder op de reciever.
Ik snap wel best dat zo lijkt, misschien is het ook wel zo. Ben alleen het gebonk van een z-5500 subwoofer gewend en dan klinken die luidsprekers wel heel wat aangenamer, ookal produceren ze te veel lage tonen.

• mbliek
  • Laatst online: 03-06 09:27
Mn tijdelijk setup.
Canton Chrono SL580 thuis staan om te luisteren.
Ze bevallen met erg goed tot nu toe. Volgende week eerst nog de Monitor Audio RX8 uitproberen om ze te vergelijken.
Krijg wel een mooie korting op die canton's van 800 voor 650.

• LuPo
Supsooi schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:20:
het is net wat je prettiger vind lezen.
offtopic:
Klopt, maar dat maakt het dus nog geen stomme vraag. Overigens 'scant' 99% van de forumbezoekers eerst even snel de post waarop gereageerd wordt, en leest daarna het nieuwe berichtje. Als je dus erboven het nieuwe bericht gaat posten moet je eerst naar beneden scrollen en vervolgens weer omhoog. Werkt niet echt handig imo.

• Deef_K
  • Laatst online: 21:05
Mektheb schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:48:
[...]

1 Gamen
1 Serie
1 Internetten
en liefst nog 1 voor MSN dan :)
Dat zou ik nou met de vrouwen moeten hebben.... Voor elk 1

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:03
Niet zo op de man spelen.

[Voor 93% gewijzigd door FeaR op 16-06-2011 17:46]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:06
Reageren boven of onder de quote kan een leuke discussie zijn, maar niet hier. Op zich is er niets mis met een kleine side-discussie (het liefste wel on-topic natuurlijk). Helaas kan niet iedereen dat aan en gaan bepaalde mensen dan ook nog eens op de man spelen...

Wat wel vast staat is dat we na de Modbreak weer ontopic gaan posten ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
@ Krentenbol
Eehm, niet om het één of ander, maar volgens mij reageerde Jaapnr1 op het setje van John00188 en niet die van jou :+ Maargoed, John heeft er nu ook een reactie op gegeven dus hij kan kiezen welke het beste antwoord geeft op z'n vraag _O-

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 - 660p 2TB Corsair: LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D - K70 LUX - Dark Core - MM800 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - G25

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
mbliek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:59:
Mn tijdelijk setup.
Ze bevallen met erg goed tot nu toe. Volgende week eerst nog de Monitor Audio RX8 uitproberen om ze te vergelijken.

[afbeelding]
Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
En je simpele maar handige tv-kast ook ....; ;)

[Voor 4% gewijzigd door -]Stellarc[- op 16-06-2011 18:19]

• mbliek
-]Stellarc\[- schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:11:
[...]

Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
En je simpele maar handige tv-kast ook ....; ;)
Speakers komen bij De Wit Enkhuizen vandaan.
En het meubel bij Wehkamp, hij heet Jip. Ik heb ook nog een kleine variant waar mn receiver en Blu-ray speler in staan.

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 18:19

Hettic

PSN: Hettic1

Misschien een beetje offtopic, maar ten eerste even mijn complimenten voor de opstelling. Echt super apparatuur man!

Over circa 8 maanden heb ik mijn eigen woning en zal ik mij helemaal uitleven op een te maken opstelling. Toch wil ik nu al een receiver van Harman Kardon aanschaffen omdat ik iemand ken die deze voor weinig geld van de officiele dealer kan krijgen.

Ik zie dat jij een soortgelijke type hebt die ik ook graag zou willen. Wil je misschien reageren op mijn post m.b.t. de te kiezen AV Receiver?

PSN-ID: Hettic1

• Jaapnr1
Haha... geeft niet toch?
Tjapie1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:03:
@ Krentenbol
Eehm, niet om het één of ander, maar volgens mij reageerde Jaapnr1 op het setje van John00188 en niet die van jou :+ Maargoed, John heeft er nu ook een reactie op gegeven dus hij kan kiezen welke het beste antwoord geeft op z'n vraag _O-

Anoniem: 185410

Volgende week eerst nog de Monitor Audio RX8 uitproberen om ze te vergelijken.
Klasse dat een winkel dergelijke "goedkope" luidsprekers uitleent om te testen. Meestal is dat enkel bij 800D/Reference-achtige taferelen mogelijk.

• mbliek
Anoniem: 185410 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Klasse dat een winkel dergelijke "goedkope" luidsprekers uitleent om te testen. Meestal is dat enkel bij 800D/Reference-achtige taferelen mogelijk.
Oh? bij alle winkels waar ik ben wezen luisteren was het mogelijk om ze thuis te luisteren.
Moet ze wel eerst betalen, en krijg het geld daarna weet terug via mn bankrekening.
Die canton's kwamen ze zelfs brengen en moet weer bellen als ze ze weer op mogen komen halen...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:06
mbliek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:48:
[...]Moet ze wel eerst betalen, en krijg het geld daarna weet terug via mn bankrekening.
Dan is het niet echt op proef luisteren, want eigenlijk heb je ze dan al aangeschaft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mbliek
FeaR schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:50:
[...]

Dan is het niet echt op proef luisteren, want eigenlijk heb je ze dan al aangeschaft.
In principe wel ja, maar nu kan ik ze terug brengen als ze niet bevallen.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:06
mag toch altijd volgens de wet kopen op afstand of zo iets dergelijks. Je mag een product binnen ik meen 14 dagen altijd terugbrengen zonder opgaaf van reden toch? Nu weet ik wel dat bijvoorbeeld software buiten die regeling valt. aangezien jij dan toegang hebt gehad tot serial nummers.

Always look on the bright side of life.

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 03-06 23:09
Dit gaat nu over over aankopen in de winkel hè..heeft de wet kopen op afstand niets mee te maken :).

[Voor 12% gewijzigd door Jolly_Jumper op 16-06-2011 20:49]

• LuPo
clifdon schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:32:
mag toch altijd volgens de wet kopen op afstand of zo iets dergelijks. Je mag een product binnen ik meen 14 dagen altijd terugbrengen zonder opgaaf van reden toch? Nu weet ik wel dat bijvoorbeeld software buiten die regeling valt. aangezien jij dan toegang hebt gehad tot serial nummers.
De Wet Koop op Afstand geldt alleen bij aankopen op internet. Dat heeft hier dus (denk ik) niet zo veel mee te maken. Wat jij krijgt is een stukje service van de winkel. Want als je de speakers toch niet wilt zitten zij met een gebruikte speaker. Lijkt me voor de winkel niet ideaal.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:42
LuPo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:54:
[...]

De Wet Koop op Afstand geldt alleen bij aankopen op internet. Dat heeft hier dus (denk ik) niet zo veel mee te maken. Wat jij krijgt is een stukje service van de winkel. Want als je de speakers toch niet wilt zitten zij met een gebruikte speaker. Lijkt me voor de winkel niet ideaal.
Maar op zich geen rare gedachte om speakers via internet te bestellen, er 10 dagen goed naar te luisteren en ze dan terug te sturen als ze niet bevallen. Maar daar is de wet vast niet voor bedoeld.

Anoniem: 154173

FeaR schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:50:
[...]

'op zicht nemen' noemen wij dat en geen enkel probleem bij welk product dan ook. De gevraagde borg is er vanwege slechte ervaringen en wordt verplicht door het hoofdkantoor. Bijna iedereen binnen onze doelgroep vindt dit geen probleem en redelijk vanzelfsprekend.

• -]Stellarc[-
Anoniem: 154173 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:
[...]

'op zicht nemen' noemen wij dat en geen enkel probleem bij welk product dan ook. De gevraagde borg is er vanwege slechte ervaringen en wordt verplicht door het hoofdkantoor. Bijna iedereen binnen onze doelgroep vindt dit geen probleem en redelijk vanzelfsprekend.
Ik neem ook aan dat een goede audiozaak voor ieder oor wel wat heeft.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Mn tijdelijk setup.

[afbeelding]
Hangt die middelste plank nou finaal door en de onderste ook een beetje of is dat gezichtsbedrog? :?

Indien het geen gezichtsbedrog is, wel jammer, de rest ziet er strak uit :)

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:42
vosss schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:18:
[...]
Hangt die middelste plank nou finaal door en de onderste ook een beetje of is dat gezichtsbedrog? :?

Dat was mij ook al opgevallen. Dat is sowieso het nadeel van zo'n breed meubel zonder tussensteun. Een beetje receiver weegt zo 10-15 kilo en in het midden is dat een flink gewicht voor een simpel plankje.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:41

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

loeberce schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:33:
[...]

Maar op zich geen rare gedachte om speakers via internet te bestellen, er 10 dagen goed naar te luisteren en ze dan terug te sturen als ze niet bevallen. Maar daar is de wet vast niet voor bedoeld.
Zoek voor de gein eens op wat pakketpost voor een particulier kost als het gaat om pakketten en gewichten van een beetje vloerstaander (130x40x30 cm en 20 kg per speaker, wat bijv. het geval is bij de RS8 van Monitor Audio), dan ben je deze tactiek al snel zat ;) Helemaal omdat je waarschijnlijk ook verzekerd wilt versturen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Sony DA1200ES reciever
- Wii
- HTPC, silverstone kast

Aan welke kant zitten de bas-reflex poorten? Ik kan dat op de foto's namelijk niet zien. Als ze aan de voorkant zitten, maakt het inderdaad niet echt uit dat ze in een nisje staan, maar als ze aan de achterkant zitten des te meer. Die nis gaat dan namelijk als klankkast werken.
Maar ik begrijp dat je geen last hebt van een zware bas en daar gaat het om ;)

Gisteren heb ik een kleine update gedaan in m'n home-cinema:"

4x Sony High-Speed HDMI flatcable
3x Component

Ter vervanging van de tuinslangen, die er tot gisteren lagen als component en zodat ik nu een goede set HDMI-kabels heb liggen die relatief weinig ruimte kosten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• vosss
loeberce schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:14:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen. Dat is sowieso het nadeel van zo'n breed meubel zonder tussensteun. Een beetje receiver weegt zo 10-15 kilo en in het midden is dat een flink gewicht voor een simpel plankje.
Het is simpel op te lossen door gewoon op exact de juist maat 2 zwarte plankjes dwars tussen de onderste en middelste plank te plaatsen links en rechts onder de center. Dat ziet er ook mooi symmetrisch uit dan.

Door het gewicht wat toch omlaag drukt hoef je nog niet eens te schroeven denk ik om het toch stevig te zetten en dat oogt wel een stuk mooier denk ik :)

Lijken me ook de kosten niet om bij een willekeurige bouwmarkt 2 van die kleine plankjes te halen :)

• mbliek
vosss schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:18:
[...]

Ik zag het ook ja :(
Even opgemeten en het scheelt 0,5 cm met de zijkanten.
Is idd wel een goed idee zo'n plankje er onder, bij de onderste plank zit wel een blokje er onder maar bij die middelste weer niet.
Maar ff langs de bouwmarkt binnenkort ;) thnx voor de tip.

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
hpmkruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:26:
Ik ga mijn home cinema opstelling uitbreiden met het volgende:

2x boston accoustics A25
1x boston accoustics A225
Aangestuurd door de Onkyo NR509

Ik hier ideeën opgedaan en heb rondgekeken, reviews gelezen, prijzen vergeleken en bepaald dat dit past bij mijn wensen, omdat:

- Stijlvol: niet te groot en past mooi bij de rest. Daarnaast wilde ik center+fronts van hetzelfde merk.
- Niet al te duur maar wel leuk geluid: speakers zijn bij Eshop +-450 euro en de reciever is voor minder dan 300 euro te krijgen
- Reciever moet voldoende vermogen hebben en wat 'leuke' extra's hebben (usb, lan om mee te spelen en het tweaker gehalte)

Zodra ik ze besteld en binnen heb zet ik hier uiteraard de foto's neer :)
De bovengenoemde spullen zijn binnen! Nu komt het uitpakken en installeren. Ik heb btw afgeweken wat ik hierboven genoemd heb. Ik heb toch de A26's besteld ipv de A25. Dit ivm het grotere bereik in het laag vanwege de grotere woofers. Ik ben nl. van plan voorlopig nog geen sub aan te schaffen en dit is ter compensatie. Dit weekend maar eens aan de gang. Ik heb alle spullen vanmiddag eens proef aangesloten en beluisterd en het klinkt behoorlijk. Nu nog alles netjes in het meubel wegwerken. Zodra ik alles heb staan zal ik eens wat nieuwe foto's posten.

• -]Stellarc[-
hpmkruit schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:43:
[...]

De bovengenoemde spullen zijn binnen! Nu komt het uitpakken en installeren. Ik heb btw afgeweken wat ik hierboven genoemd heb. Ik heb toch de A26's besteld ipv de A25. Dit ivm het grotere bereik in het laag vanwege de grotere woofers. Ik ben nl. van plan voorlopig nog geen sub aan te schaffen en dit is ter compensatie. Dit weekend maar eens aan de gang. Ik heb alle spullen vanmiddag eens proef aangesloten en beluisterd en het klinkt behoorlijk. Nu nog alles netjes in het meubel wegwerken. Zodra ik alles heb staan zal ik eens wat nieuwe foto's posten.
Je hebt exact de set aangeschaft waar ik aan zit te denken. Ben benieuwd naar je foto's en vooral je ervaringen.
En het idee om even met de sub te wachten. Ik woon nu half bij men vriendin in een appartement. Ik denk niet dat ze daar op een vette sub zitten te wachten.

[Voor 9% gewijzigd door -]Stellarc[- op 17-06-2011 17:00]

• vosss
mbliek schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Ik zag het ook ja :(
Even opgemeten en het scheelt 0,5 cm met de zijkanten.
Is idd wel een goed idee zo'n plankje er onder, bij de onderste plank zit wel een blokje er onder maar bij die middelste weer niet.
Maar ff langs de bouwmarkt binnenkort ;) thnx voor de tip.
Scheelt dat maar een halve centimeter? :o

Op de foto zou je zeggen veel meer :o

Maargoed, simpel op te lossen inderdaad. Post je dan weer een foto?

• r.brands
  • Laatst online: 09-01 11:15
Nou eens snel een paar fototjes gemaakt:

http://i786.photobucket.c...46/rhrbrands/IMG_5224.jpg

http://i786.photobucket.c...46/rhrbrands/IMG_5227.jpg

http://i786.photobucket.c...46/rhrbrands/IMG_5228.jpg

http://i786.photobucket.c...46/rhrbrands/IMG_5229.jpg

Ik up nooit wat dus ze zijn de originele grote.

wat je ziet:

- philips 42pfl7604
- mission m 72 speakers incl. front
- yamaha yst-sw105 sub
- popcorn a210
- onkyo sr608
- xbox360

Ik woon met een vriend samen dus het is een soort van veredeld studentenhuis. Kabels wegwerken doen we niet aan.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:55
De open haard heeft een betere functie gevonden zie ik 8)7 :o

K to the KillaZ

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47

Accident

's Happen

Sja het is een "studentenhuis" ;)

mgoed de keuze tussen een lekker bakkie of een haardvuur is lastig lijkt me, zou persoonlijk het koffie apparaat in de keuken zetten :)

[Voor 20% gewijzigd door Accident op 18-06-2011 21:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 09-01 11:15
Tja, het is een kleine keuken die al vol staat met andere essentiele benodigheden zoals een oven, blender, nespresso, waterkoker etc. Open haard gebruiken we toch niet.

hier foto die ik vergeten was:

http://i786.photobucket.c...46/rhrbrands/IMG_5225.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbliek
vosss schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 02:05:
[...]

Scheelt dat maar een halve centimeter? :o

Op de foto zou je zeggen veel meer :o

Maargoed, simpel op te lossen inderdaad. Post je dan weer een foto?
Ja hoor:

Ik had nog planken over na mn verhuizing, worden die toch ook nog nuttig gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Puik knutselwerk ;)

Het lijkt overigens of de middelste en onderste plank nog altijd een heel klein beetje doorbuigen, maar dat kan ook optisch bedrog zijn door het perspectief ofzo.

In elk geval een hele verbetering dacht ik zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er idd heel erg dik uit!

Mijn setup is niet echt gewijzigd, maar toch een nieuwe foto, een hdr probeersel. :P

- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Ziggo CI+ CAM Neotion Module
- Denon DRA-700AE stereo receiver
- Magnat Monitor 1000 speakers
- Sony MDR-7506 Studio Hoofdtelefoon
- Zelfbouw computer

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ligt het aan mij of heb je nog het folie op je TV zitten?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee haha, dat is de reflectie van de rolluiken tegenover het beeldscherm. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
@Joopie:

Je gebruikt die LedTV ook als computerscherm neem ik aan?

Is dat een beetje te doen met gamen? Ik zit zelf momenteel met een 26" TFT schermpje en wil eigenlijk groter, maar de echte computerschermen om het zo maar te noemen vind ik veel te duur voor 30 inch en groter (1000+ euro).

Hoe is jouw ervaring (als je die hebt) met gamen op zo een led tv als ik zo vrij mag zijn om te vragen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58
vosss schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:51:
@Joopie:

Je gebruikt die LedTV ook als computerscherm neem ik aan?

Is dat een beetje te doen met gamen? Ik zit zelf momenteel met een 26" TFT schermpje en wil eigenlijk groter, maar de echte computerschermen om het zo maar te noemen vind ik veel te duur voor 30 inch en groter (1000+ euro).

Hoe is jouw ervaring (als je die hebt) met gamen op zo een led tv als ik zo vrij mag zijn om te vragen? :)
je hebt dan wel een veel hogere resolutie.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee