Toon posts:

Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 296.289 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

vosss schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:51:
@Joopie:

Je gebruikt die LedTV ook als computerscherm neem ik aan?

Is dat een beetje te doen met gamen? Ik zit zelf momenteel met een 26" TFT schermpje en wil eigenlijk groter, maar de echte computerschermen om het zo maar te noemen vind ik veel te duur voor 30 inch en groter (1000+ euro).

Hoe is jouw ervaring (als je die hebt) met gamen op zo een led tv als ik zo vrij mag zijn om te vragen? :)
Helaas geen led tv, maar een gewone 32 inch lcd scherm. Gekozen vanwege de hdmi ingangen die ik nodig had. Werken met deze resolutie van 1920x1080 is best wel lekker, vrij grote iconen dus op afstand goed te doen. Dichtbij (minder als 1 meter) is wel heel kortbij en dat gaat wat minder lekker. :P

Kleuren van een gewoon scherm zijn wel wat beter als deze vind ik, merk ik vooral met photoshop.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 379258

Wat je ziet:

UE55D7000 Samsung tv
BD-D5500 Samung bluray speler
Marantz SR5005 receiver
PS3 320 GB
UPC box
Solar tv meubel
Klipsch Icon WF35 speakers

Klipsch XW300D subwoofer

En op het stoeltje ligt mn laptop XPS 17, die ik gebruik voor films en mediaplayer.
Bestuur ik via een progje op mn telefoon, Samsung Galaxy S. Kan ik ook mn bluray speler
en tv mee besturen. Handig ding zo'n 'telefoon' / mini pc.

Dit is mn ingenieuze lichtsysteem waar ik zelf gordijntjes achter heb gemaakt om de hoeveelheid licht te kunnen regelen. Is handig voor bij films kijken als het donker is, krijg je door de tl buizen teveel licht. De gordijntjes dicht en je ziet alleen nog de verlichte zuilen dr onder. Geeft genoeg licht voor het kijken van films in het donker.

• Jaapnr1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-08-2022
Leuk gedaan zeg: erg sfeervol die verlichting zo. Geeft inspiratie voor mijn setup! :-)
Anoniem: 379258 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:54:
[afbeelding]

Wat je ziet:

UE55D7000 Samsung tv
Marantz SR5005 receiver
PS3 320 GB
UPC box
Solar tv meubel

[afbeelding]

Klipsch XW300D subwoofer

En op het stoeltje ligt mn laptop XPS 17, die ik gebruik voor films en mediaplayer.
Bestuur ik via een progje op mn telefoon, Samsung Galaxy S. Kan ik ook mn bluray speler

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mn ingenieuze lichtsysteem waar ik zelf gordijntjes achter heb gemaakt om de hoeveelheid licht te kunnen regelen. Is handig voor bij films kijken als het donker is, krijg je door de tl buizen teveel licht. De gordijntjes dicht en je ziet alleen nog de verlichte zuilen dr onder. Geeft genoeg licht voor het kijken van films in het donker.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
Als je nou een foto spiegelt, doe het dan wel goed :+

OK, beetje late reactie, maar moest even gezegd worden :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 09:06
[afbeelding]

Wat je ziet:

UE55D7000 Samsung tv
Marantz SR5005 receiver
PS3 320 GB
UPC box
Solar tv meubel

[afbeelding]

Klipsch XW300D subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie kat!

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Zoek de kitties! Dr staan dr in totaal 3 op de foto's.
Jaapnr1 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:07:
Leuk gedaan zeg: erg sfeervol die verlichting zo. Geeft inspiratie voor mijn setup! :-)

[...]
Ja verlichting geeft een extra sfeertje aan tv kijken.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 379258 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:45:
[...]

Zoek de kitties! Dr staan dr in totaal 3 op de foto's.

[...]
Eentje op de bank, krabpaal en achter de lichtwand?

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

LuPo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Eentje op de bank, krabpaal en achter de lichtwand?
Gefeliciteerd! Je hebt een kitten gewonnen. :P

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 15:46

MM99

That is the way I am!

[afbeelding]

Wat je ziet:

UE55D7000 Samsung tv
Marantz SR5005 receiver
PS3 320 GB
UPC box
Solar tv meubel

[afbeelding]

Klipsch XW300D subwoofer

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi opstelling en erg leuk gedaan met het licht!

En I'm in love with the kittens, wat een schatjes!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Wederom excuus voor de crappy phone foto's, maar ik heb mijn nieuwe opstelling klaar! Voor de vorige situatie, kijk hier

Nieuw:
2x Boston Accoustics A26
1x Boston Accoustics A225C (Center)
Onkyo TX-NR509

De Onkyo zit netjes weggewerkt in één van de zijdeurtjes :*)

Eerder is gevraagd om mijn ervaringen met deze set en heb dit weekend een uurtje muziek geluisterd en een filmpje gekeken (True Grit in Dolby DTS). Ten opzichte van mijn oude sony setje een grote verbetering uiteraard. Ten eerste omdat nu alles digitaal (HDMI/optisch) aangesloten heb is, waardoor ik ook minder kabels nodig heb. Daarnaast heb ik nu het TV geluid doorgelust naar de reciever wat eerder niet kon vanwege het beperkte aantal aansluitingen.

Als laatste uiteraard de geluidskwaliteit. Met muziek, en de Pure Audio stand op de Onkyo, klinkt het setje geweldig! Zowel de hoge als de lage tonen zijn kraakhelder ongeacht het volume. Hierbij heb ik de Onkyo tussen standje 10 en 60 gehad. Bij 60 moet je naar elkaar schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dus denk niet dat ik vaak het volume zo openzet 8). Muziek heb ik trouwens getest met verschillende muziek, van pop (538 dance) tot rock (Dire Straits) tot orkestraal (James Last).

Met film ben ik bijna net zo tevreden over het geluid. Het hoog is uitstekend en de stemmen zijn kraakhelder over de center. Het laag is vele malen beter dan eerst (de speakers gaan nu tot +- 50 hz), maar de echt lage tonen bij bijvoorbeeld explosies mis je hier enigzins. Dit is iets waar ik in de toekomst mogelijk nog een kleine subwoofer voor zal aanschaffen. Maar de eerstvolgende stap zijn toch de sattelietspeakertjes. de A23's uit dezelfde serie zijn wel mooi, maar misschien toch nog iets te groot voor mijn smaak.

Ozhan99 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:58:
[...]

Mooi opstelling en erg leuk gedaan met het licht!

En I'm in love with the kittens, wat een schatjes!
Thx! Ik geef ze een kus voor je.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
hpmkruit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:56:
Wederom excuus voor de crappy phone foto's, maar ik heb mijn nieuwe opstelling klaar! Voor de vorige situatie, kijk hier

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw:
2x Boston Accoustics A26
Onkyo TX-NR509

Eerder is gevraagd om mijn ervaringen met deze set en heb dit weekend een uurtje muziek geluisterd en een filmpje gekeken (True Grit in Dolby DTS). Ten opzichte van mijn oude sony setje een grote verbetering uiteraard. Ten eerste omdat nu alles digitaal (HDMI/optisch) aangesloten heb is, waardoor ik ook minder kabels nodig heb. Daarnaast heb ik nu het TV geluid doorgelust naar de reciever wat eerder niet kon vanwege het beperkte aantal aansluitingen.

Als laatste uiteraard de geluidskwaliteit. Met muziek, en de Pure Audio stand op de Onkyo, klinkt het setje geweldig! Zowel de hoge als de lage tonen zijn kraakhelder ongeacht het volume. Hierbij heb ik de Onkyo tussen standje 10 en 60 gehad. Bij 60 moet je naar elkaar schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dus denk niet dat ik vaak het volume zo openzet 8). Muziek heb ik trouwens getest met verschillende muziek, van pop (538 dance) tot rock (Dire Straits) tot orkestraal (James Last).

Met film ben ik bijna net zo tevreden over het geluid. Het hoog is uitstekend en de stemmen zijn kraakhelder over de center. Het laag is vele malen beter dan eerst (de speakers gaan nu tot +- 50 hz), maar de echt lage tonen bij bijvoorbeeld explosies mis je hier enigzins. Dit is iets waar ik in de toekomst mogelijk nog een kleine subwoofer voor zal aanschaffen. Maar de eerstvolgende stap zijn toch de sattelietspeakertjes. de A23's uit dezelfde serie zijn wel mooi, maar misschien toch nog iets te groot voor mijn smaak.
ERG strakke setup! HEEL netjes!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• DjVe
  • Laatst online: 20:17
Zo eindelijk de moeite genomen om een bureau in elkaar te draaien.

U ziet:

Ikea bureau
iMac 24 inch
Sony Placido Versterker
Sony SSLA505 Speakers
Sony SSWD200 Subwoofer

Klinkt behoorlijk goed voor zowel film als muziek. Vooral de sub weet me te verbazen, hij kan niet gogalaag maar is wel zeer muzikaal en snel in zijn weergave.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-05 18:34
Sinds kort verhuist naar een andere kamer hier in huis en daarbij ook gelijk het audiovisuele element goed aangepakt. Ik liep al een poosje met een idee in mijn hoofd voor een AV-meubel, maar nooit iets passend kunnen vinden.

Dus dan maar zelf klussen! Na een paar retourtjes bouwmarkt, een bakje schroeven en een middagje prutsen is dit het resultaat:

Een kast waar (een deel van) m'n DVD's in zou passen (DVD's, wat is dat?), mijn TV een goede plek zou krijgen, evenals m'n receiver en HTPC. De kast is uiteindelijk 250cm hoog, 150 breed en 30 cm diep. What? 30 cm diep? Waar staat je reciever en HTPC dan?

Tadaa!

Ik was het zat dat ik altijd zoveel diepte kwijt was (>50 cm) aan de receiver en HTPC. Dit is een ideale oplossing! De kastjes zelf hoeven in principe nooit open omdat ik een IR-extender gebruik voor de afstandsbediending.

Nog even een overzichtje:

Wat zie je:
- LG 42LD550
- Pioneer VSX-1014
- HTPC / Game PC in NZXT Duet behuizing
- Magnat Motion 990 (5.0 set, klinkt nog steeds heel prima voor dat geld!)
- Magnat Motion Sub 200A

Wat zie je niet:
- Logitech Harmony 585
- Desktop PC met alle content (HD Films, Series, MP3 collectie)

Edit: thumbs maken.

[Voor 12% gewijzigd door RooN op 21-06-2011 14:05]

smile an everlasting smile

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:52
RooN schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:59:
- Magnat Motion 990 (5.0 set, klinkt nog steeds heel prima voor dat geld!)
- Magnat Motion Sub 200A
Die set heb ik ook nog op de bergzolder staan :D
Voor het geld is het echt een heel leuke set. Zit ook goed in elkaar qua constructie. Gewoon MDF en geen spaanplaat zoals je soms bij de goedkopere merken/series ziet. Alleen als je dan verder gaat kijken dan kan het toch wel veel beter. Dan pas weet je wat een goede subwoofer is, want die Sub 200A is niet echt subtiel voor bij muziek. Al ben ik met de subwoofer wel van het ene uiterste (de Magnat) naar een ander uiterste gegaan (een Velodyne). Idem met de speakers welke het geluid niet echt los laten, al klinken ze wel lekker agressief. Maar heb denk ik toch zo'n acht (?) jaar met plezier die Magnat Motion 990-set gehad :)

Heb je de gaten voor de spikes onder de fronts trouwens zelf gemaakt? Want kan me niet herinneren dat die er bij mij ook onder zaten...

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 21-06-2011 14:11]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

RooN schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:59:

Dus dan maar zelf klussen! Na een paar retourtjes bouwmarkt, een bakje schroeven en een middagje prutsen is dit het resultaat:

[
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik was het zat dat ik altijd zoveel diepte kwijt was (>50 cm) aan de receiver en HTPC. Dit is een ideale oplossing! De kastjes zelf hoeven in principe nooit open omdat ik een IR-extender gebruik voor de afstandsbediending.
Haha geniaal idee! hoe heb je de HTPC nu vast zitten met een touwtje? en wat voor IR extender gebruik je?

+2 voor inovativiteit! Geniaal gedaan. Is zoiets eigelijk wel goed voor aparatuur of maakt dat niet uit?

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mbliek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:59:
Mn tijdelijk setup.
Canton Chrono SL580 thuis staan om te luisteren.
Ze bevallen met erg goed tot nu toe. Volgende week eerst nog de Monitor Audio RX8 uitproberen om ze te vergelijken.
Krijg wel een mooie korting op die canton's van 800 voor 650.

[afbeelding]
Vraagje OFFTOPIC! wat is de tussenruimte van de bovenste plank?
17 cm minimaal (ivm reciever)

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-05 18:34
FeaR schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:08:
[...]
Heb je de gaten voor de spikes onder de fronts trouwens zelf gemaakt? Want kan me niet herinneren dat die er bij mij ook onder zaten...
Gebruik de set ook voornamelijk voor films, dan is de 'bang' van de sub welkom, maar subtiel is het inderdaad niet ;) De spikes heb ik er ook zelf ondergemaakt. Vooral het geluid van de sub is daardoor wel 'netter' geworden.
Red_Head schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Haha geniaal idee! hoe heb je de HTPC nu vast zitten met een touwtje? en wat voor IR extender gebruik je?
Beide apparaten worden aan de achterkant tegen gehouden voor simpele beugeltjes. De receiver wordt aan de voorkant ook door beugels vastgezet zodat deze niet naar achter kantelt. De HTPC staat op een geluiddempende mat en heeft daarom ook die touwtjes erover om het geheel goed vast te zetten.

De IR extender is een goedkoop dingetje. Doet wat het moet doen.
Anoniem: 379258 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:27:
+2 voor inovativiteit! Geniaal gedaan. Is zoiets eigelijk wel goed voor aparatuur of maakt dat niet uit?
Haha tnx :) Volgens mij moet het voor de apparatuur niet uitmaken, zou niet weten wat er slecht aan kan zijn.

smile an everlasting smile

• TorTu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12-2020
Mooie oplossing. Ik denk ook dat 't voor de apparatuur nietuitmaakt, zolang 't maar niet te warm wordt.
Ga er vanuit dat alles gewoon is vast geschroefd :)

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Anoniem: 379258 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:27:
De warmte gaat natuurlijk wel omhoog en normaliter zitten de koelsleuven aan de bovenkant. Nu niet dus de warmte kan mogelijk niet goed weg. Als de apparatuur niet echt warm wordt is er niets aan de hand, maar indien wel dan heb je een probleem. In de gaten houden dus. Het idee is uitstekend maar het zou lullig zijn als het op langere termijn de apparatuur kost.

[Voor 3% gewijzigd door arsimo op 21-06-2011 15:03]

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 08:36
Klopt, ik vind het wel mooi bedacht. Ik dacht dat hij het misschien altijd open had liggen bij het kijken van bijvoorbeeld een film ofsow:P
Maar ik zag zo snel ook geen ventilatie gaten..

Slechte koeling kun je natuurlijk oplossen met wat stille fans.. Weet je zeker dat het nooit een probleem wordt!

Heb jij zoiets in één middagje knutselen gemaakt? :P
Zodra ik op kamers ga wil ik ook mijn eigen meubel gaan maken,, maar ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg zoiets in één middag te maken :'(

Edit:
Als je de reciever toch nooit ziet,, kun je hem ook zorgvuldig uit elkaar halen en in de kast zelf monteren... Ook geen last van ventilatie gaten of de opstijgende lucht.

Edit 2:
Ik zou de computer andersom draaien ivm de fans aan de achterzijde! Ik weet niet waar jij je computer allemaal voor gebruikt, maar zo'n ding kan heel warm worden! Met een computer is het natuurlijk wel eenvoudig temp's controleren.

[Voor 29% gewijzigd door Bierdopje120 op 21-06-2011 15:12]

• hpmkruit
  • Nu online
Mijn ervaring is dat de tijd niet gaat zitten in het daadwerkelijk bouwen, maar meer in het bij elkaar vinden van de juiste spullen. Zodra je die hebt, lukt je zo'n meubel wel in 1 middag.

Anoniem: 391795

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw:
2x Boston Accoustics A26
Onkyo TX-NR509

Heel mooi gedaan!! Leuke set ook!

Even een vraagje, waar heb je de kabels verstopt en wat nu als je een nieuw apparaat wilt aansluiten op je TV? Dan moet je toch die hele MDF plaat eruit halen?

• mbliek
  • Laatst online: 04-04 22:11
cevel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Vraagje OFFTOPIC! wat is de tussenruimte van de bovenste plank?
17 cm minimaal (ivm reciever)
22 cm past dus makkelijk :D
Had mijn Marantz SR5003 er ook in staan en die kon z'n warme goed kwijt met 6cm ruimte.

• hpmkruit
  • Nu online
Anoniem: 391795 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:15:
[...]

Heel mooi gedaan!! Leuke set ook!

Even een vraagje, waar heb je de kabels verstopt en wat nu als je een nieuw apparaat wilt aansluiten op je TV? Dan moet je toch die hele MDF plaat eruit halen?
Nopes, als je kijkt naar de andere foto's die ik gepost heb zie je dat ik de tv beugel op de MDF plaat heb bevestigd. Hierin heb ik een gat gezaagd voor de kabels en het tv meubel eronder geschoven. Nieuwe kabels is een kwestie van tv meubel naar voren schuiven, kabel door gat heen voeren en tv meubel weer terug schuiven. Alle aansluitingen van de tv zijn namelijk te bereiken zonder deze van de wand te hoeven halen.

Anoniem: 391795

Oh oke. Sorry ik zie het. Slim gedaan. Schuif je je meubel onder de MDF plaat of er tegen aan? O-)
hpmkruit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:06:
[...]

Nopes, als je kijkt naar de andere foto's die ik gepost heb zie je dat ik de tv beugel op de MDF plaat heb bevestigd. Hierin heb ik een gat gezaagd voor de kabels en het tv meubel eronder geschoven. Nieuwe kabels is een kwestie van tv meubel naar voren schuiven, kabel door gat heen voeren en tv meubel weer terug schuiven. Alle aansluitingen van de tv zijn namelijk te bereiken zonder deze van de wand te hoeven halen.

• hpmkruit
  • Nu online
Eronder zodat deze zo strak mogelijk tegen de muur staat ( lees 1-2 cm)

• Filiph
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-02 06:56
Heb niet lang geleden een 5.0 van Tannoy bijgekocht...
alles op een Pioneer VSX-D2011 aangesloten...
ook effe foto's op zetten:
Hier totaal beeld van FRONT:

je ziet eig ook mijn ander 5.1 achter de scherm en onder het bureau staan...

Achter:

Achter is zo bevestigd:

Receiver staat op Center:

Voor speaker woofer ingebouwd:

Nog eens voor:

k ken niet echt de moddelen van de speakers, maar voorste zijn de P40's ;)
en de 5.1 (klein) is van ozaki HMO30 8)7

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
Die speaker boven het hoofdeind :o Ik zou bloednerveus daar liggen :X

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:57
Moet niet te gezellig worden met je vriend(in) inderdaad..

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Zou wat zijn zeg; net op the point of no return krijg je die speaker vol in je gevel.

Kom je klaar op hetzelfde moment dat je skull cracked :P

OT:
Ergens komende week zal ik nog eens een fotootje maken, dan heb ik mn centerspeaker binnen als het goed is :)

[Voor 28% gewijzigd door vosss op 25-06-2011 05:46]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Filiph schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:44:
Heb niet lang geleden een 5.0 van Tannoy bijgekocht...
alles op een Pioneer VSX-D2011 aangesloten...
Vind je dat wel fijn muziek luisteren als je achter je PC zit te werken? Ik ben namelijk op die reden voor boekenplankjes gegaan ipv vloerstaanders.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• hpmkruit
  • Nu online
Pluskudo's voor de budget ophang methode van je achter speakers, maar steken die witte teugels niet heel erg af tegen een blauwe muur?

• rsoeting
  • Laatst online: 18:26
Ben ongeveer het zelfde van plan bij ons thuis, allen vraag ik me af hoeveel ruimte er bij jou zit tussen einde tv en einde plank? Ongeveer 10cm?
Heb namelijk een 50" gekocht :9 .

Thx

• Krentenbol
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Wat betreft die achterspeakers: Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog een plankje hout op de beugels schroeven wat groter is dan de beugels waardoor je dus een groter platform voor je speakers hebt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• hpmkruit
  • Nu online
rsoeting schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:38:
[...]

Ben ongeveer het zelfde van plan bij ons thuis, allen vraag ik me af hoeveel ruimte er bij jou zit tussen einde tv en einde plank? Ongeveer 10cm?
Heb namelijk een 50" gekocht :9 .

Thx
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, anders hoor ik het graag:
De plaat is 26 cm breder dan de tv, dus 13 cm aan beide zijden. Daarnaast heeft deze 40 inch samsung nog een dunne bezel. Een 50 inch tv zou niet mooi zijn, dus heb je een bredere plaat nodig. Zal wel wat lastiger worden omdat ik een standaard maat heb genomen. Maar bij veel bouwmarkten zagen ze platen voor je voor weinig extra.

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:56

rickysedai

Whoop whoop

Na zeer lange tijd lezen, bewonderen en inspiratie opdoen uiteindelijk besloten eens wat foto's van mezelf online te zetten.
Eerst maar eens de foto's:

Wat je ziet:
- Samsung LE40A552 (Televisie)
- Kef Q700 (Front speakers)
- Kef Q200c (Center speaker)
- Rel T5 (subwoofer)
- Marantz SR6004 (Receiver)
- Asrock Ion 330 (HTPC)
- ACRyan Playon HD2 (Mediaspeler)
- Playstation 3
- Marmitek Powermid XS (bediening)

Wat je niet ziet:
- Logitech Harmony one

Het meubel is een IKEA Besta Burs die ik al drie jaar heb staan. Inmiddels waren er echter zoveel apparaten bij gekomen dat het met goed fatsoen niet meer paste. Tijdje gezocht naar een nieuw meubel, maar toch besloten om deze te verbouwen. Lees: is veel goedkoper. Van middelste drie schappen heb ik er twee gemaakt en van de linker lade heb ik een deurtje gemaakt. Flink wat gaten geboord, kabels ín het kastje en verlost van DE knoop....
Aluminiumfolie is om het signaal van de Marmitek te reflecteren op de deur. Had te weinig ruimte om de Marmitek voor de apparaten te plaatsen. Werkt nu perfect.

Ik heb lang geprutst met de Asrock, maar hij bleef moeite houden met 1080p. Vandaar de mediaspeler. Speelt álles af (tot nu toe), doet tevens downloaden en is zuiniger. Hoofdmenu is traag, maar ben verder erg tevreden.

Kabelgootje is sinds vanmiddag ook geïnstalleerd. Dus ben voorlopig weer even klaar. Volgende project gaat een nieuwe 55 of 60 inch televisie worden.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 23:06
rickysedai schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:19:
...
Wat je ziet:
..
- Kef Q700 (Front speakers)
- Kef Q200c (Center speaker)
...
Hey, ik heb ook net die Kef's besteld... Hoe bevallen ze jou? ik vond ik de winkel de kef Q700 het beste horen (daarom dat ik ze dan ook besteld heb - DUH). En heb jij echt nog een subwoofer nodig erbij? ik vond het laag bij de Q700 meer dan behoorlijk, toch zeker voor muziek en voor op een appartement.

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:56

rickysedai

Whoop whoop

Dred schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Hey, ik heb ook net die Kef's besteld... Hoe bevallen ze jou? ik vond ik de winkel de kef Q700 het beste horen (daarom dat ik ze dan ook besteld heb - DUH). En heb jij echt nog een subwoofer nodig erbij? ik vond het laag bij de Q700 meer dan behoorlijk, toch zeker voor muziek en voor op een appartement.
Ze bevallen gruwelijk goed. Een subwoofer is inderdaad niet echt nodig. Deze had ik echter al aangeschaft voordat ik de KEF's kocht. Bij mijn vorige speakers had ik de sub nodig ter ondersteuning. Nu gebruik ik de sub alleen voor het .1 signaal, bij muziek is het echt overkill. Bij explosies in films is die extra punch wel lekker...

De KEF's geven een heel warm geluid, met een soms overweldigend laag. De buren hebben nog niet geklaagd, maar ik vrees dat dat niet lang meer duurt.... Ik heb de set op de groei gekocht. Als ik groter ga wonen, dan wil ik ook rear speakers. Nu is de WAF daar te laag voor... ;)

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• DjVe
rickysedai schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:19:
Na zeer lange tijd lezen, bewonderen en inspiratie opdoen uiteindelijk besloten eens wat foto's van mezelf online te zetten.

Heel verhaal....

Kabelgootje is sinds vanmiddag ook geïnstalleerd. Dus ben voorlopig weer even klaar. Volgende project gaat een nieuwe 55 of 60 inch televisie worden.
Netjes! Het nadeel van dat meubel is toch wel de warmteafvoer... Mijn ps3 stond te loeien als ik geen deurtje open gooide. Gaat dat beter na jou ikea mod ;)

Asrock ion 330 speelde bij mij zonder enig pijntje alle 1080P bestanden af (al waren ze 20GB). Ik gebruikte corecodec met mediaplayer classic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36
Onlangs hebben we een nieuwe tv en home cinema set gekocht. Het is allemaal wel standaard (dus geen uitgebreide receivers/dure speakers), maar misschien is het toch leuk voor de geinteresseerden die benieuwd zijn hoe wij alles hebben weggewerkt.

Wat je ziet:
LG 55LW650S tv
LG HX976TZW home cinema set (5.1 1100watt)
Vogels thin 345 muurbeugel
Zelf ontworpen wand meubel

Wat je niet ziet (achter de deurtjes):
KPN interactieve tv settop box
Xbox 360
PS3

Plaats voor dvd's aan beiden kanten

Ongeveer plek voor zeven mensen.

[Voor 10% gewijzigd door zynex op 26-06-2011 18:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjVe
Ziet er goed afgewerkt uit, al is het niet mijn smaak. Vooral met de lampen en aluminium balken, heeft het een hoog "showroom gehalte". Ik zou ook de stickers van de tv halen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
De stickers worden nog van de tv afgehaald, maar er moet even een oplossing komen om de tv naar voren te trekken zonder dat ie elke keer onder de vinger afdrukken zit :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
zynex schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:12:
LG HX976TZW home cinema set (5.1 1100watt)
:z
Zelf ontworpen en laten maken, of zelf gemaakt? Want het ziet er echt zeer netjes uit :)

[Voor 41% gewijzigd door FeaR op 26-06-2011 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 00:38
Juist die truss met lampen is echt super gaaf! _/-\o_

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Met alle respect, maar wat moet je in hemelsnaam met 1100watt's die alleen maar door je tweeters schallen?

Waar zijn je subs gek?! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
@Fear,

Eerst is alles zelf ontworpen en hebben we de panelen in hoogglans zwart laten maken. Dit is vervolgens zelf in elkaar gezet.

@Voss, De sub staat rechtsonder en achter staan ook nog twee speakers, maar ik denk ook dat het vermogen wat optimistisch is ingeschat hoor. Desondanks ben ik wel aardig tevreden met het geluid.

@neophyte-nl,

Bedankt :p Ik vind de industriële look van truss altijd mooi dus hadden we besloten een truss balk met lampen op te hangen. De eettafel heeft trouwens ook poten van truss.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
zynex schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:44:
@Fear,

Eerst is alles zelf ontworpen en hebben we de panelen in hoogglans zwart laten maken. Dit is vervolgens zelf in elkaar gezet.
Ik vind het tof :)
Dat high gloss steek mooi af bij het staal van de constructie waar je lamp aan hangt.
@Voss, De sub staat rechtsonder en achter staan ook nog twee speakers, maar ik denk ook dat het vermogen wat optimistisch is ingeschat hoor. Desondanks ben ik wel aardig tevreden met het geluid.
Volgens de manual is dat vermogen gemeten bij 4 Ohm en 10% THD, dat zijn zeg maar waarden waarmee Logitech ook hun Z-5500 en Z906 meet. Bij 0,1% THD treedt er al vervorming op. Maar goed, als jij er tevreden mee bent :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Misschien offtopic, maar waar staat dat THD voor?
Ik had ook een Z5500 met zogenaamd 500watt ofzo RMS vermogen, maar mijn Caliber Competition versterker die ik in de auto had liggen met 2x 60W RMS op de Magnat Stratos 693's en 1x 120W RMS op de Rockford Fosgate subs klonk toch en beduidend beter en ging beduidend harder.

Staat dat voor Total H.... Distortion ofzo, :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-05 16:44
vosss schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:47:
Ik had ook een Z5500 met zogenaamd 500watt ofzo RMS vermogen, maar mijn Caliber Competition versterker die ik in de auto had liggen met 2x 60W RMS op de Magnat Stratos 693's en 1x 120W RMS op de Rockford Fosgate subs klonk toch en beduidend beter en ging beduidend harder.

Wat ik met 1 sec. google kon vinden; Wikipedia: Totale harmonische vervorming

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
vosss schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:47:

Total Harmonic Distortion inderdaad of in het Nederlands de vervorming.
Overigens moet je auto-vermogen niet zo één op één vergelijken met home cinema. Geloof dat audio voor in auto's vaak werkt met vermogen opgegeven bij 4 en soms zelfs 2 Ohm. Dus dan krijg je al een stuk hogere vermogens te zien. Het vermogen van de Z-5500 klopt sowieso niet: die set kan meer leveren dan de voeding kan leveren. Indien het een Klasse D-versterker is zou het kunnen, maar de Z-5500 heeft dat niet en daarom slaat het ook nergens op. Maar goed, vermogen zegt sowieso niets :)

• Neurd
  • Laatst online: 27-05 23:10
En hier dan mijn setje (met een schaamteloze gedeeltelijke crosspost vanuit het focal topic).

Wat je ziet:
Panasonic 42 inch plasma
Focal 816W (fronts)
Focal CC800V (center)
Sony melkpakjes (surround)
Marantz SR7005 (receiver)
Eminent 7080 (mediaplayer)
Squeezebox Touch (muziekserver)
Playstation 3 slim
LG DVD recorder
Tele2 Decoder

Wat je niet ziet:
Logitech Harmony 900
Synology NAS 410

Het mooiste is dat alles bediend wordt met één druk op de knop van de Harmony 900 die tevens met RF werkt waardoor de deurtjes netjes dicht kunnen blijven zitten, je de kabelbrij niet ziet en de dreumes ook niet in de verleiding komt om aan de knopjes te gaan draaien >:)
Met m'n iPhone bestuur ik de squeezebox om door mijn muziek library te scrollen.

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

• vosss
Ok bedankt voor de uitleg Fear :)

Hoe moet ik het volgende dan precies interpreteren wat in de manual van mijn ouwe Marantz staat:

Er staat bij 8 ohm 65 / 80 watt continu.
Bij dynamic IHF power dat ie bij 8 ohm 90 watt continu geeft.
En dat met 0,008% vervorming.

Hoe verhoudt die power output bij 8 ohm (65 / 80) tot die dynamic IHF power van 90 en wat betekend in godsnaam IHF?

Excuses als ik domme vragen aan het stellen ben :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar goed, vermogen zegt sowieso niets :)
Het maakt niks uit. Fabrikanten mikken wat in de handleiding wat hun goed uitkomt en dat heeft weinig tot nooit betrekking op werkelijke situaties. Wat is wel belangrijk?
- Zijn je speakers 4ohm dan is het fijn als je versterker dat ook wil.
- Zijn je speakers 'moeilijk', dwz <85dB dan wil je een zware versterker. Zwaar is hier fysiek zwaar, met een degelijke voeding en een degelijke stamboom ;) Als er 2x1000W RMS op een gouden sticker staat betekent alleen maar dat je die zonder meer kan overslaan.

@Neurd: die Marantz is wel ontzettend geil, waarom zet je die nou achter een deurtje!

[Voor 7% gewijzigd door wagenveld op 27-06-2011 00:50]

• FeaR
Neurd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:34:
En hier dan mijn setje (met een schaamteloze gedeeltelijke crosspost vanuit het focal topic).

[afbeelding]
Wilde jij eerst niet voor twee Chorus 806V of 807V gaan om ze dan op de kast te zetten? Of ben ik je nu met iemand anders door elkaar aan het halen.

Stickertje van "816W" is wel cheap, die zou ik er zelf afhalen, dan is dat bij de 826W netter gedaan.
vosss schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:38:
Hoe moet ik het volgende dan precies interpreteren wat in de manual van mijn ouwe Marantz staat:

[afbeelding]
Dat is inderdaad een oude Marantz. IHF wordt namelijk niet meer gebruikt :P IHF staat voor " Institute of High Fidelity" waarvan hier de uitleg staat over het meten op die manier. De reden dat die manier van meten niet meer gebruikt wordt is omdat het niet veel zegt. Maar goed, eigenlijk zegt geen enkele vorm van opgeven vermogen dat als je alleen naar xx Watt kijkt :P

Als je toch naar vermogen gaat kijken is het sowieso handig om te zien hoe het vermogen is gemeten. Die Marantz is dus gemeten onder een geheel bereik: van 20 - 20.000 Hz. Dat geeft een realistischer beeld aangezien geluid nooit constant 1000 Hz is zoals bijvoorbeeld Onkyo en Sony meten. THD is dan ook leuk om te zien: alles onder de 0,1% THD is netjes. Ook geven veel fabrikanten vermogen op gemeten op één kanaal. Dat je vermogen inzakt als je vijf speakers aan gaat sturen moge duidelijk zijn, de voeding moet dan veel meer leveren.
wagenveld schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:48:
[...]Het maakt niks uit. Fabrikanten mikken wat in de handleiding wat hun goed uitkomt en dat heeft weinig tot nooit betrekking op werkelijke situaties. Wat is wel belangrijk?
- Zijn je speakers 'moeilijk', dwz <85dB dan wil je een zware versterker. Zwaar is hier fysiek zwaar, met een degelijke voeding en een degelijke stamboom ;) Als er 2x1000W RMS op een gouden sticker staat betekent alleen maar dat je die zonder meer kan overslaan.
Dat stukje is ook altijd lastig. Op dat punt mogen fabrikanten - van speakers in dit geval - ook wel eens beter opgeven wat de minimum impedantie is van de speaker. Leuk als je speaker nominaal 8 Ohm is, maar genoeg speakers met die waarde die vrolijk nog even onder de 4 Ohm dippen. Niet elke versterker zal daar even goed tegen gaan kunnen. Mijn speaker met een nominale impedantie van 8 Ohm dipt vrolijk naar de 2.9 Ohm, niet iets wat je verwacht als je "Nominaal 8 Ohm" ziet staan.

• Neurd
FeaR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:58:
[...]

Wilde jij eerst niet voor twee Chorus 806V of 807V gaan om ze dan op de kast te zetten? Of ben ik je nu met iemand anders door elkaar aan het halen.

Stickertje van "816W" is wel cheap, die zou ik er zelf afhalen, dan is dat bij de 826W netter gedaan.
Klopt, die 806v's heb ik nog op zolder liggen ;)
Ik had ze eerst op de kast staan, maar dat vond mijn vrouw te lelijk en toen is ze toch overstag gegaan voor de zuilluidsprekers :P

• vosss
@FeaR: dus als ik het goed begrijp is het een aardige versterker?

Hij doet in elk geval een stuk beter dan die T-amp wat ik hiervoor had :P

• FeaR
vosss schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:27:
@FeaR: dus als ik het goed begrijp is het een aardige versterker?

Hij doet in elk geval een stuk beter dan die T-amp wat ik hiervoor had :P
Die T-amp had ook maar 25 (?) Watt en daar hield het mee op. Een beetje versterker zit nog vol met elco's welke een dip op kunnen vangen. Vermogen wordt door de Marantz gewoon stabieler geleverd dan door zo'n T-Amp. Zo'n T-Amp is leuk, maar lang niet op elke speaker. Dus je zal er in 99 van de 100 gevallen altijd op vooruitgaan met een echte versterker. Op papier is de Marantz inderdaad beter, maar niet blind staren op specificaties ;) . Je hebt gewoon gedaan hoe je het moet doen: de twee vergelijken :)
Neurd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:51:
[...]
Klopt, die 806v's heb ik nog op zolder liggen ;)
Ik had ze eerst op de kast staan, maar dat vond mijn vrouw te lelijk en toen is ze toch overstag gegaan voor de zuilluidsprekers :P
En waarom dan niet de Focal 806V als rear neerzetten in plaats van die Sony speakers?

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-06-2011 12:49]

• LuPo
FeaR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:46:
[...]

En waarom dan niet de Focal 806V als rear neerzetten in plaats van die Sony speakers?
Ik vermoed vanwege de WAF. :+

• FeaR
LuPo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:51:
[...]
Maar dan leg je ze toch niet op zolder neer -O-

Leuke stereoversterker kopen en je hebt een leuk setje voor op de studeer-/slaapkamer.

Of een keertje op de shopmiddag van de vrouw gewoon de 806V ook aansluiten. Bij thuiskomst: "Verassing, we hebben nu 7.0 *O* "

• Bloemstukje
FeaR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Maar dan leg je ze toch niet op zolder neer -O-

Leuke stereoversterker kopen en je hebt een leuk setje voor op de studeer-/slaapkamer.

Of een keertje op de shopmiddag van de vrouw gewoon de 806V ook aansluiten. Bij thuiskomst: "Verassing, we hebben nu 7.0 *O* "
En dan : "Verassing je bent weer vrijgezel ;w -O- "

gewoon nee.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SanderPS3 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:57:
En dan : "Verassing je bent weer vrijgezel ;w -O- "
Dan had je sowieso de verkeerde te pakken IMHO ;)

Sowieso : Waarom elke keer die WAF factor ?? Doe lekker een keer wat JIJ wil !!

Persoonlijk vond ik die setup die in het midden van de kamer stond super gaaf _O_ ALLE KABELS te zien gewoon :9~ NOM NOM NOM :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 21:04

Sharky

Skamn Dippy!

nero355 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:51:

Tsja, als je met iemand in één huis woont dan houd je rekening met elkaar. Zomaar doen wat jij wilt kan dan egoistisch zijn. Het is natuurlijk wel geven en nemen, soms de krijg de een z'n zin en soms de ander.

This too shall pass

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Persoonlijk vond ik die setup die in het midden van de kamer stond super gaaf _O_ ALLE KABELS te zien gewoon :9~ NOM NOM NOM :Y)
Daarom schaf ik nu alles aan, zolang ik nog vrijgezel ben. Komt ooit het punt van samenwonen, dan mag mijn toekomste vriendin veel doen, maar de AV-installatie is en blijft mijn ding. Dus de Monitor Audio RS8's, toekomstige RS1's surrounds (als ik een setje heb gevonden in light oak) en RS-LCR gaan mee, samen met de Cambridge Audio.

Het enige waar het bij mij stuk zou kunnen lopen, is het punt dat ze light oak zijn en daarmee niet helemaal neutral qua kleur. Maar daar zijn natuurlijk altijd oplossingen voor (en light oak past vaak al beter dan walnoot of rozen...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• LuPo
Of je praat gewoon net zo lang in op je vriendin (met goede argumenten) totdat ze het goed vindt. Doe ik altijd. Inmiddels van melkpakjes naar een volwaardige Klipsch set-up gegaan.

Doordat ze duidelijk verschil hoort met de oude set heeft ze er een stuk minder moeite mee. De subwoofer vindt ze bijvoorbeeld ook een geweldige aankoop. :*)

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:41
LuPo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:10:
... De subwoofer vindt ze bijvoorbeeld ook een geweldige aankoop. :*)
Weet je zeker dat je vriendin geen man is!? ;)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn GF vind de vloerstaanders ondertussen wel mooi staan, maar ze moest wel even wennen ;)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

.

[Voor 83% gewijzigd door mr.paaJ op 27-06-2011 15:36. Reden: oeps]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Neurd
LuPo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:51:
[...]

Juist ;)
We doen het rustig aan. Voor 2 jaar geleden waren zuilspeakers onbespreekbaar. Als compromis hadden we boekenplankjes afgesproken, maar die vond ze uiteindelijk toch niet zo mooi staan op het dressoir. Die 806v's heb ik wel bewaard omdat ik ze samen met de center speaker goedkoop kon krijgen.
Nu na een week de center speaker er pas bij gezet, zodat mijn vrouw eerst kon wennen aan de zuilen :*)
Die center vond ze namelijk ook wel erg groot. Ik denk dat ik nu nog even een paar weekjes moet wachten en dan stiekem een keer de 806v's als surround neer gaan zetten >:)

• Bloemstukje
[...]

Haha dat sowieso. Ik ben allang blij, want in tegenstelling tot wat ik verwachte vind ze m'n speakers prachtig, en ze vind ze geweldig klinken. Mij hoor je niet klagen :+

gewoon nee.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
[...]

Tja, veeel reacties op gehad }:O Maar hendig is het wel...

Hierzo klik

Krijg binnenkort nieuw setje speakers....Zal 's updaten.

(B&W PM1 : net uit )

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
wagenveld schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:48:
[...]

Het maakt niks uit. Fabrikanten mikken wat in de handleiding wat hun goed uitkomt en dat heeft weinig tot nooit betrekking op werkelijke situaties. Wat is wel belangrijk?

@Neurd: die Marantz is wel ontzettend geil, waarom zet je die nou achter een deurtje!
Vermogen in wattages zeggen inderdaad weinig, heel weinig. Van een receiver moet je doorgaans niet zoveel verwachten, tenzij je over de zwaardere versies spreekt, maar dan heb je het over meer dan een duizend of 2, denk eerder een duizend of 5 tot 9.
Maar je moet je ook bedenken dat de meeste speakers vij aardig zijn en niet zoveel vergen. Wat je aangeeft < 85 db bij 1 watt op 1 m klopt wel, dat zijn al speakers met een vrij laag rendement.
Je kan ongeveer uitgaan van een vermogensverdubbeling bij elke 3 db.
Watt DB
1 85
2 88
4 91
8 94
16 97
32 100
64 102
128 105
256 108

Alles boven het opgegeven continue vermogen wordt opgevangen door elco's/voeding in de vorm van piekvermogens. Dit kunnen versterkers uiteraard niet heel erg lang, maar dit is een belangrijk kenmerk voor een dynamisch klinkende versterker.
Met 80 watt continue minimaal wat bijvoorbeeld mijn oude versterker had met zou ik dus zonder piekvermogen niet verder gekomen zijn dan ongeveer 103 db met dergelijke luidsprekers. Deze had wel een piek van 28 ampere.
De versterker waar ik nu mee draai heeft per kanaal een piekvermogen van 30 (of 35 dat weet ik niet meer) ampere en heeft 6 kanalen. daarnaast levert ie volgens mij 135 watt per kanaal continue.
Meer dan genoeg om een filmpie mee te kijken op bioscoop niveau als ik dat zou willen.
LuPo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:10:
Of je praat gewoon net zo lang in op je vriendin (met goede argumenten) totdat ze het goed vindt. Doe ik altijd. Inmiddels van melkpakjes naar een volwaardige Klipsch set-up gegaan.

Doordat ze duidelijk verschil hoort met de oude set heeft ze er een stuk minder moeite mee. De subwoofer vindt ze bijvoorbeeld ook een geweldige aankoop. :*)
Ik kom wat dat betreft volgens mij nog het beste weg van alle tweakers: mijn vriendin vind alles met een hoog gadget gehalte geweldig. In de woonkamer staan nu 2x technics bookshelves en 2x Kef Cadenza aan een vintage Yamaha, en verder nog een Pioneer 5.1 HT. Wordt op een gegeven moment vast wel eens 1 systeem, maar vooralsnog staan er dus 10 speakers in de woonkamer 8)7 En mevrouw vind het prima :D

Ter indicatie: we zijn voor een nieuwe TV aan het kijken. Willen een Sony (niet het goedkoopste merk) en er MOET 3D op zitten. Niet dat we het gaan gebruiken (vinden het beiden eigenlijk niks), maar het moet er wel op zitten :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pino_Helmond
  • Laatst online: 09:00
Tijdje geleden mijn setup al eens geplaatst, inmiddels is er een subwoofer en centerspeaker bijgekomen. Als subwoofer speelt nu een BK XXLS 400 FF en als center een Boston Accoustics VS 325 C.

De set up bestaat uit de volgende onderdelen:
Philips 47/PFL/9664
Ac Ryan Mediaplayer incl, 500GB Schijf
Xbox 360 Slim incl. 250GB Schijf
UPC DVR HD Mediabox
Marantz DVD DV4003
Marantz Reveicer SR6004
Boston Accoustics VS325C Centerspeaker
Boston Accoustic VS336 Frontspeakers
Tannoy Mercury F3 Surroundspeakers
BK XXLS 400

Ben nog steeds volop aan het spelen met de instellingen, mijn fronts gaan tot 34 HZ en heb ik op small gezet met een crossover van 60 HZ en hoewel zo ongeveer de norm is vind ik de fronts op large toch beter klinken. Sub speelt dan ook bij stereoweergave gewoon mee, lage tonen worden in stereomode door zowel de fronts als sub weergegeven. De lage tonen worden misschien wel wat te aanwezig weergegeven door de fronts als ze op large staan icm met de sub. Lijkt een beetje alsof de fronts de lage tonen harder weergeven als voorheen zonder sub. Merk wel dat ik ook tijd nodig heb om aan veranderde instellingen te wennen.

• LuPo
Erg mooie set, dat voorop gesteld. Ook een mooie inrichting. Maar krijg je geen zere nek van het omhoog moeten kijken naar de televisie? Ik weet niet hoe hoog je plafond is maar hij zit bijna op drie-kwart vanaf de grond gezien.

• Pino_Helmond
LuPo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:
Erg mooie set, dat voorop gesteld. Ook een mooie inrichting. Maar krijg je geen zere nek van het omhoog moeten kijken naar de televisie? Ik weet niet hoe hoog je plafond is maar hij zit bijna op drie-kwart vanaf de grond gezien.
Scherm hangt op 115 cm hoogte. Lijkt hoog maar dat valt in feite wel mee, zit ook vrij ver van het scherm af. Beter gezegd ik lig vrij ver van het scherm. :P
De foto´s geven ook niet helemaal weer hoe groot de kamer is. Vanaf de 2 fauteuils gemeten is het ruim 4,5 meter tot het scherm.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Neurd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Juist ;)
We doen het rustig aan. Voor 2 jaar geleden waren zuilspeakers onbespreekbaar. Als compromis hadden we boekenplankjes afgesproken, maar die vond ze uiteindelijk toch niet zo mooi staan op het dressoir. Die 806v's heb ik wel bewaard omdat ik ze samen met de center speaker goedkoop kon krijgen.
Nu na een week de center speaker er pas bij gezet, zodat mijn vrouw eerst kon wennen aan de zuilen :*)
Die center vond ze namelijk ook wel erg groot. Ik denk dat ik nu nog even een paar weekjes moet wachten en dan stiekem een keer de 806v's als surround neer gaan zetten >:)
Lol, dat is gewoon conditioneren :p

Het enige moment dat ik nog te maken heb gehad met de invloed van een vrouw, was mijn moeder. Zij was gelukkig toen (nu 10 jaar terug ofzo) heel reëel en gaf aan luidsprekers lelijk te vinden maar te begrijpen dat voor goed geluid die dingen nou eenmaal vrij groot moeten zijn. Ze is ook heel bewust niet meegeweest met uitzoeken, dat hebben mijn vader en ik gedaan toen.
Later, toen ik mijn RS8's kocht, kreeg ik nog wel een opmerking van mijn zus dat ze ze maar lelijk vond. Ik had haar om advies gevraagd over de afwerking en kleur (ze is stylist) en dan krijg je altijd ongevraagd ook nog de opmerking dat het sowieso maar lelijke dingen zijn 8)7 Gelukkig hield daar ook haar invloed op :P

Afgelopen week had ik nog wel even een kleine discussie bij mijn ouders thuis. Zij hebben een nieuwe tv en net als ik had, kwam het punt "waar blijft de center-speaker". M'n moeder wou een juist zo leeg mogelijk meubel (begrijpelijk, anders koop je ook geen tv uit de categorie Samsung UE40D7000). Omdat bij hen de tv alles behalve midden tussen de fronts staat, is die center heel belangrijk, zelfs als je alleen al het journaal zit te kijken. Ze hadden hem als noodoplossing maar achter het AV-meubel gelegd :X Gevolg, een hol, niet te plaatsen geluid. Ik heb ze gelukkig tot het compromis kunnen brengen om de center rechtop achter de tv te zetten. Zo valt hij het minste op en is het geluid tenminste nog een beetje acceptabel. Het is sowieso geen top speaker.
Pino_Helmond schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:54:
Tijdje geleden mijn setup al eens geplaatst, inmiddels is er een subwoofer en centerspeaker bijgekomen. Als subwoofer speelt nu een BK XXLS 400 FF en als center een Boston Accoustics VS 325 C.
[...]
[afbeelding]
[...]
Lol, enorm dikke verbinders tussen de High en Low ingangen en dan relatief dunne speakerkabels 8)7

Maar zondermeer mooie speakers!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Pino_Helmond
deepbass909 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:42:
[...]

Lol, enorm dikke verbinders tussen de High en Low ingangen en dan relatief dunne speakerkabels 8)7

Maar zondermeer mooie speakers!
Andere speakerkabel ligt al een paar weken klaar maar durf ze nog niet door te trekken. Er lopen pvc leidingen door de vloer en muur naar de speakers waar de kabel door heen moet.
De nieuwe kabel is behoorlijk dik en heb een beetje de vrees dat ik ze er niet door krijg. Gelukkig heb ik een broertje die electricien is en de beschikking heeft over hulpmiddelen als een trekveer. Hij mag dit dus komen fixen.

Anoniem: 100386

Pino_Helmond schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:26:
[...]

Andere speakerkabel ligt al een paar weken klaar maar durf ze nog niet door te trekken. Er lopen pvc leidingen door de vloer en muur naar de speakers waar de kabel door heen moet.
De nieuwe kabel is behoorlijk dik en heb een beetje de vrees dat ik ze er niet door krijg. Gelukkig heb ik een broertje die electricien is en de beschikking heeft over hulpmiddelen als een trekveer. Hij mag dit dus komen fixen.
Nieuwe aan de oude vastmaken, en de oude aan de andere kant eruit trekken. Trekn je tegelijkertijd de nieuwe mee door ;)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:47:
Mijn setup op dit moment :) :

[afbeelding]
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5

Wat vind zie je allemaal op de foto's:

- TV: Panasonic TX-P50VT30E
- Blu-Ray: Panasonic DMP-BDT 310
- Receiver: Pioneer SX-6000(vintage >:) stereo receiver)

Wat zie je niet maar is er wel :P :
- Jamo Graduate Two, 2x
- Sony speakers(type even ontschoten :)), 2x
- Playstation 2

Uitbreiding is op komst ;) en opruim werkzaamheden ook O-)
Zo een update *O*
Vandaag het volgende binnen gekregen :D
- 2x KEF Q900
- 2x KEF Q700

Hieronder wat foto's ;)

1

2

3

4

5

6

- Speakers: 2x KEF Q900 + 2x KEF Q700

Wat zie je niet maar is er wel :P :
- Playstation 2

Sorry voor de witbalans van de foto's ;) Maar de foto's zijn direct uit de camera en had even geen zin/tijd om ze door photoshop te halen ;)

Anoniem: 374197

Hey ziet er goed uit maar waarom heb je geen kef center er bij.

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:41
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:10:

- Speakers: 2x KEF Q900 + 2x KEF Q700
Een stereo receiver met Q700 rear speakers!? :?

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 21:58
Leuke speakers idd, maar ik denk dat je beter eerst voor een betere reciever en een center speaker kon gaan en de rear speakers misschien wat later aanschaffen.

Edit>> ... Ik heb een manual van die SX-6000 gevonden dat ding komt uit 1971?!
https://rs54tg.rapidshare...E06D81292D6531E82CFB56703 wel 5 min wachten op je download.. ;)

[Voor 45% gewijzigd door sbmuc op 29-06-2011 08:34]

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:21
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnenkort ook een receiver en een center komen. ;)

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Anoniem: 374197 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:46:
Hey ziet er goed uit maar waarom heb je geen kef center er bij.
Omdat die nog komt ;) Maar dat komt iets later ;)
sbmuc schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:24:
Leuke speakers idd, maar ik denk dat je beter eerst voor een betere reciever en een center speaker kon gaan en de rear speakers misschien wat later aanschaffen.

Edit>> ... Ik heb een manual van die SX-6000 gevonden dat ding komt uit 1971?!
https://rs54tg.rapidshare...E06D81292D6531E82CFB56703 wel 5 min wachten op je download.. ;)
http://www.priyantha.nl/d...SX-6000_owners_manual.pdf
http://www.priyantha.nl/d...neer_SX-6000_brochure.pdf
Daar heb je ze iets sneller ;)
Die oude SX-6000 komt uit de jaren '70 ja :) En was toen der tijd een van de top modellen van Pioneer het is dan ook een behoorlijk krachtig apparaat, heeft dan ook geen enkele moeite om de KEF's aan te sturen tot en met hoge volumes.
Ik hem waarschijnlijk zodra ik een andere receiver heb alleen nog voor muziek blijven gebruiken.
GermanPivo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:44:
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnenkort ook een receiver en een center komen. ;)
Exact ;) Een nieuwe receiver zit eraan te komen, de nieuwe Pioneer SC-LX85 zal het waarschijnlijk gaan worden, nog eventjes wachten totdat die uitkomt en dan de eerste reviews en even luisteren(of kopen en luisteren en terug brengen als het niet bevalt ;)) en dan dus genieten geblazen in combinatie met me Panasonic TV en de KEF's.
Uiteindelijk in de toekomst wil ik de KEF Q600c erbij als center en de Q800d's als surounds, maar dat is toekomstmuziek :)

Maar het gebruiken van de oude Pioneer SX-6000 is heel bewust gegaan ;) ik heb de speakers óók beluisterd met mijn oude receiver voordat ik de speakers kocht én op de SC-LX83(voorganger van SC-LX85 welke in September komt). En het klinkt niet verkeerd >:) Moet nu alleen nog inspelen.
Dus nu staat me tv aan op een muziekzender(VH oid ?) en me receiver aan op een normaal luister niveau en ben nu lekker aan het werk :D

• vosss

Jamo S60CEN is erbij gekomen. 3.0 nu dus :)

De center ligt alleen precies voor het oog van de afstandbediening van de tv nu :X

Ophangen boven de tv zou in principe wel gaan, maar hij heeft een bassport aan de achterkant zitten, dus ik denk dat dat het geluid niet ten goede komt. Dat plus dat die muur van gewapend beton is waar je bijna geen gat ingeboord krijgt :(

Maargoed, vanavond even film kijken :)

=edit=
Nee de tv is niet nieuw en ja mijn vriendin vind die stickers mooi :+

[Voor 8% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 15:22]

• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:22:
[afbeelding]

Jamo S60CEN is erbij gekomen. 3.0 nu dus :)

De center ligt alleen precies voor het oog van de afstandbediening van de tv nu :X

Ophangen boven de tv zou in principe wel gaan, maar hij heeft een bassport aan de achterkant zitten, dus ik denk dat dat het geluid niet ten goede komt. Dat plus dat die muur van gewapend beton is waar je bijna geen gat ingeboord krijgt :(

Maargoed, vanavond even film kijken :)

=edit=
Nee de tv is niet nieuw en ja mijn vriendin vind die stickers mooi :+
Mooie setup, maar zou het geen idee zijn om de tv op iets te zetten zodat deze hoger komt te staan?
Een ovenschaal o.i.d

• hpmkruit
  • Nu online
Ik zou de center dan in het kastje eronder leggen ipv aan de muur. Xbox op de kant, mandje weg en reciever op schuiven. hoor je btw verschil? Omdat de speakers allemaal zo dicht op elkaar staan nl.

• vosss
hpmkruit schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:14:
Ik zou de center dan in het kastje eronder leggen ipv aan de muur. Xbox op de kant, mandje weg en reciever op schuiven. hoor je btw verschil? Omdat de speakers allemaal zo dicht op elkaar staan nl.
Zeker. Stemmen hoor ik nu gewoon op normaal level zegmaar. Dat was voorheen gewoon kut met een 5.1 dvd op stereo kijken.

En speaker in de kastje leggen weet ik niet of handig is, er staan nog een tafeltje voor wat redelijk dicht zegmaar en dan ligt de speaker nogal uit het zicht en gehoor denk ik.

En ovenschalen zijn voor in de oven :+

=edit=
Ik heb heb nu gewoon op de voet van de tv gelegd en in de toekomst wil ik de tv (een nieuwe) netjes aan de muur hangen. Maargoed, dat is voor als we een nieuw huis hebben :)

[Voor 12% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 16:17]

Anoniem: 382902

Slechte foto maar de pana VT30 is eindelijk binnen, 65 inch wat een tv. Het beeld en de 3d is superstrak

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 382902 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:17:
Slechte foto maar de pana VT30 is eindelijk binnen, 65 inch wat een tv. Het beeld en de 3d is superstrak

[afbeelding]
65"? :o Allemachtig wat een monster!

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58
Anoniem: 382902 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:17:

[afbeelding]
Ziet er mooi uit :)

• vosss
Vette TV, mooie speaker, gaaf meubel.

Alleen dan jammer dat er een LACK tafeltje van Ikea bij staat :P

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:26:
Vette TV, mooie speaker, gaaf meubel.

Alleen dan jammer dat er een LACK tafeltje van Ikea bij staat :P
Wat mekker je nou ziet er prima uit !, gaat echt niet onder een trendhopper of eijerkamp meubel :D
Wat een beest 65" !

• vosss
Mektheb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:30:
[...]

Wat mekker je nou ziet er prima uit !, gaat echt niet onder een trendhopper of eijerkamp meubel :D
Wat een beest 65" !
Ik mekker niet. Het viel me alleen op. Een (waarschijnlijk) godsvermogen aan de rest uitgeven en dan een tafeltje van Ikea van nog geen 15 euro erbij zetten. Ik vind het wel wat hebben :+

=edit=
Ik heb het over dat tafeltje rechts in beeld he, niet over het meubel zelf ;)

[Voor 9% gewijzigd door vosss op 30-06-2011 17:37]

• Krentenbol
  • Laatst online: 27-05 12:08

Krentenbol

Prutz0r

Prioriteiten stellen is belangrijk, toch? >:)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• DjVe
@JehMarjeh dikke setup! TOF!
vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Ik mekker niet. Het viel me alleen op. Een (waarschijnlijk) godsvermogen aan de rest uitgeven en dan een tafeltje van Ikea van nog geen 15 euro erbij zetten. Ik vind het wel wat hebben :+

=edit=
Ik vind de budgetmeubels van Ikea echt van goede kwaliteit. Vrijwel alle concurrenten verkopen regelrechte troep, terwijl ze het bij die zweedse ballentent wel voor elkaar hebben ;)

• Bloemstukje
Ik ben wel heel benieuwd welk meubel je onder de TV hebt staan? :)

gewoon nee.

Anoniem: 382902

vosss schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:37:
[...]

=edit=
Over 2 weken is mijn lederen piet boon tafel er maar de Lack was een goede tussenoplossing :-)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee