Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mede-auteur:
  • hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 14:09

hypotweaker

Het grote SABnzbd topic deel 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QJoCI1DVActI0zOWLdkuRWYF/full.jpg

Wat is SABnzbd?

SABnzbd is een programma om, simpel gezegd, te kunnen downloaden vanaf usenet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een webinterface, zodat je vanaf diverse PCs en zelfs vanaf je telefoon kunt kijken wat SABnzbd aan het doen is en er invloed op uitoefenen. Verder biedt SABnzbD ondersteuning voor RSS feeds. Hierdoor kan het programma volautomatisch downloaden van nieuwsgroepen. Groot voordeel is verder dat SABnzbd 'a free/open-source cross-platform binary newsreader' is.

Wat is het?

(dit is copy&paste vanaf de site van SABnzbd)

SABnzbd is an Open Source Binary Newsreader written in Python.

It's totally free, incredibly easy to use, and works practically everywhere.

SABnzbd makes Usenet as simple and streamlined as possible by automating everything we can. All you have to do is add an .nzb. SABnzbd takes over from there, where it will be automatically downloaded, verified, repaired, extracted and filed away with zero human interaction.

Waar te downloaden?

Hier zijn alle stabiele versies te ownloaden. Beta's zijn ook verkrijgbaar, maar dan moet je je eerst via het forum opgeven als beta-tester.

FAQ

Wiki?
Die is hier te vinden.

Welke RSS-feeds worden er ondersteund?
Dat is hier beschreven.

Wat is er zo handig aan die RSS-feeds?
Je kan de RSS-feeds zo configureren dat jouw favoriete series automatisch worden gedownload op het moment dat er een nieuwe aflevering opduikt in de feed. Hierdoor hoef je zelf niet eerder keer op zoek, SABnzbd doet dit voor je.

Hoe start ik SABnzbd als een service in Windows?
Ook dat is reeds beschreven, zie deze pagina.

Bestaat er een GUI voor de mac?
Ja, die bestaat en het heet SABnzbX.

Links

Site: http://sabnzbd.org/
Forum: http://forums.sabnzbd.org/
Wiki: http://wiki.sabnzbd.org/
Review: productreview: Sabnzbd+ review door CodeCaster
Meer informatie: SABnzbD instellen en installeren

Opmerkingen over startpost

Stuur me een DM of kijk in mijn react.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 23-04-2019 20:44 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn persoonlijke ervaring: dit is een prima product! :)

Ik was eerst groot fan van NewsLeecher, maar door het ontbreken van automatisch downloaden ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij SABnzbd uit. In den beginne vond ik het allemaal wat moeilijk, maar na een paar dagen spreekt het eigenlijk allemaal voor zich. Wat ik een heel groot voordeel vind is dat ik SABnzbd op mijn eTrayz kan laten draaien, die vraagt maar 20W per uur en staat dus 24/7 aan 'klaar om te downloaden'. Hiervoor had ik het op Windows draaien, wat ook prima werkte; na wat puzzelen kan je het als een service starten wat ook zo zijn voordelen heeft.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe goed zijn die RSS feeds? Werkt dat mooi?

Ik vind het op zich een fantastsiche app, soms doet hij wel gek bij het uitpakken van grote bestanden maar voor de rest is er geen beter product voor mij.

Lightweight, snel, duidelijk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 17:07
Ik heb vroeger ook wel eens met SABnzbd gewerkt, maar had daar wat negatieve ervaringen mee. Tegenwoordig werk ik met NZBGetWeb. De interface is in mijn ogen beter en vlotter. Volgens mij kunnen beide deamons wel hetzelfde. Ideaal om gewoon een .nzb in een directory te kunnen droppen, waarna alles bij thuiskomst 's avonds netjes uitgepakt in de doel map terecht is gekomen.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=161341

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
Misschien iets voor in de startpost:
http://chuchusoft.com/par2_tbb/index.html

Hier kan je een true x64 binary downloaden om mee te unparren, deze is compatible met SabNZBd.
De performancewinst voor RAID systemen is echt enorm (>100%).

Wel even -T+ in de configuratie toevoegen bij par parameters.

Ontopic:

Heerlijk product, gebruik het al jaren! Wat ik wel een nadeel vind is dat je een item in de history niet kan retryen, ik heb namelijk vaak gehad dat het uitpakken mislukte omdat mijn schijven vol waren, na een opschoonbeurt zou ik graag de mogelijkheid hebben om mijn history opnieuw te starten, maar dat moet je dan allemaal handmatig doen :(

@Snake

RSS werkt hier prima, je moet wel even een goede feed vinden. Google een keer op MyTVNZB en je vind 100en feeds

[ Voor 23% gewijzigd door FireDrunk op 26-03-2010 09:33 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:29:
Hoe goed zijn die RSS feeds? Werkt dat mooi?
Ik vind het prima werken. Enige nadeel is dat je afhankelijk bent van de leverende partij, waardoor je soms niet door hebt dat bepaalde RSS-feeds even niet beschikbaar zijn en je bepaalde afleveringen mist. Ik heb nog niet door hoe ik SABnzbd zo kan instellen dat ik hiervan een melding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
SABnzbd is echt geweldig vooral in combinatie met newzbin is het een verademing. Ik heb alleen een probleem dat ik mijn web interface niet meer kan benaderen om mijn mac mini, zowel niet op de mac mini zelf als remote via een andere pc/mac... Nog steeds geen idee waar het aan ligt.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
maxtz0r schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:34:
SABnzbd is echt geweldig vooral in combinatie met newzbin is het een verademing. Ik heb alleen een probleem dat ik mijn web interface niet meer kan benaderen om mijn mac mini, zowel niet op de mac mini zelf als remote via een andere pc/mac... Nog steeds geen idee waar het aan ligt.
ipadres op localhost staan ipv het echte ipadres? Wil je dat hij op alle adressen luistert, zet hem dan op 0.0.0.0

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04 16:13

Neus

www.zenaconsult.com

Gebruik dit al jaren, eerst alleen op mijn Synology NAS maar nu ook op een eTrayz NAS en onder OSX (handig, daarmee kan ik ook .nzb files naar mijn installatie thuis sturen).

Gekoppeld met Newzbin.com bookmarks (je bookmarkt wat je SABnzbd moet dowloaden) hoef je niets meer te doen. En met de TV RSS feeds heb ik altijd de laatste aflevering kant in klaar in mijn TV folder. Ideaal!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04 11:27
Ik gebruik het op mijn mac en heb er gemengde gevoelens over. Hij doet zijn werk prima en kan alles, maar zodra-ie gaat uitpakken of controleren is mijn mac enorm traag, en nergens waar je de prioriteit kan instellen. Verder werkt het prima. Lekker simpel, alleen een normale interface met een normaal venster maakt het programma af.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 26-03-2010 09:42 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:40:
Waarom niet gewoon een normale interface ofzo? :P
Heb je al naar een andere skin gekeken? Ik heb Plush draaien, ziet er prima uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik gebruik het ook al een paar maanden een ben er zeer tevreden op. Heb het zelf in combinatie met een Newzbin abonnement en Episode Butler voor het downloaden van alle series die ik volg. Dat draait dan op een Mac Mini die onder de TV staat met Plex (XBMC) erop.

Voor mijn series heb ik het op die manier helemaal geautomatiseerd, daar heb ik geen omkijken naar. Voor films heb ik RSS feeds van Newzbin waarin precies naar voren komt wat ik wil hebben. De enige stap die ik daar handmatig nog in zet is het checken of ik een film niet al heb en wat de beoordeling op IMDB is. Vervolgens bookmark ik iets en komt het binnen.

Als iemand iets weet om dat film gedeelte volledige te automatiseren: graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04 11:27
pven schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Heb je al naar een andere skin gekeken? Ik heb Plush draaien, ziet er prima uit. :)
Ik bedoel, gewoon een venstertje ipv in een browsertab. De UI is prima.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:42:
[...]

Ik bedoel, gewoon een venstertje ipv in een browsertab. De UI is prima.
Daar heb je add-ons voor, alhoewel ik geen idee heb wat er voor de Mac beschikbaar is. :)
FireDrunk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:31:

Hier kan je een true x64 binary downloaden om mee te unparren, deze is compatible met SabNZBd.

Volgende keer graag via DM, zoals ook in de startpost staat vermeld. Een dezer dagen ga ik de opmerkingen verwerken, dank! :)

Ik heb net SABnzbd op mijn eTrayz naar 0.5.1RC2 bijgewerkt.

Makkie, hier wat ik heb gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
cd /opt/share
/etc/init.d/sabnzbd stop
mv SABnzbd oldSABnzbd
<< download 0.5.1RC2 and move it to /opt/share >>
tar SABnzbd-0.5.1RC2-src.tar.gz
mv SABnzbd-0.5.1RC2 SABnzbd
chown -R sysadmin:etrayz SABnzbd

vi SABnzbd/SABnzbd.py
<< change first line to >> #!/opt/bin/python2.5 -OO

/etc/init.d/sabnzbd start

Overigens heb ik 'vroeger' eerst deze howto gevolgd. :)

[ Voor 74% gewijzigd door pven op 26-03-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13

Theimon

Snapte!?

Ik heb dit sinds deze week geïnstalleerd staan. Ik gebruikte hellanzb, maar na een python twisted update op Gentoo kreeg ik diverse deprecation warnings. Ondertussen wordt hellanzb ook al een flinke tijd slecht tot niet onderhouden. Als alternatief nu dus SABnzbd.

Op Gentoo staat ie niet in de default repo's. Je moet dus aan de gang met een overlay. Die build werkt echter knap klote. Dus ik heb SAB van de site afgeplukt en de dependencies wel via Gentoo geïnstalleerd. Dan werkt het meteen. Tot nu toe bevalt het wel. Het doel met deze software is ook vrij eenvoudig dus er kan weinig mis gaan in mijn situatie. Hij moet luisteren op een directory, downloaden, unpacken, klaar. En dat werkt prima :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 15:28
weet iemand trouwens hoe die block feature uitgezet kan worden? heb nu namelijk al een paar keer gehad dat mijn connectie geblockt was en ik moest op het linkje klikken om de queue weer te doen lopen. erg irritant als je thuis komt en verwacht al je afleveringen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
FireDrunk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:31:

[...]
Er zit al een true x64 versie in de installer. Deze wordt geinstalleerd wanneer je de installer draait op een x64 systeem. Heb in het forum ook gelezen dat dit een recente versie is.
Waarom zou deze zoveel beter moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Scidd0w schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:18:
[...]
Er zit al een true x64 versie in de installer. Deze wordt geinstalleerd wanneer je de installer draait op een x64 systeem. Heb in het forum ook gelezen dat dit een recente versie is.
Waarom zou deze zoveel beter moeten zijn?
Ik weet niet of die binary die ze er nu in zetten ook multithreaded is. En op het moment dat ik deze binary vond, bestond er nog geeneens een x64 versie van SabNZBd :)

Maar ik weet niet welke versie ze er recentelijk in hebben gestopt, dus misschien moet ik het binnenkort maar eens testen. Moet ik even wachten op mijn nieuwe raidcontroller-kabels.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Toen ik dit programma een aantal jaren geleden begon te gebruiken was het een verademing ten opzichte van de concurrentie. Automatisch: repareren, uitpakken, opschonen, nzb importeren. Letterlijk drie keer klikken om iets binnen te halen. Tegenwoordig zijn er vast meer pakketten die dit kunnen, maar Sabnzbd heeft de toon gezet.

Dit is een van de weinige programma's die mij gewoon een goed gevoel geeft en alles doet zoals ik het wil. Vanaf de bank via m'n telefoon de webinterface benaderen en ter plekke media in de wachtrij zetten en na een paar minuten via de NMT alles consumeren. Dit alles zonder op te staan. Heerlijk gevoel krijg ik er bij. Ook voor complete leken is dit programma ideaal, gewoon installeren en alle mappen goedzetten, zorgen dat het automatisch opstart en zelfs je oma kan dingen binnenhalen.

Ik heb ook gewoon maar een tientje gedoneert aan dit project, het is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Alle opmerkingen zijn in de startpost verwerkt; DM me als je iets mist.

Bestaat er voor Windows eigenlijk een goede SABmonitor? 'Vroeger' bestond iets dergelijks, maar sinds versie 0.5 werkt dat niet meer.

Ander vraagje: iemand enig idee wat 'movie sorting' betekent? Bij series werkt het automatisch uitpakken naar subfolders erg prettig, maar bij films begrijp ik niet zo goed wat daar de gedachte achter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik lees hier allemaal over Newzbin, maar wat is dat precies? Het is zo te zien private, heb 'n invite nodig voor registratie? :?
En waar kan ik Episode Butler vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb ook geen idee wat het is, vast een nzb host.
En ook in kan er nog wel een invite voor gebruiken ;)

Maar nu even OT, ik kwam perongeluk op dit programma uit toen ik op zoek was naar altbinz, maar dat programma heb ik nu ingeruild voor dit programma.
Dit word tenminste nog WEL ondersteund, zodat ook de nieuwere downloadfuncties gewoon werken.
En met de Plush skin eroverheen is het ook nog eens mooi om aan te zien.

Hier zijn trouwens wat extensies te vinden per browser, zeer handig!:

https://chrome.google.com...oocinmppkagibfbhplifocfgp

Nouja, in ieder geval chrome al, de rest is ook wel te vinden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326610

pven schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:33:
Bestaat er voor Windows eigenlijk een goede SABmonitor? 'Vroeger' bestond iets dergelijks, maar sinds versie 0.5 werkt dat niet meer.
Je bedoeld zeker Vista Sidebar Gadget? Versie 2.0.0.4 werkt op windows 7 alleen met versie 0.50.

http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=605.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
pven schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:33:

Ander vraagje: iemand enig idee wat 'movie sorting' betekent? Bij series werkt het automatisch uitpakken naar subfolders erg prettig, maar bij films begrijp ik niet zo goed wat daar de gedachte achter is.
Movie sorting doet eigenlijk wat de naam al zegt. ;)

Waar ik het voor gebruik is om mijn HD "schoon" te houden. Een film en eventuele bijbehoren bestanden zoals .nfo en ondertiteling wordt automatisch in een map geplaatst die de titel en het jaartal van de film meekrijgt. Zo hou je een HD over met alleen maar mappen met daarin de losse bestandjes. Iets netter dan alles los op een HD waardoor de bestandjes door elkaar gaan staan.

Oude situatie:
/Volumes/Movies 001/film001.dts.bluray.mkv
/Volumes/Movies 001/film001.dts.bluray.nfo
/Volumes/Movies 001/film002.esir.repack.dts.bluray.mkv
/Volumes/Movies 001/film002.esir.repack.dts.bluray.nfo
/Volumes/Movies 001/film002.esir.repack.dts.bluray.en.srt

Nieuwe situatie:
/Volumes/Movies 001/Film 001 (2008)/
/Volumes/Movies 001/Film 002 (1998)/

Je kunt de bestanden er ook mee hernoemen naar de filmtitel maar dat doe ik persoonlijk niet omdat ik nu altijd én nog terug kan zoeken welke release ik heb én leesbare filmtitels heb (de mapnamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26
SABnzbd in combinatie met Newzbin is inderdaad geweldig. Gewoon bookmarken, en je favoriete "linux-iso's" worden gedownload... :)

Wat betreft newzbin: het kost £0.30 per week (tijdens de kerstperiode kan je credits kopen voor £0.15 per week :P).

Een invite zal je niet zomaar ontvangen, voor je het weet ben je je Newzbin-account kwijt als degene die je hebt uitgenodigd zich niet goed "gedraagt":
Please note, you are responsible for the people you invite to a certain degree. If any member you invite starts producing chargebacks or is found to be providing fraudulent card details, we reserve the right to ban both them and you - so please only invite people you know/trust.
Alleen mensen die ik ken ontvangen een invite.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 30-03-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Met de laatste release heb ik SABnzbd ontdekt, en zit nu nog wat met de instellingen te rommelen.

Het is mij bijvoorbeeld niet duidelijk wanneer er nou iets van een RSS feed naar de download QUEUE verplaatst wordt. Zo heb ik enkele RSS feeds. In een feed heb ik enkele "Matched" en een heleboel "Not Matched". Maar de "Matched" verschijnen niet automatisch in mijn queue, totdat ik voor elk een keer "Download" heb aangeklikt.

Echter, ik heb ook een RSS feed lopen bij nzbs.org, en als ik daar nzb bestanden toevoeg aan MyNZB's (mijn RSS feed dus), dan komen ze wel direct in de queue te staan?

Dan nog enkele feature requests:
1. downloads accepten/rejecten op grote (MB's), (In het SABnzbd forum wordt als "oplossing" aangegeven dat je dan moet filteren op "480p" of "720p" e.d, maar dat is slechts een work-around)
2. een time-stamp in de queue, bij de downloads die daar zijn toegevoegd. Dan kan je zien hoe ver je handmatig terug moet zoeken in je RSS feeds.
3. In de queue aangeven door welke filter (RSS feed) een download is toegevoegd.

Dan nog een vraag: is er zoiets als Episode Butler, maar dan voor NZBmatrix? (Of een andere site dan Newzbin, want voor deze heb je een invite nodig die je moeilijk kan krijgen).

[ Voor 93% gewijzigd door lordsnow op 30-03-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobar79
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:18
SAB in combinatie met feedtime en Oversight is het echt helemaal geweldig.

Ik gebruik het op een NMT en die download nu automagisch series
via de feedtime applicatie.
Oversight haalt episode beschrijvingen en fan art op en doet meteen
ook renamen en netjes in de juiste folders zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
foobar79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:30:
Ik gebruik het op een NMT en die download nu automagisch series
via de feedtime applicatie.
Wat is er beter aan feedtime dan aan SABnzbd? Ik download mijn series via SABnzbd. :)
Oversight haalt episode beschrijvingen en fan art op en doet meteen
ook renamen en netjes in de juiste folders zetten :)
Oeh, dat kan idd wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

pven schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Wat is er beter aan feedtime dan aan SABnzbd? Ik download mijn series via SABnzbd. :)

[...]

Oeh, dat kan idd wel handig zijn.
Hij gebruikt SABnzbd in combinatie met Feedtime. ;)
Dus ik neem aan dat ie nog steeds wel download via SABnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geweldig programma, ik heb sinds een jaartje de rss feed van tvnzb.com aanstaan op ons thuisservertje. Tip: je kan ook python regex gebruiken door te starten met "re:". Op deze manier download ik bijvoorbeeld de 720p versie van Chuck met de volgende regex:
code:
1
re:^Chuck(.*)720(.*)

Dit wordt gedownload naar een map op mijn server (sab gooit het ook in de juiste mapjes, en kan het eventueel ook renamen). Deze map wordt vervolgens weer door mijn mediacenter gescanned, welke episode informatie ophaalt van http://thetvdb.com/.

Zo heb ik geen omkijken meer naar de series, gewoon mijn media center starten en kijken naar de recently added episodes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Even OT over newzbin, gezien de nieuwspost op hun frontpage zullen we binnenkort vrees ik een alternatief mogen gaan zoeken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
hyptonize schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:46:
[...]

Hij gebruikt SABnzbd in combinatie met Feedtime. ;)
Dus ik neem aan dat ie nog steeds wel download via SABnzbd.
Dat begrijp ik, maar waarom een los programma gebruiken om NZB-feeds te monitoren als SABnzbd dat zelf ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Goed nieuws en slecht nieuws..

Zoals al aangegeven is het maar de vraag hoelang newzbin kan blijven bestaan op de manier waarop het nu bestaat. Het goede nieuws, voor sommige, is dat het registreren weer open is http://www.newzbin.com/account/signup/ mocht je hier behoefte aan hebben..

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Mrkoekie schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 06:01:
Goed nieuws en slecht nieuws..

Zoals al aangegeven is het maar de vraag hoelang newzbin kan blijven bestaan op de manier waarop het nu bestaat. Het goede nieuws, voor sommige, is dat het registreren weer open is http://www.newzbin.com/account/signup/ mocht je hier behoefte aan hebben..
Inderdaad, even een quote van de newzbin website:
The next hearing in court is mid April. Until then we are required to implement a default policy of blocking movies and TV reports. These will need to be manually authorised by us before they are published. This is cumbersome and, we appreciate, deeply unwelcome. Rest easy that it is temporary and will only last until we can get into court or until we implement a less onerous automatic filter.

As of now registrations have been enabled - You will no longer need an invite to signup for a new account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
FireDrunk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:37:
[...]

ipadres op localhost staan ipv het echte ipadres? Wil je dat hij op alle adressen luistert, zet hem dan op 0.0.0.0
Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik dat kan doen? Want ik kan zowel remote als op mijn mac mini niet in de admin komen van sabnzbd :S

edit:
Sorry voor dubbele post, had niet eens door dat ik de laatste was...

[ Voor 9% gewijzigd door maxtz0r op 31-03-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 17:09

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

maxtz0r schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:00:
[...]

Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik dat kan doen? Want ik kan zowel remote als op mijn mac mini niet in de admin komen van sabnzbd :S

edit:
Sorry voor dubbele post, had niet eens door dat ik de laatste was...
http://[ipadres_van_mac_mini]:8080 zou het toch gewoon moeten doen?
als je er eenmaal bent, kun je in config -> general -> SABnzbd host 0.0.0.0 invullen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Nerpissad schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:44:
[...]

http://[ipadres_van_mac_mini]:8080 zou het toch gewoon moeten doen?
als je er eenmaal bent, kun je in config -> general -> SABnzbd host 0.0.0.0 invullen.
Dat is dus het punt, dat werkt bij mij niet. Heb van alles geprobeerd localhost:8080 ipadress:8080 127.0.0.1:8080 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

maxtz0r schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Dat is dus het punt, dat werkt bij mij niet. Heb van alles geprobeerd localhost:8080 ipadress:8080 127.0.0.1:8080 etc...
En als je hem leeg laat? In Windows werkt dit 9 van de 10 gevallen wel, dus misschien ook wel op 'n Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

maxtz0r schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:02:
[...]

anders kun je eventjes kijken in de sabnzbd.ini (staat hier: ~/Library/Application Support/SABnzbd/)
hier kun je i.i.g. controleren wat er in de host & port entries staat.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 20-04 21:35

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik zag net dit topic opduiken in een zoektochtje en vond het de moeite waard om het eens te proberen, vooral de RSS-feed lijkt me makkelijk.

Nu heb ik deze ingesteld maar ik zie niet dat er begonnen wordt met downloaden ondanks dat er een item beschikbaar is. Ik heb het volgende filter actief:
*tekst1*S0*tekst2
En het type staat op accepteren. Ook is het vinkje gezet bij feed1 en is het filter opgeslagen. Er wordt elke 60 minuten gekeken naar de feed. Wat kan ik nu verkeerd hebben staan?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Xaverius schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:52:

En het type staat op accepteren. Ook is het vinkje gezet bij feed1 en is het filter opgeslagen. Er wordt elke 60 minuten gekeken naar de feed. Wat kan ik nu verkeerd hebben staan?
ter verduidelijking, ziet het er ongeveer zo uit?:
Afbeeldingslocatie: http://www.surfanddestroy.org/tvshows_rss.png
dit zijn vnl. series voor m'n vrouw O-)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Nerpissad schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:32:
[...]

ter verduidelijking, ziet het er ongeveer zo uit?:
[afbeelding]
dit zijn vnl. series voor m'n vrouw O-)
Uhuh, voor de vrouw he. ;)
Inderdaad ziet het er zo uit. Alleen na het verder testen is de RSS-feed nu leeg... tvnzb.com, dus ik ga eens een andere feed zoeken.

Edit: Weet iemand toevallig een goede serie-rss-feed?

[ Voor 5% gewijzigd door Xaverius op 07-04-2010 19:16 ]

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik gebruik zelf http://www.tvnzb.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
ff een my 2 cts. ik gebruikte sab al voordat de plus erachter kwam. toen was het al geavanceerder dan de meeste binary programma's. ik heb zelfs een tijdje in dualboot sabnzbd als "monoboot" gebruikt, als ik in windows met iets begonnen was en daarna in linux ging werken ging de linuxsabnzbd vrolijk verder met de cache en queue van de windowsversie.

De RSS-feeds en tv-sorting zijn geniaal. ik haal meestal een complete set .srt's ergens weg, gooi ze door een bulkrenamer zodat ze de syntax van de tvsort van sab matchen en er is geen omkijken meer naar.

Ook de prioriteit instellingen en categorieen zijn onmisbaar. door tvsorting hoef ik series niet meer in een categorie te zetten, maar het is verdomd makkelijk om met 1 klik het eindstation van een download te veranderen door de categorie te kiezen.

Ik heb een paar programma's waarbij ik liefde op het eerste gezicht had, en deze is er een van (ter illustratie andere liefdes: firefox (met addons), foobar2000, xbmc).

Het is helemaal op de luie eindgebruiker gericht maar toch ontzettend flexibel/te customizen/persoonlijk te maken. Een van de betere voorbeelden van ontzettend goed geslaagde crossplatform opensource projecten en the power of python.

edit:
ik bedenk me net dat er vast een mooie feature in de toekomst komt, of kan komen, music-sorting. zou mooi zijn als sab de tags ff pakt en ze in een mapke gooit wat door mij is gesyntaxed als eindstation voor muziekbestanden. Ff script ertegen aan tikken dat ze daarna ook nog gereplaygained worden door commandline-foobar en mijn god... Als er een programma is dat deze potentie heeft dan is sab dat...

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 07-04-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Blijkbaar duurt het wat langer voordat de feeds hier worden opgepikt want inmiddels is er beweging te zien. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik Sabnzbd al enige tijd, hiervoor ook Newsleecher. Waar Newsleecher nogal 's crashte en aardig wat resources at, verbaasde Sab me met performance, gemak en stabiliteit. Vanaf mijn werk kan ik een NZB FTP-en naar mijn server, Sab doet de rest. Newsleecher had soms weleens moeite eea uit te pakken, dit ben ik nog geen één keer tegengekomen.

Perfect dus! Performance is verder minder van belang, al is het allemaal vrij snel. Server staat 24/7 aan en is een Phenom II x4 @ 2500 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Nerpissad schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:20:
[...]

anders kun je eventjes kijken in de sabnzbd.ini (staat hier: ~/Library/Application Support/SABnzbd/)
hier kun je i.i.g. controleren wat er in de host & port entries staat.
Het is gelukt! in eerste instantie bestond de hele sabnzbd.ini bestand niet. Vervolgens heb ik sabnzbd eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en begon hij te zeuren dat port 8080 al gebruikt werd etc... Na een beetje klooien is het me gelukt en kan ik de admin pagina weer vinden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334431

Ik ben sinds gister ook een beetje aan het klooien met SAB en het gaat allemaal vrij goed. Alleen nu heb ik 1 vraagje. Hoe zorg ik ervoor dat hij de incomplete en complete bestanden op mijn netwerk hardeschijf opsla?
Ik heb Mac OSX. Ik weet dat je dit bij config kan doen maar wat moet ik daar dan intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Anoniem: 334431 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:46:
Ik ben sinds gister ook een beetje aan het klooien met SAB en het gaat allemaal vrij goed. Alleen nu heb ik 1 vraagje. Hoe zorg ik ervoor dat hij de incomplete en complete bestanden op mijn netwerk hardeschijf opsla?
Ik heb Mac OSX. Ik weet dat je dit bij config kan doen maar wat moet ik daar dan intypen?
/Volumes/naam_van_je_netwerkschijf/mapnaam_voor_complete_downloads
/Volumes/naam_van_je_netwerkschijf/mapnaam_voor_incomplete_downloads
that's it. ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08

jmk

Ik denk dat je betere performance hebt als je de incomplete files lokaal opslaat, niet op een share...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334431

Nerpissad schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:08:
[...]

/Volumes/naam_van_je_netwerkschijf/mapnaam_voor_complete_downloads
/Volumes/naam_van_je_netwerkschijf/mapnaam_voor_incomplete_downloads
that's it. ;)
Het is gelukt, danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gebruik het al jaren, fantastische software dit :)

Alleen jammer dat tvnzb.com (en alle afgeleide sites zoals tvnzb.eu) stuk is.. Moet ik ineens handmatig de series bijelkaar sprokkelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03 22:56
Eindelijk een groot topic over SABnzbd+ :)

Ik heb zelf een webapplicatie voor Sabnzbd ontwikkeld voor op de iPhone & iPod Touch, via hun API. Er is wel een app in de appstore, genaamd MyNZB alleen moet je hiervoor een newzbin account hebben wat geld kost.. (En de app kost geld ;) ) In eerste instantie wilde ik deze voor mezelf houden, maar heb toch besloten om hem te delen met de wereld.

Wat je zelf hiervoor nodig hebt is SAB draaiend (minimaal versie 0.5.0), met de poort geforward naar buiten, je API key en je inlogs. Nadat dit alles ingevoerd is kun je via de webapp bij de zoek functie zoeken naar NZB's en deze gelijk aan je queue toevoegen. Ook kan je je queue bekijken en items pauzeren of verwijderen uit je queue.

http://www.websab.nl

Mocht je feedback hebben hoor ik dat graag! :)

Mocht er een modje bezwaar hebben hoor ik dit graag :>

[ Voor 8% gewijzigd door t1mmy op 12-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Waar staat de naam "SABnzbd" eigenlijk voor? En dan bedoel ik het SAB gedeelte. Ik heb al geGoogle'd, maar niks kunnen vinden. Gewoon nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
S? Automatic Binary NZB dowloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Super tool dat SABnzbd, maar heb wel een beetje ruzie met de RSS feed. Volgens mij heb ik de feeds correct ingesteld (enkel de afleveringen waarin ik geïnteresseerd ben zijn "matched") maar ondertussen heeft SABnzbd wel 25x dezelfde aflevering gedownload, in totaal 50GB 8)7

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Volgens mij is dat normaal gedrag. Dat is ook de reden dat feeds waar afleveringen meerdere keren in voorkomen eigenlijk onbruikbaar zijn.
Er zijn trouwens wel addons die hier wel voorzieningen voor hebben (zie het SAB forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 18:30
Volgens mij zit er ergens een vink in de settings die voorkomt dat SABnzbd meerdere malen hetzelfde bestand downloadt. Bij de switches staat daar wel een stukkie over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan idd voorkomen dat dezelfde bestanden worden gedownload, maar SABnzbd kan niet voorkomen dat je dezelfde aflevering met een andere bestandsnaam gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 13:31
t1mmy schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:03:

Ik heb zelf een webapplicatie voor Sabnzbd ontwikkeld voor op de iPhone & iPod Touch, via hun API. Er is wel een app in de appstore, genaamd MyNZB alleen moet je hiervoor een newzbin account hebben wat geld kost.. (En de app kost geld ;) ) In eerste instantie wilde ik deze voor mezelf houden, maar heb toch besloten om hem te delen met de wereld.

Wat je zelf hiervoor nodig hebt is SAB draaiend (minimaal versie 0.5.0), met de poort geforward naar buiten, je API key en je inlogs. Nadat dit alles ingevoerd is kun je via de webapp bij de zoek functie zoeken naar NZB's en deze gelijk aan je queue toevoegen. Ook kan je je queue bekijken en items pauzeren of verwijderen uit je queue.

Leuk!

Voor Android is er een zelfde app, genaamd sabnzbdcontrol, gewoon in de market te verkrijgen,
http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=3625.0

Ik gebruik 'm al een maandje naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08

jmk

t1mmy schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:03:

Fijne App! Ik heb dan wel geen betaalde newsbin account maar het is ook leuk om via MyTVNZB de nieuwste releases te kunnen bekijken. En de status van downloaden natuurlijk! :)

Ik heb een vraag: Mijn SAB computer veranderd steeds van IP, dat komt door de rare manier van DHCP in mijn tele2 router. Nu moet je in jou app een IP adres invoeren, maar ik zou graag een hostnaam in kunnen voeren. Of gaat dat niet met de iPod Touch? Lukt in Safari ook niet namelijk.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 15:29
r5d schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:42:
Super tool dat SABnzbd, maar heb wel een beetje ruzie met de RSS feed. Volgens mij heb ik de feeds correct ingesteld (enkel de afleveringen waarin ik geïnteresseerd ben zijn "matched") maar ondertussen heeft SABnzbd wel 25x dezelfde aflevering gedownload, in totaal 50GB 8)7
Daar was TVNZB.com handig voor. Alleen nieuwe eps en geen oude meuk die opnieuw werden gepost. Helaas is deze ook vrijwel onbereikbaar waardoor je huidige methode de enige is die overblijft tot iemand de stok overneemt van TVNZB.com.

Edit: Getest met Sabnzbd 0.4.12 en daar ondervind ik geen enkel probleem m.b.t. TVNZB.com of NZBindex.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door AvanCade op 13-04-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-04 11:57
Is er een plug-in voor Sabnzbd om het gewoon in een venster weer te geven ipv in je browser.

Tevens doet tvnzb.com hier ook moeilijk. De aflevering van Lost van vandaag vond ie wel maar zat een fout oid in, kortom hij heeft hem iig niet gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:08
Open een nieuw browser-venster ipv in een tab? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 26-03 22:56
@Bas r
Bedankt voor je leuke reactie! Goed om te weten dat er voor android er al 1 is, dan hoeft ik geen android skin te maken :)
jmk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:09:
[...]

Fijne App! Ik heb dan wel geen betaalde newsbin account maar het is ook leuk om via MyTVNZB de nieuwste releases te kunnen bekijken. En de status van downloaden natuurlijk! :)

Ik heb een vraag: Mijn SAB computer veranderd steeds van IP, dat komt door de rare manier van DHCP in mijn tele2 router. Nu moet je in jou app een IP adres invoeren, maar ik zou graag een hostnaam in kunnen voeren. Of gaat dat niet met de iPod Touch? Lukt in Safari ook niet namelijk.
Bedankt voor de leuke reactie!
Wat er voor Websab nodig is, is je externe ip adres. Dit omdat websab bij je server moet kunnen om dingen te kunnen toevoegen en verwijderen.
Hiervoor moet je dus de poort waarop sab draait 'forwarden'(doorsturen) naar je externe IP adres.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je die stellen via PM, dan blijft het topic schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:09
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:49:
Gebruik het al jaren, fantastische software dit :)

Alleen jammer dat tvnzb.com (en alle afgeleide sites zoals tvnzb.eu) stuk is.. Moet ik ineens handmatig de series bijelkaar sprokkelen..
:( Zijn er alternatieven in SABnzbd te gebruiken ipv de tvnzb.com RSS feed? Ging net zo makkelijk het laatste jaar met tvnzb.com.

Edit : Ah gelukkig al een vervanger gevonden: nzbs.org (de hier eerder genoemde nzbmatrix.com krijg ik niet aan de praat. De RSS feed linkt niet naar de directe NZB downloads. Zal wel eoa param voor zijn, maar die kan ik niet vinden)

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 16-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ja! Eindelijk een topic voor deze newzleecher. Een jaar geleden overgestapt van GrabIt naar deze en nooit spijt gehad. Vooral de RSSfeeds zorgen ervoor dat je elke automatisch je series binnenhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 22-04 10:11
sverzijl schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:08:
[...]

:( Zijn er alternatieven in SABnzbd te gebruiken ipv de tvnzb.com RSS feed? Ging net zo makkelijk het laatste jaar met tvnzb.com.

Edit : Ah gelukkig al een vervanger gevonden: nzbs.org (de hier eerder genoemde nzbmatrix.com krijg ik niet aan de praat. De RSS feed linkt niet naar de directe NZB downloads. Zal wel eoa param voor zijn, maar die kan ik niet vinden)
krijg ik toch niet aan de gang, maar misschien snap ik het niet helemaal, kan bijvoorbeeld niet al mijn series vinden etc..

gebruikte ook tvnzb.com werkte ideaal, aanklikken wat je wilt en wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Reloader schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:23:
[...]

krijg ik toch niet aan de gang, maar misschien snap ik het niet helemaal, kan bijvoorbeeld niet al mijn series vinden etc..

www.nzbindex.nl? Heeft ook een RSS feeds, moet je een goede zoekopdracht tweaken, op rss symbool rammenI(of RMK, link kopieeren) en die link in Sab zetten. Moet je wel de switch om niet dezelfde bestanden opnieuw te downloaden aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Reloader schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:23:
[...]

't is eigenlijk heel simpel (als je het weet:). Vervang de tvnzb.com RSS URL die je had geconfigureerd in SABnzb door bijv :
http://nzbs.org/rss.php?catid=14&i=<unique ID>&dl=1

(&dl=1 zorgt ervoor dat de RSS links direct naar de download links gaan, en niet naar de overzicht pagina, &catid=14 is de RSS feed voor alleen 'x264 encodes', zie ook onderstaande link voor meer info)

Vervang <unique ID> door je persoonlijke code die je vindt op http://www.nzbs.org/index.php?action=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik heb op de site nu een search gemaakt die al mijn series vind, alleen vind hij dus 5 verschillende versies van de zelfde aflevering dat resulteert in deze link:
http://nzbs.org/rss.php?a...8cc37ad6d3f09ee3e63c&dl=1

als ik deze in sabnzbd zet en de functie voor het niet dubbel downloaden aanzet, word alles weer automatisch en niet dubbel gedownload (en weer in het goede mapje gezet?)

Edit: als ik dit invoer in sabnzbd, dan komt achter elke aflevering een * te staan (in de preview mode)

[ Voor 16% gewijzigd door Reloader op 16-04-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Volgens mij is dat een markering wat betekent dat Sab hem niet automatisch pakt omdat hij nieuw is(anders zou hij bij wijze van spreken 5000 GB kunnen binnen halen). Als je perse de inhoud van de feed wilt downloade moet je force downloaden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
die afleveringen heb ik ook al gezien, maar hij pakt om een of andere reden 2 afleveringen (van een paar weken oud) ineens wel...vaag..

kijk het wel een paar dagen aan wat het doet :)

edit: je bedoeld dat hij hem niet download omdat de feed nieuw is en hij alleen nieuwe items in de feed pakt? (of hoort te pakken?)

[ Voor 26% gewijzigd door Reloader op 16-04-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Haijo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:57:
Volgens mij is dat een markering wat betekent dat Sab hem niet automatisch pakt omdat hij nieuw is(anders zou hij bij wijze van spreken 5000 GB kunnen binnen halen). Als je perse de inhoud van de feed wilt downloade moet je force downloaden doen.
Kan je dit wat toelichten? Als er iets van de RSS feed door je filters is gekomen dan wil je 't toch downloaden? Of zie ik iets over het hoofd? En wanneer gaat 'ie dan de dingen met een sterretje wel downloaden?

En dan nogmaals mijn vraag: wat is de betekenis van SAB in de naam SABnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Spannende automatisch Binaire ? NZB Daemon?

lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
lordsnow schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:46:
[...]

Kan je dit wat toelichten? Als er iets van de RSS feed door je filters is gekomen dan wil je 't toch downloaden? Of zie ik iets over het hoofd? En wanneer gaat 'ie dan de dingen met een sterretje wel downloaden?

En dan nogmaals mijn vraag: wat is de betekenis van SAB in de naam SABnzbd?
Dat is alleen de eerste keer dat je de feed toevoegt en is IMHO om te voorkomen dat hij gelijk de complete feed download. En hij gaat de hele inhoud van de feed dus downloaden op het moment dat je op Force Download klikt(naast Preview Feed dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik heb met mijn feed wel het probleem dat hij dingen dubbel download :( hoe kan ik dat voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Is al meerdere keren gezegd in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:06

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb aan de hand van deze blogpost de RSS-feed van TVNZB vervangen door die van NZBindex, en tot nog toe lijkt dat goed te werken: http://pirr.wordpress.com...-alternative-rss-sabnzbd/

Alleen het renamen van series gaat nog niet helemaal lekker, dat werkte voorheen wel prima. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Haijo schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:19:
Is al meerdere keren gezegd in dit topic!
ja de switch staat al aan..

het heeft te maken met (denk ik) dat een serie er nu 2x opstaat 1x "immerse" een keer "internal" dus dat zal hij zien als 2 verschillende "series" ?

[ Voor 29% gewijzigd door Reloader op 19-04-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339

dit heb ik opgelost door voor elke serie in de filter de release group te kiezen zodat je alleen de versie van dimension, ctu, immerse, sitv etc krijgt. trouwens ook wel handig om het woord "repost" eruit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Reloader schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:07:
[...]

ja de switch staat al aan..

het heeft te maken met (denk ik) dat een serie er nu 2x opstaat 1x "immerse" een keer "internal" dus dat zal hij zien als 2 verschillende "series" ?
Ah ok. Dan kan de tip van rebelangel je misschien helpen. Wato ok helpt is in de rss url de naam van poster op te nemen, dat werkt bij mij goed(krijg meestal alles maar 1 keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

Nitai

Live the life you love.

Vandaag met behulp van deze post: http://www.ainer.org/?p=429 Sickbeard op m'n Ubuntu machine geinstalleerd samen met Sabnzbdplus. Werkt erg mooi en aardig. M'n huidige series heeft hij gewoon opgepakt en gescand en ben benieuwd of hij morgen zelf gaat downloaden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nzbStatus (een FireFox add-on) in combinatie met SABnzbd+ werkt ook érg fijn. Ik gebruik het nu liever dan de watched folders. Nadeel is wel, doordat ik de watched folders niet meer gebruik, dat de automatische categorisatie niet meer werkt... Maar ach, dat is zo aangepast natuurlijk.
De automatische koppeling met nzbindex.nl is ook erg fijn. Eén klik op de knop aldaar en SABnzbd+ download de NZB, plus de inhoud natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CptChaos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:13:
De automatische koppeling met nzbindex.nl is ook erg fijn. Eén klik op de knop aldaar en SABnzbd+ download de NZB, plus de inhoud natuurlijk! :)
Wat bedoel je precies met de automatische koppeling met nzbindex.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sverzijl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:09:
Wat bedoel je precies met de automatische koppeling met nzbindex.nl ?
Op nzbindex.nl krijg je bij resultaten een knop te zien, waarmee je de NZB automatisch naar SABnzbd kan sturen, werkt érg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:06

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

CptChaos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:06:
[...]
Op nzbindex.nl krijg je bij resultaten een knop te zien, waarmee je de NZB automatisch naar SABnzbd kan sturen, werkt érg handig!
Ja, dat werkt wel erg prettig inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CptChaos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:06:
[...]
Op die manier. Als ik in NZB open vanaf welke site dan ook, dan wordt ie automatisch geplaatst in de SABnzbd watchfolder. Zelfde effect.
(http://wiki.sabnzbd.org/howto-associate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
sverzijl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:22:
[...]

Op die manier. Als ik in NZB open vanaf welke site dan ook, dan wordt ie automatisch geplaatst in de SABnzbd watchfolder. Zelfde effect.
dat plus DropBox plus een PC met DropBox die thuis aan staat = ook op afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sverzijl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:22:
Is voor mij niet te doen. Ik heb binnen de watched folder subfolders staan en daar zette ik de NZB bestanden in. Die subfolders heb ik geassocieerd met de corresponderende category binnen SABnzbd.
Via een batch bestand kan ik daardoor niet werken... ;)

EDIT:
Sinds ik SABnzbd als service draai (wat ook érg fijn is) kan de server (die SABnzbd draaid) overigens ook niet verbinden met de watched folder (is een andere map op een andere PC).

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 20-04-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dat heeft gewoon met rechten te maken... Als je een service rechten wil geven op een andere pc moet je de service als een gebruiker draaien en de gebruiker de rechten op de andere pc geven.

Een service kan ook niet bij mapped drives (aangezien die user bound zijn)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Haijo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:45:
[...]
dat plus DropBox plus een PC met DropBox die thuis aan staat = ook op afstand. :)
Op afstand doe ik gewoon met iPhone + MyNZB App die naar m'n NAS+SABnzbd connect.
Maar veruit het meeste wordt toch al automatisch gedownload/gecategoriseerd via RSS feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FireDrunk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:31:
Dat heeft gewoon met rechten te maken... Als je een service rechten wil geven op een andere pc moet je de service als een gebruiker draaien en de gebruiker de rechten op de andere pc geven.

Een service kan ook niet bij mapped drives (aangezien die user bound zijn)
Ik heb de map gekoppeld aan een drive letter, de foutmelding die ik dan krijg (als SABnzbd als service draaid) "Cannot create watched folder Z:\". De Z-schijf op die machine gaat dus direct naar de watched folders toe. Zoals ik hem lees, is de koppeling er niet. Map is dusdanig geshared dat iedereen er lees- en schrijfrechten heeft, dus op NTFS niveau zit het niet fout. Ach, op zich kan ik er mee leven zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CptChaos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:28:
[...]
Ik heb de map gekoppeld aan een drive letter, de foutmelding die ik dan krijg (als SABnzbd als service draaid) "Cannot create watched folder Z:\". De Z-schijf op die machine gaat dus direct naar de watched folders toe. Zoals ik hem lees, is de koppeling er niet. Map is dusdanig geshared dat iedereen er lees- en schrijfrechten heeft, dus op NTFS niveau zit het niet fout. Ach, op zich kan ik er mee leven zo... :)
Als je de service onder 'Local System Account' laat draaien zal dat niet werken. Die heeft namelijk geen rechten op network drives, ook niet als je deze voor 'everyone' open zet. Dus onder een gewoon useraccount draaien die je rechten geeft op je share.
Daarnaast ipv Z:\ een UNC (\\server\share\) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sverzijl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:51:
Als je de service onder 'Local System Account' laat draaien zal dat niet werken. Die heeft namelijk geen rechten op network drives, ook niet als je deze voor 'everyone' open zet. Dus onder een gewoon useraccount draaien die je rechten geeft op je share.
Kijk, dat wist ik niet, zsm maar even proberen! :)
Daarnaast ipv Z:\ een UNC (\\server\share\) gebruiken.
\\server\share gebruiken heb ik al geprobeerd, dan vind SABnzbd geen NZB's. Het probleem zit hem in local system account, die gebruik ik nu... Wat ik binnenkort ga doen (mijn nieuwe server gaat het overnemen van mijn huidige machine), weet ik nog niet, maar weet ik wel waar het probleem in gezeten heeft, thanks! De Z-schijf wijst overigens wel naar \\server\share... :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-04-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik zoek eigenlijk naar 'n manier om categorieën op verschillende manieren op te slaan. Downloads onder de categorie games wil ik het liefst in D:\Games, muziek in E:\Muziek en Films en Series weer op de mediaspeler, \\EM7080\hdd1\movies. Is hier een post-processing script voor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 13-04 12:47

Sr_Ogel

Klop klop klop

Maak gebruik van de categorieën, daarin kun je aangeven in welke map de bestanden moeten worden opgeslagen. Geen post proc. script, is gewoon een standaard geïntegreerd functie.

instellen >> categorieën

Ik lees nu nog een keer je vraag, zie ik dat je dus wel gebruik maakt van categorieën, alleen map/pad waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien

[ Voor 33% gewijzigd door Sr_Ogel op 20-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

alexkroeze schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:
Maak gebruik van de categorieën, daarin kun je aangeven in welke map de bestanden moeten worden opgeslagen. Geen post proc. script, is gewoon een standaard geïntegreerd functie.

instellen >> categorieën

Ik lees nu nog een keer je vraag, zie ik dat je dus wel gebruik maakt van categorieën, alleen map/pad waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien
Het probleem is alleen dat die mappen relatief zijn en dus allemaal in de 'Complete' map komen. Aangezien ik verschillende mappen heb verdeeld over verschillende schijven en zelfs computers werkt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 13-04 12:47

Sr_Ogel

Klop klop klop

heb hier precies het zelfde als jij omschrijft. Heb wel het volledige pad ingevoerd, dus f:\films en g:\muziek. Werkt dus ook op meerdere schijven. Netwerkschijf heb ik niet geprobeerd
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.