"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Daar is geen script voor nodig, doet SABnzbd hier standaard eigenlijk. Je moet de categories koppelen aan een map op de schijf, et voila.hyptonize schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:53:
Ik zoek eigenlijk naar 'n manier om categorieën op verschillende manieren op te slaan. Downloads onder de categorie games wil ik het liefst in D:\Games, muziek in E:\Muziek en Films en Series weer op de mediaspeler, \\EM7080\hdd1\movies. Is hier een post-processing script voor oid?
Wat is het voordeel tov de reeds in SABnzbd geintegreerde mogelijkheid tot automatisch downloaden/categoriseren via RSS feed? (anders dan het automatisch downloaden van fanart, waar ik persoonlijk wel zonder kan)Jeroen Blom schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:35:
Voor degene die graag hun tv-series automatisch gedownload zien. Kijk eens naar Sick Beard.
Hiermee kan je zelf de tv show toevoegen en daarna doorsturen naar Sabnzbd.
Voor dat doeleinde heb ik gisteren Episode Butler geïnstalleerd, zodat alle namen weer netjes kloppen en je niet met dubbelen zit.Jeroen Blom schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:35:
Voor degene die graag hun tv-series automatisch gedownload zien. Kijk eens naar Sick Beard.
Hm, nu werkt 't wel, inderdaad. Heel apart... Eerst werkte 't namelijk niet. Ook op netwerkschijf werkt het nuCptChaos schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:22:
[...]
Daar is geen script voor nodig, doet SABnzbd hier standaard eigenlijk. Je moet de categories koppelen aan een map op de schijf, et voila.
* Mr. Awesome is blij.
Nu nog heel die TV sorting goed uitzoeken.
Het voordeel is dat je niet zelf de rss feed hoeft bij te houden door middels van filters enzo. Je geeft in Sickbeard de show naam, een aantal index sites waar hij moet zoeken en vervolgens scant hij je (al aanwezige gedownloade tv shows) en download hij de series automatisch. Sickbeard is wel afhankelijk van Sabnzbd, dus het vervangt Sabnzb niet, het is meer een aanvulling.sverzijl schreef op woensdag 21 april 2010 @ 06:49:
[...]
Wat is het voordeel tov de reeds in SABnzbd geintegreerde mogelijkheid tot automatisch downloaden/categoriseren via RSS feed? (anders dan het automatisch downloaden van fanart, waar ik persoonlijk wel zonder kan)
Je kan bij een aantal series zelfs handmatig aanvinken dat je voorgaande afleveringen wilt hebben.
Kortweg, het RSS feed mogelijkheid van Sabnzbd is spartaans vergeleken met Sickbeard.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Yep zo moet je het zien, ik vind het eigenlijk nog makkelijker dan tvnzb.Nitai schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:17:
[...]
Het voordeel is dat je niet zelf de rss feed hoeft bij te houden door middels van filters enzo. Je geeft in Sickbeard de show naam, een aantal index sites waar hij moet zoeken en vervolgens scant hij je (al aanwezige gedownloade tv shows) en download hij de series automatisch. Sickbeard is wel afhankelijk van Sabnzbd, dus het vervangt Sabnzb niet, het is meer een aanvulling.
Je kan bij een aantal series zelfs handmatig aanvinken dat je voorgaande afleveringen wilt hebben.
Kortweg, het RSS feed mogelijkheid van Sabnzbd is spartaans vergeleken met Sickbeard.
Kleine opmerking Sickbeard is niet afhankelijk van Sabnzbd, je kan namelijk ook nzb bestanden in een willekeurige directory opslaan.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Mijn insteek was dat als je meer dan alleen series downloadt het wel een een aanvulling is op Sabnzbd (net als Episodebutler).Jeroen Blom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:31:
[...]
Yep zo moet je het zien, ik vind het eigenlijk nog makkelijker dan tvnzb.
Kleine opmerking Sickbeard is niet afhankelijk van Sabnzbd, je kan namelijk ook nzb bestanden in een willekeurige directory opslaan.
Vooral nu TVNZB redelijk stuk lijkt te gaan...Jeroen Blom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:31:
[...]
Yep zo moet je het zien, ik vind het eigenlijk nog makkelijker dan tvnzb.
Edit: Nevermind, sickbeard.sourceforge.net geeft duidelijkheid.
[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Awesome op 21-04-2010 11:15 ]
Duss... dit checkt alle series die je reeds op je schijf hebt staan, houdt alle updates in de gaten, download ze automatisch, en plaatst ze onder de correcte naam in de juiste map (en houdt zodoende je Plex/XBMC up to date)? Dat klinkt als het ultieme systeem!
Zijn er instelmogelijkheden naar kwaliteit? Hoe goed is dit geimplementeerd? (720i - 1080i)
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
zo kun je bijvoorbeeld, nadat een film klaar is met downloaden, het volgende script laten uitvoeren:MartijnGizmo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:06:
Het is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk wat je nou kunt met User Scripts in SABnzbd, ik kon in de FAQ geen goed voorbeeld vinden.
1
2
| !/bin/sh curl 'http://localhost:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)' |
bij mij wordt dan de plex library (of XBMC) geüpdate.
Dat klinkt interessant. Eens zien of dit ook op m'n Synology kan draaien.Nitai schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:17:
[...]
Het voordeel is dat je niet zelf de rss feed hoeft bij te houden door middels van filters enzo. Je geeft in Sickbeard de show naam, een aantal index sites waar hij moet zoeken en vervolgens scant hij je (al aanwezige gedownloade tv shows) en download hij de series automatisch.
Nu nog iets om automatisch de bijbehorende (eng/nl) subs te downloaden van bijv. bierdopje.com
Precies. Of via Notifo een push berichtje op je iPhone krijgen.Nerpissad schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:11:
[...]
zo kun je bijvoorbeeld, nadat een film klaar is met downloaden, het volgende script laten uitvoeren:
code:
1 2 !/bin/sh curl 'http://localhost:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)'
bij mij wordt dan de plex library (of XBMC) geüpdate.
Heeft iemand toevallig een build van Sickbeard voor OSX?
Edit: Never mind, gewoon python dus.
[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 21-04-2010 12:17 ]
Tsssk ik had het ook al aangehaald hoor! En ik krijg weer geen bedankjeAlbi The Dragon schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:56:
Ik popel al om Sickbeard vanavond te testen: klinkt ZEER veelbelovend! Thanks Jeroen Blom!
Yep, hierbij een quote:Zijn er instelmogelijkheden naar kwaliteit? Hoe goed is dit geimplementeerd? (720i - 1080i)
General is where you set all the options that were mentioned above. So again, you probably want to set the Initial Quality option. (SD for SD only, HD for HD (720P/1080P x264/h264) only, Any for anything, and Best for SD if available to be replaced by HD if available).
Ik moet eerst nog testen of mijn zojuist in elkaar geklikte setup werkt. Als er veel 1080-content gedownload wordt moet er toch even een feature request richting de developers denk ik.
SABnzbd kan om een of andere reden niet overweg met UNC-paden, dan werkt het niet.alexkroeze schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:08:
heb hier precies het zelfde als jij omschrijft. Heb wel het volledige pad ingevoerd, dus f:\films en g:\muziek. Werkt dus ook op meerdere schijven. Netwerkschijf heb ik niet geprobeerd
Voor elk UNC-pad een drivemapping maken et voila...
Heeft iemand trouwens 0.5.2 RC1 al draaien, hoe bevalt die?
[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 21-04-2010 12:51 ]
Meeste tv series worden in 720p gepost en ook uitgezonden. Hogere kwaliteit zullen sowieso BR rips of iets dergelijks zijn die ook nog eens later gereleased worden. (Als het goed is heb je het dan een keer al gedownload, dus dan komt SickBeard hier niet eens aan te pas).Mon schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:30:
Maar een expliciete keuze in Sickbeard tussen 720 en 1080 bijv. ontbreekt voor zover ik kan ontdekken.
Ik moet eerst nog testen of mijn zojuist in elkaar geklikte setup werkt. Als er veel 1080-content gedownload wordt moet er toch even een feature request richting de developers denk ik.
@CptChaos: ja, ik draai hem, lekker snel en stabiel. Kon verder niets geks ontdekken.
[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 21-04-2010 13:16 ]
config.ini in de hoofdmap.Fire69 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:54:
Iemand enig idee hoe ik in Sickbeard poort 8081 kan veranderen naar iets anders? Hier op't werk draait er al een EPO-client op de poort.
Ik kan trouwens nooit iets vinden als ik bij een aflevering op 'search' druk. Ik krijg ALTIJD deze melding:
Heeft iemand hier ook problemen mee? Ik heb Newzbin, TVNZB en NZBs.org opgegeven als zoekmachines...No downloads were found
Couldn't find a download for The Beauty of Maps - S01E02 - London: City Maps - Order Out of Chaos
[ Voor 38% gewijzigd door Mr. Awesome op 21-04-2010 14:59 ]
Wat staat er in het log bestand. Daar staat netjes de eventuele foutmelding die de zoekmachine terugstuurt. Ik werkt overigens met NZBmatrix.hyptonize schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:36:
[...]
config.ini in de hoofdmap.
Ik kan trouwens nooit iets vinden als ik bij een aflevering op 'search' druk. Ik krijg ALTIJD deze melding:
[...]
Heeft iemand hier ook problemen mee? Ik heb Newzbin, TVNZB en NZBs.org opgegeven als zoekmachines...
http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=305Fire69 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:49:
[...]
Ik heb geen config.ini
Gecompileerde Windows-versie heeft de file blijkbaar niet...
Zie hier
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Die issue had ik ook gezien, maar tenzij ik erover kijk, staat daar ook geen ini-file.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 21-04-2010 21:37 ]
hyptonize, je weet dat Newzbin geen content toevoegt (als bijna een aantal weken), tvnzb down is sinds een week en nzbs.org alleen werkt als je een hash id invult? Ik zou nzbmatrix opgeven als eerste etc.hyptonize schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:36:
[...]
config.ini in de hoofdmap.
[...]
Heeft iemand hier ook problemen mee? Ik heb Newzbin, TVNZB en NZBs.org opgegeven als zoekmachines...
Zoek op een bepaald keyword (bijv. bestandsnaam) in Everything Usenet (cond). Vind in de zoekresultaten vervolgens een hit met een total filesize die in de buurt komt van wat het moet zijn (bijv 1.2GB). Als je de afbeelding

Wanneer je daarop klikt ga je naar http://v3.newzbin.com/browse/post/XXXXX/ (XXXXX is een Newzbin ID). Op die pagina krijg je een foutmelding te zien, namelijk "# Error:Sorry, you cannot view this Report. It has been flagged for attention by the Administrators.". De NZB zelf is echter nog wel beschikbaar door /nzb toe te voegen aan de voorgaande URL: http://v3.newzbin.com/browse/post/XXXXX/nzb
Als je sabnzbd de opdracht geeft om XXXXX te downloaden, dan zal ie dat ook netjes doen.
Als je (een gedeelte van) de bestandsnaam weet van wat je zoekt, dan is Newzbin nog steeds goed te gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 21-04-2010 21:42 ]
Ik heb bij nzbs.org de hash id ingevuld. En bij NZBmatrix moet je gaan betalen voor een API key.Nitai schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:24:
[...]
hyptonize, je weet dat Newzbin geen content toevoegt (als bijna een aantal weken), tvnzb down is sinds een week en nzbs.org alleen werkt als je een hash id invult? Ik zou nzbmatrix opgeven als eerste etc.
dit in combi met een dedicated server, puur voor binnen te halen, een newzbin account en verschillende RSS feeds en het kan niet stuk
anyway, echt een aanrader dus!
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Is ook al geregeld. haalt de te downloaden subs uit je sabnzbd rss instellingen. Is dan wel voor windows.sverzijl schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:13:
[...]
Dat klinkt interessant. Eens zien of dit ook op m'n Synology kan draaien.
Nu nog iets om automatisch de bijbehorende (eng/nl) subs te downloaden van bijv. bierdopje.com
http://www.bierdopje.com/...nload-sub-vanuit-RSS-feed
Gaat dus voor de synology niet op, denk ik.
Ik had hier alles helemaal automatisch tvnzb in de rss van sabnzbd subs werden gedownload van bierdopje.
[ Voor 9% gewijzigd door Sr_Ogel op 21-04-2010 23:58 ]
Ah tnx! Ga ik eens proberen vanavond.alexkroeze schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:57:
[...]
Is ook al geregeld. haalt de te downloaden subs uit je sabnzbd rss instellingen. Is dan wel voor windows.
http://www.bierdopje.com/...nload-sub-vanuit-RSS-feed
En dit heb je al getest?Fire69 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:12:
[...]
Die issue had ik ook gezien, maar tenzij ik erover kijk, staat daar ook geen ini-file.
enI edited the default port in sickbeard/__init__.py then was able to use the web interface to create a config.ini file by hitting the "save changes"
button on a config page.
I'm not adding a default config.ini but I've added a -p/--port (=12345) switch to allow
you to force the port on startup.
[ Voor 15% gewijzigd door Pascal op 22-04-2010 10:07 ]
Dat had ik nog niet getest omdat ik nu pas zie dat mijn issue gesloten is:Pascal schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:01:
[...]
En dit heb je al getest?
[...]
I'm not adding a default config.ini but I've added a -p/--port (=12345) switch to allow
you to force the port on startup.
[...]
http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=328
Dus die -p/--port heeft hij toegevoegd omdat ik hem erop gewezen hem dat de poort niet aan te passen was
dus zoiets als Human target S01 E02.mkv
Volgens mij ben ik het wel is een keer tegengekomen maar ik kan het niet meer vinden
TnxMartijnGizmo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:38:
Ja, dat kan SABnzbd zelf: http://wiki.sabnzbd.org/configure-sorting
Bij 'categories ' bij sabnzbd heb ik als script sabtoscriptbeard.exe aangevinkt, moet ik misschien de .py hebben?
Ook niet als je de missende aflevering op status backlog zet. Op deze manier heb ik mijn resterende afleveringen wel binnengekregen.Duddits schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:12:
Ik krijg het niet voor elkaar om via Sick Beard automatisch de resterende shows te downloaden. Hij ziet ze wel en ook welke ik niet heb, doet er een nfotje bij en renamed ze zelfs (wat overigens een klein beetje jammer is voor de autosubdownloader van bd, moet ik alsnog handmatig de subs doen).
Bij 'categories ' bij sabnzbd heb ik als script sabtoscriptbeard.exe aangevinkt, moet ik misschien de .py hebben?
In sabnzbd heb ik overigens geen scripts gekozen bij mij zet Sickbread ze automatisch door.
Script heb ik ondertussen ook uit en ik zie geen verschil, hoe doet ze alleen niet automatisch renamen, dat moet ik toch achteraf doen.
edit: ik lees dat de backlog iedere 3 dagen doorzocht wordt, misschien is dat het
[ Voor 13% gewijzigd door Duddits op 23-04-2010 11:12 ]
Net even getest, werkt super! Thanks!!!sylvesterrr schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:41:
Newzbin kan je via een achterdeurtje toch nog gebruiken... Instructies:
Zoek op een bepaald keyword (bijv. bestandsnaam) in Everything Usenet (cond). Vind in de zoekresultaten vervolgens een hit met een total filesize die in de buurt komt van wat het moet zijn (bijv 1.2GB). Als je de afbeelding [afbeelding] ziet, dan betekent dat dat het is toegewezen aan een 'post'.
Wanneer je daarop klikt ga je naar http://v3.newzbin.com/browse/post/XXXXX/ (XXXXX is een Newzbin ID). Op die pagina krijg je een foutmelding te zien, namelijk "# Error:Sorry, you cannot view this Report. It has been flagged for attention by the Administrators.". De NZB zelf is echter nog wel beschikbaar door /nzb toe te voegen aan de voorgaande URL: http://v3.newzbin.com/browse/post/XXXXX/nzb
Als je sabnzbd de opdracht geeft om XXXXX te downloaden, dan zal ie dat ook netjes doen.
Als je (een gedeelte van) de bestandsnaam weet van wat je zoekt, dan is Newzbin nog steeds goed te gebruiken.
Zonder een foutmelding kan niemand je in ieder geval helpen.Fire69 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:35:
AAAHHHH.... ik krijg die Sickbeard maar niet werkend.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Probeer de documentatie er eens op na te slaan bijvoorbeeld.Kan iemand me een config.ini bezorgen?
Ziet er leuk uit en met die black hole functie kun je het ook voor andere dingen gebruiken. Ik snap alleen niet waarom ik per show een unieke mapnaam moet opgeven omdat black beard zelf niks download en de series daardoor toch in een andere (gezamelijke) map terecht komen.Jeroen Blom schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:35:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Er staat ook heel duidelijk dat je alleen ip:port in moet vullen en verder niks.MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:44:
Googelen op foutcodes wil ook wel helpen, zo ontdekte ik dat je Backlog het niet goed doet als er "http://" voor het adres van SABnzbd staat (in de config van Sick Beard dus).
hierna functioneerde het allemaal normaal.
de config ini staat in de hoofddir. van sickbeard zelf
Mijn probleem is dat hij standaard poort 8081 gebruikt. Die is op mijn werk-laptop niet bruikbaar.CptChaos schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:37:
[...]
Zonder een foutmelding kan niemand je in ieder geval helpen.
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd? Probeer de documentatie er eens op na te slaan bijvoorbeeld.
Ik heb een uur zitten kloten om de source af te halen (handig, git installeren, dan tortoise) zodat ik met de nieuwere build de poort bij het opstarten kan meegeven. Dan moet je hem natuurlijk nog opgestart krijgen, daarvoor moet je nog eens Python en Cheetah aan de praat krijgen.
Ik was het na meer dan een uur eerlijkgezegd kotsbeu, vooral omdat ik gewoon een config.ini nodig heb!
Dus bij deze, kan iemand mij zijn config.ini bezorgen aub?
Config.ini wordt pas aangemaakt bij de eerste start, en enkel als het opstarten ook daadwerkelijk lukt, wat bij mij dus niet het geval isFreshMaker schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:34:
Ik heb hem geinstalleerd, ( standaard 8081 was goed ) en daarna de mappen met series door laten lopen
hierna functioneerde het allemaal normaal.
de config ini staat in de hoofddir. van sickbeard zelf
[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 24-04-2010 22:01 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Geinig, was naar die aflevering op zoek, en bij google was er 1 resultaat: dit topichyptonize schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:36:
[...]
Oftewel: ep2 van "The beauty of maps" is er niet?
Dat was gewoon ´n voorbeeld. Het werkt bij geen een serie.CyBeRSPiN schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:24:
[...]
Geinig, was naar die aflevering op zoek, en bij google was er 1 resultaat: dit topic
Oftewel: ep2 van "The beauty of maps" is er niet?
Oh, sinds een paar dagen krijg ik dit bij Sickbeard.
Ik heb al geprobeerd de computer te herstarten, Sickbeard opnieuw te installeren (verwijderen en opnieuw uitpakken, dus). Maar dat mocht niet baten. Nu blijkt dat 't proces niet was opgestart, maar als ik hem opstart sluit ie vrijwel meteen weer af.invalid request
Is het misschien een goed idee om de sickbeard-discussie af te splitsen naar een nieuw topic?
Ja, maar dan ga je er vanuit dat de gebruiker leest...hyptonize schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:57:
[...]
Er staat ook heel duidelijk dat je alleen ip:port in moet vullen en verder niks.

Apr-26 14:34:40 DEBUG CP Server Thread-5 :: 74845: Found episode 6x1
Apr-26 14:34:40 INFO CP Server Thread-5 :: 75682: Displaying all episodes from the database
Apr-26 14:34:40 DEBUG CP Server Thread-5 :: sickbeard.db: SELECT * FROM tv_episodes WHERE showid = 75682 ORDER BY season*1000+episode DESC
Apr-26 14:34:40 DEBUG CP Server Thread-5 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND status=4
Apr-26 14:34:40 DEBUG CP Server Thread-5 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND airdate <= 733888
Apr-26 14:36:16 DEBUG CP Server Thread-9 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND status=4
Apr-26 14:36:16 DEBUG CP Server Thread-9 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 AND episode != 0 AND airdate <= 733888
alleen dat soort dingen, wie heeft een idee
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
Overigens staat er ook niet echt een foutmelding in, alleen de query die gedraaid is.
[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 26-04-2010 17:41 ]
Zover ik weet wel, anders komt er in sickbeard wel een sqlquery foutmelding lijkt me, hij download af en toe als ik force backlog. Hij geeft netjes aan welke series er komen (die ik wil downloaden) in upcoming shows(oid) alleen download hij ze niet en komt er dus de dag na dat hij is uitgezonden "missed" te staan en doet die niks.CptChaos schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:40:
Bestaat bij jou het sickbeard.db bestand wel?
Overigens staat er ook niet echt een foutmelding in, alleen de query die gedraaid is.
Ik zit met 2 vragen:
1)
Vroeger kon ik dankzij Newzbin mijn bestandsnaam als <serie> - <seizoen>x<episode> - <episodenaam> krijgen.
Gezien er bijna geen nieuwe content op Newzbin meer komt, vraag ik me af hoe ik dit nu kan doen?
Sickbeard toont in de Coming Episodes netjes de titels van episodes, maar hij gebruikt ze niet in de bestandsnamen eens ze gedownload zijn?
Doe ik iets fout?
2)
Ik gebruik in Sabnzbd post-processing. De categorie zet alles onder de folder series.
Moet ik dit nog gebruiken als ik Sickbeard gebruik?
Ik krijg steeds:
1
2
| 20:27:00 ERROR::POSTPROCESSER :: You're trying to post process an episode that's already been moved to its show dir |
Anoniem: 313339
2. je moet ergens een map aanmaken waarin de bestanden tijdelijk komen staan deze koppelen aan de standaard "tv" categorie . aan de "tv" categorie moet je dan de sabtosickbeard postproccesing koppelen de postproccessing van sickbeard hernaamt(als je dit hebt aangezet in sickbeard) alles en zet ze dan in de correcte map neer. de rest van de categorieën kun je dan blijven gebruiken zoals normaal. jaammer genoeg heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik ondertitels automatisch kan downloaden maar dit kan ik via mediaportal ook zonder problemen doen dus ik heb er nog niet echt lang naar gezocht.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 26-04-2010 21:23 ]
-nvm-Fire69 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:38:toon volledige bericht
Ik kom niet echt uit de configuratie eerlijk gezegd![]()
Ik zit met 2 vragen:
1)
Vroeger kon ik dankzij Newzbin mijn bestandsnaam als <serie> - <seizoen>x<episode> - <episodenaam> krijgen.
Gezien er bijna geen nieuwe content op Newzbin meer komt, vraag ik me af hoe ik dit nu kan doen?
Sickbeard toont in de Coming Episodes netjes de titels van episodes, maar hij gebruikt ze niet in de bestandsnamen eens ze gedownload zijn?
Doe ik iets fout?
2)
Ik gebruik in Sabnzbd post-processing. De categorie zet alles onder de folder series.
Moet ik dit nog gebruiken als ik Sickbeard gebruik?
Ik krijg steeds:
code:
1 2 20:27:00 ERROR::POSTPROCESSER :: You're trying to post process an episode that's already been moved to its show dir
[ Voor 3% gewijzigd door The_Worst op 26-04-2010 21:51 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik had Newzbin en NZBMatrix. Heb er nu nzbs.org bijgezetAnoniem: 313339 schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:13:
1. nzbs.org kun je nu gratis registreren.
2. je moet ergens een map aanmaken waarin de bestanden tijdelijk komen staan deze koppelen aan de standaard "tv" categorie . aan de "tv" categorie moet je dan de sabtosickbeard postproccesing koppelen de postproccessing van sickbeard hernaamt(als je dit hebt aangezet in sickbeard) alles en zet ze dan in de correcte map neer. de rest van de categorieën kun je dan blijven gebruiken zoals normaal. jaammer genoeg heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik ondertitels automatisch kan downloaden maar dit kan ik via mediaportal ook zonder problemen doen dus ik heb er nog niet echt lang naar gezocht.
Dus:
In Sabnzb, TV Sorting uitzetten.
Voor de categorie TV: script verwijzen naar sabtosickbeard en als folder bvb c:\downloads
In Sickbeard, download-folder dan ook c:\downloads
Hoe weet Sickbeard dan dat hij de episodes moet verplaatsen naar c:\downloads\series?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 26-04-2010 22:23 ]
Het zou toch allemaal iets duidelijker kunnen.
Gelukkig is hij aan het werken om er een plugin voor sabnzbd van te maken. Lijkt me stukken makkelijker dan
bij mij komt er de coming episodes wel te staan maar download niks...Anoniem: 313339 schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:21:
omdat je de mappen en afleveringen als het goed is heb ingevoerd door "add show''. hij kijkt naar de titel en vergelijkt deze met thetvdb.com als hij deze heeft kijkt hij in zijn eigen lijst waar de map voor de rest van de serie is hernaamt hem en stuurt het bestand naar de correcte map.
ik heb de postproccessing niet aanstaan want ik laat SABNZB de tvshows doen.. het probleem is alleen dat hij telkens de series als "missed" in de lijst zet.
(edit: en de search provider ook natuurlijk)
je kunt op refresh drukken in de folder van de serie(home en dan op de serie klikken maar hier was je al) dan pakt hij ze wel. ook pakt dit programma wel seizoen mappen (die moeten trouwens als "season 1" enz. staan niet als seizoen, je moet deze optie wel aanzetten in edit) maar hij pakt geen andere submappen, dus als je elke aflevering in een eigen map hebt staan dan herkent hij ze niet(deze optie moet nog komen).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 27-04-2010 15:48 ]
Volgens mij moet die het nu gaan doen dan.Anoniem: 313339 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:47:
heb je de ip:poort, username, ww en api key ingevoerd in config episode download en de nzb action op sabnzbd.
(edit: en de search provider ook natuurlijk)
je kunt op refresh drukken in de folder van de serie(home en dan op de serie klikken maar hier was je al) dan pakt hij ze wel. ook pakt dit programma wel seizoen mappen (die moeten trouwens als "season 1" enz. staan niet als seizoen, je moet deze optie wel aanzetten in edit) maar hij pakt geen andere submappen, dus als je elke aflevering in een eigen map hebt staan dan herkent hij ze niet(deze optie moet nog komen).
Had het vinkje van season folder niet aanstaan nu heeft die alles inderdaad.
Via force backlog wou hij wel downloaden dus de api en searchprovider(nzbs.org) lijken me dan in orde?
ik zal het morgen in de gaten houden dan zou die als het goed is weer een serie moeten downloaden!
//Edit
Hij heeft ze niet automatisch meegenomen vannacht.. mijn config ziet er als onderstaand uit (clickclickclick);

wat dus werkt; backlog dan download hij ze gewoon.
wat dus niet werkt; automatisch downloaden...
[ Voor 24% gewijzigd door GNML op 28-04-2010 09:39 ]
Als SB iets naar SAB doorstuurt bij mij, staat er geen category bij => geen post-processing => folder à la "House S06E18 HDTV XviD LOL"

[edit]
Iemand die weet wat het verschil is tussen "Downloaded" en "Snatched"?

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2010 12:14 ]
Werkt het wel als je localhost:<poort> aanpast naar 127.0.0.1:<poort> ?GNML schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:40:toon volledige bericht
[...]
Volgens mij moet die het nu gaan doen dan.
Had het vinkje van season folder niet aanstaan nu heeft die alles inderdaad.
Via force backlog wou hij wel downloaden dus de api en searchprovider(nzbs.org) lijken me dan in orde?
ik zal het morgen in de gaten houden dan zou die als het goed is weer een serie moeten downloaden!
//Edit
Hij heeft ze niet automatisch meegenomen vannacht.. mijn config ziet er als onderstaand uit (clickclickclick);
Helpt het als je de prioriteit aanpast? Bij jou staat EZTV nu als eerste.... ff NZBs.org naar de eerste plek slepen, en kijken of het werkt. Overigens gebruik ik nzbmatrix (daar haalt hij het ook vandaan) en dat werkt goed. En volgens mij moet je ook echt een ip adres geven ipv localhost.GNML schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:40:
[...]
Fire69, verschil tussen Downloaded en Snatched is dat bij Downloaded Sickbeard het postprocessing heeft gedaan. Snatched is de status ervoor, wanneer hij Sabnzbd opdracht heeft gegeven om de nzb te downloaden.Fire69 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:05:
Moet in de config van Sickbeard de category expliciet ingevuld worden? Aangezien er staat dat hij default TV neemt?
Als SB iets naar SAB doorstuurt bij mij, staat er geen category bij => geen post-processing => folder à la "House S06E18 HDTV XviD LOL"
[edit]
Iemand die weet wat het verschil is tussen "Downloaded" en "Snatched"?
[afbeelding]
Je moet in Sabnzbd bij 'Sorting' de 'tv' categorie aanpassen dat hij dit weer naar SabnzbtoSickbeard.py of zo kiezen bij postprocessing. Blijkbaar heb je dat wel gedaan want anders zou SB niet weten dat de aflevering gedownload is (en markeren als Downloaded).
Zelf laat ik het postprocessing door Sabnzbd zelf doen (dus niet meer terug naar Sickbeard sturen). De sorting heb ik ook weer aangevinkt in Sabnzbd. En dat gaat prima.
Edit: Excuses voor de dubbelpost

Mja, zie het nu ook dat er elke keer een snatched en downloaded per episode isNitai schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:29:
[...]
Fire69, verschil tussen Downloaded en Snatched is dat bij Downloaded Sickbeard het postprocessing heeft gedaan. Snatched is de status ervoor, wanneer hij Sabnzbd opdracht heeft gegeven om de nzb te downloaden.
Yep, heb ik dus inderdaad gedaan, daarom dat ik niet goed snap dat hij er niks mee doet.Je moet in Sabnzbd bij 'Sorting' de 'tv' categorie aanpassen dat hij dit weer naar SabnzbtoSickbeard.py of zo kiezen bij postprocessing. Blijkbaar heb je dat wel gedaan want anders zou SB niet weten dat de aflevering gedownload is (en markeren als Downloaded).
Maar dan heb jij dus geen episodenaam in je filenaam staan?Zelf laat ik het postprocessing door Sabnzbd zelf doen (dus niet meer terug naar Sickbeard sturen). De sorting heb ik ook weer aangevinkt in Sabnzbd. En dat gaat prima.
Edit: Excuses voor de dubbelpost
ik heb het ip adres ingevuld, morgen weer kijken of het gelukt is dan meld ik het weer!Nitai schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:20:
[...]
Helpt het als je de prioriteit aanpast? Bij jou staat EZTV nu als eerste.... ff NZBs.org naar de eerste plek slepen, en kijken of het werkt. Overigens gebruik ik nzbmatrix (daar haalt hij het ook vandaan) en dat werkt goed. En volgens mij moet je ook echt een ip adres geven ipv localhost.
Nope, Plex (Mac Mini woonkamer) / XBMC (Mediacentertje slaapkamer) haalt het toch alle episode informatie zelf op bij de Library update. Dus zag het nut er niet van in.Fire69 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:48:
[...]
Maar dan heb jij dus geen episodenaam in je filenaam staan?
Ik kreeg overigens excute errors vanuit Sabnzb naar SB op m'n Ubuntu NAS. Iets in de geest van, Cannot open script sabnzbdtosickbeard.py (Staat bij de History van Sabnzbd, dan kies je voor uitgebreide info, dan zul je 'More' zien staan bij een gedownloade episode. Daaronder had ik de foutmelding).

Heb er nog wat tijd aan besteed met permissions en user rechten maar kwam er niet uit. Google bood ook niet echt een antwoord, dus heb ik het op deze manier gedaan.
Edit: Foutmelding toegevoegd
[ Voor 56% gewijzigd door Nitai op 28-04-2010 17:36 ]
Bij mij ook, maar ik heb het graag volledig.Nitai schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:27:
[...]
Nope, Plex (Mac Mini woonkamer) / XBMC (Mediacentertje slaapkamer) haalt het toch alle episode informatie zelf op bij de Library update. Dus zag het nut er niet van in.[...
Vind het al heel storend dat ik mijn season-folders heb moeten veranderen naar Season <x> ipv <showname> - Season <x>, maar ja, wat doe je eraan.
95.211.13.67 www.tvnzb.com
toevoegen, /flushdns doen en tvnzb werkt ook weer...
[ Voor 7% gewijzigd door Xaero op 29-04-2010 07:34 ]
Ik heb in de config van SB de category expliciet op 'tv' gezet (hoewel er staat dat hij die default meegeeft) en nu heeft het wel gewerkt.Nitai schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:29:
[...]
Je moet in Sabnzbd bij 'Sorting' de 'tv' categorie aanpassen dat hij dit weer naar SabnzbtoSickbeard.py of zo kiezen bij postprocessing. Blijkbaar heb je dat wel gedaan want anders zou SB niet weten dat de aflevering gedownload is (en markeren als Downloaded).
[...]
Heel netjes zo!
Xaero schreef op donderdag 29 april 2010 @ 07:34:
Even aan je hosts file:
95.211.13.67 www.tvnzb.com
toevoegen, /flushdns doen en tvnzb werkt ook weer...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Andere eenvoudRoyz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:29:
Ik download altijd via NZBMatrix en bij mij gaat het downloaden van TV eps nooit fout... wat voor toevoeging is sickbeard dan?
SB zet er wat extra info bij ( thumbnails & tvinfo voor xbmx )
Als het werkt, gaat het goed, mijn RSS via matrix gaat ook beter dan SB
Ah duidelijk.. ik heb ook geen xbmx dus ik kan het hierbij houden iddFreshMaker schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:43:
[...]
Andere eenvoud
SB zet er wat extra info bij ( thumbnails & tvinfo voor xbmx )
Als het werkt, gaat het goed, mijn RSS via matrix gaat ook beter dan SB
[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 29-04-2010 11:50 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het zijn mkv's, mijn andere series zijn gewoon avi's.
Lost word als serie herkend, dus de folder-structuur kan het probleem niet zijn.
Heeft SB problemen met mkv's of zo?
Kan je dat eens uitleggen hoe je dat doet?Royz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:48:
[...]
Overigens gebruik ik pipelines om er een goede RSS van te maken vanuit NZBMatrix
Hier staan een aantal NZBmatrix pipes: http://pipes.yahoo.com/pi...earch?q=nzbmatrix&x=0&y=0
moet je even kijken welke het voor jou goed doet en aanpassen naar jouw series... ik heb de mijne ook op deze gebaseerd.
Eventueel kan ik mijne wel publiceren als je er niet uitkomt trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 30-04-2010 11:23 ]
Heb Lost er eens uitgegooid en terug toegevoegd, nu werkt het wel.Anoniem: 313339 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:02:
de helft van mijn series zijn mkv's deze werken allemaal prima met SB.
[edit]
Zet SB ratings bij jullie eps? Bij mij niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 30-04-2010 22:11 ]
Wat anders: sick beard babbelt lekker met SABnzbd, voor de downloads die door sick beard zijn gevonden werkt het postprocessen prima. Echter: omdat TVsorting in SABnzbd in de war raakt van sick beard, heb ik dat uitgezet. De series die ik niet via sick beard download (bv Nederlandse series) die wil ik wel graag conform TVsorting geprocessed hebben. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan regelen?
Ik zit aan twee categorieën te denken: 'TV sick beard' en 'TV dutch' (of zoiets) voor de rest. In SABnzbd is het helaas niet mogelijk om TVsorting per categorie aan te zetten, maar het is wel mogelijk om per categorie een ander postproces-script te gebruiken. Ik gok dat datgene wat ik wil ook werkt als ik een postproces-script hebt wat hetzelfde doet als TVsorting.
Ik zal de TS binnenkort eens bijwerken; sick beard is erg interessant om te vermelden.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 01-05-2010 16:53 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Hier een screenie:

[ Voor 37% gewijzigd door Nitai op 01-05-2010 19:04 ]
Ah, ik moet gaan upgraden. Komt goed.
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 02-05-2010 11:14 ]
Ik heb trouwens wel heel vaak een database locked error in sickbeard.
Oudere afleveringen en seizoenen kun je ook automatisch laten downloaden (retentie "wat hoger" zetten) maar ik zou ze persoonlijk even handmatig opzoeken omdat er vaak nogal wat wisselend kwaliteit rondzwerft waar Episode Butler (in mijn ervaring) niet altijd de beste uit weet te halen. Bij nieuwe afleveringen heb ik nooit problemen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.