Azerty | prijsverhoging na bestelling

Pagina: 1
Acties:
  • 3.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emoi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05-2010
Via pricewatch van tweakers kwam ik op de site van Azerty. Ze bieden een Toshiba laptop voor 413,36 euro’s.
Ik heb mijn bestelling gedaan en ik heb ook een orderbevestiging terug van Azerty verkoop (zie onder).

--------------------------------------------------------------------------------------
Onderwerp: Orderbevestiging van order nr. (xxx) besteld op datum 21-05-2010 10:18:13

Beste xxxx

Vriendelijk dank voor uw bestelling.

ordernummer: xxx
referentie:
klantnummer: xxx

Bestelde producten
xxxxxxxx
Product : Toshiba Satellite L555-12N - Core i3 330M / 2.13 GHz - RAM 4 GB - vaste schijf 320 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - Mobility Ra
stukprijs : 413,36 euro
aantal : 1
Subtotaal : 413,36 euro

Verzenden / Afhalen
Verzendmethode : Rembours
Naam : xxx
Adres : xxx
Plaats : xxx
Land : Nederland

Verzendkosten : 23,10 euro

Betaling
Betaalmethode : Betalen bij aflevering (aan de postbode)
Naam : xxx
Adres : xxx
Plaats : xxx
Land : Nederland

Ordertotaal : 436,46 euro
-------------------------------------------------------------------------------------------

Een paar dagen later heb ik weer een mailtje van Azerty helpdesk dat de bestelling wordt verzonden en het factuurbedrag 778,51 is.

Ik heb teruggemaild dat dit niet klopt. En ik heb ze verzocht om de het factuurbedrag aan te passen.

Pas na 3 dagen heb ik de volgende reactie van hun:

------------------------------------------------------------------------------------
Goedemorgen xxx,

Helaas is de prijs verkeerd gekoppeld geweest.
Deze laptop kunnen wij niet voor dit bedrag leveren.

Als u nog vragen heeft verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb terug gemaild dat de bestelling is bevestigd en de overeenkomst is tot stand gekomen. Maar ze blijven weigeren om de laptop te leveren tegen deze prijs.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Beste xxx,

De laptop heeft voor een verkeerde prijs op de website gestaan, deze is voor de juiste prijs in de order geplaatst; ? 760,58.
U kunt de juiste prijs voor de laptop voldoen op het postkantoor, dat is inclusief de rembourskosten van 17,93 euro een totaalbedrag van 778,51 euro.
Als u dit bedrag niet wenst te betalen voor de laptop, komt het pakket retour bij mij, en zal ik de order annuleren voor u.

Met vriendelijke groet,
----------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunk
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Azerty bashen is een beetje offtopic. Let daar de volgende keer even op.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 28-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 16:06
Ik gok dat je hier weinig tegen kunt beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik denk dat je nergens dit voor elkaar krijgt.
Prijzen zijn altijd onder voorbehoud volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Heeft er onder aan de e-mail gestaan dat er geen rechten ontleend konden worden en dat de informatie automatrisch is gemaakt? Bij een geautomatiseeerd proces is het namelijk wel vaker ter sprake dat er foutjes zijn en daar zal een rechter je op wijzen. Het is niet met de hand gemaakt dus ik vrees ook dat je weinig kunt beginnen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 18:17
RalphMalph schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:08:
Prijzen zijn altijd onder voorbehoud volgens mij.
Ookal als de koopovereenkomst is gesloten? lijkt me raar als iemand ineens kan zeggen nadat je betaald hebt, onee grapje is toch nog 300 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

http://www.hardware.info/...oshiba_Satellite_L55512N/

Een laptop van minimaal 724€ willen kopen voor 414€? Je wil gewoon profiteren van een fout in de prijsbepaling van Azerty. Gelukkig geldt hier niet hetzelfde als in de winkel (aka geëtiketteerde prijs is te betalen prijs), maar mag de online verkoper -indien het om een foute prijsvermelding gaat- toch de correcte prijs aanrekenen. Natuurlijk, als je het hier niet mee eens bent, hoef je hem niet te kopen. Maar probeer niet dingen te eisen waar je geen recht op hebt (aka laptops onder de prijs willen kopen). Jammer voor jou dat Azerty het op tijd door had, maar je hebt toch niets verloren?

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat als een prijs onwaarschijnlijk laag is, de winkel niet verplicht is tot leveren. Ook niet meer dan logisch, tenzij dit consequent en opzettelijk wordt gedaan om klanten te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

smeetsmeister schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:11:
[...]

Ookal als de koopovereenkomst is gesloten? lijkt me raar als iemand ineens kan zeggen nadat je betaald hebt, onee grapje is toch nog 300 euro duurder.
Ja hoor. Ze moeten je alleen dan de mogelijkheid bieden om van de koop af te zien, en dat doen ze blijkbaar wel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Had je kunnen weten; 4Launch biedt hem het allergoedkoopste aan (600 euro), alle andere concurrenten bieden hem voor bedragen tussen de 700 en 800 euro aan.

Slordig, onprofessioneel en erg kort door de bocht van Azerty: zeer zeker, zonder enige twijfel. Maar je hebt geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Laatst online: 20:09
Hoe lang heeft die prijs er gestaan? Misschien niet helemaal van belang, maar als die prijs er al een week was, zou ik het gewoon hard gaan spelen. Bevestiging gestuurd, overeenkomst gesloten, dus leveren. Desnoods rechtsbijstand? Laptops voor 413 euro zijn er wel, dus de prijs is niet onbegrijpelijk laag......

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TimMer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:12:
Had je kunnen weten; 4Launch biedt hem het allergoedkoopste aan (600 euro), alle andere concurrenten bieden hem voor bedragen tussen de 700 en 800 euro aan.
Even doorklikken ;) 4Launch staat verkeerde product gelinkt vanuit de pricewatch, de T130-110.

Goedkoopste blijft gewoon 725.
Slordig, onprofessioneel en erg kort door de bocht van Azerty: zeer zeker, zonder enige twijfel. Maar je hebt geen poot om op te staan.
Een typefout en ze zijn meteen slordig en onprofessioneel? Dat noem ik pas kort door de bocht.
R.E. schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:
Hoe lang heeft die prijs er gestaan? Misschien niet helemaal van belang, maar als die prijs er al een week was, zou ik het gewoon hard gaan spelen. Bevestiging gestuurd, overeenkomst gesloten, dus leveren. Desnoods rechtsbijstand? Laptops voor 413 euro zijn er wel, dus de prijs is niet onbegrijpelijk laag......
Er wordt een lijst van topics neergezet, lees die dan ook gewoon. Je hebt geen poot om op te staan, klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2010 14:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

Hoezo onprofessioneel en kort door de bocht? De prijs was foutief, dat melden ze, en tevens melden ze de juiste prijs. Hoeveel meer informatie wil je hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Er wordt een lijst van topics neergezet, lees die dan ook gewoon. Je hebt geen poot om op te staan, klaar.
Die lees ik niet. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn huidige moederbord. 180,- was de prijs bij de winkel, 240 bij andere. Bevestiging gestuurd gekregen en de prijs heeft er een week of 2 gestaan. Hard gespeeld met alles er op en er aan en netjes geleverd gekregen voor 180... Deal was gemaakt, ook al was er een automatisch mailtje. Zo dacht de rechtsbijstand er ook over.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:39
En uit de algemene voorwaarden:
3.4
Azerty heeft ten allen tijde het recht om de overeenkomst (bestelling) tot 10 dagen na de totstandkoming van de opdracht te herroepen, zonder opgaaf van reden.
4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Laatst online: 30-04 17:21
Als het niet aannemelijk is dat de prijs niet klopt, dat moeten ze je het artikel voor die prijs leveren. Als duidelijk blijkt dat het fout is, hoeven ze dat niet.

Als ik zo naar je product kijk (Toshiba Satellite L555-12N - Core i3 330M / 2.13 GHz - RAM 4 GB), kun je dat niet voor een prijs van 413 euro verwachten. Zie prijswatch. Tenzij er gigantisch met teksten als speciale aanbieding/knalprijs etc wordt geschreeuwd en dan nog is het wat twijfelachtig.

Je kunt dus of betalen of annuleren.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

R.E. schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:21:
Die lees ik niet. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn huidige moederbord. 180,- was de prijs bij de winkel, 240 bij andere. Bevestiging gestuurd gekregen en de prijs heeft er een week of 2 gestaan. Hard gespeeld met alles er op en er aan en netjes geleverd gekregen voor 180... Deal was gemaakt, ook al was er een automatisch mailtje. Zo dacht de rechtsbijstand er ook over.....
Rechtsbijstand kan geen bindende uitspraken doen, van mij part dacht de directeur van de ING er zo ook over. Gelijk hebben en gelijk halen, wereld van verschil.

Daarnaast is de prijs ook al weer aangepast, lijkt me niet dat jou situatie gelijk was/is aan die van de TS.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:25:
[...]

Rechtsbijstand kan geen bindende uitspraken doen, van mij part dacht de directeur van de ING er zo ook over. Gelijk hebben en gelijk halen, wereld van verschil.

Daarnaast is de prijs ook al weer aangepast, lijkt me niet dat jou situatie gelijk was/is aan die van de TS.
Dat schrijf ik ook niet. Ik stel vragen en ik vraag hoe lang de prijs stond vermeld. Kijk, als die prijs er net 1 dag heeft gestaan wordt het waarschijnlijk een moeilijk verhaal. Ik ga er wel van uit dat de rechtsbijstand wel enige kennis van zaken heeft... Zij hebben mij toen gesteund en geholpen (daar is de verzekering ook voor). Of het werkt en of het je waard is, is ter beoordeling van de TS. Ik zeg ook niet dat ie dat moet gaan doen. Ik wil alleen maar aangeven dat hij moet beoordelen of er sprake is geweest van een overeenkomst en of hij het hard wil spelen.
Uiteindelijk, als ik Azerty een beetje ken, wordt het zeer, maar dan ook zeer moeilijk om die laptop voor die prijs binnen korte tijd geleverd te krijgen...

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

Salandur

Software Engineer

R.E. schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:21:
[...]

Nu is het verschil tussen € 180 en € 240 25%, wat kan duiden op een aanbieding, of in dit geval een foutieve prijs die te lang op de website heeft gestaan. Uit te TS blijkt niet hoelang de foute prijs heeft gestaan, maar deze scheelt ruim € 300 van de werkelijk prijs, wat een absurd groot verschil is.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Bijzonder vind ik wel dat Azerty het pakket verzend, en daarna pas doorgeeft dat de prijs te hoog is, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Een typefout en ze zijn meteen slordig en onprofessioneel? Dat noem ik pas kort door de bocht.
Een goede beheerder zorgt dat zijn prijzen goed staan, desnoods met nacontrole.

Vaak worden dit soort acties ook als lokkertje gebruikt, wat helemaal smerig is. Heb al meerdere winkels meegemaakt die dit soort acties uithaalden. Even voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat dat ook hier het geval is.
tm030614 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:33:
Bijzonder vind ik wel dat Azerty het pakket verzend, en daarna pas doorgeeft dat de prijs te hoog is, als ik het goed begrijp.
Dat is dus het slordige en onprofessionele waar ik op wees.

[ Voor 50% gewijzigd door TimMer op 28-05-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TimMer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:35:
Een goede beheerder zorgt dat zijn prijzen goed staan, desnoods met nacontrole.
Een goede redacteur zorgt dat zijn berichten altijd correct zijn, een goede achitect zorgt dat zijn tekeningen altijd goed zijn, een goede programmeur zorgt dat zijn code altijd werkt, een goede systeembeheerder zorgt dat zijn servers altijd up zijn.

En toch gaat het bij allen wel eens fout, waarom zou dit niet zo zijn bij prijzenbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 10:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Sowiso, rechten afwuiven door een stukje tekst "Kunnen geen rechten ontleend worden" in een mail te zetten is niet geldig.

Net als de bekende "Garderobe op eigen risico", als je bv een euro betaalt voor de garderobe en ze raken je jas kwijt, zijn ze wel degelijk aansprakelijk.

Er is alleen wel altijd zo iets als een Redelijkheid, als je een dikke auto tekoop ziet staan voor 20 euro, dan kan je er in alle redelijkheid vanuit gaan dat het een typ/drukfout is.
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:37:
[...]

Een goede redacteur zorgt dat zijn berichten altijd correct zijn, een goede achitect zorgt dat zijn tekeningen altijd goed zijn, een goede programmeur zorgt dat zijn code altijd werkt, een goede systeembeheerder zorgt dat zijn servers altijd up zijn.

En toch gaat het bij allen wel eens fout, waarom zou dit niet zo zijn bij prijzenbeheer?
De redacteur moet het dan rectificeren, de programeur moet zijn code aanpassen.
Ook in deze gevallen is de leverende kant die moet buigen, dus vind je beredenering wat krom.
Lijkt me een mooie sessie als je een programma schrijft dat niet werk, "Jah foutje, kan gebeuren"

[ Voor 44% gewijzigd door Armageddon_2k op 28-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:00
thaan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:17:
[...]
Hoezo onprofessioneel en kort door de bocht? De prijs was foutief, dat melden ze, en tevens melden ze de juiste prijs. Hoeveel meer informatie wil je hebben :?
Ik twijfel zo langzaamaan of Azerty dit soort dingen nog wel foutief kan noemen. Ik koop regelmatig professionele server- en netwerkapparatuur. En Azerty staat met stipt bovenaan met 'foutieve' prijzen en daardoor geannuleerde bestellingen waarbij het geld al was overgemaakt.

En de meeste bestellingen waren geen idioot lage prijzen, maar kunnen heel goed onder stunt-prijs, opruiming of aanbieding prijs vallen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat interessant is om te weten; is het product echt al verzonden? Dan is de bestelling toch al 'final' en is Azerty dan ook al niet definitief akkoord gegaan met de overeengekomen prijs?

Volgens mij heeft Azerty dan pech?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 28-05-2010 14:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:37:
[...]

Omdat het grootste deel van de wereld uit prutsers bestaat en verder omdat er geen nacontrole plaatsvindt; iets wat wel zou moeten gebeuren.
The Lord schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Ik twijfel zo langzaamaan of Azerty dit soort dingen nog wel foutief kan noemen. Ik koop regelmatig professionele server- en netwerkapparatuur. En Azerty staat met stipt bovenaan met 'foutieve' prijzen en daardoor geannuleerde bestellingen waarbij het geld al was overgemaakt.

En de meeste bestellingen waren geen idioot lage prijzen, maar kunnen heel goed onder stunt-prijs, opruiming of aanbieding prijs vallen.
En dit vind ik ook tekenende verhalen...

[ Voor 32% gewijzigd door TimMer op 28-05-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TimMer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:51:
Omdat het grootste deel van de wereld uit prutsers bestaat en verder omdat er geen nacontrole plaatsvindt; iets wat wel zou moeten gebeuren.
En dan? Alles zou wel moeten, niets wordt gedaan. Fouten worden gemaakt, door iedereen. Ook T.net devvers zijn prutsers, de redacteurs hier zijn prutsers, allemaal prutsers. Wat wil je er mee bereiken?
Gunner schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:51:
Wat interessant is om te weten; is het product echt al verzonden? Dan is de bestelling toch al 'final' en is Azerty dan ook al niet definitief akkoord gegaan met de overeengekomen prijs?

Volgens mij heeft Azerty dan pech?
Daar zou nog een twijfelpunt zitten, maar het is verzonden onder rembours. Verzending zou dan bij het postkantoor liggen en is de 'overdracht' dus nog niet geweest (betaling is dan de tegenprestatie).
The Lord schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:46:
Zijn wel meerdere shops in de pricewatch die er steeds tussenuit springen, 1 ervan is dan al failliet maar nog genoeg die er mee spelen :P

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:02:
[...]

En dan? Alles zou wel moeten, niets wordt gedaan. Fouten worden gemaakt, door iedereen. Ook T.net devvers zijn prutsers, de redacteurs hier zijn prutsers, allemaal prutsers. Wat wil je er mee bereiken?
De wereld uitdagen de lat eens wat hoger te leggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emoi
Een typefout op de website kan ik me voorstellen maar ze hebben nog alles bevestigd via email

En product is opgestuurd en ligt op postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

emoi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:57:
Een typefout op de website kan ik me voorstellen maar ze hebben nog alles bevestigd via email
Is een automatische bevestiging en daar kun je niet vanuit gaan! Het is al eerder gezegd (zie ook Malantur in "Azerty | prijsverhoging na bestelling"); zolang je kunt ontbinden is er weinig dat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

emoi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:57:

En product is opgestuurd en ligt op postkantoor.
Die bevestiging haalt ook gegevens uit een database. Dus als iemand daar iets verkeerd heeft staan komt alles verkeerd te staan. Het was duidelijk dat hij veels te laag geprijsd was en no offence maar je hebt dus pech.

Edit: Met snelle jelle boven me dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55165 op 28-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emoi
Anoniem: 55165 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:01:
[...]

Die bevestiging haalt ook gegevens uit een database. Dus als iemand daar iets verkeerd heeft staan komt alles verkeerd te staan. Het was duidelijk dat hij veels te laag geprijsd was en no offence maar je hebt dus pech.

Edit: Met snelle jelle boven me dus.
dan kunnen het zelfs expres doen om klanten te lokken. Als ze toch beschermt zijn tegen fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik vind het prijsverschil hier zo groot dat je redelijkerwijs aan had kunnen nemen dat de prijs niet correct was, in dat geval staat Azerty dan ook in hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

emoi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:06:
[...]

dan kunnen het zelfs expres doen om klanten te lokken. Als ze toch beschermt zijn tegen fouten
Dat klopt dat zou kunnen.. maar dan was jij vast niet de enige die hier nu over klaagde.. aangezien ze hem meteen na jou al hebben aangepast zal dit dus wel niet het geval zijn.

Verder denk ik niet dat een wat grotere webwinkel als Azerty dit soort "smerige" trucjes moet uithalen om 2-3 extra klanten te krijgen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
emoi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:06:
[...]

Daar hebben ze toch niks aan, dan gaan de meeste continu de koop ontbinden en geeft het ze een slechte reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Ik weet niet zeker of azerty ook zo werkt, maar bij webshops waar ik regelmatig bestel, gaat het meestal zo:

1: Ik bestel
2: Ik krijg een (automatische) bevestiging dat de bestelling is ontvangen (nog geen overeenkomst)
3: Ik krijg een bevestiging dat de bestelling in behandeling is
4: Ik krijg een verzend bevestiging
5: Ik ontvang het product.

Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt er na stap 2 of later een betaling verricht.

Lijkt mij dat als stap 3 is gepasseerd de shop er niet meer onderuit kan. Maar zoals eerder aangegeven, dit is mijn mening. Ik begrijp wel uit bovenstaande berichten dat er over dat punt wel enige onenigheid is. Ik heb hier geen 100% zeker antwoord op.
In mijn geval was stap 3 gepasseerd, waardoor ik dus mijn product wel voor de afgesproken prijs kon ontvangen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emoi
Anoniem: 55165 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:08:
[...]

Dat klopt dat zou kunnen.. maar dan was jij vast niet de enige die hier nu over klaagde.. aangezien ze hem meteen na jou al hebben aangepast zal dit dus wel niet het geval zijn.

Verder denk ik niet dat een wat grotere webwinkel als Azerty dit soort "smerige" trucjes moet uithalen om 2-3 extra klanten te krijgen ..
Ik heb de laptop besteld op 21-05 en pas op de 25ste hebben ze een mailtje gestuurd dat de bestelling wordt gestuurd en de prijs 778,51 is. Daarvoor hebben ze niet aangegeven dat de prijs is gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een aanvulling op mijn vorige post; het hangt af van wat er in de AV staat. Als in de AV staat dat de prijs na aanvaarding mag worden verhoogd, dan heb je geen poot om op te staan. Zie Anoniem: 63813 in "Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigere...".

Edit:
4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.
Die voorwaarden heb je dus aanvaard en zij geven in hun email aan dat zij de verkeerde prijs hebben vermeldt. Jij kunt ontbinden, dus je hebt geen poot om op te staan :)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 28-05-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:22:
Even een aanvulling op mijn vorige post; het hangt af van wat er in de AV staat. Als in de AV staat dat de prijs na aanvaarding mag worden verhoogd, dan heb je geen poot om op te staan. Zie Anoniem: 63813 in "Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigere...".

Edit:

[...]

Die voorwaarden heb je dus aanvaard en zij geven in hun email aan dat zij de verkeerde prijs hebben vermeldt. Jij kunt ontbinden, dus je hebt geen poot om op te staan :)
punt is wel, dat AV's prachtig zijn, maar de meeste zijn wel in strijd met de wet op een aantal punten (hoewel dit wel een stuk aan het verbeteren is). Zolang er een overeenkomst is gesloten, zullen in principe beide partijen moeten leveren. De vraag is alleen wanneer er sprake is van een overeenkomst en of het je waard is om de overeenkomst gerespecteerd te zien worden. Hoe ver wil je daarin gaan en wat is het je waard.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

R.E. schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:33:
[...]

punt is wel, dat AV's prachtig zijn, maar de meeste zijn wel in strijd met de wet op een aantal punten (hoewel dit wel een stuk aan het verbeteren is). Zolang er een overeenkomst is gesloten, zullen in principe beide partijen moeten leveren. De vraag is alleen wanneer er sprake is van een overeenkomst en of het je waard is om de overeenkomst gerespecteerd te zien worden. Hoe ver wil je daarin gaan en wat is het je waard.....
Kijk, je gaat wel iedere keer op reacties in omdat je het anders ziet, stelt dat dingen in strijd met de wet zijn, maar geeft eerder al aan te weigeren eerdere topics te lezen waarin diverse advocaten al hebben aangegeven dat een en ander niet onredelijk bezwarend is.

In al die topics is ook aangehaald dat een overeenkomst meer is dan prijs vs product. Je overeenkomst is onderhevig aan bepaalde voorwaarden; die zijn dus onderdeel van de overeenkomst. Dat je ze zelf niet leuk vindt maakt ze niet ineens ongeldig. De vraag is niet óf er sprake is van een overeenkomst, maar onder welke voorwaarden die overeenkomst aangepast of ontbonden kan worden.

Hoe kan je nou blijven volharden op basis van slechts je mening, weigeren je in te lezen, en de mening van advocaten erbij aan de kant schuiven? Het enige wat ik kan bedenken is dat je een lading meer intelligentie, kennis en ervaring met recht moet hebben dan de wereld bij elkaar; óf misschien het tegenovergestelde...?. Of gaan we dan kijken naar rechtsbijstand vs advocaten? Make my day ...
Lees dan op zijn minst even dit:
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

Om het in de vorm gieten zoals we het bij ons in de business zeggen: The idea sounds nice, but you're wrong.

---
Dat ze het product hebben opgestuurd onder rembours zonder vooraf te informeren is wel erg merkwaardig. Je kan die zending uiteraard gewoon weigeren zonder verplichtingen. Ze kunnen natuurlijk niet eenzijdig de overeenkomst aanpassen en dan zonder bevestiging verwachten dat je met die nieuwe voorwaarden ook akkoord gaat.

Het idee klanten lokken is ook al vaker aangehaald. Echter zou dat wel een heel erg slecht businessmodel zijn, aangezien iedereen zowel annuleert als een vieze smaak overhoudt. Dat iets vervelend is, kan ik me goed voorstellen, maar de winkel heeft ook geen baat bij het moeten annuleren van orders - dat zijn extra kosten (tijd) en bittere klanten (en dat blijkt maar weer ;) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 28-05-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordat deze discussie weer in een herhaling van zetten valt en er meer scenario's besproken dienen te worden doe ik dit topic op slot. Zoals al aangegeven in Malantur in "Azerty | prijsverhoging na bestelling" is dit onderwerp al vaker behandeld en de oplossing voor dit probleem staat beschreven in Anoniem: 22659 in "Azerty | prijsverhoging na bestelling" (met linkjes naar de stelling van advocaten) en een uitgebreide toevoeging van Anoniem: 27535 in "Azerty | prijsverhoging na bestelling".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.