Media markt verhoogt snel de prijzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 22:00
Ik ging vandaag naar de media markt, voor een LCD tv.
Ze hadden vandaag als laatste dag de 'krijg uw btw terug' actie.

Ik was met stomheid geslagen, toen ik zag dat de tv die ik wilde kopen van 689 euro (vorige week, media markt Rijswijk) nu te koop stond voor 749 euro (vandaag, exact zelfde plekje in dezelfde media markt).

Zo kan ik ook een korting geven!
Ik voel me enorm belazerd, in een week tijd gaan de prijzen 'toevallig' met 60 euro omhoog!

Leg ik nu op alle slakken zout, of heb ik gelijk als ik me heel hard opgelicht voel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Tja dat gaat nu eenmaal zo in die branche; ik heb nog vele grotere verschillen gezien in korte tijd.
Maar dit ligt niet aan de Mediamarkt of welke winkel dan ook, maar de leverancier/fabrikant die de prijzen omhoog/omlaag gooit.
Want een winkel weet heus wel dat hij niet zomaar een tv veel duurder kan maken als de concurrent op dezelfde prijs blijft zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 02-05 23:08

painkill

Pain(k)(ill)

Of een prijsverhoging van de leverancier.
Of van tevoren bedacht om meer winst te maken op de btw terug actie.

En dat laatste gebeurd vaker dan dat je denkt, supermarkten willen dit ook nog wel eens doen, en dan maar de leverancier de schuld geven ;)
Maar goed, dit lijkt mij niet bedacht door MM, mede omdat mensen nu extra op de prijzen letten.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik had al wat klanten in de winkel die mij ook vroegen om 19% korting te geven ;) Ben ik even blij dat ik daar niet op ingegaan ben.

De leveranciers bij MM zijn gewoon Philips/Samsung/Sony/Pioneer, etc. zelf. Rechtstreeks de fabrikant dus. En in welk geval dan ook, met prijsdalingen en steigingen, MM verzint die ''BTW vrije dagen'' en adverteert daarmee. Dus als jij je als klant genaaid voelt, mag je mediamarkt aanspreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry op 29-01-2009 00:17 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172970

HyperioN. schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:11:
Tja dat gaat nu eenmaal zo in die branche; ik heb nog vele grotere verschillen gezien in korte tijd.
Maar dit ligt niet aan de Mediamarkt of welke winkel dan ook, maar de leverancier/fabrikant die de prijzen omhoog/omlaag gooit.
Want een winkel weet heus wel dat hij niet zomaar een tv veel duurder kan maken als de concurrent op dezelfde prijs blijft zitten..
Klopt inderdaad. Vorige week had ik een gelijk geval. Panasonic 42PX8 was €665,- en deze week was hij €729,-. De afdelingsleider kon mij in het systeem een inkoopsstijging laten zien van 10,7% ingevoerd op donderdag 22-01-2009. Ligt niet direct aan de winkels, maar aan moment van inkoop en de leveranciers. Gelukkig was ik al met al goedkoper uit dan €665,- maar gezien de crisis moest er een keer een stijging komen. Had BCC toch nog geluk met hun actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
painkill schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:15:
Of een prijsverhoging van de leverancier.
Of van tevoren bedacht om meer winst te maken op de btw terug actie.

En dat laatste gebeurd vaker dan dat je denkt, supermarkten willen dit ook nog wel eens doen, en dan maar de leverancier de schuld geven ;)
Maar goed, dit lijkt mij niet bedacht door MM, mede omdat mensen nu extra op de prijzen letten.
Ik geloof er niet in.. Een stijging van 9% in een week?
En dat terwijl ik hier op internet nergens een winkel heb gevonden die omhoog is in prijs (pricewatch).. Bovendien kost de tv nu bij de mediamarkt 629 euro. Dat is slechts een tientje meer dan de goedkoopste webwinkel.

Ik blijf het op dit moment een hele gemene truc vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Anoniem: 172970 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:17:
[...]

Klopt inderdaad. Vorige week had ik een gelijk geval. Panasonic 42PX8 was €665,- en deze week was hij €729,-. De afdelingsleider kon mij in het systeem een inkoopsstijging laten zien van 10,7% ingevoerd op donderdag 22-01-2009. Ligt niet direct aan de winkels, maar aan moment van inkoop en de leveranciers. Gelukkig was ik al met al goedkoper uit dan €665,- maar gezien de crisis moest er een keer een stijging komen. Had BCC toch nog geluk met hun actie ;)
Nog vreemder.. met exact hetzelfde percentage verhoogd als 'mijn' model..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
mvergroesen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:19:
[...]

En dat terwijl ik hier op internet nergens een winkel heb gevonden die omhoog is in prijs (pricewatch).. Bovendien kost de tv nu bij de mediamarkt 629 euro. Dat is slechts een tientje meer dan de goedkoopste webwinkel.

Hoezo "truc"?
De fabrikant merkt in het huidige economische klimaat dat het met de huidige prijs niet meer uit de voeten kan. Lagere afzetverwachting, duurdere inkoop grondstoffen, noem maar op, redenen te over. Dus verhoogt zij de prijs van haar producten; marktwerking heet zoiets. En natuurlijk is dat niet in een week gebeurd, maar hebben ze deze gegevens over een langere periode terade geslagen en uiteindelijk de knoop doorgehakt hebben de prijs te verhogen.
En de MM verhoogt op haar beurt ook de prijzen omdat bekend is dat de marge op tv's nu niet zo hoog is dat je een 9% stijging zomaar kunt inleveren; die stijgen dus gewoon in prijs mee.

Overigens volg ik je nu niet meer. In je topicstart zeg je dat de tv eerst 689 en nu 749 euro kost.. en nu heb je het ineens over 629?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Ehm, juist met dit soort acties van de media markt blijven opletten en prijs vergelijken. Het is zo'n complete chaos in de winkels met dit soort acties, dat mensen niet opletten en juist door de druk van de chaos/drukte dingen gaan kopen.

Sowieso is die BTW actie onzin, want je blijft btw betalen.. dus dat is al een 1e 'leugen'. Maargoed, zolang ze 19% korting geven op de prijzen, letten mensen niet op hoeveel goedkoper het echt is... want 'het is toch 19% goedkoper als anders?'

Blijkbaar niet dus. Moet voor de gein eens volgende week kijken, wat de prijs dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 22:08
Hoe 'lijk' ik als bedrijf 'niet gek' over te komen... door zulk soort acties.

Máár van tevoren wel even snel de prijzen verhogen. Kan me niet voorstellen dat dit door de inkoop komt. Dit is gewoon puur weer zo een mediamarkt trucje van 'kijk ons is goedkoop zijn' terwijl ze dit vaak niet eens zijn... Zeer gemene truc tegenover de klant (maar toegegeven wel slim gespeeld door de MM zelf voor het in stand houden van het kijk ons is goedkoop zijn imago)

*knip* Zullen we het trollen maar gewoon aan onze vrienden van Fok! overlaten?

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 30-01-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Jongens. Wat de mediamarkt gewoon erg goed doorheeft is het sleutelwoord marketing.
Je hoeft niet perse goedkoop te zijn als de mensen maar geloven dat ze goedkoop bij je uit zijn, en dat is nou precies wat ze uitstralen met elke campagne. 9 van de 10 mensen denkt niet eens na en rent als een idioot naar de mm als ze de spot "mm betaald je btw!!!" weer zien. Een enkeling kijkt nog eens goed om zich heen en trekt een heel andere conclusie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je krijgt ook helemaal geen 19 procent korting.... (19/119)*100 is 16 procent korting....
Ze doen alsof ze de BTW voor hun rekening nemen en anderen concluderen plots dat ze 19 procent korting krijgen...
(Niet dat de MM dat erg vind, maar wel ter ergernis van andere ondernemers die dat uit blijven leggen aan klanten die elders "ook" die korting willen...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Coach4All schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:21:
Je krijgt ook helemaal geen 19 procent korting.... (19/119)*100 is 16 procent korting....
Ze doen alsof ze de BTW voor hun rekening nemen en anderen concluderen plots dat ze 19 procent korting krijgen...
(Niet dat de MM dat erg vind, maar wel ter ergernis van andere ondernemers die dat uit blijven leggen aan klanten die elders "ook" die korting willen...)
Precies :) Was gister stervensdruk bij de MM in Groningen. Wel 2x32" tv's meegenomen. Zou zonder 16% al goedkoop zijn :) .

Eigenlijk is het gewoon een smerig trucje, maar wel weer goed voor de economie als ik er toch een positieve draai aan zou moeten geven.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:30

Barrycade

Through the...

mvergroesen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:19:
[...]

Japanse merken gooien hun prijzen met inderdaad 10-20% omhoog omdat de Yen zo sterk staat tov € en $. In Camera-land Canon en Nikon zijn de prijsstijgingen al doorgevoerd. En die zijn inderdaad 10-20%.

Maar het zou natuurlijk ook een complot kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Bakkert schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:23:
[...]

Precies :) Was gister stervensdruk bij de MM in Groningen. Wel 2x32" tv's meegenomen. Zou zonder 16% al goedkoop zijn :) .

Eigenlijk is het gewoon een smerig trucje, maar wel weer goed voor de economie als ik er toch een positieve draai aan zou moeten geven.
Het is geen truc. Niemand zegt dat je 19% korting krijgt. Er staat dat je geen BTW hoeft te betalen. En zoals Coach4all al berekent is dit 16% als je terug rekent vanaf de 119%.

Voorbeeld:
Inkoop: 50 euro
Verkoop: 1,19 x 50 = 59,50 euro
Als je dan zonder btw verkoopt, zou het het dus voor 50 euro moeten verkopen. Dan heb je 9,50 korting wat 16% is van 59,50.

Je hebt geen idee hoevaak we mensen moeten uitleggen dat het geen 19% korting is die ze krijgen!

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Marketingtechnisch gezien is het wel een truc natuurlijk:

MediaMarkt zegt:
- WIJ BETALEN DE BTW!

Saturn (zelfde eigenaar, maar voor het idee) zegt bijvoorbeeld:
- 16% KORTING

Mag jij raden waar de meeste mensen naartoe gaan ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ben je gek? Nee hoor. Is het MM specifiek? Nee hoor.

Wat doen de meeste bedrijven, of het nu supermarkten, electronica of andere zaken zijn: Als ze vertellen dat ze je korting geven, vertellen ze nooit dat ze je 10 euro korting geven ten opzichte van gisteren of vorige week, maar ze vertellen je dat ze 10 euro korting geven ten opzichte van de adviesprijs.
(Dat ze je vorige week al 7,5 euro korting gaven ten opzichte van de adviesprijs is in dergelijke gevallen natuurlijk minder handig om te vermelden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Je voorbeeld met "inkoop" en "verkoop" klopt natuurlijk ook niet dan. Het bedrag ex btw is natuurlijk niet hetzelfde als het inkoop bedrag, anders zou er geen cent winst op gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb van de week ook gekeken bij de MM, voor een aantal dingen (samsung laptop, olympus e-520, cowon iaudio S9). Daar zijn de prijzen ervan gewoon het zelfde gebleven als 2 weken terug... Misschien was je TV gewoon een incidentje? De Samsung laptop was zelfs iets goedkoper geworden!!

Oh ja, het was filiaal Zwolle :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 23:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

mvergroesen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:08:
Leg ik nu op alle slakken zout, of heb ik gelijk als ik me heel hard opgelicht voel hier?
Ik denk dat je op alle slakken zout legt. Sterker nog, die prijzen fluctueren in niet actie-periodes soms ook heel erg. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dateen TV die ik op het oog had 100 euro of meer duurder was geworden door prijsverhogingen van een leverancier.

Op een kinderforum zou ik roepen "slotje d'r op", 't is dat het Tweakers is ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

paQ

Bakkert schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:37:
Marketingtechnisch gezien is het wel een truc natuurlijk:

MediaMarkt zegt:
- WIJ BETALEN DE BTW!
en dan in ENORME letters

19%

dat is idd ge/mis bruik maken van het intellect van sommige potentiele kopers vwb het rekenen met procenten.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 29-01-2009 09:24 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:27
Een vriend man me kocht vrijdag een samsung LCD, hij kreeg bijna een hartstilstand toen hij de actie van MM op de radio hoorde. Dus maandag kwaad terug naar MM, wat denk je, de prijs verhoogd. Hij kreeg 35 eurotjes terug, das dus never 19%.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:39
Mr. Dave schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:32:
Een vriend man me kocht vrijdag een samsung LCD, hij kreeg bijna een hartstilstand toen hij de actie van MM op de radio hoorde. Dus maandag kwaad terug naar MM, wat denk je, de prijs verhoogd. Hij kreeg 35 eurotjes terug, das dus never 19%.
Waarom kwaad terug naar de MM? Ik had dit 2 jaar geleden oid. ook. TV bij de MM gekocht en een week later hadden ze dezelfde actie. Maar aangezien de MM een laagste prijs garantie heeft die geldig is tot 2 weken na aankoop kreeg ik gewoon zonder enig gezeur dezelfde korting als bij de actie (in mijn geval iets van 150 euro)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Bedankt voor al jullie reacties..
Ik ben blij dat er een aantal mensen is dat het met me eens is, en van mening is dat dit niets met inkoop te maken heeft maar met marketing.

Aan de andere kant de mensen die een andere uitleg hebben, ook bedankt.
Om e.e.a. uit te sluiten zal ik volgende week nog eens gaan, ik heb zo'n gevoel dat de prijzen dan weer zoals vanouds zijn (in mijn geval 689). Maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
HyperioN. schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:26:
[...]

Hoezo "truc"?
De fabrikant merkt in het huidige economische klimaat dat het met de huidige prijs niet meer uit de voeten kan. Lagere afzetverwachting, duurdere inkoop grondstoffen, noem maar op, redenen te over. Dus verhoogt zij de prijs van haar producten; marktwerking heet zoiets. En natuurlijk is dat niet in een week gebeurd, maar hebben ze deze gegevens over een langere periode terade geslagen en uiteindelijk de knoop doorgehakt hebben de prijs te verhogen.
En de MM verhoogt op haar beurt ook de prijzen omdat bekend is dat de marge op tv's nu niet zo hoog is dat je een 9% stijging zomaar kunt inleveren; die stijgen dus gewoon in prijs mee.

Overigens volg ik je nu niet meer. In je topicstart zeg je dat de tv eerst 689 en nu 749 euro kost.. en nu heb je het ineens over 629?
(nieuwe prijs / 1.19) ofwel 749/1.19 = 629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:20
Sorry, maar dit doen ze al jaren. Dacht dat iedereen dit inmiddels wel wist (helemaal tweakers).

ennuh, dan koop je het toch ergens anders? Ze verplichten je niet om het daar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb weldegelijk een paar leuke deals kunnen doen bij de MM in Leeuwarden. Overigens als je gisteren voor LCD TV's bent gaan kijken, dan was je ook te laat. De actie gelde voor LCD TV's alleen op Maandag. Gisteren was het Digi CAM's, Audio en Video apparatuur, maar geen schermen. (op een enkel scherm na, zo heb ik nog een 22" Samsung LCD TV gekocht tegen een zeer leuke korting, ook bekeken tegenover de PriceWatch).

Je moet soieso altijd goed uitkijken met dergelijke stunt aanbiedingen. :D

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 29-01-2009 10:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:41:
Overigens als je gisteren voor LCD TV's bent gaan kijken, dan was je ook te laat. De actie gelde voor LCD TV's alleen op Maandag.
Dat dacht ik ook, maar toch nog diverse radiospots gehoord en het stond ook op de site dat het ook nog gister was. Ben gisteravond naar MM Almere gegaan en daar was idd nog korting, ook op LCD en Plasma.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 29-01-2009 10:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ja MediaMarkt en Saturn en soortgelijken die stunten. 1 artikel waar ze er 20 van hebben voor een lage prijs promoten, en de rest is duurder dan elders of iig niet bijzonder goedkoop. Maar met die stunts trek je klanten naar de winkel. Die daar dan gelijk andere dingen meenemen. En daar verdienen ze aan. Of in het geval van TV's .. de TV relatief goedkoop maar de muurmontagebeugels duur, de bedrading duur, enz.

Je moet gewoon prijsbewust blijven. Als ze dáár iets heel specifieks hebben voor een goede prijs, dan komt dat mooi uit, maar ga er niet vanuit dat alles daar goedkoop is. Dat is het bedrijfsimago wat ze hebben gècrêëérd waardoor ze klandizie hebben.

Zo heb ik ook wel eens iets bij de Vobis gekocht. Als tweakert zijnde. Want onderdeel X was daar voor een goede prijs. Nou dan doe je dat toch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja waarom niet?

De MM is gewoon niet heel goedkoop. Maar als het je niet aanstaat hoe zij hun geld verdienen, ga je toch naar een concurrent?

Maar als de prijs met 10% omhoog gaat en je dan 16% korting krijgt, is het alsnog goedkoper dan eerst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
[b][message=3142502

Je moet gewoon prijsbewust blijven. Als ze dáár iets heel specifieks hebben voor een goede prijs, dan komt dat mooi uit, maar ga er niet vanuit dat alles daar goedkoop is. Dat is het bedrijfsimago wat ze hebben gècrêëérd waardoor ze klandizie hebben.

Zo heb ik ook wel eens iets bij de Vobis gekocht. Als tweakert zijnde. Want onderdeel X was daar voor een goede prijs. Nou dan doe je dat toch gewoon.
Klopt, vaak zijn de hoofdartikelen (Een ps3, een LCD scherm etc) vrij goedkoop echter zijn alle accessoires (kabels, SD kaartjes, batterijen etc) weer vrij duur.

Overigens moet ik zeggen dat Mediamarkt het bij zijn introductie in Nederland slim had aangepakt door het eerste half jaar vrij lage prijzen te rekenen voor alle producten die ze verkochten. De meeste mensen die ik ken, denken nog steeds dat Mediamarkt alles goedkoop aanbiedt. Jammer dat deze mensen de slogan van de Mediamarkt 'Goed dat we vergelijken' niet doorhadden.

Verder heb ik gister ook een Samsung LCD schermpje gehaald bij de Mediamarkt. Deze was toch 20 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch (uitgaande van contant en afhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
OCTheEagle schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Klopt, vaak zijn de hoofdartikelen (Een ps3, een LCD scherm etc) vrij goedkoop echter zijn alle accessoires (kabels, SD kaartjes, batterijen etc) weer vrij duur.

Overigens moet ik zeggen dat Mediamarkt het bij zijn introductie in Nederland slim had aangepakt door het eerste half jaar vrij lage prijzen te rekenen voor alle producten die ze verkochten. De meeste mensen die ik ken, denken nog steeds dat Mediamarkt alles goedkoop aanbiedt. Jammer dat deze mensen de slogan van de Mediamarkt 'Goed dat we vergelijken' niet doorhadden.

Verder heb ik gister ook een Samsung LCD schermpje gehaald bij de Mediamarkt. Deze was toch 20 euro goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch (uitgaande van contant en afhalen).
De MM prijzen liggen niet vast, zijn per filiaal anders. Wat ze doen, is een nieuw filiaal openen, de prijzen laag houden, de lokale middenstand dus uit de markt prijzen. Zo gauw ze bekend staan als goedkoop in het dorp/de stad en de lokale middenstand er mee op houdt, gaan de prijzen omhoog.

En als het niet wil trekken ze er een Saturn vestiging bij, liefst heel dicht in de buurt.

Leuk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ach, als ik dit soort berichten lees :

http://www.nuzakelijk.nl/...wil-15000-banen-schrappen

Denk ik dat het de komende tijd wel meevalt met de hoeveelheid mediamarkten/saturns die erbij komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dominator schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:19:
Ach, als ik dit soort berichten lees :

http://www.nuzakelijk.nl/...wil-15000-banen-schrappen

Denk ik dat het de komende tijd wel meevalt met de hoeveelheid mediamarkten/saturns die erbij komen. ;)
Niet zo vreemd als je ziet wat voor bak personeel er bij de gemiddelde Media Markt staat :X

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HyperioN. schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:26:
[...]
De fabrikant merkt in het huidige economische klimaat dat het met de huidige prijs niet meer uit de voeten kan. Lagere afzetverwachting, duurdere inkoop grondstoffen, noem maar op, redenen te over. Dus verhoogt zij de prijs van haar producten; marktwerking heet zoiets
Ik vind dit een vreemd verhaal. De consument heeft minder te besteden, en dus gaan de prijzen omhoog?
Je ziet juist overal dat de prijzen naar beneden gaan door goedkope olie en de gedaalde koopkracht van consumenten.

Ik was met kerst in Londen, waar ze normaal na kerst een gigantische uitverkoop overal hebben. Dit jaar hadden ze 3 dagen voor kerst al overal 30+% korting opgegooid omdat ze anders niet genoeg konden verkopen. En dan zouden de MM en fabrikanten prijzen omhoog gooien omdat ze anders hun omzet niet halen? Het is zoals je zegt een gevolg van marktwerking: de MM heeft het aanbod wel, maar de klanten minder geld.

De enige reden dat prijzen wellicht omhoog gaan is doordat sommige munten opeens erg sterk staan tegenover de euro (daarom hebben Nikon en Canon pas hun prijzen verhoogd). Niet omdat olie duur is (is het niet), arbeid duur is (er zijn juist extra werklozen) of omdat mensen geen geld hebben om spullen te kopen (duh..).

Over de BTW: erg flauw dat MM hiermee adverteert inderdaad. Als ik daar als ondernemer iets koop krijg ik bij de kassa 16% korting en kan ik achteraf ook nog eens 19% BTW verrekenen bij mijn aangifte. Hoezo geen BTW? :z

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 29-01-2009 13:05 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 20:53
Gunner schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:43:
[...]

Dat dacht ik ook, maar toch nog diverse radiospots gehoord en het stond ook op de site dat het ook nog gister was. Ben gisteravond naar MM Almere gegaan en daar was idd nog korting, ook op LCD en Plasma.
Dit klopt inderdaad, de derde dag is alles nog eens in de btw-loze aanbieding gegooid, en ik denk (zo te zien in Zoetermeer) dat het zo goed ging, dat ze de actie verlengd hadden.
In de 200 meter van de parkeergarage tot de ingang ben ik persoonlijk toch zeker 9 a 10 mensen tegen gekomen met audio/tv/pc/monitoren/laptops/enz.
Heel slim van mm, dit soort acties, noem het naaierij :o , maar het is keihard geld verdienen voor die gasten!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 18:21

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

dat is het bekende verhaal:

winkel heeft truitjes buiten hangen met bordje:

Truitjes,nu 50 euro.

Dingen verkopen niet, dus nieuw bordje:

Truitjes, nu van 70 euro naar 50 euro afgeprijst

Dan verkopen ze wel................

Altijd bedenken of je zelf het geld waard vind, niet omdat er 500% korting wordt gegeven.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:20:
[...]

Niet zo vreemd als je ziet wat voor bak personeel er bij de gemiddelde Media Markt staat :X
Mediamarkt moet het absoluut niet hebben van kundige verkopers, waar ze wel erg goed in zijn is een machtige marketingmachine aan de gang houden. Ook weten ze de meest bizarre condities bij toeleveranciers te bedingen, betalen op 90 dagen... recht van retour en noem maar op. Toch betwijfel ik of de hele formule wel zo winstgevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

dominator schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:34:
[...]
Toch betwijfel ik of de hele formule wel zo winstgevend is.
:? http://www.metrogroup.de/...enu/1000091_l1/index.html

Het is geen charitatieve instelling maar een concern dat door scherpe inkoop, een hoge omzet(snelheid) en een goede marketingstrategie een prima winst behaalt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Guardian Angel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:46:
[...]

:? http://www.metrogroup.de/...enu/1000091_l1/index.html

Het is geen charitatieve instelling maar een concern dat door scherpe inkoop, een hoge omzet(snelheid) en een goede marketingstrategie een prima winst behaalt.
Hahaha, ja jaarcijfers kun je een aantal jaar zo draaien dat het lijkt dat er niks aan de hand is. Toch zal de afschrijving een keer gedaan moeten worden..... :P Maar goed, als je wilt geloven dat mediamarkt goed draait doe dat vooral. Ik betwijfel het ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

dominator schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:54:
[...]

Hahaha, ja jaarcijfers kun je een aantal jaar zo draaien dat het lijkt dat er niks aan de hand is. Toch zal de afschrijving een keer gedaan moeten worden..... :P Maar goed, als je wilt geloven dat mediamarkt goed draait doe dat vooral. Ik betwijfel het ten zeerste.
Nee dat kun je niet; je hebt je te houden aan internationale boekhoudregels en die toepassing wordt gecontroleerd door accountants. En na het Enron-schandaal passen die wel op!
Jaarcijfers geven een waarheidsgetrouw beeld, ga daar maar gerust van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Yep, zo zou het moeten. Vloeken mag ook niet van moeders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan moeders ook jarenlange celstraffen opleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gunner schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:20:
[...]

Hey, ik heb zaterdag sollicitatiegesprek bij de MM. beetje respect! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

woelders schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:20:
[...]
Nee dat kun je niet; je hebt je te houden aan internationale boekhoudregels en die toepassing wordt gecontroleerd door accountants. En na het Enron-schandaal passen die wel op!
Jaarcijfers geven een waarheidsgetrouw beeld, ga daar maar gerust van uit.
Ook bij banken?

In de retail zijn veel ingewikkelde afspraken met leveranciers, waarbij best wat geschoven kan worden met omzetten/winsten en het moment waarop dingen geboekt worden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

leuk_he schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:
[...]
In de retail zijn veel ingewikkelde afspraken met leveranciers, waarbij best wat geschoven kan worden met omzetten/winsten en het moment waarop dingen geboekt worden.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Gefeliciteerd met je 6.000e post :w
Ik voel er weinig voor een korte uitleg boekhouden te geven, maar dit is natuurlijk onzin. Jammer van die jubileumpost. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 29-01-2009 13:27 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:04:
Kan moeders ook jarenlange celstraffen opleggen?
Jarenlange huisarrest bedoel je? Beetje respect voor moeders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 20:53
thijszor schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:05:

[...]

Hey, ik heb zaterdag sollicitatiegesprek bij de MM. beetje respect! :P
Nou sterkte! Mijn vrouw heeft bij de MM gewerkt, het is net zoals een boerderij, je wordt behandeld als vee, einde tijdelijke contracten, en je mag gewoon vertrekken.
Ik weet in Den Haag (toendertijd) hadden er maar 3 mensen een vast contract, en dat waren niet de vestigingsdirectie of hun companen. Het gerucht ging ook dat het de mensen waren bij wie ze vergeten waren ze op tijd gedag te zeggen..

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ging vandaag naar de media markt, voor een LCD tv.

Ik was met stomheid geslagen, toen ik zag dat de tv die ik wilde kopen van 689 euro (vorige week, media markt Rijswijk) nu te koop stond voor 749 euro (vandaag, exact zelfde plekje in dezelfde media markt).

Ik voel me enorm belazerd, in een week tijd gaan de prijzen 'toevallig' met 60 euro omhoog!

Ik had exact hetzelfde met de Panasonic Lumix TZ5 camera die ik voor mijn schoonmoeder aan het volgen was.... 2 weken geleden stond hij nog op 239 euro. En nu met die BTW actie stond de prijs van 259 doorgestreept en was de camera voor 219 euro. Wel nog 20 euro goedkoper, maar wel smiechterij!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Deathchant schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:51:
[...]

Ik had exact hetzelfde met de Panasonic Lumix TZ5 camera die ik voor mijn schoonmoeder aan het volgen was.... 2 weken geleden stond hij nog op 239 euro. En nu met die BTW actie stond de prijs van 259 doorgestreept en was de camera voor 219 euro. Wel nog 20 euro goedkoper, maar wel smiechterij!
Wederom een verhoging van 9% t.o.v. de oorspronkelijke prijs..
Wat een 'toeval'..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Seesar schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:32:
dat is het bekende verhaal:

winkel heeft truitjes buiten hangen met bordje:

Truitjes,nu 50 euro.

Dingen verkopen niet, dus nieuw bordje:

Truitjes, nu van 70 euro naar 50 euro afgeprijst

Dan verkopen ze wel................

Altijd bedenken of je zelf het geld waard vind, niet omdat er 500% korting wordt gegeven.
Het verschil zit dat bij de Mediamarkt de prijzen tijdens de BTW loze dagen in de meeste gevallen ook echt lager waren dan vergelijkbare winkels. Wat Mediamarkt dan weer slim doet is een pallet met kabels en een pallet met Digitenne pakketten naast de LCD schermen plaatsen en daarbij veel te hoge prijzen te rekenen. Veel mensen verspelen dus hun korting door 'te' dure accessoires erbij te kopen alleen heeft niemand dat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 14:35

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Tja, ik heb mijn nieuwe monitor, Samsung Syncmaster T260, ook gekocht tijdens BTW dagen. Maar toen ik de prijzen vergeleek met webshop prijzen. Dan is MM echt duur eigenlijk.
Normale prijs is volgens hun €489,- en nu was het €410,-
In de pricewatch is die al voor €360 te koop.

Ik ga morgen even kijken hoeveel hij nu is.
Maar ze kopen dit dus NIET rechtstreeks van phillips, samsung enzo. Maar van Resellers. Die van mij was net binnen en daar zat dus nog een sticker op.
Quote Component : http://www.quote.nl/

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Macchill schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:41:
[...]

Nou sterkte! Mijn vrouw heeft bij de MM gewerkt, het is net zoals een boerderij, je wordt behandeld als vee, einde tijdelijke contracten, en je mag gewoon vertrekken.
Ik weet in Den Haag (toendertijd) hadden er maar 3 mensen een vast contract, en dat waren niet de vestigingsdirectie of hun companen. Het gerucht ging ook dat het de mensen waren bij wie ze vergeten waren ze op tijd gedag te zeggen..
Dat klinkt niet erg positief, ik ga er gewoon neutraal op af en ik zie wel waar ze mee op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zie niet zo goed wat er nu echt mis is met de actie van MM. Je weet voordat je gaat afrekenen toch precies wat je moet betalen voor welk product? Als je het dan geen goede deal vindt, dan koop je de TV niet. Niemand dwingt je.

MM heeft gewoon een leuke actie bedacht, maar de marges op sommige tv's zijn niet zo hoog dat ze de 16% korting kunnen geven, zonder verlies te draaien. Dus ze maken eerst even de marge hoger.

Overigens heb ik gewoon een Pioneer PDP-LX5090 voor ongeveer EUR 400 minder kunnen krijgen dan de laagste prijs op internet. Bij heel veel TV's hebben ze de prijzen voor de actie niet verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Same, paar weekjes geleden van plan een monitor te kopen bij de MM, wist dat deze kortingen er aan zaten te komen + ik zou personeelskorting krijgen via me zus. 2 weekjes van te voren, prijs van monitor 100 euro omhoog. Ik afhaken, dan zou ik namelijk t.o.v. webshops geen reden meer hebben om hem bij de MM te kopen. Heb ik net me monitor bij komplett.nl besteld, komt me zus thuis, hij is weer 50 euro goedkoper! Ach ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Macchill schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:41:
[...]

De goede medewerkers (met alle respect voor je vrouw) krijgen na 1 jaar vaak een contract voor onbepaalde tijd. Dit kan uiteraard per filiaal verschillen :) Als ze nog twijfelen verlengen ze het eerdere contract vaak nog maar met 1x half jaar of 1x een jaar om je daarna een contract voor onbepaalde tijd te geven.
Ik heb er ook bijna 3 jaar gewerkt, overigens met plezier. Dit lag voornamelijk aan mijn leuke collega's. De werksfeer in het bedrijf zelf is idd niet echt om over naar huis te schrijven maar naar mate je er langer werkt krijg je inderdaad wel door hoe het werkt. Ik werkte ook niet op de meest leuke afdeling (service) maar kreeg daarvoor wel meer vrijheden en kon mezelf ontwikkelen :)
Tja als je verder naar het bedrijf kijkt, iedereen heeft er wel zijn mening over 8)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:49:
Ik zie niet zo goed wat er nu echt mis is met de actie van MM. Je weet voordat je gaat afrekenen toch precies wat je moet betalen voor welk product? Als je het dan geen goede deal vindt, dan koop je de TV niet. Niemand dwingt je.
Daar is ook alles mee gezegd imo :) Tis een enorm slimme actie want mensen blijven maar niet begrijpen dat het 16% is ipv. 19% korting en dat klinkt toch gewoon erg aantrekkelijk. En dat ze sjoemelen met die prijzen gebeurt niet alleen bij de MM maar ook elders. Laatste tijd best wat topics voorbij zien komen van webshops die na bestellen de prijs verhoogd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ze zeggen toch 'wij betalen de BTW' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:56:
Ze zeggen toch 'wij betalen de BTW' ?
stel normale verkoop prijs = 100 euro

prijs ex-btw = 84,03

(84 + 19*0,84=100)

dus je korting is 16% tov 100 euro, (en 19% tov van 84 euro)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 16:56
leuk_he schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:02:
[...]

stel normale verkoop prijs = 100 euro

prijs ex-btw = 84,03

(84 + 19*0,84=100)

dus je korting is 16% tov 100 euro, (en 19% tov van 84 euro)
Dan betalen ze toch nog steeds de BTW?

En over die "toevallige" prijsverhogingen van rond de 10%: Het zijn allemaal panasonic apparaten, wellicht dat panasonic een prijsverhoging heeft doorgevoerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Puc van S. op 30-01-2009 11:09 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

M1lamb3r schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:05:

Dan betalen ze toch nog steeds de BTW?
Ja, maar de korting is geen 19% zoals je zou verwachten, maar maar 16%.

En eigenlijk betalen ze meer dan de BTW he? want over dat bedrag van 84euro wordt maar 13,40 euro btw gerekend, terwijl ze dus 16 euro korting geven. (HUH!) (JA!) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Blijf dit soort stunts wazig vinden; op een beetje high-end TV (zeg, vanaf 1500 Euro), krijg ik het per default toch wel voor elkaar om bij de MM op elke willekeurige dag er minstens 15% af te lullen. Dus om nou te vallen over het feit dat ze prijzen wel/niet verhoogd hebben en dan gaan stunten met 19% (BTW) korting, tja...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 20:22

SaN

De mediamarkt was nu ongeveer net zo goedkoop als de goedkoopste internetshops (meestal incl verzending) Dat vind ik dan toch nette prijzen. Misschien geen 19% en misschien zijn de prijzen wat verhoogd van tevoren, maar al met al vond ik het toch nette prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 23:17
MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:29:
Blijf dit soort stunts wazig vinden; op een beetje high-end TV (zeg, vanaf 1500 Euro), krijg ik het per default toch wel voor elkaar om bij de MM op elke willekeurige dag er minstens 15% af te lullen. Dus om nou te vallen over het feit dat ze prijzen wel/niet verhoogd hebben en dan gaan stunten met 19% (BTW) korting, tja...
Inderdaad, afdingen op tv's bij de mediamarkt lukt echt ALTIJD. Ze hebben zelfs in hun systeem een apart databaseveldje staan waar in staat wat de absolute minimumprijs is. Tot zo ver mag de verkoper gaan, lager niet. Al 2 keer meegemaakt. Was natuurlijk wel bij de wat grotere tv's (vanaf 1000 euro ongeveer). Gaat helaas niet lukken met een game ofzo ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Niet iedereen gaat ook daadwerkelijk afdingen en das mooi want dat houdt de ruimte erin voor mensen die dat wel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
mvergroesen schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:22:
Bedankt voor al jullie reacties..
Ik ben blij dat er een aantal mensen is dat het met me eens is, en van mening is dat dit niets met inkoop te maken heeft maar met marketing.(...)
Point being? Dat MM een bepaalde vorm van marketing bedrijft waarbij gebruikt wordt gemaakt van schreeuwerige teksten en/of van de domheid van consumenten, betekent nog niet dat jij 'opgelicht' of 'genaaid' wordt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Als je naar de Prijstopper gaat, heb je altijd de laatste prijs, als je tenminste kunt/wilt afdingen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:24
Eigenlijk geven ze helemaal geen korting dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:49
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:49:
De mensen denken dat ze bij MM goedkoper uit zijn terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Door de reclame's en de marketing komen er veel mensen op af.

Maar goed, ik ben het wel met je eens dat mensen het aan zichzelf te danken hebben om niet verder te kijken dan hun neus lang is. Dat is in principe niet de schuld van de MM maar ze spelen in op de emotie / verleiding.

Zo rationeel als de theoretische homo economicus, is de mens in de praktijk vaak niet. En dat terwijl veel economische theorieen daar wel van uit gaan. Wat je zult zien is dat dankzij hersenonderzoeken met MRI-scans een beter inzicht krijgt hoe het brein werkt. De daarmee verkregen resulaten over de werking van het brein zullen in de toekomst gebruikt worden voor onder andere neuromarketing en de bestaande theorieen verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

749 / 1,19 = 629
689 - 629 = 60
Heb je toch nog 60 euro voordeel. En als ze gewoon 19% korting geven:
749 * 0,81 = 606
689 - 606 = 83
Heb je zelfs 83 euro voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Cocytus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:20:
[...]

749 / 1,19 = 629
689 - 629 = 60
749 * 0,81 = 606
689 - 606 = 83
Ik deel je mening over de korting, maar 689 / 1.19 = 579,--
Dat zou 689 - 579 = 110 euro korting ipv 60 euro korting nu!

Ik ben niet de enige, Kassa heeft er zojuist aandacht aan besteed en er blijken klanten die gelijk hebben gekregen van MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb het gisteren inderdaad gezien bij Kassa, zie ook http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4508057

Vooral de brief van de directeur van MediaMarkt is interessant: Ton Wortel, de directeur van Media Markt zegt: "Prijzen verhogen voor een actie is niet toegestaan, hier staat de doodstraf op binnen ons bedrijf. De Sony TV en de twee Blu-ray spelers waren van 12 tot en met 18 januari in de aanbieding. De prijzen zijn na deze actieweek terug gebracht naar het oude niveau."

Nu maar zien of de heer Wortel dit waar gaat maken >:) Want uit de rest van het stuk, blijkt toch echt dat minimaal een prijs vooraf verhoogd is. Je kunt dus ook alsnog klagen via het MM klachtenformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 01-05 15:38
Toen ik vorig jaar naar een TV aan het kijken was deden ze precies hetzelfde met de dingen die in de aanbieding waren. Een dag van te voren de prijzen aangepast (van de artikelen die in de aanbieding waren) en tijdens die BTW dagen korting geven op een hogere prijs. De TV's die niet in de aanbieding waren kregen wel de korting maar die waren dan vergeleken met de prijzen op internet ook veel te hoog geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet ook niet naar de aanbieding kijken maar naar de absolute prijs. Vergeleken met internet. Dan moet je wel niet vergelijken met de dozenschuivers maar met een beetje betere bedrijven. Goed, dan kijk je dus wat het prijsverschil is. MM gaat ws. nog steeds duurder zijn, maar dat is dan de meerprijs die je betaald voor een fysieke winkel in de buurt waar je op kunt terugvallen bij problemen. Dat is ook wat waard. Je moet zelf bepalen wát dat je waard is.

Aanbieding schmaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Tijdens die geen btw dagen moet je gewoon eerst op internet kijken wat het product kost waar je interesse in hebt en met die prijs naar de mediamarkt gaan. Mocht het product dan alsnog duurder zijn dan loop je gewoon weer naar buiten en koop je hem op internet. Ik heb met de geen btw dagen een canon 450d + kitlens gekocht voor 450 euro terwijl ze in de pricewatch staan voor 510+ euro. Het kan dus wel. Mocht de prijs bij de mediamarkt zelfs met korting nog duurder zijn dan had ik me niet opgelicht gevoeld. Daarvoor had ik eerst zo stom moeten zijn hem voor die prijs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

leuk_he schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:26:
[...]

Ja, maar de korting is geen 19% zoals je zou verwachten, maar maar 16%.

En eigenlijk betalen ze meer dan de BTW he? want over dat bedrag van 84euro wordt maar 13,40 euro btw gerekend, terwijl ze dus 16 euro korting geven. (HUH!) (JA!) :o
Duh. Als je even oplet wat al eerder gepost is, het bedrag is niet 100%, maar 119%. Volledig logisch.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sluuz schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:19:
[...]

Inderdaad, afdingen op tv's bij de mediamarkt lukt echt ALTIJD. Ze hebben zelfs in hun systeem een apart databaseveldje staan waar in staat wat de absolute minimumprijs is. Tot zo ver mag de verkoper gaan, lager niet. Al 2 keer meegemaakt. Was natuurlijk wel bij de wat grotere tv's (vanaf 1000 euro ongeveer). Gaat helaas niet lukken met een game ofzo ;)
Sterker nog, dit heeft elke winkel. Dat "veldje" is gewoon de marge op een product gerekend vanaf inkoopprijs. Dat geld ook voor spellen en andere dingen en niet alleen daarvoor. Leuke is nog wel dat ze vaak al onder het "veldje" zitten om toch een bepaalde omzet te halen. Hangt er ook maar net vanaf welk merk trouwens. Bij Bose is het bijvoorbeeld verboden om korting te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat ook vreemd was, zag dat de prijzen na de 19% korting nog lager waren. (uiteraard niet alle prijzen) Zei al tegen mij vriendin, dat je na die dagen ook wel die korting kan krijgen. Ze laten mensen lekker op die dagen komen omdat er zoveel korting is en de volgende dag bieden ze hetzelfde spul goedkoper aan. Iedereen denkt dat ie goedkoop uit is. Tenminste dat is mijn gedachte nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Het verbaast me dat er zoveel Tweakers zijn die domweg geloven dat de inkoopprijzen op een dergelijke wijze fluctureren en dat de Mediamarkt hier niets mee te maken heeft.

Als je nog een keer zoiets tegen het lijf loopt, is dit de enige juiste reactie.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 34342 op 04-02-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Anoniem: 34342 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:43:
Het verbaast me dat er zoveel Tweakers zijn die domweg geloven dat de inkoopprijzen fluctureren en dat de Mediamarkt daar niets aan kan doen.

Als je nog een keer zoiets tegen het lijf loopt, is dit de enige juiste reactie.
Ik moet daar wel even op reageren. Ik weet niet de systemen die MM gebruikt maar het bedrijf waar ik actief ben maakt gebruik van een volledig geautomatiseerd systeem. Dat wil zeggen: Wij voeren een marge in bijvoorbeeld 5% en als hun prijs zakt zakt onze webshopprijs ook en andersom. Dus ze fluctureren wel degelijk al maakt MM natuurlijk geen gebruik van internet. Dan toch fluctureren hun prijzen en dat ligt puur aan vraag/aanbod en levertijd/kwaliteit van leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:48:
[...]

Ik moet daar wel even op reageren. Ik weet niet de systemen die MM gebruikt maar het bedrijf waar ik actief ben maakt gebruik van een volledig geautomatiseerd systeem. Dat wil zeggen: Wij voeren een marge in bijvoorbeeld 5% en als hun prijs zakt zakt onze webshopprijs ook en andersom. Dus ze fluctureren wel degelijk al maakt MM natuurlijk geen gebruik van internet. Dan toch fluctureren hun prijzen en dat ligt puur aan vraag/aanbod en levertijd/kwaliteit van leveranciers.
Natuurlijk fluctureren de inkoopprijzen (ik heb mijn post inmiddels verduidelijkt), maar niet zodanig dat er 'toevallig' exact wordt gecompenseerd voor de handmatig in het leven geroepen kortingsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:28:
Je moet ook niet naar de aanbieding kijken maar naar de absolute prijs. Vergeleken met internet. Dan moet je wel niet vergelijken met de dozenschuivers maar met een beetje betere bedrijven. Goed, dan kijk je dus wat het prijsverschil is. MM gaat ws. nog steeds duurder zijn, maar dat is dan de meerprijs die je betaald voor een fysieke winkel in de buurt waar je op kunt terugvallen bij problemen. Dat is ook wat waard. Je moet zelf bepalen wát dat je waard is.

Aanbieding schmaanbieding.
Je hebt helemaal gelijk, maar het is en blijft een consument. Slechts weinigen zoeken nog de verdieping op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De trucs van MM (& aanverwanten) zijn vrij eenvoudig: stunten met een beperkte voorraad (zeg: 10 stuks van een gewild model TV), en teleurgestelde kopers (helaas: op=op) kopen iets anders wat ze toevallig (impulsaankoop) zien liggen. En aangezin dat er tientallen, zo niet honderden kunnen zijn is de stunt alweer bekostigd.

De word of mouth is dan wel dat iemand een goedkope TV kocht, en niet dat hij (weer) op was.

En dat zuig ik niet uit mijn duim.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2009 00:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 16:56
Anoniem: 34342 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:43:
Het verbaast me dat er zoveel Tweakers zijn die domweg geloven dat de inkoopprijzen op een dergelijke wijze fluctureren en dat de Mediamarkt hier niets mee te maken heeft.

Het verbaast mij dat jij denkt dat de mediamarkt zoveel invloed heeft over de inkoopprijzen. Ik heb bij de Makro gewerkt (andere tak dat weet ik, maar ook onderdeel van de Metro Cash & Carry group waar ook de MM/Saturn ed. onder vallen, en dus ook allemaal dezelfde inkoop afspraken hebben) En de enige manier waarop de inkoopprijzen te beïnvloeden waren was om de producent/leverancier hard onder druk te zetten.

En dan niet mbv. woorden, maar iets zoals gewoon een week lang geen coca cola ofzo verkopen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 20:28

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Inderdaad, heb hetzelf ook een keer gezien met de tv's bij de mediamarkt. Ben je er avond, kom je een week later terug om de tv daadwerkelijk te kopen tijdens een kortingsactie is ie duurder geworden |:(
Zou me ook niets verbazen als ze tijdens zo'n actie het gewone assortiment deels inruilen voor goedkopere crappy merken / oudere modellen. Mensen krijgen nou eenmaal een waas voor hun ogen als ze denken veel korting te krijgen en MM maakt daar gebruik van. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M1lamb3r schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:00:
[...]

Het verbaast mij dat jij denkt dat de mediamarkt zoveel invloed heeft over de inkoopprijzen. Ik heb bij de Makro gewerkt (andere tak dat weet ik, maar ook onderdeel van de Metro Cash & Carry group waar ook de MM/Saturn ed. onder vallen, en dus ook allemaal dezelfde inkoop afspraken hebben) En de enige manier waarop de inkoopprijzen te beïnvloeden waren was om de producent/leverancier hard onder druk te zetten.

En dan niet mbv. woorden, maar iets zoals gewoon een week lang geen coca cola ofzo verkopen.
Ok, misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitdrukt. :)

Ja, inkoopprijzen fluctureren. Ja, leveranciers hebben veel macht. Maar een plotselinge prijsstijging bij de Mediemarkt die 'toevallig' overeenkomt met de handmatig in het leven geroepen kortingsactie is niet het gevolg van een leverancier die de inkoopprijzen van de Mediamarkt dicteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 01-05 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

De verkopen komen of uit de lengte of uit de breedte. Dus als je met een kortingsactie 1000 schermen per week kan verkopen met 100 euro marge, of zonder kortingsactie 500 schermen met 200 euro marge, het maakt allemaal niets uit.

Als 1000 euro een groot bedrag voor je is geef het dan verstandig uit en laat je niet verleiden tot impulsaankopen. Wil je wel graag de genoegdoening ervaren van impulsaankopen ga er dan achteraf niet over zeuren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 12:15
LauPro schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 05:14:
De verkopen komen of uit de lengte of uit de breedte. Dus als je met een kortingsactie 1000 schermen per week kan verkopen met 100 euro marge, of zonder kortingsactie 500 schermen met 200 euro marge, het maakt allemaal niets uit.

Als 1000 euro een groot bedrag voor je is geef het dan verstandig uit en laat je niet verleiden tot impulsaankopen. Wil je wel graag de genoegdoening ervaren van impulsaankopen ga er dan achteraf niet over zeuren.
Toch ben ik het niet helemaal met deze uitspraak eens.
Ik zou als bedrijf liever 500 producten verkopen met 200 euro marge dan 1000 met 100 euro marge.
Even een extreem voorbeeld om e.e.a. uit te leggen waarom mijn inziens er weldegelijk een verschil is.

Stel een fictieve marge, laten wij zeggen 2.000.0000 op jaar basis.
Als ik daarvoor 100.000 gezinnen een nieuwe TV heb moeten verkopen, kan ik ervanuit gaan dat ik de komende 5 jaar aan deze 100.000 gezinnen geen TV meer zal verkopen en aan deze groep dus geen geld meer te verdienen is.

Had ik diezelfde marge gehaald door een TV te verkopen aan 50.000 gezinnen, dan heb ik volgend jaar mogelijk ook weer 50.000 potentieële klanten en dus weer 2.000.000 marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 01-05 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Pink Panther schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 05:56:
[...]
Toch ben ik het niet helemaal met deze uitspraak eens.
Ik zou als bedrijf liever 500 producten verkopen met 200 euro marge dan 1000 met 100 euro marge.
Even een extreem voorbeeld om e.e.a. uit te leggen waarom mijn inziens er weldegelijk een verschil is.
Je laat even totaal buiten beschouwing dat de concurrentie ook niet stil zit. Tevens doen mensen tijdens zo'n actie nog een aantal nevenverkopen (oh ook nog een dvdtje/waterkoker?), uiteindelijk gaat het om de aantallen. Als je meer klanten in de zaak hebt kan je dus meer verkopen, dan heb je dus liever 1000 klanten in de zaak dan 500. Bovendien als het druk is verkoopt het vaak ook sneller omdat veel consumenten bang zijn dat hun artikel misschien eerder uitverkocht is.

Al met al een soort van massahysterie die eigenlijk nergens goed voor is behalve voor MM zelf. Mijn advies is dan ook om gewoon scherp te onderhandelen en dan lul die 16% er ook wel af buiten dergelijke acties - en je hoeft niet lang in een rij te staan (of het nou bij de verkoper, kassa of parkeerautomaat is).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik ben van mening dat als mensen zich opgelicht voelen door dit soort acties ze gewoon beter hun huiswerk moeten doen.
Ik wilde een laptop en/of een nieuwe monitor. Dus ik ga gewoon naar de mediamarkt, pen neer welke modellen ik interessant vind inclusief de prijs. Je moet altijd even kijken aangezien elke mediamarkt een net iets anders assortiment heeft en in geval van laptops en schermen helemaal. Tevens staan de specs er soms verkeerd of beperkt op. Nou daarna op naar huis en op internetten prijzen vergelijken en reviews lezen. (internet op je mobiel kan uiteraard ook.) Kom je er niet uit, schakel dan hulp in van mensen die er iets meer vanaf weten.
Dus ik 's avonds weer naar de mediamarkt, leuke schermen stonden er niet tussen dus ik loop direct naar mijn doel: de laptop, duur echter wel ruim 5 minuten voordat ik er een in handen had maar nu heb ik wel het model dat ik wil, waarvan ik weet wat ik er van kan verwachten en wat ook de goedkoopste is (webwinkels en lokale pc boeren.)

Vragen aan de medewerkers over welke je moet hebben heeft geen zin, zeker niet op zulke dagen, aangezien ze echt niet zelf die laptop hebben gebruikt. Tevens staan de vele 'mooie' dames daar meer voor eyecandy dan dat ze er ook nog verstand van hebben (niks mis mee overigens, :P heb je wat om naar te kijken als je in een overbevolkt gangpad je weg baant). De specs kan ik zelf ook lezen daar heb ik geen medewerker voor nodig. En een goede vergelijking maken kunnen ze niet.

Dus opgelicht worden en/of voelen heb je zelf grotendeels in de hand. Had je je huiswerk beter moeten doen. Plotselinge prijsstijgingen kan zo, zeker nu. En als het dan elders goedkoper is haal je het toch gewoon daar?

[ Voor 7% gewijzigd door Vesper64 op 05-02-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Zou iemand even op VMBO-niveau een rekensommetje hier willen neerzetten waarin duidelijk wordt wat het verschil is tussen 19% korting en "Wij betalen voor u de BTW!!@!"?

Ik breek er mijn hoofd nu van open :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 11:24
Stel iets kost 100 euro exclusief btw. Dan kost dit product inclusief BTW 119 euro (100 euro * 1.19).
Hoef je geen btw te betalen betaal je natuurlijk het bedrag van 100 euro.

Krijg je echter 19% korting op 119 euro. Dan is dat 19% van 119 euro en dat is 22,61 euro (119 * 0.19) Het bedrag minus de korting is dan: 119 - 22,61 = 96,31 euro.

Als je dus 19% korting krijgt op iets van 119 Euro inclusief btw betaal je 96,31. Hoef je de btw niet te betalen dan betaal je 100 euro.

[ Voor 52% gewijzigd door 0fbe op 07-02-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Waar komt die 16% ipv 19% dan om de hoek kijken? Zou je dat ook kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

€19 van €119 is ongeveer 16% en niet 19%. Meer valt er niet over te vertellen? :P

Verder mag de MM helemaal niets aan de consument verkopen zonder BTW, er zal gewoon BTW op de bon staan. Ik neem aan dat er op de factuur iets zal staan á la "BTW vrije actie, €19 korting" en alsnog €16 BTW onderaan de streep als we het over een oorspronkelijk bedrag van €119 hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 07-02-2009 23:27 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Anoniem: 35475 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:20:
Waar komt die 16% ipv 19% dan om de hoek kijken? Zou je dat ook kunnen uitleggen.
749 / 1,19 = 629
689 - 629 = 60
749 * 0,81 = 606
689 - 606 = 83
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 23:36
Het bedrag excl. BTW wordt dan gedeeld door het bedrag incl. BTW (dus 100/119), dat is 0,84 (afgerond).

1,00 - 0,84 = 0,16; en dat is dus de 16% korting die je krijgt :) Ik hoop dat je zo het verschil begrijpt?

Zoals gezegd betaal je bij 19% korting dus maar € 96,31.. Maar je betaalt dus de 100 euro, je 'mist' dus € 3,69 als je uitgaat van 19% korting.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zag het aan de Sony alpha 300 met kitlens. Voor de btw terug actie was deze 399,=.
Ik besloot om nog even te wachten tot de 16% actie.

Wat denk je, de prijs die je toen moest betalen was 439,= op het prijskaartje. Zomaar 40 euro erbij.

Ik heb uiteindelijk 368 betaald met 16% korting maar ik heb toch even lekker mijn gal gespuwd daar
dat dit echt niet door de beugel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Alleen een beetje krom dat je ze daarna toch beloont door die camera daar toch aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
dominator schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:54:
Alleen een beetje krom dat je ze daarna toch beloont door die camera daar toch aan te schaffen. :)
Inderdaad een vreemd einde, als je dan toch bij de MM tot aanschaf komt heb je ( neem ik aan ) op het internet & verscheidene plekken gekeken of het hier & daar goedkoper is.

Zoiezo, bij de MM heb je een laagste prijs garantie, als je binnen 15KM een winkel vind waar het goedkoper is, en het aantoonbaar is, en geen uitverkoop van faillissement oid is dan passen wij ( ja, ik werk er ook ;) ) de prijzen aan.

En mbt tot Gal spuwen, niemand verplicht je tot aankoop te gaan. Het is zeer onredelijk om een verkoper daar, aannemend dat dat het geval is geweest aan te spreken over de actie. Natuurlijk heeft elke klant het recht om onvrede uit te spreken, maar als ik jou bericht zo lees is het eerder een soort van tonen van woede geweest.

Ik had je liever aan geraden om een klacht te schrijven,

maar iig,

s6 met je camera!
Pagina: 1