Prijs verhoogd na orderbevestiging en betaald te hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:47
Hey,

Eerst even dit: om mijn post wat makkelijker te maken heb ik bedragen veranderd. Zo is bijvoorbeeld 456.78 euro 450 euro en zo.

Afgelopen vrijdag heb ik bij Azerty onder andere een laptop besteld voor 450 euro. Op de site stond hij te koop voor 450 euro en de levertijd zou 2-3 dagen zijn. Ik bestelde de laptop en kreeg een orderbevestiging. Ik betaalde mijn order en kreeg daarna een betalingsbevestiging. Een paar uur later ging de prijs van de laptop ongeveer 250 euro omhoog. Vandaag, 3 dagen later, kreeg ik een mail van Azerty waarin zei mij vertelden dat de laptop niet meer leverbaar was en dat ik mijn order mocht annuleren of aanpassen. Gelukkig bood Azerty precies dezelfde laptop aan, alleen dan in het wit. Aangezien het precies dezelfde laptop betrof, stuurde ik een mail terug waarin ik zei dat ze de order mochten veranderen naar de witte versie, maar dat ik niet extra zou betalen, omdat het precies dezelfde laptop was en de prijs verhoogd is nadat ik mijn order had geplaatst. Vervolgens kreeg ik een mail terug met een nieuw factuur waarin de prijs omhoog was aangepast. Ook kreeg ik nog een mail waarin ze uitlegden dat ze de prijs hadden aangepast naar boven. Hierop stuurde ik een mail terug waarin ik vertelde dat ze dat openstaande bedrag wel weg mochten halen, aangezien Azerty de prijzen had verhoogd nadat mijn order bevestigd en betaald was. Azerty stuurde een mail terug waarin ze mij vertelden dat ze de prijs niet mochten aanpassen omdat het een product betreft van een andere leverancier (het was dezelfde laptop van hetzelfde merk). Ik reageerde door te vragen wie de leverancier van de zwarte versie (die ik eerst had besteld en betaald) was, wie de leverancier van de witte versie was, waarom de prijzen van een product gelijk liggen als de een 250 euro duurder is en of ze de prijs voor mij niet gewoon gelijk konden houden (ik kon 't altijd proberen :) ). Wat later kreeg ik een mail terug waarin ze mij vertelden dat ze de namen van de leveranciers niet mogen prijsgeven en dat ze er geen belang bij hebben om klanten voor de gek te houden met prijzen (lol!). Heel sarcastisch sloten ze af met "Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben", waarop ik reageerde met "Nee, dat heeft u duidelijk niet". Ook heb ik ze verteld dat ik volgens mij in mijn recht sta en dat ik eerst even langs een paar fora ga en daarna naar de Consumentenbond.

Dit is mijn 5e order bij Azerty. De levertijden zijn nog nooit juist geweest, dus dat voelde ik uiteraard al aankomen en dit is al de 2e keer dat ik gekloot met ze heb wat betreft de beschikbaarheid van een product, prijsverhogingen en orderwijzigingen.

Op een ander forum kreeg ik te horen dat ik in mijn recht sta omdat ik een product kocht waar zij de prijs van 450 euro op hebben geplakt en mijn vader geeft me ook gelijk (wat moet hij anders, hè :D ), maar ik zou ook van jullie graag een paar meningen (en uiteraard feiten) willen horen wat betreft dit probleem, zodat ik hiermee naar de Consumentenbond o.i.d. kan stappen als Azerty mij straks nog steeds ongelijk geeft.

Alvast bedankt!
Simon

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Prijsverschil is vrij groot, was € 450 wel een redelijke prijs, of is was het zo goedkoop dat het eigenlijk niet eens kon?

Verder vind ik het wel wat overtrokken dat mensen gelijk gaan dreigen met Consumentenbond etc, je ziet het steeds vaker, neem gewoon je verlies en laat die € 450 terug boeken, wel zo snel mogelijk natuurlijk, of rijd er langs, voordat ze failliet gaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
eX0duS schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:29:
Prijsverschil is vrij groot, was € 450 wel een redelijke prijs, of is was het zo goedkoop dat het eigenlijk niet eens kon?

Verder vind ik het wel wat overtrokken dat mensen gelijk gaan dreigen met Consumentenbond etc, je ziet het steeds vaker, neem gewoon je verlies en laat die € 450 terug boeken, wel zo snel mogelijk natuurlijk, of rijd er langs, voordat ze failliet gaan. :p
Ik moet wel zeggen dat GoT de laatste tijd overspoeld wordt door dit soort topics, ik denk eerder dat dit te maken heeft met het gedrag van webwinkels dan dat de klanten van webwinkels/bezoekers van t.net in een keer gek zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

bedrijven doen dit ook als lokkertje he , dit fenomeen zie je steeds vaker terugkomen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 29-06-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39
Ik vroeg een keer zoiets aan ze, maar dan in een omgekeerd geval(ging om paar tientjes in dat geval, maar toch).

Toen werd mij verteld dat ze met dagprijzen werkten en dat dit absoluut niet gewijzigd kon worden nadat de order geplaatst was.

Wat staat er in hun algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT
Volgens een aantal van de topics die hier staan kun je het practisch wel vergeten.

Jurdidische onderbouwingen kun je er legio van vinden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Bedankt voor de reacties.

eX0duS; Ik vond de prijs goed en bestelde om die reden bij Azerty (ik wilde ze een laatste kans geven). Ik kan natuurlijk mijn geld terugvragen, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon het product waarvoor ik de prijs heb betaald die Azerty vroeg.

Guardian Angel; Bedankt voor de link, ik ga die even doorlezen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Heb je ook een link naar de pricewatch, naar de betreffende laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:32
daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb het vreemde voorgevoel dat de prijs niet helemaal klopte die je in eerste instantie moest betalen en je je nu een klein beetje van de domme houdt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
pricewatch: Fujitsu-Siemens Amilo XI 3650

Eerst was de laptop dus lekker goedkoop en paste lekker in mijn budget. Mooie aanbieding, dacht ik dus. Ik snap niet dat je dat niet mag denken. Als bijvoorbeeld de Media Markt een tv aanbied voor 500 euro die bij een concurrent 700 is, mag de Media Markt toch niet nadat je betaalt hebt bij de kassa je terugroepen en zeggen dat je nog even 200 euro moet bijleggen?

Mag een winkel zijn leveranciers btw geheim houden tegenover de klant? Als ik de leveranciers weet, kan ik zelf vragen of de zwarte laptops echt uitverkocht zijn en of er een leverancier is die überhaupt zwarte laptops verkoopt. Nu kan Azerty zich lekker verschuilen achter dingen die ik niet mag inzien, terwijl er mss een makkelijke oplossing is; Azerty koopt mijn laptop bij een andere leverancier. Is imo een kwestie van bedrijfsrisico.

Azerty heeft mss een fout gemaakt door te stom te zijn om na te kijken wat de prijs van een product echt is en wil mij er nu voor op laten draaien en ik vraag me echt af of dat wel mag. De laptops zijn er gewoon en ik vind dat ze de prijs moeten hanteren die ik er voor betaald heb en die zij in eerste instantie ervoor vroegen. Ik snap dat als een product voor 45 euro op een site staat terwijl hij eigenlijk 450 kost, het een typefoutje is. Maar dat is dit niet.

Als ik een order- en betalingsbevestiging krijg, vind ik dat dat bindend is. Als ze nou een tientje vroegen zoals de vorige keer... Maar ik werk hard voor m'n geld en 250 euro is niet iets wat ik zomaar kan ophoesten.

Ze zitten ook 150 km verderop, dus dat fiets ik niet even heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:40
Hoewel 450€ echt wel zeer laag is voor dit toestel zou het nog wel mogelijk kunnen zijn in een actie. Het zal wel degelijk ook een fout zijn geweest op hun website,in feite heb je gelijk maar ik denk niet dat je dat ooit gaat krijgen en gewoon beter je geld terugvraagt.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:53:
[Als ik een order- en betalingsbevestiging krijg, vind ik dat dat bindend is.
Dat is meestal een geautomatiseerd proces.

En ja, verschillende leveranciers, en dus prijzen, is heel normaal. Het kan zijn dat de betreffende, goedkope, leverancier net een partij van die dingen had. Even zo vrolijk kan het een smoes zijn van de webshop, dat weet ik niet natuurlijk.

Ik heb volgens mij nog nooit gelezen dat iemand in zo'n geval toch zijn hardware kreegt voor die lage prijs.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Maar je bent het dus wel met me eens en dat is eigenlijk wat ik belangrijk vind, want daarmee ga ik toch naar ze toe. Ik laat ze niet weer zo over me heen lopen, ik wil dat ze precies weten wat ik van ze vind en dat ik niet de enige ben die vind dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tsjaa nagenoeg zelfde case: Sony Vaio VGN - Stunt of fout?

Ze zeggen gewoon 'foutje' en klaar

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ze krijgen iig wel 5 slechte reviews van me, waarvan 2 uiteraard wel heeeel erg slecht. Maar ik ga morgen even bellen en kijk wel wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:22:
Ook heb ik ze verteld dat ik volgens mij in mijn recht sta en dat ik eerst even langs een paar fora ga en daarna naar de Consumentenbond.
Misschien dat je je eerst beter had kunnen laten informeren. Ze mogen de prijs best verhogen, maar moeten jou dan wel de kans geven de koop te ontbinden. Nu kom je nogal interessant over door te dreigen met de consumentenbond (alsof die gelijk voor je in de bres springen) terwijl je niet eens gelijk hebt.

(uit de link van G_A)

AtleX in "Hogere prijs na betalen"

Bron:
dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden
Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:20:
Ze krijgen iig wel 5 slechte reviews van me, waarvan 2 uiteraard wel heeeel erg slecht. Maar ik ga morgen even bellen en kijk wel wat eruit komt.
Beetje flauw. Zij houden zich aan de wet door je de mogelijkheid geven de order aan te passen of te ontbinden. Dat ze niet eerlijk zijn door te zeggen dat ze feitelijk niet aan je WILLEN leveren voor die prijs is wat anders maar strikt gezien doen ze niets verkeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 29-06-2009 19:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Simpel: aanbod en aanvaarding. Azerty bied een product aan tegen een scherpe prijs, maar het is een webwinkel, dus het zou goed kunnen. Als jij vervolgens aanvaard is er een overeenkomst gesloten. Jij bent dan verplicht te betalen en Azerty is verplicht te leveren. Als jij betaald hebt en Azerty komt 3 dagen later met de mededeling dat het product niet op voorraad is bij de leverancier, veranderd dat niets. Jouw overeenkomst is met Azerty. Als de leverancier opeens stopt met de levering van dat product kan Azerty zich proberen te beroepen op Overmacht, maar als ze hetzelfde product ergens anders ook kunnen halen moeten ze dat maar doen. Het is gewoon ondernemingsrisico om iets aan te bieden waarvan je niet zeker bent of je het wel kunt leveren.
Ik heb ditzelfde ook bij Azerty meegemaakt. Als je nog meer gevallen als deze kunt vinden kun je ze eventueel aanklagen op grond van bedrog en misbruik. Het helpt zeker om hier mee te dreigen tegen iemand van Azerty die weet dat dat kan. Je kunt ze ook gewoon blijven herinneren aan je recht en hun plicht. Gewoon 3x per dag mailen naar alle Azerty adressen moet ook wel resultaat geven.
Succes ermee in ieder geval.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ja, maar dat weet ik wel. Het staat ook in hun AV, maar dat betekent nog niet dat ik dat pik en dat zij daarom ineens een goede winkel zijn. En niemand mag mij het recht ontnemen naar fora te gaan om informatie te winnen en dan naar de Consumentenbond te gaan om te vragen wat ik het beste kan gaan doen. Want Azerty is een klotewinkel, daar ben ik zeker van, en ik laat ze niet zomaar over me heen lopen omdat ze het kunnen.

Edit: Dit was een reactie op Gunner.

Edit 2: Crahsystor; ik ben het met jou eens en ik wil Azerty ook zo snel mogelijk laten weten dat ik het niet pik dat ze mijn order willen veranderen zonder dat ze daar imo een goede reden voor hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Ample Energy op 29-06-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:33:
Ja, maar dat weet ik wel. Het staat ook in hun AV, maar dat betekent nog niet dat ik dat pik en dat zij daarom ineens een goede winkel zijn. En niemand mag mij het recht ontnemen naar fora te gaan om informatie te winnen en dan naar de Consumentenbond te gaan om te vragen wat ik het beste kan gaan doen. Want Azerty is een klotewinkel, daar ben ik zeker van, en ik laat ze niet zomaar over me heen lopen omdat ze het kunnen.
Lees nogmaals mijn reactie. Je blaast erg onterecht hoog van de toren.

Mijn advies: bespaar jezelf de afgang en de moeite want dit ga je echt niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
En daar gokt azerty natuurlijk ook op, de kans dat iemand echt stappen onderneemt is nihil. Consumentenbond zou ik nog niet eens overwegen btw, meer als 'u heeft gelijk maar wij kunnen niks voor u doen' komt er toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:20:
Ze krijgen iig wel 5 slechte reviews van me, waarvan 2 uiteraard wel heeeel erg slecht.
Daar zullen ze dan denk ik wel op reageren. Dan lezen we vanzelf hun verhaal.

Al met al komen dit soort dingen nu eenmaal voor. Nu bij Azerty en morgen bij -vul maar een willekeurige shop in- .

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 09:11
Bij een dergelijke mooie prijs zou je toch verwachten dat deze mooie laptop voor € 450,- bij acties te vinden is.
En deze ruimschoots geadverteerd word in de Azerty nieuws brief. Dit is volgens mij niet het geval.

Aangezien op andere websites de laptop voor veel meer te koop is had je kunnen verwachten dat dit gewoon een fout is. Gezien het aantal artikelen wat Azerty levert vind ik dit niet raar.

Af en toe vraag ik me echt af waar mensen mee bezig zijn door zo hoog van de toren te blazen, terwijl als men zelf een fout maakt niemand er wat van mag zeggen. Iedereen maakt wel eens een fout, ook azerty dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650 NR041

Deze link gebruikte ik. Hierbij was Azerty op ongeveer 1 euro na de goedkoopste. Ik gebruikte die link, omdat ik de zwarte versie wilde. Bij deze link is het dus ook niet zo dat Azerty als enige heel goedkoop was in de Pricewatch. Nu is het wel zo dat die Dollarshops hem niet heeft, maar wss kwam ook Azerty daar pas lager achter. En het is zo dat (vaak d.m.v. Pricewatch) producten veel goedkoper gevonden kunnen worden, omdat dat via internet gewoon kan. Maar als er maar 1 winkel is die zoiets kan gebruiken (toevallig goede leverancier gevonden bijvoorbeeld), dan kan het ineens weer niet. Dat is imo oplichting. Eerst adverteren met de laagste prijs en dan omhoog gooien zodra blijkt dat de prijs hoger kan en als de consument dat precieze product wil, word hij gewoon gedwongen die hoge prijs te accepteren!

Black_Adder; De laatste keer dat ik bij de acties van Azerty keek was 95% niet meer leverbaar en 5% niet echt een goede actie. Ik vraag me dus af hoe betrouwbaar dat is. Ik ben niet geabonneerd op de nieuwsbrijf van Azerty, maar ik kan me niet voorstellen dat ze elke dag zo'n nieuwsbrief de deur uit sturen zodra er een prijs verlaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sony Vaio VGN - Stunt of fout?

Lees dit eens door zou ik zeggen, leuk leesvoer. Het is té mooi voor woorden om zo'n notebook voor 450,- te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met dergelijke prijzen bij andere aanbieders had je (in mijn ogen) moeten kunnen verwachten dat deze prijs niet juist was.
Om die reden geef ik je dan ook weinig kans iets te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
M a r c o schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:00:
[...]

Met dergelijke prijzen bij andere aanbieders had je (in mijn ogen) moeten kunnen verwachten dat deze prijs niet juist was.
Om die reden geef ik je dan ook weinig kans iets te bereiken.
pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650 NR041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet zeker dat als je deze bij Dollarshops besteld je precies hetzelfde mailtje krijgt als dat je van Azerty kreeg. De prijzen bij de andere shops zijn veel hoger. Zie je dat echt niet of wil je dat niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Azerty doet het gewoon netjes en bied jou de goede mogelijkheden. Het prijsverschil valt buiten de redelijkheid (kijk, 50,- op zo'n bedrag is redelijk, maar een verschil van 25% is gewoon teveel). Het is dan dus aan jou als consument om dat te weten en dus niet te 'misbruiken'. Ik bedoel, het is geen misbruik, maar je kan jezelf een boel moeite besparen door het niet te doen en wat langer door te sparen.

Anyway, gewoon dus of bijleggen of je geld terug en doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dollarshops en Azerty hebben dezelfde distributeur en inkoopprijzen zitten gekoppeld aan de verkoopprijzen, dit is geautomatiseerd. Ik geef je weinig kans van slagen, in april hadden we dezelfde grap maar dat was met een Vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
DaMarcus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:07:
Dollarshops en Azerty hebben dezelfde distributeur en inkoopprijzen zitten gekoppeld aan de verkoopprijzen, dit is geautomatiseerd. Ik geef je weinig kans van slagen, in april hadden we dezelfde grap maar dat was met een Vaio.
Thx, mss zegt Dollarshops wel welke leveranciers ze hebben. Als ze me dat vertellen is er een grote kans dat Azerty dan dezelfde leverancier heeft en kan ik checken of ze de witte ook verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Guardian Angel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:12:
Dat is meestal een geautomatiseerd proces.
...
Dat hele automatiseren is ook een van de oorzaken van het probleem het heeft natuurlijk ook grote voordelen.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen je te verschuilen achter (slordige) automatisering. Wie de voordelen wil moet ook de nadelen incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:07
Dat prijsverschil van 25% is (volgens diezelfde pricewatch waar uit zou moeten blijken dat 450 euro wel erg goedkoop is) blijkbaar niet zo vreemd. Beide notebooks kosten nu als laagste prijs rond de 660 euro, terwijl de hoogste prijs over de 900 euro is. Da's ook een verschil van bijna 40%.

Ik zou gewoon mijn geld terugvragen, en dan lekker ergens anders gaan kijken. Anders krijg je er alleen maar hoofdpijn van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Als punten heb ik nu bedrijfsrisico, leveranciers, aanbod en aanvaarding, automatische prijsaanpassing en prijsverschil.

Ik zal morgen een aantal mails sturen en even bellen en dan even posten hoe het ging. Ik weet dat ik niet veel kans heb, maar als zij mij mogen proberen te naaien, mag ik proberen mijn gelijk te halen.

In de tussentijd: weet iemand nog leuke laptops? Max. 600 euro, het liefste dezelfde specs als die Amilo 3650 of iig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:28:
mag ik proberen mijn gelijk te halen.
Het is beschamend dat je nog steeds niet doorhebt dat Azerty niets verkeerd heeft gedaan. Ze hebben het netjes volgens de regels gespeeld en jou alle wettelijke kansen en mogelijkheden gegeven.

Je hebt helemaal geen gelijk. Wanneer heb je dat nu eens in de gaten?

Op basis waarvan denk jij dat je gelijkt hebt dan? Ik kom tenminste nog met een bron. Jij met niets. Alleen een hoop geblaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 29-06-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gunner, 't is gewoon slordig en lui wat Azerty doet, maar het kan in de praktijk en ze hebben er nu eenmaal voor gekozen op een dergelijke manier te handelen.

Siempie, je krijgt er alleen maar hoofdpijn van dus laat het erbij zoals Poltergeist al suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik denk dat ik gelijk heb, omdat:

- Azerty moet accepteren dat er iets is als bedrijfsrisico. Het wordt zo wel heel makkelijk om producten expres niet op voorraad te nemen om zo je eigen in te dekken zodra ze doorhebben dat ze een fout hebben gemaakt.

- Azerty moet zorgen dat ze hun leveranciers kennen. Ook omdat ze me niet willen vertellen wie de leveranciers zijn en de prijzen wonderbaarlijk genoeg gelijk liggen, denk ik dat ze me ook op dit punt me proberen voor de gek te houden.

- Azerty moet accepteren dat zodra ze een product aanbieden voor een prijs en de consument vind dat die prijs goed is en een bestelling plaatst en bevestigingen krijgt, dat ze er dan niet makkelijk onderuit moeten kunnen komen.

- Azerty moet de nadelen van de automatische prijsaanpassingen accepteren. Nu laten ze wss lekker makkelijk een ander de prijzen invoeren en zodra zij een beetje nadelig zijn, is de consument de dupe.

- Ook het prijsverschil vind ik geen argument voor Azerty. Zoals gezegd is het verschil van hun 25%, maar van de hoogste prijs 40% of zo en dan is er ook niks aan de hand.

@ begintmeta; Ik ga morgen gewoon mailen en bellen. Ik snap dat ze het wss niet accepteren, maar luisteren zullen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Samengevat: Het is irritant en schofterig dat webshops zo handelen, maar het mag in dit land dus je hebt geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik heb met azerty éénzelfde ervaring gehad. Voor 80 euro ( voor toen die tijd erg goedkoop ) een 8800GT op de kop getikt bij azerty. Netjes betaald en levertijd stond op een aantal dagen. Opeens was het product niet meer leverbaar en ook kon ik niet voor dezelfde prijs een exact dezelfde krijgen. ( al wel van een ander merk. ) Zat niets anders op dan maar gewoon accepteren, ookal is het erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Kijk, het express lokken naar webshops vanwege een neppe, lage prijs is natuurlijk schofterig. Maar een fout ingevoerde prijs kan iedereen overkomen. Webshops zijn hier gewoon gevoelig voor, zit in de 'natuur', het medium whatever.

Siempie, die shop heeft al 100 keer het mailtje gehad wat jij gaat sturen. Al 100 keer hebben die mensen 0 op het rekest gekregen, dus wat is het nut? Stop je energie er niet in, werk een dagje extra en koop die laptop voor de normale, correcte! prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Siempie, je kunt mensen niet dwingen te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:25

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het is helemaal niet irritant of schofterig.

Even voor de goede orde, ik heb deze 'aanbieding' ook gezien en de TS kon zelf wel nagaan dat je de laptop niet krijgt voor dat geld. Hij stond ook bij meerdere webshops voor die prijs (alleen hebben zij hem erg snel aangepast).

Probeer nu je geld maar gewoon terug te krijgen en het te laten voor wat het is. Scheelt een boel moeite aan beide kanten. Wat dacht jij, dat Azerty nog nooit eerder met dit soort zaken in aanraking is gekomen?

En dat 'moeten' vind ik ook wel heel erg veeleisend. Misschien moet Siempie zich niet zo druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bolletje92 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:51:
Het is helemaal niet irritant of schofterig.
...
Irritant is het overduidelijk, en ook goed invoelbaar.

Schofterig is wat subjectiever, lui en slordig durf ik het wel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
osc4r; Mss helpt mijn mailtje. Mss krijg ik niet de reactie die ik wil, maar mss gaan ze wel nadenken. En 250 euro is niet een dagje extra werken. Da's 6 dagen full time hard werken. Dat beetje extra energie dat ik hier dan in steek neem ik dan maar voor lief.

begintmeta; Moet je opletten :D

Bolletje92; Waarom niet? Ik kijk lekker naar laptops en was blij dat ik eindelijk de laptop vond die ik wilde. Blijkt het de zoveelste streek van Azerty te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gunner schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:30:
[...]

Het is beschamend dat je nog steeds niet doorhebt dat Azerty niets verkeerd heeft gedaan. Ze hebben het netjes volgens de regels gespeeld en jou alle wettelijke kansen en mogelijkheden gegeven.
Naast dat ik denk dat de TS inderdaad geen kans heeft dit voor elkaar te krijgen, ben ik het met bovenstaande helemaal niet eens.

Ik doe heel veel zaken met allerlei webshops en inmiddels is me duidelijk dat ze:
1 klanten lokken met levertijden die ze in 80-90% van de gevallen niet kunnen nakomen.
2 prijzen waarvan ze wel degelijk weten dat er zeer regelmatig fouten insluipen, maar er weinig controle mechanieken op los laten om ze als lokkers te laten staan.

Ze kunnen ze veel te gemakkelijk verschuilen achter overmacht, of onvolkomendheden in de automatisering, maar is het werkelijk NOOIT in het voordeel van de klant.

Ik probeer om meestal orders van producten te combineren omdat ik me ander blauw betaal aan verzendkosten. Behalve bij mijn vaste dealers, gaat dit bij het loslopende (Azert, Salland etc) nagenoeg altijd fout op een of meerdere producten die niet meer leverbaar of weken lang vertraagd blijken.

Als deze webshops zo goedkoop willen werken en hun hele afhandeling op basis van de automatisering willen laten lopen, en daarbij ook nog van te voren betaald willen hebben dan moeten ze ook coulanter zijn met fouten in hun nadeel. Ik weet zeker dat zij zo nu en dan ook inkoopvoordelen hebben tov een vooraf betaalde order.

Daar komt bovenop dat ze soms zeer arrogant en bot zijn in het afpoeieren van kritische klanten die ze wijzen op hun onvolkomendheden. Lekker makkelijk, als het geld al binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 31-05 18:50

geerttttt

Manisch positief

Ook ik heb dit meermaals gezien, ze kunnen gewoon komen met "niet meer leverbaar" of "foute prijs". het enige wat ze hoeven te doen is jou je geld teruggeven of een alternatief bieden, wat ze ook doen.

Werkelijk waar, je kunt doen wat je wilt, maar die laptop krijg je nooit voor dat geld, zulke leverancierfoutjes komen wel aardig wat vaker voor.

Azerty heeft bovendien dit wel zo vaak meegemaakt dat ze wel weten hoe ze hier doorheen moeten snijden,bespaar jezelf de moeite.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Je eist nu een witte laptop... Hier klopt iets niet. Hoe kun je nu een ander product eisen??? Ik vind 450 euro ook niet eens zo'n verkeerde prijs. Bij TV's zie je zulke verschillen ook. Vaak nog wel grotere verschillen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Vul een survey in om je frustraties kwijt te raken, neem je vervolgens voor om er nooit meer te bestellen. En bij de volgende 'to good to be true' megadeal die je daar ziet herinner je jezelf dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 13:45
Ik heb laatst ergens een soort rechtzaak gelezen (naja de uitkomst daarvan). En daar bleek een koopovereenkomst niet bindend te zijn (zo heeft de rechter besloten). Dit kan natuurlijk per situatie veranderen maar gezien er zo'n uitspraak is geweest verwacht ik niet dat je veel kans maakt.

Het schiet me ineens te binnen. Ik geloof die rechtzaak was de Otto/Wehkamp/Neckermann (een van de 3) met een LCD TV van 99 euro. Uiteindelijk hoefden ze deze niet te leveren voor die prijs.

Neem je verlies en ga elders shoppen. Voor dezelfde reden shop ik alleen nog uit pure nood bij Azerty.

[ Voor 9% gewijzigd door AvanCade op 29-06-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:51

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat de TS wil in zijn recht staat. Dat recht krijgen is natuurlijk weer een andere zaak, maar je hebt het wel. Zij boden een product aan voor een lage, maar niet onredelijke prijs. 50% van de nieuweprijs is niet onredelijk. Het is veel korting, maar er zijn genoeg vreemde acties te vinden dat 50% niet onredelijk is.

Dat zij in hun voorwaarden zetten dat ze de koop eenzijdig mogen ontbinden heeft exact 0 waarde voor de Nederlandse wet. Je mag je niet verschuilen achter overmacht of leveranciers. Dat is bedrijfsrisico voor de winkel. Als klant heb je alleen te maken met de winkelier, en die moet zijn beloftes dus maar zien na te komen.

tip: ga eens bij een rechtsbijstandswinkel langs, en probeer daar een mooie brief op te laten stellen. Bij juridisch geklapwiek halen dit soort zaakjes meestal bakzeil. Een advocaat/rechtzaak is duurder dan jouw je product maar geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Twazerty schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:08:
Je eist nu een witte laptop... Hier klopt iets niet. Hoe kun je nu een ander product eisen??? Ik vind 450 euro ook niet eens zo'n verkeerde prijs. Bij TV's zie je zulke verschillen ook. Vaak nog wel grotere verschillen.
Ze hadden nooit tegen me gezegd dat de prijs omhoog zou gaan als ik iets anders zou vragen, dus ik vroeg netjes om de witte versie om het hun makkelijk te maken. Nu was dat voor mij ook mooi, want hoewel ik het uiterlijk minder mooi vind, vind ik de specs nog steeds geweldig. Maar die zijn voor mij nog onbetaalbaar.
Als ze de zwarte versie gewoon zouden kunnen leveren zou dat het beste zijn, maar ik verwacht niet dat Azerty moeite gaat doen en omdat ze ook de leverancier niet willen noemen, ga ik er dus maar van uit dat ze niet willen zoeken en me dus een oor aannaaien.

Edit 1: AvanCade; de prijs was hier niet onredelijk, bij die Neckermanzaak wel.
Edit 2: CAPSLOCK2000; Het was niet eens 50%. Het was nog geeneens 25%.

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 29-06-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bolletje92 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:51:
Even voor de goede orde, ik heb deze 'aanbieding' ook gezien en de TS kon zelf wel nagaan dat je de laptop niet krijgt voor dat geld. Hij stond ook bij meerdere webshops voor die prijs (alleen hebben zij hem erg snel aangepast).
Dat klinkt alsof de fabrikant er zelf achter zit. In dat geval is het dus Azerty die in hadden moeten zien dat de prijs onwaarschijnlijk laag was. Hoe het ook zit, dat is een probleem van Azerty en de producent, niet van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
superduper schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:56:
[... een flinke post die me van begin tot eind uit het hard gegrepen is ...]
Dus, Siempie, ik wens je succes, want een stuk tegenwicht tegen deze praktijken kan bepaald geen kwaad. Maar, ook ik verwacht niet dat je je laptop gaat krijgen, dus bedenk goed wat je wilt bereiken met je actie en wat je dat aan moeite waard is.
AvanCade schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:12:
Ik heb laatst ergens een soort rechtzaak gelezen (naja de uitkomst daarvan). En daar bleek een koopovereenkomst niet bindend te zijn (zo heeft de rechter besloten). Dit kan natuurlijk per situatie veranderen maar gezien er zo'n uitspraak is geweest verwacht ik niet dat je veel kans maakt.

Het schiet me ineens te binnen. Ik geloof die rechtzaak was de Otto/Wehkamp/Neckermann (een van de 3) met een LCD TV van 99 euro. Uiteindelijk hoefden ze deze niet te leveren voor die prijs.
In die zaak was de prijs van een plasma-TV per ongeluk verwisseld met die van zijn wandsteun. Die steun koste 99 euro, zoals je al zegt. De TV iets van 5.000 - 10.000. Bij zulke verschillen is de wet wel duidelijk: dan hoor je als consument simpelweg te beseffen dat er sprake van een fout is en heb je geen recht op de TV voor EUR 99. Hier ligt het een stuk genuanceerder.

Algemene voorwaarden, zoals hieronder geciteerd, hebben hier overigens weinig mee te maken; de rechten en plichten zijn wettelijk dichtgetimmerd en algemene voorwaarden moeten daarvoor altijd wijken, wat de winkelier ook beweert.

[ Voor 69% gewijzigd door Gwaihir op 29-06-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 21:17
superduper schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:56:
[...]

2 prijzen waarvan ze wel degelijk weten dat er zeer regelmatig fouten insluipen, maar er weinig controle mechanieken op los laten om ze als lokkers te laten staan.

Ze kunnen ze veel te gemakkelijk verschuilen achter overmacht, of onvolkomendheden in de automatisering, maar is het werkelijk NOOIT in het voordeel van de klant.
Er is al meerdere keren op een oplossing gewezen: het handmatig moeten bevestigen van bijv. een daling van meer dan 20% of 100€. Zo voorkom je de fouten en het leed en het gedoe. De tak Helpdesk van Azerty zal dan ook wss voor de helft kunnen worden uitgedund.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-06 11:24
Rechtstreeks uit de Algemene Voorwaarden van Azerty:

Artikel 4. Prijzen
4.1
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty. De diensten van Azerty worden verricht tegen de prijs die Azerty na het verlenen van de diensten op de door haar gebruikelijke wijze calculeert.

4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.

En:

3.4
Azerty heeft ten allen tijde het recht om de overeenkomst (bestelling) tot 10 dagen na de totstandkoming van de opdracht te herroepen, zonder opgaaf van reden.

[ Voor 15% gewijzigd door Saampje1460 op 29-06-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:13:

Edit 2: CAPSLOCK2000; Het was niet eens 50%. Het was nog geeneens 25%.
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde te zeggen: zelfs als die laptop voor 50% van de normaalprijs was aangeboden, dan was het geen onredelijk lage prijs geweest.
De supermarkt ligt vol met de "2 voor de prijs van 1" acties, das ook 50% korting, niks onwaarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33
http://www.volkskrant.nl/...tv_voor_99_euro_verlangen

Hier staat een stukje over die tv. Ze hebben trouwens niet gewonnen, otto hoefde de tv niet te leveren omdat de rechter vond dat iedereen begreep dat het om een fout ging.

Bij jouw is dit ongeveer het zelfde geval. Denk dat als je eventueel een rechtzaak wilt starten je verliest.
Ik raad aan om het geld terug te vragen en door te sparen voor een betere laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 21:17
zwittrooper schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:28:
http://www.volkskrant.nl/...tv_voor_99_euro_verlangen

Hier staat een stukje over die tv. Ze hebben trouwens niet gewonnen, otto hoefde de tv niet te leveren omdat de rechter vond dat iedereen begreep dat het om een fout ging.

Bij jouw is dit ongeveer het zelfde geval. Denk dat als je eventueel een rechtzaak wilt starten je verliest.
Ik raad aan om het geld terug te vragen en door te sparen voor een betere laptop. ;)
Daarbij ging het duidelijk (staat ook in de wet) om een 'komma' fout. De bedoeling was uiteraard 999€. Dan sta je als consument niet in je recht. Maar bij deze zaak wel. Kon gewoon (komt vaak voor bij webwinkels) een lage prijs zijn.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik wil geen rechtszaak starten, behalve als een advocaat zegt dat hij die zaak wel even grondig en gratis gaat aanpakken, maar gebeurt wss niet :P

Ik ben het niet met je eens dat dit hetzelfde is. Daar was het overduidelijk een fout, hier was het nog geen 25% verschil, terwijl de duurste partijen 40% uit elkaar zitten. Bij jou voorbeeld was het zelfs nog VEEL groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Saampje1460 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:17:
Rechtstreeks uit de Algemene Voorwaarden van Azerty:

4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.
Dit mag, maar ze hebben zijn order bevestigd. Dat is dus niet langer een prijs van een website. Als er een tikfout op de website had gestaan, dan hadden ze die er uit moeten pikken bij het bevestigen van de order. Aangezien ze die prijs hebben bevestigd zitten ze er aan vast.
En:

3.4
Azerty heeft ten allen tijde het recht om de overeenkomst (bestelling) tot 10 dagen na de totstandkoming van de opdracht te herroepen, zonder opgaaf van reden.
Volgens mij mag dit gewoon niet van de Nederlandse wet. Verkocht is verkocht. Als consument heb je nog een hoop wettelijke bescherming, maar als verkoper een stuk minder.

Ontbinden mag alleen als het echt niet meer mogelijk is om die laptop te leveren, bijvoorbeeld omdat de fabrikant 2 jaar geleden falliet is gegaan. Dat de inkoopprijs (een beetje) hoger is doet er niet toe. Aangezien je hebt aangegeven ook de witte versie te accepteren lijkt mij dat jij je heel redelijk hebt opgesteld. Maar IANAL, dus geen garanties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
CAPSLOCK2000; Heb je een bron voor dat ontbinden? Dat zou wel lekker uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nee, ik ben geen jurist en mag dus zonder bronnen uit m'n nek lullen ;)

Maar kijk eens goed rond in het burgerlijk wetboek:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ze hebben zojuist mijn order geannuleerd op basis van artikel 3.4 :\
Ze geven me dus niet eens de tijd wat te zeggen:\

Iig bedankt voor de info allemaal, ik zal eens een aantal dingen op het internet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:56:
...
begintmeta; Moet je opletten :D
...
Het jeugdig idealisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Siempie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:42:
Iig bedankt voor de info allemaal, ik zal eens een aantal dingen op het internet zetten.
Dat zal wel een fraai gefrustreerd stukje worden, terwijl in principe Azerty niets fout heeft gedaan. Hou de eer aan jezelf joh in plaats van op ongefundeerde wijze een shop zwart te maken.

Lang leve teh internets.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 30-06-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Maar als ik nou nog met een wet of zo kan aankomen die laat zien dat ze die order niet mochten annuleren, hebben zij geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gunner schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:57:
...
Dat zal wel een fraai gefrustreerd stukje worden, terwijl in principe Azerty niets fout heeft gedaan.

Lang leve teh internets.
Ik noem onjuiste prijzen vermelden niet niet-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

begintmeta schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:58:
[...]

Ik noem onjuiste prijzen vermelden niet niet-fout.
Het is slordig ja. Maar daar kan je een bedrijf niet juridisch op afrekenen. Zie Otto/Wehkamp/Sony Vaio-verhalen die al eerder genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik heb aan het Juridisch Loket gevraagd of een winkel binnen 10 dagen zomaar een order mag annuleren. Ik ben bang dat het mag, maar ik krijg binnen 3 dagen antwoord terug, dus dan zal ik het nog even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Antwoord teruggekregen: "Op zich is dit niet ongeoorloofd."

Heel erg jammer, nu komt Azerty er weer lekker makkelijk vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gunner schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:00:
[...]

Het is slordig ja. Maar daar kan je een bedrijf niet juridisch op afrekenen. Zie Otto/Wehkamp/Sony Vaio-verhalen die al eerder genoemd zijn.
Het is niet alleen slordig, want ze doen blijkbaar te weinig om dergelijke fouten te voorkomen. Je kunt winkeliers ook zeker wel 'afrekenen' op de aangeboden prijzen (omdat je (ik overigens ook) graag bronnen hebt: o.a. 3:35 BW), de verhalen die jij in gedachten hebt verschillen omdat het daarbij kennelijke fouten betrof, in dit geval is dat niet even duidelijk zo (tenminste: nu is er nog steeds een verschil van 40%, 25% is dan niet eens zo gek. Een kommafout is bijvoorbeeld snel over het hoofd te zien, om van 456,78 euro door een typefout 692,48 moet je nogal je best doen, zeker als je het zoals je natuurlijk verstandigerwijs doet nog eens naleest), in ieder geval in Siempies gedachten. De reactie van de winkel is vervolgens dan ook maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46

aap

In dit soort zaken kun je lang discussieren over wat mag en moet, maar of je nu wel of niet gelijk hebt, gelijk krijgen is clichematig een heel ander verhaal.

Wat ik nog het meest verontrustende vind, is dat veel "gewone" bedrijven coulant met hun klanten omgaan (ook wanneer ze dat niet moeten volgens de wet of hun eigen voorwaarden), om hun reputatie hoog en relaties warm te houden. Blijkbaar is het voor webshops niet nodig om een goede reputatie en tevreden klanten te hebben, zolang je maar bovenaan de pricewatch staat. En daar zijn de klanten toch ook debet aan...

[ Voor 6% gewijzigd door aap op 30-06-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Daar sla je de spijker precies op z'n kop. Die bovenste plek in de pricewatch is goud waard, nergens heb je zo'n prijsbewuste groep klanten/kopers als hier in de tweakers pricewatch. Waar het in andere branches veelal anders gaat onder het motto 'een tevreden klant komt vanzelf weer terug enz. enz' zullen de marges ook wel iets anders liggen.

Azerty weet immers ook wel dat zolang je de beste prijs weet te maken, de klant toch wel komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
aap schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:21:
... En daar zijn de klanten toch ook debet aan...
Inderdaad, maar het is ook lastig andere factoren even 'meetbaar' te maken als de prijs, die fijn makkelijk en snel vergelijkbaar in € kan worden uitgedrukt. De shopreviews op t.net down een poging, maar daar zie je dat de snelle, cijfermatige waardering niet veel waarde heeft bij het goed beoordelen van ervaringen.

Wat mij betreft zouden klanten overigens ook gewoon minder gewillig (het volledige bedrag) vooruit moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Siempie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:10:
[...]

Thx, mss zegt Dollarshops wel welke leveranciers ze hebben. Als ze me dat vertellen is er een grote kans dat Azerty dan dezelfde leverancier heeft en kan ik checken of ze de witte ook verkopen.
En denk je hun leveranciers informatie richting particulieren geven?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In principe maakt het ook helemaal niet uit (in praktijk wel natuurlijk) of die bepaalde leveranciers die de winkel bedoelt nu wel of geen zwarte of witte leveren, als ze ergens beschikbaar zijn kan de winkel ze daar vandaan halen, of dat nu in Argentinië, Taiwan, Duitsland, Limburg of Noord-Holland is bij wijze van spreken. Moeten ze maar niet zo stom zijn iets te verkopen dat ze niet hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 30-06-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Siempie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:09:
Antwoord teruggekregen: "Op zich is dit niet ongeoorloofd."

Heel erg jammer, nu komt Azerty er weer lekker makkelijk vanaf :(
Nee, Azerty komt hier precies vanaf zoals zij en wij verwachtten en zoals jij had kunnen verwachten :o

Je moet even onderscheid maken tussen twee dingen:

1) wettelijke verplichtingen
2) service

Iedereen heeft zich aan wettelijke verplichtingen te houden, maar daarin zijn echt alleen maar de meest basic zaken geregeld (leverancier mag je geld niet houden en niets leveren, of je iets anders leveren dan overeengekomen zonder overleg). Uiteindelijk kan het zijn dat een overeenkomst niet meer leverbaar is, om welke reden dan ook. Dan moeten beide partijen die overeenkomst kunnen ontbinden - en dat is exact wat Azerty hier doet. Zij zitten gewoon wettelijk goed.

Service is alles wat een bedrijf voor een klant kan doen dat verder gaat dan de minimale wettelijke verplichtingen. Daar kun je heel kort over zijn: service kost geld. Bedrijven die veel service verlenen zijn niet toevallig duurder dan bedrijven die dat niet of nauwelijks doen. Ultra-goedkope webshops zijn juist schoolvoorbeelden van bedrijven waar bewust iedere vorm van service weggelaten wordt om de laagste prijzen te kunnen bieden. Een winkel op een goede locatie met een mooie etalage, met een man in pak met glimlach die je ontvangt en die erg vriendelijk doet als het aankomt op gevolgen van beschikbaarheid van zaken bij hun eigen leveranciers heeft vele malen hogere vaste lasten en die gaan linksom of rechtsom in de prijzen van de producten verrekend worden.

Jij wilt hier nadrukkelijk kopen bij de goedkoopste webshop die je kunt vinden, maar verwacht dat diezelfde goedkoopste webshop opeens meer service moet verlenen dan de gemiddelde "echte" winkel zou doen. Dat is niet meer of minder dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen gaan zitten.

Voor de volgende keer: kies van tevoren of je de laagste prijzen wilt, of dat je uitgebreide service wilt, maar tegen een prijs. En ga niet achteraf miepen als de gevolgen van die keuze je niet gelukkig uitkomen :o

Edit:
En ja, voor de duidelijkheid, ik ken je situatie. Ik bestel namelijk vrijwel altijd bij de goedkoopste webshops en ben meermaals hier tegenaan gelopen. Laatst nog ook nog eens bij vergelijkbare bedragen (24" IPS-panel TFT monitor voor m'n manager). Wat te doen? Gewoon schouders ophalen, nieuwe keuze maken en overgaan tot de orde van de dag. Uiteindelijk ben je niet één cent armer door deze acties. Daarom dat het wettelijk ook geen issue is...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 03-07-2009 12:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dion_b schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:09:
... Uiteindelijk ben je niet één cent armer door deze acties. Daarom dat het wettelijk ook geen issue is...
Een goede reden om nooit vooraf te betalen trouwens.

Wettelijk is het ook wel een issue trouwens, daarom is het voor de shop (en eventueel voor de koper) altijd handig om (juridisch correcte) aanvullende(/vervangende) voorwaarden te maken. Gevolgschade etc.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 03-07-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55

Zenix

BOE!

Het heeft weinig nut om er tegen in te gaan. Helaas maar waar, als ik zo n aanbieding zie. Doe ik meestal rembours, want de prijs is dan zo laag dat het dan wel kan.

Bij azerty kan het ook goed gaan, ik heb een Xeon X3360 begin 2008 ( gelijk toen aan Q9550 ) voor 271 euro ofzo, was bij vele winkels ook een fout. Maar azerty leverde bij mij wel gewoon ( nieuwprijs was boven 550 euro normaal )
De anderen winkels zeiden fout dit en dat, maar azerty toen niet. Ik heb de proccesor toen doorverkocht voor 350 euro :) De Q9550 was toen nog niet eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
@ dion_b: Ik heb de laptop besteld bij Max ICT, de goedkoopste winkel van dat moment. De levering duurt lang, maar ik krijg wel service. Ik werd vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon en ze zouden mij een paar dagen later wat extra info geven. Een kwartiertje later, volgens mij na hun sluitingstijd, kreeg ik echter een mail waarin ze zeiden dat alles geregeld was. Het was dus de goedkoopste winkel, maar de service is wel 1000x beter dan die van Azerty. Ik heb nog nooit problemen gehad met de goedkoopste winkels, behalve bij Azerty. En ook als Azerty niet de goedkoopste is geven ze geen goede service.
En over je eerste zin, ze komen er toch evengoed makkelijk vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

Lulukai

God's gift to women

dominator schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:36:
En daar gokt azerty natuurlijk ook op, de kans dat iemand echt stappen onderneemt is nihil. Consumentenbond zou ik nog niet eens overwegen btw, meer als 'u heeft gelijk maar wij kunnen niks voor u doen' komt er toch niet uit.
Tot de dag dat een advocaat daar eens iets bestelt en besluit dat hij wel stappen wil nemen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ruyckske schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:19:
[...]

Tot de dag dat een advocaat daar eens iets bestelt en besluit dat hij wel stappen wil nemen?
Heb je het topic wel gelezen? Een advocaat zal ook geen stappen ondernemen omdat hij ook wel weet dat er juridisch niets aan de hand is. TS heeft aangeboden gekregen om de order te annuleren en daarmee is het klaar.

Geheel volgens het BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich wel, IMHO is i uit 6:236 BW eigenlijk anders bedoeld en meer op langdurige overeenkomsten gericht dan op het eenmalig kopen van het product, maar dat is slechts IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Wou net zeggen deze aanbieding is dan wel heel cheap kan geen leverancier van me vinden die het kan leveren voor die prijs, laat staan om te kopen uberhaudt al, mits je er 100 afneemt

heb net bij een paar leveranciers gekeken en bij allemaal is die alleen om te kopen al duurder of netzo duur
denk gewoon een fout is van hun, en dan zullen ze inderdaad zeggen " oops sorry "

en de prijs bij Max ict is EX btw, dus de prijs inclusief klopt wel zo'n beetje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 06-07-2009 11:20 ]

Pagina: 1