[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.742 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Windows 7 RTM info en de download datums
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik Windows 7 RTM?
Wanneer is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Om maar met de deur in huis te vallen : Windows 7 is RTM gegaan op woensdag 22 juli 2009.
Natuurlijk wil iedereen graag weten wanneer hij/zij Windows 7 kan downloaden. Een dag eerder werden de datums waarop je Windows 7 kunt downloaden al bekend gemaakt:

DoelgroepWanneer?Download locatie
Partners & OEMS6 augustus (alleen Engels)MS Connect & MSDN
IT Pro’s6 augustus (alleen Engels)TechNet
Ontwikkelaars6 augustus (alleen Engels)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus (alleen Engels)Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members16 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers23 augustus (alleen Engels)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Partners & OEMs1 oktober (alle overige talen)MS Connect & MSDN
IT Pro’s1 oktober (alle overige talen)TechNet
Ontwikkelaars1 oktober (alle overige talen)MSDN
Zakelijke klanten
(Volume License + SA)
7 augustus + een paar weken
(alle overige talen)
Volume License Service Center (VLSC)
Partner Program Gold / Certified Members1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Action Pack Subscribers1 oktober (alle overige talen)Microsoft Partner Network (MPN) Portal
Consumenten22 oktober (alle overige talen)Online / Offline shops :-)

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Als je beschikt over een TechNet of MSDN abonnement dan kun je Windows 7 vanaf 6 augustus 2009 downloaden vanaf respectievelijk TechNet of MSDN. Zoals gebruikelijk zijn de Microsoft webservers zo vlak na het beschikbaar komen van de downloads erg traag. Dit is de reden dat ik hier (naast de links naar de Windows 7 download pagina's bij TechNet en MSDN) ook even de links geef naar de high speed Top Download download pagina's op TechNet (aangezien niet iedereen deze weet te vinden).

Voor al onderstaande downloadpagina's zul je eerst moeten inloggen met behulp van een Windows Live ID welke gekoppeld is aan een van de abonnementsvormen waarmee je dus de bits kunt downloaden.

Download via TechNet Plus
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Download via MSDN
Windows 7 Download pagina (via TechNet)
Windows 7 High Speed Download pagina (m.b.v. Akamai Browser add-on)

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.
• Winows 7 RC is vanaf de Microsoft website te downloaden t/m 15 augustus 2009

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Windows 7 E
Er is sprake geweest dat er een 'speciale' versie van Windows 7 zou komen zonder Internet Explorer, maar deze versie is in een later stadium gecancelled. Windows 7 zal nu (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverd gaan worden met een browser-keuzescherm waarin de gebruiker kan aangeven of en welke browser er geinstalleerd moet gaan worden.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa (hetzij als E versie, dus zonder Internet Explorer) beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_prijsvergelijk_vista_7.png

Waar koop ik Windows 7
Microsoft Store
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Ultimate (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Home Premium (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Professional (Op dit moment geen prijzen bekend)
• De computershop bij jou om de hoek :+

Kan ik mijn huidige Windows x upgraden?
De upgrade kan alleen uitgevoerd worden tussen Windows versies met dezelfde taal en gelijke architectuur (32-bits of 64-bits). Dan kan het alleen als de overgang in de tabel voorkomt:
Naar:
Van:
Windows 7
Starter
Windows 7
Home Premium
Windows 7
Professional
Windows 7
Ultimate
Windows XP
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Starter
Nee
Nee
Nee
Nee
Windows Vista
Home Basic
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Home Premium
Nee
Ja
Nee
Ja
Windows Vista
Business
Nee
Nee
Ja
Ja
Windows Vista
Ultimate
Nee
Nee
Nee
Ja

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Super Antispyware
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• Norman Antivirus

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-09-2009 18:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dus hier verder :)

Gezien de tijd zal dit waarschijnlijk wel een van de - zo niet het laatste deeltje worden van de Grote Topics, dus zoals ook bij de vorige delen het geval was:
Modbreak:Gebruik de in-topic search ook even als je dingen wil nazoeken die vermoedelijk in de afgelopen maand al een keer besproken zijn.
Pak deeltje 12 of 13 en even snel doorzoeken, dat voorkomt dat we elke keer weer een herhaling van allang bekende zaken voorbij zien komen.

[ Voor 91% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2009 19:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik heb last van dat windows 7 niet automatisch mijn beeld volledig uitstuurt als ik een spel speel in bijvoorbeeld 1680*1050 terwijl mijn monitor 1920*1200 is. Hij stuurt nu 1:1 uit ipv 1:1,2 :).

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 16:23
Keurige topic start! Misschien nog een aardige aanvulling voor "Vanaf wanneer is Windows 7 te koop in de winkel?". Je kunt het nu namelijk alvast in het voor bestellen. Voor de Home Premium versie scheelt dat namelijk aardig in de prijs. Hier loopt er al een draadje over: Windows 7 PreSale Topic.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Niet helemaal sure of dit hoort, maar here goes:

Ben vandaag van Vista x64 naar 7 x64 ultimate gegaan. Voor een format gekozen en 7 compleet nieuw installled. Alles is prima gegaan, alleen stond er tijdens het booten dat er een previous version van Windows naast die van 7 was. Vervelend, maar Notna dacht het te fixen.

Ik ging dus run-->msconfig-->boot bekijken en tot mijn verbazing stond alleen Windows 7 daar geparkeerd. Alsnog niet een probleem, EasyBCD edit gedownload en de entry eruit halen. Alleen door een lag spike in de PC had hij beide entries nu uit de boot.ini gehaald :/

Dit heb ik opgelost door in EasyBCD een nieuwe entry aan te maken en deze op te slaan. Dat werkt prima alleen heb ik nu tijdens het booten het Vista boot scherm (met dat gele balkje) ipv het Windows 7 gebeuren......

Any thoughts on how to fix this...... Ik heb wat rond gekeken (uiteraard) maar wat ik tegen kom:

-Is voor Vista en lager
-Is een statement dat er geen manier is om dat scherm te customizen (raar, is toch net gebeurt :P )
-Is niet wat ik bedoel (aka voornamelijk betrekking tot Vista en lager wederom)
Iemand een idee ? :) (het is eerder een vervelend detail dan echt een wereld ramp overigens ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

Anoniem: 218213

Termi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52:
Ik heb last van dat windows 7 niet automatisch mijn beeld volledig uitstuurt als ik een spel speel in bijvoorbeeld 1680*1050 terwijl mijn monitor 1920*1200 is. Hij stuurt nu 1:1 uit ipv 1:1,2 :).
dat probleem heb ik hier ook , mijn monitor is 1920-1080 , maar voor gta is dat wat zwaar, ga ik terug na 1680-1050 , krijg ik zwarte balken , het rekt niet zeg maar

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Dat ligt toch echt aan je videokaart drivers en niet aan Windows. Overigens kan je het op veel schermen ook instellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Slim (vergelijkbaar met surfspot) verkoopt Vista Ultimate voor 61 euro. Windows 200, 98, ME zijn te koop voor 17 euro. :P Lijkt me niet dat Win7 dan 15-20 euro gaat kosten ;)
voor 2000 is dat een lekker prijsje... :P Voor 98 en Me vind ik het ronduit veel.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zojuist de nieuwste mobile nvidia drivers geinstalleerd voor mijn laptop en alles werkt goed, echter toen ik mijn Windows Experience Index wilde bijwerken ging dat niet omdat mijn schijven in software mirroring staan. Om alsnog de index te vernieuwen zou ik de mirror moeten breken en dan de index draaien en dan weer de mirror opbouwen. Heb het maar niet gedaan , want het opbouwen van de mirror duurt ook weer 2 uur :+.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Anoniem: 315908

Valt het mensen ook op dat bij het openen van mappen en browsen in Windows Explore er telkens een flinke vertraging aanwezig is? Is dit ingebouwd? Kun je het tweaken?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Notna schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:59:
Niet helemaal sure of dit hoort, maar here goes:

Ben vandaag van Vista x64 naar 7 x64 ultimate gegaan. Voor een format gekozen en 7 compleet nieuw installled. Alles is prima gegaan, alleen stond er tijdens het booten dat er een previous version van Windows naast die van 7 was. Vervelend, maar Notna dacht het te fixen.

Ik ging dus run-->msconfig-->boot bekijken en tot mijn verbazing stond alleen Windows 7 daar geparkeerd. Alsnog niet een probleem, EasyBCD edit gedownload en de entry eruit halen. Alleen door een lag spike in de PC had hij beide entries nu uit de boot.ini gehaald :/

Dit heb ik opgelost door in EasyBCD een nieuwe entry aan te maken en deze op te slaan. Dat werkt prima alleen heb ik nu tijdens het booten het Vista boot scherm (met dat gele balkje) ipv het Windows 7 gebeuren......

Any thoughts on how to fix this...... Ik heb wat rond gekeken (uiteraard) maar wat ik tegen kom:

-Is voor Vista en lager
-Is een statement dat er geen manier is om dat scherm te customizen (raar, is toch net gebeurt :P )
-Is niet wat ik bedoel (aka voornamelijk betrekking tot Vista en lager wederom)
Iemand een idee ? :) (het is eerder een vervelend detail dan echt een wereld ramp overigens ;) )
Reinstall :Y

Leer nou eens behoorlijk quoten joh..

[ Voor 1% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2009 20:37 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Anoniem: 300737

Anoniem: 218213 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:00:
[...]

dat probleem heb ik hier ook , mijn monitor is 1920-1080 , maar voor gta is dat wat zwaar, ga ik terug na 1680-1050 , krijg ik zwarte balken , het rekt niet zeg maar
Ik neem aan dat je ati hebt? Ik heb hetzelfde probleem, maar als je gaat switchen tussen de resoluties in de game zelf is het ineens wel fullscreen (in mijn geval tomb raider underworld met Vaio FW31ZJ)

Onder vista64 werkte het wel goed, volgens mij is hetzelfde driver als die voor W7-64. In vista had je ook de keuze om het fullscreen te forceren of gecentraliseerd enz enz)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 27-08-2009 21:46 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou de topicstart even opschonen, aangezien de release candidate niet meer te downloaden is :)

Volgens Microsoft:
Sorry, the Windows 7 RC is no longer available for download. If you’ve got the download and need a product key, they’ll be available until October 21, 2009.
Kortom: heb je de RC nog niet gedownload dan heb je pech -- of zul je hem ergens anders vandaan dienen te betrekken. Keys voor de RC kun je dus nog wel aanvragen, tot 21 oktober.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Goed nieuws!
Heb dus een Canon lide30 scanner, waarvoor geen 64 bits drivers zijn of komen, dat ding is uit 2003.
Heb 7 64bit installt, Xp Mode installt, de usb scanner attached in Xp, en ja hoor hij installde. Maar photoshop zag hem niet, blijkbaar werken de Twain drivers niet goed dacht ik. Maar toen ik het Canon tooltje voor scannen probeerde ging die scannen... _o_

Dus ja, usb scanners werken onder xp Mode, denk dat het ook voor printers weleens kan gelden, als het maar usb is. Er zitten wel haken en ogen aan. Je moet Xp in het scherm hebben staan, rechtstreeks het Canon scanprogramma benaderen in 7 lukt wel, maar dan vindt die de scanner niet. Verder vermoed ik dat een webcam ook wel zal werken in XpM, maarja, hoe ga je die cam benaderen in Messenger, wat native in 7 draait... lukt niet.

Al met al toch een dikke meevaller; je moet er XpM voor installen, en die gaat weer zeuren om updates en virusscanner, maar die meldingen zet ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 22:52
Nette topic start, maar waarom staat 7E er nog in? Die is toch geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Dat moet dan aangepast worden. Dat is het nadeel van een openingspost, die moet je veranderen ;)

Kan dan ook bijgezet worden over het Family Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Anoniem: 315908 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:
Valt het mensen ook op dat bij het openen van mappen en browsen in Windows Explore er telkens een flinke vertraging aanwezig is? Is dit ingebouwd? Kun je het tweaken?
Is me niet opgevallen, mappen openen hier in a blink of the eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 12:41
Ik heb problemen om Windows 7 te installeren
Telkens krijg ik een BSOD bij het installeren. Al drie keer geprobeerd, twee verschillende DVD's maar tevergeefs.

Nu heb ik Windows 7 Upgrade Advisor Beta gedraaid op mijn pc. Uit die test blijkt dat er wat problemen zijn met mijn JMICRON sata aansluitingen op m'n moederbord.
Na wat googlen kwam ik erachter dat ik niet de enige was. Sommige mensen hebben het kunnen installeren door de dvd-drive op een andere sata poort aan te sluiten. Anderen door de videokaart op vga te doen in plaats van DVI.

Het makkelijkst lijkt mij om JMICRON volledig uit te schakelen in de moederbord, maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Ik heb een GIGABYTE GA-EP45-UD3.
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a97106827de0/4a9710682628d-slotjeofz.jpg

Kan iemand mij vertellen wat dat slotje icoon inhoudt? Heb hem gekregen via msn volgensmij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij krijgen de mappen die "normaal gesproken" gedeeld worden via Homegroup maar door de gebruiker als "niet gedeeld" worden opgegeven, zo'n slotje bij het folder icoon.
Zelfde als je bij de map "users" de (standaard) share weghaalt, komt er ook zo'n slotje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Wie van jullie heeft problemen met de Windows 7 RTM 64 bits en usb apparaten? Het volgende is het geval.
Op het moment dat ik een ipod koppel en deze laat synchroniseren ontkoppelt deze zich na een aantal seconden om vervolgens niet meer gevonden te worden, alleen na een reboot. Ik dacht dat dit het enige issue was, echter ontdekte ik ook dat als ik een usb drive ontkoppel en hierna weer aankoppel (zoals je dat natuurlijk met zo'n schijf normaal ook doet ;)) dan werkt dat niet, ook hier reboot is de oplossing. Vandaag ontdek ik tevens dat mijn interne cardreader bij het kopieëren van een aantal foto's bij 200mb ermee stopt en ik hierna niet eens de sd card meer kan inlezen, ook hier wederom een reboot.
Het lijkt erop dat het een driver probleem is, maar waar het precies zit is niet duidelijk, ook op de Windows 7 forum speelt dit issue bij een aantal mensen. Vooralsnog alleen met nforce chipset achtige moederborden. Wie van jullie heeft hier ook last van en wie heeft misschien al een oplossing? BTW op mijn laptop met Windows 7 32 bits heb ik totaal geen van die problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door SuB-Gold op 28-08-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 17-06 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verkapte tvp...

Gister Daemon Tools handmatig uninstalled. Lijkt erop dat mijn boot hang probleem ermee opgelost is. Moet het nog een keer vanaf een cold boot testen maar de reboot deed normaal deze keer.

Ter info: ik had Daemon Tools laten staan toen ik een upgrade uitvoerde van de bèta naar de RC. Vervolgens werkte d-tools niet meer. Daarnaast bleef bij een cold boot en bij een reboot Windows hangen bij het zwarte scherm met "Starting Windows".
Na een reboot en kiezen voor "Start Windows Normally" werkte het altijd wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Wildfire schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

(maar idd het zou handig zijn... bv. CCleaner, ja ik weet dat echt wel dat 'ie adminrechten wil)
Als je CCleaner de rechten geeft om altijd te mogen opstarten zonder dat jij daar toestemming voor geeft zou een ander programma exploits van CCleaner kunnen misbruiken om ongewenst bestanden te verwijderen die jij niet wilt. ASLR en DEP helpen bij een lokale exploit voor zo ver ik weet niets, het is daarom dat je best UAC gebruikt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rezk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:18:
Het makkelijkst lijkt mij om JMICRON volledig uit te schakelen in de moederbord, maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Weet iemand raad?
Lees je moederbord handleiding. :) Lijkt me logisch, in ieder geval logischer dan hier de vraag stellen terwijl je zelf het antwoord had kunnen vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 28-08-2009 11:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Rezk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:18:
Weet iemand raad?
Ik heb zelf de P35-DS3P en daar kan ik in de BIOS onder integrated peripherals de interne SATA poort (lees JMicron) op disabled/IDE/AHCI/Raid zetten, dus disabled in dit geval. Dan verdwijnt ook de JMicron melding bij het booten. De naamgeving is inderdaad verwarrend van deze optie, maar alleen de JMicron kun je disablen en de Intel niet.
Ik zelf kan alleen Window 7 installeren/booten met de JMicron controller in IDE mode of zonder drive.
Als je de standaard Intel controller gebruikt zou ik dat ding inderdaad uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Flitzer op 28-08-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10

DDX

Hmms leuke optie :

http://windows.microsoft....s/location-aware-printing
The new feature, included in the Professional and Ultimate editions of Windows 7
Alleen kan ik deze optie nergens vinden in Windows 7 Enterprise.
Maar lijkt me stug dat Enterprise deze optie moet missen ?

http://blogs.msdn.com/jen...feature-in-windows-7.aspx
Harry - in the Control Panel, there is a window called "Devices and Printers". (You can also find this by searching for "printer".) Across the top of the "Devices and Printers" window is a light blue bar with a list of tasks. One of the options is "Manage default printers". Clicking that will bring up the dialog above.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Anoniem: 314561 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Dit komt omdat Windows 7 RTM een NTFS bug heeft die het OS in seconden onklaar kan maken zodra een chkdsk instructie wordt afgeroepen op elke andere harddisk dan de eerste.

http://webwereld.nl/nieuw...indows-7-blootgelegd.html

Build 7100 is tot nu toe de beste build.
Het maakt het OS noch onklaar, noch crasht het in het algemeen. Het valt zelfs bijna geen bug te noemen... Het programma gebruikt om een pak sneller te werken 'by design' meer geheugen, dit werkt inderdaad vertragend op het systeem maar dat is ook alles. Bij een heel beperkt aantal configuraties veroorzaakt dit in een crash 'not by design'.

Zie ook de uitleg in http://blogs.msdn.com/e7/...do-with-a-bug-report.aspx
Anoniem: 315908 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:
Dit hangt gewoonlijk af van de fragmentatie van de bestanden tabellen (kan je defragmenteren met bijvoorbeeld MyDefrag), de geinstalleerde extensies voor Windows Explorer (kan je individueel uitschakelen in ShellExView of samen met alle andere uitvoerbare in Autoruns van Sysinternals) en soms ook de Virus Scanner of developer tools zoals TortoiseSVN/GIT.

Pas wel op met Autoruns want je kan bij het uitvinken van verkeerde dingen je systeem slechter maken, zoek altijd eerst even op wat je precies uitvinkt.

[ Voor 40% gewijzigd door TaraWij op 28-08-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Met Vista had je als je ALT+TAB deed een leuke fancy 3D view, als ik dit in 7 doe is het gewoon standaard. Zit dit nog in 7 of is dat vervangen door die preview in je taakbalk?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Phyxion schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

Reinstall :Y

[mbr]Leer nou eens behoorlijk quoten joh.. [/]
Hmm, echt waar? dan laat ik het lekker zitten :P Lekker vaag weer..... Misschien als easybcd Windows 7 ondersteunt dat ik het terug kan krijgen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CycloneX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:43:
Met Vista had je als je ALT+TAB deed een leuke fancy 3D view, als ik dit in 7 doe is het gewoon standaard. Zit dit nog in 7 of is dat vervangen door die preview in je taakbalk?
Dat was WIN+TAB, net als dat in W7 ook zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 28-08-2009 11:47 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Je vergist het 2D verwisselen van windows (ALT+TAB) met het 3D verwisselen van windows (WIN+TAB).

Verder moet je Aero werken voor je dit kan toepassen, je kan Aero gemakkelijk oplossen door 'Aero' in het start menu te typen en de optie in verband met transparantie te kiezen, deze wizard lost indien je een goede videokaart en de juist drivers hebt het probleem op. In het andere geval zijn er nog omwegen die in het TS vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

LoL dit is echt dom, kan je nagaan hoelang ik dat al niet meer deed :+

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doopsuiker schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:32:
eerste bevinding na 5 min nl win 7 rtm:
je kan geen shortcut maken naar een map in de taskbar alles moet via verkenner verlopen :?
Kan wel, verander de eigenschappen van de shortcut
%windir%\explorer.exe /n,/e,
opent bijvoorbeeld "deze computer" en zet je daar nog iets achter kan je mappen openen.
%windir%\explorer.exe /n,/e, D:\Downloads (bijvoorbeeld)

Als je even had gezocht had je dit ook zelf al gevonden in 1 van de eerdere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Nou, de Windows 7 Professional RTM bevat volgens mij een bug die er met de RC niet was. Gisteren ben ik overgegaan naar de RTM, ik draaide eerst al een behoorlijke tijd de RC. Alles leek aanvankelijk prima, maar na een tijd zag ik dat het scherm minder verlicht werd (ik draai het op een laptop met stroomadapter ingeplugd) dus de helderheid ging naar beneden. Ik keek naar de powerstatus en zag dat hij plotseling gestopt was met laden, 5 seconden later begon hij weer te laden en was er niks aan de hand.

+/- anderhalf uur later trad hetzelfde probleem weer op, maar deze keer gaf hij als 'batterylevel' 0% aan. Hij was dus plotseling weer gestopt met laden en gaf gelijk aan dat er 0% accutijd overwas...maar de laptop bleef draaien dus de accu was verre van leeg (kan ook niet anders want hij zal al +/- 6 uur aan het stroom).

Vandaag verder gekeken naar het probleem en eerst de laptop bekeken. De stroomconnecties schoongeblazen en de accu eruit gehaald en de contactpunten schoongemaakt. Vervolgens de accu teruggeplaatst en ik was van plan de accu even 'leeg' te laten trekken, dus ik haal de stekker eruit en de accu begint te ontladen. Maar plotseling na +/- 45 minuten ging de laptop in de slaapstand, ik druk de laptop weer aan en zie dat het accu niveau nog op 59% zit...dus geen reden om in hibernate te gaan (bij het restarten kwam de melding dat hij in hibernate was gegaan omdat de accu een critical level had bereikt). Nu werkt hij weer en is er nog 47% accu over.

Dit alles klinkt niet echt gezond, maar voordat ik de RTM installeerde had ik geen enkel probleem met de accu/oplader...het is sinds de installatie van de RTM begonnen. Iemand ook problemen of weet wat het kan zijn? Want dit is niet goed denk ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 10:41
Klinkt als een driver probleem met betrekking tot advanced power management (ACPI). Kan zijn dat de RTM een andere driver meeleverd. Kijk voor de grap eens op de website van de laptop fabrikant of daar voor vista een driver is met betrekking tot ACPI, mogelijk lost dat je probleem op.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Terror schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:34:
Klinkt als een driver probleem met betrekking tot advanced power management (ACPI). Kan zijn dat de RTM een andere driver meeleverd. Kijk voor de grap eens op de website van de laptop fabrikant of daar voor vista een driver is met betrekking tot ACPI, mogelijk lost dat je probleem op.
Het is inderdaad een ACPI probleem, bij de Device Manager staat een "Unknown device" met als location van de error: "On Microsoft ACPI-Compliant System". Bij de RC was deze niet. Overigens is er geen ACPI driver voor mijn laptop te vinden (Compal JHL90), lekker dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien de chipset drivers reinstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
ACPI willen idd weleens gecombineerd worden met chipset drivers. Als laatste optie zou je misschien de acpi driver uit de Win 7 rc versie kunnen trekken (waarschijnlijk dll met acpi in de naam over zetten).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Chipset drivers van Intel geïnstalleerd, geen effect. Als ik kijk in de device manager bij details zie ik dit staan: "ACPI\CPL0002", helaas kan ik er niks mee. Vraag is nu bij wie ik moet zijn om dit op te lossen/aan te geven? Bij Microsoft? Bij Intel? of bij Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:33:
Hmms leuke optie :

[...]

Alleen kan ik deze optie nergens vinden in Windows 7 Enterprise.
Maar lijkt me stug dat Enterprise deze optie moet missen ?

http://blogs.msdn.com/jen...feature-in-windows-7.aspx

[...]
Ik kan deze optie ook niet terugvinden op mijn Enterprise editie. Misschien moet deze functie handmatige geactiveerd worden zoals Games voor de Enterpriseversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vorige week op mn zakelijke laptop overgestapt van Windows XP naar Windows 7 en ik ben erg tevreden. Er stond ooit Vista op de laptop maar die was traag, Windows 7 was aanmerkelijk sneller.

Enige waar ik tegenaan ben gelopen was dat de VMWare Vsphere Client niet meer wou, maar daar heb ik een omweg voor gevonden op het grote www, dus die werkt ook weer prima :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

FezzFest schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:22:
[...]

Ik kan deze optie ook niet terugvinden op mijn Enterprise editie. Misschien moet deze functie handmatige geactiveerd worden zoals Games voor de Enterpriseversie?
Als je je default printer selecteert, krijg je die optie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Deze optie is alleen beschikbaar op laptops en systemen die gebruik maken van een batterij. Misschien dat jullie toevallig op een desktop naar deze functie zoeken ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CycloneX op 28-08-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Notna schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Hmm, echt waar? dan laat ik het lekker zitten :P Lekker vaag weer..... Misschien als easybcd Windows 7 ondersteunt dat ik het terug kan krijgen :)
Je zou kunnen proberen om nog een Winodws 7 installatie op een andere partitie te zetten. Dan is je bootloader waarschijnlijk weer in orde en kun je na installatie je BCD weer opschonen (let op 'lag spikes' ;) ) en de tweede Windows 7 installatie verwijderen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

CycloneX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:34:
Deze optie is alleen beschikbaar op laptops en systemen die gebruik maken van een batterij. Misschien dat jullie toevallig op een desktop naar deze functie zoeken ;)
Klinkt logisch, binnenkort maar eens een testlaptop installeren dus.
(of een ups aan m'n desktop hangen ? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

DDX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Klinkt logisch, binnenkort maar eens een testlaptop installeren dus.
(of een ups aan m'n desktop hangen ? ;) )
Excuus hier staat het goed draagbare systemen, waarschijnlijk tablet, netbook etc....

This feature, called location-aware printing, is only available in premium editions of Windows 7. It's also only found on laptops and other portable devices that use a battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Excuus niet nodig hoor, ik had die info zelf niet gevonden dus dacht even hier vragen.

(we wachten hier tot symantec sep update uitkomt zodat we wat meer pc's kunnen gaan uitrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds verkrijgbaarheid van de RTM versie heb ik deze draaien. Alles lijkt op zich verder prima te draaien, alleen crashed WarCraft III nogal erg hard op deze installatie.
Game start gewoon op, kan gewoon een single of multiplayer doen (probleem is niet map related, crashed overal op), en na 10min wit/grijs scherm (soms met wat strepen doorheen), geluid blijft hangen, en het gehele systeem muurvast (CtrlAltDel etc haalt niet meer uit)
Andere games (incl. WoW) blijven echter wel goed draaien.
Is ook geen temperatuur of hardware issue, onder XP doet ie het prima, en kan onder W7 eindeloos een 3Dmark Vantage draaien.
Compatibily mode op XP zetten heeft helaas ook geen effect.

Iemand meer issues met WC3 ? (of juist niet, in dat geval moet ik dieper gaan zoeken in drivers)

Systeeminfo:
Q6600, Rampage Formula
Xi-Fi Titanium (laatste officiele Creative W7 driver)
4870 (laatste officiele Ati driver)
2x OCZ Vertex in R0 (1.42beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

mjl

Ugh

Cubic X schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:53:
Chipset drivers van Intel geïnstalleerd, geen effect. Als ik kijk in de device manager bij details zie ik dit staan: "ACPI\CPL0002", helaas kan ik er niks mee. Vraag is nu bij wie ik moet zijn om dit op te lossen/aan te geven? Bij Microsoft? Bij Intel? of bij Compal?
Bij driver details kan je zien wat de vendorID en deviceID is is (en Subsys ID etc.) die getallen eens googelen en kijken of je een vista of windows 7 driver kunt vinden voor je hardware.

Heb je overigens geen driver/rstore CD/DVD bij je laptop, elk fatsoenlijk merk levert er wel 1 bij.....
Madshark schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:25:
Sinds verkrijgbaarheid van de RTM versie heb ik deze draaien. Alles lijkt op zich verder prima te draaien, alleen crashed WarCraft III nogal erg hard op deze installatie.
Game start gewoon op, kan gewoon een single of multiplayer doen (probleem is niet map related, crashed overal op), en na 10min wit/grijs scherm (soms met wat strepen doorheen), geluid blijft hangen, en het gehele systeem muurvast (CtrlAltDel etc haalt niet meer uit)
Is ook geen temperatuur of hardware issue, onder XP doet ie het prima, en kan onder W7 eindeloos een 3Dmark Vantage draaien.

Iemand meer issues met WC3 ? (of juist niet, in dat geval moet ik dieper gaan zoeken in drivers)

Systeeminfo:
Q6600, Rampage Formula
Zou 01 Windows Virtual PC RC met 02 Windows XP Mode RC een oplossing zijn dan ? Of werkt die alleen onder de RC...

[ Voor 46% gewijzigd door mjl op 28-08-2009 16:35 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
XPmode ondersteunt geen D3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat mij wel verbaasde na een installatie van W7 Professional x64 was dat hij de 2de HDD als die idle is gewoon uitzet. Nu kan je dit gewoon bij energiebeheer aanpassen, maar dit is wel iets wat ik pas bij deze nieuwe versie tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
mjl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:32:
[...]

Bij driver details kan je zien wat de vendorID en deviceID is is (en Subsys ID etc.) die getallen eens googelen en kijken of je een vista of windows 7 driver kunt vinden voor je hardware.

Heb je overigens geen driver/rstore CD/DVD bij je laptop, elk fatsoenlijk merk levert er wel 1 bij.....
Dat kan dus niet omdat er geen driver geïnstalleerd is...

De laptop viel net overigens helemaal uit, terwijl hij aan het stroom zit...krijg ik na het herstarten doodleuk de melding dat er geen stroom meer is |:(

Dit werkt voor geen meter, ik snap ook niet goed waarom het met de RC prima werkte en met de RTM niet. Toch maar terug naar Vista/XP dan, Windows 7 heeft voor mij afgedaan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 23:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

CycloneX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:40:
Wat mij wel verbaasde na een installatie van W7 Professional x64 was dat hij de 2de HDD als die idle is gewoon uitzet. Nu kan je dit gewoon bij energiebeheer aanpassen, maar dit is wel iets wat ik pas bij deze nieuwe versie tegenkom.
Gebeurde in Vista ook al, dus helemaal nieuw is het niet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:18
Ik weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar ik heb net een handige tool gevonden waarmee je ei.cfg uit een ISO kunt slopen zonder de hele ISO uit te pakken en weer opnieuw te maken:
http://code.kliu.org/misc/win7utils/

Hiermee kun je dus een "universele" Windows 7 DVD maken waarmee je alle versies kunt installeren, zoals dat ook bij Windows Vista werkte.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Cubic X schreef op vrijdag 28 augustus 2009:

[...]

Dat kan dus niet omdat er geen driver geïnstalleerd is...
Als je 'CPL0002' gecombineerd met 'battery' intypt op Google krijg je 134 resultaten (inclusief jouw cross post), misschien moet je daar eens tussen zien? Het wordt mij hier duidelijk dat het apparaat de batterij meet en aangezien jij die Smart Battery Meter driver niet hebt geinstalleerd staan krijg je ook jouw oorzaak.

Suggestie: Probeer eens de Smart Battery drivers van de verschillende bronnen, in het andere geval moet je diegene contacteren die officieel die drivers voorziet, Microsoft en Compal zullen je alleen maar doorsturen.

Verder kan je normaal gezien die extra informatie wel zien bij een onbekend apparaat, ik heb het van de week nog gedaan bij mij vader om te ontdekken dat het CIR (Infarood) apparaat nog niet geinstalleerd was en daar kon ik het ook gewoon opvragen. (ACPI/ENE0100 stond er daar toen, en blijkbaar is dat in veel gevallen al genoeg om te vinden over welk apparaat het gaat)
posttoast schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:14:
Ik weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar ik heb net een handige tool gevonden waarmee je ei.cfg uit een ISO kunt slopen zonder de hele ISO uit te pakken en weer opnieuw te maken:
http://code.kliu.org/misc/win7utils/

Hiermee kun je dus een "universele" Windows 7 DVD maken waarmee je alle versies kunt installeren, zoals dat ook bij Windows Vista werkte.
De vraag is natuurlijk of het programma geen andere ongewenste aanpassingen aan je ISO doet, ditzelfde kan je trouwens ook gewoon doen met een ISO editor of de AIK tools van Microsoft.

[ Voor 20% gewijzigd door TaraWij op 28-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:52:
[...]

* Sjah kijkt bij aantal posts van Help, en staat verbaasd van deze fout

x64 heeft voor al je harware 64bits drivers nodig, altijd, dat is hoe ik het geleerd heb. Software mag wel 32bits zijn, hardware niet. Die printer drivers kwamen zeker met je OS mee? Die zijn 64 bits hoor, en dan hebje geluk gehad.

Mijn hardware die niet compatible is: Tv-kaart van 4 jaar oud, Scanner van 5 jaar oud, Webcam van 3.5 jaar oud, 3Com NIC van 8 jaar oud. Dus ja het is een reeel probleem. alleen voor die webcam van 90€ heb ik het kunnen oplossen, nieuwe FW erin gezet, zodat die als nieuwer model werd gezien, waar de fabrikant wel support voor had geleverd qua Vista

Apparatuur waar wel drivers voor zijn: printer van 3 jaar oud, maar dat lijkt me logisch. en force Feedback2 van Ms van 9 jaar oud. >:) Dat komt denk ik omdat Ms die drivers in x64 meelevert (gewoon 2 dll's geloof ik) en zij blijkbaar wel hun hardware-ondersteuning belangrijk vinden.
:o Aha, nee dat wist ik niet! Weer wat nuttigs geleerd!!

Mss heb ik idd geluk met mijn simpele Brother laser printer en Logitech webcam. :).

Toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat voor de spullen van de bekende fabrikanten voor W7 wel 64bits beschikbaar zijn mits ze niet ouder zijn dan een jaar of 5.

Uiteindelijk blijft het vervelend voor de mensen die dat issue hebben :( De prijs vd vooruitgang zullen we maar zeggen...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:17
Geen enkel probleem hier met WC3 werkt uren zonder te crashen dus misschien een probleem met een driver ofzo. Ik heb c2d E6600, X-Fi xtremegamer, 8800gts 640, Win7 X64 Ultimate RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Laatst online: 13-04 17:48

Systeeminfo:
Q6600, Rampage Formula
Er is een hotfix voor de Catalyst driver 9.8, misschien verhelpt dit je probleem?

http://support.amd.com/us...ges/Hotfixfor3DGames.aspx

P.s Ik had trouwens zelf ook een soortgelijk probleem met andere games door de officiele creative X-fi Win7 driver, probeer die is te uninstallen en kijken of het dan wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door xnergy op 28-08-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
TaraWij schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:57:
[...]

Als je 'CPL0002' gecombineerd met 'battery' intypt op Google krijg je 134 resultaten (inclusief jouw cross post), misschien moet je daar eens tussen zien? Het wordt mij hier duidelijk dat het apparaat de batterij meet en aangezien jij die Smart Battery Meter driver niet hebt geinstalleerd staan krijg je ook jouw oorzaak.

Suggestie: Probeer eens de Smart Battery drivers van de verschillende bronnen, in het andere geval moet je diegene contacteren die officieel die drivers voorziet, Microsoft en Compal zullen je alleen maar doorsturen.

Verder kan je normaal gezien die extra informatie wel zien bij een onbekend apparaat, ik heb het van de week nog gedaan bij mij vader om te ontdekken dat het CIR (Infarood) apparaat nog niet geinstalleerd was en daar kon ik het ook gewoon opvragen. (ACPI/ENE0100 stond er daar toen, en blijkbaar is dat in veel gevallen al genoeg om te vinden over welk apparaat het gaat)
Natuurlijk had ik zelf ook al Gegoogled en kwam ik tot dezelfde conclusie. Die Smart Battery heb ik toen niet geïnstalleerd omdat deze specifiek voor een bepaald model Compal was, nu toch maar de gok genomen en dat "Unknown Device" in Device Manager is verdwenen :o :*)

Nu hopen dat de andere problemen ook verleden tijd zijn. Wel vreemd dat ik dit met de RC niet hoefde te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Okee dan, ik heb windows 7 weten te installeren! :)
Nu heb ik 1 laatste probleem. Momenteel heb ik het beeldscherm aangesloten via VGA. Dit wil ik veranderen naar DVI. Als ik de kabel in de DVI port stop van de videokaart en de monitor, druk ik op de aan-knop van de pc en dan... een BSOD.
Dit krijg ik helemaal niet met VGA, gebeurt alleen als ik overschakel naar DVI.
Dit probleem had ik totaal niet bij Windows XP.
Iemand raad? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Nieuwste drivers videokaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Terror schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:28:
Nieuwste drivers videokaart al geprobeerd?
Ja, de nieuwste voor mijn geforce 9800GT. Gek genoeg lost die mijn probleem niet op. Mogelijk zit Nvidia eraan te werken, maar misschien ligt het ook helemaal niet aan de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rezk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:10:
[...]

Ja, de nieuwste voor mijn geforce 9800GT. Gek genoeg lost die mijn probleem niet op. Mogelijk zit Nvidia eraan te werken, maar misschien ligt het ook helemaal niet aan de drivers.
Pinnetje van de DVI aansluiting verbogen, 2 tegen elkaar, etc?
Geen idee of dat een BSOD kan veroorzaken, maar wellicht krijgt je videokaart een soort "kortsluiting" ofzo van de DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Anoniem: 190494 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Pinnetje van de DVI aansluiting verbogen, 2 tegen elkaar, etc?
Geen idee of dat een BSOD kan veroorzaken, maar wellicht krijgt je videokaart een soort "kortsluiting" ofzo van de DVI kabel.
De DVI kabel deed het gewoon perfect op windows XP. Nu ik ben overgestapt op Windows 7 werkt het niet meer en krijg ik een BSOD.
Microsoft mag van mijn part dit wel vermelden. Ik wist niet wat het probleem was, ik was zo een halve dag bezig met installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rezk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

De DVI kabel deed het gewoon perfect op windows XP. Nu ik ben overgestapt op Windows 7 werkt het niet meer en krijg ik een BSOD.
Microsoft mag van mijn part dit wel vermelden. Ik wist niet wat het probleem was, ik was zo een halve dag bezig met installeren!
Onder Vista64 werkte mijn bewaarde firefox prima. toen ik overging naar windows 7 had ik ineens vage minimale problemen. Ik heb van alles geprobeerd maar uiteindelijk werkte het alleen toen ik echt alles verwijderde (ook de mappen) en alles netjes handmatig instelde en installeerde.

Ik dacht ook dat het aan W7 lag want hij doet/deed het perfect op vista64 (ik heb nog een pc met ook eveneens vista64 en daar tik ik nu mee).

Ook had ik ooit een dvd van muiz van W7 en daar kon ik de bestanden op mijn thuisnetwerk niet benaderen. Nu met deze doodnormale W7 installatie wel.

Wat ik probeer te zeggen, soms lijkt iets overduidelijk te zijn en toch kan het iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Anoniem: 300737 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:22:
[...]

Onder Vista64 werkte mijn bewaarde firefox prima. toen ik overging naar windows 7 had ik ineens vage minimale problemen. Ik heb van alles geprobeerd maar uiteindelijk werkte het alleen toen ik echt alles verwijderde (ook de mappen) en alles netjes handmatig instelde en installeerde.

Ik dacht ook dat het aan W7 lag want hij doet/deed het perfect op vista64 (ik heb nog een pc met ook eveneens vista64 en daar tik ik nu mee).

Ook had ik ooit een dvd van muiz van W7 en daar kon ik de bestanden op mijn thuisnetwerk niet benaderen. Nu met deze doodnormale W7 installatie wel.

Wat ik probeer te zeggen, soms lijkt iets overduidelijk te zijn en toch kan het iets anders zijn?
Als ik als consument een nieuwe pc koop bij de winkel, er van uitgaand dat die windows 7 zal kunnen draaien, dan moet dat ook meteen kunnen.
Als Windows 7 bij een verse installatie één van de primaire bronnen van videosignalen, niet kan weergeven, en zelfs de installatie tot een halt toeroept, is dat een probleem bij Windows 7.
Ik snap het principe van wat je zegt. Maar een BSOD geven als je een DVI kabel aansluit, die zo normaal is tegenwoordig, terwijl dat amper interne hardware is van de pc? Dat vind ik te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grappig dat je zegt het te begrijpen. Maar vervolgens krijg je een BSOD (90% van de tijd een hardware of driver fout, maar drivers zijn op dit moment nog niet geladen) met je DVI en je geeft Windows als enige de schuld. Blijkbaar begrijp je het nog niet helemaal. Misschien is je videokaart wel gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rezk schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:58:
[...]

Als ik als consument een nieuwe pc koop bij de winkel, er van uitgaand dat die windows 7 zal kunnen draaien, dan moet dat ook meteen kunnen.
Als Windows 7 bij een verse installatie één van de primaire bronnen van videosignalen, niet kan weergeven, en zelfs de installatie tot een halt toeroept, is dat een probleem bij Windows 7.
Ik snap het principe van wat je zegt. Maar een BSOD geven als je een DVI kabel aansluit, die zo normaal is tegenwoordig, terwijl dat amper interne hardware is van de pc? Dat vind ik te ver gaan.
je hebt mijn reactie helaas niet zo goed gelezen. Misschien is de ISO defekt, want met muiz zijn versie kon ik alles goed behalve de bestanden benaderen in het thuisnetwerk.

Hoe kom je aan je ISO en welk versie is het?

Als je in de winkel W7 zou kopen is er dus niets mis met de ISO en moet je het ergens anders zoeken. Misschien een herinstall. Misschien andere dingen, misschien heeft W7 dan toch nog een fikse bug waar jij onder lijdt. En nu ga ik slapen, ben doodop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Wat moeten ze vermelden? En waar? Dat een user genaamd Rezk een BSOD kan krijgen als hij zijn DVI kabel inplugt?
[...]

dat is dan dom dat je daar van uit gaat, Windows 7 is namelijk nog niet uit, dus er zijn geen pc's met Windows 7 nog....
misschien heeft nVidia verzuimd om goede drivers te leveren. Waardoor in jouw specifieke geval er een bug optreedt.
Je denkt toch niet dat omdat jij het ervaart, het overal gebeurd? :X 8)7 |:(

Als je echt wil helpen ipv hier komen zeuren, dan meld je de bug bij MS. Misschien kunnen zij er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Lijkt me beter dat je rechtstreeks bij Microsoft gaat klagen dan, alleen denk je nu echt dat iedereen die hier Win7 heeft draaien (en in de rest van de wereld) allemaal hun monitor hebben aangesloten via VGA ipv DVI :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Daarbij is het wel handig om te vermelden wat voor BSOD je krijgt, zodat we je wat beter kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:31
Weet iemand een manier om een complete backup te maken ? Ik maakte gebruik van Acronis Disk Image maar deze werkt niet onder 7.
Ik heb 2 HDD's van Samsung (1TB) in RAID op een Asus P5q-Pro, deze wordt ook niet herkend tijdens het booten.

Iemand bekend met een ander, wel werkend, compleet backup programma?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack D
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09-2010
in windows 7 zit zelf ook een back-up progamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik gebruik Acronis versie 11.8041 bij mij werkt het prima onder windows 7 Heb al 2 laptops en een pc gebackup geen enkel probleem tot nu toe.
Dus ik snap het niet dat acronis niet werkt????
Jack D schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:29:
in windows 7 zit zelf ook een back-up progamma

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik gebruik Acronis versie 11.8041 bij mij werkt het prima onder windows 7 Heb al 2 laptops en een pc gebackup geen enkel probleem tot nu toe.
Dus ik snap het niet dat acronis niet werkt????
groxgrox schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:25:
Weet iemand een manier om een complete backup te maken ? Ik maakte gebruik van Acronis Disk Image maar deze werkt niet onder 7.
Ik heb 2 HDD's van Samsung (1TB) in RAID op een Asus P5q-Pro, deze wordt ook niet herkend tijdens het booten.

Iemand bekend met een ander, wel werkend, compleet backup programma?

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gebruikte voor XP en Vista altijd Acronis True Image 9.7 maar die weigert onder Windows 7 te starten. True Image Home 2009 start wel op, maar die snapt weer niets van dynamische schijven dus valt er weinig te backuppen. Backuppen via de boot CD van True Image 9.7 gaat rrouwens wel. Ik heb ook al de demo versie van Acronis Backup & Recovery geprobeerd, maar die werkt ook nog niet 100 procent onder Windows 7. Het wachten is op officiele ondersteuning van Acronis voor windows 7 lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
megatronics schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:45:
...
Het wachten is op officiele ondersteuning van Acronis voor windows 7 lijkt mij.
Je kunt natuurlijk ook deelnemen aan de Open Beta van de 2010 versie, die zeker voor Windows 7 geschikt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ga eens even kijken of die dynamische disken ondersteund.

Edit: Dat doet die dus, op dit moment wordt er een image gemaakt op mijn server.

[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 29-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

[...]

Probeer ook eens andere drivers en kijk op het fora van Nvidia of er issues bekend zijn met een bepaalde versie van een driver. Lees ook de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Domme vraag, maar ik vind het zelf niet echt op Google buiten verwijzingen naar custom themes & docks maar als je gaat zoeken op Google naar Windows 7 zie je veel screenshots met een zwarte taskbar onderaan ... (voorbeeld 1, voorbeeld 2)

Is deze alleen aanwezig in oude builds? Ik dacht eerst dat het even kwam door je achtergrond afbeelding want de taskbar is licht doorschijnend maar het blijft blauw ...

Misschien even vermelden, ik heb Windows 7, Versie 6.1 build 7100 geïnstalleerd, en deze draait in XP op MS Virtual PC 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De kleuren van de vensters kun je ook regelen. Ikzelf heb die nu ook op zwart/grijs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 93798 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:27:
Domme vraag, maar ik vind het zelf niet echt op Google buiten verwijzingen naar custom themes & docks maar als je gaat zoeken op Google naar Windows 7 zie je veel screenshots met een zwarte taskbar onderaan ... (voorbeeld 1, voorbeeld 2)

Is deze alleen aanwezig in oude builds? Ik dacht eerst dat het even kwam door je achtergrond afbeelding want de taskbar is licht doorschijnend maar het blijft blauw ...

Misschien even vermelden, ik heb Windows 7, Versie 6.1 build 7100 geïnstalleerd, en deze draait in XP op MS Virtual PC 2007
als je kijkt naar de buildnummers dan zie je dat het oude builds van Windows 7 zijn, waar de nieuwe taskbar nog niet inzit. Daarnaast, als je in VirtualPC draait heb je geen transparantie, dus dat wordt lastig dan. Als je wel transparantie hebt kan je natuurlijk een achtergrond plaatje maken met de onderste 40px zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quote van tdn 135 uit vorige topic:
Probeer eens vuescan. Misschien herkent de basisdriver van vuescan hem in windows 7 64bit.
http://www.hamrick.com/
tJonge, hij herkent de Lide30 nog ook, bespaart me gedoe met XPMode, tx! Dan wel weer jammer dat het payware is, maar ok, blij dat het bestaat. Nu nog even uitvinden of je die verplichte preview-scan kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 09:10

Matis

Rubber Rocket

* Matis is nieuw in het Win7 topic, want ik heb vandaag de RTM (van MSDNAA) geïnstalleerd :)

Alles werkte out-of-the-box uitmuntend. GPU drivertje voor mijn 3870x2 erop en vlammen. Nu heb ik één heikel thema tw. het bestandsdelen over het LAN.

Ik heb hier ook nog een Vista laptop, welke ik ten tijde van twee Vista machines kon ik (omdat op beide PC's dezelfde gebruikersnaam +ww stonden) gewoon privemappen en C$ en D$ benaderen.

Nu met Win7 (wederom zelfde gebruikersnaam + ww) werkt dit niet meer. Ik vind alle mappen van mijn laptop, alleen wanneer ik erop dubbelklik krijg ik de volgende popup:
Stuk

Nu heb ik gelezen op diverse fora, dat het "Password proteced sharing" uit moet staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2009/05/turnoffpw.png

Maar zelfs met dat gedaan krijg ik het niet voor elkaar.
Wanneer ik mijn mappen publiekelijk deel (dus voor iedereen toegankelijk) lukt het wel om in de desbetreffende map te komen.
Dit is echter geen oplossing voor mijn situatie, omdat ik mijn "Mijn Documenten", foto's etc. etc. niet gedeeld wil hebben met alle PC's in mijn LAN.

In de TS staat (helaas) geen oplossing voor het probleem, en aangezien dit al deeltje 14 is, heb ik ook niet alle berichten gelezen ;) Natuurlijk heb ik deeltje 12 en 13 gezocht op bestandsdelen e.d., maar ook dit gaf weinig resultaat.

Mijn vraag; Hebben jullie dit probleem ook?!

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 29-08-2009 13:58 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:54:
...
Maar zelfs met dat gedaan krijg ik het niet voor elkaar.
Wanneer ik mijn mappen publiekelijk deel (dus voor iedereen toegankelijk) lukt het wel om in de desbetreffende map te komen.
Dit is echter geen oplossing voor mijn situatie, omdat ik mijn "Mijn Documenten", foto's etc. etc. niet gedeeld wil hebben met alle PC's in mijn LAN.
...
Je moet de andere opties in het Network and Sharing center ook eens bekijken, verder moet je naast de permissies om te delen ook eens de lokale permissies op de map zelf nakijken. Een map delen voor gebruiker X wil niet zeggen dat gebruiker X ook lokale rechten heeft die map te zien of er iets in te doen, het is slechts een indicatie dat hij van een externe locatie dingen kan doen gespecifieerd door de lokale rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TaraWij schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Je moet de andere opties in het Network and Sharing center ook eens bekijken, verder moet je naast de permissies om te delen ook eens de lokale permissies op de map zelf nakijken. Een map delen voor gebruiker X wil niet zeggen dat gebruiker X ook lokale rechten heeft die map te zien of er iets in te doen, het is slechts een indicatie dat hij van een externe locatie dingen kan doen gespecifieerd door de lokale rechten.
Dat heb ik gedaan, je hebt nog de (onder "Home or Work") nog de volgende instellingen welke ik als volgt gezet heb:
Network discovery: on
File and printer sharing: on
Public folder sharing: on
Mediastreaming: off
Encryption: 40 of 56 bits
Password protected sharing: off
HomeGroup connections: Managed by Windows

Ik heb geen homegroup draaien.

Ik neem aan dat ik de wijzigingen op mijn laptop (de plaats waar de gedeelde mappen staan) moet aanpassen.
Zou ik daar dan de gebruiker mathijs-desktop/mathijs aan toe moeten voegen?

Opmerking: Op mijn public-samba share kom ik wel zonder problemen. Mijn laptop ziet ook de gedeelde mappen welke op mijn desktop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Matis schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

Ik neem aan dat ik de wijzigingen op mijn laptop (de plaats waar de gedeelde mappen staan) moet aanpassen.
Zou ik daar dan de gebruiker mathijs-desktop/mathijs aan toe moeten voegen?
Ja, je moet enkel dingen wijzigen op de plaats waar je deelt, de andere plaats kan zien dat er gedeeld wordt dus daar is niets mis mee. Je moet voor mathijs-desktop/mathijs zowel instellen bij de permissies van het delen (op de gedeelde map) dat hij daar volledige rechten hebt, en ook moet je hem alle permissies geven bij de lokale permissies (op de gedeelde map). Eens die permissies goed staan en de instellingen in Network and Sharing, dan zou het normaal gezien moeten werken.

Nog een laatste probleem kan zijn dat hij de gebruiker niet herkent omdat hij het lokale domein niet controleerd. Dit kan je verifieren door eens de gebruikersnaam "mathijs-desktop/mathijs" in plaats van gewoon "mathijs" te proberen om toegang tot die map te krijgen, werkt het dan plots wel dan moet je daar gaan zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door TaraWij op 29-08-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

megatronics schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:45:
Ik gebruikte voor XP en Vista altijd Acronis True Image 9.7 maar die weigert onder Windows 7 te starten. True Image Home 2009 start wel op, maar die snapt weer niets van dynamische schijven dus valt er weinig te backuppen. Backuppen via de boot CD van True Image 9.7 gaat rrouwens wel. Ik heb ook al de demo versie van Acronis Backup & Recovery geprobeerd, maar die werkt ook nog niet 100 procent onder Windows 7. Het wachten is op officiele ondersteuning van Acronis voor windows 7 lijkt mij.
Ik gebruik Snaphot. http://www.drivesnapshot.de/en/
Deze is maar 250 kB groot maar snel en werkt uitstekend onder Win7. Terugzetten met een bootschijfje zoals BartPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TaraWij schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:49:
Ja, je moet enkel dingen wijzigen op de plaats waar je deelt, de andere plaats kan zien dat er gedeeld wordt dus daar is niets mis mee. Je moet voor mathijs-desktop/mathijs zowel instellen bij de permissies van het delen (op de gedeelde map) dat hij daar volledige rechten hebt, en ook moet je hem alle permissies geven bij de lokale permissies (op de gedeelde map). Eens die permissies goed staan en de instellingen in Network and Sharing, dan zou het normaal gezien moeten werken.
Ik begrijp wat je zegt, echter lukt het me niet om mathijs-dekstop\mathijs toe te voegen aan de gebruikers voor die map. Het probleem komt (denk ik) omdat ik alleen maar de mathijs-laptop\XXXXX gebruikersnaam toe kan voegen. Wanneer ik vanaf mijn zusjes PC (ook Vista) probeer verbinding te maken, krijg ik netjes een popup schermpje waar ik met Mathijs en mn ww aan kan melden.
Nog een laatste probleem kan zijn dat hij de gebruiker niet herkent omdat hij het lokale domein niet controleerd. Dit kan je verifieren door eens de gebruikersnaam "mathijs-desktop/mathijs" in plaats van gewoon "mathijs" te proberen om toegang tot die map te krijgen, werkt het dan plots wel dan moet je daar gaan zoeken.
Ik heb geen domein, dus ik denk niet dat dat gaat werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Ik heb vaak dat als ik de laptop af wil sluiten, het taskhost proces ofzo nog bezig is.

Beetje irritant :P. Iemand enig idee wat taskhost uberhaupt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je dat niet zelf uitzoeken dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Laatst online: 17-06 11:49
Matis, ik heb hetzelfde probleem als jouw gehad. Voeg de gebruiker Guest toe bij permissions van de share(s).
Heeft hier het probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben even aan experimenteren met music link in het Startmenu. Ik laat hem nu uitklappen, en heb mijn muziek map erin gezet, zodat ik die mooi snel kan browsen. Nou vergeet dat snel browsen maar, hij zit bijna een minuut te denken voordat menu open klapt. Ik dacht dat ik niet achterlijk veel muziek had in die map, 1000+ losse mp3's, en 250+ mappen (albums).

Nou zou ik al mijn mappen er apart in kunnen zetten, maar zo te zien is er geen funcite dat die nieuw aangemaakte albums er zelf ook bij doet, dus dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verxx schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:27:
Matis, ik heb hetzelfde probleem als jouw gehad. Voeg de gebruiker Guest toe bij permissions van de share(s).
Heeft hier het probleem opgelost :)
Ja natuurlijk lost dat het probleem op. Echter gaf ik aan dat ik niet wil dat Jan en Alleman die op mijn LAN zit ook in die mappen kan.

Ik wil nl. die mapshare gebruiken om "Mijn Documenten" te kunnen syncen tussen mijn PC en Laptop. Toen er nog twee keer Vista draaide was dat geen probleem, immers waren de credentials hetzelfde.

Nu krijg ik jammerlijk niet meer de mogelijkheid om me *aan te melden* in die map, zoals een andere Vista PC (met andere credentials) dat wel kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 29-08-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 23:17
Ik heb een geweldig 'programma'tje' gevonden voor de Windows 7 taskbar:

Windows 7 taskbar separators ;)

Met icoon

Zonder icoon

64bit fix (welke bij mij een foutmelding gaf bij het importeren? Maar 't werkt wel onder 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dat ziet er best de moeite uit, die separators :)

Zijn gewoon nep-exe's met een separator-icoontje?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ja zeker :D Of lege ruimtes kan ook..Ik miste die functionaliteit eigenlijk, en ging op zoek naar nep programmatjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 29-08-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets wat ik ook tegenkwam, maar bij mij wil het niet werken, is Winfox, waarmee je Aero Peek- en Jumplist-functionaliteit in Firefox kan krijgen.
Misschien heeft iemand er iets aan :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 29-08-2009 18:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:26:
Iets wat ik ook tegenkwam, maar bij mij wil het niet werken, is Winfox, waarmee je Aero Peek- en Jumplist-functionaliteit in Firefox kan krijgen.
Ziet er geinig uit, maar ik heb lekker alle taakbalk-icoontjes op Vista formaat ;) Mooi vind ik wel dat de bij elkaarhorende Aeropeeks geclusterd weer gegeven wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
anandus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:26:
Waarschijnlijk heb je 't al gedaan :P, maar heb je in de comments gekeken op de pagina die je hebt gepost? Blijkbaar hebben heel veel mensen problemen met 't stukje software :+ Misschien zit er een oplossing voor jou probleem tussen...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.