[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 61.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_main_banner_deel_3.jpg
Disclaimer

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Let ook even op de volgende tekst :
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.

In normaal Nederlands :
Vanaf 1 augustus 2009 kun je deze beta niet meer gebruiken, je zult voor die tijd dus wel weer een andere versie van Windows moeten installeren (dat kan natuurlijk ook een nieuwere build van Windows 7 zijn die dan vast wel uitgekomen is)
Introductie

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de beta?

Je kunt de beta eenvoudig downloaden via de officiele Windows 7 Beta downloadpagina die je hier vindt.

Wat is hot in Windows 7?

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?

Applicaties die (nog) niet goed werken

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Deamon-Tools
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• PunkBuster (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Multiplayer, SinglePlayer werkt wel)
• Battlefield 2 (Multiplayer, Singleplayer werkt wel)

Applicaties die met een aanpassing wel werken

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Nokia PC Suite 7.x

Hoe installeer ik Windows 7 op mijn Pentium 2 / EEEPC?

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Send Feedback...kan ik dat ook doen?

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina
Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/01/image11.png

Patches en updates

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit)
MP3 Fix (64-bit)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen

De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster
Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2009 23:07 . Reden: Niet werkende software toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
Kijk dan gaan we hier verder.

Nou alles werkt perfect, nogmaals.
Vind het lekker stabiel en snel, beter dan Vista.
Alleen is het jammer genoeg nog een Beta, en werken veel drivers nog niet, Incompatible of wilt de installer gewoon niet werken,
Voor de restwerkt internet functie uitstekend, IE en dergelijk ook.
Hopelijk kan ik straks op me gaming rig veel meer testen op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 20:57
Gisteren ook maar even Windows 7 geïnstalleerd en vind het echt veel beter dan ik had durven hopen! De nieuwe taskbar is zalig!

Heb er wel een klein probleempje mee.. af en toe begint deze te flikkeren en is het beeld vd taskbar helemaal verstoord. Als ik er dan met de muis over ga, is alles terug normaal...

Iemand die ook dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
DenDries schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:53:
Gisteren ook maar even Windows 7 geïnstalleerd en vind het echt veel beter dan ik had durven hopen! De nieuwe taskbar is zalig!

Heb er wel een klein probleempje mee.. af en toe begint deze te flikkeren en is het beeld vd taskbar helemaal verstoord. Als ik er dan met de muis over ga, is alles terug normaal...

Ik had het bij installeren van me driver wat normaal is, maar bij installeren Windows 7 had ik het ook, en ook de 1x dat ik de taskbar gebruikte, voor de rest werkt alles perfect.
OOk beter dan ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Het gene ik het meeste mis in Vista zijn eigenlijk die superhandige shortcuts winkey + pijltjes. Daar wen je echt snel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij mijn vader nu ook maar Windows 7 geinstaleerd.

AMD Athlon 64 X2 3600 +
2,0 Gb geheugen
Ati Radeon X1200 Series

Niet erg dik systeem, maar het draait geweldig!
Vele malen soepeler als Vista, en met veel meer leuke mooie opties als XP :)
Top _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
DenDries schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:53:

Nee, niet gezien tot nu toe...

Nu al een nieuw topic, geweldig _/-\o_

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Waar kan ik mijn beta key invoeren? (ik heb de invoer tijdens de installatie overgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:34

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Zo, dan maar toch even in het goede topic posten i.p.v. het download en ket vragen topic O-)

Ik heb W7 nu 2 keer geïnstalleerd (Virtual Box en op een IBM T60) en hij loopt telkens vast als ik een proxy wil instellen, of eigenlijk als ik hem ingesteld heb. Uiteraard kan ik hem dan in veilige modus nog starten en de fout eruit halen.

Dus ik kom het internet niet op.

Minder geheugen gebruik is me wel opgevallen. Dat gat dus beter. Het draait voor de rest goed (op drivers na die nog niet te vinden zijn voor sommige dingen, maar dat is logisch bij een beta).

Verder die leuke gadjes die je vrij kan bewegen... ja dat had ik al sinds Tiger :+

Zal hem eens thuis installeren en kijken of ik dan wel kan internetten (zal wel).

Voor de rest mis ik mijn classic look instelling (of ik heb die nog niet kunnen vinden). W7 is net zo overzichtelijk als Vista (niet, dus :X )

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kunnen mensen die een dualboot opgezet hebben mij uitleggen hoe ze dit gedaan hebben ?
als het moet maar via dm oid ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:26
DennusB schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:06:
Niet erg dik systeem, maar het draait geweldig!
Vele malen soepeler dan Vista, en met veel meer leuke mooie opties als XP :)
Top _/-\o_
offtopic:
Klopt, maar goed, als het al draait op een P3, moet dit ook wel lukken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 10:49

Saven

Administrator

etimm schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:08:
Waar kan ik mijn beta key invoeren? (ik heb de invoer tijdens de installatie overgeslagen)
Rechtermuisklik op 'Computer' en dan Properties, en daar staat dat je windows kan activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Roman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:10:
Zo, dan maar toch even in het goede topic posten i.p.v. het download en ket vragen topic O-)

Ik heb W7 nu 2 keer geïnstalleerd (Virtual Box en op een IBM T60) en hij loopt telkens vast als ik een proxy wil instellen, of eigenlijk als ik hem ingesteld heb. Uiteraard kan ik hem dan in veilige modus nog starten en de fout eruit halen.

Dus ik kom het internet niet op.

Minder geheugen gebruik is me wel opgevallen. Dat gat dus beter. Het draait voor de rest goed (op drivers na die nog niet te vinden zijn voor sommige dingen, maar dat is logisch bij een beta).

Verder die leuke gadjes die je vrij kan bewegen... ja dat had ik al sinds Tiger :+

Zal hem eens thuis installeren en kijken of ik dan wel kan internetten (zal wel).

Voor de rest mis ik mijn classic look instelling (of ik heb die nog niet kunnen vinden). W7 is net zo overzichtelijk als Vista (niet, dus :X )
Je kan best die proxy bug rapporteren, dan kunnen ze er wat aan doen.
En welke classic look bedoel je ?

De classic look van het startmenu, de classic look in het control panel, of het klassieke thema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister T
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 03:45
Iemand toevallig al geprobeerd om de standaardmap voor installatie van programma's proberen te veranderen?
Ik heb dit geprobeerd via de registry zoals in Windows XP, maar dit zorgde ervoor dat windows zijn bestanden niet meer kon vinden, zelfs regedit niet meer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:11:
Kunnen mensen die een dualboot opgezet hebben mij uitleggen hoe ze dit gedaan hebben ?
heb zelf xp op de C: partitie draaien en W7 op de D: schijf draait vlekkeloos naast elkaar
ga denk ik zelfs XP er af gooien en lekker verder met W7

ook nog een vraagje als je alleen een C: partitie hebt en vista wil behouden
kun je dan naast vista ook W7 op die zelfde partitie installen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Petervanakelyen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:19:
[...]

Je kan best die proxy bug rapporteren, dan kunnen ze er wat aan doen.
En welke classic look bedoel je ?

De classic look van het startmenu, de classic look in het control panel, of het klassieke thema ?
Wil wel rapporteren maar als ik op "Send feedback" druk dan doet die het niet. _O- Zal ik wel vanuit thuis doen dan.

En classic bedoel ik draai zog alles met de wel bekende w2k look. Lekker grijs. Dus alles. Vooral het startnemu en het thema. (vandaar dat ik bij de 70-270 en 70-620 zo slecht heb gescored bij de graphical interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Saven schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:13:
[...]

Rechtermuisklik op 'Computer' en dan Properties, en daar staat dat je windows kan activeren
helaas... dat staat er bij mij dus niet :( is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:21:
[...]

heb zelf xp op de C: partitie draaien en W7 op de D: schijf draait vlekkeloos naast elkaar

Dus als ik het goed begrijp.....
Windows7 vervangt dan de bootloader en maakt in zn eigen bootloader een 2e entry voor vista ?
Of hoe moet ik het nu zien.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-04 20:33
Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Voor zover ik weet moet je W7 echt op een aparte partitie installeren, anders overwrite ie gewoon je huidige installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

etimm schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:24:
[...]

helaas... dat staat er bij mij dus niet :( is er een andere manier?
Start-> Zoeken -> `activate' intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jradman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:26:
[...]

Voor zover ik weet moet je W7 echt op een aparte partitie installeren, anders overwrite ie gewoon je huidige installatie!
thanks dan verkloot ik iig niet mn vista en ga ik eerst knutselen met partition magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
Roman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:24:
[...]

Wil wel rapporteren maar als ik op "Send feedback" druk dan doet die het niet. _O- Zal ik wel vanuit thuis doen dan.

En classic bedoel ik draai zog alles met de wel bekende w2k look. Lekker grijs. Dus alles. Vooral het startnemu en het thema. (vandaar dat ik bij de 70-270 en 70-620 zo slecht heb gescored bij de graphical interface).
Nee die zit er niet meer in. Verder is Windows 7 net als Windows Vista hartstikke overzichtelijk, alles heb ik zo gevonden.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:24:
[...]

Dus als ik het goed begrijp.....
Windows7 vervangt dan de bootloader en maakt in zn eigen bootloader een 2e entry voor vista ?
Of hoe moet ik het nu zien.....
Ja zo zal het gaan. Het nieuwere OS zal het oudere herkennen en een boot-menu aanmaken.
Als je andesom gaat werken, eerst nieuw OS en dan oud, (bijv eerste Vista dan XP) werkt dit niet en zal je een externe bootmanager moeten gebruiken of handmatig de active bootloader aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:15

mickjuh

Good news everyone!

Ik wil dit zelf ook nog testen maar probeer de tool Vistabootpro eens. Schijnt ook al te werken met W7.
http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb hem hier ook draaien in dualboot :) , ik heb de volgende How-to gevolgd link

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Dualbooten ging bij mij helemaal vanzelf. Ik heb XP erop staan en ben gewoon gaan installen op dezelfde partitie. Nadat alles klaar was , kwam vanzelf het bootmenu waarin ik kon kiezen welk OS ik wilde opstarten. Hij noemde de oude OS echter Vista i.p.v. XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

offtopic:
Ik word nu wel nieuwsgierig hoe W7 op mijn machine gaat draaien, ik had m al in een vmplayer en toen draaide die ook al lekker op 300 mb ram.

Denk dat ik vanaaf een een extra hdd ga halen bij mediamarkt en daar w7 op zet.
Heeft iemand al de 180.x drivers van Nvidea werkend erop?

kan niet wachten tot 1700 uur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die versie van Windows 7 is dat nou een volledige installatie?
Ik heb een lege partities gemaakt en deze geformatteerden de dvd gedraaid.
Windows gaat dan bestanden kopieren en bij 4% loopt deze steeds vast.
Dvd was gebrand op 1x en daarna nog een dvd gemaakt met een andere image file die ik ook op 1x heb gebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-04 11:32

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ja, het is een volledige versie. Zeker weten dat windows de hdd-controller goed ondersteunt? (lijkt me sterk maar het kan). Zelf heb ik een DVD gebrand op 4x (RW :P :X) en die deed het zonder problemen en erg snel. Ook de Nforce 4 SATA controller werd out-of-the-box ondersteunt zonder problemen. Met een Centrino laptop had ik wel problemen, maar die kwamen pas bij de eindconfiguratie (dus na het kopieëren van de bestanden). Wat voor systeem zet je het eigenlijk op? Is er ook nog een XP/Vista installatie aanwezig?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Klopt het overigens dat Windows Mobile / ActiveSync achtige dingen niet werken? Kan in elk geval mijn HTC Touch Pro niet werkend krijgen onder WM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
heb net een paar keer probleem gehad dat op de een of andere vage manier me windows toets bleef hangen, ken ook aan me tb liggen maar dit was de eerste keer.

en net toen ik vmware aan het opstarten was en ik wilde wat aanklikken schoot me muis aanwijzer naar rechts toe een cm of 2/3.

maar voor de rest tevreden, heb zelf wel een vm met xp geinstalleerd ivm met het upgrade/update van roms van een PDA van hp. dit werkte niet onder win7.
Anoniem: 207902 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:29:
Klopt het overigens dat Windows Mobile / ActiveSync achtige dingen niet werken? Kan in elk geval mijn HTC Touch Pro niet werkend krijgen onder WM7.
dit klopt vandaar dat ik een vm er op gezet heb had ik namelijk ook last van

[ Voor 28% gewijzigd door choman op 13-01-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Smarty_6000 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:59:
[...]

Ik heb hem hier ook draaien in dualboot :) , ik heb de volgende How-to gevolgd link
Geweldig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:43
Ik heb gisteren m'n 1e vastloper gehad.
Was Baldur's Gate: Tales of the Swordcoast aan het installeren. En aan het eind van de installatie krijg je een filmpje, die skip ik altijd d.m.v. ALT+F4. Het scherm werd toen zwart, en alleen de muiscursor was zichtbaar. De cursor kon ik ook niet bewegen, liet het zo 5min staan, maar daarna was het nog steeds zo, heb geprobeerd om bij task manager te komen (CTRL+SHIFT+ESC, CTRL+ALT+DEL) maar dat werkte ook niet, heb de pc toen uiteindelijk maar gereset. Kon verder niks terug vinden in de event viewer, en het spel werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt helemaal geen cd /dvd nodig ik heb hem dan wel via mininova gedownload maar eenmaal klaar en op de D: partitie gezet kon ie gewoon met een druk op de muisknop geinstalleerd worden
had dan wel geen key erbij maar als je daarna naar microsoft site gaat krijg je alsnog een werkende key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 23:59

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Omdat mijn CTRL-toets blijft hangen als ik die in een toetsencombinatie toewijs aan een van mijn muisknoppen met Logitech SetPoint 4.70 heb ik geprobeerd te downgraden naar SetPoint 4.60 omdat dat gesugereerd werd op het almachtige internet.

Afbeeldingslocatie: http://bramvanleur.com/ext/got/w7/lulnchr.png
Geen goed idee. Iedere seconde >10 nieuwe processen betekent dat je snel moet klikken om het te deïnstalleren.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

Zo, dit topic gaat hard. :P

Maar om even te reageren op de reacties van mijn post van gister:

Ik had zeker weten alle (goede) drivers geïnstalleerd, behalve de driver van mijn fingerprint scanner, want die deed heel raar. Verder had ik Windows 7 64bit geïnstalleerd, misschien dat het daar aan lag? Heb daarvoor geen ervaring met 64bit gehad.
Maargoed, Windows 7 was alleen traag bij (zware) installaties en deïnstallaties. Het booten, programma's opstarten, files kopiëren en alle andere standaard gedoe was het allemaal even snel als mijn Vista installatie.

Ben weer terug bij Vista, dus ik kan geen benchmarks meer uitvoeren. Maar ik wacht de final met smart af, want de perfect werkende UAC, de looks en het vernieuwde library systeem vond ik echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Ik heb Windows 7 build 7000 (MSDN) draaien op 2 verschillende machines.
1 op werk, in een Server 2003 domain. En 1 thuis zonder domain controller.

Op werk, waar de Windows 7 machine in het domain hangt kan ik vanaf een willekeurige pc/server mijn Windows 7 machine benaderen. bv: \\windows7werk\c$

Thuis waar ik dus geen DC heb lukt dit niet!
Ik probeer vanaf mijn Server 2003 naar mijn Windows 7 machine een verbinding te leggen: \\windows7thuis\c$

Natuurlijk heb ik op mijn server en windows 7 machine gelijke users met hetzelfde password.
In beide situaties (werk en thuis) staat de firewall geheel uit, (domain)/home/public.
Ook staat op beide machines de UAC geheel uit.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 13-01-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is eerder inderdaad ook gemeld, dat de HTC Touch Pro nog niet met Win7 werkt.

Mijn HTC Nogwat (telefoon uit 2003) doet het wel prima met het Windows Mobile Center.

Overigens een mooie toevoeging vind ik ook de 'Mobility Center', wow, ideaal voor mijn laptop :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
mickjuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:59:
[...]

Ik wil dit zelf ook nog testen maar probeer de tool Vistabootpro eens. Schijnt ook al te werken met W7.
http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm
EasyBCD werkt ook gewoon, is zeer handig, en is gratis.
Die heb ik gebruikt.
Anoniem: 226739 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:09:
offtopic:
Ik word nu wel nieuwsgierig hoe W7 op mijn machine gaat draaien, ik had m al in een vmplayer en toen draaide die ook al lekker op 300 mb ram.

Denk dat ik vanaaf een een extra hdd ga halen bij mediamarkt en daar w7 op zet.
Heeft iemand al de 180.x drivers van Nvidea werkend erop?

kan niet wachten tot 1700 uur >:)
Wat gebeurt er dan om 17u ?
CyberSnooP schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:35:
Omdat mijn CTRL-toets blijft hangen als ik die in een toetsencombinatie toewijs aan een van mijn muisknoppen met Logitech SetPoint 4.70 heb ik geprobeerd te downgraden naar SetPoint 4.60 omdat dat gesugereerd werd op het almachtige internet.

[afbeelding]
Geen goed idee. Iedere seconde >10 nieuwe processen betekent dat je snel moet klikken om het te deïnstalleren.
Ow, 1299 processen, da's very hard :p
Probeer eens in Veilige Modus...
Marcel_EA schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:39:
Ik heb Windows 7 build 7000 (MSDN) draaien op 2 verschillende machines.
1 op werk, in een Server 2003 domain. En 1 thuis zonder domain controller.

Op werk, waar de Windows 7 machine in het domain hangt kan ik vanaf een willekeurige pc/server mijn Windows 7 machine benaderen. bv: \\windows7werk\c$

Thuis waar ik dus geen DC heb lukt dit niet!
Ik probeer vanaf mijn Server 2003 naar mijn Windows 7 machine een verbinding te leggen: \\windows7thuis\c$

Natuurlijk heb ik op mijn server en windows 7 machine gelijke users met hetzelfde password.
In beide situaties (werk en thuis) staat de firewall geheel uit, (domain)/home/public.
Ook staat op beide machines de UAC geheel uit.

Iemand enig idee?
Gewoon wat rommelen met de Advanced Settings in het Network and Sharing Center.
Ik had hier ook wat problemen mee, maar weet niet juist meer waardoor het gelukt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

De Touch Diamond werkt wel. Die heb ik er gewoon aan hangen nu

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:44:
[...]
Dat is eerder inderdaad ook gemeld, dat de HTC Touch Pro nog niet met Win7 werkt.

Mijn HTC Nogwat (telefoon uit 2003) doet het wel prima met het Windows Mobile Center.

Overigens een mooie toevoeging vind ik ook de 'Mobility Center', wow, ideaal voor mijn laptop :)
waar ergens vindt ik dat in W7 zover was ik nog niet gekomen namelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:47:
[...]

waar ergens vindt ik dat in W7 zover was ik nog niet gekomen namelijk ?
Start->typ 'mobil'->Windows Mobility Center

Mind you, op mijn PC kan ik het niet vinden, alleen op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik me ipod aansluit start itunes niet meer automatisch op. ik moet hem zelf opstarten. Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe is dat mogelijk is dat omdat het alleen actief is op een laptop ?

zag ook op een intro filmpje dat zodra je een device inplugged dattie gelijk alle mogelijkheden erbij pakt die je kunt uitvoeren met dat apparaat en er ook een mooi plaatje van je device bij laat zien
is dat een instelling ofzo of werkt dat alleen met microsoft apparaten zoals de Zune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Haha, anandus was me nét voor, ik wou hetzelfde zeggen. Maar het werkt precies hetzelfde onder Vista, daar zit het ook al in. Al heb ik het mobiliteitscentrum onder 7 nog niet bekeken, dus misschien is die wat uitgebreider?

Verder ben ik echt ontzettend tevreden over Windows 7. De enige reden dat ik naar Vista was, was omdat het legaal geïnstalleerd op mijn PC's stond, anders was ik waarschijnlijk bij XP blijven hangen. (Ook al ben ik niet ontevreden over Vista nu.)

Nu nog een andere vraag: ik krijg binnenkort wat extra RAM, en heb dan 6 gieg in mijn PC zitten. Ik wil eigenlijk zowiezo de swap file gaan uitzetten, maar zijn er dingen waar 7 veel aan heeft als je die op een RAM disk zet? (denk aan temp files, e.d.) Ik was van plan om er eens lekker mee te spelen en hier 1 gieg van mijn RAM voor in te zetten. Weet iemand trouwens of een programma als RAMdisk al werkt onder 7 x64?

(btw, leuk forum, ik kom hier al een tijdje maar was nooit lid, jullie zullen me dus vaker zien vanaf nu! :D )

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
trueKAMi schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:56:
Haha, anandus was me nét voor, ik wou hetzelfde zeggen. Maar het werkt precies hetzelfde onder Vista, daar zit het ook al in. Al heb ik het mobiliteitscentrum onder 7 nog niet bekeken, dus misschien is die wat uitgebreider?
Toen ik Vista draaide had ik nog geen laptop, dus het valt me nu pas voor het eerst op :)
Nu ik zo kijk is er niets veranderd met de Vista-versie.
Maar toch een handig dingetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Idd handig dingetje, ik had em ook nog nooit ontdenkt, dus ik zie hem nu ook voor het eerst in Vista :X

[ Voor 59% gewijzigd door trueKAMi op 13-01-2009 15:03 ]

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

CyberSnooP schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:35:

[afbeelding]
Daarom maakt ik altijd een backup image voordat er ander drivers opkomen ;)
Anyway, mocht je 4.60 eraf krijgen en je hebt de 32bit versie van Win7 dan werkt de 4.40 Setpoint prima. Op de 64bit schijnt alleen de 4.70 goede te werken. (maar daar was je al achter ben ik bang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Angeluskamps schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Nee die zit er niet meer in. Verder is Windows 7 net als Windows Vista hartstikke overzichtelijk, alles heb ik zo gevonden.
Vista en overzichtelijk. Ik vind het net zo overzichtelijk als een very first linux distro waar iedereen een eigen progje geschreven heeft om dingen aan te kunnen passen. Eerste keer was het zoeken, weet nog toen ik voor het eerst de code van de wifi wilde wijzigen... (half uur gezocht en lopen schelden).

Maar terug naar W7. Ook hier vind ik het controlpannel op het eerste oog overzichtelijk (bijna mac kwaliteit), maar dan raak ik ook weer zoek. ( zo die staat alvast weer op classic look) Nu de rest nog op classic zien te krijgen (is toch maar een kwestie van tijd). Alhowel ik deze layout beter vind als die van vista, stukken beter. (maarja ik kom nog uit het dos en VMS tijdperk :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Roman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:33:
[...]

Vista en overzichtelijk. Ik vind het net zo overzichtelijk als een very first linux distro waar iedereen een eigen progje geschreven heeft om dingen aan te kunnen passen. Eerste keer was het zoeken, weet nog toen ik voor het eerst de code van de wifi wilde wijzigen... (half uur gezocht en lopen schelden).

Maar terug naar W7. Ook hier vind ik het controlpannel op het eerste oog overzichtelijk (bijna mac kwaliteit), maar dan raak ik ook weer zoek. ( zo die staat alvast weer op classic look) Nu de rest nog op classic zien te krijgen (is toch maar een kwestie van tijd). Alhowel ik deze layout beter vind als die van vista, stukken beter. (maarja ik kom nog uit het dos en VMS tijdperk :+ ).
Het is een *stuk* makkelijker om dingen te vinden via het start menu dan via het control panel :)
Start->keyword intietsen->Windows 7 geeft een aantal control panels die er betrekking op hebben.

Stuk beter dingen te vinden dan daadwerkelijk op zoek gaan in het control panel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja klopt.

Wel lache. Druk op shut down gaat die zonder te vragen uit. Ging nog snel ook, trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 13-01-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om gewoon folders te sharen? Op PC A heb ik een drive geshared en de lokale user full access rights gegeven. Op PC B heb ik die share gemapped als netwerk drive, en bij de credentials het useraccount/pwd van PC A opgegeven. Alles werkt prima, maar ik heb dus geen schrijfrechten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
--nm--

[ Voor 97% gewijzigd door WoutF op 13-01-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Daarjuist starte ik mijn laptop op, kreeg ik een melding dat "C:\Windows\System32\config\systemprofile\Desktop" niet meer bestond, ik kon verder mijn gecustomiseerd toetsenbordprofiel niet meer gebruiken, ik werd in een custom omgeving gegooid, mijn pinned icons waren weg, er stond een andere bureaubadachtergrond, ik had op verschillende dingen geen rechten, enzovoort... Heel het systeem profiel lag overhoop. (En dan heb ik zo van: *lap* Waarom gebruik ik Windows 7 als main OS? :P)

Allereerst Aero weer aan gezet, dan die map opnieuw gemaakt, opnieuw gereboot en ik hoefde enkel nog de bureaubladachtergrond terug te zetten. Geen idee waar dit nu weer vandaan kwam maar ben blij dat het zo makkelijk te herstellen was. (Heb zo gemerkt dat rebooten wel meer helpt bij vage problemen)

Misschien dat het te maken heeft met het verwijderen van die "For testing purposes only" eerder, maar het lijkt me vaag dat die de Desktop folder gaat verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door TaraWij op 13-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik lees ook regelmatig berichten over dat mensen hun beta versie op 2 of 4 speed branden op dvd. Ben ik schijnbaar daar de uitzondering in, heb em gewoon gefikt op 16 speed en werkte prima. :)

Ik denk dat Windows 7 de geheugenuitbreiding van 2 naar 8 GB wel leuk gaat vinden.
(zal ik de Swap File aan laten staan bij 8GB?)

Uiteindelijk alles nu zo goed als op orde. Voor de printer kan ik ingebouwde scansoftware gebruiken. Zelfs Nero 6.0.3 werkt onder deze Windows versie (oke, je krijgt wel het gezeur van compatibiliteits problemen, maar dat ik in XP ook al).
De nieuwste ForceWare drivers voor m'n GT8800 werken ook prima.

Uiterlijk is naar wens aan te passen. Zelfs de klassieke weergave is mogelijk.
Laatste struikelblok voor mij is de geluidskaart. Ik heb idd een Soundblaster X-Fi PCI-E Extreme Audio gekocht, omdat ik wist dat er voor de Soundblaster Live sowieso geen goede drivers zouden komen zowel al Vista, en dus schijnbaar ook 7. Hopelijk ga ik deze nieuwe kaart wel aan de praat krijgen. Als dat werkt dan is alles goed en ben ik Windows 7 helemaal tevreden en uiteindelijk bereid om em te kopen als ie uitkomt dit jaar. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hoe zit het dan eigenlijk met een SB Audigy in W7? Onder vista draait die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zou het wel erg handig vinden als ik het Mobility Center (en ja, dat gebruikte ik ook in Vista ;) ) als Gadget op mijn desktop kan zetten. Ik werk veel mobiel, en geef ook geregeld presentaties, het zou wel lekker zijn als ik hem gewoon kon neerzetten :)

Ik wil gewoon feedback kunnen geven, maar het lukt me echt niet (Technet Key)

EDIT: O-)
TechNet Plus Subscribers – Windows 7 Feedback invitation

If you are a TechNet Plus subscriber, you may have noticed after downloading and installing the Windows 7 Beta that the “Send Feedback” link mechanism wasn’t working. I spotted this on Saturday and have been working on getting it fixed for you ever since.

I am happy to say it’s now resolved. It’s pretty simple. Go to the TechNet Plus Subscriber Homepage. You’ll see the following section as the top bullet on that page. Only TechNet Plus subscribers can get to this secure webpage.

Give us feedback on the Windows 7 Beta!

As an TechNet subscriber you have the ability to register with Microsoft Connect to track the status of bugs you report. You will also be able to search, view and vote on bugs other TechNet subscribers have filed.

To register on Connect, please click here. This will enroll you into the TechNet Bug Filing Program. Once you are enrolled in the program you may file bugs using any “send feedback” link in the product and access your feedback tracking page directly from this link.

Click the link on that section that says “please click here”. It contains your invitation to link your Live ID to the connect.microsoft.com feedback reporting process. After successfully completing the invitation and having this added to your directory at connect.microsoft.com, you should be able to use the links in Windows 7. Enjoy!!!
Pff, die tool om het probleem als filmpje op te nemen zit er wel netjes ingebakken.

Nu kan ik alleen niet meer algemene feedback geven, maar alleen problemen aanmelden.

EDIT:

Toch wel handig om door de Connect bugs te lopen. Voor degene met de slaapstand problemen: A computer that is running Windows Vista appears to sleep and then immediately wake

[ Voor 89% gewijzigd door PWM op 13-01-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

Ik was al meer dan tevreden over Vista X64 ultimate, maar W7 draait nog net ff wat soepeler. Ook hier geldt hetzelfde als voor vista. Onnodige shit als UAC en Aero gewoon uitzetten. Na verloop van tijd wil je gewoon dat het systeem stabiel draait en ben je die nieuwe features als earo snel zat.

Ik geloof wel in windows 7, maar alleen 64 bit. De 64 bit vista draait ook vele malen sneller dan de 32 bit, zeker met 4GB geheugen.

Succes allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/9563/wtfkp8.th.jpg

Ben niet tevreden, installeer nu Dead Space, 96% ram in beslag, WTF?

idle maar 1,20GB ( 32%.. )

En nu dit? lekker dit! 64 bit ultimate ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:47:
[afbeelding]

Wat is het probleem?
Edit:
Oh, idle 1,2 en nu 3,8.
Weird zeg.
En na installatie valt-ie weer terug?
Misschien gebruikt-ie het geheugen als kopieerbuffer ofzo?

offtopic:
Dat je mensen terugkan vinden in je MSN, damn! :P

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 13-01-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:25

Dark

who tweaked the light?

Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:47:
[afbeelding]

mooi toch dat het ram eindelijk eens gebruikt wordt in plaats van werkloos toekijken hoe alleen het 1e reepje wat doet ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
Snowwie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:48:
Ik lees ook regelmatig berichten over dat mensen hun beta versie op 2 of 4 speed branden op dvd. Ben ik schijnbaar daar de uitzondering in, heb em gewoon gefikt op 16 speed en werkte prima. :)

Ik denk dat Windows 7 de geheugenuitbreiding van 2 naar 8 GB wel leuk gaat vinden.
(zal ik de Swap File aan laten staan bij 8GB?)

Uiteindelijk alles nu zo goed als op orde. Voor de printer kan ik ingebouwde scansoftware gebruiken. Zelfs Nero 6.0.3 werkt onder deze Windows versie (oke, je krijgt wel het gezeur van compatibiliteits problemen, maar dat ik in XP ook al).
De nieuwste ForceWare drivers voor m'n GT8800 werken ook prima.

Uiterlijk is naar wens aan te passen. Zelfs de klassieke weergave is mogelijk.
Laatste struikelblok voor mij is de geluidskaart. Ik heb idd een Soundblaster X-Fi PCI-E Extreme Audio gekocht, omdat ik wist dat er voor de Soundblaster Live sowieso geen goede drivers zouden komen zowel al Vista, en dus schijnbaar ook 7. Hopelijk ga ik deze nieuwe kaart wel aan de praat krijgen. Als dat werkt dan is alles goed en ben ik Windows 7 helemaal tevreden en uiteindelijk bereid om em te kopen als ie uitkomt dit jaar. :)
Ik heb hem ook gebrand op 18x en 6956 ookal op 18x bij beiden geen problemen mee gehad.

@Denmen, Waarom zou je Aero uitzetten? Dat heeft echt niet zoveel van je pc nodig, op me laptop en pc heb ik het beiden aan staan en ze draaien beiden enorm soepel:)

[ Voor 5% gewijzigd door MrBlueEyes op 13-01-2009 16:55 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor degenen die problemen hebben met het branden van een DVD, je kan het ook gewoon vanaf de harde schijf installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:58
Anoniem: 183692 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:39:
Ik was al meer dan tevreden over Vista X64 ultimate, maar W7 draait nog net ff wat soepeler. Ook hier geldt hetzelfde als voor vista. Onnodige shit als UAC en Aero gewoon uitzetten. Na verloop van tijd wil je gewoon dat het systeem stabiel draait en ben je die nieuwe features als earo snel zat.
  • UAC, De core van het beveiligingssysteem van Windows, ik zou niet weten waarom je dat uit zou willen zetten
  • Aero, een systeem met een redelijke videokaart (Dx10) draait sneller mét Aero dan zonder, omdat je een krachtige unit als een videokaart nu aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Heb hier ook sinds Zondag een DualBoot draaien van Win_XP & Win_7
Ik moet zeggen vindt Win_7 echt goed draaien, zeker vergeleken bij Vista...
Maar merk ook wel als je een paar uur met Win_7 heb gewerkt en ik weer met Win_XP
ga werken dat WinXP toch net even iets sneller is......
Maar al met al, mocht Win_7 officeel uitkomen, dan koop ik hem zeker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57
Voor mensen die problemen hebben met punkbuster, gewoon punkbuster in vista compatible modus draaien en het probleem is weg.
Ik heb de bestanden PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe in de map c:\windows\syswow64 en in de map c:\users\***\appdata\local\punkbuster allen op vista compatible gezet en ik wordt niet meer gekicked.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:
[...]
Wat is het probleem?
Edit:
Oh, idle 1,2 en nu 3,8.
Weird zeg.
En na installatie valt-ie weer terug?
Misschien gebruikt-ie het geheugen als kopieerbuffer ofzo?

offtopic:
Dat je mensen terugkan vinden in je MSN, damn! :P
Nee hij gaat niet terug, dan maar rebooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:07:
[...]

Nee hij gaat niet terug, dan maar rebooten..
Waarom?
Kijk anders even in Resource Monitor hoe je geheugen verdeeld is :)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 13-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:23

the mod man

iets van beeldmaker

Iemand ati catalist beta drivers al aan de praat? bij mij kan ie 2 bestanden niet vinden na de instalatie (iniedergeval 1 daarvan was voor C++ 2005 pack) toen opnieuw geinstaleeerd maar liep die tijdens de instalatie vast op verschillende momenten.

Heb ook al 2005 c++ pack apart geprobeerd te installeren maar hielp niks.

zonder drivers kan ik mijn scherm grootte niet aanpassen en zit ik met een onscherp beeld. (lekkere koppijn aan overgehouden)

Ik zit nu noodgedwongen dus weer even op xp

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
the mod man schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:08:
Iemand ati catalist beta drivers al aan de praat?
Ja draait hier gewoon (64 bit), mischien eerst de windows ati update installeren en dan de ati beta.
Ik heb de ati beta hier vandaan: http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=39069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik heb alleen ATI beta, en het werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
anandus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:07:
[...]
Waarom?
Kijk anders even in Resource Monitor hoe je geheugen verdeeld is :)
Gereboot, nu 35%, omdat ik youtube/msn/en natuurlijk aan het internetten ben.

1347MB in used, 2600 Free.

Kijken of het zo weer gebeurt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:23

the mod man

iets van beeldmaker

gstoffers schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:14:
[...]

Ja draait hier gewoon (64 bit), mischien eerst de windows ati update installeren en dan de ati beta.
Ik heb de ati beta hier vandaan: http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=39069
windows 64 bit idd

windows ati update?

Ik probeer dus zonder verder wat te hebben geïnstalleerd op videokaart gebied de beta te installeren

heb ook al geprobeerd met 8.12.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
gstoffers schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:03:
Voor mensen die problemen hebben met punkbuster, gewoon punkbuster in vista compatible modus draaien en het probleem is weg.
Ik heb de bestanden PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe in de map c:\windows\syswow64 en PnkBstrB.exe in de map c:\users\***\appdata\local\punkbuster allen op vista compatible gezet en ik wordt niet meer gekicked.

Succes
Dit net geprobeerd, werkt hier niet. Heb overigens wel W7 32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:16:
[...]

Gereboot, nu 35%, omdat ik youtube/msn/en natuurlijk aan het internetten ben.

1347MB in used, 2600 Free.
Als je je computer langer gebruikt zal dat wel oplopen, 35% is inderdaad wat weinig.. Zonde van die 2,5Gb die niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
Ja na de installatie kwam windows update met een ati driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
EDIT schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:21:
[...]

Dit net geprobeerd, werkt hier niet. Heb overigens wel W7 32 bits.
Mischien eerst het proces in services stoppen, aanpassen, proces herstarten of anders pc opnieuw opstarten.
Als het goed is zijn het in totaal 4 bestanden 2xPnkBstrA.exe en 2xPnkBstrB.exe

[ Voor 12% gewijzigd door gstoffers op 13-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Heb met een X3 benchmark gerunned, op Vista 107.1 FPS.

Met Windows 7 en Cat 8.12, 95.7 FPS.

Wat een verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:32:

Wat een verschil..
Vind je dat serieus een probleem? Het zijn niet voor niks beta-drivers, in het jaar van Vista kwam de FPS van games ook niet boven die van XP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:32:

Wat een verschil..
32bits of 64bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
64bits.

Vista ultimate 107.1 FPS 64bit cat 8.12

Windows 7 95.7 FPS 64bit cat 8.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:33:
[...]

Vind je dat serieus een probleem? Het zijn niet voor niks beta-drivers, in het jaar van Vista kwam de FPS van games ook niet boven die van XP uit.
Oh nee, tuurlijk maak ik me niet druk om, het ging me even om te testen, maar de ATi drivers zijn toch de laatste tijd heel erg mis :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caneezy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:39:
64bits.

Vista ultimate 107.1 FPS 64bit cat 8.12

Windows 7 95.7 FPS 64bit cat 8.12
Ah, okee vandaar :)
Is hier ook iemand X3 en 32bits?
Ik vraag me af (betwijfel) of de 32bits-versie het ook zo slecht doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=307081

1/4 heeft 32 bits, staan daar in de topic/sig wie 32 bit gebruikt etc, ik heet zelf Cooliosof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841

Ik heb sinds dit weekend ook Windows 7 draaien.

Loopt allemaal als een trein.

Enige is dat mijn harde schijf eigenlijk constant aan het ratelen is. Niet echt hard ofzo, maar geluid is wel licht aanwezig. Had ik onder Vista nooit last van. Kan Windows 7 hier een oorzaak van zijn?

Vreemde is ook dat mijn harde schijf bij het genereren van een score door Vista echt een enorm lage score krijgt (2,2) Ik had iets van 4,9 onder Vista.

Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Anoniem: 101841 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:03:
Ik heb sinds dit weekend ook Windows 7 draaien.

Loopt allemaal als een trein.

Enige is dat mijn harde schijf eigenlijk constant aan het ratelen is. Niet echt hard ofzo, maar geluid is wel licht aanwezig. Had ik onder Vista nooit last van. Kan Windows 7 hier een oorzaak van zijn?

Vreemde is ook dat mijn harde schijf bij het genereren van een score door Vista echt een enorm lage score krijgt (2,2) Ik had iets van 4,9 onder Vista.

Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?
Probeer die test 's uit te voeren wanneer de Index-service uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Voor de harde schijf was makkelijk op te lossen door Write cahcing te enablen in device manager.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/293k8sh.jpg

Daarna gewoon scores opnieuw laten berekenen en probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
JanW schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:10:
Voor de harde schijf was makkelijk op te lossen door Write cahcing te enablen in device manager.

[afbeelding]

Heeft dit ook daadwerkelijk vervelende gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:13:
[...]

Heeft dit ook daadwerkelijk vervelende gevolgen?
die staan toch op het screenshot ? als de stroom uit gaat heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
gstoffers schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:26:
[...]

Mischien eerst het proces in services stoppen, aanpassen, proces herstarten of anders pc opnieuw opstarten.
Als het goed is zijn het in totaal 4 bestanden 2xPnkBstrA.exe en 2xPnkBstrB.exe
Had wel services opnieuw gestart, maar toch even PC gereboot, en zie: hij doet het :)
Thanks voor deze oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Deze scoren lijkt mij toch ook niet echt verkeerd ;)

Pentium 4 - 2,8 Ghz
ATI Radeon X1300 Pro 256 MB
1024 MB Geheugen
160 HDD

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/2789/screenshotratingev9.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 13-01-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even mezelf citeren:
anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:40:
Misschien dat ik de optie niet gezien heb, of dat-ie niet bestaat, maar hoe kan je 'pinned' en 'frequent' in je taskbar jumplists omdraaien?
Nu moet ik een flink stuk omhoog om bij mijn 'pinned' te komen, dat kan sneller :)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Albert020 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:24:
Deze scoren lijkt mij toch ook niet echt verkeerd ;)

[afbeelding]
We hebben natuurlijk niks aan dit soort scores zonder te weten wat voor hardware erachter schuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841

HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:10:
[...]

Probeer die test 's uit te voeren wanneer de Index-service uitstaat?
Hoe krijg je die simpel uitgezet? :?

Bij indexing options kan ik alle mappen wel weggooien, maar er moet toch een makkelijkere manier zijn?
JanW schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:10:

[afbeelding]

Stond al gewoon aan bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 16:15
Angeluskamps schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Die staat er gewoon tussen hoor. Via 'personize' en dan het tweede thema 'Windows Classic' bij Easy of Access Themes. Ziet er lekker strak uit en erg scherp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Dan moet je die ff uitzetten, score laten bepalen en dan weer aanzetten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
HendrikN schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:25:
[...]

We hebben natuurlijk niks aan dit soort scores zonder te weten wat voor hardware erachter schuilt.
Het staat er nu bij HendrikN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
EDIT schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:24:
[...]

Had wel services opnieuw gestart, maar toch even PC gereboot, en zie: hij doet het :)
Thanks voor deze oplossing :)
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
zijn er meer mensen die dynamische schijven niet werkende krijgen in win7? hij herkent ze in computer management (MMC) wel, en geeft ook aan dat hij de bestandsnamen kan lezen als ik op 'take ownership' ofzo klik, maar ik kan de schijf van zijn levensdagen niet benaderen in de explorer..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 21:08
Hoi, ik heb ook windows 7 geinstalleerd in een triple boot met xp en ubuntu. Ik was alleen vergeten om mijn homegriup password op te schrijven, is er nog een manier om deze te achterhalen?
edit;
thanks wilhelmstroker

[ Voor 7% gewijzigd door dumbledore op 13-01-2009 19:38 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.