Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Waar is Windows 7 te koop?
Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Op donderdag 22 oktober 2009 heeft Microsoft de opvolger van Windows Vista officieel gelanceerd. In dit topic kun je je ervaringen met Windows 7 delen met je mede Tweakers. Heb je een technisch probleem? Start dan hiervoor even een eigen topic!</br></br>
De komende tijd zal ik het topic verder aanpassen aan de huidige situatie en hier en daar aanvullen.

Op dinsdag 2 juni heeft Microsoft bekend gemaakt (Bron : Reuters) dat Windows 7 officieel te koop zal zijn vanaf 22 oktober 2009.

Nu een nieuwe computer kopen en vanaf 22 oktober "gratis" Windows 7?
De grote fabrikanten van computers en laptops hebben bijna allemaal een upgrade programma om te zorgen dat de verkoop niet inzakt. Kijk even op deze Microsoft website welke fabrikanten allemaal een Upgrade programma hebben.

Let op: Sommige fabrikanten kunnen verzendkosten in rekening brengen.

Windows 7 E
Er is sprake geweest dat er een 'speciale' versie van Windows 7 zou komen zonder Internet Explorer, maar deze versie is in een later stadium gecancelled. Windows 7 zal nu (naar alle waarschijnlijkheid) uitgeleverd gaan worden met een browser-keuzescherm waarin de gebruiker kan aangeven of en welke browser er geinstalleerd moet gaan worden.

Afgezien van de verschillende versies voor Europa en de rest van de wereld komen er 6 verschillende versies van Windows 7 op de markt waarvan er maar 3 in de winkel verkrijgbaar zullen zijn. De Starter versie zal alleen als OEM versie beschikbaar komen en de Home Basic versie zal alleen in opkomende markten beschikbaar komen. De Enterprise versie zal alleen via het Volume Licensing programma beschikbaar komen. De versies die overblijven : Home Premium, Professional en Ultimate zullen dus ook in Europa beschikbaar komen.

Hieronder zie je een tabel waarin per versie is aangegeven welke onderdelen wel/niet beschikbaar zullen zijn.

Features / Ability
Starter
Home Basic
Home Premium
Professional
Enterprise
Ultimate
OEM Licensing Only
Emerging Markets Only
Retail & OEM Licensing
Volume Licensing
Limited Retail & OEM Licensing
Concurrent Applications
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
Unlimited
32-bit Maximum RAM
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
4GB
64-bit Maximum RAM
N/A
8GB
16GB
192GB
192GB
192GB
32-bit and 64-bit mode support
32-bit only
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Home Group (Create & Join)
Join only
Join only
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Internet Explorer 8
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Player 12
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Desktop Window Manager
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Mobility Center
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Aero
No
Partial
Yes
Yes
Yes
Yes
Multi-Touch
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Premium Games
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Windows Media Center
No
No
Yes
Yes
Yes
Yes
Encrypting File System
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Location Aware Printing
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Remote Desktop Host
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Presentation Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows Server domain
No
No
No
Yes
Yes
Yes
Windows XP Mode
No
No
No
Yes
Yes
Yes
AppLocker
No
No
No
No
Yes
Yes
BitLocker Drive Encryption
No
No
No
No
Yes
Yes
BranchCache Distributed Cache
No
No
No
No
Yes
Yes
DirectAccess
No
No
No
No
Yes
Yes
Subsystem for Unix-based Applications
No
No
No
No
Yes
Yes
MUI Pack
No
No
No
No
Yes
Yes
VHD booting
No
No
No
No
Yes
Yes

Bedankt Snake voor het maken van de tabel!

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_prijsvergelijk_vista_7.png

Waar koop ik Windows 7
Microsoft Store
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Ultimate (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Home Premium (Op dit moment geen prijzen bekend)
• Tweakers Pricewatch : Windows 7 Professional (Op dit moment geen prijzen bekend)
• De computershop bij jou om de hoek :+

Kan ik mijn huidige Windows x upgraden?
De upgrade kan alleen uitgevoerd worden tussen Windows versies met dezelfde taal en gelijke architectuur (32-bits of 64-bits). Dan kan het alleen als de overgang in de tabel voorkomt:

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/windows7_upgrade_tabel.png

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Norman Antivirus

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Woei, al deel 16 :)
Maar niet op mijn P3 server met 192 mb RAM :+
Kan je daar geen Windows Server 2003 R2 opzetten ?
Waarschijnlijk wordt die ook ondersteund...
Is het nodig/aan te raden om volgende drivers nog te installeren of is dit niet meer nodig met Windows 7:
- Intel INF Update Utility of Chipset Software Installation
- Intel® Matrix Storage Manager
- LAN driver van Realtek. LAN werkte out of the box...
- Realtek Sound drivers. Sound werkte out of the box...
Andere aan te raden te installeren drivers die ik vergeet?

Ik heb een GA-P35-DS3R mb met Intel Core2Duo E8200 cpu op.
Slechts 1 sata harddrive en dus geen raid opstelling
1. Hangt er van af welke chipset je hebt. Voor Intel 9xx chipsets en hoger zou ik het wel installeren.
2. Heb ik nooit gebruikt, ook niet onder Vista.
3. Kijk eens op Windows Update.
4. Kijk ook eens op Windows Update ;)

Drivers voor de GPU zou ik sowieso installeren, maar ook daarvoor zijn Windows 7 drivers al van Windows Update te downloaden voor de meeste grafische kaarten.

[ Voor 70% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-10-2009 21:21 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 23:09

The_Scarabial

MTB for life!

Heb win7 nu ook draaien op mijn test pc, moet zeggen loopt allemaal perfect nog geen aparte dingen gezien.

Het enige probleem dat ik nog zie, is hoe ik al mijn mail van outlook express naar outlook 2007 ga overzetten. Is dit makkelijk te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
The_Scarabial schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:28:
Heb win7 nu ook draaien op mijn test pc, moet zeggen loopt allemaal perfect nog geen aparte dingen gezien.

Het enige probleem dat ik nog zie, is hoe ik al mijn mail van outlook express naar outlook 2007 ga overzetten. Is dit makkelijk te realiseren?
Outlook 2007 installeren en Importeren vanuit OE en dan backup maken die je na de installatie van Windows 7 in Outlook 2007 restored ?

Wellicht dat er wel een gemakkelijkere manier is te vinden, maar dit werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

iemand als zijn windows mobile telefoon kunnen sync'en met Windows 7? Dat is het enige wat me nog niet lukt..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 14:40

denivan

de enige

Cyberpope schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:53:
iemand als zijn windows mobile telefoon kunnen sync'en met Windows 7? Dat is het enige wat me nog niet lukt..
Lukt hier perfect via bluetooth, net zoals in vista...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Windows Mobile Device Center misschien?
http://www.microsoft.com/...vice-center-download.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:59

RnB

Petervanakelyen schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:16:

2. Heb ik nooit gebruikt, ook niet onder Vista. Ging over Intel Storage Raid Manager

Drivers voor de GPU zou ik sowieso installeren, maar ook daarvoor zijn Windows 7 drivers al van Windows Update te downloaden voor de meeste grafische kaarten.
Out-of-the box waren mijn interne schijf en mijn dvd-rewriter ejectable, iets wat je natuurlijk niet wilt.
Nadat ik Intel Storage Raid Manager had geïnstalleerd was dit niet meer het geval, zoals het hoort dus.
Maargoed, het kan zijn dat het alleen bij mij was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:52
Tja, ik kom niet eens aan installeren toe. Dus mijn 1e bevindingen zijn zeer negatief :)

Als ik op Installeren klik, krijg ik de melding dat de stuurprogramma's voor me CD/DVD er niet zijn.
Heb verschillende drivers ( Intel site, of site van Fujitsu Siemens waar me PC van is ) beschikbaar gesteld, maar ze blijken niet goed te zijn.

DVD speler is op een IDE kabel aangesloten.
Harde schijf SATA.

SN van de PC = YSSP634053

3 keer via verschillende handleidingen een bootable USB harde schijf geprobeerd, maar blijkbaar ondersteund mijn moederbord geen USB booting. Error over BOOT\BCD en een 0xc000000e error.

Van XP naar Vista gegaan en opnieuw geprobeerd, maar weer de zelfde melding.
Met andere woorden, het is dus blijkbaar niet mogelijk om Windows 7 hierop te installeren. Bar slecht vindt ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Lukt prima via wat dan ook. Wat lukt je precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meest voorkomende reden van een ontbrekende cdrom/dvd rom is een dvd die niet goed gebrand is. En Google heeft ook nog een hoop hints hoe dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit valt me van jou tegen, GPU drivers van WinUpdate, nou doe maar niet. Behalve als je een simpel onboard ding hebt, maar voor beetje kaart lijken me de nieuwste ATI/Nvidia drivers altijd superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 16:52
Anoniem: 120725 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:05:
De meest voorkomende reden van een ontbrekende cdrom/dvd rom is een dvd die niet goed gebrand is. En Google heeft ook nog een hoop hints hoe dat op te lossen.
De meest voorkomende hint is om het langzaam te branden. 4x speed. Dat heb ik ook gedaan.
Had het graag op een 2e DVD geprobeerd ware het niet dat me DVD'tjes op zijn. Zal ze morgen maar eens kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... nog een poging gaan wagen dan... Dacht dat synccenter er automatisch inzat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:08:
[...]

Dit valt me van jou tegen, GPU drivers van WinUpdate, nou doe maar niet. Behalve als je een simpel onboard ding hebt, maar voor beetje kaart lijken me de nieuwste ATI/Nvidia drivers altijd superieur.
Ik vergelijk meestal de versienummers, en meestal zijn die van Windows Update recenter dan de drivers op de Nvidia site. Dingen zoals CCC installeer ik stand-alone als ze niet zijn meegeleverd met de WU driver :)

Vroeger downloadde ik ook altijd alles van de website van de fabrikant, maar de laatste tijd moet ik toegeven dat WU meestal recentere drivers heeft dan ik kan vinden, het werkt erg behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:21
Deeltje 16... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
(Nog ff mijn post uit deel 15...)

Ik heb een laptop met Win7 Enterpr. x64 RTM erop draaien. Als ik mijn 2e monitor, een Samsung T220, aansluit, is het beeld op de monitor op de aanbevolen resolutie (1680 x 1050) uitgerekt. Alleen op 1600 x 1024 is het beeld normaal. Voorheen op Vista had ik geen last van maar onder Win7 wel.

Monitor wordt op VGA aangesloten en de videokaart is een ATI Mobility 3650 met de laatste ATI drivers.

Iemand die dat ook heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Ik heb Windows 7 x64 draaien, alleen nu heb ik een probleem. Ik heb een mx 518 logitech muis ,met bijbehorende setpoint software voor windows 7 x64. Het probleem is dat mijn muis 1 keer in de +/- 1 min blijft hangen ongeveer 1 seconde lang en daarna kan ik hem weer bewegen. Alleen na het hangen van de muis is de snelheid van de cursor veranderd. Ik heb al geprobeert setpoint opnieuw te installeren en ik heb ook algeprobeert om wat instellingen aan te passen, maar niets lijkt dit probleem te verhelpen. Ik heb wel ergens gelezen dat dit in vista ook wel eens gebeurt en volgens mij is daar zelfs een fix voor uitgebracht. Het lijkt mij dat dit nog niet voor windows 7 het geval is. Weet iemand hoe ik dit irritante probleem op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friggles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 15:11
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Op dit moment heb ik Vista en 7 ultimate als dual-boot en doet alles het in Vista. Als ik een spel (FM) wil openen in windows 7 dan staat er failed to set up graphics system. Nou heb ik geprobeerd om de drivers te updaten, maar als ik run>dxdiag doe om mijn videokaart te zoeken staat er standaard VGA Graphics Adapter ipv het type Nvidia kaart (GeForce 9200M GS). Ook wanneer ik de prestatie index uitvoer, komt er een 1 te staan op de punten van de video kaart.

Ik heb al geprobeerd om te drivers te updaten via Nvidia, maar wanneer de computer opnieuw opgestart is, kom ik weer in het boot scherm en moet ik naar het repair-scherm gaan. Kan iemand mij helpen hoe ik alles werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nou, de eerste BSOD is binnen!
Ik was lekker muziek aan het maken met Cubase 5 toen ik besloot even bezig te gaan in de Media Browser(van Cubase), klik ik op een map->BSOD

nvlddmkm.sys was de schuldige, dus gelukkig was het niet de fout van Windows(maar van nVidia), het probleem is niet reproduceerbaar, dus ik hoop dat het hierbij blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier nog steeds bezig met mijn niet geactiveerde Professional. Denk dat ik volgende week maar een schone installatie ga doen met mijn retail key. Moet zeggen dat ik tot nu toe niet echt problemen heb met 7, alleen het hernoemen van de TrueImage.exe was een kleine showstopper.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
* Petervanakelyen vertrekt naar Windows 7 RoadShow...

Iemand nog vragen om te stellen ? :)
Ik heb een probleem met mijn videokaart. Op dit moment heb ik Vista en 7 ultimate als dual-boot en doet alles het in Vista. Als ik een spel (FM) wil openen in windows 7 dan staat er failed to set up graphics system. Nou heb ik geprobeerd om de drivers te updaten, maar als ik run>dxdiag doe om mijn videokaart te zoeken staat er standaard VGA Graphics Adapter ipv het type Nvidia kaart (GeForce 9200M GS). Ook wanneer ik de prestatie index uitvoer, komt er een 1 te staan op de punten van de video kaart.

Ik heb al geprobeerd om te drivers te updaten via Nvidia, maar wanneer de computer opnieuw opgestart is, kom ik weer in het boot scherm en moet ik naar het repair-scherm gaan. Kan iemand mij helpen hoe ik alles werkend krijg?
Die kaarten zijn probleemgevallen, blijkbaar. Ik geloof dat er in de vorige deeltjes nog mensen waren met problemen. Wat gebeurt er als je de Vista drivers installeert ? Zijn er Windows 7 drivers voor ? Windows Update gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

megatronics schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:18:
Hier nog steeds bezig met mijn niet geactiveerde Professional. Denk dat ik volgende week maar een schone installatie ga doen met mijn retail key. Moet zeggen dat ik tot nu toe niet echt problemen heb met 7, alleen het hernoemen van de TrueImage.exe was een kleine showstopper.
Meerdere malen activeren is anders geen probleem ben ik achter gekomen na een vernaggelde installatie. Zolang je dat maar op hetzelfde systeem doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 27-10-2009 08:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Meedere malen activeren zou uberhaupt geen probleem moeten zijn, zelfs op verschillende systemen, aangezien het een retail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

megatronics schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:54:
Meedere malen activeren zou uberhaupt geen probleem moeten zijn, zelfs op verschillende systemen, aangezien het een retail is.
Leg eens uit? Je hebt toch een licentie voor een installatie voor een enkele computer?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 27-10-2009 08:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:03
Je kan die idd op meer machines installeren, maar de precieze details hoeveel en hoe frequent weet ik niet. Vroeger kan je altijd op een andere machine reactiveren na 120 dagen (zie ook hier in het stukje 'How long does this go on?'), maar weet niet hoe het in de nieuwste versie van wpa zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 23:48

mjl

Ugh

Gunner schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:55:
[...]

Leg eens uit? Je hebt toch een licentie voor een installatie voor een enkele computer?
Klopt, maar je mag wel een nieuwe computer kopen (of andere PC gaan gebruiken) en daar je Windows op zetten (moet je wel op je oude PC de key intrekken!).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mjl schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

moet je wel op je oude PC de key intrekken!.
Hoe doe je dat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

format c:, oftewel gewoon die installatie verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 27-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41
Woei, al deel 16 :)

[...]

Kan je daar geen Windows Server 2003 R2 opzetten ?
Waarschijnlijk wordt die ook ondersteund...
Wat is het voordeel daarvan tov het huidige XP prof op mijn server in relatie tot het library en indexatieprobleem van een netwerkfolder in windows 7?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
Voor diegene die bij Surfspot Windows 7 hebben besteld en nog zitten te wachten op de levering (net als ik).

Na een mail aan Surfspot kreeg ik de volgende mail:

"Beste Vincent,

In de bevestigingsemail is iets mis gegaan. Maar je bestelling is momenteel niet op voorraad maar zal 3 november aan je verstuurd worden.

Met vriendelijke groet,

Manja

SURFspot.nl - Klantenservice
Spotgoedkope software"

Ik heb 21 oktober besteld (Windows 7 64-bit NL en UK). Dus dat is zeker nog een week wachten.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart....een razer barracuda

als ik muziek afspeel en mijn panel staat op ''dts interactive'' krijg ik geen geluid uit al mijn boxen... dit was met xp wel zo (vista-xp compabiliteit brengt geen verbetering)...

als ik met dezelfde instellingen een film opzet, heb ik wel geluid uit de achterste boxen...

in windows heb ik ook al vanalles geprobeert bij geluidsinstellingen... als ik hier die testsound laat horen, hoor ik echter w'el geluid uit de achterboxen.... terwijl winamp gewoon af aan het spelen is in stereo :|

iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

vincentc schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:53:
Voor diegene die bij Surfspot Windows 7 hebben besteld en nog zitten te wachten op de levering (net als ik).
Dit staat ook al een tijdje op de website zelf hoor:
23/10/09: WINDOWS 7 ULTIMATE 64-BIT UITVERKOCHT
Heb je een Windows 7 Ultimate Upgrade 64-bit besteld?
Deze zijn tijdelijk niet meer op voorraad.
Op 2, 3 en 4 november wordt de bestelling naar je opgestuurd indien je dit product hebt besteld.
Onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:16:
[...]

Mmm... nog een poging gaan wagen dan... Dacht dat synccenter er automatisch inzat.
De eerste keer dat je je mobiel inplugt zou-ie het automatisch moeten installeren. Bij mij gebeurde dat wel in ieder geval :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:06

TVL

Is het mogelijk om van iemand een DVDtje te lenen met een RTM versie (van MSDN), deze (clean) te installeren en vervolgens te activeren met een gekochte licentie van Surfspot? Ik heb nu een Beta versie draaien maar ik wil niet eerst nog eens Vista installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TVL schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:43:
Is het mogelijk om van iemand een DVDtje te lenen met een RTM versie (van MSDN), deze (clean) te installeren en vervolgens te activeren met een gekochte licentie van Surfspot? Ik heb nu een Beta versie draaien maar ik wil niet eerst nog eens Vista installeren.
Je kunt de upgrade van Surfspot ook gebruiken voor een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:06

TVL

jelmervos schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Je kunt de upgrade van Surfspot ook gebruiken voor een schone installatie.
Ja maar dan moet er volgens mij wel al een versie van Vista of XP op staan. Dat staat er bij mij dus niet op want daar staat Windows 7 Beta op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

TVL schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:38:
[...]

Ja maar dan moet er volgens mij wel al een versie van Vista of XP op staan. Dat staat er bij mij dus niet op want daar staat Windows 7 Beta op.
http://www.winsupersite.c...install_upgrade_media.asp

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Friggles schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:03:

Die fout die je noemt bij FM (ik neem aan de demo van FM2010) had ik ook bij Windows 7. Het probleem zat bij mij in DirectX9. Ik heb de installatie van DirectX9 gedraaid die bij FM zat. Hierna was het probleem weg en startte FM gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 16:13
Ik heb op dit moment Windows Vista en wil overstappen naar 7. Ik ben te lui om een nieuwe install te doen dus vroeg me af hoe betrouwbaar een upgrade werkt. Werken alle programma's, games etc nog goed of moet ik rekening houden met veel incompatibiliteit en errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielvz schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:41:
Ik heb op dit moment Windows Vista en wil overstappen naar 7. Ik ben te lui om een nieuwe install te doen dus vroeg me af hoe betrouwbaar een upgrade werkt. Werken alle programma's, games etc nog goed of moet ik rekening houden met veel incompatibiliteit en errors?
Wat zegt de Upgrade Advisor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik loop tegen iets vervelends aan met Windows 7.

Ik heb een QNAP 209 en daarvan vallen de schijven keurig in slaap als ze niet benaderd worden.
Vanuit Windows 7 wordt constant een soort van search gedaan over het netwerk naar media files (denk ik) en dan starten de schijven in mijn QNAP weer op als ze net weer in ruste zijn...., hier zou ik graag iets tegen doen.

Google gaf geen uitsluitsel maar misschien dat iemand hier weet welk proces/service dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:23
"maakten voor de netobok gebruik van een gestripte Windows 7 Ultimate 32-bit. Met het programma vLite hebben we een aantal dingen verwijderd." Van: http://notebookspot.nl/re...n-windows-7-pagina-5.html

Hoe werkt dit? Ik krijg binnenkort een nieuwe laptop wil hier graag Windows 7 professional 64bit op gaan gebruiken, maar ik hou niet van al die onnodige rotzooi die erbij zit. Deze tool (vLite) werkt dus ook al voor w7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303992

Een simpele vraag vast voor velen, maar ik las dat Windows 7 geen windows agenda maar bevat. Nu ben ik persoonlijk niet zo'n fan van online agenda's zoals Google Calendar. Via Windows Live Essentials heb ik al geprobeerd de oude vertrouwde agenda software te bemachtigen, maar helaas is deze agenda ook opgegaan in een online variant. Dus mijn vraag: kent iemand een fijne agenda app geschikt voor Windows 7?
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thunderbird email heeft er een in de vorm van lightning extensie, die is fijn. Daarnaast heeft Outlook, als je office hebt, er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303992

Bedankt, dan ga ik voor de agenda van Thunderbird kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 16:13
anandus schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Wat zegt de Upgrade Advisor?
Volgens de upgrade advisor kan ik windows 7 installeren maar moet ik een aantal programma's herinstalleren na de installatie van windows 7. Toch zie ik dat de advisor maar een kleine hoeveelheid programma's heeft getest. Ik heb veel games en andere programma's waar de advisor niets over meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303992 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:11:
Een simpele vraag vast voor velen, maar ik las dat Windows 7 geen windows agenda maar bevat. Nu ben ik persoonlijk niet zo'n fan van online agenda's zoals Google Calendar. Via Windows Live Essentials heb ik al geprobeerd de oude vertrouwde agenda software te bemachtigen, maar helaas is deze agenda ook opgegaan in een online variant. Dus mijn vraag: kent iemand een fijne agenda app geschikt voor Windows 7?
Bedankt !
Ik gebruik gewoon de kalender van Windows Live Mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heeft iemand al geprobeerd om de c schijf te comprimeren?
Ik had dat wel gedaan, maar na het rebooten kreeg ik in mijn scherm dat boot mgr was gecomprimeerd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zebby schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:10:
"maakten voor de netobok gebruik van een gestripte Windows 7 Ultimate 32-bit. Met het programma vLite hebben we een aantal dingen verwijderd." Van: http://notebookspot.nl/re...n-windows-7-pagina-5.html

Hoe werkt dit? Ik krijg binnenkort een nieuwe laptop wil hier graag Windows 7 professional 64bit op gaan gebruiken, maar ik hou niet van al die onnodige rotzooi die erbij zit. Deze tool (vLite) werkt dus ook al voor w7?
Definieer onnodige rotzooi....Volgens mij wordt Windows 7 standaard vrij 'kaal' geinstalleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
TheVMaster schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

Definieer onnodige rotzooi....Volgens mij wordt Windows 7 standaard vrij 'kaal' geinstalleerd :+
Volgens die 'hands on installatie' kan hij die installatie op 5gb krijgen met 400mb werkgeheugen in gebruik (na uitzetten prefetch en indexed search wat ook onnodige rotzooi is), zo wil ik hem ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zebby schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:03:
[...]

Volgens die 'hands on installatie' kan hij die installatie op 5gb krijgen met 400mb werkgeheugen in gebruik (na uitzetten prefetch en indexed search wat ook onnodige rotzooi is), zo wil ik hem ook wel!
Ik wil hem toch liever met prefetch en indexed search want dat werkt stukken sneller. En ik dacht dat we nou wel over die mythe van `zo weinig mogelijk werkgeheugen' waren. Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vergeet je Aero niet uit te schakelen? :+

Waarom zou je je Windows in godesnaam willen handicappen?
Heb je niet liever een snellere dan een langzamere Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa er zullen altijd custom Windows gemaakt worden, zie Muiz en pliek, en Black edition. Mij boeit dat niet, maar als mensen daar plezier aan bleven, ach... Wat mij wel zou boeien als ze eens een custom (k)Ubuntu maakten, die zou ik gaan proberen.

trouwens, de codenaam van Win7 , was dus Windows 7, wist ik niet... :)

Al mensen netbooks met 7 starter gezien, draait dat beetje? Houdt de levering van Xp Home bij Netbooks nou op?

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 27-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:12:
tJa er zullen altijd custon Windows gemaakt worden, zie Muiz en pliek, en Black edition. Mij boeit dat niet, maar als mensen daar plezier aan bleven, ach...
Customizen is natuurlijk helemaal prima.
Maar om dingen als prefetch 'onnodige rotzooi' te noemen en dat eruit te willen slopen is, imho, gewoon een beetje dommetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

en als ik 4GB RAM heb vind ik het zonde dat Windows maar 400MB gebruikt, en de rest ongebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
* Petervanakelyen komt juist terug van TechNet RoadShow

Was wel interessant :)

Een hoop uitleg gekregen over de energiebesparingsfuncties in Windows 7, BitLocker ToGo, Windows Server 2008 Hyper-V, XP Mode, enz.
Ook nog even de Release schedule bekeken voor komende jaren, Windows 8 komt volgens de huidige planning in 2012 uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En, en , en?? DVD'tje gescoord? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zebby schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:10:

Ervaringen uit het verleden hebben al vaak aangetoond dat het dan in een later stadium, bijvoorbeeld bij een service pack, alsnog fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Welkom in de 21ste eeuw......'k snap niet waar die instelling vandaan komt. Bij XP was dat inderdaad wenselijk..zoveel mogelijk werkgeheugen over houden. Onder Vista en zeker onder 7 is dat compleet niet noodzakelijk, mede door prefetchen....). Daarbij....mijn pc heeft 8GB geheugen en het zal mij ook werkelijk een rotzorg zijn als Windows kaal al 1.5 GB in gebruik zou hebben (niet dat dit het geval is maar goed)...
tJa er zullen altijd custom Windows gemaakt worden, zie Muiz en pliek, en Black edition. Mij boeit dat niet, maar als mensen daar plezier aan bleven, ach... Wat mij wel zou boeien als ze eens een custom (k)Ubuntu maakten, die zou ik gaan proberen.

trouwens, de codenaam van Win7 , was dus Windows 7, wist ik niet... :)

Al mensen netbooks met 7 starter gezien, draait dat beetje? Houdt de levering van Xp Home bij Netbooks nou op?
Tja...natuurlijk, maar voor performance winst hoef je dat echt niet te doen. Ik erger me altijd blauw aan die custom-zaken waar Pietje of Jantje wel even voor mij bepaald wat ik wel en [i]niet[/i[ nodig zou hebben. (zelfde overigens bij de custom roms van Windows Phone 6.5...maar da's een ander verhaal).

Netbooks met Windows 7 staan bij ons al volop in de winkels...hmm..Windows 7 Ultimate of Starter verschilt niet qua snelheid enneh...Windows 7 Ultimate draait keurig op de 4GB SSD van mijn Asus EEEPC 900!

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4gb ssd? je bedoelt 4 gb, plus een ssd?

Oh, maar als Ultimate ook prima draait op netbooks, waarom dan die starter.

* Sjah denkt even hardop:
omdat dat goedkoper is..toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 27-10-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:52:
4gb ssd? je bedoelt 4 gb, plus een ssd?

Oh, maar als Ultimate ook prima draait op netbooks, waarom dan die starter.

* Sjah denkt even hardop:
omdat dat goedkoper is..toch?
:) een 4GB SSD...'t was wel ff sleutelen, maar hij doet het....jammer genoeg heeft die EEE PC geen grotere SSD (Nouja..er zit nog een 16GB SSD in, maar die is RETE traag).

Eh..omdat je toen Starter nog niet kon krijgen...kan officieel nog steeds niet maar goed aangezien hij alleen als OEM beschikbaar is.

De Starter is wat beperkt qua het aantal te starten apps geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:24:
En, en , en?? DVD'tje gescoord? :9
Mijn vader is echt een gigantische kl**t**k, hij was het halverwege beu, waardoor we na het eerste uur na de pauze zijn doorgegaan. Het was voor mijn verjaardag, maar hij laat me nog niet eens het hele event zien... :(
Zak.
TheVMaster schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

:) een 4GB SSD...'t was wel ff sleutelen, maar hij doet het....jammer genoeg heeft die EEE PC geen grotere SSD (Nouja..er zit nog een 16GB SSD in, maar die is RETE traag).

Eh..omdat je toen Starter nog niet kon krijgen...kan officieel nog steeds niet maar goed aangezien hij alleen als OEM beschikbaar is.

Ik heb een EEE pc 701 met een 4GB SSD. Hoe heb je erop gekregen ?
vLite werkte bij mij (op Enterprise) niet, heb het eerst moeten installeren op mijn desktop, en dan clonen naar een USB-drive, waarna ik met USBBootWatcher de hele boel opstartbaar heb gemaakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-10-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

Nope da's niet meer zo:
http://windowsteamblog.co...ut-windows-7-starter.aspx
We are also going to enable Windows 7 Starter customers the ability to run as many applications simultaneously as they would like, instead of being constricted to the 3 application limit that the previous Starter editions included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 22-04 23:48

mjl

Ugh

michielvz schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:41:
Als je lui bent zou ik een clean install doen. Kost minder tijd dan een upgrade (20-30 inuten versus vele uren ...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Ik kan niet zoveel vinden over de diskspace die windows 7 starter in vergelijking met ultimate gebruikt. Heeft iemand daar meer info over? Als ik dan toch met vlite aan de slag moet voor mn eee 901 dan neem ik liever professional/home premium dan starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanx schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

Ik kan niet zoveel vinden over de diskspace die windows 7 starter in vergelijking met ultimate gebruikt. Heeft iemand daar meer info over? Als ik dan toch met vlite aan de slag moet voor mn eee 901 dan neem ik liever professional/home premium dan starter.
Ik ben met een pre-configured vLite script aan de gang geweest voor mijn EEE pc, helaas had men daar de WIFI support uitgesloopt. 'k ga dus binnenkort zelf maar ff sleutelen ;) het kan namelijk wel....'k heb nog 100 a 200 MB vrij zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Dat is ook wat, bij de Professional (origineel, x64 en geactiveerd met legale licentiecode) is het dus niet mogelijk de taal te wijzigen? :X

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/5314/probleemwindows7.png

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:25

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand hier al last van gehad? Honderden illegale versies van Windows 7 verkocht

Ik heb zaterdag een OEM versie besteld met een harde schijf, en het valt op dat de status van de levering van de harde schijf al bekend is, maar die van Windows 7 nog niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

ephymerous schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:18:
Dat is ook wat, bij de Professional (origineel, x64 en geactiveerd met legale licentiecode) is het dus niet mogelijk de taal te wijzigen? :X

[afbeelding]
Dat was in Vista ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

OMX2000 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:19:
Heeft iemand hier al last van gehad? Honderden illegale versies van Windows 7 verkocht

Ik heb zaterdag een OEM versie besteld met een harde schijf, en het valt op dat de status van de levering van de harde schijf al bekend is, maar die van Windows 7 nog niet.
Bij welke shop heb je windows besteld?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
OMX2000 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:19:

Gek. Van Windows XP en Vista kon ik ook altijd gewoon een OEM kopen ?

[afbeelding]
Kan je bij Windows Update niet gewoon kiezen voor een taalpakket als optionele update ?

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-10-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 06-04 02:34
mjl schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Klopt, maar je mag wel een nieuwe computer kopen (of andere PC gaan gebruiken) en daar je Windows op zetten (moet je wel op je oude PC de key intrekken!).
Leg dit eens uit a.u.b.:
Ik heb een oem licentie van Vista en deze meerdere keren op dezelfde pc geïnstalleerd. Nooit een probleem. Vorige week installeer ik Windows 7 en op een andere partitie her-installeer ik diezelfde oem van Vista (op dezelfde pc dus als waarop hij al geïnstalleerd was). Ik activeer Windows 7: geen problemen. Ik boot de Vista installatie op de tweede partitie en ik wil activeren krijg ik de melding dat de key al op een andere pc in gebruik is?

Ik vermoed dat Microsoft zodra je op dezelfde hardware een nieuw OS installeert, hij de key van het vorige OS ongeldig maakt als het een OEM key is. Er dus niet rekening mee houdend dat je een dual boot systeem kunt willen opzetten met je oude OS en je nieuwe OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Fietsbel schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Bij welke shop heb je windows besteld?
www.DataByte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee geen last van gehad, heb verleden week gewoon de oem gekregen. Maar nu ik het het lees, heb ik er wel last van, in de zin dat ik er enigszins chagrijnig van wordt. Volgens die Ms-man zou mijn installatie net zo illegaal zijn als een geleechte versie, nou geef dan maar snel die 120€ hele euros terug. :r
Al jaaren lees je dat iedereen je aanraadt om oem te kopen, en dan nu dit. Nouja ik zal er absoluut geen Retail voor gaan halen, dit werkt nu prima, eerder zal ik als Win8 komt snel weer illegaal gaan,met die aso-prijzen voor de Retail.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 27-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

nee geen last van gehad, heb verleden week gewoon de oem gekregen. Maar nu ik het het lees, heb ik er wel last van, in de zin dat ik er enigszins chagrijnig van wordt. Volgens die Ms-man zou mijn installatie net zo illegaal zijn als een geleechte versie, nou geef dan maar snel die 120€ hele euros terug. :r
Al jaaren lees je dat iedereen je aanraadt om oem te kopen, en dan nu dit. Nouja ik zal er absoluut geen Retail voor gaan halen, dit werkt nu prima, eerder zal ik als Win8 komt snel weer illegaal gaan,met die aso-prijzen voor de Retail.
Die houding vind ik ook ontzettend klantonvriendelijk. Maar goed, als ik de mijne binnen krijg ga ik gewoon meteen MS bellen. Het zou natuurlijk best wel kunnen dat ze met de eerste x gebruikers een regeling treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:24

[afbeelding]
Formeel is de taal alleen te wijzigen bij W7 Ultimate en Enterprise.
Met een hack is het achteraf ook nog te doen (staat ook een aantal keer op het forum beschreven)
Dit is voldoende als je éénmaal de taal wilt wijzigen.
Met een tooltje (Vistalisator) kan je dat eenvoudig doen, zo vaak je wilt.
Resultaat is exact hetzelfde als bij de genoemde versies.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 27-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Maar is het de schuld van MS dat een retailer of webshop jouw een licentie verkoopt die men eigenlijk niet mag verkopen? Jij hebt die 120 euro niet aan MS betaald maar aan een handelaar toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Eh..dat is toch gewoon een bekend iets? Taalwijzigingen kan alleen bij Enterprise en Ultimate versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

Ook is al jaren te lezen dat OEM versies eigenlijk niet bedoeld zijn voor particuliere installaties maar voor installatie door OEM's (goh, zou het daarom OEM heten?)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 20:04
[...]

The Ferengi Rules of Acquisition:
Rule 141 » Only fools pay retail >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJa hoop dat dit de FP gaat halen, verwacht wel een heetgebakerd topic met 300+ reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met Win 7 icm Chello? Ik heb deze week een PC voor iemand opgeschoond en een legale versie van Windows 7 aangesmeerd voor een zacht prijsje, maar het internet wil bij zijn huis onder geen beding werken. Bij mij thuis was het simpel een kwestie van de CAT erin pluggen en gaan met die banaan. Maar bij hem thuis werkt het internet gewoon niet, voor zover ik heb begrepen, is de PC direct aangesloten op de modem(bij een XP machine die op dezelfde kabel wel gewoon internet heeft, wordt er een 62.x.x.x toegewezen.
Maar de Win7 machine krijgt een 169 adres toegewezen.

Ik ben geen rare instellingen tegengekomen op de XP machine, en alles op de Win7 machine staat nog op default...
ipconfig release/renew/etc heeft uiteraard niet geholpen...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
TheVMaster schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:35:
[...]

Eh..dat is toch gewoon een bekend iets? Taalwijzigingen kan alleen bij Enterprise en Ultimate versies...
kan ook onder pro... hiermee

heb het gisteren succesvol geinstalleerd :)

hier zijn ze ook goedkoop...heb ik hem ook gehaald

ik kan alleen nergens zien of het oem of retail is ?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-10-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Sjah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:
tJa hoop dat dit de FP gaat halen, verwacht wel een heetgebakerd topic met 300+ reacties. :)
Sluit ik me bij. Als ik zelf een systeem bouw dan ben ik toch OEM. Op deze manier werkt MS het in de hand dat er veel gekraakte en illegale versies in omloop komen!

Zowieso geen rechtlijnig beleid. Heb onlangs de Win Vista HP x64 met Win7 Upgrade voucher gehaald voor mn schoonouders; natuurlijk een OEM versie. Vervolgens via MS geupgrade en vandaag de Upgrade DVD binnen gehad.
Maar je raad het al; er zat geen briefje bij van Bill waarin werd gevraagd waarom ik als particulier een OEM versie bezit en wilde upgraden... 8)7

Wat moet ik hier nou van zeggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Ik heb 2 jaar Vista OEM gedraaid zonder probleem.Heb nu sinds afgelopen vrijdag W7 OEM (gehaald bij Komplett) en verwacht ook geen probleem.

Kan ook niet echt bedenken hoe MS nou kan zien of mijn PC door een bedrijf geleverd of zelf in elkaar gezet
is.

Ik had trouwens dag 1 gelijk al een mooi Blauw scherm voor me :(
Blijkbaar werkt de drivers van mijn Cyber Snipa 5.1 koptelefoon niet echt lekker met Win 7.

Alles verwijderd en kon daarna lekker doorwerken zonder probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door seninha op 28-10-2009 07:44 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Mijn ervaring? Slecht. Heel slecht.

Situatie: ik heb een triple screen opstelling (doe grafisch werk). In meer dan de helft van de gevallen loopt de PC vast, wordt slechts 1 scherm getoond of bevriest het scherm na een paar minuten werken. Hoe ik door de installatie ben gekomen, weet ik niet. Maar op een gegeven punt bleef het scherm zwart. Op-de-een-of-andere-manier is het toch gelukt. Soms zie ik een uitgebreide desktop, nu zit ik weer op 1 scherm.

Als Ubuntu user wilde ik toch eventjes Win7 uitproberen. Maar zoals het nu gaat, houd ik er een nare bijsmaak aan over. Met XP had ik dit nooit en Ubuntu werkt out of the box.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 08:12
Ik heb sinds gister ook windows 7 en hij bevalt me heel erg goed!
het enige probleem dat ik had is dat office outlook 2003 niet werkte, maar nu heb ik er office outlook 2007 opgezet en doet hij het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
[...]

Mja, een OS is toch nodig op een computer. Daarnaast zit er in zo'n versie van Windows gewoon jaren werk en is de prijs in vergelijking met optionele (dan wel professionele) software als die van Adobe helemaal zo duur niet meer. Ik vind het ook erg duur en ik heb zelf ook lang illegale versies gebruikt, maar het is toch makkelijk dat je gewoon je updates kan selecteren op wat je wilt hebben, en dat je niet hoeft te kijken welk van die updates kan detecteren of je windows illegaal is of niet :p Gelukkig heb ik nog 2 jaar toegang tot MSDN Academic Alliance Software Centre \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Wat ik wel merk is dat W7 dezelfde ziekte heeft als Vista: "This program has stopped working, do you want to close it?"

Terwijl het nog soms wel werkt, maar gewoon "even" vast zit. Cyberlink PowerDirector 8 crashte ook vaak gisteren en een video-DVD maken faalde herhaaldelijk met de fout dat er misschien te weinig geheugen was. En dan leek het opeens wel te werken. Nuja, ik zou het eens op XP moeten proberen om te zien of het daar ook voorkomt.
en Ubuntu werkt out of the box.
grap van de eeuw.. :+

[ Voor 9% gewijzigd door ? ? op 28-10-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

BM

Moderator Spielerij
Fastman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:05:
Wat ik wel merk is dat W7 dezelfde ziekte heeft als Vista: "This program has stopped working, do you want to close it?"

Terwijl het nog soms wel werkt, maar gewoon "even" vast zit.
Is dat niet 'gewoon' omdat Windows een maximum tijd heeft waarin een applicatie niet hoeft te reageren, en mocht dat langer worden dat ie dan 'denkt' dat de software vastgelopen is? Kan in dat geval vooral bij applicaties die zware bewerkingen doen, en niet netjes een statusupdate geven voor problemen zorgen.

@Lennart: klink mij eerder als een driverprobleem, dan echt een windowsprobleem. Al moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met dual/triplescreen setups.

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 28-10-2009 09:10 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:59

RnB

Eusebius schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:26:
Mijn ervaring? Slecht. Heel slecht.

Situatie: ik heb een triple screen opstelling (doe grafisch werk). In meer dan de helft van de gevallen loopt de PC vast, wordt slechts 1 scherm getoond of bevriest het scherm na een paar minuten werken. Hoe ik door de installatie ben gekomen, weet ik niet. Maar op een gegeven punt bleef het scherm zwart. Op-de-een-of-andere-manier is het toch gelukt. Soms zie ik een uitgebreide desktop, nu zit ik weer op 1 scherm.

Als Ubuntu user wilde ik toch eventjes Win7 uitproberen. Maar zoals het nu gaat, houd ik er een nare bijsmaak aan over. Met XP had ik dit nooit en Ubuntu werkt out of the box.
Ligt dat niet gewoon aan je grafische kaart en/of de drivers ervan?
Ik weet niet wat voor kaart je hebt, maar misschien zijn daar nog geen goede Windows 7 drivers voor, wat dan weer te wijten is aan de fabrikant van die kaart en niet aan Windows.
Ik heb nog nooit problemen gehad met externe schermen op Windows 7. Moet daar wel even bij zeggen dat ik nooit triple screen heb gedraaid, maar wel dual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor mij nog niet opgeloste Windows 7 problemen:

- Search is te beperkt en extreem traag tov de XP search
(ook onlogisch om de search uit te kleden tov voorgaande versies)

- Drag and Drop van een file naar een applicatie in de taskbar, functioneert niet.

- Voor mij niet echt duidelijk waar in het Windows register de startup applicaties staan.

- Vage problemen met gebruik 2e scherm met ATi.

- Philips Ambx vertraagt ook met de laatste updates ontzettend het systeem zonder een hoge CPU belasting (dit is natuurlijk een probleem van de drivers niet Windows 7).

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 28-10-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 08:12
volgens mij ligt dit echt aan ati.
ik heb zelf ook ati en hij herkent niet eens de juiste resolutie!
iemand suggesties, om toch de goede resolutie te krijgen (1650x1080)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Fastman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:05:

Terwijl het nog soms wel werkt, maar gewoon "even" vast zit. Cyberlink PowerDirector 8 crashte ook vaak gisteren en een video-DVD maken faalde herhaaldelijk met de fout dat er misschien te weinig geheugen was. En dan leek het opeens wel te werken. Nuja, ik zou het eens op XP moeten proberen om te zien of het daar ook voorkomt.

[...]

grap van de eeuw.. :+
Dat ligt meer aan de applicatie. Bovendien kan je gewoon kiezen dat je wil wachten. Probleem is dat deze applicaties niet hun 'zware' operaties in een andere thread doen dan hun interface rendering, daar krijg je dat soort meldingen door.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
n00bs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:01:

Klopt, de search is ook onbetrouwbaar. Als ik in sourcebestanden (van c#) zoek naar een specifieke string, dan vindt hij er een aantal niet. Ik zie ook niet echt een patroon, alle bestanden zijn geindexeerd.

Ik gebruik nu http://www.nirsoft.net/utils/search_my_files.html, die heeft zo'n beetje dezelfde functionaliteit als de search in Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb clean install van Home Premium gedaan het het viel mij op dat in de C:\users een map staat genaamd administrator. Is dat normaal aangezien administrator account standaard gedisabled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:01:

- Drag and Drop van een file naar een applicatie in de taskbar, functioneert niet.

- Voor mij niet echt duidelijk waar in het Windows register de startup applicaties staan.

- Philips Ambx vertraagt ook met de laatste updates ontzettend het systeem zonder een hoge CPU belasting (dit is natuurlijk een probleem van de drivers niet Windows 7).
- bij mij is de search op verschillende machines juist lichtjaren sneller dan op zowel vista als xp
- welke drag en drop van een file naar welke applicatie functioneert niet? Wat bedoel je precies?
- Waarom zou je in het register kijken als msconfig precies hezelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:21:

- welke drag en drop van een file naar welke applicatie functioneert niet? Wat bedoel je precies?
Open notepad.exe, ga naar de verkenner en zoek naar een tekstbestand. Sleep het tekstbestand op het notepad-icoon in de taakbalk. Hij wordt nu niet geopend, maar gepind in de jumplist.

In Windows 2000 en XP werkt het trouwens ook niet, je krijgt daar de melding 'U kunt items niet neerzetten op knoppen op de taakbalk.'

Mocht n00bs bedoelen dat je niet kan drag en droppen in een applicatie-window, dat werkt wel gewoon. Die functionaliteit zit ook niet in Windows, maar de applicatie moet dit zelf implementeren. Daarom zal het volgens mij ook nooit gaan werken om iets naar het icoon te slepen, omdat je de drag-drop functionaliteit aan een control koppelt i.p.v. de hele applicatie. Windows kan moeilijk gaan gokken waar hij de drag-drop aktie naar door moet geven.

[ Voor 43% gewijzigd door sewer op 28-10-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sewer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Open notepad.exe, ga naar de verkenner en zoek naar een tekstbestand. Sleep het tekstbestand op het notepad-icoon in de taakbalk. Hij wordt nu niet geopend, maar gepind in de jumplist.

In Windows 2000 en XP werkt het trouwens ook niet, je krijgt daar de melding 'U kunt items niet neerzetten op knoppen op de taakbalk.'

Mocht n00bs bedoelen dat je niet kan drag en droppen in een applicatie-window, dat werkt wel gewoon. Die functionaliteit zit ook niet in Windows, maar de applicatie moet dit zelf implementeren. Daarom zal het volgens mij ook nooit gaan werken om iets naar het icoon te slepen, omdat je de drag-drop functionaliteit aan een control koppelt i.p.v. de hele applicatie. Windows kan moeilijk gaan gokken waar hij de drag-drop aktie naar door moet geven.
Als je shift ingedrukt houdt, krijg je de optie `open with notepad`. Zonder shift wordt de file inderdaad gepind in de jumplist.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic!

Let op : Dit is het Ervaringen en Discussies topic. Hou het ook bij deze ervaringen en discussies.

Technische issues met je Windows 7 versie horen in een eigen topic

Als je iets wil vragen (dat mag natuurlijk altijd), neem dan in ieder geval de moeite om snel door dit of een van de voorgaande topics heen te zoeken (dat kan met de search rechtsbovenin - kies dit topic of eventueel 'Dit forum'). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Think before you post....