Windows 7 ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 105.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kwam het volgende bericht tegen op tiscali.nl:

Windows 7 mogelijk volgend jaar al verkrijgbaar

UTRECHT - 24/01/08 Van een massale overstap van Windows XP naar Vista is niet bepaald sprake. Of dat nog zal verbeteren is ook maar de vraag, want volgens de laatste geruchten verschijnt Microsoft Windows 7 al in de loop van 2009. Officieel houdt het bedrijf echter de lippen op elkaar als het gaat over een (vervroegde) opvolger van Vista.

Een uitgelekte planning heeft het over drie mijlpalen. De eerste (M1) is momenteel al in voege en is in wezen een premature versie van Windows 7. Het gaat hier om een Engelse versie in 32 en 64 bits die aan partners van Microsoft is geleverd. M2 en M3 houden een voortzetting van dit proces in voor het tweede en derde kwartaal van 2008.

Als de planning klopt, is het niet uitgesloten dat de eerste bèta's van Windows 7 binnen een jaar al opduiken. Daaropvolgend kan de eerste officiële versie in de tweede helft van 2009 verschijnen. ZDNet-blogger Mary Jo Foley merkt op dat geen enkel gerucht bevestigd is. Toch weet zij dat enkele werknemers van het bedrijf nu al met deze premature versie werken.

Normaal gezien wordt het volgende besturingssysteem pas in 2010 verwacht. In de tussentijd wil Microsoft vooral de overstap naar Vista aanprijzen. Maar de populariteit van dit systeem was in zijn eerste levensjaar niet bepaald groot, iets waar Service Pack 1 verandering in moet brengen. In combinatie met de reputatie van het bedrijf wat deadlines betreft, lijkt het dan ook twijfelachtig dat een nieuwe Windows daadwerkelijk in 2009 zal verschijnen.

Wel erg vlug in vergelijk met xp -> vista.
Is Vista dan toch een soort ME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepF
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Beetje een vaag artikel; eerst een headline die lezers aantrekt, om vervolgens in de laatste alinea te concluderen dat het allemaal wel erg onwaarschijnlijk is.
Dit is gewoon nieuws creëren uit niets...

Pepf's Blob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Thombias schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:15:
[...]

Nee, want ME was veel te vlug in elkaar geflanst. En Vista is op een heleboel punten opnieuw opgebouwd. Maar dat heeft weer te lang geduurd voor wat het heeft opgeleverd m.i.

Ik hoop dat MS niet weer dezelfde vergissing maakt, en nieuwe dingen te snel wil introduceren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-02 08:15
Vista is drie jaar uitgelopen, daarom nu ook het kleine verschil op windows 7.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.. we hebben het dus over een Alpha build, een M1 preliminary build die te vergelijken is met de Oude Longhorn 5044 image.

Die leek uiteindelijk in niks op het finished product, dus volgend jaar al verkrijgbaar is iets te voorbarig.
Titelfix dan maar - iets minder speculatief mag wel.

Ik zou er zelf niet van staan te kijken als dit uiteindelijk gewoon als Vista R2 wordt uitgebracht, net zoals dat met 2003 Server is gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 24-01-2008 13:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou het niet windows 9 moeten zijn? Ik tel even:
1: 95
2: NT
3: 98
4: ME
5: 2000
6: XP
7: 2003
8: Vista

Nou heb ik niet de Server varianten van NT en 2000 meegenomen, omdat deze op dezelfde techniek werken als de Workstation versie, alswaar XP en 2003 wel een verschil hebben (andere kernel versie). We zouden nog verder kunnen gaan als we NT uitkleden in versie 3,5 en 4,0. En zelfs verder als we de voorgangers van 95 mee tellen (3.11 en voorgaand). Maar ja, gaan we kijken naar build nummers, dan is 7 wel weer logisch, omdat 2000 5.0 is, Xp 5.1, 2003 5.2 en Vista 6.0. Rekenen op kernel versie is het dan.

Blijft het wel een vaag bericht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom heb je Windows 1.x, 2.x en 3.x niet meegenomen?
Dan zou het dus Windows 12 moeten worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

De 7 komt van de nummering van de NT kernels af.

Zie Wikipedia: Windows NT - Wikipedia, the free encyclopedia

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 24-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Brahiewahiewa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:54:
Waarom heb je Windows 1.x, 2.x en 3.x niet meegenomen?
Dan zou het dus Windows 12 moeten worden
Heb je mijn uitleg gelezen? Daar noem ik die versies wel degelijk en dat we dan verder moeten zitten.

En ook waarom het 7 zou zijn heb ik genoemd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Hero Of Time schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Heb je mijn uitleg gelezen? Daar noem ik die versies wel degelijk en dat we dan verder moeten zitten.

En ook waarom het 7 zou zijn heb ik genoemd.
Windows 95 != NT kernel.

Het is:

Windows NT 3 (de eerste volgens mij?)
Windows NT 4
Windows 2000 (5.0)
Windows XP (5.1)
Windows Vista (6.0)
Windows 7

Windows 2003 is 5.2 uit mijn hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 24-01-2008 16:31 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
(jarig!)
De reden dat we nu pas Windows 6.0 hebben is Jim Allchin. Die man geloofde in dot-releases: eens in de zoveel tijd een major upgrade uitbrengen (2000) en daarop voortborduren (5.1, 5.2), terwijl de huidige leader van het Windows-team meer gelooft in continuïteit in de kernelversies: 6.0, 7.0. Daarom heet het dus Windows 7.

En eigenlijk ben ik al best benieuwd naar wat ze er allemaal in willen gaan stoppen enzo, volgens iemand die bij MS werkt aan Windows en blogt op BlogSpot gaan er echt 'awesome' nieuwe dingen komen i.t.t. bullshit zoals Flip 3D

[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 24-01-2008 16:34 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:17

ThunderNet

Flits!

Windows 1.0
Windows 2.0
Windows 3.0
Windows 3.1Windows NT 3.51
Windows 4.0 (95)Windows NT 4.0
Windows 4.1 (98)
Windows 4.9 (MEWindows NT 5.0 (2000)
Windows 5.1 (XP Home)Windows 5.1 (XP Pro)
Windows 6.0 Vista (nog meer smaakjes)

Zo is de tijdlijn nu ongeveer.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04 20:16

Zyppora

155/50 Warlock

Thombias schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:15:
[snip]

Wel erg vlug in vergelijk met xp -> vista.
De reden dat het zo vlug is, is omdat Windows 7 de eigenlijke opvolger is van XP. Vista was eigenlijk een 'tussen'versie:
Augustus 2001: Longhorn wordt aangekondigd als tussenversie in eind 2002. De echte XP-opvolger Blackcomb verschijnt eind 2003
Aldus Wikipedia: Windows Vista

Dit geeft mij overigens wel twijfels over of 2009 een redelijke termijn is om Windows 7 te verwachten. Zoals te lezen is, had Vista ook 4 jaar (!!!) vertraging. Hopelijk flikken ze dat niet met Windows 7 (hoewel het feit dat ze nu al de alpha release verspreid hebben goed nieuws is en hoop geeft).

[ Voor 21% gewijzigd door Zyppora op 24-01-2008 16:47 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
Vista heeft zoveel vertraging gekregen doordat er eerst aan XP SP2 moest worden gewerkt, en een hoop features voor beveiliging enzo zijn toegevoegd. Dat hoeft nu niet opnieuw, UAC bijvoorbeeld kunnen ze gewoon overnemen (wel iets aangepast denk ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Elke keer kom je weer van die lijstjes tegen met de windows/kernel versie. :O

De kernel versie van Windows 7 Milestone 1 = Build 6.1.6519.1
Bron: http://www.istartedsometh...orum-review-windows-7-m1/

Aanvulling: de eerste screenshots zijn hier te zien: http://livebetas.net/2008/01/24/screenshots-do-windows-7-m1/

[ Voor 21% gewijzigd door Chills op 24-01-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Zyppora schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:45:
Aldus Wikipedia: Windows Vista

Dit geeft mij overigens wel twijfels over of 2009 een redelijke termijn is om Windows 7 te verwachten. Zoals te lezen is, had Vista ook 4 jaar (!!!) vertraging. Hopelijk flikken ze dat niet met Windows 7 (hoewel het feit dat ze nu al de alpha release verspreid hebben goed nieuws is en hoop geeft).
Eind 2003 naar jan. 2007 is geen 4 maar 3 jaar. Verder heb je wel gelijk hoor :)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Eigenlijk is het onzin dat vertraging te noemen, het bedrijf had gewoon andere prioriteiten en heeft daarom de release date opgeschoven. De release date die officieel bekend is gemaakt door Microsoft is voor zo ver ik weet nooit opgeschoven.

Dat men gelekte interne release dates nu voor harde publieke release dates aan ziet is toch niet echt Microsoft z'n schuld of wel?

Vista had dus helemaal niet 4 jaar vertraging, het kwam gewoon 4 jaar later als de eerste gespeculeerde release date. IMHO zegt dat iets over het feit dat je over zoiets niet teveel moet speculeren en niet zozeer iets over Microsoft of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
Volgens mij zijn die screenshots fake.

Ten eerste is de huidige M1 alleen bedoeld voor intern gebruik en voor partners, daarnaast vind ik het vreemd dat er nergens een "M1" ofzo staat (zoals ten tijde van Longhorn wel was), vind ik het apart dat Powershell V2 er al inzit terwijl dat product nog in CTP is, en niet eens beta. Ook vind ik het grappig dat er "Ultimate" staat terwijl er nog helemaal niets bekend is over de SKU's van 7. Om maar te zwijgen over de snelkoppeling "Feedback Button" op het bureaublad.

Mijn conclusie: fake, maar wel redelijk goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53
Misschien interessant om te weten. Blog van windows over windows 7 waarmee de ontwerpers van windows 7 de dialoog aan willen gaan met de windowsgebruikers:

http://blogs.msdn.com/e7/archive/2008/08/14/welcome.aspx

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Hero Of Time schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:03:
1: 95
2: NT
3: 98
4: ME
5: 2000
6: XP
7: 2003
8: Vista
Rond het jaar 2000 vroeg ik me al af hoe ze daarna verder zouden nummeren: "2001" leek me zo dom klinken, en sowieso, de overgang van 3.11 naar 95 naar 98 naar 2000 getuigt niet echt van een logische nummering (hooguit van marketing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
* kick *
Windows 7 to ship without apps for email, photos, etc

While Microsoft once touted their OS' ability to handle photos, create home movies, and manage e-mail, apparently these are all features Microsoft will omit from Windows 7 when it debuts next year. According to News.com, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, and Windows Mail will all be MIA, instead Microsoft will provide the apps as free Windows Live downloads.

Microsoft cites that this could potentially pave the way for them to work with partners. In addition the removal of these apps will allow them to bring new operating systems to market quicker, and it ends some of the confusion of providing two different programs that provide similar functionality.
Straks krijgt de EU nog haar zin, maar ik vind dit jammer. Mensen hebben sowieso een mail programma nodig, dat is straks meer werk voor systeembouwers, als die nog tig apps moeten installeren op geassembleerde systemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:18:
* kick *
[...]
Straks krijgt de EU nog haar zin, maar ik vind dit jammer. Mensen hebben sowieso een mail programma nodig, dat is straks meer werk voor systeembouwers, als die nog tig apps moeten installeren op geassembleerde systemen.
Misschien installeren die dan wel Thunderbird ofzo, alleen maar mooi toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik vind het ook een prima idee. Systeembouwers kunnen wel een DVDtje maken waarbij deze apps direct mee geïnstalleerd worden. Moviemaker, Windows Mail, Photogallery en soortgelijke applicaties gebruik ik niet, dus alleen maar fijn als je die er niet gratis bij krijgt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:18:
... meer werk voor systeembouwers, als die nog tig apps moeten installeren op geassembleerde systemen.
De meeste 'geassembleerde systemen' die ik gezien heb, zitten bomvol met extra applicaties (de ene nog kreupeler dan de andere, maar da's een andere discussie). Anyway, een appje meer of minder lijkt mij voor die systeembouwers niet uit te maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

idd, dan krijgen we acer mail, dell mail, HP mail, etc :P Dan worden de systemen nog brakker. Nog ingewikkelder leeg te instaleren.

Nee, mischien kan er een samenwerking komen tussen de grotere bedrijven dat je na de install een uitleg kan krijgen met welke "algemene" programma`s er zijn en te instaleren zijn. Dan gewoon kiezen tussen windows mail, thunderbird en dergelijke.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Je kan natuurlijk al die "leuke" appjes ook slipstreamen met je Windows 7 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
JanDM schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
[...]

Misschien installeren die dan wel Thunderbird ofzo, alleen maar mooi toch? ;)
Ja en neen, meeste mensen weten niet wat doen dan (want ze zijn al jaren gewoon dat er een Oulook bij Windows zit), en dan krijgen wij massaal telefoons, mogen wij dat ook nog installeren (want zelf kunnen of durfen ze dat niet).
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:35:
[...]
De meeste 'geassembleerde systemen' die ik gezien heb, zitten bomvol met extra applicaties (de ene nog kreupeler dan de andere, maar da's een andere discussie). Anyway, een appje meer of minder lijkt mij voor die systeembouwers niet uit te maken.
Misschien van merken als HP en Acer?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

ben wel benieuwd wat de systeem eisen gaan worden
hopelijk lager dan voor vista hoef ik iig mn laptop niet te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:43:
[...]
Ja en neen, meeste mensen weten niet wat doen dan (want ze zijn al jaren gewoon dat er een Oulook bij Windows zit), en dan krijgen wij massaal telefoons, mogen wij dat ook nog installeren (want zelf kunnen of durfen ze dat niet).
Outlook zit al jaren niet meer bij windows ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je weet best wat ik bedoel ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Nee, je feit kan ik onderbouwen. Mensen begrijpen niet dat er geen outlook in zit. Dat probleem heb ik ook al een tijdje. Dan moet ook ik uitleggen wat windows mail outlook is. Wat ik vaker doe is uitleggen dat outlook expres een rete oude mail applicatie is (true). Windows mail eraf knikkeren en thunderbird erop zetten. Uitleggen dat dat de juiste vervanger is. En voila al je klanten geholpen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Windows Mail of Outlook Express, wat ik vooral bedoelde is dat mensen een e-mail programma bij hun Windows verwachten, en dat nu zal ontbreken. Natuurlijk kunnen we Thunderbird installeren, maar het is makkelijker (zeker voor de klant) als een OS met de nodige basisprogramma's geleverd kan worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tenzij je al die zaken gewoon via Windows Update kunt binnenhalen als optionele updates en je bij de eerste keer opstarten van Windows de keuze krijgt om dit te doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:02:
Natuurlijk kunnen we Thunderbird installeren, maar het is makkelijker (zeker voor de klant) als een OS met de nodige basisprogramma's geleverd kan worden.
De klanten die zelf geen pc kunnen instaleren kopen toch een randpc van dell of hp. Die producenten regelen dan toch gewoon dat de consument niet na hoeft te denken.

Ik en ik denk 99% van de tweakers hier moeten geen windows mail. Als ik of (ik denk 99% van de tweakers hier) een pc voor iemand inelkaar willen klussen willen denk ik geen mail programma van windows.

De klant koopt gewoon een pc met zat rotzooi erop wat normale mensen toch niet gebruiken. nou hoeven andere daar toch niet de dupe van te worden :? En zo blijft de windows instalatie vele malen netter zonder allerlij renderengines die elkaar irriteren

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De klanten die zelf geen pc kunnen instaleren kopen toch een randpc van dell of hp. Die producenten regelen dan toch gewoon dat de consument niet na hoeft te denken.
Daar vergis je je in. Heel veel van onze klanten kunnen amper overweg met de pc, en juist om die reden kopen ze bij ons (voor de service). De tweakertjes e.d. zijn maar een klein deel van ons totaal klantenbestand ;)
Ik en ik denk 99% van de tweakers hier moeten geen windows mail.
Voor hierboven genoemde mensen volstaat Windows Mail prima.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:21:
[...]
Daar vergis je je in. Heel veel van onze klanten kunnen amper overweg met de pc, en juist om die reden kopen ze bij ons (voor de service). De tweakertjes e.d. zijn maar een klein deel van ons totaal klantenbestand ;)
Dan ben jij de dell van hun toch :D Dat is toch de strekking van het verhaal.

We zijn net 20 jaar bezig alle rotzooi uit windows te verbieden, en nu het bijna zover is mag het ineens niet meer :+ "maar het is zo handig".

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Buiten Windows en Office, installeren wij geen andere zotzooi zoals andere merken. IE7, Windows Media Player en Windows Mail zijn overigens prima programma's, en volstaan voor de meeste mensen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Prima zaak imho als er weinig tot geen rand-rommel ingebakken zit. Wat er niet op staat kan ook niet in de weg zitten, en wat er wel op staat heb je zelf in de hand. En dat er geen mail-client op staat is ook niks mis mee, een groot deel gebruikt toch webmail, en het andere deel zoekt dan maar een fijne geschikte app op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Maar de keuze ligt nu bij jouw. Bij de pc instaleerder. Bij jouw. En niet meer bij microsoft.

Dat jij dan wenst alles van microsoft te instaleren moet de verkoper/maker/productent weten. Jij hebt de keuze. In plaats van gedwongen software heb je nu een keuze. Je zegt ook al een office pakket van microsoft te instaleren. Die zit ook niet in windows, en heb je ook zat andere keuzes voor. Toch instaleer je dat pakket er wel bij. Dan kan je toch ook gewoon meer van microsoft instaleren. Goed toch d:)b

ik denk dat MS ook wel een versie mag uitbrengen incluus alles rotzooi software die "normale mensen" normaal gebruiken. Die mag dan ook wat meer kosten. Maar dat zou wel een mooie oplossing zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door disjfa op 23-09-2008 11:35 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die zit ook niet in windows, en heb je ook zat andere keuzes voor. Toch instaleer je dat pakket er wel bij. Dan kan je toch ook gewoon meer van microsoft instaleren. Goed toch
Bash of flame zoveel je wil, maar Office werkt gewoon goed. De kids gebruiken op school MS Office, dan moet er thuis ook gewoon Office zijn. Dat is al één reden. Office Outlook kan je eenvoudig syncen met je smartphone. Dat hele Office pakket werkt gewoon goed. Ikzelf gebruik OpenOffice, maar om nu te zeggen dat het beter is? Mensen gebruiken Word al eeuwen en zijn er tevreden van, waarom zou je dan met alternatieven werken? Mensen hebben echt geen zin om een nieuw programma te leren kennen. Wij (tweakers) willen dat wel, maar zoals ik al zei: is dat maar een klein gedeelte van de totale groep.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:43:
[...]
Bash of flame zoveel je wil, maar Office werkt gewoon goed.
Ik zeg nergens dat MS office niet goed is, ik zeg gewoon dat er keuzes zijn :)
De kids gebruiken op school MS Office, dan moet er thuis ook gewoon Office zijn.
Daarom moet de overheid geen MS office gebruiken. Maar gewoon open standaarden d:)b Maar dat is een compleet andere discussie dan hier thuis hoort. "omdat iedereen het gebruikt is het goed" argumentatie is natuurlijk altijd nooit de beste argumentatie :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

disjfa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:47:

Daarom moet de overheid geen MS office gebruiken.
Ah, jij maakt dus alvast de keuze vóór iedereen dan maar? :)
disjfa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:50:
Windows mail eraf knikkeren en thunderbird erop zetten. Uitleggen dat dat de juiste vervanger is. En voila al je klanten geholpen.
Ook hier maak je weer alvast de keuze voor anderen.
Wat dat betreft ben je geen haar beter dan de partij die je ervan beschuldigt dezelfde tactieken toe te passen.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2008 11:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

alt-92 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:48:
[...]
Ah, jij maakt dus alvast de keuze vóór iedereen dan maar?
Open standaarden adviseren is denk ik niet direct dwingend. Ook consumenten niet op kosten jagen is geen gekke opmerking. Dan wil ik wel zeggen dat ik iedereen wil dwingen ja :P
[...]
Ook hier maak je weer alvast de keuze voor anderen.
ik zei eerder al dat je een keuze mocht maken. Thunderbird in die reactie is gewoon een tastbaar voorbeeld :P

[ Voor 28% gewijzigd door disjfa op 23-09-2008 11:58 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
omdat iedereen het gebruikt is het goed
Toch is dat in de praktijk zo :) Pas wanneer je zelf in de verkoop sta, krijg je een totaalbeeld van de complete groep computer gebruikers.

Nog een voorbeeld:

Mensen willen een muziekje afspelen. Media player is daar meer dan voldoende voor. Een alternatief (bv Winamp, dat ik overigens gebruik ;)) installeren heeft geen zin: per ongelijk openen ze toch eens die media player en gebruiken ze die weer als standaard. En dan zijn de mensen in de war, wat ze hebben twee verschillende interfaces gezien. Dan is het paniek aan de telefoon.

En, echt waar, het zal al die mensen een worst wezen dat MS apps brak geprogrammeerd zijn. Als we alternatieven voorstellen, krijg we meestal antwoord terug "dat interesseert me niet". Verschillende apps voor één taak brengt de meeste mensen nog eens in de war, en dat schiet niet op.

En ja, MS zal hier natuurlijk van profiteren. Ikzelf gebruik OpenOffice, Firefox, Thunderbird, Winamp, etc. Maar het heeft geen zin om dat ook op al onze systemen te installeren. Mensen raken in de war zodra er wat anders op staat, of ze kunnen er niet mee overweg.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:58:
[...]
Toch is dat in de praktijk zo :) Pas wanneer je zelf in de verkoop sta, krijg je een totaalbeeld van de complete groep computer gebruikers.
Waarom zitten we dan toch al op een 30 a 30% firefox gebruikers tegen 99% IE 4 jaar geleden?

Ik zeg niet dat het verkeerd is, ik zeg gewoon dat iedereen zelf mag nadenken. Zolang iedereen gewoon uit gaat van wat iedereen gebruikt komen we natuurlijk nooit ook maar een greintje verder :) Dat is niet erg, maar nadenken is soms leuk.

[ Voor 25% gewijzigd door disjfa op 23-09-2008 12:03 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ah, jij maakt dus alvast de keuze vóór iedereen dan maar?
Exact. Als ik Thunderbird zou pushen, zou ik dan beter zijn dan Microsoft? :)
Ik zeg niet dat het verkeerd is, ik zeg gewoon dat iedereen zelf mag nadenken. Zolang iedereen gewoon uit gaat van wat iedereen gebruikt komen we natuurlijk nooit ook maar een greintje verder :) Dat is niet erg, maar nadenken is soms leuk.
En ook hier zitten we met hetzelfde probleem, mensen willen gewoon niet ;) 's Avonds thuis komen, en dan moet alles maar werken. Ze hebben geen zin om andere apps te leren kennen.

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 23-09-2008 12:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Volgens mij zijn die screenshots fake.
Deze zijn volgens mij wel echt: nieuws: Chinese blogger lekt screenshots van Windows 7

Op het oog niet zoveel veranderingen t.o.v. Vista. Wel zit de ribbon interface nu ook in Wordpad en Paint. Wat ik me nu afvraag is wat de werkelijke veranderingen gaan zijn. Wordt W7 nu ook daadwerkelijk lichter dan Vista. Dat is volgens mij het grote euvel dat vooral bedrijven niet snel overstappen naar Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hacku schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:03:
[...]
En ook hier zitten we met hetzelfde probleem, mensen willen gewoon niet ;) 's Avonds thuis komen, en dan moet alles maar werken. Ze hebben geen zin om andere apps te leren kennen.
je geeft eerder in je betoog aan dat mensen toch niet weten wat ze gebruiken. Mail ineens ipv outlook 8)7 en nu willen mensen niet veranderen.

Ik ben het zeker niet met je oneens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de keuze aan de klant geven of als pc klusser een eigen software range kiezen ipv klakkeloos achter je softwareboer aanrennen is een keuze die vernieuweing in de softwarebranche ver achter zich houd.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Windows Mail werkt in grote lijnen hetzelfde als Outlook Express.
Ik ben het zeker niet met je oneens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar de keuze aan de klant geven of als pc klusser een eigen software range kiezen ipv klakkeloos achter je softwareboer aanrennen is een keuze die vernieuweing in de softwarebranche ver achter zich houd.
Dat weet ik hoor, maar als de mensen niet willen. Als we zelf pushen, krijgen we het alleen maar in ons gezicht terug. Het werkt niet, dat zal ook wel een hoofdreden zijn waarom MS zo'n marktaandeel kan behouden?

We hebben ooit eens een poging gedaan Ubuntu op nieuwe pc's te installeren. Les die je eruit leert: nooit doen :+

[ Voor 82% gewijzigd door XWB op 23-09-2008 12:14 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 20:22
En Thunderbird werkt in grote lijnen ook hetzelfde als Outlook Express. ;)

Mail beantwoorden: klik op bericht --> klik op 'Reply'
Nieuw bericht maken: klik op 'Write'
Mail ontvangen: klik op 'Get mail'.

Waarom mag Windows Mail wel en Thunderbird niet? De verschillen zijn klein, ze hebben beide een interface die lijkt op Outlook Express, maar waarom wordt de voorkeur gegeven aan Windows Mail?

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-09-2008 12:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

disjfa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:57:
[...]

Open standaarden adviseren is denk ik niet direct dwingend.
Adviseren is wat anders als datgene wat jij zegt:
"Je moet $Produkt gebruiken want dat is 'goed'"

Jouw klant gaat af op wat jij 'm wijsmaakt.
ik zei eerder al dat je een keuze mocht maken. Thunderbird in die reactie is gewoon een tastbaar voorbeeld :P
Het verschil is (of de overeenkomst, net zoals je wil) dat jij voor je klanten hebt besloten dat $produkt The Be-All and End-All is - je geeft geen advies maar pusht je eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133276

Vista was en is gewoon een flop ze laten xp niet voor niks langer verkopen.
ik heb windows 7 al gedraaid alleen was nog met grafische schil van vista
maar het werkt wel beter en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 22-04 22:29

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

even een bumpje.
Vandaag zijn er weer wat officieele foto's vrijgegeven tijdens een presentatie.
Taskbar wordt grondig vernieuwd.
Zal er wel aan moeten wennen. Maar het grootste pluspunt is dat ze eindelijk de functie geïmplementeerd hebben waarbij het mogelijk is om de volgorde van de iconen in de taskbar te veranderen.

enige nadeel wat ik zie is dat je geen namen ziet en alleen iconen in de taskbar. Wordt dus misschien moeilijker vensters vinden.

website waar de laatste nieuwtjes + video en foto's te zien zijn:
http://windows7news.com

http://neowin.net/news/li...roducing-the-windows-7-ui

[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 29-10-2008 16:43 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Even wat mooie plaatjes van de PDC08.
Hieronder de nieuwe taakbalk. Ik vind het wel een grote verbetering ten opzichte van de oudere versies.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-004.jpg

De nieuwe Media Player:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-005.jpg

En de nieuwe Windows Explorer. Deze toont iets rustiger.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-007.jpg

Weer wat nieuwe plaatjes van de nieuwe taakbalk + het "springbord"

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-017.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 30-10-2008 15:24 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

vind ook goed dat ze de Ribon-thema op meerdere applicaties hebben toegepast. die GUI werkt echt zooo fijn!

ook vind ik het een verbetering dat je gadgets op je desktop kan plaatsen. De sidebar is dus weg.
Daarnaast kan je met een sneltoets de ghost-modus inschakelen:
alle vensters worden doorzichtig en je kan je desktop zien. Is tenminste niet alles geminimaliseerd, zoals nu het geval is wanneer je ctrl+d doet.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Hier nog wat meer info. Ook wat video's en dergelijke.

http://gizmodo.com/506966...oot-video-and-impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Wat ze ook aanpakken zijn de tal van oude vensters die te zien waren als er bijvoorbeeld fonts in windows werden geladen. Hier zag je echt nog de Windows 3.11 look en feel. Overal binnen het systeem werken ze dit soort dingen weg en trekken ze het systeem recht. Het is te hopen dat ze de oude meuk dan ook weggooien.

Een ander mooi iets wat ik heb gezien op het Internet is booten vanaf een VHD. Native, dus niet virtueel! Ook erg interessant!

Verder de nieuwe taakbalk ziet er strak uit. Het doet me een beetje denken aan MacOSX maar dan vind ik deze nog een stuk beter door het weergeven van de kleine tumbs. Nu maar hopen dat ze ook alle icoonen in het systeem aanpakken want zo onderin ziet het er nog niet echt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

toen ik de taskbar eerst zag dacht ik, OH NEE! een macOSX dock. Maar nader bekeken, zie je toch veel verschil. Het meest hatelijke aan die van de mac was dat je gewoon niet weet wat alles is. En Microsoft heeft dit gewoon vind ik veel beter uitgedacht.

Overal lees ik al kleine reviews van de testers. Die zijn meestal zeer positief over de stabiliteit en snelheid.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DNA_Saint schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:40:
even een bumpje.
Vandaag zijn er weer wat officieele foto's vrijgegeven tijdens een presentatie.
Taskbar wordt grondig vernieuwd.
Zal er wel aan moeten wennen. Maar het grootste pluspunt is dat ze eindelijk de functie geïmplementeerd hebben waarbij het mogelijk is om de volgorde van de iconen in de taskbar te veranderen.

enige nadeel wat ik zie is dat je geen namen ziet en alleen iconen in de taskbar. Wordt dus misschien moeilijker vensters vinden.

website waar de laatste nieuwtjes + video en foto's te zien zijn:
http://windows7news.com

http://neowin.net/news/li...roducing-the-windows-7-ui
Vergeet niet dat het hier om een pre-beta gaat. De GUI van Vista is ook vele malen veranderd tijdens de ontwikkeling, en dat was voor XP in de tijd ook zo. Even afwachten op de eerste echte beta :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik vind het nieuwe exposé achtige maximaliseren etc ook heel erg netjes, alhoewel ik zelf vind dat de Exposé van OS X nog niet te evenaren is. Vind dat ook de reden waarom meerdere vensters in OS X open ehbben staan vele malen minder vervelend is dan in windows, puur omdat je een hoek aanwijst (of sneltoets), de hoek in duikt en gewoon snel hovert over het programma dat je wilt en klikt. Werk feilloos en is dan ook niet te verlijken met de Windows Switcher die standaard in Vista zit.

Afijn, we wachten het af, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 16:32

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heb zelf beschikking over de Beta van Windows 7 (build 6801), is het toegestaan om zelf gemaakte screenshots te plaatsen? En mijn ervaring te delen met jullie? zo ja kan dat in dit topic of zal ik daar een nieuwe voor openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
SpeedfreakR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:07:
Heb zelf beschikking over de Beta van Windows 7 (build 6801), is het toegestaan om zelf gemaakte screenshots te plaatsen? En mijn ervaring te delen met jullie? zo ja kan dat in dit topic of zal ik daar een nieuwe voor openen?
Als jij een Beta hebt (legaal) dan zullen er vast voorwaarden gesteld zijn. Dus even nalezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat lijkt me geen probleem, deel je ervaringen maar en post wat pictures ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb hem van een docent (die hem op de legale manier heeft vekregen) en mochten wat gaan experimenteren, tevens is windows niet geactiveerd en is er geen code gebruikt. Dus misschien is alleen de manier waarop ik windows heb niet helemaal legaal.
Maar hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.staal73/Windows_7/18.jpg

Ervaring tot nu toe:
Installatie ging vrij snel en ziet er het zelfde uit als Windows Vista alleen was een geheugensteun bij het wachtwoord invoeren verplicht 8)7, weet niet of dit ook bij Vista is maar zover ik me kan herinneren niet.
Ik draai de beta in VMware op mijn laptop en ik moet zeggen dat hij snel en soepel loopt, start sneller op in VMware dan mijn Vista gewoon. Voor de mensen die de interface van Vista niks vonden zullen die van Windows 7 ook niet leuk gaan vinden, het configuratie scherm heb ik met lang zoeken op een soort van klassieke weergave kunnen krijgen maar nog steeds niet naar me zin. Aero werkt (nog) niet maar dat zal wel aan VMware liggen.
Deze beta versie is vrij kaal, er zitten bijna nog geen standaard programma's in maar wel de meuk die je eigenlijk nooit gebruikt |:( . Ik heb nog niet echt diep in windows kunnen kijken en zal morgen wat meer de tijd nemen. Als jullie vragen zal ik deze met plezier beantwoorden.

En oja.. er staat Windows 7 Ultimate dus ook met deze Windows zullen er vast wel weer 20 :+ verschillende soorten Windows 7 op de markt komen :? echt het nut er van snap ik niet echt.

[ Voor 23% gewijzigd door SpeedfreakR op 30-10-2008 23:50 . Reden: Foto's kleiner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kan je even checken wat het geheugen gebruik van Windows 7 is?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik hoop dat build 6933 snel uitkomt voor de testers. Die versie wordt pas interessant.
De build van jou is eigenlijk alleen interessant om de performance te testen. De nieuwe features zitten daar nog niet in.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Hacku schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:48:
Kan je even checken wat het geheugen gebruik van Windows 7 is?
Dat is een goeie.... gemiddeld 380mb na een verse start.

@ DNA_Saint: Volgend jaar toch pas?

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 30-10-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SpeedfreakR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:55:
[...]

Dat is een goeie.... gemiddeld 380mb na een verse start.
Netjes, Vista neemt na een verse install al 600 - 800MB in beslag. Uiteraard moeten we rekening houden deze Windows 7 redelijk kaal is, en dat er nog een hele zooi kan/zal bijkomen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dit is wel een interessant plaatje van een sheet:
Long Zheng posted an interesting screenshot taken from the presentation by Anantha Kancherla which was about
Writing Your Application to Shine on Modern Graphics Hardware. It contained a sheet that mentioned that Windows 7 will cut memory usage in the graphics system of the Windows 7 Desktop Windows Manager by 50%. The same chart mentioned that the Windows 7 desktop manager will make use of the Direct3D 10.1 API which probably meant that it is supported if the video card is supporting DirectX 10.1. It is unlikely that Windows 7 will require a DirectX 10 video card to run at all given the current market share of those video cards.
Afbeeldingslocatie: http://windows7news.com/wp-content/uploads/2008/10/windows7_desktop_manager-400x267.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 31-10-2008 00:10 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Is het mogelijk om met die Windows 7 build van jou deze interface tevoorschijn te halen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1225275025.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dat kan dus niet. Die van hem is 6801.
En vanaf build 6933 is de nieuwe taskbar met jumplists en al die gave features.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ga naar Tech Ed in Barcelona binnen 2 weken. Waarschijnlijk zal ik daar iets oppikken. (hoop ik).

Er staat niets bij van seminaries over Windows 7, maar er zullen wel hand's on zijn ofzo :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 12:57
Snap niet goed waarom deze versie niet de shares van andere pc's in de netwerkomgeving laat zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Hier nog wat mooie pics. Ook handig als je wat aan het kopieren bent dat het dan onderin de balk ook zichtbaar is!

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-107.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-109.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWur
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 19:00
wow! als ik die screens zo zie en ik die blogs lees over windows 7 heb echt het gevoel dat dit gwn een vet OS wordt en dat had ik bij vista nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

SpeedfreakR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:34:
...het configuratie scherm heb ik met lang zoeken op een soort van klassieke weergave kunnen krijgen maar nog steeds niet naar me zin....
In de properties van je startmenu, customize kiezen en dan voor control panel "display as a menu" kiezen. Dan krijg je in ieder geval weer alle CPL's op een rijtje, da's wat je wilt (denk ik). Werkt overigens ook zo in Vista

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

DaWur schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:57:
wow! als ik die screens zo zie en ik die blogs lees over windows 7 heb echt het gevoel dat dit gwn een vet OS wordt en dat had ik bij vista nooit.
Oorspronkelijk wilde ze dit ook allemaal in Vista stoppen maar door tijdnood waren ze gedwongen Vista eerder op de markt te brengen. Windows 7 lijkt erg op de ideeen die ze lieten zien tijdens de PDC in 2003. Ben blij dat het er toch nog allemaal gaat komen en ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Hier nog wat meer materiaal!

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/windows7/windows7-205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aan de andere kant: Dit is imho 'gewoon' Vista R2, als je de onderliggende techniek bekijkt.
Maar goed, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:04:
Aan de andere kant: Dit is imho 'gewoon' Vista R2, als je de onderliggende techniek bekijkt.
Maar goed, we zien wel.
Dit klopt ook maar omdat Vista niet zo'n goede reputatie heeft. Is men tot het idee gekomen er een andere naam aan te geven. Dus uit commercieel oogpunt.

Omdat er best veel is veranderd intern etc. heeft dit geleid tot een 7.0-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ze hebben echt veel aan de performance en stabiliteit gedaan. Dit kon niet worden verkregen als het een SP2 was.

Maar erg interessante screenshots.
Vooral van de taskbar. Eerst dacht ik dus dat het altijd alleen maar iconen waren die je ziet, maar je ziet wanneer er weinig vensters open zijn, dus ook tekst/naam van applicatie erbij?

En je kan dus heel de taskbar met de nieuwste functies omzetten in de klassieke theme.

Ik heb nu veel GUI gezien, maar ben nu toch benieuwd naar de performance. Iemand bronnen daarvan?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
't Ziet er netjes uit, ik ben echt benieuwd naar 7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Thombias schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Dit klopt ook maar omdat Vista niet zo'n goede reputatie heeft. Is men tot het idee gekomen er een andere naam aan te geven. Dus uit commercieel oogpunt.

Omdat er best veel is veranderd intern etc. heeft dit geleid tot een 7.0-versie.
Correctie: 6.1 versie.

De naam slaat werkelijk waar nergens op (Windows 7), ze zijn daar op gekomen omdat je Win 1.0 2.0 3.0 had etc, daarna verder met kernel versies en 5 was XP, 6 vista.

Nu zou je denken dat Windows 7 kernel 7.0 heeft, niet dus, dit wordt 6.1 :S.

Zelf heb ik gister en vandaag Windows 7 pre-beta 6801 x64 al uitgetest (ik werk er nu ook op :P ), en ik moet zeggen het bevalt geweldig.
Alles gaat stukken soepeler dan bij vista, er zitten ook een hoop leuke extra features in, ik kan echt niet wachten op de volgende beta.
Dit is een erg stabiele versie, nog geen enkele crash gehad er zitten alleen een paar kleine bugs in explorer maar niks dat echt stoort.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

tjtristan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:40:
[...]

Correctie: 6.1 versie.

De naam slaat werkelijk waar nergens op (Windows 7), ze zijn daar op gekomen omdat je Win 1.0 2.0 3.0 had etc, daarna verder met kernel versies en 5 was XP, 6 vista.

Nu zou je denken dat Windows 7 kernel 7.0 heeft, niet dus, dit wordt 6.1 :S.

Zelf heb ik gister en vandaag Windows 7 pre-beta 6801 x64 al uitgetest (ik werk er nu ook op :P ), en ik moet zeggen het bevalt geweldig.
Alles gaat stukken soepeler dan bij vista, er zitten ook een hoop leuke extra features in, ik kan echt niet wachten op de volgende beta.
Dit is een erg stabiele versie, nog geen enkele crash gehad er zitten alleen een paar kleine bugs in explorer maar niks dat echt stoort.
Vertel mij dan eens waarom de beta dan een 6801 code heeft en de final versie 6100 zou moeten worden :S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Versie != kernel

En als er al een 6801 is gaan we niet terugstappen naar een 6100 nummering :)

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Hacku schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:16:
Is het mogelijk om met die Windows 7 build van jou deze interface tevoorschijn te halen?

[afbeelding]
DNA_Saint schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:57:
dat kan dus niet. Die van hem is 6801.
En vanaf build 6933 is de nieuwe taskbar met jumplists en al die gave features.
Ik had het echt niet verwacht, maar het grootste gedeelte van de nieuwe features, waaronder de nieuwe taskbar, blijken toch al in build 6801 te zitten! Het gaat wel om een iets oudere versie dan die ze op de PDC lieten zien, maar het komt behoorlijk in de buurt. :) Check hier voor de how-to hoe je dit aan kan zetten.

http://www.withinwindows....borate-scheme-workaround/

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.withinwindows.com/img/win7scheme/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben benieuwd of ze weer 300 verschillende versies gaan uitgeven (Home Basic, Home Premium, enz.) of nu gewoon één Windows 7 maken (zoals bij OSX). Dat zou toch wel chique zijn, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik ben juist voor verschillende versies.
bijvoorbeeld, wat heeft een home gebruiker aan tal van tweaking tools of server tools=

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-04 02:31

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben een Betátester. Ik heb alelen een paar kleine vraagjes; de Beta6801, heeft toch wel de neiuwe GUI? Aan de foto hierboven te zien wel.. :+

Ook wil ik vragen of je er gewoon de neiuwste Vista nVidia Forceware Drivers kan op installeren, of hoe zit dat nou met drivers?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
posttoast schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:33:
Ik ben benieuwd of ze weer 300 verschillende versies gaan uitgeven (Home Basic, Home Premium, enz.) of nu gewoon één Windows 7 maken (zoals bij OSX). Dat zou toch wel chique zijn, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
mwoah, ik vond wat dat betreft (als regelmatig OSX en linux gebruiker :P ) toch het systeem van XP prima hoor. een Home versie voor tante jannie die al lang blij is met een beetje internetten en simpele dingetjes doet -- en bouw dan alstjeblieft alles als default in (maak het uitschakelbaar, dat we niet weer zo'n neelie kroes-rel gaan krijgen, maar prop er goede videocodecs in, een goede firewall, VIRUSSCANNER!!!) zodat Joe L. User er ook mee om kan gaan.

dan daarnaast een Windows 7 PRO voor tweakertjes en business use, met alle toeters en bellen die bovengenoemde gebruikers toch niet pakken er op en eraan en volgens mij is dan iedereen blij.

daarnaast heb je dan wel twee duidelijk ZINNIG verschillende producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

salimrmaf schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:55:
Ik ben een Betátester. Ik heb alelen een paar kleine vraagjes; de Beta6801, heeft toch wel de neiuwe GUI? Aan de foto hierboven te zien wel.. :+

Ook wil ik vragen of je er gewoon de neiuwste Vista nVidia Forceware Drivers kan op installeren, of hoe zit dat nou met drivers?
huh, je bent betatester en je vraag of de nieuwe GUI erin zit?
en je vraag of je de nieuwste drivers erop kan installeren?

wat voor betatester ben jij? 8)7

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
iceheart schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:07:
[...]

mwoah, ik vond wat dat betreft (als regelmatig OSX en linux gebruiker :P ) toch het systeem van XP prima hoor. een Home versie voor tante jannie die al lang blij is met een beetje internetten en simpele dingetjes doet -- en bouw dan alstjeblieft alles als default in (maak het uitschakelbaar, dat we niet weer zo'n neelie kroes-rel gaan krijgen, maar prop er goede videocodecs in, een goede firewall, VIRUSSCANNER!!!) zodat Joe L. User er ook mee om kan gaan.

dan daarnaast een Windows 7 PRO voor tweakertjes en business use, met alle toeters en bellen die bovengenoemde gebruikers toch niet pakken er op en eraan en volgens mij is dan iedereen blij.

daarnaast heb je dan wel twee duidelijk ZINNIG verschillende producten :)
Ja, twee producten gaat nog wel. Maar al die verschillende versies van Vista gaan wat mij betreft nergens over. Doe dan gewoon een Home (het huidige Home Premium) en een Pro (het huidige Ultimate).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik vond juist 3 versies goed.
Home voor home gebruikers
Business voor business, want op werk heb je bijvoorbeeld geen Movie Maker nodig...
Ultimate, voor de pro-tweakers.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een Basic is ook handig voor budget systemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, zullen we dan toch maar de basis variant ook voor Home maken? Home Basic.
En dan hebben we een home variant die niet basic is, die noemen we Premium.

En aangezien (small) Business != Enterprise doen we daar nog een VLK/MAK geschikte versie voor.

En dan zijn we weer terug waar we begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Hacku schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:16:

[afbeelding]
Ja, stuur me maar een PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
alt-92 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:44:
Nou, zullen we dan toch maar de basis variant ook voor Home maken? Home Basic.
En dan hebben we een home variant die niet basic is, die noemen we Premium.

En aangezien (small) Business != Enterprise doen we daar nog een VLK/MAK geschikte versie voor.

En dan zijn we weer terug waar we begonnen :)
Haha, precies. Wat mij betreft allemaal flauwekul en vooral heel erg geforceerd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
vergeet ook niet het onderscheid tussen 32 & 64 bit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:03
Vind 't een beetje gezeur hoor, van die verschillende versies.

Bij Vista is het al heel simpel één DVD, en afhankelijk van je Serial krijg je waar je voor betaald hebt.
Bovendien, bijna elke consument heeft Vista toch via de OEM-weg en merkt daar helemaal niets van.

Windows 7 lijkt inderdaad een soort Vista R2, en dat bevalt me heel goed. Vista is ondertussen bijna twee jaar oud, is bijna toe aan z'n tweede Service Pack en is solide genoeg om geüpgrade te worden. De onderliggende techniek blijft mooi hetzelfde (stabiel, geen drivergezeur bij 7), maar introduceert verrassend nieuwe gebruiksvriendelijke features. Super toch?
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.

Vragen om keys worden verwijderd!