Wat ik in de nieuwe windows mis is dat alles nog steeds horizontaal georienteerd is. Moderne beeldschermen zijn bijna altijd breedbeeld, wat natuurlijk helemaal niet handig is in een kantoor omgeving, want A4'tjes worden nog steeds in de lengte gelezen. Omdat bijna iedereen alles nog full screen draait (moet ook wel bij de nu gangbare 1280x800) heb je bij het weergeven van een document op 100% formaat in word enorm veel ruimte over aan de zijkant en bijna geen plek boven/onder. Het lijkt mij juist ideaal als de ribon links of recht geconfigureerd kan worden. Een beetje zoals ze met outlook gedaan hebben. 3 kolommen ipv 2.
Of je zet je breedbeeldscherm gewoon rechtop en je configureert je beeldschermdriver zo?
We are shaping the future
daarom hebben ze in windows 7 toch de functie dat wanneer je vensters naar de zijkant sleept en loslaat, het automatisch maximaliseert naar een halve scherm.Zo kun je 2 vensters makkelijk naast elkaar gebruiken met je breedbeeld.Z___Z schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:30:
Wat ik in de nieuwe windows mis is dat alles nog steeds horizontaal georienteerd is. Moderne beeldschermen zijn bijna altijd breedbeeld, wat natuurlijk helemaal niet handig is in een kantoor omgeving, want A4'tjes worden nog steeds in de lengte gelezen. Omdat bijna iedereen alles nog full screen draait (moet ook wel bij de nu gangbare 1280x800) heb je bij het weergeven van een document op 100% formaat in word enorm veel ruimte over aan de zijkant en bijna geen plek boven/onder. Het lijkt mij juist ideaal als de ribon links of recht geconfigureerd kan worden. Een beetje zoals ze met outlook gedaan hebben. 3 kolommen ipv 2.
En als ik in Word de zoom op 100% zet, dan zie ik gewoon genoeg. Kan toch niet in 1x hele A4 lezen. ALs je te groot vind, zet je zoom wat lager.
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb even die nieuwe 'superBar' geprobeerd en het werkt wel goed, verder voelt deze 6801 build helemaal niet aan als een beta versie: totnu toe erg stabiel en weinig bugs ontdekt...
Floccinoccinihilipilification
Niet zo gek als 85% ook maar met 1 monitor werkt heZ___Z schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:30:
Wat ik in de nieuwe windows mis is dat alles nog steeds horizontaal georienteerd is.
Gelukkig zijn er genoeg driverbakkers die dergelijke custom resoluties (portrait mode) ondersteunen.
Ik snap wat je bedoelt, maar het blijft een verhaal van keuzes op basis van grote getallen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hmm net geinstalleerd.
Taskbar is nog steeds onhandig. Ik heb 2 WMP icoontjes en kan met geen mogelijkheid zien welke nu actief is of niet. Quicklaunch kan samen met de nieuwe taskbar maar dan heb je verschillende groottes van iccontjes door elkaar. De grootte in zijn geheel is ook niet aan te passen. Nog steeds wordt je overspeolt met meldingen als je een muis in een andere poort als 2 dagen geleden stopt.
Krijg weer zon bijna maar niet helemaal gevoel... tot nu toe dan.
Taskbar is nog steeds onhandig. Ik heb 2 WMP icoontjes en kan met geen mogelijkheid zien welke nu actief is of niet. Quicklaunch kan samen met de nieuwe taskbar maar dan heb je verschillende groottes van iccontjes door elkaar. De grootte in zijn geheel is ook niet aan te passen. Nog steeds wordt je overspeolt met meldingen als je een muis in een andere poort als 2 dagen geleden stopt.
Ik heb het ook even getest.
Ziet er gelikt uit (na uitvoeren van de "hack" om de nieuwe taskbar te krijgen) maar het opstarten van programma's gaat traag als dikke stront
Als ik system restore open duurt dat een halve minuut ofzo.
De laatste ati vista drivers werken prima (heb even far cry 2 gespeeld, werkte redelijk alleen maar half zo snel als onder vista.
Ik heb ook nog geprobeert om de beta windows 7 drivers van ati te installeren meer dat lukt niet? windows update biedt ze aan maar dan krijg ik een error (zit nu in vista dus weet het nummer even niet uit mn hoofd) en als ik de installer van de ati site haal blijft hij eeuwig bezig met het installeren van de install manager
Is dit bij andere mensen wel gelukt?
Ziet er gelikt uit (na uitvoeren van de "hack" om de nieuwe taskbar te krijgen) maar het opstarten van programma's gaat traag als dikke stront
Als ik system restore open duurt dat een halve minuut ofzo.
De laatste ati vista drivers werken prima (heb even far cry 2 gespeeld, werkte redelijk alleen maar half zo snel als onder vista.
Ik heb ook nog geprobeert om de beta windows 7 drivers van ati te installeren meer dat lukt niet? windows update biedt ze aan maar dan krijg ik een error (zit nu in vista dus weet het nummer even niet uit mn hoofd) en als ik de installer van de ati site haal blijft hij eeuwig bezig met het installeren van de install manager

Is dit bij andere mensen wel gelukt?
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Het is misschien een beetje flauw om te zeggen, maar: het is nog maar een pre-beta! De nieuwe taskbar zoals die in deze build zit is nu alweer achterhaald. In de versie die op PDC is gedemonstreerd bestaat quick launch niet meer. Ook de kleine "pijltjes" naast de taskbar buttons zijn dan weg. De Jump Lists krijg je dan door rechts klikken.lowfi schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:38:
Hmm net geinstalleerd.
Als je last hebt van dubbele buttons is het het makkelijkst om ze allebei even te unpinnen, dan opnieuw in te loggen (als een button nog blijft hangen), dan je programma weer op te starten en dan de button te "pinnen". Met slepen van shortcuts krijg je soms nog een gekkigheidje. Deze versie natuurlijk niet voor niks zo goed verstopt...
De grootte kun je aanpassen door "Use small icons" aan te vinken in de taskbar properties.
Overspoelt met meldingen is natuurlijk onzin. Je krijgt 1 balloon popup. En als je dat ook niet wilt kun je die heel simpel uit schakelen bij in Control Panel\All Control Panel Items\Notification Area Icon.
Kortom, niet zo snel klagen over een pre-beta, en al helemaal niet voordat je iets beter hebt gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Anoniem: 278760
Ik ben benieuwd of hij beter of juist slechter word als windows vista ik heb het eigenlijk niet lang gebruikt omdat ik het niet goed vond werken op mijn laptop ik heb er dus weer xp / linux boot op gepleurt.
Maar dat weerhoud mij er niet van om als de public beta er is het te testen want je kan nu wel van alles rond schoppen maar ik wil het eerst wel een zien, als er uberhaupt een public beta is of komt.
Maar dat weerhoud mij er niet van om als de public beta er is het te testen want je kan nu wel van alles rond schoppen maar ik wil het eerst wel een zien, als er uberhaupt een public beta is of komt.
Zo net windows 7 beta geinstalleerd, wat een verschil in performance vergeleken met vista. Het is snel! Heb zelfs het gevoel dat het sneller is dan XP. Ok misschien niet een volledig eerlijke vergelijking, omdat ik op XP allemaal troep heb geinstalleerd, maar toch ik ben erg enthousiast. Windows 7 is wat Vista moest zijn.
Het werkt gewoon out of the box. Niks geen drivers installeren. Toppie!
Het werkt gewoon out of the box. Niks geen drivers installeren. Toppie!
Dan is het dus ook gebeurt met de Extra's voor Windows Ultimate. Of het moet een gratis upgrade naar windows 7 zijn volgend jaar. Start iemand een petitie :-)
Koffie en meer...
Dat kan ik helemaal met je delen.. Voelt idd niet als pre-iets..RamO schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:28:
Ik heb even die nieuwe 'superBar' geprobeerd en het werkt wel goed, verder voelt deze 6801 build helemaal niet aan als een beta versie: totnu toe erg stabiel en weinig bugs ontdekt...
Die nieuwe bar is gelikt, de sleep en point-window sizing vind ik erg leuk..
Ik werk vaak met meerder schermen (niet fysiek) en kan zo dus erg snel iets naast elkaar zetten..
Het hoveren over de icoon waardoor je de openstaande schermen krijgt te zien voor die app vind ik nog even wennen. Kan de meer waarde nog niet vinden.. maar wellicht als ik er wat meer mee ga werken wel..
Heb hem ook nog niet op het werk kunnen testen, misschien valt het dan meer op zijn plaats..
Jammer vind ik dat in IE de rand rondom de IE niet glass is. Boven wel, onder niet.. Dus de grens tussen de nieuwe taskbar en een maximized IE is zeer erg zichtbaar.. mag wat meer geblend worden..
Dit is na 1,5 dag gebruik..
ps, ben wel blij dat ik al mijn keys bewaar en mijne dus heb kunnen activaten..
[kleine edit]
m'n weather gadget werkt niet, meer mensen daar last van?
[/kleine edit]
[ Voor 3% gewijzigd door oNNoZeLe op 09-11-2008 12:28 ]
Heb daarnet mijn eerste 'hang' gehad..
ben een paar uur weg geweest en kwam terug..
2 dingen.
1. de brightness van mijn display loopt automatisch terug als ik hem een tijdje niet gebruik, maar kreeg hem nu niet meer helderder.. wat normaal wel gaat..
2. hij reageerde niet meer behalve mijn gadgets.. heb uiteindelijk maar een harde reboot gedaan..
dit mijn eerste hang na meer dan 48 uur, laptop stond ongeveer een uur of 9 aan zonder aan te raken.
ben een paar uur weg geweest en kwam terug..
2 dingen.
1. de brightness van mijn display loopt automatisch terug als ik hem een tijdje niet gebruik, maar kreeg hem nu niet meer helderder.. wat normaal wel gaat..
2. hij reageerde niet meer behalve mijn gadgets.. heb uiteindelijk maar een harde reboot gedaan..
dit mijn eerste hang na meer dan 48 uur, laptop stond ongeveer een uur of 9 aan zonder aan te raken.
ik heb net de laatste bluebadge geinstalleerd en beschik nu over de "wallpaper loop"
heb voor de rest nog niets nieuws ontdekt..
oja, voor degene die het willen weten ik draai NOD32 buss. als anti-vir..
Ik krijg alleen nog geen sync aan de gang met mijn pda..
[ Voor 13% gewijzigd door oNNoZeLe op 10-11-2008 20:31 ]
Dat je enthousiast aan het testen bent, prima, maar gaan we er geen running commentary van maken alsjeblieft? dank u
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
oke..alt-92 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:32:
Dat je enthousiast aan het testen bent, prima, maar gaan we er geen running commentary van maken alsjeblieft? dank u
ik zal het voor me houden..
Draai nu windows 7 op mijn MSI wind. En hoe zal ik het zegggen... het draait perfect met alle animaties etc. Ik vond Vista erop niks (langzaam, lelijk ed) maar moet zeggen dat dit wel erg soepel draait. Er zit nu 2gb ram in, maar heb het idee dat het nog iets sneller kan.
Zijn er manieren of tweaks (services uitzetten ed.) mogelijk of bekend?
Zijn er manieren of tweaks (services uitzetten ed.) mogelijk of bekend?
[ Voor 29% gewijzigd door Don3k op 15-11-2008 00:55 ]
Voegt die bluebadge iets meer toe dan alleen wallpaper loop??? Want de superBar heb ik al...oNNoZeLe schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:30:
ik heb net de laatste bluebadge geinstalleerd en beschik nu over de "wallpaper loop"
Ook ik draai sinds enkele dagen windows 7 build 6801 en ik vind het er prachtig uitzien.(waarbij ik de Superbar werkend heb). Het werkt allemaal net even soepeler en makkelijker als Vista en dat terwijl het nog maar een pre-beta is.
Als prestatitie test heb ik even 3DMark Vantage gedraaid: (Nvidia Geforce 180.44, Physx 8.10.13)
Vista sp1 64 bit: 3Dmark: 5542, CPU: 4460, GPU: 20312
Seven 64 bit: 3Dmark: 4864, CPU: 3874, GPU: 20810
Als prestatitie test heb ik even 3DMark Vantage gedraaid: (Nvidia Geforce 180.44, Physx 8.10.13)
Vista sp1 64 bit: 3Dmark: 5542, CPU: 4460, GPU: 20312
Seven 64 bit: 3Dmark: 4864, CPU: 3874, GPU: 20810
Heb windows 7 ook heel even gedraaid maar moet zeggen dat ik er niet laaiend enthousiast over ben. Wel vind ik dat ze duidelijk meer hebben nagedacht over de plaats waar instellingen gedaan kunnen worden, het is allemaal wat duidelijker opgezet. Maar qua prestatie is het nog triester dan windows vista. Komt misschien omdat het het een Beta is maar met 1 gb geheugen hoef je er imho niet eens aan te beginnen, dat is echt een drama. (vista liep 'redelijk' op 1gb). Waar ik me nog wel kapot aan erger zijn al die 'handige' mapjes waarvan ik nooit weet waar die zich bevinden zoals downloads, de user folder en de onmogelijkheid om je documentenmap ergens anders neer te dumpen en die te koppelen aan de userfolder in windows zoals dat in XP wel kon.
Verder draaien mijn games ubersloom onder windows 7, voor het idee: een goede 25% trager dan onder vista die op zijn beurt al weer zo'n 10% trager was dan XP. Wat een vooruitgang zeg!
Nog even en mijn windows games draaien sneller onder linux via wine dan onder windows zelf
Verder werd gezegd dat windows 7 voor netbooks geschikt zou zijn maar met een footprint van > 8GB zie ik dat niet snel gebeuren eigenlijk. Ook zal het waarschijnlijk veél te sloom draaien.
Waarom microsoft niet de optie geeft om te installeren wat je wilt hebben tijdens de installatie kan ik echt met mijn pet niet bij (zoals dus bij alle versies voor XP). Ik heb helemaal geen behoefte aan windows mail, movie maker, media player, msn en nog meer van die rommel, en bedrijven al helemaal niet.
Ik had veel verwacht van windows 7 maar het ziet er naar uit dat het gewoon vista SP2 wordt. helaas. Maar we wachten even op de final release , zeker mbt tot de perfomance want die ligt bij zo'n beetje alle beta's van windows op een laag niveau.
Verder draaien mijn games ubersloom onder windows 7, voor het idee: een goede 25% trager dan onder vista die op zijn beurt al weer zo'n 10% trager was dan XP. Wat een vooruitgang zeg!

Verder werd gezegd dat windows 7 voor netbooks geschikt zou zijn maar met een footprint van > 8GB zie ik dat niet snel gebeuren eigenlijk. Ook zal het waarschijnlijk veél te sloom draaien.
Waarom microsoft niet de optie geeft om te installeren wat je wilt hebben tijdens de installatie kan ik echt met mijn pet niet bij (zoals dus bij alle versies voor XP). Ik heb helemaal geen behoefte aan windows mail, movie maker, media player, msn en nog meer van die rommel, en bedrijven al helemaal niet.
Ik had veel verwacht van windows 7 maar het ziet er naar uit dat het gewoon vista SP2 wordt. helaas. Maar we wachten even op de final release , zeker mbt tot de perfomance want die ligt bij zo'n beetje alle beta's van windows op een laag niveau.
@Metro2002;
Windows mail, Movie maker en MSN komen standaard niet in Window 7: deze moet je apart installeren via het Live platform.
En wat betreft de "onmogelijkheid om je documentenmap ergens anders neer te dumpen" : dit is ook opgelost door "Libraries" waarbij je iedere willekeurige map op een andere schijf/partitie aan deze Libraries kunt toevoegen.
Windows mail, Movie maker en MSN komen standaard niet in Window 7: deze moet je apart installeren via het Live platform.
En wat betreft de "onmogelijkheid om je documentenmap ergens anders neer te dumpen" : dit is ook opgelost door "Libraries" waarbij je iedere willekeurige map op een andere schijf/partitie aan deze Libraries kunt toevoegen.
Daar heb je idd gelijk in, ik was in de war met vista. Vraag me dan alleen wel af waarom windows 7 dan net zo groot is als vista.Chills schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:00:
@Metro2002;

Hoe werkt dit concreet?En wat betreft de "onmogelijkheid om je documentenmap ergens anders neer te dumpen" : dit is ook opgelost door "Libraries" waarbij je iedere willekeurige map op een andere schijf/partitie aan deze Libraries kunt toevoegen.
Het werkt als volgt: je klikt met je muis op 1 van de Libraries, die je overigens ook nog zelf aan kunt maken, dan zie je in de rechter helft van je scherm de optie Library locations: als je daarop klikt kun je mappen gaan toevoegen.
hier een zeer interessante post met video van de keynote op de WinHEC 2008.
http://windows7news.com/2...e-summary-and-recordings/
en Metro2002, in video zie je dat ze windows 7 op een Asus EEEpc draaien. (timecode: 01:00:00)
en Metro2002, in video zie je dat ze windows 7 op een Asus EEEpc draaien. (timecode: 01:00:00)
The Windows 7 laptop was able to last about one hour longer than the laptop running Windows Vista and the minimum gain is said to be 11% which should equal about 20 minutes of additional playback time.
One of the most impressive parts of the keynote is the demonstration of an Asus eeePC with 1GB Ram, 16 GB SSD hard drive and an Atom Dual Core 1.6 processor running Windows 7
Huub Huub Barbatruc!
Jep, ook op mijn Wind draait hij volgens mijn gevoel vele malen sneller dan Vista.
Weet iemand trouwens hoe ik overal in de verkenner de "list view" kan krijgen? Hij staat overal op "details" (apply to all folders werkt niet).
Weet iemand trouwens hoe ik overal in de verkenner de "list view" kan krijgen? Hij staat overal op "details" (apply to all folders werkt niet).
[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 18-11-2008 08:14 ]
Ja , alleen jammer dat ik een eee 701 heb met een 4GB ssd, en daar past windows 7 gewoon niet op. En een optie om hem op een SDHC kaart te installeren geeft de installer ook nietDNA_Saint schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:10:
hier een zeer interessante post met video van de keynote op de WinHEC 2008.
[...]
[...]

Maar als ik zie hoe krakkemikkig het op mijn desktop draait wil ik niet weten hoe het op een nog trager systeem draait.
Dit is de site waar het tooltje vandaan komt:RamO schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:10:
[...]
Voegt die bluebadge iets meer toe dan alleen wallpaper loop??? Want de superBar heb ik al...
www.withinwindows.com
Daar staan de dingen in die ie doet, ter volledigheid:
then teased everyone with other features such as gestures, panning, and Desktop Slideshow
heeft iemand daemon tools of Alcohol aan de praat gekregen?? Ik krijg em namelijk niet geinstalleerd.
Probeer poweriso, die werkt voor mij wel.RamO schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:38:
heeft iemand daemon tools of Alcohol aan de praat gekregen?? Ik krijg em namelijk niet geinstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Raphaelo op 29-11-2008 13:00 ]
originele signatures zijn top!
http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html Deze werkt ook primaRamO schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:38:
Ik heb Windows7 B6801..maar ik krijg Winamp echt niet aan de praat. Heb verschillende versies gedownload en proberen te installeren. Ik krijg meteen een foutmelding van windows.
Gulfstream G650
Windows 7 krijgt softwarematige Directx 10-ondersteuning
Door René Wichers, vrijdag 28 november 2008 18:18, views: 20.442
Microsoft heeft een Windows 7-api gepresenteerd waarmee Directx 10-software zonder gpu-ondersteuning kan worden uitgevoerd. Het bedrijf repareert met de Warp10-bibliotheek een van de voornaamste tekortkomingen van Directx 10.
Het Windows Advanced Rasterization Platform wordt onderdeel van de Directx 11-software in Windows 7 en moet ervoor zorgen dat Directx 10- en Directx 10.1-software voortaan ook volledig functioneel is als hardwareondersteuning voor bepaalde features ontbreekt. Zo levert de Warp10-software onder andere ondersteuning voor softwarematige multi-sample anti-aliasing en anisotropic filtering. Onder Windows Vista heeft Directx 10-software nog Directx 10-hardware nodig om alle toeters en bellen weer te geven. Overigens zal Directx 11 zowel op Windows 7 als op Vista draaien.
Weliswaar kunnen ook oudere gpu's worden ingezet voor het renderen van bijvoorbeeld Directx 10-games, maar bepaalde effecten moeten dan genegeerd of versimpeld worden. Voor de Warp10-bibliotheek is echter uitgegaan van de 'no caps'-filosofie: de Directx-functionaliteit moet niet langer hardwareafhankelijk zijn. De Warp10-software is zelfs in staat om Directx 10-games te laten werken als er geheel geen gpu in een systeem aanwezig is.
Microsoft heeft de nieuwe software inmiddels met behulp van Crysis gebenchmarkt. Het ontbreken van een gpu leverde volstrekt onbruikbare framerates op, maar omdat Warp geoptimaliseerd is voor multicoreprocessors, hoefden de snelste courante cpu's in elk geval niet voor een Intel-igp'tje onder te doen. De conclusie dat Windows 7 dus geen igp meer nodig heeft is weer wat voorbarig: uit dezelfde test bleek ook dat een Radeon HD 2400Pro, die over grofweg dezelfde gpu beschikt als de igp van AMD's 780G-chipset, ruim vier keer beter presteert dan een op 3GHz geklokte Core i7-quadcore.
Door René Wichers, vrijdag 28 november 2008 18:18, views: 20.442
Microsoft heeft een Windows 7-api gepresenteerd waarmee Directx 10-software zonder gpu-ondersteuning kan worden uitgevoerd. Het bedrijf repareert met de Warp10-bibliotheek een van de voornaamste tekortkomingen van Directx 10.
Het Windows Advanced Rasterization Platform wordt onderdeel van de Directx 11-software in Windows 7 en moet ervoor zorgen dat Directx 10- en Directx 10.1-software voortaan ook volledig functioneel is als hardwareondersteuning voor bepaalde features ontbreekt. Zo levert de Warp10-software onder andere ondersteuning voor softwarematige multi-sample anti-aliasing en anisotropic filtering. Onder Windows Vista heeft Directx 10-software nog Directx 10-hardware nodig om alle toeters en bellen weer te geven. Overigens zal Directx 11 zowel op Windows 7 als op Vista draaien.
Weliswaar kunnen ook oudere gpu's worden ingezet voor het renderen van bijvoorbeeld Directx 10-games, maar bepaalde effecten moeten dan genegeerd of versimpeld worden. Voor de Warp10-bibliotheek is echter uitgegaan van de 'no caps'-filosofie: de Directx-functionaliteit moet niet langer hardwareafhankelijk zijn. De Warp10-software is zelfs in staat om Directx 10-games te laten werken als er geheel geen gpu in een systeem aanwezig is.
Microsoft heeft de nieuwe software inmiddels met behulp van Crysis gebenchmarkt. Het ontbreken van een gpu leverde volstrekt onbruikbare framerates op, maar omdat Warp geoptimaliseerd is voor multicoreprocessors, hoefden de snelste courante cpu's in elk geval niet voor een Intel-igp'tje onder te doen. De conclusie dat Windows 7 dus geen igp meer nodig heeft is weer wat voorbarig: uit dezelfde test bleek ook dat een Radeon HD 2400Pro, die over grofweg dezelfde gpu beschikt als de igp van AMD's 780G-chipset, ruim vier keer beter presteert dan een op 3GHz geklokte Core i7-quadcore.
Wat ik niet goed begrijp is dat mensen zeggen dat Windows 7 Vista Release 2 is, omdat de motor al in Vista zat. Maar als je die dingen die in 7 zitten niet in Vista al had, dan zat het toch niet al in de motor?
Of is motor meer iets wat die zou kunnen ipv wat die echt kan? Enlighten' me...
En als 7 eigenlijk Vista-2 is, waarom doen ze dan niet gewoon 6.2 of van mijn part 6.9, want een echt nieuwe Windows is het niet, zoals Windows 5 WELnieuw was tov 4 en, 6 was nieuw tov van 5.1 en 5.2.
En als 7 eigenlijk Vista-2 is, waarom doen ze dan niet gewoon 6.2 of van mijn part 6.9, want een echt nieuwe Windows is het niet, zoals Windows 5 WELnieuw was tov 4 en, 6 was nieuw tov van 5.1 en 5.2.
* alt-92 was dat 
In essentie heb ik dan het blok lopen tweaken. Maar de basis is nog steeds block rev. 6.x series.
Het enige probleem is dat de naam Vista schijnbaar nogal moeilijk verkoopt ofzo.
Noem het anders en de halve goegemeente loopt opeens te geilneven bij het leven.
Boor het ding op, gooi er een compressor tegenaan, andere uitlaat..Sjah schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:46:
In essentie heb ik dan het blok lopen tweaken. Maar de basis is nog steeds block rev. 6.x series.
Zie je nou? Het is niet nieuw, heeft dezelfde release cycle als 2008 R2 Server, zelfde codebase.waarom doen ze dan niet gewoon 6.2 of van mijn part 6.9, want een echt nieuwe Windows is het niet, zoals Windows 5 WELnieuw was tov 4 en, 6 was nieuw tov van 5.1 en 5.2.
Het enige probleem is dat de naam Vista schijnbaar nogal moeilijk verkoopt ofzo.
Noem het anders en de halve goegemeente loopt opeens te geilneven bij het leven.
Toch tegen een behoorlijk grote bug aangelopen vanmiddag...
Tijdens het inloggen op mijn account stond er 'Preparing your desktop' , toen had ik al door dat er wel iets mis zou kunnen zijn. En ja, na het inloggen is de hele library 'Documents' spoorloos verdwenen, de hele map is nergens meer op mijn schijf te vinden.
Gelukkig was dit in Vmware, maar als je als games op deze manier als je savegames kwijtraakt, of al je andere documenten word je daar toch niet vrolijk van denk ik.
Tijdens het inloggen op mijn account stond er 'Preparing your desktop' , toen had ik al door dat er wel iets mis zou kunnen zijn. En ja, na het inloggen is de hele library 'Documents' spoorloos verdwenen, de hele map is nergens meer op mijn schijf te vinden.
Gelukkig was dit in Vmware, maar als je als games op deze manier als je savegames kwijtraakt, of al je andere documenten word je daar toch niet vrolijk van denk ik.
Nah, daar heb je previous versions / system restore voor toch? 
Tenzij je die uitzet natuurlijk. Dan ben je echt zelf verantwoordelijk voor je backups.
Tenzij je die uitzet natuurlijk. Dan ben je echt zelf verantwoordelijk voor je backups.
Uiteraard zou ik ook wel systemrestore gebruikt hebben als ik windows 7 op mijn 'gewone' hardeschijf geinstalleerd had in plaats van in een VM.alt-92 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:09:
Nah, daar heb je previous versions / system restore voor toch?
Ik heb nu gewoon zelf een map 'Documents' aangemaakt en die gelinkt aan de documents library. Windows lijkt die nu gewoon te gebruiken. Het probleem is dus makkelijk op te lossen, mits je backups hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Raphaelo op 02-12-2008 19:00 ]
Heeft Windows 7 eigenlijk multifinger dingen?
Ik weet wel dat touchscreens een speerpunt zou zijn van Windows 7, maar hoe zit het met multifinger op een trackpad?
Ik weet wel dat touchscreens een speerpunt zou zijn van Windows 7, maar hoe zit het met multifinger op een trackpad?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verhaal komt erop neer dat Thurrot denkt dat een versimpeling van de interface niet resulteert in een verbetering van het gebruiksgemak. Verder stelt hij dat er aan aantal inconstitente en verwarrende punten zitten in de GUI.Vraagtekens bij interface Windows 7
Windows-expert Paul Thurrot is bang dat Microsofts pogingen het interface van Windows 7 te versimpelen zullen resulteren in een systeem dat minder handig in het gebruik is.
Bron: automatiseringsgids.nl
Ik heb zelf Windows 7 niet getest, maar ben benieuwd welke kant het op gaat en wat mensen er nu echt van vinden. Ik merk bij mezelf vaak weerstand voor relatief kleine veranderingen. Ik kon b.v. ook niet wennen aan het nieuwe XP/Vista persoonlijke startmenu, groepperen van taskbar-items, of zoals bij KDE 4 (Linux) aan de plasmoids, en het ontbreken van een klassiek desktop met icons. Zo werk ik hier nog met XP met de klassieke 2K-look wat ik erg prettig vind.
Voeg mij maar toe. Ik kijk zeker uit naar Windows 7.alt-92 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:01:
Toegegeven dat deed ik ook met Vista, maar daar ben ik van terug gekomen. Ik heb voor het eerst Vista soepel zien werken op een i7 920 / 6GiB (nooit op fatsoenlijk snelle hardware zien draaien). En dan nog een merkbare vertraging in het openen en sluiten van bijvoorbeeld het configuratiescherm. XP draaide zelfs op die hardware vlotter.
Maar XP begint wat te verouderen (geen UAC, non-admin draaien kan soepeler, raid niet out-of-the-box, geen fatsoenlijke x64 variant) en ik wil gewoon eens een keer wat anders
Ik kijk er zeker naar uit. Het wordt ook tijd om eens een vm met Windows 7 op te starten, gewoon voor de look-and-feel.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik draaide tot voor kort mijn XP installatie zonder administrator rechten, puur voor beveiliging en met grote tevredenheid.
Bij de herinstallatie ben ik dat vergeten en ben ik er nog niet aan toegekomen omdat dat om te zetten. Ik denk ook niet dat ik het ga doen, deze installatie gaat niet lang mee.
UAC of non-admin draaien is vanuit beveiligingsperspectief beter dan als admin draaien. Met SP1 is het aantal meldingen en irritatie wat gedaald. Ik hoop in Windows 7 op een goede afweging tussen de meldingen en irritatieloosheid. Zie ook: http://blogs.msdn.com/e7/...user-account-control.aspx
Bij de herinstallatie ben ik dat vergeten en ben ik er nog niet aan toegekomen omdat dat om te zetten. Ik denk ook niet dat ik het ga doen, deze installatie gaat niet lang mee.
UAC of non-admin draaien is vanuit beveiligingsperspectief beter dan als admin draaien. Met SP1 is het aantal meldingen en irritatie wat gedaald. Ik hoop in Windows 7 op een goede afweging tussen de meldingen en irritatieloosheid. Zie ook: http://blogs.msdn.com/e7/...user-account-control.aspx
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Omdat het onveilig en onnodig is om in admin-mode te draaien?Hacku schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:13:
Waarom zou je als tweaker UAC nodig hebben?
* anandus ziet echt geen voordeel om continue in admin te draaien.
Sudo hebben ze niet voor niets uitgevonden
Ga je ook bij Apple vragen waarom je telkens sudo moet doen als je iets adminnerigs wil doen?Hacku schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:13:
Waarom zou je als tweaker UAC nodig hebben?
Oh, en wat heeft tweaker zijn hiermee te maken?
Ik heb Windows 7 build 6936 (x64) al een paar dagen op m'n desktop draaien - sterker nog, het is het enige OS wat ik nu op mijn desktop heb. En het bevalt prima. Ik heb de superbar niet, maar dat maakt niet zo uit. Voor mijn gevoel is het sneller dan Vista, nu al. Het kan alleen maar beter worden volgens mij.
Mijn vader vroeg me gisteren of Windows 7 ook op zijn laptop zou kunnen draaien, ik heb hem gezegd dat dat kan, maar dat ik hem aanraad tot de officiële publieke beta die binnenkort komt. Waarom begreep hij toch wel
Mijn vader vroeg me gisteren of Windows 7 ook op zijn laptop zou kunnen draaien, ik heb hem gezegd dat dat kan, maar dat ik hem aanraad tot de officiële publieke beta die binnenkort komt. Waarom begreep hij toch wel
Kan je niet een benchmark draaien ofzo? Ik ben best benieuwd hoe snel het daadwerkelijk isAlex) schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:42:
Ik heb Windows 7 build 6936 (x64) al een paar dagen op m'n desktop draaien - sterker nog, het is het enige OS wat ik nu op mijn desktop heb. En het bevalt prima. Ik heb de superbar niet, maar dat maakt niet zo uit. Voor mijn gevoel is het sneller dan Vista, nu al. Het kan alleen maar beter worden volgens mij.
Werk je bij Microsoft dan?Alex) schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:42:
Aangezien alleen deze 3 builds uitgelekt zijn: 6519, 6801 en 6956
6936 was alleen te aanschouwen op Winhec 2008.
Denk dat dat een typfout wastjtristan schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:28:
[...]
Werk je bij Microsoft dan?
Aangezien alleen deze 3 builds uitgelekt zijn: 6519, 6801 en 6956
Edit:
Even mijn eerdere vraag herhalen:
anandus schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:50:
Heeft Windows 7 eigenlijk multifinger dingen?
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 08-12-2008 19:30 ]
Op mijn netbook draait hij perfect en veel sneller dan XP of Vista (met alle mooie fratsen)Metro2002 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:29:
[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 08-12-2008 20:43 ]
Ik werk voor een aan Microsoft gerelateerd bedrijf ja
Ik draai toch echt 6936Aangezien alleen deze 3 builds uitgelekt zijn: 6519, 6801 en 6956
Ik vraag me af of deze Windows nu weer in een 32 en 64 bit uitvoering komt. Je ziet nu al dat OEM's 4GB RAM in sommige systemen proppen, en daar heb je dus niks aan. Want Vista 32 zit erop.
Bij Vista 32 SP1 is wel 4GB zichtbaar onder eigenschappen als het goed is. Maw. kopers worden gewoon gefopt.
Het lijkt me nu wel een keer tijd om gewoon een 64bit only OS te maken.
Bij Vista 32 SP1 is wel 4GB zichtbaar onder eigenschappen als het goed is. Maw. kopers worden gewoon gefopt.
Het lijkt me nu wel een keer tijd om gewoon een 64bit only OS te maken.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Aangezien er nu al x86 en x64-beta's zijn, zullen er ook wel x86 en x64-finals komen.Dani86 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:11:
Ik vraag me af of deze Windows nu weer in een 32 en 64 bit uitvoering komt. Je ziet nu al dat OEM's 4GB RAM in sommige systemen proppen, en daar heb je dus niks aan. Want Vista 32 zit erop.
Niet helemaal. Er zit wel degelijk 4 GB in het systeem, door een technische tekortkoming is maar 3,5 GB aanspreekbaar. Maar er zit wel 4 GB in.Bij Vista 32 SP1 is wel 4GB zichtbaar onder eigenschappen als het goed is. Maw. kopers worden gewoon gefopt.
Mja, zolang de 3rd parties nog niet zo ver zijn (lees: geen goede x64-drivers en programma's maken) zal je vast blijven zitten aan x86...Het lijkt me nu wel een keer tijd om gewoon een 64bit only OS te maken.
Ja dat weet ik. En dat is ook mijn hele punt. Mensen denken/weten dat er 4GB inzit, maar zijn zich niet bewust van de x86 tekortkoming van 3,2~3,5GB.Alex) schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:15:
Niet helemaal. Er zit wel degelijk 4 GB in het systeem, door een technische tekortkoming is maar 3,5 GB aanspreekbaar. Maar er zit wel 4 GB in.
Ze voelden zich nog gefopter toen 32bits Windowsversies geen 4GB aangaven maar juist die 3.2 of lager die daadwerkelijk beschikbaar is.Dani86 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:14:
Ja dat weet ik. En dat is ook mijn hele punt. Mensen denken/weten dat er 4GB inzit, maar zijn zich niet bewust van de x86 tekortkoming van 3,2~3,5GB.
Anoniem: 105569
Het verschil is denk ik dat ze het nu niet weten. Nu denkt men dat Vista netjes de 4GB gebruikt terwijl dit niet zo is. Als ze dit wisten voelden ze zich net zo gefopt, zoniet nog meer gefopt. Ik denk dat dit ook vooral bij de grote leveranciers weg komt. Ik denk dat Dell heel wat belletjes krijgt van mensen die denken dat ze geheugen missen.alt-92 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16:
[...]
Ze voelden zich nog gefopter toen 32bits Windowsversies geen 4GB aangaven maar juist die 3.2 of lager die daadwerkelijk beschikbaar is.
nog minder zelfs.... door mmioAlex) schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:15:
[...]
Aangezien er nu al x86 en x64-beta's zijn, zullen er ook wel x86 en x64-finals komen.
[...]
Niet helemaal. Er zit wel degelijk 4 GB in het systeem, door een technische tekortkoming is maar 3,5 GB aanspreekbaar. Maar er zit wel 4 GB in.
[...]
Mja, zolang de 3rd parties nog niet zo ver zijn (lees: geen goede x64-drivers en programma's maken) zal je vast blijven zitten aan x86...
Ach, 99% van de tijd komt het geheugengebruik toch niet boven de 1 á 1½Gb uit, zeker bij huis-, tuin- en keukencomputers, dus zo erg is het niet, lijkt me?
Heb net even naar Windows 7 gekeken, en ik moet zeggen dat ik die taakbalk niet lekker uit de verf vind komen, eigenlijk. Het is het net-niet, maar misschien veranderd het nog in toekomstige builds.
Heb net even naar Windows 7 gekeken, en ik moet zeggen dat ik die taakbalk niet lekker uit de verf vind komen, eigenlijk. Het is het net-niet, maar misschien veranderd het nog in toekomstige builds.
Ik denk dat het de meeste mensen niks uitmaakt of Vista nou 3,2GB of 4GB gebruikt.alt-92 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16:
[...]
Ze voelden zich nog gefopter toen 32bits Windowsversies geen 4GB aangaven maar juist die 3.2 of lager die daadwerkelijk beschikbaar is.
FYI: Upgraden van 6801 naar 6956 werkt niet.
Was wel benieuwd naar de verschillen in gaming performance in Windows 7 en Windows XP, dus zojuist even 3D Mark 06 gedraaid op Windows 7 en Windows XP:
Windows 7:

Windows XP:

Er zit dus ietsje verschil in qua FPS, maar denk dat het meer aan de driver ligt (gebruik die van Windows Vista), dan aan het OS.
Windows 7:

Windows XP:

Er zit dus ietsje verschil in qua FPS, maar denk dat het meer aan de driver ligt (gebruik die van Windows Vista), dan aan het OS.
Is 6956 merkbaar beter? M.a.w.; is het de moeite waarom om van 6801 een herinstallatie te doen voor 6956?
Iemand ervaringen met WMC in 6956?
Tja ik heb 6801 niet gedraait, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Echter heb ik in de afgelopen dagen geen enkele crash mee gemaakt, en het WMC werkt hier prima.
Echter heb ik in de afgelopen dagen geen enkele crash mee gemaakt, en het WMC werkt hier prima.
Ik had de 6801 BETA. Toen ik de BETA had, had ik hem nog geïnstalleerd op een reguliere HDD. (Samsung F1)
Nu zou Windows 7 zijn geoptimaliseerd voor SSD's; heeft iemand dit kunnen testen/controleren? Niet dat W7 slomer was dan Vista; hij is juist sneller!
Ook heb ik gemerkt dat na een frisse installatie van 6801 je een heleboel updates kon binnenhalen. Dat vond ik wel jammer.
En nogmaals mijn vraag die ik eerder heb gesteld; Heeft iemand al Winamp kunnen installeren op W7?
Nu zou Windows 7 zijn geoptimaliseerd voor SSD's; heeft iemand dit kunnen testen/controleren? Niet dat W7 slomer was dan Vista; hij is juist sneller!
Ook heb ik gemerkt dat na een frisse installatie van 6801 je een heleboel updates kon binnenhalen. Dat vond ik wel jammer.
En nogmaals mijn vraag die ik eerder heb gesteld; Heeft iemand al Winamp kunnen installeren op W7?
[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 09-12-2008 21:22 ]
Gulfstream G650
Iemand al Apache + PHP + MySQL draaien op W7?
Net wat zitten te testen maar er is geen functie 'Remember each folder view'.
Staat dit nu af of op? Want Vista durfde dat nog al eens te vergeten, hoe zit dat systeem in een in 7?
Staat dit nu af of op? Want Vista durfde dat nog al eens te vergeten, hoe zit dat systeem in een in 7?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Voor de Ati users onder ons. Ik heb een Catalyst driver gevonden voor W7 x64:
http://www.2manydownloads...ndows_7_preview_64bit.zip
Ik ga v/d week W7 uittesten.
http://www.2manydownloads...ndows_7_preview_64bit.zip
Ik ga v/d week W7 uittesten.
zoals je misschien al weet, is dat 6956 de niuewe taskbar onmiddellijk heeft.zAo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:51:
Is 6956 merkbaar beter? M.a.w.; is het de moeite waarom om van 6801 een herinstallatie te doen voor 6956?
Ik had namelijk ook eerst build 6801 geinstalleerd, maar wou toch die nieuwe taskbar in werking zien, en probeerde dat met een tooltje (of hack). en kort daarna kreeg ik een bluescreen ....
of het aan dat tooltje lag, of iets anders dat weet ik niet, maar ik ben dan toch maar op de build 6956 overgestapt.
ik moet zeggen dat de nieuwe taakbalk wel vlotjes werkt, ook als je zo een venster met je muis versleept naar een zijkant, dat het venster dan zo over het halve scherm wordt gezet. (ik weet nou niet of dat dat er al altijd heeft ingezeten, ben er nu maar toevallig opgekomen:p)
en voor de rest, het systeem werkt echt wel stabiel, paint is wat vernieuwt. ook heb je nu een programaatje om screenshotjes te maken enzo.
ik heb al enkele programmas geinstalleerd: autocad 2008, office 07, everest ultimate.
deamon tools kreeg ik nog niet geinstalleerd.
Ik heb bij de aanschaf 4x1GB er in gezet en draai gewoon Win XP Pro 32-bit. Mij ging het meer om het geheugen in dual-channel mode te laten draaien. Ik gebruik bij 2 modules dus maar elk 0,6GB.Dani86 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:14:
[...]
Ja dat weet ik. En dat is ook mijn hele punt. Mensen denken/weten dat er 4GB inzit, maar zijn zich niet bewust van de x86 tekortkoming van 3,2~3,5GB.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Heb je misschien al een andere virtuele dvd/cd drive programma geprobeerd? Ik krijg namelijk ook deamontools niet aan de praat en alcohol werkt ook niet mee..joeri. schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:17:
[...]
ik heb al enkele programmas geinstalleerd: autocad 2008, office 07, everest ultimate.
deamon tools kreeg ik nog niet geinstalleerd.
I can't wait to shoot!
op de vorige pagina zei raphaelo dat poweriso wel werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerdthe mod man schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:22:
[...]
Heb je misschien al een andere virtuele dvd/cd drive programma geprobeerd? Ik krijg namelijk ook deamontools niet aan de praat en alcohol werkt ook niet mee.
ik zal eens zoeken
edit: jep, dat werkt
edit 2: ik heb in windows 7 nu ergens een tooltje gevonden om oudere software(lees: gewoon alle huidige software die niet blijkt te werken op een versie van windows die eigenlijk nog niet uit is

zoek hiervoor even op: 'program compatibility' (in de windows zoek functie uiteraard)
[ Voor 32% gewijzigd door .joeri. op 11-12-2008 19:51 ]
Net Build 6956 op mijn MSI Wind geinstalleerd. Hij is nog sneller, install is nog kleiner, hoe gekker kan het nog worden
Super tevreden, en er zijn patches in omloop om de lelijke Send Feedback en watermark op de desktop weg te halen. Toppie! Heel veel bugs en veel aanpassingen itt de vorige Build 
Clean install:
4,5gb hd, 500mb mem usage
hibernate, system restore & swapfile uit
Over apache, werkt dus niet door mijn NOD32. Iemand andere virusscanner?
Clean install:
4,5gb hd, 500mb mem usage
hibernate, system restore & swapfile uit
Over apache, werkt dus niet door mijn NOD32. Iemand andere virusscanner?
[ Voor 21% gewijzigd door Don3k op 11-12-2008 22:24 ]
ik dacht als virusscanner norton anti bot te gebruiken, maar hij zegt dat het besturingssysteem niet ondersteund wordt. een alternatief heb ik nog niet geprobeerd.
ik heb een probleempje gevonden: als ik in de map met wallpapers op mn externe hdd een fotootje(wallpapers van 1680*1050) wil bekijken, dubbelklik ik er dus op, maar hij opent niets... hij geeft even aan dat hij iets laadt (dat blauwe cirkeltje) maar daarna gebeurt er niets meer.
ik heb een probleempje gevonden: als ik in de map met wallpapers op mn externe hdd een fotootje(wallpapers van 1680*1050) wil bekijken, dubbelklik ik er dus op, maar hij opent niets... hij geeft even aan dat hij iets laadt (dat blauwe cirkeltje) maar daarna gebeurt er niets meer.
Die moet je niet weghalen, die moet je gebruiken!Don3k schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:54:
...en er zijn patches in omloop om de lelijke Send Feedback ... weg te halen.
Ik heb al een aantal keer daarop geklikt en feedback gegeven, best een makkelijk systeempje eigenlijk.
Idd. Als je he toch illegaal gebruikt, help dan op z'n minst MS met het bugs pletten 
Volgende week nieuwe hardware binnen en dan zal ik eens een VM opstarten met Windows 7, hoewel ik het niet als vast ga gebruiken. Gewoon even rondkijken om er een gevoel bij op te doen.
Ik ben het type dat wacht tot het volledig gereleased is en dan eigenlijk nog wacht tot SP1 uit is
Volgende week nieuwe hardware binnen en dan zal ik eens een VM opstarten met Windows 7, hoewel ik het niet als vast ga gebruiken. Gewoon even rondkijken om er een gevoel bij op te doen.
Ik ben het type dat wacht tot het volledig gereleased is en dan eigenlijk nog wacht tot SP1 uit is
☻/
/▌
Ik hoorde een blabla-figuur op mijn werk roepen dat alle Xp software die niet opVista werkt, WEL op 7 zou werken, en daarom is 7 beter? Lult die nou, ik heb er niks over gehoord....
iemand nog goede suggesties voor een defragmenter voor Win7??? Ik kan namelijk niet vinden welke goed supported zijn...
Gezien het feit dat Win7 op Vista is gebouwd lijkt het mij dat-ie maar lult.Sjah schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:35:
Ik hoorde een blabla-figuur op mijn werk roepen dat alle Xp software die niet opVista werkt, WEL op 7 zou werken, en daarom is 7 beter? Lult die nou, ik heb er niks over gehoord....
Overigens, als software niet op Vista draait en wel op XP, dan duidt dat over het algemeen op slecht ontworpen software.
En over de defragmenter, ik gebruik meestal Defraggler, denk dat-ie ook op win7 draait
Volgens mij de ingebouwde doet prima zijn werkRamO schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:11:
iemand nog goede suggesties voor een defragmenter voor Win7??? Ik kan namelijk niet vinden welke goed supported zijn...
daar ging ik eigenlijk ook van uit, maar mijn ervaringen met perfectdisk zijn zo goed dat ik me afvroeg of deze ook een verschil zal maken op Win7Don3k schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:31:
[...]
Volgens mij de ingebouwde doet prima zijn werk
Als ie zonder UAC geprompt werkt onder Vista werkt ie ook onder W7.
Performancewise kun je er pas wat van zeggen als W7 (blijf het *** vinden die aanduiding) RTM is
Performancewise kun je er pas wat van zeggen als W7 (blijf het *** vinden die aanduiding) RTM is
[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 13-12-2008 16:05 ]
Heb W7 nu ook geinstalleerd, 6956 beta. Wat me opvalt is de enorme driverondersteuning, nog beter dan die van Vista. Ik hoefde alleen maar de videokaart, fingerprint reader en interne card reader van mijn laptop te installeren, rest was automatisch al gebeurd. Daarnaast is het echt een rap OS. Ik vind Vista geen slecht OS, maar Windows 7 lijkt toch wel een OS wat Vista eigenlijk had moeten zijn.
Even voor de duidelijkheid, er is nog geen beta van Windows 7 verkrijgbaar, alleen nog maar een alpha versie. De beta komt pas in januari uit...
[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 15-12-2008 00:27 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb daarstraks Live Mesh geïnstalleerd, maar dat was geen succes: de DWM flipte helemaal. De kleuren van Aero Glass versprongen naar grijs en soms zwart, en het systeem werd erg traag. Na een uninstall deed hij het weer ietsjes beter, maar de DWM deed nog steeds raar.
Pas nadat ik me afmeldde en opnieuw aanmeldde, deed DWM weer enigszins normaal, en kon ik de kleur weer terugzetten.
Pas nadat ik me afmeldde en opnieuw aanmeldde, deed DWM weer enigszins normaal, en kon ik de kleur weer terugzetten.
Anoniem: 33436
Ik heb kort gespeeld met de 6956 build, maar mijn MSI nForce 3 mobo wordt niet goed ondersteund, wat tot gevolg heeft dat de onboard netwerkchip en Realtek AC97 audio niet werken. Dit ligt eerder aan nVidia dan aan MS, aangezien er ook geen nForce 3 drivers voor Vista zijn. Toch werkte de Vista RC destijds wel prima met dit mobo.
Edit: de netwerk drivers op deze pagina werken nu voor de 32 bits versie van W7. De laatste vista AC97 drivers werken nu ook, maar nog niet helemaal naar wens (zo nu en dan een kraak in het geluid).
Windows 7 lijkt vooralsnog weinig meer dan een Vista 1.5. Natuurlijk kan er nog heel wat gebeuren in een jaar tijd - het is immers nog niet eens bèta - maar ik betwijfel of er nog grote zaken veranderd worden. Ik vermoed dat ze vooral gaan fine-tunen en debuggen. Nu ben ik niet zo'n technicus en dus kan ik moeilijk duiden wat er onder de motorkap allemaal verbeterd is, maar als je het hebt over de gebruikers ervaring dan ben ik nog niet helemaal overtuigd om XP te verlaten. Ik snap ook niet zo goed dat MS vasthoudt aan dat Vista-startmenu, waarbij de lijst met 'alle programma's' in het menu zelf zit. De uitklapmenu's van XP vind ik overzichtelijker en werken daardoor sneller.
Die nieuwe taakbalk is nog een twijfelgeval. Het kan een kwestie van gewenning zijn, maar op het eerste gezicht lijkt het een niet geheel geslaagde combo tussen de oude taakbalk (die ook gewoon nog te gebruiken is) en het MacOS dock. Ik zie niet zo goed wat ik nou wel of niet open heb staan, maar ik vermoed dat hier nog wel wat aan gedaan wordt. Met kleine iconen is het niet makkelijk te zien welk venster nou bij welk icoontje hoort, maar ook dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.
Edit: afhankelijk van de bureaublad achtergrond, transparancy-settings en glaskleur kan met gebruik van grote iconen nu redelijk duidelijk worden wat open staat en wat niet. Ik heb de taakbalk nu aan de linkerkant van het scherm geplaatst, iets dat i.c.m. de grote iconen vrij goed werkt. Breedbeeld-scherm is dan wel prettig.
Als je van één app meerdere schermen open hebt, dan moet je eerst een seconde wachten totdat je die mini-previews krijgt, en als je de schermen dan nog niet kunt onderscheiden moet je nog eens een seconde wachten totdat het echte venster zich laat zien. Geduld is een schone zaak, maar dit werkt niet zo vlot.
Edit: goed, met toch dat beetje geduld valt het nog te overzien. Echt snel werkt het niet, maar in sommige gevallen zijn de previews toch handig. Wanneer je bijvoorbeeld iets installeert en ondertussen iets anders doet kun je via de preview even checken hoe ver de installatie gevorderd is, hoewel dit nog niet vlekkeloos werkt omdat de preview niet bij elk type installer real-time geüpdate wordt.
De performance is best oké, en hij loopt erg stabiel voor een alpha. Tot nu toe één keer een BSOD gehad, acuut gevolgd door een harde uitval, op het moment dat ik de LAN-verbinding in Windows uitschakelde.
Het library-systeem werkt erg goed. Hele verbetering om niet meer aan de mappen 'mijn documenten' en de varianten daarop vast te zitten. Oja, en als je dan toch kiest voor de 'oude' taakbalk, is het erg prettig dat je de volgorde van openstaande apps eindelijk kunt veranderen.
Tot zover mijn eerste indrukken, maar ik weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten aangezien het nog een alpha/pre-beta is en ik een vrij hardnekkige XP liefhebber ben met weinig verstand van techniek.
[edit: hoe meer ik ermee werk, hoe prettiger het wordt, hierbij dus enkele edits in mijn tekst]
Edit: de netwerk drivers op deze pagina werken nu voor de 32 bits versie van W7. De laatste vista AC97 drivers werken nu ook, maar nog niet helemaal naar wens (zo nu en dan een kraak in het geluid).
Windows 7 lijkt vooralsnog weinig meer dan een Vista 1.5. Natuurlijk kan er nog heel wat gebeuren in een jaar tijd - het is immers nog niet eens bèta - maar ik betwijfel of er nog grote zaken veranderd worden. Ik vermoed dat ze vooral gaan fine-tunen en debuggen. Nu ben ik niet zo'n technicus en dus kan ik moeilijk duiden wat er onder de motorkap allemaal verbeterd is, maar als je het hebt over de gebruikers ervaring dan ben ik nog niet helemaal overtuigd om XP te verlaten. Ik snap ook niet zo goed dat MS vasthoudt aan dat Vista-startmenu, waarbij de lijst met 'alle programma's' in het menu zelf zit. De uitklapmenu's van XP vind ik overzichtelijker en werken daardoor sneller.
Die nieuwe taakbalk is nog een twijfelgeval. Het kan een kwestie van gewenning zijn, maar op het eerste gezicht lijkt het een niet geheel geslaagde combo tussen de oude taakbalk (die ook gewoon nog te gebruiken is) en het MacOS dock. Ik zie niet zo goed wat ik nou wel of niet open heb staan, maar ik vermoed dat hier nog wel wat aan gedaan wordt. Met kleine iconen is het niet makkelijk te zien welk venster nou bij welk icoontje hoort, maar ook dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.
Edit: afhankelijk van de bureaublad achtergrond, transparancy-settings en glaskleur kan met gebruik van grote iconen nu redelijk duidelijk worden wat open staat en wat niet. Ik heb de taakbalk nu aan de linkerkant van het scherm geplaatst, iets dat i.c.m. de grote iconen vrij goed werkt. Breedbeeld-scherm is dan wel prettig.
Als je van één app meerdere schermen open hebt, dan moet je eerst een seconde wachten totdat je die mini-previews krijgt, en als je de schermen dan nog niet kunt onderscheiden moet je nog eens een seconde wachten totdat het echte venster zich laat zien. Geduld is een schone zaak, maar dit werkt niet zo vlot.
Edit: goed, met toch dat beetje geduld valt het nog te overzien. Echt snel werkt het niet, maar in sommige gevallen zijn de previews toch handig. Wanneer je bijvoorbeeld iets installeert en ondertussen iets anders doet kun je via de preview even checken hoe ver de installatie gevorderd is, hoewel dit nog niet vlekkeloos werkt omdat de preview niet bij elk type installer real-time geüpdate wordt.
De performance is best oké, en hij loopt erg stabiel voor een alpha. Tot nu toe één keer een BSOD gehad, acuut gevolgd door een harde uitval, op het moment dat ik de LAN-verbinding in Windows uitschakelde.
Het library-systeem werkt erg goed. Hele verbetering om niet meer aan de mappen 'mijn documenten' en de varianten daarop vast te zitten. Oja, en als je dan toch kiest voor de 'oude' taakbalk, is het erg prettig dat je de volgorde van openstaande apps eindelijk kunt veranderen.
Tot zover mijn eerste indrukken, maar ik weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten aangezien het nog een alpha/pre-beta is en ik een vrij hardnekkige XP liefhebber ben met weinig verstand van techniek.
[edit: hoe meer ik ermee werk, hoe prettiger het wordt, hierbij dus enkele edits in mijn tekst]
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 33436 op 18-12-2008 02:50 ]
Tja blijf lekker bij XP dan zou ik zeggen. Waarom uberhaupt denken aan upgraden als XP gewoon voldoet.
Je zou overigens de klassieke 2k look kunnen draaien? Ik neem aan dat dit gewoon in Windows 7 zit ingebakken.
Je zou overigens de klassieke 2k look kunnen draaien? Ik neem aan dat dit gewoon in Windows 7 zit ingebakken.
Hij kan ook gewoon windows 2000 draaienNoork schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:09:
Tja blijf lekker bij XP dan zou ik zeggen. Waarom uberhaupt denken aan upgraden als XP gewoon voldoet.
Anoniem: 33436
Windows XP heeft voor mij z'n voordelen boven 2000, maar dat doet er nu niet zoveel toe. Je hoort mij ook niet zeggen dat XP zo heilig is dat er niets aan verbeterd kan worden. Zodoende sta ik open voor nieuwe versies van het OS. De verbeteringen en innovaties waar Microsoft voor kiest zijn echter niet de dingen die mij helpen beter, sneller of overzichtelijker te werken. Niks mis mee toch, om daar dan wat sceptisch over te zijn?
De 2K-look zit er nog in ja, maar ziet er wat afzichtelijk uit in combinatie met het Vista start-menu. Klassiek start-menu is niet meer aanwezig.
De 2K-look zit er nog in ja, maar ziet er wat afzichtelijk uit in combinatie met het Vista start-menu. Klassiek start-menu is niet meer aanwezig.
Klassiek menu niet meer aanwezig?Anoniem: 33436 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:57:

Perfectdisk 2008 geprobeerd te installeren: deze doet het dus niet==> nog niet supported
Ben benieuwd of dit in de final ook zal ontbreken, anders zie ik bedrijven/instellingen niet zomaar overstappenSjah schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:59:
[...]
Klassiek menu niet meer aanwezig?Ik heb nog niks geprobeerd, ga pas eens kijken als er minimaal een officiele beta uit is, waaraan nog verdomd weinig zal veranderen.
Asus Zenbook i7 256gb
Zojuist ook even windows 7 op mijn vaio als 2de besturingssysteem geinstalleerd, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Nog geen randapperatuur geinstalleerd maar alle vaio drivers op de cardreader na werden in 1x goed geinstalleerd 
Het systeem zelf werkt erg soepel en moet zeggen dat ik nu al niet meer zonder die functie kan om vensters links en rechts in de rand te gooien, zodat je mooi met 2 gelijke vensters kan copy pasten zonder dat gezeik dat ze elkaar overlappen, niet volledig zijn etc. etc...
Het systeem zelf werkt erg soepel en moet zeggen dat ik nu al niet meer zonder die functie kan om vensters links en rechts in de rand te gooien, zodat je mooi met 2 gelijke vensters kan copy pasten zonder dat gezeik dat ze elkaar overlappen, niet volledig zijn etc. etc...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Overigens komt op 13 januari de officiele beta 1 van Windows 7 uit: http://windows7center.com...e-released-on-january-13/
Ik ben benieuwd of de MSDN subscribers deze dan ook kunnen bemachtigen.
Ik ben benieuwd of de MSDN subscribers deze dan ook kunnen bemachtigen.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Was er met Vista niet iets van een open beta? Kan me herinneren dat ik toen een beta-key had, maar ik ben helemaal geen MSDN-lid o.i.d.
Anoniem: 284893
Kan zijn dat hier al op geantwoord is .DNA_Saint schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:57:
dat kan dus niet. Die van hem is 6801.
En vanaf build 6933 is de nieuwe taskbar met jumplists en al die gave features.
In build 6801 is wel al een superbar verwerkt .
Deze moet gewoon via een command geactiveerd .
Ik heb ook windows 7 build 6801 liggen en daar zit superbar in verwerkt.
EDIT: Je kan trouwens W7 activeren met vista RTM key.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 284893 op 24-12-2008 13:19 . Reden: aanvulling ]
Heb juist de Build 6956 geïnstalleerd op m'n Medion laptopje.
En ik moet zeggen dat het een pak soepeler draait dan Windows Vista (op dezelfde hardware).
Alles draait echt veel vlotter dan in Vista.
Ik vind echter wel dat sommige instellingen ver zoek zijn geraakt.
Zo moet je bv. eerst een instelling wijzigen in de explorer balk, zodat het CPU gebruik icoontje van de Task Manager zichtbaar is.
Weet er trouwens iemand hoe je de 'enkele klik' in het Control Panel kunt wijzigen naar een 'dubbelklik' ?
En ik moet zeggen dat het een pak soepeler draait dan Windows Vista (op dezelfde hardware).
Alles draait echt veel vlotter dan in Vista.
Ik vind echter wel dat sommige instellingen ver zoek zijn geraakt.
Zo moet je bv. eerst een instelling wijzigen in de explorer balk, zodat het CPU gebruik icoontje van de Task Manager zichtbaar is.
Weet er trouwens iemand hoe je de 'enkele klik' in het Control Panel kunt wijzigen naar een 'dubbelklik' ?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Vraagje:
Als je Win7 geïnstalleerd hebt en er komt een nieuwe build uit, wordt het dan automatisch geüpdate?
Als je Win7 geïnstalleerd hebt en er komt een nieuwe build uit, wordt het dan automatisch geüpdate?
Nee, in ieder geval niet in de alpha builds. Of dit met de Beta gaat gebeuren, dat weet ik niet.anandus schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:19:
Vraagje:
Klopt het dat build 7000 uit is? Of is dat de zoveelste hoax?
En is dit ook de beta?
* anandus is weer eens goedgelovig
En is dit ook de beta?
* anandus is weer eens goedgelovig
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.
Vragen om keys worden verwijderd!
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta:
Vanaf deze post wordt je verteld wat de opties zijn.
Vragen om keys worden verwijderd!