[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.122 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Disclaimer
Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Let ook even op de volgende tekst :
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.
In normaal Nederlands :
Vanaf 1 augustus 2009 kun je deze beta niet meer gebruiken, je zult voor die tijd dus wel weer een andere versie van Windows moeten installeren (dat kan natuurlijk ook een nieuwere build van Windows 7 zijn die dan vast wel uitgekomen is)

Introductie
Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de beta?
Je kunt de beta eenvoudig downloaden via de officiele Windows 7 Beta downloadpagina die je hier vindt.

Je hebt nog maar een paar uur om de Windows 7 Beta te downloaden!
Source : Microsoft.com

Time is running out! We'll be closing the Customer Preview Program for new registrations soon. So if you want to try the Windows 7 Beta, be sure to register and download within the next few days. (Now would be a good time, actually.)
Je kunt de download van Windows 7 Beta nog starten tot en met 10 februari, maar je moet de download afronden voor 12 februari. Het is overigens hierna nog wel mogelijk om een product key te krijgen :+

Wat is hot in Windows 7?
Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?

Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Deamon-Tools
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76

Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Nokia PC Suite 7.x
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• [message,noline]31394751]Ultramon 3.0.4[/message]
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard

Hoe installeer ik Windows 7 op mijn Pentium 2 / EEEPC?
Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Waar kan ik nog meer info vinden over Windows 7?
Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums

Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/01/image11.png

Patches en updates
De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit)
MP3 Fix (64-bit)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen
De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 125% gewijzigd door TheVMaster op 10-02-2009 00:55 . Reden: Complete restyle van de TS :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283094

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4?

Er staat toch echt Deel 3 hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

is al Gebugreport :+

oh, en nog even dit: kunnen we het wel een beetje lief houden?
Trolletjes en andere gnoompjes kunnen we ook zonder mee, scheelt weer brandblussen enzo.

Weescht lief voor uwen meedemensch :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283094 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:05:
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4?

Er staat toch echt Deel 3 hoor. :P
:+ Bugreport whahahaha ik pas hem vanavond ff aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alt-92 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:40:
[...]

maar dat is jouw standaard.
Err on the safe side en verwijder niks is een redelijk sensible default.

dan wordt het tijd om als advanced user je het jezelf makkelijker te maken.

Honderden zijn je al eerder voorgegaan getuige de volgende topics:

[OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?
[XP] Unattended install CD deel 2 (was: OEMCD, deel 2)*
[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)
[XP] Unattended CD Project deel 4
Ik vind het gewoon jammer dat een OS dat zo enorm veel gebruikt word de gebruiker zo weinig mogelijkheden geeft om zijn eigen installatie te kiezen. Wat ik merk is dat Microsoft zelf een systeem maakt en wilt dat zijn gebruikers het zo gebruiken zoals ze dat zelf bedacht hebben. Wil je iets anders dan moet je handmatig mappen gaan verwijderen of aanpassen. Ik vind het jammer dat er in meer dan 8 jaar tijd hier nog geen oplossing voor is bedacht. In plaats daarvan komen er steeds meer mappen bij die standaard geshared zijn.
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:41:
Wat wil je nou...het is aan te passen, alleen is het niet out-of-the-box zoals jij het wilt hebben, en dan is het niet goed?! Je hoeft niets te verwijderen, als je de mapjes gewoon customized en verplaatst dan zijn de oude echt weg hoor...
Het is aan te passen door zelf handmatig alle ongewenste mappen te verwijderen en door zelf handmatig alles te verplaatsen. Dat vind ik jammer en een ongewenste oplossing.
En ik verwijder de Public mappen op mijn laptop en nu ik hem net weer aan zet is Public Music, Public Video en Public Pictures weer terug. En kwam ik er bovendien achter dat mijn Users map standaard geshared werd over het netwerk zonder dat ik dat ooit heb ingesteld, erg vreemd.
Hoezo dat? Of installeer je de heel week door nieuwe apps op je pc's ofzo? Ik heb m'n Vista bak misschien 1 keer opnieuw geinstalleerd sinds ik Windows Vista draai.
Het is echt niet meer zoals in de tijd van Windows 98 dat alles naar verloop van tijd langzamer wordt ofzo ;)
Ik start graag een schooljaar met een verse installatie en halverwege het schooljaar doe ik vaak ook een herinstallatie zodat ik niet alle oude programma's hoef te verwijderen die ik voor school moet gebruiken of die ik een tijdje getest hebt.
Maar moet je daar Microsoft voor aankijken?! Als die programmeurs eens de variabelen gebruiken voor de verschillende systeemmappen, dan verandert hun locatie automatisch mee indien dat binnen Windows wijzigt....maar ja..er zijn nog steeds ontwikkelaard die paden hard-coden in hun software...
Nou qua game developers die hun savegames op veel verschillende plaatsen opslaan, ja daar kan je Microsoft wel op aankijken. Hun ontwikkelen een systeem en kunnen dus makkelijk game developers dwingen het in de door hun bepaalde mappen te plaatsen.
foppe-jan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:49:
Wat is in godsnaam nou je probleem, behalve dat je koste wat kost je gelijk wilt halen en bereid bent met onzinantwoorden te komen tot iedereen je voor de rest volledig moe is?
Ik heb geen enkel probleem, ik geef enkel aan dat ik hun systeem niet handig vind en graag een beter systeem zou zien. Een systeem waarbij enorm veel overbodige mappen gemaakt worden en standaard geshared worden vind ik een slordig en onprettig systeem.
Wat wil je nog meer? Dat ze hun verontschuldigingen aan komen bieden omdat ze wat standaardmappen aanmaken om je te laten zien hoe je de nieuwe functionaliteit kunt gebruiken?
Ik vind het best dat ze standaard mappen willen aanmaken, maar waarom maken ze geen keuzemogelijkheid voor wie dat niet op prijs stelt? Zeker als die mappen standaard via het netwerk geshared worden.
ik zou zeggen, ga lekker een tool a la nLite schrijven waarmee je de installers aan kunt passen, en dan ben je ook in 1x klaar om die "3 a 4x per jaar" dat je een PC opnieuw moet installeren die gelijk klaar te hebben.
Dat is dus het hele punt, ik vind het gewoon jammer dat je zelf geen keuze hebt over welke programma's en welke mappen standaard met je OS mee geinstalleerd worden en je er zelf dus achteraan moet gaan.

Maar ik zal er verder over ophouden, ik ben kennelijk de enige die er zo over denkt dus dan heeft het weinig zin er over door te gaan. Kan het nieuwe topic mooi ergens anders over gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat verlang je nu van ons...dat wij je gelijk geven!? :+ 'k vind dat je wel een beetje enorm zeurt hoor. Misschien even een mailtje naar Bill G. Ehh..Steve Ballmer sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:11:
[...]

Wat verlang je nu van ons...dat wij je gelijk geven!? :+ 'k vind dat je wel een beetje enorm zeurt hoor. Misschien even een mailtje naar Bill G. Ehh..Steve Ballmer sturen?
Ik verlang niks van jullie, ik geef gewoon mijn mening. Maar kennelijk is verder niemand het met mij eens, dus daarom zal ik er ook niet verder op in gaan.

Tis zeker niet mogelijk om de rechter zijbalk van het startmenu je eigen volgorde te geven he?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:08:
[...]

Ik vind het gewoon jammer dat een OS dat zo enorm veel gebruikt word de gebruiker zo weinig mogelijkheden geeft om zijn eigen installatie te kiezen.
Raar toch dat er dan allemaal vLite en TweakVI achtige programma's zijn, en een Automated Installation Kit.

En wat betreft meegeleverde programma's : Vraag het Neelie.
Nou qua game developers die hun savegames op veel verschillende plaatsen opslaan, ja daar kan je Microsoft wel op aankijken.
Hun ontwikkelen een systeem en kunnen dus makkelijk game developers dwingen het in de door hun bepaalde mappen te plaatsen.
Err.... let's try that one again.

Hoe lang doen we er al niet over om van Administrative privileges af te komen?

Ik denk dat jij http://blogs.msdn.com/oldnewthing/default.aspx voor de gein maar eens moest gaan lezen met jouw commentaar in het achterhoofd :P

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2009 18:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:14:
[...]

Ik verlang niks van jullie, ik geef gewoon mijn mening. Maar kennelijk is verder niemand het met mij eens, dus daarom zal ik er ook niet verder op in gaan.

Tis zeker niet mogelijk om de rechter zijbalk van het startmenu je eigen volgorde te geven he?
Dunno eigenlijk....volgens mij wordt dat gewoon in alfabetische volgorde weergegeven. Je kunt wel bepaalde zaken aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor Tsurany, ik vind in wat je zegt wel een zekere kern zitten waarmee ik me wel kan verenigen. Dus huil niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Wat ik merk is dat Microsoft zelf een systeem maakt en wilt dat zijn gebruikers het zo gebruiken zoals ze dat zelf bedacht hebben.
Hier zit de 'denkfout'. Microsoft doet zeer zeker onderzoeken over usability en de wensen van de modale en gemiddelde gebruiker.

De innovatie van Microsoft zelf is redelijk beperkt, het is voor een groot deel ingegeven wat er uit die onderzoeken kwam. Microsoft heeft die wensen misschien vormgegeven, maar ze zijn in ieder geval niet zomaar uit de lucht gegrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 21-01-2009 18:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:19:
Nee hoor Tsurany, ik vind in wat je zegt wel een zekere kern zitten waarmee ik me wel kan verenigen. Dus huil niet. ;)
Inderdaad in bepaalde zaken zit een kern van waarheid, maar ja....het blijven herhalen van je punten zorgt er niet voor dat het ineens opgelost is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb sinds kort een vrij vervelend probleem ivm live messenger op windows 7:
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/windows7/nodisk.jpg
D: is mijn dvd drive en bevat inderdaad geen schijf. Ik heb zelfs nooit iets aangepast in messenger (zelfs geen menu gezien waar ik iets aan men filesystem zou kunnen aanpassen), maar toch blijft die melding terugkomen. Wanneer de melding komt moet ik tot twintig keer op cancel drukken voor het definitief verdwijnt :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gaat nog niet helemaal goed in IE8 :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6t70tOSmP1a2LWfgZOXSEbj9/thumb.jpg

Morgen Windows 7 installeren op mijn nieuwe laptop. Ben erg benieuwd over de SU9400 van Intel als proc, en natuurlijk de 128GB SSD drive. Zien of het beter draait dan mijn T7400 met 7200rpm schijf.

EDIT:

Specs zijn:

SU9400, 4GB intern (van het snelste soort), 128GB SSD (nieuw model), en alles er verder op en aan. Vraag is nu:

32-bit of 64-bit? Afhankelijk van de drivers natuurlijk, maar op mijn huidige laptop had ik het idee dat x86 beter werkte.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 21-01-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:41:
Gaat nog niet helemaal goed in IE8 :P

[afbeelding]

Morgen Windows 7 installeren op mijn nieuwe laptop. Ben erg benieuwd over de SU9400 van Intel als proc, en natuurlijk de 128GB SSD drive. Zien of het beter draait dan mijn T7400 met 7200rpm schijf
Heb ik ook problemen mee soms, bij mij bied die compatibility mode meestal uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:40:
[afbeelding]
D: is mijn dvd drive en bevat inderdaad geen schijf. Ik heb zelfs nooit iets aangepast in messenger (zelfs geen menu gezien waar ik iets aan men filesystem zou kunnen aanpassen), maar toch blijft die melding terugkomen. Wanneer de melding komt moet ik tot twintig keer op cancel drukken voor het definitief verdwijnt :|
Apart. Waarom zou messenger naar een drive kijken?
Misschien iets van shared folders ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Laatst online: 16:07
[bApplicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Need For Speed Undecover
Need for Speed Undercover werkt hier onder windows-7 64 bits en de ati beta driver goed, heb 10 to 15 % hogere framerete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

Pinobigbird

doesn't share food!

Sjah schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:39:
[...]

Ja dat begrijp ik dus niet, waarom IE8 een kans geven? Geef je Opera of Chrome ook bij iedere nieuwe versie een kans?
Het is gewoon omdat IE bij Windows zit, dat mensen het een kans geven, en ja dat vind ik oneerlijke concurrentie.
Ja, sterker nog, zelfs op de nieuwe install staat nu IE8, FF3 en Chrome. Opera heb ik ook eens geprobeerd, maar kwam toen wel erg vaak sites tegen die niet goed werden weergegeven (+/- 1½ jaar geleden). De discussie of ik nu opnieuw Opera zou moeten proberen lijkt me niet in dit topic passen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
[afbeelding]
dit heb ik ook gehad, ik weet niet zeker of het de oplossing is maar ik heb het niet meer na het volgende gedaan te hebben:
-een cd/dvd in je drive doen en messenger opstarten
-als messenger dan wel werkt, je computer uitschakelen
-je cd/dvd eruit halen
-je computer opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 18:59
De zoek functie in het startmenu, die vind nooit wat totdat ik zeg dat hij in "computer" moet zoeken. Staat die standaard op alleen de c schijf ingesteld?

Ik heb nog niets kunnen vinden wat het verklaard.

Andere vraag die libraries. Als ik 10 dirs heb met muziek en ik gooi ze allemaal in een library. Zijn dan alle 10 de mappen weg als ik de library verwijder of is alleen de verwijzing weg? Net als een snelkoppeling werkt zeg maar. En nee ik ga het niet proberen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door ErikRo op 21-01-2009 19:01 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

ErikRo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:59:
De zoek functie in het startmenu, die vind nooit wat totdat ik zeg dat hij in "computer" moet zoeken. Staat die standaard op alleen de c schijf ingesteld?

Ik heb nog niets kunnen vinden wat het verklaard.

Andere vraag die libraries. Als ik 10 dirs heb met muziek en ik gooi ze allemaal in een library. Zijn dan alle 10 de mappen weg als ik de library verwijder of is alleen de verwijzing weg? Net als een snelkoppeling werkt zeg maar. En nee ik ga het niet proberen ;)
Start -> Search intypen -> change how windows searches. Daar even kijken wat daar staat.

Net een test libary aangemaakt, daar een test folder aan gekoppeld, libary weggehaald en de folder bestond nog steeds. Zou ook wel wat slordig zijn als dat niet het geval was en dat zou compleet voorbij gaan aan het principe van libaries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zijn je schijven misschien nog niet geindexeerd?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Maak je een nieuwe Librarie aan en daar koppel 3 lege mappen aan, kiep je die nieuwe Librarie weg weet je het.

<edit>
wilhelmstroker was much faster :O

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 190494 op 21-01-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:17:
[...]

Dunno eigenlijk....volgens mij wordt dat gewoon in alfabetische volgorde weergegeven. Je kunt wel bepaalde zaken aan en uit zetten.
Jup dat heb ik wel gevonden ja, maar sommige dingen wilde ik als menu hebben en ik dacht zou handig zijn als ik die menuutjes bij elkaar kon zetten. Moet zeggen dat die libraries menu wel handig is, kan je rechtstreeks vanuit het start menu naar een bestand bladeren of een folder zoeken en openen.
anandus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:22:
[...]
Hier zit de 'denkfout'. Microsoft doet zeer zeker onderzoeken over usability en de wensen van de modale en gemiddelde gebruiker.

De innovatie van Microsoft zelf is redelijk beperkt, het is voor een groot deel ingegeven wat er uit die onderzoeken kwam. Microsoft heeft die wensen misschien vormgegeven, maar ze zijn in ieder geval niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Nee dat snap ik, ze nemen natuurlijk een systeem wat de meeste mensen handig vinden en makkelijk mee overweg kunnen, alleen niet iedereen kan zich daarin vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
Weet iemand of het mogelijk is om de "All Programs" ook over de gehele hoogte van het scherm te openen ? (ipv continu moeten scrollen in het kleine windowtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Customize start menu -> Start Menu Size op 30 (max) zetten? Dan krijg je alleen ook wel een mega groot start menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
Nog niet helemaal wat ik wilde, maar al een hele verbetering. thanks :) Was een van de weinige dingen waar ik me echt aan stoor(de) in Win7. Mis nu dan alleen nog het automatisch uitklappen van folders in All Programs zodat je ook zonder te klikken bij de eindbestemming aankomt

[ Voor 33% gewijzigd door sverzijl op 21-01-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sverzijl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:59:
Nog niet helemaal wat ik wilde, maar al een hele verbetering. thanks :) Was een van de weinige dingen waar ik me echt aan stoorde in Win7
tsja, veel sneller is windows key en de eerste paar letters van het programma dat je wil starten intypen. Of de shortcut in je taskbar natuurlijk. Ik gebruikte het start menu in Vista al bijna niet meer en nu met Win7 alleen als het om een weinig gebruikt programma gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04 22:53

Xenan

Tree-of-life

Waarom je die Send Feedback niet kunt gebruiken snap ik ook niet. Mocht je overigens een TechNet Plus abonnement hebben dan kun je wel bugs melden....moet je je TechNet account ff koppelen aan Connect -> http://snurl.com/ah6ph
Ik heb wel een MSDN account... dat telt zeker niet. Ontwikkelaar weten niet wat bugs zijn... :)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:10:
[...]

Start -> Search intypen -> change how windows searches. Daar even kijken wat daar staat.

Net een test libary aangemaakt, daar een test folder aan gekoppeld, libary weggehaald en de folder bestond nog steeds. Zou ook wel wat slordig zijn als dat niet het geval was en dat zou compleet voorbij gaan aan het principe van libaries...
Ah mooi ik heb het gevonden :) meteen even aangepast bedankt voor de lib test, ga er meteen een paar aanmaken.
Dat W7 wordt leuker en leuker naarmate je meer tips en truks ontdekt,

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
[afbeelding]
Heb ik gehad met wlm 9 en nog een programma weet ff niet meer welke. Mijn oplossing ook niet trouwens, of opnieuw installeren of alleen opnieuw opstarten, of wat anders, heb er gelukkig geen last meer van.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
{offtopic] Weet iemand trouwens nog een leuk gratis programma voor onder W7 waarmee ik VIDEO_TS mappen kan branden op dvd, zodat de dvd speler ze kan afspelen? Iso's zijn geen probleem die brand W7 al zelf maar ik dload ook af en toe films in video_ts formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Wow, dit topic is toch een van de snelst vooruitgaande topics die ik tot nu toe gezien heb hier op GoT... :)

Ik draai nog steeds Windows 7 op verschillende hardware configuraties, van Pentium I 233MHz tot Core 2 Duo 2.66GHz, en vind het echt prachtig werken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikRo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:12:
{offtopic] Weet iemand trouwens nog een leuk gratis programma voor onder W7 waarmee ik VIDEO_TS mappen kan branden op dvd, zodat de dvd speler ze kan afspelen? Iso's zijn geen probleem die brand W7 al zelf maar ik dload ook af en toe films in video_ts formaat.
http://cdburnerxp.se/help/Data/create-video-dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Kreeg dit onder ogen; booten van een VHD file op je hardeschijf http://hyper-v.nu/media/p/267.aspx. Leuk om Windows 7 in te draaien bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:19:
Kreeg dit onder ogen; booten van een VHD file op je hardeschijf http://hyper-v.nu/media/p/267.aspx. Leuk om Windows 7 in te draaien bv.
Erg mooi ja. 1 tip daarbij, zorg dat je een fixed size VHD aanmaakt en dat je voldoende vrije schijfruimte hebt, anders krijg je een mooie BSOD. Ook het gewoon mounten van VHD's via disk management is trouwens handig voor mensen die Hyper-V of Virtual Server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:16:
Wow, dit topic is toch een van de snelst vooruitgaande topics die ik tot nu toe gezien heb hier op GoT... :)

Ik draai nog steeds Windows 7 op verschillende hardware configuraties, van Pentium I 233MHz tot Core 2 Duo 2.66GHz, en vind het echt prachtig werken.
Valt wel mee...je had de topics ten tijde van 9/11 over de bewuste aanslagen moetenz ien :+ Die gingen nog 10 keer zo hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bestaan er al lijsten op internet waar staat welke standaard services je allemaal uit kan zetten en welke processen je standaard allemaal kan uitschakelen om Windows zo ligt mogelijk te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:33:
Bestaan er al lijsten op internet waar staat welke standaard services je allemaal uit kan zetten en welke processen je standaard allemaal kan uitschakelen om Windows zo ligt mogelijk te hebben?
Je kunt hier starten:

http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49
Wellicht intressant om te melden:

Symantec offers the Norton 360 3.0 Beta which works on the Windows 7 Beta
AVG offers AVG Internet Security and AVG Anti-Virus that works with the Windows 7 Beta
Kaspersky is offering a technical preview of Kaspersky Anti-Virus for Windows 7.

http://windowsteamblog.co...r-the-windows-7-beta.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 15:43
sverzijl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:49:
Weet iemand of het mogelijk is om de "All Programs" ook over de gehele hoogte van het scherm te openen ? (ipv continu moeten scrollen in het kleine windowtje)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Eigenlijk moet er gewoon een soort list-view komen in het start menu. ik scroll me zelf ook altijd wezenloos. Ook vind ik de ruimte van de 'pinned' items in het start menu maar matig. Heb er nu 10 in zitten en het is vol, meer dan 10 pinnen en er komt niks extra's bij.

Volgens mij deed vista wel het start menu groter maken? Misschien tijd voor wat feedback.
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:52:
Customize start menu -> Start Menu Size op 30 (max) zetten? Dan krijg je alleen ook wel een mega groot start menu...
Hmm ik heb recent programs uit staan en deze optie is voor mij dus grijs :|

[ Voor 19% gewijzigd door ndsc op 22-01-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic loopt ook weer niet zo hard, vannacht amper gereageerd.
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:05:
[...]

tsja, veel sneller is windows key en de eerste paar letters van het programma dat je wil starten intypen. Of de shortcut in je taskbar natuurlijk.
Hou nou eens op dat een search veel sneller zou zijn, ja misschien voor jullie kb-junkies. Ik ben veel sneller met de muis, en een quicklaunch gebruik ik niet. Mijn startmenu staat strak ingedeeld , weet uit mijn hoofd waar ik moet zijn. En ik heb nog 12 snelkoppelingen op mijn desktop staan, maar misschine ben ik ouderwets daarin...

[ Voor 87% gewijzigd door Sjah op 22-01-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:59

Wiebbe

<none />

MSoft06 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:12:
Wellicht intressant om te melden:

Symantec offers the Norton 360 3.0 Beta which works on the Windows 7 Beta
AVG offers AVG Internet Security and AVG Anti-Virus that works with the Windows 7 Beta
Kaspersky is offering a technical preview of Kaspersky Anti-Virus for Windows 7.

http://windowsteamblog.co...r-the-windows-7-beta.aspx
Mijn Norton Anti virus gaming edition werkt al 2 weken zonder problemen hierzo. En volgens mij nog een aantal andere ook.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 07:23:
Dit topic loopt ook weer niet zo hard, vannacht amper gereageerd.

[...]

Hou nou eens op dat een search veel sneller zou zijn, ja misschien voor jullie kb-junkies. Ik ben veel sneller met de muis, en een quicklaunch gebruik ik niet. Mijn startmenu staat strak ingedeeld , weet uit mijn hoofd waar ik moet zijn. En ik heb nog 12 snelkoppelingen op mijn desktop staan, maar misschine ben ik ouderwets daarin...
Veel sneller is gewoon het start menu niet gebruiken.
Ik heb alles in mijn taskbar staan, ik tel 17 programma's, en sommigen ervan gebruik ik zelden.
En dan heb ik ook nog maar een 1280 breed scherm. Als je een beetje grotere monitor dan dat hebt kan je volgens mij vreselijk veel kwijt op de taakbalk :)

Ik kom alleen in het startmenu voor control panel items (omdat dat een stuk sneller gaat dat het control panel).

Maar wat mij betreft mogen ze het 'all programs'-gedeelte uit het start menu slopen, ik kom daar nooit.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lwncrl.jpg
Klik voor groter

Het is wel jammer dat je alleen maar 9 programma's kan koppelen aan een hotkey...

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 22-01-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Anoniem: 120725 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:24:
[...]

Erg mooi ja. 1 tip daarbij, zorg dat je een fixed size VHD aanmaakt en dat je voldoende vrije schijfruimte hebt, anders krijg je een mooie BSOD. Ook het gewoon mounten van VHD's via disk management is trouwens handig voor mensen die Hyper-V of Virtual Server gebruiken.
Waar heb je dat vandaan, dat een fixed sized vhd moet zijn? Ben al een paar weken aan het stoeien met 'boot from vhd', doe volgens de diverse guides alles goed, maar krijg toch continue een BSOD na de boot. Jouw tip klinkt plausibel, in ieder geval het proberen meer dan waard :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yanze schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:15:
[...]

Waar heb je dat vandaan, dat een fixed sized vhd moet zijn? Ben al een paar weken aan het stoeien met 'boot from vhd', doe volgens de diverse guides alles goed, maar krijg toch continue een BSOD na de boot. Jouw tip klinkt plausibel, in ieder geval het proberen meer dan waard :)
Ja, ik moet dat iets anders formuleren....Het moet geen fixed size zijn, dynamic vhd werkt wel maar windows 7 alloceert de volledige ruimte voor de vhd op de disk. Als de maximum grootte van je vhd groter is dan de vrije disk ruimte on je fysieke drive krijg je een blue screen. Een 128gb dynamic vhd werkt dus alleen als je 256 gb vrij hebt.... Als je nog 30 gig vrij hebt, is 15 de maximale grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
karel01 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:50:
[...]

Need for Speed Undercover werkt hier onder windows-7 64 bits en de ati beta driver goed, heb 10 to 15 % hogere framerete.
Zijn nu ook je framedrops weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:33:
[...]

Het is een beta ja, maar denk je echt dat er nog grote veranderingen komen? Het is puur fouten en problemen fixen, de bestaande systemen zullen ze niet vervangen. Dus puur crashes en andere problemen repareren. Geen nieuwe features erin.
Lees dan mijn bericht nog eens? :? Ik heb het nergens over features en vrijwel alle klachten gaan over bugs.

De eerste Vista beta zag er btw ook heel anders uit dan de final.

[ Voor 6% gewijzigd door JapyDooge op 22-01-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Anoniem: 120725 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:32:
[...]
Ja, ik moet dat iets anders formuleren....Het moet geen fixed size zijn, dynamic vhd werkt wel maar windows 7 alloceert de volledige ruimte voor de vhd op de disk. Als de maximum grootte van je vhd groter is dan de vrije disk ruimte on je fysieke drive krijg je een blue screen. Een 128gb dynamic vhd werkt dus alleen als je 256 gb vrij hebt.... Als je nog 30 gig vrij hebt, is 15 de maximale grootte.
Dat klinkt heel mooi, maar bij mij werkte dynamic vhd dus helaas niet. Volgens de guides moet je een vhd creeren met

create vdisk file=c:\vhd\win7.vhd maximum=40000

By default wordt dit dan een dynamically expanding vhd. Als ik met deze config verder ga krijg ik bij de laatste boot een BSOD. Als ik een vhd creeer met

create vdisk file=c:\vhd\win7.vhd maximum=40000 type=fixed

werkt het dus wel, sterker nog, ik zit nu te typen in een Windows 7 installatie die native van vhd geboot is :)

Wat zou er gebeuren als ik nu boot in W2K8 en bovenstaande vhd in Hyper-V aan een nieuwe VM knoop en die opstart? En daarna weer native booten van diezelfde vhd? Dat moet gewoon werken toch? Time to find out :)

Bedankt voor de tip wilhelm, ik ben weer een stuk verder O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar wat mij betreft mogen ze het 'all programs'-gedeelte uit het start menu slopen, ik kom daar nooit.
Gepinde programmas op de taskbar en het zoekveld, meer heb je niet nodig. Je zou je spontaan gaan afvragen hoe omslachtig we al die jaren beziggeweest zijn :)

(Mijn taskbar staat trouwens rechts, doet het prima in combinatie met breedbeeld en nu is het tenminste estetisch verantwoord zonder al die tekst in je programma iconen)
Mijn trackmania draait hier juist een heel stuk trager dan in XP met de ATI drivers die ik via windows update binnengehaald heb. Of spreken we over nog andere beta drivers?

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 22-01-2009 11:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb nu Windows 7 draaien op mijn nieuwe laptop met SSD. Disk Performance is een 7, best netjes :P Nu maar eens kijken wat hij allemaal nog niet heeft kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben al mensen ervaring met de nieuwe WAIK en de DISM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:31:
Hebben al mensen ervaring met de nieuwe WAIK en de DISM?
Nope..ik zal ze eens ff gaan bekijken..althans WAIK.....ehh..DISM? zegt me zo ff niets..wat is dat ook alweer?
PWM schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:29:
Heb nu Windows 7 draaien op mijn nieuwe laptop met SSD. Disk Performance is een 7, best netjes :P Nu maar eens kijken wat hij allemaal nog niet heeft kunnen installeren.
Krijg jij nu elk jaar een andere laptop of lijkt dat net zo? :+

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Nope..ik zal ze eens ff gaan bekijken..althans WAIK.....ehh..DISM? zegt me zo ff niets..wat is dat ook alweer?
Het zijn deployment tools.
Windows Automated Installation Kit en DISM is een command line tool, 'Deployment Image Servicing and Management'.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 22-01-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:04:
[...]
Het zijn deployment tools.
Windows Automated Installation Kit en DISM is een command line tool, 'Deployment Image Servicing and Management'.
:+ Ja..WAIK ken ik wel (ben hem ff aan het downloaden), maar DISM kende ik niet..hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik ben een vreemd "foutje" tegengekomen:
Als ik bij 'Computer' in de adress bar een netwerk adres invoer (bijv: \\server\muziek\) dan wordt dit adres in een nieuw venster geopend en geeft hij in het 'Computer' venster de volgende melding:

'Computer' is currently not available.

Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt? Vanuit andere folders gebeurt dit niet.

De "Play to" functie uit mediaplayer is echt handig. Zit nu vanaf de laptop muziek via de xbox360 af te spelen.
Ik krijg dit echter alleen werkend als ik mediacenter opstart op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
etimm schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:23:
Als ik bij 'Computer' in de adress bar een netwerk adres invoer (bijv: \\server\muziek\) dan wordt dit adres in een nieuw venster geopend en geeft hij in het 'Computer' venster de volgende melding:

Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt? Vanuit andere folders gebeurt dit niet.

De "Play to" functie uit mediaplayer is echt handig. Zit nu vanaf de laptop muziek via de xbox360 af te spelen.
Ik krijg dit echter alleen werkend als ik mediacenter opstart op de 360.
Ja..volgens mij hoort dat zo.

Dat eerste heb ik trouewns niet...'k zeg ff bugje melden? :+ Of ff op de Microsoft forums een melding maken... http://social.technet.microsoft.com that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:59:
[...]

Dat libraries werkt op zich best handig, maar waarom moeten al die standaard mappen er dan nog steeds staan? Als ik iets zoek wat een programma weg schrijft moet ik alsnog tussen al die mappen door gaan wroeten.

Maar bedankt voor die snelle link naar de start menu mappen, die had ik dus niet gezien. Probeerde het al door op een gewone map te drukken maar niet door op die link te drukken. En ik wil dat graag omdat ik, als ik een programma wil openen, geen start menu vol wil hebben met programma's die ik eigenlijk bijna nooit gebruik en er puur op heb staan voor die keer dat. Of bijvoorbeeld al m'n games die elke keer een andere map krijgen ook al zijn ze van dezelfde uitgever.
En waarom is het niet zo dat bij een standaard installatie met 1 gebruiker alles gewoon direct naar de standaard map geschreven word? Ik snap dat echt niet.

En je voorbeeld met savegames, dat maakt juist wel uit, dat is juist iets waar ik makkelijk bij wil kunnen komen. Ik moet, als ik mijn savegames van mijn XP install naar mijn Windows 7 install wil kopieren, een stuk of 10 mappen doorlopen om te kijken of ze daar niet toevallig tussen staan. Doordat elk spel het op een aparte map mag opslaan is het zo'n chaos geworden om die saves terug te vinden. Nu zie ik voor het eerst een savegame map in Windows 7 maar natuurlijk schrijft bijna geen enkel spel daar zijn saves naar toe.
Omdat er anders geen mappen zouden staan? Je moet ergens beginnen, verder maakt het ook meteen duidelijk waar de libraries voor zouden kunnen dienen. Nogmaals, het staat voor het grootste gedeelte van de gebruikers als een goed begin en je kan het volledig aanpassen. Als een programma iets wegschrijft dan bepaal jij toch waar het opgeslagen wordt? En als je dat in de documenten map hebt gedaan is het slechts twee muiskliks vanaf een lege desktop om dat terug te vinden.

Ze hebben niets voor niet de zoekfunctie uitgevonden, verder is het start menu nu ook weer niet zo druk, eens je een keer weet waar iets staat vind je het later ook wel terug. Verder heb je steeds de keuze om een programma te verwijderen of bij installatie het plaatsen van het icoon af te vinken, waarom zou je dit laatste uberhaupt doen, dan moet je op een minder gebruiksvriendelijke wijze door de harde schijf gaan bladeren. Voor games is er de Game Explorer. Alles wordt toch standaard naar de map van de gebruiker geschreven?

Die savegames ligt zoals tal van keren vermeld aan de niet-MS developers, verder hoef je slechts de locatie via Google op te zoeken om ze te vinden.

[...]

Je kan ze wel verplaatsen, tuurlijk. Maar dan zit je nog steeds met tientallen mappen in je My Documents folder die je daar niet wilt hebben.
En je start menu kan je wel aanpassen, maar je moet wel twee folders handmatig doorzoeken en eerst UAC uitzetten voor je er uberhaupt wat aan mag aanpassen. Waarom moet ik twee folders handmatig aanpassen als ik maar een enkele user ben?
Ik probeer wel te achterhalen hoe het zit, maar ik snap gewoon de logica er niet van. Waarom niet een aparte start menu map met daarin voor elke gebruiker een andere map? Dan zit het gewoon makkelijk bij elkaar.
UAC uitzetten? Gewoon even de permissies over de hele map eenmaal aanpassen, verder is dit weeral de fout aan de niet-MS developers. De installer hoort dit steeds te vragen... Voor alle gebruikers of voor deze gebruiker? Daar heb je het zelf al, er is voor elke gebruiker een aparte map, maar ook een map voor alle gebruikers samen.

[...]

Je hebt niet enkel Users, Program Files en Windows, je hebt ook nog ProgramData waar een aantal programma's hun data weer naar toe schrijven, waar bijvoorbeeld AVG en Trackmania weer perse een map moeten aanmaken. En Program Files zit vol met Microsoft programma's. Alleen al 10 mappen van hun programma's die standaard meegeleverd zijn. Als ik daar mijn software tussen wil zoeken is dat dus een rotwerkje. Daarom wil ik een aparte map waarin programma's komen te staan die IK installeer, zodat ik MIJN programma's apart heb.

En de Public map verwijderen? Had ik op m'n laptop gedaan, raad eens welke map terug is?
En waarom is het standaard geshared? Ik wil niet dat mijn pc standaard mappen shared, dat is nergens voor nodig, zeker niet als ik zelf wil kiezen wat ik share.
Het is allemaal tot op zekere hoogte aanpasbaar, maar je moet er wel enorm veel voor doorzoeken en allerlei mappen zelf verwijderen ipv dat je bij instalatie iets van geadvanceerd kan kiezen waardoor je daar zelf voor kan kiezen, dat zou toch mooi zijn?
ProgramData is verborgen en hoor je als gewone gebruiker niet te zien. Verder ligt het schrijven naar de locaties weer aan de niet-MS developers die de richtlijnen niet opvolgen. Als ik een programma schrijf dat dingen plaats op je achtergrond en ik zou dat logisch vinden, dan ligt de fout toch bij mij? Waarom moet jij daar je software gaan zoeken? Die open je toch via je bureaublad, start balk en start menu? Verder kan je dingen gewoon verwijderen via het configuratiescherm. Jouw programma's zijn alle programma's die op de computer staan, dus ook die voorgeinstalleerd staan. Niet tevreden mee? Laat ze staan of verwijder ze. Waarom zijn ze er? Basisfunctionaliteit.

Verberg hem dan? Wat is er verder mis dat die geshared staat, het is tenslotte om gemakkelijk enkele bestanden te delen. Niet tevreden? Haal het delen dan weg? Waarom zou een installatie allerlei geadvanceerde vragen stellen aan een thuisgebruiker? Installeren en direct kunnen werken is belangrijk! Het heeft geen nut zich zorgen te maken om een Public map die standaard gedeeld staat omdat daar niets mee mis is.

[...]

Ja het werkt opzich allemaal wel, alleen het moet toch wel veel makkelijker kunnen?
De reden dat ik Program Files niet wil gebruiken is omdat het ook stikt van de microsoft programma's, elk ding wilt weer z'n eigen map hebben, dat is, vind ik, vrij irritant.
Verberg die mappen dan? Waarom zou je dingen niet zijn eigen map geven?

[...]

Het is niet dat mijn documenten daar belanden, het is dat een deel van die bestanden ook in mijn documenten map belanden, daarom wil ik niet de standaard my documents folder gebruiken. En als standaard gebruiker moet ik helaas wel daar komen als ik savegames wil backuppen of een config bestand zoek voor een programma, dan moet je helaas er wel doorzoeken.

En ik snap dat de standaard gebruiker niet wilt klooien, maar waarom kan er geen optie inzitten voor geadvanceerde gebruikers? Dat zou toch ideaal zijn? Dat je zelf kan kiezen of een programma automatisch mag opstarten of niet.

En ik snap niet hoe jou start menu er keurig uit kan zien, mijne is na installatie van mijn standaard software al veranderd in een ellelange lijst die niet makkelijk door te bladeren is.

En wat ik vind dat Windows 7 verkeerd doet is een ProgramData map, een Appdata map en een My Documents map waar programma's ook in kunnen installeren. Waarom niet gewoon C:\Software en C:\Windows programma's en dan nog een map met C:\*username*\Application Data waarin al die programma's hun configs mogen opslaan? Waarom moet dat in zoveel verschillende mappen.
Ik snap dat het deels bij de developers ligt die daar voor zorgen, maar zou Microsoft hier niet een opvang systeem voor kunnen maken? Soort virtuele folders die allemaal doorlinken naar dezeflde map?
Savegames backuppen, een config bestand aanpassen, zo'n dingen gebeuren eenmalig eens, verder weet je na een keer ook wel waar ze staan. En een config bestand aanpassen gaat meestal wel gepaard met het weten waar het staat, anders zou je het niet gaan aanpassen. Dat er andere bestanden belangen ligt aan de niet-MS developers, die kan je trouwens ook gewoon verplaatsen, verwijderen of verbergen.

Dat kan je toch zelf kiezen, hier zijn tal van tools voor beschikbaar, dit is zelfs tot op de individuele driver en shell optie beschikbaar. (Bijvoorbeeld met Sysinternals Autoruns, vink hier niets af als je niet weet waar je mee bezig bent)

Wat noem jij ordelijk? Ik vind scrollen in een middelmatig lange lijst handiger dan enkele keren klikken. (Valve > Steam i.p.v. Ontspanning > Spellen > Valve > Counter-Strike) Verder zou ik dan gewoon Stea of Coun intyppen in het zoekvak in het start menu.

Programma's installeren zich altijd in Program Files, zoek maar eens op waar de andere mappen juist voor dienen. Waarom het huidige goede systeem veranderen naar een complex systeem dat heel gemakkelijk kan falen en ook nog eens tegen de compatibiliteit is?

[...]

Dat lijkt me niet zo lastig, zorg er voor dat de standaard opslag voor documenten en dergelijken gebeurt via het libraries systeem en dat de My Documents map niet meer word gebruikt en alles daarheen dus onderschept word.
Dat gebeurt toch al, My Documents is namelijk de standaard map van de Documents Library.

[...]

Je kan het makkelijk afzetten, maar je moet wel eerst merken dat het automatisch opstart. Al die programma's starten op zonder dat je het merkt omdat al die icoontjes van draaiende programma's nu zo keurig verstopt zijn, wat ik opzich een mooie feature vind, alleen met wel zulke nadelen.

Wat HomeGroup voor mij moet zijn is een netwerk systeem waarmee je ook meteen kan synchronizeren, dat zou voor mij ideaal zijn. Waarom moet dat zorgen voor bloat? Je hebt nu al het Sync Center, enkel dat werkt verbazingwekkend slecht, dus waarom kan die niet de Documents Library van mijn Laptop syncen met die van mijn Desktop? De mappen indeling is hetzelfde dus dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

En alles vast pinnen aan je start menu? Dat zijn al snel een icoontje of 20, daar is mijn start menu te klein voor. En desktop gebruiken is toch niet handig als je met programma's bezig bent? Moet je eerst alles minimizen naar je desktop. Zou het geen mooi systeem zijn als je ergens een menu hebt waarin al je geinstalleerde programma's staan? Windows houd zelf bij wat voor programma's geinstalleerd zijn, dat zie je in hun Programs and features menu, waarom kunnen ze daar niet gewoon een menu van maken met daarin enkel al je applicaties?

Kijk ik ben opzich tevreden over Windows 7, als in het is beter dan XP en Vista, werkt sneller en geeft meer overzicht. Homegroup en Libraries zijn een verbetering, dat zeker. Maar ik had gehoopt op meer. Want ik ben nog steeds bezig met overal mijn savegames vandaan plukken bij een reinstall, nog steeds de configs van programma's opzoeken in verschillende mappen. Dat moet toch zoveel makkelijker kunnen?
Groove en Messenger starten op, dat heeft heus haast geen invloed, zeker niet als je Groove niet gebruikt en Messenger niet op automatisch aanmelden hebt staan. Ook worden je meest gebruikte applicaties geladen bij het opstarten. En toch start het snel op, waarom zou je jou hier nog veel zorgen om maken?

Dat is de bedoeling van HomeGroup niet, er staat dan ook HomeGroup en geen SyncGroup of HomeSync. Het is de bedoeling om de personen in een huis gemakkelijk elkaar te zien in een groep.

Je moet dan ook de meest gebruikte applicaties pinnen aan je balk, en dat zijn er heus geen 20. Verder kan je de balk ook kleiner maken of meerdere pagina's gebruiken.
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Ik verwacht niet dat een OS zich aanpast aan mijn wensen, ik verwacht dat een OS zich KAN aanpassen aan iedereen z'n wensen. Voor gewone gebruikers hou je het standaard systeem, bij installatie kan je een geadvanceerd menu openen en daar dergelijke instellingen maken, dat zou toch een zeer nuttige toevoeging zijn?
Die kan je ook gewoon na de installatie aanpassen.

[...]

Je kan het wel aanpassen, maar toch staat het er standaard weer. Een optie bij installatie met "Wilt u deze standaard mappen installeren?" of "Wilt u de standaard Public folder gebruiken?" Of wilt u voor elke user een eigen start menu?", dat lijkt me een keurige mogelijkheid voor advanced opties in een installer.
De meeste gebruikers antwoorden Ja op zulke vragen, en het wordt standaard ook zo geinstalleerd. Verder is elke extra vraag in de installer er een te veel.

[...]

Als ik gewoon een gealfabetiseerde lijst hebt met geïnstalleerde programma's en geen uitgebreid menu met de handleiding, de uninstaller en die zooi, maar gewoon een lijst met enkel de snelkoppeling, dan is dat voor mij een stuk sneller. Gewoon start en direct de juiste aankiezen gaat sneller dan start en dan een zoekopdracht intikken.
Veel thuisgebruikers hebben die handleiding wel nodig. Sommige mensen vinden het handig om via het start menu dingen te verwijderen.
Verder gaat de juiste aankiezen helemaal niet sneller aangezien jij het er eerst voor moet organiseren.

[...]

Ik wilde mijn standaard windows mappen even samenvoegen omdat ik die snelkoppelingen bijna nooit gebruik maar ze niet wil verwijderen. Moest ik eerst UAC uitzetten anders mocht ik er niet aankomen. Mocht ook wel een nieuwe map maken daar maar die nieuwe map vervolgens niet renamen.
Eenmalig de permissies veranderen...

[...]

Maar ik moet wel elke keer een andere locatie instellen en daarvoor ook enorm vaak eerst voor advanced installation kiezen, waarom kan ik niet tegen mijn OS zeggen van installeer voortaan hier alles, klaar. Zou je in 1x klaar zijn.
Is ook gewoon mogelijk, aanpassen in het register. Alleen ga je dan incompatibiliteiten met slechte niet-MS developers kweken die verkeerd gaan zoeken en installeren.

[...]

Ja bijvoorbeeld. Maar waarom zou je een troep krijgen op C:\? Het aantal installaties met meer dan 5 gebruikers is al zo enorm klein, en die hoeven elkaars user directory toch niet te zien?
En inderdaad, bij installatie zo'n optie, dan kan je gewoon alles voor 1 user optimaliseren, heb je met de rest niet eens wat te maken. Ik vind het heel leuk dat Microsoft zich richt op meerdere user installaties, maar voor de Single User word het er niet handiger op, die heeft ook last van die opties.
De root map hoor je normaal niet meer te zijn als een gewone gebruiker. Verder zijn er sommige gebruikers die wel aan elkaars mappen moeten kunnen. Bijvoorbeeld de ouders aan die van de kinderen. Voor de single user is het even handig voor als meerdere gebruikers, dit bereidt hun trouwens voor op een bedrijfsomgeving.

[...]

Precies, dan kan je direct kiezen of je programma's zoals Paint, DVD maker, Media Center,... wel geinstalleerd wilt hebben. Kiezen wat voor profiles je wilt instellen en dergelijken. En dan bij installatie keurig een tekst er onder met dat Geavanceerde instellingen niet aanbevolen zijn voor een standaard gebruiker, nou dan blijven die er wel keurig vanaf, everybody wins.
Je kan ook gewoon een gestripte installatie maken, wat eerder de bedoeling is. De programma's worden namelijk niet geinstalleerd maar samen met al de rest uitgepakt.
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
[...]

Dat kan je op zekere hoogte ook doen ja, maar dan moet je zelf door je systeem spitten en de folders verwijderen. Bovendien kan je een aantal dingen gewoon niet aanpassen omdat programma's dat gebruiken.
Wat ik wil zien is de mogelijkheid om bij installatie al te kiezen, ipv na elke installatie puin te moeten ruimen.
Zoveel ruimte nemen die extra applicaties nu ook niet in, verder heb je nog altijd Programs & Features en Windows Features.
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:32:

[...]

Nouja als het verplicht is al die instellingen te doen wel, maar als ik zelf kan kiezen vind ik het niet erg, scheelt mij na installatie weer een uur.
En behoorlijk veel tijd in de installatie (instellen + verwijderen uit uitgepakte image), dus dat gaat het verschil niet maken. En dat uur spenderen (aan het verwijderen van die software) is overbodig werk.
Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:32:

[...]

Dat je je libraries kan aanpassen betekent niet dat al die andere mappen niet meer bestaan, die moet je nog steeds handmatig verwijderen. En library systeem lost ook lang niet alles op qua mappen.
Wat maakt een lege map nou uit, enkele bytes? Wat lost het library systeem dan niet op?
[...]

Ik vind het gewoon jammer dat een OS dat zo enorm veel gebruikt word de gebruiker zo weinig mogelijkheden geeft om zijn eigen installatie te kiezen. Wat ik merk is dat Microsoft zelf een systeem maakt en wilt dat zijn gebruikers het zo gebruiken zoals ze dat zelf bedacht hebben. Wil je iets anders dan moet je handmatig mappen gaan verwijderen of aanpassen. Ik vind het jammer dat er in meer dan 8 jaar tijd hier nog geen oplossing voor is bedacht. In plaats daarvan komen er steeds meer mappen bij die standaard geshared zijn.
Die shared map is al lang zo, verder is er uit algemene studie gebleken dat het niet gebruiksvriendelijk is om een heel enquete te gaan doen tijdens de installatie. Just straigth to the point, where, most important settings, install, done. Als je een beter systeem weet, leg het maar uit.

[...]

Het is aan te passen door zelf handmatig alle ongewenste mappen te verwijderen en door zelf handmatig alles te verplaatsen. Dat vind ik jammer en een ongewenste oplossing.
En ik verwijder de Public mappen op mijn laptop en nu ik hem net weer aan zet is Public Music, Public Video en Public Pictures weer terug. En kwam ik er bovendien achter dat mijn Users map standaard geshared werd over het netwerk zonder dat ik dat ooit heb ingesteld, erg vreemd.
Heb je de permissies van de Users map al eens bekeken?

[...]

Ik start graag een schooljaar met een verse installatie en halverwege het schooljaar doe ik vaak ook een herinstallatie zodat ik niet alle oude programma's hoef te verwijderen die ik voor school moet gebruiken of die ik een tijdje getest hebt.
Ik installeer enkel bij een nieuwe versie van het OS, daarbuiten is dat haast niet nodig.

[...]

Nou qua game developers die hun savegames op veel verschillende plaatsen opslaan, ja daar kan je Microsoft wel op aankijken. Hun ontwikkelen een systeem en kunnen dus makkelijk game developers dwingen het in de door hun bepaalde mappen te plaatsen.
Hoe ga je bepalen of het een savegame is?

[...]

Ik heb geen enkel probleem, ik geef enkel aan dat ik hun systeem niet handig vind en graag een beter systeem zou zien. Een systeem waarbij enorm veel overbodige mappen gemaakt worden en standaard geshared worden vind ik een slordig en onprettig systeem.
Enorm veel? Ik tel hier maar een tien mappen. Als je verder gaat kom je in dingen waar je als gewone gebruiker niet hoort te zijn.

[...]

Ik vind het best dat ze standaard mappen willen aanmaken, maar waarom maken ze geen keuzemogelijkheid voor wie dat niet op prijs stelt? Zeker als die mappen standaard via het netwerk geshared worden.
Zoals eerder vermeld, het werkt voor de meeste gebruikers handig, geeft een voorbeeld, en verder zijn ze niet publiek. Bekijk de permissies maar.

[...]

Dat is dus het hele punt, ik vind het gewoon jammer dat je zelf geen keuze hebt over welke programma's en welke mappen standaard met je OS mee geinstalleerd worden en je er zelf dus achteraan moet gaan.

Maar ik zal er verder over ophouden, ik ben kennelijk de enige die er zo over denkt dus dan heeft het weinig zin er over door te gaan. Kan het nieuwe topic mooi ergens anders over gaan.
Met zo'n dingen moet je e-mails sturen of telefoneren naar de Support van Microsoft of eventueel de Feedback als je geen antwoord wilt, hier klagen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Omg lange reply TomWij maar ben het met je eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er zijn al extra's te downloaden voor 7: http://windows.microsoft.com/en-us/Windows7/Personalize

Gewoon kleine dingen, maar toch leuk voor een beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TaraWij schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:04:

[.....ongeveer 3 pagina's met quotes etc.....]
OMG |:( wat een reply...is die Tsurany net rustig.....ga jij het ff oprakelen :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:42

jbbrans

Duurt het bij anderen ook zo lang (10 - 20 seconden) voordat internet explorer is opgestart? (E8500 met 4GB ram) De rest van het systeem voelt wel snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Bij mij was IE8 binnen een fractie van een seconde opgestart. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
Er!k schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:38:
[...]

Zijn nu ook je framedrops weg :P
Yep heb totaal geen last meer van framedrops, ook het laden gaat voor het gevoel sneller. Alleen het installeren ging langzamer zoals bijna alle programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik op dit moment wel mis is een goede multi monitor support bij features zoals "Show desktop". Ik draai op mijn tweede scherm eigenlijk enkel een paar standaard programma's (nu enkel msn) en die hoeft niet te minimaliseren, liefst zou ik willen dat Show Desktop slechts 1 monitor minimaliseert.
Maar even als feedback gestuurd.

Weet iemand of de integratie van de Live suite nog verbeterd word? Dat je bijvoorbeeld je telefoon er mee kan syncen zodat je Outlook niet meer nodig hebt? Want outlook is voor mij zware overkill en de live set is net mooi voor mijn gmail te imappen en om mijn calender te beheren en te syncen met telefoon, met name omdat ik deze ook makkelijk kan syncen tussen desktop en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karel01 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:26:
[...]

Yep heb totaal geen last meer van framedrops, ook het laden gaat voor het gevoel sneller. Alleen het installeren ging langzamer zoals bijna alle programma's.
Het installeren van apps. onder Windows 7!? Ik heb juist het idee dat dat sneller gaat dan onder bv. Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:26:
[...]

Het installeren van apps. onder Windows 7!? Ik heb juist het idee dat dat sneller gaat dan onder bv. Vista....
Bij het installeren duurt het voor het gevoel vrij lang voor hij daadwerkelijk begint met installeren, voor is het merkbaar bij grote programma's. Als hij eenmaal bezig is met installeren gaat het wel weer snel. Totaal tijd zal dan ook wel ongeveer gelijk zijn aan vista. Door het trage starten krijg je het "duurt langer gevoel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
etimm schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:23:

[...]
Ja, die heb ik ook! Slordigheidsfoutje ergens 8)7 , maar daar is een beta voor ^.^

Ik draai al een week win 7, maar nog geen library's gebruikt, ik ga me daar vanavond maar eens in verdiepen, volgens mij is het echt veel handiger dan dat ik vermoedde. :P

*Edit: ik heb wel een vaag vermoeden waar het vandaan komt: Ik heb de link in de taskbar die normaal een link naar je library is aangepast zodat hij standaard "Deze computer" opent, dat moest met een vrij lange rare link (ik zoek het vanavond thuis even beter op). Volgens mij heb ik het sindsdien, en niet meer sinds ik die link weer normaal terug naar mijn library' heb gezet. Het blijft echter een vermoeden, ik weet het niet zeker, en mijn win 7 bak staat thuis, ik post straks het resultaat wel!

[ Voor 25% gewijzigd door trueKAMi op 22-01-2009 17:00 ]

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Interessant... (Net als de mogelijkheid dat het start menu misschien verdwijnt in de toekomst)
http://arstechnica.com/jo...ftware-center-for-windows
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:24:
[...]

OMG |:( wat een reply...is die Tsurany net rustig.....ga jij het ff oprakelen :+
Ik probeer daar gewoon beslissingen van Microsoft duidelijk te maken, ben daarnaast even afwezig geweest door de examens dus heb de individuele posts niet zo kunnen volgen...
Tsurany schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:26:
Wat ik op dit moment wel mis is een goede multi monitor support bij features zoals "Show desktop". Ik draai op mijn tweede scherm eigenlijk enkel een paar standaard programma's (nu enkel msn) en die hoeft niet te minimaliseren, liefst zou ik willen dat Show Desktop slechts 1 monitor minimaliseert.
Maar even als feedback gestuurd.
Hmm, misschien is een balk per monitor (met de systray enkel op het eerste scherm) misschien ook wel een idee. Ken je verder de hotkey WIN+Shift+Links/Rechts al om vensters van monitors te verplaatsen? (Er zijn een reeks hotkeys toegevoegd, als je wil zoek ik ze even terug op)

[ Voor 38% gewijzigd door TaraWij op 22-01-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
ndsc schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:37:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Eigenlijk moet er gewoon een soort list-view komen in het start menu. ik scroll me zelf ook altijd wezenloos. Ook vind ik de ruimte van de 'pinned' items in het start menu maar matig. Heb er nu 10 in zitten en het is vol, meer dan 10 pinnen en er komt niks extra's bij.

Volgens mij deed vista wel het start menu groter maken? Misschien tijd voor wat feedback.

[...]

Hmm ik heb recent programs uit staan en deze optie is voor mij dus grijs :|
Probeer het maar eens aan te zetten. Het is namelijk wel een oplossing.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trueKAMi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:57:
*Edit: ik heb wel een vaag vermoeden waar het vandaan komt: Ik heb de link in de taskbar die normaal een link naar je library is aangepast zodat hij standaard "Deze computer" opent, dat moest met een vrij lange rare link (ik zoek het vanavond thuis even beter op).
winkey+E opent altijd je library (het is onbekend of dat een feature of bug is :P )
TaraWij schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:09:
Interessant... (Net als de mogelijkheid dat het start menu misschien verdwijnt in de toekomst)
Dát zou zo fijn zijn! :o

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 22-01-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Lijkt me een feature, omdat het de bedoeling ook is dat je daar werkt,
werken in de root of in een systeemmap als gewone gebruiker is meestal onordelijk.

Ja, ze zijn op het moment goed bezig vind ik, ben eens benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door TaraWij op 22-01-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 03:52
...

[...]

...

[...]

Hmm, misschien is een balk per monitor (met de systray enkel op het eerste scherm) misschien ook wel een idee. Ken je verder de hotkey WIN+Shift+Links/Rechts al om vensters van monitors te verplaatsen? (Er zijn een reeks hotkeys toegevoegd, als je wil zoek ik ze even terug op)
Dat vind ik opzich nog best slecht dat dat er standaart niet in zit. Ultramon is toch wel redelijk populair volgens mij. Dus ze zouden toch wel door moeten hebben dat mensen dat handig vinden.
TaraWij schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:14:
Lijkt me een feature, omdat het de bedoeling ook is dat je daar werkt,
werken in de root of in een systeemmap als gewone gebruiker is meestal onordelijk.

Ja, ze zijn op het moment goed bezig vind ik, ben eens benieuwd.
Toch zou ik dat graag aan willen passen, want ik gebruikt ook alleen Win + E nog.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

UltraMon is echt de max daarin ja, dat zou er verplicht standaard in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:26
Hm, nog wat op onderzoek uitgeweest voor m'n eerder geposte falen van de nVidia driver bij 't veranderen van de resolutie. Lijkt erop dat 't een probleem is wat zich voordoet bij 7900GT's onder Win7 x64. Zie bijv. dit topic op Technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 05:15
Nou ja, ik laat windows ook zoveel mogelijk links liggen na xp....ik heb veel moeite te wennen aan de navigatie en folder structuren van vista en nu 7....
Dat mag toch? Is net zo goed een "ervaring" zoals de topictitel aangeeft...
Voor mij is er niks zo lekker als de verkenner van xp, verslaat alle andere os'en in mijn ogen: osX, ubuntu, en nu ook vista en 7....
En ik kan me niet voorstellen dat ik en die ander waarvan ik de naam niet zal noemen, de enige zijn.

Dat je daarvoor moet tweaken , vin ik niet erg hoor.....

Vraagje, weet iemand uberhaupt of het mogelijk is om 7 een xp uiterlijk en gedrag mee te geven?
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, omdat ik nog niet de keus heb gemaakt voor vista of 7...mocht dit kunnen dan koop ik later misschien 7 wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeroeter schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:44:
Vraagje, weet iemand uberhaupt of het mogelijk is om 7 een xp uiterlijk en gedrag mee te geven?
Dat hangt er vanaf wat je precies bedoelt onder 'xp uiterlijk en gedrag'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik probeer daar gewoon beslissingen van Microsoft duidelijk te maken, ben daarnaast even afwezig geweest door de examens dus heb de individuele posts niet zo kunnen volgen...
Ik hoop dat je het niet erg vind als ik er niet op reageer? Dan ben ik erg lang bezig en daar heb ik nu de tijd niet voor, heb het wel volledig doorgelezen.
Waar ik wel op wil reageren is het feit dat Homegroup niet kan syncen. Ik snap dat het niet t doel is van Homegroup maar aan de andere kant merk ik wel dat veel mensen hun desktop en laptop willen synchroniseren qua bestanden uit zowel veiligheidsredenen als praktische redenen. Ik snap niet waarom Microsoft hier niet op in speelt met een makkelijk programma. Ze hebben in principe Synctoy, wat prima werkt, maar ik zou daarom juist iets uitgebreiders verwachten. Ze hebben ook Live sync en Live mesh wat prima werkt maar met 1 groot nadeel, het gaat via een internet server ipv over het lokale netwerk, waardoor er kopieen op het internet staan. Zou het niet ideaal zijn als je via Homegroup een sync kon instellen, dat zodra een computer zich aanmeld de mappen gesynchroniseerd gaan worden?
Homegroup lijkt me daar juist ideaal voor omdat het al standaard in het OS zit ingebakken en standaard al libraries kan sharen. Homegroup kan zoveel meer worden dan enkel bestanden sharen, en ik zou het jammer vinden als microsoft niet verder gaat.
Inderdaad, dat je eigenlijk dat icoontje van msn naar een andere balk kan slepen en dat hij daar ook gepinned kan staan indien die optie gebruikt word. In XP gebruikte ik ultramon daarvoor, werkt ideaal. In Windows 7 niet fatsoenlijk aan de praat gekregen, hoewel ik het ook niet echt geprobeerd heb.
Die hotkeys kende ik niet, maar ik zal ze ook niet gaan gebruiken omdat ik er enkel programma's op gebruiken die er standaard gestart worden.
Nou ja, ik laat windows ook zoveel mogelijk links liggen na xp....ik heb veel moeite te wennen aan de navigatie en folder structuren van vista en nu 7....
Dat mag toch? Is net zo goed een "ervaring" zoals de topictitel aangeeft...
Voor mij is er niks zo lekker als de verkenner van xp, verslaat alle andere os'en in mijn ogen: osX, ubuntu, en nu ook vista en 7....
En ik kan me niet voorstellen dat ik en die ander waarvan ik de naam niet zal noemen, de enige zijn.

Dat je daarvoor moet tweaken , vin ik niet erg hoor.....
Heb je het al wel geprobeerd met Library systeem? Zelf vond ik Vista waardeloos, de hele reden waarom ik het destijds van m'n laptop heb geflikkerd is omdat er op dat moment weinig performance verbeteringen waren en ik het verkenner menu zo lelijk vond dat ik het niet wilde gebruiken. Echter ik moet zeggen dat ik met Windows 7 juist het omgekeerde heb. Het basis navigeren gaat beter dan in XP, voornamelijk door favorieten (hoewel die bij mij stuk is) en het library systeem. Bestanden kopieren naar mijn media center bijvoorbeeld gaat heerlijk. En via het start menu rechtstreeks in de library's komen gaat ook heerlijk.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de Desktop menu zo aan te passen dat je de tekst Desktop niet meer ziet? Dat het dus enkel een uitklapmenu is? Of anders losse menu's voor Library, homegroup, favorites,...

En hoe kan ik mijn favorites fixen? Add location in browser werkt niet en er gewoon naar toeslepen werkt ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 22-01-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 03:52
...

Ik heb me er nog niet echt in verdiept, omdat ik nog niet de keus heb gemaakt voor vista of 7...mocht dit kunnen dan koop ik later misschien 7 wel..
Ik heb de Luna skin van XP in windows\recources\themes gepleurt, en dan ziet die 'm ook, maar hij wilde de skin iig niet laden. Hij ging gewoon weer terug naar Aero.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
@Tsurany:
Ah, op die manier, dat je met een andere gebruiker (of dus jouw laptop) zou kunnen syncen binnen de HomeGroup omgeving, zou inderdaad handig kunnen zijn. Wat werkt er dan niet goed aan Sync Center of SyncToy? Verder is dit misschien handig voor jou: http://allwaysync.com/ (Tussen de mogelijkheden: Sync data between your desktop PC and laptop (notebook).)

Misschien heeft de ontwikkel afdeling bij Microsoft die tool nog niet gezien, misschien dat het er in de toekomst nog komt (mits iemand feedback geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TaraWij schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:14:
@Tsurany:
Ah, op die manier, dat je met een andere gebruiker (of dus jouw laptop) zou kunnen syncen binnen de HomeGroup omgeving, zou inderdaad handig kunnen zijn. Wat werkt er dan niet goed aan Sync Center of SyncToy? Verder is dit misschien handig voor jou: http://allwaysync.com/ (Tussen de mogelijkheden: Sync data between your desktop PC and laptop (notebook).)

Misschien heeft de ontwikkel afdeling bij Microsoft die tool nog niet gezien, misschien dat het er in de toekomst nog komt (mits iemand feedback geeft)
SyncToy is niks mis mee behalve dat het niet automatisch werkt zodra de laptop en desktop op hetzelfde netwerk zitten.
En Sync Center werkt gewoon niet bij mij. Moet je eerst met offline folders gaan bezig zijn en dat zou niet moeten hoeven vind ik.

Zal eens naar Allway sync kijken, maar ik zou zoiets het liefst ingebakken in het OS zien zitten, voornamelijk omdat, lijkt mij, voor veel mensen handig kan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 22-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Iemand SEUS(Sony Ericsson Update Service) aan de praat gekregen? Zo niet, mag die ook in start post, bij nog niet werkende prog.

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StaarTT schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:27:
Iemand SEUS(Sony Ericsson Update Service) aan de praat gekregen? Zo niet, mag die ook in start post, bij nog niet werkende prog.
Nope die doet het bij mij ook niet. En gezien het feit dat het SE zowat een jaar kostte om met een versie voor Vista te komen houd ik m'n hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:20:

Zal eens naar Allway sync kijken, maar ik zou zoiets het liefst ingebakken in het OS zien zitten, voornamelijk omdat, lijkt mij, voor veel mensen handig kan zijn.
Helaas is Tante Neelie het daarmee niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]
:+ Geeft niet..
Tsurany schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:20:
[...]

SyncToy is niks mis mee behalve dat het niet automatisch werkt zodra de laptop en desktop op hetzelfde netwerk zitten.
En Sync Center werkt gewoon niet bij mij. Moet je eerst met offline folders gaan bezig zijn en dat zou niet moeten hoeven vind ik.

Ach...Live Mesh does the thing :+ Volgens mij kun je daar trouwens ook bij aangeven dat je de boel niet online wil hebben staan ;) (je hebt ook maar 5 GB he )

Ander voordeel van Live Mesh btw..dat je er ook je pc's mee over kunt nemen :+ 'k zit hier nu op m'n laptop bij de klant en kan met 1 druk op de knop m'n pc overnemen (zonder verder aanloggen..etc..)...superhandig :+

[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh en bij de weg: volgens mij moet het ook niet ingewikkeld zijn een eventdriven syncjob in elkaar te schroeven met de Task Scheduler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alt-92 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:45:
[...]

Helaas is Tante Neelie het daarmee niet eens ;)
Maken ze een aparte versie zonder die feature die toch nooit iemand koopt, problem solved :D
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:53:
Ach...Live Mesh does the thing :+ Volgens mij kun je daar trouwens ook bij aangeven dat je de boel niet online wil hebben staan ;) (je hebt ook maar 5 GB he )

Ander voordeel van Live Mesh btw..dat je er ook je pc's mee over kunt nemen :+ 'k zit hier nu op m'n laptop bij de klant en kan met 1 druk op de knop m'n pc overnemen (zonder verder aanloggen..etc..)...superhandig :+
Ga ik eens op inspectie uit!

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 22-01-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb nu een volledige Windows 7 installatie:
  • Office
  • MSN
  • PDF
  • Virusscanner
  • Itunes
En nog wat zaken. Tijd van booten tot desktop: 17 seconden _/-\o_

Ik heb niet zoveel met boot tijden, boot mijn laptop zelden, maar toch impressive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Yanze schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:58:
[...]

Wat zou er gebeuren als ik nu boot in W2K8 en bovenstaande vhd in Hyper-V aan een nieuwe VM knoop en die opstart? En daarna weer native booten van diezelfde vhd? Dat moet gewoon werken toch? Time to find out :)

Bedankt voor de tip wilhelm, ik ben weer een stuk verder O+
Zover zelfs dat mijn bovenstaande scenario dus niet werkt :D

Als ik de "native bootvhd" aan een nieuwe VM knoop start ie niet op en krijg ik een boot failure, starten vanaf bare metal met dezelfde vhd lukt hierna ook niet meer.

Als ik een nieuwe VM maak en Windows 7 installeer en hierna bare metal van deze vhd probeer te booten komt er een startup repair en ben ik mijn vhd bootentry kwijt.

Er zijn dus twee soorten VHD's mogelijk, 1 waarvan je bare metal kunt booten en 1 om in een VM te gebruiken. En deze zijn (nog?) niet onderling uitwisselbaar.

Volgende 'project' wordt booten van een differential vhd, dat moet wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Meer mensen met het probleem dat een wallpaper niet links uitlijnt? De linkerzijde van de wallpaper stopt dus ongeveer 10 cm van de linkerrand al. Strech of Fill heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258966

In FF 3.05 krijg ik de normale lay-out van www.ad.nl niet meer te zien.
In plaats daarvan alleen maar tekstregels, geen foto's.

Shockwave en flash geïnstalleerd. Telegraaf en NHD doen het wel goed, zo ook Flabber, VK en Jaggle.
Plugins - Tab Mixer en Ad Block plus.

Verder draait het goed, alleen het delen van dvd bestanden voor mijn Conceptronic FullHD player moet ik nog uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Bestla

V/F

Gister Windows 7 even geinstalleerd, Firefox binnen gehaald, alsmede AVG 8 Free. Bij de install van AVG leek alles goed tegaan, maar nee. De install ging goed tot hij klaar was. Toen ik het controlpanel wilde openen kwam er een fout melding. Welke dat was weet ik niet meer, maar na een reboot werkte het wel.
Ook het netwerk installen was een fluitje van een cent, het ging volledig automatisch, wat een verschil met Vista !

Wat nu dus probleemloos werkt : Firefox 3.0.5 en AVG 8 Free

So far so good, nu even verder klooien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en ik zit weer terug op vista... vooralsnog is w7 voor een beta een pracht product, maar er mankeert helaas nog teveel dingen aan om hem dagelijks te gebruiken.. ik ben zeker van plan om een oem/retail versie aan te schaffen zodra ie uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Bestla

V/F

Ik draai hem voorlopig nog wel samen met XP en Ubuntu. Maar zoals het er nu al uitziet, dat beloofd wat voor de Oem/Retailversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Hopelijk spelen ze het wel slim, en geven ze Vista-upgraders wat extra korting. Aangezien de snelle ontwikkeling van Windows 7 eigenlijk een synoniem is voor: "Sorry, Vista is inderdaad een flop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Voor degenen die UltraMon 3.0.4 Beta aan de praat willen krijgen onder Windows 7, Hier staat een workaround die schijnt te werken.
I wanted to summarise the many posts above into one easy to follow post that will enable you to get Ultramon Beta (3.0.4) to work on Windows 7 Beta (Released Build 7000)

ISSUE 1:
Fatal Error on Launch of Ultramon :-

"Version 3.04
Source file .\ButtonRenderVistaComposited.cpp
Line 43
Retrun value 0
Last Error: 1814"

Steps to enable launch :-

Start / Run / "Regedit"

Navigate to [HKEY_CURRENT_USER\Software\Realtime Soft\UltraMon\3.0.4\Window Buttons]

Set the following keys to "0"
"Move Window Button"
"Maximize to Desktop Button"
En over versie 2.71:
I'd just like to mention that I found an old version of Ultramon (2.7.1) that works pretty decently in Windows 7. One nice thing is, since it does not attempt to do transparency on the Smart Taskbar(s) (it's just black), the white program/folder name text is very readable.

If you want the cool new "slide a sized window up to the top of the screen to maximize it" and the "snap a windows to the left or right to box it" features in Windows 7 to work while running Ultramon, be sure to uncheck the "enable moving of maximized windows using the mouse" option in the General tab within Ultramon's options.

Sure, it's not as pretty as the rest of the Windows 7 UI, but it makes the Ultramon Smart Taskbar(s) once again very readable/usable, as the text was not very clear at all using the Ultramon 3.0.4 beta in Windows 7 unless you switched to the Windows classic theme... yuck!

Hope this helps some Windows 7 users until these issues get hammered out!

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 300 op 23-01-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37
DeX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:56:
Hopelijk spelen ze het wel slim, en geven ze Vista-upgraders wat extra korting. Aangezien de snelle ontwikkeling van Windows 7 eigenlijk een synoniem is voor: "Sorry, Vista is inderdaad een flop".
7 is niet sneller ontwikkeld dan andere windows versies. Enkel Vista deed er wat langer over, de rest was allemaal 3 jaar na de vorige versie.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maverick schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:04:
[...]

7 is niet sneller ontwikkeld dan andere windows versies. Enkel Vista deed er wat langer over, de rest was allemaal 3 jaar na de vorige versie.
Inderdaad, dus we hoeven ook niet te verwachten dat we ineens grote kortingen gaan krijgen bij de lancering van Windows 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dont shoot me maar; ik mis het classic startmenu (Dus Windows 2000 stijl) Vind de nieuwe versie kwa bediening Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Voor de rest is het ene waanzinnig goed werkend geheel met hier en daar wat apparte dingetjes. (Waarom bureablad knop helemaal rechts?)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:01:
Voor degenen die UltraMon 3.0.4 Beta aan de praat willen krijgen onder Windows 7, Hier staat een workaround die schijnt te werken.

[...]

En over versie 2.71:

[...]
Thnx! Ik heb de info toegevoegd aan de startpost :+
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.