Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:35

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/unxp_logo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/topicbalk.gif
.: Inhoud :.
- Regels

- Voorwoord

- Unattended CD

- Howto's

- Tips and troubleshouting

- Handige links

- Losse tools

- Voorgaande delen

- Tot slot
.: Regels :.
• Je kent natuurlijk de regels welke op GoT gelden, het is dan ook zaak dat je er aan houd.

• Reacties in de trant van: "Ik ben nu dit of dat aan het doen" of "ik ga me cd zometeen testen!!" worden niet gewaardeerd. Het voegt niets bruikbaars toe aan het topic en het boeit niet.

• Reacties als "gebruik gwoon nLite dan hoef je verder ook nix te leren of te kunnen" worden ook niet gewaardeerd.
Voor wie ff niet opgelet heeft: We zitten op een tweakers forum. En hier wordt getweaked en geprutst bij het leven en hier leren we ook veel. Konden we dat ook als alles voor ons werd gedaan?
Dat neemt niet weg dat nLite een geweldig programma is en tevens een aanrader.

/me Noot: De mods kijken er op toe dat dit ook nageleefd wordt, waarschuwingen en tempbans kunnen als maatregel gebruikt worden.
.: Voorwoord :.
De installatie van Windows XP kost vaak veel tijd. Er wordt tijdens de installatie om gegevens gevraagd, welke niet veranderen. Toch moet je deze invoeren. Verder ben je veel tijd kwijt aan het installeren van de juiste drivers voor hardware, extra software en het configureren van deze software. Als je echter al deze handelingen zou automatiseren, dan bouw je in feite je eigen unattended CD.

Denk bijvoorbeeld eens aan het volgende:
Mr TweaK schreef bla bla
*cdtje erin. computer aan, ff koffie drinken en babbelen, na een half uurtje is de computer helemaal klaar zonder dat jij wat hebt moeten doen.*
Lijkt misschien moeilijk en is het waarschijnlijk ook. Gelukkig hebben we de beschikking over dit:

Windows XP CD
CD-brander met software
CDRW of DVDRW /me Noot: denk om het milieu
Algemene kennis van Windows XP

En dit:

Howto's _/-\o_

Succes :)

Terug naar Inhoud
.: Unattended CD :.
Ok, aan de slag :9

Microsoft heeft voor OEM-boeren het volgende pakket beschikbaar gesteld dat een en ander wat makkelijker maakt:

Windows XP Service Pack 2 Deployment Tools

Om een basis unattended cd te maken kan je gebruik maken van de volgende tutorial:

HOWTO: Unattended Install van Windows XP

Let op dat wanneer je het programma start je de keuze geboden wordt voor 3 verschillende manieren van installatie:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/sysprep.png

Sysprep wordt gebruikt om een image van een HD over te zetten en Remote Installation Service (RIS) wordt gebruikt om als server een installatie te distrubiëren naar verschillende clients.
Deze installatie-methode's zijn zeker ook interessant, maar te specifiek om in dit topic te kunnen behandelen, en waarschijnlijk niet zo geschikt voor installatie vanaf cd. Mocht er belangstelling zijn voor 1 van deze methode's van installatie, schroom dan niet een apart topic te openen.

In dit topic gaan we er van uit dat je kiest voor "Windows-installatie zonder toezicht".

Terug naar Inhoud
.: Howto's :.
Nu je een standaard unattended cd hebt gemaakt wil je waarschijnlijk meer. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos, teveel om in 1 post uit te leggen.
Daarom zijn er handleidingen opgezet met voorbeelden en hardstikke duidelijk.

MSFN How to create a Ultimate Unattended XP CD?
Howto voor de Unattended CD. Ultieme handleiding voor het maken van de unattended CD. Stap voor stap voor beginner tot expert. Dankzij Bashrat ook vertaald naar het Nederlands _/-\o_

Een alternatieve Howto om een Unattended XP CD te maken
Vlaamse handleiding voor de Unattended XP CD gemaakt door Espetado

Mocht je een probleem tegenkomen welke niet behandeld wordt in deze howto's kan je ze in dit topic kwijt.

Terug naar Inhoud
.: Tips and troubleshouting :.
Mr Tweak FAQje

• Tip: Gebruik VMWare of ViritualPC om Windows in een virtuele omgeving te installeren om te testen. Meestal traag en niet geschikt om te gebruiken om de installatie van drivers te testen.
Alternatief is het aanmaken van een 2e partitie en daarop installeren. De zogenaamde dual-boot. Let op dat je in het antwoordbestand niet zet om de schijf te formateren tijdens de installatie ;)

Terug naar Inhoud
.: Handige Links :.
nLite homepage
Voor de luie tweaker biedt nLite volop mogelijkheden om de unattended cd te bereiden. Slipstream Service Pack's, integreer hotfixes en maak je CD bootable. Verder biedt deze tool mogelijkheid om weinig tot niet gebruikte features van de Windows XP CD te verwijderen zodat er meer ruimte overblijft om extra programma's op de cd te kunnen zetten. nLite is volop in ontwikkeling dus kijk regelmatig even op z'n site. Mocht je een probleem tegenkomen, kijk dan ook even op nuhi's forum...
/me Noot: je dient voor nLite wel het .NET Framework 2.0 geïnstalleerd te hebben

MSFN forum (engels)
Hier vind je zeer veel informatie over regtweaks, silent switches voor bepaalde software, alternatieve installatie-methodes enz enz. Verder kom je nog wel eens zelfgemaakte tooltjes tegen die sommige taken kunnen automatiseren. Kortom teveel om op te noemen

Hotfixes voor Windows XP
Alle updates voor Windows XP in een mooi overzicht. Helaas blijft updaten noodzakelijk ;(
/me Noot: Concentreer je alleen op de 1e post

RyanVM's post-SP2 update pack
Een update-pakket voor de Windows XP SP2 cd. Vooral handig is de mogelijkheid tot directe integratie met behulp van nLite. Zo hoef je geen losse updates meer te downloaden, maar heb je alles in een. Deze is ook in de Nederlandse smaak te downloaden.

Windows Installation Helper Utility
Een interface om gebruikers de mogelijkheid te geven om tijdens de Windows Installatie extra software te selecteren. Aardig alternatief voor Xplode, welke helaas niet meer gratis is

Drivers From CD (AutoIt Method)
Alternatieve methode om Drivers te integreren. Lees gerust het hele topic door voor onder meer toegepaste voorbeelden. Ikzelf zou deze methode graag toegepast zien worden in de Bâshrat's Driverpacks, voorlopig zit dat er helaas nog niet in

Terug naar Inhoud
.: Losse tools :.
StartX
Alternatief voor CMDOW waarmee opflitsende dos-vensters verleden tijd zijn

Shortcut.exe
Snelkoppelingen aanmaken vanaf de opdracht-prompt

Driver Compressor Tool
Een batch-script welke hulp biedt bij het comprimeren van drivers zodat deze minder ruimte beslaan op de CD. Is experimenteel, maar voor de meeste drivers werkt het erg goed

i6comp.exe
Installshield decompressor. Meestal gebruikt om drivers uit Installshield packages te trekken.

AutoIt
Programma wat door middel van scripts bijna alles in Windows kan doen. In een unattended cd wordt dit toegepast om waarschuwingen en dialoogvensters te sluiten

WinInstall
Zelf een MSI-pakketje maken of aanpassen? Met dit gratis programma is het mogelijk. MSI is voornamelijk interessant voor bedrijven welke software via Active Directory uitrollen

FileMon
Programma's schrijven hun instellingen vaak weg naar een bepaald bestand. Met dit tooltje kan je achterhalen wat en waarheen wordt geschreven. Vervolgens kan je deze bestanden meenemen op je unattendend cd

RegMon
Duik met dit programma in het register om instellingen van programma's te achterhalen. Deze kan je vervolgens wegschrijven naar een reg-bestand en toepassen wanneer jij dat wilt.

Terug naar Inhoud
.: Voorgaande Delen :.

[rml]1[/rml] [rml]2[/rml] [rml]3[/rml]

Terug naar Inhoud
.: Tot slot :.
Namens mij wil ik iedereen bedanken die het mogelijk hebben gemaakt deel 4 te kunnen openen.

Moderator Elevator, zonder jouw zou WOS uitlopen in Chaos. Tevens hartelijk dank voor het hosten van update-pakketten _/-\o_

Mr Tweak bedankt voor het schrijven van de TS deeltje 3. Scheelt me een hoop werk door de layout over te kunnen nemen 8)

P.S. Met het idee later aanvullingen op de startpost te kunnen maken heb ik geprobeerd sommige stukken van de startpost drastisch in te korten. Mocht blijken dat bepaalde informatie mist kan je me altijd mailen.

Terug naar Inhoud

[ Voor 33% gewijzigd door Acheron op 06-02-2009 18:30 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Hier verder :p

offtopic:
Reserved space

[ Voor 50% gewijzigd door Acheron op 28-07-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46284

welke RyanVM pack met welke nlite versie werkt dan nu gewoon wel goed zonder bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Nakebod

Nope.

En even tussen de bookmarks gooien, en binnenkort weer eens uitproberen.
Heb een tijd terug wel eens via die MSFN site geprobeerd, alleen op een wazige reden liep het niet helemaal goed.
Bijv ingebakken serienummer, tijdens de install kwam die vraag nog steeds naar voren.
Zal denk ik wel ergens iets overgeslagen hebben, had ook niet erg veel tijd toen, en wilde gewoon "even snel" eens wat proberen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149970

Nou Mr. Tweak,

Volgens mij begin ik hartstikke gek te worden.
Nergens zie ik die bestanden ( heb ook in register gekeken ) :?
De bestanden die wel op wisp en royale slaan, zien er hetzelfde uit.
Ikke niet meer begrijpen of ik zit er helemaal naast :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 23:19
om aan het lijsje boven toe te voegen:
WIHU - Windows Installation Helper Utility -
ik kan niet meer zonder.
forum

Kan je gebruiken om gebruikeraccounts te maken, pcnaam, netwerknaam etc etc op te geven, hoef je dit niet allemaal later apart te doen...
ook kun je natuurlijk optionele software hiermee laten installeren (keuzemenu).

formatteert ook partities indien nodig... (tijdens winsetup kun je wel partities maken maar alleen de partitie waarop je windows installeert wordt geformatteerd.)

btw de TS is erg mooi!

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 29-07-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149970

Wie weet welke regels in de regtweaks horen als je de snelkoppelingen op je bureaublad kwijt wil??
Deze snelkoppelingen worden tijdens de unattended install gemaakt.
Ik heb al gezocht bij Kelly's Corner maar kan het niet vinden.
Mede dankzij mijn slechte Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij nog eens vertellen welke Nliteversie ik moet gebruiken om de Ryan Pack (dutch) te imtegreren zonder bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 13:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik weet niet hoe jullie het gedaan hebben, maar ik ben liefhebber van zoveel mogelijk 'kale' codecs, dus zonder players en andere rommel erbij enzo. Omdat XP standaard geen DVD's (MPEG2) kan afspelen, ben ik via wat gegoogle en geprobeer uitgekomen op DScaler.

Deze installeert een MPEG2 codec filter, zodat je met mediaplayer (of welke andere player dan ook ofcourse) DVD's kan afspelen. Mooi klein (676KB), en kan silent geinstalleerd worden middels de volgende code:

code:
1
2
REG ADD %KEY%\130 /VE /D "DVD Codec" /f
REG ADD %KEY%\130 /V 1 /D "%cdrom%\applications\DScaler\DScaler5006.exe /silent" /f

Als iemand betere alternatieven heeft... let me know :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind ffdshow erg handig om silent te installen. Ook zeer klein en zit alles in als ik me niet vergis. Ben ook totaal geen voorstander van die codecpacks als Kazaa en Nemo (of hoe ze ook maar mogen heten). FFdshow vind ik ook wel handig aangezien je subtitles aan kan zetten onder divxfilms wanneer je die dezelfde naam geeft als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-03 08:53
Weet iemand hoe ik PPPoE drivers van RasPPPoE moet intergreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09-2024

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 46284 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:29:
Kan iemand mij nog eens vertellen welke Nliteversie ik moet gebruiken om de Ryan Pack (dutch) te imtegreren zonder bugs?
Als ik jou was, zou ik even wachten met nlite, er zit een bekende, best irritante bug in, al heel lange tijd, en die is eindelijk opgelost en zit in de volgende versie. Zie hier:

http://www.msfn.org/board...701&showtopic=44048&st=70

Seems to be with nlite not updating entries for the file checks, tho nuhi says it will be fixed in next version..

En men Rayn Pack zou ik wachten, er zou gauw een updat komen, voor versie 1.3.0.. ik weet niet alleen hoe lang je moet nog wacht, aangezien hij nog een GUI erom heen wil bouwen (wat naar mijn mening nutteloos is), verder zou t ook even duren, voordat er ned. versie van is. Maar ik weet niet hoe snel dat gaat en hoe de communicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dat is onzin.

jij hebt het over sfc popups, ik gebruik nlite al errug lang, nog nooit last van gehad. Heb sfc dan ook altijd disabled. Ik kan niet 1 reden bedenken waarom je dat aan zou laten!
Nuhi heeft er nu wel veel tijd in gestopt om het op te lossen maar naar mijn idee beetje tijdverspilling hoor.
b5 kun je dus gewoon gebruiken... tis alleen wachten op de updatepacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Ik wil een Unattended CD maken met daarin een menu waar je de programma's die je wilt, mee kan instaleren. Ik zag al in NFO's van bepaalde "groepen" :P , dat zij het ook hebben gedaan.

Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bijvoorbeeld Windows Post Installer! (zie MSFN Forums / Startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
of Windows Installation Helper Utility, zie mijn 1e post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb even de programma's hierboven getest, maar geef de hoop al op.

Wat een gedoe zeg.. In WIPU stel ik in (om te testen) dat ik EEN programma wil laten instaleren, verander de config, instaleert 'ie nog de hele rotzooi.. (die ik dus NIET had aangevinkt..)

Kan niet iemand hier voor mij even snel een configje maken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-Daniël- schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:41:
Kan niet iemand hier voor mij even snel een configje maken? O-)
Doe gewoon zelf wat moeite? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elevator schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Doe gewoon zelf wat moeite? :)
Erm, ik ben er al sinds Mei mee bezig.. Maargoed.

Over de dingen die ik juist wil lezen, is heel weinig over te vinden. Ach, ik laat dit wel stikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 03-08-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
het draait juist om testen man... je moet het gewoon even doorhebben...
met de juiste instelling lukt het echt wel en anders kun je wat gerichte vragen stellen..

@hp38user:
over 1.3 schreef RyanVM het volgende:
* The next generation installer will be much easier for translators to use. It allows me to use INI files and such instead of hard coded values, which means it can be localized (eventually) and better customized (instead of me sending the source to __integrate.exe to the translator and having them edit it as needed) for whatever specific fixes they choose to include.
hopelijk kost het je dan minder tijd om een NL pack te maken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Jazco2nd op 04-08-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 12:59
linkje voor deel 3 van deze reeks klopt niet :)
dit is het goede linkje: [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik heb hier een nLite probleempje:
ik gebruik winxp pro en nlite 1.0 beta5
SP2 integreren gaat prima alleen de hotfixes niet. Als ik de locatie van de hotfixes op moet geven ga ik naar de windows map waar ik voor verborgen bestanden weergeven kies. Vervolgens wordt de installatiemap van de hotfixes zichtbaar waar ik ze dan kan selecteren.

Maar kennelijk is de locatie toch niet goed want al ik windows vervolgens installeer kom ik diezelfde hotfixes weer tegen bij windows update.

Kan iemand me vertellen waar ik ze dan wél moet selecteren?
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

ah gevonden hier moet ik ze dus halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10
Ik heb mijn XPSP2 CD bijgewerkt met een aantal critical updates en sindsdien, als ik de nvidia drivers installeer heb ik alleen nog maar 640x480 op 16 kleuren.

Ik heb verder geen drivers geintegreerd alleen de USB polling op 500 gezet en SFC op disabled.

Weet iemand hoe dit kan? Ook zonder updates en alleen de USB Polling en SFC veranderen krijg ik 640x480 16 kleuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
LollieStick schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:13:
Ik heb mijn XPSP2 CD bijgewerkt met een aantal critical updates en sindsdien, als ik de nvidia drivers installeer heb ik alleen nog maar 640x480 op 16 kleuren.

Ik heb verder geen drivers geintegreerd alleen de USB polling op 500 gezet en SFC op disabled.

Weet iemand hoe dit kan? Ook zonder updates en alleen de USB Polling en SFC veranderen krijg ik 640x480 16 kleuren :(
Welke kaart hebben we het over ? Zie je iets op de pc aan errors of andere meldingen wat dit zou kunnen verklaren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 09-04 10:10
Nee, geen errors. Het is een Ti4200 64MB. Met de originele CD's werkt het goed :)
Het probleem treed ook op op andere PC's met FX5200 kaarten.

[ Voor 31% gewijzigd door LollieStick op 12-08-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Een driverprobleem vermoedt ik. Waarschijnlijk ligt het aan nLite. Anyway de startpost is bijgewerkt. Xplode toch maar verwijderd aangezien je nu voor wat grafische meuk flink in de buidel moet tasten :|

Enneh.. een eigen domeintje O+.

Updatepack.nl wordt de nieuwe plek voor 98SE Service Pack NL en RyanVM's post-SP2 Update Pack NL :)

[ Voor 30% gewijzigd door Acheron op 12-08-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
hp38guser schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:59:
Een driverprobleem vermoedt ik. Waarschijnlijk ligt het aan nLite. Anyway de startpost is bijgewerkt. Xplode toch maar verwijderd aangezien je nu voor wat grafische meuk flink in de buidel moet tasten :|
Vind jij TIEN DOLLAR (8 euro) voor een programma dat je tot in de fijnste details naar eigen wens kunt aanpassen en 4 installatiemodi heeft (original, select, GFX, silent) te veel :s.

Nouja... ik niet hoor! }:O :Y)

EDIT: congratz met je TS, ziet er goed uit! ;) Enkel mis ik nog één linkje :p :+ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wim Leers op 13-08-2005 23:19 . Reden: commentaar op die TS wassik zowaar effe vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
In principe kan zo'n beetje alles wat Xplode kan ook met gratis alternatieven (wihu bijv.). Xplode is grafisch wel erg mooi... dus als je het grafische wil kan je gaan dokken...
zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
Jazco2nd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:48:
In principe kan zo'n beetje alles wat Xplode kan ook met gratis alternatieven (wihu bijv.). Xplode is grafisch wel erg mooi... dus als je het grafische wil kan je gaan dokken...
zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.
Het kán ja... Maar met meer geklooi en minder transparantie... Ik ben geen fanboy, eerder iemand die denkt eindelijk een áf programma tegen te zijn gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik wordt onderhand knettergek van het feit dat ik iets verkeerd doe, blijkbaar...

Wat wil ik doen, niks meer, niks minder dan alleen de raid drivers op de wincd zetten zodat ik geen floppydrive hoef te gebruiken (aangezien ik die niet heb). Klinkt simpel en is onderhand 48794107527867243208 keer al langs gekomen maar nog wil het niet werken bij mij.

[rml][ XP64] Unattended CD met raid-drivers maken*[/rml]
[rml][ XP] Windows installeren op sata schijf zonder floppy[/rml]
Installeren WinXP + RAID drivers zonder FDD

Wat heb ik:
Windows sp1 engels op cd
nLite gedownload
http://unattended.msfn.org/ bezocht en de pagina van Raid helemaal doorgelezen.
( http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/raid.htm )

Alles netjes toegepast zoals het daar staat, maar het werkt niet.
Toen de uitleg die in say-no-to-F6.pdf staat geprobeerd, deze werkt ook helaas niet.

Weet iemand waar ik misschien aan gedacht heb? of een tip zodat het werkt?

Deze bestanden zijn voor de raid aansturing:
TxtSetup.oem
SIWinAcc.sys
SilSupp.cpl
SiiSupp.vxd
Si3112r.sys
Si3112r.inf
si3112r.cat
readme.txt

Toen ik TXTsetup.oem had geopend kwam ik dit tegen:
code:
1
2
3
[SCSI]                  ; HwComponent section
Si3112r_XP = "Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows XP/Server 2003"
Si3112r_NT = "Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows NT 4.0 and 2000"

Nu denk ik dat ik Si3112r_XP moet gebruiken ipv Si3112r(.sys) als naam gebruiken om in de bestanden te moeten veranderen, of zit ik verkeerd te denken?

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 20-08-2005 18:54 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat werkt er niet aan? specifieke foutmelding is verdomde nuttig om te debuggen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sorry,

Zodra windows-installatie opstart (zonder dat ik op F6 druk komt er uiteindelijk te staan dat hij geen HD's gevonden heeft om op te installeren.
Druk ik bij het opstarten van de windows-installatie op F6 gaat hij verder laden en krijg ik toch nog de mededeling dat hij geen geschikte drivers gevonden heeft (terwijl dit 100% de goede drivers zijn) ook kun je dan eventueel voor een floppydrive weer kiezen.

Helaas geen specifieke foutmelding of iets dergelijks :?

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 20-08-2005 19:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Heb je de desbetreffende files uit de OS specifieke subfolders gehaald voor die drivers?
Zo ja, dan zit daar je probleem in.
Bij het parsen van de .inf en .oem files staat dan nog een verwijzing naar een submap die er niet is.
JE kan de .inf en .oem files (met name de disk IDs) eventueel aanpassen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De bestanden zijn direct van het gedownloade paket.
Op dit moment de volgende website aan het doorlezen:
http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg00107.html

Jammer genoeg kan ik geen webistes vinden die het in Jip & janneke taal uitleggen, haha

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Die methode daarin klopt aardig.
Beetje spelen en testen en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik geef het op, dit soort dingen zijn niet bestemd voor mij. Ik koop dinsdag wel een floppydrive.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Nou ja, als je er al zolang mee bezig bent...
Toen ik het eenmaal doorhad was het zover dat ik met een dag klooien SmartArrays, Adaptec zeroRAID, en andere bootzooi ook aan de praat had.

Dat jouw setup geen schijven herkent betekent dat de driver uberhaupt niet in textmode setup gebruikt wordt, dat kan je controleren tijdens de 1e stage (kopieren van de textmode setup).
Daar moet je de driverfiles voorbij zien komen.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is me niet gelukt, wel kwam er net iemand langs met een floppy drive :)
Echter gebruikte ik de zelfgemaakte cd en nadat de drivers waren geinstalleerd zag ik op de cd mijn hele mikmak voorbij komen. Niet veel later kreeg ik een error 57 en heb ik winxp maar geinstalleerd met de normale cd. Wel ga ik hier nog verder mee stoeien, alleen dan wel met floppy drive erbij hehe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 20-08-2005 22:21 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een xp-cd sp2 gemaakt met nlite en laatste hotfixes RyanVM's Update Pack NL April Release 04/05. Bij mijn pc werkt hij wel (gewone IDE schijven) maar toen ik die windows wilde installeren bij iemand met een raid schijf ging hij na de eerste keer herstarten op "zwart"en starte hij opnieuw op. Heel irritant, ik dacht dat ik eindelijk een goede xp cd gemaakt had die ik overal kon gebruiken. Niet dus.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik had geen raid drivers meegeinstalleerd en gebruikte de nlite beta 4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
LS,

Onlangs een nieuwe Nlite WinXp Prof SP1 CD gemaakt, doch bij opstarten vraagt ie om de Windows SP1 CD die in A: zou moeten zitten.
Nog niet eerder gehad.

Bij het maken gaf hij een paar syntax errors bij integreren van enkele hotfixes, maar dat is toch niet de reden.

Nu maar even Windows met SP1 geslipstreamed erop gezet, tijdelijk, want bij deze install (het is de tweede keer dat ik deze CD gebruik), gaat windows opeens niet goed meer opstrten, telkend opnieuw, steeds vaker, vandar dat ik een nieuwe echt uitgekleede CD maakte.

Maar goed wet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Oh ja, ik kan de drive letter ook niet veranderen, nekel enter voor doordaan (wat ie niet doet want er zit niets in A:) of F3 voor stoppen.

Gr S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:36
Kun je dit niet beter melden op het nlite of msfn forum ? Je vermeld trouwens ook niet welke versie van nlite je gebruikt, en waarom slipstream je niet meteen SP2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 10:41
(jarig!)
Anoniem: 149970 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:37:
Wie weet welke regels in de regtweaks horen als je de snelkoppelingen op je bureaublad kwijt wil??
Deze snelkoppelingen worden tijdens de unattended install gemaakt.
Ik heb al gezocht bij Kelly's Corner maar kan het niet vinden.
Mede dankzij mijn slechte Engels
Om toch ook maar weer eens even actief te zijn:
Ik verwijderde zelf niet de snelkoppelingen van het bureaublad, omdat, om de één of andere vage reden, dan ook steeds het "Show Desktop" linkje in m'n snelstartbalk verdween 8)7 :?.
Een workaround heb ik daar nu voor, en das gewoon de map \$OEM$\$Docs\Default User\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch aan te maken, met daar het "Show Desktop" bestandje in te pleuren.

Waar het om gaat:
Het verwijderen van de snelkoppelingen, plaats daarvoor het volgende in je cleanup.cmd:
code:
1
2
3
DEL "%AllUsersProfile%\Desktop\*.lnk"
DEL "%AllUsersProfile%\Desktop\*.url"
DEL "%UserProfile%\Desktop\*.lnk"

Ik hoop dat het je helpt, en veel succes er verder mee.

Blog

• alt-92
  • Niet online
Silent7 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:22:
LS,

Onlangs een nieuwe Nlite WinXp Prof SP1 CD gemaakt, doch bij opstarten vraagt ie om de Windows SP1 CD die in A: zou moeten zitten.
Nog niet eerder gehad.

Bij het maken gaf hij een paar syntax errors bij integreren van enkele hotfixes, maar dat is toch niet de reden.
[.....]
Maar goed wet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Oh ja, ik kan de drive letter ook niet veranderen, nekel enter voor doordaan (wat ie niet doet want er zit niets in A:) of F3 voor stoppen.
Toch is dat stiekum wel de reden waarom je die foutmeldingen krijgt.
als je die updates eruit comment (dat ze niet meelopen en dus ook geen errors kunnen geven) zal je zien dat het dan wel normaal loopt.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 16:05
ik heb eigenlijk nog nooit zo een unattended cd gemaakt, maar het is wel de bedoeling dat ik daar redelijk snel aan ga beginnen.

Het enige dat ik mij eigenlijk afvroeg was of het mogelijk was om een volledig unattended cd te maken, behalve de productkey...
Dit zou enorm handig zijn om dit niet enkel voor mijn pc te doen, maar ook voor anderen die een geldige licentie hebben, en zonder die met mijn productkey de wereld in te sturen...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Nakebod

Nope.

Ben nog niet zo heel erg thuis hiermee, maar als goed is, moet dat met de Windows XP Service Pack 2 Deployment Tools kunnen, en misschien ook wel met nLite.
Fabrikanten zoals HP en Compaq gebruiken vaak ook zo een soort installatie. Een automatische install, en op het eind worden paar dingen gevraagd. Hoewel ze daar meestal geen serial vragen, maar wel gebruiker, land enz.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

c00kie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:00:
ik heb eigenlijk nog nooit zo een unattended cd gemaakt, maar het is wel de bedoeling dat ik daar redelijk snel aan ga beginnen.

Het enige dat ik mij eigenlijk afvroeg was of het mogelijk was om een volledig unattended cd te maken, behalve de productkey...
Dit zou enorm handig zijn om dit niet enkel voor mijn pc te doen, maar ook voor anderen die een geldige licentie hebben, en zonder die met mijn productkey de wereld in te sturen...
Volgens mij is de enige manier (muv steeds een nieuwe CD/DVD branden :P ) het winnt.sif bestandje op een floppy te zetten en die er tijdens de installatie in de computer stoppen. Als het goed is gebruikt hij dan die versie ipv die op de CD/DVD :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nu is Nlite 1.0 beta 6 uit en RyanVM 1.3.1 uit, eindelijk tijd om een laatste keer te nliten!
Ik ben erg benieuwd of hp38user nog zin heeft om de NL versie van RVM pack te vernieuwen!

[ Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 26-08-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd, wees gerust. Ik ben net weer van vakantie en heb nog een week de tijd voordat m'n nieuwe opleiding start ;)

Ik ga de nieuwste nLite ook proberen, maar niet voordat de Nederlandse RVMPack af is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
c00kie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:00:
Hou je er wel rekening mee dat je
1)een OEM key alleen kan gebruiken met een OEM image,
2) Retail (FPP) installatie-image alleen werkt met een Retail keycode,
3) een VLK key alleen met een VLK Image?

enne.. dat
4) je HP OEM code niet gaat werken met een IBM/Dell/PackardBell OEM installatie, enzovoorts?

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 16:05
BackSlash32 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat je
1)een OEM key alleen kan gebruiken met een OEM image,
2) Retail (FPP) installatie-image alleen werkt met een Retail keycode,
3) een VLK key alleen met een VLK Image?

enne.. dat
4) je HP OEM code niet gaat werken met een IBM/Dell/PackardBell OEM installatie, enzovoorts?
ja ok, maar normaal gezien zou ik dit maar voor een paar mensen willen doen, en die hebben allemaal een oem versie... Desnoods maak ik een 2e cd, in geval ik ook retailcd's zou nodig hebben ... Mensen die een hp/ibm/dell ... kopen, hebben er sowieso toch een installatie cd bij, dus da is dan nog een paar keer misschien dat ik mijn installatiecd niet zal kunnen gebruiken... maar da is dan geen ramp. 't Meeste zijn zowieso oem-installatie's

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
pfff sorry hoor maar dat is toch onzin.... 1 cd voor oem en 1 voor retail???? Like they know what they got...
Dat doe ik dus echt niet. Hebben ze een licentie(stickertje), klaar windows erop knallen.
Als je werkelijk 100% voor de wet en regels wil leven.... loop dan ook altijd met je id rond etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Inderdaad. Die hotfixes in Ryan's pack mogen officieel ook niet verder gedistributeerd te worden. Lekker boeiend allemaal :z

[ Voor 29% gewijzigd door Acheron op 20-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan ik trouwens de ISO die nLite maakt ook gewoon branden op een DVD+RW ipv van CDRW? Of moet ik dan iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
nLite wil bij mij geen iso's meer maken. Ik krijg steeds een .iso file van maar 34kb terwijl de map waarvan hij een iso moet maken 333mb is.
Ik heb met beta 6 de windows cd aangepast. Daarmee ging het iso maken al fout. Toen heb ik beta 5 geinstalleerd (nadat ik beta 6 volledig verwijderd had) en probeerde daarmee de iso te maken maar hier heb ik hetzelfde probleem.
Ik zal nog even proberen of ik de iso wel goed kan maken op mijn laptop. Want deze is hard aan een nieuwe windows install toe (draait al meer dan een jaar op dezelfde installatie). Ook op mijn laptop het zelfde probleem.

Laatste update. Ik heb nu een cd volledig met beta 5 gemaakt en dit werkt wel. Waarschijnlijk gewoon een grote bug in beta 6

[ Voor 16% gewijzigd door MonkeySandwich op 29-08-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Mythrill. Zelfde probleem waar ik nu tegenaanloop. Op het forum van nLite nog geen info hierover. Misschien specifiek voor de Nederlandse versie van Windows XP. De optie om een geavanceerde bootable CD te maken kan ik niet meer vinden in de nieuwste NERO. Iemand anders een idee?

EDIT: Probleem is opgelost. Verwijder boot.bin en boot.catalog uit de XP map, voordat je op Make ISO klikt. Daarna werkt het weer :)

[ Voor 49% gewijzigd door Acheron op 30-08-2005 11:17 ]

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 21:42
Pinata schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:25:
Kan ik trouwens de ISO die nLite maakt ook gewoon branden op een DVD+RW ipv van CDRW? Of moet ik dan iets aanpassen?
Ja, dat kan met Nero. Kies Image branden, bij mediumtype kan je probleemloos DVD kiezen en je image branden. Heb ik ook gedaan, omdat ik met een imagebestand van 700 MB zat, wat niet paste op een 650 MB CD-RW. Dus dan maar even op DVD!

Mijn unattended install werkt niet helemaal vlekkeloos, helaas:

- Mijn custom thema wordt standaard niet geladen en getoond (Royal Mod,.msstyles bestand). Getweakte UXtheme.dl_ aanwezig en staat in de directory i386. Het thema zelf staat onder resources/themes.

- .NET 2.0 beta wordt niet geinstalleerd, een foutmelding (verkeerde parameter?) verschijnt.

- JAVA wordt niet geïnstalleerd, maar 'floept' zo weg.

- Real Alternative installeert wel, maar Quicktime alternative niet. Net als JAVA floept-ie weg.

Ook zou ik graag Automatische Updates aan willen hebben, en wel op iedere zondag 12:00. Zou custom bureaublad iconen ook tot de mogelijkheden behoren?

RunOnce.CMD:

cmdow @ /HID
@echo off

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installeren Programma's" /f

REG ADD %KEY%\001 /VE /D ".NET Framework" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\dotnet\dotnetfx.exe /q /c:\"msiexec /I netfx.msi /qn\" /f

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "JAVA-duif" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Javaduif\java.exe /s /v"/qn ADDLOCAL=jrecore IEXPLORER=1" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "WinRAR 3.10 NL" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Winrar\wrar310nl.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "Real Alternative" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Applications\Real_Alt\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=real,real\codec,real\directshow,real\browser" /f

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "QuickTime Alternative" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Software\quicktime\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=qt,qt\codec,qt\directshow,qt\plugins,qt\browser" /f

REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Cleaning Up and Rebooting" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Cleanup.cmd" /f

EXIT

Winnt.sif:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
FileSystem=*
UnattendSwitch=yes
WaitforReboot=No

[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=*
FullName="Gebruiker"
OrgName=
ComputerName=*

[URL]
Home_Page=http://www.google.nl
Help_Page=http://www.microsoft.com
Search_Page=http://www.google.nl

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=030
LongDistanceAccess="0"
Dialing=Tone

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0409:00000409

[Identification]
JoinWorkgroup=THUIS

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
hearts=off
freecell=off
spider=off
solitaire=off
zonegames=off

[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\RoyalMod.msstyles"

[Display]
Xresolution=800
YResolution=600

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=0

Overigens hulde voor de OP, en alle bijbehorende threads plus de vele info die erin staat _/-\o_ Een ex-collega van me heeft overigens een klein programmaatje ontwikkeld die snel je naam en bedrijf veranderd, info die je terugvindt bij My Computer en dan Properties. Normaal moet dit met de registerkey RegisteredOwner en RegisteredOrganisation. Daarnaast heb ik er een alternatief set-up menuutje aan vast geplakt. Heel dom werk in VB6, maar wel een leuke, persoonlijke touch. Daarnaast kun je er het netgenoemde registerprogramma mee starten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/xpstart.jpg

Op basis van de gebruikte vormgeving zou ik ook mijn setup scherm wel willen skinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 01-09-2005 21:48 ]

• alt-92
  • Niet online
AvWijk schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:27:
Mijn unattended install werkt niet helemaal vlekkeloos, helaas:

- .NET 2.0 beta wordt niet geinstalleerd, een foutmelding (verkeerde parameter?) verschijnt.

- JAVA wordt niet geïnstalleerd, maar 'floept' zo weg.

- Real Alternative installeert wel, maar Quicktime alternative niet. Net als JAVA floept-ie weg.
Zal wel een misplaatste quote zijn in je RunOnce parameters..
Runnen met een trial versie van VMware of VirtualPC, en dan testen, terugzetten naar kaal kan je met snapshots doen in VMware bijvoorbeeld.
Ook zou ik graag Automatische Updates aan willen hebben, en wel op iedere zondag 12:00.
Instellen met gpedit en dan de juiste registry key exporteren op je werkende bak?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 01-09-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zie dat je Real en Quicktime alleen de benodigde componenten selecteert... je kunt dan ook Real en Quicktime Lite gebruiken, scheelt ook weer enkele mb's op je cd/dvd:
http://ksphere.free.fr/site/codecspackage.php

leuk dat setup menuutje!
kan je knoppen en dergelijke zelf instellen?
ik heb zelf ook zoiets, kan met een simpel .ini bestand aangepast worden hoe je het wil... maar het gebruikt nog lelijke grijze knoppen.. die verpesten het uiterlijk.
Dit ziet er dan beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Jazco2nd, wat zijn hiervoor de benodigde switches en parameters voor in RunOnce? Sowieso zou het super zijn als ik van alle, meestgebruikte programma's een overzicht had, met welke parameters je moet gebruiken.

Het menu heb ik simpelweg gemaakt in Visual Basic 6 en er een standaard EXE van gebakken, er zit verder niks om heen en staat ook eigenlijk los van de Windows XP CD. Het enigste wat de EXE doet is wat functies aanroepen, en hij wordt standaard gestart vanaf CD. Hiervoor heb ik natuurlijk wel autorun.inf aangepast en start.exe (zo heet-ie) erin gezet.

Onder het mom van Open Source wil ik best hier mijn .project bestanden delen (je moet hier natuurlijk wel VB voor hebben...)

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 02-09-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
heb geen vb ervaring, dus voor mij hoeft het niet.

Die packs zijn al silent... kan je dus zonder switches uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-02 12:55
Ik heb een vraagje voor hp38guser:

Hoe ziet je opdrachtregel voor Kaspersky eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Jazco2nd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:17:
Ik zie dat je Real en Quicktime alleen de benodigde componenten selecteert... je kunt dan ook Real en Quicktime Lite gebruiken, scheelt ook weer enkele mb's op je cd/dvd:
http://ksphere.free.fr/site/codecspackage.php

.
Thanks, het is gelukt. .NET 2.0 framework heb ik op proef succesvol 'silent' kunnen installeren, een MSI ervan maken was niet eens nodig. Nu eventueel Firefox / Netscape nog (twijfel tussen deze twee). Ik heb nog iets van 150 MB vrij doordat ik allerlei overbodige zut uit de source heb gegooid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
bassie91 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:27:
Ik heb een vraagje voor hp38guser:

Hoe ziet je opdrachtregel voor Kaspersky eruit?
RunOnceEx.cmd
code:
1
2
REG ADD %KEY%\016 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0.156" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\Kaspersky \"%CDDRIVE%\$oem$\install\Kaspersky\install.cmd\"" /f

install.cmd
code:
1
2
3
4
kavpersonal50156.exe /S
copy /Y "avp.key" "%program files%\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\avp.key"
REGEDIT /S register.reg
exit

register.reg
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\LK.Auto]
@=hex:4b,4c,73,77,00,00,4b,4c,73,77,04,00,etc...

Deze key handmatig overkopieren vanuit je huidige installatie

En dat is het. Momenteel gebruik ik Kaspersky niet meer trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Acheron op 04-09-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De runonceex voor Kaspersky is

code:
1
2
REG ADD %KEY%\066 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal Pro 5.0.0383" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\kav5.0.383_personalproen.exe /S" /f
register.reg is dan zoals hp38guser beschrijft :)

Als het goed is zoekt Kaspersky dan vanzelf naar de key in de map van de setup, de key niet hoeft worden te gekopieerd met commando, de key gewoon in de map van kaspersky zetten waarin ook de setup zit. :)

@HP38GUser: Waarom key kopieren plus reg importeren? :?

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
De registratie-gegevens. Geen idee of deze nog nodig is met de nieuwste setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hp38guser schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:48:
De registratie-gegevens. Geen idee of deze nog nodig is met de nieuwste setup
Ah oke, thnx, maar waarom eigenlijk key kopieren plus reg importeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Met de nieuwste versie, kun je Kaspersky gewoon vanuit RunonceEx met de /S switch installeren,
de nieuwe setup zoekt niet meer naar een .key bestand in de map waarin de setup van Kaspersky zit!

Dus alleen reg importen is voldoende.ik heb het gewoon in mijn regtweaks.reg, die nog voor RunOnceEx, door cmdlines.txt wordt uitgevoerd. Werkt goed.

Bovendien kun je instellingen uit je huidige installatie toepassen door het bestand
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Anti-Virus Personal\5.0\policy\policy.dat te kopieren (naar een sfx rar ofzo) en na je kav installatie laten uitpakken in die map.

@avWijk in Deel 3 vind je een post van mij met uitgebreide info over Firefox unattended install en je eigen default profile met je favo extensies/themes etc.

[ Voor 53% gewijzigd door Jazco2nd op 04-09-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb hier legaal een Windows XP SP1a, ik kan die dus niet slipstreamen naar SP2 :'( Is het misschien mogelijk om toch nog ergens gratis een XP SP2 versie te krijgen :? :+

[ Voor 10% gewijzigd door babbaloerie op 04-09-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@hp38guser
Wanneer kunnen we de NL versie van RyanVM 1.3.1 verwachten? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
babba schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:12:
Ik heb hier legaal een Windows XP SP1a, ik kan die dus niet slipstreamen naar SP2 :'( Is het misschien mogelijk om toch nog ergens gratis een XP SP2 versie te krijgen :? :+
Met nLite kan je SP2 over SP1 heen slipstreamen. Heb ik ook gedaan. Het enigste verschil is dat je CD iets groter is (enkele MB's)
Pinata schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:58:
@hp38guser
Wanneer kunnen we de NL versie van RyanVM 1.3.1 verwachten? :Y)
Druk, druk. Heb er dit weekend extra tijd ingestoken, ben de nodige bugs in Ryan's pack tegengekomen welke opgelost moeten worden. M'n streven is eind deze week.

[ Voor 31% gewijzigd door Acheron op 04-09-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb liever een goede pack beetje laat dan een haastige pack direct... neem je tijd!

ik heb ook gewoon een Sp1a cd gebruikt hoor... heb inmiddels wel een legale sp2 wincd maarja is geen verschil dan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ok, voor de testers:

Microsoft Update test-addon NL

Gebruik in combinatie met nLite 1.0b6. Dit pack is het resultaat van vele malen testen om Windows Update standaard naar Microsoft Update te laten verwijzen. Ben nu vreselijk benieuwd of dit system-specific of system-wide werkt. Laatste zou erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Oke, ik wil Paint.NET 2.2 er eigenlijk ook in gaan zetten. Het is een MSI package, weet iemand daarvan de silent schakeloptie?

Verder; ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet.

Mijn bijpassende XP-setupscherm krijgt al iets meer vorm. Jazco2nd, ik heb dat setupstart-programmaatje gedownload, best leuk, alleen 't achtergrondje matcht niet bij de grijze knoppen. Kun je daar geen images van maken dat je daar op klikt, of iets maken in flash/HTML-vorm? Dat lijkt me persoonlijk vrij eenvoudig. Ik zal overigens wel dat er naar PC-info_weergeven.exe en createbackupdisk.exe verwezen wordt. Heb je die programmaatjes ergens voor mij, dan kan ik ze ook integreren B)

Afijn, het setupscherm. Eigen logootje komt er nog in, maar ik ben het font kwijt. Die saaie billboardteksten heb ik vervangen voor wat leukers :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Jazco2nd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:55:
Met de nieuwste versie, kun je Kaspersky gewoon vanuit RunonceEx met de /S switch installeren,
de nieuwe setup zoekt niet meer naar een .key bestand in de map waarin de setup van Kaspersky zit!

Dus alleen reg importen is voldoende.ik heb het gewoon in mijn regtweaks.reg, die nog voor RunOnceEx, door cmdlines.txt wordt uitgevoerd. Werkt goed.

Bovendien kun je instellingen uit je huidige installatie toepassen door het bestand
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Anti-Virus Personal\5.0\policy\policy.dat te kopieren (naar een sfx rar ofzo) en na je kav installatie laten uitpakken in die map.
Het meest simpele manier is doodeenvoudig Kaspersky met de switch /S in runonceex.cmd (of een andere cmd) te zetten plus de key in het zelfde map als waar kaspersky setup staat.

verder hoef je helemaal nix te doen, zo heb ik het en dit werkt feilloos bij tenminste de laatste paar kasperskyversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bij mij werkte het niet... vandaar dat ik nu reg import doe

@avwijk, je kan je achtergrondje zelf kiezen hoor, gewoon je eigen achtergrondje instellen ipv de meegeleverde, is gewoon een bmp bestandje.
PC-info weergeven is niets anders dan het bekende Everest programma, heb ik een rar SFX van gemaakt zodat het silent uitpakt (naar tijdelijke map) en Everest uitvoert.
Createbackupdisk.exe was ik ooit aan begonnen... nooit afgerond, dit was het doel: als je erop klikt, wordt de ingevoerde diskette geformatteerd en een Ghost bootdisk van gemaakt.
Als de pc met de diskette opstart, wordt automatisch een backup met High compression van de C: gemaakt op een dvd of cd r. De gebruiker moet alleen nog bevestigen (want to continue with partition dump?) en hoeft dus zelf helemaal niets te doen.
Als later de pc met de backup dvd of cd wordt gestart, hoeft de gebruiker ook alleen nog maar te bevestigen, en dus verder niks te selecteren... backup wordt automatisch op de c: gezet.

Maarja het lukte me niet echt... dus createbackupdisk.exe is nu niks.

Paint.Net heb ik ook erin, elk msi pakketje kun je met /qb (zie je een voortgangsbalkje) of /qn (zie je niks) doen.

Zal de Microsoft Update test-addon NL vanavond op een Dell laptop en een pc uittestten!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 05-09-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Bedankt voor de reactie HP38GUSER... Maar ik zit nu zelf te werken met al die dos schermpjes, en niet met runoncecmd o.i.d.

Denken jullie dat het verstandiger is om over te schakelen op RunonceCMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie91 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:45:
Bedankt voor de reactie HP38GUSER... Maar ik zit nu zelf te werken met al die dos schermpjes, en niet met runoncecmd o.i.d.

Denken jullie dat het verstandiger is om over te schakelen op RunonceCMD?
verstandiger tsja.... met runonceex.cmd kan je vanaf je cdrom dingen installeren ZONDER deze eerst op je harde schijf te plaatsen zoals met standaard cmd het geval is. dit bespaart je tijd en je harde schijf raakt er veel minder gefragmenteert door.

het probleem is alleen dat runonceex.cmd anders wordt geschreven dan de standaard cmd. dus je zal opnieuw moeten leren net zoals ik toentertijd, maar ik vind dat het de moeite waard is geweest want de setup is nog nooit zo kort geweest en zo snel klaar geweest. :)

hieronder zie je mijn runonceex.cmd zodat je een idee krijgt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
cmdow @ /HID
@Echo Off

IF EXIST D:\win51ip.SP2 set CDROM=D:
IF EXIST E:\win51ip.SP2 set CDROM=E:
IF EXIST F:\win51ip.SP2 set CDROM=F:
IF EXIST G:\win51ip.SP2 set CDROM=G:
IF EXIST H:\win51ip.SP2 set CDROM=H:
IF EXIST I:\win51ip.SP2 set CDROM=I:
IF EXIST J:\win51ip.SP2 set CDROM=J:

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installeren Applicaties" /f

REG ADD %KEY%\005 /VE /D "TweakUI 2.1" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%CDROM%\install\TweakUI\TweakUI.msi /qb" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 2 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\TweakUI\TweakUI.reg" /f

REG ADD %KEY%\010 /VE /D "Adobe Reader 7.02" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\install\AdobeReader7\acroread702.exe" /f

REG ADD %KEY%\025 /VE /D "Nero Burning ROM 6.6.0.16" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 1 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\nero\nero.reg" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 2 /D "%CDROM%\install\Nero\Nero-6.6.0.16.exe /silent /noreboot" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 3 /D "%CDROM%\install\Nero\Nero-6.6.0.16_nld.exe /silent /noreboot" /f

REG ADD %KEY%\040 /VE /D "Sun Java 1.5.04" /f
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "%CDROM%\install\SunJava\jre504.exe" /f

REG ADD %KEY%\045 /VE /D "WinRAR 3.50 NL" /f
REG ADD %KEY%\045 /V 1 /D "%CDROM%\install\winrar\wrar350nl.exe /s" /f

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "MSN Messenger 7.5.0299" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%CDROM%\install\MSN_Messenger\MsnMsgs.msi /qn" /f

REG ADD %KEY%\055 /VE /D "Messenger Plus 3.54" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Messenger_Plus\MsgPlus-354.exe /SilentInstallNoSponsor" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 2 /D "pskill.exe MsgPlus.exe" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 3 /D "pskill.exe msnmsgr.exe" /f
REG ADD %KEY%\055 /V 4 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\Messenger_Plus\MsnTweaks.reg" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "Azureus 2.3.0.4" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%CDROM%\Install\azureus\Azureus_2.3.0.4_Win32.setup.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "PowerDVD6" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%CDROM%\Install\PowerDVD6\PowerDVD6.exe" /f

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "Kaspersky Anti-Virus Personal Pro 5.0.0383" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\kav5.0.383_personalproen.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\067 /VE /D "Winamp 5.08d Pro" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 1 /D "%CDROM%\Install\winamp\winamp5.08.msi /qb INI="%CDROM%\Install\winamp\winampinst.ini"" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 2 /D "%CDROM%\Install\winamp\NL_languagepack.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\067 /V 3 /D "REGEDIT /S %CDROM%\install\winamp\winamp.reg" /f

REG ADD %KEY%\068 /VE /D ".NET Framework 1.1+SP1+Hotfix" /f
REG ADD %KEY%\068 /V 1 /D "%CDROM%\install\framework\netfxsp1_silent_dutch.exe" /f

REG ADD %KEY%\075 /VE /D "Registry Tweaks Importeren" /f
REG ADD %KEY%\075 /V 1 /D "REGEDIT /S %CDROM%\$OEM$\regtweaks.reg" /f

REG ADD %KEY%\080 /VE /D "Opschonen en Herstarten" /f
REG ADD %KEY%\080 /V 1 /D "%CDROM%\$OEM$\cleanup.cmd" /f

EXIT

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 05-09-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:20:
Bij mij werkte het niet... vandaar dat ik nu reg import doe
aha... ik heb ook die register.reg hoor, maar ik ontdekte eergisteren dus dat ik deze steeds vergat te runnen en toch doet kaspersky het uitstekend, dus of kaspersky setup kijkt behalve naar .key ook naar .reg bestanden in de setupmap of de register.reg is niet nodig en de key volstaat. ik zal eens testen zonder register.reg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Ok, bedankt voor je reactie... Ik ga het zometeen even proberen, weet jij een duidelijke guide hoe je dit kan leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://unattended.msfn.or...ate/methods/runonceex.htm

om 1 of andere onverklaarbare wijze linkt mijn signature niet meer naar bashrat nederlandse howto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:29
Is er iets om NFORCE4 Sata drivers te intregeren? Het is mij recentelijk nog niet gelukt om het te integreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

RedHat schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:53:
Is er iets om NFORCE4 Sata drivers te intregeren? Het is mij recentelijk nog niet gelukt om het te integreren...
Ik heb het integreren van de SATA drivers gedaan met dev olgende scripts en drivers packs.

Klik

Je moet eerst de nlite meuk doen en dan pas de integratie van de driverpacks. Werkt probleemloos. Ik heb dan wel geen nforce bord maar dit zou moeten werken voor alle nforce sata controllers. Dit komt van http://www.btsunattended.net/ maar ik zag dat de site offline was dus heb het voor je geupload.

Er zit een instructie in het rarretje bijgesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Brakkie op 05-09-2005 19:42 ]

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Ik heb maar besloten om bij de dosschermpjes te blijven.

Maar nu heb ik even een vraag:
Als ik het programma Limewire unattended wil installeren, dan geeft hij de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/3888/limewire4zi.th.jpg

Deze melding komt ook als ik een ISO maak en in een Virtuele PC stop.

Ik kan natuurlijk op ignore drukken, maar ik zou het graag volledig unattended willen installeren.

Ook start limewire automatisch op na de "unattended" installatie.

Mijn opdrachtregel ziet er als volgt uit:

ECHO Installing Limewire
start /wait %systemdrive%\install\Applications\limewire.exe /S

Weet iemand hoe deze 2 "problemen" op te lossen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door bassie91 op 05-09-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61964

Het tweede probleem, dat Limewire automatisch opstart, kun je "oplossen" door taskkill.exe te gebruiken:

code:
1
taskkill.exe /F /IM limewire.exe

als Limewire tenminste zo heet in de Windows Task Manager, wat je kunt controleren door de in die Task Manager te kijken als het programma runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09-2024

Zhadum

Folding & Einstein@home

@ hp38guser:

heb je enige idee wanneer de NL versie van RyanVM komt? Wil absoluut niet onbleefd over komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zhadum schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:18:
@ hp38guser:

heb je enige idee wanneer de NL versie van RyanVM komt? Wil absoluut niet onbleefd over komen :)
[rml]hp38guser in "[ XP] Unattended CD Project deel 4"[/rml]

;)

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb hier een CD liggen en ik vroeg me af of je er achter kunt komen of er al hotfixes in zitten. Ik probeer vanaf die CD (waar ik van denk dat het gewoon een XP SP2 CD is) RyanVM 1.3.1 te integreren met nLite, maar ik krijg errors over een corrupte .cab ofzo. Maar met de cabinet file is niks mis. Ik dacht misschien loopt ie vast op het feit dat de hotfixes er al in zitten oid? Maar ja hoe zie je dat? Of is er iets anders aan de hand?

• AvWijk
Ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet

Iemand?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 61964 schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:30:
Het tweede probleem, dat Limewire automatisch opstart, kun je "oplossen" door taskkill.exe te gebruiken:

code:
1
taskkill.exe /F /IM limewire.exe

als Limewire tenminste zo heet in de Windows Task Manager, wat je kunt controleren door de in die Task Manager te kijken als het programma runt.
Hoe kom jij aan taskkill.exe dan? Sowieso draai je een programma toch zonder de extensie toe te voegen en bovendien bestaat taskkill.exe helemaal niet op mijn systeem? Het werkt dus in het geheel niet :(.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
AvWijk schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:34:
Ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet

Iemand?
doe eens gek en kijk eens onder Help in MPC ;)

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 10:41
(jarig!)
Taskkill.exe is een "ingebouwd" proggie van Windows zelf, dus die zou je moeten hebben.
Verder moet je voor taskkill de naam van het programma gebruiken wat in de Task Manager staat. Zoals al eerder aangegeven.
Ik heb persoonlijk nog nooit problemen met taskkill gehad.

Blog

• alt-92
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:47:
Taskkill.exe is een "ingebouwd" proggie van Windows zelf, dus die zou je moeten hebben.
Vraag me af of dat ook met Home beschikbaar is.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07
Nee, taskkill.exe en tasklist.exe zitten alleen bij XP Pro

• alt-92
  • Niet online
Well, there's your answer ;)

Overstappen op PsTools dan maar :P ( www.sysinternals.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
het kan ook met een supersimpel autoit script van 2 regeltjes.... hoef je alleen nog maat de autoit.exe in je system32 te hebben.
staat ergens in Deel 3! (zoek maar op taskkill of AutoIt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik ben ook met een unattended xp cd bezig, en dat werkt prima, maar er is een probleempje waar ik niet uit kom.

ik wil graag een soort menuutje maken voor de setup, zodat je kan kiezen om de setup unattended, of normaal te laten verlopen.

nu heb ik alleen in die guide van flyakite (zie SP), een manier gevonden, maar dat is ERG veel werk, is er geen simpelere oplossing, want dit zou toch wel erg handig zijn.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mijn weten kan het niet wat jij zegt... als er winnt.sif aanwezig is in de map i386, dan wordt er gedaan wat daar staat. van flyakite zijn manier heb ik nog nooit gehoord iig. zal wel een keer gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
.

[ Voor 101% gewijzigd door Acheron op 20-04-2010 14:27 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.