Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 15:15

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 25735 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

Hoe los je het probleem op met Windows XP Prof, Windows XP Prof SP1, Windows XP Prof SP2 en Windows XP Prof SP3(Die vast binnenkort komt) en vervolgens de daarbij horende serienummers?

Stel je maakt met nLite een unattende install met een XP Prof SP2 cd, naar mijn weten kun je deze dus niet gebruiken op een XP Prof SP1 met SP1 licentie nummer.

De licentienummers van SP1 werken niet op een SP2 cd, etc.

Hopelijk heb ik binnenkort een script klaar die Windows Update compleet uitvoerd. Dus niet meer vooraf alle updates erin stoppen, maar als de installatie klaar is dan net zo lang rebooten en installeren tot dat er geen updates meer zijn.
Dat heeft niks met SP0 (geen SP), SP1, 2 of 3 te maken. Er bestaan 2 versies XP Professional. De Volume License versie (die zie je het meeste, voornamelijk als niet-legale versie, behoeft niet geactiveerd te worden). De 1-2 processor versie (die zie je af en toe op o.a. (zakelijke) HP computers, deze moet wel geactiveerd worden). Je kunt dus niet de product key voor deze versies verwisselen, dan zegt hij dat de product key ongeldig is. Een oude niet-legale product key kan dat ook zeggen, als je die op SP2 probeert te gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

anandus schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
Eh?
Mijn (retail)key doet het gewoon.

Je moet zorgen dat je slipstreamt op een XP-machine, niet op een Vista-machine!
Maar als jij je cd gebruikt op een Windows Xp SP1 met een OEM licentie?
Je unattended cd is gemaakt met bijv. een XP SP2 cd, als je die cd gebruikt in die pc en de SP1 oem licentie code invult, dan doet het simpelweg niet.

Althans, ik ben dit meedere keren tegen gekomen en ik gebruikte niet eens een unattended installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gaan we weer...

OEM/Systembuilder versies zijn er in verschillende varianten in omloop.
De OEM varianten die je in de winkel bij een muis koopt zijn onderling uitwisselbaar, OEM pre-installaties van bijvoorbeeld HP, Dell of Acer kunnen een hardware/BIOS lockin hebben waardoor ze niet uitwisselbaar zijn.

Allemaal meerdere malen uittentreure vaak besproken hier....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:58:
Gaan we weer...

De OEM varianten die je in de winkel bij een muis koopt zijn onderling uitwisselbaar, OEM pre-installaties van bijvoorbeeld HP, Dell of Acer kunnen een hardware/BIOS lockin hebben waardoor ze niet uitwisselbaar zijn.

Deze informatie is bekend, maar dan toch kwam ik in het verleden tegen dat bepaalde installatie simpelweg niet werkten, omdat de code niet accepteerde. Dit terwijl er toen nog niet eens BIOS locked versies bestonden.

Sorry dat ik niet de alwetende hemzelf ben
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:58:
Gaan we weer...

Ik gebruik eigenlijk altijd een kale OEM xp cd, dat gaat altijd prima. Het komt wel eens voor dat zo'n merkpc niet wilde actveren. Maar als ik dat dan telefonisch doe via Microsoft, lukt dat ook gewoon. Ik zorg wel altijd dat ik de juiste versie gebruik, wel altijd SP2. Die versies zijn XP Home, XP Media Center Edition, XP Professional (zowel legaal als niet-legaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Ik heb (naast m'n legale, NL versie van XP Pro) net een schitterende XP Pro SP3 SATA gevonden die door iemand getweaked werd om sneller te werken.

Msn explorer is eruit gelaten, heeft enkele windows settings automatisch op de goeie waarden staan, heeft wat xp themes, enz enz.
MAAR
dit is allemaal in het engels.

Is er een manier om een "samensmelting" van de 2 te doen?
Nl. de getweakte versie in het nederlands? (dus vanaf de setup alles in het NL, t/m de menu's in XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Zelf maken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

ja idd, maar ik vind nergens terug welke language files ik moet veranderen.. :/

Ik wil de getweakte versie als basis houden, want ik kan in geen 1000 jaar zo dicht komen als die versie, er werd héél wat tijd door een ervaren iemand in gestoken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is een 'SATA'?

Maar met nLite alleen al heb je binnen een half uurtje een superduper getweakte versie hoor, daar hoeft helemaal niet veel tijd in te zitten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 17:57
Anoniem: 25735 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Deze informatie is bekend, maar dan toch kwam ik in het verleden tegen dat bepaalde installatie simpelweg niet werkten, omdat de code niet accepteerde. Dit terwijl er toen nog niet eens BIOS locked versies bestonden.

Sorry dat ik niet de alwetende hemzelf ben
:|
Er is van SP2 een SP2c versie uitgebracht geweest die, omdat ze er bijna doorheen waren, de acceptatie van een extra reeks codes toevoegde. Zo'n nieuwe code zal dus op een oude versie niet werken. Wat bedoel je precies met bios lock? Je hebt namelijk SLP, waarbij een XP installatie niet geactiveerd hoeft te worden zolang deze draait op een mainboard met de juiste fabrikant string en bijbehorende key. Op het moment dat deze string niet gevonden wordt omdat bijvoorbeeld het mainboard vervangen is zal XP terugvallen op de normale activatie procedure en zul je code op de kast moeten invoeren en mogelijk nog via internet maar zeer waarschijnlijk telefonisch moeten kunnen activeren. Hierdoor kun je gewoon de OEM cd van de ene fabrikant op pc van een andere gebruiken. Het is in de eerste plaats bedoeld om het de klant (en de suppport afdeling van de oem) makkelijker te maken aangezien je geen activatie procedure hebt. De andere manier van bios lock waarbij een cd gewoon weigert te installeren bij een ander merk pc heb ik eigenlijk nooit bij setup based oem cd's gezien, alleen bij image based recovery cd's. En bios lock tooltjes waren er al in het Windows 98 tijdperk, slp vanaf xp dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 26-08-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik loop nu tegen een specifiek nlite probleem aan. Tenminste na vele dingen geprobeerd te hebben, is dat het enige wat overblijft. Het volgende is het geval. Ik heb een klant, die wil graag 2 toetsenborden kunnen instellen, 1:Land Nederlands, Toetsenbord Verenigde staten-Internationaal, en 2:Land:Rusland, toetsenbord Russisch. Het gaat om een Medion laptop met een SATA harddisk en windows XP Media Center Editie.

Mijn standaard windows xp mce (dubbel) cd, ziet zijn harddisk niet. Dus heb ik nlite gebruikt om zijn SATA drivers te slipstreamen, en daar een nieuwe windows (dubbel) cd van gemaakt. Het installeren gaat nu wel goed, de harddisk wordt herkend. Ik weet zeker dat ik bij nlite alleen die driver heb geselecteerd, en geen enkele andere optie heb gewijzigd.

Toch mis ik na het installeren de Russische taal. Dat probleem heb ik niet als ik mijn orginele xp mce (dubbel) cd gebruik (op een andere laptop met PATA harddisk). Zijn laptop heeft geen floppydrive, dus F6 met mijn cd gaat niet werken. Het aansluiten van een USB floppydrive werkt ook niet. xp ziet hem tijdens het installeren ineens niet meer, zodra hij de diskette nogeens wil lezen.

Ik heb dit trouwens ook met andere xp versies uitgetest, dus xp Professional en xp Home. Helaas heb ik ook met deze cd's nlite nodig omdat ze zijn SATA harddisk niet herkennen, waarna het kiezen van de Russiche taal niet meer in het rijtje van te kiezen landen/toetsenborden voorkomt.

Iemand suggesties?

Edit: Ik heb ook onderzocht welke bestanden precies gewijzigd zijn na het gebruik van nlite.
Gewijzigd DOSNET.INF
Gewijzigd FONT.IN_
Gewijzigd HIVECLS.INF
Gewijzigd HIVEDEF.INF
Gewijzigd HIVESFT.INF
Gewijzigd HIVESYS.INF
Gewijzigd HIVEUSD.INF
Gewijzigd INTL.INF
Gewijzigd MSHDC.IN_
Gewijzigd PNPSCSI.IN_
Toegevoegd IASTOR.SY_
Toegevoegd NHELPER.EX_
Toegevoegd NLITE.IN_
Toegevoegd NLDRV\001\*.*
Gewist SCESRV.DL_
Gewist SCEW.CH_

[ Voor 13% gewijzigd door cjdijk op 06-09-2008 12:51 ]

Anoniem: 256870

Ik wil SP3 slipstreamen met nLite... maar hij vraagt dan naar een bepaald .exe bestandje :/

Staat die op m´n harde schijf? omdat ik ook SP3 gebruik.

Of moet ik gewoon die SP3 setup downloaden?

Is die Überhaupt te downloaden? ( Ik heb namelijk gewoon windows update gebruikt om te installeren, dus ik heb geen setup file ofzo. )

Anoniem: 272280

Anoniem: 256870 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:02:
Ik wil SP3 slipstreamen met nLite... maar hij vraagt dan naar een bepaald .exe bestandje :/

Staat die op m´n harde schijf? omdat ik ook SP3 gebruik.

Of moet ik gewoon die SP3 setup downloaden?

Is die Überhaupt te downloaden? ( Ik heb namelijk gewoon windows update gebruikt om te installeren, dus ik heb geen setup file ofzo. )
Download XP SP3 hier

Anoniem: 256870

snelle reactie, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 19:51

JaccoW

Kijkt en Luistert

Heeft iemand misschien nog de XP Post-SP2 UpdatePack 4.2008 van RyanVM?

Ik gebruik namelijk XP MCE, en die werkt niet echt lekker samen met SP3 en de bijbehorende update packs.
Daarnaast is dit updatepack niet meer te downloaden van de site.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Grote kick maar ik wil een slipstream cd maken en heb sp3 gedownload. Hoe weet ik dan welke updates ik verder nog moet hebben? Want ik neem aan dat alles voor de Sp3 release erin verwerkt zit?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ja, dan zit alles er gewoon in. Je kunt nog de .Net paketten, WMP11, IE7 of dergelijke er in inplementeren, maar in principe heb je dan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

OK dan ga ik donderdag lekker prutsen.
Dank voor je antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Pak wel voor de eerste keer een herschrijfbaar schijfje, of zorg voor een stapeltje reserve.
De kans is groot dat je de eerste keer nog wat wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ja ik moet nog ff zien hoe ik dat ga doen.
Denk dat ik 'm met een virtuele schijf eerst test.
Anders gebruik ik denk ik een cd-rw ja mocht ik het willen herschrijven.
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik ben nog steeds druk bezig.
Nu in het algemeen met WPI.

Ik wil een unattended cd maken voor mensen die zelf niet veel met de cd kunnen en hierop wil ik dan ook automatisch programma's laten installeren d.m.v wpi maar dat moet ook van te voren al ingesteld zijn. Hoe kan je dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Daywalk3r schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:20:
en hierop wil ik dan ook automatisch programma's laten installeren d.m.v wpi maar dat moet ook van te voren al ingesteld zijn. Hoe kan je dat het beste doen?
Lees je eigen zin nou eens rustig terug? :P

Je wil mensen *iets* laten installeren, maar zonder dat je weet wie, wat, waar, met welke opties en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.winaddons.com/ kan je doornemen, daar kan je .cab's downloaden die programma's installeert zodat je na je windows installatie dat niet meer hoeft te doen. Er staat ook een guide hoe je je eigen progsels kunt compilen naar een .cab om die te slipstreamen.

Let wel: Alle .cabs die je kunt downloaden zijn in het Engels of ze moeten toevallig multi-langual zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Euh ik las me zin rustig en hij is inderdaad dom uitgelegt.

Ik wil met wpi mensen programma's (sommige geforceerd) laten installeren waarbij ik de instellingen al heb gekozen en ingesteld.

Maar ik wil dan wel gewoon een snelkoppeling op het bureaublad en een entry in het startmenu.

Duidelijker? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben nu even bezig met het maken van een unattended install en uninstall van nero 6.606. Dit lukt opzich goed, ik gebruik nu dit voor de instal:

\Setup\nero6606.exe /silent /sn=xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx /write_sn /no_ui /noreboot

en dit voor de uninstall:

C:\progra~1\ahead\nero\uninstall\unnero.exe -silent -uninstall

beide werken gewoon goed zonder iets aan te hoeven klikken maar de interface komt nog wel steeds in beeld met het status balkje etc. Is het mogelijk om hem volledig onzichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
Nu ben ik bezig om alle hotfixes toe te voegen aan de installatie van mijn win xp. Maar nu staat op msfn board het volgende:

IE7 is breaking RunOnceEx! You can either install the latest Internet Explorer update from svcpack or follow the directions stated in KB927357 to work around this bug.

Moet ik nu een registry setting extra meegeven? Of kan ik nog ergens anders een hotfix vinden om dit probleem weer op te lossen? Ik kom er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 19:53

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Als je goed leest zie je dat dit probleem speelt wanneer je alleen IE7 integreert zonder verdere updates. Als je voor IE7 de veiligheidsupdates KB938127, KB958215 en KB960714 integreert werkt RunOnceEx wel goed. Als je kiest voor IE7 hoef je verder ook geen updates voor IE6 te integreren.

Inmiddels heb ik ook weer hotfixes en andere updates verzameld aan de hand van deze lijst.

Deze lijst is veel nauwkeuriger dan RyanVM's lijst. Ik gebruik al sinds enige tijd HFSLIP wat iets ingewikkelder is in het begin om te gebruiken, maar ideaal om hotfixes te integreren. Met nLite had ik uiteindelijk toch altijd problemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Acheron op 14-01-2009 22:41 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

done.

[ Voor 98% gewijzigd door MrJames op 06-02-2009 08:36 ]

Anoniem: 286844

Beste,

Ik wil even met jullie reflecteren over iets. Ik zit bij een stichting die voor andere stichtingen ict projecten doet. Kortom: vrijwilligers werk. Ik kan het jullie aanraden, erg leuk! Woon je in de buurt van Leiden, doe even een PM als je geïnteresseerd bent.

Wij treffen de grootste ellende aan qua pc's. Ongestructureerd, licenties een zooitje, vaak geïnfecteerd met virussen, illegale software en de hele mikmak. Vandaar de keuze, een unattended cd maken met xp erop. Erin gooien met een berg gratis software erop en (bijna) klaar.

Wij willen natuurlijk legaal werken, wij dwingen onze klanten hier toe. Vaak krijgen we het voor elkaar om een VL licentie te krijgen via Microsoft Donation. Soms ook niet en hier zit de crux voor de unattended cd. Het switchen tussen VL/OEM/RETAIL.

Er zijn pagina's (zoals http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t117527.html) die beschrijven hoe je de setup/key acceptance in kan stellen. Kan iemand bevestigen dat er idd geswitched kan worden tussen de acceptance van key's? Wat ik verder lees is dat als je de VL installatie cd gebruikt en de PID aanpast in setupp.ini naar bijvoorbeeld OEM dat er niet geactiveerd dient te worden. Is dit op één of andere manier recht te trekken zodat er toch geactiveerd moet worden? Zou dat via de bekende msoobe.exe /a werken?

Kortom: heeft iemand ervaring hoe je dit kan aanpakken?

Begrijp me goed, dit is geen vraag om illegaal te werken maar een vraag om legaal te werken. Ik wil graag de licentie regels van Microsoft er op na houden, de juiste product key's inkloppen maar ook zoveel mogelijk meters (klanten helpen) maken en niet uren lang wachten met een attended cd.

Mijn dank is groot,

Groet,

Joost

Edit:

Uitgeprobeerd. Er zijn een aantal bestanden welke anders zijn tussen in de OEM/Retail en VL cd-rom. Deze zijn te vinden met bijvoorbeeld windiff.exe. Als je een scriptje maakt die de juiste bestanden neerzet in de I386 directory kan je fijnloos installeren met de juiste key. De RETAIL en OEM melden gewoon keurig dat ze geactiveerd moeten worden t.o.v. de VL die dit niet doet.

Kortom: één unattended (op License key na) dvd welke kan switchen tussen de licenties. Geweldig!!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 286844 op 27-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Anoniem: 286844 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:38:
Edit:

Uitgeprobeerd. Er zijn een aantal bestanden welke anders zijn tussen in de OEM/Retail en VL cd-rom. Deze zijn te vinden met bijvoorbeeld windiff.exe. Als je een scriptje maakt die de juiste bestanden neerzet in de I386 directory kan je fijnloos installeren met de juiste key. De RETAIL en OEM melden gewoon keurig dat ze geactiveerd moeten worden t.o.v. de VL die dit niet doet.

Kortom: één unattended (op License key na) dvd welke kan switchen tussen de licenties. Geweldig!!
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende wat bijna overeen komt met bovenstaande bericht:

Ik wil ook een nieuwe XP CD maken met nlite.
Dat is opzich geen probleem maar ik wil met die CD al mijn PC's gaan her-installeren.
Nou is het zo dat 1 PC XP Pro Retail heeft, de andere XP Pro OEM SP2b en de andere XP Pro OEM SP2c.

Wat ik van bovenstaand bericht kan opmaken is er dus een algemenen XP CD te maken die dus elke key pakt van elke Service Pack versie.
Maar bij dat "scriptje maken" heb ik geen idee hoe ik dat moet doen.

Ik wil niet de keys erin slipstreamen maar alleen dat de keys van de verschillende versie geaccepteerd worden.

Nou was ik laatst zo stom om een SP2b installatie CD te gebruiken met een SP2c key, dat resulteerde dat ik gelijk moest activeren voordat ik kan inloggen, dus zonder eerst 30 dagen te krijgen voor te moeten activeren.
Dat activeren wilde al niet eens lukken omdat er geen installatie ID kon worden gegenereerd.
Dit wil ik nu dus niet hebben.

En als ik van alle 3 de PC's de drivers slipstream (bijvoorbeeld 3 verschillende videokaart drivers) pakt iedere PC dan automatisch de goeie of worden ze dan alle 3 geinstalleerd?, dus ook de 2 die niet op die PC moeten.

In dat geval zou ik dus 3 apparte CD's moeten maken :'(

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 06-03-2009 17:36 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:33:
En als ik van alle 3 de PC's de drivers slipstream (bijvoorbeeld 3 verschillende videokaart drivers) pakt iedere PC dan automatisch de goeie of worden ze dan alle 3 geinstalleerd?, dus ook de 2 die niet op die PC moeten.

De juiste driver wordt gepakt.
Ik heb op mijn XP-CD ook alle driverpacks staan, met 'alle' drivers die er zijn. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 23:09

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ben bezig met een RIS/WDS Windows XP SP3 based installatie te maken, helaas nog géén succes gehad. Op dit moment problemen met het installeren van de SATA (raid) drivers actief te krijgen via RIS/WDS.

Betreft hier een Asus M2N68 moederbord met NVidia chipset, en een AMD Phenom X4. Iemand nog wat ideeën? Als ik de non-raid drivers en instellingen gebruik, is er géén probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door remy007 op 06-03-2009 21:49 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Wiethoofd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:54:
http://www.winaddons.com/ kan je doornemen, daar kan je .cab's downloaden die programma's installeert zodat je na je windows installatie dat niet meer hoeft te doen. Er staat ook een guide hoe je je eigen progsels kunt compilen naar een .cab om die te slipstreamen.

Let wel: Alle .cabs die je kunt downloaden zijn in het Engels of ze moeten toevallig multi-langual zijn.
Waarom moeten het perseé .cab bestanden zijn, Als je de .exe bestanden van de progsels die je erin wil hebben gewoon mee neemt (net als de updates) werkt het toch ook?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:30:
[...]

Waarom moeten het perseé .cab bestanden zijn, Als je de .exe bestanden van de progsels die je erin wil hebben gewoon mee neemt (net als de updates) werkt het toch ook?
Iemand...?

En hoe zit het met updates voor bijvoorbeeld IE6 als je IE7 (incl updates) er allemaal bij in slipstreamt...?
Krijg je dan errors omdat IE7 er staat na de installatie of worden die gewoon niet geinstalleerd?, hoe gaat zo iets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:30:
Nee, ze worden gecontroleerd zodra je je custom image gaat compilen, je kunt het zelf proberen als je bijvoorbeeld firefox als .exe er in zet, dat gaat hem niet worden omdat ie niet als 'update' gepakt wordt. Wat je wel kunt doen is zelf de Nederlandse firefox setup downloaden, kijken hoe de engelse gemaakt wordt (mapje met een .ini) ditzelfde te doen voor de nederlandse, het te zippen en te hernoemen van .zip naar .cab.
crack_en_hack schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:42:
En hoe zit het met updates voor bijvoorbeeld IE6 als je IE7 (incl updates) er allemaal bij in slipstreamt...?
Krijg je dan errors omdat IE7 er staat na de installatie of worden die gewoon niet geinstalleerd?, hoe gaat zo iets...?
Updates van IE6 hebben niets met je IE7 te maken, dus zou ik er ook gewoon niet bij in slipstreamen, gewoon zorgen dat je een recente IE7 setup download en die slipstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286844

crack_en_hack schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Dat klopt in zoverre dat je niet OEM/RETAIL of VLK kan mixen, in jou geval worden het er 2 omdat je praat over OEM en RETAIL. Je moet naar een installatie cd/dvd gaan met daarop SP3 geslipstreamed + alle updates. Vervolgens integreer je daarbij driverpacks. Genoeg info daarover te vinden.

Het klopt van het installatie ID. Je zal meestal als je bij een OEM licentie NIET de orginele recovery cd gebruikt Microsoft moeten bellen voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even een klein kickje, hopelijk niet erg ;)

Kreeg het verzoek van mijn neef om zijn XP Home schijfje up to date te maken, dus:
- SP3 met de integrate switch laten integreren;
- RVMI gebruikt voor het post-SP3-pack, IE8 en framework.

Op 13 updates en de live essentials zooi na (laatste post SP3 pack is van october...) lijkt alles goed.
Maar tijdens de install @ T-39 komt dit telkens: (maar dan in NL)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/Spaceboy60/battery.png
Had ik bij mijn XP Pro cdtjes ook, opgelost door DriverSigningPolicy=Ignore toe te voegen onder [Unattended] in de winnt.sif, however, neef wil zelf de setup doorlopen, dus NIET unattended.

Alleen
code:
1
2
3
;SetupMgrTag
[Unattended]
    DriverSigningPolicy=Ignore
in de winnt.sif werkt niet, nou ja, of de melding verdwijnt weet ik niet, install daarvoor gecancelled, maar die 2 regeltjes in de winnt.sif zorgen er voor dat alles tot de partitie selectie geskipped wordt, en dat is niet de bedoeling!

Toen dit geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=GuiAttended
    OemSkipEula=No
    DriverSigningPolicy=Ignore

Same problem.

Any idea's?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-12-2009 14:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als-ie de setup perse zelf wil doorlopen (en dus niet unattended) kan-ie toch gewoon op 'ja' klikken? Of denk ik nu te simpel?
Of misschien een autoIt-scriptje ofzo? (Of denk ik nu weer te moeilijk? :P )

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 27-12-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Als het niet gebeurt bij een bog-standard XP SP3 slipstream mag je de schuld geven aan RVMI die iets fout doet bij het slipstreamen van je overige post-SP3 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat zegt je setupapi.log hierover eigenlijk?

Misschien heb je overigens hier iets aan?
Schijnt dat je driverpolicy alleen kan overriden als je fully unattended gaat.
(Zo lees ik het, maar ik weet het niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@anandus: Dat wil die nu ook wel doen, maar wil wel graag dit oplossen ;).
De melding komt tijdens install, vlak nadat 't grafische deel is gestart, daar op dat moment kun je niks automagisch laten uitvoeren. (Voor zover ik weet.)

@alt-92: Alleen SP3 integreren geeft die melding niet, net geprobeerd.
Zal er melding van maken op RyanVM forum.

@anandus: http://www.ravenslair.nl/files/setupapi.log.txt
code:
1
#E366 Een niet-ondertekend of een onjuist ondertekend bestand c:\windows\inf\syssetup.inf voor het stuurprogramma Battery wordt geïnstalleerd (beleid=waarschuwen,gebruiker is akkoord). Fout 1168: Kan element niet vinden.

Dan zou er in die file dus iets ontbreken?

Daarom maakte ik die winnt.sif file dus aan, omdat het voor zover ik weet alleen daar mee kan. Maar omdat de installatie verder niet geautomatiseerd mag worden heb ik de rest toegevoegd in de hoop dat ik dan gewoon alles te zien zou krijgen, werkt alleen niet :? .

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339287

he mensen,ben nieuw hier,heb de site al meerdere malen voorbij zien komen,maar mijn interesse begint zo langzamer hand te groeien,het "normale"installeren, prog voor prog begint een beetje irritant te worden XP(noem me maar lui!)en ik zag dat er veel mogelijk is met nlite,heb deze ook gebruikt voor,heb hier mooi SP3 en de andere reut bij ingebakken,en zag dat Blueone er nero bij in had geknikert,nu is mijn vraag:hoe kom ik aan die instellingen?je kent het wel,wilt u een toolbar,wilt u dit,wilt u dat,volgende ja nee,had iets gelegen over een setup bestand,hopelijk kan een van jullie mij verder helpen.m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou je iets meer spaties (na komma's), hoofdletters en punten willen gebruiken?
Dat is niet te lezen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het niet te lezen is? hoe kun je dan commentaar geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zie tekst, maar er is geen touw aan vast knopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-01-2010 16:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Commentaar geven op een woordenbrei is niet zo lastig.

Je ziet dan ook dat er niet inhoudelijk op je verhaal wordt gereageerd, want dat is namelijk niet te lezen.

Kom op, beetje normaal begrijpelijk en vooral LEESBAAR Nederlands mag wel. Als je dit in een verslag voor je werk zou zetten zou dat je toch op z'n minst een cursus schrijfvaardigheid opleveren op kosten van de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
@Raven: als je 1 of meerdere DriverPacks slipstreamt d.m.v. DriverPacks BASE (http://driverpacks.net/), wordt vanzelf een tooltje geïntegreerd dat automatisch die stomme dialog wegklikt. In sommige gevallen is dat inderdaad onmogelijk uit te schakelen, wat die precies waren weet ik niet meer. Dat tooltje lost het in ieder geval op (of biedt toch een work-around).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, sorry mensen, zal op mijn schrijfwijze letten, zal er morgen mee aan de slag gaan.Bedankt voor je info, zal jullie op de hoogte houden hoe zich het vordert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bashrat schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:41:
@Raven: als je 1 of meerdere DriverPacks slipstreamt d.m.v. DriverPacks BASE (http://driverpacks.net/), wordt vanzelf een tooltje geïntegreerd dat automatisch die stomme dialog wegklikt. In sommige gevallen is dat inderdaad onmogelijk uit te schakelen, wat die precies waren weet ik niet meer. Dat tooltje lost het in ieder geval op (of biedt toch een work-around).
Bedankt voor de tip :)
Maar die betreffende XP moet (op verzoek ;) ) afgezien van SP3+updatepack onaangetast blijven...
Dus geen winnt.sif, waarmee ik die melding wel weg kan krijgen maar dan verloopt install automatisch, of driverpacks.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 339287 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:24:
Ok, sorry mensen, zal op mijn schrijfwijze letten, zal er morgen mee aan de slag gaan.Bedankt voor je info, zal jullie op de hoogte houden hoe zich het vordert
Van wat ik begrijp wil je Nero unattended installeren, maar wel met de opties die jij wil?
Er zijn dan een aantal mogelijkheden.
1. Een AutoIT-script
2. Een voorgemaakte silent installatiebestand voor Nero (her en der te vinden).
3. Mogelijk ook door bepaalde flags mee te geven (ik ken Nero niet, zou je even na moeten kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt anandus.Het .exe filetje heb ik uitgepakt,en daar staat een .txt file in, en daarin staan een aantal silent en andere regels. Maar weet niet hoe ik die moet implementeren, Heb op mijn laptop xp gezet, zat eerst vista op, en mijn laptop heeft HD audio, Moest ik een patch voor downloaden, maar die werkte alleen in sp2,en ik had toen sp3. Dus moets ik de waarde in het register veranderen (is me wel gelukt), is dat hier ook het geval?? sorry,zoveel verstand heb ik er ook niet van M.V.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 339287 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:53:
Dat klopt anandus.Het .exe filetje heb ik uitgepakt,en daar staat een .txt file in, en daarin staan een aantal silent en andere regels. Maar weet niet hoe ik die moet implementeren, Heb op mijn laptop xp gezet, zat eerst vista op, en mijn laptop heeft HD audio, Moest ik een patch voor downloaden, maar die werkte alleen in sp2,en ik had toen sp3. Dus moets ik de waarde in het register veranderen (is me wel gelukt), is dat hier ook het geval?? sorry,zoveel verstand heb ik er ook niet van M.V.G.
Geen flauw idee, ik denk dat Google of een search op dit forum je misschien verder kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 339287 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:53:
Silent install switches zijn heel simpel te implementeren.

Maak een batchfile met een commando zoals dit:
code:
1
start /wait X:\setup.exe /switch1 /switch2 etc
en run dan die batchfile.

In de meeste gevallen kun je met de switch /? erachter komen welke er allemaal zijn en hoe ze gebruikt moeten worden, via start -> uitvoeren -> "c:\padnaarmap\setup.exe" /? kun je dat doen.

Gaat het echter om een config file, tsja, dat is per programma verschillend hoe je die moet gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-01-2010 18:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal, hoe maak ik dat batcf filetje? En Raven,ik heb driverpack gedownload, Maar word er niet echt wijzer uit, Zouu het graag willen weten 8)7 Alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Batchfile: Maak een t(e)xt bestand (rechtermuisknop, nieuw, tekstdocument), type dat commando wat ik noemde met het juiste pad, bestandsnaam en switches in dat bestand, opslaan, rename de extentie naar .bat of .cmd. Batchfile klaar.
Indien het pad spaties bevat, " en " eromheen. Switches moeten buiten de " en ".

Driverpack? Google... -> http://agnipulse.com/2009...ows-xp-installation-disc/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Raven voor je snelle reactie, waar vind ik die optie om er .bat van te maken?
maar wat is beter .bat of .cmd? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bat en cmd zijn hetzelfde voor zover ik weet, maar uhm, de extensie van de bestandsnaam aanpassen is genoeg, dus naam.txt -> naam.bat of naam.cmd.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 13-01-2010 12:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Anoniem: 339287 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:21:
waar vind ik die optie om er .bat van te maken?
:X
mag ik je vragen het Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen?

De laatste paar vragen doen mij denken dat dit forum misschien wat te hoog gegrepen is op dit moment. We verwachten hier toch wel een klein beetje basiskennis, en je wekt hiermee nou niet bepaald de indruk dat je weet waar je aan begonnen bent eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het gelezen, Basis kennis? dan heb ik basis kennis een beetje verkeert geinterpreteerd,In ieder geval bedankt,Thanks Raven zal proberen hoe het gaat M.V.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Tijd om maar weer eens in dit topic te posten. Sinds ik vorig jaar een breedbeeld-monitor heb aangeschaft zat ik steeds te worstelen met de weergave-instellingen van Adobe Reader.

Hoog tijd om de installatie van dit programma ook maar eens te automatiseren.

Ik maak tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik van Advanced INF installatie scripts. Het aanroepen van deze scripts werkt via het volgende commando:

rundll32.exe advpack,LaunchINFSection .\install.inf,,1

Je kan dit commando ook toevoegen aan het rechtermuisklik-menu met de volgende registry tweak:

AdvancedINF.reg
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\inffile\shell\AdvInstall]
@="Installeren (&AdvancedINF)"

[HKEY_CLASSES_ROOT\inffile\shell\AdvInstall\command]
@="%SystemRoot%\\System32\\rundll32.exe advpack,LaunchINFSection %1"

install.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
[Version]
Signature = "$Windows NT$"

[DefaultInstall]
RunPreSetupCommands = AdobeReader.Install:1
CopyFiles           = CopyFilesSection
AddReg              = Register.AddReg
DelReg              = Register.DelReg

[DestinationDirs]
;Local Settings\Application Data
CopyFilesSection = 16412,"Adobe\Updater6"

[CopyFilesSection]
;Disable automatic update notification
"AdobeUpdaterPrefs.dat"

[AdobeReader.Install]
;Adobe Reader 9.3.2
"msiexec.exe /i ""%01%\AdobeReader932_nl_NL.msi"" /qn /norestart ALLUSERS=1"
;Remove Setup Files
"rundll32.exe advpack.dll,DelNodeRunDLL32 %16422%\Adobe\Reader 9.0\Setup Files"

[Register.AddReg]
;Tweaks
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AdobeViewer","TrustedMode",0x10001,00,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AdobeViewer","EULA",0x10001,01,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AdobeViewer","Launched",0x10001,01,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Originals","bDisplayedSplash",0x10001,01,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\CommonFiles\Usage\Reader 9","OptIn",0x10001,00,00,00,00
HKLM,"Software\Policies\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FeatureLockDown","bUpdater",0x10001,01,00,00,00
HKLM,"Software\Policies\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FeatureLockDown","bShowEbookMenu",0x10001,00,00,00,00
HKLM,"Software\Policies\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FeatureLockDown","bPurchaseAcro",0x10001,00,00,00,00
HKLM,"Software\Policies\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FeatureLockDown","bCreatePDFOnline",0x10001,00,00,00,00
HKLM,"Software\Policies\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FeatureLockDown","bBrowserIntegration",0x10001,01,00,00,00
;Enable smooth zooming
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVDisplay","bSmoothZooming",0x10001,01,00,00,00
;Full screen options
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FullScreen","bActiveDocumentOnly",0x10001,00,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FullScreen","bBiDirectional",0x10001,01,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FullScreen","bForceSinglePageFitPage",0x10001,00,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\FullScreen","iShowDocumentWarning",0x10001,02,00,00,00
;Add page layout buttons
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay",,0x10
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons",,0x10
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a0",0x0,"ContinuousFitWidth"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a1",0x0,"OnePageFitPage"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a2",0x0,"endLayoutZoomTypeGroup"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a3",0x0,"Continuous"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a4",0x0,"SinglePage"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a5",0x0,"Facing"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a6",0x0,"TwoUp"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a7",0x0,"Fullscreen"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a8",0x0,"endPageLayoutViewGroup"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a9",0x0,"RotateCCW"
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\AVGeneral\cToolbars\cPageDisplay\cInternalButtons","a10",0x0,"RotateCW"
;Configure Adobe Reader for dual page layout
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Originals","iDefaultZoomType",0x10001,02,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Originals","iPageViewLayoutMode",0x10001,03,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Originals","bSkipDeleteWarnings",0x10001,01,00,00,00
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Originals","bShowToolbar",0x10001,00,00,00,00
;Enable text selecting with hand cursor
HKCU,"Software\Adobe\Acrobat Reader\9.0\Selection","bHandSelects",0x10001,01,00,00,00

[Register.DelReg]
;Disable Automatic update notifications
HKLM,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run","Adobe ARM"

AdobeUpdaterPrefs.dat
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<AdobeUpdater>
<Launch></Launch>
<logFile></logFile>
<logLevel>2</logLevel>
<DisplayLang></DisplayLang>
<SilentCheck>0</SilentCheck>
<ConnectionType>0</ConnectionType>
<IsFirstRun>0</IsFirstRun>
<InTrayIcon>0</InTrayIcon>
<LastDateCheck></LastDateCheck>
<DownloadDir></DownloadDir>
<ShowNewProducts>0</ShowNewProducts>
<AutoCheck>0</AutoCheck>
<AutoCheckType>1</AutoCheckType>
<AutoCheckFreq>0</AutoCheckFreq>
<ApplicationsEnabled>
<MapPrefEntry MapPrefKey="reader9rdr-nl_NL">1</MapPrefEntry>
</ApplicationsEnabled>
<InBackground>0</InBackground>
</AdobeUpdater>

Verder heb ik voor sommige software setup-programma's herschreven welke je via de volgende link kunt downloaden en installeren (op eigen risico ;))

http://updatepack.nl/custom_setup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gisteren zitten spelen met een unattended XP install met hier en daar de nodige tweaks en updates geïnstalleerd.

Officiële XP SP3 cd met meuk: RyanVM's Post-SP3 Update Pack 1.0.3, Internet Explorer 7, WMP11 en een paar programma's. Waar het echter fout gaat is de .NET Framework slipstream wat nodig is voor Qliner Hotkeys, die wil niet installeren zonder .NET.

Vier verschillende .NET addons geprobeerd, een losse 2.0 unattended versie maar vrijwel elke keer tijdens de ik de melding dat %windir%\Microsoft.NET\Framework\v2.0.20727\mscorwks.dll niet geladen kan worden. Kijk ik na de install in die map vind ik wel een mscordacwks.dll terug en werkt ook Qliner Hotkeys gewoon prima.

Ook ben ik ineens m'n Quick Launch bar en IE snelkoppelingen overal kwijt terwijl ik niet aangegeven heb dat deze verwijderd moeten worden, is dit een foutje van nLite of....

Iemand een Addon-versie voor .NET 2.0 (t/m 3.5) die wel probleemloos installeert? Ik kan natuurlijk deze niet mee slipstreamen, maar als het tijdens de install kan is dat natuurlijk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
.NET Framework blijft altijd lastig om te integreren. Ikzelf maak gebruik van SNMsynth met een paar aanpassingen om een administrative msi-installatie te bouwen zonder eerst alles uit te hoeven pakken.

Ik heb de installatiebestanden naar mijn server geüpload: http://updatepack.nl/custom_setup

.NET wordt bij mij pas geïnstalleerd nadat de eerste gebruiker heeft ingelogd. De installatiebestanden kopieer ik naar de ALLUSERS application directory tijdens het installeren van de VC++ Redistributable bestanden. Op dat moment is het immers niet zeker of de gebruiker de CD of USB-stick nog in de computer heeft zitten.

Als je het winnt.sif antwoordbestand goed hebt ingesteld kan je commando's uitvoeren tijdens T13 met behulp van cmdlines.txt.

Volgens de meeste handleidingen werk je met een enkel runonce script. Je kan deze natuurlijk ook splitsen over meerdere bestanden. Mijn cmdlines.txt bestaat nu uit de volgende commando's:

$OEM$\cmdlines.txt
code:
1
2
3
4
5
6
[COMMANDS]
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection .\runonceex1.inf,RunOnceEx1,1"
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection .\runonceex2.inf,RunOnceEx2,1"
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection .\shell.inf,,1"
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection .\oobe.inf,,1"
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection .\userlogon.inf,,1"

RunOnceEx1.inf wordt eerst uitgevoerd en bevat de installatie van Microsoft VC++ redistributables en Sun Java. Het mooiste zou zijn als .NET Framework ook op dit moment geïnstalleerd kon worden. Echter geeft dit tot nu toe nog altijd fouten in het systeemlogboek. Om een goede werking van .NET Framework te garanderen kies ik er nog altijd voor om .NET Framework pas na het inloggen te installeren.

$OEM$\runonceex1.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[Version]

[RunOnceEx1]
AddReg               = RunOnceEx1.AddReg
RunPostSetupCommands = RunOnceEx1.Install:1

[RunOnceEx1.AddReg]
;System components
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%","title",0x0,"%RUNONCEEX_TITLE%"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\001",,0x0,"Microsoft VC++ redistributables"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\001","1",0x0,"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %01%\Install\Microsoft .NET Framework\install.inf,VC_Redist.Setup,1"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\002",,0x0,"Sun Java 6 update 20"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\002","1",0x0,"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %01%\Install\Sun Java\install.inf,,1"

[RunOnceEx1.Install]
;Launch RunOnceEx installer
"rundll32.exe iernonce.dll,RunOnceExProcess"

[Strings]
RUNONCEEX_TITLE="Installatie van software"
RUNONCEEX_KEY="SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx"

Programma's afhankelijk van .NET installeer ik vervolgens ook pas na het inloggen. Dit heeft echter een paar nadelen. Zo moeten deze programma's ook eerst naar de harde schijf gekopieerd worden en het aanpassen van instellingen voor toekomstige gebruikers kan niet meer op dat moment, dus zal je deze instellingen tijdens T13 moeten maken.
QTTabBar is een voorbeeld van een programma dat pas na .NET 2.0 geïnstalleerd kan worden. Verder heb ik aan het onderstaande script ook Windows Messenger 5.1 toegevoegd. Dit programma is niet afhankelijk van .NET, maar het geeft ook moeilijkheden wanneer het tijdens T13 wordt geïnstalleerd, dus is deze ook uitgesteld tot na het inloggen, maar wordt dit programma nog voor .NET Framework geïnstalleerd. Immers wordt hier de volgorde bepaald aan de hand van een zelf toe te kennen %RUNONCEEX_KEY% id. Windows Messenger heeft id 000, .NET Framework id 001 en QTTabBar id 099 om aan te geven dat deze als laatste wordt geïnstalleerd.

$OEM$\shell.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Version]

[DefaultInstall]
RunPostSetupCommands = UserLogon.Prepare

[UserLogon.Prepare]
;Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %01%\Install\Microsoft .NET Framework\install.inf,NetFX.CopySetup,1"
;QTTabBar 1.3.0.1
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %01%\Install\QTTabBar\install.inf,QTTabBar.CopySetup,1"
;Windows Messenger 5.1
"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %01%\Install\Windows Messenger\install.inf,Messenger.CopySetup,1"

$OEM$\userlogon.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[Version]
Signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
AddReg = UserLogon.AddReg

[UserLogon.AddReg]
;Install .NET 3.5 SP1 after user logon
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%","title",0x0,"%RUNONCEEX_TITLE%"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\001",,0x0,"Microsoft .NET Framework 3.5 SP1"
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\001","1",0x0,"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %16419%\.Net Framework\install.inf,,1"

[Strings]
RUNONCEEX_TITLE="Installatie van software"

$OEM$\Install\Microsoft .NET Framework\install.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[Version]

[DefaultInstall]
RunPreSetupCommands = NetFX20.Install:1,NetFX30.Install:1,NetFX35.Install:1

[VC_Redist.Setup]
RunPreSetupCommands = VC_Redist.Install:1

[NetFX.CopySetup]
CopyFiles = NetFX.CopyFiles

[DestinationDirs]
;All users application data directory
NetFX.CopyFiles = 16419,".NET Framework"

[NetFX.CopyFiles]
"install.inf"
"NetFX20SP2_x86.msi"
"NetFX20SP2_x86_nld.msi"
"NetFX30SP2_x86.msi"
"NetFX30SP2_x86_nld.msi"
"NetFX35SP1_x86.msi"
"NetFX35SP1_x86_nld.msi"

[VC_Redist.Install]
;Visual C++ 2005 SP1 Redist
"msiexec /i ""%01%\VC2005_redist_x86.msi"" /qn ALLUSERS=1"
;Visual C++ 2008 SP1 Redist
"msiexec /i ""%01%\VC2008_redist_x86.msi"" /qn ALLUSERS=1"

[NetFX20.Install]
;Microsoft .NET Framework 2.0 SP2
"msiexec /i ""%01%\NetFX20SP2_x86.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"
;Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 dutch language pack
"msiexec /i ""%01%\NetFX20SP2_x86_nld.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"

[NetFX30.Install]
;Microsoft .NET Framework 3.0 SP2
"msiexec /i ""%01%\NetFX30SP2_x86.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"
;Microsoft .NET Framework 3.0 SP2 dutch language pack
"msiexec /i ""%01%\NetFX30SP2_x86_nld.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"

[NetFX35.Install]
;Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
"msiexec /i ""%01%\NetFX35SP1_x86.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"
;Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 dutch language pack
"msiexec /i ""%01%\NetFX35SP1_x86_nld.msi"" /qn ALLUSERS=1 ARPNOMODIFY=1"

Als voorbeeld hoe een programma na userlogin te installeren heb ik het installatiescript van Windows Messenger 5.1 toegevoegd.

$OEM$\Install\Windows Messenger\install.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[Version]

[DefaultInstall]
RunPreSetupCommands = Messenger.Install:1

[Messenger.CopySetup]
CopyFiles = Messenger.CopyFiles
AddReg    = Messenger.Config

[DestinationDirs]
;All users application data directory
Messenger.CopyFiles   = 16419,"Windows Messenger"

[Messenger.CopyFiles]
"install.inf"
"messenger.msi"

[Messenger.Config]
;Install Messenger after logon
HKLM,"%RUNONCEEX_KEY%\000","Windows Messenger",0x0,"rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %16419%\Windows Messenger\install.inf,,1"

[Messenger.Install]
;Windows Messenger 5.1
"msiexec /i ""%01%\messenger.msi"" /qn ALLUSERS=1"

[Strings]

[ Voor 47% gewijzigd door Acheron op 23-05-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128542

Geen idee hoe actueel dit topic nog is, maar ik zit met een probleem.

Heb een unattend gemaakt, alles werk goed, behalve...

Tijdens de "uitrol" heb ik een PS/2 muis en PS/2 keyboard aangesloten. Werkt prima.
Als ik na de "uitrol" de machine aansluit met een USB keyboard en USB muis, dan krijg
ik keurig een pop-up "Nieuwe hardware gevonden". Ik moet dan op Volgende klikken om
de driver te laten installeren. Deze vindt Windows overigens direct, dus de driver is het probleem niet.

Het probleem is dat ik met een USB muis en USB keyboard niet op Volgende kan klikken.... Met andere
woorden, als ik een USB muis en keyboard aansluit, kan ik de machine niet gebruiken. Ik moet dan
eerst een PS/2 muis of toetsenbord aansluiten om de installatie van de nieuwe hardware te kunnen voltooien.

Mijn vraag is, kennen jullie dit probleem en is hier wellicht een oplossing voor? Mijn gevoel zegt dat
het niet moeilijk moet zijn, maar dat ik iets over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 17:57
Dat soort standaard drivers zou windows gewoon automatisch moeten installeren, dus ergens in je unattend proces wordt er iets vernaggeld. Gebruik je nog bepaalde software, zoals nlite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128542

Ik gebruik inderdaad nLite, maar enkel om hotfixes/patches te slipstreamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 128542 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:40:
Ik gebruik inderdaad nLite, maar enkel om hotfixes/patches te slipstreamen....
Als dat het enige is waar je nLite voor gebruikt kan je dat net zo goed doen met een commandline regeltje de hotfix in je source integreren.... nLite doet namelijk onder water stiekum nog meer dan alleen het slipstreamen heb ik zo het vermoeden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Waarschijnlijk een noob vraag, ik heb die site van die vlaam gelezen, prachtig mooi uitgelegd maar hij laat via een batch file wat programma`s installeren in de systemroot(c bij hem) is het ook mogenlijk met dat zelfde commando om de programma te laten instaleren op de d(waar het systeem dus niet opstaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbfransje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-01-2024
ik heb heel internet afgestruind maar kan geen oplossing vinden .
mijn vriend heeft een pc met xp oem licentie met belangrijke programma's die niet meer te herinstalleren zijn .
binnenkort zal zijn oude pc toch aan vernieuwing toe zijn en heeft hij een probleem .

is het niet mogelijk zijn oemversie tegen betaling om te zetten naar een retailversie .
misschien een bestand in windows verwijderen , om daarna met een nieuwe xp retail versie opnieuw te herstellen .
het mag dus wel wat kosten

Mvg Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 15:43
gbfransje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:15:
ik heb heel internet afgestruind maar kan geen oplossing vinden .
[...]
Ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt aanmaken, maar helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • wat nu exact je probleem is (duidelijkere probleemomschrijving).
  • welke oplossingen heb je gevonden en waarom voldoen deze niet?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Aangezien dit een erg oud topic is gaat deze op slot.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.