• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03 21:43

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/unxp_logo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/topicbalk.gif
.: Inhoud :.
- Regels

- Voorwoord

- Unattended CD

- Howto's

- Tips and troubleshouting

- Handige links

- Losse tools

- Voorgaande delen

- Tot slot
.: Regels :.
• Je kent natuurlijk de regels welke op GoT gelden, het is dan ook zaak dat je er aan houd.

• Reacties in de trant van: "Ik ben nu dit of dat aan het doen" of "ik ga me cd zometeen testen!!" worden niet gewaardeerd. Het voegt niets bruikbaars toe aan het topic en het boeit niet.

• Reacties als "gebruik gwoon nLite dan hoef je verder ook nix te leren of te kunnen" worden ook niet gewaardeerd.
Voor wie ff niet opgelet heeft: We zitten op een tweakers forum. En hier wordt getweaked en geprutst bij het leven en hier leren we ook veel. Konden we dat ook als alles voor ons werd gedaan?
Dat neemt niet weg dat nLite een geweldig programma is en tevens een aanrader.

/me Noot: De mods kijken er op toe dat dit ook nageleefd wordt, waarschuwingen en tempbans kunnen als maatregel gebruikt worden.
.: Voorwoord :.
De installatie van Windows XP kost vaak veel tijd. Er wordt tijdens de installatie om gegevens gevraagd, welke niet veranderen. Toch moet je deze invoeren. Verder ben je veel tijd kwijt aan het installeren van de juiste drivers voor hardware, extra software en het configureren van deze software. Als je echter al deze handelingen zou automatiseren, dan bouw je in feite je eigen unattended CD.

Denk bijvoorbeeld eens aan het volgende:
Mr TweaK schreef bla bla
*cdtje erin. computer aan, ff koffie drinken en babbelen, na een half uurtje is de computer helemaal klaar zonder dat jij wat hebt moeten doen.*
Lijkt misschien moeilijk en is het waarschijnlijk ook. Gelukkig hebben we de beschikking over dit:

Windows XP CD
CD-brander met software
CDRW of DVDRW /me Noot: denk om het milieu
Algemene kennis van Windows XP

En dit:

Howto's _/-\o_

Succes :)

Terug naar Inhoud
.: Unattended CD :.
Ok, aan de slag :9

Microsoft heeft voor OEM-boeren het volgende pakket beschikbaar gesteld dat een en ander wat makkelijker maakt:

Windows XP Service Pack 2 Deployment Tools

Om een basis unattended cd te maken kan je gebruik maken van de volgende tutorial:

HOWTO: Unattended Install van Windows XP

Let op dat wanneer je het programma start je de keuze geboden wordt voor 3 verschillende manieren van installatie:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/plaatjes/oemcd/sysprep.png

Sysprep wordt gebruikt om een image van een HD over te zetten en Remote Installation Service (RIS) wordt gebruikt om als server een installatie te distrubiëren naar verschillende clients.
Deze installatie-methode's zijn zeker ook interessant, maar te specifiek om in dit topic te kunnen behandelen, en waarschijnlijk niet zo geschikt voor installatie vanaf cd. Mocht er belangstelling zijn voor 1 van deze methode's van installatie, schroom dan niet een apart topic te openen.

In dit topic gaan we er van uit dat je kiest voor "Windows-installatie zonder toezicht".

Terug naar Inhoud
.: Howto's :.
Nu je een standaard unattended cd hebt gemaakt wil je waarschijnlijk meer. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos, teveel om in 1 post uit te leggen.
Daarom zijn er handleidingen opgezet met voorbeelden en hardstikke duidelijk.

MSFN How to create a Ultimate Unattended XP CD?
Howto voor de Unattended CD. Ultieme handleiding voor het maken van de unattended CD. Stap voor stap voor beginner tot expert. Dankzij Bashrat ook vertaald naar het Nederlands _/-\o_

Een alternatieve Howto om een Unattended XP CD te maken
Vlaamse handleiding voor de Unattended XP CD gemaakt door Espetado

Mocht je een probleem tegenkomen welke niet behandeld wordt in deze howto's kan je ze in dit topic kwijt.

Terug naar Inhoud
.: Tips and troubleshouting :.
Mr Tweak FAQje

• Tip: Gebruik VMWare of ViritualPC om Windows in een virtuele omgeving te installeren om te testen. Meestal traag en niet geschikt om te gebruiken om de installatie van drivers te testen.
Alternatief is het aanmaken van een 2e partitie en daarop installeren. De zogenaamde dual-boot. Let op dat je in het antwoordbestand niet zet om de schijf te formateren tijdens de installatie ;)

Terug naar Inhoud
.: Handige Links :.
nLite homepage
Voor de luie tweaker biedt nLite volop mogelijkheden om de unattended cd te bereiden. Slipstream Service Pack's, integreer hotfixes en maak je CD bootable. Verder biedt deze tool mogelijkheid om weinig tot niet gebruikte features van de Windows XP CD te verwijderen zodat er meer ruimte overblijft om extra programma's op de cd te kunnen zetten. nLite is volop in ontwikkeling dus kijk regelmatig even op z'n site. Mocht je een probleem tegenkomen, kijk dan ook even op nuhi's forum...
/me Noot: je dient voor nLite wel het .NET Framework 2.0 geïnstalleerd te hebben

MSFN forum (engels)
Hier vind je zeer veel informatie over regtweaks, silent switches voor bepaalde software, alternatieve installatie-methodes enz enz. Verder kom je nog wel eens zelfgemaakte tooltjes tegen die sommige taken kunnen automatiseren. Kortom teveel om op te noemen

Hotfixes voor Windows XP
Alle updates voor Windows XP in een mooi overzicht. Helaas blijft updaten noodzakelijk ;(
/me Noot: Concentreer je alleen op de 1e post

RyanVM's post-SP2 update pack
Een update-pakket voor de Windows XP SP2 cd. Vooral handig is de mogelijkheid tot directe integratie met behulp van nLite. Zo hoef je geen losse updates meer te downloaden, maar heb je alles in een. Deze is ook in de Nederlandse smaak te downloaden.

Windows Installation Helper Utility
Een interface om gebruikers de mogelijkheid te geven om tijdens de Windows Installatie extra software te selecteren. Aardig alternatief voor Xplode, welke helaas niet meer gratis is

Drivers From CD (AutoIt Method)
Alternatieve methode om Drivers te integreren. Lees gerust het hele topic door voor onder meer toegepaste voorbeelden. Ikzelf zou deze methode graag toegepast zien worden in de Bâshrat's Driverpacks, voorlopig zit dat er helaas nog niet in

Terug naar Inhoud
.: Losse tools :.
StartX
Alternatief voor CMDOW waarmee opflitsende dos-vensters verleden tijd zijn

Shortcut.exe
Snelkoppelingen aanmaken vanaf de opdracht-prompt

Driver Compressor Tool
Een batch-script welke hulp biedt bij het comprimeren van drivers zodat deze minder ruimte beslaan op de CD. Is experimenteel, maar voor de meeste drivers werkt het erg goed

i6comp.exe
Installshield decompressor. Meestal gebruikt om drivers uit Installshield packages te trekken.

AutoIt
Programma wat door middel van scripts bijna alles in Windows kan doen. In een unattended cd wordt dit toegepast om waarschuwingen en dialoogvensters te sluiten

WinInstall
Zelf een MSI-pakketje maken of aanpassen? Met dit gratis programma is het mogelijk. MSI is voornamelijk interessant voor bedrijven welke software via Active Directory uitrollen

FileMon
Programma's schrijven hun instellingen vaak weg naar een bepaald bestand. Met dit tooltje kan je achterhalen wat en waarheen wordt geschreven. Vervolgens kan je deze bestanden meenemen op je unattendend cd

RegMon
Duik met dit programma in het register om instellingen van programma's te achterhalen. Deze kan je vervolgens wegschrijven naar een reg-bestand en toepassen wanneer jij dat wilt.

Terug naar Inhoud
.: Voorgaande Delen :.

[rml]1[/rml] [rml]2[/rml] [rml]3[/rml]

Terug naar Inhoud
.: Tot slot :.
Namens mij wil ik iedereen bedanken die het mogelijk hebben gemaakt deel 4 te kunnen openen.

Moderator Elevator, zonder jouw zou WOS uitlopen in Chaos. Tevens hartelijk dank voor het hosten van update-pakketten _/-\o_

Mr Tweak bedankt voor het schrijven van de TS deeltje 3. Scheelt me een hoop werk door de layout over te kunnen nemen 8)

P.S. Met het idee later aanvullingen op de startpost te kunnen maken heb ik geprobeerd sommige stukken van de startpost drastisch in te korten. Mocht blijken dat bepaalde informatie mist kan je me altijd mailen.

Terug naar Inhoud

[ Voor 33% gewijzigd door Acheron op 06-02-2009 18:30 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 21:48
Pinata schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:25:
Kan ik trouwens de ISO die nLite maakt ook gewoon branden op een DVD+RW ipv van CDRW? Of moet ik dan iets aanpassen?
Ja, dat kan met Nero. Kies Image branden, bij mediumtype kan je probleemloos DVD kiezen en je image branden. Heb ik ook gedaan, omdat ik met een imagebestand van 700 MB zat, wat niet paste op een 650 MB CD-RW. Dus dan maar even op DVD!

Mijn unattended install werkt niet helemaal vlekkeloos, helaas:

- Mijn custom thema wordt standaard niet geladen en getoond (Royal Mod,.msstyles bestand). Getweakte UXtheme.dl_ aanwezig en staat in de directory i386. Het thema zelf staat onder resources/themes.

- .NET 2.0 beta wordt niet geinstalleerd, een foutmelding (verkeerde parameter?) verschijnt.

- JAVA wordt niet geïnstalleerd, maar 'floept' zo weg.

- Real Alternative installeert wel, maar Quicktime alternative niet. Net als JAVA floept-ie weg.

Ook zou ik graag Automatische Updates aan willen hebben, en wel op iedere zondag 12:00. Zou custom bureaublad iconen ook tot de mogelijkheden behoren?

RunOnce.CMD:

cmdow @ /HID
@echo off

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installeren Programma's" /f

REG ADD %KEY%\001 /VE /D ".NET Framework" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\dotnet\dotnetfx.exe /q /c:\"msiexec /I netfx.msi /qn\" /f

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "JAVA-duif" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Javaduif\java.exe /s /v"/qn ADDLOCAL=jrecore IEXPLORER=1" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "WinRAR 3.10 NL" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Winrar\wrar310nl.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "Real Alternative" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Applications\Real_Alt\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=real,real\codec,real\directshow,real\browser" /f

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "QuickTime Alternative" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%systemdrive%\Install\Software\quicktime\setup.exe /VERYSILENT /COMPONENTS=qt,qt\codec,qt\directshow,qt\plugins,qt\browser" /f

REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Cleaning Up and Rebooting" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Applications\Cleanup.cmd" /f

EXIT

Winnt.sif:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
FileSystem=*
UnattendSwitch=yes
WaitforReboot=No

[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=*
FullName="Gebruiker"
OrgName=
ComputerName=*

[URL]
Home_Page=http://www.google.nl
Help_Page=http://www.microsoft.com
Search_Page=http://www.google.nl

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=030
LongDistanceAccess="0"
Dialing=Tone

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0409:00000409

[Identification]
JoinWorkgroup=THUIS

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
hearts=off
freecell=off
spider=off
solitaire=off
zonegames=off

[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\RoyalMod.msstyles"

[Display]
Xresolution=800
YResolution=600

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=0

Overigens hulde voor de OP, en alle bijbehorende threads plus de vele info die erin staat _/-\o_ Een ex-collega van me heeft overigens een klein programmaatje ontwikkeld die snel je naam en bedrijf veranderd, info die je terugvindt bij My Computer en dan Properties. Normaal moet dit met de registerkey RegisteredOwner en RegisteredOrganisation. Daarnaast heb ik er een alternatief set-up menuutje aan vast geplakt. Heel dom werk in VB6, maar wel een leuke, persoonlijke touch. Daarnaast kun je er het netgenoemde registerprogramma mee starten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/xpstart.jpg

Op basis van de gebruikte vormgeving zou ik ook mijn setup scherm wel willen skinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 01-09-2005 21:48 ]

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 21:48
Oke, ik wil Paint.NET 2.2 er eigenlijk ook in gaan zetten. Het is een MSI package, weet iemand daarvan de silent schakeloptie?

Verder; ik wil MP3/WAV/MID/MPG/AVI enz. extensies toewijzen aan Media Player Classic ipv. Windows Media Player 9, welke registersetting heb ik daarvoor nodig? Mplayerc.exe staat nu in C:\windows en wordt bij voorbaat al in de Windowsdirectory neergezet.

Mijn bijpassende XP-setupscherm krijgt al iets meer vorm. Jazco2nd, ik heb dat setupstart-programmaatje gedownload, best leuk, alleen 't achtergrondje matcht niet bij de grijze knoppen. Kun je daar geen images van maken dat je daar op klikt, of iets maken in flash/HTML-vorm? Dat lijkt me persoonlijk vrij eenvoudig. Ik zal overigens wel dat er naar PC-info_weergeven.exe en createbackupdisk.exe verwezen wordt. Heb je die programmaatjes ergens voor mij, dan kan ik ze ook integreren B)

Afijn, het setupscherm. Eigen logootje komt er nog in, maar ik ben het font kwijt. Die saaie billboardteksten heb ik vervangen voor wat leukers :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/setup.jpg

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Ik heb maar besloten om bij de dosschermpjes te blijven.

Maar nu heb ik even een vraag:
Als ik het programma Limewire unattended wil installeren, dan geeft hij de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/3888/limewire4zi.th.jpg

Deze melding komt ook als ik een ISO maak en in een Virtuele PC stop.

Ik kan natuurlijk op ignore drukken, maar ik zou het graag volledig unattended willen installeren.

Ook start limewire automatisch op na de "unattended" installatie.

Mijn opdrachtregel ziet er als volgt uit:

ECHO Installing Limewire
start /wait %systemdrive%\install\Applications\limewire.exe /S

Weet iemand hoe deze 2 "problemen" op te lossen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door bassie91 op 05-09-2005 19:22 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 21:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben bezig met een Unattended XP NL SP2 CD, waarbij die SP2 nog geintergreerd moet worden.

De enige NL CD die ik momenteel voor handen heb, is een XP SP1 NL CD. Als ik daar met N'lite of handmatig de SP2 'integrate', dan krijg ik als 'ie bijna klaar is, een ongeldige bewerking in 'update.exe'.

Illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66505/thumb.jpg

Als ik daarna met N'lite opnieuw de directory waar ik in werk refresh, houdt 'ie vrolijk vol dat het een SP1 CD is.

Is er een mogelijkheid om eerst SP1 er uit te slopen? Zo ja, welke files moet ik dan weggooien?

edit:

Het blijkt dat dit wel zou moeten werken, uit de overige reacties hier, maar dit werkt bij mij echt niet, hrm..

[ Voor 47% gewijzigd door PromWarMachine op 17-09-2005 03:57 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Ik heb besloten verder te gaan met WPI. het oogt heel ingewikkeld maar het merendeel doet de programma al voor je. een howto vind je hier http://unattended.msfn.org/advanced/methods/wpi.htm

Zou Hp38guser deze info willen adden aan de topicstart onder of boven WIHU?

hierbij een screenshotje van de configuratie van WPI. Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/8006/benhahlen1bx.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 19:59 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Op Marktplaats zag ik een adventeerder die een custom installatie cd aanbood met een mooi installatie menu:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/6b/18839223.jpg

Gemaild met de vraag hoe en met welk programmatje hij dit gedaan heeft, maar geen antwoord gekregen.

Weet iemand hier toevallig het?

Trouwens, is er iemand die weet hoe ik in het register kan instellen dat standaard (dus ook voor het inloggen) het zilveren Luna thema gebruikt word ipv. blauwe Luna thema? Met Google kon ik hierover niets vinden.

Op vraag 1 antwoord gekregen op vraag 2 antwoord gevonden:
Klik!

Nu dit nog zien toe te voegen aan mijn custom-installatie cd.

[ Voor 17% gewijzigd door naaa op 30-11-2005 19:02 . Reden: Nieuws ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03

Jimbolino

troep.com

aangezien dit het enige fatsoenlijke slipstream-topic is:

Weet iemand of het mogelijk is om een Office 2003 cd te slipstreamen met SP2 zonder er een administrative install van te maken?

Ik wil namelijk graag SP2 slipstreamen alleen wil niet mijn cdkey en naam/bedrijfsnaam op cd hebben.

als ik het 'normale' sliptstream command uitvoer krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/1802/slipstream4eb.png
msiexec /a U:\SLIPSTREAM\OFFICE2003\OFFICE\PRO11.MSI /p U:\SLIPSTREAM\Office2003SP2-KB887616-FullFile-NLD\MAINSP2ff.msp

[ Voor 31% gewijzigd door Jimbolino op 13-06-2006 05:24 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jorisw86 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:10:
de engiste deploy.cab met een txt erin was die van sp2 die verwijst naar unattend.txt die niet bestaat.

weet iemand het commando hoe ik iets uitvoer na de installatie??
En wat dacht je van ref.chm in die cab?
HIValicious schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:32:
ik wil graag een unattended install maken maar ik wil dat het hele zaakje wacht totdat ik de key ingevoerd heb en ik zou graag zelf users willen toevoegen.
hoe moet ik dit doen? in nlite zit deze optie niet.
Waarom zoek je niet eerst? Welke guide je namelijk ook neemt het antwoord staat er zeker bij.
Afbeeldingslocatie: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/image/view/23/
(de middelste)

En bij nlite kan dit natuurlijk ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.nliteos.com/guide/pictures/c1.jpg

Alles wat je dan dus niet in je answer file propt wordt dus alsnog gevraagd.

[ Voor 48% gewijzigd door |sWORDs| op 24-06-2006 14:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Ik heb aan de hand van de handleiding op: http://driverpacks.net/Tutorials//UWXP/NL/old/ het volgende winnt.sif gemaakt en in de \I386 map geplaatst.

Het bestand ziet er als volgt uit:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendSwitch="yes"
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
FileSystem=*
WaitForReboot="No"

[GuiUnattended]
AdminPassword=leeg
EncryptedAdminPassword=Yes
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
ProfilesDir="D:\Profielen"

[UserData]
ProductKey=leeg
FullName="leeg"
OrgName="leeg"
ComputerName=leeg

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=053

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0413:00020409

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[URL]
Home_Page=about:blank
Search_Page=http://www.google.nl

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=1

[Identification]
JoinWorkgroup=MSHOME

[Networking]

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off

[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
DefaultThemesOff=Yes

Afbeeldingslocatie: http://www.thijs-online.nl/temp/fout1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijs-online.nl/temp/fout2.jpg

Wanneer ik een .sif bestand aanmaak dmv het Microsoft proggie loopt de setup wel gewoon door...
Komt iemand dit probleem bekend voor?

edit: zojuist met Nlite een Unattended installatie gemaakt en precies het zelfde probleem?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 13:18 ]

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is op de C:\ schijf of de Windows Partitie, rechten te zetten via een script.

Zo wil ik bijvoorbeeld de groep "users" rechten geven op de c:\
Afbeeldingslocatie: http://ivo.slaats.googlepages.com/rights.png

Maar ik wil dit graag via een script doen?!

Verwijderd

Ik heb nu met nlite een xp pro install unattended gemaakt, maar kunnen de volgende schermen ook automatisch gedaan worden, of zul je deze altijd zelf in moeten stellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsxphome.windowsreinstall.com/images/Image104.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsxphome.windowsreinstall.com/images/Image102.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsxphome.windowsreinstall.com/images/Image99.gif

Verwijderd

Beste alt-92

Tuurlijk zoek ik heel veel op internet en inmiddels al 2 dagen aan het prutsen, niks verkeerd aan want daar leer je ook van. Maar elke website zegt het zelfde:
zet de 3 bestanden in c:\sysprep en voor sysprep.exe uit, dit doe ik dan ook maar

Maar ik het programma sysprep.exe (eigenschappen voor hulpprogrammas 2.0) kun je verschillende vinkjes aanvinken en uitvinken.

Afbeeldingslocatie: http://horeki.com/wp-content/uploads/2007/08/sysprep2.JPG
zoals overal beschreven moet je de onderste knop gebruiken (verzegelen)

Als ik sysprep.sif in de map c:\sysprep plaats en sysprep.exe uitvoer (nergens een vinkje voor) krijg ik na mijn image terugplaatsen het blauwe "Welkom in Windows XP" Venster waar ik eerst accoord moet gaan met een voorwaarde, daarna moet ik:

- Eeerst vraagt hij een serial
- Een computernaam invullen
- aangeven of ik in één domein zit
- netwerkinstellingen
- wil ik me registreren?
- gebruikersnamen?

Het meeste heb ik toch vermeld bij het maken van sysprep.sif ??

Zelf zoek ik ondertussen nog dingen uit, maar tot op heden (na 2 dagen prutsen) ben ik er nog niet achter!

Serial kan misschien kloppen dat microsoft dit er zelf uithaal het is een serial gekregen via school dus of dit een VLM is weet ik niet.

Hier is mijn bestand? ik snap niet wat ik eruit moet halen om de andere schermen over te slaan.
----------------
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
InstallFilesPath=C:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
AdminPassword="Admin"
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=0000-0000-0000-0000-0000
FullName="Tim"
OrgName="Privé"
ComputerName=Timmyy

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=windist

[Identification]
JoinWorkgroup=mshome

[Networking]
-----

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:47 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:09:
Mischien beetje offtopic deze vraag, maar wil naast sp2 nog meer updates gaan slipstreamen. Dat zal geen probleem worden. Máár.... Als je net na een verse installatie naar windowsupdate.com gaat, dan moet je iets installeren om die site te kunnen openen. En nee, ik bedoel niet die wga "crap" maar een of andere "windows update"-update. Die kan alleen geinstalleerd worden, niet opgeslagen.
Iemand enig idee waar ik deze update/patch kan downloaden voor het slipstreamen?
kickje + screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/plaatjes/windows_update.JPG

Zelfde met catalog...
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/plaatjes/windows_catalog.JPG

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben.Hahlen schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:32:
Zoals beloofd:
code:
1
FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

Deze code zoekt naar het bestand CD.txt in de root van een schijf. Als deze gevonden wordt, dan zal het de variable %CDROM% toekennen aan die locatie.
Vanaf dit moment kun je dus bijvoorbeeld
code:
1
%CDROM%\Install_bestanden\uitvoerbaarstand.exe
uitvoeren.

Voorbeeld .cmd: (deze is voor OpenOffice 2.nogiets (ik moet nodig m'n DVD weer eens updaten))
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
@ECHO OFF

TITLE Installing OpenOffice.org

FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

ECHO Installing OpenOffice.org
ECHO This will take a while
ECHO Please be patient
ECHO This screen will disappear when done

start /wait msiexec /i %CDROM%\\$oftware\\003_office\\020_open_office\\openofficeorg23.msi ADDLOCAL=gm_Root,gm_r_Files_2,gm_r_Files_3,gm_r_Files_4,gm_r_Files_5,gm_r_Files_6,gm_r_Files_7,gm_r_Files_8,gm_r_Files_9,gm_r_Fonts_OOo_Hidden,gm_p_Wrt_Bin,gm_p_Wrt_Help,gm_p_Calc_Bin,gm_p_Calc_Help,gm_p_Calc_Addins,gm_p_Draw_Bin,gm_p_Draw_Help,gm_p_Impress_Bin,gm_p_Impress_Help,gm_p_Base_Bin,gm_p_Base_Help,gm_p_Math_Bin,gm_p_Math_Help,gm_o_Grfflt,gm_o_Testtool,gm_o_Xsltfiltersamples,gm_o_Pyuno,gm_o_jf_Palm_Aportisdoc,gm_o_jf_Pocketpc_Pocket_Word,gm_o_jf_Pocketpc_Pocket_Excel,gm_o_Quickstart,gm_o_Activexcontrol,gm_o_Winexplorerext /qb!

ECHO Done!

EXIT

Succes ermee en als je nog problemen hebt: gooi ze hier neer :)
Werkt niet... Nou jah, of de CMD werkt weet ik nog niet. Die file wordt niet naar de HD gekopieert.
Heb deze howto gevolgd: http://driverpacks.net/Tutorials//UWXP/NL/old/OEMmappen.htm , maar werkt niet.

XP 64b trouwens, of dat uitmaakt weet ik niet.

EUh, ff iets, spaties in een padnaam in de CMD, mag/kan dat? :?
Nee dus, wou na installatie ff handmatig de cmd starten, kreeg foutmeldingen van kan dit en dat niet vinden :P

Edit: De cmd werkt *O*
Screenshotje na, handmatig, runnen batchfile vanaf installatiecd:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/vmware_windows_update.JPG

Nu nog één update, zoals te zien is: Group Policy Preference Client Side Extensions (KB943729), deze wordt wél geslipstreamed door nLite, maar blijft zichtbaar bij Windows Update.
Fout is bekend bij http://www.msfn.org/board...e-XP-x64-DVD-t105277.html

Install.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
@ECHO OFF

TITLE Installing remaining updates

FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\DVD.txt SET CDROM=%%i:

ECHO Installing Microsoft .NET Framework 3.5
start /wait %cdrom%\Remaining_updates\dotnetfx35.exe /Passive /NoRestart
ECHO Done!
ECHO.
ECHO Installing Microsoft Malicious Software Removal Tool (KB890830)
start /wait %cdrom%\Remaining_updates\AMD64-all-windows-kb890830-x64-v1.40_f3040cca9eabee9eeb6acef6c8788880465b2fbe.exe /Q
start /wait %cdrom%\Remaining_updates\AMD64-all-windows-kb890830-x64-v1.40-delta_60462b1f511cee2a03bda406921b7005333c5819.exe /Q
ECHO Done!
ECHO.
ECHO.
ECHO Computer will reboot in 10 seconds.
shutdown -r -t 10

EXIT

Winnt.sif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    FileSystem=*
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=No
    TargetPath=\WINDOWS
    DriverSigningPolicy = Ignore
    NonDriverSigningPolicy = Ignore

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
    FullName="Raven"
    OrgName=""
    ComputerName=computername

[Display]
    Xresolution=800
    YResolution=600

[Identification]
    JoinWorkgroup=MSHOME

[Networking]

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\Install\Install.cmd

Nu eens erachter komen waarom de cmd niet naar de HD gekopieert wordt :?

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 27-04-2008 16:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mindcre8r schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:30:
Maar met een unattended installatie kom ik al heel ver idd met de ms tools. het was meer informatief om te kijken hoe anderen het doen.
Ik heb (vreemd genoeg) een hekel aan nLite voor zakelijke omgevingen.
Dat iemand het voor thuis op z'n eigen machines gebruikt - prima.

Dat je het gaat inzetten op je werk in de TD om op die manier jouw ideeën over 'de ideale setup' door te drukken terwijl je klant daar a) niet om gevraagd heeft b) straks alleen maar ellende van gaat krijgen bij wat updates of iets moet installeren waar je nou net die verwijderde componenten voor nodig hebt...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rjrqx2SlML3bP3353QgSZM75/full.jpg

;)
Waar ik wel naarstig naar opzoek ben is hoe ik een setting kan plaatsen zodat enkel bepaalde sites toegangkelijk zijn en alle andere sites blocked zonder firewall oid.

LMHOST? of een andere oplossing?
Dat zijn eigenlijk dingen die je liever niet per-machine wil regelen lijkt me, al was het maar omdat het gewoon niet te onderhouden is.

Wat is er mis met een Windows Firewall GPO die je gewenste settings doordouwt?
Of een ISA doos? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook maar eens even gedag zeggen in dit topic :)

Mijn cdtje heb ik in 2 versies. Een voor mezelf met mijn ingevulde keys, en een voor familie/vrienden/kennissen zonder ingevulde keys.
(Ja,ik had een ali-illegali key kunnen gebruiken, maar ik wil mensen opvoeden dat software ook een product is en niet iets wat standaard op de computer staat. De meesten hebben gelukkig wel een key (in ieder geval voor XP), en zo niet dan moet je er maar eentje regelen, maar ik ga ze er niet mee helpen. Punt is dat ik mensen aan wil leren dat ze óf een freeware alternatief kunnen nemen, of gewoon moeten betalen voor de software die ze gebruiken.)

Mijn cd bouw ik op als volgt:
Eerst nLite ik, met alle updates, SP's, AIO-Dotnet, AIO-Runtimes, Java, IE7, WMP11, Windows Defender, Notepad2 (ipv notepad), Putty en Sysinternal Suite.
Verder patch ik in Nlite uxtheme en disable ik sfcdinges.
Ik vul alles in voor een unattended installatie, behalve dus de key, en de naam.

Daarna ga ik me driverpacks aan de slag, ik installeer alle driverpacks én alle 3rd party driverpacks (vooral handig voor webcams en printers enzo).

Daarna komt WPI, met een heleboel progjes (zo'n 120).
Zo goed als allemaal freeware. En sommigen zijn shareware.

De enigen die dat niet zijn, zijn Photoshop en MS Office, omdat mensen er altijd over zeurden.
Wederom lever ik geen keys mee. Mag iedereen zelf invullen als ze de software zo graag willen.
Uiteraard lever ik ook alternatieven, zoals bijvoorbeeld Paint.NET en Gimp voor Photoshop en Openoffice, Thunderbird en Abiword voor MS Office.

Voor MS Office heb ik trouwens per programma een aparte MST gemaakt, zodat ze in WPI kunnen kiezen om bijv. wél Word en Excel te nemen en niet Access en Powerpoint.
Voor Openoffice hetzelfde, trouwens.

Hieronder een plaatje van pagina 1 (het zijn 3 pagina's), sorry voor het formaat, maar anders is het bijna niet te lezen :)

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2i9htw4.jpg

En presto!
Een prima unattended cdtje om uit te delen aan iedereen.
Zo heeft iedereen wel de meest up-to-date XP, drivers en progjes die ze zelf willen.

Om het half jaar loop ik het even na en update ik het :)

Vragen of suggesties? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-08-2008 08:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even een klein kickje, hopelijk niet erg ;)

Kreeg het verzoek van mijn neef om zijn XP Home schijfje up to date te maken, dus:
- SP3 met de integrate switch laten integreren;
- RVMI gebruikt voor het post-SP3-pack, IE8 en framework.

Op 13 updates en de live essentials zooi na (laatste post SP3 pack is van october...) lijkt alles goed.
Maar tijdens de install @ T-39 komt dit telkens: (maar dan in NL)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/Spaceboy60/battery.png
Had ik bij mijn XP Pro cdtjes ook, opgelost door DriverSigningPolicy=Ignore toe te voegen onder [Unattended] in de winnt.sif, however, neef wil zelf de setup doorlopen, dus NIET unattended.

Alleen
code:
1
2
3
;SetupMgrTag
[Unattended]
    DriverSigningPolicy=Ignore
in de winnt.sif werkt niet, nou ja, of de melding verdwijnt weet ik niet, install daarvoor gecancelled, maar die 2 regeltjes in de winnt.sif zorgen er voor dat alles tot de partitie selectie geskipped wordt, en dat is niet de bedoeling!

Toen dit geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=GuiAttended
    OemSkipEula=No
    DriverSigningPolicy=Ignore

Same problem.

Any idea's?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-12-2009 14:44 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.