Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Anoniem: 99760 schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:37:
bij mijn weten kan het niet wat jij zegt... als er winnt.sif aanwezig is in de map i386, dan wordt er gedaan wat daar staat. van flyakite zijn manier heb ik nog nooit gehoord iig. zal wel een keer gaan lezen...
flyakite zijn manier, is een complete multiboot cd / dvd maken, wat dus een hele hoop werk is, en ik ben misschien wel bereid dat te doen, maar dan moet ik het op een dvd gooien denk ik (cd begint vol te raken).

op dit moment heb ik erop staan:
XPpro (duh)
avg antivirus
crapcleaner
firefox (1.06)
KX drivers
MS anti spyware
msg plus
msn
office 2003 (gestript tot 190 mb, word, powerpoint, outlook)
O&O defrag
totalcommander
winamp

in totaal goed voor zo'n 640 mb (complete cd), valt best mee, maar met multiboot denk ik dat ik of wat moet dumpen, of een dvd moet gebruiken (wat voor een paar honderd mb ook zo zonde is.

maar bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een nieuwe nLite CD gemaakt met een engels windows. Gewoon dingen die ik altijd doe, maar nu in de nieuwste nLite.
Ik boot mijn systeem van CD om Windows te installeren, alles gaat goed totdat ik in de selectie van partities mijn oude Windows partities niet meer kan vinden (ongepartitioneerde ruimte zegt setup).

Windows setup heeft dus gewoon mijn hardeschijf (waarop Windows is/was geinstalleerd) verwijderd. Ben dus al mijn data kwijt, zo'n 200GB... Ben druk bezig met recovery... maar de hamvraag is natuurlijk: Waarom verwijderd Windows automatisch die hardeschijf?? Ik heb hem het niet verteld! Help!

Dit is mijn nLite WINNT.sif file:
[Data]
Autopartition = 0
FloppyLess = 1
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
UnattendMode = FullUnattended
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = No
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows
DriverSigningPolicy = Ignore
NonDriverSigningPolicy = Ignore
toon volledige bericht

[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 12-09-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:30

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
oZner, heb je wel de juiste key ingevuld ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

oZner schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:06:
Ik heb een nieuwe nLite CD gemaakt met een engels windows. Gewoon dingen die ik altijd doe, maar nu in de nieuwste nLite.
Ik boot mijn systeem van CD om Windows te installeren, alles gaat goed totdat ik in de selectie van partities mijn oude Windows partities niet meer kan vinden (ongepartitioneerde ruimte zegt setup).

Windows setup heeft dus gewoon mijn hardeschijf (waarop Windows is/was geinstalleerd) verwijderd. Ben dus al mijn data kwijt, zo'n 200GB... Ben druk bezig met recovery... maar de hamvraag is natuurlijk: Waarom verwijderd Windows automatisch die hardeschijf?? Ik heb hem het niet verteld! Help!

Dit is mijn nLite WINNT.sif file:

[...]
als je het volgende in je winnt.sif zet hou je controle over het formatteer geintje dat windows je geflikt heeft. dit is het enige niet-unattend dingetje, de rest zal automagisch gaan.

[Data]
AutoPartition = 0
[Unattended]
FileSystem=*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 20:01
Waarom zou je dit eigenlijk willen?
Unattended is veeeel sneller, waarschijnlijk wil jij de mogelijkheid openhouden om windowsonderdelen te selecteren...
--> Dan nog gaat het installeren een stuk sneller als je het gewoon unattended laat doen, en na de installatie onderdelen verwijdert die je niet wil.
Met Nlite selecteer je de onderdelen die je zeker nooit zal gebruiken en in winnt.sif kun je een standaardselectie maken van dingen die je sowieso wel niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
voor het geval ik de cd ergens anders gebruik (andere gebruikers), is het erg vervelend als mijn accounts automatisch gemaakt worden, dus wil ik ook kunnen kiezen dat de cd normaal geinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 99760 schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:24:
als je het volgende in je winnt.sif zet hou je controle over het formatteer geintje dat windows je geflikt heeft. dit is het enige niet-unattend dingetje, de rest zal automagisch gaan.

[Data]
AutoPartition = 0
[Unattended]
FileSystem=*
Als je goed kijkt hebt ik dat ook ingevuld in mijn winnt.sif (zie quote in post)! ;)

@ hp38guser: is dat ms' straf als je de verkeerde key invult?! :( Lekker is dat, zul je maar een tiep fout maken oid! Anyway, als het goed is klopt die key bij deze installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Iemand hier al eens met Windows PE of BartPE gewerkt? Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:

• Windows PE is een lichte versie van Windows XP die vanaf een bootable cd draait, deze kun je downloaden als je een MSDN-licentie hebt (dacht ik).
• BartPE is een klein programma'tje dat een bootable Windows CD maakt vanuit je eigen installatie bestanden, deze kun je dan helemaal aanpassen met bijvoorbeeld een virusscanner, eigen installatiemenu's erop :) BartPE is hier gratis te downloaden.

Helaas is een MSDN licentie mij veel te duur :'(

Edit: Zie ook dit topic

[ Voor 9% gewijzigd door babbaloerie op 13-09-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19
Jah Babba daar heb ik wel eens mee gewerkt :) 'k heb om eerlijk te zijn de cd nu in m'n player zitten om m'n scriptpc te spoelen :)

Overigens heb ik maanden terug al eens een Unattended dvdtje gemaakt. Ik zal binnenkort weer eens een nieuwe release gaan bouwen (want de securitypatches die er in zitten zijn best wel achterhaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:55:
[...]
Als je goed kijkt hebt ik dat ook ingevuld in mijn winnt.sif (zie quote in post)! ;)

@ hp38guser: is dat ms' straf als je de verkeerde key invult?! :( Lekker is dat, zul je maar een tiep fout maken oid! Anyway, als het goed is klopt die key bij deze installatie!
ah so, niet goed opgelet dan. maaruh... een ongeldige key opgeven in winnt.sif resulteert in een ongewilde format? nog nooit van gehoord... das zeker iets uit SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:07
hp38guser schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:46:
[...]

doe eens gek en kijk eens onder Help in MPC ;)
MPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

TheVisionMaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:30:
Jah Babba daar heb ik wel eens mee gewerkt :) 'k heb om eerlijk te zijn de cd nu in m'n player zitten om m'n scriptpc te spoelen :)

Overigens heb ik maanden terug al eens een Unattended dvdtje gemaakt. Ik zal binnenkort weer eens een nieuwe release gaan bouwen (want de securitypatches die er in zitten zijn best wel achterhaald :p
Welke gebruik je? Windows PE of BartPE? Als je Windows PE gebruikt, hoe kom je eraan? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WinPE zit onder andere bij OEM kits; 3 OEM licenties of meer in een doosje, alleen voor SystemBuilders (winkels).

BartPE is wat flexibeler wat dat betreft, die maak je zelf aan de hand van een XP/2003 install source (i386 dir is al genoeg).

Alleen BartPE via RIS opstarten lukt me nog niet echt hier...WinPE wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

BackSlash32 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:12:
WinPE zit onder andere bij OEM kits; 3 OEM licenties of meer in een doosje, alleen voor SystemBuilders (winkels).

BartPE is wat flexibeler wat dat betreft, die maak je zelf aan de hand van een XP/2003 install source (i386 dir is al genoeg).

Alleen BartPE via RIS opstarten lukt me nog niet echt hier...WinPE wel.
Jammer dat je niet ff bij ze langs kan gaan en vragen om een kopietje :P

• Jazco2nd
nick_haak schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:25:
voor het geval ik de cd ergens anders gebruik (andere gebruikers), is het erg vervelend als mijn accounts automatisch gemaakt worden, dus wil ik ook kunnen kiezen dat de cd normaal geinstalleerd wordt.
Je zou bijv het maken van jouw useraccounts in een aparte cmd en/of .reg bestandje kunnen zetten, die je dan in een rar SFX zet (non silent, of mooier: wel silent maar dan even in het licentievenster iets zetten zodat je op "Accepteren" kunt drukken om je gebruikers aan te maken en op Annuleren om het niet te doen).
Dit rar sfxje laat je dan door je runonceex aant eind uitvoeren. Scheelt een hoop werk op andere pcs.

• nick_haak
dat is ook een mogelijkheid, maar wat ik wilde is dus niet mogelijk (net voorat je in windows setup komt, een keuze menu om te kiezen attended / unattended)?
bedankt in ieder geval, dan ga ik denk ik toch maar kijken of ik een multiboot cd'tje kan maken. (en of er nog ruimte is)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
babba schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:25:
Jammer dat je niet ff bij ze langs kan gaan en vragen om een kopietje :P
Er zijn ook andere manieren om aan die dingen te komen O-)

Niet dat dat nodig is, we hebben 2 ActionPacks in huis + de laatste 3 Windows 2003 Servers die we hebben weggezet kwamen met WinPE2005 (win2003SP1 based) geleverd :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 129750

hoi ik heb een vraag,hoe kan ik de next button aangeven in een cmd file voor diskeeper?

@ECHO OFF
ECHO.
ECHO Installing diskeeper pro
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s

EXIT

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 129750 op 15-09-2005 11:03 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:47 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

henri8096 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:03:
[...]

Heb BartPE op mijn USB-stick staan. (bootable)
Erg handig, past in je broekzak en je hebt altijd een rescue tool bij je.
Dat ben ik nu ook aan het proberen :) Staat zo'n tutorial op Tomshardware.com :P
't Is alleen dat dat meestal niet werkt op een pc ouder dan 2 jaar :P

[ Voor 11% gewijzigd door babbaloerie op 15-09-2005 19:27 ]

Anoniem: 89440

Heb een unatended cd gemaakt, drivers worden allemaal herkend. Echter tijdens de Windows setup komt hij met de melding dat er een plug and play monitor gevonden heeft. Hoe krijg ik deze melding weg.

• nick_haak
heb jij toevallig de "ConfigureAtLogon" setting op 0 staan (winnt.sif)?
in dat geval zou het misschien werken als die op 1 staat (dan wordt de monitor / grafische kaart pas ingesteld bij het inloggen).
als je die regel niet hebt staan in je unattended bestand, kan je hem altijd toevoegen met een 1 als waarde.

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-02 12:55
Anoniem: 129750 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:59:
hoi ik heb een vraag,hoe kan ik de next button aangeven in een cmd file voor diskeeper?

@ECHO OFF
ECHO.
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s

EXIT
Probeer dit eens...

code:
1
2
3
4
5
6
CLS
@ECHO OFF
ECHO.
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s /v/qn

Bij mij werkt dit, werkt het bij jouw niet... Doe dan dit:

1. Download WinRAR en Installeer het.
2. Druk met de rechter muiknop op Diskeeper.exe
3. Klik op "Open with WinRAR"
4. Pak alle bestanden uit
5. Gebruik de uitgepakte installer

[ Voor 4% gewijzigd door bassie91 op 15-09-2005 20:09 ]

• kikibu
  • Laatst online: 01-03 04:25
Beste medetweakers. Ik heb zojuist ook een unattended CD gemaakt met NLite. Wat dingen gestript, SP2 slipstreamed en de rest van de ISO mooi volgezet met allerhande software die ik nodig heb of wil installeren na een fresh install. :)

De installatie met de nieuwe cd Het ging allemaal perfect en de installatie ging ook goed. Ik zit nu dus te typen op die pc. Nu heb ik echter een probleem wat ik nog niet eerder ben tegengekomen. Veelkomende woorden in windows zoals 'Deze Computer' zijn nu veranderd naar Engels. Ik heb dus nu een mixed Nederland - Engels versie. Nu maakt mij EN of NL niet zo veel uit, maar mixed wel. Dus mijn vraag: kan ik de taal nu helemaal nog naar EN zetten of helemaal naar NL? En wat ik moet ik voor instellingen bij NLite veranderen zodat dit niet weer gebeurt?

Jullie moeten weten dat de vorige goede installatie (NL SP2, niet gestript) nog als backup op m'n oude schijf staat. Dus een eventueel taalbestand kan ik natuurlijk altijd overkopiëren.

Specs:
A64 3000+
2x 512 Mb PC3200
Gf 2 TI (jaja, terugval ... )
200 GB (backup = 80Gb Maxtor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Jimbolino

troep.com

waarschijnlijk heb je een engelse service pack over een nederlandse windows cd gegooid, of andersom.

Kan dat trouwens met nlite?

aan je taalinstellingen kan het niet liggen (tenzij je op de een of andere manier een multi-langual windows hebt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
nou.. ik ben begonnen aan een multiboot cd (met easyboot), werkt opzich best goed.
ware het niet dat windows niet installeert, omdat het na het eerste scherm (hardware configuratie herkennen) gewoon op zwart springt.
ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met dit programma, het is zeker een aanrader.
(http://www.ezbsystems.com/easyboot/)
zodra ik eruit ben hoe ik windows werkend kan krijgen, zal ik het hier posten.
ps, met dit programma heb ik het voor elkaar gekregen, om 2 xp installaties, met extra programma's, op 1 cd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:56:
waarschijnlijk heb je een engelse service pack over een nederlandse windows cd gegooid, of andersom.

Kan dat trouwens met nlite?

aan je taalinstellingen kan het niet liggen (tenzij je op de een of andere manier een multi-langual windows hebt)
met nlite kan je idd SP2 slipstreamen, het kan trouwens ook dat hij RyanVMpakketje heeft gebruikt ipv die van Hp38guser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129750

hoi weet iemand de app switch voor ewido security suite 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben ook weer bezig geweest met een unattended DVD, maar ik heb nu een klein probleem. Ik ben media player 10 namelijk kwijt. :P Natuurlijk heb ik dat ergens aangevinkt, maar daar gaat het nu niet om. Ik wil hem weer terug zonder dat ik XP opnieuw moet installeren.

Ik heb dus vrolijk Media Player gedownload, komt hij met het verhaal dat de windows versie niet geschikt is. Na wat zoeken op GoT kwam ik deze oplossing tegen, maar die werkt dus niet. Weet iemand hoe je Media Player terug kan krijgen, zonder windows opnieuw te moeten installeren? Ik zat zelf te denken aan dat installatiepakket van XP N, maar die kan ik niet vinden. :'(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zelf heb ik WMP compleet verwijderd (dus ook de oude player/cdplayer EN compatability). Is overbodige troep.
om dan toch WM stream support te hebben en wmv 9 of lager te kunnen afspelen, en wm streams in je browser te kunnen zien, zie deze site.

In het bijbehorende forum staat ook wat je moet doen om toch wmp(10) te kunnen installeren:
http://www.msfn.org/board...hp?showtopic=40707&st=140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hp38guser schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:25:
Ok, voor de testers:

Microsoft Update test-addon NL

Gebruik in combinatie met nLite 1.0b6. Dit pack is het resultaat van vele malen testen om Windows Update standaard naar Microsoft Update te laten verwijzen. Ben nu vreselijk benieuwd of dit system-specific of system-wide werkt. Laatste zou erg mooi zijn :)
Het is alweer een poosje geleden, maar ik heb nu eindelijk 1 laptop die ik ff kan formatteren. Is het nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:25:
[...]

Het is alweer een poosje geleden, maar ik heb nu eindelijk 1 laptop die ik ff kan formatteren. Is het nog nodig?
Natuurlijk

[ Voor 41% gewijzigd door Acheron op 20-09-2005 00:16 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:59

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben bezig met een Unattended XP NL SP2 CD, waarbij die SP2 nog geintergreerd moet worden.

De enige NL CD die ik momenteel voor handen heb, is een XP SP1 NL CD. Als ik daar met N'lite of handmatig de SP2 'integrate', dan krijg ik als 'ie bijna klaar is, een ongeldige bewerking in 'update.exe'.

Illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66505/thumb.jpg

Als ik daarna met N'lite opnieuw de directory waar ik in werk refresh, houdt 'ie vrolijk vol dat het een SP1 CD is.

Is er een mogelijkheid om eerst SP1 er uit te slopen? Zo ja, welke files moet ik dan weggooien?

edit:

Het blijkt dat dit wel zou moeten werken, uit de overige reacties hier, maar dit werkt bij mij echt niet, hrm..

[ Voor 47% gewijzigd door PromWarMachine op 17-09-2005 03:57 ]

Dividend for Starters

de cd met XP+SP1 op harde schijf in een map zetten heb je gedaan?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 04:29:
de cd met XP+SP1 op harde schijf in een map zetten heb je gedaan?
Ja, in die map werk ik...

edit:

Ondanks die error heb ik hem toch laten installeren op een Virtual Machine. Tijdens de installatie gaat het goed, maar hij installeert alleen SP1.

[ Voor 29% gewijzigd door PromWarMachine op 17-09-2005 13:46 ]

Dividend for Starters

PromWarMachine schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:45:
Ja, in die map werk ik...

edit:

Ondanks die error heb ik hem toch laten installeren op een Virtual Machine. Tijdens de installatie gaat het goed, maar hij installeert alleen SP1.
vreemd.... is het een orginele cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Nog eens flink nagedacht over het voorkomen van opflitsende dos-vensters:

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft .Net Framework 1.1 SP1" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework cmdow /run /hid %CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework\install.cmd" /f
:P

Reden voor deze wijziging is dat alles wat door install.cmd wordt uitgevoerd zo wel wordt weergegeven (voortgangsindicatoren), iets wat ik met StartX alleen niet voor elkaar krijg.

[ Voor 38% gewijzigd door Acheron op 18-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Kun je in je i386 map bestanden gewoon replacen? Bijvoorbeeld calc.ex_ direct door de power toy calc.ex_ ? Of valt de setup er dan over omdat er een calc.ch_ bestand extra bij zit en de grote van het exe bestand dan niet klopt!?
Of moet je het bestand dan ook nog in zo'n setup bestand registreren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Jazco2nd op 18-09-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ ozner dat kan gewoon, ik doe het niet alleen met calculator, maar ook met andere dingen zoals notepad, loginscherm bestandje, setup bmp bestandje etc. etc.

is het met StartX als beginregel in een cmd bestand (en startX.exe in system32) gewoon mogelijk om alle .cmd bestandjes (behalve runonceex dan) te vervangen (om het flitsende zwarte schermpje niet te krijgen)? Dus gewoon simpelweg een verbetering van cmdow.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphosesâ„¢

Ik heb dus ook een Unattended CD gemaakt. Ik test hem met VMware. Ik krijg voordat het text-setup gedeelte begint een error. Regel 16 van mijn winnt.sif klopt schijnbaar niet. Het gaat om de drivers.

gedeelte van mijn winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath="Drivers\000_chipset\850;Drivers\000_chipset\875P;Drivers\001_vga\ati;Drivers\001_vga\nvidia" 
    DriverSigningPolicy=Ignore

Wat is er nu verkeerd?? Als ik de laatste 2 regels (OemPNPDriversPath & DriverSigningPolicy) weghaal doet ie t wel gewoon...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

removed...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 19-09-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Ik heb de fout dus gevonden. Het blijken dus de haakjes te zijn die ik gebruikt heb bij OemPNPDriversPath. In de Ultimate Unattended Guide op MSFN.com staan in het voorbeeld gewoon haakjes erbij. Op de supportsite van MS staan er geen haakjes. Erg wazig. Maar hij doet t nu!

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptainM schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:37:
[...]

Ik heb de fout dus gevonden. Het blijken dus de haakjes te zijn die ik gebruikt heb bij OemPNPDriversPath. In de Ultimate Unattended Guide op MSFN.com staan in het voorbeeld gewoon haakjes erbij. Op de supportsite van MS staan er geen haakjes. Erg wazig. Maar hij doet t nu!
ok, nog ff 1 ding: drivers voor je graka worden continu vernieuwd, en verder installeert setup alleen maar de driver en niet de bijhorende tooltjes. ik ben gestopt met het adden van drivers voor videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hp38guser, lukt de augustus (of misschien september) pakketje al een beetje? lees er niets meer over hierzo en op ryanvm forum....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:52:
[...]

vreemd.... is het een orginele cd?
Nee, de CD die ik naar lokaal gekopieerd heb, is een kopie van een legale CD waar iemand anders al SP1 in gemerged heeft. Dat is het probleem. Die wil ik er uit hebben, voordat ik SP2 er bij stop.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PromWarMachine schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:10:
Nee, de CD die ik naar lokaal gekopieerd heb, is een kopie van een legale CD waar iemand anders al SP1 in gemerged heeft. Dat is het probleem. Die wil ik er uit hebben, voordat ik SP2 er bij stop.
je kan SP1 niet verwijderen en dan SP2 erinstoppen. zoals ik al zei, een raar probleem. kan je er niet echt meehelpen. die update.exe, is dat een alleenlezenbestand? verwijder die bestand eens voor de gein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack NL September Release _/-\o_

Nu met meer dan 100 unieke fixes, Microsoft Update, Flash 8 plug-in en alle Windows Media Player 9 fixes.

Integratie direct via nLite of met behulp van Siginet's RVMPack installer: RVM_Integrator_1.0RC11.exe

nLite en Siginet's RVMPack installer niet doorelkaar gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:22

KhaZ

Alfa Romeo

Ben nieuw in het wereldje van unattended installs, en ben halverwege van een tut over 't zelf doen. Werken jullie allemaal met nLite?

Ik heb bv de install bestanden van de Ned. Corp. versie van XP Pro met SP1 erbij, daarnaast heb ik SP2 apart (die merge ik dus met de install bestanden). En dan dit post-SP2 updatepack erbij.

Wat doen jullie er verder nog bij, naast chipset, audio, video en netwerk drivers?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bedankt hp38user!

2 vragen:
als ik WMP9 verwijder met Nlite, worden de bestanden uit deze pack die gerelateerd zijn aan wmp9 ook verwijderd?
Die flashplugin heb ik nooit begrepen, is het zo dat je geen flash meer hoeft te installen? Wel nog even de flashplugin in de Firefox\Plugins map zetten (als je Firefox gebruikt, idem voor Opera). Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hp38guser, goed werk!!! _/-\o_

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 20-09-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Heel mooi die nieuwe versie van nlite ga ik nu ook proberen.

Ben erg benieuwd of de uxtheme.dll patch echt gaat werken op win2003 sp1. We'll see.

Alleen erg jammer.. ik zit nu al een uur te wachten bijna op de windows updates voor server 2003 sp1 ent.

Heel gek.. ik krijg wel de critical uit de catalog (dus klaar om te downloaden naar de hdd) Maar alle 49 ofzo? die pagina wil ie niet laden.. iemand anders dit probleem ook al gezien?

Ik wacht nog even een 15 min.. dan is me koffie ok op heheheeh.. maar als er dan nog steeds een java error op de ms site staat.. dan maar geen updates toevoegen aan nlite.. doe ik dat later wel.

Het gaat mij er om ook om op die manier te kijken of die theme patch wel (echt) werkt op een 2003. Op xp doet ie dat natuurlijk prima.. maar 2003 heeft een andere dll.. zeker de SP1 versie.

Ben benieuwd.

Trouwens.. een tip.. mocht iemand het zat zijn om elke keer in administator / appliciation data zijn settings te hebben? kan je die simpel veranderen door in je register te zoeken naar AppData.

Als je daar alles bijv naar E:\mijn Systeem\Application\ zet.. krijg je na een reboot al je app settings daar.

Waarom dit handig is? Omdat als je zoals mij vaak een Ghost image terug zet (dus je bent heel; C kwijt) ben je dus niet je settings kwijt van o.a. msn :) of office. Credentials maakt ie toch steeds aan. Maar ik vond dit wel effe handig om te melden.

Anyway.. mocht iemand weten hoe het dus met windows update catalog zit zou ik dat graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46284

Harstike goed HP38USER!! Ga het van de week even proberen. Is met de beta 6 versie van Nlite het probleem van reboots bij nraid drivers van Nforce borden eigenlijk verholpen? Er ging een discussie dat bij de Nlite 1.0.7 het sowieso verholpen moet zijn: http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:
Bedankt hp38user!

2 vragen:
als ik WMP9 verwijder met Nlite, worden de bestanden uit deze pack die gerelateerd zijn aan wmp9 ook verwijderd?
Die flashplugin heb ik nooit begrepen, is het zo dat je geen flash meer hoeft te installen? Wel nog even de flashplugin in de Firefox\Plugins map zetten (als je Firefox gebruikt, idem voor Opera). Klopt dit?
Alle bestanden van de bestaande cd worden overschreven door nieuwe versies. Doordat nLite het update pack integreert voordat het onderdelen van de Setup eruit gaat slopen zorgt het ervoor dat er geen overbodige bestanden achterblijven.
De flash-plugin wordt standaard meegeleverd met Windows XP. Door deze te vervangen door de nieuwste versie, hoef je deze niet elke keer opnieuw te installeren wanneer je Internet Explorer gebruikt. Ik snap trouwens niet waarom Firefox niet gewoon kijkt op een bestaand systeem of flash al geïnstalleerd is, maar het perse in een eigen map moet hebben :/

P.S. De Windows Genuine Advantage detector heb ik expres achterwege gelaten ;)

• Jazco2nd
ok bedankt, jaa idd vaag van FF..

even wat tips: Avisynth, DVDfab decrypter en DVDrebuilder hoeven niet geinstalleerd te worden... uitpakken is voldoende. DVDfab decrypter kun je zien als een versimpelde opvolger van dvd decrypter.
Alle 3 programma's zitten ook in mijn Easy Installer, dvdrebuilder is al ingesteld dus tis ready to use.

een leuk dingetje: Xnview shell extension (of je nou xnview gebruikt of niet). Als je rechtermuisknop klikt op een plaatje, wordt er een thumbnail met info weergegeven: http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownloadwin32.html

Is cmdow.exe gewoon te vervangen voor startx.exe? Als ik in al mn batch bestanden dan ook cmdow.exe vervang door startx.exe, blijft alles dan werken zoals het was? alleen geen flitsende zwarte schermpjes meer?

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 21-09-2005 15:16 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Zemskii schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:43:
Ben nieuw in het wereldje van unattended installs, en ben halverwege van een tut over 't zelf doen. Werken jullie allemaal met nLite?

Ik heb bv de install bestanden van de Ned. Corp. versie van XP Pro met SP1 erbij, daarnaast heb ik SP2 apart (die merge ik dus met de install bestanden). En dan dit post-SP2 updatepack erbij.

Wat doen jullie er verder nog bij, naast chipset, audio, video en netwerk drivers?
Ik werk dus niet met nLite maar ik maak de Unattended cd zelf. Ik heb nu dus het volgende probleem. Ik heb chipsetdrivers en vga drivers toegevoegd aan de unattended cd. Ik test de cd met behulp van VMware. Het gaat allemaal goed met installeren totdat Windows GUI Setup komt op 33 minuten bij "Apparaten Installeren". Het balkje is helemaal groen. De setup hangt niet want de groene vierkantjes rechtsonder in beeld lopen vrolijk verder. De muiscursor hangt ook niet. Wel zie ik in VMware dat er alleen nog maar cdrom-activiteit is, maar geen hdd-activiteit. nog maals een stukje uit mijn winnt.sif:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath=Drivers\000_chipset\845;Drivers\000_chipset\845PE;Drivers\000_chipset\848P;Drivers\000_chipset\850;Drivers\000_chipset\865G;Drivers\000_chipset\865GV;Drivers\000_chipset\865P;Drivers\000_chipset\865PE;Drivers\000_chipset\875P;Drivers\000_chipset\910GL;Drivers\000_chipset\915G;Drivers\000_chipset\915GV;Drivers\000_chipset\915P;Drivers\000_chipset\925X;Drivers\000_chipset\925XE;Drivers\000_chipset\945G;Drivers\000_chipset\945P;Drivers\000_chipset\955X;Drivers\001_vga\ati;Drivers\001_vga\nvidia
    DriverSigningPolicy=Ignore

Kan mij iemand vertellen waar het probleem zit?

Forever raver!

VMware installeert die drivers toch niet of heb ik dat mis?

ik zelf heb ook een vraag. Hoe installeer je active desktop calendar http://www.xemico.com/adc/index.htmlsilent?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 46284 op 22-09-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb begrepen dat je de installatie van drivers niet kan testen met VirtualPC of VMware... gewoon echt installeren dus.

FIREFOX unattended, hier hoef je niet meer moeilijk voor te doen:
1 Download de Firefox (NL) installer.
2 Open het met Winrar, pak alle bestanden uit naar een nieuwe map.
3 Open het bestand config.ini dat ook in de nieuwe map staat...
4. Wijzig op regel 9:
Run Mode=Auto naar Run Mode=Silent
5. Selecteer alle bestanden uit de nieuwe map en maar een nieuw winrar archief,
selecteer SFX en 'Compact'.
Voeg onderstaande toe aan je commentaar:
code:
1
2
3
4
5
6
;Het onderstaande commentaar bevat SFX-scriptopdrachten

Setup=setup.exe
TempMode
Silent=1
Overwrite=1

Klaar.

Eventueel kan je in het config.ini bestand bij [Setup Type0] en [Setup Type1] de regel met C5=Component QFA verwijderen, als je geen QFA wil (Mocht FF crashen tijdens gebruik, dan zal er een venster QFA verschijnen om info naar mozilla over de crash te zenden blablabla).

Je eigen default profile (extensies, themes, instellingen, bookmarks) maken.

[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 23-09-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:10
Jazco2nd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:08:

FIREFOX unattended, hier hoef je niet meer moeilijk voor te doen:
[ lap tekst ]
Volgens mij hoef je zelfs niet zo moeilijk te doen. Je kan bij de latere versies gewoon het msi bestand gebruiken (firefox setup starten, map bij temp kopieren, en daar is je installatiebestand).

Ik heb het geprobeerd, het werkt, maar ik weet niet meer zo goed welke installer het was, ik dacht msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 11:29

snoopy

Klein vervelend rothondje

Je kan bij de setup van zowel firefox als thunderbird de parameter -ms meegeven, dan wordt firefox/thunderbird gewoon silent geïnstalleerd zonder overbodig geknoei.

My life has a superb cast, but I just can't figure out the plot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:29
PromWarMachine schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:52:
Ik ben bezig met een Unattended XP NL SP2 CD, waarbij die SP2 nog geintergreerd moet worden.

De enige NL CD die ik momenteel voor handen heb, is een XP SP1 NL CD. Als ik daar met N'lite of handmatig de SP2 'integrate', dan krijg ik als 'ie bijna klaar is, een ongeldige bewerking in 'update.exe'.

Illustratie:
[afbeelding]

Als ik daarna met N'lite opnieuw de directory waar ik in werk refresh, houdt 'ie vrolijk vol dat het een SP1 CD is.

Is er een mogelijkheid om eerst SP1 er uit te slopen? Zo ja, welke files moet ik dan weggooien?

edit:

Het blijkt dat dit wel zou moeten werken, uit de overige reacties hier, maar dit werkt bij mij echt niet, hrm..
toon volledige bericht
Welk besturingssysteem heb je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Toch nog even over de extensies.

Ik doelde eigenlijk in extensies in het algemeen. Het moet toch mogelijk zijn om die op een eenvoudige manier te koppelen aan een executable? Zo wil ik bijv. ook dat *.CFG, *.DEF en *.CON aan notepad wordt gelinkt, om maar eens een voorbeeldje te geven :)

Anoniem: 25735

Is het ook mogelijk om een splash screen te creeëren waar je diverse software pakketten aan kunt vinken die je op die pc geinstalleerd wilt hebben en dat vervolgens dan alles automatisch geinstalleerd gaat worden aan de hand van de selectie?

Hier stond info over WiHu maar het blijkt allang in de topicstart te staan.

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 24-09-2005 11:34 ]

AvWijk schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:45:
Toch nog even over de extensies.

Ik doelde eigenlijk in extensies in het algemeen. Het moet toch mogelijk zijn om die op een eenvoudige manier te koppelen aan een executable? Zo wil ik bijv. ook dat *.CFG, *.DEF en *.CON aan notepad wordt gelinkt, om maar eens een voorbeeldje te geven :)
Ja dat is mogelijk, maar je quote nu wel de verkeerde. Je had Hp38guser moeten quoten en de vraag aan hem stellen.

However kan ik je wel een beetje op weg helpen:

code:
1
2
3
;Koppel .nfo naar datgeen wat de .txt opent
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nfo]
@="txtfile"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 25735 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:18:
Is het ook mogelijk om een splash screen te creeëren waar je diverse software pakketten aan kunt vinken die je op die pc geinstalleerd wilt hebben en dat vervolgens dan alles automatisch geinstalleerd gaat worden aan de hand van de selectie?
Windows Post Install wizard (WPI) is het keywoord ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• AvWijk
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:25:
[...]

Ja dat is mogelijk, maar je quote nu wel de verkeerde. Je had Hp38guser moeten quoten en de vraag aan hem stellen.

However kan ik je wel een beetje op weg helpen:

code:
1
2
3
;Koppel .nfo naar datgeen wat de .txt opent
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nfo]
@="txtfile"
Thanks, dan schuif ik de vraag door aan hp38guser. ik heb al die extensies in HKEY_CLASSES_ROOT nu wel gevonden, maar nog steeds is niet duidelijk hoe ze aan een bepaald programma te koppelen.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
AvWijk schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:22:
[...]

Thanks, dan schuif ik de vraag door aan hp38guser. ik heb al die extensies in HKEY_CLASSES_ROOT nu wel gevonden, maar nog steeds is niet duidelijk hoe ze aan een bepaald programma te koppelen.
Vanaf de opdrachtprompt is het ook mogelijk met FTYPE en ASSOC:

Bijvoorbeeld een MP3 aan Media Player Classic koppelen:

code:
1
2
ftype mp3file="%programfiles%\Media Player Classic%\mpc.exe" "%1"
assoc .mp3=mp3file

Is het ook mogelijk om op basis van XP Pro Corporate zo'n cd te maken? Of moet je echt een XP versie hebben waar je serials in moet vullen?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 25735 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:45:
Is het ook mogelijk om op basis van XP Pro Corporate zo'n cd te maken? Of moet je echt een XP versie hebben waar je serials in moet vullen?
Corporate moet je toch ook serial invullen? Hoef je alleen niet te activeren. Lijkt me voor de rest niks uit te maken welke versie het is...

Tsunami schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:04:
[...]

Corporate moet je toch ook serial invullen? Hoef je alleen niet te activeren. Lijkt me voor de rest niks uit te maken welke versie het is...
Ik gebruik eerst wel onze andere cd waar wel een serial bij zit.

Nu heb ik een antwoord bestand gemaakt en moet zeggen tis idd. grappig dat na 15 min je hele windows erop staat zonder je er wat aan doet 8)

Maar nu heb ik nog wel even een vraag.
Na een unattended installatie heb ik niet eens hete teletubbie thema. Moet je dat allemaal handmatig gaan instellen? Wat als ik het thema wil selecteren staat die niet eens tussen de lijst :?

Zijn er een aantal dingen die ik moet weten wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 24-09-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het nou met Nlite: je hebt een cd gemaakt zonder geintergreerde raid drivers. Nu wil je die cd gebruiken bij iemand die wel sata schijven heeft. Normaal doe je dan floppy in pc en druk je op F6. Maar is het nu zo dat dat met een Nlite gemaakte cd niet werkt?

Ik heb namelijk nogal veel mislukte cd gemaakt omdat ik die sata drivers er bij in wilde hebben. Maar dan kreeg ik altijd errors bij eerste keer opstarten van windows. Dus doe ik ze er nu maar niet in maar wat krijg je dan als je die cd bij een systeem wil installeren met sata schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
hp38guser schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:46:
Nog eens flink nagedacht over het voorkomen van opflitsende dos-vensters:

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework cmdow /run /hid %CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework\install.cmd" /f
:P

Reden voor deze wijziging is dat alles wat door install.cmd wordt uitgevoerd zo wel wordt weergegeven (voortgangsindicatoren), iets wat ik met StartX alleen niet voor elkaar krijg.
Wat hier staat lijkt te werken, maar pas wanneer je ingelogd bent. Niet wat ik wil :(

Ben daarom van nood maar m'n eigen script gaan schrijven:

RunHidden.exe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#NoTrayIcon
Dim $workdir, $filename
Select
    Case $CmdLine[0] = 0 
        $workdir = @Scriptdir
        $filename = "install.cmd"
    Case $CmdLine[0] = 1
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = "install.cmd"
    Case Else
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = $CmdLine[2]
EndSelect
RunWait(@ComSpec & " /c " &  $filename,$workdir,@SW_HIDE)

Hiermee wordt m'n opdrachtregel vereenvoudigt:

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
4
SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie van software" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "runhidden.exe %CDDRIVE%\$oem$\install\dotnetframework" /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
mijn .nfo openen met Notepad:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo]
"Application"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithList]
"a"="Explorer.exe"
"MRUList"="ba"
"b"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithProgids]
"MSInfo.Document"=hex(0):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
hp38guser schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:35:
Wat hier staat lijkt te werken, maar pas wanneer je ingelogd bent. Niet wat ik wil :(

[...]

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
4
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie van software" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "runhidden.exe %CDDRIVE%\$oem$\install\dotnetframework" /f
Ehm, als je niet wil dat iets pas bij het inloggen uitgevoerd wordt, dan moet je het niet in RunOnceEx.cmd zetten...
De RunOnceEx zorgt er nl voor dat alles bij de eerste Logon uitgevoerd wordt, wat voor sommige programma's nodig is (was? is geweest?)
Dus OF ik snap je bericht niet goed, OF je doet het fout :P ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op maandag 26 september 2005 @ 07:01:
[...]

Ehm, als je niet wil dat iets pas bij het inloggen uitgevoerd wordt, dan moet je het niet in RunOnceEx.cmd zetten...
De RunOnceEx zorgt er nl voor dat alles bij de eerste Logon uitgevoerd wordt, wat voor sommige programma's nodig is (was? is geweest?)
Dus OF ik snap je bericht niet goed, OF je doet het fout :P ;)
RunOnceEx kan je ook handmatig aanroepen. Sommige programma's functioneren dan niet altijd juist. Met StartX is dat het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Iemand enig idee hoe Mijn netwerklocaties in Deze Computer te krijgen?
Glowy had het geprobeerd in deel 3 maar dat werkte ook niet:
GEVONDEN!
Met dit freeware tooltje
Kun je zelf shell objects aanmaken, als je nu een shell object aanmaakt die verwijst naar:

code:
1
::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

(Ja de dubbele punt hoort erbij)
dan moet het lukken.. ff regscan voor de verschillen, en je bent er! :*)

voor zij die lui zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}]
"SearchHelper"="ShellObjectEditor: Mijn netwerklocaties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}]
@="Mijn netwerklocaties"
"InfoTip"="Hiermee kan toegang worden gezocht tot websites, andere computers en FTP-sites"
"{305ca226-d286-468e-b848-2b2e8e697b74} 2"=dword:ffffffff
"SearchHelper"="ShellObjectEditor: Mijn netwerklocaties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\DefaultIcon]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\SHELL32.DLL,17"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\InProcServer32]
@="shdocvw.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\Instance]
"CLSID"="{0afaced1-e828-11d1-9187-b532f1e9575d}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\Instance\InitPropertyBag]
"Attributes"=dword:00000015
"Target"=hex(2):3a,00,3a,00,7b,00,32,00,30,00,38,00,44,00,32,00,43,00,36,00,30,\
  00,2d,00,33,00,41,00,45,00,41,00,2d,00,31,00,30,00,36,00,39,00,2d,00,41,00,\
  32,00,44,00,37,00,2d,00,30,00,38,00,30,00,30,00,32,00,42,00,33,00,30,00,33,\
  00,30,00,39,00,44,00,7d,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:f8000010
"WantsFORPARSING"=""

(eerste 2 regels zijn om in My Computer te plaatsen, rest is voor het Shell Object
toon volledige bericht

Anoniem: 97742

ik heb nu net mijn eerste unattended cd gemaakt, en ik moet zeggen dat het uitermate heerlijk werkt..vooral voor mensen zoals ik, extreem lui dus (en personen die windows vaak installeren. bedankje aan mijn vrienden :( )

Nu zie ik soms bij pc's van grote namen (dell etc., en pc's die geinstalleerd zijn door pc winkels) dat er soms een logo bij de systeem eigenschappen staat...nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is ja of nee, en hoe dat precies te doen is?

:edit:

en dan bedoel ik dus unattended, ik weet al hoe t handmatig moet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 97742 op 28-09-2005 08:32 . Reden: kleine toevoeging ]

• Jazco2nd
Ik heb een lelijke methode gevonden om Netwerklocaties toe te voegen aan Deze computer (en ook aan het contextmenu van Deze computer).

Het is nog een slechte oplossing want je ziet een flitsend zwart schermpje... maar werkt wel.
Ik zie het als een tijdelijke oplossing totdat iemand iets beters ontdekt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Windows Registry Editor Version 5.00

;===========================================
;Netwerklocaties toevoegen aan Deze computer
;
; deze methode vereist een batchbestand.
; voorbeeld voor het batchbestand:
; cmdow @ /HID
; @echo off
;
; START ::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}
; einde voorbeeld, sla bovenstaande op als gotonetwork.cmd en plaats in system32 map.
;vervolgens deze regtweak
;
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}]
@="Netwerklocaties"
"InfoTip"="Toegang tot computers in uw netwerk en FTP (WebDAV) locaties."
"SearchHelper"="ShellObjectEditor: Netwerklocaties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\DefaultIcon]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\SHELL32.DLL,18"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell\Open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell\Open\Command]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\gotonetwork.cmd"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:00000010
"WantsFORPARSING"=""

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}]
@="Netwerklocaties"
"InfoTip"="Toegang tot computers in uw netwerk en FTP (WebDAV) locaties."

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\DefaultIcon]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\SHELL32.DLL,18"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell\Open]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\Shell\Open\Command]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\gotonetwork.cmd"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cfc7d08e-8190-4db4-8718-dc230a6ee2b5}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:00000010
"WantsFORPARSING"=""

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\{fe237f52-e77d-4dc1-8a14-8b1c1eefc2c2}]

;===========================================
;Netwerklocaties toevoegen aan rechtermuisknop menu van Deze computer
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\aaNetwerklocaties weergeven]
@="Netwerklocaties weergeven"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\aaNetwerklocaties weergeven\command]
@="gotonetwork.cmd"

Ik heb een aantal mogelijkheden over het menuutje dat verschijnt als je met rechtermuisknop op Deze Computer klikt weergegeven in het regtweaks forum op MSFN.
Je kan bijvoorbeeld ook "Defragmenteren", "Computer opschonen" etc. toevoegen, en door goede namen te kiezen kan je de volgorde zelfs bepalen. Zie hier.

EDIT: er miste 1 belangrijke regel in bovenstaande tweak, de regel die Netwerklocaties werkelijk toevoegd aan Deze Computer. Is nu bijgewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 29-09-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom doe je het niet met een AutoIT script? Ok je ziet de handelingen, maar dat gaat zo snel dat het er zelfs nog grappig uitziet ook.

Ik heb voor de lol de office installatie met mijn eigen instellingen in een AutoIT script gezet. Alles flits er voorbij en binnen enkele sec. draait de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Ik zit nog steeds met een aantal probleempjes:

Ik heb het probleem dat in hotfixes.cmd de Sasser Removal Tool (KB841720) en Mydoom, Doomjuice, and Zindos Worm Detection and Removal Tool (KB836528) tijdens het uitvoeren van hotfixes.cmd een venster doen laten opspringen waarin wordt gemeld dat er nix is gevonden. Ik moet dan dus op OK klikken. Dit moet toch ook unattended zijn als ik de parameter "/q" en "/r" gebruik. Moet er misschien ">null" achter de parameters??
Ook wil WMP10 gaan rebooten na de installatie wat dus niet de bedoeling is. Hieronder mijn hotfixes.cmd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
@echo off 
ECHO.
ECHO Installeren van HMTCD.exe HighMAT-branden
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\HMTCD.exe /Q
ECHO.
ECHO Installeren van KB841720.exe Sasser Worm Removal Tool
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\KB841720.exe /Q /R
ECHO.
ECHO Installeren van KB836528.exe Mydoom, Doomjuice, and Zindos Worm Detection and Removal Tool
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\KB836528.exe /Q /R
ECHO.
ECHO Installeren van MP10Setu.exe Windows Media Player 10
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\MP10Setu.exe /Q /R
ECHO.
ECHO Installeren van MDXSetup.exe DirectX 9.0c
start /wait %systemdrive%\install\hotfixes\MDXSetup.exe /quiet /passive
ECHO.
ECHO Deze PC wordt opnieuw gestart binnen 5 seconden...
shutdown.exe -r -f -t 10 -c "Windows XP zal opnieuw starten binnen 5 seconden..."
EXIT

Verder heb ik een probleem met Office2003. Ik heb het precies zo gedaan zoals het staat beschreven in Bashrat's Unattended Guide. Ik heb de adminsetup gemaakt met de Office Resource Kit. Ik zie ook dat de setup wordt gestart na het GUI-gedeelte van Windows Setup. Echter als de unattended-installatie klaar is. Zie ik dat er helemaal geen office is geinstalleerd. Ik zie wel in C:\Install\Progs\Office2003 de bestanden staan maar er staat nix in Program Files. Hieronder mijn cmdlines.txt en office2003.cmd

cmdlines.txt
code:
1
2
3
4
5
[COMMANDS]
"RunOnceEx.cmd"
"Office2003.cmd"
"start.cmd"
"REGEDIT /S regtweaks.reg"

office2003.cmd
code:
1
2
3
4
ECHO.
ECHO Installeren van Microsoft Office 2003 Professional
ECHO Een moment geduld aub...
start /wait %systemdrive%\install\progs\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 30-09-2005 12:56 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptainM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:39:
Ik zit nog steeds met een aantal probleempjes:

Ik heb het probleem dat in hotfixes.cmd de Sasser Removal Tool (KB841720) en Mydoom, Doomjuice, and Zindos Worm Detection and Removal Tool (KB836528) tijdens het uitvoeren van hotfixes.cmd een venster doen laten opspringen waarin wordt gemeld dat er nix is gevonden. Dit moet toch ook unattended zijn als ik de parameter "/q" en "/r" gebruik. Moet er misschien ">null" achter de parameters??
over 1 maandje is die hotfix die je erin probeert in te bouwen alweer verouderd, waarom slipstream je RyanVM pakketje niet gwoon in je cd? heb je niet eens nlite voor nodig.... en ben je gelijk klaar met alle hotfixes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Je kan die .cab van RyanVM toch alleen maar slipstreamen met nLite naar mijn weten?? Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen zonder nLite... Zou wel een chille oplossing zijn.

RyanVM Integrator v1.0 is the answer..... :o

[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 30-09-2005 13:28 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptainM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:01:
Je kan die .cab van RyanVM toch alleen maar slipstreamen met nLite naar mijn weten?? Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen zonder nLite... Zou wel een chille oplossing zijn.
Hier lees je meer over, ik heb het zelf nog niet gedaan, dus vragen hierover kan je niet aan mij stellen.

http://ryanvm.msfn.org/manual.html

edit: 1 ding nog, je hebt zelf wel engelse XP? zo ja dan is RyanVMpakketje goed, zo nee dan Hp38guser pakketje doen maar of die compatibel is met die installer?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-09-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Anoniem: 99760 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:31:
[...]

Hier lees je meer over, ik heb het zelf nog niet gedaan, dus vragen hierover kan je niet aan mij stellen.

http://ryanvm.msfn.org/manual.html

edit: 1 ding nog, je hebt zelf wel engelse XP? zo ja dan is RyanVMpakketje goed, zo nee dan Hp38guser pakketje doen maar of die compatibel is met die installer?
Ik heb nu dus het NL- RyanVM pakketje geslipstreamed met de US-RyanVM inergrator in mijn NL-WXPPro. Dit is allemaal gelukt.

Nu nog het probleem van Office. Klopt het dat office tijdens de T13mark wordt geinstalled?? Moet ik Office installen met GuiRunOnce of met RunOnceEx.

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 30-09-2005 15:11 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptainM schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:04:
[...]

Ik heb nu dus het NL- RyanVM pakketje geslipstreamed met de US-RyanVM inergrator in mijn NL-WXPPro. Dit is allemaal gelukt.

Nu nog het probleem van Office. Klopt het dat office tijdens de T13mark wordt geinstalled?? Moet ik Office installen met GuiRunOnce of met RunOnceEx.
Toen ik nog officeXp meeinstalleerde deed ik dit via RunOnceEx. dat werkte gwoon goed.

heb je voor office geen account nodig? die er nog nie zijn aangemaakt op T13? misschien is dat het probleem?

bedankt voor het bevestigen dat het wel kan met integrator en hpguserpakketje. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-09-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Captain, in je cmdlines.txt kun je RunOnceEx zetten, via RunOnceEx kan je dan Office installeren (dit geld voor alle programma's en instellingen).

Office zal niet installeren tijdens t13, heeft volgens mij iets te maken dat je dan in een soort beperkte gebruikersaccount zit. Vandaar dat het dus mis ging bij jou.

Het is overigens wel mogelijk je RunOnceEx tijdens T12/13 uit te laten voeren... de totale installatietijd is dan wat korter volgens mij. En met een trucje Office toch te installeren.. in het grote silent of shrinked Office topic op msfn staat een link naar het topic waar weer een .exe te downloaden is die ervoor zorgt dat Office toch gewoon installeert als je het via RunOnceEx tijdens t12 installeert.

Dit werkt perfect trouwens, gebruik het zelf ook... heb helaas geen directe link voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Anoniem: 97742 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:25:
ik heb nu net mijn eerste unattended cd gemaakt, en ik moet zeggen dat het uitermate heerlijk werkt..vooral voor mensen zoals ik, extreem lui dus (en personen die windows vaak installeren. bedankje aan mijn vrienden :( )

Nu zie ik soms bij pc's van grote namen (dell etc., en pc's die geinstalleerd zijn door pc winkels) dat er soms een logo bij de systeem eigenschappen staat...nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is ja of nee, en hoe dat precies te doen is?

:edit:

en dan bedoel ik dus unattended, ik weet al hoe t handmatig moet ;)
Oke, dan weet je oemlogo.bmp en oemlogo.ini wel te vinden. Enigste wat je hoeft te doen is beide bestanden in $OEM$\$$\System32 te gooien, ze komen dan vanzelf terecht in je System32 map onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik heb een nieuwe WGA add-on gepubliceerd. Deze komt ook in het volgende Update Pack, maar tot die tijd kan deze geïntegreerd worden met nLite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hiermee kun je dus updates van microsoft udate site ontvangen? Ook die updates (KB903234) die bijvoorbeeld hier ter sprake kwamen: http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=485 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Anoniem: 46284 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:14:
Hiermee kun je dus updates van microsoft udate site ontvangen? Ook die updates (KB903234) die bijvoorbeeld hier ter sprake kwamen: http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=485 ?
Ja. Er was toch behoefte aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 01-10-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hmm gaat over problemen met browsen door locale pc's? doe ik ook op mn netwerkje maar heb die volume shadow copy service nieteens :)
Als je die service verwijdert heb is die update dus niet van toepassing neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:55:
hmm gaat over problemen met browsen door locale pc's? doe ik ook op mn netwerkje maar heb die volume shadow copy service nieteens :)
Als je die service verwijdert heb is die update dus niet van toepassing neem ik aan.
Ik ben er zelf ook niet zeker van. Ik denk dat het toch aan nLite ligt. Ik zal nog een test doen met een volledige install en kijken of het probleem dan nog steeds optreedt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Jazco2nd schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:53:
mijn .nfo openen met Notepad:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo]
"Application"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithList]
"a"="Explorer.exe"
"MRUList"="ba"
"b"="NOTEPAD.EXE"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.nfo\OpenWithProgids]
"MSInfo.Document"=hex(0):
Thanks, dat werkte. Gebruikt er hier iemand WinAmp unattended, maar dan met de optie zodat er geen enkele bestandsextensie aan WinAmp wordt toegekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AvWijk schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 01:38:
Thanks, dat werkte. Gebruikt er hier iemand WinAmp unattended, maar dan met de optie zodat er geen enkele bestandsextensie aan WinAmp wordt toegekend?
met deze methode kan je de extensiestoekenning uitzetten.

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=46716

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 02-10-2005 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Weet iemand een regtweak om snelkoppelingen in het startmenu te zetten? Ik bedoel het deel waar ook "Internet" en "Email" zit...

Email (met Thunderbird dan) weet ik wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
;Set the Start Menu sticky for Mail
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\mail]
@="Mozilla Thunderbird"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird]
@="Mozilla Thunderbird"
"DLLPath"="C:\\PROGRA~1\\Mozilla Thunderbird\\mozMapi32.dll"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\DefaultIcon]
@="C:\\PROGRA~1\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe,0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\shell\open\command]
@="C:\\PROGRA~1\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe -mail"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\shell\properties]
@="Thunderbird &Options"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\shell\properties\command]
@="C:\\PROGRA~1\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe -options"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\protocols\mailto]
@="URL:MailTo Protocol"
"URL Protocol"=""
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\protocols\mailto\DefaultIcon]
@="C:\\Program Files\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe,0"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird\protocols\mailto\shell\open\command]
@="C:\\Program Files\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe -compose \"%1\""

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"TaskbarSizeMove"=dword:00000000 ;lock taskbar

Maar wil graag Winamp, Nero, Xnview etc daar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Jazco2nd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:40:
Weet iemand een regtweak om snelkoppelingen in het startmenu te zetten? Ik bedoel het deel waar ook "Internet" en "Email" zit...
Je kan het anders ook met een vbs scriptje doen waarin je al je snelkoppelingen mee maakt.

google ff op vbs createshortcut

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Het installeren van office gaat nu goed met behulp van RunOnceEx. Ik heb de office-setupbestanden in de map $1\Install\Progs\Office2003 staan, dus hij kopieert eerst de office-setupbestanden naar de HDD en vervolgens wordt office vanuit hier via RunOnceEx geinstalleerd.

Ik wil dat office wordt geinstalleerd vanaf mijn unattended DVD. Dit spaart tijd en ruimte op de HDD. Ik geef in RunOnceEx de variabelen aan voor de CDROMdrive. En daarna wordt office2003.cmd geladen om office te installeren. Kan ik in mijn office2003.cmd gewoon aangeven dat hij vanaf CDROM moet installeren of moet ik daar ook eerst variabelen aanroepen om hier gebruik van te maken?? Hieronder mijn office2003.cmd en mijn RunOnceEx.

office2003.cmd
code:
1
2
3
4
ECHO.
ECHO Installeren van Microsoft Office 2003 Professional
ECHO Een moment geduld aub...
start /wait %CDROM%\Software\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

RunOnceEx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
cmdow @ /HID

for %%a in (z y x w v u t s r q p o n m l k j i h g f e d c) do if exist %%a:\software (
set CDROM=%%a:
goto install
)

:install
REG ADD %KEY%\010 /VE /D "Microsoft Office 2003" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Office2003\Office2003.cmd" /f

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lama... klassiek geval van ikhebhetnietgoedgelezen.

tis erg lang geleden voor me, ik weet het niet zeker meer maar waarom staan de setupbestanden in een map met $? alle mappen met $ worden gwoon gekopieerd naar hdd. als je de setupbestanden in een map zet zonder $ erin werkt het toch ook?

[ Voor 179% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 03-10-2005 12:52 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.