Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:27:
lama... klassiek geval van ikhebhetnietgoedgelezen.

tis erg lang geleden voor me, ik weet het niet zeker meer maar waarom staan de setupbestanden in een map met $? alle mappen met $ worden gwoon gekopieerd naar hdd. als je de setupbestanden in een map zet zonder $ erin werkt het toch ook?
Als ik het goed begrijp heb ik dit al gedaan. Ik gebruik in plaats van jouw "install", "Software". Het gaat er bij mij om, hoe ik de setup van office start. Ik start door middel van office2003.cmd. Ik wil Office2003 ook vanaf mijn DVD installeren. Kan ik het zo doen met behulp van office2003.cmd zonder dat ik daar een variabelen voor de CDROM hoef op te vragen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:32:
Als ik het goed begrijp heb ik dit al gedaan. Ik gebruik in plaats van jouw "install", "Software". Het gaat er bij mij om, hoe ik de setup van office start. Ik start door middel van office2003.cmd. Ik wil Office2003 ook vanaf mijn DVD installeren. Kan ik het zo doen met behulp van office2003.cmd zonder dat ik daar een variabelen voor de CDROM hoef op te vragen.
je postte dit
Ik heb de office-setupbestanden in de map $1\Install\Progs\Office2003 staan
dus ze staan wel degenlijk in $ ? en je wilt niet dat van te voren wordt gekopieerd naar hdd? en als je een cmd oproept vanaf runonceex moet je steeds weer opnieuw variabele opgeven ja. elk apart cmd moet deze variabele hebben, anders heb je kans dat het niet goed gaat werken.

edit; ik herlees nu je stukje, en vraag me af welk vraag je stelt, je lijkt 2 vragen te stellen.
1. hoe installeer ik office zonder naar hdd te kopieeren?
2. moet ik een variabele in elk losse cmd zetten?

sorrie als ik je vraag niet begrijp?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

je postte dit
[...]

dus ze staan wel degenlijk in $ ? en je wilt niet dat van te voren wordt gekopieerd naar hdd? en als je een cmd oproept vanaf runonceex moet je steeds weer opnieuw variabele opgeven ja. elk apart cmd moet deze variabele hebben, anders heb je kans dat het niet goed gaat werken.
:/ Sorry voor de onduidelijkheid... Ze stonden eerst in \UaCD\$OEM$\$1\Progs\Office2003\ maar nu in UaCD\Software\. Ik schetste dus eerst de situatie die ik eerst had en daarna de situatie die ik graag zou willen hebben. :/

Maargoed, ik weet nu dat ik in mijn office2003.cmd ook variabelen op moet geven om aan te geven dat hij de office-setupbestanden moet halen vanaf CDROM.

offtopic:
we zijn de hele tijd elkaar aan het quoten maar editten ook steeds onze posts... 8)7 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 03-10-2005 12:48 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:47:
:/ Sorry voor de onduidelijkheid... Ze stonden eerst in \UaCD\$OEM$\$1\Progs\Office2003\ maar nu in UaCD\Software\. Ik schetste dus eerst de situatie die ik eerst had en daarna de situatie die ik graag zou willen hebben. :/

Maargoed, ik weet nu dat ik in mijn office2003.cmd ook variabelen op moet geven om aan te geven dat hij de office-setupbestanden moet halen vanaf CDROM.

offtopic:
we zijn de hele tijd elkaar aan het quoten maar editten ook steeds onze posts... 8)7 :)
sorrie kerel, ben nog nie zo lang wakker... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Muppet schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

Je kan het anders ook met een vbs scriptje doen waarin je al je snelkoppelingen mee maakt.

google ff op vbs createshortcut

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Eiglijk wil ik gewoon weten waar dit in het register wordt opgeslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik gebruik regshot... doet hetzelfde als regmon maar vind ik duidelijker...
echter de registerwaardes die veranderd worden lijken helemaal geen effect te hebben... (als ik ze zelf later toepas..)
ik zal als ik in een onnuttige bui ben weer proberen uit te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

misschien dat ie ze alleen inleest op het moment dat explorer gestart wordt...

ff testen als je explorer.exe gekilled hebt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:45:
ik gebruik regshot... doet hetzelfde als regmon maar vind ik duidelijker...
echter de registerwaardes die veranderd worden lijken helemaal geen effect te hebben... (als ik ze zelf later toepas..)
ik zal als ik in een onnuttige bui ben weer proberen uit te vinden...
Wat voor keys zijn het? zeker die met de S15-434-344325 reeks erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ikzelf schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:47:
[...]
Ik krijg het dus niet voor elkaar om Office2003 te installeren met RunOnceEx. Ik krijg een foutmelding dat hij de setup niet kan vinden. Ik kan Office alleen unattended installeren als ik office eerst naar de hdd kopieer en vanuit daar office installeer. Dit wil ik dus niet doen want dit kost teveel tijd en ruimte op de hdd.

Hieronder mijn RunOnceEx en mijn office2003.cmd

RunOnceEx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
cmdow @ /HID

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

for %%a in (z y x w v u t s r q p o n m l k j i h g f e d c) do if exist %%a:\software (
set CDROM=%%a:
goto install
)

:install
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Bezig met installeren van Applicaties..." /f

REG ADD %KEY%\005 /VE /D "Adobe Reader 7" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Acrobat\acrread7.msi /qb-REBOOT=suppress" /f

REG ADD %KEY%\010 /VE /D "Microsoft Office 2003" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Office2003\office2003.cmd" /f
REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Nero 6.3.1.20" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Nero\nero63120us.exe /silent /noreboot /sn=****-****-****-****-**** /write_SN" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 2 /D "%CDROM%\Software\Nero\nero63120_nllanguagepack.exe /silent" /f

REG ADD %KEY%\020 /VE /D "DirectX 9.0C" /f
REG ADD %KEY%\020 /V 1 /D "%CDROM%\Software\DirectX\mdxsetup.exe /quiet /noreboot" /f

REG ADD %KEY%\025 /VE /D "Windows Media Player 10" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 1 /D "%CDROM%\Software\mp10setu.exe /q" /f

REG ADD %KEY%\100 /VE /D "Bestanden Opruimen" /f
REG ADD %KEY%\100 /V 1 /D "%CDROM%\Software\cleanup.cmd" /f

office2003.cmd
code:
1
2
3
4
ECHO.
ECHO Installeren van Microsoft Office 2003 Professional
ECHO Een moment geduld aub...
start /wait %CDROM%\Software\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

Ik denk dat ik iets moet veranderen aan die office2003.cmd. Volgens mij kan die niet overweg met %CDROM%....

[ Voor 85% gewijzigd door Techno Overlord op 06-10-2005 10:27 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22
Hoezo roep je een cmd aan om office te installeren?
Mijn code vanuit RunOnceEx:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

SET INSPATH=%CDROM%\$oftware\005_office

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installing Office" /f

REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft Office 2003 Professional" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%INSPATH%\001_office\setup.exe TRANSFORMS=unattended.MST /qb!" /f

Let wel: Ik had een speciale RunOnceEx voor verschillende onderdelen. Dit is dus het eerste gedeelte van m'n 5e RunOnceEx.

Als je toch je .cmd wilt blijven gebruiken, dan moet je idd je CD-ROM variabele declareren, omdat die nog niet eerder gedeclareerd is in die "command-cycle".
Dus voor elk "nieuw" command-window moet je opnieuw de CD-ROM variabele declareren.

Succes ermee :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook al een tijdje bezig,

Heb op dit moment een dvd met office 2003 [RunOnce]
dat werkt allemaal perfect,

Maar.....

Hoe moet ik nou andere paketten bijv. Lotus notes als multi user installeren..?
Is dit ook mogelijk..?

Je moet dan bij de installatie een heel aantal schermpjes instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:19:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

SET INSPATH=%CDROM%\$oftware\005_office

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installing Office" /f

REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft Office 2003 Professional" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%INSPATH%\001_office\setup.exe TRANSFORMS=unattended.MST /qb!" /f
wat doet die uitroepteken daar aan het eind van je code?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:18:
Hoe zit het nou met Nlite: je hebt een cd gemaakt zonder geintergreerde raid drivers. Nu wil je die cd gebruiken bij iemand die wel sata schijven heeft. Normaal doe je dan floppy in pc en druk je op F6. Maar is het nu zo dat dat met een Nlite gemaakte cd niet werkt?

Ik heb namelijk nogal veel mislukte cd gemaakt omdat ik die sata drivers er bij in wilde hebben. Maar dan kreeg ik altijd errors bij eerste keer opstarten van windows. Dus doe ik ze er nu maar niet in maar wat krijg je dan als je die cd bij een systeem wil installeren met sata schijven.
Je krijgt gewoon de melding met F6 :) Dus je kan alsnog de drivers opgeven en laden vanaf floppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotfixes hotfixes hotfixes.. geloof dat ik inmiddels heel wat pagina's heb bezocht maar 1 ding is me nog steeds niet duidelijk.

Welke updates heb ik precies nodig om m'n UA-CD compleet te krijgen
(en dan heb ik het over alle 'critical' & 'recommended' updates, tm vandaag)

alle 30 stuks van dit linkje?
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886&st=0

alle van dit linkje?
http://www.neowin.net/for...on/index.php/t373706.html

Wat ik nu heb gedaan:
XP ENG, SP1 CD gepakt -> SP2 geintegreerd
vervolgens met HFNetChk bekeken welke hotfixes er beschikbaar zijn : die heb ik gedownload (via KB)

Test dvd-rw gemaakt, met de hotfixes - > geinstalleerd
nog een keertje windows update gedraait en toen kwam ik erachter dat er nog een paar hotfixes beschikbaar zijn (waaronder de genuine & malicious software upgrades) -> die heb ik nu ook gedownload en klaar staan om te 'slipstreamen'

After all, ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie, doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:15:
[...]
wat doet die uitroepteken daar aan het eind van je code?
Goeie vraag...
Volgens mij zorgt dat ervoor dat de "Cancel" button verdwijnt in het status-scherm tijdens het installen.

Zal het nog ff checken voor de zekerheid.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Alweer druk bezig om mijn CD zo compleet mogelijk te krijgen, maar ik heb nu ff een vraag over volgordes.
Ik gebruik nLite om SP2, Ryan's Hotfixes, XPize en eigen drivers te integreren en daarnaast meuk uit XP weg te halen.
Dan replace ik een aantal bestanden (zoals de geavanceerde calculator).
Dan voeg ik mijn $oem$ mappen toe voor programma's die ik wil installeren.

Maar nu kwam ik langs de driverpacks van bashrat en voor mijn radeon (die ik wel silent wil installeren of integreren met het 'oude' control panel) en ik vroeg me af wanneer ik dit moet doen. In de intructies staat het na nLite, maar overschrijft ie dan niet mijn eigen drivers (ze zitten niet allemaal in de driver packs). Iemand een oplossing hiervoor?

PS: eigenlijk gaat het om de radeon drivers en chipset (intel én via) drivers (die heb ik nog niet kunnen integreren met nLite), dus als er een mogelijkheid is zonder driver packs... ook prima!

En blijven de drivers van de packs bewaard in je windows installatie? Bij nLite kun je ze later verwijderen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

oZner schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:05:
PS: eigenlijk gaat het om de radeon drivers en chipset (intel én via) drivers (die heb ik nog niet kunnen integreren met nLite), dus als er een mogelijkheid is zonder driver packs... ook prima!
http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/drivers.htm
erg makkelijke manier... ik werk zelf ook niet met "driverpacks"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Wat voor keys zijn het? zeker die met de S15-434-344325 reeks erin?
OK ik weet nu meer.
Het gaat om de inhoud van deze sleutel:
code:
1
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartPage]

En dan is alleen de subsleutel "Favorites" van belang, maar voor het gemak even de gehele inhoud van bovenstaande sleutel.

Als ik dat opsla in een .reg bestand, de sleutel geheel wis, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn Startmenu Leeg! Op Internet en Email na, die worden niet via die sleutel geactiveerd.

Als ik vervolgens het .reg bestand uitvoer, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn startmenu weer gevuld zoals dat was. Prima dus.

2e test:
Als ik nu een nieuwe gebruiker maak, het .reg bestand aanpas aan de S-1-5-21...... code van deze nieuwe gebruiker (ff spieken met regedit en vervolgens dit aanpassen in het .reg bestand),
en dan het reg bestandje uitvoer... verschijnt precies het linkerdeel bij deze nieuwe gebruiker zoals ik dat wil!

3e test:
nu kopieer ik de volledige inhoud van het regbestand 3x onder elkaar, en pas dit aan:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\ wordt HKEY_LOCAL_MACHINE, de 2e kopie wordt HKEY_CURRENT_USER en de 3e wordt HKEY_USERS\.DEFAULT en voer het uit.. Nu zit de code dus in al deze secties. Mocht het zo zijn dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, windows automatisch keys uit 1 van deze secties importeert naar de S-1-5-21.... reeks voor de nieuwe gebruiker, dan zit het dus daarin en dat zou mooi zijn!

helaas had dit laatste geen effect... wie kan helpen? het is 1 vd laatste tweaks die ik graag aan mijn uA cd toevoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 12-10-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik zal het eens proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door iAR op 13-10-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:07:
[...]

OK ik weet nu meer.
Het gaat om de inhoud van deze sleutel:
code:
1
[HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartPage]

En dan is alleen de subsleutel "Favorites" van belang, maar voor het gemak even de gehele inhoud van bovenstaande sleutel.

Als ik dat opsla in een .reg bestand, de sleutel geheel wis, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn Startmenu Leeg! Op Internet en Email na, die worden niet via die sleutel geactiveerd.

Als ik vervolgens het .reg bestand uitvoer, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn startmenu weer gevuld zoals dat was. Prima dus.

2e test:
Als ik nu een nieuwe gebruiker maak, het .reg bestand aanpas aan de S-1-5-21...... code van deze nieuwe gebruiker (ff spieken met regedit en vervolgens dit aanpassen in het .reg bestand),
en dan het reg bestandje uitvoer... verschijnt precies het linkerdeel bij deze nieuwe gebruiker zoals ik dat wil!

3e test:
nu kopieer ik de volledige inhoud van het regbestand 3x onder elkaar, en pas dit aan:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\ wordt HKEY_LOCAL_MACHINE, de 2e kopie wordt HKEY_CURRENT_USER en de 3e wordt HKEY_USERS\.DEFAULT en voer het uit.. Nu zit de code dus in al deze secties. Mocht het zo zijn dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, windows automatisch keys uit 1 van deze secties importeert naar de S-1-5-21.... reeks voor de nieuwe gebruiker, dan zit het dus daarin en dat zou mooi zijn!

helaas had dit laatste geen effect... wie kan helpen? het is 1 vd laatste tweaks die ik graag aan mijn uA cd toevoeg.
ja maar.... die S reeks werkt alleen maar nu op je huidige setup. als je gaat formatteren of herinstalleren kloppen de S reeks niet meer...

zinloos dus....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als die 3e test gelukt was, kon het dus gebruikt worden voor een uA CD. De overige testjes waren ff bewijs dat het zeker die key is, en dat die wel voor elke gebruiker te gebruiken is... maarja... nu weet ik ook niet hoe het moet!

iemand reageerde hierboven over vbs scriptje voor shortcuts, maar dat zou hier dus niet werken denk ik, want de shortcuts bestaan al... wil ze alleen ook in het startmenu linkerdeel hebben..
ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
oZner schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:05:
Maar nu kwam ik langs de driverpacks van bashrat en voor mijn radeon (die ik wel silent wil installeren of integreren met het 'oude' control panel) en ik vroeg me af wanneer ik dit moet doen. In de intructies staat het na nLite, maar overschrijft ie dan niet mijn eigen drivers (ze zitten niet allemaal in de driver packs). Iemand een oplossing hiervoor?

En blijven de drivers van de packs bewaard in je windows installatie? Bij nLite kun je ze later verwijderen namelijk...
In DP Graphics A zit inderdaad de Radeon driver, met het oude CPL - volledig automatisch dus. De originele drivers worden niet overschreven en je kunt de DriverPacks laten houden of niet (KtD: Keep the Drivers: zet dit aan/uit naargelang...). Natuurlijk geldt dit enkel als je de DriverPacks slipstreamt met het DriverPacks BASE, met nLite gaat dit natuurlijk allemaal niet werken... (het CPL zal niet werken, de drivers zullen altijd gehouden worden (standaard dan toch) én de oude drivers zullen inderdaad overschreven worden - dat geldt overigens niet voor alle drivers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook al een tijdje bezig,

Heb op dit moment een dvd met office 2003 [RunOnce]
dat werkt allemaal perfect,

Maar.....

Hoe moet ik nou andere paketten bijv. Lotus notes als multi user installeren..?
Is dit ook mogelijk..?

Je moet dan bij de installatie een heel aantal schermpjes instellingen aanpassen.
kan dit ook automatisch,??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb mijn uA CD flink uitgebreid maar ik heb nog een aantal vragen en problemen:

1 Als ik radeon, via chipset en intel chipset toevoeg via nLite dan werkt Windows niet. Ik heb gekeken hoe ze op MSFN drivers voorbereiden. Het stuk in winnt.sif heb ik overgeslagen en overgelaten aan nLite. Op een laptop (die alleen de intel chipset drivers) nodig heeft start windows niet op (in de boot dat ie RunOnce.cmd gaat uitvoeren). Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik kan het niet op mijn huidige pc proberen (die heb ik nodig) en om nu steeds een andere cd te maken en te testen is erg veel werk! ;)
Dit is wat ik krijg als Windows boot: een het menu waarin ik safe mode, last know good en normal kan kiezen. Als ik normal kies dan zie ik volgens mij entries van boot.ini (ik zie iets van partition(0) enzo) en hij wijst naar bestanden in C:\WINDOWS\system32\drivers (met die regel er steeds voor). Een hele rij en dan restart ie de computer weer.

edit Ik heb toch maar lopen testen. Het weglaten van de intel/via chipset drivers én ati drivers heb ik geen problemen. Dan moet het maar zo... ;)

2 Met GuiRunOnce.cmd installaties gaan er verschillende programma's de mist in...
Thunderbird is niet geinstalleerd, ook geen meldingen. Messenger Plus wordt ook niet geinstalleerd, ook geen meldingen. Daemon tools eerst met /qn /reboot=supress gedaan maar toen kreeg ik een Installer box met switches, dus nu maar zo (?), crap cleaner wordt gewoon als normale installer gestart, met gui dus. En Office installeerd, maakt mappen en daarna rolt ie weer terug en is alles weer weg... :? Hoe kan dat nu?

edit Dom! Ik miste quotes (tnx mr tweak) en switches zijn case sensitive... Al installeerd Thunderbird nog steeds niet...
En een bijkomend probleem is dat er geen snelkoppelingen gemaakt worden... Dat moet nog opgelost worden...

3 Als ik snelkoppelingen in all users\start menu\programs kopieer die in de $docs map staan komen ze niet aan in het start menu. Hoe kan ik dit oplossen? Of kan het alleen handmatig via shortcut.exe in een batchbestand?

4 Firefox start niet. Ook zo iets raars...

5 Hoe kun je de found new hardware wizard voorkomen tijdens de installatie van daemon tools?

[ Voor 57% gewijzigd door iAR op 19-10-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent gwoon vergeten alle aanhalingstekens te gebruiken in 1 regel

bijv

REG ADD %KEY%\031 /V 1 /D "%CDROM%\Software\plus.exe /SilentInstallNoSponsor" /f

voor de rest kan ik je niet zo helpen nu.

(ik raad altijd andere mensen af om catalyst en forceware toe te voegen aan hun UACD, dit omdat er maandelijks nieuwe versies uitkomen die of slechter of beter zijn. Xp bied al standaard ondersteuning aan beide. dus na de UA installatie haal je ff de nieuwste videokaart driver op)

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik gebruik Windows XP Media Center, de update pack van hp38guser bevat fixes voor mp9, deze slopen de geĂŻntegreerde mp10. Hoe zou ik hier om heen kunnen?

edit:
Jun 29 2005, 12:46 AM
I want to confirm that RyanVM's Update Pack v1.2.2 works with MCE 2005.

I used nlite to integrate the update pack, and later copied over the WMP9-Less INF's.
The last step is you need to replace these 4 files in the I386 directory with the original ones from your MCE cd (for wmp10):
DRMV2CLT.DL_
WMNETMGR.DL_
WMP.DL_
WMVCORE.DL_

However there are still MCE specific hotfixes that arent included in the Update Pack, such as:
Windows XP Media Center Edition 2005 Update Rollup 1 (KB873369)
KB888316
KB890629
Q890760
Q895678

These can be installed during Windows Setup with RunOnceEx.cmd
Nu alleen dus nog inf's zonder mp9 zien te maken. Iemand enig idee?

[ Voor 73% gewijzigd door |sWORDs| op 23-10-2005 22:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 08:27
@J.D. : Kijk eens naar WIHU (Windows Installation Helper Utility), hier kan je if-constructies maken waarmee je misschien zoiets kan bereiken...

WIHU is te vinden op: http://www.kalytta.com/wihu.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
sWORDs schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:03:
Ik gebruik Windows XP Media Center, de update pack van hp38guser bevat fixes voor mp9, deze slopen de geĂŻntegreerde mp10. Hoe zou ik hier om heen kunnen?

edit:

[...]

Nu alleen dus nog inf's zonder mp9 zien te maken. Iemand enig idee?
Ik heb hier naar gekeken. Als oplossing zie ik dat de WMP9 fixes in de nieuwe versie als een ADD-on wordt uitgebracht.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is het misschien mogelijk om tijdens de Unattended Setup de ProductKey in te voeren. Ik had in deel 3 gelezen dat je dit kan doen door een diskette te gebruiken met daarop een aparte winnt.sif. Ik zou het graag zo willen zien net als de Windows Installation Helper Utility (WUHI). Dus dat ik tijdens de setup een venster krijg waarin ik de productkey kan invoeren.

De rede hiervoor is dat ik de Unattended Setup DVD op klant pc's wil installeren. Deze klanten hebben natuurlijk allemaal een eigen key. Ik ga natuurlijk niet mijn eigen key gebruiken voor klant pc's.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

hp38guser schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

Ik heb hier naar gekeken. Als oplossing zie ik dat de WMP9 fixes in de nieuwe versie als een ADD-on wordt uitgebracht.
Ik zou het echt super vinden als je dit zou doen, heb je enig idee wanneer de nieuwe versie er ongeveer gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CaptainM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:29:
Is het misschien mogelijk om tijdens de Unattended Setup de ProductKey in te voeren. Ik had in deel 3 gelezen dat je dit kan doen door een diskette te gebruiken met daarop een aparte winnt.sif. Ik zou het graag zo willen zien net als de Windows Installation Helper Utility (WUHI). Dus dat ik tijdens de setup een venster krijg waarin ik de productkey kan invoeren.

De rede hiervoor is dat ik de Unattended Setup DVD op klant pc's wil installeren. Deze klanten hebben natuurlijk allemaal een eigen key. Ik ga natuurlijk niet mijn eigen key gebruiken voor klant pc's.
Je kan ook default hide gebruiken, hiermee worden alleen de schermen overgeslagen waar je gegegevens voor gezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:46:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een unattended cdtje van WinXP.

Ik heb echter 1 probleem:

Ik heb office 2003 NL erin gezet (incl. updates enzo) maar nouw wil ik graag dat je voordat de installatie begint (van office) je kunt selecteren welke onderdelen worden geinstalleerd.

Het liefst met checkboxjes waarin je selecteert welke programma's geinstalleerd moeten worden.

Ik heb al wel een oplossing gevonden, en dat is de volgende:

Voor elke combinatie (dat zijn er heel veel...) maak je een apart MST-file.
Vervolgens roep je gewoon het MST-filetje aan welke van toepassing is.

Bijvoorbeeld op deze manier:

De programma's zet je op een vaste volgorde:

1 Word
2 Excel
3 Powerpoint
4 Publisher
5 Acess
6 Infopath
7 Outlook

En dan bestandsnaam van de MST file word:

1111111.mst

Een 1 of een 0 nul, ligt er net aan of dat gene is aangevinkt.

Dus als Word, Excel, Powerpoint en Outlook is aangevinkt krijg je:

1110001.MST

Dat bestand zorgt dan dat dát word geinstalleerd.

Maar mijn probleem is het volgende:

Hoe zorg ik dat die bestandsnaam zo word aangeroepen, en met welk systeem kan ik zulke aanvinkboxjes krijgen.

Ik hoop dat jullie mij ongeveer begrijipen, en alvast bedankt voor de hulp.

Gr.,
J.D.
Dat is wel heel erg veel onnodig werk. Je kunt gewoon vanaf de command line aangegeven welke feature geĂŻnstalleerd moet worden. Voor de boxjes gebruik ik altijd wpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Je kan ook default hide gebruiken, hiermee worden alleen de schermen overgeslagen waar je gegegevens voor gezet hebt.
Kan je me misschien een beetje opweg helpen. Hoe maak ik hier dan gebruik van.?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CaptainM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:44:
[...]

Kan je me misschien een beetje opweg helpen. Hoe maak ik hier dan gebruik van.?
Gebruik je nlite of bewerk je de file zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:48:
[...]

Zou je eens willen laten hoe jij het hebt, en hoe je dat kunt aangeven vanuit de command line?

Als het kan zou ik dan graag ook de code willen zien wat WPI gebruikt voor office....

Alvast bedankt
Kijk hier eens naar de install property en het zetten van properties op de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je kunt toch gewoon office kopieren naar meerdere items en dan de property met de features meegeven? Kijk hier anders eens.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 24-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:41:
[...]

Gebruik je nlite of bewerk je de file zelf?
Ik bewerk de file het liefst zelf en als het echt niet anders kan doe ik het wel met nLite..

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CaptainM schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Ik bewerk de file het liefst zelf en als het echt niet anders kan doe ik het wel met nLite..
DefaultHide
Specifies that answers in the answer file are defaults. Unlike UnattendMode = ProvideDefault, Setup does not display the user interface to end users if you specify in the answer file all the answers relating to a particular Setup page. If you specify only subsets of the answers on a page, the page appears with the provided answers. The end user can modify any of the answers on the displayed page.

Use UnattendMode = DefaultHide in deployment scenarios where an administrator might want only end users to provide the administrator password on the computer. This behavior is the default if you do not specify unattended mode.

ReadOnly
Specifies read-only answers in the answer file if the Windows Setup pages containing these answers appear to the end user. Like UnattendMode = ProvideDefault, no user interface appears if the answer file contains all the answers on a page. Unlike UnattendMode = DefaultHide, however, the end user can specify only new answers on a displayed page.

Use UnattendMode = ReadOnly in scenarios where an administrator wants to force specific answers on one page but not others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:36:
[...]

Maar als 1 van de programma's staat aangevinkt moet er toch iets worden meegegeven bij de commandline dat dat programma wordt geinstalleerd?
Hoe doe je dat?
Ik snap namelijk niet helemaal wat je bedoeld.

Sorry dat ik zo doorvraag, maar ik weet er niet zoveel van af...
Je maakt verschillende opties aan in WPI. Bijvoorbeeld Word Excel PowerPoint. Standaard laat je ze allemaal aanvinken. En bij elke optie laat je de msi van office aanroepen met de install property en de bijbehorende feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ben ook weer eens verder gegaan aan m'n unattended cd'tje.
zo te zien zijn de problemen nu opgelost.
ik heb nu een cd met 2 windows installaties (allebei xp pro), waarvan 1 unattended, en de andere een standaard installatie is.

het mooie is, dat dit alles, met 300 mb aan extra software (waaronder office 2003), op 1 cd past.

dit heb ik bereikt met het programma "easyboot", daarmee kan je bootmenu's voor je cd maken om meerdere OS'en op 1 schijfje te zetten.
dit programma heeft een mooi trucje, waardoor 2 identieke bestanden, maar de ruimte van 1 zo'n bestand innemen.

nog even een paar testjes doen, en dan is m'n cd klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik ben ook bezig met een unattended cd van windows xp pro + sp2. Deze heb ik erin geslipstreamed, en nu wil ook nog office 2003 automatisch laten installeren. Ik heb dus een .mst bestand gemaakt, en daarin staat dat hij geen visio, acces en ofice hulp programs hoeft te installeren. Is het ook mogelijk om deze drie van mijn unattended cd te verwjderen, om te zorgen dat alles samen op 1 cd past, dus dat ik zeg maar de .dat files van visio en acces verwijder, en dus alleen de benodigde overhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
crap, ik heb m'n cd bijna af, maar ik wil een semi unattended install hebben:
serial moet al ingevuld zijn, OEM map moet over gekopieerd worden, en er moet een thema ingesteld worden na de installatie.

helaas, zoals m'n winnt.sif nu is, lukt dat niet.
dan krijg ik een melding dat de unattended installatie niet door kan gaan omdat er gegevens missen.

mijn setup ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
;SetupMgrTag
[OEM_Ads]
    Background = setup.bmp

[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=No

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    UnattendSwitch="Yes"
    WaitForReboot="No"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    OemPnPDriversPath="drivers\001_ati\Driver\2KXP_INF;drivers\001_nvidia"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=105
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=*****-*****-*****-*****-***** (hier staat wel een key, maar die krijgen jullie niet :P)
[Display]
   BitsPerPel = 8
   XResolution = 1024
   YResolution = 768
   VRefresh = 60
   Flags = 0
   AutoConfirm = 1

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\runonce.cmd

[Identification]
    JoinWorkgroup=mshome

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[WindowsFirewall]
Profiles = WindowsFirewall.TurnOffFirewall

[WindowsFirewall.TurnOffFirewall]
Mode = 0

[shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Royal.theme"

[SystemFileProtection]
    SFCQuota=0
    SFCScan=0
    SFCDisable=ffffff9d

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zonder de setup helemaal unattended, of helemaal attended te maken?

edit:

HOEFT NIET MEER, ik gooi deze installatie gewoon op volledig attended, dat thema installeren en een cdkey invullen is ook niet zo'n probleem

[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 24-10-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:09:
[...]

Je roept dus altijd dezelfde MSI op, maar dan met andere waarden erachter aan...
En ik moet dat ene lange bestand lezen om te zien welke waarden erachter moet komen te staan...
Zou je ze ook zo kunnen vertellen aangezien jij ze al hebt, scheelt me heel wat lees werk.

In ieder geval al reuze bedankt hiervoor, ik wist niet dat dit allemaal mogelijk was.

Zou het ook werken als ik het MSI bestand in kwestie bij uitvoeren neerzet met erachter aan: /?
Aangezien dit ook werkt bij heel veel andere setups...

Bedankt hoor!

EDIT:

Maar dan word telkens de office setup opnieuw gestart!
Als je WORD en POWERPOINT aan zal vinken.
En hij begint met WORD omdat jij die command hebt gegeven, dat sluit ie setup af, en start hij hem vervolgens weer op om met POWERPOINT aan de slag te gaan.
Lijkt mij wel logisch, aangezien je voor elk programma een apart commando gebruikt...

EDIT:

Ik heb gekeken, en ik snap nog steeds niet wat je bedoeld.
Zou je het concreter kunt uitleggen?
Door bv gewoon te zeggen wat jij voor commandline hebt...
Welke MSI bestand moet geopend worden?
En met welke waarden erachter?
Ik kan namelijk er nog niet achter komen wat er achter moet komen te staan...
Bvd.
Ik heb geen commandline, aangezien ik dit zelf niet doe (waarom niet gewoon alles installeren) indien je niet meerdere keren de setup wil kun je het ook anders doen, maar eenvoudiger wordt het er niet van. Je kunt een batch file maken welke een feature en een komma in een batch file wegschrijft welke de rest van de gegevens al heeft. Als extra optie laat je dan de aangemaakte batch file starten. Ik zal morgenavond eens kijken of ik iets voor je kan maken. Maar leg me nou eens uit waarom je dit wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

nick_haak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:20:
crap, ik heb m'n cd bijna af, maar ik wil een semi unattended install hebben:
serial moet al ingevuld zijn, OEM map moet over gekopieerd worden, en er moet een thema ingesteld worden na de installatie.

helaas, zoals m'n winnt.sif nu is, lukt dat niet.
...
Als de readonly gebruikt kun je meteen zien welke optie je mist, vul die dan ook in en zet hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
600?? een cd is toch 700 mb (80 minuten)? dan heb je in ieder geval wat extra ruimte.
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Als de readonly gebruikt kun je meteen zien welke optie je mist, vul die dan ook in en zet hem weer terug.
Ik weet wel wat ik mis, maar niet hoe ik het kan oplossen.
Ik wilde het zo maken dat zaken als username en organisation nog ingevuld moeten worden, maar dan krijg je een mooie foutmelding als je die velden gewoon weglaat uit de winnt.sif.
De setup gaat echter wel door, je vult die zaken in in de setup, en alles gaat unattended verder, maar het staat gewoon niet mooi.

Het maakt nu niet zoveel meer uit, ik heb gekozen om deze installatie gewoon volledig attended te doen, dat serienummer invullen is ook niet zoveel werk.

Maar toch bedankt hoor :)

[ Voor 83% gewijzigd door nick_haak op 25-10-2005 07:47 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01-2023
ik ben ook bezig met een unatended cd, waarin ik xp pro nl sp1 heb gelisliptstreamed met sp2 nl, en met Nlite heb ik er vanalles uit gesloopt zoals fonts etc. Maar wanneer ik de cd in mijn computer stop gaat alles goed totdat hij begint met het kopieren van de eerste bestanden naar de computer. De setupt zegt dan steeds van "bestand.filetype kan niet worden gekopieerd" en dan moet je dus of op enter drukken voor retry of op esc voor overslaan. Maar kan ik het nu ook voormekaar krijgen dat hij niet steeds vraagt van wat ik ermee wil doen, maar dat hij automatisch de bestanden die niet gekopieerd overstaat?

Verder heb ik nog als de grafische instalatie begint, dan vraagt de setup om cd2 van winxp sp2 erin te stoppen, maar die is er niet. Kan ik hier ook voor mekaar krijgen dat hij automatisch op annuleren of overslaan drukt?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

En, ben je al bezig geweest? :9
Nope, hoop hier morgen aan toe te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een goede site met nederlandstalig uitleg van WPI? alle sites die ik ken die daarovergaan zijn down, ook die van bashrat...

edit: ff een aanvulling op mijn vraag, welke is beter of simpeler of mooier? de WIHU of de WPI?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten verder te gaan met WPI. het oogt heel ingewikkeld maar het merendeel doet de programma al voor je. een howto vind je hier http://unattended.msfn.org/advanced/methods/wpi.htm

Zou Hp38guser deze info willen adden aan de topicstart onder of boven WIHU?

hierbij een screenshotje van de configuratie van WPI. Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/8006/benhahlen1bx.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

sWORDs schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

Nope, hoop hier morgen aan toe te komen.
Heb een beter idee, waarom maak je geen transform waarin je alle properties invult en schakel je alle vensters uit, behalve het keuze scherm? Welke office 2003 heb je en hoe groot (tot op de bit) is je msi?

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 27-10-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

Om te kijken welke mooier is: Bekijk ze gewoon es, je kunt hem na het uitpakken zo starten om te kijken of je hem mooi vind.
Zelf vind ik WPI erg mooi, omdat dat in een bescheiden venstertje komt, en je zon beetje alles zelf kunt instellen...
WIHU is volgens mij wat minder ingewikkeld (tenminste als je nix aanpast enzo) en is dus beeldvullend...
WIHU beeldvullend??
Helemaal niet hoor... Wihu is zo klein als je wil...
ik gebruik het op het eind... zodat de gebruiker accounts kan maken, de pc en netwerknaam kan invullen. Vervolgens als hij/zij op Next klikt kan men kiezen of ze MSN messenger willen laten opstarten met Windows, of ze extra programma's willen zoals een OCR programma om ingescande tekst om te zetten naar Word... of ze een FTP server programma wil...

Heel simpel allemaal, vooral duidelijk... tis de bedoeling dat personen met nul verstand van computers hun pc moeten kunnen installeren.

WIHU maakt de documentmappen van de accounts gelijk op de D partitie... formatteert deze als de partitie is aangemaakt (begin van de Setup, waar je partities kan maken enzo.. als je nieuwe harddisk heb bijvoorbeeld, Windows Setup formatteert alleen de partitie waarop Windows geinstalleerd wordt... andere nieuw aangemaakte partities moet je zelf nog doen... doet WIHU dus indien nodig voor je).

WIHU is klein en ontzettend aanpasbaar, er is erg veel mogelijk (testen wat er al op de pc is geinstalleerd etc)

Het is zelfs mogelijk om achteraf de CD/DVD weer even in de PC te doen en dat dan WIHU verschijnt, zodat je nog dingen kan installeren/toevoegen.

waarschijnlijk kan WPI dit alles ook... ik weet het niet..
WPI is grafisch mooier, dat is hét verschil.
WIHU heeft geen goede complete documentatie... de Engelse documentatie kom je niet altijd even goed uit... maar het forum is superhandig en er is een WIHU ini file creator, die je heel simpel jouw WIHU laat instellen (heb je wel .Net 2.0 beta voor nodig helaas).

Ik hoefde het grafische van WPI niet.... het gaat om duidelijk, gebruiksvriendelijk en snel...
als de installatie klaar is, is Windows Xpized, met enkele zeer mooie themes met elk een bijpassend achtergrondje, 3 mooie screensavers (Fishtank (de mooiste), Greysaver en Xpized). Transparantie en schaduweffecten.... Het grafische geweld begint bij mij dus bij het moment dat de installatie voltooid is :)

ik ben van plan een soort verzamelpack te maken voor wie transparantie/schaduweffecten/loginscherm/ bij thema passend uitloggen of afsluiten dialoog etc te maken...
als een soort van uitbreiding voor Xpized... dat je wat meer keus heb... want een lichtblauw inlogscherm/afsluiten/uitloggen dialoog steekt lelijk af als je een thema met andere kleuren heb.

ik heb ook een vraag..
bij mij staat in de map van Default User de map 7z223.tmp, de naam bestaat uit cijfers en die zijn bij elke installatie hetzelfde (blijkt om Firefox te gaan die zich tijdelijk uitpakt naar die map en die map niet wist).

Hoe wis ik een map met veranderende naam? RD commando's werken niet als je *.tmp doet...

Het enige wat ik nu nog zelf moet instellen als de CD klaar is is de linkerkant van het startmenu... verder heb ik werkelijk alles wel unattended gekregen, zelfs mijn 2e partitie krijgt een naampje :)
Ik ben dus klaar... nog ff driverpacks opnieuw integreren en ik stop... als dat me lukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 27-10-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
...

ik heb ook een vraag..
bij mij staat in de map van Default User de map 7z223.tmp, de naam bestaat uit cijfers en die zijn bij elke installatie hetzelfde (blijkt om Firefox te gaan die zich tijdelijk uitpakt naar die map en die map niet wist).

Hoe wis ik een map met veranderende naam? RD commando's werken niet als je *.tmp doet...

Het enige wat ik nu nog zelf moet instellen als de CD klaar is is de linkerkant van het startmenu... verder heb ik werkelijk alles wel unattended gekregen, zelfs mijn 2e partitie krijgt een naampje :)
Ik ben dus klaar... nog ff driverpacks opnieuw integreren en ik stop... als dat me lukt :)
Je kan in een batchbestand bijvoorbeeld de output van het DIR commando afvangen en onderzoeken:

code:
1
FOR /F "tokens=1" %%a IN ('DIR /B /AD ^| FINDSTR /I /L "tmp"') DO (RD /S %%a)

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vraag 1: Kan ik als de unattended setup klaar is en hij de eerste keer opstart, ervoor zorgen dat bij het tabblad Opstarten van msconfig.exe, alle items voor opstarten zijn uitgeschakeld??

Vraag 2: Ik heb de locatie van Documents and Settings verplaatst naar D:. Dit werkt allemaal goed. Als ik nu op een systeem mijn unattended setup draai, en er is bijvoorbeeld al een user met de naam Gebruiker, dan maakt hij in Documents and Settings een Gebruiker.001 aan. Kan ik dit niet zo krijgen, dat de account gewoon wordt overgenomen??

[ Voor 50% gewijzigd door Techno Overlord op 31-10-2005 14:18 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

aan mijn Winnt.sif klopt er iets niet, ik heb hem 1x volgens Nlite geprobeert, en 1x via de site van Espetado

zo ziet mijn winnt.sif eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=No
    TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
    AdminPassword="*"
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=*
    FullName="Sjaak Trekhaak"
    OrgName="Proles"
    ComputerName=pc-001-pro

[Display]
    BitsPerPel=24
    Xresolution=1024
    YResolution=768
    Vrefresh=75

[TapiLocation]
    CountryCode=31
    AreaCode=0413
    LongDistanceAccess="0"

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=5,1

[Identification]
    JoinDomain=Proles.local
    DomainAdmin=Administrator
    DomainAdminPassword=*

[Networking]

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\applications.cmd

alleen als ik dan de ISO test met Virtual PC moet ik nog steeds o enter drukken en vertellen op welke schijf ik Windows wil installeeren, dit is nou dus net hetgene wat niet.
ik wil niets indrukken. alleen iets doe ik dus verkeerd, alleen wat :?
heb wel cd-key en admin wachtwoord weggelaten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gekkenhuis op 31-10-2005 20:51 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Je geeft dan ook niet aan wat er met die schijf gedaan moet worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Unattended]

FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
AutoPartition = 0 

en deze moet je maar even testen:

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Die zijn van RIS, dus of ze werken....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gekkenhuis schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:41:
aan mijn Winnt.sif klopt er iets niet, ik heb hem 1x volgens Nlite geprobeert, en 1x via de site van Espetado

zo ziet mijn winnt.sif eruit:

..........

alleen als ik dan de ISO test met Virtual PC moet ik nog steeds o enter drukken en vertellen op welke schijf ik Windows wil installeeren, dit is nou dus net hetgene wat niet.
ik wil niets indrukken. alleen iets doe ik dus verkeerd, alleen wat :?
heb wel cd-key en admin wachtwoord weggelaten :P
Ik heb die van mij zelf gescreven en die ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=yes

[Unattended]
    DisableDynamicUpdates=yes
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath="Drivers\001_ati\2KXP_INF;Drivers\002_nvidia\2KXP_INF"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    NonDriverSiginingPolicy=Ignore

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1
    ProfilesDir="d:\Documents and Settings\"

[UserData]
    ProductKey=************************************
    FullName="Gebruiker"
    OrgName="."
    ComputerName=*

Als je nou het gedeelte van [DATA] en van [UNATTENDED] overneemt moet het wel lukken. Let wel, het non-GUI gedeelte heb ik gekozen om met de hand te doorlopen, pas als je hebt gekozen in welk Filesystem de partitie moet worden geformatteerd begint het eigenlijke Unattended-gedeelte. Dit heb ik gedaan zodat er niet om de een of andere vage rede per ongeluk een data-partitie kan worden gewist.

[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 03-11-2005 10:18 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Mijn unattended CD vordert al aardig, maar sinds ik een tutorial bij MSFN.org heb gevolgd om de source van de CD kleiner te maken is het grandioos misgegaan. Wat ik heb gemerkt is dat veel hardware van de configuraties waarop ik heb getest niet herkend wordt. Op de volgende configuraties heb ik mijn CD gebruikt, en al eerder is bewezen dat er hardwarematig niets mis is met de geteste configuraties hieronder.

PC AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR, 40 GB hdd, Geforce 4 MX: USB-muis wordt pas herkend na de Wizard nieuwe hardware die ineens door het beeld sprong doen de setup nog niet helemaal klaar was, ik kon de PC enkel met het toetsenbord bedienen (kreeg ik ook een Wizard Nieuwe Hardware voor)

HP Brio, Intel Celeron 533, 256 MB PC133, 10 GB hdd: Keyboard en muis worden helemaal niet herkend, muis is ook niet beweegbaar tijdens de setup, kon echt helemaal niks :X

Notebook Toshiba Tecra 8100, Intel Pentium III 600, 128 MB PC100, 10 GB hdd: Wizard nieuwe hardware kwam met stuurprogramma's voor 'battery' die nergens waren te vinden. Tijdens het gebruik van het toetsenbord haakt de muis (trackpoint) en het toetsenbord zich muurvast. Mn installatie is dus zo amper te bedienen, en ook een los aangesloten USB of PS2 muis wordt niet herkend!

Halverwege de setup een scherm met de vraag of ik iets wil overschrijven. Het gebeurt onafhankelijk van het gebruikte systeem zo'n 12 minuten voor het voltooien van de setup.

C:\windows\system32\cmd.exe
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Value 1 exists, overwrite (y/n)?

Heb het idee dat het van mijn RunOnceEx.CMD komt maar het stomme is dat ik niet kan zien wat er mis gaat (heeft CMDOW een optie om ergens een log te dumpen?)

RunOnceEx.CMD:

REM* cmdow @ /HID (effe erachter gezet zodat ik weet dat het hier misgaat)
@echo off

IF EXIST D:\win51ip.SP2 set CDROM=D:
IF EXIST E:\win51ip.SP2 set CDROM=E:
IF EXIST F:\win51ip.SP2 set CDROM=F:
IF EXIST G:\win51ip.SP2 set CDROM=G:
IF EXIST H:\win51ip.SP2 set CDROM=H:
IF EXIST I:\win51ip.SP2 set CDROM=I:
IF EXIST J:\win51ip.SP2 set CDROM=J:
IF EXIST K:\win51ip.SP2 set CDROM=K:
IF EXIST L:\win51ip.SP2 set CDROM=L:
IF EXIST M:\win51ip.SP2 set CDROM=M:
IF EXIST N:\win51ip.SP2 set CDROM=N:
IF EXIST O:\win51ip.SP2 set CDROM=O:
IF EXIST P:\win51ip.SP2 set CDROM=P:
IF EXIST Q:\win51ip.SP2 set CDROM=Q:
IF EXIST R:\win51ip.SP2 set CDROM=R:
IF EXIST S:\win51ip.SP2 set CDROM=S:
IF EXIST T:\win51ip.SP2 set CDROM=T:
IF EXIST U:\win51ip.SP2 set CDROM=U:
IF EXIST V:\win51ip.SP2 set CDROM=V:
IF EXIST W:\win51ip.SP2 set CDROM=W:
IF EXIST X:\win51ip.SP2 set CDROM=X:
IF EXIST Y:\win51ip.SP2 set CDROM=Y:
IF EXIST Z:\win51ip.SP2 set CDROM=Z:

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie software" /f

REG ADD %KEY%\009 /VE /D "Utilities en instellingen" /f
REG ADD %KEY%\009 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\programfiles\INSTALL.exe"

REG ADD %KEY%\010 /VE /D ".NET Framework 2.0" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\dotnet\dotnetfx.exe /q:a /c:"INSTALL /q"

REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Adobe Reader 7.0" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\INSTALL\software\AdobeReader %CDROM%\INSTALL\software\AdobeReader\INSTALL.cmd" /f

REG ADD %KEY%\016 /VE /D "FileZilla" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\filezilla\INSTALL.exe"

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "JAVA" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\javaduif\setup.exe /S /v/qn" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "WinRAR 3.10 NL" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winrar\wrar310nl.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\062 /VE /D "FireFox 1.0" /f
REG ADD %KEY%\062 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\firefox\setup.exe -ms -ira" /f

REG ADD %KEY%\063 /VE /D "IrfanView NL + Plugins" /f
REG ADD %KEY%\063 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Irfanview\setup.exe"

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "Real Alternative" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Real_Alt\setup.exe"

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "QuickTime Alternative" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\quicktime\setup.exe"

REG ADD %KEY%\067 /VE /D "WinAmp 5.1 Pro" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp5.msi /qb INI="%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp.ini"

REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Opschonen en computer opnieuw opstarten" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Cleanup.cmd" /f

EXIT

Kan iemand me hiermee helpen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 03-11-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
CaptainM schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:
Vraag 1: Kan ik als de unattended setup klaar is en hij de eerste keer opstart, ervoor zorgen dat bij het tabblad Opstarten van msconfig.exe, alle items voor opstarten zijn uitgeschakeld??
Uitschakelen of verwijderen?

In het laatste geval moet je aan het einde van de setup het volgende in het register importeren:
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

[-HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
CaptainM schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:
Vraag 2: Ik heb de locatie van Documents and Settings verplaatst naar D:. Dit werkt allemaal goed. Als ik nu op een systeem mijn unattended setup draai, en er is bijvoorbeeld al een user met de naam Gebruiker, dan maakt hij in Documents and Settings een Gebruiker.001 aan. Kan ik dit niet zo krijgen, dat de account gewoon wordt overgenomen??
Zeer lastig. Ik heb een zelfbedachte oplossing die goed werkt. Hiermee wordt de Documents and Settings map verplaatst naar een partitie waar ik al mijn documenten bewaar (zie regel 8 ) aan het einde van de setup (T9). Deze partitie wordt herkend aan het label Documenten. Let op dat mogelijk niet alle software die tijdens T12 wordt geĂŻnstalleerd hiermee overweg kan.

\I386\WinNT.sif
code:
1
2
[SetupParams]
    UserExecute="cmd.exe /Q /C FOR /F %I IN (%SystemRoot%\SYSTEM32\$WINNT$.INF) DO (FOR %J IN (%I$OEM$) DO (IF EXIST %J (runhidden.exe %J adminchange.cmd)))"

\$OEM$\Adminchange.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
@echo off
set Installpath=%~dp0
FOR %%a IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO ((( set drv=%%a:) & (call :setupdocs))
)
goto :ending
:setupdocs
FOR /F "tokens=7 delims=:= " %%a IN ( 'vol %drv%' ) DO (
IF /I %%a==Documenten (
set docsdrive=%drv%
goto :endloop
)
)
:endloop
GOTO :EOF
:ending
IF not defined docsdrive set docsdrive=%systemdrive%
::get systemsid
for /f "skip=1" %%a in ('%Installpath%psgetsid') do set sid=%%a
::set adminsid
set adminsid=%sid%-500
for /f "tokens=2* delims=\" %%a in ('reg query "hklm\software\microsoft\windows nt\currentversion\profilelist\%adminsid%" /v "ProfileImagePath"') do set pid=%%b
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist" /v "ProfilesDirectory" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\Profieldata" /f
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist\%adminsid%" /v "ProfileImagePath" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\Profieldata\Administrator" /f
XCOPY /C /H /E /O /I /Y "%systemdrive%\Documents and Settings" "%docsdrive%\Profieldata"
reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v "CleanProfile" /d "cmd.exe /C \"RMDIR /S /Q \"%systemdrive%\Documents and Settings\"\"" /f
EXIT

\$OEM$\RunHidden.exe (gecompileerd AutoIt bestand):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#NoTrayIcon
Dim $workdir, $filename
Select
    Case $CmdLine[0] = 0 
        $workdir = @Scriptdir
        $filename = "install.cmd"
    Case $CmdLine[0] = 1
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = "install.cmd"
    Case Else
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = $CmdLine[2]
EndSelect
RunWait(@ComSpec & " /c " &  $filename,$workdir,@SW_HIDE)

Verder ook PsGetSid.exe in \$OEM$ plaatsen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Acheron op 03-11-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
AvWijk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:34:
Mijn unattended CD vordert al aardig, maar sinds ik een tutorial bij MSFN.org heb gevolgd om de source van de CD kleiner te maken is het grandioos misgegaan.

Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
AvWijk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:34:
Halverwege de setup een scherm met de vraag of ik iets wil overschrijven. Het gebeurt onafhankelijk van het gebruikte systeem zo'n 12 minuten voor het voltooien van de setup.

C:\windows\system32\cmd.exe
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Value 1 exists, overwrite (y/n)?

Heb het idee dat het van mijn RunOnceEx.CMD komt maar het stomme is dat ik niet kan zien wat er mis gaat (heeft CMDOW een optie om ergens een log te dumpen?)

[RunOnceEx gebeuren]
Die overschrijfwaarde gaat bij het volgende gedeelte fout:
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp5.msi /qb INI="%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp.ini"

Je Winamp Key zit op 67, maar je wil de installatie op 66 laten uitvoeren, welke al bestaat voor je Quicktime Alternative.
Verder kan het declareren van de CD-ROM variabele een stuk makkelijker, maar dat kan ik pas na het weekend posten (zit nu op m'n werk en heb de benodigde bestanden niet op m'n laptop staan).
Waarschijnlijk zijn er wel anderen (Mr. Tweak, die heeft em ook van mij, als het goed is) die ook de "verkorte" versie daarvan hebben, wat weer een paar regels scheelt.

Je vraag over het verkleinen van de source kan ik je helaas niet mee helpen, omdat ik mij daar verder niet mee bezig gehouden heb.

Dan nu wat anders:
Zijn er mensen die interesse hebben om te weten hoe je automatisch je schijf-letters kan laten toewijzen + automatisch je My Documents kan laten instellen, zonder dat hier reg-keys bij aan te pas komen? Zodat je deze dingen dus ook op andere PC's kan gebruiken?
Zo ja, laat het even weten, dan zal ik gaan werken aan een soort van "Tutorial" hiervoor.

Verder kan ik ook nog een aantal bestanden + omschrijving plaatsen om ervoor te zorgen dat er na de install automatisch wordt gedefragmenteerd en dat je register gedefragged wordt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
Zijn er mensen die interesse hebben om te weten hoe je automatisch je schijf-letters kan laten toewijzen + automatisch je My Documents kan laten instellen, zonder dat hier reg-keys bij aan te pas komen? Zodat je deze dingen dus ook op andere PC's kan gebruiken?
Zo ja, laat het even weten, dan zal ik gaan werken aan een soort van "Tutorial" hiervoor.

Verder kan ik ook nog een aantal bestanden + omschrijving plaatsen om ervoor te zorgen dat er na de install automatisch wordt gedefragmenteerd en dat je register gedefragged wordt.
Ja, ik heb interesse. Ik gebruik nu een omslachtige methode om aan de hand van het volumelabel van een partitie het pad in te stellen voor deze directories,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
[...]

Die overschrijfwaarde gaat bij het volgende gedeelte fout:

Je Winamp Key zit op 67, maar je wil de installatie op 66 laten uitvoeren, welke al bestaat voor je Quicktime Alternative.
Verder kan het declareren van de CD-ROM variabele een stuk makkelijker, maar dat kan ik pas na het weekend posten (zit nu op m'n werk en heb de benodigde bestanden niet op m'n laptop staan).
Waarschijnlijk zijn er wel anderen (Mr. Tweak, die heeft em ook van mij, als het goed is) die ook de "verkorte" versie daarvan hebben, wat weer een paar regels scheelt.

Je vraag over het verkleinen van de source kan ik je helaas niet mee helpen, omdat ik mij daar verder niet mee bezig gehouden heb.

Dan nu wat anders:

Thanks, wel een stomme fout, te snel overheen gelezen. :) Het 'slimming-down' gedeelte heb ik overigens hier vandaan: http://unattended.msfn.org/advanced/space_saving_tips.htm

Ik heb ook oa. de grootste folder weggegooid, namelijk LANG, die zo'n 99 MB bevatte. Nu vraag ik me af of ik deze map wel had moeten weggooien terwijl ik een NL-versie gebruik (denk dat men er hier vanuit gaat dat je gewoon de Engelse gebruikt, dan is LANG wellicht niet nodig)

[ Voor 4% gewijzigd door AvWijk op 04-11-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
hp38guser schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:52:
[...]
Ja, ik heb interesse. Ik gebruik nu een omslachtige methode om aan de hand van het volumelabel van een partitie het pad in te stellen voor deze directories,
Ok, dan zal ik hier van het weekend aan gaan werken (weet de hoofdlijnen uit mijn hoofd) en zal ik volgende week adh van de bestanden de laatste puntjes op de i zetten.
Als je woensdag nog niks van me gehoord hebt, gooi het dan nog even een keer als herinnering in het topic ;)
AvWijk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:58:
[...]
Thanks, wel een stomme fout, te snel overheen gelezen. :) Het 'slimming-down' gedeelte heb ik overigens hier vandaan: http://unattended.msfn.org/advanced/space_saving_tips.htm

Ik heb ook oa. de grootste folder weggegooid, namelijk LANG, die zo'n 99 MB bevatte. Nu vraag ik me af of ik deze map wel had moeten weggooien terwijl ik een NL-versie gebruik (denk dat men er hier vanuit gaat dat je gewoon de Engelse gebruikt, dan is LANG wellicht niet nodig)
Dat zou je voornaamste probleem idd kunnen zijn. Ze gaan er bij MSFN idd vanuit dat je een Engelse versie gebruikt.
Anders kan je altijd nog je winnt.sif en je $OEM$-dir naar een "onbewerkte" source verplaatsen en het dan een keer uitproberen.

[ Voor 73% gewijzigd door Ben.Hahlen op 04-11-2005 16:10 . Reden: Quotes+Extra antwoord toegevoegd ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:06:
[...]
Ok, dan zal ik hier van het weekend aan gaan werken (weet de hoofdlijnen uit mijn hoofd) en zal ik volgende week adh van de bestanden de laatste puntjes op de i zetten.
Als je woensdag nog niks van me gehoord hebt, gooi het dan nog even een keer als herinnering in het topic ;)
[...]
alvast een herrinering ;)
driveletters is een van de dingen die erg irritant vind omdat ik stuk of 6 letters moet veranderen voordat het goed staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:06:
[...]

[...]

Dat zou je voornaamste probleem idd kunnen zijn. Ze gaan er bij MSFN idd vanuit dat je een Engelse versie gebruikt.
Anders kan je altijd nog je winnt.sif en je $OEM$-dir naar een "onbewerkte" source verplaatsen en het dan een keer uitproberen.
Elders wordt dan weer gezegd dat die LANG map puur voor Chinees/Japanse taalopties bedoeld is. Wie kan er bevestigen of die LANG map echt nodig is onder Windows XP Pro NL? Want 99 MB scheelt nogal een bak ruimte, ik heb nu ongeveer 100 MB aan software die ik wil intergreren, mijn totale ISO bestand zit nu rond de 768 MB. Ben dus nu ff geneigd om het hele alles op DVD-R te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Gewoon op DVD-R branden, heb ik ook gedaan. Daardoor zit bij mij Office en de Proofingtools er ook automatisch bij :).
Scheelt je echt een hoop zorgen en tijd, als je de mogelijkheid hebt.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Uit eigen overwegingen vind ik dat niet altijd even handig, wil het gewoon lekker op CD-R hebben. Maar ik heb de ISO nu binnen de 700 MB gekregen.

Besides, het is juist een uitdaging om zoveel mogelijk software op één CD te krijgen :9~

[ Voor 25% gewijzigd door AvWijk op 04-11-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
nick_haak schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:02:
nou.. ik ben begonnen aan een multiboot cd (met easyboot), werkt opzich best goed.
ware het niet dat windows niet installeert, omdat het na het eerste scherm (hardware configuratie herkennen) gewoon op zwart springt.
ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met dit programma, het is zeker een aanrader.
(http://www.ezbsystems.com/easyboot/)
zodra ik eruit ben hoe ik windows werkend kan krijgen, zal ik het hier posten.
ps, met dit programma heb ik het voor elkaar gekregen, om 2 xp installaties, met extra programma's, op 1 cd te krijgen.
nick_haak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:18:
ben ook weer eens verder gegaan aan m'n unattended cd'tje.
zo te zien zijn de problemen nu opgelost.
ik heb nu een cd met 2 windows installaties (allebei xp pro), waarvan 1 unattended, en de andere een standaard installatie is.

het mooie is, dat dit alles, met 300 mb aan extra software (waaronder office 2003), op 1 cd past.

dit heb ik bereikt met het programma "easyboot", daarmee kan je bootmenu's voor je cd maken om meerdere OS'en op 1 schijfje te zetten.
dit programma heeft een mooi trucje, waardoor 2 identieke bestanden, maar de ruimte van 1 zo'n bestand innemen.

nog even een paar testjes doen, en dan is m'n cd klaar :)
Problemen waren gewoon .... poef weg op een gegeven moment :?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dacht even dat het aan mijn CD lag, maar een standaard "Sniper" CD deed het ook niet op dezelfde PC.

Het vreemde is dat mijn ua DVD het wel heeft gedaan op die PC in het verleden :|

Wat ik al heb gedaan:
- IDE drives losgekoppelt/linten verwisseld. Onafhankelijk 2 hd's en 2 dvd spelers getest
- USB uitzetten in de bios (evenals firewire)
- BIOS updaten naar de laatste versie
- C formatteren
- Memtest (geen fouten, 1GB is 100%)
- Officiele CD's geprobeerd, alles werkt, behalve XP (en HIER vermoed ik dus dat hij een check doet op MBR niveau ofzo ... zou dat kunnen :? ) Wel booten: Windows2k3, 2k, ME, 98 :/

Iemand een idee :'( ... ben de waanzin nabij (al 3 dagen zitten k*tten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ik heb LANG nu weggelaten en ik ben begonnen met een nieuwe source, hier geeft het weer geen problemen! Bleek dat Ryan's Update- en feature enorm veel roet in het eten gooit. Als ik dmv. RVM_Integrator_1.0RC8.exe updates en addons integreer gaat het schijnbaar gruwelijk mis en is denk ik alles corrupt geraakt, vandaar mijn hardware-errors. Nu begin ik maar wéér met een nieuwe source en pas ik alleen het oktober pack toe, gezien ik wel de nodige updates erin wil. Dit scheelt gewoon weer downloaden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Er is ondertussen de Integrator versie 1.0 uit, waar (voor zover bekend) alle fouten uit zijn...
Misschien daar nog even mee proberen

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
LinuX-TUX schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:46:
[...]

[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dacht even dat het aan mijn CD lag, maar een standaard "Sniper" CD deed het ook niet op dezelfde PC.

Het vreemde is dat mijn ua DVD het wel heeft gedaan op die PC in het verleden :|

Wat ik al heb gedaan:
- IDE drives losgekoppelt/linten verwisseld. Onafhankelijk 2 hd's en 2 dvd spelers getest
- USB uitzetten in de bios (evenals firewire)
- BIOS updaten naar de laatste versie
- C formatteren
- Memtest (geen fouten, 1GB is 100%)
- Officiele CD's geprobeerd, alles werkt, behalve XP (en HIER vermoed ik dus dat hij een check doet op MBR niveau ofzo ... zou dat kunnen :? ) Wel booten: Windows2k3, 2k, ME, 98 :/

Laat maar :|

Voor iedereen in de toekomst die dit probleem tegenkomt, het is de moeite waard om je "precious" data even te backuppen :Y)
Om vervolgens met een Knoppix CD'tje of andere tools je MBR (en partition table :?) even leeg te gooien. Doe het alsjeblieft niet met partmagic ofzo, zodat je zeker weet dat je echt de eerste 5 meg kwijt bent.

Voorbeeld hoe je dat doet met knoppix (of andere linux distro ... pas op, je partition table is OOK weg)
code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/<harde schijf zonder getal> bs=1024 count=5000000

Wil je alleen de MBR verwijderen om te proberen (geen garantie dat het werkt)
code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/<harde schijf zonder getal>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
LinuX-TUX schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:46:
[...]

[...]

...
die oplossing die jij aandraagt in je laatste post is natuurlijk wel een laatste redmiddel :Y)
ik ga er vanuit dat je net zo'n cd wil maken als ik:

- maak in de map disk1, 2 mappen aan: WXP1, en WXP2 (let op hoofdletters).
- in WXP1, zet je de hele I386 map (niet alleen de inhoud, gewoon de map).
- kopieer wxp.bat vanuit easyboot / resource (dacht ik, programma staat er niet meer op), naar je WXP1 map.
- start wxp.bat vanuit je WXP1 map.
- nu ga je txtsetup.sif aanpassen, in de WXP1 map, NIET in de I386.
je moet de waarde achter "setupsourcepath" aanpassen, waar een / staat, komt nu WXP1/ te staan.
- in de map WXP1, staat ook setupldr.bin, ook daarin moeten paden worden aangepast.
dat kan heel makkelijk vanuit easyboot:
ga naar easyboot > tools > find & replace
daar ga je op zoek naar setupldr.bin, en vul je bij het te vinden stuk tekst
i386 (geen hoofdletter) in
bij de vervangende tekst, vul je
WXP1 (WXP met hoofdletters) in.
dan een klik op replace, en je 1e xp map zou goed moeten zijn.
- doe nu hetzelfde met de WXP2 map, maar daar moeten de verwijzingen dus niet naar WXP1, maar WXP2.

ik ga er vanuit dat je vanuit het easyboot menu wat je gemaakt hebt, wel een setup kon starten.
als dat niet het geval is, kan je in de disk1 / EZboot map, het bestand w2ksect.bin kopieeren, en WXP1.bin noemen, doe dit ook voor WXP2.bin.
hierin verander je de verwijzingen zoals je ook in setupldr.bin deed:
verander in WXP1.bin, de verwijzingen van I386 (nu wel met hoofdletter), naar WXP1, en doe dat ook met de WXP2.bin.

dan zou het moeten werken

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ik weet niet of dit al behandeld is, maar is er geen nettere oplossing voor deze (CleanUp.cmd)

shutdown.exe -r -f -t 60 -c "Rebooten in 1 minuut.."

Nu wordt eerst Explorer.exe met de hele meut eraan opgestart, kun je dit voorkomen? Ook handig als ik zoiets wil toepassen bij een wat tragere machine die nog bezig is met opstarten als de tijd van shutdown.exe zegmaar op is. Dan sluit in dat geval abrupt windows af, en het moet toch mogelijk zijn om Explorer.exe en eventuele andere dingen voor die tijd kan killen? Want als rebooten toch noodzakelijk is, hoef je ook niet de hele meut te laten opstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door AvWijk op 07-11-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik gebruik dat niet, runonceex doet bij mij zn werk op T12. een 2e RunOnceEx doet zijn werk na de restart, die eindigd met WIHU en WIHU zorgt voor een restart, nog voordat explorer etc opstart. Wat jij wil moet dus mogelijk zijn want Wihu lukt het ook. Misschien moet je die tijd weglaten?

edit:
probeer eens even: start>uitvoeren: cmd enter
tik in: shutdown.exe /?

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 07-11-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik moet jullie helaas teleurstellen met de melding dat ik zeer waarschijnlijk niet voor het weekend m'n "guide" kan klaarhebben.
Dit ivm een onverwachte drukke periode zowel op m'n stage als privé, en omdat het toch iets meer werk is dan verwacht (het moet wel duidelijk zijn natuurlijk).
Ik hoop dat jullie het geduld kunnen opbrengen ;).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zotien wilt iedereen meer progs op 1cd
wel ik heb mijn WIndows cd >> zo klein mogelijk gemaakt .... zodat er meer drivers etc op kunnen
ik heb alles wat ik eruit te slopen valt deruit gesloopt (van windows movie maker tot Language Packs

En ja toen was mijn windows instalatie cd tot 175mb teruggebracht

dit heb ik er allemaal ingelaten>>

Windows Progs:
Calculator
Defragmenter

Drivers:
Asynchronous Transfer Mode (ATM)
Battery
Bluetooth Support
Brother Devices
Display Adapters
Display Adapters (old)
Ethernet (LAN)
Firewire (1394) Support
IBM Thinkpad
InfraRed
ISDN
MultiFunctional
Multi-port serial adapters
PCMCIA
Ports (COM & LPT)
SCSI/RAID
Sound Controllers
Toshiba DVD decoder card
Windows Image Acquisition (WIA)

Internet Troep:
ATM Support
Client for Netware Networks
Internet Explorer
Internet Explorer Core
MAC Bridge
NetShell Cmd-Tool
Network Monitor Driver and Tools
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Protocol
Outlook Express
Tcp/Ip Version 6

Windows Opties:

16-bit support
Administrator VB scripts
Application compatibility patch
Command-Line tools
Disk Cleanup
Extra Fonts
Floppy Support
Jet Database Engine
MDAC
Out of Box Experience (OOBE)
Printer Support
Web View

Services:
Application Layer Gateway
Background Intelligent Transfer
COM+
DHCP Client
Distributed Transaction Coordinator (DTC)
DNS Client
Event Log
Internet Authentication (IAS)
Logical Disk Manager
Management Instrumentation (WMI)
Message Queuing (MSMQ)
Network DDE
Performance Logs and Alerts
QoS RSVP
Quality of Service (QoS)
Service Advertising Protocol
Shell Services
SNMP
System Event Notification (SENS)
System Monitor
TCP/IP NetBIOS Helper
Terminal Services
Universal Plug and Play
Volume Shadow Copy
Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
Windows Time
Wireless Zero Configuration

en wat heb ik er allemaal uitgehaalt ?>>

Themes (Classic Theme is only available)
Wallpaper
Windows Media Player
Windows Movie Maker
Animated Character for Search
Windows XP Tour
Screensavers
Games
Language Pack
Help
System Restore
Windows Update
IIS
En nog veel meer (als je iets niet hierziet heb ik die waarschijnlijk ook deruit gegooid)

en ja ik kan internetten/gamen etc
en het draait stabiel en FAST :)

ik heb er heel wat uitkunnen gooien door een pdf file....die heet..windows_xp_services_that_can_be_disabled.pdf
als iemand die wilt tell me want ik weet niet of ik het mag posten op GOT
of GOOGLE het op :)

maarja niet gek he 175mb :)

owja heb Nlite gebruikt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als ik de laatste RyanVM updates download van 9 nov en RVM Intergrator, krijg ik een file die heet
RVM_Integrator_1.0.2.7z 507KB groot.

De extensie zou .exe moeten zijn maar dat werkt niet ook .rar .zip enz niet ???
Weet iemand wat het moet zijn of zie ik iets heel doms over het hoofd ?

http://ryanvm.msfn.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Thijs B schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:43:
Als ik de laatste RyanVM updates download van 9 nov en RVM Intergrator, krijg ik een file die heet
RVM_Integrator_1.0.2.7z 507KB groot.

De extensie zou .exe moeten zijn maar dat werkt niet ook .rar .zip enz niet ???
Weet iemand wat het moet zijn of zie ik iets heel doms over het hoofd ?

http://ryanvm.msfn.org/
Ooit wel eens van google gehoord? Bovenste link is al raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ow tnx ja stom van mij maar nooit bij stil gestaan dat die vage extensie weer een of ander achive formaat was |:(

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Thijs B schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:43:
ow tnx ja stom van mij maar nooit bij stil gestaan dat die vage extensie weer een of ander achive formaat was |:(
Wordt erg veel gebruikt bij unattended. Ryan en bashrat maken er beide gebruik van.

• AvWijk
Jazco2nd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:36:
ik gebruik dat niet, runonceex doet bij mij zn werk op T12. een 2e RunOnceEx doet zijn werk na de restart, die eindigd met WIHU en WIHU zorgt voor een restart, nog voordat explorer etc opstart. Wat jij wil moet dus mogelijk zijn want Wihu lukt het ook. Misschien moet je die tijd weglaten?

edit:
probeer eens even: start>uitvoeren: cmd enter
tik in: shutdown.exe /?
Wat gebeurt er precies dan bij jou als ik vragen mag, wat doet jouw eerste RunOnceEx en wat doet jouw tweede RunOnceEx..? Ik doe en gok, installeert die laatste je programma's en die eerste zorg dat de installatie wordt 'afgerond'? (rebooten is hier wel noodzakelijk) Ben er overigens achter gekomen dat je LANG gerust weg kan laten, een brakke geĂŻntegreerde update was de boosdoener.

Ik zie dat de laatste Update Pack beschikbaar is in het Engels. HP38Guser heb je enig idee wanneer deze in het Nederlands verschijnt?

[ Voor 8% gewijzigd door AvWijk op 10-11-2005 23:37 ]

• AvWijk
sWORDs schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:15:
[...]

Ooit wel eens van google gehoord? Bovenste link is al raak.
7-Zip, de laatste versie van WinRAR pakt dit formaat bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
AvWijk schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:34:
[...]

Wat gebeurt er precies dan bij jou als ik vragen mag, wat doet jouw eerste RunOnceEx en wat doet jouw tweede RunOnceEx..? Ik doe en gok, installeert die laatste je programma's en die eerste zorg dat de installatie wordt 'afgerond'? (rebooten is hier wel noodzakelijk) Ben er overigens achter gekomen dat je LANG gerust weg kan laten, een brakke geĂŻntegreerde update was de boosdoener.

Ik zie dat de laatste Update Pack beschikbaar is in het Engels. HP38Guser heb je enig idee wanneer deze in het Nederlands verschijnt?
Mijn 1e runonceex doet eigenlijk alles wat er moet gebeuren.... alle software enzo dus... en eindigt door "AfterInstall\runonceex.cmd" uit te voeren waardoor de 2e runonceex dus na reboot (= de reboot die Windows Setup zelf doet, nadat bijv. netwerkdinges ofzo zijn gedaan..) wordt uitgevoerd.

mijn 2e runonceex is piepklein, dit was dus vroeger dé runonceex, deze doet:
-mediaplayerclassic associeren met video only (dit doe ik via autoit want de switch heeft bij mij nooit goed gewerkt).
- Windows Media installeren dit kan neit met de eerste runonceex want dan werkt het niet
-Windows activeren (ook middels autoit)
-en de Control Panel voor grafische kaart (kweenie of dit met de 1e runonceex kan, zo werkt het prima, ik gebruik dus de driverpacks). Ditzelfde batchbestand wist ook de map 'D'.

-vervolgens wordt wihu gestart (useraccounts maken (2e partitie automatisch formatteren indien nodig, zodat documentmappen daarop kunnen worden gemaakt) en enkele optionele instellingen kunnen worden geselcteerd zoals: MSN messenger wel/niet laten starten met windows, filezilla server, en nog paar dingen die ik nu niet herinner) en als die voltooid is start hij de pc direct opnieuw op.
Kan elke gebruiker direct aan de slag :) Mijn documenten='gebruikersaccountnaam' op de d schijf voor elke gebruiker... en heb daar ook de mappen 'music' en 'movies' laten maken door wihu.

dat is zo'n beetje mijn complete afronding van de installatie... nog een paar kleine dingetjes... tweaks die per user moeten worden uitgevoerd doe ik door een startmenu trucje... en verder is het dan wel klaar..

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 11-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Aangezien het niet erg vlotte met de Windows Media Player 10 NL Add-on heb ik maar besloten er een te maken:

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=754

Ik gebruik zelf Media Player Classic.

[ Voor 12% gewijzigd door Acheron op 11-11-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Oke, thanks. Ik zit nog in mijn maag met iets, namelijk het afsluiten duurt wat langer dan normaal, harddisk ledje blijft branden en vervolgens is er een poos geen activiteit (in beeld staat: Windows is bezig met afsluiten)

Alle processen worden netjes afgesloten, dus het zit hem niet in die timout bij TaskKill in het register of AppKill, ook PowerOffonShutdown is aangezet. Ik verdenk nu mijn registertweaks, ik heb de registertweaks nml. nu uitgezet en ik heb nergens meer last van. Scheelt al een hoop als je dingen kan uitsluiten.

Registertweaks:

Windows Registry Editor Version 5.00

;Stel vernieuwd loginscherm in (energy.exe moet aanwezig zijn in system32!)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"UIHost"=hex(2):65,00,6e,00,65,00,72,00,67,00,79,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,00,\
00

;DSO Exploit fixen (Spybot)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0]
"1004"=dword:00000003

;(Alexa)
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}]

;Disable Automatic Restart in the event of a BSOD
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

;Speed up opening of My Computer and Explorer

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\stisvc]
"Start"=dword:00000004

;Opens 16-bit apps in a separate memory space, this increases stability when dealing with 16-bit apps.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WOW]
"DefaultSeparateVDM"="Yes"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"NoNetCrawling"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoRemoteRecursiveEvents"=dword:00000001

;Disable System Restore
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore]
"DisableSR"=dword:00000001

;Speeds up copying/moving of zip files (disable windows built in zip functionality)

[-HKEY_CLASSES_ROOT\.zip\CompressedFolder]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{E88DCCE0-B7B3-11d1-A9F0-00AA0060FA31}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CompressedFolder]

;Speed up shutdown
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="3000"

;Disable the Desktop Cleanup Wizard
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001

;Disables Error Reporting, but notifies when errors occur
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting]
"DoReport"=dword:00000000

;Disable Security Center
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc]

;Disable Internet Explorer "Send information to the Internet" prompt
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3]
"1601"=dword:00000000

;Speed up Network Browsing by removing Network Scheduled Tasks
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

;Disables Windows Tour bubble popup
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]
"RunCount"=dword:00000000

;Removes the annoying clicking sound
[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\Explorer\Navigating\.Current]
@=""

[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\Explorer\Navigating\.Default]
@=""

;Fixes slowdown problem starting Outlook Express when you delete
;Windows Messenger, and it disables the splash screen
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}\InProcServer32]
"ThreadingModel"="Apartment"
@=""
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}\LocalServer32]
"ThreadingModel"="Apartment"
@=""

;Disable Messenger Service (to stop spam. Does not affect MSN or Windows Messenger)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger]

;Disable Remote Registry Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteRegistry]

;No WMP auto-update
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer]
"DisableAutoUpdate"=dword:00000001

;This adds the "Open Command Window Here" on the right click menu for folders
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd]
@="Open Command Window Here"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd\command]
@="cmd.exe /k \"cd %L\""
[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\cmd]
@="Open Command Window Here"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\cmd\command]
@="cmd.exe /k \"cd %L\""

;Classic search, full path in title bar and address bar.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"FullPath"=dword:00000001
"FullPathAddress"=dword:00000001
"Use Search Asst"="no"
"Settings"=hex:0c,00,02,00,1b,01,e7,77,60,00,00,00

;Force Classic Control Panel
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000001

;Deze computer boven mijn documenten
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}]
"SortOrderIndex"=dword:00000054

;Allow renaming of Recycle Bin
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder]
"Attributes"=hex:50,01,00,20
"CallForAttributes"=dword:00000000

;recycle bin uses 2% of available space (not 10%)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\BitBucket]
"Percent"=dword:00000002

;Change MenuShowDelay (Start Menu load speed)
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="2"

;Max your Internet Explorer's simultaneous downloads to 10 (default was 2)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

;Prefetcher tweak(faster booting)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher"=dword:00000003

;num lock on
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2

;RAM usage tweaks
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001
"LargeSystemCache"=dword:00000000
"IoPageLockLimit"=dword:00010000
"SecondLevelDataCache"=dword:00000100

;Broadband tweak
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
GlobalMaxTcpWindowSize="256960"
TcpWindowSize="256960"
Tcp1323Opts="1"
DefaultTTL="64"
EnablePMTUDiscovery="1"
EnablePMTUBHDetect="0"
SackOpts="1"
TcpMaxDupAcks="2"
MTU="1500

;enable quick-launch bar near start-menu
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]
"Default Taskbar"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,\
d8,64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,01,00,00,1a,00,00,00,\
01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,\
00,00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,83,00,00,00,10,00,00,00,a0,b0,48,5e,89,8d,\
bd,01,00,d8,9e,e4,2a,8d,bd,01,00,45,fe,5e,89,8d,bd,01,00,00,00,00,00,00,00,\
00,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,13,01,14,00,1f,0f,e0,4f,\
d0,20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,23,44,3a,5c,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,cd,97,15,00,31,00,00,00,00,00,af,24,5c,\
b9,10,80,57,69,6e,6e,74,00,00,20,00,31,00,00,00,00,00,af,24,a3,b9,10,00,50,\
72,6f,66,69,6c,65,73,00,50,52,4f,46,49,4c,45,53,00,19,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,69,65,35,30,30,2e,30,30,30,00,00,28,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,00,41,50,\
50,4c,49,43,7e,31,00,21,00,31,00,00,00,00,00,c5,22,9d,91,10,00,4d,69,63,72,\
6f,73,6f,66,74,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,00,29,00,31,00,00,00,00,00,d3,22,\
32,a6,10,00,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,00,49,4e,54,\
45,52,4e,7e,31,00,24,00,31,00,00,00,00,00,db,22,76,ba,10,00,51,75,69,63,6b,\
20,4c,61,75,6e,63,68,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,00,8d,00,00,00,1c,00,\
00,00,01,00,00,00,1c,00,00,00,36,00,00,00,0d,f0,ad,ba,8c,00,00,00,1a,00,00,\
00,03,00,00,00,e7,18,2d,23,10,00,00,00,49,45,35,30,30,5f,58,31,43,00,43,3a,\
5c,57,49,4e,4e,54,5c,50,72,6f,66,69,6c,65,73,5c,49,45,35,30,30,2e,30,30,30,\
5c,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,5c,4d,69,63,72,6f,73,6f,\
66,74,5c,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,5c,51,75,69,63,\
6b,20,4c,61,75,6e,63,68,00,00,10,00,00,00,05,00,00,a0,1a,00,00,00,a3,00,00,\
00,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,cc,00,00,00,01,00,00,00,03,00,00,00,\
4a,00,00,00,01,00,00,00,40,00,32,00,e6,01,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,\
6e,63,68,20,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,20,42,72,6f,\
77,73,65,72,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,32,2e,4c,4e,4b,00,00,00,40,\
00,00,00,02,00,00,00,36,00,32,00,48,02,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,6e,\
63,68,20,4f,75,74,6c,6f,6f,6b,20,45,78,70,72,65,73,73,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,\
55,4e,43,48,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,00,36,00,00,00,00,00,00,00,2c,00,32,00,\
51,00,00,00,ec,22,46,39,20,00,53,68,6f,77,20,44,65,73,6b,74,6f,70,2e,73,63,\
66,00,53,48,4f,57,44,45,7e,31,2e,53,43,46,00,00,00,52,00,00,00,e0,00,00,00,\
00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,01,\
00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,6a,d0,11,8c,78,00,c0,4f,d9,18,b4,37,02,\
00,00,e0,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,\
00,00,00,00,00,01,00,00,00
"TaskbarWinXP"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,d8,\
64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,11,00,00,1a,00,00,00,01,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,00,\
00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,81,00,00,00,11,00,00,00,48,53,ba,9f,d1,a4,c4,\
01,aa,0c,c1,f5,d1,a4,c4,01,aa,0c,c1,f5,d1,a4,c4,01,00,00,00,00,00,00,00,00,\
01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,a7,01,14,00,1f,50,e0,4f,d0,\
20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,2f,43,3a,5c,00,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,5c,00,31,00,00,00,00,00,3b,31,b3,a3,\
10,00,44,4f,43,55,4d,45,7e,31,00,00,44,00,03,00,04,00,ef,be,3b,31,ae,b2,3b,\
31,b3,a3,14,00,00,00,44,00,6f,00,63,00,75,00,6d,00,65,00,6e,00,74,00,73,00,\
20,00,61,00,6e,00,64,00,20,00,53,00,65,00,74,00,74,00,69,00,6e,00,67,00,73,\
00,00,00,18,00,4a,00,31,00,00,00,00,00,3b,31,28,a7,10,00,4b,4c,41,41,53,4e,\
7e,31,00,00,32,00,03,00,04,00,ef,be,3b,31,b3,a3,3b,31,28,a7,14,00,00,00,4b,\
00,6c,00,61,00,61,00,73,00,20,00,4e,00,65,00,6b,00,65,00,6d,00,61,00,6e,00,\
00,00,18,00,64,00,31,00,00,00,00,00,3b,31,d1,a4,13,00,41,50,50,4c,49,43,7e,\
31,00,00,4c,00,03,00,04,00,ef,be,3b,31,b3,a3,3b,31,d1,a4,14,00,36,00,41,00,\
70,00,70,00,6c,00,69,00,63,00,61,00,74,00,69,00,6f,00,6e,00,20,00,44,00,61,\
00,74,00,61,00,00,00,40,73,68,65,6c,6c,33,32,2e,64,6c,6c,2c,2d,32,31,37,36,\
35,00,18,00,21,00,31,00,00,00,00,00,c5,22,9d,91,10,00,4d,69,63,72,6f,73,6f,\
66,74,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,00,29,00,31,00,00,00,00,00,d3,22,32,a6,10,\
00,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,00,49,4e,54,45,52,4e,\
7e,31,00,24,00,31,00,00,00,00,00,db,22,76,ba,10,00,51,75,69,63,6b,20,4c,61,\
75,6e,63,68,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,00,10,00,00,00,05,00,00,a0,1a,\
00,00,00,37,01,00,00,60,00,00,00,03,00,00,a0,58,00,00,00,00,00,00,00,62,6f,\
76,65,6e,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,29,91,fa,9d,c4,10,d9,11,94,fc,00,10,b5,10,90,d5,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,29,91,fa,9d,c4,10,d9,11,94,fc,00,10,b5,\
10,90,d5,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,4a,02,00,00,01,00,00,00,05,00,\
00,00,72,00,00,00,00,00,00,00,64,00,32,00,4f,00,00,00,3b,31,d2,a4,20,00,42,\
55,52,45,41,55,7e,31,2e,53,43,46,00,00,48,00,03,00,04,00,ef,be,3b,31,d2,a4,\
3b,31,d2,a4,14,00,00,00,42,00,75,00,72,00,65,00,61,00,75,00,62,00,6c,00,61,\
00,64,00,20,00,77,00,65,00,65,00,72,00,67,00,65,00,76,00,65,00,6e,00,2e,00,\
73,00,63,00,66,00,00,00,1c,00,00,00,00,00,00,00,92,00,00,00,02,00,00,00,84,\
00,32,00,0b,03,00,00,3b,31,d3,a4,20,00,44,45,49,4e,54,45,7e,31,2e,4c,4e,4b,\
00,00,68,00,03,00,04,00,ef,be,3b,31,d1,a4,3b,31,d1,a4,14,00,00,00,44,00,65,\
00,20,00,49,00,6e,00,74,00,65,00,72,00,6e,00,65,00,74,00,20,00,45,00,78,00,\
70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2d,00,62,00,72,00,6f,00,77,00,73,00,65,\
00,72,00,20,00,73,00,74,00,61,00,72,00,74,00,65,00,6e,00,2e,00,6c,00,6e,00,\
6b,00,00,00,1c,00,00,00,00,00,00,00,60,00,00,00,04,00,00,00,52,00,32,00,92,\
02,00,00,3b,31,b9,a4,20,00,46,4c,59,32,30,30,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,36,00,\
03,00,04,00,ef,be,3b,31,b9,a4,3b,31,b9,a4,14,00,00,00,46,00,6c,00,79,00,20,\
00,32,00,30,00,30,00,30,00,20,00,54,00,56,00,2e,00,6c,00,6e,00,6b,00,00,00,\
1c,00,00,00,00,00,00,00,68,00,00,00,01,00,00,00,5a,00,32,00,98,02,00,00,3b,\
31,ce,a4,20,00,4f,55,54,4c,4f,4f,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,3e,00,03,00,04,00,\
ef,be,3b,31,ce,a4,3b,31,ce,a4,14,00,00,00,4f,00,75,00,74,00,6c,00,6f,00,6f,\
00,6b,00,20,00,45,00,78,00,70,00,72,00,65,00,73,00,73,00,2e,00,6c,00,6e,00,\
6b,00,00,00,1c,00,00,00,00,00,00,00,72,00,00,00,03,00,00,00,64,00,32,00,c4,\
02,00,00,3b,31,cd,a4,20,00,57,49,4e,44,4f,57,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,48,00,\
03,00,04,00,ef,be,3b,31,cd,a4,3b,31,cd,a4,14,00,00,00,57,00,69,00,6e,00,64,\
00,6f,00,77,00,73,00,20,00,4d,00,65,00,64,00,69,00,61,00,20,00,50,00,6c,00,\
61,00,79,00,65,00,72,00,2e,00,6c,00,6e,00,6b,00,00,00,1c,00,00,00,00,00,00,\
00,80,00,00,00,60,07,00,00,00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
1e,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,6a,d0,11,8c,\
78,00,c0,4f,d9,18,b4,69,03,00,00,60,0d,00,00,00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00
"Toolbars"=hex:11,00,00,00,00,00,00,00
"Upgrade"=dword:00000001

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

;Ontgrendel de taakbalk
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"TaskbarSizeMove"=dword:00000001

;Disable Internet Explorer Cookie "Privacy Icon" prompt
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"PrivDiscUiShown"=dword:00000001

;Show Hidden Files and Folders (1= Do not Show)

"Hidden"=dword:00000002

;Show protected operating system files
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Folder\SuperHidden]
"DefaultValue"=dword:00000001
"ShowSuperHidden"=dword:00000001

;----- Show file extensions
; Show file extensions
"HideFileExt"=dword:00000001

;----- Disable higlighting of new applications in start menu
"Start_NotifyNewApps"=dword:00000000

;----- display contents of system folders and C:\ (protected folder)
"WebViewBarricade"=dword:00000001

;Sets the Internet Explorer cache size to 30 MB
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\Cache\Content]
"PerUserItem"=dword:00000001
"CachePrefix"=""
"CacheLimit"=dword:00007800

;----- Removes Language Bar
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{540D8A8B-1C3F-4E32-8132-530F6A502090}]
@=-
"MenuTextPUI"=-

;Do Not Start MS-Messenger with Outlook Express
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000001

;Sort icons desktop automaticly
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags\1\Desktop]
"FFlags"=dword:00000224
"Sort"=dword:00000000

;-------- Change Account Picture
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Hints\Owner]
"PictureSource"="%WINDIR%\Cateyes.bmp"

;IE icoon instellen
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}\DefaultIcon]
@=hex(2):25,00,57,00,49,00,4e,00,44,00,49,00,52,00,25,00,5c,00,69,00,63,00,6f,\
00,6e,00,73,00,5c,00,69,00,65,00,2e,00,69,00,63,00,6f,00,00,00

[ Voor 12% gewijzigd door AvWijk op 12-11-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
misschien heb je ergens een regtweak die zegt: empty pagefile at shutdown ofzoiets... datie je pagefile (virtueelgeheugen) nog ff moet wissen, is meestal een giga bestand dus maybe daarom de vertraging... maar ik heb niet al je tweaks gelezen dus kweetniet of die ertussen zit.
;Stel vernieuwd loginscherm in (energy.exe moet aanwezig zijn in system32!)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"UIHost"=hex(2):65,00,6e,00,65,00,72,00,67,00,79,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,00,\
00
waarom dit? waarom hernoem je energy.exe niet gewoon naar loginui.exe, maak je er een CAB van en vervang je de originele loginui.exe in de i386 map niet met deze?
staat hier hoe simpel dat gaat:
http://www.driverpacks.ne.../aangepaste_bestanden.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik moet voor school een zelfinstallerende Windows XP-cd maken. Heb dit met N-lite gedaan. Het formatteren moet je zelf nog doen (da's geen probleem) en het installeren zou volautomatisch moeten gaan.

Heb in Nlite gekozen voor een "classic install". Dwz geen grafische installatie maar zo'n zelfde installatie als bij Windows 2000 Professional bijv. Maar ik krijg toch een venstertje waar ik op "Volgende >" moet klikken. Zodra ik dit gedaan heb gaat de installatie volledig automatisch.

Mijn winnt.sif
;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=No
TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
AdminPassword=isnietbeschikbaar
EncryptedAdminPassword=Yes
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductID=
FullName=""
OrgName=""
ComputerName=

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=75

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
Language=00000413

[Identification]
JoinWorkgroup=Werkgroep

[Networking]

Als laatste: Ik zou graag de winnt.sif op de cd zelf meebranden zodat ik geen floppy meer nodig heb. Moet ik dit bestand nog in een bepaalde map zetten? En hoe moet ik zorgen dat de cd die ik maak opstartbaar word?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-Ă©-er

ik weet niet, maar misschien dat het werkt als je de autorun.inf aanpast? :/

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:55:
waarom dit? waarom hernoem je energy.exe niet gewoon naar loginui.exe, maak je er een CAB van en vervang je de originele loginui.exe in de i386 map niet met deze?
Omdat je dan met een WindowsUpdate opeens een probleem zou kunnen krijgen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.