Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
BackSlash32 schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:30:
[...]

Omdat je dan met een WindowsUpdate opeens een probleem zou kunnen krijgen?
nou ik zou echt niet weten hoe dat zou kunnen... jouw energylogon is gewoon de logonui.exe met andere bitmaps erin.. verder identiek bestand hoor... je kan het met Reshacker bekijken.

Bovendien, als je XPize gebruikt (en/of Bricopack bijv.), die vervangt zoooveel bestanden... zouden ontzettend veel mensen dus met WindowsUpdate problemen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met 2 probleempje's en ik kan ze in geen van de Unattended topics vinden. Heb inmiddels mun ogen krom in mun hoofd staan van lezen 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    Repartition=Yes
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    WaitForReboot="No"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    OemPnPDriversPath="drivers\001_ati\Driver\2KXP_INF;drivers\001_nvidia"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=(VERWIJDERD)
    EncryptedAdminPassword=Yes
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=(VERWIJDERD)
    FullName=(VERWIJDERD)
    OrgName=(VERWIJDERD)
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1024
    YResolution=768

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    Language=00000413

[GuiRunOnce]
    Command0=citrix.bat

[Identification]
    JoinDomain=(VERWIJDERD)
    DomainAdmin=(VERWIJDERD)
    DomainAdminPassword=(VERWIJDERD)

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

Zoals je ziet is het de meest simpelste die je kunt verzinnen. Enige wat er ook moet gebeuren is pc opnieuw installeren en vervolgens citrix client installeren en meer niet.

Het punt waar ik tegen aanloop is, de installatie start allemaal goed, maar op een gegeven moment op het eind gaat hij de "Beeldscherminstellingen . . . . " aanpassen. Hier moet je OK klikken en vervolgens op JA als je akkoord gaat met de instellingen.

En het "Welkom bij Microsoft Windows" scherm komt te voren waar je de gebruikersnaam etc. in moet vullen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows auto login

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"AutoAdminLogon"="1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:39:
Ik zit met 2 probleempje's en ik kan ze in geen van de Unattended topics vinden. Heb inmiddels mun ogen krom in mun hoofd staan van lezen 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    Repartition=Yes
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    WaitForReboot="No"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    OemPnPDriversPath="drivers\001_ati\Driver\2KXP_INF;drivers\001_nvidia"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=(VERWIJDERD)
    EncryptedAdminPassword=Yes
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=(VERWIJDERD)
    FullName=(VERWIJDERD)
    OrgName=(VERWIJDERD)
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1024
    YResolution=768

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    Language=00000413

[GuiRunOnce]
    Command0=citrix.bat

[Identification]
    JoinDomain=(VERWIJDERD)
    DomainAdmin=(VERWIJDERD)
    DomainAdminPassword=(VERWIJDERD)

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

Zoals je ziet is het de meest simpelste die je kunt verzinnen. Enige wat er ook moet gebeuren is pc opnieuw installeren en vervolgens citrix client installeren en meer niet.

Het punt waar ik tegen aanloop is, de installatie start allemaal goed, maar op een gegeven moment op het eind gaat hij de "Beeldscherminstellingen . . . . " aanpassen. Hier moet je OK klikken en vervolgens op JA als je akkoord gaat met de instellingen.

En het "Welkom bij Microsoft Windows" scherm komt te voren waar je de gebruikersnaam etc. in moet vullen.
Heb ik ook naar zitten kijken. Het blijkt dat als je na installatie een Batch draait die bijv Regs kan inporteren.. dan is het op te lossen. Mits de juiste hardware natuurlijk.

Je zou even een image kunnen maken van je drive zodat je terug kan gaan in de tijd.

Start een reg monitor programma en maak een Take 1. Verander daarna je monitor naar de juiste resolutie en alle settings en draai dan een Take 2.

Bekijk de verschillen en zet die in een run.reg file.

Ik ben er nog niet achter .. voor desktop aanpassen kan het wel maar hardware is een moeilijkere zaak. Als ik er wel achter ben laat ik je me mijn script wel effe zien.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al uit, er moet nog een regel toegevoegt worden aan de winnt.sif.
Ik heb hem helaas hier niet zo 1 2 3 bij de hand maar zal hem zo snel mogelijk hier neer zetten. Voor in ieder geval de komende gotters die hetzelfde probleem hebben/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Is er eigenlijk al een 'unattended install' manier voor Norton Internet Security 2006? Want dat zou echt vreselijk handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10

grimson

domeingrommer

alleen als ik dan de ISO test met Virtual PC moet ik nog steeds o enter drukken en vertellen op welke schijf ik Windows wil installeeren, dit is nou dus net hetgene wat niet.
Volgens mij moet je winnt32.exe starten met een parameter bijv. /tempdrive:c: zo geef je de tempdrive aan en op een lege schijf ook de installatie map.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Nevie schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:02:
Is er eigenlijk al een 'unattended install' manier voor Norton Internet Security 2006? Want dat zou echt vreselijk handig zijn.
Gebruik desnoods AutoIt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wil binnenkort een webservertje maken. ik heb alleen xp dus hier moet alles op kunnen draaien. Xp moet echter zo klein mogelijk zijn. mediaplayer en al die ongein kan er dus wel van af maar de volgende applicaties moeten het zonder problemen doen.:
  1. Ftp programma bijv servU
  2. mysql
  3. php
  4. een webserver programma (abyss gebruik ik)
wat kan moet ik sowieso laten zitten in de cd? welke services kan ik bijv niet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Op Marktplaats zag ik een adventeerder die een custom installatie cd aanbood met een mooi installatie menu:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/6b/18839223.jpg

Gemaild met de vraag hoe en met welk programmatje hij dit gedaan heeft, maar geen antwoord gekregen.

Weet iemand hier toevallig het?

Trouwens, is er iemand die weet hoe ik in het register kan instellen dat standaard (dus ook voor het inloggen) het zilveren Luna thema gebruikt word ipv. blauwe Luna thema? Met Google kon ik hierover niets vinden.

Op vraag 1 antwoord gekregen op vraag 2 antwoord gevonden:
Klik!

Nu dit nog zien toe te voegen aan mijn custom-installatie cd.

[ Voor 17% gewijzigd door naaa op 30-11-2005 19:02 . Reden: Nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 13:39
antonie schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:51:
Op Marktplaats zag ik een adventeerder die een custom installatie cd aanbood met een mooi installatie menu:
[afbeelding]

Gemaild met de vraag hoe en met welk programmatje hij dit gedaan heeft, maar geen antwoord gekregen.

Trouwens, is er iemand die weet hoe ik in het register kan instellen dat standaard (dus ook voor het inloggen) het zilveren Luna thema gebruikt word ipv. blauwe Luna thema? Met Google kon ik hierover niets vinden.
Denk dat het de retestrak DVD is, mensen die op FTD komen hebben hem vast al eens gezien. Ga hem zelf deze week ff testen. Maar wil toch eens mijn eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[afbeelding]
Al vrag ik me af hoe legaal dit trouwens is :X
Nog niet van WPI gehoord? ;)

/me La Grande Clique

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Stimpy1978 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:13:
Denk dat het de retestrak DVD is, mensen die op FTD komen hebben hem vast al eens gezien. Ga hem zelf deze week ff testen. Maar wil toch eens mijn eigen maken.
anandus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:18:
[...]
Al vrag ik me af hoe legaal dit trouwens is :X
Wat die man op z'n CD/DVD heeft zitten zou me een rookworst zijn, maar het programma menu lijkt me erg mooi voor mijn eigen installatie cd. /me Hoopt dat het ook met Windows 2000 kan...
Never heard of it :+
Maar nu ik het weet zal ik het nooit vergeten,
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb mijn Unattended DVDtje bijna klaar. Echter is er iets heel irritants met de snelkoppelingen in het start menu aan de hand.

Aan het begin van mijn RunOnceEx.cmd wordt er door wihu.exe een gebruiker aangemaakt met Admin-rechten. Alle overige items in RunOnceEx.cmd worden geinstalleerd met de Administratoraccount, want na wihu wordt niet opnieuw gestart om in te loggen met de zojuist aangemaakte gebruiker. Als laatste in RunOnceEx.cmd heb ik een verwijzing gemaakt naar shortcuts.cmd. Deze shortcuts.cmd stelt de snelkoppelingen in het Start Menu in.

De snelkoppelingen worden niet echt goed aangemaakt. Het probleem is dat er nadat de unattended setup is afgelopen, nog wijzigingen zijn aagebracht worden in het Start Menu en deze wijzigingen worden niet door mij gemaakt maar door Windows. Hieronder zie je een stukje van mijn shortcuts.cmd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
cmdow @ /HID
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Gebruiker\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Default User\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Gebruiker\Menu Start\Programma's\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Default User\Menu Start\Programma's\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\*.*"
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Menu Start\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Gebruiker\Menu Start\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Default User\Menu Start\*.*"
DEL /F /Q "D:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\*.*"
RD /S /Q "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's"
RD /S /Q "D:\Documents and Settings\Gebruiker\Menu Start\Programma's"
RD /S /Q "D:\Documents and Settings\Default User\Menu Start\Programma's"
RD /S /Q "D:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Office"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Office\Geavanceerd"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Internet"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Internet\Geavanceerd"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\MultiMedia"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\MultiMedia\Geavanceerd"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\MultiMedia\Geavanceerd\K-Lite Codec Pack"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\MultiMedia\Nero"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\MultiMedia\Nero\Nero Toolkit"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud\Geavanceerd"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud\Microsoft"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud\Microsoft\Systeembeheer"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud\Microsoft\Systeemwerkset"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Onderhoud\Updaters"
MD "%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Spellen"
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Opdrachtprompt.lnk" /t:"%SystemRoot%\system32\cmd.exe" /d:"Hiermee wordt een venster geopend waarin u tekstfuncties vanaf een opdrachtregel kunt uitvoeren."
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Windows Update.lnk" /t:"%systemroot%\system32\wupdmgr.exe" /d:"Hiermee krijgt u toegang tot een website waar u de nieuwste updates kunt downloaden om uw computer beter te beveiligen, en apparaatstuurprogramma's en andere software aantreft die Microsoft voor uw Windows-computer beschikbaar heeft gesteld."
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Windows Verkenner.lnk" /t:"%SystemRoot%\explorer.exe" /i:"%SystemRoot%\explorer.exe,001" /d:"Hiermee kunt u de bestanden en mappen op deze computer weergeven."
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Calculator.lnk" /t:"%SystemRoot%\system32\calc.exe" /d:"Hiermee kunt u normale wiskundige taken op het scherm uitvoeren."
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Kladblok.lnk" /t:"%systemroot%\system32\notepad.exe" /d:"Hiermee kunt u tekstbestanden met standaardtekstindeling maken en bewerken."
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Paint.lnk" /t:"%SystemRoot%\system32\mspaint.exe" /d:"Hiermee kunt u tekeningen maken en bewerken, en gescande foto's weergeven en bewerken.
shortcut /a:c /f:"%AllUsersProfile%\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\UltraEdit-32.lnk" /t:"%programfiles%\UltraEdit\uedit32.exe" /d:"Professional Text/Hex Editor."

Edit
Ik denk dat het probleem ligt bij de Default User. Hierin verwijder ik nix maar toch staan er snelkoppelingen in. Kan ik Default User eigenlijk wel verwijderen en opnieuw aanmaken? Of moet ik toch de Default User helemaal leeg gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door Techno Overlord op 05-12-2005 15:25 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een unattended xp home dvd.. ik heb het meeste met nLite gedaan. Nu ben ik erachter gekomen dat XP Home een built-in "Eigenaar" account heeft.

Het liefst zou ik willen dat de setup als eerste inlogt als administrator. M.b.v. WIHU wil ik daarna een tweede account maken maar alles wat in RunOnceEx.cmd staat moet geinstalleerd worden onder het administrator account.

Het account eigenaar wil ik er helemaal uit hebben. Gaat dit? Zo niet.. is er dan een mogelijkheid om dit account hidden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor het schrijven van batch-bestanden is notepad soms onhandig. Hier een tweak om aan het rechter-klikmenu een handige optie toe te voegen;

code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

;Add Edit.com as editor for cmd-files
[HKEY_CLASSES_ROOT\cmdfile\shell\Bewerken in MS-DOS\command]
@="cmd /c edit.com \"%1\" %*"
_/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Acheron op 05-12-2005 19:54 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik ben bezig met een netwerkinstallatie via een BartPE Network Boot Disk, incl freeDOS dacht ik. Als ik echter op de share via het netwerk in de I386 directory WINNT.EXE opstart is mijn CD niet meer unattended, hij switched over op een gewone installatie. Hoe los ik dit op, dat hij alsnog gewoon winnt.sif meepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor:

Ik ben nu aan het overstappen van 'gewoon' unattended naar WPI.
Maar ik vroeg me af: Is het mogelijk om daar Windows-onderdelen tussen te plaatsen, zodat mensen zelf kunnen kiezen of ze bijvoorbeeld Solitaire, Windows Media Player of Wordpad mee installeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:23:
Ik ben bezig met een unattended xp home dvd.. ik heb het meeste met nLite gedaan. Nu ben ik erachter gekomen dat XP Home een built-in "Eigenaar" account heeft.
XP Home heeft dat niet, dat heeft de OEM installatie die door de leverancier in elkaar is gezet gedaan.
Het liefst zou ik willen dat de setup als eerste inlogt als administrator. M.b.v. WIHU wil ik daarna een tweede account maken maar alles wat in RunOnceEx.cmd staat moet geinstalleerd worden onder het administrator account.
autologon gebruiken.
Het account eigenaar wil ik er helemaal uit hebben. Gaat dit? Zo niet.. is er dan een mogelijkheid om dit account hidden te maken?
code:
1
net user /?

Succes.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
AvWijk schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:14:
Als ik echter op de share via het netwerk in de I386 directory WINNT.EXE opstart is mijn CD niet meer unattended, hij switched over op een gewone installatie. Hoe los ik dit op, dat hij alsnog gewoon winnt.sif meepakt?
waarom zou je als je BartPE gebruikt nog met FreeDOS lopen kloten?

Ik snap dat niet he... heb je eindelijk een win32 environment waar je veel meer mogelijkheden hebt, ga je nog via dat trage klote-DOS werken.

* alt-92 gebruikt winnt32 via BartPE met een diskpart script.

Of bedoel je soms Bart's Network Bootdisk?
Bij een network install gebruik je unattend.txt, geen winnt.sif.
.sif files worden alleen door CD of RIS installs gebruikt.

Lees je deployment documentatie nog eens na ;)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 11-12-2005 20:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:12:
Even een vraagje tussendoor:

Ik ben nu aan het overstappen van 'gewoon' unattended naar WPI.
Maar ik vroeg me af: Is het mogelijk om daar Windows-onderdelen tussen te plaatsen, zodat mensen zelf kunnen kiezen of ze bijvoorbeeld Solitaire, Windows Media Player of Wordpad mee installeren of niet?
interessant. Dit wil ik ook graag weten. Iemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
BackSlash32 schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:40:
[...]

waarom zou je als je BartPE gebruikt nog met FreeDOS lopen kloten?

Ik snap dat niet he... heb je eindelijk een win32 environment waar je veel meer mogelijkheden hebt, ga je nog via dat trage klote-DOS werken.

* AvWijk gebruikt winnt32 via BartPE met een diskpart script.

Of bedoel je soms Bart's Network Bootdisk?
Bij een network install gebruik je unattend.txt, geen winnt.sif.
.sif files worden alleen door CD of RIS installs gebruikt.

Lees je deployment documentatie nog eens na ;)
Inderdaad de Bart's Network Bootdisk. Kan ik zowel winnt.sif en winnt.txt in dezelfde map laten zodat ik probleemloos met die CD een network install kan doen? Trage klote DOS, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, in geval van die Bart's Network Bootdisk is het precies voor zn doel geschikt. Daar ga ik geen extra win32 omgeving voor opstarten als het via een floppy ook kan. Wel zo handig als die machine geen cd-rom drive heeft.

Op die manier, via die Bart's Network Bootdisk, heb ik gewoon een Windows installatie via een gedeelde share kunnen uitvoeren, maar hij moest dus nog unattended..

[ Voor 10% gewijzigd door AvWijk op 14-12-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil eigenlijk ook wel eens zo'n ding gaan maken. Heb het in het verleden wel half gedaan maar nooit echt mee door gezet... Maar ik vroeg me eigenlijk af of het nog wel nuttig is, aangezien Windows Vista er toch 'binnekort' aan komt (begin volgend jaar als ik me niet vergis toch? of pas eind volgend jaar?) zou ik het dan makkelijk om kunnen zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:04:
Ik wil eigenlijk ook wel eens zo'n ding gaan maken. Heb het in het verleden wel half gedaan maar nooit echt mee door gezet... Maar ik vroeg me eigenlijk af of het nog wel nuttig is, aangezien Windows Vista er toch 'binnekort' aan komt (begin volgend jaar als ik me niet vergis toch? of pas eind volgend jaar?) zou ik het dan makkelijk om kunnen zetten of niet?
Denk dat het nog wel nut heeft aangezien er altijd wel tijd overheen gaat tot het 'algemeen' geworden is (er zijn nog mensen die Win98 gebruiken :X ), daarnaast, als het over nog een jaar komt, hebt je er minimaal een jaar profijt van :P

Iemand nog een ideetje om Windows-onderdelen optioneel te kunnen installeren (of juist delen deïnstalleren) via WPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
AvWijk schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:30:
Inderdaad de Bart's Network Bootdisk. Kan ik zowel winnt.sif en winnt.txt in dezelfde map laten zodat ik probleemloos met die CD een network install kan doen?
je kan de unattend.txt ook naast de i386 dir neerzetten, en via winnt /? kan je zien welke startparameters je aan kan geven (/u:<txtfile>).
Op die manier, via die Bart's Network Bootdisk, heb ik gewoon een Windows installatie via een gedeelde share kunnen uitvoeren, maar hij moest dus nog unattended..
Kwestie van je unattend.txt goed invullen en aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
BackSlash32 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:43:
[...]
enne.. dat
4) je HP OEM code niet gaat werken met een IBM/Dell/PackardBell OEM installatie, enzovoorts?
Ik heb een Compaq XP Home SP2 code overgeschreven van de kast, want het bedrijf heeft nieuwe Pro-licenties gekocht (en ja, het mocht!) en die werkte voor home én pro... Terwijl Compaq = HP, en het werkt ook met een gewone WinXP CD =\

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
[s]Op Marktplaats zag ik een adventeerder die een custom installatie cd aanbood met een mooi installatie menu:
[afbeelding]

[...]
Op vraag 1 antwoord gekregen op vraag 2 antwoord gevonden:
Klik!

Nu dit nog zien toe te voegen aan mijn custom-installatie cd.
En waar haalt men het antwoord op vraag 1 vandaan?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb al erg veel informatie uit dit topic gehaald, iedereen bedankt daarvoor. :D
Maar ik blijf nog met een onbeantwoord dingetje zitten: de venstergrootte instellen van:
"Deze Computer", "Mijn Netwerklocaties", "Prullenbak", "Configuratiescherm", "Verkenner".
Als iemand mij kan vertellen waar ik dat kan instellen, alvast bedankt voor de hulp. :)

Om de vensters van Outlook Express en Internet Explorer maximaal te vergroten,
bij een resolutie van 800 bij 600 heb ik het onderstaande zelf al ontdekt:
Opmerking: je dient {********} te vervangen door de identiteit die je hebt gekregen
toen je windows hebt geinstalleerd (opzoeken in je registry).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{********}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
;Positie en grootte hoofdvenster van Outlook Express
"BrowserPos"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,24,03,00,00,3f,02,00,00,

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{********}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Mail]
;Positie en grootte berichtvenster van Outlook Express
"NotePosEx"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,fc,ff,ff,ff,24,03,00,00,3f,02,00,00,

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{********}\Software\Microsoft\WAB\WAB Sort State]
;Positie en grootte adresboek van Outlook Express
"Position"=hex:fc,ff,ff,ff,fd,ff,ff,ff,23,03,00,00,3f,02,00,00,96,00,00,00,96,00,00,00,64,00,00,00,64,00,00,00,01,00,00,00,09,00,01,50,8b,13,00,00,01,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,02,00,00,00,03,00,00,00,01,00,00,00,00,00,00,00,96,00,00,00,

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
;Positie en grootte van Internet Explorer
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fd,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,23,03,00,00,41,02,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Identities\{********}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
;Positie en grootte hoofdvenster van Outlook Express
"BrowserPos"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,24,03,00,00,3f,02,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Identities\{********}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Mail]
;Positie en grootte berichtvenster van Outlook Express
"NotePosEx"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,fc,ff,ff,ff,24,03,00,00,3f,02,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Identities\{********}\Software\Microsoft\WAB\WAB Sort State]
;Positie en grootte adresboek van Outlook Express
"Position"=hex:fc,ff,ff,ff,fd,ff,ff,ff,23,03,00,00,3f,02,00,00,96,00,00,00,96,00,00,00,64,00,00,00,64,00,00,00,01,00,00,00,09,00,01,50,8b,13,00,00,01,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,02,00,00,00,03,00,00,00,01,00,00,00,00,00,00,00,96,00,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
;Positie en grootte van Internet Explorer
"Window_Placement"=hex:2c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,fd,ff,ff,ff,fe,ff,ff,ff,23,03,00,00,41,02,00,00,

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

cjdijk schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:43:
Maar ik blijf nog met een onbeantwoord dingetje zitten: de venstergrootte instellen van:
"Deze Computer", "Mijn Netwerklocaties", "Prullenbak", "Configuratiescherm", "Verkenner".
Als iemand mij kan vertellen waar ik dat kan instellen, alvast bedankt voor de hulp. :)
haha, ik dacht dat ik een pietje precies was door al 10tallen registry tweaks, maar om de positie van je vensters op te nemen in je unattended cd _/-\o_

het beste kun je met een registry spy checken welke waardes er worden weggeschreven bij het sluiten van een venster...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Jimbolino schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:58:
[...]

haha, ik dacht dat ik een pietje precies was door al 10tallen registry tweaks, maar om de positie van je vensters op te nemen in je unattended cd _/-\o_

het beste kun je met een registry spy checken welke waardes er worden weggeschreven bij het sluiten van een venster...
Ja nu je het zegt...Inderdaad een pietje precies. :)
De reden was vooral, dat ik mij erger dat ik na elke herinstallatie,
1 voor 1 alle schermpjes moet gaan resizen, zodat ik minder hoef te scrollen. :P

Maar ik heb zelf "Install Watch Pro", is denk ik net zoiets als "Registry Spy".
Die software houdt o.a. de veranderingen in je register bij.
Alleen heb ik niets zinnigs m.b.t. Deze Computer...verkenner e.d. kunnen vinden.
Die settings voor Outlook Express en Internet Explorer is daarmee wel gelukt. :Y)

Edit:
Nevermind, ik heb 1 voor 1 alle stappen onderzocht, ben erachter nu. >:)
Dit is het geworden (voor de mensen die het willen weten):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\0]
;Mijn Documenten
"CabView"=hex:5c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,00,00,00,00,00,00,00,00,20,03,00,00,3c,02,00,00,03,00,00,00,00,00,00,00,a4,fe,c7,02,00,00,00,00,f7,08,af,01,07,00,00,00,e0,a5,1f,0e,73,35,cf,11,ae,69,08,00,2b,2e,12,62,01,00,00,00,01,00,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\1]
;Deze Computer
"CabView"=hex:5c,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,00,00,00,00,00,00,00,00,20,03,00,00,3c,02,00,00,03,00,00,00,00,00,00,00,a4,fe,c7,02,00,00,00,00,f7,08,af,01,07,00,00,00,e0,a5,1f,0e,73,35,cf,11,ae,69,08,00,2b,2e,12,62,01,00,00,00,01,00,00,00,

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\2]
;Mijn Netwerklocaties

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\3]
;Inbelnetwerk

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\4]
;Prullenbak

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\6]
;Printers

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\7]
;Configuratiescherm

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\18]
;Verkenner

Nu ben ik nog wel nieuwsgierig geworden waar die ontbrekende Streams voor zijn ;)

[ Voor 66% gewijzigd door cjdijk op 19-12-2005 20:11 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met behulp van de site http://unattended.msfn.org en het programma nlite
een full unattended install van Windows XP Pro gemaakt.
Dit gaf een bootable iso (image) die perfect werkt onder VMWare.
Daarnaast heb ik met de uitleg van http://unattended.msfn.org en de MS Tool Office Resource Kit (ORK)
ook een full unattended install van Office 2003 UK kunnen maken.
Dit gaf een batch file en een *.mst file (soort van antwoordenblad die de install unattended maakt).
Nu is mijn vraag of ik na de Unattended Windows install onmiddellijk ook de Unattended Office install kan laten starten.
Ik vermoed dat het met behulp van een batch file zal moeten die na de windows installatie uitgevoerd wordt en de batch file die zorgt voor de unattended office installatie als het ware aanspreekt en dan ook laat starten.
Iemand advies aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Even een aanvulling op mijn vorige post.
Die vorige registry file werkt alleen voor windows 9X (95, 98, ME).
Hieronder volgt de registry file voor windows NT (NT4, 2000, XP). ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\1\Shell]
;Verkenner All Users
"WinPos800x600(1).left"=dword:ffffffff
"WinPos800x600(1).top"=dword:ffffffff
"WinPos800x600(1).right"=dword:00000323
"WinPos800x600(1).bottom"=dword:0000023d

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\5\Shell]
;Configuratiescherm

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\6\Shell]
;Netwerkverbindingen

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\7\Shell]
;Verkenner Current User

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\9\Shell]
;Mijn Documenten

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\10\Shell]
;Deze Computer

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\11\Shell]
;Mijn Netwerklocaties

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\12\Shell]
;Prullenbak

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\82\Shell]
;Printers en Faxapparaten

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\1\Shell]
;Verkenner All Users

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\5\Shell]
;Configuratiescherm

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\6\Shell]
;Netwerkverbindingen

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\7\Shell]
;Verkenner Current User

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\9\Shell]
;Mijn Documenten

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\10\Shell]
;Deze Computer

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\11\Shell]
;Mijn Netwerklocaties

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\12\Shell]
;Prullenbak

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\82\Shell]
;Printers en Faxapparaten

[ Voor 14% gewijzigd door cjdijk op 20-12-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even iets handigs tussendoor, uit een ander topic gevist:

Het is een dll-etje die ervoor zorgt dat je ook file size ziet als je verkenner op 'details' staat :)
leokennis schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:10:
Kick, maar wel een nuttige:

http://markd.mvps.org/

-Download eerst dit DLL bestand naar c:/windows/system32/ (let op: bij mij werd 'ie opgeslagen als exe en moest ik eerst renamen).
-Daarna moet je in de uitvoeren/run dialoog dit uitvoeren: regsvr32 c:\windows\system32\dirsize.dll
-Vervolgens in een map de view op "details" zetten.
-Dan met rechts klikken op de views en "Folder Size" aanvinken.

Voilà, werk perfect en vertraagt helemaal niet :)
En dit is natuurlijk vreselijk makkelijk om op een unattended cdtje te zetten, lijkt mij? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 21-12-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38

KhaZ

Alfa Romeo

Kheb laatst een unattended install gedaan, en wilde laatst m'n bluetooth tobo weer eens gebruiken, maar windows herkent niets qua bluetooth, ook is er geen bluetooth afdeling bij het control panel.

Is er een manier om bluetooth support toe te voegen aan Windows?

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 27-12-2005 19:00 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

anandus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:57:

Het is een dll-etje die ervoor zorgt dat je ook file size ziet als je verkenner op 'details' staat :)

[...]

En dit is natuurlijk vreselijk makkelijk om op een unattended cdtje te zetten, lijkt mij? ;)
Ik weet je alleen te zeggen dat deze optie standaard in nLite kan worden aangevinkt.
Hoe het kan worden ingeschakeld ZONDER nLite, weet ik (nog) niet :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

anandus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:57:
[...]
treesize professional heeft deze shell extensie ook... (die overigens wel goed sorteert :P)
alleen het browsen wordt er wel traag door, en als ik ergens een hekel aan heb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jimbolino op 27-12-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:13:
Ik heb net met behulp van de site http://unattended.msfn.org en het programma nlite
een full unattended install van Windows XP Pro gemaakt.
Dit gaf een bootable iso (image) die perfect werkt onder VMWare.
Daarnaast heb ik met de uitleg van http://unattended.msfn.org en de MS Tool Office Resource Kit (ORK)
ook een full unattended install van Office 2003 UK kunnen maken.
Dit gaf een batch file en een *.mst file (soort van antwoordenblad die de install unattended maakt).
Nu is mijn vraag of ik na de Unattended Windows install onmiddellijk ook de Unattended Office install kan laten starten.
Ik vermoed dat het met behulp van een batch file zal moeten die na de windows installatie uitgevoerd wordt en de batch file die zorgt voor de unattended office installatie als het ware aanspreekt en dan ook laat starten.
Iemand advies aub?
Het staat allemaal op http://unattended.msfn.org. Je moet het zoeken bij RunOnceEx.cmd Dit is een batchcommando die na de installatie, applicaties (zoals Office of Adobe Acrobat) gaat installeren. Dit alles natuurlijk geheel automatisch.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb nogal wat problemen om de driverpacks van Bashrat op mijn cd te krijgen, maar stapje voor stapje kom ik iets verder.
http://www.uawiki.org/dok...rpacks:supported:overview

Ten eerste heb ik ALLE driverpacks er in zitten.

Wat is het beste deze driverpacks aan het begin van runonce draaien of als laatste net voor de cleanup. ?
Ik gebruik methode 2 en laat de drivers verwijderen van de hd na de installatie. (No KtD)

Sowieso geeft het script van de driver packs proplemen met Windows Post Installer.
Wanneer ik de driverpacks NA wpi in de runonce zet krijg ik de error dat de bestanden inc:\d\enz niet kunnen worden gevonden..
Zonder wpi werkt het wel dus dat moet ik nog ff uitzoeken, misschien worden ergens de %variabelen% dubbel gebruikt ?

Maar wat ik ook nergens kan terug vinden moet je met de Bashrat driverpack in winnt.sif nog ergens
OemPnPDriversPath=enz opgeven of is dit juist helemaal niet nodig ???

Verder lees ik weinig op dit forum over deze driver packs ?? Het is een geklooi om het er in te krijgen maar eigenlijk onmisbaar voor een universele cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:00:
Kheb laatst een unattended install gedaan, en wilde laatst m'n bluetooth tobo weer eens gebruiken, maar windows herkent niets qua bluetooth, ook is er geen bluetooth afdeling bij het control panel.

Is er een manier om bluetooth support toe te voegen aan Windows?
Kheb goed gezocht, maar vind nergens een manier om bluetooth later (nu, dus zegmaar 4 maanden na de install) weer toe te voegen aan windows zodat ik weer bluetooth apparaten kan aansluiten, en de bluetooth opties zie in het control panel.. iemand een idee?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

Heeft iemand last van ongeïntegreerde hotfixes na gebruik van nLite RC4? In mijn "laatste sessie"-bestand staat gewoon:
[Tasks]
Integratie van hotfixes

[Hotfixes]
D:\Software\Windows\Updates\WindowsXP-KB867282-x86-NLD.exe
D:\Software\Windows\Updates\WindowsXP-KB873333-x86-NLD.exe
D:\Software\Windows\Updates\WindowsXP-KB873339-x86-NLD.exe
...
maar na installatie is geen enkele van de 46 hotfixes geïnstalleerd, het staat niet bij software of in de Windows map. Meer mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb een probleempje met me unattended windows xp cd,

Ik heb heel wat meuk verwijderd door middels van nlite, ook system restore. Maar nu komt het probleem, als ik windows mediaplayer 10 wil installeren blifjt deze hangen met een melding of ik door wil gaan omdat system restore is uitgeschakeld.

Ik gebruik de volgende code:
code:
1
start /wait %systemdrive%\install\mp10\mp10setup.exe /q:A /c:"setup_wm.exe /Q /R:N"

Heeft iemand de oplossing voor me? :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:12:
Ik heb een probleempje met me unattended windows xp cd,

Ik heb heel wat meuk verwijderd door middels van nlite, ook system restore. Maar nu komt het probleem, als ik windows mediaplayer 10 wil installeren blifjt deze hangen met een melding of ik door wil gaan omdat system restore is uitgeschakeld.

Ik gebruik de volgende code:
code:
1
start /wait %systemdrive%\install\mp10\mp10setup.exe /q:A /c:"setup_wm.exe /Q /R:N"

Heeft iemand de oplossing voor me? :)
Kijk eens hier: http://www.uawiki.org/doku.php?id=wxp:ua:misc&s=wmp10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Nog een klein probleempje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off
cd Hotfixes
Echo Beginning Critical Hotfixes Installation...
FOR %%f IN (*.exe) DO %%f /q /n /z
cd..
cd Appz
WindowsGenuineAdvantage.exe
cd ..
Echo Done...

werkt perfect, alleen ik zou het leuk vinden als er een "echo %%f " (+tellertje) bij staat...
kortom: hoe voer ik 2 commands uit op 1 regel? (zonder extra .bat bestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

das niet echt me oplossing, maar het is al gelukt op deze manier:

code:
1
start /wait %systemdrive%\install\mp10\mp10setup.exe /Q:A /R:N /c:"setup_wm.exe /DisallowSystemRestore /Q:A /R:N"

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Jimbolino schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:53:
Nog een klein probleempje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off
cd Hotfixes
Echo Beginning Critical Hotfixes Installation...
FOR %%f IN (*.exe) DO %%f /q /n /z
cd..
cd Appz
WindowsGenuineAdvantage.exe
cd ..
Echo Done...

werkt perfect, alleen ik zou het leuk vinden als er een "echo %%f " (+tellertje) bij staat...
kortom: hoe voer ik 2 commands uit op 1 regel? (zonder extra .bat bestand)
Waarom niet installeren dmv svcpack.inf? Werkt veel beter IMO en is correctere integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:55:
[...]

das niet echt me oplossing, maar het is al gelukt op deze manier:

code:
1
start /wait %systemdrive%\install\mp10\mp10setup.exe /Q:A /R:N /c:"setup_wm.exe /DisallowSystemRestore /Q:A /R:N"
:/ Op de pagina die ik gegeven heb staan drie puntjes, het eerste puntje verwijst naar: http://www.uawiki.org/dok..._apps:appswitchesdb:wmp10

Daar staat duidelijk:
Switches
MP10Setup.exe /Q:A /R:x /C:"setup_wm.exe /DisallowSystemRestore /Q:A /R:N"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
1) SFC uitschakelen wordt overal in de how-to's gedaan.... waarom verkiest men dit ??? Dit is toch een nuttig iets?
2) Zijn IDE-drivers eigenlijk nog nodig? Want ik zit die te downloaden maar twijfel een beetje of mijn systeem daar wel baat bij heeft; idem voor AGP-drivers. Is dit nodig ???

Zelfde met XD-bit als je processor dit ondersteund, standaard zet hij dit uit; het lijkt mij een erg handige feature.

Overigens, ik heb nLite volledig ingesteld en alle gegevens gegeven zodat een interventie tijdens de install niet meer nodig is, en verder op DefaultHide laten staan.
PC start op, start een boot van de CD-ROM en ik zeg welke partitie en welk bestandssysteem. Allemaal goed en wel, pc herstart terug en de manueel kies ik nog dat hij zich moet installeren op de NTFS-partitie nu.
Dan ben ik weg voor lange tijd* ... En kom ik terug en kijk ik naar opnieuw de setup die vraagt op welke partitie hij Windows moet installeren...

Dus hij zal klaar zijn geraakt, de pc herstart hebben, maar hij start automatisch weer de cd terwijl ik toch had aangegeven in nLite dat ik wél dat bericht wil zien of ik de bootable cd wil opstarten. Blijkbaar negeert hij dat dan.
Ik haal cd eruit, reset en dan moet ik weer de cd er later induwen omdat er dan nog wat moet gebeuren (hij komt om de cd-vragen...).

Die interventie tussenin wil ik graag vermijden, aan wat zou dit kunnen liggen??? (Nergens moet ik nog iets anders doen, dus hij zou kunnen beginnen en eindigen met mij een inlogvenster van winxp te tonen).

[ Voor 7% gewijzigd door Mizitras op 15-01-2006 01:32 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:21:
Heeft iemand last van ongeïntegreerde hotfixes na gebruik van nLite RC4? In mijn "laatste sessie"-bestand staat gewoon:

[...]
maar na installatie is geen enkele van de 46 hotfixes geïnstalleerd, het staat niet bij software of in de Windows map. Meer mensen bekend met dit probleem?
Volgens mij plaatst hij nieuwe bestanden automatisch op zijn plaats en zal hij andere vervangen. Er vind volgens mij geen installatie plaats van de hotfixen NA de installatie, anders had je ze inderdaad wel in het Software-menu gezien.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizitras schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:30:
[...]

Volgens mij plaatst hij nieuwe bestanden automatisch op zijn plaats en zal hij andere vervangen. Er vind volgens mij geen installatie plaats van de hotfixen NA de installatie, anders had je ze inderdaad wel in het Software-menu gezien.
Inderdaad, intussen heb ik dat ontdekt. :)
Mizitras schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:28:
Overigens, ik heb nLite volledig ingesteld en alle gegevens gegeven zodat een interventie tijdens de install niet meer nodig is, en verder op DefaultHide laten staan.
PC start op, start een boot van de CD-ROM en ik zeg welke partitie en welk bestandssysteem. Allemaal goed en wel, pc herstart terug en de manueel kies ik nog dat hij zich moet installeren op de NTFS-partitie nu.
Dan ben ik weg voor lange tijd* ... En kom ik terug en kijk ik naar opnieuw de setup die vraagt op welke partitie hij Windows moet installeren...

Dus hij zal klaar zijn geraakt, de pc herstart hebben, maar hij start automatisch weer de cd terwijl ik toch had aangegeven in nLite dat ik wél dat bericht wil zien of ik de bootable cd wil opstarten. Blijkbaar negeert hij dat dan.
Ik haal cd eruit, reset en dan moet ik weer de cd er later induwen omdat er dan nog wat moet gebeuren (hij komt om de cd-vragen...).

Die interventie tussenin wil ik graag vermijden, aan wat zou dit kunnen liggen??? (Nergens moet ik nog iets anders doen, dus hij zou kunnen beginnen en eindigen met mij een inlogvenster van winxp te tonen).
'Druk op een toets'-bericht terug inschakelen? Is denk ik ergens bij unattended te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Bashrat schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:11:
[...]
Waarom niet installeren dmv svcpack.inf? Werkt veel beter IMO en is correctere integratie.
omdat er elke maand hotfixes bijkomen, en svcpack redelijk omslachtig is.
gewoon in een map plaatsen en klaar
zelfde doe ik met registry tweaks:

code:
1
2
3
CD Regtweaks
FOR %%f IN (*.reg) DO regedit /S %%f
CD ..

voordeel is als je ff iets toe wil voegen of verwijderen, je niet allerlei scripts aan hoeft te passen, maar gewoon een bestandje toe kan voegen of verwijderen...

overigens gebruik ik ris, zodat alle files na de install van de server afkomen. (en dus wil ik dat er zo weinig mogelijk naar de hdd wordt gekopieerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
UPDATE: RyanVM's Update Pack 01/06 NL is uitgebracht!

Zie hier voor meer informatie en download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:48:
UPDATE: RyanVM's Update Pack 01/06 NL is uitgebracht!

Zie hier voor meer informatie en download :)
Hoe werkt het precies? Gewoon de .cab selecteren met nLite of eerst uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:02:
[...]
Hoe werkt het precies? Gewoon de .cab selecteren met nLite of eerst uitpakken?
Oh, sorry voor de uitleg. Voor mij inmiddels standaardprocedure geworden wanneer ik nLite gebruik, maar integratie gaat via het Hotfixes menu. Het cab-bestand wordt dan op de juiste manier uitgepakt en in de cd geïntegreerd. Als het goed is blijft de Windows CD dan ongeveer even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Jimbolino schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:26:
[...]

omdat er elke maand hotfixes bijkomen, en svcpack redelijk omslachtig is.
gewoon in een map plaatsen en klaar
Of je draait een (W)SUS server ;)
Scheelt ook een stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor wie Windows opnieuw installeert op bijvoorbeeld een nieuw systeem scheelt dit toch zeker tijd. Verder als pluspunt zijn alle updates al actief tijdens de installatie van Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

BackSlash32 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:24:
[...]
Of je draait een (W)SUS server ;)
Scheelt ook een stuk :P
Is SUS niet gewoon (bijna) hetzelfde als automatische updates, alleen dan meer voor bedrijven?
Ik bedoel, zijn er echte voordelen t.o.v. automatische updates.
Werkt het zonder speciale software op de client? Als ik een pc installeer en hem daarna uit mijn netwerk trek, blijft er dan rommel achter die continu verbinding probeert te maken met mijn server?
hp38guser schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:37:
Voor wie Windows opnieuw installeert op bijvoorbeeld een nieuw systeem scheelt dit toch zeker tijd. Verder als pluspunt zijn alle updates al actief tijdens de installatie van Windows XP.
Niet helemaal waar, maar kort na de installatie zijn de hotfixes wel installed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Jimbolino schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:33:
[...]

Is SUS niet gewoon (bijna) hetzelfde als automatische updates, alleen dan meer voor bedrijven?
Jup, maar ook voor je thuisnetwerk toepasbaar.
Werkt het zonder speciale software op de client?
de standaard AutoUpdate client.
Als ik een pc installeer en hem daarna uit mijn netwerk trek, blijft er dan rommel achter die continu verbinding probeert te maken met mijn server?
SUS (of WSUS) stel je in via GroupPolicies. Als je een PC uit het domain trapt, vervallen die policies dus ook en gaat AU terug naar de default Windows instellingen.

Je zou ook voor een standalone PC via gpedit.msc de lokale GPOs kunnen instellen daarvoor ;)
Wat veel gebruikt wordt is een registry export van die instellingen, volgens mij heb ik die in een vorig deel ergens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

RGL

Er is een nieuwe opvolger op de RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack uitgebracht op datum; January 17, 2006, versie 2.0.2a

Ik ben me weer eens gaan verdiepen in het slipstreamen en mij vraag is nu of het mogelijk is om de boven genoemde Update pack te streamen met een Windows XP Pro NL versie cd.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Ik zit met hetvolgende.. ik heb hier de switch voor kasperksy anti virus gezien, maar mij staat bij dat deze na installatie vraagt om een reboot. Deze zag ik niet bij de switch staan. klopt dit?
Verder zijn er nog wat programma's die ik graag in mijn ua install wil maar waarbij ik niet weet welke code's ik op moet geven. Als ik kijk in voorbeelden, zie ik telkens verschillen staan. Waar worden deze door veroorzaakt? zoals bij de een /qn staat en bij de ander ook nog /s. En verder staat er bij sommige apps ook nog een extra regel voor een regedit. Hoe kom ik erachter dat dit nodig is bij een bepaald programma?

Dan nog 1 andere vraag: mijn intellipoint software / drivers en mijn creative soundblaster live drivers / software, kan ik die het beste installeren via runonceex of kan ik in mijn winnt.sif neerzetten waar hij de drivers moet zoeken voor die hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

RGL schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:36:
Er is een nieuwe opvolger op de RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack uitgebracht op datum; January 17, 2006, versie 2.0.2a

Ik ben me weer eens gaan verdiepen in het slipstreamen en mij vraag is nu of het mogelijk is om de boven genoemde Update pack te streamen met een Windows XP Pro NL versie cd.

Greets
Als je een beetje het topic doorleest dan weet je zo het antwoord.

Met nLite, RyanVM's NL update-pack en een map op je HD met de bestanden van je XP Pro NL SP2 CD kun je dus gaan slipstreamen. Maar de nieuwste update-pack is nog geen NL versie van beschikbaar dus daar zul je eerst op moeten wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 19-01-2006 13:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
"Opslaan naar", en dat doe ik de ganse weg van Nlite tot vlak voor ik hem laat 'compilen' zeg maar. Volgende keer doe ik in eht begin 'laad xxx', en tik ik nog wat zaken aan "Onbeheerde setup" "Options en Tweaks", blijkt dat sommige delen, vooral met de mapstructuur waar je vanalles kan aanvinken, allemaal terug blanco zijn. Onthoud die dat dan niet, of mag ik daar niet meer inkomen omdat die anders alles blanco maakt???

PS: Driver-integratie, als hij ze niet meer vind, verwijdert hij ze automatisch uit het lijstje, kan dat? Ipv een melding te geven dat hij die en die driver eerst niet meer vind, nu heb ik er het raden naar welke het waren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Sinds ik Nlite heb misbruikt voor het maken van de CD's krijg ik in mijn installatie steeds de 'Windows Bestandsbeveiliging', ik hoef maar íets te installeren en hij komt om de hoek kijken. 'Normaal' is deze melding veel zeldzamer. Komt dit bekend voor en is het op te lossen? Ik heb de CD al op 20 computers geïmplementeerd, dus ik hoop dat er nog een handigheidje voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

arjoderoon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:42:
Ik zit met hetvolgende.. ik heb hier de switch voor kasperksy anti virus gezien, maar mij staat bij dat deze na installatie vraagt om een reboot. Deze zag ik niet bij de switch staan. klopt dit?
Verder zijn er nog wat programma's die ik graag in mijn ua install wil maar waarbij ik niet weet welke code's ik op moet geven. Als ik kijk in voorbeelden, zie ik telkens verschillen staan. Waar worden deze door veroorzaakt? zoals bij de een /qn staat en bij de ander ook nog /s. En verder staat er bij sommige apps ook nog een extra regel voor een regedit. Hoe kom ik erachter dat dit nodig is bij een bepaald programma?

Dan nog 1 andere vraag: mijn intellipoint software / drivers en mijn creative soundblaster live drivers / software, kan ik die het beste installeren via runonceex of kan ik in mijn winnt.sif neerzetten waar hij de drivers moet zoeken voor die hardware?
Hangt er vanaf welke installer er gebruikt is, maar dit staat zeer duidelijk in turorials die in de SP staan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het zou ook 's meteen goed gaan hè...

Ik heb RyanVM's NL updatepack geïntegreerd met mijn SP2 CD middels nLite. In nLite heb ik er vervolgens weer een bootable CD van laten maken.

Resultaat: een CD die niet boot. Na de prompt om op een toets te drukken, ratelt na een seconde of wat de floppydrive even maar verder gebeurt er niets... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
fsfikke schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:57:
[...]

Hangt er vanaf welke installer er gebruikt is, maar dit staat zeer duidelijk in turorials die in de SP staan.
Ik heb beide tutorials door genomen maar kom er niet echt uit.

voor de intellipoint heb ik dit kunnen vinden ergens:
REG ADD %KEY%\020 /VE /D "Intellipoint" /f
REG ADD %KEY%\020 /V1 /D "%CDROM%\software\Intellipoint\IP55.msi MM=15 /Qn REBOOT=ReallySuppress

en voor daemon
REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Deamon Tools" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "%CDROM%\software\DaemonTools347\daemon.msi REBOOT=REALLYSUPPRESS /qb

daarnaast heb ik via het tooltje multicompiler een switchless install voor flash en msn kunnen maken. maar hoe roep ik dit aan?
is dat zo goed:

REG ADD %KEY%\025 /VE /D "Msn 7.5" /f
REG ADD %KEY%\025 /V 1 /D "%systemdrive%\install\MSNMsg7.5.exe /Q:A /R:N

REG ADD %KEY%\030 /VE /D "Flash and Shockwave" /f
REG ADD %KEY%\030 /V 1 /D "%systemdrive%\install\Flash8IE.exe /Q:A /R:N

ik heb namelijk geen idee wat voor soort exe die bestanden zijn. van de vlaamse tutorial heb ik wel het icoon gevonden van het soort exe en welke commando's daar bij horen maar t was mij nog niet helemaal duidelijk.

Nu nog even kijken of ik iets kan vinden voor mijn soundblaster live drivers / software...

De screensaver.. kan je die gewoon laten kopieren naar de map voor in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

je kunt de .exe van msn ook gewoon uitpakken met winrar (zodat je een .msi overhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Wildfire schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:41:
Het zou ook 's meteen goed gaan hè...

Ik heb RyanVM's NL updatepack geïntegreerd met mijn SP2 CD middels nLite. In nLite heb ik er vervolgens weer een bootable CD van laten maken.

Resultaat: een CD die niet boot. Na de prompt om op een toets te drukken, ratelt na een seconde of wat de floppydrive even maar verder gebeurt er niets... :'(
Test eens eerst met VMWare of VPC, dan weet je het of het aan je hardware, je BIOS settings of aan je UWXPCD ligt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bashrat schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:06:
[...]

Test eens eerst met VMWare of VPC, dan weet je het of het aan je hardware, je BIOS settings of aan je UWXPCD ligt... ;)
Waarom zou het aan m'n BIOS of m'n hardware liggen? De normale Windows XP SP2 NL CD installeert moeiteloos. En Windows draait hier helemaal up-to-date zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb zitten zoeken maar kan dit niet vinden:

als ik die Winnt.sif heb, MOET die dan persé op een floppy die mijn pc niet heeft, of kan ik die ook op de windows cd kwijt?

Er staat namelijk nergens of dat kan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

winnt.sif gaat normaal gesproken in de I863 map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fsfikke schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:25:
i386 bedoel je zeker
als dat kan, waarom staat dat dan niet in dit topic? hier staat dat je een floppy nodig hebt....
Wildfire schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:52:
[...]

Als je een beetje het topic doorleest dan weet je zo het antwoord.

Met nLite, RyanVM's NL update-pack en een map op je HD met de bestanden van je XP Pro NL SP2 CD kun je dus gaan slipstreamen. Maar de nieuwste update-pack is nog geen NL versie van beschikbaar dus daar zul je eerst op moeten wachten.
enig idee wanneer? verwachte datum?

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 23-01-2006 11:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bartgrefte schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:50:

[...]

enig idee wanneer? verwachte datum?
Geen idee, ik maak de vertaalde versies niet. De meest recente Engelstalige pack is release 17/01, versie 2.0.2a, de meest recente Nederlandstalige is die van 06/01.

Gewoon af en toe kijken op Ryan's forum, dan zie je vanzelf de nieuwe wel verschijnen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:40:
[...]

Geen idee, ik maak de vertaalde versies niet. De meest recente Engelstalige pack is release 17/01, versie 2.0.2a, de meest recente Nederlandstalige is die van 06/01.

Gewoon af en toe kijken op Ryan's forum, dan zie je vanzelf de nieuwe wel verschijnen.... :)
De meest recente is die 01/06. Oftewel Januari 2006. Deze zit op hetzelfde niveau als Ryan's Update Pack 2.0.2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hoe we Nero 7 shrinken tot waar het voor bedoeld is: CD's en DVD's maken:
Nero VideoGuide.

Ik heb het pakketje even volledig gemaakt. Wilde het eerst posten op het forum waar het hoort maar MSFN kan ik de afgelopen weken slecht bereiken... kweetniet of het aan mn nieuwe provider (Speedlinq/tiscalinetwerk) ligt..

geupload naar files.to en myfilehut, rapidshare heeft zoooveel ads:

Nero Video Guide @ http://files.to
Nero Video Guide @ http://www.myfilehut.com

link naar het topic:
http://www.msfn.org/board...owtopic=59483&mode=linear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fsfikke schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:25:
i386 toch?

Maar als dat kan, waarom staat dit dan niet in Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie ?? daar staat dat je een floppy moét hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 23-01-2006 22:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
bartgrefte schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:35:
[...]

i386 toch?

Maar als dat kan, waarom staat dit dan niet in Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie ?? daar staat dat je een floppy moét hebben
Heel scherp. Ik heb er actie opgezet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hp38guser schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:59:
[...]

Heel scherp. Ik heb er actie opgezet :>
thanx!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Inderdaad, ik zat niet op m'n eigen pc dus kon het zo snel niet checken (en google gaf er ook hits op dus :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fsfikke schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:55:
[...]

Inderdaad, ik zat niet op m'n eigen pc dus kon het zo snel niet checken (en google gaf er ook hits op dus :P )
ah ok!

nu nog ff wachten totdat die nieuwe NL winxp+sp2update pack deris. (EN is er al, maar is nie geschikt voor NL xp+sp2...) en dan gaat ik aan de gang met het maken van zon unattended installatie cdtje
Of zonder updates, mischien beter. Heb een keer lang geleden álle xp updates binnengehaald. Na herstart werkte xp niet meer. Na formatje+herinstall, en geen updates binnenhalen geen problemen.... Tsja

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 24-01-2006 23:04 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Uhm, de NL versie is al van januari hoor, vrij nieuw dus. Volgens mij moet je hem ook niet gelijk als slechts een vertaling van RyanVM's pakketje zien... dat pakket bevat ook updates voor WMP enzo. NL pack bevat alle Nederlandse updates en volgens mij zelfs updates die officieel nog niet uit zijn :)
Je kan dus gewoon de huidige NL versie gebruiken en je niet verkijken op het verschil in versienummers tussen de EN en de NL...

de fix voor de .wmf bugs zit er niet in, maar kan je natuurlijk zelf simpel toevoegen met nlite. Is zonde om je cdeetje uit te stellen voor 1 update.

Zelf wacht ik op Nlite final... gewoon voor de netheid.. maar Nuhi heeft een final-angst volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
is het ook mogelijk om een willekeurige taal te laten kiezen tijdens de installatie, of zit je echt vast aan de taal waarin je XP gekocht hebt. Stel ik heb een nederlandse XP, kan ik die dan door de CD aan te passen in het engels laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:52:
Uhm, de NL versie is al van januari hoor, vrij nieuw dus. Volgens mij moet je hem ook niet gelijk als slechts een vertaling van RyanVM's pakketje zien... dat pakket bevat ook updates voor WMP enzo. NL pack bevat alle Nederlandse updates en volgens mij zelfs updates die officieel nog niet uit zijn :)
Je kan dus gewoon de huidige NL versie gebruiken en je niet verkijken op het verschil in versienummers tussen de EN en de NL...

de fix voor de .wmf bugs zit er niet in, maar kan je natuurlijk zelf simpel toevoegen met nlite. Is zonde om je cdeetje uit te stellen voor 1 update.

Zelf wacht ik op Nlite final... gewoon voor de netheid.. maar Nuhi heeft een final-angst volgens mij
De WMF-update zit wel in het pack, net als alle andere veiligheidsupdates.
Byte_Me schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:30:
is het ook mogelijk om een willekeurige taal te laten kiezen tijdens de installatie, of zit je echt vast aan de taal waarin je XP gekocht hebt. Stel ik heb een nederlandse XP, kan ik die dan door de CD aan te passen in het engels laten installeren?
Nee, is niet mogelijk, tenzij je toevallig een VLK-licentie hebt afgesloten bij Microsoft om MUI te implementeren in een bedrijfsomgeving.
Microsoft stelt sinds kort wel language-packs beschikbaar voor nog eens een reeks talen. Altijd handig ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Acheron op 28-01-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik geef het op. In een poging een unattended CD te maken, dacht ik eerst maar 's te proberen de NL RyanVM updatepack te slipstreamen met mijn SP2 XP CD. Klein beginnen, nietwaar?

Ik dus de nieuwste nLite gedownload, het NL updatepack laten slipstreamen en er een bootable ISO van gemaakt. Resultaat: de computer ziet wel een bootable CD, maar er wordt niet doorgeboot naar de setup.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Werkt het wel zonder de RyanVM pack?
Werkt een lichtjes be-nLite ISO wel?

* alt-92 geen voorstander van nLite, maar ok, 't is leuk voor thuis ;)
Alleen is de verleiding om teveel weg te snijden groot met bovengenoemde SystemRestore problemen als mogelijk gevolg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind die RyanVM pack wel handig op zich maar heb absoluut geen belang bij flash player en andere non ms patches die hier in zitten. Kun je deze makkelijk achterwege laten / eruit slopen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Strontzat ben ik! Uren die CAB's comprimeren, ook al is het niet gevraagd, een CD'tje schrijven, (VmWare doe ik niet), en dan merken dat er weer iets vergeten is, of niet klopt na installatie. Vinkjes die er niet meer zijn als ik een profiel inlaad, "Onbeheerde setup" aanduiden zal leiden tot "overschrijven van blablabla" en zet alles onmiddellijk in zijn default-stand terug. Weer alles invullen, van de windows sleutel tot de netwerkdomeinnaam. Ik steek (ram ondertussen) die cd erin, start op en laat windows setup z'n ding doen, ik kom wat later terug... Vraagt ie op welke partitie ik windows wil installeren. HALLO ! "Press any key to boot cd-romt" had ik INGESCHAKELD! Dus start dan niet op van de cd-rom als ik daar niet om heb gevraagd!
Haal ik cd eruit, laat ik pc herstarten..., uiteraard, komt die terug vragen om de cd-rom om de setup af te sluiten met nog wat aanpassingen hier en daar. Tot zover dus de "FullUnattended" setup me dunkt.
Waarom kan die Nlite nu eens niet normaal werken en hetgeen wat die nu KAN, GOED doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 31-01-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 00:14
NLite werkt bij mij gewoon zoals het hoort te werken hoor. Heb zelf met nLite een Unattended gemaakt met SP2, RyanVM's Updatepack, Bashrat's drivers, wat troep van Windows eruit gehaald (Tour, Windows Messenger, MSN Explorer), registrytweaks, en een zooi OEM Preinstall programma's met GuiRunOnce (RunOnceEx heb ik nog niet erg onder de knie). RyanVM en SP 2 heb ik geslipstreamed met nLite, en toen ben ik gewoon gaan knutselen met de rest van de bestanden.

Het enige waar ik last van heb, is dat je aan het begin, wanneer je kiest om de pc vanaf CD te booten, blijft het scherm gewoon staan op "Press any key to boot from cd...", en na een tijdje gaat hij naar het Partitieselectiescherm. Het driver-laad scherm tussen die 2 fases in slaat hij dus gewoon over (Niet zoals bij Wildfire waarbij niet doorboot, want hij gaat wel gewoon verder). Iemand hier ook ervaring mee (en een eventuele oplossing voor)? Voor de rest werkt de installatie uitstekend.

Die driverpacks vind ik zelf heerlijk, je bent niet zo veel bezig met al die apparaten apart te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mizitras schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:29:
Strontzat ben ik! Uren die CAB's comprimeren, ook al is het niet gevraagd, een CD'tje schrijven, (VmWare doe ik niet), en dan merken dat er weer iets vergeten is, of niet klopt na installatie. Vinkjes die er niet meer zijn als ik een profiel inlaad, "Onbeheerde setup" aanduiden zal leiden tot "overschrijven van blablabla" en zet alles onmiddellijk in zijn default-stand terug. Weer alles invullen, van de windows sleutel tot de netwerkdomeinnaam. Ik steek (ram ondertussen) die cd erin, start op en laat windows setup z'n ding doen, ik kom wat later terug... Vraagt ie op welke partitie ik windows wil installeren. HALLO ! "Enter before boot" had ik INGESCHAKELD! Dus start dan niet op van de cd-rom als ik daar niet om heb gevraagd!
Haal ik cd eruit, laat ik pc herstarten..., uiteraard, komt die terug vragen om de cd-rom om de setup af te sluiten met nog wat aanpassingen hier en daar. Tot zover dus de "FullUnattended" setup me dunkt.
Waarom kan die Nlite nu eens niet normaal werken en hetgeen wat die nu KAN, GOED doen!
Ik heb volgens mij nooit problemen met nlite gehad?

Maar moraal van het verhaal: Test het eerst even in VmWare of Virtual PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BackSlash32 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:23:
Werkt het wel zonder de RyanVM pack?
Werkt een lichtjes be-nLite ISO wel?
De originele XP SP2 CD die boot gewoon, dus daar ligt het probleem niet. Ik heb geprobeerd enkel het RyanVM NL updatepack te slipstreamen, maar ook dat hielp niet. De ISO bootte niet door naar de setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Wildfire schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:57:
[...]

De originele XP SP2 CD die boot gewoon, dus daar ligt het probleem niet. Ik heb geprobeerd enkel het RyanVM NL updatepack te slipstreamen, maar ook dat hielp niet. De ISO bootte niet door naar de setup...
Wat gebeurt er als je een paar minuutjes wacht? Kom je dan niet in het partitieselectiescherm? Bij mij lijkt het ook of hij blijft hangen op "Press any key to boot from cd...", maar gaat na een paar minuutjes gewoon door.

Weet je zeker dat hij niet doorboot, en niet hetzelfde probleem als mij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Morgoth88 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:02:
[...]

Wat gebeurt er als je een paar minuutjes wacht? Kom je dan niet in het partitieselectiescherm? Bij mij lijkt het ook of hij blijft hangen op "Press any key to boot from cd...", maar gaat na een paar minuutjes gewoon door.

Weet je zeker dat hij niet doorboot, en niet hetzelfde probleem als mij hebt?
Een paar minuten? Waarom zou dat ding in godsnaam een paar minuten moeten wachten eer naar de setup te gaan?

Dat moet gewoon net zoals bij de originele XP SP2 CD zelf... ik druk op een toets en de setup gaat laden.

* Wildfire gaat morgen maar ff kijken of het systeem na een paar minuten nog iets doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Een paar minuten? Waarom zou dat ding in godsnaam een paar minuten moeten wachten eer naar de setup te gaan?

Dat moet gewoon net zoals bij de originele XP SP2 CD zelf... ik druk op een toets en de setup gaat laden.

* Wildfire gaat morgen maar ff kijken of het systeem na een paar minuten nog iets doet of niet.
MAAR, je krijgt de keuze. Dus als je NIET op een toets duwt, moet die normaal verder gaan en booten van de harde schijf. Wat na de installatie ook moet gebeuren, en dan vlak voor de 1ste boot, zal Windows nog wat in orde brengen, EN de cd nodig hebben, dus die moet in blijven steken. En normaal eindig je dus nadat je een partitie hebt gekozen en FullUnattended, na een halfuurtje ofzo, met een logonvenster van WindowsXP.
En waarom is dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Misschien istie de textmode drivers aan het laden? Als je m'n DriverPacks hebt geslipstreamed, kan dat inderdaad wel even duren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Bashrat schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:32:
Misschien istie de textmode drivers aan het laden? Als je m'n DriverPacks hebt geslipstreamed, kan dat inderdaad wel even duren... :)
Inderdaad, die heb ik ook geslipstreamt, en ook ik krijg geen driver-laad scherm te zien, maar na een minuutje of 2-3 gaat hij keurig verder met het partitiescherm. Dit niet laten zien van het driver-laad scherm is trouwens een bijwerking van RyanVM's updates (tenminste, Windows begon hiermee na het slipstreamen van dat updatepack, dus ik ga er van uit dat het daaraan ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
arjoderoon schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:42:

Creative -als je zonder interface van Creative kan voor instellingen- kan je laten installeren mee door je winxp. Heb ik ook gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Mizitras op 07-02-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mizitras schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:42:
Vraagje over Tweaks:
- Use CTRL-ALT-DEL with classic logon
Maar als ik iets verder zeg:
- Logon page:
- Welcome screen

Dan krijg ik toch nog steeds dat kleurrijk venster dat er sinds XP pas inzit, toch?
En om even een bijvraag te stellen: Kan ik nadien ergens in XP kiezen om naar een "klassieke logon" te gaan, zoals met win2k ???
Zoals daar staat, werkt Ctrl+Alt+Del alleen bij de klassieke logon, dus als je het welkomstscherm aanzet hoef je idd geen Ctrl+Alt+Del in te toetsen. Het welkomstscherm zet je naderhand uit door naar Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop gebruikers zich aan- of afmelden wijzigen te gaan, en dan Het welkomstscherm gebruiken uit te vinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 03-02-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alles lukt behalve de screensaver , power saver ,en no sound
Wie heeft het voor elkaar gekregen om de screensaver uit te schakelen?
En de windows geluidjes, weg ermee, maar het lukt niet.

Dit heb ik geprobeerd, Een Regfile geactiveerd in cmdlines.txt.
(Het zou moeten werken want er staan nog wat andere settings onder de zelfde keys , en die doen het wel.)

Een klein stukje inhoud van de reg file
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"Beep"="No"
"ExtendedSounds"="No"
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Sound]
"Beep"="No"
"ExtendedSounds"="No"

[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes]
@=".None"
HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes]
@=".None"

En voor de screensaver

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveActive"="0"
"SCRNSAVE.EXE"=""
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveActive"="0"
"SCRNSAVE.EXE"=""

en nog als test in hivedef.inf de screensaver op 0 gezet.

De power saving is uitgegaan met deze key, (maar de tijd staat er nog wel. )
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg]
"CurrentPowerPolicy"="3"

ter info: de numlock AAN , werkt wel met deze key
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Dit zou moeten werken:

; Disable Windows Navigation Sounds
[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\Explorer\Navigating\.default]
@=" "
[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes\Apps\Explorer\Navigating\.current]
@=" "

; Disable System Beeps
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"beep"="no"

; Disable Screen Saver
"ScreenSaveActive"="0"
"SCRNSAVE.EXE"=""

Power saver weet ik helaas niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zou moeten kunnen werken ja.
Het zijn wel de juiste reg keys maar het werkt niet.
De beep=no werkt wel, (geen speaker in pc helpt ook.) :)
Maar met "ScreenSaveActive"="0" gaat de screensaver niet uit, terwijl dat wel zou moeten.

Als ik [HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes] @=".None" inzet dat komt de keuze van de sound scheme op niks, dus niet op "no sounds" en niet "Windows Default".
Eigenwijs systeem.

Update:
Jihaaaaaaaaaaa succes

Ik zat wat te browsen in de registry en wat settings te vergelijken met de regfiles, en toen zag ik het..
De settings voor de windows sounds en de screensaver hangen meer af van de theme dan van de reg settings.
Als er een user wordt "aangemaakt" dan worden de settings van Sound events, colors en wallpaper ed uit de gebruikte theme gelezen.
De overige settings voor de nieuwe user komen uit .default en wellicht zijn er nog andere constucties.

Het zijn deze keys om de windows geluiden en screensaver default uit te zetten.
[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes]
@=".None"

"ScreenSaveActive"="0"
"SCRNSAVE.EXE"=""

;en nog deze!
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Plus!\Themes\Apply]
"Screen saver"="0"
"Sound events"="0"

[ Voor 56% gewijzigd door cruger op 07-02-2006 16:50 ]

Tweak!

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste