Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Mizitras schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:42:
[...]

Creative -als je zonder interface van Creative kan voor instellingen- kan je laten installeren mee door je winxp. Heb ik ook gedaan.
Hoi, ik kan wel zonder die interface, als ik maar beide uitgangen kan gebruiken.
Zou je mij kunnen laten zien hoe je dat gedaan hebt met creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:19

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
cruger schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:01:
Het zou moeten kunnen werken ja.
Het zijn wel de juiste reg keys maar het werkt niet.
De beep=no werkt wel, (geen speaker in pc helpt ook.) :)
Maar met "ScreenSaveActive"="0" gaat de screensaver niet uit, terwijl dat wel zou moeten.

Als ik [HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes] @=".None" inzet dat komt de keuze van de sound scheme op niks, dus niet op "no sounds" en niet "Windows Default".
Eigenwijs systeem.

Update:
Jihaaaaaaaaaaa succes

Ik zat wat te browsen in de registry en wat settings te vergelijken met de regfiles, en toen zag ik het..
De settings voor de windows sounds en de screensaver hangen meer af van de theme dan van de reg settings.
Als er een user wordt "aangemaakt" dan worden de settings van Sound events, colors en wallpaper ed uit de gebruikte theme gelezen.
De overige settings voor de nieuwe user komen uit .default en wellicht zijn er nog andere constucties.

Het zijn deze keys om de windows geluiden en screensaver default uit te zetten.
[HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Schemes]
@=".None"

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveActive"="0"
"SCRNSAVE.EXE"=""

;en nog deze!
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Plus!\Themes\Apply]
"Screen saver"="0"
"Sound events"="0"
Bedankt voor die laatste tweaks. Ik vond het al vreemd dat m'n nLite CD geen geluiden voortbracht na het integreren van een andere visual style.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Morgoth88 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:02:
[...]

Wat gebeurt er als je een paar minuutjes wacht? Kom je dan niet in het partitieselectiescherm? Bij mij lijkt het ook of hij blijft hangen op "Press any key to boot from cd...", maar gaat na een paar minuutjes gewoon door.

Weet je zeker dat hij niet doorboot, en niet hetzelfde probleem als mij hebt?
Ok, ondertussen eindelijk getest... de CD boot gelukkig gewoon door na een tijd wachten. Het integreren van RyanVM's updatepack zorgt er dus voor dat bij het opstarten vanaf CD het veel langer duurt eer je in de Windows Setup terecht komt... :)

Problem solved dus :)

Kan ik binnenkort eindelijk 's verder gaan met het tweaken van mijn installatie-CD... hehe :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 08-02-2006 18:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort met WPI aan de slag.

Nu zat ik me af te vragen of ik opties kon maken voor Office om te installeren. Bijv. met of zonder Access, met of zonder Powerpoint,etc.

De regel voor Office unattended is:
code:
1
start /wait %systemdrive%\install\Applications\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

Als ik nu allemaal verschillende MST-files voor de verschillende Office-combinaties aanmaak, dan kan er dus gekozen worden welke Office onderdelen geïnstalleerd kunnen worden?

En ik zit me nog steeds af te vragen hoe ik Windows-onderdelen kan (de)installeren, in WPI?
Kan ik bijv. alles van Windows installeren en dan via WPI op een bepaalde manier een reg of batch laten lopen dat datgene wordt gedeïnstalleerd wat uitgevinkt staat?
Of juist andersom, een minimum-Windows en dat datgene erbij wordt geïnstalleerd wat aangevinkt is?
(Al lijkt die laatste optie minder makkelijk)

Wel irritant, ik zit me helemaal in te lezen, maar kan er niet aan werken, omdat ik nu bij mijn vriendin zit /me zucht :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft Printers toevoegen aan unattended install

Ik zoek al een ruime tijd een manier om printers mee te geven aan de unattended install. Kan dit in een script ?
Ik kan natuurlijk het commando net print meegeven maar dat is alleen voor netwerkprinters maar ik heb een stand alone erstaan dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik heb geprobeerd met wininstall le een discover uit te voeren -> printer installeren -> after discover uitvoeren, maar dit lukt niet.

edit:

maak gebruik van winxp pro sp2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:27 . Reden: zin vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

hier stond iets heel overbodigs..

[ Voor 96% gewijzigd door ScSi op 21-02-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Hallo,

Ik ben bezig met mijn unattended cd om te zetten naar RunOnceEx methode. Maar nu is de vraag; waar staan de cijfers voor die ik vetgedrukt heb?

REG ADD %KEY%\010 /VE /D "MSN Messenger 7.5" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\SOFTWARE\MSN7\msn7.msi /qn" /f

REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Windows Media Player 10" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "%CDROM%\SOFTWARE\MP10\MP10.exe /q:A /c:\"setup_wm.exe /Q /R:N /DisallowSystemRestore\"" /f

REG ADD %KEY%\020 /VE /D "Schijfopruiming" /f
REG ADD %KEY%\020 /V 1 /D "%CDROM%\SOFTWARE\COMMAND\cleanup.cmd" /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
bassie91 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:41:
Hallo,

Ik ben bezig met mijn unattended cd om te zetten naar RunOnceEx methode. Maar nu is de vraag; waar staan de cijfers voor die ik vetgedrukt heb?
...
Dat zijn gewoon indexnummers/volgnummers/whatever je ze noemt. Ze bepalen de volgorde waarin alles wordt uitgevoerd. Je mag ze ook met een interval van 1, 2, 3, 50 of 2012 instellen ipv de 5 in jouw code. ;) Kortom: je zet er gewoon in whatever je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Ow, dat is makkelijk. Bedankt voor je reactie! Nu kan ik weer verder.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:25:
Betreft Printers toevoegen aan unattended install

Ik kan natuurlijk het commando net print meegeven maar dat is alleen voor netwerkprinters maar ik heb een stand alone erstaan dus daar heb ik niet zoveel aan.
Kijk eens naar "printui.dll" ([google=printui.dll]) - ik gebruik dat o.a. om wat printer drivers te preinstalleren in een unattended install, maar ik denk dat het ook wel gehele printers kan installeren :)

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje ervoor te zorgen dat alle nieuwe gebruikers van mijn nieuwe unattended installatie dezelfde aangepaste regional settings te zien krijgen. Dit zijn de normale engelse settings, maar wel met het eurotekentje, 24-uurs tijdnotatie en een aangepaste datumweergave.

Dit zou toch gewoon middels wat registry tweaks mogelijk moeten zijn? Ik ben al drie dagen aan het testen en aan het googlen, maar ik krijg het maar niet aan de praat... Wel voor de administrator gebruiker, maar nooit voor nieuwe domain users....

Ik import regtweak.bat via RunOnceEx.cmd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
Windows Registry Editor Version 5.00

; Apply Customized Dutch Regional Settings

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International]
"iCountry"="1"
"iCurrDigits"="2"
"iCurrency"="0"
"iDate"="1"
"iDigits"="2"
"iLZero"="1"
"iMeasure"="0"
"iNegCurr"="1"
"iTime"="1"
"iTLZero"="1"
"Locale"="00000409"
"s1159"="AM"
"s2359"="PM"
"sCountry"="United States"
"sCurrency"="€"
"sDate"="-"
"sDecimal"="."
"sLanguage"="ENU"
"sList"=","
"sLongDate"="dddd, dd MMMM yyyy"
"sShortDate"="dd-MMM-yyyy"
"sThousand"=","
"sTime"=":"
"sTimeFormat"="HH:mm:ss"
"iTimePrefix"="1"
"sMonDecimalSep"="."
"sMonThousandSep"=","
"iNegNumber"="1"
"sNativeDigits"="0123456789"
"NumShape"="1"
"iCalendarType"="1"
"iFirstDayOfWeek"="6"
"iFirstWeekOfYear"="0"
"sGrouping"="3;0"
"sMonGrouping"="3;0"
"sPositiveSign"=""
"sNegativeSign"="-"

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\Geo]
"Nation"="176"

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"iCountry"="1"
"iCurrDigits"="2"
"iCurrency"="0"
"iDate"="1"
"iDigits"="2"
"iLZero"="1"
"iMeasure"="0"
"iNegCurr"="1"
"iTime"="1"
"iTLZero"="1"
"Locale"="00000409"
"s1159"="AM"
"s2359"="PM"
"sCountry"="United States"
"sCurrency"="€"
"sDate"="-"
"sDecimal"="."
"sLanguage"="ENU"
"sList"=","
"sLongDate"="dddd, dd MMMM yyyy"
"sShortDate"="dd-MMM-yyyy"
"sThousand"=","
"sTime"=":"
"sTimeFormat"="HH:mm:ss"
"iTimePrefix"="1"
"sMonDecimalSep"="."
"sMonThousandSep"=","
"iNegNumber"="1"
"sNativeDigits"="0123456789"
"NumShape"="1"
"iCalendarType"="1"
"iFirstDayOfWeek"="6"
"iFirstWeekOfYear"="0"
"sGrouping"="3;0"
"sMonGrouping"="3;0"
"sPositiveSign"=""
"sNegativeSign"="-"

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International\Geo]
"Nation"="176"

iemand een idee wat er fout gaat? Of zijn er alternatieven... Ik zou het via Group Policies kunnen doen, maar dan gaat t fout voor gebruikers die het inmiddels zelf hebben aangepast.. En ik ben niet zo'n van van administrator profielen over het default profiel kopieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ik wilde laatst opnieuwe windows gaan installeren en toen kwam ik dit topic tegen, dus ik aan de slag gegaan. Een week later (ja ik doe het rustig aan) heb ik een werkende dvd die dit allemaal installeerd
(getest in vmware): winamp, framework 2.0, adobe reader, firefox, limewire, MSN 7.5, kazaa lite mega codec 1.51, windows media player (en oja SP2 natuurlijk), winrar, mcafee virusscanner, office2k3, java, nero 7, speedfan, bittornado, directX, active sync, gmaildrive, daemon tools, flash & schockwave, en photshop CS2 (moet je wel registreren de eerste keer dat je hem opstart.

Als iemand moet weten hoe ik dat gefixed heb, alles dankzij dit: http://www.msfn.org forum :)

Hij is alleen eigenlijk nooit af :P, ik loop er maar nieuwe proggy's in te gooien en ik ga er nog ff hotfixes in slipstreamen.
en wat ik nog even wilde vragen, is er een manier hoe ik al mijn nforce 3 (msi k8n neo2 plat.) drivers erin kan gooien want dit vind ik nog een beetje vaag... ik heb wel zo'n map met drivers en daar dan mijn gart drivers, SMbus drivers en ethernet drivers maar dat is toch niet alles? ik heb het gevoel dat ik normaal veel meer drivers installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
Ik zat laatst op de site van RyanVM te kijken en daar staat een update-pack voor Windows XP, maar er staat bij dat er een hacked TCPIP.sys bij zit. Wat is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 09:48
bassie91 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:55:
Ik zat laatst op de site van RyanVM te kijken en daar staat een update-pack voor Windows XP, maar er staat bij dat er een hacked TCPIP.sys bij zit. Wat is dit precies?
Heeft te maken met aantal connecties tegelijkertijd die vast op 10 gezet is door microsoft
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

boriz74 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:46:
[...]
Heeft te maken met aantal connecties tegelijkertijd die vast op 10 gezet is door microsoft
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Het aantal connecties die je tegelijkertijd open kan hebben is niet gelimiteerd. Alleen het aantal verbindingen dat nog niet volledig zijn opgebouwd is beperkt tot 10.
Zorgt er onder andere voor dat portscanners bijna niet meer werken, en p2p progjes als kazaa wat langer erover doen om te connecten.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 09:48
Jimbolino schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:14:
[...]

Het aantal connecties die je tegelijkertijd open kan hebben is niet gelimiteerd. Alleen het aantal verbindingen dat nog niet volledig zijn opgebouwd is beperkt tot 10.
Zorgt er onder andere voor dat portscanners bijna niet meer werken, en p2p progjes als kazaa wat langer erover doen om te connecten.
Je hebt helemaal gelijk daarin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

ik ben bezig met een unattended install maar als ik hem test in MS VP geeft hij een fout bericht betreft keybord:
De volgende waarde in het Setup-antwoordbestand is niet gedefinieerd in het SIF-bestand, sectie [Keyboard Layout]:

US-International
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=yes

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    Repartition=No
    WaitForReboot="No"
    KeyboardLayout="US-International"
    DriverSigningPolicy = Ignore
    NonDriverSigningPolicy = Ignore

[GuiUnattended]
    AdminPassword=********************************************
    EncryptedAdminPassword=Yes
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110

[UserData]
    ProductID=****************
    FullName="***********"
    OrgName=""
    ComputerName=******

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1024
    YResolution=768
    Vrefresh=85

[Identification]
    JoinWorkgroup=Werkgroep

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[GuiRunOnce]
    "%SystemRoot%\System32\nLite.cmd"

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

----

Edit: gefixed: KeyboardLayout="US-International" moet VS-Internationaal zijn 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door DMP.cc op 11-03-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor Nero 7 gebruikers is er nu ook Nero Lite!

Zie http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=69886 voor download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Klein vraagje tussendoor beetje offtopic maarja, vind het zonde om er een heel nieuw topic voor te openen, dat ryanvm update pack, kan je dat ook zo installeren op een verse windows install? heb nog niet echt tijd gehad om zo'n cd te bouwen, maar wil wel graag even snel de updates installen.. Is het gewoon mogelijk of moet ik allerlei ingewikkelde handelingen gaan doen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Daarvoor is er Autopatcher. Ryanvm update pack is er voor het al direct in de xp cd al de updates te integreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Okee ik ben na deel 2 afgehaakt, en ben nu weer verder gegaan met dit projekie. Zit nu met het probleem dat een ISO (XP)gemaakt met NLite waarin ik het ryan pack heb geintegreerd geeft een bestand niet gevonden tijdens installatie (wzcsvc.dll) iemand een idee hoe dit kan?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 00:14
Stomme vraag misschien, maar heb je service pack 2 wel eerst toegepast, en daarna pas het RyanVM pack?

Zo niet, dan ligt daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Morgoth88 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:13:
Stomme vraag misschien, maar heb je service pack 2 wel eerst toegepast, en daarna pas het RyanVM pack?

Zo niet, dan ligt daar het probleem.
Ja SP2 was al geintegreerd en die cd heb ik al 100+ keer gebruikt.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
TheGeneral schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:47:
[...]

Ja SP2 was al geintegreerd en die cd heb ik al 100+ keer gebruikt.
Ik heb met mijn unattended install ook 1 keer een vastloper in de installatie gehad. Hij liep stuk op "Apparaten installeren" (waarbij er nog 34 minuten resteerden). Dit lag aan een vieze cd, hij kon een bepaalde sector van een cd niet lezen omdat de cd smerig was.

Misschien dat jij dit probleem gehad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Morgoth88 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:58:
[...]

Ik heb met mijn unattended install ook 1 keer een vastloper in de installatie gehad. Hij liep stuk op "Apparaten installeren" (waarbij er nog 34 minuten resteerden). Dit lag aan een vieze cd, hij kon een bepaalde sector van een cd niet lezen omdat de cd smerig was.

Misschien dat jij dit probleem gehad hebt?
Nee heb inmiddels al 10 cd's geprobeerd allemaal zonder effect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Hoe kan ik er via mijn winnt.sif voor zorgen dat hij automatisch aanmeldt met gebruik van wachtwoord? Nu krijg ik iedere keer nog het user login scherm te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

[GuiUnattended]
AdminPassword=
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op korte termijn installeer ik Windows XP x64 op een nieuw systeem met Asus A8N-E (nForce4 Ultra) moederbord. Verder een SATAII harde schijf én SATA dvd-brander! Geen floppydrive dus geen "F6" optie voor mij :).

Inmiddels heb ik m.b.v. nLite de laatste nForce4 drivers (64bit) van nVidia in de installatie-cd verwerkt. Momenteel werk ik echter nog op een systeem met Athlon XP en PATA-schijf dus ik kan de cd niet van tevoren testen. Kan iemand daarom bevestigen of dit zal werken? En booten vanaf een SATA dvd-drive kan gewoon?

Behalve de nForce drivers heb ik ook een paar andere erbij gedaan, zoals Forceware voor de videokaart en een Epson printerdriver. Mag ik aannemen dat dit geen problemen oplevert bij de herkenning van de SATA-schijf tijdens setup?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik probeer mijn sif bestand correct te krijgen met de keyboard layout. Ik heb nu drie keer mijn iso geprobeerd met een virtual machine maar krijg telkens de error:
de volgende waarde in het setup antwoordbestand is niet gedefinieerd in het sif bestand sectie [keyboard layout]

Verenigde Staten

Ik heb voor die sectie al de volgende waarden gebruikt, die het allemaal niet deden:
US
United States
Verenigde Staten

en verder:
[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0409:00000409

welke waarde moet ik hier gebruiken om als toetsenbord layout verenigde staten te krijgen?

update: juist, de enige logische waarde die ik dus nog niet geprobeerd had: VS

[ Voor 18% gewijzigd door DeRooney op 11-04-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
hmm t wil voor geen meter hier. ik heb nu drie cds weg kunnen flikkeren vanwege een ongeldige regel in het .sif bestand. Als ik hem test in mijn virtual machine is er niks aan de hand, dan doet ie het gewoon, maar dan brand ik hem op cd en krijg ik de melding dat regel zus en zo ongeldig is.
hier onder post ik dan maar mn sif file..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=yes

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    Repartition=NO
    FileSystem=*
    WaitForReboot="NO"
    OemPnPDriversPath="Drivers\000_chipset\viaagp\DRIVER\WinXP;Drivers\001_USB;Drivers\002_Audio;Drivers\003_Video;Drivers\004_Video_IBM\M1XP\ATIDRIVE;Drivers\005_Lan;Drivers\006_Onboard_audio;Drivers\007_Muis;Drivers\"
    DriverSigningPolicy=Ignore 
    KeyboardLayout="VS"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=**************
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=*************
    FullName="Arjo de Roon"
    OrgName=""
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1280
    YResolution=1024

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    SystemLocale=00000413
    UserLocale=00000413

[Identification]
    JoinWorkgroup=Saffier224

[Networking]

[Components]
    msmsgs=off
    msnexplr=off

[Shell]
    DefaultStartPanelOff=Yes
    CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Windows Classic.theme"

en ik wilde hier ook nog een regel aan toevoegen dat mijn theme xp klassiek is, maar die heb ik al weg gehaald nadat ik daar een error over kreeg. Wat is er mis met mijn sif file? Hangt het af van de taal van je windows? ik heb de nederlands windows xp. bij de regel van msnexplr=off kreeg ik ook een error. Mogelijk zullen er nog wel meer dingen niet kloppen dan, maar maakt dit uit?

offtopic:
hoe krijg ik zo'n kader om de tekst heen waarin de regels genummerd zijn?

[ Voor 136% gewijzigd door DeRooney op 12-04-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
arjoderoon schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:20:
hmm t wil voor geen meter hier. ik heb nu drie cds weg kunnen flikkeren vanwege een ongeldige regel in het .sif bestand. Als ik hem test in mijn virtual machine is er niks aan de hand, dan doet ie het gewoon, maar dan brand ik hem op cd en krijg ik de melding dat regel zus en zo ongeldig is.
hier onder post ik dan maar mn sif file..

blablabla

en ik wilde hier ook nog een regel aan toevoegen dat mijn theme xp klassiek is, maar die heb ik al weg gehaald nadat ik daar een error over kreeg. Wat is er mis met mijn sif file?
Haal je code er ff uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een idee wat betreft mijn vorige post? Ik wil namelijk onaangename verrassingen waar mogelijk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:41:
Niemand een idee wat betreft mijn vorige post? Ik wil namelijk onaangename verrassingen waar mogelijk voorkomen.
- booten van sata-dvd is geen probleem

- om drivers te laden tijdens setup (op het moment waar je normaal F6 drukt), moeten ze opgenomen zijn in txtsetup.sif onder de sectie: [SCSI.load] en [SCSI] en het .sys bestand moet ook in de i386 map staan.
Ik denk dat nLite dit allemaal vanzelf doet, maar doe eigenlijk alles handmatig, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

arjoderoon schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:20:
[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Windows Classic.theme"

offtopic:
hoe krijg ik zo'n kader om de tekst heen waarin de regels genummerd zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
[Shell]
;This tells Windows XP to use the Classic Start Menu, and displays the My Computer, My Documents icons as well as others on the Windows Desktop. If set to No, then the default Windows XP Start Menu is used.
DefaultStartPanelOff = Yes

;This tells Windows XP to use the Classic Theme. Note: This option overrides CustomDefaultThemeFile option when set to Yes.
DefaultThemesOff = Yes

ps. als je [ code ] tags gebruikt, krijg je nummertjes e.d. ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 06:58:
Op korte termijn installeer ik Windows XP x64 op een nieuw systeem met Asus A8N-E (nForce4 Ultra) moederbord. Verder een SATAII harde schijf én SATA dvd-brander! Geen floppydrive dus geen "F6" optie voor mij :).

Inmiddels heb ik m.b.v. nLite de laatste nForce4 drivers (64bit) van nVidia in de installatie-cd verwerkt. Momenteel werk ik echter nog op een systeem met Athlon XP en PATA-schijf dus ik kan de cd niet van tevoren testen. Kan iemand daarom bevestigen of dit zal werken? En booten vanaf een SATA dvd-drive kan gewoon?

Behalve de nForce drivers heb ik ook een paar andere erbij gedaan, zoals Forceware voor de videokaart en een Epson printerdriver. Mag ik aannemen dat dit geen problemen oplevert bij de herkenning van de SATA-schijf tijdens setup?
hoe kan iemand anders nou vertellen of jouw cd zal werken?
Testen testen testen testen... daar draait het helemaal om bij uA cds.
Keb ook win64 hier liggen maar geen 64bit systeem :) dus nooit wat mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
kan iemand mij dit nog verduidelijken:
Hangt het af van de taal van je windows? ik heb de nederlands windows xp. bij de regel van msnexplr=off kreeg ik ook een error. Mogelijk zullen er nog wel meer dingen niet kloppen dan, maar maakt dit uit?
en
quote:
Mizitras schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:42:
[...]

Creative -als je zonder interface van Creative kan voor instellingen- kan je laten installeren mee door je winxp. Heb ik ook gedaan.

Hoi, ik kan wel zonder die interface, als ik maar beide uitgangen kan gebruiken.
Zou je mij kunnen laten zien hoe je dat gedaan hebt met creative?
verder zag ik op de espetado.be site staan dat je ook het bestand unattend.bat (renamend naar winnt.bat) moet gebruiken, maar bij msfn staat dat er helemaal niet bij. How come?

Verder vind ik het vreemd dat mijn virtual machine prima installeert vanaf mijn gemaakte iso, maar zodra ik hem op cd fik, krijg ik een error van een fout in regel xxx in mijn winnt.sif

mijn aangepaste winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=yes

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    Repartition=NO
    FileSystem=*
    WaitForReboot="NO"
    OemPnPDriversPath="Drivers\000_chipset\viaagp\DRIVER\WinXP;Drivers\001_USB;Drivers\002_Audio;Drivers\003_Video;Drivers\004_Video_IBM\M1XP\ATIDRIVE;Drivers\005_Lan;Drivers\006_Onboard_audio;Drivers\007_Muis;Drivers\"
    DriverSigningPolicy=Ignore 
    KeyboardLayout="VS"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*********************
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=*******************
    FullName="Arjo de Roon"
    OrgName=""
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1280
    YResolution=1024

[URL]
    Home_Page=http://www.google.nl

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    SystemLocale=00000413
    UserLocale=00000413

[Identification]
    JoinWorkgroup=Saffier224

[Networking]

[Components]
    msmsgs=off
    msnexplr=off
    hearts=off
    freecell=off
    spider=off
    solitaire=off
    zonegames=off

[Shell]
    DefaultStartPanelOff= Yes
    DefaultThemesOff = Yes

ik zou ook graag mijn background mee willen laten installeren. kan dat op zelfde manier als waarop op estepado.be de screensaver geinstalleerd wordt? of moet ik dan een jpeg laten kopieren en renamen? -> volgens msfn forums kan het het beste met een .theme bestand. maar waar moet ik die nu opslaan op de cd? $oem folder? of gewoon via batch bestand laten kopieren?

verder heb ik nu paar keer met nlite geprobeerd mijn hele cd aan te passen maar krijg een foutmelding en dan moet je meteen alles opnieuw kopieren. is dit niet te veranderen?

na het integreren van drivers met nLite, is het dan nog nodig om die drivers in de map $oem$\$1\drivers\ te laten staan? of kunnen die daar dan weg?daarnaast heb ik de usb drivers geintegreerd in mijn windows install en daar met nlite een iso van gemaakt. als ik deze mount in virtual pc dan begint de setup met het kopieren van bestanden. Alleen het bestand 0011.dll (van de usb drivers) geeft dan een error: Dat het bestand geen goede windows xp systeemkopie is.

[ Voor 38% gewijzigd door DeRooney op 12-04-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 02:39:
[...]

hoe kan iemand anders nou vertellen of jouw cd zal werken?
Testen testen testen testen... daar draait het helemaal om bij uA cds.
Keb ook win64 hier liggen maar geen 64bit systeem :) dus nooit wat mee gedaan.
Omdat de cd misschien met het veelgebruikte nLite is gemaakt? :? En de vragen die ik stel, kunnen waarschijnlijk genoeg mensen uitvoerig beantwoorden, dus waarom het wiel opnieuw moeten uitvinden?? Bovendien is dat testen geen optie voor mij als je goed had gelezen. :)

Meteen een vraagje over Windows File Protection. nLite kan dat uitzetten tijdens installatie. Dat zou de installatie sneller maken. Kan iemand bevestigen of dat inderdaad zoveel scheelt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Is er een mannier om de hotfixes voor de NL XP snel te downloaden? Ik heb er namelijk niet echt zin in om 30x een pagina te openen, de taal op Nederlands te zetten en vervolgens op downloaden te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Als je 1x de taal op nederlands zet, blijft ie daarop staan (cookie)
en hier kun je een lijst met hotfixes vinden:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Laatst online: 08-07 11:00
Jimbolino schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:39:
Als je 1x de taal op nederlands zet, blijft ie daarop staan (cookie)
en hier kun je een lijst met hotfixes vinden:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886
Ik heb de taal op NL gezet, de eerste hotfix gedownload, volgende aangeklikt, en de volgende aangeklikt en het is weer ENG.

Al die links verwijzen ook naar het engels; displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

pagina opslaan in kladblok, ctrl-h -> displaylang=en -> displaylang=nl

beetje creativiteit kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Voor de WIHU-fans onder ons: ik heb het programmaatje enkele dagen geleden onder ogen gekregen en ik vond het er fantastisch uitzien. (Lekker boeiend tot dusver. ;)) Daarom ben ik hard bezig om er een goede Nederlandse vertaling van te maken. Die kunnen jullie binnen enkele dagen online verwachten. Dan kunnen jullie hem even uitproberen en hier en daar een suggestie doen met betrekking tot zinsopbouw of woordkeuze. (Sommige Engelse woorden zijn gewoon zonde om te vertalen, dus ik moest er het beste van maken.) Zodra iedereen tevreden is stuur ik hem op naar de programmeur. Niet dat dat voor jullie meerwaarde heeft, maar dan kan iedere Nederlandse computerfreak ervan genieten. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sinds Firefox 1.5 werkt Firefox bij mij niet meer als ik het heb geinstalleerd :(
Ik installeer altijd @T12 want dan wordt mijn RunOnceEx uitgevoerd, dit werkte altijd.

Ik heb als test gewoon Firefox setup gestart zonder de -ms switch, dus dan moest ik handmatig door de Setup heen, ging allemaal prima! maar uiteindelijk nadat de hele windows installatie voltooid is kan ik Firefox niet opstarten.
Iemand anders een idee? zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 10:44
Installeren @T-12 en RunOnceEx zijn niet dezelfde dingen.
Het is wel zo dat @T-12 de commando's voor de RunOnceEx gedraaid worden, zodat die @First Boot tot uitvoer komen (of bedoelde je dat ook?)

Anyhow, ik installeer FireFox met een self-extracting RAR gemaakt door iemand van MSFN. Hier kan je ook gelijk je profiel, extensions en themes bij ingooien.
Let wel, als je deze uitvoert vanaf RunOnceEx, dan moet je 'm van de HD laten installeren, want vanaf de CD doet ie 't niet altijd (om de één of andere vage reden).

Voorbeeld van dit bestand kan je hier (met extensies en themes) en hier (zonder extensies en themes) vinden.

Updaten is redelijk simpel:
  1. Setup-bestand van FF uitpakken naar een bepaalde folder.
  2. Silent bestand openen in WinRAR en alle bestanden (dus niet de map Setup) verwijderen.
  3. Bestanden uit FF install folder in het RAR bestand plaasten.
  4. En klaar is ... (vul hier je naam in)
Voor de volledigheid nog een linkje naar het topic op MSFN waar ik 't vandaan heb.

Succes ermee verder :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
laat maar zitten, het foutje zat heel ergens anders!

Ik voer inderdaad mijn RunOnceEx uit @T12 mbv een rundll32.exe commando die ik toevoeg aan cmdlines.txt.

Ik hou niet zo van pakketjes die door andere gebruikers gemaakt worden..
Firefox installeer ik simpelweg met de -ms switch.
Begrijp eiglijk niet waarom jij zo'n methode gebruikt als het met een simpele switch kan... misschien voor de extensies en themes? maar die moeten natuurlijk ook geupdate worden.

Een Default Profile stel ik helemaal naar eigen wensen in door Firefox even voor mezelf te installeren en vervolgens met "C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe" -profile defaults\profile" het default profile te starten. Installeer alle extensies en searchplugins die ik wil, pas enkele tweaks toe en open even een PDF zodat ik een vinkje kan zetten datie dat automatisch met de standaard PDF reader (Foxit) moet doen zodat ik in de toekomst gewoon op een link naar PDF druk en Foxit opent gelijk..
installeer ook ff me themes enzoo
Ik vind dat ontzettend handig. Je kan echt alles helemaal naar wens instellen, ook de extensies natuurlijk. Ook de volgorde van de Searchplugins pas ik mooi aan mbv een extensie.

Hoef dan alleen ff defaults\profile & Mozilla Firefox\Searchplugins mapjes in een 7z archief te zetten. Ervoor zorgen dat de Searchplugins gewoon in Mozilla Firefox\Searchplugins zitten (sommigen hebben zich in defaults\profile\searchplugins geinstalleerd).

Oja en aangezien ik WMP helemaal heb verwijderd voeg ik Plugins en Components van ksphere.free.fr ook toe aan dat 7z archief...
ik heb 1 giga 7z archief met een hoop bestandjes (programma's die geen installatie nodig hebben visual styles, skins, plugins, ini bestanden etc) dus daar gaan deze mapjes mooi bij.

updaten is simpel, nieuwe versie komt uit> natuurlij het default profile starten mbv bovenstaand commando > firefox update zichzelf (en de default profile met zijn extensies en themes) , en je heb gelijk een default profile die up to date is. Deze weer ff in de 7z zetten. Klaar.
Overigens hoef je geen up to date Default Profile te hebben dankzij de auto update functie van Firefox.
Gewoon Firefox downloaden en in je InstallApps (of hoe je het ook noemt) mapje zetten, oude vervangen.

had in Deel 3 nog een mooie post gemaakt, inmiddels verouderd maar principe is zelfde!

Enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik van die Importeer IEdingen Wizard af kom... vind ik maar irritant... maar dat zal vast wel ergens te regelen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Jazco2nd op 03-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben van plan een CD te gaan maken met enkel de officiële Windows updates (de kritieke en aanbevolen updates dus), dan kom ik op RyanVM's site uit op het MeulC Post-SP2 update pack.

Ik vraag me echter af: kan ik volstaan met het meest recente update-pack of moet ik ze allemaal integreren? Gezien de lijst met opgenomen updates lijkt het me van wel, maar ik zou het graag zeker willen weten :P

Een echte unattended CD komt later nog wel, eerst de basics :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2006 18:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Wildfire schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:40:
Ik vraag me echter af: kan ik volstaan met het meest recente update-pack of moet ik ze allemaal integreren? Gezien de lijst met opgenomen updates lijkt het me van wel, maar ik zou het graag zeker willen weten :P
heel veel nieuwe hotfixes vervangen oude hotfixes. (microsoft software gaat vaak op dezelfde punten kapot blijkbaar)

kijk maar eens op: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886
elke keer komen er een paar bij, en gaan er een paar af.

Je hebt maar ;) 45 hotfixes nodig om een windows xp-sp2 install volledig up-to-date te maken

Op http://www.ryanvm.net/msfn/updatepack.html zie je, dat RyanVM's Post-SP2 Update Pack genoeg hotfixes bevat om "compleet" te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Laatst online: 14-09 21:22

Corpii

Le Tostie

Ik ben bezig om een OEM installatie te maken voor 2003 SBS, en veel servers hebben zoals jullie weten een raid controller. Zo ook deze.

Als ik nu een OEM installatie maak en de drivers van af de floppy installeer dan krijg ik problemen zodra de bestanden tijdens de text setup gecopieerd worden, de fout melding die gegeven word is dat hij de bestanden niet kan vinden. terwijl de floppy er gewoon in zit.

Nu heb ik geprobeerd om de drivers met nLite te integreren maar nu zit ik met nogsteeds het zelfde probleem.

Iemand een idee hoe ik de drivers dan wel van floppy af krijg, dan wel kan integreren?

google en de forum search bieden geen uitkomst

[ Voor 4% gewijzigd door Corpii op 17-05-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
EeuwigeDuister schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:12:
Ik ben bezig om een OEM installatie te maken voor 2003 SBS, en veel servers hebben zoals jullie weten een raid controller. Zo ook deze.

Als ik nu een OEM installatie maak en de drivers van af de floppy installeer dan krijg ik problemen zodra de bestanden tijdens de text setup gecopieerd worden, de fout melding die gegeven word is dat hij de bestanden niet kan vinden. terwijl de floppy er gewoon in zit.

Nu heb ik geprobeerd om de drivers met nLite te integreren maar nu zit ik met nogsteeds het zelfde probleem.

Iemand een idee hoe ik de drivers dan wel van floppy af krijg, dan wel kan integreren?

google en de forum search bieden geen uitkomst
Sorry, maar de enige andere oplossing die ik ken gebiedt mij om reclame te maken voor mezelf :+

http://www.driverpacks.net/DriverPacks/DriverPack.php?pag=m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Zeg Bashrat, is het zo nu al mogelijk je DriverPacks met nLite te integreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hp38guser schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:04:
Zeg Bashrat, is het zo nu al mogelijk je DriverPacks met nLite te integreren?
Oeh, daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar :)

Overigens, heeft iemand al gekeken naar Vista unattended?
Ik heb gehoord dat dit in ieder geval compleet anders is.
Heeft iemand al een tutorial oid? :)

/me Je kan nooit te vroeg beginnen :Y)

Edit:
Interessant:
http://www.microsoft.com/...ista/deploy/depenhnc.mspx

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 18-05-2006 18:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Wel... er is een API voorzien, maar nuhi wilt ze niet gebruiken... Hij eist dat ik het omzet naar nLite's plugin formaat. Dat betekent dus dat ik ze moet exporteren in een bepaalde vorm. Het verschil met de UpdatePacks is dat er daar minder opties zijn, anders was het al lang gedaan.

Het zal er waarschijnlijk wel komen, maar dan pas na mijn examens.

Er is trouwens zopas de Community Preview uit van de DriverPacks BASE versie die volledig herschreven is, met GUI en nog een hoop andere nieuwe features. Asjeblieft. (Ja ook een eigen forum nu, dan kan ik het zelf duidelijker ordenen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Z-Dragon schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:22:
Voor de WIHU-fans onder ons: ik heb het programmaatje enkele dagen geleden onder ogen gekregen en ik vond het er fantastisch uitzien. (Lekker boeiend tot dusver. ;)) Daarom ben ik hard bezig om er een goede Nederlandse vertaling van te maken. Die kunnen jullie binnen enkele dagen online verwachten. Dan kunnen jullie hem even uitproberen en hier en daar een suggestie doen met betrekking tot zinsopbouw of woordkeuze. (Sommige Engelse woorden zijn gewoon zonde om te vertalen, dus ik moest er het beste van maken.) Zodra iedereen tevreden is stuur ik hem op naar de programmeur. Niet dat dat voor jullie meerwaarde heeft, maar dan kan iedere Nederlandse computerfreak ervan genieten. :)
Wihu is inderdaad erg leuk, altijd gebruikt zal het ook blijven doen. Maar de maker heeft al eerder dit jaar aangegeven te stoppen met het project. Het is eiglijk ook wel af, hoewel er een geheel nieuwe versie aan zat te komen.
Dus kijk maar of je nog een verbeterde NL versie wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Ik ben er nog mee bezig hoewel het even meer tijd kost dan ik heb, waardoor het nog wel een paar weekjes kan duren. Een verbetering zal het niet zijn: slechts een vertaling om hem netjes op te kunnen nemen in een Nederlandse versie van Windows XP. Desalniettemin ziet het pakket er ook behoorlijk 'af' uit en geef ik de maker gelijk dat hij een nieuwere versie beter voor Vista kan bouwen.

[ Voor 43% gewijzigd door Z-Dragon op 30-05-2006 08:49 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:06

Snippertje

Light up your life

Hoe lang duurt het maken van die ISO bij Nlite ongeveer? Ik wacht nou al een kwartier, maar het lijkt alsof hij hangt bij drivers integreren... Zit nog steeds bij 1 streepje...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou het is me gelukt om een cd te branden... Alleen blijft hij hangen bij druk op een toets om van een cd op te starten... Hij blijft pas hangen als ik op een toets druk. Als ik dan vervolgens weer op een toets druk reboot de pc. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
Welke versie van de RyanVM's updatepack gebruik je en welke versie van nLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Van beide de laatste versies. Ik laat hem nu even aanstaan. Aangezien ik ergens anders in dit topic las dat het even duurt eer hij doorboot. :?

Nlite= 1.0 RC8
Ryan= v01/06

Na een kwartier nog niets 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Snippertje op 31-05-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

aangezien dit het enige fatsoenlijke slipstream-topic is:

Weet iemand of het mogelijk is om een Office 2003 cd te slipstreamen met SP2 zonder er een administrative install van te maken?

Ik wil namelijk graag SP2 slipstreamen alleen wil niet mijn cdkey en naam/bedrijfsnaam op cd hebben.

als ik het 'normale' sliptstream command uitvoer krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/1802/slipstream4eb.png
msiexec /a U:\SLIPSTREAM\OFFICE2003\OFFICE\PRO11.MSI /p U:\SLIPSTREAM\Office2003SP2-KB887616-FullFile-NLD\MAINSP2ff.msp

[ Voor 31% gewijzigd door Jimbolino op 13-06-2006 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Weet niet of er meer mensen zijn met dit probleem of een idee hebben waar ik moet zoeken ... maar

Ik gebruik deze methode om de map drivers aan de setup toe te voegen. http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/35/

Hij scanned dan ook subdirs en zorgt dat hij tijdens de installatie ook hierin kijkt etc. Het gaat om een RIS installatie dus paden zijn her en der wat aangepast ook in de presetup.cmd omdat je de Cdrom source niet kan gebruiken. Heb alles gewoon in $$ gezet en de %Systemdrive% gebruikt.

Probleem is alleen dat hij nu mijn cmdlines.txt niet pakt. Helemaal niks hieruit voert hij uit. Heb er een simpele copy actie in gezet maar dat doet hij ook niet.

Iemand een idee?

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb ook met nlite een cd gemaakt. van win xp met sp2 en drivers erin.

heb ook aangegeven dat die in een domein moest komen maar dat is niet gebeurd na de install iemand een idee?

kan je ook een optie meegeven dat die op het eind niet vraagt om een gebruiker aan te maken?

kan je je ris files gebruiken in nlite? dus de ris inhoud van je file??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Word je NIC wel herkend tijdens de install?

Die optie is vanzelf weg als hij wel in het domein komt ;)

Ris files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wij hebben een ris server draaien hier maar er komen pc's bij met niet ondersteunde netwerkkaarten.

ris is een unattended instal server met verschillende cd's als ware erop.

die ook .sif gebruikt.

de instal gaat goed alle drivers netwerk video sound.

maar hij meld hem niet aan op het netwerk:S

ook moet ik aan het eind van de install een user aanmaken dat wil ik uitzetten iemadn een idee?

of een soort handleiding voor nlite met die geavanceerde opties.

zoals autopartition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Geef je tijdens de install wel een user mee die hem mag toevoegen aan het domein?

[Identification]
JoinDomain = %MACHINEDOMAIN%
MachineObjectOU =
DomainAdmin =
DomainAdminPassword =

Als je mijn post had gelezen btw had je gezien dat ik weet was Ris is... maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met of je de RIS files ook kan gebruiken in Nlite....

Wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik had alle gegevens van het domein ingevoerd maar kwam er net achter dat de netwerkkabel kapot was.

daarom heeft die zich waarschijnlijk niet aangemeld in het domein.

ben nu nog opzoek naar autopartitie en dat die stopt met vragen van een gebruiker toe te voegen op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Hier misschien wat relevante dingen (voor windows xp via ris)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[Unattended]
FileSystem = LeaveAlone

; to skip the "Setting Up Internet Connection" and "Create User Accounts" screens.
UnattendSwitch=yes

[GuiUnattended]
AdminPassword = "*"
OemSkipRegional = 1
TimeZone = %TIMEZONE%
OemSkipWelcome = 1

[Display]
BitsPerPel = 32
XResolution = 1024
YResolution = 768
AutoConfirm=1

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
is dit goed om hem naar ntfs te maken

FileSystem = ntfs

en welk commando moet erbij voor snel formateren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

jorisw86 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:59:
ik had alle gegevens van het domein ingevoerd maar kwam er net achter dat de netwerkkabel kapot was.

daarom heeft die zich waarschijnlijk niet aangemeld in het domein.

ben nu nog opzoek naar autopartitie en dat die stopt met vragen van een gebruiker toe te voegen op het eind.
voor autopartitie kijk eens naar wat scriptjes met diskpart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
weet niet iemand een lijst met opties die je erin kan zetten.

zoek ook dat je pc geregistreerd staat op naam ensow.

zoek al google en deze topics maar kan het niet vinden.

me winnit.sif

; Generated by nLite 1.0 RC8

[Data]
Autopartition = 1
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = "Yes"

[Unattended]
UnattendMode = FullUnattended
UnattendSwitch = "No"
OemPreinstall = "Yes"
OemSkipEula = "Yes"
FileSystem = *
WaitForReboot = "No"
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
DriverSigningPolicy = Ignore
NonDriverSigningPolicy = Ignore
Hibernation = "No"

[Display]
Xresolution = 1024
Yresolution = 768

[SystemRestore]

[SetupParams]
SkipMissingFiles = "No"

[GuiUnattended]
EncryptedAdminPassword = "No"
TimeZone = 110
OEMSkipRegional = 1
OemSkipWelcome = 1
AdminPassword= *****************

[Shell]
DefaultThemesOff = "Yes"
DefaultStartPanelOff = "Yes"

[Components]

freecell=off
hearts=off
minesweeper=off
pinball=off
solitaire=off
spider=off
zonegames=off
msnmsgs=off
msnexplr=off

[UserData]
ProductKey = "**************************************"
ComputerName = %computername% (dit werkt????)
FullName = Delta College Utrecht (is dit het kopie geregistreert op naam van???)

[RegionalSettings]
SystemLocale = "0413"
UserLocale = "0413"
UserLocale_DefaultUser = "0413"
InputLocale = "0413:00020409"
InputLocale_DefaultUser = "0413:00020409"

[Networking]
InstallDefaultComponents = "Yes"

[WindowsFirewall]
Profiles = WindowsFirewall.TurnOffFirewall

[WindowsFirewall.TurnOffFirewall]
Mode = 0

[Identification]
DomainAdmin = *********
DomainAdminPassword = "**************"
JoinDomain = "************"

[ Voor 82% gewijzigd door jorisw86 op 14-06-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

jorisw86 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:57:
weet niet iemand een lijst met opties die je erin kan zetten.
Open de deploy.cab en lees de readme eens die daarin zit voor de gein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
de engiste deploy.cab met een txt erin was die van sp2 die verwijst naar unattend.txt die niet bestaat.

weet iemand het commando hoe ik iets uitvoer na de installatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ja hoor ....

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/

http://www.microsoft.com/...nfo/reskit/deploykit.mspx

cmdlines.txt

of

[GuiRunOnce]

[ Voor 17% gewijzigd door Muppet op 16-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

NoTimeRemains

I know

ik wil graag een unattended install maken maar ik wil dat het hele zaakje wacht totdat ik de key ingevoerd heb en ik zou graag zelf users willen toevoegen.
hoe moet ik dit doen? in nlite zit deze optie niet.

[ Voor 23% gewijzigd door NoTimeRemains op 24-06-2006 14:34 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jorisw86 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:10:
de engiste deploy.cab met een txt erin was die van sp2 die verwijst naar unattend.txt die niet bestaat.

weet iemand het commando hoe ik iets uitvoer na de installatie??
En wat dacht je van ref.chm in die cab?
HIValicious schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:32:
ik wil graag een unattended install maken maar ik wil dat het hele zaakje wacht totdat ik de key ingevoerd heb en ik zou graag zelf users willen toevoegen.
hoe moet ik dit doen? in nlite zit deze optie niet.
Waarom zoek je niet eerst? Welke guide je namelijk ook neemt het antwoord staat er zeker bij.
Afbeeldingslocatie: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/image/view/23/
(de middelste)

En bij nlite kan dit natuurlijk ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.nliteos.com/guide/pictures/c1.jpg

Alles wat je dan dus niet in je answer file propt wordt dus alsnog gevraagd.

[ Voor 48% gewijzigd door |sWORDs| op 24-06-2006 14:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik ben momenteel bezig met WPI en dat lukt inmiddels aardig. Alleen zit ik met 1 ding en dat is dat ik niet m'n installatiepad kan wijzigen mbt program files.

Dus in plaats van C:\Program Files wil ik D:\Program Files gebruiken, omdat ik partities heb en C:\ alleen gebruik voor Windows en drivers. Kan ik dit ergens invullen?

Helaas ligt msfn.org er uit de laatste week.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Frits Flits schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:52:
Ik ben momenteel bezig met WPI en dat lukt inmiddels aardig. Alleen zit ik met 1 ding en dat is dat ik niet m'n installatiepad kan wijzigen mbt program files.

Dus in plaats van C:\Program Files wil ik D:\Program Files gebruiken, omdat ik partities heb en C:\ alleen gebruik voor Windows en drivers. Kan ik dit ergens invullen?

Helaas ligt msfn.org er uit de laatste week.
MSFN doet het prima en gebruik anders msdn. Maar zet dit eens in je winnt.sif:
ProgramFilesDir="D:\Program Files"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die merken dat een Nlited Windows niet goed prefetcht. De layout.ini is maar 4 KB en bevat enkele bestanden. Normaal hoort deze over de 200 KB te zijn.

Dit is namelijk áltijd zo geweest hier.

De truuk Processidletasks werkt ook niet goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je kan in nLite kiezen voor enable/disable prefetch...

Met de nieuwste nLite 1.0.1 heb ik heel wat keyboardsupport verwijderd, alles behalve alle Duitse (je komt weleens een IBM ofzo tegen) en Engelse/VS, maar nu doet mn keyboard het niet... NL zat niet in het lijsje... maar een NL toetsenbord is gewoon een VS toetsenbord en ik heb niks van Engels of VS verwijderd!
iemand een idee?
lijsje van verwijderde keyboards:
http://files.to/get/144174/38007/keyboards.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm, is er iemand hier die mij verder kan helpen?

Ik ben op zoek naar een manier om Windows Movie Maker eruit te knikkeren tijdens een unattended install. Wie weet hier een oplossing voor? Ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik vind geen passende oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan de hand van de handleiding op: http://driverpacks.net/Tutorials//UWXP/NL/old/ het volgende winnt.sif gemaakt en in de \I386 map geplaatst.

Het bestand ziet er als volgt uit:

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendSwitch="yes"
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
FileSystem=*
WaitForReboot="No"

[GuiUnattended]
AdminPassword=leeg
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
ProfilesDir="D:\Profielen"

[UserData]
ProductKey=leeg
FullName="leeg"
OrgName="leeg"
ComputerName=leeg

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=053

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0413:00020409

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[URL]
Home_Page=about:blank
Search_Page=http://www.google.nl

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=1

[Identification]
JoinWorkgroup=MSHOME

[Networking]

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off

[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
DefaultThemesOff=Yes

Afbeeldingslocatie: http://www.thijs-online.nl/temp/fout1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijs-online.nl/temp/fout2.jpg

Wanneer ik een .sif bestand aanmaak dmv het Microsoft proggie loopt de setup wel gewoon door...
Komt iemand dit probleem bekend voor?

edit: zojuist met Nlite een Unattended installatie gemaakt en precies het zelfde probleem?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 13:18 ]

• LinuZZ
  • Laatst online: 14-09 15:22
ik neem aan dat je de waarde achter Product Key om forum redenen zelf heb leeggemaakt? als dit in je bestand ook de waarde leeg heeft dan zou ik dat even wijzigen,of anders de unattendand waarde veranderen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Never mind, got it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Even een klein vraagje.. Niet over een Unattended CD, maar wel over een unattended network install van XP (parktisch hetzelfde, toch?)

We booten hier (via bartpe) de pc, maken de harde schijf gereed en starten dan een unattended install via een windows distributieshare... Werkt prima en zo rollen we tot 40 pc's op een dag uit. Soms lopen er wel 10 tegelijk.. Allemaal zonder problemen... Het probleem doet zich voor dat er de laatste tijd enkele pc's tussen zitten die een andere set aan basisapplicaties moeten krijgen... We lossen dat nu op door handmatig het bestand RunOnceEx.cmd even aan te passen en dan snel de desbetreffende machines uit te rollen en dan de oude RunOnceEx.cmd weer terug te zetten en weer op de oude voet verder te gaan... Dit gaat echter soms fout.. Vergeten het bestand terug te zetten is de voornaamste oorzaak.. Vrij storend als je hier anderhalf uur later pas achter komt en dan weer 10 pc's opnieuw kan doen..

Weet iemand toevallig een manier om al in het aanroepen van winnt32.exe te kiezen uit meerdere RunOnceEx.cmd-bestanden?

code:
1
2
3
4
5
6
7
set AnswerFile=z:\unattend\unattend.txt
set UdfFile=z:\unattend\unattend.udb
set ComputerName=%1
set SetupFiles=z:\I386

z:
\\SERVERX\windist3$\I386\winnt32 /s:%SetupFiles% /unattend:%AnswerFile% /udf:%ComputerName%,%UdfFile% /copysource:lang /debug4:windows_install_debug.log /syspart:c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werk je met een domain omgeving? Zo ja - waarom werk je niet met RIS - je kan dan meerdere SIF files gebruiken en daarmee dus verschillende configs te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:06:
Werk je met een domain omgeving? Zo ja - waarom werk je niet met RIS - je kan dan meerdere SIF files gebruiken en daarmee dus verschillende configs te maken :)
Waarom geen Remote Installation Services? Geen idee.. Waarschijnlijk een erfenis uit 't verleden.. Uiteraard hebben we een 2003 domein omgeving. Maar was het niet zo dat je via RIS alleen maar MSI's kan deployen? In dat geval zou het best een vrij grote aanpassing tot gevolg hebben....

Verder is het me al gelukt... RunOnceEx.cmd is natuurlijk gewoon een cmd-scriptje, dus het was uiteindelijk een stuk simpeler dan gedacht....

code:
1
2
3
4
5
6
:startunattended_minimal
SET /P new_name=[insert new computer name]
mkdir c:\install\
null > c:\install\use_minimal_setup
z:
z:\unattend\unattend.bat %new_name%

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
quietcmdow @ /HID
@echo off

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REM **
REM  * FULL SETUP IS BEING USED *UNLESS* file 'c:\install\use_minimal_setup' is present!!
REM  **

set MINIMAL=false
if exist c:\install\use_minimal_setup set MINIMAL=true

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installing Applications" /f

reg add %KEY%\001 /VE /D "Completing Driverpack installation" /f
reg add %KEY%\001 /V 1 /D "%SystemDrive%\fnsh_log.cmd" /f
...
REG ADD %KEY%\012 /VE /D "Installing Microsoft Office 2003" /f
REG ADD %KEY%\012 /V 1 /D "\"z:\DISTRIBUTIE\Microsoft\office2003-uk\automated uk setup.bat\"" /f

if %MINIMAL%==false REG ADD %KEY%\014 /VE /D "Installing Microsoft Project 2003" /f
if %MINIMAL%==false REG ADD %KEY%\014 /V 1 /D "\"z:\DISTRIBUTIE\Microsoft\project2003uk\autoinstall.bat\"" /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik ondervind ook nogal wat problemen bij het installeren van Win XP SP2 Unattended mèt geïntegreerde drivers dmv BartPe

Wat ik precies doe:
  1. Met de nieuwste versie van nLite integreer ik drivers voor oa SATA controller, LAN, VGA,... in de Windows XP installatiemap (i386)
  2. Ik maak een winnt.sif aan in nLite, en pas die zelf aan (ik post die even hieronder)
  3. Ik boot met een gemaakte BartPE cd en voer dmv een batch volgende uit
    code:
    1

winnt32.exe /unattended.sif /makelocalsource

Hiermee neemt hij dus de unattended installatie file mee en kopierd alles naar de installatiepartitie zodat de installatiebron in principe niet meer nodig is.
  4. Setup sluit zelf af, ik moet in BartPE manueel heropstarten waarna setup verder gaat in text mode (start dus van hd op).
  5. Setup kopierd bestanden
  6. Setup kan viasraid.sys niet kopieren (dit is de file die nodig is voor de sata controller
  7. In de installatiebron zijn nochtans volgende bestanden aanwezig
    code:
    1
    2
    3
    4

D:\WinXp\I386\viasraid.sy_
    D:\WinXp\I386\NLDRV\001\viasraid.ca_
    D:\WinXp\I386\NLDRV\001\VIASRAID.IN_
    D:\WinXp\I386\NLDRV\001\viasraid.sy_
  8. Reboot --> BSOD --> Einde verhaal Wat doe ik mis? De unattended.sif file (alles met een ; voor gebruik ik ook daadwerkelijk, dit is eingelijk een template voor wat ik effectief gebruik): [code] ; Generated by nLite 1.0.1 ; Manueel aangepast!! ; Bekijk alle secties met een ; voor, deze moeten nog bekeken/aangepast worden!!!! [Data] AutomaticUpdates = "Yes" Autopartition = 0 MsDosInitiated = 0 UnattendedInstall = "Yes" [Unattended] UnattendMode = DefaultHide UnattendSwitch = "Yes" OemPreinstall = "Yes" OemSkipEula = "Yes" FileSystem = ConvertNTFS WaitForReboot = "No" NoWaitAfterTextMode = 1 NoWaitAfterGUIMode = 1 TargetPath=\WINDOWS DriverSigningPolicy = Ignore NonDriverSigningPolicy = Ignore Hibernation = "No" AutoActivate = Yes [Display] Xresolution = 1280 Yresolution = 1024 BitsPerPel = 32 Vrefresh = 75 [SystemRestore] DisableSR = 1 CreateFirstRunRp = 0 [GuiUnattended] EncryptedAdminPassword = "No" ;AdminPassword = "mijnpaswoord" TimeZone = 105 OEMSkipRegional = 1 OemSkipWelcome = 1 ;ProfilesDir = "D:\home" [Shell] DefaultThemesOff = "Yes" DefaultStartPanelOff = "Yes" [Components] Iis_common = Off Iis_ftp = Off Iis_inetmgr = Off Iis_internetdataconnector = Off Iis_nntp = Off Iis_serversideincludes = Off Iis_smtp = Off Iis_webadmin = Off Iis_webdav = Off Iis_www = Off Iis_www_vdir_scripts = Off Iis_asp = Off msmsgs=off WMAccess = Off msnexplr=off AccessOpt = Off Media_clips = Off Media_utopia = Off OEAccess = Off [UserData] ;ProductKey = "product key" ;ComputerName = "computer_naam" ;FullName = "mijn_naam" ;OrgName = "Thuis" [RegionalSettings] SystemLocale = "0813" UserLocale = "0813" UserLocale_DefaultUser = "0813" InputLocale = "0813:00000813" InputLocale_DefaultUser = "0813:00000813" [Networking] InstallDefaultComponents = "Yes" [WindowsFirewall] Profiles = WindowsFirewall.TurnOffFirewall [WindowsFirewall.TurnOffFirewall] Mode = 0 [Identification] JoinWorkgroup = "Thuis" [Branding] BrandIEUsingUnattended=Yes [URL] Home_Page=http://www.google.be Search_Page=http://www.google.be [PCHealth] ER_Enable_Reporting = 0 [/code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb recentelijk via dat wga gebeuren maar eens een legale XP licentie aangeschaft, en nu wil ik hier een unattended cd mee maken. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, maar de instalatie stopt bij het cd-key invoerscherm, daar krijg ik een melding dat mijn licentie code niet geldig is. Weet iemand of het wel mogelijk is om met zo'n key een unattended cd te maken?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:08:
Ik heb recentelijk via dat wga gebeuren maar eens een legale XP licentie aangeschaft, en nu wil ik hier een unattended cd mee maken. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, maar de instalatie stopt bij het cd-key invoerscherm, daar krijg ik een melding dat mijn licentie code niet geldig is. Weet iemand of het wel mogelijk is om met zo'n key een unattended cd te maken?
Gebruik je wel de juiste CD? Je kan namelijk niet een VLK cd gebruiken met een aangeschafte key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hmm daar heb je wel een goed punt, helemaal niet naar gekeken. Als het goed is krijg ik binnenkort een cd van Microsoft, zal ik het daar eens mee proberen. Die moet goed zijn lijkt me.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

scorpion303 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:59:
[...]

Waarom geen Remote Installation Services? Geen idee.. Waarschijnlijk een erfenis uit 't verleden.. Uiteraard hebben we een 2003 domein omgeving. Maar was het niet zo dat je via RIS alleen maar MSI's kan deployen? In dat geval zou het best een vrij grote aanpassing tot gevolg hebben....
RIS werkt precies hetzelfde als installatie via CD, met de volgende voordelen:
- Je hebt geen cdspeler nodig.
- Sneller (omdat een hdd een betere seektime heeft dan een cdspeler)
- Niet steeds opnieuw cd's branden als er 3 hotfixes bij moeten

Ook heb ik een aantal floppies op mijn ris-server staan:
- Memtest86+
- Ghost 2003
- Powermax
- HDD Regenerator

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 02-09-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Jimbolino schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:13:
[...]

- Memtest86+
- Ghost 2003
- Powermax
- HDD Regenerator
Is het mogelijk om een bootmenu te maken voor de (unattended) XP CD met naast wat handige van deze bovenstaande tools ook nog een verwijzing om alsnog te installeren? dus een soort snelkeuze met:

= Installeer Windows XP =

Tools:

- Memtest86+
- Ghost 2003
- Acronis TrueImage
- Powermax
- HDD Regenerator
- GWscan

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Dit kwam ik tegen :

Boh... hoef ik niet want ik heb lekker een image van mijn HDD = -> Boh wil ik lekker wel en heb nog GEEN image !!!
Deze cd werkt op IEDER systeem, en jouw image niet. En niet iedereen kan of heeft een imageprogramma ter beschikking. Jepz so true.. maar ik heb ook geen kennis van unattended installs maken

Ik heb stiekem mee gekeken.
En nu is mij opgevallen dat het eerst een soort project was/is.
En dat iedereen voor zichzelf bezig was/is.

Maar heeft er niemand een public-release voor de unoplettende n00bz ?
Gaat dit niet vanwege de unieke key of het GoT princiepe

Maar valt er toch echt niks te regelen ?? O-)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Insaniti schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:24:
Dit kwam ik tegen :

Boh... hoef ik niet want ik heb lekker een image van mijn HDD = -> Boh wil ik lekker wel en heb nog GEEN image !!!
Deze cd werkt op IEDER systeem, en jouw image niet. En niet iedereen kan of heeft een imageprogramma ter beschikking. Jepz so true.. maar ik heb ook geen kennis van unattended installs maken

Ik heb stiekem mee gekeken.
En nu is mij opgevallen dat het eerst een soort project was/is.
En dat iedereen voor zichzelf bezig was/is.

Maar valt er toch echt niks te regelen ?? O-)
Dit mag helaas niet omdat je dan de XP CD op het internet zet, en dat is Warez en dat is helaas niet toegestaan op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Ik heb een werkend sysprep image met een volume license van xpsp2, maar tijdens de minisetup laat 'ie aan 't einde even de licensekey zien. Dit zou volgens
http://support.microsoft.com/?kbid=307316
met sp1 al opgelost zijn, maar bij mij blijkbaar niet...iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Insaniti schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:24:
Het is lastig om "de ultieme cd" te maken, aangezien iedereen andere wensen heeft.
Ook moet hij minimaal elke maand upgedate worden, wat ook veel tijd kost.

De meest simpele cd, bevat alleen een .sif file, en die staan er hier meer dan genoeg gepost.
Als je wat tijd erin stopt kan zelf een "unoplettende n00b" een cd in elkaar draaien.
Er zijn genoeg tutorials die het stap voor stap beschrijven (daarvoor hoef je niet heel dit topic door te spitten)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=3053

De nieuwe post SP2 update pack van MEULC (gebaseerd op RyanVM's). Wat ik mij afvraag is het volgende: Hoe kan ik eruit gaan dat deze (en soortgelijke) update packs geen virussen of iets dergelijks bevatten?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:44:
http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=3053

De nieuwe post SP2 update pack van MEULC (gebaseerd op RyanVM's). Wat ik mij afvraag is het volgende: Hoe kan ik eruit gaan dat deze (en soortgelijke) update packs geen virussen of iets dergelijks bevatten?
Wat dacht je van een virusscannetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Hoe krijg ik nou m'n registry tweaks in m'n nLite image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

vanuit de enkele sif die hier staan kan ik dus wel verder bouwen.

Alleen ik zie dat veel probz komen als het pas daadwerkelijk op een geburnde cd staan.

Dus virtueel testen heeft geen zin ?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.