[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Disclaimer
Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Let ook even op de volgende tekst :
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.
In normaal Nederlands :
Vanaf 1 augustus 2009 kun je deze beta niet meer gebruiken, je zult voor die tijd dus wel weer een andere versie van Windows moeten installeren (dat kan natuurlijk ook een nieuwere build van Windows 7 zijn die dan vast wel uitgekomen is)

Introductie
Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de beta?
Helaas is de Publieke Beta van Windows 7 sinds 12 februari niet meer te downloaden. Heb je de ISO al wel, maar zoek je nog een (geldige/legale) key? Bezoek dan even de Windows 7 Beta pagina.

Wat is hot in Windows 7?
Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Hoe installeer Windows 7 op de niet standaard manier?
Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Hoe installeer ik Windows 7 op mijn Pentium 2 / EEEPC?
Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Deamon-Tools
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
[i]WinAmp

Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Nokia PC Suite 7.x
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• [message,noline]31394751]Ultramon 3.0.4[/message]
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard

Ik heb een ander issue mte Windows 7, hoe fix ik dat?
Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het [i]desktop.ini/notepad[/i] auto-start probleem in Build 7057?

Waar kan ik nog meer info vinden over Windows 7?
Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums

Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/01/image11.png

Patches en updates
De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit)
MP3 Fix (64-bit)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen
De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2009 15:10 . Reden: Nieuwe handigheidjes toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 09:58
Heb vandaag Cat 9.1 vervangen door Cat 9.2 op m'n 32bit install van Windows 7.

Helaas gaat het niet helemaal goed. Het log geeft deze error weer:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.582.0.0000

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Er weinig over te vinden , behalve dat de 64bit versie geen problemen geeft

Heb inmiddels maar weer een System Restore gedaan en zit weer vrolijk op Cat 91 :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
een repost van wat ik in het vorige topic had gezet, vlak voordat deze gesloten werd
Ik heb een probleem met m'n videokaart in windows 7. Wanneer ik gebruik maak van de resolutie 1920*1200 krijg ik netjes een volledig scherm, maar wanneer ik naar 1680*1050 (of lager) schakel krijg ik zwarte balken om het beeld heen. In windows zelf is het niet zo erg, maar m'n systeem is niet nieuw genoeg om spellen te draaien op deze resolutie.

Nu is 1920 wel de native resolutie van het scherm, maar in windows XP werd bij 1680 het beeld wel volledig gevuld. Het lijkt mij dat het een driver issue is, ik heb in de settings van de monitor ook geen optie gezien om het beeld te stretchen of iets dergelijks.

Bij de Catalyst Control Center heb ik wel onder "Digital Panel (DVI)" een opties "Enable GPU scaling" gevonden die standaard staat ingesteld op "Use centered timings" met een voorbeeldplaatje van een beeldscherm met inderdaad zwarte balkjes. Daar staat wel de optie "Maintain aspect ratio", maar dan knippert het beeld even en staat het weer op "centered timings".

Relevante specs:
Windows 7 x32 Build 7000
Ati Radeon X1950 met Vista x32 Catalyst 9.1 (9.2 weigert te installeren, dus ik weet niet of die beter werkt)
Samsung Syncmaster 24" 2443BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Demon_Eyez schreef op zondag 22 februari 2009 @ 01:32:
Dat je uberhaupt 9.2 geinstalleerd kreeg? Hier gaf hij aan dat de driver niet geupdate werd met dezelfde foutmelding. Maar ik heb geen recovery hoeven uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
FunFair schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:25:
een repost van wat ik in het vorige topic had gezet, vlak voordat deze gesloten werd

[...]
Ik denk dat je in catalyst "Scale image to full panel size" moet kiezen. Aangezien 1680*1050 ook 16:10 is, net zoals je native resolutie, moet dat geen probleem zijn. Een andere optie is om het door de monitor te laten doen. Mijn Dell 2007WFP heeft drie opties: 1:1, Aspect en Fill.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
FunFair schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:26:
[...]

Dat je uberhaupt 9.2 geinstalleerd kreeg? Hier gaf hij aan dat de driver niet geupdate werd met dezelfde foutmelding. Maar ik heb geen recovery hoeven uit te voeren.
Catalyst Control Center 9.2 werd werd wel netjes geinstalleerd, Avivo pack gaat ook goed, enkel de displau drivers zelf gaat dus mis. Heb maar een restore gedaan, had geen zin om alles weer weg te halen en 9.1 overnieuw erop te zetten. (beetje lazy dus ;) )

Maar dat probleem dat je hierboven aangeeft heb ik ook. Ik heb namelijk ook exact hetzelfde schermn als jij.Ik draai op 1920x1200 native. Zodra ik een lagere reso kies krijg ik ook die zwarte balken, alhoevwel, het zijn niet zo zeer zwarte balken... het beeld wordt gewoon kleiner weergeven :D Dus van je 1920x1200 scherm worden bijvoorbeeld alleen de 1650x1080 pixels gebruikt om het zo maar uit te drukken. GPU scaling doet het wel degelijk niet! Helaas beschikt deze monitor niet over de opties om in te stellen waar Ramon het over heeft.

Ik begreep dat Ati met Cat 9.3 pas weer wat verbeteringen heet doorgevoerd voor Windows7. even wachten dus

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-02-2009 11:31 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand trouwens hoe je het start menu en de orb kan verwijderen?
Ik gebruik dat ding dus echt nooit tegenwoordig

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken

• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
De nieuwe PerfectDisk 10, werkt als een zonnetje

Acronis TrueImage Home (2009 dacht ik), doet het overigens niet -> daarentegen doet Acronis True Image Echo het als een zonnetje

Iemand al Retestrak Windows 7 (64bit) geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 291618 op 22-02-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 291618 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:43:
Iemand al Retestrak Windows 7 (64bit) geprobeerd?
Ik heb weleens een 'Retestrak'-versie van XP gezien, dat was een afgrijselijk bloated monster! Allemaal meegeleverde troep, allemaal dingen veranderd. Brrr..

Daarbij zou ik nooit zo'n pakket aandurven wat door derden is gemaakt. God mag weten wat voor keyloggers enzo er allemaal inzitten.

En zeker bij een beta-OS zou ik het helemaal niet proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:48:
[...]
Ik heb weleens een 'Retestrak'-versie van XP gezien, dat was een afgrijselijk bloated monster! Allemaal meegeleverde troep, allemaal dingen veranderd. Brrr..

Daarbij zou ik nooit zo'n pakket aandurven wat door derden is gemaakt. God mag weten wat voor keyloggers enzo er allemaal inzitten.

En zeker bij een beta-OS zou ik het helemaal niet proberen :X
Ja, 'k zou dat zeker ook niet durven. 'k snap ook niet dat er zoveel troep bij in moet zitten...'k heb zelf ook wel eens een unattended dvd gemaakt, maar dan wel met keuze menu voor de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sinds gisteren ook maar de stap " gewaagd" en WIn7 naast vista geinstalleerd. Ook een verademing mijnerzijds, als vista zou zijn geweest, was ik tevreden geweest. Tot nu toe niet echt grote dingen meegemaakt qua bugs of problemen, afgezien van het feit dat het system restore het niet meer deed (bleef maar voorbereiden voor restore).
Taskbar,leuk gedaan, maar daar zie ik soms wel een bugje verschijnen, sommige programma's verdwijnen niet meer als ze afgesloten worden (zijn niet pinned). FTD is een voorbeeld, maar ook window programma's zelf doen dat soms, voorbeeld is de snipping tool. Pas na windows opnieuw opstarten zijn ze weg.

En verder weet ik niet meer hoe ik een trema op een letter krijg :D
"Vroeger" was dat de " en de letter, maar nu werkt dat dus niet meer, zal wel te maken hebben met de instellingen v.w.b. het toetsenbord, maar waar "vroeger" een icoontje stond om het aan te passen, is nu niets meer :)

Heb het idee, en dat schijnt ook zo te zijn, dat spellen het ook iets beter op doen, het geen waardes, maar heb het idee dat de minima fps e.d. wat hoger liggen dan in vista, maar dat kan aan de verse installatie liggen (al is mijn vista installatie nog zo oud niet). Maar sowieso lijkt alles net iets soepeler, iets beter te lopen, van IE tot outlook, van office tot acrobat reader..

Ik zie mij wel, al is het wel erg vroeg om dat te zeggen, bij het uitkomen van win7, een kopie te kopen en vista met een grote boog richting de archieven te lanceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:19:
En verder weet ik niet meer hoe ik een trema op een letter krijg :D
"Vroeger" was dat de " en de letter, maar nu werkt dat dus niet meer, zal wel te maken hebben met de instellingen v.w.b. het toetsenbord, maar waar "vroeger" een icoontje stond om het aan te passen, is nu niets meer :)
hmm.. bij mij was dat icoontje er wel.
Maar waarschijnlijk heeft het ermee te maken welke landinstelling je gekozen hebt, en hebt bij de Win7-installatie iets anders gekozen dan eerder, anders had je dat icoontje gezien.
Maar: winkey->'regio'->Regional settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Demon_Eyez schreef op zondag 22 februari 2009 @ 01:32:

Helaas gaat het niet helemaal goed. Het log geeft deze error weer:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.582.0.0000

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Er weinig over te vinden , behalve dat de 64bit versie geen problemen geeft

Heb inmiddels maar weer een System Restore gedaan en zit weer vrolijk op Cat 91 :)
9.2 heeft wat problemen in de package. Zie topic Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 7 de laatste reacties. Workaround was de .inf van 9.1 te nemen en daarmee te installeren?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Zoals ik op de laatste pagina van het vorige topic zei:

Vandaag ook Windows 7 geinstalleerd, als Mac gebruiker nog wel. Binnen VMWare.
Werkt erg soepel. Een verademing ten opzichte van Vista, en dat voor een Beta. Ik vind de taakbalk ook wel leuk aangepast. Verder nog niet erg veel geprobeerd, maar ik dacht ik meld me hier alvast als laggard ;)

Even als terugvindpost ook, stiekem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Woei, weeral een nieuw deeltje !!

Ik heb gehoord dat de RC rond April zal uitkomen, voor de MS Connect Testers, met buildnummer 7048.
Iemand al een idee wat de verandering zullen zijn ?

Zouden ze rekening houden met onze Feedback Reports ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:04
Hoe kunnen ze nu al weten dat het 7048 is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Sjah schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:04:
Hoe kunnen ze nu al weten dat het 7048 is? 8)7
Uit een interview met een Microsoft medewerker, bron weet ik niet meer

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, dus hij is al gemaakt zou je denken? Vreemd, 1.5 maand voor uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RamO schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:54:
[...]

Uit een interview met een Microsoft medewerker, bron weet ik niet meer
Hier zegt een medewerker dat de build eergister al op 7046 zat, dus 7048 lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Laatst online: 09:27
Had Windows 7 er voor ruim een maand opstaan met als laatste build de Beta 1.
Uiteindelijk het vaker niet reageren van Windows Explorer heeft me doen besluiten weer terug te gaan naar Windows Vista. Win 7 voelde snel aan en de interface werkt goed. Alleen kwam het steeds vaker voor dat programma's niet reageerden en ik de laadbalk kreeg te zien (met does not respond etc.) waarna het programma zich herstartte.

Netwerk en sharing werkte ook vrij goed. Alhoewel er toch veel problemen waren met het sharen van bestanden in een netwerk, met name Win7 en XP samen. Verder was de snelheid gewoon goed.

Driverondersteuning helemaal geen problemen van ondervonden, behalve wat spel-gerelateerde zaken.
Afsluiten van de computer ging niet altijd even snel, vergeleken met Vista.

Al met al ziet het er goed uit voor de toekomst en het zal zeker een verbetering worden t.o.v. Vista.
Toch heb ik het gevoel dat Microsoft meer had kunnen doen aan Windows 7. De woorden van veel mensen dat Windows 7 op een service pack van Vista lijkt kan ik zeker begrijpen. Na het uitbrengen van SP1 is Vista ook een behoorlijk stabiel en redelijk snel system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:58:
[...]
Hier zegt een medewerker dat de build eergister al op 7046 zat, dus 7048 lijkt me stug.
Ik heb het zelf ook onlangs aan een MS medewerker gevraagd, en die vertelde dat er zowat elke dag een nieuwe build uitkwam.

Volgens hem zaten ze nu aan build 7056... :P

Daarom dat ik het hier vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:42:
[...]

Ik heb het zelf ook onlangs aan een MS medewerker gevraagd, en die vertelde dat er zowat elke dag een nieuwe build uitkwam.

Volgens hem zaten ze nu aan build 7056... :P

Daarom dat ik het hier vraag ;)
'k zal dat nog eens ff navragen bij msft medewerkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Novi schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:08:
Uiteindelijk het vaker niet reageren van Windows Explorer heeft me doen besluiten weer terug te gaan naar Windows Vista.
Had ik hier ook, de oplossing was simpel.. ff een nieuwe useraccount aanmaken

en alles werkt weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Hallo,

ik heb 2 (waarschijnlijk hele domme) vraagjes,

mijn soundblaster live krijg ik niet goed werkend, wel een beetje met kx drivers maar het geeft een hoop gedoe wanneer ik wissel van player, is er iemand ergens een oplossing tegen gekomen, toevallig? Ik ben erg gesteld op dat geluidskaartje en eigenlijk gewoon gewend aan het geluid dat eruit komt.

en ik krijg geen WEI score ondanks het feit dat alles verder geïnstalleerd is zoals het hoort. Geluid heeft er toch niets mee te maken?

Ik draai build 7000
op een
asrock alive nf5g dvi
x2 3800
2gig
ati x1300xt
soundblaster live 5.1 (maar nu dus even niet)

Mijn ervaring tot dusver, het draait wonderbaarlijk soepel, als mijn geluidskaartje het normaal zou doen dan was ik al verkocht en zou ik zo overstappen van vista (en als het echt niet anders kan dan koop ik ik wel een andere geluidskaart ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie laatste post Vista en Sound Blaster Live!

over die index score zou ik me niet te druk maken ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
TheVMaster schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:18:
[...]
Ik zat net even op je blog te kijken enneh..je beschrijft daar een probleem met je virusscanner, heb je ook bv. Avast geprobeert? Die doet het voor zover ik het weet zonder problemen.
offtopic:
Enneh...wel irritant dat je je moet registreren om even te reageren op je blog
Avast niet geprobeerd, maar heb zo "op het internet" gelezen dat de combi AV + Gemapte netwerkshares + Win7 = BSOD op tdx.sys.
Ik heb dit zelf meegemaakt met AVG en Comodo. Volgens de "ervaringen" op het internet gaat het fout met zo ongeveer alle AV's (Norton, Mcafee, Avast, NOD, AVG, CIS, etc, etc).
Van de week maar proberen om iig alleen de firewall van Comodo er op te zetten, want op de één of andere manier voelt de FW van Windows nog steeds niet ideaal. Is uiteraard een gevoelskwestie en geen echte testen om mijn mening te onderbouwen, maar iedereen weet, gevoel is ook belangrijk ;).

offtopic:
Heb het moeten registreren om te reageren uit gezet. Kreeg "vroeger" nogal wat fake bericht, dus vandaar uitgezet
.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:25:
zie laatste post Vista en Sound Blaster Live!

over die index score zou ik me niet te druk maken ... ;)
Dank je _/-\o_ , dat is een goede opstarter, gelijk even verder gezocht en kwam hier uit

http://www.google.nl/url?...g2=PVBEusXPMlHXB64Wb4BkUA

ik zal later even terugrapporteren wat het beste werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Heb W7 gisteren geinstalleerd en moet zeggen, valt mee geenszins tegen! Ben altijd stug vast blijven houden aan XP, maar van 't weekend kon ik de nieuwsgierigheid toch niet meer de baas en heb de beta naast XP geparkeerd.

Tot nu toe draait al mijn software, behalve Winamp dus... maar goed, ben dus onder de indruk.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DFKT schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:24:
Heb W7 gisteren geinstalleerd en moet zeggen, valt mee geenszins tegen! Ben altijd stug vast blijven houden aan XP, maar van 't weekend kon ik de nieuwsgierigheid toch niet meer de baas en heb de beta naast XP geparkeerd.

Tot nu toe draait al mijn software, behalve Winamp dus... maar goed, ben dus onder de indruk.
Winamp 5.5.3.1938 werkt vlekkeloos bij mij, alle versies daarboven installeren en werken de eerste keer prima maar na afsluiten starten ze niet meer op...vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 21-03 12:26
Anoniem: 183094 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:41:
[...]

Winamp 5.5.3.1938 werkt vlekkeloos bij mij, alle versies daarboven installeren en werken de eerste keer prima maar na afsluiten starten ze niet meer op...vreemd..
Ik kreeg dus 5.541 niet aan de praat... ach, heb nu al foobar draaien, dus zo'n ramp is het niet :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 16:54
WinAmp heb ik ook geen problemen mee.
De laatste versie gewoon van hun website gedownload, en draait prima. Geen installatie problemen, geen crashes, toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik had met mijn X301 (Intel AGN5300) en Windows 7 veel problemen met wegvallende connecties. Dit blijkt te komen door mijn gebruikte security (WEP, i.v.m. Xbox 360). Ik heb het aangepast, en het werkt als een zonnetje. Dit was het laatste probleem wat ik had :)

Het probleem werd overigens veroorzaakt door de agn5300, en niet door W7.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 23-02-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net Windows 7 op m'n athlon MP geïnstalleerd.
Geen echte problemen gehad, op de geluidskaart na (aftermarket) werd alles automatisch herkend.
Installeren ging erg vlot, sneller dan XP pro of Vista business wat ik normaal gebruik.

Direct ook maar ff geprobeerd om met een usb stickje een draadloze verbinding te maken, de driver die het O.S. installeerde was die van XP in plaats van de Vista drivers.

Ondanks dat ik nu een wel erg langzame harddisk gebruik om te testen reageerd het systeem veel beter dan met Vista.

Tot zover m'n eerste ervaringen met Windows 7

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

EraZor

Don't mention the war

waarom staat avg bij de applicaties die niet goed werken? build 7000 x64/x86 en 7022 x86 werken vlekkeloos iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig hoe ik het geluid van mijn Macbook (non pro, 2007) aan het werk kan krijgen in Windows 7 (via bootcamp) ?

Ik heb me al helemaal suf gegoogeld en overal lees ik dat je 'gewoon' de Vista drivers 'even' moet downloaden en installeren, en dan zou het geluid het doen. Nou mooi niet dus. Ik heb ofwel het probleem dat hij de output wil doen dmv optical, ofwel dat het apparaat helemaal niet werkt (uitroeptekentje). Geluid krijg ik er in elk geval niet uit.

Nu wil ik de juiste driver graag handmatig installeren. Weet iemand welke driver (bestandsnaam) ik moet hebben? Ik heb de 2.14 en 2.16 driver van realtek gedownload en het .exe bestand uitgepakt. Er zitten een hele hoop drivers in dat pakket, misschien wel 30, dus het zou wel handig zijn als iemand me zou kunnen vertellen welke ik moet hebben.

Nog handiger zouden eventuele alternatieve oplossingen zijn, want ookal wil ik dit graag proberen, ik heb zo'n hunch dat dit het probleem niet gaat verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: Zoals op verschillende websites aangegeven wordt heb ik ook al geprobeerd de driver te installeren via de bootcamp cd, mag ook niet baten. Uitroeptekentje bij de geluidskaart in devicemanager en geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik heb een verse install van Vista 32 gedaan op disk 0, alles werkte prima, ook resume uit sleepmode.
Daarna een verse install van Win 7 32 op disk 1 en 7 heeft netjes een bootmenu aangemaakt.

Nu komt het probleem.....
In Vista gaat na resume uit sleepmode mijn scherm niet meer aan, wat hij wel deed voor de 7 install.
In Win 7 daarentegen werkt resume uit sleepmode wel goed.
Dit probleem had ik al eerder, vandaar dat ik een volledig nieuwe install van beiden gedaan heb, maar het probleem blijft.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267267

Ik ben zeer tevreden met windows 7, maar heb nog wel een paar probleempjes:
-Hij wil maar niet in sleep mode gaan
-Internet Explorer 8 loopt egt om de seconde vast, waar ik in vista helemaal geen last van heb. Hij doet dit vooral vaak bij het afspelen van (flash) filmpjes.
-Windows Media player loop ook heel vaak plotseling vast

Ik weet niet of nog meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 218468 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:41:
Weet iemand toevallig hoe ik het geluid van mijn Macbook (non pro, 2007) aan het werk kan krijgen in Windows 7 (via bootcamp) ?

Ik heb me al helemaal suf gegoogeld en overal lees ik dat je 'gewoon' de Vista drivers 'even' moet downloaden en installeren, en dan zou het geluid het doen. Nou mooi niet dus. Ik heb ofwel het probleem dat hij de output wil doen dmv optical, ofwel dat het apparaat helemaal niet werkt (uitroeptekentje). Geluid krijg ik er in elk geval niet uit.

Nu wil ik de juiste driver graag handmatig installeren. Weet iemand welke driver (bestandsnaam) ik moet hebben? Ik heb de 2.14 en 2.16 driver van realtek gedownload en het .exe bestand uitgepakt. Er zitten een hele hoop drivers in dat pakket, misschien wel 30, dus het zou wel handig zijn als iemand me zou kunnen vertellen welke ik moet hebben.

Nog handiger zouden eventuele alternatieve oplossingen zijn, want ookal wil ik dit graag proberen, ik heb zo'n hunch dat dit het probleem niet gaat verhelpen...
Je moet de drivers installeren van de MacOS X Leopard DVD.
Als je die drivers gebruikt, werkt het bij mij.

Windows Update vind ook drivers, maar als ik die installeer krijg ik geen geluid, ook al lijkt het apparaat goed geïnstalleerd...

Ik heb trouwens een witte, gewone Core 2 Duo MacBook met Sigmatel Soundcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja zoals ik in mijn tweede post al aangaf heb ik de bootcamp drivers (de drivers waar jij naar refereert, van de mac osx dvd) reeds geinstalleerd. Ook dan werkt het niet. Daarom wil ik nu dus handmatig gaan proberen. Maar wellicht dat ik er iets aan heb te weten dat het in elk geval een sigmatel soundcard is. tenminste, is die van jou ook van 2007? (ik heb idd ook de witte. maar niet de nieuwste. Ik heb een 2ghz variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is ere iemand die een Logitech Quickcam Messenger heeft kunnen installeren? (x64 versie)

Via compatibiliteits modus de driver (software) geinstalleerd maar bij het inpluggen faalt het (wordt niet geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Peter. Thanks voor je indirecte tip ;) Ik / Windows was de verkeerde driver aan het installeren. Met de sigmatel driver doet ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 08:08
Even het volgende, als ik een programma draai en vervolgens rechtsonderaan (naast het klokje) op bureaublad klik, dan zijn alle programma's bij mij helemaal afgesloten, hebben meer mensen dit? Is dit een bug? Voor de rest draait Windows lekker, heb vandaag Bitdefender 9 erop gezet en het werkt prima :)

---

Het probleem is nu weer verdwenen, na een aantal reboots. Waar het nu door kwam weet ik niet, mocht ik er alsnog achterkomen dan laat ik het weten.

[ Voor 27% gewijzigd door Retir op 23-02-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Laatst online: 15-08-2023
Hier gaat het wel naar behoren met firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
king_charles schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:55:
Hier gaat het wel naar behoren met firefox
Ik heb het net even aangepast, alle programma's die dan gestart zijn, zijn daarna 'verdwenen' en moeten weer opnieuw gestart worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267267 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:14:
Ik ben zeer tevreden met windows 7, maar heb nog wel een paar probleempjes:
-Hij wil maar niet in sleep mode gaan
-Internet Explorer 8 loopt egt om de seconde vast, waar ik in vista helemaal geen last van heb. Hij doet dit vooral vaak bij het afspelen van (flash) filmpjes.
-Windows Media player loop ook heel vaak plotseling vast

Ik weet niet of nog meer mensen hier last van hebben.
Als je problemen met standby / sleep / hibernation hebt, doe jezelf een lol en probeer MST (MediacenterStandbyTool, werkt prima onder XP / Vista / W7)

schakel selective usb suspend uit tijdens het testen

Over WMP, geen idee eerlijk gezegd. Maar het klinkt niet goed ... inc. met het probleem wat je hebt met IE8, ..het zou zomaar aan je videokaart drivers kunnen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Retir schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:53:
Even het volgende, als ik een programma draai en vervolgens rechtsonderaan (naast het klokje) op bureaublad klik, dan zijn alle programma's bij mij helemaal afgesloten, hebben meer mensen dit? Is dit een bug? Voor de rest draait Windows lekker, heb vandaag Bitdefender 9 erop gezet en het werkt prima :)

---

Het probleem is nu weer verdwenen, na een aantal reboots. Waar het nu door kwam weet ik niet, mocht ik er alsnog achterkomen dan laat ik het weten.
Uhm... je bedoelt toch niet toevallig de knop rechtsonder waarmee je alle schermen verkleint en naar je desktop gaat he?

Als je daar nog een keer op klikt wordt alles weer gemaximaliseerd, enorm handig.

Vraagje mijnerzijds, ik heb de Q-Music gadget, en die werkt niet helemaal meer, de mute knop doet het niet, wat dus inhoudt dat ik het nu moet stoppen om even stilte te krijgen als ik wat anders wil luisteren. Om daarna weer Q-Music aan te krijgen, gaat niet met 1 keer play klikken, maar met play-stop-play-stop-play en dan doet ie het weer. Elke keer, dus het is niet at random. Iemand een idee hoe dat op te lossen is?

En over de Web'n'Walk van T-Mobile die het niet doet op X64, dat is gewoon een jammer maar helaas verhaal volgens T-Mobile?
[EDIT]En hier is een driver voor x64bits Windows XP/Vista en ook 7 te vinden, want hier werkt de web'n'walk stick nu!
64 bits web'n'walk USB stick driver

[ Voor 7% gewijzigd door Ackermans1973 op 24-02-2009 02:22 . Reden: Update met gevonden driver ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over de soundblaster live

van www.SevenForums.com

This sounds good apart from that dialog on logon would really grate on me... i have resorted to dual booting xp/7 now so i can play games with decent sound, agreed the onboard sound on my mobo would also be fine but i also like the live drive and it works in xp so i wish to make it work in 7 also. I know its only a small amount of cash for a newer card but still.....

I did some more tinklering. The dialog at startup wasn't from the driver. It was the mixer. The Kx mixer doesn't work in Win 7. Just use MSConfig to disable the mixer at startup.

Ik blijf dus gewoon mijn sblive kaartje met de kxdriver gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of het hier hoort, maar schijnbaar is IE8 RTM uit met buildnummer 8.0.6001.18691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:26:
Ik weet niet of het hier hoort, maar schijnbaar is IE8 RTM uit met buildnummer 8.0.6001.18691
:+ Van mij wel hoor...IE8 hoort toch behoorlijk bij Windows 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het door mij zelf komt, maar sinds een paar dagen ben ik m'n 'Windows Media Player' shortcut in het startmenu kwijt, IE shortcuts was ik ook al kwijt..

laat het startmenu dingen die je niet vaak gebruikt niet zien oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 291618 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:52:
laat het startmenu dingen die je niet vaak gebruikt niet zien oid?
Klopt.

Al kan je dat aanpassen, volgens mij :)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 24-02-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ok, hoe?

Ander probleem waar ik tegenaan loop is dat de mappen in het startmenu, als ik die wil hernoemen
krijg ik altijd een popup, met het verhaal dat "This action cannot be completed because the folder or file in it is open in another program.

Terwijl dat niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

SideShow

Administrator

Anoniem: 291618 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:46:
Ja ok, hoe?

Ander probleem waar ik tegenaan loop is dat de mappen in het startmenu, als ik die wil hernoemen
krijg ik altijd een popup, met het verhaal dat "This action cannot be completed because the folder or file in it is open in another program.

Terwijl dat niet zo is
Is volgens mij een van de bekende bugs in build7000 momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:46:
Ja ok, hoe?

Terwijl dat niet zo is
Ik had gisteren ook zoiets toen ik mijn usb drive wilde loskoppelen, toen ik ongeduldig werd en maar afsloot, de usbdrive eruittrok en opnieuw opstartte kreeg ik de windows startup recovery aan de lijn die een kwartier aan het rammelen was, kon de procedure trouwens niet cancellen, en daarna het advies gaf het verwijderde apparaat weer aan te sluiten. Daarna deed ie het weer maar ik kan mijn usb drive dus niet loskoppelen, pas op 1 augustus weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
SideShow schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Is volgens mij een van de bekende bugs in build7000 momenteel
Ik draai momenteel versie 7022 maar heb daar geen last van, ik kan alles gewoon hernoemen.

Maar kun je dit dan ook niet doen door via bijvoorbeeld Totalcommander door direct naar de Start Menu -> Programs te gaan en dan te hernoemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Retir op 24-02-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag is kb967062 op de update gegooid,
Install this update to resolve issues with non-compatible applications for Windows 7 Beta.
Heb net deze/ en alle andere updates geinstalleerd, zometeen maar is bekijken of Thinapp/thinstall portables het nu eindelijk ook weer goed doen..

Dat stond trouwens niet in de OP, dat die het niet doen...

-edit: zo te zien werken die nog steeds niet

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 291618 op 24-02-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 218468 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:45:
@ Peter. Thanks voor je indirecte tip ;) Ik / Windows was de verkeerde driver aan het installeren. Met de sigmatel driver doet ie het prima.
Leuk dat het nu werkt.
Draai het zelf ook op m'n MacBook, een klein narigheid die ik in XP had, was wanneer ik de laptop terug openklapte, ik eerst een stuk of 20 seconden moest wachten eer alles weer werkte.

Dat heb ik in Windows 7 niet, ik heb al flink wat bugs gerapporteerd, en ik kijk echt uit naar de RC en de Final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 291618 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:52:
Vandaag is kb967062 op de update gegooid,

[...]

Heb net deze/ en alle andere updates geinstalleerd, zometeen maar is bekijken of Thinapp/thinstall portables het nu eindelijk ook weer goed doen..

Dat stond trouwens niet in de OP, dat die het niet doen...

-edit: zo te zien werken die nog steeds niet
Als je mij ff (in een DM) meldt wat het precies niet doet, dan vul ik de TS/OP ff aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51

Morenoo91

Flexible Mexican

Als je het zou piraten (torrent) en dan activeren dmv de microsoft activatie codes die te verkrijgen zijn, zou het gewoon goed werken?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Morenoo91 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:45:
Als je het zou piraten (torrent) en dan activeren dmv de microsoft activatie codes die te verkrijgen zijn, zou het gewoon goed werken?
Guess so.
Maar waarom zou je een dubieuze download nemen als je hem gewoon bi Microsoft vandaan kan plukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 16:39
Zijn er meer mensen waarbij Nero niet goed werkt? Ik kan er nog niets over vinden maar ik heb een Dell Studio laptop met een slot-in brander (TSSTcorp_DVD+-RW_TS-T633A volgens device manager). De DVD's die ik brand zijn onleesbaar (getest met meerdere DVD spelers, zowel dure als goedkope). Als ik DVD's brand in Vista (zelfde laptop, zelfde brander, zelfde software) doen de DVD's het wel :/

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

anandus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:41:
[...]
Guess so.
Maar waarom zou je een dubieuze download nemen als je hem gewoon bi Microsoft vandaan kan plukken? :)
Omdat er nieuwere builds online staan.

Vind het wel jammer dat MSDN downloaders ook nog steeds op build 7000 hangen. We zouden wat vaker geupdated mogen worden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:47:
[...]

Omdat er nieuwere builds online staan.

Vind het wel jammer dat MSDN downloaders ook nog steeds op build 7000 hangen. We zouden wat vaker geupdated mogen worden.
Tja..en wie zegt jou dat die builds niet voorzien zijn van mysterieze keyloggers of nog erger...trojans...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheVMaster schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:00:
[...]

Tja..en wie zegt jou dat die builds niet voorzien zijn van mysterieze keyloggers of nog erger...trojans...?
Ik zeg niet dat dat niet zo is :P Het is zijn keuze :)
Ik zie eigelijk geen schade in het wat vaker releasen van nieuwe builds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:42:
[...]

Als je mij ff (in een DM) meldt wat het precies niet doet, dan vul ik de TS/OP ff aan :+
Vrij simpel verhaal:

Portable applicaties gemaakt met VMwarre Thinapp, doen het 9/10 keer niet. Er is een probleem met de backwards compatibility. VMware schijnt er samen met Microsoft mee bezig te zijn, maar tot nu toe werkt het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, Microsoft geholpen met de test-updates.
Zoals verwacht nergens tegenaan gelopen.

Gaat het overigens bij die test-updates vooral over het installeren/updaten, of moeten ze ook blijven staan?
(m.a.w. kan ik ze weer verwijderen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lijkt mij wel, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, maar ik kan het in de 5 Windows 7 topics niet vinden. Misschien dat iemand het weet, of me kan wijzen in de juiste richting.

1) Als ik uitlog, of van gebruiker wissel, crasht Windows 7. Eerst krijg ik een zwart scherm, en daarna herstart m'n computer. Hebben meer mensen hier last van? Is er een oplossing voor?

2) Ik heb gemerkt dat de DPI/Fonts instellingen nu gebruiker afhankelijk zijn. Voor mezelf heb ik wat grotere fonts gekozen (125%). Graag zou ik willen dat het login-scherm ook van de grotere fonts gebruik maakt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Met de Win7 iso kun je ook een ERD-disk maken(met de DaRT en dan kun je de bootloader van je Vista installatie aanpassen, een .vhd maken en mounten!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha! in 7022 wordt mijn sblive kaart wel herkend, tada :-) maar ik blijf toch bij de kxdriver.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat bij iedere gebeurtenis waar wat fout gaat, zoals een incompatible programma installeren of deinstalleren, een crash of bsod (nog maar 1'tje) dat de netwerkinstellingen verdwenen zijn.

Ik start dan vista op en vervolgens 7 en dan doet ie het weer...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 25-02-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:12

jmk

Ik heb windows 7 net een paar dagen op mijn Asus EEE 1000H geinstalleerd. (build 7022)

Wat werkt goed:
-Firefox
-Wireless LAN
-Alle hardware behalve wired LAN

Draait over het algemeel best soepel, toch wil ik dat de performance iets beter word,
-De elantech driver voor de touchpad neemt wel erg veel CPU in. 20% soms. Hopelijk komt daar een update voor. Vast wel!
-Ik heb Windows Defender uitgezet, en nu reageert hij wat sneller
-De wdm windows dekstop manager neemt best veel CPU in. Grafisch is ook alles heel mooi. Ik ga er van uit dat je die uit kan zetten en je dan wat meer CPU hebt. Voorlopig laat ik het zo.
-De prefetch functie svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted) neemt veel CPU in. Dat is een proces met lage prioriteit. Ik ga er van uit dat dit snelheid oplevert bij het uitvoeren van gebruikelijke taken. Hier doe ik maar niets aan.
-Windows search service heb ik uitgezet. Ik weet waar mijn bestanden staan :Y)
-Windows XP had de indexing service op manual staan. Die werd door Explorer opgestart en zorgde dan dat je in de explorer kon zien hoelang een mp3 duurt bijvoorbeeld. zet ik altijd uit. Deze indexing service kan ik niet zo snel terugvinden in Win7.

Zijn er nog andere performance tips voor een lean en mean machine :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

jmk schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:34:
-Windows search service heb ik uitgezet. Ik weet waar mijn bestanden staan :Y)
-Windows XP had de indexing service op manual staan. Die werd door Explorer opgestart en zorgde dan dat je in de explorer kon zien hoelang een mp3 duurt bijvoorbeeld. zet ik altijd uit. Deze indexing service kan ik niet zo snel terugvinden in Win7.

Zijn er nog andere performance tips voor een lean en mean machine :)
Indexing opties staan onder Index in het Control Panel :P

De search en indexing zijn juist geweldig. Hij zoekt niet alleen op bestandsnaam, maar ook op inhoud, en doet dat snel. Het kost je geen performance. Het enige is dat hij bij een nieuwe installatie zijn index moet gaan opbouwen. Is dat echter gebeurd, dan is het ook klaar. Laat hem even draaien, en je zal daarna merken dat het prima gaat :)

Vergeet ook hier niet even doorheen te lopen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kg4yzgGd40q0ConHMjeNhqPF/full.png

Vooral op een netbook wel handig om een aantal zaken uit te zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 25-02-2009 21:11 ]

PWM schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:08:
[...]

Indexing opties staan onder Index in het Control Panel :P

De search en indexing zijn juist geweldig. Hij zoekt niet alleen op bestandsnaam, maar ook op inhoud, en doet dat snel. Het kost je geen performance. Het enige is dat hij bij een nieuwe installatie zijn index moet gaan opbouwen. Is dat echter gebeurd, dan is het ook klaar. Laat hem even draaien, en je zal daarna merken dat het prima gaat :)

Vergeet ook hier niet even doorheen te lopen:

[afbeelding]

Vooral op een netbook wel handig om een aantal zaken uit te zetten :)
"Het kost je geen performance."

Dat kost het wel, alleen je zou er in principe niet veel van mogen merken door de manier waarop er gescheduled word/priority word gesteld. Jammer genoeg zit je toch vaak als het aan staat, met een machine die maar eindeloos blijft ratelen.

"Is dat echter gebeurd, dan is het ook klaar. Laat hem even draaien"

Als je met veel bestanden werkt zoals mij, dan zal je merken dat op een gegeven moment je machine niets anders nog staat te doen dan te indexen. Maak je een nieuw project in bv. Visual Studio aan, wat dus in mydoc staat.. gaat ie dat ook allemaal lopen indexen... leuk maar dat zijn wel mooi 50bestanden per project.

Windows Search / Indexing > no thnx

ik onthoud zelf wel wat er in m'n bestandjes staat ;)

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Maar je kan ook precies aanvinken wat hij moet indexeren. Zoals ik heb alleen mijn eigen documenten, muziek en videos aangevink. Tussen de rest zoek ik toch niet(de meeste mensen niet)

Ik gebruik nu alleen nog maar de search functie.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 16:54
Ik heb slechts 1 irritatie aan Windows 7, als ik een willekeurige map etc open heb, dan zie je naast de bread-crumb van de map zo'n zoek veld staan in dezelfde balk.

Die zoek balk is bij mij standaard elke keer extreem groot waardoor ik de bread-crumb amper kan zien.
Dan moet ik eerst die zoek balk verkleinen door die middelste balk naar rechts te slepen.
Is er een mogelijkheid om die complete zoek blok eruit te slopen?

Kan je niet gewoon... >

De 'view mode' instellen die je als standaard wilt gebruiken (ik kies altijd 'details'), vervolgens maak je die zoekbalk kleiner, dan ga je naar 'Tools' werkbalkmenu, 'Options', en daar kies je voor 'Apply to all folders'

-edit: nog iets wat niet werkt, FolderSize addon voor explorer ..
http://foldersize.sourceforge.net/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 291618 op 26-02-2009 10:49 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 291618 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:23:
[...]

"Het kost je geen performance."

Dat kost het wel, alleen je zou er in principe niet veel van mogen merken door de manier waarop er gescheduled word/priority word gesteld. Jammer genoeg zit je toch vaak als het aan staat, met een machine die maar eindeloos blijft ratelen.
Bij mij ratelt er niks. Wellicht komt dat doordat ik een SSD heb :P

Maar zonder dollen, ik heb er ook op mijn andere laptop geen last van.
Als je met veel bestanden werkt zoals mij, dan zal je merken dat op een gegeven moment je machine niets anders nog staat te doen dan te indexen. Maak je een nieuw project in bv. Visual Studio aan, wat dus in mydoc staat.. gaat ie dat ook allemaal lopen indexen... leuk maar dat zijn wel mooi 50bestanden per project.
Bij mij zijn er nu ruim 70.000 bestanden geindexeerd. Vooral voor e-mail vind ik het persoonlijk ideaal.

Ieder zijn voorkeur dus :)
jvsjmedia.nl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:17:
Ik heb slechts 1 irritatie aan Windows 7, als ik een willekeurige map etc open heb, dan zie je naast de bread-crumb van de map zo'n zoek veld staan in dezelfde balk.
Dat is een bug :) Als Beta tester werk ik op een hogere build, en daarin komt het niet meer voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 26-02-2009 12:06 ]

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 03:52
Anoniem: 291618 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:49:
...

-edit: nog iets wat niet werkt, FolderSize addon voor explorer ..
http://foldersize.sourceforge.net/
Damn, wat handig, tnx :D

There is no place like 127.0.0.1

PWM schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:01:
[...]

Bij mij ratelt er niks. Wellicht komt dat doordat ik een SSD heb :P

Maar zonder dollen, ik heb er ook op mijn andere laptop geen last van.

[...]

Bij mij zijn er nu ruim 70.000 bestanden geindexeerd. Vooral voor e-mail vind ik het persoonlijk ideaal.

Ieder zijn voorkeur dus :)

[...]

Dat is een bug :) Als Beta tester werk ik op een hogere build, en daarin komt het niet meer voor :)
Vooral voor email? > ik gebruik gmail, daar zit standaard een zoekbalk in. M'n word documenten staan verder in 3 mappen, dus daar heb ik het ook niet voor nodig.

'Ieder zijn voorkeur dus :)' , idd : )

Maaruh, welke build draai je dan?

Ik word echt gek van die 'File / folder is in use ' popups, op C:\ staat bijvoorbeeld een map "bc76ea17e8a0497727a1b8e605" met drivers die W7 heeft geinstalleerd via Win-update, die krijg ik niet meer weg, en nu zit ik met nog zo'n map op C:\ (na kopieeren, krijg ik hem niet meer weg.. ook niet na een reboot)..

en dan nog die 'New folder' in m'n Start-menu, zoals ik al eerder zei..

kan nie wachten tot RC1 er is

• anandus
  • Niet online
Hier staat een behoorlijke lijst van dingen die veranderd zijn tussen de Beta en de RC :)
Ik kan me wel vinden in een hoop van de veranderingen :)

Ze hebben duidelijk geluisterd naar de feedback.
Om maar even iets te noemen:
33. Reviving familiar entry points

Mando writes, “In Win7 the Win+E shortcut opens an explorer window but the path is “Libraries” instead (which isn’t where I want to go most of the time). Is there a way to configure the target folder of “Win+E” or is there an alternate shortcut that will get me to the “Computer” path like it did in Vista?” RC reverts the behavior and now the shortcut will launch the “Computer” Explorer. Also, we changed the link in Start Menu -> Username to match the Vista behavior.

En iemand van Compal Electronics (wie?) zegt dat we in september-oktober Windows 7 kunnen verwachten :)

[ Voor 83% gewijzigd door anandus op 26-02-2009 13:01 ]

Anoniem: 120725

http://blogs.msdn.com/ie/

Een reliability update voor IE8 in Win7 die zo te zien uit backports van IE RC fixes bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 26-02-2009 13:38 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 291618 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:22:
[...]

Vooral voor email? > ik gebruik gmail, daar zit standaard een zoekbalk in. M'n word documenten staan verder in 3 mappen, dus daar heb ik het ook niet voor nodig.
Ik wou dat ik mijn Word documenten in 3 mappen kon houden :+ Wordt wat lastig aangezien alles netjes in projectmapjes zit ;) Dus ook in mijn geval is die zoekfunctie ERRUG handig...

Voor e-mail gebruik ik btw ook Gmail enneh daar is ook de zoekbalk erg handig idd ;)
'Ieder zijn voorkeur dus :)' , idd : )

Maaruh, welke build draai je dan?
Dat mag hij vast niet vertellen :+

• oscardt
  • Laatst online: 20-04 19:10
Ik kan me wel vinden in een hoop van de veranderingen
Ik kan me ook behoorlijk goed vinden in de -niet uitputtende- changelog.
Vooral deze 2 veranderingen sprongen mij in het oog:
1. Windows Flip (ALT + TAB) with Aero Peek
3. Needy State
" First, we changed the flashing animation curve to make it more noticeable (from a sine to a sawtooth wave). Second, we used a bolder orange color. Finally, we wanted to double the number of flashes which is currently set to three. As a nod to Windows 7, we decided to go with seven flashes instead."

Ik had al een aantal keren msn berichtjes gemist omdat het geknipper links onderin me gewoon niet was opgevallen.
anandus schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:48:
33. Reviving familiar entry points

Mando writes, “In Win7 the Win+E shortcut opens an explorer window but the path is “Libraries” instead (which isn’t where I want to go most of the time). Is there a way to configure the target folder of “Win+E” or is there an alternate shortcut that will get me to the “Computer” path like it did in Vista?” RC reverts the behavior and now the shortcut will launch the “Computer” Explorer. Also, we changed the link in Start Menu -> Username to match the Vista behavior.
Echter om op verandering nr 33 te reageren. Ik kom van Windows XP af (ik heb destijds een week lang vista geprobeerd en het kon me niet bekoren) dus heb niet dat "het werkte anders in vista" gevoel. Maar ik begon net te wennen dat windows + E uitkwam bij de library's. En ondertussen was ik gewend om via de library's mijn video/muziek/Images/documenten map te bekijken. Ik heb er zelfs een nieuwe library bij gemaakt "gedownload" en hiervandaan kan ik dingen mooi verspreiden over de andere library's. Ik ga eigenlijk nooit meer door de gewone bestands structuur heen. En als ik 1 bestand zoek dan is de search balk bij de start knop fantastisch.

Als ik het goed begrijp kan je de target folder van win+ e straks ook niet instellen maar is het gewoon verandert (wellicht moet ik hier dan maar weer over gaan klagen bij de RC, dat ze dit weer terug moeten stoppen naar voor RC ;) )

• anandus
  • Niet online
oscardt schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:07:
Echter om op verandering nr 33 te reageren. Ik kom van Windows XP af (ik heb destijds een week lang vista geprobeerd en het kon me niet bekoren) dus heb niet dat "het werkte anders in vista" gevoel.
In XP doet winkey+E hetzelfde (als ik me goed herinner :) )

• Ruffzz
  • Niet online
Ik krijg Java niet geinstalleerd. Nog meer mensen ?? Of weet iemand een oplossing?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou eerst eens beginnen met omschrijven wat er niet kan, wat de meldingen zijn, welke versies en wat er in de logs staat.

De kans is groot dat jij problemen hebt, maar dat java echt wel te installeren is.

[ Voor 25% gewijzigd door Motrax op 26-02-2009 15:32 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Ruffzz
  • Niet online
Nou de installatie blijft hangen en reageert niet. Meer valt er niet over te zeggen. Nergens een log te vinden. Versie jre-6u11-windows-i586-p

Wat is trouwens een goed alternatief voor deamon tools ?

[ Voor 59% gewijzigd door Ruffzz op 26-02-2009 15:35 ]

• DizzyWeb
  • Laatst online: 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Slysoft Virtual Clonedrive werkt hier prima :)

• oscardt
  • Laatst online: 20-04 19:10
anandus schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:10:
[...]
In XP doet winkey+E hetzelfde (als ik me goed herinner :) )
Dat realiseerde ik me ook toen ik mijn post nog een keer las na het verzenden.
* oscardt dacht al: daar ga ik sowieso op gewezen worden.
Ruffzz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:33:
Nou de installatie blijft hangen en reageert niet. Meer valt er niet over te zeggen. Nergens een log te vinden. Versie jre-6u11-windows-i586-p

Probeer Java 6.12 eens (de nieuwste versie) Ik heb hier wel de 32 bits versie geinstalleerd van java op windows 7 64 bit. Opera is toch nog niet over op 64 bit. en IE 64 gebruik ik niet.

Java download is hier te vinden: http://java.com/en/downlo...p?locale=en&host=java.com

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anoniem: 120725 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:37:
http://blogs.msdn.com/ie/

Een reliability update voor IE8 in Win7 die zo te zien uit backports van IE RC fixes bestaat.
Deze update lijkt in ieder geval niet te werken in build 7022 maar echt alleen voor de public beta. Da's op zich te begrijpen maar wel jammer :P Mijn beta key werkt overigens wel netjes met build 7022 O-)

UltraISO doet het ook goed (ja.. daar kan je ook mee mounten)

Verder blijft het jammer dat Daemontools het nog niet doet.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.electronista.c.../compal.on.win.7.in.sept/

Ik weet niet hoe betrouwbaar dit document is, maar het stond in een CodeProject email :)

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:28

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik kreeg vanmiddag een update binnen. Was ondertussen een tekst aan het typen. Opeens begint ie af te sluiten en de update te installeren. Weg tekst (niets belangrijks ofzo, maar stel dat het wel zo was). Ik kreeg volgens mij ook geen waarschuwing of niets. Of zou ik het doorgedrukt hebben met mijn spatiebalk?

Win7 opnieuw opgestart nu, maar nu ben ik 5.1 surround kwijt (Audigy 2 ZS). En krijg het met geen mogelijkheid meer aan. De instellingen van de spelers zijn ingesteld op 6 kanaals direct. Dus het ligt echt aan de bron. Was ik net zo blij dat ik itt in Vista, in 7 wel surround had, is dit daar nu ook weg. Iemand hetzelfde probleem? Of een evt. oplossing?

B.S.U.R.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:32:
Ik kreeg vanmiddag een update binnen. Was ondertussen een tekst aan het typen. Opeens begint ie af te sluiten en de update te installeren. Weg tekst (niets belangrijks ofzo, maar stel dat het wel zo was). Ik kreeg volgens mij ook geen waarschuwing of niets. Of zou ik het doorgedrukt hebben met mijn spatiebalk?

Win7 opnieuw opgestart nu, maar nu ben ik 5.1 surround kwijt (Audigy 2 ZS). En krijg het met geen mogelijkheid meer aan. De instellingen van de spelers zijn ingesteld op 6 kanaals direct. Dus het ligt echt aan de bron. Was ik net zo blij dat ik itt in Vista, in 7 wel surround had, is dit daar nu ook weg. Iemand hetzelfde probleem? Of een evt. oplossing?
Wat is geïnstalleerd?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heeft het wellicht hiermee te maken?

nieuws: Eerste updates voor Windows 7 repareren geen bugs

Het is immers een test, dus bugs -kunnen- optreden. Ik zou de bug gewoon melden. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Heyhey,

My 50cents...

Windows 7 64bit build 7000 draait wel lekker, maar ik duik toch even terug naar de 32bit versie (build 7022 of 7000) omdat ik het geheugen nog even niet wil upgraden.

Hiernaast nog een paar schoonheidsfoutjes, welke in dit geval veroorzaakt kunnen zijn door niet perfect afsluiten, of niet perfect opstarten (maar dit neem ik al voor lief):
even omlaag scrollen
Windows 7 style in taskbar weg

Verder nog wat probleempjes met raid-configs en windows 7 (32bit build 7022) installaties welke geregeld bsod-en na een reboot. Ik denk dat de problemen zijn in de geintegreerde ICH9R-drivers en de communicatie daarmee. Of ik nou wel of niet de bootdrivers installeer voor die ICH9R-chip, toch gooit de install alles door elkaar en komt dan netjes met een bsod. Maar het kan ook nog komen door de partities, die allen gemaakt zijn met Windows 7 64 bit build 7000. Misschien is daar toch iets niet helemaal pluis.

Dus we blijven even puzzelen hier met windows 7, want ik moet en zal het krijgen zoals ik het wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Some Changes Since Beta for the RC: http://blogs.msdn.com/e7/...e-changes-since-beta.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door foppe-jan op 27-02-2009 10:55 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

RaJitsu schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:32:

En als je via "Device Manager" eigenschappen van de soundcard doet ->Tabblad Driver->Roll back driver.

Lijkt er namelijk op dat de driver geupdate is als je nu ineens andere sound instellingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik ben inmiddels overgestapt naar de 64 bit versie. Voornamelijk om dat ik m'n 4 GB volledig wil benutten.
Cat 9.2 installeert nu wel goed. Dus tijd voor een paar runs 3Dmark vantage :)
Maar ik loop al weer tegen het volgende probleem aan. Ik heb twee HD4870's. Dus wilde crossfire eens uitproberen en daar gaat het mis. Vantage draait wel en de tests crashen ook niet, ,maar ik heb massive texture corruption. En dan niet doordat de clocks te hoog zijn (dus artefacts zoals spikkeltjes en lijnen) maar echt puur textures die uitgerekt worden:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/3804/vantagejanenash.jpg
1x HD4870 CF uit (geen corruptie dus)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5371/19378389.jpg
2x HD4870 CF aan

Met een enkele kaart geactiveerd draait alles prima, dus hier is Crossfire brak. Meer mensen hetzelfde probleem?

Opgelost!
Ik heb het opgelost. Op aanraden van Bullus in het ATi 48xx Ervaringen topic heb ik het volgende nagelopen
Bullus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:02:
@ Demon Eyez

Ik had het probleem ook met dat artifacts , maar weet niet meer hoe ik het had opgelost ,het was in windows 7 64bit met cat.8.12
Ik noem een paar dingen

-laatste directx9 geinstalleerd?
-microsoft visual C++ 2005 x64 geupdate
-hotfix 1.01 voor 3dvantage
-microsoft.net framework
Ik kon direct alles afvinken behalve Visual C++ 2005

Ik heb Visual C++ 2005 SP1 x64 en Visual C++ 2008 SP1 x64 erop gezet, en voila, geen rare textures meer

[ Voor 28% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-02-2009 01:02 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.