Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 42.242 views

Onderwerpen

Alle 68 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
Hehe same here... ben hoogstens een uurtje bezig met alles installeren en terugzetten. Daarvoor hoef je het dus zeker niet te laten en zo goed als guaranteed it solves your problem ;) Meer dan wijs om een reinstall te doen als je switcht, maar ja... (deze spuit elf komt ook ff met modder ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Phenomania op 24-02-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 22:33

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Met CCC 9.2 loopt Crysis alleen maar kutter dan voorheen. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dijkertje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:54:
Met CCC 9.2 loopt Crysis alleen maar kutter dan voorheen. =/
Misschien zou je zowel 9.1 als 9.2 even kunnen benchen? Met zo een uitspraak kunnen we natuurlijk niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Continu error #132 in WoW gerelateerd aan atiumdag.dll met 9.1; Met 9.2 tot nu toe nog geen crash, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Laatst online: 19-05 22:33

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:11:
[...]

Misschien zou je zowel 9.1 als 9.2 even kunnen benchen? Met zo een uitspraak kunnen we natuurlijk niet heel veel.
Blijf godver switchen, wacht wel op CCC 9.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 11:15
Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:53:
Vista installeert binnen 15 minuten. Je backups terugzetten is twee keer klikken en een kopje thee. Het kan vast nog wel op andere manieren met Ghost oid, maar daar heb ik de ballen verstand van.
Maar je spellen dan? Ik moet heel veel spellen toch opnieuw gaan installeren (Neverwinter Nights 2, Crysis, SP COD2 etc).
Alleen de quake spellen hoeven niets met de registry te doen.

Overigens heb ik het idee dat crysis met de 9.2 drivers wel degelijk beter loopt. Geen bench data (hoe test je dat in crysis?)
Dit is wel op een core i7 met 6 GB geheugen en een 4870 (1 gig)

[ Voor 16% gewijzigd door canth op 25-02-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dijkertje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 01:21:
[...]

Blijf godver switchen, wacht wel op CCC 9.3.
Als je dan alleen maar een flame wilt posten, zeg dat dan gewoon. :w

canth schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:49:
[...]

Maar je spellen dan? Ik moet heel veel spellen toch opnieuw gaan installeren (Neverwinter Nights 2, Crysis, SP COD2 etc).
Alleen de quake spellen hoeven niets met de registry te doen.

Overigens heb ik het idee dat crysis met de 9.2 drivers wel degelijk beter loopt. Geen bench data (hoe test je dat in crysis?)
Dit is wel op een core i7 met 6 GB geheugen en een 4870 (1 gig)
Ja, meestal moet je spellen wel opnieuw installeren, al moet ik zeggen dat ik het laatst testte en de meesten gewoon werkten na een verse Vista install.
Crysis kun je benchen met een intern progje. Kijk maar eens in de installatie dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
De mensen die hier 9.2 geinstalleerd hebben, hebben die een driver sweep gedaan? Of gewoon 9.2 over de oude driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 11:15
Carnagy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:28:
De mensen die hier 9.2 geinstalleerd hebben, hebben die een driver sweep gedaan? Of gewoon 9.2 over de oude driver installeren?
Ik heb 9.2 gewoon over 8.12 hotfix heen geinstalleerd. Mijn CCC werkt nu niet meer, maar omdat ik ATT gebruik is dat niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Gewoon over mijn 9.1. Draait als een trein :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:34:
Gewoon over mijn 9.1. Draait als een trein :).
Ik draai nu op 8.11 volgens mij. Als ik geen driver sweep deed dan kreeg ik een BSOD bij het inloggen van vista. Ik heb de 64 bit versie en heb 2x de 4850 (crossfire opstelling). Ik ben heel erg benieuwd hoe de driver reageert op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:00
Ook de 9.2 driver geinstalleerd over 9.1 in XP-64 (zonder CCC) en Windows 7-64bit (met CCC). Geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In principe kun je bij een Cat update gewwon de nieuwe versie over de oude heen installeren. Mocht je echter met de oude drivers problemen hebben, dan is het wijs een grondige herinstallatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 16:17
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik heb het idee dat mijn Asus HD4850 top steeds meer lawaai begint te produceren. Ik dacht eerst aan stof dus ik heb even de kaart uit de kast gehaald en door geblazen maar dit heeft weinig uitgehaald. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de lagers van de fan te smeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet wat voor fan(s) er op de kaart zit(ten), maar ik denk dat het sleave bearing is, geen ball bearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Asus HD4850 Top is de fabrikes af overclockde HD4580 met glacier koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Guru3d heeft blijkbaar zijn handen gelegd op een engineering sample van de RV740. Ik moet zeggen dat het zeker een indrukwekkend kaartje is: de prestaties liggen tussen die van de HD4830 en HD4850 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Ik was van plan vanmiddag een compleet nieuw systeem te gaan aanschaffen bij Informatique. Had eigenlijk alles al netjes op een rijtje behalve de videokaart.

In eerste instantie sprak de "Sapphire Radeon HD 4850 512MB, 2xDVI, PCIe (143 euro) " mij erg aan, maar deze blijkt nu niet op voorraad te zijn.

Ik staar mezelf nu al bijna een week blind op type nummers en got topics, waaronder deze. Ik vroeg me af of iemand wellicht een goede vervanging kan noemen voor de 4850.

ik heb eigenlijk maar 2 wensen.

- mijn nieuwe IIyama met hdmi aansluiten (hdmi incl. audio vanaf de kaart)
- mijn panasonic plasma (full-hd) als secundary display kunnen gebruiken met hdmi (ook incl. audio)

Heeft iemand misschien briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alle graka's met HDMI aansluiting:
http://tweakers.net/price...ield=prijs&orderSort=desc

Doe jezelf een lol en staar je niet blind op de voorraad van een enkele shop. Daar beperk je jezelf zo enorm mee en het kost je ook nog eens veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 09:19
@DJ fresh:

Bij de meeste hd4850's word er een dvi->hdmi converter bijgeleverd. Tenminste bij mijn sapphire hd4850 toxic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@DJ fresh:

enkel zit er maar een dvi->hdmi converter bij de kaart, en is het uberhaupt mogelijk om met 2 verlopen te werken? stuurt hij het geluid mee over beide dvi aansluitingen? 1 heb ik prima ervaring mee, maar 2 heb ik nog nooit geprobeerd.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Blastpe schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:56:
Ook de 9.2 driver geinstalleerd over 9.1 in XP-64 (zonder CCC) en Windows 7-64bit (met CCC). Geen problemen ondervonden.
Ik ben inmiddels overgestapt van de 32 Bitnaar de 64 bit versie. Voornamelijk om dat ik m'n 4 GB volledig wil benutten. Cat 9.2 installeert nu wel goed. Dus tijd voor een paar runs 3Dmark vantage :)
Maar ik loop al weer tegen het volgende probleem aan. Ik heb twee HD4870's. Dus wilde crossfire eens uitproberen en daar gaat het mis. Vantage draait wel en de tests crashen ook niet ofzo, ,maar ik heb massive texture corruption. En dan niet doordat de clocks te hoog zijn (dus artefacts zoals spikkeltjes en lijnen) maar echt puur textures die uitgerekt worden of verkeerd geplaatst worden.
Hier pics om even een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/3804/vantagejanenash.jpg
1x HD4870 CF uit (geen corruptie dus)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5371/19378389.jpg
2x HD4870 CF aan

Met een enkele kaart geactiveerd draait alles prima, dus hier is Crossfire brak.

Schijnt dat Crysis ook niet lekker werkt (kwam ik tegen op google), maar zodra men in CCC de Catalyst AI op uit zet, dat het gaat het wel goed.
Dus hier ook geprobeerd en ja hoor, Vantage draait naar behoren. Maar ja da's dan wel weer te verwachten want met AI uit, schakel je ook meteen heel CF uit.

Hier werkt crossfire in elk geval niet met Cat 9.1 en Cat 9.2 op Windows beta 64-bit
Zijn er mensen die deze problemen kunnen bevestigen?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:00
@Demon Eyez

Vond dit nog op het net. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt:
"AI is optimization per game in ATi list of stuff.
If they can make a game run better, or fix a game issue it is done with AI.
Turning it off can be very bad in some games, and in other it will not effect it as much.
It's best to run it in advanced, unless you are running CF in which you run it in standard. Advanced can give you graphical errors with CF."

(btw ik heb zelf geen CF opstelling dus kan dit niet verifiëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Overigens kijk ik hier met Cat 9.2 @ HD4850 aan tegen een (de?) AF-bug in Assassins Creed. Heeft iemand hier ook last van? 1680x1050 + maxAA. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
@ Demon Eyez

Ik had het probleem ook met dat artifacts , maar weet niet meer hoe ik het had opgelost ,het was in windows 7 64bit met cat.8.12
Ik noem een paar dingen

-laatste directx9 geinstalleerd?
-microsoft visual C++ 2005 x64 geupdate
-hotfix 1.01 voor 3dvantage
-microsoft.net framework

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
anton121 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:28:
Het dalen van de prijs van de HD4830 zorgt er toch wel een beetje voor dat ik 'm ga overwegen als vervanging van mijn X1950 heethoofd. Hier heb ik inmiddels een Accelero Twin Turbo op geplaatst welke ik graag zou willen meenemen naar een eventuele nieuwe videokaart. Helaas is het erg lastig om te vinden of deze ook past op de Dual Slot variant van Sapphire. Ik kan nergens echt 100% uitsluiting vinden, terwijl het logisch is dat hij past op de BBA-kaarten, want die zijn zo goed als vlak.

Is het trouwens zo dat een HD4830 echt veel zuiniger is dan mijn huidige X1950XT of zal het verschil maar klein zijn? Hier kan ik ook nergens een goede ervaring over vinden, maar misschien zit hier toevallig zo'n persoon :).
Inmiddels heb ik m'n Sapphire HD4830 binnen en de Twin Turbo past inderdaad prima. Sapphire's HD4850 is fysiek precies hetzelfde, dus dat zal ook geen enkel probleem vormen. Echter zal het op andere kaarten (bijv. van Asus, Club3d en MSI) wel eens anders kunnen zijn, omdat bij hun PCB-ontwerp de GPU een stuk verder naar voren zit. Overigens is de ATi HD4830 zuiniger dan mijn oude X1950XT. Ik zal binnenkort een vergelijkende productreview op Tweakers plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Bullus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:02:
@ Demon Eyez

Ik had het probleem ook met dat artifacts , maar weet niet meer hoe ik het had opgelost ,het was in windows 7 64bit met cat.8.12
Ik noem een paar dingen

-laatste directx9 geinstalleerd?
-microsoft visual C++ 2005 x64 geupdate
-hotfix 1.01 voor 3dvantage
-microsoft.net framework
Eej thanx voor die tips. Ik was je lijstje nagelopen en kon alles afvinken behalve Microsoft Visual C++ 2005.

Ik heb Visual C++ 2005 SP1 x64 en Visual C++ 2008 SP1 x64 erop gezet, en voila, geen rare textures meer.
U bent mijn held! :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Edmin schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:23:
Alle graka's met HDMI aansluiting:
http://tweakers.net/price...ield=prijs&orderSort=desc

Doe jezelf een lol en staar je niet blind op de voorraad van een enkele shop. Daar beperk je jezelf zo enorm mee en het kost je ook nog eens veel geld.
Ik heb zelf deze: pricewatch: Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition

Als de andere persoon die neemt, pas op voor het kabaal van de koeler.. :/ Verder presteert ie heerlijk. :9~
Oh, er zitten geen extra's bij..
Het enige wat verder in de doos zit:
Driver-cd
Handleiding
DVI->VGA converter

Dat was bij de Sapphire HD4850 Dual slot toch een stuk beter
driver-cd
handleiding
DVI->VGA
DVI->HDMI
S-video -> tulp
S-video->RGB
Crossfire link

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 28-02-2009 01:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Demon_Eyez schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:58:
[...]

Eej thanx voor die tips. Ik was je lijstje nagelopen en kon alles afvinken behalve Microsoft Visual C++ 2005.

Ik heb Visual C++ 2005 SP1 x64 en Visual C++ 2008 SP1 x64 erop gezet, en voila, geen rare textures meer.
Kijk ,dit geeft me een goede voldoening dat ik je kon helpen.
No tnx. ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 15:03
Ik zou graag mijn HD4850 aan mijn nieuwe 22' monitor willen aansluiten via DVI. Nu heeft mijn videokaart twee DVI uitgangen, maakt het dan wat uit in welke van deze twee ik mijn DVI kabel voor het beeldscherm steek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

nee, maar ik zou gewoon diegene pakken die het dichts bij het moederbord zit, zoals iedereen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 11:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iedereen? Ik niet hoor. :?
In welke van de twee je hem plugt maakt niets uit. In mijn geval zit hij juist in de buitenste omdat ik dan makkelijker meer kabel kan verstoppen om het zo weg te houden van mijn voeten.

Overigens: We zitten over de 500 posts. Tijd voor deel 8 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2009 17:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285972

Hoop op een vernieuwde OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
anton121 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:37:
[...]

Inmiddels heb ik m'n Sapphire HD4830 binnen en de Twin Turbo past inderdaad prima. Sapphire's HD4850 is fysiek precies hetzelfde, dus dat zal ook geen enkel probleem vormen. Echter zal het op andere kaarten (bijv. van Asus, Club3d en MSI) wel eens anders kunnen zijn, omdat bij hun PCB-ontwerp de GPU een stuk verder naar voren zit. Overigens is de ATi HD4830 zuiniger dan mijn oude X1950XT. Ik zal binnenkort een vergelijkende productreview op Tweakers plaatsen.
De temperaturen lijken overigens goed, alleen vind ik het vreemd dat de MEMIO snel stijgt tot 95 graden, terwijl de core maximaal 50 wordt en het shaderdeel ongeveer 70. Als ik stop met het stressen, dalen alle temperaturen ook weer even snel: MEMIO 40 graden. Helaas heb ik de temperaturen niet goed bekeken met de standaardkoeler, dus vergelijken is erg lastig. Zijn er meer mensen met deze Sapphire Dual-Slot ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

anton121 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:56:
[...]

De temperaturen lijken overigens goed, alleen vind ik het vreemd dat de MEMIO snel stijgt tot 95 graden, terwijl de core maximaal 50 wordt en het shaderdeel ongeveer 70. Als ik stop met het stressen, dalen alle temperaturen ook weer even snel: MEMIO 40 graden. Helaas heb ik de temperaturen niet goed bekeken met de standaardkoeler, dus vergelijken is erg lastig. Zijn er meer mensen met deze Sapphire Dual-Slot ervaring?
Grote kans dat je Twin Turbo niet goed contact maakt met de core. Daar heb ik ook last van bij mijn Arctic Accelero S1 Rev2. Mijn MEMIO ging eerst ook naar de 90 terwijl de rest tegen de 55 zat onder stress.
Na een refit en wat bijbuiging heb ik dit terug gekregen naar 70 graden, maar ik moet er dus nog een keer voor gaan zitten om het goed te krijgen.
Je kunt je koeler er af halen en je koelpasta bekijken. Ik heb de koelpasta bij de initiële montage platgestreken met een oud pasje, bij het demonteren van de koeler zag ik dat de koelpasta overal behalve daar duidelijk contact had gemaakt. Want in dat hoekje was het nog net zo als het platgestreken bij de montage.
Kijk daar dus eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
Ultraman schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:33:
[...]

Grote kans dat je Twin Turbo niet goed contact maakt met de core. Daar heb ik ook last van bij mijn Arctic Accelero S1 Rev2. Mijn MEMIO ging eerst ook naar de 90 terwijl de rest tegen de 55 zat onder stress.
Na een refit en wat bijbuiging heb ik dit terug gekregen naar 70 graden, maar ik moet er dus nog een keer voor gaan zitten om het goed te krijgen.
Je kunt je koeler er af halen en je koelpasta bekijken. Ik heb de koelpasta bij de initiële montage platgestreken met een oud pasje, bij het demonteren van de koeler zag ik dat de koelpasta overal behalve daar duidelijk contact had gemaakt. Want in dat hoekje was het nog net zo als het platgestreken bij de montage.
Kijk daar dus eens naar.
Ik heb er nog eens goed naar gekeken en het bleek dat ik (bewust :P) was vergeten om de beschermingsstickertjes (heel dun laagje zwart plastic < 0,5 mm) van de schroefgaten die bij de standaardkoeler horen te verwijderen. Ook heb ik er nog een klein beetje koelpasta bijgedaan, waardoor de GPU net wat beter werd bedekt. Nu zijn alle temperaturen, onder load, gedaald tot de volgende waarden:

Core: 53 °C (gelijk);
MEMIO: 71 °C (-20 °C);
Shader: 62 °C (-10 °C).

Volgens mij is dit best redelijk. Idle zijn de temperaturen 38, 42 en 40 °C respectievelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyHobbit
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi, ik heb een hd4870 512mb oc edition van club 3d.
Nu speelde ik crysis, en ik kwam erachter dat ik artifacts krijg in dx10, maar niet in dx9 (settings in dx 9 zijn bij mij hoger vanwege de getweakte ultra high settings) Ik heb in dx 9 nergens last van. Het gebeurt maar op een plek aan de innenkant van een huis. Is het gewoon gare drivers/dx10/crysis engine of is ie kapot? Hij deed wel een half uur ati tools zonder errors en artifacts. :? Temps zijn in dx9 en 10 hetzelfde

Please share your opinion

[ Voor 3% gewijzigd door HappyHobbit op 03-03-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 21:25
Weet iemand of je 2 x 4870 ook in crossfire kunt draaien met een externe crossfire kabel?

Ik weet ik heb de mogelijkheid om intern aan te sluiten, maar heb 1 kaart in slot 1 en mijn tweede kaart in slot 3 (asus rampage II) om betere koeling te krijgen.
Nu is alleen mijn interne crossfire kabel veel te kort en daar zijn zover ik weet en gezocht heb gaan langere van te krijgen en wou het dus voordat ik een externe kabel ga aanschaffen weten of dit met de 4870 ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
DJ-FreSh schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:17:
Ik was van plan vanmiddag een compleet nieuw systeem te gaan aanschaffen bij Informatique. Had eigenlijk alles al netjes op een rijtje behalve de videokaart.

In eerste instantie sprak de "Sapphire Radeon HD 4850 512MB, 2xDVI, PCIe (143 euro) " mij erg aan, maar deze blijkt nu niet op voorraad te zijn.

Ik staar mezelf nu al bijna een week blind op type nummers en got topics, waaronder deze. Ik vroeg me af of iemand wellicht een goede vervanging kan noemen voor de 4850.

- mijn panasonic plasma (full-hd) als secundary display kunnen gebruiken met hdmi (ook incl. audio)

Ik zou gaan voor de Gainward 4850 512 Mb GS (Golden Sample). Na mij bijna een paar jaar geërgerd te hebben aan de helikopter geluiden van de ATI 2900 heb ik deze kaart er in gezet. Redelijk snel en, niet onbelangrijk, lekker stil. :z :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
anton121 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:56:
[...]

Mijn vorige HD4850 was een Sapphire met dual slot ja.

En bij mij waren alle temps ongeveer gelijk stressed en idle.

Idle allemaal ~45
Stressed allemaal ~70-75, alleen het ongekoelde mem kon uitschieten naar 80.

Dit is wel met stock koeler

Heb nu een Club3d HD4850 omdat het geheugen van de Sapphire kapot was

En deze club3d is:
Idle: 38graden
Load 66graden

Bij deze club3d is het geheugen ook gekoeld middel koelblokjes :)

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2009 20:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 19-05 09:17
Ik heb even een vraag over het spelen van HD content op een 4830..
Als ik 720p HD draai gaat het prima, zowel op mijn monitor welke op 1280 draait als op m'n lcd tv op 720p..
Echter als ik 1080p films ga draaien op die lcd tv op 1080p resolutie gaat hij haperen en krijg ik soms ook artifacts.
Bijvoorbeeld bij The Mummy 3 1080p DTS x264 gecodeerd.

Systeem:
Quad core Q8200
4 GB geheugen (3GB in gebruik)
ATi HD 4830 512MB
Samsung SATA II 7200 RPM

Dat moet m'n computer toch makkelijk trekken?
In VLC trekt hij het in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 21-05 16:43
Andere codes proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291245

DJ-FreSh schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:17:

Ik moet je zeggen dat ik persoonlijk erg goede ervaringen heb met de Asus Radeon HD4850 1gb. Hij presteert goed, heeft een mooie en goede koeler, en idled op 40 graden, en is na gamen/load 55 graden(stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Was het niet zo dat VLC in principe alles naar de CPU offload en niet de GPU? M.a.w. al draai je het op een Quad CF 4870 setup, je schiet er geen frame mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd met Media Player Classic Home Cinema heb je, na hem goed af te hebben gesteld, met een boel wel hardware versnelling. Ik denk verder dat er iets anders mis is. Probeer eens een scala aan andere players, GOM bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-03-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:40
Demon_Eyez schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:58:
[...]

Hey Demon_Eyez ik zie dat je geen last meer hebt van rare textures gelukkig! Maar goed ik heb dus gisteren mijn Gainward 4870X2 Rampage700 Golden Sample GLH binnen gekregen en kan eventueel wel de BIOS extracten voor je mocht je daar nog interesse in hebben. Gisteren nog wat benches gedraaid met wat OC, ben wel tevreden hiermee: http://matr1x.nl/3d2k6.png

Ï€ MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
bmwman schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:28:
Weet iemand of je 2 x 4870 ook in crossfire kunt draaien met een externe crossfire kabel?

Ik weet ik heb de mogelijkheid om intern aan te sluiten, maar heb 1 kaart in slot 1 en mijn tweede kaart in slot 3 (asus rampage II) om betere koeling te krijgen.
Nu is alleen mijn interne crossfire kabel veel te kort en daar zijn zover ik weet en gezocht heb gaan langere van te krijgen en wou het dus voordat ik een externe kabel ga aanschaffen weten of dit met de 4870 ook werkt.
Is er echt niemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04

Arfman

Drome!

Iemand een oplossing voor het probleem dat wanneer je je PC hibernate (dus niet sleep, echt hibernaten) en weer uit hibernate haalt, Source games (Counterstrike, Left 4 Dead) texture flikkering hebben?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
MaTr1x schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:21:
[...]

Hey Demon_Eyez ik zie dat je geen last meer hebt van rare textures gelukkig! Maar goed ik heb dus gisteren mijn Gainward 4870X2 Rampage700 Golden Sample GLH binnen gekregen en kan eventueel wel de BIOS extracten voor je mocht je daar nog interesse in hebben. Gisteren nog wat benches gedraaid met wat OC, ben wel tevreden hiermee: http://matr1x.nl/3d2k6.png
Hey, is niet nodig hoor. Die glitches kwamen door Visual C++ 2005.
Sinds ik met default bios draai en het overklokken aan ATT overlaat, draait het hier als een zonnetje :)
heb sterk het idee dat RBE de Palit biossen corrupt maakt, in elk geval op m'n twee Dual Sonic kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:57
Demon_Eyez schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:11:
[...]

Hey, is niet nodig hoor. Die glitches kwamen door Visual C++ 2005.
Sinds ik met default bios draai en het overklokken aan ATT overlaat, draait het hier als een zonnetje :)
heb sterk het idee dat RBE de Palit biossen corrupt maakt, in elk geval op m'n twee Dual Sonic kaarten.
Ik zou zeggen, neem contact op met de schrijver van RBE om het corrupt bios probleem op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
sinds ik van plan was een 4870X2 te gaan kopen volg ik dit topic al maar nu ik er 2 weken een heb lijken de eerste problemen al te komen. zoals nu net bijv. ik open de topic en ineens liggen de grijs en de wit kleuren door elkaar(lees waar het wit hoort te zijn, zijn grijze stroken. en waar het wit hoort te zijn zitten grijze plekken. weet iemand of dit de eerste tekenen zijn van een defecte videokaart. of gebeuren dat soort dingen wel vaker.??(ik heb het namelijk met mijn oude nvidia 6800GT nooit gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Mili schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:32:
sinds ik van plan was een 4870X2 te gaan kopen volg ik dit topic al maar nu ik er 2 weken een heb lijken de eerste problemen al te komen. zoals nu net bijv. ik open de topic en ineens liggen de grijs en de wit kleuren door elkaar(lees waar het wit hoort te zijn, zijn grijze stroken. en waar het wit hoort te zijn zitten grijze plekken. weet iemand of dit de eerste tekenen zijn van een defecte videokaart. of gebeuren dat soort dingen wel vaker.??(ik heb het namelijk met mijn oude nvidia 6800GT nooit gehad)
Heb je de drivers van je nvidia wel goed gedeinstalleerd en een driver sweeper/cleaner erover heen gegooit? Misschien is het ook wel handig om je computer specificaties te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:49:
[...]

Heb je de drivers van je nvidia wel goed gedeinstalleerd en een driver sweeper/cleaner erover heen gegooit? Misschien is het ook wel handig om je computer specificaties te posten.
Maak daar maar een volledige Windows-reinstall van. Er zijn er hier al zoveel die problemen hebben met de overstap van NV naar ATi dat ik inmiddels moet concluderen dat dit een verplichte stap moet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn eerste ervaringen van de overstap van een GeForce 6600GT naar Radeon HD4830 is in EVE Online goed. Hoge framerate met de premium client van EVE in ratting, een belt met 5 à 6 npc's. Het echte werk moet nog komen, hoe presteert het in een 100man versus 100man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Edmin schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:52:
[...]

Maak daar maar een volledige Windows-reinstall van. Er zijn er hier al zoveel die problemen hebben met de overstap van NV naar ATi dat ik inmiddels moet concluderen dat dit een verplichte stap moet zijn!
Daar ben ik helemaal met je eens maar de meeste willen dat niet doen en vinden het te extreem. Het scheelt dan veel elende. Ik doe sowieso met een grote hardware upgrades (bijv andere mobo) en switchen ATI/Nvidia een schone installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
THE_FIREFOX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:37:
[...]

Ik zou zeggen, neem contact op met de schrijver van RBE om het corrupt bios probleem op te lossen :)
Heb ik al gedaan in zijn topic op Techpowerup. Maar er wordt niet echt op in gegaan. Nah ja, boeit me ook niet meer. Met Ati tray Tools bereik ik precies hetzelfde als wat ik met bios modding zou doen.

Verder gebruik ik nu meer en meer Windows 7. Daar worden beide kaarten ook netjes omhoog en omlaag geklokt( zoals ook in Vista), iets wat met CF in Windows XP vaak niet lukt. De master kaart switched wel van klok maar de slave kaart niet. Hierdoor staat m'n bak dan in idle veel te veel te verbruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-03-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Edmin schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:52:
[...]

ik heb een heel nieuwe pc gebouwd. dus het was een volledig reinstal. ik had van te voren 9.2 gedownload en die dus vers erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
bmwman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:48:
[...]

Is er echt niemand die mij hiermee kan helpen?
Niet meer nodig, ben er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Demon_Eyez schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Heb ik al gedaan in zijn topic op Techpowerup. Maar er wordt niet echt op in gegaan.
Ik denk dat je beter wat je zei terug kan nemen.

Ik (VuurVOS) heb daar op jouw reactie op de zelfde dag als eerste een reactie geplaatst om je te helpen. De volgende reactie van jouw is 6 uur later. Je geef zelf aan dat je blij bent dat je issue is opgelost (geen idee hoe want dat staat er niet). Dan gaan we natuurlijk je niet verder helpen omdat het probleem is opgelost.

In mijn ogen is er wel erop in gegaan alleen gooide jezelf binnen een dag de handdoek in de ring door te zeggen dat het is opgelost en door niks meer van je zelf te laten horen.

Misschien toch even verstandig om wat langer door te zetten als je het probleem echt opgelost wilt hebben. BAGZZlash heeft tot heden nog steeds geen speciale HD4x00 kaarten in zijn handen gehad om daar direct mee te werken. Hij is afhankelijk van zijn testers en informatie bronnen. Dan kan je op z'n minst verwachten dat er problemen zijn met bepaalde biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:34
Ik heb nu een paar maanden een Sapphire hd4870 1gb in huis waar ik op mijn huidige systeem;

-MB Gigabyte m55s-s3
-AMD X2 6400+
-2x2 gb ddr2 800 kingston ram
-Vista 32bits

continu in alle spellen foutmeldingen (verbinding met video kaart verloren etc..) en BSOD's krijg. Ik heb allerlei oplossingen geprobeert; laatste bios op zowel MB als Video kaart, opstarten via Riva tuner, video kaart terug klokken naar 500mhz (probleem zou kunnen zijn; schakelen van 500 2D naar 750 3D)...
Ik stond op het punt 'm terug te sturen naar pixmania maar heb 'm nu nog even in de computer van mijn zoon gestopt (XP) en daar werkt de kaart prima. Zijn Gforce7900 gs doet het nu overigens ook goed in mijn computer. Ligt nu aan de combinatie MB - Videokaart of aan vista vs XP...of moet ik nog verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:21
Heb je de ati drivers geinstalleerd?
Mocht je eerst een Nvidia-kaartje hebben gehad, is 't (dit is al vaker hier gezegd) het beste om een verse installatie uit te voeren. Drivercleaner/driversweep kan ook helpen, maar is in de meeste gevallen niet voldoende om van de problemen af te komen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
Ja ati-drivers geinstalleerd en zelfs vista opnieuw en dus helemaal schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 13-05 08:50
To buy or not to buy...

Ik zit op dit moment met ruwweg deze combo:

Sapphire HD 4870 @ 780/1080
E6600 @ 3.4Ghz
GA-X38-DS5
2x2GB G.Skill @ 1000MHz
Be quiet Straight Power 550W
Samsung 206Bw - 1680*1050

En overweeg een 2e HD 4870.. Maar wat ik me afvraag is of het het wel waard is. Uiteraard doe ik zelf ook wat onderzoek.. de performance winst in Source games die ik veel spel schijnt volgens Anandtech tegen de 30% aan te liggen. Maar dan vraag ik me meer af of ik niet tegen een CPU bottleneck aanloop.
Wat ik zelf niet kan vinden is hoe deze twee kaarten zullen schalen in qua AA performance. Ik draai nu voornamelijk max 4x AA, maar kan ik dan zometeen moeiteloos alles op 8x AA gooien is een beetje de vraag. Iemand met een verglijkbare opstelling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

ThronVM schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:16:
Ik heb nu een paar maanden een Sapphire hd4870 1gb in huis waar ik op mijn huidige systeem;

-MB Gigabyte m55s-s3
-AMD X2 6400+
-2x2 gb ddr2 800 kingston ram
-Vista 32bits

continu in alle spellen foutmeldingen (verbinding met video kaart verloren etc..) en BSOD's krijg. Ik heb allerlei oplossingen geprobeert; laatste bios op zowel MB als Video kaart, opstarten via Riva tuner, video kaart terug klokken naar 500mhz (probleem zou kunnen zijn; schakelen van 500 2D naar 750 3D)...
Ik stond op het punt 'm terug te sturen naar pixmania maar heb 'm nu nog even in de computer van mijn zoon gestopt (XP) en daar werkt de kaart prima. Zijn Gforce7900 gs doet het nu overigens ook goed in mijn computer. Ligt nu aan de combinatie MB - Videokaart of aan vista vs XP...of moet ik nog verder zoeken?
Klinkt wel een beetje alsof je voeding het niet trekt, af en toe beeld op zwart?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
Mmm...eerste suggestie van de helpdesk van Sapphire was om een nieuwe voeding te kopen...ik heb toen een 'Cooler master, real power m620' gekocht...zou toch genoeg moeten zijn. In die van mijn zoon zit nu mijn oude 500 watt 'B merk' en ik heb nooit zwarte schermen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sja... wat is een B-merk? Dat is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
De problemen veranderde niet na het vervangen van de voeding..imo is het niet de voeding. Ik heb nu op mijn eigen computer alles ook draaien onder XP, en daarin is alles veel stabieler. Ik denk dan toch dat het een vista probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat je beter wat je zei terug kan nemen.

Ik (VuurVOS) heb daar op jouw reactie op de zelfde dag als eerste een reactie geplaatst om je te helpen. De volgende reactie van jouw is 6 uur later. Je geef zelf aan dat je blij bent dat je issue is opgelost (geen idee hoe want dat staat er niet). Dan gaan we natuurlijk je niet verder helpen omdat het probleem is opgelost.

In mijn ogen is er wel erop in gegaan alleen gooide jezelf binnen een dag de handdoek in de ring door te zeggen dat het is opgelost en door niks meer van je zelf te laten horen.

Misschien toch even verstandig om wat langer door te zetten als je het probleem echt opgelost wilt hebben. BAGZZlash heeft tot heden nog steeds geen speciale HD4x00 kaarten in zijn handen gehad om daar direct mee te werken. Hij is afhankelijk van zijn testers en informatie bronnen. Dan kan je op z'n minst verwachten dat er problemen zijn met bepaalde biossen.
Zo ben je klaar met je rant? Anders chill je even gozer. Vind het niet echt tof dat je hier zo out of the blue te keer gaat, snap ook niet helemaal waarom je zo opgefokt reageerd?
Het enige dat ik hier heb in dit topic aangeef is dat ik nu prima uit de voeten kan met Ati Tray Tools, that's all.

En verder, dat ik ik pas 6 uur later reageer, wat maakt dat uit? Al reageer ik een dag later. Ik heb misschien meer te doen dan alleen 24/7 op een forum te zitten, snap niet zo goed waarom je dat erbij haalt en waarom dat er toe doet.
Btw, ik geef daar in die tweede post toch aan dat m'n issues zijn opgelost door het normale bios te gebruken ipv het gemodde, dat was voor mij een oplossing als in' ik kan tenminste weer nomaal gamen zonder artefacts'. Trouwens BAGZZlash zelf heeft nooit gereageerd op m'n initiele post, dus vandaar dat zei ik dat er niet op in werd gegaan. Daarbij is het een bug report topic, dus ik was er van uit gegaan dat er niet meteen adequaat gereageerd kon worden.

FYI, ik had m'n probleem op genoeg ander fora gemeld ( Xtreme, VR-Zone en GoT) en niemand had een oplossing, dus kom niet aanzetten met dat ik de handoek in de ring gooi. Ben er verdorrie 3 maanden zoet mee geweest.

Maar zoals ik al aangaf, ik ben tevreden met ATT en dat m'n kaarten weer naar behoren werken. Voor mij was de zaak al klaar. Enige waar ik op reageer is jouw opgefokte post hier, waarvan ik nog steeds niet goed begrijp. Als ik jouw ergens mee beledigd heb dan was dat niet de bedoeling. RBE is een top programma en het fijn dat er lui als BAGZZlash zijn die dit soort progs in hun vrije tijd ontwikkelen. :) En dat is ook waarom ik die bug heb gemeld, om hem op de hoogte te stellen van het feit dat er een probleem is met Palit biossen, niet om meteen een oplossing er voor te vragen want dat doe ik daar niet, dat is wat jij er van maakt! (er staat toch niet voor niets daar een smiley in die post van me? )

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-03-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Demon_Eyez schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:56:
[...]
Zo ben je klaar met je rant? Anders chill je even gozer. Vind het niet echt tof dat je hier zo out of the blue te keer gaat, snap ook niet helemaal waarom je zo opgefokt reageerd?
Het enige dat ik hier heb in dit topic aangeef is dat ik nu prima uit de voeten kan met Ati Tray Tools, that's all.

En verder, dat ik ik pas 6 uur later reageer, wat maakt dat uit? Al reageer ik een dag later. Ik heb misschien meer te doen dan alleen 24/7 op een forum te zitten, snap niet zo goed waarom je dat erbij haalt en waarom dat er toe doet.
Btw, ik geef daar in die tweede post toch aan dat m'n issues zijn opgelost door het normale bios te gebruken ipv het gemodde, dat was voor mij een oplossing als in' ik kan tenminste weer nomaal gamen zonder artefacts'. Trouwens BAGZZlash zelf heeft nooit gereageerd op m'n initiele post, dus vandaar dat zei ik dat er niet op in werd gegaan. Daarbij is het een bug report topic, dus ik was er van uit gegaan dat er niet meteen adequaat gereageerd kon worden.

FYI, ik had m'n probleem op genoeg ander fora gemeld ( Xtreme, VR-Zone en GoT) en niemand had een oplossing, dus kom niet aanzetten met dat ik de handoek in de ring gooi. Ben er verdorrie 3 maanden zoet mee geweest.

Maar zoals ik al aangaf, ik ben tevreden met ATT en dat m'n kaarten weer naar behoren werken. Voor mij was de zaak al klaar. Enige waar ik op reageer is jouw opgefokte post hier, waarvan ik nog steeds niet goed begrijp. Als ik jouw ergens mee beledigd heb dan was dat niet de bedoeling. RBE is een top programma en het fijn dat er lui als BAGZZlash zijn die dit soort progs in hun vrije tijd ontwikkelen. :) En dat is ook waarom ik die bug heb gemeld, om hem op de hoogte te stellen van het feit dat er een probleem is met Palit biossen, niet om meteen een oplossing er voor te vragen want dat doe ik daar niet, dat is wat jij er van maakt! (er staat toch niet voor niets daar een smiley in die post van me? )
toon volledige bericht
Je heb gelijk, ik heb iets over gereageerd maar jij reageerde zoals het hoord. Je zegt het net zelf ook al voor jezelf maar dat geldt ook voor andere lui zoals BAGZZlash. Die zijn ook niet 24/7 op het forum aanwezig. Ik heb mij bij die thread subscribed zodat ik automatisch een email te ontvangen wanneer er een reactie is geplaatst. Dat doe ik omdat ik BAGZZlash graag help met z'n project. Dat je 3 maanden bezig bent geweest om het probleem te vinden is inderdaad jammer. Misschien toch handiger geweest om eerder een melding te maken op de RBE forum omdat het probleem direct na het modden is ontstaan.

Om die bug/issue alsnog voor andere mensen te solven is er nog steeds iemand nodig die het in praktijk het test anders kan er weinig tegen gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 19-05 10:07
og og nog even wachten tot april en dan heb ik hier HD4850 Crossfire (ga hem kopen na de prijs daling en ruil mijn 9800GT met mijn pa die een 4850 heeft dus hoef maar 1 te betalen :+ dit in combinatie met een E8400 op 4ghz en een DFI P45 bordje hoop dat dit goede prestaties oplevert :D

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
MrDucky schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:23:
og og nog even wachten tot april en dan heb ik hier HD4850 Crossfire (ga hem kopen na de prijs daling en ruil mijn 9800GT met mijn pa die een 4850 heeft dus hoef maar 1 te betalen :+ dit in combinatie met een E8400 op 4ghz en een DFI P45 bordje hoop dat dit goede prestaties oplevert :D
ik denk niet dat je teleurgesteld word...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
THE_FIREFOX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:31:
[...]

Je heb gelijk, ik heb iets over gereageerd maar jij reageerde zoals het hoord. Je zegt het net zelf ook al voor jezelf maar dat geldt ook voor andere lui zoals BAGZZlash. Die zijn ook niet 24/7 op het forum aanwezig. Ik heb mij bij die thread subscribed zodat ik automatisch een email te ontvangen wanneer er een reactie is geplaatst. Dat doe ik omdat ik BAGZZlash graag help met z'n project. Dat je 3 maanden bezig bent geweest om het probleem te vinden is inderdaad jammer. Misschien toch handiger geweest om eerder een melding te maken op de RBE forum omdat het probleem direct na het modden is ontstaan.

Om die bug/issue alsnog voor andere mensen te solven is er nog steeds iemand nodig die het in praktijk het test anders kan er weinig tegen gedaan worden.
Joh, zand erover :)

Had in eerste instantie nooit aan RBE gedacht omdat de artefacts pas optraden bij de hogere ramclocks, eerste waar je dan aan denkt is een slechte batch ram chip, oververhitting of iets in die trand. Ook omdat ik RBE als gebruik sinds dag 1 van de HD4850 en dat dat altijd foutloos draaide dacht ik ook niet meteen aan RBE als boosdoener.

Ik kan je wel de twee extracted biossen sturen van m'n Palit Dual Sonic kaart (normaal en turbo bios), samen met het bios dat ik dan gemod heb. Misschien dat er iets niet lekker gaat met de geheugen timings oid? Misschien dat jij en BAGZZlash dan met een hex editor de biossen nauwkleurig kunnen bekijken.
Stuur me maar een PM als je ze hebben wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239112

Vandaag dus de gainward 4870 512mb GS ontvangen.

begonnen met het testen van de kaart.

Nu heb ik de kaart in turbo mode gezet.
En met atitool 0.27 beta 4 ga ik scannen voor artifacts. En ik krijg dus alleen maar artifacts gele dots die heletijd. Atitool geeft wel aan 0 errors.

Zou toch neit moeten neem ik aan. Andere mensen ervaringen met 4870 GS en met het overklokken van deze kaart?

EDIT
Als ik Catalyst AI disable eigenlijk geen gele dots meer, enabled veel gele dots.

Ik zal Ati tray tools is bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 239112 op 10-03-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
ATITool kan je beter niet meer met nieuwe videokaarten gebruiken omdat de support mist. Alternatief is ATI Tray Tools :) Werkt ideal met overclocken en underclocken in 2D modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239112

THE_FIREFOX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:11:
ATITool kan je beter niet meer met nieuwe videokaarten gebruiken omdat de support mist. Alternatief is ATI Tray Tools :) Werkt ideal met overclocken en underclocken in 2D modus.
ATT installed.

Nice program. Ben dus nu bezig met het clocken van de gpu.
Core op 806 gaf att artifact scanning, counts van 1 dus terug gezet op 789 geen artifacts.

Nu met de memory bezig zit nu op 1087 en nog steeds geen artifacts.

Maar nu het volgende hoelang moeten die tests duren voordat ik de memory omhoog gooi met 10<.
En
ik kan er vanuit gaan als ik de maximale settings heb gevonden zonder artifacts met ATT en de temp is goed, ik de kaart op den duur niet verkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

THE_FIREFOX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:11:
offtopic:
Weet iemand heel toevallig iets over een automatische 2D/3D-detectie? Of dat ze daarmee bezig zijn? Dat vond ik namelijk wel altijd een voordeel aan ATiTool, het ding had feilloos door wanneer je driedimensionaal bezig was.

@ hierboven: videokaarten verkracht je alleen maar met hele hoge temperaturen en extra voltage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
weet iemand hoe ik van deze leuke strepen en blokjes(zie afb.) af kom. op tweakers valt het opzich nog wel mee maar op sommige sites worden sommige stukken gewoon zwart
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/9940/probleem4870x2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Drivers al opnieuw geinstalleerd / andere versie geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Edmin schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:28:
Drivers al opnieuw geinstalleerd / andere versie geprobeerd?
ik heb 9.2 van de site van ati gehaald. dus dan mag je toch verwachten dat het gewoon werkt.
maar de drivers blijken om de een of andere reden op deze pc niet lekker geïnstalleerd te zijn. net tijdens het gamen scherm op zwart en toen het beeld terug kwam waren de instellingen heel raar 320x240 met 8 kleuren ofzo(het beeld op me 386 zag er nog beter uit zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmmz ik heb net eens een 3d 06 mark test gedaan kwam ik er achter dat ik zelfs met een HD4850 TOP versie (fabrieks overclock) rustig 2-3000 punten minder scoor dan wat er in de meeste reviews gehaald werd.

Ik heb een E6400 op 2,4Ghz zou dit de lagere scoren verklaren ? ik haalde 10700 met OC @ 730/1150.

ohja verder overclocken dan 2,4/2,5 Ghz heeft weinig zin aangezien ik een super beroerd moederboard heb zonder overclock functies in de bios en bij 2,6 wordt alles al instabiel

[ Voor 22% gewijzigd door haakjesluiten op 13-03-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
3DMark 2006 is algemeen vooral cpu bottlenecked. Wil je daar een goede score halen, dan heb je een snellere cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291245

Crazyanz schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:04:
Hmmz ik heb net eens een 3d 06 mark test gedaan kwam ik er achter dat ik zelfs met een HD4850 TOP versie (fabrieks overclock) rustig 2-3000 punten minder scoor dan wat er in de meeste reviews gehaald werd.

Ik heb een E6400 op 2,4Ghz zou dit de lagere scoren verklaren ? ik haalde 10700 met OC @ 730/1150.

ohja verder overclocken dan 2,4/2,5 Ghz heeft weinig zin aangezien ik een super beroerd moederboard heb zonder overclock functies in de bios en bij 2,6 wordt alles al instabiel
Die kans is wel groot ja.. Heb je geen andere mensen/resultaten kunnen vinden met dezelfde processor die jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat is een hele normale score met jouw cpu, met mijn e2180 haal ik 10000 punten op 2,6 GHz. jouw cpu is klok voor klok sneller, dus dat zit wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Crosspost uit het Nieuwsdiscussietopic voor de X2 bezitters die Vista gebruiken:

Newsflash: Microsoft brengt Windows Vista SP1 hotfix uit voor X2 bezitters

Mensen met een HD3870X2, HD4850X2 of HD4870X2 (of elke andere videokaart met PLX chip aan boord) kunnen verbeterde performance krijgen op systemen met Windows Vista SP1. Microsoft heeft een hotfix uitgebracht voor dit soort systemen voor Vista SP1 en Windows Server 2008 waar deze kaarten soms lijken te haperen of ophouden met reageren:
Consider the following scenario:
  • You have a computer that is running Windows Server 2008 or Windows Vista Service Pack 1.
  • The computer is equipped with Peripheral Component Interconnect (PCI) Express Interface slots.
    Active State Power Management (ASPM) is enabled in the computer's BIOS setup.
  • The computer is installed with ATI HD3870x2, ATI HD4870x2 hardware, or other hardware that has a PLX Technology Inc. PEX 8647-AB PCI Express switch.
  • The system may show low graphics performance, and occasionally the system or certain applications may respond slowly or may not respond at all.
Performance issues may occur on a Windows Vista-based or Windows Server 2008-based computer if Active State Power Management is enabled

Rechtstreekse link hotfix staat bovenin de pagina of klik hier als je lui bent: Help and Support

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270688

Zou mijn Corsair HX620w een tweede hd4870 kunnen trekken?
voor specs zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Anoniem: 270688 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:26:
Zou mijn Corsair HX620w een tweede hd4870 kunnen trekken?
voor specs zie sig
Ik denk dat hij het wel trekt. Ze raden standaard een 650 watt voeding aan met 2 hd4870's in cf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
hallo allemaal ik heb nu eindelijk 4850 crossfire maar crossfire werkt niet :/ krijg maar 30 fps met met alles op zijn hoogst in far cry 2 dat is net zo hoog als mijn oude 9800 GT :S?

Edit: Gefixt maarja mijn cpu blijft nu de bottleneck :P

[ Voor 15% gewijzigd door MrDucky op 14-03-2009 18:07 ]

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows opnieuw geinstalleerd. Catalyst AI aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
nu heb ik het probleem dat men eerste kaart's fan 1rpm draait en de temps heel erg hoog zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
MrDucky schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:04:
nu heb ik het probleem dat men eerste kaart's fan 1rpm draait en de temps heel erg hoog zijn ...
in CCC je fanspeed aanpassen, staat onder de overklok instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
nedernakker schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:16:
[...]

in CCC je fanspeed aanpassen, staat onder de overklok instellingen
temps zijn hoog omdat andere kaart eronder zit en fan draait niet 1rpm maar volgens gpu-z wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik ken het probleem, m9ijn 4850's (reference model) werden onder load zo'n 100 graden.. ik heb er scythe musashi's opgezet. alleen vervelend dat dat op jouw bord niet werkt... (heb dat bord ook) te weinig ruimte tussen de pci-e slots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
idd vrij weinig ruimte had nog 1tje omlaag gemogen maarja zo werkt t ook ben al blij dati k de dual slot variant heb maar dat 1rpm geval vind ik gek en men 3dmark06 score is laag omdat me cpu vreselijk bottlenekt :P maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Ik zou me om 3dmark geen zorgen gaan maken, die cpu op 4 ghz is in games sterk zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
naja ik krijg m niet op 4ghz want men voeding is nie sterk genoeg :P maarja nedernakker nog een vraag hoe koel jij hem nu dan zou je daar foto's van kunne maken want ik ben van plan tegen die 2 kaarten een 80 mm fan te gooie die de lucht er tusse uit zuigt ofzo want die bovenste werd 83 graden onder load ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 20-05 22:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Beste mensen ik weet dat het alweer tijd is geweest voor het volgende deel van dit topic, ik heb echter absoluut geen tijd om de topicstart een makeover te geven (studie). Ik zou het heel erg waarderen als iemand het zou willen overnemen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Hallo,

Ik heb dus na het installeren van mijn 4870 1Gb geluidsproblemen, het gaat hier om de volgende driver:
ÄTI function driver for high definition audio

Ik kan hem deleten maar na de herstart staat ie er gewoon weer en heb ik geen geluid meer.
IK heb dus een xfi extreme music waar ik geluid van wil hebben maar die ÄTI function driver for high definition audio neemt het over als mijn pc is opgestart.

Iemand een idee ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Le_Freak ! schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:12:
Hallo,

Ik heb dus na het installeren van mijn 4870 1Gb geluidsproblemen, het gaat hier om de volgende driver:
ÄTI function driver for high definition audio

Ik kan hem deleten maar na de herstart staat ie er gewoon weer en heb ik geen geluid meer.
IK heb dus een xfi extreme music waar ik geluid van wil hebben maar die ÄTI function driver for high definition audio neemt het over als mijn pc is opgestart.

Iemand een idee ?
Je moet hem niet verwijderen. Je kan bij apparatenbeheer gewoon uitschakkelen. Dan wordt hij ook niet meer opnieuw geinstalleerd. Je kan ook de pioriteiten aanpassen welke geluidkaart de main geluidskaart is. Dit kan bij Geluid in de configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je mogelijk simpele (en al beantwoordde) vragen gaat stellen: Doorzoek eerst de voorgaande delen. Met name vragen over de hardware, compatibiliteit en de fysieke installatie van de kaart en koelers zijn echt al langsgekomen.

Post verder normaal, dan doe je al gek genoeg.
Kritiek op een ander, die het in jouw ogen verkeerd doet, werkt het best constructief. Maak als je dat niet kunt aub gewoon een TR aan ipv botte Henkie uit te gaan hangen.

Veel plezier! :)