Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 42.257 views

Onderwerpen

Alle 68 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 21:24

Grozno

acts without consequence!

schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:37:
[...]

Hij bedoelt dat de kaart rechtstreeks uit de doos komt
Dat snapte ik ook :P

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:37 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263523

Net 3dmark opgestart maar zelfde probleem

Tijd waarneer het gebeurd verschild soms crash tie al voortdat 3dmark begind en soms pas in test 2 of 3

ps als ik gpu fan op 100% laat draaien is temp 48 maar dit verhelpt niet mijn probleem

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 263523 op 10-02-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
miss niet t meest relevante topic om dit hier te vragen maar niet waar om een nieuw topic aan te maken.
Maar in de pricewatch saat er bij ATI Radeon 4850 videokaarten dat sommigen 993 mhz hebben en anderen 1.983 ghz, maar dan hebben degenen mety 1,9ghz toch bijna een heel ghz meer???? dus is die veel sneller? en daaromd us veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Die 993 Mhz die vermeld staat moet je x2 doen dus kom je weer op hetzelfde uit :) .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 19:26
Edmin schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:48:
In mijn zoektocht naar mogelijke WC oplossingen voor mijn Sapphire HD4870 1GB, wam ik op de volgende thread: http://www.xtremesystems....hread.php?t=194121&page=3

Hier wordt gesteld dat met name de VRMs zo enorm heet worden zonder airflow, dat actieve koeling op alleen de GPU (rest dmv heatsinks) eigenlijk geen goed idee is. Met name tijdens stressen in Furmark schijnt het dan al snel (vaak binnen een minuut) op een blackscreen uit te lopen; ook bij kaarten op stock snelheden. De HD4850 heeft hier door de analoge VRMs (itt digitaal op de 4870) geen last van. Daarnaast schijnen er non-reference pcb's in omloop te zijn die mogelijk ook met analoge VRM's zijn uitgerust. Helaas kan ik daar geen verdere uitwijding over vinden. Wat de thread ook nog interessant maakt is dat er ook door mensen van EK, Swiftech en AC deelgenomen werd vanwege de blijkbaar uitzonderlijke moeilijkheden die het koelen van een 4870 met zich mee brengt. Wat mij betreft veplicht leesvoer voor iedereen die de koeling van zijn kaart onder handen wil nemen en van een beetje OC houdt.

Zijn er mensen met aftermarket koelers of WC die ervaring hebben met de temps van met name de VRM's? Hoe koel jij ze? Draai je wel een Furmark? OC?
Ik koel m'n twee Palit 1GB HD4870's beide met een Swiftech waterblok en heb verder alle chips gesinkt. Haaks op beide kaarten staat een 92mm fan gericht op laag rpm. Dat houdt de boel heerlijk koel, then again, ik heb non-reference kaarten met een superieur analoog VRM circuit. Daar heb ook bewust op gelet aangezien ik de verhalen van hete vrm's op ATi reference al enige tijd terug had gelezen, zeker met waterkoeling.
Dat topic was ik nog niet tegengekomen, erg interressant. d:)b
Dijkertje schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:59:
[...]

Op XP wil de 2e core niet.
Op Vista x64 met CCC 9.1 en ATT 1.6.9.1374 beta werkt het perfect.
D.m.v. ATT heb ik hem met 3D mark vantage op 835/1012 kunnen benchen. :+
Is algemeen bekend. ATT kan onder XP niet beide cores aanspreken (erg groot gemis).
Niet met een X2 en ook niet met twee kaarten in Crossfire. In Vista en Windows 7 werkt het verder wel goed

[ Voor 11% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-02-2009 20:29 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik heb een 4870, erg tevreden over, maar ik had een klein vraagje.

Kan ik hem crossfire laten draaien met een 4670, of 4650, puur voor wat extra geheugen? Ik heb namelijk (met klein beetje spijt) de 512mb versie genomen.

Kan een kaartje met 1gb mijn geheugen vergroten en zal hij dat ook gebruiken, of kunnen deze kaarten helemaal niet bij elkaar en moet ik er 1 uit de 48xx serie nemen, en zo ja, als ik er dan 1 van 1gb bij neem, krijg ik dan 1,5gb tot mijn beschikking of gewoon 2x 512 ?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het te gebruiken geheugen van je graka kan je niet op die manier verhogen. Wat jij voorstelt is dan ook onmogelijk. GDDR wordt aan een specifieke GPU toegewezen, waardoor het combineren van kaarten niet leidt tot een effektief verhoogde geheugen capaciteit.

Als het je puur om het geheugen te doen is, zit er niets anders op dan je kaart te verkopen en een 1GB variant aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GAIAjohan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Hij idlet hier ook op 37graden @ 20%, waar mijn Sapphire dual-slot op 45graden@37% zat..

Van mij zou de fan op idle gewoon uit mogen staan.. :)
Geloof me, dat wil je niet. Hier een Zerotherm-oplossing op mijn Asus HD4850. Idle met 200/500 @ 0.9v gaan de temperaturen al richting 85 graden. Of je moet er een goede flow op hebben staan, dan zou het misschien wel kunnen. Anders zou ik er niet eens aan gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Edmin schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:28:
Het te gebruiken geheugen van je graka kan je niet op die manier verhogen. Wat jij voorstelt is dan ook onmogelijk. GDDR wordt aan een specifieke GPU toegewezen, waardoor het combineren van kaarten niet leidt tot een effektief verhoogde geheugen capaciteit.

Als het je puur om het geheugen te doen is, zit er niets anders op dan je kaart te verkopen en een 1GB variant aan te schaffen.
Ow, dus als ik er een andere 4870 512mb bij stop, heb ik niet effectief 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Nee, want in beide geheugen pools moet de zelfde informatie komen te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-02-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

KneoK

Not in a million lightyears

mdj84nl schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:05:
[...]

Ow, dus als ik er een andere 4870 512mb bij stop, heb ik niet effectief 1gb?
Helaas niet.

Mag ik vragen waarom je spijt hebt van de 512MB variant ? Ik speel met twee keer een 512MB kaart Fallout 3 op hoogst met 8xAA en 16xAF, Burnout Paradise met 12xAA, 16xAF en Adaptive AA op quality, FEAR 2 draait fantastisch met 12xAA, 16xAF en Adaptive AA, en dit alles op 1920x1200. 512MB lijkt dus nog gewoon voldoende om prima mee uit de voeten te kunnen. Ik denk dus niet dat je heel veel meer winst haalt uit een 1GB variant. Beter nog even doorsparen en een tweede HD4870 ernaast zetten voor wat extra power, een 4670 erbij zal niet veel goeds doen.

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 11-02-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Demon_Eyez schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:29:
Ik koel m'n twee Palit 1GB HD4870's beide met een Swiftech waterblok en heb verder alle chips gesinkt. Haaks op beide kaarten staat een 92mm fan gericht op laag rpm. Dat houdt de boel heerlijk koel, then again, ik heb non-reference kaarten met een superieur analoog VRM circuit. Daar heb ook bewust op gelet aangezien ik de verhalen van hete vrm's op ATi reference al enige tijd terug had gelezen, zeker met waterkoeling.
Ik was helaas niet zo helderziend... Ik denk dat ik WC voor deze graka maar laat lopen. Wellicht dat een volgend model wat beter koel te houden is, dan proberen we het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:41
Jejking schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:44:
[...]

Geloof me, dat wil je niet. Hier een Zerotherm-oplossing op mijn Asus HD4850. Idle met 200/500 @ 0.9v gaan de temperaturen al richting 85 graden. Of je moet er een goede flow op hebben staan, dan zou het misschien wel kunnen. Anders zou ik er niet eens aan gaan beginnen.
Ik heb het gemerkt ja. Maar met de fan op 15% gaat het wel mooi :) :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. Hier de fan op 20% voor zowel 200/500 of 525/1950MHz (gameprofiel voor laagste voltage), dan blijft de temp mooi rond de 45 graden idle of ingame 58 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:43
Ik zit na te denken over een 4830, maar ben een beetje bang voor het geluid en de warmte. Nu lees ik dat er goede koelers voor deze GPU zijn, maar niemand geeft aan welke hij / zij dan gebruikt. Ik zat te denken aan de scythe musashi of de Zalman VF1000. Heeft iemand daar ervaringen mee? Passen ze op de HD4830? Welke van de twee koelt beter welke maakt minder geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Je kunt hem mischien wel passief laten lopen met een van de producten van arctic cooling. zodat je helemaal niks hoort :) productreview: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 review door Anoniem: 107502 want in deze review koelt hij met een arctic cooling accelero s1 passief een 4850 maar je moet denk ik wel een beetje een airflow in je kast hebben voor passief te koelen.

[ Voor 51% gewijzigd door jortjuh op 11-02-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

sjonge jonge wat zijn die ati drivers brak zeg.... koop je en sapphire 4870 x2 2g voor 400 euro en de ene bsod is nog niet geweest of games crashen e.d... yup.. 9.1 drivers, ouwe shit er eerst af enzo...

jammer dat m'n evga 8800 gtx de geest heeft gegeven... nooit 1 probleem mee gehad...

reden genoeg volgens de nl wet volgens mij of dit ding terug te sturen. functioneert in ieder geval niet zoals verwacht mag worden....

lijkt erop alsof de ati boeren alleen maar bezig zijn tegenwoordig om zo snel mogelijk een produkt de markt op de stampen en maar te pronken met benchmarks terwijl in werkelijkheid hun product zo onstabiel is als mogelijk....

en ja, visa ultimate 64-bit....rest van m'n systeem in signature (zonder mijn overeleden evga 8800 gtx natuurlijk :( )

De ATT kan ik niet gebruiken omdat die iedere keer mijn dual monitor setup weer terug naar clone mode gooien... zijn er nog alternatieven voor ati om een vergelijkbare profile manager te hebben als die van nvidia?

[ Voor 39% gewijzigd door Darth Malak op 15-02-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:03
Heb je je pc al keer geformateerd? Alles eropnieuw opgezet?

En clean install is meestal redelijk vereist bij een overstap van Nvidia naar ATi.
Meestal werkt het ook om drivercleaner te gebruiken. Maar een Re-install van Windows is het beste.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kuhr89 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:18:
Heb je je pc al keer geformateerd? Alles eropnieuw opgezet?

En clean install is meestal redelijk vereist bij een overstap van Nvidia naar ATi.
Meestal werkt het ook om drivercleaner te gebruiken. Maar een Re-install van Windows is het beste.
Nope... geen reinstall en dat is ook geen optie... Teveel draaiende om dat te doen.. Drivercleaner gedraaid ja...

Hopelijk komt AMD snel met drivers die enigszins stabiel zijn en bestaande problemen verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277804

Ik zit na te denken over een 4830, maar ben een beetje bang voor het geluid en de warmte. Nu lees ik dat er goede koelers voor deze GPU zijn, maar niemand geeft aan welke hij / zij dan gebruikt. Ik zat te denken aan de scythe musashi of de Zalman VF1000. Heeft iemand daar ervaringen mee? Passen ze op de HD4830? Welke van de twee koelt beter welke maakt minder geluid?
Ik heb hier een HD4850 icm een Scythe Musashi in mijn kast hangen. Naar mijn weten (zou ik wel f checken though) zijn de HD4830- en 50 identiek behalve de clocks en geactiveerde Shaders. Maw zou hij gewoon moeten passen.

Vwb het koelvermogen, ik geloofde mijn ogen (en oren) niet.
Sapphire stock koeler, die enkelslots: idle 60-70*C | load 90*C+ (alles op stock)
Scythe Musashi, 100% fanspeed: idle 29-31*C | load 45*C max (met OC naar 1.15V)
kan nu btw ook door die scythe 700/1125 stabiel draaien 24/7 :9~

Daarbij hoor ik dat ding ook daadwerkelijk nix-nul-nada blazen (hoor alleen mijn 2x 140mm fans), ideaal!

Kost je wel een 35 euro excl. verzending, maar ik zou voor geen goud meer terug willen!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 277804 op 15-02-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth Malak schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:41:
[...]

Nope... geen reinstall en dat is ook geen optie... Teveel draaiende om dat te doen.. Drivercleaner gedraaid ja...

Hopelijk komt AMD snel met drivers die enigszins stabiel zijn en bestaande problemen verhelpen...
Sja, ATI op kop geven voor iets wat je zelf kan oplossen: Namelijk je windows op nieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classicOR/withstupid.gif Bij mij was een windows re-install ook echt noodzakelijk. Jammer maar helaas :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Het dalen van de prijs van de HD4830 zorgt er toch wel een beetje voor dat ik 'm ga overwegen als vervanging van mijn X1950 heethoofd. Hier heb ik inmiddels een Accelero Twin Turbo op geplaatst welke ik graag zou willen meenemen naar een eventuele nieuwe videokaart. Helaas is het erg lastig om te vinden of deze ook past op de Dual Slot variant van Sapphire. Ik kan nergens echt 100% uitsluiting vinden, terwijl het logisch is dat hij past op de BBA-kaarten, want die zijn zo goed als vlak.

Is het trouwens zo dat een HD4830 echt veel zuiniger is dan mijn huidige X1950XT of zal het verschil maar klein zijn? Hier kan ik ook nergens een goede ervaring over vinden, maar misschien zit hier toevallig zo'n persoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ati is hier de schuldige, dat leert mijn ervaring me maar goed... iemand misschien een oplossing voor het feit dat ati trray tools continue bij het booten mijn 2de 24" disabled of in ieder geval in clone mode zet i.p.v. extended zoals ik aangeef? Iemand anders dit probleem ook en zo ja, misschien een oplossing kunnen vinden?

Heb een ati sapphire 4870 x2 2g met een 24" samsung en een 24" dell monitor in extended mode (als het goed is)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Darth Malak schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:29:
ati is hier de schuldige, dat leert mijn ervaring me maar goed...
Makkelijke conclusie. Het kan net zo goed zijn dat de oude NV drivers rotzooi achterlaten in je systeem wat conflicteert met ATi drivers. Ook ik ging van NV naar ATi zonder verse windows install. Het was een groot BSOD feest. Na een verse install heb ik nergens meer last van en draait alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een Sapphire 4830 gehaald.

Het is een 4850 kaart met een 4830 GPU. De kans dat de koeling niet voldoet of de voedingselektronica overbelast geraakt, is beperkter. AMD/ATI vraagt 110W TDP, terwijl de reviewers minder verbruik meten.

Op vlak van performance is het de goedkoopste optie, een stapje lager (bv 4670) heeft minder geheugenbandbreedte en is dus gecastreerd. Een stapje sneller 4850 drijft de minimale fps niet op. Er kan maar een beperkt aantal pixels richting het scherm uitgespuugd worden. Van 9,2 Gpixels/sec pixel output rate naar 10 Gpixels/sec is niet zoveel verandering. Als je van lage grafische instellingen, maar responsieve MMO's houdt.

De dualslot koeler botst tegen de zalman chipset koeler van mijn Asus A8N-E. Ik ga eens naar een Thermalright HR-05 SLI/IFX northbridge koeler moeten zoeken om plaats voor de grafische kaart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Darth Malak schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:29:
ati is hier de schuldige, dat leert mijn ervaring me maar goed... iemand misschien een oplossing voor het feit dat ati trray tools continue bij het booten mijn 2de 24" disabled of in ieder geval in clone mode zet i.p.v. extended zoals ik aangeef? Iemand anders dit probleem ook en zo ja, misschien een oplossing kunnen vinden?

Heb een ati sapphire 4870 x2 2g met een 24" samsung en een 24" dell monitor in extended mode (als het goed is)..
Als je hout gaat hakken en na drie keer misslaan beweert dat het gereedschap dan wel de oorzaak zal zijn, ben je dan ook niet verkeerd bezig ? Er zin immers miljoenen mensen zijn die hetzelfde gereedschap wel kunnen gebruiken om blokken mee door te slaan ?

Ik vind het altijd zo kort door de bocht om na een net aangeschafte Ati kaart meteen te schreeuwen wat een prutsers het zijn, zeker als je daarvoor een nVidia kaart hebt gehad. Er zijn namelijk ontzettend veel zaken die je kunt proberen om je probleem te verhelpen, een goeie drivercleaner/sweeper sessie, reinstall (rigoreus, absoluut, maar als je van Ati naar nVidia gaat heb je exact dezelfde problemen).

Ik heb in ieder geval een BSOD vrij systeem, vreemd als je de specs bekijkt: Crossfire en twee monitoren, 4GB en Vista, twee grote heikele punten, maar nooit een BSOD of freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb de laatste tijd erg vaak dat mijn driver recovered.. En dat op een nieuwe Windows install.. Erg apart.

Eens zien wat er gebeurt als ik tray tools weg smijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
De HD4830 vraagt 75watt ipv de 110watt. Dit is een bekende fout die op veel internetsites staat. Je kan de fout herkennen doordat ze zeggen dat de HD4830 evenveel energie vraagt als een HD4850 terwijl de werkfrequentie lager ligt. Dat kan logischerwijs al niet kloppen natuurlijk.

Ik heb trouwens een soortgelijk klein onderzoekje gedaan waarbij ik dezelfde kaarten als dat jij noemt naast elkaar heb gezet. Onze conclusies komen aardig overeen, kijk zelf maar eens. (even naar beneden scrollen op de pagina, aan de pagina zelf wordt nog gewerkt BTW)

Videokaart upgrade December 2008

PS Wordt jouw GPU niet beperkt door de bandbreedte van je PCI-E slot? Das nog de 'oude' PCI-E ipv de nieuwe v2 PCI-E.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pci-e 1.0 16 lanes is voldoende voor een kaart hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Stephan224 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:54:
De HD4830 vraagt 75watt ipv de 110watt. Dit is een bekende fout die op veel internetsites staat. Je kan de fout herkennen doordat ze zeggen dat de HD4830 evenveel energie vraagt als een HD4850 terwijl de werkfrequentie lager ligt. Dat kan logischerwijs al niet kloppen natuurlijk.
AMD/ATI vraagt aan de kaartenbouwers een bepaalde TDP is iets anders dan de kaart verbruikt echt zoveel.

Een bepaalde TDP eisen betekent dat de kaartenmakers een kaart moeten bouwen, die niet afbrandt als er bv 110W vermogen verstookt wordt. De 4830 heeft 80% van de 4850 aan shaders en is ook nog lager geklokt zodat de kaart zuiniger dan 110W is. Juist de combinatie van lager werkelijk vermogen en de hoge 110W TDP eis maakt deze kaarten extra betrouwbaar/degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Okay, ik had je reactie niet helemaal goed gelezen. Ik begreep in de eerste instantie dat je bedoelde dat de kaart werkelijk 110watt verstookt. Das niet zo, maar dat was blijkbaar al duidelijk. :+

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kk, inmiddels een laatste beta van ATT geinstalleerd, CCC eraf gemikt en e.e.a. lijkt nu heel behoorlijk te werken... Dit dus zonder een herinstall maar wel drivercleaner... Verder is de beta van ATT stukken beter dan de laatste niet beta. In ieder geval support voor m'n 48xx kaart.

Er zijn nog diverse games die problemen geven (o.a. EVE on-line) maar in dat geval ben ik er 99% zeker van dat het een bug in EVE betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 17-02-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:51
Darth Malak schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:44:
kk, inmiddels een laatste beta van ATT geinstalleerd, CCC eraf gemikt en e.e.a. lijkt nu heel behoorlijk te werken... Dit dus zonder een herinstall maar wel drivercleaner... Verder is de beta van ATT stukken beter dan de laatste niet beta. In ieder geval support voor m'n 48xx kaart.

Er zijn nog diverse games die problemen geven (o.a. EVE on-line) maar in dat geval ben ik er 99% zeker van dat het een bug in EVE betreft.
Ik zou toch een schone installatie doen zoals iedereen al hier zegt. CCC kan zelfs beter te werken dan ATT omdat ATT soms rare fps drops veroorzaakt. Dit is dan simpel opgelost door ATT af te sluiten voor dat ene spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik ga over een weekje mijn 4870 waterkoelen.. er komt een Dtek Fuzion GFX 2 op.. Nu zit ik me alleen te bedenken.. ik zou de Ram chippies ook moeten koelen!
Op de 3870 zaten standaard één hele mooie "lage" heatsink.. weet iemand of die ook op de 4870 zit, ik heb namelijk de stock koeler er nog niet afgehad! :o

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
oeps wrong topic

[ Voor 169% gewijzigd door Mili op 17-02-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dreameater schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15:
Ik ga over een weekje mijn 4870 waterkoelen.. er komt een Dtek Fuzion GFX 2 op.. Nu zit ik me alleen te bedenken.. ik zou de Ram chippies ook moeten koelen!
Op de 3870 zaten standaard één hele mooie "lage" heatsink.. weet iemand of die ook op de 4870 zit, ik heb namelijk de stock koeler er nog niet afgehad! :o
Schaamteloze repost:
http://www.xtremesystems....hread.php?t=194121&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291245

lol, dit is toch zeker de grappigste reactie die ik hier tot nu toe tegengekomen ben hahaha :D

Maar dat maakt niet uit, want mijn Asus HD4850 1gb, in combinatie met i7 920, P6T deluxe en 3x2gb OCZ 1333mhz Triple Channel, geeft in Vista 64 tijdens UT3 op stock snelheden, en 1680x1050 resolutie en max. video settings, framedrops naar 30/40 fps!

Nu is het bekend dat UT3 niet het beste draait op Ati kaarten, maar vraag me af of de 4850 hier nu toch de bottleneck is..

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 291245 op 17-02-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb mijn nieuwe Sapphire 4870 Toxic in de Catalyst Control Center v9.1 overgelockt van 780/1000 naar 800/1075. CCC laat wel de nieuwe waarden zien maar GPU-Z en ATI tool v0.27b4 laten nog steeds de default waarden 780/1000 zien, hoe kan dit?

En wat levert meer op, een iets hogere GPU clock of een iets hogere geheugen clock?

edit: GPU-Z laat in het Sensors gedeelte wel de overclock instellingen zien maar in het Graphics Card gedeelte niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Bull op 18-02-2009 18:18 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:09

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb een 4850, daarvoor had ik een GF6800, beide aangesloten op 2x Syncmaster 931BF. De 6800 stond altijd op 'Dual View' (2 desktops) voor normaal werken en op 'Span' (1 grote desktop) voor films kijken, zodat ik venster kon maximaliseren over 2 schermen.
Dit laatste krijg ik niet voor elkaar met mijn 4850. Ik heb de optie om te klonen en 'extended mode' (wat gelijk is aan dual view van Nvidia). Ik kan wel mijn film kijken op 2 schermen als ik het venster uit rek, maar ik kan een venster niet maximaliseren over/naar 2 schermen.
Heb hier en daar gezocht, maar kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen. Iemand hier met een oplossing/

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
DaMightyWackO schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:58:
Ik heb een 4850, daarvoor had ik een GF6800, beide aangesloten op 2x Syncmaster 931BF. De 6800 stond altijd op 'Dual View' (2 desktops) voor normaal werken en op 'Span' (1 grote desktop) voor films kijken, zodat ik venster kon maximaliseren over 2 schermen.
Dit laatste krijg ik niet voor elkaar met mijn 4850. Ik heb de optie om te klonen en 'extended mode' (wat gelijk is aan dual view van Nvidia). Ik kan wel mijn film kijken op 2 schermen als ik het venster uit rek, maar ik kan een venster niet maximaliseren over/naar 2 schermen.
Heb hier en daar gezocht, maar kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen. Iemand hier met een oplossing/
Heb je Ati Hydravision al geprobeerd? Deze kun je downloaden op www.ati.com en dan bij drivers. Dan kom je op een pagina uit waar je je drivers kunt downloaden en dan helemaal onderaan staat Hydravision.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 18-02-2009 20:19 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:09

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Rainesh schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:17:
[...]

Heb je Ati Hydravision al geprobeerd? Deze kun je downloaden op www.ati.com en dan bij drivers. Dan kom je op een pagina uit waar je je drivers kunt downloaden en dan helemaal onderaan staat Hydravision.
Ja, daar kan ik dus aanvinken bij het Hydra Vision tabblad, en dan Desptop manager, 'Allow spanning across displays'. Maar dat gebeurd niet, als ik vervolgens op maximaliseren klik in verschillende vensters maximaliseert een programma enkel op de monitor waar het venster in is geopend. (ook niet na reboot). (Volgens mij zou er een extra button moeten verschijnen in de vensters??)

/Edit
Jeetje gevonden, je moet rechtermuisklik op titel balk doen en dan staat er idd optie bij nu
Tnx Rainesh _/-\o_

Overigens werkt dit nog niet zo mooi als bij Nvidia, volledig scherm met Media Player Classic gaat bv niet.

[ Voor 13% gewijzigd door DaMightyWackO op 18-02-2009 21:45 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
dreameater schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15:
Op de Club3d wel, daar zijn nl de corekoeler en geheugenkoeler 2 aparte koperen units.
Ook de reden dat ik voor deze kaart heb gekozen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 10-04 13:22
Mijn Club3D HD4870 512MB OC (factory overclocked) geeft problemen. In grafisch zware spellen (zoals CoD4) en andere 3D-applicaties (Furmark) is de geometrie niet-kloppend, zijn verkeerd gekleurde pixels zichtbaar, en crasht de graka driver om de halve minuut. Ik heb andere drivers en een vers geïnstalleerd OS geprobeerd, maar dat veranderde niets. Wel kan ik de de problemen verhelpen door de kloksnelheden van zowel GPU als VRAM van hun verhoogde waardes (800 MHz/950 MHz) naar de standaardwaardes (750 MHz/900 MHz) te verlagen. De kaart draait met deze kloksnelheden nu al een week lang stabiel.

De temperaturen van de kaart zijn niet bijzonder hoog, m.u.v. de VDDC's die 95 - 105 graden C halen, maar deze temperaturen schijnen niet ongewoon te zijn. Ik heb de laatste weken geen wijzigingen in mijn systeem aangebracht; geen nieuwe componenten, andere BIOS-instellingen i.o.d. De voeding is een Antec Neo HE 500W; die moet voldoende power kunnen leveren dacht ik zo.

Zal ik concluderen dat de kaart kapot is, of is er misschien iemand die een suggestie heeft dat het aan iets anders kan liggen? :/

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja, het is zeer zeker mogelijk dat je videokaart een 'DOA' is(Als in, hij kan helemaal niet aan dat hij op die snelheden moet draaien). Draai de fanspeed eens een eind omhoog, misschien krijg je de temperatuur net laag genoeg dat hij wel op de snelheden wil draaien. Kijk ook eens of het aan de GPU of aan GMEM ligt(Ie. schuif een van de 2 omhoog) en van af welke kloksnelheid je problemen krijgt. Heb je de mogelijkheid om hem bij iemand anders te proberen?

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-02-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Laatst online: 10-04 13:22
Ik heb de kaart vanaf oktober, en tot verleden weekend heeft hij het altijd goed gedaan. Kijken of de GPU of het geheugen de boosdoener is, is een goede suggestie. Ik zal vanavond een beetje met de kloksnelheden spelen.

Bij iemand anders proberen gaat lastig worden. Ik ken genoeg mensen met PCI-E moederborden, maar ik denk niet dat hun voedingen twee PCI-E stekkers hebben. Maar ik zal eens rondvragen.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm klinkt alsof je geheugen aan het dood gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
In de forums staat er alleen maar negatieve bende over, zie ook nergens changelogs staan?
Ik zit nog lekker met 8.12 , 9.1 werkt ook niet lekker met Crossfire :/ GTAIV / GRID crashed na uur oid, nog geen 1 keer gehad sinds ik ben terug gegaan naar 8.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:49:
[...]

In de forums staat er alleen maar negatieve bende over, zie ook nergens changelogs staan?
Ik zit nog lekker met 8.12 , 9.1 werkt ook niet lekker met Crossfire :/ GTAIV / GRID crashed na uur oid, nog geen 1 keer gehad sinds ik ben terug gegaan naar 8.12
Hij is net uitgekomen en jij ziet alleen maar negatieve bende? Dat zal wel over de beta gaan.

Changelog: https://a248.e.akamai.net...lyst_92_release_notes.pdf

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 02-06 13:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nog styeeds geen GTA4 fix.. Terwijl de nvidia kaarten nu hoge fps''s uitspugen leveren de ATi 4800 kaarten nog steeds in de 30/40.. Waar een 8800GT al richting de 50 klimt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zit anders boven de 50fps met alles op hoogste instellingen... Die 8800GT loopt een 4870 er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 21:25
Ik heb 2 4870 kaarten in crossfire, maar nu wordt mijn kaart die bovenin zit veel te warm met blauw scherm als gevolg.
1 kaart is van asus, de andere is van saphire alle twee 1gb geheuegen.
Nu is mijn moederbord geschikt voor triple crossfire (asus rampage extreme II) en heb ik de optie om de onderste kaart in het derde pci slot te stoppen, dus zal de bovenste kaart niet meer zo worden opgestookt,

Nu is mijn vraag weet iemand ook of er langere crossfire kabels bestaan, want ik kan ze op deze manier niet koppelen omdat de standaard crossfire kabel te kort is.
Ik heb wel gegoogled maar kan geen langere kabel vinden, en vraag me af of ze er uberhaubt wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Bij mijn DFI mobo zit een lange kabel, een lange crossfire kabel, deze laat 3 sloten vrij tussen 2 pcb's, ik weet niet of dat lang genoeg is voor je, maar ze zijn er dus wel.
bmwman schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:38:
Ik heb 2 4870 kaarten in crossfire, maar nu wordt mijn kaart die bovenin zit veel te warm met blauw scherm als gevolg.
1 kaart is van asus, de andere is van saphire alle twee 1gb geheuegen.
Nu is mijn moederbord geschikt voor triple crossfire (asus rampage extreme II) en heb ik de optie om de onderste kaart in het derde pci slot te stoppen, dus zal de bovenste kaart niet meer zo worden opgestookt,

Nu is mijn vraag weet iemand ook of er langere crossfire kabels bestaan, want ik kan ze op deze manier niet koppelen omdat de standaard crossfire kabel te kort is.
Ik heb wel gegoogled maar kan geen langere kabel vinden, en vraag me af of ze er uberhaubt wel zijn?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 21:25
Bij mijn moederbord zat ook een lange kabel maar die is niet voor crossfire, maar denk voor sli.
Heb je misschien een plaatje van die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
;( ik wordt er een beetje moedeloos van. Nog steeds een behoorlijk aantal stevige problemen hier, met Catalyst 9.2, waarvan sommige ook al tijden spelen:

- Weer is de package gaar. Bij een schone install van de driver (dus niet over 9.1 heen installeren) krijg ik een error over een niet gevonden .inf file. Was ook bij een paar vorige versies al het probleem. Maar de driver zat er dit keer wel bij tenminste. Bij één van de vorige drivers zat er gewoon niks in het "driver" mapje (8> . Dus maar weer zelf geforceerd via "device central" de drivers erop.

- Nog steeds worden het gros van de instellingen bij het aansturen van een HDMI tv niet bewaard. Bij elke reboot is hier het beeld verdwenen op de tv en dat komt pas terug na even met de refreshrate gespeeld te hebben. Dan wordt de tv ook weer opeens herkend als HDMI tv ipv gewone DTV. De beruchte "Pixel format" settings komen dan te voorschijn en die stel ik dan maar weer in op limited (bijna uiteraard is die instelling ook steeds gereset naar full-range). De enige instelling die wel behouden blijft is de desktop scaling instelling lijkt het wel.

- Al sinds jaar en dag is er het probleem dat HD materiaal wel expanded werd naar pc-levels en SD niet. dat was op te lossen door de UseBT601CSC=1 register tweak. Alleen vonden de heren bij ATI het kennelijk leuk om het hele video-levels gebeuren en het al dan niet expanden daarvan weer compleet om te gooien. Daardoor is het mij, en een hoop anderen met mij nog niet gelukt om de levels van videomateriaal op orde te krijgen. Op rendermodi anders dan EVR Custom Pres lijken de levels wel in orde, maar laat dat nou net de enige rendermodi zijn waarmee onder Vista DXVA + subtitles mogelijk is.

Onder XP schijnt DXVA helemaal gesloopt te zijn, dus wat dat betreft valt dat nog mee. Wellicht dat de levels nog wel gefixed kunnen worden, maar op deze manier zijn deze drivers voor mij in ieder geval onbruikbaar. Jammer want ik merkte toch wel een lichte verhoging van de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Net Cat 9.2 Vista 32-bit package op m'n Windows 7 beta 32-bit install gegooit. Helaas geeft de display drivers een fout:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.582.0.0000

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Dat lijkt me toch eerder een bug van Ati dan van Windows 7, toch?
Jammer, de Vista versie van Cat 9.1 installeerde wel goed.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Demon_Eyez schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:06:
Net Cat 9.2 Vista 32-bit package op m'n Windows 7 beta 32-bit install gegooit. Helaas geeft de display drivers een fout:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.582.0.0000

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Dat lijkt me toch eerder een bug van Ati dan van Windows 7, toch?
Jammer, de Vista versie van Cat 9.1 installeerde wel goed.
Hier krijg ik een .inf fout onder Vista64 met het 9.2 pakketje, in de loggegevens staat dat er iets fout is gegaan bij het installeren van de driver, het Control Center wordt wel geinstalleerd (en die geeft na een reboot ook netjes een foutmelding dat er geen Ati drivers geinstalleerd zijn of dat er geen Ati hardware aanwezig is).

Back to the drawing boards voor Ati, dit werkt voor geen meter.

Edit: tijdens installatie de .inf maar even vervangen met die van 9.1 en dat werkt gelukkig prima, drivers en CCC zijn nu gewoon geinstalleerd, eens kijken wat Crysis Warhead er van vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 22-02-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Precies wat ik ook had dus. Je kunt via apparaatbeheer zelf een driver zoeken en dan het .inf bestand aanwijzen die er wel in zit.

Maar vooral als je op enige manier iets doet met videomateriaal of een HDMI tv/projector zijn er dus nog een stapel problemen te verwachten als je de driver er eenmaal op hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier, zoals gebruikelijk, weer geen enkel probleem met de nieuwe drivers. Installeerde zonder dat ik hoefde te rebooten. En dit is onder Vista x64, 4GB RAM, Sapphire HD4850 512MB.
Blijf het apart vinden dat zoveel mensen problemen ondervinden met deze kaarten. Heb al talloze systemen samengesteld met HD48x0 serie en het werkt telkens weer uitstekend.
:?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ultraman schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:02:
Hier, zoals gebruikelijk, weer geen enkel probleem met de nieuwe drivers. Installeerde zonder dat ik hoefde te rebooten. En dit is onder Vista x64, 4GB RAM, Sapphire HD4850 512MB.
Blijf het apart vinden dat zoveel mensen problemen ondervinden met deze kaarten. Heb al talloze systemen samengesteld met HD48x0 serie en het werkt telkens weer uitstekend.
Inderdaad, ook nooit problemen gehad met Ati kaarten en drivers. Vorige kaart was een Asus Radeon 9800xt 256mb uit 2003, en nu heb ik een Asus Radeon HD4850 1gb. De drivers installeren altijd goed en vlekkeloos in Vista 64. Ook draai ik Windows7 32 en 64bit met de beta Windows 7 Catalyst drivers probleemloos!

Alleen UT3 heeft soms framedrops naar 30 of 40 fps in hele druke scenes in bepaalde maps. Ik denk dat dit eerder aan de programma structuur van het spel en het nieuwe X58 platform ligt dan aan Ati(ik draai met een 920 en 3x2gb triple channel). Het is ook typerend dat veel spellen die op de Unreal Engine draaien minder presteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met de twee gasten hierboven, al zit ik wel op XP SP3. Opvallend: Far Cry 2 liep echt zwáár goed met deze driverset @ 1440x900. Heb het spel al een tijdje niet meer aangeraakt, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In CCC kun je dus ook in het Overdrive tab de temperaturen van je GPU en fanspeed aflezen. Zijn deze gegevens betrouwbaar, of geven progjes zoals Rivatuner een beter beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ultraman schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:02:
Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik problemen had met installeren, nu de driver er weer op staat draait alles weer gewoon als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 22:59
ik heb voor 6 jaar altijd nog nvidea gehad, nu ga ik over naar de ati 4870 1 gb. is een herinstalatie nodig of is een driver sweeper progamma al genoeg, zodat ik zonder oude driver meut problemen krijg. of moet zal ik dit proef ondervindelijk moeten ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gewoon voor de zekerheid doen, het kan geen kwaad en waarschijnlijk zal je er toch aan moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 10:07
remcio schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:33:
ik heb voor 6 jaar altijd nog nvidea gehad, nu ga ik over naar de ati 4870 1 gb. is een herinstalatie nodig of is een driver sweeper progamma al genoeg, zodat ik zonder oude driver meut problemen krijg. of moet zal ik dit proef ondervindelijk moeten ondervinden?
Ik ben de laatste 2 jaar vrij hysterisch geweest met video kaarten swappen: van X1900XT =>8800GT => HD4870 => GTX280 en zelfs zonder driver cleaner werkte alles prima. Gewoon driver de-installen als de oude kaart er nog in zit, pc uit, nieuwe kaart erin en nieuwe driver installeren. Een driver clean erover heen vantevoren is wel aan te raden, maar windows herinstalleren voor een nieuwe videokaart lijkt me echt tijdsverspilling. Maar wellicht hebben andere mensen slechtere ervaringen hiermee..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja, ook hier in het topic zijn een heel aantal berichten met 'windows opnieuw geinstalleerd en nu heb ik geen problemen'. Je kan het gewoon proberen. Heb je problemen, kan je altijd een reinstall doen, maar ik doe het zelf altijd wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 22:59
dan zie ik morgen wel hoe het gaat, hopelijk is een drivercleaner al afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

anathema schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:56:
[...]Een driver clean erover heen vantevoren is wel aan te raden, maar windows herinstalleren voor een nieuwe videokaart lijkt me echt tijdsverspilling. Maar wellicht hebben andere mensen slechtere ervaringen hiermee..
Als je het aantal problemen met wisselen van merk ziet (zowel in dit topic als in het hele forum) dan kan ik niet anders dan aanraden een nieuwe install te doen. Helaas peanutcheese, dan kost het maar een kwartiertje van je tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 02-06 13:55
Gister 9.2 ge-installeerd zonder enig probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:18
Hier ook prima ervaringen met 9.2 :) Was wel wat huiverig aangezien er een aantal geruchten gingen ivm crashes van de FAH gpu client icm nieuwe ati drivers. Maar nadat ik 8.12 toch echt wel zat was heb ik de gok gewaagd. Netjes eerst alles gedeïnstalleerd, paar keer een reboot tussendoor. Nog even met Driversweeper aan de gang geweest en daarna 9.2 erop geknald. Ging prima, merk niet zo heel veel verbetering in games àlà Gta4 (presteert niet zo best op een 3850). Misschien 1 of 2 fpsjes meer maar daar houd het op.

FAH draait gelukkig nog even hard en daar gaat het me atm het meeste om :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:43
Jejking schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:18:
Met de twee gasten hierboven, al zit ik wel op XP SP3. Opvallend: Far Cry 2 liep echt zwáár goed met deze driverset @ 1440x900. Heb het spel al een tijdje niet meer aangeraakt, maar toch.
Bij mij loopt Far Cry 2 ook een stuk beter, hoewel mijn fps wel bij 30 hangt, (4850 512mb) maar dat is eerder te wijten aan mijn 3800x2 denk ik. Ook werkt CCC weer hiero, tijdje gehad dat die gewoon niet wou opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Edmin schreef op maandag 23 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Als je het aantal problemen met wisselen van merk ziet (zowel in dit topic als in het hele forum) dan kan ik niet anders dan aanraden een nieuwe install te doen. Helaas peanutcheese, dan kost het maar een kwartiertje van je tijd. :)
kwartiertje?? ik weet niet hoevaak je zelf een installatie hebt gedaan maar afhankelijk van de applicaties die je dient te herinstalleren kan het je toch ook al gauw een halve dag kosten.

maar na de 500e crash vandaag heb ik toch maar besloten voor een reinstall te gaan en te hopen dat dit iets oplost. wow crashed gemiddeld 7x per dag en dan heb ik het nog niet over de hardlocks die ik soms spontaan heb met andere games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vista installeert binnen 15 minuten. Je backups terugzetten is twee keer klikken en een kopje thee. Het kan vast nog wel op andere manieren met Ghost oid, maar daar heb ik de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
Hehe same here... ben hoogstens een uurtje bezig met alles installeren en terugzetten. Daarvoor hoef je het dus zeker niet te laten en zo goed als guaranteed it solves your problem ;) Meer dan wijs om een reinstall te doen als je switcht, maar ja... (deze spuit elf komt ook ff met modder ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Phenomania op 24-02-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Met CCC 9.2 loopt Crysis alleen maar kutter dan voorheen. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dijkertje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:54:
Met CCC 9.2 loopt Crysis alleen maar kutter dan voorheen. =/
Misschien zou je zowel 9.1 als 9.2 even kunnen benchen? Met zo een uitspraak kunnen we natuurlijk niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Continu error #132 in WoW gerelateerd aan atiumdag.dll met 9.1; Met 9.2 tot nu toe nog geen crash, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:11:
[...]

Misschien zou je zowel 9.1 als 9.2 even kunnen benchen? Met zo een uitspraak kunnen we natuurlijk niet heel veel.
Blijf godver switchen, wacht wel op CCC 9.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 14:08
Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:53:
Vista installeert binnen 15 minuten. Je backups terugzetten is twee keer klikken en een kopje thee. Het kan vast nog wel op andere manieren met Ghost oid, maar daar heb ik de ballen verstand van.
Maar je spellen dan? Ik moet heel veel spellen toch opnieuw gaan installeren (Neverwinter Nights 2, Crysis, SP COD2 etc).
Alleen de quake spellen hoeven niets met de registry te doen.

Overigens heb ik het idee dat crysis met de 9.2 drivers wel degelijk beter loopt. Geen bench data (hoe test je dat in crysis?)
Dit is wel op een core i7 met 6 GB geheugen en een 4870 (1 gig)

[ Voor 16% gewijzigd door canth op 25-02-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dijkertje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 01:21:
[...]

Blijf godver switchen, wacht wel op CCC 9.3.
Als je dan alleen maar een flame wilt posten, zeg dat dan gewoon. :w

canth schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:49:
[...]

Maar je spellen dan? Ik moet heel veel spellen toch opnieuw gaan installeren (Neverwinter Nights 2, Crysis, SP COD2 etc).
Alleen de quake spellen hoeven niets met de registry te doen.

Overigens heb ik het idee dat crysis met de 9.2 drivers wel degelijk beter loopt. Geen bench data (hoe test je dat in crysis?)
Dit is wel op een core i7 met 6 GB geheugen en een 4870 (1 gig)
Ja, meestal moet je spellen wel opnieuw installeren, al moet ik zeggen dat ik het laatst testte en de meesten gewoon werkten na een verse Vista install.
Crysis kun je benchen met een intern progje. Kijk maar eens in de installatie dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49
De mensen die hier 9.2 geinstalleerd hebben, hebben die een driver sweep gedaan? Of gewoon 9.2 over de oude driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 14:08
Carnagy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:28:
De mensen die hier 9.2 geinstalleerd hebben, hebben die een driver sweep gedaan? Of gewoon 9.2 over de oude driver installeren?
Ik heb 9.2 gewoon over 8.12 hotfix heen geinstalleerd. Mijn CCC werkt nu niet meer, maar omdat ik ATT gebruik is dat niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon over mijn 9.1. Draait als een trein :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:34:
Gewoon over mijn 9.1. Draait als een trein :).
Ik draai nu op 8.11 volgens mij. Als ik geen driver sweep deed dan kreeg ik een BSOD bij het inloggen van vista. Ik heb de 64 bit versie en heb 2x de 4850 (crossfire opstelling). Ik ben heel erg benieuwd hoe de driver reageert op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 22:09
Ook de 9.2 driver geinstalleerd over 9.1 in XP-64 (zonder CCC) en Windows 7-64bit (met CCC). Geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In principe kun je bij een Cat update gewwon de nieuwe versie over de oude heen installeren. Mocht je echter met de oude drivers problemen hebben, dan is het wijs een grondige herinstallatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:20
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik heb het idee dat mijn Asus HD4850 top steeds meer lawaai begint te produceren. Ik dacht eerst aan stof dus ik heb even de kaart uit de kast gehaald en door geblazen maar dit heeft weinig uitgehaald. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de lagers van de fan te smeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet wat voor fan(s) er op de kaart zit(ten), maar ik denk dat het sleave bearing is, geen ball bearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:20
Asus HD4850 Top is de fabrikes af overclockde HD4580 met glacier koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Guru3d heeft blijkbaar zijn handen gelegd op een engineering sample van de RV740. Ik moet zeggen dat het zeker een indrukwekkend kaartje is: de prestaties liggen tussen die van de HD4830 en HD4850 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Ik was van plan vanmiddag een compleet nieuw systeem te gaan aanschaffen bij Informatique. Had eigenlijk alles al netjes op een rijtje behalve de videokaart.

In eerste instantie sprak de "Sapphire Radeon HD 4850 512MB, 2xDVI, PCIe (143 euro) " mij erg aan, maar deze blijkt nu niet op voorraad te zijn.

Ik staar mezelf nu al bijna een week blind op type nummers en got topics, waaronder deze. Ik vroeg me af of iemand wellicht een goede vervanging kan noemen voor de 4850.

ik heb eigenlijk maar 2 wensen.

- mijn nieuwe IIyama met hdmi aansluiten (hdmi incl. audio vanaf de kaart)
- mijn panasonic plasma (full-hd) als secundary display kunnen gebruiken met hdmi (ook incl. audio)

Heeft iemand misschien briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alle graka's met HDMI aansluiting:
http://tweakers.net/price...ield=prijs&orderSort=desc

Doe jezelf een lol en staar je niet blind op de voorraad van een enkele shop. Daar beperk je jezelf zo enorm mee en het kost je ook nog eens veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 09:48
@DJ fresh:

Bij de meeste hd4850's word er een dvi->hdmi converter bijgeleverd. Tenminste bij mijn sapphire hd4850 toxic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
@DJ fresh:

enkel zit er maar een dvi->hdmi converter bij de kaart, en is het uberhaupt mogelijk om met 2 verlopen te werken? stuurt hij het geluid mee over beide dvi aansluitingen? 1 heb ik prima ervaring mee, maar 2 heb ik nog nooit geprobeerd.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Blastpe schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:56:
Ook de 9.2 driver geinstalleerd over 9.1 in XP-64 (zonder CCC) en Windows 7-64bit (met CCC). Geen problemen ondervonden.
Ik ben inmiddels overgestapt van de 32 Bitnaar de 64 bit versie. Voornamelijk om dat ik m'n 4 GB volledig wil benutten. Cat 9.2 installeert nu wel goed. Dus tijd voor een paar runs 3Dmark vantage :)
Maar ik loop al weer tegen het volgende probleem aan. Ik heb twee HD4870's. Dus wilde crossfire eens uitproberen en daar gaat het mis. Vantage draait wel en de tests crashen ook niet ofzo, ,maar ik heb massive texture corruption. En dan niet doordat de clocks te hoog zijn (dus artefacts zoals spikkeltjes en lijnen) maar echt puur textures die uitgerekt worden of verkeerd geplaatst worden.
Hier pics om even een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/3804/vantagejanenash.jpg
1x HD4870 CF uit (geen corruptie dus)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5371/19378389.jpg
2x HD4870 CF aan

Met een enkele kaart geactiveerd draait alles prima, dus hier is Crossfire brak.

Schijnt dat Crysis ook niet lekker werkt (kwam ik tegen op google), maar zodra men in CCC de Catalyst AI op uit zet, dat het gaat het wel goed.
Dus hier ook geprobeerd en ja hoor, Vantage draait naar behoren. Maar ja da's dan wel weer te verwachten want met AI uit, schakel je ook meteen heel CF uit.

Hier werkt crossfire in elk geval niet met Cat 9.1 en Cat 9.2 op Windows beta 64-bit
Zijn er mensen die deze problemen kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 22:09
@Demon Eyez

Vond dit nog op het net. Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt:
"AI is optimization per game in ATi list of stuff.
If they can make a game run better, or fix a game issue it is done with AI.
Turning it off can be very bad in some games, and in other it will not effect it as much.
It's best to run it in advanced, unless you are running CF in which you run it in standard. Advanced can give you graphical errors with CF."

(btw ik heb zelf geen CF opstelling dus kan dit niet verifiëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Overigens kijk ik hier met Cat 9.2 @ HD4850 aan tegen een (de?) AF-bug in Assassins Creed. Heeft iemand hier ook last van? 1680x1050 + maxAA. Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van had.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je mogelijk simpele (en al beantwoordde) vragen gaat stellen: Doorzoek eerst de voorgaande delen. Met name vragen over de hardware, compatibiliteit en de fysieke installatie van de kaart en koelers zijn echt al langsgekomen.

Post verder normaal, dan doe je al gek genoeg.
Kritiek op een ander, die het in jouw ogen verkeerd doet, werkt het best constructief. Maak als je dat niet kunt aub gewoon een TR aan ipv botte Henkie uit te gaan hangen.

Veel plezier! :)