[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
SLI werkt hier prima onder Win7 x64 build 7000 met 2 GeForce 9600 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Anoniem: 120725 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:37:
http://blogs.msdn.com/ie/

Een reliability update voor IE8 in Win7 die zo te zien uit backports van IE RC fixes bestaat.
Alleen komt die niet te voorschijn als ik Windows update draai, en is zo te zien ook nog niet eerder al geinstalleerd hier.

Win7 x64 build 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ackermans1973 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:41:
[...]

Alleen komt die niet te voorschijn als ik Windows update draai, en is zo te zien ook nog niet eerder al geinstalleerd hier.

Win7 x64 build 7000.
Je kunt hem hier handmatig vandaan halen:

http://www.microsoft.com/...d7-495d-a148-b9e9be5d1dca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

Als ik die probeer te installeren zegt m'n machine ;) 'update is already isntalled'

oftewel, die is hier gewoon via WUP binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05 16:28
Ik wil dus ook Windows 7 gaan installeren. Ben in het bezit van een legale ISO/Key van x86/x64. Daarom nu dus mijn vraag:

Welke versie heb ik het minste gedonder mee? De 32-of-de-64 bit versie? Kan er niet veel over vinden. Ik weet wel dat je er in Vista met de 64 bit versie gedonder hebt (apps die niet willen werken, drivers die niet willen installeren) Dus wat zou ik doen?

NB: Mijn pc'tje heeft 8GB RAM (DDR2/1066). Wel zonde dat de 32 bit versie er maar 3 ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Er zijn genoeg voordelen bij het nemen van een 64 bit OS, en dat is dan niet enkel de limiet van het geheugen. Het enigste nadeel is incompatibiliteiten, hier zijn meestal wel alternatieven voor te vinden. Het is nu niet dat je deze dingen frequent zal tegenkomen, of je werkt in een omgeving waar ze zich nog baseert op oudere Windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Hey,

Ik heb hier problemen met Compatibility Mode (Edit: Windows 7 x86/32bit build 7000). Ik denk dat sinds windows updates die niet meer werken. Het werkte eerder (installatie hardwaredrivers) wel gewoon en de instellingen zijn niet veranderd (voor zover ik weet).

Dit viel mij op omdat ik Live Messenger in Vista compatibility mode wil draaien, wat dus niet wil en het systeem sluit het programma en stuurt feedback naar microsoft over het probleem.
Dit is bij elk programma. Wanneer ik het in compatibility mode wil draaien sluit windows het programma gewoon.

enne @Sef24:
Met 8gig geheugen zou ik voor 64bits gaan, maar wel eerst checken of er Vista64 drivers zijn voor al je hardware, en met name raid-bootdrivers (mits van toepassing).
Of als je 2 losse schijven hebt, op de ene 32 bits en andere 64 bits.
Ik merk tot nog toe wel dat 64 bits een tikkeltje minder problemen geeft, hoe raar ook.

[ Voor 3% gewijzigd door MaXXeR op 27-02-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 16:46
Sef24 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:10:
Ik wil dus ook Windows 7 gaan installeren. Ben in het bezit van een legale ISO/Key van x86/x64. Daarom nu dus mijn vraag:

Welke versie heb ik het minste gedonder mee? De 32-of-de-64 bit versie? Kan er niet veel over vinden. Ik weet wel dat je er in Vista met de 64 bit versie gedonder hebt (apps die niet willen werken, drivers die niet willen installeren) Dus wat zou ik doen?

NB: Mijn pc'tje heeft 8GB RAM (DDR2/1066). Wel zonde dat de 32 bit versie er maar 3 ziet...
Met 64bit heb je meer problemen. Het zijn er echter niet véél meer. Heel af en toe zul je wellicht nog een kleinigheidje tegen komen, maar normaal gesproken weinig problemen. Uiteraard heb je wel voor al je hardware 64 bits drivers nodig. Windows 7 heeft echter ook heel veel drivers aan boord + nog een heleboel op Windows Update.

Met 8 GB in je PC 32 bit gaan draaien is echt zonde... Gewoon 64 bit en accepteren dat je een enkele keer een probleempje op moet lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ik heb momenteel die aangepast drivers voor die audigy zs kaarten maar ik krijg mijn 5.1 geluid maar niet aan de praat. Bij de test doen allen de 4 normale speakers het en hoor je de bass en center speaker niet. Bij muziek afspelen werken alleen de 2 front speakertjes. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit een bug in build:7000 (weet niet of het alleen in 64 is, volgens mij 32 ook)

waardoor je soms folders niet kan renamen of verwijderen, tot dus verre is er geen oplossing in zicht, zie ook:
http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=720870&st=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
3DMark06 draait hier niet op de 64 bit versie. OpenAL kan namelijk niet geinstalleerd worden tijdens de install en zodra je 3DMark2006 opstart krijg je dus de melding dat het programma niet kan starten omdat het openAL mist.

EDIT
Er is een nieuwe OpenAL versie uit dan de versie die 3DMark06 installeert.
Deze nieuwe versie is wel geschikt voor 64-bit versies van windows.
Na deze install draait 3Dmark06 wel naar behoren :)

link:
http://www.start64.com/forum/index.php?topic=60.0

http://connect.creativelabs.com/developer/default.aspx

Wat betreft gedoe omtrent Creative kaarten waar speakers het niet goed doen, setting resetten of helemaal geen geluid produceren. DanielK heeft experimentele drivers waar hij een aantal problemen oplost met de volgende kaarten:

Supports all models of the following Sound Blaster cards (based on Emu10kx DSP):

- Audigy
- Audigy 2
- Audigy 2 ZS
- Audigy 4

Host-based Audigy SE/LS/Value and Live! 24-bit cards are not supported.

Operating systems supported (32-bit and 64-bit editions):

- Windows XP
- Windows Server 2003
- Windows Vista
- Windows Server 2008
- Windows 7 Beta

Fixes and improvements:

- CMSS works properly on Windows 7 Beta
- All setup scripts were modified to detect Windows 7 Beta
- Unlocks CMSS2 and Stereo Surround on Windows 7 / Vista
- Fixes speaker configuration resetting back to 2.1 speakers on Windows 7 / Vista
- Includes working Graphic Equalizer

Link naar topic:
http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=135324

http://social.technet.mic...6-42a6-8c28-313dc73c7994/

Link naar Audigy_SupportPack_2_18_0001_W7.exe: http://www.megaupload.com/?d=2MUYLHL8

[ Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 01-03-2009 13:31 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Die laatste drivers installeerde ik al inderdaad maar mijn center speaker krijg ik daar niet mee aan de praat. En bij de test draait die ook de front en back speakers om.
Zal wel geen oplossing voor komen, jammer. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 27-04 01:13
Hier werkt het nagenoeg prima. Enkel Rear Left wordt op de Rear Right speaker afgespeeld met die test, verder zijn alle kanalen hier in orde

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik kom er net achter dat de streams op www.sbs6gemist.nl niet werken in IE8 (windows 7 build 7022)
Zijn er andere mensen die ditzelfde hebben? Kan er tot nu toe ook geen oplossing voor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

etimm schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:18:
Ik kom er net achter dat de streams op www.sbs6gemist.nl niet werken in IE8 (windows 7 build 7022)
Zijn er andere mensen die ditzelfde hebben? Kan er tot nu toe ook geen oplossing voor vinden
Dat is geen bug, da's een zegen :+ Heb het hier in een hogere build geprobeerd, geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb de 7000 Build, dat is die van Microsoft haar site.
Maar nu vraag ik me af of ik een nieuwe build er op moet zetten? Of is 7000 goed genoeg als je die update via windows update?

Edit: ik geef vaak feedback via de feedback tool, maar heb op de site nog niets gelezen dat ik me iso moet upgraden vandaar me vraag.

[ Voor 27% gewijzigd door maartn op 01-03-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
PWM schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:38:
[...]

Dat is geen bug, da's een zegen :+ Heb het hier in een hogere build geprobeerd, geen problemen :)
Welke build werk jij nu mee? (als ik zo brutaal mag zijn)
:D De "eer" voor het ontdekken van deze gaat ook naar m'n vriendin, zonder haar was ik er nooit achtergekomen.

Maargoed, ik zou het wel leuk vinden als dit opgelost kon worden. (het geld immers niet alleen voor de streams van sbs6gemist.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Fonk schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:56:
Ik heb de 7000 Build, dat is die van Microsoft haar site.
Maar nu vraag ik me af of ik een nieuwe build er op moet zetten? Of is 7000 goed genoeg als je die update via windows update?

Edit: ik geef vaak feedback via de feedback tool, maar heb op de site nog niets gelezen dat ik me iso moet upgraden vandaar me vraag.
Denk niet dat je melding zal krijgen dat je de ISO moet upgraden, de nieuwere builds worden namelijk alleen via niet-officiele wegen verspreid...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik was net windows 7 aan het installeren op vmware (ik had hem ook een tijd als dual boot gehad). Ik had hem een schijf van 25GB meegeven en als je daar dan windows 7 op installeerd maakt hij één partitie van 200mb voor de systeem bestanden en dan de andere 24,8 voor de rest. Bij de dual boot deed hij dit niet, weet iemand wat de reden hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blueone schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:48:
ik was net windows 7 aan het installeren op vmware (ik had hem ook een tijd als dual boot gehad). Ik had hem een schijf van 25GB meegeven en als je daar dan windows 7 op installeerd maakt hij één partitie van 200mb voor de systeem bestanden en dan de andere 24,8 voor de rest. Bij de dual boot deed hij dit niet, weet iemand wat de reden hiervan is?
Daar komt de bootbusiness en repair-zooi op te staan :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hoe komt het dat hij dit bij bijvoorbeeld mijn vorige installatie niet had gedaan. Of doet hij dit alleen als er nog helemaal geen partities zijn ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf ook meerdere malen meegemaakt, dat in een bestaande (complexe) configuratie (met meerdere partities / dan wel met een extended gedeelte) - geen wijzigingen worden gemaakt voor de systeem partitie

er zit wel logica in, maar ik denk dat de devs bij MS er een niet al te complexe zaak van wouden maken, en niet teveel met de bestaande partities willen laten rommelen (door de setup).

-edit: waar ik dus spuug-ziek van word, sinds vandaag werkt m'n Intel 3495abg wifi niet meer, na een reboot.. totdat ik dat de driver uninstall/en weer installeer via 'scan for hardware changes' in de device-manager. volgens mij is dit gekomen nadat ik virtualbox heb geinstalleerd, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker -ff testen-

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 291618 op 01-03-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

etimm schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:07:
[...]

:D De "eer" voor het ontdekken van deze gaat ook naar m'n vriendin, zonder haar was ik er nooit achtergekomen.

Maargoed, ik zou het wel leuk vinden als dit opgelost kon worden. (het geld immers niet alleen voor de streams van sbs6gemist.nl)
SBS6 start bij mij wel de reclame, maar daarna niet de uitzending zelf. Maar RTL4/NOS en ook Youtube en andere streams doen het prima verder.

Ik draai de 7000 build die ik gisteren over Vista SP2 beta (incl. de IE8 rc1) gezet heb als upgrade.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na Sun Virtualbox te hebben verwijderd (en alle netwerk adapters uit de device-manager), werkt m'n WLAN weer goed, meer mensen die dit hebben gehad / of iets gelijkwaardigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

etimm schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:07:
[...]

Je mag zo brutaal zijn, maar je krijgt geen antwoord :P

Ik heb die build nog nergens anders gezien, en ik ga niet degene zijn die het wereldkundig maakt ;) Ik wil ook voor Windows 8 nog beta tester zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
bvk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 02:17:
[...]

SBS6 start bij mij wel de reclame, maar daarna niet de uitzending zelf. Maar RTL4/NOS en ook Youtube en andere streams doen het prima verder.

Ik draai de 7000 build die ik gisteren over Vista SP2 beta (incl. de IE8 rc1) gezet heb als upgrade.
De reclame (flash) werkt idd gewoon, de stream start helaas niet. Flash gebaseerde players werken allemaal goed.
PWM schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:17:
[...]

Ik heb die build nog nergens anders gezien, en ik ga niet degene zijn die het wereldkundig maakt ;) Ik wil ook voor Windows 8 nog beta tester zijn :)
groot gelijk ;) was gewoon nieuwschierig hoe hard het allemaal gaat. (zal ook maar niet vragen of er nog schokkende wijzigingen in zitten :X )

[ Voor 7% gewijzigd door etimm op 02-03-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL, net alsof je van MS niet mag zeggen met welke build je werkt..

doe's niet zo triest

Modbreak:Dergelijke afkat reacties zijn niet nodig - kappen dus, a.u.b.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 02-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

etimm schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:32:
groot gelijk ;) was gewoon nieuwschierig hoe hard het allemaal gaat. (zal ook maar niet vragen of er nog schokkende wijzigingen in zitten :X )
De meeste zaken zijn hier al genoemd: http://blogs.msdn.com/e7/...e-changes-since-beta.aspx

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat er niet heel veel meer bijkomt in de tussentijd :)

Dit is overigens ook wel een interessant stukje om te lezen: http://www.bit-tech.net/n...ls-windows-7-rc-changes/1

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 02-03-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 15:43
Anoniem: 291618 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:46:
LOL, net alsof je van MS niet mag zeggen met welke build je werkt..

doe's niet zo triest
Nou ja zeg. Of hij het nou wel of niet mag zeggen dat is toch gewoon zijn goed recht wat hij wel of niet deelt met mensen op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mensen, ik heb ergens in januari een keer windows7 uitgeprobeerd. vervolgens heb ik mijn vista image weer terug gezet omdat ik vele tools die ik onder vista had geinstalleerd weer ff nodig had.

gister uit verveling maar weer 7 erop gezet, werkt heerlijk op 1 grote bug na. namelijk het niet kunnen vinden van de hardeschijven nadat ie terug komt uit een sleep. nu weet ik dat dit een bekende bug is, maar is er ondertussen een oplossing/workaround hiervoor gevonden??

ik kan eigenlijk niet zonder de sleep functie, lekker op 1 toets rammen en je pc is gelijk beschikbaar

ps. ik gebruik 64bits versie vanwege 8gb ram

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 02-03-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Geen enkele probs hier met de sleep, je zult toch iets specifieker zijn in de omschrijving van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
PWM schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:17:
[...]

Eigenlijk mag je helemaal niks zeggen ;).
Als iemand namelijk bij jou inbreekt (fysiek of hacken) en die build op e.o.a. manier te pakken krijgt, ben jij de sigaar.

Een ander leuk nieuwtje trouwens, build 7022 x64 is eindelijk uitgelekt :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ZeilDude schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:54:
Geen enkele probs hier met de sleep, je zult toch iets specifieker zijn in de omschrijving van je probleem.
huh.. welke build gebruik je dan, gewoon 7000 64bits versie??

ik meen toch echt dat meerdere mensen hun schijven niet kunnen benaderen nadat de pc terug komt uit sleep, waaronder ikzelf dus ook.. tijdelijk maar de optie sleep uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
SYQ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:36:
[...]

huh.. welke build gebruik je dan, gewoon 7000 64bits versie??

ik meen toch echt dat meerdere mensen hun schijven niet kunnen benaderen nadat de pc terug komt uit sleep, waaronder ikzelf dus ook.. tijdelijk maar de optie sleep uitgezet
Gebruik eens een nvidia driver uit de 179.xx serie ipv de 18x.xx serie ;).
Ik heb namelijk ook problemen om uit sleep te komen icm met een 18x.xx driver, met de 179.xx gaat het perfect. :)
(7000 64bit)

[ Voor 12% gewijzigd door tjtristan op 02-03-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
In hoeverre is Feedback (Send Feedback) een monitor tool?
Ik geef Microsoft graag feedback over windows 7 maar ik heb er een office versie opstaan die niet zo legaal is :x Zouden ze dat kunnen zien??
Zo ja, dan zet ik er wel een oude xp office op (die heb ik wel legaal) Maar wilde het even met 2007 testen.
Of maak ik me te veel zorgen over het Big Brother idee wat betreft de Beta test en monitoren van onze pc's op afstand door ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Fonk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:53:
In hoeverre is Feedback (Send Feedback) een monitor tool?
Ik geef Microsoft graag feedback over windows 7 maar ik heb er een office versie opstaan die niet zo legaal is :x Zouden ze dat kunnen zien??
Zo ja, dan zet ik er wel een oude xp office op (die heb ik wel legaal) Maar wilde het even met 2007 testen.
Of maak ik me te veel zorgen over het Big Brother idee wat betreft de Beta test en monitoren van onze pc's op afstand door ms?
Daar checken ze niet op, alleen bij het Windows Update wordt er naar gekeken, het is dan ook verstandig om updates voor Office uit te zetten bij het update programma als je versie niet legitiem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
tjtristan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:59:
[...]

Daar checken ze niet op, alleen bij het Windows Update wordt er naar gekeken, het is dan ook verstandig om updates voor Office uit te zetten bij het update programma als je versie niet legitiem is.
Damn, die office updates staan er wel op, al stuur ik natuurlijk vanuit office geen feedback.
Zolang er geen keys worden verstuurd zal het wel oke zijn toch.
Ach ja. Maar bedankt voor je tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
tjtristan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Eigenlijk mag je helemaal niks zeggen ;).
Als iemand namelijk bij jou inbreekt (fysiek of hacken) en die build op e.o.a. manier te pakken krijgt, ben jij de sigaar.

Een ander leuk nieuwtje trouwens, build 7022 x64 is eindelijk uitgelekt :).
WTF SERIOUS?!?!?!?! :) When?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-04 12:38
Voor de mensen die last hebben van de tdx.sys crash als ze gemapte network drives hebben.
Probleembeschrijving staat hier en tevens kan van daar een request worden ingediend om de fix te ontvangen (word een link naar je mail-adres gemaild).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
TheVMaster schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:24:
[...]

WTF SERIOUS?!?!?!?! :) When?!
21 Hours ago :) , te krijgen op een niet nader te noemen torrent site.

Het enige vervelende is dat de leaker de iso heeft uitgepakt en toen weer heeft ge'rard de bootsector is hierdoor dus verloren gegaan, dus het is of installeren in windows zelf of de boot sector vervangen met die van 7000.
Het makkelijkste is om de x64 iso van 7000 te openen in ultraiso oid en dan alle bestanden die erin staan te vervangen door die van 7022 x64. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
tjtristan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:41:
[...]

21 Hours ago :) , te krijgen op een niet nader te noemen torrent site.

Het enige vervelende is dat de leaker de iso heeft uitgepakt en toen weer heeft ge'rard de bootsector is hierdoor dus verloren gegaan, dus het is of installeren in windows zelf of de boot sector vervangen met die van 7000.
Het makkelijkste is om de x64 iso van 700 te openen in ultraiso oid en dan alle bestanden die erin staan te vervangen door die van 7022 x64. :)
Om eerlijk te zijn, ik denk dat hij een beetje ironisch was :+
Build 7022 is namelijk al een tijdje uit, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Petervanakelyen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:46:
[...]

Om eerlijk te zijn, ik denk dat hij een beetje ironisch was :+
Build 7022 is namelijk al een tijdje uit, hoor ;)
Wat begrijp jij niet aan X64 als in 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
tjtristan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:04:
[...]

Wat begrijp jij niet aan X64 als in 64bit?
Ah, ik dacht dat de x86 en x64 versie tegelijk uitgelekt waren, en de x86 is al een tijdje uit.
Nu ik begin te zoeken, blijkt idd. dat de x64 versie niet zo verspreid is...

Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Ah, ik dacht dat de x86 en x64 versie tegelijk uitgelekt waren, en de x86 is al een tijdje uit.

;) Hij was dus idd niet ironisch bedoelt. Mijn x64 install van Build 7000 doet beetje vaag op mijn pc (met 8GB) en vandaar dat ik erg blij ben met een 7022 build van deze. Wel jammer dat de lekker niet even een fatsoenlijke build (met boot-gedeelte :+) heeft kunnen lekken, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
TheVMaster schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:37:
[...]

;) Hij was dus idd niet ironisch bedoelt. Mijn x64 install van Build 7000 doet beetje vaag op mijn pc (met 8GB) en vandaar dat ik erg blij ben met een 7022 build van deze. Wel jammer dat de lekker niet even een fatsoenlijke build (met boot-gedeelte :+) heeft kunnen lekken, maar goed...
Hij zal wel weer gerepacked worden en gewoon bootable worden geupload, waardoor er dus geen enkel probleem meer is :), maar je kan het dus ook zelf doen als je echt geen geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
tjtristan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:43:
[...]

Hij zal wel weer gerepacked worden en gewoon bootable worden geupload, waardoor er dus geen enkel probleem meer is :), maar je kan het dus ook zelf doen als je echt geen geduld hebt.
Ongetwijfeld :+ Maar daar kan ik niet op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 14:59
NVIDIA has provided downloads to their latest drivers for Windows 7 (both 32-bit and 64-bit) not yet available on Windows Update:

Download the latest v181.71 NVIDIA graphics driver for Windows 7 Beta (32-bit)
Download the latest v181.71 NVIDIA graphics driver for Windows 7 Beta (64-bit)

NVIDIA promo verhaal:
http://www.nvidia.com/object/windows_7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

[...]

ik heb geupgraded van 7000 naar 7022 van de harde schijf, ging prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
[...]

Als je toch een illegaal verspreide build gaat draaien, pak dan gelijk build 7048. ;)
Zie ook: http://windows7center.com...7048-x64-download-leaked/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik had ook wat vage problemen, onder andere met het updaten. Nu bleek mijn installatie niet helemaal legaal te zijn, ik heb nooit een productcode hoeven invoeren. Deze had ik echter wel, maar omdat de website van MS down was, had ik mijn installatie ergens anders vandaan. Aangezien ik geen zin had om de installatie weer opnieuw te doen, heb ik het maar even zo gelaten als het was.

Tot ik gisteren deze tip tegenkwam:
The problem with KB963660 is most likely related to "Windows 7 Genuine Activation By Orbit30 2009 v2" or a similar patch that was released to make W7 "genuine" before Microsoft released the public beta.

Surely it was that patch that caused to my W7 the update failure with error code 80070643.
I rolled back the patch, run slui.exe and retyped one of the product key that Microsoft used to give out when W7 beta was available for download. Problem solved.

Hope that you have a copy of the original files that were patched:
%WinDir%\System32\spp\tokens\pkeyconfig\pkeyconfig.xrm-ms
%WinDir%\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\tokens.dat
Just copy the original files in place and run slui.exe.

Since those files are part of a public release, I believe redistributing them is not evil:

tokens-dat.orig pkeyconfig-xrm-ms.orig
Na het invoeren van de productcode en een herstart werkt alles weer zo als het hoort en kan ik gewoon updaten. Slui.exe vind je in %WinDir%\System32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Petervanakelyen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Ondertussen via rooksignalen opgevangen dat de RC (build 7048 x64) al rondzwerft door de gekende jachtvelden. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
Anoniem: 286523 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:49:
[...]

... de RC (build 7048 x64) ...
Die build 7048 is echt nog niet de Release Candidate hoor. Deze build is van 19 feb geloof ik en de RC wordt pas ergens 10 april verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vatt schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:57:
[...]

Die build 7048 is echt nog niet de Release Candidate hoor. Deze build is van 19 feb geloof ik en de RC wordt pas ergens 10 april verwacht.
op 10 april word ie gereleased jah...
de beta was ook al begin december te downloaden (illegaal) en kwam ook pas half/eind januari uit voor het publiek!

ik denk dat ze de RC ook zo'n maand van te voren al klaar hebben... om (intern) te testen enzo!
dus build 7048 is iig heel close to RC

[ Voor 4% gewijzigd door edgarf28 op 03-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Mijn excuses, build 7048 is de RC 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 286523 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:49:
[...]

Ondertussen via rooksignalen opgevangen dat de RC (build 7048 x64) al rondzwerft door de gekende jachtvelden. :7
Jah, al schiet de download niet bijster op met 12 seeds en 4300 downloaders :p

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Er komt maar 1 RC build, dus of je hem nu RC of RC 1 noemt :+ Hierna komt de RTM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Kan ik trouwens een 32 bits build 7022 upgraden naar een 64 bits build? Of moet ik dan een clean install doen? En Core2Duo's kunnen zowel met 32 als 64 bits overweg, toch?

(Heb mijn hele leven nooit meer dan 32 bits gedraaid, hehe)

[ Voor 27% gewijzigd door DFKT op 03-03-2009 20:39 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
DFKT schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:37:
Kan ik trouwens een 32 bits build 7022 upgraden naar een 64 bits build? Of moet ik dan een clean install doen? En Core2Duo's kunnen zowel met 32 als 64 bits overweg, toch?

(Heb mijn hele leven nooit meer dan 32 bits gedraaid, hehe)
Nope....clean install only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 12:26
Iemand hier die bezig is met Windows 7 - build 7048 te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Asgaro schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:33:
Iemand hier die bezig is met Windows 7 - build 7048 te downloaden?
O-) Duurt alleen even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Same hier :9

Ben wel benieuwd naar de veranderingen.
Build 7054 heeft ook een tijdje op internet gestaan (tenminste, dat las ik op een site, die ik hier niet ga noemen vanwege policy van T.net), maar is vervolgens door MS van de server af geschopt (mensen konden hem met de juiste gebruikersnaam/wachtwoord (die ook gelekt was) gewoon vanaf Microsoft.com downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik kreeg de 182.06 een paar dagen geleden automatisch binnen, die werkt ook prima. Maar het is alleen de engelstalige versie.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het lijken kleine wijzigingen, maar kijk eens hoeveel ruimte erbij komt tussen 7000 en 7048

Afbeeldingslocatie: http://windows7center.com/wp-content/uploads/2009/03/paintbuild7000.png

Afbeeldingslocatie: http://windows7center.com/wp-content/uploads/2009/03/paintheader7048.png

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-03-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ga even zoeken naar de nieuwste build, en eens installeren :)

Werkt de beta key er nog steeds op?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:41
Straks is de ontwikkeltijd van 7 nog korter dan Fx3.1... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Snake schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:06:
Ik ga even zoeken naar de nieuwste build, en eens installeren :)

Werkt de beta key er nog steeds op?
Die werkt nog ja.

Wat ik na de upgrade naar build 48 wel merk is dat mijn custom library weg is, en alle directories die ik aan de andere libraries had toegevoegd dat ook zijn.. beetje jammer, maar goed.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iemand enig idee hoe we de 7048 aan de gang kunnen krijgen?

Ik denk zo: eerst een USB drive maken met de 7000 erop, en dan gewoon de bestanden overschrijven, en dan zou je normaal toch de bootsector moeten hebben right?

http://kurtsh.spaces.live...a=wsignin1.0&sa=556017090

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:20
In de 7048 build is het nu ook mogelijk om IE 8 compleet te verwijderen.

bron: http://www.aeroxp.org/2009/03/ie8-functionally-removable/

"There is a catch: For now, this only seems to wipe the actual executable running Internet Explorer 8 (iexplore.exe), but given that many of the most vocal proponents of choice were just looking for an option to functionally remove IE8, this might’ve been the only way to do it without killing the rest of Windows. In addition, this actually takes two reboots and a configuration step to complete, so there’s definitely something going on behind the scenes (likely a remapping of where IE-related functions can be found for other elements in Windows so that Windows doesn’t complain about IE’s nonexistence)."

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yesss...SBSGemist (etc.) doet het ook weer met Build 7048!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 17-02 16:26
Kun je een beta build 7000 simpel upgraden naar 7048 of moet je een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vLite versie met 'ingebouwd' WIM filter gepakt, en daar de ISO mee gebuild (alles uitvinken behalve de laatste optie....... niets customizen dus). Binnen 5min heb je dan een ISO.
Anoniem: 183094 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:42:
[...]

ik heb geupgraded van 7000 naar 7022 van de harde schijf, ging prima ;-)
Zal dan met 7048 ook wel gaan, maar volgens mij is dat niet aan te raden (je zit met een hoop bestanden die niet meer gebruikt worden, dubbele/ouwe zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Anoniem: 291618 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:49:
Ik heb een vLite versie met 'ingebouwd' WIM filter gepakt, en daar de ISO mee gebuild (alles uitvinken behalve de laatste optie....... niets customizen dus). Binnen 5min heb je dan een ISO.

[...]

Zal dan met 7048 ook wel gaan, maar volgens mij is dat niet aan te raden (je zit met een hoop bestanden die niet meer gebruikt worden, dubbele/ouwe zooi)
Valt wel mee geloof ik, keurig 2 mapjes aangemaakt door windows genaamd $WINDOWS.~Q en $INPLACE.~TR

maar ik geef eerlijk toe dat ik te lui ben om ze te vergelijken met de windows install ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
.Johnny schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:35:
Kun je een beta build 7000 simpel upgraden naar 7048 of moet je een clean install doen?
Je kunt gewoon upgraden...je moet wel 32 bit upgraden met 32 bit en 64 met 64 (dus je kunt geen 32 bits upgraden met nieuwe 64 bits..)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

WEBsel schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:04:
[...]

Ik kreeg de 182.06 een paar dagen geleden automatisch binnen, die werkt ook prima. Maar het is alleen de engelstalige versie.
De 182.06 is "officieel" een Vista driver (die het ook doet op Win7). De 181.71 Beta is een "echte" Win7 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Ik heb Vista ultimate SP2 beta een paar maanden geleden geupdate naar 7000. Alles werkt momenteel prima, heb echter twee vervelende bugs. Na het opstarten blijft het "welcome" scherm hangen. Ik moet ctrlaltdel doen en dan explorer.exe met de hand starten. Dan werkt het prima. Ook komt het soms voor dat het beeld (nvidia bug) opeens naar 1024x768 teruggaat. Een restart is dan vereist. Dit is een van de redenen dat ik ga upgraden naar 7022, of wellicht 7048x86 (die komt vrijwel zeker vandaag uit, anders morgen of overmorgen).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Wat je ook nog kunt doen en wat ik ga proberen straks - ben hem momenteel aant downloaden via Rapidshare - is alles zetten op een bootable USB stick. Dan moet je geen ISO maken en wrsl loopt de installatie nog wat sneller ook ;)

Heb persoonlijk nooit vertrouwen gehad in upgrades, kdoe liever clean installs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Ik heb ook geen vertrouwen in upgrades :)
Weet vrijwel zeker dat mijn explorer.exe probleem door een upgrade komt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

yeay, de 64bits is ook gelijk uit zie ik..! vanavond maar eens updaten, hopen dat de sleep functie goed functioneert

Windows 7 - Build 7048_x64 - [01/72] - "7048_x64_Ultimate_EN_DVD"

Ik ga de oem versie trouwens 100% kopen, vind hem echt op alle fronten beter als xp en vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Weet niet of de tip hier al eens voorbij gekomen is maar je kunt vanaf Vista / 7 heel eenvoudig je USB stick bootable maken en er de installatie vanaf draaien:
Insert your Windows Vista / 7 DVD into your drive.
Change directory to the DVD’s boot directory where bootsect lives:
d:
cd d:\boot
Use bootsect to set the USB as a bootable NTFS drive prepared for a Vista/7 image. I’m assuming that your USB flash drive has been labeled disk G:\ by the computer:
bootsect /nt60 g:
You can now close the command prompt window, we’re done here.

Copy the installation DVD to the USB drive
The easiest way is to use Windows explorer to copy all of the files on your DVD on to the formatted flash drive. After you’ve copied all of the files the disk you are ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Dannydeman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:01:
Ik heb ook geen vertrouwen in upgrades :)
Weet vrijwel zeker dat mijn explorer.exe probleem door een upgrade komt.
Ach, jouw explorer.exe probleem kwam door de incompatibiliteit van sptd.sys met win7, niet 'door' de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
SYQ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:05:
yeay, de 64bits is ook gelijk uit zie ik..! vanavond maar eens updaten, hopen dat de sleep functie goed functioneert

Ik ga de oem versie trouwens 100% kopen, vind hem echt op alle fronten beter als xp en vista!
Potverdorie ! Die builds vliegen als hel, zeg... :o

Heb juist op alle computers hier Build 7022 geïnstalleerd (vroeger Build 7000).
Wel ja, hoe meer builds hoe beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 19:16
Mijn av-reciever ondersteund geen Microsoft WMA Pro Audio. Hierdoor hoor ik geen geluid als ik wmv bestanden afspeel. Daarom wil ik graag deze codec uitschakelen. Nu weet ik dat in Windows Vista je de codec uit kan schakelen bij de eigenschappen van de HDMI uitgang (Control Panel --> Sounds --> Realtek HDMI output properties). In Windows 7 kan dit helaas niet, ik zie wel de codec staan.

Nu heb ik een Radeon 2600 XT. Waarvoor via Windows update de volgende driver geinstalleerd is: ATI Technologies Inc. driver update for ATI Radeon HD 2600 XT (Prerelease - WDDM 1.1).
Hiernaast heb ik van realtek de ATI HDMI Audio Device R2.13 drivers geïnstalleerd.

De ondersteunende codecs na de installatie zijn: DTS, Dolby Digital en de Microsoft WMA Pro Audio.
Geen van allen kan ik uitschakelen.

Weet iemand hoe ik toch de WMA Pro Audio codec uit kan schakelen?
Ik heb al geprobeerd of de R2.17 drivers zouden helpen, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 17-02 16:26
hmmz ik kan alleen de 64bits variant vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is build 7048 nou RC1 of niet, en kunnen 'we' die anders nog verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Moet je voor de nieuwe build 7048 (x64) weer een nieuwe key aanvragen bij Microsoft of kan je dezelfde gebruiken als die voor de 7000 build?

Nog een ander vraagje, in de 7000 build kreeg ik mijn, Logitech DiNovo Mini niet aan de gang. Iemand die dit werkend heeft gekregen of weet of hij werkt in de nieuwe build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dannydeman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:30:
Ik heb Vista ultimate SP2 beta een paar maanden geleden geupdate naar 7000.
Ieuw :P een Beta SP upgraden naar een beta OS. Jij durft :)
Dat er dan wat inadvertently stuk gaat vergroot de kans wel denk ik...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

alt-92 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:29:
[...]

Ieuw :P een Beta SP upgraden naar een beta OS. Jij durft :)
Dat er dan wat inadvertently stuk gaat vergroot de kans wel denk ik...
Mijn thuismachine draaide de vista sp2 beta en is ook in place geupgrade. Draait als een tierelier, nog geen problemen tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:46
Welke driver-versie gebruiken julllie voor een ATI 48xx? De beta voor Windows 7 of 9.2 van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aantal zaken die me zijn opgevallen tot nu toe bij 7048 t.o.v. 7022:

- Installatie is nog even snel als voorheen, binnen 20 min. was ik weer up and running.
- Als geheel voelt het weer wat soepeler en sneller aan als 7022. Echt heerlijk vlot, ook de nieuwe Nvidia driver zorgt voor een lekker vloeiende interface
- Opstart animatie ziet er weer wat beter uit.
- Er zijn een aantal nieuwe icons en wallpapers bij, startknop ziet er ook wat anders uit.
- Een behoorlijk aantal nieuwe soundschemes zitten er nu bij en die klinken stuk voor stuk allemaal erg goed!
- Media Center heeft ook weer wat nieuwe dingetjes en eye candy. Ziet er erg fraai uit.
- Homegroup ziet nu wel mijn andere Windows 7 machine (7022). Voorheen kreeg ik die niet gekoppeld, ze zagen elkaar gewoon niet.
- Send to feedback buttons zijn eruit gehaald.

Al met al, niet slecht en echt zo'n verademing ten opzichte van het logge en trage Vista _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 04-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Klopt het dat een kale Windows 7 (7048 x64) installatie 11GB in gebruikt neemt. Ik heb verder niets geïnstalleerd, shadow copy's of restore points zijn er niet. Al even een disk cleanup gedraaid maar dit was slechts 50mb. Is de installatie echt zo groot of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kazuka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:17:

- Installatie is nog even snel als voorheen, binnen 20 min. was ik weer up and running.
- Als geheel voelt het weer wat soepeler en sneller aan als 7022. Echt heerlijk vlot, ook de nieuwe Nvidia driver zorgt voor een lekker vloeiende interface
- Er zijn een aantal nieuwe icons en wallpapers bij, startknop ziet er ook wat anders uit.
- Een behoorlijk aantal nieuwe soundschemes zitten er nu bij en die klinken stuk voor stuk allemaal erg goed!
- Media Center heeft ook weer wat nieuwe dingetjes en eye candy. Ziet er erg fraai uit.
- Homegroup ziet nu wel mijn andere Windows 7 machine (7022). Voorheen kreeg ik die niet gekoppeld, ze zagen elkaar gewoon niet.

Al met al, niet slecht en echt zo'n verademing ten opzichte van het logge en trage Vista _/-\o_
Lijkt me al bij al toch een mooie changelog :)
En nu te bedenken dat ik dus juist overal build 7022 heb op geïnstalleerd :P
Is die build nu eigenlijk de RC ?

PS: Iemand al wat meer info ondertussen over de Launch, wil er ECHT wel naar toe :+
Anoniem: 251512 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:32:
Klopt het dat een kale Windows 7 (7048 x64) installatie 11GB in gebruikt neemt. Ik heb verder niets geïnstalleerd, shadow copy's of restore points zijn er niet. Al even een disk cleanup gedraaid maar dit was slechts 50mb. Is de installatie echt zo groot of zie ik wat over het hoofd?
Bij mij idd. ongeveer 10GB groot, kaal geïnstalleerd met wat drivers.
Maar Vista nam gemakkelijk 20GB aan, met alleen drivers en updates, dus zo slecht is het niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-03-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik werd net al helemaal pissig op 7 omdat ik mijn printer (HP F300) er aan koppelde, en er gewoon niks gebeurde :(

Ik wilde toen maar de boel handmatig gaan doen, en ging naar printers, bleek hij er al tussen te staan :+ Heeft hij echt 0,02 seconde over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
kazuka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:11:
Weet niet of de tip hier al eens voorbij gekomen is maar je kunt vanaf Vista / 7 heel eenvoudig je USB stick bootable maken en er de installatie vanaf draaien:

[...]
Met de opmerking dat je bootsect wel moet runnen vanaf eenzelfde 'type' systeem. Dus als je een 64-bits Windows 7 iso (of files op usb stick) hebt moet je bootsect ook runnen vanaf een 64 bits systeem. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een 32bits variant.
SYQ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:05:

Eh...er is alleen maar een 64 bits versie gelekt voor zover ik weet... O-)
Petervanakelyen schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:34:
[...]

Lijkt me al bij al toch een mooie changelog :)
En nu te bedenken dat ik dus juist overal build 7022 heb op geïnstalleerd :P
Is die build nu eigenlijk de RC ?

PS: Iemand al wat meer info ondertussen over de Launch, wil er ECHT wel naar toe :+
Volgens mij is dit niet de RC build aangezien we nog een dikke maand weg zijn en deze alweer een paar weken oud schijnt te zijn. Info over de launch is er nog niet, daar wordt pas meer over bekend nadat ze in de RTM fase zijn aangeland. Maar eh...ik hou er rekening mee (ivm financieel slechte tijden) dat dat wel eens wat soberder kan worden dan de launch van Vista...

Ik heb overigens een upgrade gedaan vanaf de 64-bits 7000 build en sinds de upgrade kan ik dus geen homegroup meer maken. Vreemd genoeg kon ik op mijn laptop (clean install van 64-bits 7048) wel een homegroup joinen, maar dat kan ook zijn omdat er meer machines met Windows 7 (oudere builds dan 7048) bestaan met dus nog een homegroup.

Ik krijg deze foutmelding op mijn pc als ik probeer een homegroup aan te maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ki7IqnXexn5Z5xFBMxU1DSHw/thumb.png

[ Voor 71% gewijzigd door TheVMaster op 04-03-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier net een upgrade gedaan vanaf 7000. Moest eerst Avira verwijderen en begon te zeuren over te weinig hdd, maar het was wel voldoende om de installatie te doen. Merk nog niet veel veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
kazuka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:11:

[...]
Ik heb deze stappen (en de stap om Windows 7 binnen een VHD te installeren) maar even in de startpost verwerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
kazuka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:17:

Haha, en ik vind net dat het lijkt alsof die soundschemes superrap zijn gerecorded :D Alleszins niet van het niveau zoals ik van hen gewend ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
De officiele beta build (7000) verloopt op 1 augustus 2009. Weet iemand of de build 7048 ook verloopt en zo ja wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
oscardt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:15:
De officiele beta build (7000) verloopt op 1 augustus 2009. Weet iemand of de build 7048 ook verloopt en zo ja wanneer?
Zelfde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 09-04 22:55
Ik wil nog een aanvulling geven op het chrome installeren onder W7 x64. het is mogelijk om het zonder de hack te doen als je de nightly build installeert. hier is de fout uitgehaald. verder kun je beter --no-sandbox gebruiken ipv --in-process-plugins, de fout zat namelijk in de sandbox.

Verder heb ik eigenlijk alleen problemen met standby en hibernate, standby komt hij niet meer uit, en hibernate dan herstart hij gelijk, (onder vista nergens last van, zelfde drivers)
verder lopen beide nog wel eens vast met een blauw scherm. (P5W dh deluxe mobo met e6600 en 4 gb ddr2)

alle andere onderdelen lijken goed te werken. en het werkt vele malen sneller dan vista, gelukkig

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Ik zie in de about venstertjes alleen niet die expiration/countdown datum staan (en in b7000 heb ik die ooit wel ergens gevonden).. zie ik iets over het hoofd? :P

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.