[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.446 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Inhoudsopgave
Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Hoe download ik de Beta?
Hoe download ik de Release Candidate?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Disclaimer
Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Let ook even op de volgende tekst :
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.
In normaal Nederlands :
Vanaf 1 augustus 2009 kun je deze beta niet meer gebruiken, je zult voor die tijd dus wel weer een andere versie van Windows moeten installeren (dat kan natuurlijk ook een nieuwere build van Windows 7 zijn die dan vast wel uitgekomen is)

Introductie
Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de Windows 7 Beta?
Helaas is de Publieke Beta van Windows 7 sinds 12 februari niet meer te downloaden. Heb je de ISO al wel, maar zoek je nog een (geldige/legale) key? Bezoek dan even de Windows 7 Beta pagina.

Hoe download ik Windows 7 RC?
Op dit moment is de Release Candidate van Windows 7 nog niet publiekelijk beschikbaar. Wel is op 26 maart informatie verschenen (en weer verdwenen helaas :+) op het TechNet Evaluation Center van Microsoft waarin alvast wat informatie met betrekking tot de Release Candidate versie werd vrijgegeven.

Wat opvalt is dat dit artikel blijkbaar te vroeg gepubliceerd is aangezien de publicatie datum zegt : Mei 2009. Het artikel heeft maar een paar uur online gestaan, want om 20:00 's avonds was het weer verdwenen.

Gelukkig heb ik wel de feitjes van de website kunnen kopieeren voordat hij weer verdween:

• De Windows 7 RC download zal op z’n minst t/m juni 2009 te downloaden zijn
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010
• Windows 7 RC is uiteindelijk te upgraden naar de final versie van Windows 7

Wat is hot in Windows 7?
Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Hoe installeer Windows 7 op de niet standaard manier?
Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Hoe installeer ik Windows 7 op mijn Pentium 2 / EEEPC?
Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Daemon-Tools Lite (Daemon-Tools Pro werkt wel)
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• WinAmp

Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Nokia PC Suite 7.x
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard

Ik heb een ander issue met Windows 7, hoe fix ik dat?
Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Waar kan ik nog meer info vinden over Windows 7?
Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

Patches en updates
De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen
De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5[/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Woohoo, weer een nieuw topic !
Misschien dat je in de TS ook de optie kunt vermelden om Feedback te geven in Build 7057, daar zijn namelijk geen Send Feedback knopjes meer.

%SystemRoot%\system32\control.exe -name Microsoft.FeedbackTool

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Petervanakelyen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:52:

Bij mij gebeurt er niets Peter, zou ik nu dat gewone Feedback windows uit eerdere builds moeten krijgen?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien dat je in de TS ook de optie kunt vermelden om Feedback te geven in Build 7057, daar zijn namelijk geen Send Feedback knopjes meer.

Jammer alleen dat dat niet meer werkt in 7068 :(

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Yanze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Bij mij gebeurt er niets Peter, zou ik nu dat gewone Feedback windows uit eerdere builds moeten krijgen?
c70070540 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Jammer alleen dat dat niet meer werkt in 7068 :(
Normaal zou je inderdaad het gewone Feedback venster moeten krijgen, maar het commando komt van Windows 7 build 7022 (van de snelkoppeling op het bureaublad) en ik heb het nog niet getest op build 7057.

Het zou kunnen dat MS in build 7057 gewoon alle Feedback opties eruit heeft gesloopt, en dat het daarom ook niet werkt...

Zou spijtig zijn, maar alleszinds bedankt om het te testen, daar draait het tenslotte allemaal om _/-\o_

EDIT: Ik zie dat Feedback in build 7022 ook terug te vinden is in het Control Panel, bij 'Show all items'.
Als dat er ook niet staat, dan is er wel een grote kans, dat Feedback helemaal weg is :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
Over de Ts en de RC: jullie zeggen mei, maar het artikel op tweakers-FP zei nog specifieker 30 mei.... waarom is in de TS geen 30 opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:09:
Over de Ts en de RC: jullie zeggen mei, maar het artikel op tweakers-FP zei nog specifieker 30 mei.... waarom is in de TS geen 30 opgenomen?
Ehh.....Tweakers FP? Waar staat dat artikel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
oh dat wordt zoeken...moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Je moet ff START---type-->RUN--en dan enter-->en dan dat commando pasten ;) hier doet hij het op build 7057...
Ik mis in dat artikel de datum 30 mei :+

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja ik ook, ik meen toch echt dat ik dat las, nouja ik zal wel fout zitten... Er staat wel laatste week Mei public release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Done :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Definieer binnenkort.
Binnenkort vind ik binnen een paar weken, niet over een maand of 4...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach, laat iedereen voor zichzelf lekker uitmaken wanneer die komt. Heb zelf een vrij vaste overtuiging van Augustus of September (lijkt me ook niet onlogisch, omdat dan het nieuwe werk/school jaar begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:22:
Ach, laat iedereen voor zichzelf lekker uitmaken wanneer die komt. Heb zelf een vrij vaste overtuiging van Augustus of September. (lijkt me ook niet onlogisch, omdat dat het nieuwe werk/school jaar begint.
Ik zeg ook inderdaad augustus of september...maar het zou best wel eens eind september kunnen worden. In ieder geval is het voor TechEd EMEA in Berlijn...en (natuurlijk) ook voor (in mindere mate) Sinterklaas en Kerst.

Iets is mij zegt dat de launch events al gepland zijn :+ Ik bedoel...ze kunnen die locaties natuurlijk niet een week vantevoren boeken...

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu nog even weten waar we kunnen reserveren. En de tijd dat het afgelopen is, kom ik 5 minuten voor tijde wel even bij de uitgang mijn goodybag halen... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:40:
Nu nog even weten waar we kunnen reserveren. En de tijd dat het afgelopen is, kom ik 5 minuten voor tijde wel even bij de uitgang mijn goodybag halen... :>
Pfff....Zo erg zijn de Microsoft feestjes over het algemeen niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:12:
[...]
Je moet ff START---type-->RUN-->en dan dat commando pasten ;) hier doet hij het op build 7057...
Dan doet ie het helaas nog steeds niet, er gebeurt helemaal noppes nada niets.
Zat ff op jouw blog te kijken en Start - Run - en dan onderstaand commando werkt wél!

Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/03/image28.png

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 11:54
Ik wil de TS bedanken voor de duidelijke openingspost. Erg handige informatie gevonden waar ik tijdens de eerste uurtjes veel aan heb gehad.

sinds vanmiddag dus 'trotse' bezitter van windows 7 build 7057.
Ik heb enkele weken vista gedraaid maar weer heel snel terug gestapt naar XP. Ik ben geen kenner zoals hier rondlopen maar ik weet wel dat ik, hoe erg ik ook m'n best deed, niet kon wennen aan vista. Daarom ging ik al met wat sceptische gevoelens de installatie in.

Maar na wat uurtjes spelen ben ik toch eigenlijk wel heel erg tevreden. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het allemaal wat logischer en overzichtelijk.
Tot nu toe (althans tot dat ik naar m'n werk ging gister avond) nog maar 1 programma niet werkend gekregen. De driver/software van m'n Brother DCP 540CN. Maar volgens Brother gaat deze er ook niet komen zolang W7 nog in beta zit. Ergens wel logisch maar toch ook wel weer vreemd. Er zijn per slot van rekening een kleine 2.5miljoen 'gebruikers'. Niet dat zij allemaal een Brother zijn hebben staan maar het is toch jammer.

Morgen als ik uitgeslapen ben maar weer eens verder knutselen.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Windows 7 Build 7068 spotted on Connect today

Just a quick update to those subscribed to our RSS and Newsletter. Windows 7 Build 7068 is available via Connect right now. Here’s the build string: 7068.0.090321-1322_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULXFRER_EN_DVD. The build was not sent out to tech testers and was for OEMs to work with.

Afbeeldingslocatie: http://windows7center.com/wp-content/uploads/2009/03/7068leak1.jpg

Bron: Windows7center.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Misschien heb ik er overheen gelezen, of is het common knowledge (ben redelijk nieuw in het hele Windows beta gebeuren), maar moet je voor de RC een andere key hebben dan voor de beta?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DFKT schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:35:
Misschien heb ik er overheen gelezen, of is het common knowledge (ben redelijk nieuw in het hele Windows beta gebeuren), maar moet je voor de RC een andere key hebben dan voor de beta?
Er is nog geen RC, dus dat weten we nog niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yanze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:26:
[...]

Zat ff op jouw blog te kijken en Start - Run - en dan onderstaand commando werkt wél!

[afbeelding]
Het eerder genoemde commando doet het in mijn 7057 x64 install niet, maar bovenstaande gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Werkt de upgrade vanuit vista goed of kan ik beter met een schone install beginnen? Ben van plan dit weekend build 7057 x64 erop te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xAndyx schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:36:
Werkt de upgrade vanuit vista goed of kan ik beter met een schone install beginnen? Ben van plan dit weekend build 7057 x64 erop te zetten :)
Persoonlijk zou ik een dualboot ervan maken.
En anders liever een schone install dan een upgrade.
Bij mij werkte Yanze's trucje voor Send feedback, die in de TS deed het niet bij mij (7057)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:49:
[...]
Bij mij werkte Yanze's trucje voor Send feedback, die in de TS deed het niet bij mij (7057)
Ehh..da's hetzelfde trucje :+
Maar eh....,heel vaag. Op m'n laptop (B7057) doet hij het wel, maar op m'n pc (zelfde build) doet hij het niet :(

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iets interssants wat ik net tegenkwam, en ik hoop dat ze het zullen veranderen (als het inderdaad klopt):
The latest beta of Windows 7 blocks the usage of third party video decoders from Windows Media Player and MCE. Albain, a DirectShow (ffdshow) developer explains in his own words what he encountered when he was testing the multimedia pipeline of Windows 7 in the latest build 7057.

"Microsoft has locked mpeg4 and h264 codecs into Media Foundation, the replacer of DirectShow (even if directshow is still supported).There is no way to override those codecs, even if you develop a Media Foundation version of your decoder, because Microsoft maintains a list of preferred codecs (their codecs) into the registry (HKEY_CLASSES_ROOT and HKLM \MediaFoundation\Transforms\Preferred), and this registry key cannot be modified, even in admin mode. Only TrustedInstaller user can modify it, which is FYI the user that protects system files, and it cannot be used. Microsoft brought those new codecs, but blocked the possibility to use alternate codecs in their applications."

Windows Media Center and Windows Media Player users might need to worry whether things would still be the same in Windows 7 RC or whether it might change, even though there are alternative players options.

The E7 team revealed last month that in addition to built in DivX support, Windows Media Player will also natively support the .mov files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
TheVMaster schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:57:
[...]

Ehh..da's hetzelfde trucje :+
Maar eh....,heel vaag. Op m'n laptop (B7057) doet hij het wel, maar op m'n pc (zelfde build) doet hij het niet :(
misschien heeft het te maken met upgrade vs clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
.Johnny schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:15:
[...]

misschien heeft het te maken met upgrade vs clean install?
Beide zijn clean installs...
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:00:
Iets interssants wat ik net tegenkwam, en ik hoop dat ze het zullen veranderen (als het inderdaad klopt):

[...]
Maar eh..het native supporten van .mov (Quicktime dus) ehh..krijgen ze niet opnieuw ruzie met Nelie Kroes?! Wat mij betreft werkt alles out of the box, maar je moet natuurlijk wel zelf je eigen codecs kunnen toevoegen (of de standaard laten vervangen door eigen)....

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Laatst online: 27-03 13:04
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:49:
[...]
Schone install it is. Ben niet zo van de dual boots na een paar weken raak ik meestal het andere OS nooit meer aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

Flapmo

and back is gigi!

Als ik zo de topics doorlees is het eigenlijk vooral af te raden om 7048->7057 te upgraden, echter gebruik ik atm windows 7 als main en dualboot meer als second OS. Zijn er mensen die geen problemen hebben ondervonden bij het upgraden van 7048->7057? Anders wacht ik nog heel even op 7068 en probeer het dan wel.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
eerste screenshot van 7068:
http://winfuture.de/news,46174.html
heb gehoord dat ie zo rond 5/6 uur vanmiddag gaat leaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ehh..oud nieuws :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Doe dan tenminste de hele image posten,
Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com/technet_windows_7_rc.jpg

Ik verwacht de RC wel eerder dan mei ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Phyxion schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:49:
[...]

[afbeelding]

Ik verwacht de RC wel eerder dan mei ;)
pffff....OMG moet dat nu?! :+ Eh..de RC komt pas in Mei neem dat van mij aan....en de release van Windows 7 is ergens eind september.

offtopic:
Resize die afbeelding eens man...een plaatje van 1 MB :p

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ja, de public release van de RC is eind mei idd...
maar ik denk, dat net zoals de beta, hij wel een maand van te voren uitlekt.
dus ik schat dat we hem zo eind april al kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Phyxion schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:49:
[...]

Waarom, de datum staat helemaal bovenaan ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
edgarf28 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:56:
ja, de public release van de RC is eind mei idd...
maar ik denk, dat net zoals de beta, hij wel een maand van te voren uitlekt.
dus ik schat dat we hem zo eind april al kunnen downloaden.
Ja...maar dan zal hij nog niet officieel RC heten...net als met de Beta toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

edgarf28 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:25:

heb gehoord dat ie zo rond 5/6 uur vanmiddag gaat leaken!
Ik heb gehoord dat dat gezeur over wel of geen leaked builds en nummertjes binnenkort 'spontaan' verdwijnen kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Heeft iemand trouwens het Internet Access to Home Media al werkend? :+ Vreemd genoeg werkt het niet als ik bij ons op de zaak zit met m'n laptop en m'n pc thuis gewoon aan heb staan natuurlijk. Blijkbaar werkt het toch niet helemaal op dezelfde manier als Direct Access...

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mijn Windows Media Player wilt niet meer opstarten, alleen als administrator.

Weet iemand hoe ik deze kan reinstallen/herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Harware.info TV Windows 7 deel 2

http://www.hardware.info/...eel_2__ASUS_W90_notebook/

Dat startup repair is een mooie feature. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnen 5 uur zal de eerste legitieme versie van Windows 7 Build 7068 verschijnen op MSDN:
http://blogs.msdn.com/shi...e/2009/03/27/9513364.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 296288 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:46:
Binnen 5 uur zal de eerste legitieme versie van Windows 7 Build 7068 verschijnen op MSDN:
http://blogs.msdn.com/shi...e/2009/03/27/9513364.aspx
Misschien moet je even vertalen, de meeste Tweakers zullen dit niet zomaar voor waar aannemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:48:
[...]

Misschien moet je even vertalen, de meeste Tweakers zullen dit niet zomaar voor waar aannemen ;)
Alstu: http://throughwindows.com...ows-7-build-7068-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:48:
[...]

Mijn Chinees is niet zo goed, maar ik lees nergens dat het dus om een release van 7068 via MSDN (??) gaat. Leuke Gadgets trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:52:
[...]

Mijn Chinees is niet zo goed, maar ik lees nergens dat het dus om een release van 7068 via MSDN (??) gaat. Leuke Gadgets trouwens...
Leuke gadget inderdaad, maar op mijn laptop waar ik nu op tik staat hij niet :( (was 7057, upgrade gedaan naar 7068).

Zal straks thuis eens kijken of ik hem wel zie op mijn clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het download programma DC++ krijg ik niet meer aan de gang in Windows 7, hebben meer mensen hier last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Oei, ben 12u weg, en ik heb blijkbaar flink wat gemist...
TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:24:
[...]

Ik zeg ook inderdaad augustus of september...maar het zou best wel eens eind september kunnen worden. In ieder geval is het voor TechEd EMEA in Berlijn...en (natuurlijk) ook voor (in mindere mate) Sinterklaas en Kerst.

Iets is mij zegt dat de launch events al gepland zijn :+ Ik bedoel...ze kunnen die locaties natuurlijk niet een week vantevoren boeken...
Hoor ik daar iets over de Launch ? Wie ? Wat ? Wanneer ? Waar ?
Yanze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:26:
[...]

[afbeelding]
Oei, blijkbaar toch nog wat onduidelijkheid.
Bij mij werkt het commando uit de TS wel, en bij TheVMaster ook, maar bij sommige anderen niet.

@TheVMaster: kan je anders het tweede commando ook in de TS zetten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:19:
Oei, ben 12u weg, en ik heb blijkbaar flink wat gemist...

[...]

Hoor ik daar iets over de Launch ? Wie ? Wat ? Wanneer ? Waar ?
Hmm...Geen enkel idee :+ Althans bij mij is (nog) niets bekend...
[...]

Oei, blijkbaar toch nog wat onduidelijkheid.
Bij mij werkt het commando uit de TS wel, en bij TheVMaster ook, maar bij sommige anderen niet.

@TheVMaster: kan je anders het tweede commando ook in de TS zetten ? :P
Welk 2e commando? :?
Die op mijn blog en in de TS zijn (volgens mij) hetzelfde.../

Gloeiende gloeiende....ik moet eens beter leren lezen.....ik zal de TS ff aanpassen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheVMaster schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Pfff....Zo erg zijn de Microsoft feestjes over het algemeen niet hoor :+
Nee, lijkt me best leuk eigenlijk. Was ook niet zozeer mijn reactie, maar die van een makker die ik mee wil nemen. Achja strikt genomen, weet ook jij wel waarvoor je komt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:43:
[...]

Nee, lijkt me best leuk eigenlijk. Was ook niet zozeer mijn reactie, maar die van een makker die ik mee wil nemen. Achja strikt genomen, weet ook jij wel waarvoor je komt.... ;)
Neuh...licenties krijg ik toch wel....'t gaat me meer om de mensen weer ff te spreken ;) netwerken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Kan iedereen naar zo'n event en gratis licenties scoren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
spokje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:20:
Ik denk het wel, alleen weet niet iedereen waar of wanneer hij is :)
Dus sssst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
spokje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:20:
Nee je kunt je daar niet zomaar voor aanmelden volgens mij. Althans bij de Vista launch was het nogal lastig enneh....ik kon toen zowat niet heen....

Ik vermoed dat men het deze keer ook iets anders aanpakt enneh...dat je dus niet zomaar naar zo'n event toe kunt, maar goed we zullen het wel zien.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 296288 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:10:
Het download programma DC++ krijg ik niet meer aan de gang in Windows 7, hebben meer mensen hier last van...
Nee?
Ik gebruik hier StrongDC, maar werkt hier echt prima.. staat je firewall wel goed?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Op win7vista.com (forum) wordt trouwens beweerd dat iemand een x86 en x64 iso aan het uploaden is, hoewel alleen "leden" (zij die 10$/jaar betalen) de links "mogen" zien.
Maar goed, wie weet zet iemand anders die later ergens anders online.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 20:06
Het volgende is natuurlijk niet specifiek voor Windows 7 (ook Vista, XP niet out-of-the-box), maar erg handig:

- Op het werk gebruik ik OneNote vrijwel elke dag om screencaps te maken (Windows teken + S is ZO heerlijk!)

- Nou ging ik opzoek naar een mogelijkheid om dat in Windows 7 default met de snipping tool na te bootsen (Constant dat startmenu induiken kan makkelijker).

- En ja hoor, met de built in Shortcut key commando ben ik erg tevreden met Ctrl + Alt + S...(als iemand mij kan vertellen hoe ik die Ctrl + Alt kan vervangen door het Windows teken ben ik helemaal teverden :+ , maar dat kan volgens mij niet)

De functie kent iedereen natuurlijk (rechtermuisknop op het programma > properties > shortcut :P ), maar blijft erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:19:
Het volgende is natuurlijk niet specifiek voor Windows 7 (ook Vista, XP niet out-of-the-box), maar erg handig:

- Op het werk gebruik ik OneNote vrijwel elke dag om screencaps te maken (Windows teken + S is ZO heerlijk!)

- Nou ging ik opzoek naar een mogelijkheid om dat in Windows 7 default met de snipping tool na te bootsen (Constant dat startmenu induiken kan makkelijker).

- En ja hoor, met de built in Shortcut key commando ben ik erg tevreden met Ctrl + Alt + S...(als iemand mij kan vertellen hoe ik die Ctrl + Alt kan vervangen door het Windows teken ben ik helemaal teverden :+ , maar dat kan volgens mij niet)

De functie kent iedereen natuurlijk (rechtermuisknop op het programma > properties > shortcut :P ), maar blijft erg handig!
Je kan trouwens met de snipping tool een volledige screenshot maken met ctrl-prnt scr.
Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 18:40

Peter91

<=]

foppe-jan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:14:
Op win7vista.com (forum) wordt trouwens beweerd dat iemand een x86 en x64 iso aan het uploaden is, hoewel alleen "leden" (zij die 10$/jaar betalen) de links "mogen" zien.
Is vast nep, en bedoelt om geld binnen te halen met mensen die vip worden voor deze download..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 20:06
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:23:
[...]
Je kan trouwens met de snipping tool een volledige screenshot maken met ctrl-prnt scr.
Misschien heb je er iets aan.
Klopt, maar wil juist meestal een gebied hebben, dus dat is wel erg handig met die snipping tool Rectangular optie.

Overigens heb ik ook een handleiding geschreven voor de mensen met een PlayStation 3 (staat ook in het mediacenter topic) om media te sharen via WMP12, wellicht interessant:

http://www.mediafire.com/?jnu1njyddyv

[ Voor 23% gewijzigd door Gusev op 27-03-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
foppe-jan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:14:
De torrent daarvan is uitgelekt inmiddels het gaat rete traag en het is nog niet eens zeker of het wel "echt" is O-) .
Afbeeldingslocatie: http://wzor.net/img/news/6.1.7068.0.winmain.090321-1322_m1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
WC-Juf schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:10:
[...]

De torrent daarvan is uitgelekt inmiddels het gaat rete traag en het is nog niet eens zeker of het wel "echt" is O-) .
[afbeelding]
Niemand op die torrent zit verder dan 0.7% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
je zult 7,4% bedoelen.

de 0,7% torrent is van eergisteren en fake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Lang leve torrents \o/ :+

offtopic:
Weet nog wel toen warez-land helemaal in de ban was van GTA4. Weet niet of er toen al torrents waren maar iig ftp sites en irc kanalen werden overladen door mensen die hem als eerste wilden hebben natuurlijk. Lijkt wel of de builds van Windows 7 zo populair zijn dat dat nu weer gebeurd, en dan zijn torrents _niet_ de ultieme manier van verspreiding natuurlijk

Maar oké, het komt allemaal goed :P

Zit nog ff te dubben of ik een usb stick zal halen voor 7068 of een nieuw pak dvd+r's :+

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 27-03-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:12:
[...]
Ik heb gehoord dat dat gezeur over wel of geen leaked builds en nummertjes binnenkort 'spontaan' verdwijnen kan.
Ik vermoed dat over de desbetreffende torrents praten hetzelfde geldt :)

Dus laten we in dit topic ontopic blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graag :) :Y

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 27-03-2009 20:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even iets anders. Ik snap het geouwehoer over verschillende Win 7-versies niet.

Een hoop gebruikers melden dat ze hartstikke tevreden zijn met ''de laatste build'', welke dat ook moge zijn. 7057 lag wat dat betreft goed in de markt, maar nu schijnt 7068 alweer onderweg te zijn. Enkele userts op GoT zeggen daarentegen: pak Build 7000 en haal de Windows Update er overheen. Superstabiel, al die not-by-Microsoft-released shit moet je niet hebben, alleen de standaard.

Ik las hier en daar over incompatibiliteitsprobleempjes en dergelijke (effe geen tijd voor bronvermelding, bezig met opdracht) met wat nieuwere builds. Daarentegen merken verschillende kennissen ook een performanceboost op in 7057 tov de standaard 7000. Uiteraard komt nu de geheel logische vraag bovendrijven: wie heeft er gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jejking schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:06:
Even iets anders. Ik snap het geouwehoer over verschillende Win 7-versies niet.

Een hoop gebruikers melden dat ze hartstikke tevreden zijn met ''de laatste build'', welke dat ook moge zijn. 7057 lag wat dat betreft goed in de markt, maar nu schijnt 7068 alweer onderweg te zijn. Enkele userts op GoT zeggen daarentegen: pak Build 7000 en haal de Windows Update er overheen. Superstabiel, al die not-by-Microsoft-released shit moet je niet hebben, alleen de standaard.

Ik las hier en daar over incompatibiliteitsprobleempjes en dergelijke (effe geen tijd voor bronvermelding, bezig met opdracht) met wat nieuwere builds. Daarentegen merken verschillende kennissen ook een performanceboost op in 7057 tov de standaard 7000. Uiteraard komt nu de geheel logische vraag bovendrijven: wie heeft er gelijk?
Als je via officiele weg de 7057 of zelfs al de 7068 build hebt dan kan je dat goed vergelijken. Mijn ervaring is dat de 7000 super stabiel was. 7022 en 7032 wat minder, 7048 weer wat meer, en 7057 kwam ik weer wat problemen in tegen, maar 7068 lijkt weer erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Opvallende zaak wat mij betreft in het programma WinEI (Experience Index):
The DX10 scoring rules are :

* < 2.0 means the system does not support DX9 or DX10.
Hoe kan dat? Ik dacht dat Win 7, net als Vista, sowieso enkel werkte met DX9- en DX10(+)-kaarten?

Sowieso wel interessante uitleg over de scores die je kan behalen in Win 7 en welke user experiences daarbij horen.
Bron: http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=622&pgno=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:46:
Opvallende zaak wat mij betreft in het programma WinEI (Experience Index):

[...]

Hoe kan dat? Ik dacht dat Win 7, net als Vista, sowieso enkel werkte met DX9- en DX10(+)-kaarten?
Je bedoelt dat aero DX9 of DX10 nodig heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
WC-Juf schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:10:
[...]

[afbeelding]
Dat is een wallpaper die in één of andere oude Longhorn build zat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

anandus schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:48:
[...]
Je bedoelt dat aero DX9 of DX10 nodig heeft? ;)
Dat wist ik al. Het gekke is dat ik nergens de vereiste absolute minimum-specs kan vinden voor Win 7 maar ik dacht me te herinneren dat het om DX9 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Jejking schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:52:
[...]

Dat wist ik al. Het gekke is dat ik nergens de vereiste absolute minimum-specs kan vinden voor Win 7 maar ik dacht me te herinneren dat het om DX9 ging.
Geloof me, Windows 7 draait prima zonder Aero of DirectX 9 :)
Heb het al eens gedraaid op een Neoware ThinClient met deze specs:

- Geode 300MHz
- Integrated CS5530 graphics (4MB shared)
- SDRAM 256MB SO-DIMM
- Seagate 60GB Laptop HDD

Heb hard liggen knoeien met ACPI 2.0, maar het werkte.
Het was werkelijk niet om aan te zien, alles ging echt EXTREEM traag, maar het werkte echt wel :)

Hier trouwens ook leuk om te lezen:
http://www.winhistory.de/more/386/xpmini_eng.htm

De échte absolute minimumvereisten van XP :)

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-03-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Is de Enterprise versie trouwens ook al te testen? Ik zie alle consumer versies wel, en nu ook een professional 7068 maar geen Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11

nFo

Petervanakelyen schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:44:
[...]

Niemand op die torrent zit verder dan 0.7% :(
Staat nu ook op usenet.
In de bestands naam staat: retail ?

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 28-03-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 18:40

Peter91

<=]

Ja, net gemerkt dat er 2 versies op ftd staan. Even eentje mee pakken. Ik geloof maar dat deze echt zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb zojuist build 7068 gedownload en ben 'm nu aan het installeren :)

Ik hoop dat het driver conflict met de Intel GMA 4500 is opgelost. Heel vaak had ik last van grafische glitches/bugs in Windows 7:

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg21/peekj/Capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Nevermind.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 190494 op 28-03-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over windows 7, het loopt stukken soepeler en de taakbalk is een stuk productiever als die van voorgaande. Ik heb tot nu toe nog niet echt merkwaardige problemen gehad.

Heb echter wel een vraag.

Heeft iemand al toevallig Quake Live werkend gekregen onder windows 7? Ik probeer te updaten naar de laatste drivers van nvidia op mijn laptop maar krijg dan bsod dus maar teruggezet naar de orginele via windows update :P

offtopic:
Voor de geintreseerde die windows 7 is al geleaked, ben hem nu aan het binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Ik heb hier build 7000 draaien. De verkenner loopt regelmatig vast. Als ik mediaplayer open, afsluit en vervolgens de computer op slaapstand zet en weer start, start mediaplayer met geen mogelijkheid meer op. Na een restart doet hij het dan wel weer, maar 't is wel vervelend natuurlijk.
Ben nu 7068 aan het binnenhalen, eens kijken of dat beter draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
Bjorn89 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:20:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over windows 7, het loopt stukken soepeler en de taakbalk is een stuk productiever als die van voorgaande. Ik heb tot nu toe nog niet echt merkwaardige problemen gehad.

Heb echter wel een vraag.

Heeft iemand al toevallig Quake Live werkend gekregen onder windows 7? Ik probeer te updaten naar de laatste drivers van nvidia op mijn laptop maar krijg dan bsod dus maar teruggezet naar de orginele via windows update :P

offtopic:
Voor de geintreseerde die windows 7 is al geleaked, ben hem nu aan het binnenhalen
Bij mij draait ie prima... net een update uitgevoerd (van Quake Live) en mijn eerste potjes online gedaan. Ik draai overigens build 7022 32bit.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 13:13
Ben nu de 7068 X64 aan het downloaden, ik denk dat ik voor de eerste keer ga upgraden, heb tot nu toe nog altijd een clean install gedaan (7000,7022,7048) maar dat herinstalleren neemt toch wel de nodige tijd in beslag.. Plus het feit dat ik nu ook genoeg schijfruimte heb om up te graden, ik had voor windows 7 een partitie van 20 gig, en daar blijft niet heel veel van over na een installatie (te weinig voor een upgrade). Nu 40 gig, en volgens mij moet een upgrade nu gaan lukken :)

[ Voor 3% gewijzigd door thecompany op 28-03-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

thecompany schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:10:
Ben nu de 7068 X64 aan het downloaden, ik denk dat ik voor de eerste keer ga upgraden, heb tot nu toe nog altijd een clean install gedaan (7000,7022,7048) maar dat herinstalleren neemt toch wel de nodige tijd in beslag.. Plus het feit dat ik nu ook genoeg schijfruimte heb om up te graden, ik had voor windows 7 een partitie van 20 gig, en daar blijft niet heel veel van over na een installatie (te weinig voor een upgrade). Nu 40 gig, en volgens mij moet een upgrade nu gaan lukken :)
Ik ga dat ook proberen, ben ook de 7068 aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17726

draai nu een week op de x64 build 7057 en die draait heel goed en stabiel, toch maar eens de x64 build 7068 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

Is het de moeite om 7068 te instaleren? Ik draai nu op 7058. Maar hij was binnen uur binnen en het is de echte :). Dus gewoon goede torrent enz. pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:22

DesertShooter

Afgekickt

Ik krijg het niet voor elkaar om de ATI Windows 7 (Cat 9.3) drivers te installeren op mijn M2A-VM mobo. Het boardje heeft een 690G chipset met (volgens device manager) X1200 series graphics. Steeds wanneer ik de drivers installeer meld hij me simpelweg dat hij de drivers niet heeft geinstalleerd. Geen waarom, geen uitleg, geen foutmeldingen.
Ik heb build 7068 x86 geinstalleerd.

Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
DFKT schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Bij mij draait ie prima... net een update uitgevoerd (van Quake Live) en mijn eerste potjes online gedaan. Ik draai overigens build 7022 32bit.
Bij mij blijven er horizontale lijnen door het scherm lopen als ik hem fullscreen doe. Lijkt wel een een sync probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Bjorn89 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:07:
[...]

Bij mij blijven er horizontale lijnen door het scherm lopen als ik hem fullscreen doe. Lijkt wel een een sync probleem. :/
Misschien een overbodige vraag, maar: heb je je fullscreen settings goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Ook lekker, heb ik net 7068 erop is 7086 er al weer.. Nou ja, beter zo dan anders. Fake upload van een grappenmaker. Nevermind.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 28-03-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
DesertShooter schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:00:
Ik krijg het niet voor elkaar om de ATI Windows 7 (Cat 9.3) drivers te installeren op mijn M2A-VM mobo. Het boardje heeft een 690G chipset met (volgens device manager) X1200 series graphics. Steeds wanneer ik de drivers installeer meld hij me simpelweg dat hij de drivers niet heeft geinstalleerd. Geen waarom, geen uitleg, geen foutmeldingen.
Ik heb build 7068 x86 geinstalleerd.

Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik heb een X1250 en exact hetzelfde probleem. Dit komt waarschijnlijk omdat de X1200 serie (en anderen) sinds kort legacy ("verouderd") zijn verklaard en dus niet meer worden ondersteund. De drivers werken waarschijnlijk wel voor Vista, maar niet voor Windows 7. Ik hoop dat Ati voor de Windows 7 release tenminste nog 1 stabiele driver-update uitbrengt voor de X1200 series. Ik denk het bijna van wel, anders zouden ze problemen krijgen met MS aangezien erg veel laptops deze kaarten hebben.

Windows Update heeft trouwens wel een Ati driver die goed werkt. Dit is een beta en hij crasht maar af en toe :P

[ Voor 5% gewijzigd door PhoenixT op 28-03-2009 19:28 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Hacku schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Dat is een wallpaper die in één of andere oude Longhorn build zat.
Klopt nu zit hij er ook weer in, Global MCT ect.

Net ffies upgrade gedaan van 7000->7068 en desktop frankenstein 7000-7022-7048-7057-7068

Niet meer zo "slordig" als 57 met startmenu/netwerk missing icon's, rare read only settings op de chrome map opeens services die op manual staan en zich niet meer laten starten.
Networking Discovery/sharing werkt nu ook fijn en vrijwel direct op XP/Vista/W7.

Wat me wel opviel wat "nieuw" is bij de upgrade checking comparability na de default waarschuwing met 16 GB disk space moest ie nu eerst rebooten er was wat "in use" :z

Login duurt wel langer op de frankenstein desktop (login changer plaatje heeft ie onthouden dus ik zie die stoned fly niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Ik kan het mis hebben, maar ik zie dat er alleen een Professional X86 build is en een Ultimate X64 build van 7068.

7068.0.090321-1322_x86fre_client_en-us_Retail_Professional-GRC1CPRFRER
7068.0.090321-1322_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULXFRER

Kloppen deze vermoedens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Net de 7068 erop gezet en loopt tegen twee fouten/problemen op tot nu toe:
1. Na een paar minuten niet gebruikt te zijn en ik open firefox, krijg ik een paar plopjes uit de boxen
2. Krijg vaak dat ik dingen moet doen als Administrator, terwijl ik die gewoon ben.

Voor het gevoel loopt windows wel nogwat soepeler.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb builld 7068 nu ook, juist gebrand op DVD, en wat zie ik bij de upgrade:

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/petervanakelyen/Windows_7_RC.png

Windows 7 Release Candidate ! *O*

Ik wist niet dat build 7068 de RC was...
Niemand hier heeft het verteld !

[ Voor 26% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-03-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:03:

[afbeelding]

Dat stond bij de 7057 release ook, dus is waarschijnlijk niet de RC

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:03:

[afbeelding]

Zoals bovenstaande poster al zei: Het is niet de RC. Nog lang niet zelfs. Dat ze het RC-gedeelte er alvast bijgezet hebben, zegt niets over de eigenlijke release. 7068 Is gewoon een tussenbuild, net zoals de vorige build, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De beta keys werken niet bij Windows 7 Build 7068 Professional ALLSKU werken niet, weet iemand waar ik deze kan vinden?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, waar en met welk cijfer achter de komma een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....