[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Inhoudsopgave
Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Disclaimer
Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Let ook even op de volgende tekst :
The Beta will stop working on August 1, 2009. To continue using your PC, please be prepared to reinstall a prior version of Windows or a subsequent release of Windows 7 before the expiration date. You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7.
In normaal Nederlands :
Vanaf 1 augustus 2009 kun je deze beta niet meer gebruiken, je zult voor die tijd dus wel weer een andere versie van Windows moeten installeren (dat kan natuurlijk ook een nieuwere build van Windows 7 zijn die dan vast wel uitgekomen is)

Introductie
Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe krijg ik een key voor Windows 7 Beta of RC?
Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Hoe download ik Windows 7 RC?
Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7 RC

• De Windows 7 RC download zal op z'n minst t/m juni 2009 te downloaden zijn
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.

Wat is hot in Windows 7?
Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Hoe installeer Windows 7 op de niet standaard manier?
Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Hoe installeer ik Windows 7 op mijn Pentium 2 / EEEPC?
Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Daemon-Tools Lite (Daemon-Tools Pro werkt wel)
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76
• WinAmp

Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
Nokia PC Suite 7.x
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard

Ik heb een ander issue met Windows 7, hoe fix ik dat?
Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Waar kan ik nog meer info vinden over Windows 7?
Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

Patches en updates
De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen
De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6[/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 15:18
Ik heb al een paar builds last van het feit dat mn beeldscherm knippert. Het gebeurd vooral als ik IE8 gebruik. Andere browsers hebben dit niet (opera). Iemand een ideetje?

En is er al een oplossing voor t niet werkende ati controlpanel onder 7077? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

low_n_slow schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:45:
Ik heb al een paar builds last van het feit dat mn beeldscherm knippert. Het gebeurd vooral als ik IE8 gebruik. Andere browsers hebben dit niet (opera). Iemand een ideetje?

Knipperen als IE opstart of als je deze gebruikt?
Ik heb hier nog geen/nooit last van gehad.
Crap; ik zie dat je het altijd hebt bij de beta's.
Hopelijk is de RC niet zo flikkerig voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 23-04-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
low_n_slow schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:45:

werkt bij mij wel. op 7077x86 op mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik neem gelijk een kijkje op die windows.nl site toen Vmaster hem noemde...maar Antivir Premium gaat huilen... O-)

windows.nl/static/js/jquery.js Contains recognition pattern of the JS/Dldr.Agent.Agr.1 Java script virus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

SideShow

Administrator

Heb nu ook de 7077 en wat loopt alles heerlijk vlot .... mijn vriendin was overlaatst nog zo blij met haar "smooth" macbookje, maar waarom zou je nu nog mac willen eigenlijk :p

Straks nog een 7Lite ofzo op de iso loslaten, en we hebben wel degelijk een winner *O* ^) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:44:
Ik neem gelijk een kijkje op die windows.nl site toen Vmaster hem noemde...maar Antivir Premium gaat huilen... O-)
Of je neemt een scanner die niet zo achterlijk dom is om daarover te gaan mekkeren:
/*
* jQuery JavaScript Library v1.3
* http://jquery.com/
*
* Copyright (c) 2009 John Resig
* Dual licensed under the MIT and GPL licenses.
* http://docs.jquery.com/License
*
* Date: 2009-01-13 12:50:31 -0500 (Tue, 13 Jan 2009)
* Revision: 6104
*

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 23-04-2009 17:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 15:46

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Zo dan! Ben ook maar eens op de Win7 boot gestapt (7077) nadat ik Vista heb overgeslagen, dus dit is even een behoorlijk verschil met XP ;)

Ik had wel wat moeite met het vinden van de drivers ed. Vooral de xFi was ff zoeken maar inmiddels heb ik alles draaiend. Ik heb een q6600 op een P35-S3 met 2 gig ram, 8800ultra en een xFi kaartje dus. Ik moet zeggen dat het prima draaid allemaal. Ook software is niet ech een punt, ik dacht dat er veel problemen zouden zijn om 64 bits software te vinden maar ik heb inmiddels alles wel aan de praat gekregen. Photoshop cs4, skype, editplus, winamp, firefox 64 (minefield), total commander en nog wat meer. Wist ik veel dat de meeste 32 bits ook werkt ;)

Wat ik wel jammer vind is dat er geen 64 bits Flash player is, wachten op versie 10 dacht ik.... Het shiet dus niet op om een 64 bits browser te draaien, zonder flash is het niet werkbaar voor mij. Ik moet dus nog ff een 32 bits installen.

Verder heb ik wat moeite met het font ofzo, alles ziet er anders uit dan ik gewent ben, op de een of andere manier worden alle programma's op een andere manier gerenderd... ik heb al wat met het clear-type ofzo lopen rommelen maar ik weet het niet, echt prettig is het niet... mss is het een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Modbreakje: bliep

[ Voor 199% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2009 18:39 . Reden: Er zijn zat manieren om te klagen/praten over forumposts. In het topic er op in gaan is er geen van. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:44:

windows.nl/static/js/jquery.js Contains recognition pattern of the JS/Dldr.Agent.Agr.1 Java script virus :*)
Altijd oppassen voor 'agents' in the matrix die internet heet :P , zo meteen gaan ze nog draconische maatregelen of uitspraken loslaten.
'K zelf gebruik comodo, die siste niet, maar is echt een 'draak' van een firewall en virusscanner.
Afbeeldingslocatie: http://www.elalmanaque.com/turismo/parques/canarias/palmitos/Comodo%20Dragon.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 23-04-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04 23:04

KompjoeFriek

Statsidioot

ocdaan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:59:
...
Wist ik veel dat de meeste 32 bits ook werkt ;)
...
Daar hebben ze in windows al tijden wow(64) voor :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:59:
- knipperdeknip -

Wat ik wel jammer vind is dat er geen 64 bits Flash player is, wachten op versie 10 dacht ik.... Het shiet dus niet op om een 64 bits browser te draaien, zonder flash is het niet werkbaar voor mij. Ik moet dus nog ff een 32 bits installen.
- knip -
Zit deze bij jou niet standaart erbij ofzo (32 bits browser) , of bedoel je flash player?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 23-04-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 60905 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:18:
[...]

Zit deze bij jou niet standaart erbij ofzo (32 bits browser) , of bedoel je flash player?
Ja, je heb wel gelijk, IE 8 staat er zowel als 32 en 64 bits op. Maar ik gebruik eingelijk nooit IE en had dus wel FF 64 bits geinstalleerd. Ik moet er dus nog ff de 32 bits versie naast zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neh..
En jeuj, wij hebben diffs.

Misschien kun je voordat je bepaalde suggestieve posts neerzet ook even met een plaintext editor dat bestand nakijken - aangezien dit een veelgebruikte minifier is voor javascript.
En door die minification wil een pattern-based pakket nog wel eens een false positive geven.

* alt-92 geen trojandroppers kent met een GPL/MIT license waar de maker ook nog eens dergelijke contactinfo achterlaat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb Nokia suite versie 7.1.18.0 geinstalleerd op Windows 7 7077 64 bits en deze werkt prima. Elke dag krijg ik een melding van een update 7.1.26.0, klik op de downloadknop, de update wordt gedownload, maar verder gebeurt er niets. Ik kan ook niet de locatie vinden waar de update gedownload wordt. Wie weet de locatie of een andere oplossing? Alvast bedank.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crest schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:55:
Ik heb Nokia suite versie 7.1.18.0 geinstalleerd op Windows 7 7077 64 bits en deze werkt prima. Elke dag krijg ik een melding van een update 7.1.26.0, klik op de downloadknop, de update wordt gedownload, maar verder gebeurt er niets. Ik kan ook niet de locatie vinden waar de update gedownload wordt. Wie weet de locatie of een andere oplossing? Alvast bedank.t
'C:\Windows\Downloaded Program Files' daar staat misschien de gedownloade update, anders missschien hier:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 23-04-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Crest schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:55:
Hier?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Tss, ik ben niet slim geweest ndat ik te veel in mijn BIOS heb geklooit is mijn windows 7 lang niet meer zo stabiel als hij was, maarja. Ik vindt het zeker goed want hij loopt verrukelijk deze versie van Windows, op XP na vindt ik niet dat er een beteren versie is, vista vindt ik al helemaal niet veel waard, dus ik ben gelijk maar op mijn nieuwe pc een beta versie gaan draaien...Het werkt gewoon perfect (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

DJ-Visto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:03:
Tss, ik ben niet slim geweest ndat ik te veel in mijn BIOS heb geklooit is mijn windows 7 lang niet meer zo stabiel als hij was, maarja. Ik vindt het zeker goed want hij loopt verrukelijk deze versie van Windows, op XP na vindt ik niet dat er een beteren versie is, vista vindt ik al helemaal niet veel waard, dus ik ben gelijk maar op mijn nieuwe pc een beta versie gaan draaien...Het werkt gewoon perfect (y)
DJ-Visto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:03:
Ik snap niet dat mensen xp nog goddelijk vinden..
VIndt het ten eerste lelijk en log.. en zo onlogische..
Als je op 7 zit en je naar xp gaat zie je echt dingen.. fackk.. hoe kun je het bedenken..
En xp vervuilt zichzelf nogal./
7 is echt een veel beter product..
Alleen hoop ik echt dat ze dat mirdora af maken ofzo.
Compleet nieuw..
Dus gewoon zelfde doel als Windows 7 maar dan achter schermen veel beter.
Dus zelfde functies. (beter)
Zelfde dingen..
Dus niet dat mensen weer heel veel moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa ik ben ook erg gehecht aan Xp, heb jaaren altijd de classic look gebruikt, maak ben nu zelfs de felblauwe luna skin gaan waarderen. En dat het toch HET OS is dat je inzet bij een oud bakkie ( zeg lager dan p4), reken maar dat er nog zoveel mensen zijn die daarmee werken, in de 3e wereld al helemaal. En zo zijjn er meer dingen, Xp heeft door zijn ouderdom een bepaalde nostalgische glans gekregen, en als het nog 100% mee kan komen...

-Maar als de 7 RC er is zal ik opnieuw kijken of 7 mij overhaalt om Xp te dishen, bij de Beta lukte dat al bijna, ware het niet dat ik niet een Beta een Xp Sp3 laat vervangen. Dualboot kan uiteraard ook, maar ik maak liever een keus voor vast.

Wat bedoel je met xp vervuilt zichzelf nogal? Dat je na een jaar een verse install doet, je een snellere Xp hebt? Zoja, is dat bij 7 niet net zo dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 23-04-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:52:
[...]

Knipperen als IE opstart of als je deze gebruikt?
Ik heb hier nog geen/nooit last van gehad.
Crap; ik zie dat je het altijd hebt bij de beta's.
Hopelijk is de RC niet zo flikkerig voor je.
haha. Maar het is tijdens het scrollen in IE. En het is echt mn hele beeldscherm wat flikkert dan :(
Bigbadkip schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:02:
[...]

werkt bij mij wel. op 7077x86 op mn laptop.
Ik heb de x64 versie. In het vorige topic hadden er meer mensen last van, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar een oplossing. Maar bedankt voor deze bijdrage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
low_n_slow schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:52:
[...]

haha. Maar het is tijdens het scrollen in IE. En het is echt mn hele beeldscherm wat flikkert dan :(

[...]

Ik heb de x64 versie. In het vorige topic hadden er meer mensen last van, vandaar dat ik nieuwsgierig was naar een oplossing. Maar bedankt voor deze bijdrage :P
klinkt als een brakke videokaartdriver

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
[b][message=31846225,noline]
Wat bedoel je met xp vervuilt zichzelf nogal? Dat je na een jaar een verse install doet, je een snellere Xp hebt? Zoja, is dat bij 7 niet net zo dan?
Tja, naast dat dat hele bericht nogal leest alsof de auteur stoned was moet ik zeggen dat ik dat een vrij onzinnig argument vind.. XP draait bij mij nu al 3j zonder reinstall, en dat gaat prima.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:30:
tJa ik ben ook erg gehecht aan Xp, heb jaaren altijd de classic look gebruikt, maak ben nu zelfs de felblauwe luna skin gaan waarderen. En dat het toch HET OS is dat je inzet bij een oud bakkie ( zeg lager dan p4), reken maar dat er nog zoveel mensen zijn die daarmee werken, in de 3e wereld al helemaal. En zo zijjn er meer dingen, Xp heeft door zijn ouderdom een bepaalde nostalgische glans gekregen, en als het nog 100% mee kan komen...

-Maar als de 7 RC er is zal ik opnieuw kijken of 7 mij overhaalt om Xp te dishen, bij de Beta lukte dat al bijna, ware het niet dat ik niet een Beta een Xp Sp3 laat vervangen. Dualboot kan uiteraard ook, maar ik maak liever een keus voor vast.

Hmm...Ik weet niet wat voor pc je hebt dat je geen Windows 7, maar XP draait..maar eh.....Windows 7 Beta is echt een heel goede vervanger van Windows XP SP3....brrr...XP. 'k vond Vista al veel beter dan XP (wel met de juiste hardware dan...)...dualboot is idd geen optie. Ik heb hier op geen enkele pc meer XP/Vista draaien maar gewoon overal native Windows 7 Build 7077.

XP vervuilde zich zeer zeker wel...het wordt gewoon trager op een gegeven moment, iets wat ik bij Vista nog nooit heb gehad. Ik heb nog geen build van Windows 7 langer dan 1 maand gedraait (na build 7000 :+) dus daar heb ik nog geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt dat het in XP toegestaan is om zelf maar te kiezen waar je je software installeert - als software engineer zijnde - en XP het ook toestaat om overal maar wat bestandjes neer te kwakken. Zo heb ik apps op mijn pc die naast de install dir op 3 andere plekken (!) ook bestanden neerkwakken. De een kiest de install dir voor een .dll, de ander system32, de ander root, de ander de user dir etc etc, het is gewoon dramatisch. En dat is deels de schuld van XP, deels de schuld van ontwikkelaars. Maar windows 7 is daar iets stricter in (geen troep meer in me root c:\ yay!) dus zal een stuk schoner (cq opgeruimder) zijn na x jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het ging al fout toen men win95 uitbracht :+
(geen security)
* alt-92 had liever toen al een NT variant gehad voor alle desktops
Maar goed, dan was het aandeel Windows PC's denk ik ook een heeeeel stuk kleiner geweest tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
foppe-jan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:56:
[...]

Wat dacht u er van dat het bij elke beta is geweest en dat ik elke keer de laatste ati win7 x64 drivers heb geprobeerd? Zelfs de vista drivers hadden er last van (4870).

Iemand anders met een helder momentje betreffende de 'scroll-refreshrate' van mn monitor in IE8? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

low_n_slow schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:12:
[...]
Wat dacht u er van dat het bij elke beta is geweest en dat ik elke keer de laatste ati win7 x64 drivers heb geprobeerd? Zelfs de vista drivers hadden er last van (4870).

Iemand anders met een helder momentje betreffende de 'scroll-refreshrate' van mn monitor in IE8? :P
Het is een brakke videodriver :P

Serieus, ik heb dit zovaak gezien (ook onder Vista) en in alle gevallen was het de driver. Ook mijn 2 laptops (1x een X1600 en 1x een 4500MHD) vertonen dit gedrag bij foutieve drivers.

Ik kan jouw probleem dat ook zo simuleren als ik wil. Maar goed, je hebt gelijk als je nu denkt dat het meest voor de hand liggende niet altijd het juiste is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Over Windows 8 hoorde ik vorige week al iemand roepen, maar over Windows 9 had ik nog niet eerder gehoord:

http://uxevangelist.blogs...ws-9-various-tidbits.html

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Ok ik heb dus na veel gepruts met verschillende OSen maar windows 7 op me msi wind geinstalleerd, werkt allemaal prima, alleen werkt power management niet 100%.

Ik heb scherm uitzetten op 1 minuut gezet, en elke keer als mijn scherm word uitgezet gaat hij 3 sec later gewoon weer aan. Ik heb verder niks draaien, dus ik snap niet wat het probleem is.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
low_n_slow schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:12:
[...]

Nja, niks tegen ati (ik heb er zelf ook een IGP van), maar hun programmeerskills laten ze de laatste tijd weer een beetje in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Anoniem: 60905 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:58:
[...]

'C:\Windows\Downloaded Program Files' daar staat misschien de gedownloade update, anders missschien hier:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
Nee. En de downloadlink verwijst nog naar een vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Yanze schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:07:
Over Windows 8 hoorde ik vorige week al iemand roepen, maar over Windows 9 had ik nog niet eerder gehoord:

http://uxevangelist.blogs...ws-9-various-tidbits.html
Ik wel, dat ze nu al met windows 8 & 9 bezig zijn, haha. Maarja, moet deze concurrent worden en even over waarom ik Vista zo slecht vindt, hij gaat van A naar Z naar B en niet zoals XP/7 van A naar B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Nou ik draai nu al een aantal weken build 7077 en ik ben er erg over te spreken!

In vergelijking met Vista zit ik niet constant naar de ronddraaiende cursor te kijken. Het loopt vlot op mijn laptop met 1,5 gb geheugen en is heel stabiel.

Ook mijn usual programs draaien probleemloos!
Ben zeer happy met Windows 7, laten we Vista maar snel vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DJ-Visto schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 07:26:
[...]

Ik wel, dat ze nu al met windows 8 & 9 bezig zijn, haha.
Ook met Windows 10 zijn ze bezig. Het gaat niet om het bouwen, maar om het feature bepalen. Wat moet er in welke versie komen. Wat doen we in 8 en wat in 9. Moeten we voor dingen die we in 10 willen gaan doen over 9 jaar, in 8 al gaan voorbereiden, etc. etc.

Er zijn meer producten met roadmaps die verder gaan dan 3 versies, waarbij natuurlijk de versie van over 9 jaar uit ruwere ideeen bestaat, dan degene die er over 3 jaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Woei, weer een nieuw topic !!! :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de mensen die het al geïnstalleerd hebben, zijn er verschillen te zien in 7100 t.o.v. oudere builds of is het puur bugfixerij geweest? :)
/me anandus heeft te weinig geduld :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik ben nog even slurp aan het doen hijs er pas en tis vroeg :p .!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:37
Wat is er pas? De RC?
Zo ja, dan zou hij toch ook op MSDN komen? Ik zie daar namelijk alleen nog maar de beta en dat is een oude build volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Negaiido schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:42:
Wat is er pas? De RC?
Zo ja, dan zou hij toch ook op MSDN komen? Ik zie daar namelijk alleen nog maar de beta en dat is een oude build volgensmij.
Ja, duurt nog een aantal dagen/weken tot-ie op MSDN komt, inderdaad, als ik het goed heb.

Maar hij schijnt al in het wild gespot te zijn in de donkerdere krochten van het internet.
(Zowel x86 als x64, trouwens)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-04-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Dat wordt vanmiddag op tijd naar huis en uTorrent aanslingeren!

edit: ^^ Op 5 mei zou de RC public worden en week eerder voor MSDN/TechNet subscribers.

[ Voor 41% gewijzigd door Yanze op 24-04-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:46:
[...]
Ja, duurt nog een aantal dagen/weken tot-ie op MSDN komt, inderdaad, als ik het goed heb.

Maar hij schijnt al in het wild gespot te zijn in de donkerdere krochten van het internet.
Leuk om te weten, dan maar op de illegale manier :X
Alleen er is jammer genoeg geen private tracker die hem upgeload heeft ...
Yanze schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:46:
Dat wordt vanmiddag op tijd naar huis en uTorrent aanslingeren!

edit: ^^ Op 5 mei zou de RC public worden en week eerder voor MSDN/TechNet subscribers.
Dan nog maar een week wachten voor MSDN :)

[ Voor 26% gewijzigd door Negaiido op 24-04-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Ze hebben zo te zien niet aan de ui-en gewerkt die is hetzelfde inclusief die vips, dus bugfixes en hier en daar en replaced w3.11 icoontje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/news/8768d1240556778-windows-7-rc-7100-leaked-7100.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door WC-Juf op 24-04-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

WC-Juf schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:49:
Ze hebben zo te zien niet aan de ui-en gewerkt die is hetzelfde inclusief die vips, dus bugfixes en hier en daar en replaced w3.11 icoontje ;)

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan? Zou rc1 al inderdaad leaked zijn?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Erhnam schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:58:
[...]

Jep

Gaat iemand trouwens de RC gebruiken als main OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:58:
[...]

Van wat ik her en der lees wel, ik kan het zelf nog niet controleren, helaas.
Maar de digisign lijkt te kloppen :)
Negaiido schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:00:
[...]
Windows 7 is bij mij thuis al sinds december mijn main OS. Nu heb ik alles goed gebackupt, maar het is tot nu toe niet nodig geweest, retestabiel hier, dus de RC zal ook wel mijn main OS worden.
Ik betwijfel of er überhaupt ooit nog een oudere Windows (Vista of XP) op mijn computer of laptop komen.

/me zingt "...Things will only get better..."

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 24-04-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Negaiido op 24-04-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:58
Hehe net 7077 lkr up and running :P Zal niet superveel zijn verandert gok ik zo. Zullen er changelogs te vinden zijn ergens?

[ Voor 21% gewijzigd door savale op 24-04-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:11:
Zullen er changelogs te vinden zijn ergens?
Niet echt ;)
Behalve de eerdere 2 blogs over de verschillen tussen beta en de RC :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 24-04-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

EraZor

Don't mention the war

anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:00:
[...]
Van wat ik her en der lees wel, ik kan het zelf nog niet controleren, helaas.
Maar de digisign lijkt te kloppen :)

[...]
Windows 7 is bij mij thuis al sinds december mijn main OS. Nu heb ik alles goed gebackupt, maar het is tot nu toe niet nodig geweest, retestabiel hier, dus de RC zal ook wel mijn main OS worden.
Ik betwijfel of er überhaupt ooit nog een oudere Windows (Vista of XP) op mijn computer of laptop komen.

/me zingt "...Things will only get better..."
De x86 is idd leaked. De x64 die her en der ondzwerft is fake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Op usenet staat ie nu ook al en dat was bij de vorige builds volgens mij niet zo snel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Negaiido schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:00:
[...]

Jep

Ik ga het op mijn C: installen ja. Normaal gesproken ga ik dus over van Xp naar 7, de RC lijkt mij het goede moment. Als ik geen alpha/beta achtige klerebugs tegenkom, blijft die RC dan gewoon mijn main OS.

Heb sinds build 7000 niet meer ernaar omgekeken, dus vraag me af of ik nog veel nieuws tegenkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
foppe-jan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:56:
[...]

Net als bij mij..Zelfde met IE8 en ik heb ook dat de eerste keer een game starten is alles snel is. De tweede keer hapert hij soms. Net als geluid, gaat meestal goed.. Soms valt hij ook zomaar uit.

ATI 9.3 installeerd en heeft dus die problemen. 9.4 wil geen display driver installeren, die vind die van windows zelf al nieuw genoeg. :s Beetje brakke drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wat zou er niet aan winamp werken? Staat in de op als niet werkend..

Bij mij op 7077 werkt alles gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Giem schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:00:
Wat zou er niet aan winamp werken? Staat in de op als niet werkend..

Bij mij op 7077 werkt alles gewoon naar behoren.
Op de Beta (7000) deed-ie het níet zo goed, geloof ik.
En ik ga ervanuit dat de OP de officiële releases volgt ipv de tussenbuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:02:
[...]
Op de Beta (7000) deed-ie het níet zo goed, geloof ik.
En ik ga ervanuit dat de OP de officiële releases volgt ipv de tussenbuild.
Nee, ik had hem gemeld bij de TS omdat hij het niet deed op 7022... bij latere versies was geen probleem meer (heb dit zelf nog niet getest, ga van 7022 naar de RC, omdat ik geen zin heb om iedere keer te upgraden en naar x64 wil).

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

meuk: Daemon Tools 4.30.4
What’s new in this version:

* Windows 7 beta supporting (SPTD 1.58);
Heb 't direct even getest (7077) en het werkt (na het wegklikken van wat compatibility waarschuwingen).

[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 24-04-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

Hmm.. iemand die weet hoe je (gratis) kan inschrijven op technet/msdn? Ik interesseer me daar wel in ;). Hoef ik ze en niet illegaal te downloaden + kan ik echt testen + feedbacks sturen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denkje dat feedbacks NU nog veel zin hebben? De RC is nu "uit" , denk niet dat er nog veel versleuteld wordt tot de RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:40:
Denkje dat feedbacks NU nog veel zin hebben? De RC is nu "uit" , denk niet dat er nog veel versleuteld wordt tot de RTM.
Maar dan nog ;). Voor andere dingen ook.

Iemand anders die wel weet hoe ik een Technet/MSDN account kan maken? Het liefst gratis :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 24-04-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Inmiddels is er ook weer een nieuwere versie uit van winamp build 5552(Meuktracker)

Deze werkt uitstekend samen met build 7077 en slurpt heel wat minder resources dan wmp.

[ Voor 15% gewijzigd door Mils op 24-04-2009 11:48 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

De performance tool snap ik niet zo goed.

Ik had 2x1 gig ocz geheugen, deze net verwisseld met 2x2 gig Kingston. De bus is hetzelfde gebleven, namelijk 425 Mhz. Enkel zijn de timings van die Kingston strips hoger... ocz zat op 4-4-nogwat en deze staan nu op 6-6-18. In de performance tool kreeg ik bij memory een cijfer van 5.5 voor het ocz geheugen en nu krijg ik een 7.3 terwijl naar mijn idee dit geheugen ietsje langzamer zou moeten draaien... rara hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ocdaan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:55:
De performance tool snap ik niet zo goed.

Ik had 2x1 gig ocz geheugen, deze net verwisseld met 2x2 gig Kingston. [...] rara hoe kan dat?
Omdat je de hoeveelheid geheugen hebt verdubbeld? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 24-04-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-03 12:26
hehe

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:57:
[...]
Omdat je de hoeveelheid geheugen hebt verdubbeld? ;)
Hahaha ;)

Als ik in de lijst kijk van die performance tool staat er toch echt:

Component: Memory (RAM)

What is rated: Memory operations per second

Dit gaat over de snelheid leek me, niet over de hoeveelheid. M'n eerste gedachte was toch niet zo raar als je dat zo leest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Maar als je er meer memory bij plaatst, dan zal hij toch ook meer memory operations per second doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mils op 24-04-2009 12:21 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:16:
[...]

Hahaha ;)

Als ik in de lijst kijk van die performance tool staat er toch echt:

Component: Memory (RAM)

What is rated: Memory operations per second

Dit gaat over de snelheid leek me, niet over de hoeveelheid. M'n eerste gedachte was toch niet zo raar als je dat zo leest? :P
Zal een combi zijn, meer geheugen is ook een betere prestatie, dus voor een verdubbeling van je geheugen zal je een hogere score krijgen ook al heeft het een hogere latency. En zoals hierboven al geopperd wordt; (leuk gevonden trouwens) meer geheugen is meer geheugenwerk per seconde :P .

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 24-04-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Anoniem: 60905 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:23:
[...]

Zal een combi zijn, meer geheugen is ook een betere prestatie, dus voor een verdubbeling van je geheugen zal je een hogere score krijgen ook al heeft het een hogere latency. En zoals hierboven al geopperd wordt; (leuk gevonden trouwens) meer geheugen is meer geheugenwerk per seconde :P .
Dat snap ik dus niet. Wel het gedeelte van de overall performance maar niet het gedeelte dat een 2 gig strip sneller is dan een 1 gig strip. Bedoel, de bandbreede verdubbeld toch niet? Busbreedte en freqentie zijn hetzeflde gebleven dus hoe kan dat nu sneller gaan? hahaha sorry voor het offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ocdaan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:29:
[...]

Dat snap ik dus niet. Wel het gedeelte van de overall performance maar niet het gedeelte dat een 2 gig strip sneller is dan een 1 gig strip. Bedoel, de bandbreede verdubbeld toch niet? Busbreedte en freqentie zijn hetzeflde gebleven dus hoe kan dat nu sneller gaan? hahaha sorry voor het offtopic ;)
Nee, maar meer is beter en dat is af te lezen aan de score :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
De x86 en x64 versie van build 7100 RC zijn nu beide uitgelekt (100% echt).
Veel plezier ermee :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Werken die ook met de eerder door microsoft verstrekte product keys? en geldig tot wanneer?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bornin7ty2 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:54:
Werken die ook met de eerder door microsoft verstrekte product keys? en geldig tot wanneer?
Ja, en geldig tot 1 juni 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjtristan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:52:
De x86 en x64 versie van build 7100 RC zijn nu beide uitgelekt (100% echt).
Veel plezier ermee :).
Nice :). Is dit de laatste? :D. Maar clean install? Of upgraden? Clean install is zeker beter bij een RC :p.

Iemand die weet hoe ik een MSDN of Technet account gratis maak/krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 271850 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:00:
[...]

Nice :). Is dit de laatste? :D. Maar clean install? Of upgraden? Clean install is zeker beter bij een RC :p.
Je kan (zonder hacks) niet eens upgraden ;)
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
[...]

Kijk even in de TS:
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7
Dus eerst een key aanvragen; je reageert op de gelekte RCs, dus als je het daar ook over hebt kun je uiteraard de gelekte RC niet bij MS krijgen, maar op andere donkere krochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Johnny schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:03:
[...]

Kijk even in de TS:
[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7
Dus eerst een key aanvragen; je reageert op de gelekte RCs, dus als je het daar ook over hebt kun je uiteraard de gelekte RC niet bij MS krijgen, maar op andere donkere krochten.
Ok, mijn excuses. Ik ben bekend met torrents enz. hoor ;). Maar kan ik ze ook legaal binnenhalen? Via MSDN/Technet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 271850 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:06:
[...]

Ok, mijn excuses. Ik ben bekend met torrents enz. hoor ;). Maar kan ik ze ook legaal binnenhalen? Via MSDN/Technet?
In mei komt de publieke RC uit, die kan je dan legaal binnenhengelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goed nieuws dat die X64 versie ook geleaked is. Heb ik tenminste een nuttige bestemming voor de X25-M die ik eergisteren binnenkreeg :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn vraag is dan of 7100 nou nieuwer is dan 7077 en/of beter?
Dit aangezien 7106 blijkbaar niet beter was dan 7077 en er werd geroepen dat de 71xx branch altijd achter zou lopen op de 70xx branch. Kan iemand hier licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
[...]

Nice :). Is dit de laatste? :D. Maar clean install? Of upgraden? Clean install is zeker beter bij een RC
Nee, clean installs zijn altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Jelte schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:22:
Mijn vraag is dan of 7100 nou nieuwer is dan 7077 en/of beter?
Dit aangezien 7106 blijkbaar niet beter was dan 7077 en er werd geroepen dat de 71xx branch altijd achter zou lopen op de 70xx branch. Kan iemand hier licht op schijnen?
Hoezo dat nou weer? 7106 was gewoon fake en hetzelfde als 7077 of 7068 ofzo. 7100 is dat echter niet en dus gewoon nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ilya schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:25:
[...]

Hoezo dat nou weer? 7106 was gewoon fake en hetzelfde als 7077 of 7068 ofzo. 7100 is dat echter niet en dus gewoon nieuwer.
7106 was niet fake, maar echt.
7106 was het zelfde als 7076, die niet geleaked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
7106=7076
7100=7088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:01:
[...]

[...]
Niet
Nou, je kunt nu wel drie maand gratis Technet afsluiten. Zie: Technet Plus Direct 3 maanden gratis

Alleen staat de RC er nog niet op helaas. Wel op andere plekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus op dit moment de best functionerende build als het goed is.

Dan toch maar eens kijken of ik hem al kan downloaden :) Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 271850 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:28:
Hmm.. iemand die weet hoe je (gratis) kan inschrijven op technet/msdn?
Anoniem: 271850 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:06:
Dude, kap eens. Je hebt al 4 keer gevraagd in 2 uur tijd of je gratis Technet kan krijgen. NEE, tuurlijk niet. Kost je honderden euro's per jaar. Je denkt toch niet dat microsoft gratis alle software en keys weg geeft?
Sjees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
En begrijp ik het goed dat je niet kunt upgraden van 7077 naar 7100? fresh install dus??

Edit: thanks Edit :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bornin op 24-04-2009 13:52 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
bornin7ty2 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:47:
En begrijp ik het goed dat je niet kunt upgraden van 7077 naar 7100? fresh install dus??
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 105569 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:35:
[...]

Nou, je kunt nu wel drie maand gratis Technet afsluiten. Zie: Technet Plus Direct 3 maanden gratis

Alleen staat de RC er nog niet op helaas. Wel op andere plekken..
Gratis Technet is niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 07:57
Ik heb gisteren de 7077 build geinstalleerd op mijn compal IFL90 laptop. Werkt prima installeerde alles bijna automatisch alleen als ik nu met de nvidia drivers 181.70 voor mijn 8600M een video( avi, vob, etc) wil afspelen
dan kan ik letterlijk op full screen de pixels tellen. Op dezelfde laptop draaide vista waarbij er wel haarscherp beeld was bij elke video. Verder heb ik van allerlei codec pack geinstalleerd maar die verhielpen dit niet. Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:01:
[...]
Ik neem aan dat je upgraden vanaf win7 beta naar win7 RC bedoelt? Aangezien MS zelf vroeg om vanaf vista te upgraden, neem ik aan dat dat wel mogelijk is met de RC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Op een gegeven moment heeft Microsoft in een van de leaked builds wat nieuwe icoontjes geintroduceerd:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/bgxlpv.png

Persoonlijk vind ik ze erg strak, met dat glas effect...

Ik hoop zo (!) dat ze de UI wat bijwerken (i.e. de icoontjes :+ ) voor de RTM release...

Want om een nieuw icoontje te introducteren voor MSTSC en dan de 'oude' style te gebruiken, beetje jammer :P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33v1zd4.png

edit: Kan je dit ergens via een officieel kanaal aangeven? Heb helaas geen Technet/MSDN abonnement...

[ Voor 9% gewijzigd door Gusev op 24-04-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik weet/dacht dat upgraden van Xp naar 7 niet mogelijk was. Toch begint die doodleuk het installproces, in Xp. Nouja ik heb niet doorgeklikt, maar hij meldt niet gelijk dat die clean gaat installen.... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 12:36
Zijn er eigenlijk mensen die de RC blijven gebruiken tot het einde van hun licentie?

Dus dat je de RC eigenlijk voor je pc ziet als eindversie.. Maar dan zal je wrs geen updates kunnen binnenhalen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Wouter06 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:57:
Zijn er eigenlijk mensen die de RC blijven gebruiken tot het einde van hun licentie?

Dus dat je de RC eigenlijk voor je pc ziet als eindversie.. Maar dan zal je wrs geen updates kunnen binnenhalen :)?
Nope....zodra de RTM uit is doe ik een cleaninstall naar de RTM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Sjah schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:50:
Ik weet/dacht dat upgraden van Xp naar 7 niet mogelijk was. Toch begint die doodleuk het installproces, in Xp. Nouja ik heb niet doorgeklikt, maar hij meldt niet gelijk dat die clean gaat installen.... vreemd.
Hij zal je XP dan ook niet upgraden, maar een verse installatie ernaast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zie hier. Zelfs iemand met dichte relaties bij MS zegt dat het klopt:

http://www.istartedsometh...drive-windows-7-rc-today/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Net de RC over 7077 geinstalleerd. Computer rebootte (eerste keer zonder melding, daar ging m'n über Patience poging ;)) een paar keer en klaar. Duurde net iets onder een uurtje, op de brakke Compaq PC op de zaak. Al met al netjes. Ietsjes langzamer dan een clean install maar niets hoeven in te stellen is ook wat waard ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 24-04-2009 16:15 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:08:
Net de RC over 7077 geinstalleerd. Computer rebootte (eerste keer zonder melding, daar ging m'n über Patience poging ;)) een paar keer en klaar. Duurde net iets onder een uurtje, op de brakke Compaq PC op de zaak. Al met al netjes. Ietsjes langzamer dan een clean install maar niets hoeven in te stellen is ook wat
7100, x64 draait super in VMWare Fusion onder OSX :)
Installatie ging super snel (15 min na kopiëren van files) en na het installeren van VMWare Tools (zonder problemen) had ik alles wat onder Vista het ook deed, inclusief netwerk & activatie.

Visual Studio draaide onder 7077 al snel, heb nu het idee dat het allemaal nog net weer sneller is!
Vista is echt heel veel trager met zelfde software erop....

Owja.. Win 7 draai ik met 1GB en draait dus vlotter dan m'n Vista x64 met 2gb toegewezen... (beide 1 virtuele processor en 40GB discspace).

[ Voor 7% gewijzigd door Arnold op 24-04-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Vatt schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:37:
[...]

[...]

[...]

Dude, kap eens. Je hebt al 4 keer gevraagd in 2 uur tijd of je gratis Technet kan krijgen. NEE, tuurlijk niet. Kost je honderden euro's per jaar. Je denkt toch niet dat microsoft gratis alle software en keys weg geeft?
Sjees....
De afgelopen maanden kon dat wel, maar nu niet meer. Ik heb voor drie maanden een gratis abonnement. Kan alles downloaden met keys. En die blijven na de drie maanden ook gewoon werken.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....