[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. [/i]Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)[/i]

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7 RC

• De Windows 7 RC download zal op z'n minst t/m juni 2009 te downloaden zijn
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7[/rml]

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 10:14
RonnieB82 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:25:
[...]

De RC versie van MSDN:
en_windows_7_ultimate_rc_x86_dvd_349010.iso

en de publieke versie die ik nu gedownload heb:
7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso
Mja dat is dezelfde die ik binnentrek inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20
ik ben inmiddels ook bezig met de download, maar helaas gaat het langzaam. Het begon goed rond de 6 MB. Maar nu zit ie rond de 10-100 KB.

Gelukkig maar dat ik vandaag moet werken en toch nog niet direct aan het testen kan.

Nou hij is ineens binnen, toen ik net deze post plaatste was het nog maar op 20%.

[ Voor 15% gewijzigd door pstalman op 05-05-2009 09:32 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een 'blur' bij de taskbar? (zie picture)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2napils.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Skillz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:29:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een 'blur' bij de taskbar? (zie picture)
[afbeelding]
Dat zat ook al bij een van de uitgelekte builds, ik dacht in build 7077 bij sommige mensen. Zelf nooit last van gehad.
Geloof dat opnieuw inloggen de 'oplossing' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
DarkY schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:28:
ik ben inmiddels ook bezig met de download, maar helaas gaat het langzaam. Het begon goed rond de 6 MB. Maar nu zit ie rond de 10-100 KB.

Gelukkig maar dat ik vandaag moet werken en toch nog niet direct aan het testen kan.
Gaat hier vooralsnog gewoon met 1.5MB/s (de eerste 50% dus) via hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:31:
[...]

Dat zat ook al bij een van de uitgelekte builds, ik dacht in build 7077 bij sommige mensen. Zelf nooit last van gehad.
Geloof dat opnieuw inloggen de 'oplossing' was.
Hmm, ik ben toch al wat keren opnieuw gestart ondertussen ;)
De ene keer is de blur er wel, de andere keer weer niet.
En ik draai Build 7100.

Ik heb het vermoeden dat het iets met de drivers van mijn grafische kaart te maken heeft.
(Ati Mobility Radeon X1600)

Edit: Zou ik mijn handleidingen over hoe je elke shortcut kan pinnen in je taskbar en hoe je de recycle bin het beste kan plaatsen in je taskbar opnieuw mogen posten in dit nieuwe deel? Ik ben anders bang dat het niet meer gelezen wordt, terwijl het best (imo) nuttige oplossingen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door bitpixl op 05-05-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Skillz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:34:
[...]
Ik heb het vermoeden dat het iets met de drivers van mijn grafische kaart te maken heeft.
(Ati Mobility Radeon X1600)
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd of de standaard Win7 drivers? Ik meen te hebben gelezen dat er ook met de laatste versie van de Catalyst drivers problemen waren winnen W7.

Hij had het trouwens met opnieuw opstarten over het OS, niet over jezelf :+

[ Voor 10% gewijzigd door PeterSelie op 05-05-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Ik zie een behoorlijk ingewikkelde instalatieprocedure in de ts. Ik neem aan dat even bootsect gebruiken ook nog gewoon werkt. Iig vanavond even uitproberen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
ff mezelf quoten uit deel 7
dafz0r schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:21:
kan je de windows7 7077 backup tool gebruiken om een herinstall te doen?

Dus windows backup heel de OS schijf laten backupen en daarna weer installeren (progs (met settings), users, desktop) vanaf de backup locatie?

[ Voor 79% gewijzigd door dafz0r op 05-05-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Mja dat is dezelfde die ik binnentrek inderdaad.
Ik vraag me af of er nog verschillen tussenzitten...

Ben nu de boel naar USB-stick aan het kopieren, dat duurt langer als het downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hrmz, ik zie trouwens dat voor RC1 de x86 en x64 keys gelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:36:
[...]
Hij had het trouwens met opnieuw opstarten over het OS, niet over jezelf :+
Haha, scherp! :P En ik ben toe aan nog een pot koffie :O
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd of de standaard Win7 drivers? Ik meen te hebben gelezen dat er ook met de laatste versie van de Catalyst drivers problemen waren winnen W7.
De standaard drivers van Win7 zijn geinstalleerd (via Win Update).
Ik zal eens kijken of er wat nieuwere/andere drivers zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door bitpixl op 05-05-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
disjfa schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:37:
Ik zie een behoorlijk ingewikkelde instalatieprocedure in de ts. Ik neem aan dat even bootsect gebruiken ook nog gewoon werkt. Iig vanavond even uitproberen :)
een ingewikkelde installatieprocedure in de TS? Die jij hier quote is geen installatie procedure, maar een manier om een bootable usb stick te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Hij gaat bij mij nu toch wel iets langzamer, zit nu onder de 0.5 mb/s.

Edit: 50 kb/s... :|
Edit2: terug naar de 500kb/s! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 295783 op 05-05-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:44:
[...]
een ingewikkelde installatieprocedure in de TS? Die jij hier quote is geen installatie procedure, maar een manier om een bootable usb stick te maken...
Ohja sorry. Ik instaleer de laatste tijd alles van usb dus noet het even verkeerd. Bootable usb bedoel ik idd :) Maar er zijn veel enorm uitgebreide tutorials op het net daarvoor. En bij win7 gaat het net zo lekker makkelijk :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23
Misschien ook wel handig om in de st te zetten dat windows 7 op 23 oktober uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

dafz0r schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:37:
ff mezelf quoten uit deel 7

[...]
Kijk effe in vorige deel.. daar heb ik antwoord gegeven..
Easy van windows 7 is een mega goed backup ding.
En ik heb daar de volgorde gezet.
Het backupt ook je mails en contactpersonen..
Alles van elk programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Calamor schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:47:
Misschien ook wel handig om in de st te zetten dat windows 7 op 23 oktober uitkomt.
Hoezo? Dat is een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222961

Het lijkt er wel sterk op.

http://webwereld.nl/article/view/id/53476
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2421573

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 05-05-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

En als het persbericht van microsoft komt zal het er ook direct in komen, dus heeft tot dan nog weinig waarde :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Skillz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:11:
Ok hier mijn oplossing voor de Recycle Bin in de taskbar.
Als je de Recycle Bin zou pinnen in de taskbar, zou je de optie
rechtsklikken --> "Empty Recycle Bin" verliezen en dat wil ik niet.

Daarom een andere oplossing:

1. Rechtermuis op de taskbar en ga naar Toolbars --> en selecteer "Links".
2. Rechtermuis op de "Links" bar, "Show Text" en "Show Title" uitvinken.
3. Sleep nu je Recycle Bin in de "Links" bar --> Create Shortcut.
4. Schuif de "Links" bar zoveel mogelijk naar rechts.
5. Rechtermuis op de taskbar, "Lock the taskbar"

Resultaat:
[afbeelding]

(Die pinned icon links (het scherm icoontje) is trouwens mijn custom made explorer launcher, met het resultaat erboven als je daarop klikt, uitleg paar posts terug)

Over de USB vraag, waarom zou je daarvoor een pinned icon willen in je taskbar?
Omdat het zeer handig kan zijn. Je prikt je stik erin en je hoeft alleen maar te klikken en je kunt menus vermijden :)
Bedankt voor je prullebak workaround trouwens.

Vannaaf ook maar de RC downloaden, dan is hij er toch nog voor mijn nieuwe PC, shame on you Azerty & Zercom :(

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Als ik 'm wil downloaden krijg ik na het inloggen op deze url:
code:
1
https://profile.microsoft.com/RegSysProfileCenter/Error.aspx

Deze fout:
code:
1
2
3
Server Error
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Hebben meer mensen dat?

[ Voor 4% gewijzigd door JapyDooge op 05-05-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Even internet Explorer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
JapyDooge schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:13:
Als ik 'm wil downloaden krijg ik na het inloggen op deze url:
code:
1
https://profile.microsoft.com/RegSysProfileCenter/Error.aspx

Deze fout:
code:
1
2
3
Server Error
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Hebben meer mensen dat?
Je logt in op een pagina die een error weer zou moeten geven (hence the error.aspx)? Probeer eens opnieuw te navigeren ;).

En inderdaad, probeer IE: loste hier ook enige problemen op.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 05-05-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
Of gebruik de directe HTTP Downloadlinks :)

Bi mij zijn ze al binnen iig.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 00:01

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb hier totaal geen problemen met het downloaden... (Firefox 3.0.10) :) Gaat nog met een aardige snelheid ook!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:32

Chrisjuh_15

Facta non verba

Hebben jullie ook dat als jullie via de link van de TS de RC willen downloaden, dat je heel lang tegen een groen, ronddraaiend cirkeltje aankijkt?

Ik kijk er nu al minstens een half uur naar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:20:
Hebben jullie ook dat als jullie via de link van de TS de RC willen downloaden, dat je heel lang tegen een groen, ronddraaiend cirkeltje aankijkt?

Refresh / Internet Explorer proberen. Server was hier een tijdje terug ook druk en redirecte daardoor niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:20:

Daar had ik vanochtend 10 minuten voor nodig, er is inderdaad duidelijk een milde stress op de servers. Het valt me overigens op dat MS voor non-IE browsers een keurige Java downloadmanager gebruikt. Kudo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gebruik IE, of de eerder genoemde download links!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Ik snep het even niet helemaal; de gelekte versie is toch gewoon exact hetzelfde? waar je de file vandaan haalt maakt dan niets uit, dus waarom beginnen mensen nu pas te hengelen ipv eerder de torrent te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het is helemaal niet zeker of de gelekte versie exact hetzelfde is!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
.Johnny schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:28:
Ik snep het even niet helemaal; de gelekte versie is toch gewoon exact hetzelfde? waar je de file vandaan haalt maakt dan niets uit, dus waarom beginnen mensen nu pas te hengelen ipv eerder de torrent te trekken?
Ligt eraan welke torrent je hebt.
Ik heb persoonlijk ook liever de bestanden uit een betrouwbare bron, dan van een torrent tracker waar je niet weet of er wat veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:22:
[...]

Refresh / Internet Explorer proberen. Server was hier een tijdje terug ook druk en redirecte daardoor niet lekker.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 18-04 12:21
B.t.w. Daemon Tools Lite werkt nu ook gewoon onder Windows 7 :)
x64 nu aan het downen met 1 MB/s :)

Hopelijk zijn mijn issues verholpen i.v.m. Build 7000
1) Hopelijk werkt mijn Xperia nu wel met de Mobile Centre
2) Speedstep problemen indien voeding eruit wordt gehaald!

Ben benieuwd.... Hopelijk heb ik dat blur niet aangezien ik ook die Mobility X1600 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik log niet in op die page met error.aspx in de titel ;) maar daar kom ik uit.
De downloadlinks werken niet voor mij, of in ieder geval deze niet.
IE gebruiken is wat lastig onder Ubuntu, maar ik zal het eens met Firefox proberen ipv Opera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Het spijt me maar wat is hier nog aan ervaringen topic aan als iedereen over de laatste 4 pagina's roept hoe waar en wanneer ie de rc binnen heeft? |:(

Net ook een collega hier op kantoor: "boh ik ga dalijk ff build 7100 installeren want dies toch vet beter dan 7077". Kom dan eens met wat feiten denk ik dan. 8)7

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Het gebruik van Internet Explorer heeft het probleem inderdaad opgelost:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

loewie-643- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:46:
Het spijt me maar wat is hier nog aan ervaringen topic aan als iedereen over de laatste 4 pagina's roept hoe waar en wanneer ie de rc binnen heeft? |:(

Net ook een collega hier op kantoor: "boh ik ga dalijk ff build 7100 installeren want dies toch vet beter dan 7077". Kom dan eens met wat feiten denk ik dan. 8)7
heheh, er zijn weinig veschillen met build 7077 en 7100, hoogstens een paar bugfixes en wat kleine UI aanpassingen.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
JapyDooge schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:44:
Ik log niet in op die page met error.aspx in de titel ;) maar daar kom ik uit.
De downloadlinks werken niet voor mij, of in ieder geval deze niet.
IE gebruiken is wat lastig onder Ubuntu, maar ik zal het eens met Firefox proberen ipv Opera ;)
Wel even zorgen dat je ingelogt bent, anders krijg je inderdaad een redirect naar de homepage (workaround die hier werkt: even inloggen op hot- / livemail en dan de URL nog eens bezoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
RamO schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:48:
[...]

heheh, er zijn weinig veschillen met build 7077 en 7100, hoogstens een paar bugfixes en wat kleine UI aanpassingen.
Er is toch echt wel iets meer veranderd, want dit is de eerste build waarbij ik niet meer via het netwerk kan scannen met mijn Canon MP600R.

En in build 7077 deed de beta van Newsleecher het niet (meer) en nu weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yanze op 05-05-2009 10:59 ]

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Hoe groot zijn die files zo'n beetje?
Klopt het dat de:
x64-versie = 3,05 GB
x86-versie = 2,36 GB

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 20:08

MrDrako

nep ict'er

Maar begreep ik het nou goed, kun je vista drivers op w7 gebruiken?? ivm games enzo, wil best naar de RC over, maar weet nog goed hoe vista in het begin was qua drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:20
Thestiffmeister: Ja dat is correct :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tweakod3x op 05-05-2009 11:13 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:49:
[...]

Wel even zorgen dat je ingelogt bent, anders krijg je inderdaad een redirect naar de homepage (workaround die hier werkt: even inloggen op hot- / livemail en dan de URL nog eens bezoeken).
Mooi, met Firefox komt 'ie wel prima binnen ;)
Nog 48 mins met 520-560KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Tweakod3x schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:13:
Thestiffmeister: Ja dat is correct :)
Dan heb ik ze toch goed binnen :)
Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

Foutje :$ Hoe delete ik dit bericht :o.

[ Voor 158% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 05-05-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Met 1.7MB/s een iso'tje binnenhalen vind ik wel het vermelden waard. Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 10:41
SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:49:
[...]

Hoeft niet per sé. Een wget vanaf m'n Linux Server werkte prima met die links ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-04 22:00
Kan ik Windows 7 RC ook installeren in VMware Player ipv wat is uitgelegd (VHD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32
Eindelijk de officieele release van de RC maar meteen is downloaden.
En het gaat ook nog is rap :D (2,2mb/s) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Skillz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:34:
Met 1.7MB/s een iso'tje binnenhalen vind ik wel het vermelden waard. Damn...
Hier kwam ie met 4MB/sec binnenvliegen ;)

Ondertussen geinstalleerd op mijn netbook (samsung NC10), en even wat standaard dingetjes geinstalleerd, msn, firefox, kaspersky.

Net nog wel even een crash van mijn touchpad driver, maar misschien dat ik daar even een andere voor moet zoeken. (gebruik nu XP driver)

Merk dat ie zelfs op deze lichte netbook (atom N270, 1GB geheugen) gewoon lekker vlot reageert!

Ook heb ik geen drivers nodig gehad, wireless werkte direct (volgens blogs was dit met de beta niet), bluetooth lijkt ook geinstalleerd.
Alleen voor het touchpad heb ik even een andere driver opgezocht, omdat de verhouding op de NC10 niet standaard is, wat ervoor zorgde dat er snelheidsverschil zat tussen horizontaal en verticaal bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

dpz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:02:
Eindelijk de officieele release van de RC maar meteen is downloaden.
En het gaat ook nog is rap :D (2,2mb/s) :D
Gaat hier ook op mijn max dl snelheid --> 1,7 MB /s :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Laurens11 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:59:
Kan ik Windows 7 RC ook installeren in VMware Player ipv wat is uitgelegd (VHD)?
Ik denk het wel, maar waarom zou je voor een VM kiezen als je ook in een VHD kunt installeren?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Topic warning anybody? Geees.
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22:31

Cis

Yanze schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:15:
[...]

Ik denk het wel, maar waarom zou je voor een VM kiezen als je ook in een VHD kunt installeren?
Omdat je tegelijkertijd in Windows XP en Windows 7 wilt werken op dezelfde machine?
Maar waarom je dát zou willen, zou ik ook niet weten ;)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

De installatie draait prima in VirtualBox :)
VirtualBox heeft zelfs al een Windows Seven profiel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 12:36
Mits de divx/xvid codec nu al in W7 zit.. Is het dan nog mogelijk om voor WMP een andere codec te kiezen om videos af te spelen met die codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-03 11:15
Klein vraagje:
Heeft iemand van jullie punkbuster al aan de praat gekregen onder build 7100? Het lukt bij mij op het moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zit het deze keer met de keys? Zal wel weer zo zijn als de tweede fase bij de beta waar iedereen een uit de 5 publieke keys kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:17
Hoi, ik ben even de RC aan het downloaden om te testen of windows 7 iets kan betekenen voor mij. Enkel is mijn test PC een PIV die 1.6GHz haalt, maar 768MB aan RAM heeft.

Ik weet dat de minimum aanbevolen eigenschappen 1GB aanbevelen en snap dat windows dan eventueel trager zal werken.

Maar mijn vraag is:
Zal Windows überhaupt willen installeren op deze PC? Of zit er een check in de installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hipska schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:40:
Hoi, ik ben even de RC aan het downloaden om te testen of windows 7 iets kan betekenen voor mij. Enkel is mijn test PC een PIV die 1.6GHz haalt, maar 768MB aan RAM heeft.

Ik weet dat de minimum aanbevolen eigenschappen 1GB aanbevelen en snap dat windows dan eventueel trager zal werken.

Maar mijn vraag is:
Zal Windows überhaupt willen installeren op deze PC? Of zit er een check in de installer?
Gaat prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170769

Wouter06 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:38:
Mits de divx/xvid codec nu al in W7 zit.. Is het dan nog mogelijk om voor WMP een andere codec te kiezen om videos af te spelen met die codec?
Er zitten inderdaad al een aantal codecs standaard ingebouwd.
Maar je kunt gewoon andere codecs downloaden en installeren (ik gebruik zelf een codec pakketje van ffdshow), dan worden die gebruikt volgens mij.

WMP kan standaard nog steeds geen .flv afspelen, maar na installatie van ffdshow wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Update : ff TS voorzien van nieuwe 'looks'.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207610

Lees de topicwarning voor je post

[ Voor 82% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
P E E R schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:39:
Klein vraagje:
Heeft iemand van jullie punkbuster al aan de praat gekregen onder build 7100? Het lukt bij mij op het moment niet.
SoaDmaggot in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Edit: geen volledig antwoord dus.. Hier kan je keys vandaan halen: zijn er een stuk of 15 / 20 die geroteerd worden: https://www.microsoft.com...ductkeys/win7-rc-32/enus/

[ Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 05-05-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Omdat mijn Windows-installatie toe is aan een verversing leek me het wel leuk om binnenkort Windows 7 RC x64 te installeren, aangezien ik toch wil overstappen zodra de final uitkomt. Maar nu vroeg ik me dus af hoeveel ruimte de complete installatie effectief in beslag neemt. Ik weet dat je 20 GB aan vrije ruimte nodig hebt, alleen is het natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre deze worden gevuld...

Ik zou dat graag willen weten omdat ik dan kan inschatten of ik m'n schijf opnieuw moet partitioneren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:46:
Update : ff TS voorzien van nieuwe 'looks'.... :+
Respect!

Nog wel even Alcohol aanpassen, die is inmiddels compatible met de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-04 20:26
toaomatis schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:07:
[...]

probeer eens windows update, meestal haalt hij de realtek drivers binnen (bij mij wel althans!)
Hij kan de drivers via windows update vinden, alleen krijg ik nogsteeds dezelfde foutmelding. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:37:
[...]

Respect!

Nog wel even Alcohol aanpassen, die is inmiddels compatible met de nieuwste versie.
't was ff googlen naar het 'officiele' font wat ze op Microsoft.com/windows7 gebruiken :+ maar dan heb je ook wat hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287888

Heb de RC ook gedownload en geprobeerd op m'n Asus A6000 laptop. Na installatie driver-cd van de laptop erin gestoken want beeld was niet wat het moest zijn (normaal) en had geen verbinding met internet, maar de drivers werken blijkbaar niet op Windows 7 want da's geen compatibel OS...

Ben nu maar gewoon XP er terug op aan het zetten, die laptop moest toch geformatteerd worden :P

Als iemand me alsnog kan helpen hoor ik het graag, anders probeer ik het wel op iets nieuwere hardware met wat recentere drivers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaag, ik krijg tijdens de installatie opeens gezeur over m'n CD/DVD-rom driver... Ik kan niet verder zonder. Weet iemand waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 287888 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:
Heb de RC ook gedownload en geprobeerd op m'n Asus A6000 laptop. Na installatie driver-cd van de laptop erin gestoken want beeld was niet wat het moest zijn (normaal) en had geen verbinding met internet, maar de drivers werken blijkbaar niet op Windows 7 want da's geen compatibel OS...

Ben nu maar gewoon XP er terug op aan het zetten, die laptop moest toch geformatteerd worden :P

Als iemand me alsnog kan helpen hoor ik het graag, anders probeer ik het wel op iets nieuwere hardware met wat recentere drivers :P
Geen idee, maar eh..zijn er wel Vista drivers voor die laptop? Anders die ff downloaden en desnoods op een USB stick zetten en die dan ff installeren nadat je Windows 7 erop hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287888

TheVMaster schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:46:
[...]

Geen idee, maar eh..zijn er wel Vista drivers voor die laptop? Anders die ff downloaden en desnoods op een USB stick zetten en die dan ff installeren nadat je Windows 7 erop hebt gezet.
Ja die zijn er blijkbaar, zal ze downloaden en eens kijken of die werken. Bedankt!

Edit: Beetje dom natuurlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 287888 op 05-05-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 287888 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:51:
[...]

Ja die zijn er blijkbaar, zal ze downloaden en eens kijken of die werken. Bedankt!

Edit: Beetje dom natuurlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :P
Ach..daar heb je ons voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Windows 7 draait als een zonnetje op een Asus A6000 laptop (A6Ja in mijn geval), al vanaf minimaal build 7000. Kijk ook eens op asustreiber.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P E E R schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:39:
Klein vraagje:
Gewoon de compatibiliteitsmodus (Windows Vista of XP) gebruiken voor PnkbstrA.exe en PnkbstrB.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 222961 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:01:
[...]

Gewoon de compatibiliteitsmodus (Windows Vista of XP) gebruiken voor PnkbstrA.exe en PnkbstrB.exe.
Ik heb PB alleen nog maar nodig gehad voor BF2 maar die werkt perfect na het gebruiken van de punkbuster update tool.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan kloppen ja. Het hoeft volgens mij niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22:31

Cis

Anoniem: 295783 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:
Vaag, ik krijg tijdens de installatie opeens gezeur over m'n CD/DVD-rom driver... Ik kan niet verder zonder. Weet iemand waar dit door komt?
Heb je de exacte melding al in google gepompt?
Ik weet nog wel dat ik ruzie had met de Vista installatie op mijn oude pc. Het opstarten ging allemaal prima vanaf cd, maar bij het installeren kreeg ik de melding dat er geen CD/DVD speler kon worden gevonden en dat de installatie werd afgbroken. Nooit meer gezocht naar een oplossing, though...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik kan niet wachten op Win7! al ben ik ook behoorlijk tevreden met Vista.

Ik vraag me alleen wel het volgende vervelende af:
In Vista heeft de explorer hele vervelende trekjes zoals bv. bij het aanpassen van een bestand. De ene keer gaat hij zogauw je een bestand aanpast hebt onderaan de lijst zetten, de andere keer weer boven en dan weer op zn gewone plek waar hij stond. (snappen julie het nog? 8)7 )

Ook vind Vista het moeilijk om je instelling te onthouden van je explorer. Zet je een veld in een map bv. "gewijzigt op" dan is deze met het opnieuw opstarten weer compleet verdwenen.

Is dit opgelost in 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 21-04 00:01

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heeft iemand checksums van de ISO's? (MD5 of SHA)

@hieronder :
Bedankt! Ik had ze van Microsoft gedownload, maar dat zegt nog niets... Altijd ff checken! >:)

[ Voor 53% gewijzigd door adoy op 05-05-2009 16:21 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

(jarig!)
voor degene met een key van agnitum security suite, ik heb de beta van het product draaien onder windows
7 alle builds die ik geprobeerd heb 7000-7057-RC

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
adoy schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:31:
ehh...ff zoeken :+ Maar eh..als je de ISO's gewoon bij Microsoft download...dan hoef je die toch niet te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ik heb alleen de 32bits ISO liggen hier:
__x86_____
File: 7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_retail_ultimate-grc1culfrer_en_dvd.iso (public RC1 ISO dus)
SHA1: 7d1f486ca569effffb719cfb48355bb7bf499712
MD5: 8867c13330f56a93944bcd46dcd73590

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 05-05-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MD5:
X64:
98341af35655137966e382c4feaa282d

X86:
8867c13330f56a93944bcd46dcd73590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
  • Laatst online: 09-08-2024
Wat ik me nou afvraag is, kan ik Windows 7 probleemloos naast Vista installeren net zoals ik Vista zonder problemen naast XP heb geinstalleerd?
Of moet ik perse Vista updaten naar Windows 7?
Ik dacht namelijk laatst ergens zoiets gelezen te hebben...

Nevermind...

Ik vond dit na nog wat gezocht te hebben op de site van Microsoft.

If you already have another existing partition with enough free space and want to install the Windows 7 RC on that partition to create a multiboot configuration, select the partition you want to use, and then click Next to begin the installation. (Be sure to install the RC on a different partition from where your current version of Windows is installed.)

Dus het lijkt me dat het zonder problemen kan.

[ Voor 49% gewijzigd door Mpdrichel op 05-05-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Skillz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:29:
[afbeelding]
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31867766 (gaat over 7100)
anton121 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:36:
Omdat mijn Windows-installatie toe is aan een verversing leek me het wel leuk om binnenkort Windows 7 RC x64 te installeren, aangezien ik toch wil overstappen zodra de final uitkomt. Maar nu vroeg ik me dus af hoeveel ruimte de complete installatie effectief in beslag neemt. Ik weet dat je 20 GB aan vrije ruimte nodig hebt, alleen is het natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre deze worden gevuld...

Ik zou dat graag willen weten omdat ik dan kan inschatten of ik m'n schijf opnieuw moet partitioneren :).
Ik heb krap voldoende aan 24GB maar dan heb ik wel grote apps (Adobe CS3, Open Office etc) op een andere partitie gezet.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Sando schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:42:

[...]

Ik heb krap voldoende aan 24GB maar dan heb ik wel grote apps (Adobe CS3, Open Office etc) op een andere partitie gezet.
Bedoel je een partitie van 24 GB of dat de gehele installatie ongeveer 24 GB in beslag neemt (incl. kleine programma's en drivers)? Ik zit nu nog met een C-partitie van 30 GB. Dat lijkt me sowieso wat krap voor Windows 7 of Vista, dus misschien ga ik het eerst even testen op een andere hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anton121 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Bedoel je een partitie van 24 GB of dat de gehele installatie ongeveer 24 GB in beslag neemt (incl. kleine programma's en drivers)? Ik zit nu nog met een C-partitie van 30 GB. Dat lijkt me sowieso wat krap voor Windows 7 of Vista, dus misschien ga ik het eerst even testen op een andere hardeschijf.
Kijk hier eens:
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=2643
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 17-04 07:45
Oke Hier mijn ervaring van de installatie.

Het booten ging goed zoals je gewent bent. Wat me wel opviel is dat de installatie af en toe doode punten kent. De computer versameld dan informatie, echter als je raid wil instellen maar dit niet lukt en terug gaat
(wat nog net zo krom is als in vista geen back knop je moet hem anuleeren en weer opnieuw de hdd gebeuren door ) gebeurt weer het zelfde. Terwijl die dan al door het informatie gedeelte heen is pc staat gewoon idle niks tedoen. Zelfde als bij de werkelijke start van de installatie weer het zelfde zelfs hdd lampje brand niet echt.

Eerst gaat de instalatie wat sloom echter in een half uur gebeurt er bijna niks de laaste 10 a 15 min gebeurt alles als een raket. Dan start windows, leuk direct je draadloos internet instellingen geweldig je kunt direct aan de slag. Dan starte ik internet explore direct valt me op dat flash player out of date is op de msn.nl site.
En dat voor een software die net is uit gegeven beetje jammer.

Alle hardware netjes geinstalleert behalfe mijn 3d agtrippa geluidskaart niet gevonden.
Maar goed vind dat niet mee tellen aangezien dit vrij apart stukje hardware is en er weinig mensen
zijn met deze geluids kaart.

Over de hardeschijf gebruik van de x64 is na de installatie kaal 10.5GB
Echter bij de instalatie maakt windows een andere partitie van 100MB om daar aantal bestanden kwijt te kunnen.

Ook een leuk iets bij je taakbalk waar je progamma's los staan worden bijvoorbeeld downloads enzo
met groen aan gegeven hoe ver het is :D

het systeem is vrij vlot met opstarten duidelijk een voor uitgang. Hier mijn systeem specs.
Intel E4600 @ 2.8Ghz
Msi G33 mobo
2 GB kingston drr2 800

Score die windows 7 mij pc geeft:

Processor : 6.1
Ram : 5.5
Graphics : 3.1
Game graphics : 3.3
hardisk : 5.8

Dit valt hoger uit dan bij vista.

Kortom leuk ik ga verder testen hoop dat dit een aantal vragen beandwoord en we eindelijk ONTOPIC gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als ik de RC laat boten vanaf de CD en installeer op een schone partitie, maakt deze dan zelf een partitiemanager aan, zodat ik vista kan blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:58:
Score die windows 7 mij pc geeft:

Processor : 6.1
Ram : 5.5
Graphics : 3.1
Game graphics : 3.3
hardisk : 5.8

Dit valt hoger uit dan bij vista.

Kortom leuk ik ga verder testen hoop dat dit een aantal vragen beandwoord en we eindelijk ONTOPIC gaan 8)7
Was het niet zo dat Windows 7 gebruik maakt van een andere schaal score ivm Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Teleluvr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:06:
Als ik de RC laat boten vanaf de CD en installeer op een schone partitie, maakt deze dan zelf een partitiemanager aan, zodat ik vista kan blijven gebruiken?
Als het goed is wel en anders is dat later vrij simpel aan te passen in het boot bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
SoaDmaggot schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:07:
[...]

Was het niet zo dat Windows 7 gebruik maakt van een andere schaal score ivm Vista?
was het niet zo dat de laaste 5 windows versie's de specs alleen om hoog geschroeft werden ?
Nu word het omlaag geschroeft vond het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Practics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:09:
[...]

was het niet zo dat de laaste 5 windows versie's de specs alleen om hoog geschroeft werden ?
Nu word het omlaag geschroeft vond het vermelden waard.
Wat ik bedoel: Windows Vista gaf in performance scores een cijfer tussen de 1.0 en 5.9 en Windows 7 doet dit tussen de 1 en 7.9 (zie ook hier). Daarom is bijvoorbeeld een 5.9 in Vista niet te vergelijken met een 5.9 in Windows 7 en is een hogere score in Windows 7 ten op zichte van Windows Vista per definitie niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb m op zowel mn netbook (Medion Akoya) als mn vaste pc draaien

Op de netbook geinstalleerd via USB-stick, dit ging erg vlot (minuut of 10-15) daarna draaide alles netjes out-of-the box.

Bij mij liep IE vast op msn.com, wss door outdated flash zoals Practics al zegt.

Ik ben verder heel tevreden met het zgn 'mobility center', een verzameling van de meest gebruikte instellingen voor notebooks, zoals brightness, energie profielen, wireless en projectormodus. Ook wordt aero automatisch uitgeschakeld wanneer het 'power saver' profiel actief is en de laptop niet in de lader zit

Score:

Processor: 2.3
Memory: 4.5
Desktop Graphics: 2.1
Gaming Graphics: 3.0
Harddisk: 4.9

CPU: Atom N270
RAM 1GB DDR2-533
GPU: Intel 945Express
HDD: WD Scorpio 80GB

Op de pc dan ook maar gebruik gemaakt van dezelfde USB stick om van te installeren, dit duurde om de een of andere reden veel langer (zou het kunnen dat de front USB van mn kast niet geschikt is voor USB2.0???) Heb er een fysieke dualboot van gemaakt via t bios. Dit omdat ik eerder slechte ervaring had met een XP/Vista Dualboot waarbij Vista onverwijderbare bestanden op mn XP-partitie parkeerde... Nadeel van is wel dat Win7 nu op een ietwat trage notebook HDD staat. Voordeel is wel dat ik niet met een 'vieze' bootloader kom te zitten :P Boottijd is ook flink langer dan op de netbook (130 vs 65 seconden). Overigens start de netbook ook sneller dan de vista installatie op mn pc, die wel op een vlotte HDD zit. Zodra XPM te downloaden is ga ik deze ook proberen, bij volle tevredenheid gaat Vista eraf en 7 op de goede schijf :)

Score:
Processor: 6.6
Memory: 6.8
Desktop Graphics: 5.9
Gaming Graphics: 5.8
Harddisk: 4.4

En voor de goede orde ook nog ff pc specs:

CPU: e8500
RAM: GEiL Black Dragon 4GB DDR2-800
GPU: 8800GTS 320
HDD: Seagate Momentus 5400.2 80GB (macbook editie :P)

[ Voor 7% gewijzigd door BdK9001 op 05-05-2009 15:27 . Reden: specs vergeten ]

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....